Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 20:52
SD5k schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:10:
[...]

En heb je de 14000 stappen trophy gehaald?
Ik heb 2 min terug mijn Leon playthrough afgerond op hardcore.

2 uur en 24 min over gedaan.

Zat op 14327 stappen na de laatste baas :/ .

Dus ga morgen denk ik nog een speedrun doen op easy.

Moet nog 2 trophies voor de platinum:
-14000 stappen trophies
-The 4th Survivor mode trophy

Die 4th Survivor mode schijnt ook best pittig te zijn. Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
*** dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Sefaex op 30-01-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik heb nu een aantal Lets plays gezien van Markiplier en ik ben teleurgesteld. Deze zogenaamde remake is niets anders dan een in third person gemaakte game die alles doet waar ik me in Resendent Evil 7: Biohazard aan irriteerde. Een overmacht aan slijmmonsters die nu vervangen zijn door een overmacht aan irritante zombies. Je moet voorwerpen bij elkaar gaan zoeken die verstopt liggen in lades, kisten of kasten. Vervolgens moet je dat voorwerp gebruiken om een deur open te kunnen laten gaan om vervolgens weer een nieuwe map/gebied te krijgen met hordes vervelende zombies om bovengenoemde weer te herhalen. Deze remake is eigenlijk gewoon een kopie van RE 7 met een third person view. Leuk dat Leon en Clare speelbaar zijn maar dit heeft niets met het origineel te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Shiny Disco schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:48:
Ik heb nu een aantal Lets plays gezien van Markiplier en ik ben teleurgesteld. Deze zogenaamde remake is niets anders dan een in third person gemaakte game die alles doet waar ik me in Resendent Evil 7: Biohazard aan irriteerde. Een overmacht aan slijmmonsters die nu vervangen zijn door een overmacht aan irritante zombies. Je moet voorwerpen bij elkaar gaan zoeken die verstopt liggen in lades, kisten of kasten. Vervolgens moet je dat voorwerp gebruiken om een deur open te kunnen laten gaan om vervolgens weer een nieuwe map/gebied te krijgen met hordes vervelende zombies om bovengenoemde weer te herhalen. Deze remake is eigenlijk gewoon een kopie van RE 7 met een third person view. Leuk dat Leon en Clare speelbaar zijn maar dit heeft niets met het origineel te maken.
Ik weet niet welke RE2 jij destijds hebt gespeeld, maar alle punten waar jij je nu aan irriteert waren toen ook al onderdeel van het spel. Daarnaast doe jij het nu voorkomen dat er tientallen zombies in elke kamer te vinden zijn. Dat is "lichtelijk" overdreven. Als kers op de taart geef je in je eerste zin al aan dat je de game zelf nog niet eens gespeeld hebt. Ik weet niet of je nu aan het trollen bent of dat je een azijnzeiker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 13:14
Dan is mijn conclusie dat jij fan bent van Resident Evil 5 & 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:26
Ik vraag me serieus af wat je verwachtingen waren bij een Resident Evil Game. De enige games die echt afwijken van het concept wat jij hierboven beschrijft zijn RE5, 6 en in mindere mate 4. Hier ligt de focus wat meer op actie (en zijn er dus ook veel meer "irritante zombies") en minder op verkennen en puzzelen. Ik snap ook niet echt waarom je zegt dat REmake 2 niets met het origineel te maken heeft. Het grootste verschil zit 'm in de camerahoeken maar verder lijkt het de oude Resident Evil formule trouw te volgen.

Maar goed, je hebt wel al weer drie reacties als je daar op uit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02

MazeWing

The plot thickens...

@Shiny Disco Ga de originele Resident Evil 2 spelen en ga je vervolgens schamen dat je dit soort scheve conclusies trekt. Resident Evil 2 remake heeft meer met Resident Evil te maken dan RE5, RE6 en RE7 samen...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Vraag mij af wat jij er van verwachten, al moet ik zeggen dat ik dit ook niet had verwacht. Dit is nog beter dan ik had verwacht. Lijkt bijna wel een nieuw spel.

Maar als re7 ook zo is moet ik die ook maar eens halen. Vindt re1 2 en 3 veruit de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
soccerroos schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Vraag mij af wat jij er van verwachten, al moet ik zeggen dat ik dit ook niet had verwacht. Dit is nog beter dan ik had verwacht. Lijkt bijna wel een nieuw spel.

Maar als re7 ook zo is moet ik die ook maar eens halen. Vindt re1 2 en 3 veruit de beste.
Ik zou het zeker doen als ik jou was! Je kan eventueel de demo proberen als je niet zeker bent, deze lijkt in eerste instantie kort en simpel maar er zijn meerdere verborgen voorwerpen te vinden en er zijn verschillende eindes te behalen (al had ik wel wat online hulp nodig om ze te vinden). Je kan met de demo zelfs een klein voordeel voor in de main game behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 18:57

Nemesizz

Untouchable

Eindje op weg nu met Claire ( B ), maar wel wat problemen gehad met de Tyrant. Heeft mij toch een paar tikken uitgedeeld en dan zit je meteen alweer in de 'oranje caution' qua health. Ook weer vast met puzzels en verkeerd lopen.

Dus een goeie run word het ook deze keer niet :P

Heb wel de grenadelauncher en UZI, vooral die laatste bevalt mij wel, kun je de voetjes van zombies er makkelijk af knallen, en er is (momenteel) veel munitie voor. Net Birkin 1 boss gehad, en ging deze keer een stuk beter.

Zat nog even te kijken in records (volgen was het dat), en kom erachter dat ik met Leon slechts 1 wapen upgrade mis...maar vraag me af welke en waar (ik kam de meeste ruimtes uit, tot ze blauw aangegeven staan op de map, dus alle items uit die betreffende kamer zijn). Enige welke ik niet gecleared had was bij de laatste encounter van de Tyrant, maar lijkt me raar om in een klein kamertje vlak voor het einde nog een wapen upgrade te verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Nemesizz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:16:
Eindje op weg nu met Claire ( B ), maar wel wat problemen gehad met de Tyrant. Heeft mij toch een paar tikken uitgedeeld en dan zit je meteen alweer in de 'oranje caution' qua health. Ook weer vast met puzzels en verkeerd lopen.

Heb wel de grenadelauncher en UZI, vooral die laatste bevalt mij wel, kun je de voetjes van zombies er makkelijk af knallen, en er is (momenteel) veel munitie voor. Net Birkin 1 boss gehad, en ging deze keer een stuk beter.

Zat nog even te kijken in records (volgen was het dat), en kom erachter dat ik met Leon slechts 1 wapen upgrade mis...maar vraag me af welke en waar (ik kam de meeste ruimtes uit, tot ze blauw aangegeven staan op de map, dus alle items uit die betreffende kamer zijn). Enige welke ik niet gecleared had was bij de laatste encounter van de Tyrant, maar lijkt me raar om in een klein kamertje vlak voor het einde nog een wapen upgrade te verstoppen.
Heb je het fotorolletje uit de sewers ontwikkeld? Volgens mij zie je deze items in eerste instantie niet op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 13:14
Met beide personages uitgespeeld.
Gezien RE1 remake op de Gamecube mijn beste Resident Evil ervaring ooit was zet ik deze op een mooie plaats 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:16:

Long Barrel in de Underground Facility (met je USB-tje)?
Die was ik ook bijna vergeten. De 1e keer dat je het ziet kun je het niet open maken.
Pas als je later gaat backtracken vanuit de Sewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Long barrel heb ik wel voor de shot gun.

Fotorol in sewer niet ontwikkeld volgens mij (kun je nog ergens anders foto's ontwikkelen behalve in de darkroom in het politiebureau?).

Maar goed, als ik ga kijken word het toch een volgende playthrough, want m'n savegame is te vlak voor het einde en kan dan toch niet meer terug naar die plekken (met Leon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Nemesizz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:24:
Long barrel heb ik wel voor de shot gun.

Fotorol in sewer niet ontwikkeld volgens mij (kun je nog ergens anders foto's ontwikkelen behalve in de darkroom in het politiebureau?).

Maar goed, als ik ga kijken word het toch een volgende playthrough, want m'n savegame is te vlak voor het einde en kan dan toch niet meer terug naar die plekken (met Leon).
spoiler:
Je kan dus vanuit de sewers terug naar het politiebureau. Nee, dat had ik in m'n eerste run ook niet in de gaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:24
Wat is nu wijsheid. Ik heb hem uitgespeeld met Leon. Kan ik dan beter Leon 2e playtrhough doen, of Clair als volledig nieuwe story

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
steefje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:54:
Wat is nu wijsheid. Ik heb hem uitgespeeld met Leon. Kan ik dan beter Leon 2e playtrhough doen, of Clair als volledig nieuwe story
Clair B
Dan krijg je de true ending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Zou eerst Claire A doen en daarna pas de B scenario's.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Ik zit ouderwets vast :P

spoiler: title
ik zit bij de sterrenbeelden vast, weet niet waar ik deze oplossing kan vinden. heb al geprobeerd om in de documenten te kijken maar daar kan ik ook niets vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Platinum trophy is binnen (Na 5 playthroughs).

Vanochtend moest ik nog 1 trophy; Grim Reaper
Complete "The 4th Survivor" extra mode.

Een mode die maar 10 min duurt. Dus ik dacht zo gepiept. Maar ben er uiteindelijk toch 2 uurtjes mee bezig geweest. Vond het in het begin best pittig. Maar je wordt wel steeds beter en beter. Uiteindelijk toch gehaald (zonder heal items de hebben gebruikt).

Denk sowieso dat deze game in mijn top 3 games van 2019 gaat komen. Maar hoe vet het spel ook is. Na 5 playthroughs wil ik wel even wat anders spelen :P.

Er komt nog gratis DLC zie ik. Dus die wil ik wel spelen over 2 weken. En misschien dat ik in de toekomst nog voor de S+ rank ga (voor de S+ rank moet je het spel op normal of hardcore in 2 uur 30 min uitspelen en mag je maar max 3x saven). Dan unlock je een mini gun met unlimited ammo.

Mr X vs mijn Mini Gun. Ben benieuwd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
soccerroos schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:11:

ik zit bij de sterrenbeelden vast, weet niet waar ik deze oplossing kan vinden. heb al geprobeerd om in de documenten te kijken maar daar kan ik ook niets vinden
spoiler:
Bedoel je dat stuk in het politiebureau met drie standbeelden? Kan me zo snel niet iets ander voorstellen....oplossing zit toch echt in een van je documenten. Iets met mooie tekeningen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Sefaex schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:43:
Mr X vs mijn Mini Gun. Ben benieuwd! :P
You're gonna need a bigger gun.
soccerroos schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:11:

Welk stuk bedoel je precies? De enige sterrenbeelden die ik me kan herinneren zijn in het politiebureau op die drie beelden en daar kan je de oplossing van vinden in het boekje wat je bijna helemaal aan het begin krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
ErikT738 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:54:
[...]

You're gonna need a bigger gun.

[...]

Welk stuk bedoel je precies? De enige sterrenbeelden die ik me kan herinneren zijn in het politiebureau op die drie beelden en daar kan je de oplossing van vinden in het boekje wat je bijna helemaal aan het begin krijgt.
Moet je wel zo slim zijn om dat boekje erbij te pakken. Ik heb ook even Google moeten raadplegen voordat ik verder kwam :P

Ik moet bekennen niet veel Resident Evil games gespeeld te hebben, behalve deel 4.
Maar deze remake vindt ik echt geweldig, echt weer eens een game die niet alleen vol actie is en toch hier en daar spannende momenten vooral als je s'nachts met een koptelefoon speelt.

Toch als je eenmaal verder komt dan het politiebureau zijn de meeste ammo problemen snel opgelost en kost het niet zo veel moeite op medium moeilijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soccerroos
steefje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:53:
[...]

spoiler:
Bedoel je dat stuk in het politiebureau met drie standbeelden? Kan me zo snel niet iets ander voorstellen....oplossing zit toch echt in een van je documenten. Iets met mooie tekeningen
Die bedoel ik ja. Straks eens kijken. Tnx.

Edit:
Hoe heb ik dat kunnen missen :+

[ Voor 5% gewijzigd door soccerroos op 31-01-2019 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Sefaex schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:43:

Dan unlock je een mini gun met unlimited ammo.
Dat vond ik dan wel weer jammer aan delen 1 en 2 (Veronica ook overigens), dat je een bepaalde rank moet halen voordat je pas het leuke spul krijgt (infinite ammo, minigun).

Deel 3, moest je na 1x uitspelen mercenaries doen, en kon je zo wapens verdienen (als je goed was ging dat snel, was je... minder goed, duurde het wat langer). Op die manier had ik ook nog een kans om aan die dingen geraken, want de game in een keer uitspelen met, max 3 saves gaat mij domweg nooit lukken (komt altijd wel weer wat tussendoor waar je achteraan moet, buiten de game om bedoel ik dan).

Maar grats met je platinum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben nu net aan Claire B begonnen en dit lijkt toch een stuk moeilijker dan beide A runs, vooral omdat je dit keer echt te weinig ammo hebt om je permanent van lastige zombies te ontdoen. Ook een beetje jammer dat ik dood ging na een heel tijdje niet saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
MazeWing schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:29:
@Shiny Disco Ga de originele Resident Evil 2 spelen en ga je vervolgens schamen dat je dit soort scheve conclusies trekt. Resident Evil 2 remake heeft meer met Resident Evil te maken dan RE5, RE6 en RE7 samen...
Ik vind heel dat crafting systeem in RE7 gewoon kut , in deze game zit het weer. Daarnaast waren de slijmmonsters in RE7 eerder irritant dan dat ze “ eng “ waren. De puzzels lijken te veel op elkaar( je hebt 3 lijkkisten die open moet maken, geheid dat er een monster uit springt uit een van de kisten)

Het eerste uur van RE 7 is genieten maar zodra je telkens die klote kelder ingestuurd wordt en er achterkomt dat de zoon van het gezin het brein is, is de beklemmende sfeer van het eerste uur volledig weggeblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Een crafting systeem? Ik noem het combineren van gunpowder en herbs niet bepaald een crafting systeem. Ook zijn de wapenupgrades iets eenmaligs die gedurende het spel 1 voor 1 aan bod komen.

Qua hele opbouw en sfeer is RE2 ook wezenlijk anders.

Het is, afgezien van de naam (en engine) appels met peren vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:34
ErikT738 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:06:
Ik ben nu net aan Claire B begonnen en dit lijkt toch een stuk moeilijker dan beide A runs, vooral omdat je dit keer echt te weinig ammo hebt om je permanent van lastige zombies te ontdoen. Ook een beetje jammer dat ik dood ging na een heel tijdje niet saven.
Ik heb juist het idee dat Claire B makkelijker is dan mijn Leon A run... (Claire A ga ik pas hierna doen dus daar kan ik niks over zeggen).

Kan ook komen omdat ik veel minder op Zombies schiet nu en het echt alleen doe in geval van nood. Daarbij heb ik het idee dat bepaalde wapens van Claire een stuk sterker zijn dan van Leon. In het begin gebruikte ik in ieder geval alleen maar de revolver en niet het 9mm wapen wat ze in het begin heeft. Voor de revolver kwam ik alleen maar kogels tegen, vandaar.

spoiler:
De grenade launcher met een vuur kogel one shot die likkers bijvoorbeeld.

Of speel je op hardcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren met Claire B tot aan dat gedeelte met Sherry gekomen. Maar goed gruwel wat een rot stuk is dat zeg.
Heel Leon A gehaald zonder 1 retry, en nu alleen dat Sherry stuk al meer dan 6x over moeten doen... :'(
Uiteindelijk had ik geen tijd meer, dus moet ik een volgende keer maar weer proberen, maar er zijn een paar dingen waar ik een hekel heb aan games; spring stukken, en stealth missies (waarbij je met 1 misser een heel stuk overnieuw moet doen).

Qua wapen uitrusting vind ik de Claire playthrough makkelijker, wapens zijn beter en sterker.
Ik probeer nu ook niet alle zombies te killen, schiet vaak even de voeten eraf en laat ze dan maar voor wat het is. Heb overigens ook meer ammo dan met Leon, en gebruik nu eigenlijk alleen de submachinegun , kleine bursts om ledematen eraf te schieten en weer door, ammo stacked ook per 200 volgens mij, dus kun je veel kogels meenemen in slechts 1 inventory slot. Alleen bij de Tyrant ga je even voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Al uren op zitten met leon a. maar nu zonder kogels en plantjes. En dan speel ik maar op easy...

Had voor mij toch iets makkelijker mogen zijn op easy. Word nog een hele kloof om het uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
soccerroos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:59:
Al uren op zitten met leon a. maar nu zonder kogels en plantjes. En dan speel ik maar op easy...

Had voor mij toch iets makkelijker mogen zijn op easy. Word nog een hele kloof om het uit te spelen.
Op easy geen kogels en plantjes meer? Ben je aan het sprayen met je handgun of loop je veel ammunition mis? In principe kun je een zombie met 3 kogels in z'n been neerhalen waarna je het kan afmaken met je knife.

Ik heb op easy alles en iedereen omgelegd en had op 't einde nog een hele bulk aan ammunition over. Ik heb zelfs bepaalde wapens helemaal niet hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
SparksNL schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:15:
[...]

Op easy geen kogels en plantjes meer? Ben je aan het sprayen met je handgun of loop je veel ammunition mis? In principe kun je een zombie met 3 kogels in z'n been neerhalen waarna je het kan afmaken met je knife.

Ik heb op easy alles en iedereen omgelegd en had op 't einde nog een hele bulk aan ammunition over. Ik heb zelfs bepaalde wapens helemaal niet hoeven te gebruiken.
ik snap het zelf ook niet, heb wel vaker re gespeeld maar nooit zo weinig kogels gehad. ik ben nu ook voor de 2e keer bij de garage gekomen maar heb nog altijd maar 2 wapens. ( het mes ben ik zelfs kwijt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
soccerroos schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:43:
[...]

ik snap het zelf ook niet, heb wel vaker re gespeeld maar nooit zo weinig kogels gehad. ik ben nu ook voor de 2e keer bij de garage gekomen maar heb nog altijd maar 2 wapens. ( het mes ben ik zelfs kwijt ).
Alle kamers in het politiebureau al gecleared (blauw gekleurd)? Zo nee, is de kans groot dat je her-en-der wat zaken over het hoofd hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
SparksNL schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Alle kamers in het politiebureau al gecleared (blauw gekleurd)? Zo nee, is de kans groot dat je her-en-der wat zaken over het hoofd hebt gezien.
veel kamers zijn blauw ja, op een paar na. Maar moet ook nog 1 sleutel hebben, heb nog een aantal kamers niet bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Met games als RE2 is het ook de kunst om zo min mogelijk kogels te gebruiken. Daarnaast zijn zombies in deze game bullet sponges (na 6 schoten zijn ze soms nog niet dood). Dus het is sowieso niet de moeite waard om daar je kogels aan te verspelen. Tenzij het echt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Vanmiddag dat Sherry stuk opnieuw geprobeerd na wat guide video's te bekijken, maar zelfs toen ik precies wist waar ik moest zijn, is het nog 4x mis gegaan ofzo... 8)7
Kon de puzzel met die blokken ook niet op tijd doen voor achievement helaas (kan nooit veel schelen), maar helaas is die random, lees dat sommigen em al completen door alleen het blok te plaatsen (lucky bastards!).

Nouja, kan weer even normaal verder ipv dat stealth gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:31:
Vanmiddag dat Sherry stuk opnieuw geprobeerd na wat guide video's te bekijken, maar zelfs toen ik precies wist waar ik moest zijn, is het nog 4x mis gegaan ofzo... 8)7
Kon de puzzel met die blokken ook niet op tijd doen voor achievement helaas (kan nooit veel schelen), maar helaas is die random, lees dat sommigen em al completen door alleen het blok te plaatsen (lucky bastards!).

Nouja, kan weer even normaal verder ipv dat stealth gedoe.
De puzzel oplossing is hetzelfde. Maar hoe de blokken staan is idd random. Maar als je steeds de laatste checkpoint herlaad. Dan is ook het begin stuk hetzelfde.

Je kunt dus gewoon in alle rust de puzzel oplossen (opschrijven wat je doet, of film het even). En als je het uit je hoofd kent. Gewoon even de laatste checkpoint herladen en het snel binnen 1 minuut doen. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Sefaex schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:39:
[...]

De puzzel oplossing is hetzelfde. Maar hoe de blokken staan is idd random. Maar als je steeds de laatste checkpoint herlaad. Dan is ook het begin stuk hetzelfde.

Je kunt dus gewoon in alle rust de puzzel oplossen (opschrijven wat je doet, of film het even). En als je het uit je hoofd kent. Gewoon even de laatste checkpoint herladen en het snel binnen 1 minuut doen. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. :P
Word iets voor een volgende play through, ben nu al blij dat ik door dat rot stuk ben.
Misschien heb ik dan ook wel geluk dat de blokken al goed staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Deze al langsgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Hoe versla je de mannequin die helemaal in het zwart is en de hele tijd overal achter je aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:09:
spoiler:
Hoe versla je de mannequin die helemaal in het zwart is en de hele tijd overal achter je aan gaat?
Die kun je niet verslaan.
Alleen max 30 sec stunnen met een flash grenade of een paar x goed mikken met een sterke wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sefaex

Hoe kom je dan van hem af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Gewoon wegrennen.
Hij achtervolgt je de hele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Zit nu weer in het lab, maar volgens de records moet ik nog... 4 raccoon beeldjes vinden. Vrees dat ik ze eerder in de game al gemist heb, al had ik er toch behoorlijk wat gevonden zonder guides.

Had wel nu het film rolletje ontwikkeld, met Claire kon ik wel terug naar het politiebureau , met Leon was die doorgang bij mij dicht (kom je in de main hall van het bureau uit). Kreeg echter niet de achievement voor 2 secrets vinden door middel van foto's. Misschien omdat ik een van die dingen (padlock) al geopend had vóórdat ik het filmrolletje gevonden had.

Kortom, heb m'n run voor achievements weer goed verkloot en moet het dan maar weer proberen in een volgende run :P

Stukje van de policestation naar de orphanage lopen vond ik wel heel sfeervol. Vond ik ook leuk aan RE3, dat je soms wat meer stukken door de stad liep ipv alleen in een mansion, of policestation. De zombiedogs kostte me overigens wel behoorlijk wat ammo.

spoiler:
Als je iets later met Sherry op de loop moet voor de Tyrant, werkt Birkin mooi met die Tyrant af. Daarna kun je in alle rust terug naar het politiebureau en de boel uitkammen, geen last meer van achtervolgingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sefaex

spoiler:
Bedankt, het is de T-00 en wat een horror gast is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Zo Leon a uitgespeeld in 8 uur en 52min.
43 x moeten saven xD. Rank b. ( geen idee wat dat inhoud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:34
@Verwijderd
spoiler:
Er zijn een aantal kamers waar ie niet naar binnen kan/gaat. In deze kamers kun je dan bijvoorbeeld kort schuilen tot ie weer weg is.

Gisteren Claire B uitgespeeld. Ook top! Dit keer blijkbaar een C (Leon had ik een A). Ik had het gevoel dat ik in mijn Leon playthrough te veel had gemist en heb dus bij Claire extra goed opgelet. En er dus blijkbaar toch een stuk langer over gedaan.

Nu op naar Claire A en Leon B :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

soccerroos schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:19:
Met bepaalde ranks unlock je dingen. In het menu kun je wel ergens zien wat je moet doen om A rank te krijgen (binnen x aantal uur uitspelen), dan heb je nog S en volgens mij S+ ranks. Die S-ranks zitten meer strenge eisen aan, maar unlock je ook potentieel leukere dingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:55:
Zit nu weer in het lab, maar volgens de records moet ik nog... 4 raccoon beeldjes vinden. Vrees dat ik ze eerder in de game al gemist heb, al had ik er toch behoorlijk wat gevonden zonder guides.

Had wel nu het film rolletje ontwikkeld, met Claire kon ik wel terug naar het politiebureau , met Leon was die doorgang bij mij dicht (kom je in de main hall van het bureau uit). Kreeg echter niet de achievement voor 2 secrets vinden door middel van foto's. Misschien omdat ik een van die dingen (padlock) al geopend had vóórdat ik het filmrolletje gevonden had.

Kortom, heb m'n run voor achievements weer goed verkloot en moet het dan maar weer proberen in een volgende run :P

Stukje van de policestation naar de orphanage lopen vond ik wel heel sfeervol. Vond ik ook leuk aan RE3, dat je soms wat meer stukken door de stad liep ipv alleen in een mansion, of policestation. De zombiedogs kostte me overigens wel behoorlijk wat ammo.

spoiler:
Als je iets later met Sherry op de loop moet voor de Tyrant, werkt Birkin mooi met die Tyrant af. Daarna kun je in alle rust terug naar het politiebureau en de boel uitkammen, geen last meer van achtervolgingen
Die collectables zijn verdeelt over meerdere playthroughs.
Leon A heeft 11 Raccoon beeldjes. Claire A 3 beeldjes, en Leon B 1 beeldje.

En klopt verder wat je zegt. Er zijn bepaalde stukken in het spel zijn dat je niet achtervolgt wordt door Mr X. Dan moet je eerst een stuk verder komen, voordat je hem weer ziet. Stel het spel zegt ga van A naar B. Bij B wordt je weer achtervolgt door Mr X. Maar daarvoor heb je gewoon vrij spel. Viel me ook op.

Als je slim bent, ga je juist op die momenten (zijn er niet heel veel van) backtracken. En alle items pakken die je nog wil hebben.
soccerroos schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:19:
Als je het spel sneller uit speelt. En minder saves gebruikt. Dan krijg je een betere rank.

Hoogste rank is S+. Als je rank S+ haalt, unlock je een Mini Gun met unlimited ammo.
Voor de S+ rank moet je het spel in 2:30 uur uitspelen en mag je slechts 3x saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Nemesizz schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:45:
[...]

Met bepaalde ranks unlock je dingen. In het menu kun je wel ergens zien wat je moet doen om A rank te krijgen (binnen x aantal uur uitspelen), dan heb je nog S en volgens mij S+ ranks. Die S-ranks zitten meer strenge eisen aan, maar unlock je ook potentieel leukere dingen mee.
Maar niet op easy helaas. Spel vind ik al moeilijk genoeg. Wel jammer dat het voor beginners zogoed als onmogelijk is.

Bij re5 kon je ze volgens mij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Die collectables zijn verdeelt over meerdere playthroughs.
Leon A heeft 11 Raccoon beeldjes. Claire A 3 beeldjes, en Leon B 1 beeldje.
Ah zo, dan zit ik toch op schema denk ik. Met Leon A had ik inderdaad al heel wat te pakken, nu bezig met Claire B en eigenlijk maar 2 gezien volgens mij. Degene die ik met Leon A al had zijn bij Claire B al 'gedaan' zeg maar, zie je alleen nog het lege voetstukje van die beeldjes.

@soccerroos Ja klopt. Had met RE5 ook eerst die infinite ammo dingen unlocked/gekocht, en daarna door dingen als Pro-mode heen gewerkt, waarbij ik slechts 1 fight gruwelijk vervelend vond en dat was dat on-rail gevecht in die hummers.

Betwijfel ook of ik in de remake platinum haal, zal wel een eindje op weg komen, maar zitten een paar dingen bij dat toch net iets té lastig is.

Maar denk dat je met dingen als infinite knife al best makkelijker door komt. Voetje(s) van zombies schieten en snijden maar :P Kun je best veel ammo besparen en mes doet best veel damage in verhouding tot vorige delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu eindelijk de trofee voor het verlaten van het politie bureau gehaald.
De game is wel erg goed tot nu toe en makkelijker dan het origineel.

Ik heb Resident Evil 3, 5, 7 en Revelations 2 al uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Nu met claire a begonnen, dit keer probeer ik alle kamers blauw te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren (of eigenlijk vannacht...oeps :P ) de Claire B game uitgespeeld. Einde heb ik echt machtig verkloot kan ik wel zeggen. Een keer opgegeten door een Ivy (de plantzombie zeg maar), had geen defence item meer en dan is het instagib als ze je grijpen. Daarna stukje verder gedaan, had zoiets van "nu komen toch geen puzzels meer, alleen bosses, dus ga wel in Rambo modus" , dus inventory vol wapens, ammo en health supplies. Moest ik toch nog een puzzel item meenemen dat 2 slots nodig was, en een wapen dat ook 2 slots nodig was. Veel heen en weer naar item box, terwijl de self destruct timer mooi aftelde. Bij 5 minuten moest ik nog aan de bossfight beginnen en had al zoiets van "dit word em niet", maar toch even kijken hoe de boss fight ging. Nou, niet goed :P

Nouja, load ik de game wel weer, zodat ik weer meer tijd heb. Oeps... vergeten dat m'n savegame nog vóór die ene Birkin bossfight was. Dus die maar weer over gedaan, iets minder 'Rambo' (dus genoeg inventory ruimte en flame grenades mee voor Ivy's).

Toen wel gehaald, ook de achievement dat je meer dan 4 minuten over hebt op de bossfight.

Voor de rest, te veel racoons gemist (heb maar een guide erbij gepakt, blijkt dat ik veel in het politie bureau gemist heb...great).

Nu 4th Survivor unlocked, had eigenlijk geen tijd meer maar, toch even kijken wat het is en oei, die word lastig. Zo'n stuk in de sewers met van die grote mutanten heeft mij te veel tijd en resources gekost, en soms ook 'stunlocked' door constant gegrepen te worden door zombies. Is denk ik ook extra lastig omdat ik de game zelf op easy speelde en dit toch meer richting normal of hard mode gaat (licker was nog niet plat na 4 magnum kogels...).

Denk dat ik m'n volgende run toch een guide erbij pak zodat ik er wat efficienter door kom, en die racoons proberen zodat ik infinite knife krijg. Al betwijfel ik nog steeds of ik hier wel hardcore genoeg voor ben om platinum te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nu begonnen met een 'speed' (lees: minder traag :P ) run op Claire A. Heb er een guide bij voor een speedrun, en dan nog presteer ik het om bepaalde stukken te knooien. Neem mee wat ze aangeven in de guide, en dan nog inventory vol... laat ook gewoon veel liggen, zoals de 1st aid sprays, gebruik ik toch bijna niet, af en toe even een green/red herb en weer door.

Doordat ik sneller probeer te zijn, schiet ik meestal alleen een been van een zombie eraf, en laat ze dan maar voor wat het is. Probleem is alleen, dat ik ze soms vergeet en dat ze me dan gaan bijten als ik er toevallig weer langs loop. Dan had die infinite knife wel handig geweest.

Was eerst ook van plan om zonder item box te doen, maar dat plan was al vrij snel weer geschrapt :P

Zit nu weer in de parkeergarage met 45 minuten op de teller... nog steeds traag naar mijn idee, maar sneller dan m'n voorgaande runs (Leon A zat ik al aan... 3 uur voordat ik daar was, Claire B denk ik ook wel 1,5 uur).

Ook Racoon guide erbij, en dan nog presteren om ze te vergeten... |:(
Ene tab dus die speedrun open, andere tab de Racoonguide, en dan drukker bezig met die speed guide tja, dan krijg je dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Verwijderd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:05:
@Sefaex

spoiler:
Bedankt, het is de T-00 en wat een horror gast is dat.
spoiler:
Die gast kan me zenuwachtig maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik zie in eens bij save games staan "assist mode" maar ik heb helemaal geen aim assist aan staan. Ik zag wel ergens een keer in de game een tip over assist meende ik. Heb ik iets anders dan aim assist aangezet, of door dat ik een controller in de PC heb zitten waar ik overigens RE niet mee speel?

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Gekke Jantje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:23:
Ik zie in eens bij save games staan "assist mode" maar ik heb helemaal geen aim assist aan staan. Ik zag wel ergens een keer in de game een tip over assist meende ik. Heb ik iets anders dan aim assist aangezet, of door dat ik een controller in de PC heb zitten waar ik overigens RE niet mee speel?
Je speelt op "easy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gekke Jantje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:23:
Als je bijvoorbeeld een keer dood bent gegaan krijg je een keer de melding of je assist aan wilt hebben (tenminste, had ik tijdens de 1shot demo). En easy mode is inderdaad assisted, maar kan volgens mij wel uitgezet worden.

Soms is de assist wat lastig (wil je op benen schieten, mikt die automatisch op het torso of hoofd), maar andere keren is het wel verrekte handig, als je bijvoorbeeld op een Ivy mikt met je pistool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Laatst online: 15-09-2020
Ja hoor ik speel dus zo in eens op easy door de game zelf, lekker dan want de normal save is veel te ver terug in de game.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Nu online

BLACKfm

o_O

Misschien is het al voorbij gekomen, maar wil me wat beperken in spoilers. Maar ik stoor mij aan het feit dat ik gunpowder heb gespaard voor de shotgun en ondertussen er achter kom dat je zombies soms bij 3 schoten in het hoofd pas dood hebt...

Ik herinnerde mijn shotguntijdperk in de originele RE:2 toch wel als OP tegen zombies (headshot is in 1x dood). Krijgt die nog upgrades in de Leon playthrough?

Ik ben net weer uit de 'sewers' (waar de hondenkennel was iig) terug in het politiebureau en heb nu nagenoeg geen kogels meer, en na het eerste savepunt boven aan de trap staan er gelijk 3 op mij te wachten bij een rolluik.

Ik moet de game mechanics voor de flashbangs nog even doorkrijgen (heb die dingen nog niet gebruikt), ontlopen is natuurlijk altijd beter dan schieten, maar misschien moet ik die maar eens gaan gebruiken.

Is het Leon / Claire principe overigens wel hetzelfde als vroeger? Leon was in principe de hard mode vergeleken met Claire. Ik speel op 'normal', maar heb in het begin mogelijk wat verkeerde keuzes gemaakt die mij veel kogels heeft gekost.

Vroeger op de playstation had ik nooit ammo isseus :(.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
BLACKfm schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:25:
Misschien is het al voorbij gekomen, maar wil me wat beperken in spoilers. Maar ik stoor mij aan het feit dat ik gunpowder heb gespaard voor de shotgun en ondertussen er achter kom dat je zombies soms bij 3 schoten in het hoofd pas dood hebt...

Ik herinnerde mijn shotguntijdperk in de originele RE:2 toch wel als OP tegen zombies (headshot is in 1x dood). Krijgt die nog upgrades in de Leon playthrough?

Ik ben net weer uit de 'sewers' (waar de hondenkennel was iig) terug in het politiebureau en heb nu nagenoeg geen kogels meer, en na het eerste savepunt boven aan de trap staan er gelijk 3 op mij te wachten bij een rolluik.

Ik moet de game mechanics voor de flashbangs nog even doorkrijgen (heb die dingen nog niet gebruikt), ontlopen is natuurlijk altijd beter dan schieten, maar misschien moet ik die maar eens gaan gebruiken.

Is het Leon / Claire principe overigens wel hetzelfde als vroeger? Leon was in principe de hard mode vergeleken met Claire. Ik speel op 'normal', maar heb in het begin mogelijk wat verkeerde keuzes gemaakt die mij veel kogels heeft gekost.

Vroeger op de playstation had ik nooit ammo isseus :(.
Ik ben zelf niet zo'n ster met richten, maar als ik de speedruns zo zie is een headshot met de shotgun nog steeds een insta-kill. Ik zat wel op hetzelfde punt als jij met een ammo probleem maar heb met veel ontwijken m'n playtrough nog weten te redden.

Claire A en Leon A lijken aardig op elkaar maar zijn zeker niet hetzelfde. Volgens mij is de "canon" volgorde Leon A gevolgd door Claire B.

Weet iemand overigens of wapen upgrades zoals bijvoorbeeld de silencer of een groter magazijn ook iets toevoegen aan damage? Ik dacht eerst van niet maar soms lijkt het alsof m'n wapens meer damage doen... Kan ook door de variable healthpool per zombie liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Nu online

BLACKfm

o_O

ErikT738 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Ik ben zelf niet zo'n ster met richten, maar als ik de speedruns zo zie is een headshot met de shotgun nog steeds een insta-kill. Ik zat wel op hetzelfde punt als jij met een ammo probleem maar heb met veel ontwijken m'n playtrough nog weten te redden.
Ik probeer wel de tijd te nemen voor mijn shots, ik heb de mentale gedachte dat als het kruis een puntje wordt dat deze meer dmg doet, maar dat zal wel geen zak uitmaken behalve nauwkeurigheid. De shotgun heeft dat niet voor zover ik kan zien, maar ik heb het met 2 zombies getest en die gingen niet in 1x dood.

Zelfs eerst nog 5 kogels in het hoofd met een pistool en nog 2 met een shotgun van dichtbij.

Zijn het geen easy speedruns?

Wat betreft de upgrades heb ik enkel nog maar de stock en een groter magazijn voor het pistool, maar 3 shot is zo onnauwkeurig dat ik het haast niet gebruik. Met autoaim zal dat vast prima werken, maar uit de losse pols kost het mij van de 3 gewoon 2 kogels die ergens overheen vliegen.
De nauwkeurigheid gaat wel een stuk sneller, maar als ik de real-life eigenschappen van upgrades mag geloven zal een demper of een andere kolf geen extra schade veroorzaken.

[ Voor 7% gewijzigd door BLACKfm op 05-02-2019 15:45 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Shotgun is wel vaak instant kill, maar niet altijd. Heb in m'n run ook een keer zombie van dichtbij geschoten, bleef ook tijdje liggen, maar later liep die weer vrolijk rond (wel vlees van gezicht en borst af).

Op veel plekken kun je wel horen of de zombie écht dood is, dan stopt de muziek :P Wat lastiger als er meer zijn, maar meestal is het dus zo; stopt de muziek, zijn ze echt dood. De muziek is overigens vrij subtiel meestal, en ieder monster heeft een beetje z'n eigen 'theme' . Bij zombies is het vrij subtiel, bij lickers iets heftiger, en bij de Tyrant...tja, niet te missen.

Heb ook wel eens dat je een magazijn leeg schiet op een zombie, terwijl een andere zombie met 2 shots dood is (waarbij het 2e shot gewoon het hoofd ontploft, vaak als je dichtbij van de achterkant schiet als ze op de grond vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 20:17

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Op een bepaalde manier is het wel realistisch te noemen hoe onvoorspelbaar het is wanneer een zombie echt dood is. Healthpoints slaat in essentie nergens op. Er is een reden waarom de uitspraak "always double tap" bestaat. Google het maar.

Ik wandel nog ergens in de rechterhelft van het politiebureau rond in de eerste Leon A playthrough maar ik krijg mezelf niet zo ver om door te spelen.

Het spel heeft een veel te hoog point'n-click gehalte voor mij (waar ik echt een hekel aan heb). Dezelfde area's 500x doorlopen om alles te unlocken. Ik word veel liever meegenomen in een langgerekte filmische ervaring, aan het handje zeg maar. Zal wellicht ook komen doordat ik de oorspronkelijke RE2 nooit gespeeld heb. Ik heb dat jeugdsentiment domweg niet.

Op mij komt het dus ook gewoon over als een game met verouderde mechanics in een modern jasje. Speeltijd vullen door je zoveel mogelijk heen en weer ren taakjes te geven. Ik vind het niks... Zonde van de centjes.

RE4 en RE5 vond ik heerlijk om te spelen. De rest kon me niet bekoren.

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 06-02-2019 09:40 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren wat 'in de knoei' gekomen met m'n 'minder trage' run. Speel nu Claire A, guides van speedrun zijn Leon A of Claire B, goed, eerste stuk kun je prima de Leon A guide gebruiken totdat je bij de Parking Garage komt.

Moest toen maar op zoek naar een andere guide (eigenlijk kun je niet veel dan 2 routes, maar toch). Probleem was, die andere guide was helaas niet zo duidelijk als de 1e. Toch door gekomen alleen beetje belangrijke dingen mee, gelukkig weinig last gehad van de Tyrant deze keer.

Dan weer het deel met Sherry... wel in een keer gehaald nu, maar blijf het een rot stuk vinden.
Ook trophy gehaald voor het binnen 60 seconden uit de kamer geraken.

Dikke spoiler :P
spoiler:
Tip wat je leest is dat je de puzzel moet oplossen, game opnieuw laden, dan snel de puzzel doen omdat de volgorde random is, maar wel altijd hetzelfde in een play-through. Ik kwam er echter per toeval achter, als je blok plaatst, 1 beweegt, puzzel verlaat en dan weer aanklikt, alle blokken goed liggen behalve de meest rechtse (die je zelf moest plaatsen), die even goed draaien en voila. Ik was al te laat toen ik daar achter kwam, dus game reload, blok erin, 1x draaien, puzzel uit, puzzel aanklikken en warempel! hoef inderdaad maar 1 blok te draaien. Snel schaar gepakt en trophy was binnen. Let wel, dit was op easy, weet niet of het op de hogere difficulties ook zo makkelijk gaat. Dus die comment die ik toen ergens las dat al z'n blokken op 1 na al goed lagen had dus toch gelijk.

Racoons heb ik er nog weer 2 gevonden, maar heb ze nog steeds niet alle 15. Word nu toch wel lastiger om te achterhalen welke ik wel of niet heb. Heel wat weet ik zeker, maar denk dat ik nog wat ben vergeten (alweer) in het politiebureau.

Zit nu denk ik op 1.5 uur, en moet nu richting de sewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Blaat schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:34:
Op een bepaalde manier is het wel realistisch te noemen hoe onvoorspelbaar het is wanneer een zombie echt dood is. Healthpoints slaat in essentie nergens op. Er is een reden waarom de uitspraak "always double tap" bestaat. Google het maar.

Ik wandel nog ergens in de rechterhelft van het politiebureau rond in de eerste Leon A playthrough maar ik krijg mezelf niet zo ver om door te spelen.

Het spel heeft een veel te hoog point'n-click gehalte voor mij (waar ik echt een hekel aan heb). Dezelfde area's 500x doorlopen om alles te unlocken. Ik word veel liever meegenomen in een langgerekte filmische ervaring, aan het handje zeg maar. Zal wellicht ook komen doordat ik de oorspronkelijke RE2 nooit gespeeld heb. Ik heb dat jeugdsentiment domweg niet.

Op mij komt het dus ook gewoon over als een game met verouderde mechanics in een modern jasje. Speeltijd vullen door je zoveel mogelijk heen en weer ren taakjes te geven. Ik vind het niks... Zonde van de centjes.

RE4 en RE5 vond ik heerlijk om te spelen. De rest kon me niet bekoren.
Smaken verschillen. Ik vind dit juist heerlijk. Het gevoel alles af te moeten struinen en weten dat je nog een deur moet openen en daar wat voor moet doen. Al snap ik dat niet iedereen dit kan waarderen.
- Vanaf deel 4 werd de serie voor mij juist een teleurstelling

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Resident Evil is voor mij altijd een survival horror puzzel game geweest. Maar na RE4 (notabene het meest geprezen deel uit de serie) is het gewoon een actie gerichte semi survival horror game geworden. Met als diepte punt Resident Evil 6. Waar je met Chris en Pierce een heel arsenaal aan wapens hebt, en schietende gemuteerde creaties loopt te killen in het daglicht. Alles wat Resident Evil zo groot heeft gemaakt, gooi je in een klap overboord. Alleen omdat actie zogenaamd meer verkoopt dan horror.

Van donkere claustrofobische omgevingen met weinig ammo. Naar dit.....

RE4 mag dan wel één van de meest iconische games zijn. Maar het is wel een omslagpunt geweest voor de franchise. Een omslag van horror naar actie.

Gelukkig heeft Capcom het licht gezien. En zijn ze met RE7 weer de juiste richting ingeslagen.

De sales van Resident Evil 2 zijn in ieder geval meer dan uitstekend voor een game in dit genre; 3 mil in een week las ik.

Dus hopelijk gaan ze hiermee door. En weten ze met RE8 een goede balans te vinden;Survival-horror/Puzzel elementen/ en zo min mogelijk actie.

Maar eerst gaat die RE3 Remake natuurlijk komen.

En geloof me: Mr X is niets vergeleken met The Nemesis :9

[ Voor 10% gewijzigd door Sefaex op 06-02-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Sefaex schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:26:
Resident Evil is voor mij altijd een survival horror puzzel game geweest. Maar na RE4 (notabene het meest geprezen deel uit de serie) is het gewoon een actie gerichte semi survival horror game geworden. Met als diepte punt Resident Evil 6. Waar je met Chris en Pierce een heel arsenaal aan wapens hebt, en schietende gemuteerde creaties loopt te killen in het daglicht. Alles wat Resident Evil zo groot heeft gemaakt, gooi je in een klap overboord. Alleen omdat actie zogenaamd meer verkoopt dan horror.

Van donkere claustrofobische omgevingen met weinig ammo. Naar dit.....

RE4 mag dan wel één van de meest iconische games zijn. Maar het is wel een omslagpunt geweest voor de franchise. Een omslag van horror naar actie.

Gelukkig heeft Capcom het licht gezien. En zijn ze met RE7 weer de juiste richting ingeslagen.

De sales van Resident Evil 2 zijn in ieder geval meer dan uitstekend voor een game in dit genre; 3 mil in een week las ik.

Dus hopelijk gaan ze hiermee door. En weten ze met RE8 een goede balans te vinden;Survival-horror/Puzzel elementen/ en zo min mogelijk actie.

Maar eerst gaat die RE3 Remake natuurlijk komen.

Ik hoor meer mensen die iets tegen RE4 hebben omdat het de serie zou hebben verpest, maar volgens mij ligt de blaam daarvoor toch echt in RE5 en 6. Als ze RE4 ook met fixed camera hadden gemaakt is het de vraag of de serie vandaag de dag nog zou bestaan.

Ik ben zelf wel heel benieuwd wat voor setting een eventuele RE8 zou hebben. Ze willen na het succes van de remake vast een locatie die vergelijkbaar is met het politiebureau qua sfeer, maar wat zouden ze daarvoor kunnen gebruiken wat ze niet al eerder hebben gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Sefaex schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:26:
Word wel héél lastig om die te outrunnen vrees ik :P Meeste Tyrants in de serie waren traag, maar dusdanig sterk dat ze iets hadden van "ren maar, ik krijg je toch wel te pakken", de Nemesis echter, kan ook verrekte snel rennen. En kon die uiteraard door deuren (als ze net uit beeld waren :P ), kan me niet herinneren dat andere Tyrants dat konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
ErikT738 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:46:
[...]

Ik hoor meer mensen die iets tegen RE4 hebben omdat het de serie zou hebben verpest, maar volgens mij ligt de blaam daarvoor toch echt in RE5 en 6. Als ze RE4 ook met fixed camera hadden gemaakt is het de vraag of de serie vandaag de dag nog zou bestaan.

Ik ben zelf wel heel benieuwd wat voor setting een eventuele RE8 zou hebben. Ze willen na het succes van de remake vast een locatie die vergelijkbaar is met het politiebureau que sfeer, maar wat zouden ze daarvoor kunnen gebruiken wat ze niet al eerder hebben gedaan?
Wat mij betreft behouden ze de mechanics van RE2 Remake. En gaan ze vanuit daar bouwen. De Resident Evil Engine staat als een huis.

Ze hebben alle ingrediënten om met een vette game te komen. Nu maar hopen dat ze geen gekke dingen gaan doen zoals:

P.S. Heb niets tegen RE4. Het juist is één van mijn favoriete games ooit. Maar het is wel een omslagpunt geweest in de franchise.

En het voelt voor mij gewoon een beetje dubbel. RE5 is nog steeds één van mijn favoriete co-op games en de mercenary mode blijft erg verslavend. Maar als je het puur als Resident Evil game gaat beoordelen. Tja, dan valt er wel een hoop over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren de game weer uitgespeeld, in 3 uur en 59 minuten :P en een S-rank gekregen, al heb je daar niks aan op easy. Ik had sneller kunnen zijn, maar toen ik terug ging naar het politiebureau om film rolletje te ontwikkelen had ik zoiets van "word toch geen snelle tijd meer, kijken of ik hier niet ergens zo'n racoon vergeten ben". Dus de plekken nakijken waar normaal racoons zitten, maar die had ik toch allemaal al wel. Dan moet ik er haast een vergeten zijn in de Leon game (na de alligator wss).

Nouja, film rolletje ontwikkeld, deze keer ga ik gewoon naar beide secrets. Niet vergeten naar 2e secret plek te gaan. Nope, absoluut deze keer beide secrets.... Je voelt em al aankomen... onderweg naar de 2e secret kwam er even wat tussen (buiten de game om), paar minuten dus bezig met wat anders, kom terug, en... glad vergeten om naar die 2e secret te gaan |:( Toen ik terug kwam dacht ik alleen aan dat ik de racoons al had, en die 2e secret wéér vergeten en dook weer vrolijk de sewers in en ging verder met de story.

Pas na de aftiteling, en ik de game afsloot dacht ik ineens weer aan die 2e secret.... tja, ook werk ik altijd met 1 savegame per run, dus dat word dan maar weer opgeschoven naar een volgende run...
Heb nu wel in koeienletters op een briefje geschreven "OOK SECRET 2!!!" (ja, werk nog ouderwets met pen en papier, puzzel oplossingen en dergelijke opschrijven).

Misschien nu een keer de normal mode proberen, zal wel zwaar worden als ik zie hoe ik al aan het klooien ben in easy assist mode. Dan had dat infinite mes wel handig geweest.

Moet nu dus nog Leon B doen, vind alleen Claire fijner spelen vanwege de betere wapens (UZI, en vooral de grenadelauncher). Bij Leon mik ik die Mathilda meteen de bak in, pak zo'n bonus pistool (Samurai Edge...helaas niet de variant met infinite ammo), shotgun is leuk, maar grenades werken toch fijner tegen lickers en vooral Ivies (plant zombies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Wat zijn die lickers vreselijk irritant en sterk.

Gelukkig kunnen ze niet uit de kamer en kan je ze soms vanuit de deuropening schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

soccerroos schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:13:
Wat zijn die lickers vreselijk irritant en sterk.

Gelukkig kunnen ze niet uit de kamer en kan je ze soms vanuit de deuropening schieten.
In het politiebureau konden ze tegenover West Office en die locker room (kan even niet op de juiste naam komen), wel de deur los krijgen en naar binnen kruipen in een van m'n playthroughs.

Als ik weet dat er lickers komen (en na een paar runs weet je dat wel) neem ik van die flash grenades mee en werk er dan mee af. Bepaalde vijanden zoals lickers en honden kun je beter meteen mee afwerken. Zombies kun je vaak wel rond laten strompelen/schuiven (benen eraf).

In het origineel waren lickers anders ook behoorlijk gevaarlijk, je moest vrij dichtbij staan met een shotgun, en dan konden ze je vaak 'stunlocken' en als je in 'caution' zat met je health, 1 sprong en je was dood.
Al vond ik de hunters in de serie vaak vervelender (in RE3, en Veronica althans, in RE1 nooit zover gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:59
Beide senarios ook gehad, heerlijk spel, heb als tiener het origineel heel veel gespeeld, maar toch had ik echt het idee dat ik een compleet nieuw spel aan het spelen was.

Graphics en geluid heel goed gemaakt, de spanning van Tyrant achter je aan is en blijft voor een opgejaagd gevoel zorgen, heerlijk!

Deel 3 mag van mij ook een remake krijgen, heb resident evil zero remaster, resident evil 1 remake en revelations 2 met plezier gespeeld, resident evil 7 volledig in VR was fenomenaal, wil denk ik toch ooit nog eens deel 4,5 en 6 gaan proberen, hopelijk komt die bundel weer eens in de aanbieding...Ondanks dat ik over met name 6 niet heel veel positiefs hoor.

Maar, we gaan eerst beginnen met Kingdom Hearts 3, daar de eerste uren ook al een hoop plezier mee gehad:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Qweridee schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:55:
Beide senarios ook gehad, heerlijk spel, heb als tiener het origineel heel veel gespeeld, maar toch had ik echt het idee dat ik een compleet nieuw spel aan het spelen was.

Graphics en geluid heel goed gemaakt, de spanning van Tyrant achter je aan is en blijft voor een opgejaagd gevoel zorgen, heerlijk!

Deel 3 mag van mij ook een remake krijgen, heb resident evil zero remaster, resident evil 1 remake en revelations 2 met plezier gespeeld, resident evil 7 volledig in VR was fenomenaal, wil denk ik toch ooit nog eens deel 4,5 en 6 gaan proberen, hopelijk komt die bundel weer eens in de aanbieding...Ondanks dat ik over met name 6 niet heel veel positiefs hoor.

Maar, we gaan eerst beginnen met Kingdom Hearts 3, daar de eerste uren ook al een hoop plezier mee gehad:)
RE 6 zou ik gewoon skippen. Tenzij je fan bent van John Woo films :P

RE 4 en RE 5 zijn regelmatig in de aanbieding voor €7 p/s. RE 4 is sowieso de moeite waard.
RE 5 is alleen al de moeite waard voor de mercenary mode en de co-op. Verwacht alleen geen goede "resident evil" game.

P.S.
15 feb komt de gratis DLC uit voor RE2. En er komen ook 2 nieuwe trophies (voor de trophy hunters onder ons):
Hell of a Sheriff
Complete the No Way Out scenario (No training mode)

Got 'Em
Destroy all Mr. Raccoons hidden in The Ghost Survivors mode.
Screens van de DLC

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/371411539036602380/539475179718311936/image1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/371411539036602380/539475179718311937/image0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/371411539036602380/539475180280610846/image2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Dit doet me heel erg denken aan de gang in RE1 waar de honden door het raam springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Bezig gegaan met Leon B , zat te twijfelen of ik for normal of easy ging, maar toch maar weer easy.
Maar op een of andere manier is deze veel moeilijker dan Leon A. Zit nu op bepaalde plekken gewoon met de laatste 3 tot 5 kogels... Ook echt heel veel dingen over geslagen in het politiebureau, maar goed, hoofdreden was ook die laatste racoon te vinden en die moest wel in de Leon game zitten.

En inderdaad, na veel zwoegen, inelkaar gebeukt te zijn door de Tyrant (een keer best grappig, wil door een deur, staat de Tyrant daar direct achter en beukt mij zo terug de kamer in BAM jonguh!) .
Ook 3 of 4x opgegeten door de alligator (snap haast niet hoe dat in m'n 1e run in 1x goed is gegaan), en daar stond ie dan... de laatste racoon.

Heb nu dus infinite knife, wat denk ik wel handig is voor de hogere difficulty runs omdat je dan alleen een zombie op de grond hoeft de knallen en dan maar snijden, kun je veel kogels besparen.
Had wel ergens een goede tip gelezen:
spoiler:
Mes niet equipen bij Birkin fights, als je die (perongeluk) als counter gebruikt als die je grijpt, ben je het mes voor goed kwijt omdat de boss nooit echt dood gaat maar vaak over een railing of iets dergelijks valt

Met de Racoon trophy zit ik nu op 50% , had meer kunnen zijn als ik die 2e secret niet vergeten was....
Moet ik daar maar weer voor terug als ik film rolletje heb, qua stappen (minder dan 14K) gaat toch niet lukken, daar heeft de Tyrant wel voor gezorgd in de library als je die kasten moet verschuiven. Verdere speedrun heeft geen nut op easy dus kan ik beter die secret completen in zo'n run dan een echte speedrun poging.

Denk wel dat ik voor de normal mode runs voor Claire ga, duidelijk makkelijker metname vanwege de betere wapens. Echt een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Wil nu de 'geen storagebox' of geen 'recovery item' run proberen (wel weer op easy). Kan beter die eerst proberen voordat ik dingen als infinite ammo pistool haal (die uit de box moet komen, en aan infinite ammo/mes kun je heeeeeel snel wennen).

@Sefaex Onder geen recovery item, valt daar ook het gebruiken van mes/grenades onder als je gegrepen word door een zombie/boss? Of is het echt puur alleen health items? (herbs/spray)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:44:
Wil nu de 'geen storagebox' of geen 'recovery item' run proberen (wel weer op easy). Kan beter die eerst proberen voordat ik dingen als infinite ammo pistool haal (die uit de box moet komen, en aan infinite ammo/mes kun je heeeeeel snel wennen).

@Sefaex Onder geen recovery item, valt daar ook het gebruiken van mes/grenades onder als je gegrepen word door een zombie/boss? Of is het echt puur alleen health items? (herbs/spray)
Alleen health items.

Als je het lastig vind kun je proberen om eerst een speedrun te doen op normal.
Dan krijg je een handgun met unlimited ammo. Deze kun je vervolgens weer gebruiken voor de no recovery run.

Speedrun lijkt lastig. Maar als je het spel al 2x hebt uitgespeeld. Dan weet je onder tussen wel wat je moet doen. Het is gewoon een kwestie van de puzzels uit je hoofd leren.En alleen pakken wat je nodig hebt. Dan heb je ook vrijwel geen lastig van Mr X. Omdat je toch langs alles en iedereen heen raast.

Spel is op deze manier echt uit te spelen in 1-3 uur.

P.S. Voor de geen storagebox run kun je idd geen wapen gebruiken met unlimited ammo. Maar voor de recovery run kan het heel handig zijn.

Geen Storagebox run is trouwens niet zo heel moeilijk. Je moet wel alle inventory upgrades pakken. Dat is een must!
En de puzzels een beetje uit je hoofd leren (zodat je weet wat en wanneer je iets op pakt) .Dan is het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Speedrun 1x gehaald met Claire, maar was op easy dus telde niet :P
Maar moet gewoon dingen achterwege laten zoals terug naar het politiebureau foto's ontwikkelen, dan moet het zat te doen zijn.

Denk dat het verstandigste is om eerst de no storage te proberen, maar dan moet ik inderdaad heel goed inplannen wat ik in welke volgorde doe, en denk ook upgrades/wapens die 2 slots kosten misschien beter achterwege kan laten (sparkshot bijv, gebruikte ik toch al amper).

Had wel de trophy gehaald met Ada, zonder wapen te gebruiken. Werd een stuk of wat keren in 'danger' gemept door de Tyrant, maar gelukkig krijg je health terug naar 'oranje caution' .

Mis ook nog steeds 1 document, heb alle 4 playthroughs gehad, en probeer dan nog te achterhalen welke je waar gemist hebt...

Kortom, nog zat te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Die "Speedrun" voor de infinite Samurai Edge heb ik met Leon gehaald afgelopen weekend. Het viel uiteindelijk allemaal wel mee en ik heb zelfs nog de tijd genomen om de wapen upgrades voor de magnum in het politiebureau op te halen. Ik heb wel de kluiscodes en dergelijke uit mijn vorige run gebruikt om backtracking te voorkomen.

Ik moet nu alleen nog Leon B en 4th Survivor uitspelen en de raccoons allemaal zien te vinden. Runs op Hardcore ga ik niet eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Vond zelf Leon B de lastigste run tot nu toe. Zat zelfs op easy regelmatig bijna zonder ammo (5 pistool kogels en 3 shotgun shells, en dan vervolgens moet je langs 3 G-Adults... + zombies).
Komt misschien ook omdat je meer van die .45 ACP rounds vind ipv gele gunpowder potjes (voor shotgun shells), en vrijwel helemaal geen gewone 9mm rounds (die pistolen hebben grotere clips, en kun je ammo maken door middel van powders).

Had de 'speedkill' op de Tyrant willen doen, maar wil nog niet lukken. Die bij Claire wel, maar Leon niet. Heb nog een safe vóór de laatste Tyrant fight, maar helaas moet ik de laatste Birkin dan ook weer over doen (daar gesaved...handig hoor). Zit alleen wel met verrekte weinig nuttige ammo daar. Wel veel flamethrower fuel, maar daar lacht die Tyrant om, heeft geen enkel effect lijkt het wel.

*EDIT (1 dag later)*

Heb de Tyrant nu binnen de timer plat met Leon voor achievement. Je hebt eigenlijk iets van krap 2 minuten de tijd om dat te halen. Moest wel eerst Birkin nog een keer doen, maar ach, ging wel goed, ging toch puur even voor die achievement.

Ook het laatste document gevonden. Een van de meest vergeten documents is schijnbaar de 'licker file'. Zou in het politiebureau moeten liggen. Gelukkig had ik nog m'n Ada save (zo goed als klaar met Ada stuk) dus kon terug naar Leon op het punt dat je ongeveer net terug kan naar het politiebureau vanuit de sewers.
Nog wel een half uur aan het klooien aan geweest om er te komen (is net de run waar ik praktisch door m'n ammo was...great). File was inderdaad degene die ik nog miste, opgepakt en... even wachten...nog even wachten ... yeey trophy popped 8) .

Was al even bang dat je daadwerkelijk alle documents in 1 run moest doen, al las ik dat dat niet noodzakelijk was. Maar duurde gewoon een tijdje voordat de trophy te voorschijn kwam.

Ook pogingen gedaan voor '2 birds 1 stone' (2 zombies met 1 kogel/shotgun schot) killen. Wil niet echt lukken nog. Zombies zijn toch al 'bullet spunges' en dan moet je dus ook geluk hebben om er 2 in 1 schot te killen...great. Sommigen overleefden zelfs een schot van dichtbij (gezicht er praktisch wel af, maar hield ze niet tegen om door te lopen). Zal ook wel weer een trucje voor zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Nemesizz op 12-02-2019 11:11 . Reden: massive toevoeging ]

• soccerroos
Net claire a uitgespeeld in 7 uur. Heb wel bijna alles gedaan, zodat ik genoeg extra space kreeg.

Nu nog beide keren run 2 doen. Al verwacht ik niet heel veel verschil.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Vond zelf de B scenario's lastiger dan de A scenario's.

B veel sneller zonder ammo (vanwege die stomme .45 ACP rounds, die ten koste gaan van gewone gunpowders, 9mm kogels), veel sneller mot met de Tyrant.

Weet wel dat ik voor m'n speedrun voor een A scenario ga.

Momenteel zelf bezig met een no-storagebox run. Ging tot nu toe goed, totdat ik perongeluk de STARS badge meenam... zit nu dus met dat ding opgescheept en het duurt nog wel een tijdje voordat ik dat ding pas weer kan gebruiken... Maar voor de rest kon ik de boel nog redelijk goed managen (zonder guides :P ).

• botwood
  • Laatst online: 27-09 21:33
Kan iemand mij vertellen hoeveel uur het in totaliteit kost om deze game uit te spelen? Ik wil hem eigenlijk wel kopen, omdat ik het "vroeger" op de PS heb gespeeld met een maat van mij. Maar nooit de kans heb gekregen om de game uit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

botwood schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:12:
Kan iemand mij vertellen hoeveel uur het in totaliteit kost om deze game uit te spelen? Ik wil hem eigenlijk wel kopen, omdat ik het "vroeger" op de PS heb gespeeld met een maat van mij. Maar nooit de kans heb gekregen om de game uit te spelen.
Een normale playthrough met een character kan richting de 7-8 uurtjes gaan. Echter om echt 'alles' te spelen ben je minstens 20 uur zoet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
  • Laatst online: 27-09 21:33
s0kkie schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:18:
[...]

Een normale playthrough met een character kan richting de 7-8 uurtjes gaan. Echter om echt 'alles' te spelen ben je minstens 20 uur zoet :9
Ah kijk, daar heb ik wat aan. Thanks! _/-\o_

• soccerroos
Nemesizz schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:32:
Vond zelf de B scenario's lastiger dan de A scenario's.

B veel sneller zonder ammo (vanwege die stomme .45 ACP rounds, die ten koste gaan van gewone gunpowders, 9mm kogels), veel sneller mot met de Tyrant.

Weet wel dat ik voor m'n speedrun voor een A scenario ga.

Momenteel zelf bezig met een no-storagebox run. Ging tot nu toe goed, totdat ik perongeluk de STARS badge meenam... zit nu dus met dat ding opgescheept en het duurt nog wel een tijdje voordat ik dat ding pas weer kan gebruiken... Maar voor de rest kon ik de boel nog redelijk goed managen (zonder guides :P ).
No storagebox is voor mij onmogelijk xD. Die gebruik ik zoveel. Kom ook vaak genoeg plaatst te kort.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

soccerroos schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:31:
[...]

No storagebox is voor mij onmogelijk xD. Die gebruik ik zoveel. Kom ook vaak genoeg plaatst te kort.
Voor mij ook niet makkelijk hoor, moet echt vreselijk goed opletten dat ik niet per ongeluk die box aanklik.
Normaal ben ik ook een 'hoarder' sleep echt alles mee wat ik vind en gooi het in de box. Nu moet ik heel veel laten liggen en dat is lastig. Gunpowders, health items en zelfs wapens.

Gebruik de starter revolver (de 9mm), grenade launcher en nu de SMG mee op Claire, andere wapens laat ik liggen.

Maar geen storagebox run kan ik beter nu doen, want wil in m'n latere runs gebruik maken van bonus wapens en die moet je uit de storagebox halen. En kan beter bepaalde dingen eerst doen, want als je eenmaal infinite ammo wapen ofzo hebt, went dat snel, en als je dan terug moet zonder, is lastig, dus daarom maar eerst even in deze volgorde erdoor lopen.

Denk overigens wel dat ik de 14K stappen weer op m'n buik kan schrijven, heel veel heen en weer lopen zo zonder storagebox haha :P .

• soccerroos
Net begonnen met Leon b. Maar nu is de Horror nog meer, pas 10min gespeeld maar merk dat het nu al stuk lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren het sewer gedeelte afgerond. Had de upgrade dat je high-power ammo kan gebruiken in de revolver meegenomen (wel handig tegen g-adults), want ik dacht dat de ammo wel in het pistool bleef als je wisseld (je kan tussen normale en high power wisselen). Oeps, niet dus, dus 1 inventory slot minder. Ook de silencer voor de SMG meegenomen, kost ook 1 slot, maar die is wel heel handig (minder terugslag, dus kun je accurater schieten). Ook het grotere magazijn meegenomen (wapen is nu toch al 2 slots, en de extra kogels per magazijn is wel fijn). Andere secret weer vergeten... (vorige keer lag er alleen ammo, dus tja, pech gehabt).

Maar moet zeggen, valt nu nog redelijk mee.
Al had ik bij de schaakstukken toch even m'n inventory te vol. Moest 2 plugs al in de muur stoppen en dan helemaal terug lopen om de 3e te halen. En dan in de goede slots steken met maar 1 of 2 open inventory slots. Had wat meer ammo gepakt ivm bossfight die kort daarop volgt.
Moest in het lab wel heeeeeeeel erg oppassen dat ik niet per ongeluk de storagebox aanklikte terwijl ik wil saven. Krap kamertje en de box staat erg dichtbij de typewriter. Veel andere 'save rooms' zit er iets meer ruimte tussen box en typewriter.

Gezien een foutje in een klein hoekje zit, heb ik maar 2 savegames aangemaakt voor die run. Normaal doe ik 1 saveslot per run, maar als je een fout maakt (zoals, 2e secret vergeten :P , per ongeluk een storagebox opent) heb je iets meer fail-safe zeg maar.

Ik kijk wel even in 'records' of storagebox usage op '0' staat voordat ik weer save...maar toch.

Heb m'n flamerounds opgespaard voor Ivy, en vanavond hopelijk de rest van het lab door wandelen dan heb ik m'n storagebox-loze run ook gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Nemesizz op 15-02-2019 11:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

DLC 'The Ghost Survivors' is vandaag uitgekomen :)
https://blog.us.playstati...nches-february-15-on-ps4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Nemesizz schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:15:

Heb m'n flamerounds opgespaard voor Ivy, en vanavond hopelijk de rest van het lab door wandelen dan heb ik m'n storagebox-loze run ook gehad.
Krijg je daar ook nog iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

soccerroos schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:37:
[...]

Krijg je daar ook nog iets voor?
Achievement/throphy , en een model in de modelviewer volgens mij maar verder niet. Maar wil toch proberen (al zal het zeeeeeeer lastig worden*) om voor platinum trophy te gaan (PS4). Maar het is ook wel een leuke uitdaging.

* (kuch 4th survivor kuch, s-rank hardcore, enz) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:58:
[...]

Achievement/throphy , en een model in de modelviewer volgens mij maar verder niet. Maar wil toch proberen (al zal het zeeeeeeer lastig worden*) om voor platinum trophy te gaan (PS4). Maar het is ook wel een leuke uitdaging.

* (kuch 4th survivor kuch, s-rank hardcore, enz) ;)
Resident Evil 2 is gewoon een game die leuk is om te masteren. Bij elke playthrough voel je ook echt dat je beter wordt.

Voor dat je het weet speel je die game binnen 1-2 uur uit zonder dood te gaan (om maar een voorbeeld te geven).

Ik heb het spel een week terug verkocht, omdat ik bezig was met Kingdom Hearts 3. En heb er toch wel spijt van. Ook al heb ik de platinum en het spel 4x uitgespeeld.

Zegt eigenlijk al genoeg. Probeer hem nu weer voor een mooi prijsje te kopen. :D

Hoe bevalt de nieuwe DLC ? Is het een story-based DLC. Of gewoon zoiets als de 4th survivor mode ? Ik las dat het wat tegenviel. Maar ja, is ook gratis DLC. Dus zou er sowieso niet te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heb de DLC zelf nog niet gedownload, vanavond misschien.

In de screenshots die je (@Sefaex ) eerder postte herkende ik die meid in die witte jurk wel (viel me later pas op tijdens m'n 2e Claire/Sherry playthrough, 1e keer dacht ik dat het een pop was).

Ben wel benieuwd naar het stukje met Kendo, kijken hoe het hem vergaat nu die metalen rekken voor de ramen heeft van z'n winkel, kan die iets meer doen dan in het origineel :P
(voor wie de 'grap' niet snapt, in de originele RE2 werd Kendo een 'broodje hamburger' voor zombies die door de ramen van z'n shop sprongen, veel meer dan 5 zinnetjes had die toen niet).

Eigenlijk komt de DLC 'te vroeg' ben nog niet klaar met de main game :+

*EDIT 1 dag later*

De DLC geprobeerd en is hetzelfde idee als 4th Survivor.

Je start met weinig spul, moet van punt A naar B, tussen hordes zombies door met een paar speciale modellen zombies (bij Kendo gas zombies, Kathrine snel regenererende witte zombies, en die soldaat zombies met bepansering).

Werd in alle runs vrij snel opgegeten, maar je hebt ook de optie voor 'training mode' , krijg je (veel) meer items mee en monsters zijn wat zwakker, maar je behaalde tijd telt niet mee in rankings.
Kon 2 van de 3 wel halen op training mode (nét), maar Kendo wil me niet lukken, die is echt lastig.

Bij Kendo vooral problemen in de sewers, 2 van die G-adults blokken je weg, je hebt geen beschermings items (mes/granaten) dus als zo'n monster je grijpt ben je meteen poisoned. Ook shotgun en handgun helpen niet mee om ze plat te krijgen. Daarnaast, krijg je van die gas zombies (komt behoorlijke wolk af als je ze killen) ook poison.

Was een eindje op weg, vlak bij de chopper, maar toen moest ik nog 1 krap gangetje door, stampvol met zombies...en een Ivy. En was toen dus zo goed als door m'n ammo heen. Ivy grijpt me en instagib... ;(

Paar pogingen gedaan, en dus 2 gehaald (op training) maar behoorlijk pittig.

Daarna verder met m'n no-storage run en dat nu uitgespeeld. Nu denk ik proberen voor S-rank op normal mode. Die no-health item run kan ik beter proberen met een infinite ammo wapen in de pocket.

[ Voor 50% gewijzigd door Nemesizz op 16-02-2019 11:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
spoiler:
wat kom je mr x vroeg tegen bij run 2. Heb nog niet eens een medaillon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

soccerroos schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:21:
spoiler:
wat kom je mr x vroeg tegen bij run 2. Heb nog niet eens een medaillon.
Had wel gekund, had je meteen de eerste in de hal moeten pakken voordat je op de laptop keek ;)

Maar scenario B zit je eigenlijk al een eindje verder in het verhaal, helikopter is al gecrashed en geblust.
Vond zelf de B runs lastiger (in meerdere opzichten), dus voor speedrun en dergelijke ga ik toch voor A denk ik.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste