En dan werd deze knakker aangesteld om zich 8 maanden bezig te houden met de perfecte ploegentijdrit: https://www.teamlottojumb...98/mathieu-heijboer795141BreadFan schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:20:
[...]
Ja dit was gewoon slecht ingedeeld. Dat mag je dan als Kruijswijk zijnde ook best uitspreken vind ik. Het was niet goed. Maar nu was het wat oppervlakkig en och ja, we vertrokken iets te voorzichtig. Vind daar geen winnaarsmentaliteit van uitstralen.
Hij is met name aangesteld om te werken aan de individuele tijdritten. Zo'n ttt is echt wel een vak apart. LottoNL en voorlopers is daar nooit echt heel goed in geweest, er zijn wel uitschieters geweest (bv in de Vuelta) maar dan reden wel Boom, Clement, van Emden en volgens mij tjallingii mee. Je hebt dus goede mannen nodig die er nu niet bij zijn en daarnaast moet je er echt specifiek op trainen en dat is lastig in de seizoensplanning.Joster schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:38:
[...]
En dan werd deze knakker aangesteld om zich 8 maanden bezig te houden met de perfecte ploegentijdrit: https://www.teamlottojumb...98/mathieu-heijboer795141
Bij Sunweb zijn ze ook pas sinds vorig jaar echt goed in de ttt waar ze eerder nog in de achterhoede eindigden. Bij Sunweb hebben ze in seizoensplanning keuzes gemaakt waardoor de ploeg mogelijkheden had om op de ttt te trainen (trainingskampen, hoogtestages etc). Hierdoor hebben ze wel wedstrijden moeten laten schieten of zoals ten Dam in de Dauphine na de eerste etappe moeten opgeven.
Neemt niet weg dat de ttt van LottoNL niet best was maar ook weer niet heel slecht, het is niet alsof ze van te voren kanshebbers waren voor de winst. Daarbij denk ik dat het Movistar, Bahrain en zeker AG2R veel meer energie heeft gekost om zoveel mogelijk de schade te beperken. Wat zag dat er bij AG2R beroerd uit!
FRA BEL is al beginnen in de kopgroep zo te zien
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
De hele karavaan rijdt op relax modus. Kleine kopgroep op 2'02 en 69.6km te gaan
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Achterin het peloton duiken een paar renners de berm in. Jakob Fuglsang en Mikel Landa lijken het voornaamste slachtoffer, maar ook Robert Gesink en Bauke Mollema zouden erbij zitten. Kruijswijk vraagt om rondearts en het peloton zet er vaart achter. kop nu op 2'47 met nog 31.3km te gaan
[ Voor 80% gewijzigd door Hackus op 10-07-2018 17:13 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Weer valpartij op 4.4km met oa zakarin, en Gesink
En Uran was even op achterstand. Die valpartij is niet goed voor de koplopers. De voorsprong is verdampt
Dylan zit te ver weg
uitslagen en stand na etappe 4

(Gele trui ) stand na etappe 4

[ Voor 127% gewijzigd door Hackus op 10-07-2018 23:34 ]
woensdag 11 juli, etappe 5 van Lorient naar Quimper over 204.5km: heuvels
Favorieten:*** Peter Sagan, Greg Van Avermaet, Michael Matthews, Philippe Gilbert,
** Alejandro Valverde, Julian Alaphilippe, Arnaud Démare, Sonny Colbrelli
* Gorka Izagirre, Michal Kwiatkowski, John Degenkolb, Daryl Impey
etappe 4 uitvaller: 23 DOMONT Axel AG2R LA MONDIALE
[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 11-07-2018 10:08 ]
Ai, Matthews en Benoot stappen niet meer op vandaag, jammer zeg! Beide kanshebbers vandaag. Voor Toms ook vervelend.
http://www.wielerflits.nl...ver-na-slechte-nacht.html
http://www.wielerflits.nl...art-in-vijfde-etappe.html
http://www.wielerflits.nl...ver-na-slechte-nacht.html
http://www.wielerflits.nl...art-in-vijfde-etappe.html
Ook Robert Kiserlovski is afgestapt na een val in de beginfase van etappe 5.
Mijn favoriet voor vandaag: Julian Alaphilippe
Mijn favoriet voor vandaag: Julian Alaphilippe
[ Voor 26% gewijzigd door Merlinni op 11-07-2018 12:58 ]
Ai, dat is pech voor Sunweb
Chavanel gaat proberen de bollentrui te pakken door heel dat stuk alleen te doen, ben benieuwd
Mooie etappe vandaag
Weer Sagan
1 Sagan 4:48:06
2 Colbrelli +0
3 Gilbert +0
4 Valverde +0
5 Alaphilippe +0
6 Martin +0
7 Van Avermaet +0
8 Kragh +0
9 Pasqualon +0
10 Nibali +0
------------------------------------
25 Mollema +0
27 Dumoulin +0
Weer Sagan

1 Sagan 4:48:06
2 Colbrelli +0
3 Gilbert +0
4 Valverde +0
5 Alaphilippe +0
6 Martin +0
7 Van Avermaet +0
8 Kragh +0
9 Pasqualon +0
10 Nibali +0
------------------------------------
25 Mollema +0
27 Dumoulin +0
[ Voor 111% gewijzigd door Hackus op 11-07-2018 17:37 ]
uitslagen en stand na etappe 5

stand (geel)

12 juli etappe 6, over 181km van Brest naar Mûr-de-Bretagne Guerlédan: heuvels
favorieten:*** Alejandro Valverde, Julian Alaphilippe, Peter Sagan, Philippe Gilbert
** Daniel Martin, Greg Van Avermaet, Tom Dumoulin, Adam Yates
* Jelle Vanendert, Romain Bardet, Tom-Jelte Slagter, Sonny Colbrelli
*uitvallers na etappe 5
31 MATTHEWS Michael TEAM SUNWEB DNS
143 KIŜERLOVSKI Robert TEAM KATUSHA ALPECIN
172 BENOOT Tiesj LOTTO SOUDAL DNS
[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 12-07-2018 09:48 ]
In tegenstelling to vele anderen vind ik Froome een geweldige renner. Toch hoop ik dat die nog lang niet in het geel rijd, anders is het elke etappe weer "skybots deploy" en gecontroleerd naar de finish rijden.
Gisteren ging het niet zoals gepland maar voor vandaag gewoon weer mijn favoriet: Julian Alaphilippe!
Gisteren ging het niet zoals gepland maar voor vandaag gewoon weer mijn favoriet: Julian Alaphilippe!
Dan mag hij toch flink toeslaan, om die minuut dicht te rijden.Hackus schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:50:
Ik heb zelf een gevoel dat Froome een dezer dagen toe gaat slaan, om in het geel de rustdag in te gaan.
Laurent Pichon (Fortuneo-Samsic), Damien Gaudin, Fabien Grellier (Direct Energie), Anthony Turgis (Cofidis) , Dion Smith (Wanty-Groupe Gobert) rijden op 6'20" van het peloton met nog 134km te gaan
Die rijden zich nu kapot, door het gat a 1'32" te dichtenExocet schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:34:
En Lotto jumbo mist de boot...
0'30" inmiddels
aangesloten
[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 12-07-2018 16:03 ]
@Hackus Je hebt geluk, ze mogen er nog een keer over zodadelijk
Het is nu wandelen naar de finish.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Verwijderd
Onvervalste Bretonse beelden met al die wind!
Overigens echt wel een mooie streek hoor. Kan het iedereen aan raden daar eens op bezoek te gaan.

Overigens echt wel een mooie streek hoor. Kan het iedereen aan raden daar eens op bezoek te gaan.
Tom lek
Kak lek voor Dumoulin.
Verwijderd
Dat is echt wel sneu voor Dumoulin. Al zal hij niet de laatste zijn die dat op een ongelukkig moment overkomt.
Mag dit? (het volgens van die auto)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Shit man, ze trekken goed door van voor
Pfff... Ook hier zie je dat je gewoon een sterk team nodig hebt. Na zo'n rit kun je gewoon niet nu al alleen komen te zitten...

Oh, echt spannend
Froome op 10 sec dacht ik
+- 42 verliest Tom op Froome
Froome op 10 sec dacht ik
+- 42 verliest Tom op Froome
[ Voor 232% gewijzigd door Hackus op 12-07-2018 18:13 ]
Jammer voor Tom. Klote lekke band.
Maarja de andere hebben weer pech gehad met een valpartij.
Zondag op de kasseien iedereen er maar af knallen.
Maarja de andere hebben weer pech gehad met een valpartij.
Zondag op de kasseien iedereen er maar af knallen.
Kelderman is echt een gemis, die had hier ook heel gewenst geweest.
Lotto-Jumbo heeft in mijn ogen ook een aantal verkeerde renners mee nucordonbleu schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:00:
Kelderman is echt een gemis, die had hier ook heel gewenst geweest.
En nu krijgt Dumoulin ook nog een tijdstraf. Ze mogen hem niet kennelijk?
Echt ..ote zeg.D-e-n schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:48:
uitslag etappe 6
Tom Dumoulin krijgt een tijdstraf van 20 sec vanwege (stayen achter auto)ivm dit gegeven nog plaatst ik nog geen stand van het Geel.

stand na etappe 6 (Geel)
onder voorbehoud van de staf op Tom Dumoulin
[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 12-07-2018 22:31 ]
Wie hadden ze nog meer mee kunnen nemen dan? Volgens mij is het geen ploeg voor het klassement, is Groenewegen niet goed genoeg om de hele ploeg op te richten en hebben ze ook niet echte mensen voor een dagoverwinning.Hackus schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:14:
[...]
Lotto-Jumbo heeft in mijn ogen ook een aantal verkeerde renners mee nu
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dylan heeft een aantal kansen op de dagwinst, maar zo als het nu gaat lukt het deze week denk ik nog niet. Ik denk dat ze Roglic voor het klassement hebben en Dylan om sprints te winnen. Of je richt op Roglic of zet vol in om Dylan te steunen. In elk geval was V Emden een goede hulp.ST10©DE schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:37:
[...]
Wie hadden ze nog meer mee kunnen nemen dan? Volgens mij is het geen ploeg voor het klassement, is Groenewegen niet goed genoeg om de hele ploeg op te richten en hebben ze ook niet echte mensen voor een dagoverwinning.
Ik baal sowieso van hun inzet en softe uitstraling nu.
Ik dacht kruiswijk voor het klassement ?Hackus schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:21:
[...]
Dylan heeft een aantal kansen op de dagwinst, maar zo als het nu gaat lukt het deze week denk ik nog niet. Ik denk dat ze Roglic voor het klassement hebben en Dylan om sprints te winnen. Of je richt op Roglic of zet vol in om Dylan te steunen. In elk geval was V Emden een goede hulp.
Ik baal sowieso van hun inzet en softe uitstraling nu.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wat een rampdag dan. Van een mooie positie naar een kansloze. Hij had die voorsprong nodig, nu zal ie ergens tijd moeten winnen en dat zal enorm lastig zijn met betere klimmers als concurrenten.D-e-n schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:48:
Dat lijkt vaste prik in het begin van de tourhjs schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:35:
Eergister sprinte Dylan wel aardig mee, hij begon alleen even te ver van achter zoals wel vaker.
Zoals gezegd wedden ze op Kruijswijk en Roglic. In mijn ogen is dat al een minder/onduidelijk beeld. Dan moet Dylan nog goed (gebracht) worden om te kunnen sprinten. En die zit elke keer verkeerd of laat zich opsluiten, waardoor ie te laat doorkomt. Als Dylan al vrij bij Gaviria en Sagan zat had ie meer kans.
Maar hopen op de aankomt morgen die iets afloopt ( als er een sprint komt, en geen ontsnapper die wint)
Dan zijn het wel kenners daar !Raznov schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:52:
Haha die lotto jumbo randzoen bus (net bij avond etappe), mooie krat Westvleteren! Gaat wat worden als een van die gasten nog wat gaat winnen daar.
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Vooral als je verwacht dat ze serieus meedoen voor de gele trui.Hackus schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:14:
Lotto-Jumbo heeft in mijn ogen ook een aantal verkeerde renners mee nu
Ze hebben Groenewegen voor de sprint, met enkele helpers.
Ze hebben Kruijswijk en Roglic voor het klassement en eventueel dagsucces, met enkele helpers.
Ze hebben Gesink specifiek voor dagsucces.
De verwachting voor Kruijswijk en Roglic is top 20, eindigen in de top 10 is bonus.
Waarbij ze hopelijk ook dagsucces kunnen behalen, in ieder geval kunnen opvallen in de bergetappes.
Hiervoor hebben ze volgens mij een prima ploeg.
Komisch trouwens dat Sunweb en TLJ van rol geruild hebben. Sunweb gaat tegenwoordig vooral voor het klassement, waarbij TLJ vooral voor dagsucces gaat en het klassement meer een bonus is.
vrijdag 13 juli, etappe7: vlakke koers over 231km van Fougères naar Chartres
favorieten bij sprint:*** Fernando Gaviria, Peter Sagan, Arnaud Démare,
** Marcel Kittel, Dylan Groenewegen, John Degenkolb, Sonny Colbrelli
* Greg Van Avermaet, Mark Cavendish, Alexander Kristoff, André Greipel
Start +- 12:15u met verwachte finish om 17:30u
[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 13-07-2018 10:14 ]
Kansloze etappe. 225km, kopgroep gaat weg, wordt op +/- 10km voor de finish gepakt en Gaviria wint. Dit vind ik toch een probleem van die hele tour, i.t.t. de Giro en Vuelta kan je uitkomst van veel ritten al voor de start uittekenen. Wie gaat hier nu uren naar kijken?
Zelfs een kopgroep komt er voorlopig niet. Ik kijk het laatste kwartier wel, geloof ik ...
Be yourself, no matter what they say ...
Yoann Offredo(wanty) rijdt op kop met 7'33" op het peloton 148km te gaan
[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 13-07-2018 20:57 ]
Fernando Gaviria 'Columbian Rocket'
[Video: http://dai.ly/x6ok6yo]
update: verschil met peloton is teruggelopen tot 2'21" 97km
Net thuis. Nog 35km te gaan, dus dat wordt wel 18:15u
(geen kopgroep meer)
[Video: http://dai.ly/x6ok6yo]
update: verschil met peloton is teruggelopen tot 2'21" 97km
Net thuis. Nog 35km te gaan, dus dat wordt wel 18:15u
(geen kopgroep meer)
[ Voor 87% gewijzigd door Hackus op 13-07-2018 17:22 ]
Gesink rijdt achter in en Tolhoek links in het midden. Dylan kruipt naar het midden met Martens als ik het goed zag. 14km nog
Dylan in het wiel bij Sagan 12km
Nu in het wiel bij Gaviria 9km
Dylan in het wiel bij Sagan 12km
Nu in het wiel bij Gaviria 9km
[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 13-07-2018 17:55 ]
Kom op, Rosen moet wachten op Dylan. Gaviria en Sagan komen
[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 13-07-2018 18:04 ]
Kom op jaaaaaaaaaa

Klopt Gaviria op 3 lengtes. Who hooo
uitslag etappe 7

Geel na etappe 7

[ Voor 88% gewijzigd door Hackus op 13-07-2018 23:50 . Reden: Stand Geel toegevoegd ]
Weinig spannende rit maar wel een erg mooie finish
Wat een prachtige knappe sprint van Dylan Groenewegen!
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 13-07-2018 18:11 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mooi man hartslag hoog hierHippocampus schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:08:
Weinig spannende rit maar wel een erg mooie finish
Zeker mooi, Groenewegen zat er al zo vaak dichtbij. En dan fietst ie ze allemaal van de foto op de meet
zaterdag 14 juli, etappe 8: 181km vlakke koers van Dreux naar Amiens Métropole
favorieten bij sprint*** Fernando Gaviria, Dylan Groenewegen, Peter Sagan
** Arnaud Démare, Marcel Kittel, Christophe Laporte
* Alexander Kristoff, André Greipel, John Degenkolb
vroege start om +- 11:45u met verwachte finish rond 16u
* er zijn nog geen (nieuwe) uitvallers bekend
[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 14-07-2018 10:17 ]
@Hackus toch Groenewegen maar bij de favorieten gezet? 
Voor m'n Tourpoule mag het dezelfde uitslag als gisteren worden hoor!
Ik ben kritisch en terecht. Neemt niet weg dat het gister goed ging en ik erg blij ben met deze overwinning.MikeyMan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:49:
@Hackus toch Groenewegen maar bij de favorieten gezet?
De finish is licht dalend, dus dat zal echt gruwelijk hard gaan...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vroege finish voorzien omwille van het WK natuurlijk.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
De Tour is te volgen op oa Sporza. NOS is voor het WK en Wimbledon
18km nog

1:Groenewegen
2:Greipel
3:Gaviria
4: Sagan
2 en 3 hadden strijd en kan nog consequenties geven
Greipel en Gaviria geschrapt uit de uitslag. (later meer info) plek 92 en 93 nu
18km nog

1:Groenewegen
2:Greipel
3:Gaviria
4: Sagan
2 en 3 hadden strijd en kan nog consequenties geven
[ Voor 66% gewijzigd door Hackus op 14-07-2018 17:15 ]
En daarmee zit het groen nog wat steviger om de schouders van Sagan.Hackus schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:55:
Ik ben benieuwd hoe Groenewegen de bergen doorkomt. Het zou leuk zijn als hij nog een etappe weet te winnen. Morgen Roubaix, dat lijkt me niks voor hem.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
uitslag en stand na etappe 8

stand geel

Greipel staat ver achter met iets van 92 punten tov 277. Gaviria staat iets dichter bij 212 of zo.Shabbaman schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 21:45:
[...]
En daarmee zit het groen nog wat steviger om de schouders van Sagan.
Ik ben benieuwd hoe Groenewegen de bergen doorkomt. Het zou leuk zijn als hij nog een etappe weet te winnen. Morgen Roubaix, dat lijkt me niks voor hem.
Dylan heeft super gepresteerd 2 dagen achtereen is niet veel Nederlanders gegeven
Nee, dat is een kort rijtje...
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Joop Zoetemelk, Jan Raas, Dylan Groenewegen... Mooi rijtje!Shabbaman schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:07:
Nee, dat is een kort rijtje...
Morgen een soort mini Parijs-Roubaix, kan mooi worden en het algemeen klassement aardig opschudden...
zondag 15 juli etappe 9: 156.5km van Arras Citadelle naar Roubaix.
welbekende kasseien. start +- 12:45u en 16:15u verwachte finish
- nog geen uitvallers bekendFavorieten:
*** Peter Sagan, Greg Van Avermaet, Sep Vanmarcke, Niki Terpstra
** Jasper Stuyven, Edvald Boasson Hagen, Alexander Kristoff, John Degenkolb
* Oliver Naesen, Søren Kragh Andersen, Arnaud Démare
Vanmarcke kun je wel wegstrepen bij de favorieten, die moet bij Uran blijven. Heeft ie zelf ook al aangegeven, de ploeg vindt een mogelijk podium in Parijs belangrijker dan een dagzege.
Dat zag ik ja, bij Sporza. je weet nooit of ie tijdens de etappe groen licht krijgt. blijft speculerentoolkist schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:28:
Vanmarcke kun je wel wegstrepen bij de favorieten, die moet bij Uran blijven. Heeft ie zelf ook al aangegeven, de ploeg vindt een mogelijk podium in Parijs belangrijker dan een dagzege.
Zelfde voor Terpstra, die moet bij Jungels blijven.toolkist schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:28:
Terpstra mag voor eigen succes gaan. Zie instagram interviews met Eric Corton.
Ik ben bij dit soort etappes wel altijd bang dat het voor het klassement een soort van loterij wordt. Als je pech hebt is zo je klassement weg
Als je pech hebt. Maar dat kan elke etappe gebeuren, zie Froome, Dumoulin en nog anderen. Toch staat het nog dicht bij elkaar.D-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:42:
Ik ben bij dit soort etappes wel altijd bang dat het voor het klassement een soort van loterij wordt. Als je pech hebt is zo je klassement weg
Als Dumoulin niet bovenop de Finestere had blijven wachten had ie de Giro mogelijk gewonnen.
Dat soort dingen horen er gewoon bij. Goede keuzes maken, positioneren en een portie geluk.
@Megupe
Maar hier is de kans op pech en op groot tijdverlies nog veel groter natuurlijk.
Maar hier is de kans op pech en op groot tijdverlies nog veel groter natuurlijk.
Porte is dus helemaal weg.D-e-n schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:42: