Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:01

s0kkie

Cowabunga

You don't need this item anymore, do you want to discard it? Yes/No
Dit was een veel voorkomende melding in deel 1 t/m 3 ;)
Dat zei al direct als je iets niet meer nodig had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:20
In 1998, George A. Romero produced a trailer for the original Resident Evil 2. 21 years later, we give you a RE2 Remake live-action trailer inspired by his work!

Net zo cheesy als de originele trailer. Love it :P

[ Voor 62% gewijzigd door Sefaex op 24-01-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:41
steefje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:32:
Heb deze zowaar gepreorderd. Thans, de aanbieding van de Mediamarkt van €44 was wel erg aantrekkelijk. Helaas hebben ze nog niet aangegeven dat de game al is verstuurd
Ik heb 'm daar ook besteld, hoop wel dat ze 'm vandaag versturen. Eigenlijk heb ik er helemaal geen tijd voor maar ik wil 'm toch morgen al spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Sefaex schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:03:
In 1998, George A. Romero produced a trailer for the original Resident Evil 2. 21 years later, we give you a RE2 Remake live-action trailer inspired by his work!

[YouTube: Resident Evil 2 - 2019 Live-Action Trailer]

Net zo cheesy als de originele trailer. Love it :P

[YouTube: RESIDENT EVIL 2: Live Action Trailer 1998 | George A. Romero]
Super tof gedaan! En Romero is toch wel de godfather van de zombie films _/-\o_
Kan me herinneren dat de intro in RE1 ook met echte acteurs waren gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vanochtend voor het werk even gespeeld tot aan het punt waar de demo ook eindigt ongeveer. Ik heb de deluxe editie met de originele muziek.
Wat een super dikke sfeer met ook de old school music heeft deze game! _/-\o_
De controls zijn veeeeel beter dan RE4,5,6. De goeie ouwe herinneringen komen weer terug 8)
Kan echt niet wachten om weer verder te gaan, de game komt zo veel meer tot zijn recht als je het ook in het donker speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
De originele soundtrack is nu ook los te koop voor €2,99 in de PS Store. Dat is de enige pre-order bonus waar ik interesse in had. Dus ga hem vanmidddag meteen maar even aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik zelf heb de game gekocht ik ben daar geen reviews voor nodig, mijn onderbuik gevoel zei dat het wel goed zat. Na de goede RE 7 eindelijk weer eens een echte RE game zoals vroeger toen ik nog op de PS1 speelde als tiener. Nostalgie. Ik denk dat RE samen met Metro Exodus de betere games van dit jaar zijn .

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

Sefaex schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:32:
De originele soundtrack is nu ook los te koop voor €2,99 in de PS Store. Dat is de enige pre-order bonus waar ik interesse in had. Dus ga hem vanmidddag meteen maar even aanschaffen.
Ik ben nooit zo van het extra dingen bijkopen bij games maar... de originele RE2 soundtrack? hmmm... :P
Muziek maakt veel uit in een game (of film), en de echte horror tunes uit deel 2 gaf het wel veel van de sfeer.

In alle opzichten vond ik deel 3 beter, behalve de muziek (niet dat die slecht was in 3, maar deel 2 was wat meer scary).

Zal mij benieuwen of de post vandaag langs komt en of ik zombies kan voeren...eh...knallen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Ik ben nooit zo van het extra dingen bijkopen bij games maar... de originele RE2 soundtrack? hmmm... :P
Muziek maakt veel uit in een game (of film), en de echte horror tunes uit deel 2 gaf het wel veel van de sfeer.

In alle opzichten vond ik deel 3 beter, behalve de muziek (niet dat die slecht was in 3, maar deel 2 was wat meer scary).

Zal mij benieuwen of de post vandaag langs komt en of ik zombies kan voeren...eh...knallen of niet.
Heb op internet al gelezen dat het zoveel lekkerder spelen is met de originele soundtrack.
Denk dat het een leuke extra is voor de old skool fans en voor de mensen die het origineel hebben gespeeld.

Voor nieuwe spelers maakt het niet zoveel uit.

Normaal gesproken koop ik ook geen DLC op launch. Maar bij een goede remake hoortook de originele soundtrack. En voor €2,99 ga ik niet klagen. Had verwacht dat ze er veel meer voor zouden vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:40
Ik zag bij Gamekings dat ze aangaven dat je niet meer lekker de kop van een zombie kapot kan knallen met 1 schot met je shotgun zoals in het origineel. Plaatje hierboven suggereert iets anders? Weet iemand hoe het zit? Ik vond dat wel vet vroeger. Hoop dat het er nog in zit. Ledematen afknallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-06 21:29
Cyrax0508 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:55:
[...]

Ik zag bij Gamekings dat ze aangaven dat je niet meer lekker de kop van een zombie kapot kan knallen met 1 schot met je shotgun zoals in het origineel. Plaatje hierboven suggereert iets anders? Weet iemand hoe het zit? Ik vond dat wel vet vroeger. Hoop dat het er nog in zit. Ledematen afknallen.
Kan gewoon, alleen er blijven wat vellen hangen aan het romp. En GameKings... ja daar moet je niks serieus van nemen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Dutchzilla schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Kan gewoon, alleen er blijven wat vellen hangen aan het romp. En GameKings... ja daar moet je niks serieus van nemen.
Thnx. Ik kijk daar normaliter ook helemaal niet naar (GameKings), ik kwam het toevallig tegen van de week bij mijn zoektocht naar Nederlandse reviewvideo's van RE 2 :-)

Helemaal goed, vanavond ligt de game op de mat ga ik het even proberen. In de demo kon ik in dat half uurtje geen shotgun vinden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Cyrax0508 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Thnx. Ik kijk daar normaliter ook helemaal niet naar (GameKings), ik kwam het toevallig tegen van de week bij mijn zoektocht naar Nederlandse reviewvideo's van RE 2 :-)

Helemaal goed, vanavond ligt de game op de mat ga ik het even proberen. In de demo kon ik in dat half uurtje geen shotgun vinden :-)
Kan me niet voorstellen dat dat niet kan.
Straks even proberen.

Mijn steelbook editie is net binnen.

Maar ik ga hem pas vanavond spelen. Als vrouwtje op bed ligt, en met een goede headset op. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

MazeWing

The plot thickens...

Ben nu ruim 2 uur aan het spelen en geniet elke seconde! Wat is dit een goede remake (alhoewel reimagination misschien beter is) die perfect de sfeer van RE2 weet neer te zetten in de huidige tijd qua gaming.

Ik ben echt blij dat het geen 1 op 1 remake is, maar het op veel vlakken behoorlijk anders (en mijns inziens beter) is. Ben zelf aan het spelen met Leon en kan niet wachten om de alternatieve scenario's te spelen.

spoiler:
onze grote vriend die door muren loopt, wordt ook briljant geïntroduceerd!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Game gelukkig toch binnen vandaag (post komt niet altijd opdagen...).

Even snel geïnstalleerd en even kort wat gedaan, en meteen al goed te grazen genomen door wat zombies (wel overleefd), even wennen aan de controls (zit soms nog beetje met oude controls in m'n hoofd, mikken met R1 dat soort dingen).

Zat nog wel even door de achievements/throphies te bladeren (speel de PS4 versie), maar zitten ook van die dingen in dat je de game uitspeeld in minder dan ... 14000 stappen ofzo... oh dear :P

Had bij m'n pre-order ook een code gekregen voor de Samurai Edge pistolen, gebruik nu dus maar het pistool van Chris (iets groter magazijn, en volgens de beschrijving meer accuracy).

Weet niet of het er in zit, of ik ben verkeerd gelopen maar... Kendo's Gunshop? Deze keer niet langs gekomen (origineel moest je daar wel door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:46
Wat een dikke game is dit !!!

Met al dat puzzelen is dit een ervaring zoals een Resi vroega was.
Hoe dan ook moet deze game nu al in mijn top 3 van 2019. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Helaas kan ik vandaag niet meer verder spelen, maar wat heb ik intens genoten van de afgelopen 4+ uur! Maar weinig spellen weten me zo goed te vermaken zonder in herhaling te vallen of qua pacing zeer wisselend te zijn.

spoiler:
Hulde hoe ze het gevoel van stress en opgejaagd gevoel hebben neergezet als Tyrant je achterna blijft zitten en je ook nog eens weinig ammo hebt!

Zonder twijfel 1 van mijn beste games de afgelopen jaren. Daarnaast weet het bij momenten een last of us sfeertje neer te zetten, waardoor ik het hele spel nog meer ga waarderen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 09:11
Voelt inderdaad weer heerlijk als vanouds aan. Wat ik wel jammer vind is de hoeveelheid kogels je moet afvuren voordat ze neer gaan (en blijven). 1 of 2 headshots zou voldoende moeten zijn lijkt me, maar soms gaan ze pas neer na 4/5 kogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
SparksNL schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:42:
Voelt inderdaad weer heerlijk als vanouds aan. Wat ik wel jammer vind is de hoeveelheid kogels je moet afvuren voordat ze neer gaan (en blijven). 1 of 2 headshots zou voldoende moeten zijn lijkt me, maar soms gaan ze pas neer na 4/5 kogels.
Je moet wachten tot het rondje kleiner wordt (als je aimed). Dan hoef je minder vaak te schieten. Je kan ook op hun benen schieten en dan met je mes de rest.

Maar ja, is puur genieten dit man. Lange tijd niet zo genoten van een game.

Was in eerste instantie een beetje sceptisch. Remake ? Leuk en aardig. Maar als je het doet moet je het wel goed doen. Een klassieker die verneukt wordt, zit niemand op te wachten.

Maar they nailed it. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Sefaex schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Je moet wachten tot het rondje kleiner wordt (als je aimed). Dan hoef je minder vaak te schieten. Je kan ook op hun benen schieten en dan met je mes de rest.

Maar ja, is puur genieten dit man. Lange tijd niet zo genoten van een game.

Was in eerste instantie een beetje sceptisch. Remake ? Leuk en aardig. Maar als je het doet moet je het wel goed doen. Een klassieker die verneukt wordt, zit niemand op te wachten.

Maar they nailed it. _/-\o_
Helaas maar dit werkt niet. Zojuist de game bijna uitgezet. Ik ben in het kantoor aangekomen (ook in de demo) waar je een bureau moet unlocken (zonder verder te spoilen).

Ik had nog 1 kogel, dus schiet de zombie in zijn hoofd. Vervolgens ren ik op 'm af om met m'n mes erop los te meppen. Hij pakt me vast en ik ram op L1 om mijn mes in z'n borst te beuken. Ik ren vervolgens naar een kast en pak daar 3 extra kogels. Ik schiet met 2 kogels (opnieuw in z'n hoofd) 'm op de grond. Vervolgens blijft hij liggen en kan ik lekker het kantoor verkennen. En jawel, hij staat weer op.... Hop weer een kogel in z'n hoofd + met L1 een mes in z'n borst. Wat denk je? Nog steeds niet dood!

Kortom:

- 2x met L1 een mes in de borst.
- 4 kogels in z'n hoofd.
- Aantal slagen met het mes.

Resultaat: geen dode zombie.

Begrijp me niet verkeerd, maar de zombies zijn wel behoorlijke bullet sponges. Dat had van mij persoonlijk wel wat minder gemogen. Feit dat ik een zombie rondom een bureau moet loodsen om in de tussentijd wat documenten e.d. te lezen kan nooit de bedoeling zijn geweest.

EDIT: blijkbaar ben ik niet de enige die dit vindt:

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[ Voor 5% gewijzigd door SparksNL op 25-01-2019 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hmm, goedkoopste waar ik dit spel 'legaal' kan halen is op Voidu met een VPN in Engeland. en Wintermadness code. dus 33 sterling, ofwel 38 euro. Weet iemand een goedkopere legale website? :D

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 25-01-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Mr X hebben ze goed gedaan hoor. Je hoort die gast zelfs als hij een verdieping boven of onder je loopt. Pfffff..... Gelukkig weet ik wat ik moet doen. Maar voor mensen die nooit RE2 gespeeld hebben. Kan het erg nerve wracking zijn. Het is echt een kwestie van weten wat je doet en snel handelen als X je aan het volgen is.

Tip: Speel met een goede headset.

@SparksNL
Als je wat verder komt, kun je je wapen upgraden. En dan kill je die zombies nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Ivysaur koop 'm voor €44 bij de MediaMarkt. Daar is ie op het moment het goedkoopste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 23:59:
@Ivysaur koop 'm voor €44 bij de MediaMarkt. Daar is ie op het moment het goedkoopste...
Wacht wel tot de voorjaarsuitverkoop. Dan zal het vast overal onder de 30 zijn. :9 Dat een redelijke prijs voor een remake/remaster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Geloof me dit is meer dan een remake, laat staan een remaster.

Het is volkomen terecht dat dit een volledig geprijsde AAA-game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52
MazeWing schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 02:04:
Geloof me dit is meer dan een remake, laat staan een remaster.

Het is volkomen terecht dat dit een volledig geprijsde AAA-game is.
zeker niet. Een tientje of 15 euro zou beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
jaaoie17 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 02:47:
[...]

Pardon? Dit is echt een volledig nieuwe game waarvan bijna niets direct uit het origineel is gelift. Prima als je vindt dat alle games een tientje moeten kosten maar Capcom heeft hier echt een hoop effort in gestoken.

Ik kan niet zo goed met onze vriend met de zwarte jas en hoed omgaan merk ik al, vooral als ik letterlijk door m'n ammo heen ben en niet zo goed weet waar ik heen moet.
spoiler:
Uiteindelijk ben ik wel de parkeergarage uit gekomen maar ik heb het idee dat ik vanalles heb laten liggen in het politiebureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Je kunt later nog teruggaan om alles te completen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren een paar uurtjes bezig geweest. Kan moeilijk inschatten of ik er goed of slecht voor sta, ene moment zat kogels, andere moment is het "uh ooh... bijna op".

Zombiedogs hebben mij wel behoorlijk te grazen gehad, ze zijn zo verrekte snel dat ik ze niet goed kan raken (en ze doen per beet best veel damage).

Lickers, dacht ik van "rustig stapje voor stapje, dan horen ze je niet" maar... wel dus. Dan maar 'full-panic'rennen om ze voor te blijven, afknallen kost weer veel ammo (de 1e licker heb je niet veel keus, moet je wel killen).

Eerste 'boss encounter' had ik zoiets van "eh... moet ik hem nu ontwijken of aanvallen" , na wat ontwijken kwam ik er al achter dat ik de ruimte niet uitkon dus dan maar aanvallen... met een pistool yeey.
Wonder boven wonder wel overleefd.

Mr X nog niet tegen gekomen, maar moet zeggen, in m'n playthrough in de originele RE2 kwam ik hem niet ook niet tegen (is al een hele tijd terug, maar volgens mij kwam ik hem niet tegen). Wel video's gezien waar die wel liep, maar daar kwam ik hem niet tegen. Zal mij benieuwen hoe dat hier gaat.

Heb al wel in de gaten dat ik behoorlijk wat dingen gemist heb (items/briefjes/enz), vaak omdat je dan snel weg moet ivm honden of lickers of een boel zombies die je liever uit de weg gaat dan mee op de vuist :P .

Vind het niet zo scary als het origineel, maar kan ook komen omdat ik toen wat jonger was (jaar of 11 toen ik de RE2 trial speelde op de Playstation, pas veel later de full version gespeeld). Muziek is ook niet zo nadrukkelijk aanwezig, en dat was bij de originele wel, en dat was denk ik ook wel een behoorlijke factor aan het 'scary' gevoel.

Verder, tot nu toe is de game wel beter dan verwacht. Toch wel een keer leuk, meestal verwacht je meer en is het vaak een beetje een let-down, hier net andersom, het kan dus toch nog tegenwoordig; een goede game uitbrengen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

jaaoie17 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 02:47:
[...]
Dus, volgens jou, als je een huis bouwt dat al eens gebouwd is, mag je maar 25% procent vragen van de kost van het eerste huis?

Met jouw logica mag elke Star Wars game die uitkomt ook maar 10 euro kosten ... aja want het verhaal/context bestaat toch al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ja mag allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:13:
Gisteren een paar uurtjes bezig geweest. Kan moeilijk inschatten of ik er goed of slecht voor sta, ene moment zat kogels, andere moment is het "uh ooh... bijna op".

Zombiedogs hebben mij wel behoorlijk te grazen gehad, ze zijn zo verrekte snel dat ik ze niet goed kan raken (en ze doen per beet best veel damage).

Lickers, dacht ik van "rustig stapje voor stapje, dan horen ze je niet" maar... wel dus. Dan maar 'full-panic'rennen om ze voor te blijven, afknallen kost weer veel ammo (de 1e licker heb je niet veel keus, moet je wel killen).

Eerste 'boss encounter' had ik zoiets van "eh... moet ik hem nu ontwijken of aanvallen" , na wat ontwijken kwam ik er al achter dat ik de ruimte niet uitkon dus dan maar aanvallen... met een pistool yeey.
Wonder boven wonder wel overleefd.

Mr X nog niet tegen gekomen, maar moet zeggen, in m'n playthrough in de originele RE2 kwam ik hem niet ook niet tegen (is al een hele tijd terug, maar volgens mij kwam ik hem niet tegen). Wel video's gezien waar die wel liep, maar daar kwam ik hem niet tegen. Zal mij benieuwen hoe dat hier gaat.

Heb al wel in de gaten dat ik behoorlijk wat dingen gemist heb (items/briefjes/enz), vaak omdat je dan snel weg moet ivm honden of lickers of een boel zombies die je liever uit de weg gaat dan mee op de vuist :P .

Vind het niet zo scary als het origineel, maar kan ook komen omdat ik toen wat jonger was (jaar of 11 toen ik de RE2 trial speelde op de Playstation, pas veel later de full version gespeeld). Muziek is ook niet zo nadrukkelijk aanwezig, en dat was bij de originele wel, en dat was denk ik ook wel een behoorlijke factor aan het 'scary' gevoel.

Verder, tot nu toe is de game wel beter dan verwacht. Toch wel een keer leuk, meestal verwacht je meer en is het vaak een beetje een let-down, hier net andersom, het kan dus toch nog tegenwoordig; een goede game uitbrengen :) .
Lickers kun je gewoon ontwijken als je rustig loopt, en geen geluid maakt.

Maar lickers + zombies is geen goede combinatie. Dan wordt je meteen gespot. En is het wel rennen voor je leven.

Als ik in een hal zit met zombies en lickers. Dan probeer ik gewoon langs iedereen te rennen. Schieten heeft niet zoveel nut. Je hebt al niet zoveel kogels. Dan word ik maar een keer geraakt door een licker. Zijn toch zat healing items.

De Remake OST is heel subtiel. Je hoort bijna geen muziek. Voor de complete ervaring kan ik echt de originele OST aanraden. €3 in de PS Store. Lullig dat ze er geld voor vragen. Maar vind de prijs wel meevallen.

P.S. Als je de eerste baas hebt verslagen. Zul je Mr X binnenkort tegenkomen. En hij laat je geen moment met rust :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sefaex op 26-01-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Sefaex schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Lickers kun je gewoon ontwijken als je rustig loopt, en geen geluid maakt.

Maar lickers + zombies is geen goede combinatie. Dan wordt je meteen gespot. En is het wel rennen voor je leven.

Als ik in een hal zit met zombies en lickers. Dan probeer ik gewoon langs iedereen te rennen. Schieten heeft niet zoveel nut. Je hebt al niet zoveel kogels. Dan word ik maar een keer geraakt door een licker. Zijn toch zat healing items.

De Remake OST is heel subtiel. Je hoort bijna geen muziek. Voor de complete ervaring kan ik echt de originele OST aanraden. €3 in de PS Store. Lullig dat ze er geld voor vragen. Maar vind de prijs wel meevallen.

P.S. Als je de eerste baas hebt verslagen. Zul je Mr X binnenkort tegenkomen. En hij laat je geen moment met rust :P
Kwam een enkele licker tegen (aan het plafon) in het politiebureau, dus echt heel voorzichtig, stapje voor stapje, maar hij had me meteen door. Dus ik gauw weer weg rennen door een deur, voorzichtig terug, was die licker weg (dan vraag je je af, waar is die toch gebleven? :P ).

Mr X zit ik nog niet zo op te wachten, dan is het wel gebeurt met m'n rustig de boel onderzoeken :+ (voor zover dat al ging).

Misschien dat ik nog even kijk naar die soundtrack, maar als het enigszins niet hoeft kom ik niet in de PS store, wat een onoverzichtelijke chaos bende is dat....
offtopic:
Wil ik zoals laatst die RE2 1 shot demo zoeken, tik Resident Evil in, krijg ik alle delen te zien, plus de pre-orders van de remake, maar niet de demo. Bij m'n broer, kijkt in de store, staat groot op de frontpage de 1 shot demo, dus ik weer bij mij inloggen... staat ie er niet. Moest overal tussen zoeken tot ik eindelijk die demo kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mij lukt het ook niet om ongezien voorbij een licker te komen. Ook al maak ik geen geluid zien ze me nog...

Ik heb eens op youtube gekeken naar die alternate soundtrack (die van het origineel), maar kan niet echt zeggen dat ik het veel vind toevoegen. De muziek in de remake is mijns inziens prima; (opzwellend) aanwezig wanneer ie aanwezig moet zijn.
Daarnaast lees ik dat het ook de geluidseffecten uit het origineel gebruikt. Daar zit ik helemaal niet op te wachten, aangezien dat volgens mij toch van een aanzienlijk mindere kwaliteit is. Los van het feit dat geluiden die misschien in 1998 hip waren (qua menu, interface, etc.) anno 2019 behoorlijk storend zijn.

Ik kan helaas geen goede comparison videos vinden, dus mijn aanname is gebaseerd op 1 video (1st scenario van Claire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geluids effecten uit de originele deel 2 hoeft dan weer niet (al vond ik lickers daar wel leuker klinken en... menu bliepjes van deel 2 vond ik eigenlijk ook wel leuk :P ). Heb een keer ergens (voor PC) alle losse geluiden van RE2 gedownload puur omdat ik die menu geluidjes wilde hebben (leuk voor Windows 98 ofzo). Was allemaal 4bit mono geluid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
MazeWing schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:57:
Mij lukt het ook niet om ongezien voorbij een licker te komen. Ook al maak ik geen geluid zien ze me nog...

Ik heb eens op youtube gekeken naar die alternate soundtrack (die van het origineel), maar kan niet echt zeggen dat ik het veel vind toevoegen. De muziek in de remake is mijns inziens prima; (opzwellend) aanwezig wanneer ie aanwezig moet zijn.
Daarnaast lees ik dat het ook de geluidseffecten uit het origineel gebruikt. Daar zit ik helemaal niet op te wachten, aangezien dat volgens mij toch van een aanzienlijk mindere kwaliteit is. Los van het feit dat geluiden die misschien in 1998 hip waren (qua menu, interface, etc.) anno 2019 behoorlijk storend zijn.

Ik kan helaas geen goede comparison videos vinden, dus mijn aanname is gebaseerd op 1 video (1st scenario van Claire).
Ze kunnen niet zien want ze zijn blind :P
Maar als ze eenmaal in attack mode zijn, dan kun je ze niet ontwijken.
Maar in de hal van de star office (op de 3e verdieping) zie je ook een licker. Die licker is bijv compleet te ontwijken. Toen ik hem voor het eerst zag, raakte ik ook een beetje in panic mode. Maar toen bleef ik gewoon stil staan, en deed hij niks,

Als je veel gaat backtracken. Zul je ook zien dat er veel lickers op de 1e verdieping zitten (politie bureau). Die kun je ook makkelijk ontwijken. Zo lang je niet te dichtbij komt, en gewoon rustig loopt. Dan hoef je je geen zorgen te maken.

Wat betreft de soundtrack: Het is niet zo dat het super veel bijdraagt aan de spanning. Maar het is denk ik voor veel mensen vooral jeugdsentiment. Ik vind het in ieder geval fijner spelen. Maar ja, zal voor iedereen natuurlijk verschillend ezijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ja die licker bij de STARS office kon ik wel ontwijken door stil te zijn. Maar later zat er ook een in de hal na de Reception (Main Hall > reception > gang, waar je in de originele de 1e licker tegenkomt) maar die kon ik niet ontwijken, die 'zag' (hoorde) mij meteen.

Maakt verder niet veel uit, maar viel me op dat sommige niet te ontwijken zijn.

Had overigens nog wel even een screenshot gemaakt van die licker bij het STARS office, zag er zo leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
De eerste Leon playtrough zit er op! Ik heb er 8 uur over gedaan en een "C" behaald. Wel jammer dat ik de Magnum nooit heb gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 18:09
ErikT738 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:43:
De eerste Leon playtrough zit er op! Ik heb er 8 uur over gedaan en een "C" behaald. Wel jammer dat ik de Magnum nooit heb gevonden.
Zo doe je snel. Ik heb nu ongeveer 2x 3 a 4 uur gespeeld en ben pas net uit de garage ontsnapt. Hopelijk niet de game nog langs niet klaar. Ik ben dan wel iemand die dit rustig speelt en alles afstruind.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Een paar pagina's terug was ik zeer sceptisch over deze game, maar na de gok toch maar genomen te hebben moet ik zeggen dat hij mij totaal niet tegen valt. Wat een sfeertje zeg, poeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:33
Ik ben op hardcore begonnen. Maar wat is het moeilijk zeg. Ik ben bij de garage aangekomen maar zit nu in de problemen door 0 inktribbons te hebben en 0 ammo. Ik moet denk ik maar opnieuw beginnen, want nu eenmaal de honden los zijn kan ik geen kant meer op. Heeft iemand tips adhv een verse hardcore run?

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Dmp1982 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:07:
Ik ben op hardcore begonnen. Maar wat is het moeilijk zeg. Ik ben bij de garage aangekomen maar zit nu in de problemen door 0 inktribbons te hebben en 0 ammo. Ik moet denk ik maar opnieuw beginnen, want nu eenmaal de honden los zijn kan ik geen kant meer op. Heeft iemand tips adhv een verse hardcore run?
spoiler:
Je moet zorgen dat je het spel eerst uitspeeld om oneindig knives en ammo te krijgen ofzo. Tenminste dat heb ik ergens gelezen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hier dus ook volop aan het genieten van deze game. Eerste klepper van 2019.
Speel op PC, alles max en volumetric op medium. Loopt lekker.

Ik speel ook met reshade lumasharpen. Jezus, wat een verschil is dat toch. Alles popt gewoon veel meer en als ik het uitzet lijkt het wel een 720p game te zijn op mijn 1440p monitor. Ga ik toch nooit snappen waarom devs standaard geen sharpening voorzien in hun games ...vooral omdat het ook zo goed als geen performance wegneemt. Witcher 3 heeft het trouwens wél, een van de weinige games...

Voor de mensen die hier in het duister tasten: hier een voorbeeld van in Dishonored 2:
http://users.telenet.be/d...ed2/lumasharpcompare.html
Voor mij is het verschil dag en nacht. KAn echt niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:21
Nou, de eerste playthrough is uitgespeeld. 6 uur en een B als rating. Binnenkort maar weer een avondje met maten afspreken om de 2de playthrough door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Laatst online: 10-05-2022
Heb spel besteld, game al half jaar niet meer of langer dus ben benieuwd als deze mij wel bevalt. Vond de originele altijd erg lastig. Kogels had ik altijd te kort.

Maar wel veel plezier mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heb er al behoorlijk wat uurtjes opzitten, en ben ook net de garage uit.

Merk wel dat ik heel wat gemist heb, want heb de heart-key niet gevonden, en dus dingen zoals Chief's Office niet eens in geweest. Zat ook een tijdje te klooien, kon eerst de tandwielen van de clocktower niet vinden, en dan heb je die Tyrant ook hele tijd achter je aan sloffen :P
Wel leuk gedaan overigens die Tyrant. Als je goed stil bent, raakt die je spoor kwijt en gaat die gewoon op zoek. Had me even verstopt, en dacht "ach, kan wel even bij de kluis in Waiting Room 2F kijken" sta je in de hal, hoor je de Tyrant lopen en... loopt die nét die kamer in waar ik ook heen wilde...

Magnum gelukkig wel gevonden,
spoiler:
kun je de Tyrant ook even 'stunnen' (dood wil die niet) paar goeie headshots en hij is even uitgeschakeld
.

De lickers hebben m'n health-supplies wel behoorlijk uitgedund. Ik probeer ze maar te outrunnen maar af en toe raken ze je wel.

En...jawel, bij Kendo's Gunshop geweest. Meteen screenshots van gemaakt. Dat is echt een van die iconische plekken die gewoon weer wil zien. En zo te zien heeft die geleerd van de originele RE2, nu ijzeren rekken voor de ramen haha :P

spoiler:
De alligator 'boss' was ook wel grappig, vooral het eind stukje, deed ie even een 'Jaws' (combi van Jaws 1 en 2, waar in 1 Brody een luchtfles in de haai z'n bek kapot schiet, en deel 2 waar die in een stroomkabel bijt). Toen ik hem zo zag happen in die gasleiding had ik wel even zo'n "smile you son of a b*tch!" momentje >:) Goed, moet je Jaws wel kennen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

@Nemesizz dat gebeurd niet alleen in Jaws maar ook in het origineel :p

Ik vond dat stukje tot nu toe het minste:
spoiler:
Je rent een klein stukje en dan 1 kogel om hem af te maken. In het origineel moest je nog zorgen dat een aantal flessen in zijn bek gingen in een te kleine ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

@s0kkie Iets te lang geleden dat ik de originele RE2 gespeeld heb, kan me daarom ook niet alles goed herinneren. Kon we wel herinneren dat die fight moeilijker was toen.

Heb RE3 veel vaker gespeeld, en kan daar zo'n beetje alles wel van dromen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Vandaag uitgespeeld. Heb er mijn tijd voor genomen. Probeerde ook meteen zoveel mogelijk collectables te verzamelen (helaas een paar gemist). Heb 3 kwart van de playthrough in de nacht gespeeld. Uiteindelijk bijna 9 uur over gedaan.

Ga volgende week snel een speedrun doen, om alle collectables te halen. En dan aan de Claire playthrough beginnen.

Erg van genoten. En het heeft mijn verwachtingen zelfs overtroffen. Petje af voor Capcom. Hopelijk is de RE3 Remake al in productie.

P.S. Ik ga ook proberen de platinum te halen:

Frugalist
Complete the game without using a recovery item.

Minimalist
Clear the game without opening the item box.

A Small Carbon Footprint
Take 14000 steps or fewer in one playthrough.

Dat wordt een leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Paar uurtjes bezig! Fantastische game!!!! Net de garage uit. Maar echt weer geweldig hoor, Capcom verdient lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Vanavond de eerste Leon campaign uitgespeeld.
Score B dus nog best ok.
Conclusie: Absolute top game en kanshebber voor game of the year voor mij.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb um gisternacht voor 30.- kunnen krijgen. Even het spel opgestart. Ingesteld. Intro (tankstation) gespeeld. FPS prima, grafisch prima.

Nu alle lichten dimmen, geluid aan en in me broek plassen maar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
SideShow schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:56:
Hier dus ook volop aan het genieten van deze game. Eerste klepper van 2019.
Speel op PC, alles max en volumetric op medium. Loopt lekker.

Ik speel ook met reshade lumasharpen. Jezus, wat een verschil is dat toch. Alles popt gewoon veel meer en als ik het uitzet lijkt het wel een 720p game te zijn op mijn 1440p monitor. Ga ik toch nooit snappen waarom devs standaard geen sharpening voorzien in hun games ...vooral omdat het ook zo goed als geen performance wegneemt. Witcher 3 heeft het trouwens wél, een van de weinige games...

Voor de mensen die hier in het duister tasten: hier een voorbeeld van in Dishonored 2:
http://users.telenet.be/d...ed2/lumasharpcompare.html
Voor mij is het verschil dag en nacht. KAn echt niet zonder.
Ja tis net als je met een poetsdoekje erover heen gaat. ik gebruik altijd adaptive sharpen. Wat is het verschil eigenlijk tussen lumasharpen en adaptive sharpen? Maar jij gebruik dan geen dx12, want dat ondersteund reshade niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 08:34

NoTimeRemains

I know

Ivysaur schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:39:
Heb um gisternacht voor 30.- kunnen krijgen. Even het spel opgestart. Ingesteld. Intro (tankstation) gespeeld. FPS prima, grafisch prima.

Nu alle lichten dimmen, geluid aan en in me broek plassen maar! :D
waar heb je em voor die prijs gekregen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:13:
[...]

waar heb je em voor die prijs gekregen?
Sommige mensen verkopen hun AMDreward key. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 08:32

Willybubba

Nut up or shut up.

Nemesizz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:01:

Merk wel dat ik heel wat gemist heb, want heb de heart-key niet gevonden, en dus dingen zoals Chief's Office niet eens in geweest.
De heart key is alleen voor Claire :)

Volgens mij is de club key dan weer alleen Leon.

Ik ben bijna klaar met Leon... Wat een vet spel. Origineel nooit gespeeld. Deze benadert voor mij (maar overtreft nog net niet) Resident Evil 4. Misschien als ik straks beide runs klaar heb dat ik er dan anders over denk ;)

Minpuntje (Sewers):
spoiler:
De tweede Birkin-bossfight (G-virus dinges) in de Sewers. Wat een irritant gevecht... :( Die container is heel traag en die mutant snel, plus een one hit kill van zowel de container op Leon als de boss op Leon. Veel gescholden daar!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Zo, even een weekendje een paar uur RE2 Remake gespeeld. Fantastisch! Eerlijk waar, wat een heerlijke game en wat een mix tussen die authentieke RE gameplay en moderne games. Grafisch en qua sfeer echt subliem.

Ik heb in hele lange tijd niet meer zo genoten van een game, maar dit is echt pareltje. Ik dacht eerst dat de nostalgie me aan het verblinden was, maar het is gewoon een topgame en misschien wel de allerbeste remake ooit gemaakt.

Voorlopig blijf ik genieten, heb ik de originele soundtrack ook maar vast aangeschaft (damn…) en heb ik waarschijnlijk al een van mijn beste games van 2019 gespeeld  Na RE4 is dit absoluut mijn favo Resident Evil ooit gespeeld. Overtreft het origineel by far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Voor mij overtreft hij Resident Evil 4 zeer zeker.Het goed leren kennen van je omgeving zie je vandaag de dag niet meer zo veel in games.

Heel de structuur is een soort metroidvania. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik vraag me wel af of we met het succes van deze game nu ook RE1 en RE3 remakes gaan krijgen. Ik heb de originelen nooit gespeeld dus mij lijkt het wel wat (zo lang ze in RE1 maar de optie inbouwen om de originele voice-acting en live-action cutscenes aan te zetten).

RE8 mag ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
ErikT738 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:58:
Ik vraag me wel af of we met het succes van deze game nu ook RE1 en RE3 remakes gaan krijgen. Ik heb de originelen nooit gespeeld dus mij lijkt het wel wat (zo lang ze in RE1 maar de optie inbouwen om de originele voice-acting en live-action cutscenes aan te zetten).

RE8 mag ook natuurlijk.
RE1 gaat denk ik niet gebeuren. Die heeft echt teveel remasters gehad, die heb ik ook op mijn PS4 staan. RE3 zou een mogelijkheid zijn en wat mij betreft zeer welkom. Die vond ik ook fantastisch.

RE8 mag ook zeker, graag zelfs. Maar dan wel graag zoals RE2 Remake en niet zoals RE7. Dat was gewoon, wat mij betreft, geen echte RE game. Ik vond hem wel leuk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar geen RE game. Na het spelen van RE2 Remake is dat bevestigd wat mij betreft. Want deze RE2 Remake is de beste horrorgame van deze generatie heb ik het gevoel.

Overigens wordt succes gemeten aan de verkopen en niet aan de cijfers. Dus dit is nog geen succes zonder bijbehorende verkopen. Ik hoop op extreme verkopen, want deze game verdient het ook echt!

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 28-01-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Cyrax0508 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:05:
[...]
RE1 gaat denk ik niet gebeuren. Die heeft echt teveel remasters gehad, die heb ik ook op mijn PS4 staan. RE3 zou een mogelijkheid zijn en wat mij betreft zeer welkom. Die vond ik ook fantastisch.

RE8 mag ook zeker, graag zelfs. Maar dan wel graag zoals RE2 Remake en niet zoals RE7. Dat was gewoon, wat mij betreft, geen echte RE game. Ik vond hem wel leuk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar geen RE game. Na het spelen van RE2 Remake is dat bevestigd wat mij betreft. Want deze RE2 Remake is de beste horrorgame van deze generatie heb ik het gevoel.

Overigens wordt succes gemeten aan de verkopen en niet aan de cijfers. Dus dit is nog geen succes zonder bijbehorende verkopen. Ik hoop op extreme verkopen, want deze game verdient het ook echt!
Ik vond RE7 eigenlijk een betere Resident Evil game dan RE6, en in mindere mate ook 5. Het enige minpunt zat wat mij betreft in de vrij generieke vijanden en een vrij suf laatste "level" (die zoutmijnen, maar suffe laatste levels passen eigenlijk wel weer goed in de RE traditie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Code Veronica is ook erg geliefd onder de Resi fans.Of het slim is om nu meteen weer een remake te maken in plaats van 8 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
ErikT738 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Ik vond RE7 eigenlijk een betere Resident Evil game dan RE6, en in mindere mate ook 5. Het enige minpunt zat wat mij betreft in de vrij generieke vijanden en een vrij suf laatste "level" (die zoutmijnen, maar suffe laatste levels passen eigenlijk wel weer goed in de RE traditie).
RE6 bestaat niet. :(
Volgens mij was Capcom toen fan van actie games zoals Gears of War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
ErikT738 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Ik vond RE5 (wel beter dan 6) en RE6 ook minder dan RE7. Ik vind alleen dat RE2 Remake de kont van RE7 heel dik schopt. Dus zou ik echt graag zien dat ze op die voet verder gaan met de franchise. Het is duidelijk dat er nog ruimte is voor de authentieke RE games. Want dit is zoals RE bedoelt is wat mij betreft.

@jori040 : Inderdaad, die is ook echt geliefd en geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Cyrax0508
RE7 was tenminste weer een Resi game waar de nadruk op het puzzelen lag.Wat dat betreft heeft RE2 een goede balans tussen actie en puzzelen.

Hoop echt dat de verkoop enorm goed gaat zodat Capcom ziet dat zij nu de juiste keuze hebben gemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door jori040 op 28-01-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Lichten uit en koptelefoon op... damn wat schrik ik me vaak te pletter!!!

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Het grappige is dat RE5 Capcoms best verkochte game is.
RE5 is een prima actie game. En een uitstekende co-op game. Maar het heeft weinig met Resident Evil te maken.

Game bevat totaal geen horror elementen. Waar je je in RE2 erg kwetsbaar voelt. Heb je in RE5 een heel arsenaal aan wapens met voldoende kogels.

Game speelt zich grotendeels ook af in daglicht.

Dus hoop ook dat RE2 goed gaat verkopen. Zodat ze inzien dat horror games wel kunnen verkopen. De Remake van RE1 deed het qua sales ook goed. En RE7 doet het met 5-6 miljoen verkocht exemplaren ook uitstekend (alsnog een stuk minder dan RE5 sales maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Sefaex schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:19:
Het grappige is dat RE5 Capcoms best verkochte game is.
RE5 is een prima actie game. En een uitstekende co-op game. Maar het heeft weinig met Resident Evil te maken.

Game bevat totaal geen horror elementen. Waar je je in RE2 erg kwetsbaar voelt. Heb je in RE5 een heel arsenaal aan wapens met voldoende kogels.

Game speelt zich grotendeels ook af in daglicht.

Dus hoop ook dat RE2 goed gaat verkopen. Zodat ze inzien dat horror games wel kunnen verkopen. De Remake van RE1 deed het qua sales ook goed. En RE7 doet het met 5-6 miljoen verkocht exemplaren ook uitstekend (alsnog een stuk minder dan RE5 sales maar toch).
Inderdaad, RE5 was best een leuke game en eens een keer wat anders. Was RE1 niet een remaster? Of mis ik nu wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 21:00
Toevallig post PCgamer net iets over de totale spelers op Steam. Ze noemen alleen de hoogste piek aan spelers. Maar die lag op net geen 75.000, wat toch iets meer is als de 20.500 van RE7.

Dit zegt natuurlijk uiteindelijk nog niks over te exacte verkoopaantallen, maar dat zal op zich wel goed zitten. En we moeten niet vergeten dat de game gratis komt bij bepaalde AMD kaarten, dus dat gaat sowieso ook een effect hebben.

Ondertussen geniet ik ontzettend van deze game. Mijn enige RE ervaring was tot nu toe RE4 op de Wii en RE7 heb ik kort geprobeerd. RE4 vond ik geweldig, RE7 vond ik niks... Ik kan niks met vijanden die ik niet kan killen en dat ontwijken de hele tijd.
spoiler:
(Jaja... Mr X.. Maar daar kan ik ten minste kort wat tegen doen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Cyrax0508 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, RE5 was best een leuke game en eens een keer wat anders. Was RE1 niet een remaster? Of mis ik nu wat?
RE1 was een remake.

Eerst uitgebracht op de Gamecube. En de PS4/PS3/XboxOne/Xbox 360 hebben vervolgens een remaster van de Gamecube versie gekregen :P

P.S. Ik vind RE4 trouwens toch heel lichtjes overrated. Veel Resident Evil fans zeiken over RE5 en RE6. Maar bij RE4 is het allemaal begonnen hoor. Die actievolle fast-paced gameplay. Maar goed, RE4 doet verder vrijwel alles goed. Daarom wordt dat weleens vergeten.

RE4 staat zeker in mijn top 3 RE games. Maar vor mij is het zeker niet dé beste Resident Evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Sefaex schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:42:
[...]

RE1 was een remake.

Eerst uitgebracht op de Gamecube. En de PS4/PS3/XboxOne/Xbox 360 hebben vervolgens een remaster van de Gamecube versie gekregen :P

P.S. Ik vind RE4 trouwens toch heel lichtjes overrated. Veel Resident Evil fans zeiken over RE5 en RE6. Maar bij RE4 is het allemaal begonnen hoor. Die actievolle fast-paced gameplay. Maar goed, RE4 doet verder vrijwel alles goed. Daarom wordt dat weleens vergeten.

RE4 staat zeker in mijn top 3 RE games. Maar vor mij is het zeker niet dé beste Resident Evil
Ik heb hem op de PS4 gedownload een tijdje terug maar nog niet gespeeld. Omdat ik RE1 al zo vaak heb gespeeld (ook de GC versie, evenals RE0) was ik er nog niet aan begonnen. Wist niet dat het echt als een remake werd gezien.

Ik vind RE4 wel echt de beste RE ooit, maar wel echt op de voet gevolgd door deze RE2 Remake. RE5 vond ik echt wel okay hoor, RE6 vond ik echt een gedrocht en zeer onsamenhangend.

Mijn top is toch wel

Resident Evil 4 (GC)
Resident Evil 2 Remake (PS4)
Resident Evil 1 (PSX)
Resident Evil 3 Nemesis (PSX)
Resident Evil Code Veronica (DC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

RE4 was wel 'enger' dan RE5, maar vond bepaalde dingen in 4 wel irritant. De quick-time events (komt misschien omdat ik de PS2 versie op de PS3 speelde, buggen sommige dingen, maar de quick-times waren zo verschrikkelijk onmogelijk snel dat ik vaak dood ging door een rotsblok of iets dergelijk ipv in een echt gevecht), in RE5 nooit problemen gehad met quick-times (al had ik daar ook wel een hekel aan).

Die meid (kan even niet op de naam komen....Ashley?) beschermen was ook niks. Gaat ie per ongeluk dood, of word ie gegrepen en weggevoerd, allemaal weer dingen dat je game faalde.

@Willybubba
spoiler:
Birkin boss in de sewer had ik geen moeite mee. Had alleen wel even iets van "viel daar wat in het water? huh? wat ligt daar dan voor ding?" en plots komt die staat die Birkin daar, dus ik meteen paar keer met de shotgun op dat oog en klaar, ging mij beter af dan de 1e encounter met Birkin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Sefaex schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:26:
Vandaag uitgespeeld. Heb er mijn tijd voor genomen. Probeerde ook meteen zoveel mogelijk collectables te verzamelen (helaas een paar gemist). Heb 3 kwart van de playthrough in de nacht gespeeld. Uiteindelijk bijna 9 uur over gedaan.

Ga volgende week snel een speedrun doen, om alle collectables te halen. En dan aan de Claire playthrough beginnen.

Erg van genoten. En het heeft mijn verwachtingen zelfs overtroffen. Petje af voor Capcom. Hopelijk is de RE3 Remake al in productie.

P.S. Ik ga ook proberen de platinum te halen:

Frugalist

Minimalist

A Small Carbon Footprint
Take 14000 steps or fewer in one playthrough.

Dat wordt een leuke uitdaging.
Baas hoor.

Ik ben al meer dan 9 uur bezig en moet nog de kelder of riool in. Maar goed ik ben dan ook uren bezig geweest om codes voor lockers te vinden die ik liever niet van het internet haal want ik wil ze zelf vinden.

spoiler:
De eerste fout is al gemaakt want toen ik terug kwam uit de east wing zaten er zombie's in de gang.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Sefaex schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:42:
[...]

RE1 was een remake.

Ik had tijdens de Gamecube periode een betere ervaring met Resident Evil 1 remake dan met Resident Evil 4.Al vind ik Resident Evil 4 natuurlijk verre van een slechte game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Nemesizz schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:02:

@Willybubba
spoiler:
Birkin boss in de sewer had ik geen moeite mee. Had alleen wel even iets van "viel daar wat in het water? huh? wat ligt daar dan voor ding?" en plots komt die staat die Birkin daar, dus ik meteen paar keer met de shotgun op dat oog en klaar, ging mij beter af dan de 1e encounter met Birkin :P
Dat is de bossfight nog niet, maar een enemy die je in de Sewers vaker gaat zien.

spoiler:
Ik bedoel die met die containers, waarin schieten hem alleen maar stunned.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Willybubba schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:48:
[...]

Dat is de bossfight nog niet, maar een enemy die je in de Sewers vaker gaat zien.

spoiler:
Ik bedoel die met die containers, waarin schieten hem alleen maar stunned.
Oh...dan ben ik nog niet zo ver :+ Kom em vanzelf wel een keer tegen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik lees net dat er gratis DLC beschikbaar komt met drie mini campaigns genaamd "Ghost Survivors". Ik verwacht/hoop dat het net zo iets wordt als de Chris DLC uit RE7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vanavond met Leon story A uitgespeeld en meteen met Claire begonnen (ook aan story A). Wat een heerlijk spel is het toch. Ik had trouwens een B rating in 7,5 uur (alle wapens en inventory geupgrade).

Ben echt benieuwd naar de B verhalen van beide personages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik ben net gestart met Claire B. Toch wel leuk om het nu van de andere kant te zien, en wel weer wennen aan zo weinig inventory... Ik had met Leon alle pouches gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:20

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb over mijn eerste playthrough (Leon A) 4.5u gedaan... :X

Als ik de reviews/verhalen van iedereen lees zou ik er toch een 6 a 8u over moeten gedaan hebben. Nu heb ik het gevoel dat ik de helft van de game gemist heb :P

Ik heb nochtans nergens gerushed, een paar keer gefailed ook hier en daar en soms eens moeten zoeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Gratis DLC: https://gamersnet.nl/5144...il-2-gratis-dlc-februari/

Als de vraag groot genoeg is komt er een RE3 remake: https://gamersnet.nl/5144...3-krijgt-mogelijk-remake/

De wereld is beter af met meer Resident Evil games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
ETzPliskin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:43:
Ik heb over mijn eerste playthrough (Leon A) 4.5u gedaan... :X

Als ik de reviews/verhalen van iedereen lees zou ik er toch een 6 a 8u over moeten gedaan hebben. Nu heb ik het gevoel dat ik de helft van de game gemist heb :P

Ik heb nochtans nergens gerushed, een paar keer gefailed ook hier en daar en soms eens moeten zoeken...
Met al het backtracken is dat wel heel knap voor een eerste speelsessie! Alles gekraakt en gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:20

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Cyrax0508 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Met al het backtracken is dat wel heel knap voor een eerste speelsessie! Alles gekraakt en gevonden?
Nee, zeker niet alles gekraakt en gevonden :P Zo heb ik geen enkel filmrolletje ontwikkeld, omdat ik pas heel laat een rolletje gevonden heb. Misschien moet ik gewoon meer exploren ;)

Overigens ga ik het B scenario wel met originele muziek en geluiden spelen. Dat maakt het voor mij alvast een stuk sfeervoller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

@Willybubba
spoiler:
Gisteren de bossfight gehad, had te laat door dat je wat met die container moest doen (dus al veel shotgun en magnum kogels voor noppes op hem afgeschoten...). Maar wel in 1x gehaald, container wegzwiepen, toen hem schieten tot ie stunned is (ging vrij snel met magnum/shotgun), en dan container terug zwiepen. Zelfs achievement voor gekregen dat ik de boss plat kreeg met slechts 1x container gebruiken.

Zit nu in het lab gedeelte, maar munitie is er aardig snel door gegaan. Te veel verknalt op een bossfight, dacht dat die dezelfde manier moest als de 1e keer, maar niet dus, daardoor onnodig veel shotgun en magnum kogels verknalt. De lickers hebben weer een hapje uit m'n health supplies genomen, kwam in een soort 'stun lock' terecht. Als ze je raken kun je heel even niet wat doen, en ze raakten me steeds om en om, gelukkig toch nog vrij gekomen, maar dan zit je qua health al richting 'danger'.

Heb nog wel wat gunpowders, maar die bewaar ik liever dat ik shotgun ammo kan maken (ipv handgun).

Denk als ik het uiteindelijk uitspeel, dat ik wel een heeeeeele slechte rating ga krijgen; traag, veel savegames, veel health supplies, etc :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
Vandaag mijn 2e playthrough afgerond.
Heb Claire A uitgespeeld in 4-5 uur. Stuk korte dan mijn 1e playthrough. Ben tegelijkertijd voor de volgende trophies gegaan:

Frugalist

Minimalist

Was uiteindelijk toch nog makkelijker dan verwacht. Vond de playthrough van Claire net iets beter.

Morgen ga ik beginnen met een speedrun op hardcore. Als die lukt (gaat geen makkie worden) moet ik nog 2-3 trophies voor de platinum.

Heerlijk game. En zelfs na 2x uitspelen verveelt het nog niet. :7

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 29-01-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Frugalist

Minimalist
Plus degene met die 14000 of minder stappen... denk niet dat ik dat (ooit) ga redden :P

Itembox mogen ze er wel een slot opzetten want anders is het : "cant.... resist...must...open itembox..." , gebruik dat ding echt vaak, sleep ook vanalles mee, moet af en toe weer wat in de box dumpen, uithalen en combinen, enz.

En om de Samurai Edge te gebruiken moet je wel de itembox openen...

Dus ik vrees dat het geen platinum gaat worden voor mij. Al is het niet zo idioot als RE1 remaster, met onzichtbare monsters en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Zeg mij elke keer dat ik RE2 moet opstarten, maar start dan elke keer FM19 op. Vanavond ga ik weer verder met RE2. Oef! :D Krijg er wel een beetje motion sickness van. Wellicht even kloten met de FOV en camerasnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:10:
[...]

Plus degene met die 14000 of minder stappen... denk niet dat ik dat (ooit) ga redden :P

Itembox mogen ze er wel een slot opzetten want anders is het : "cant.... resist...must...open itembox..." , gebruik dat ding echt vaak, sleep ook vanalles mee, moet af en toe weer wat in de box dumpen, uithalen en combinen, enz.

En om de Samurai Edge te gebruiken moet je wel de itembox openen...

Dus ik vrees dat het geen platinum gaat worden voor mij. Al is het niet zo idioot als RE1 remaster, met onzichtbare monsters en dat soort dingen.
Ja, heb een paar keer ook bijna die item box open gemaakt. Is een beetje een automatisme. :P

Die 14000 stappen trophy is niet zo heel moeilijk.
Ik heb 4 uur gedaan over de Claire playthrough. En zat aan het einde van de campaign op 21000 stappen.
Dus als je het spel binnen 3 uur kan uitspelen. Wat niet heel moeilijk is, mits je weet wat je doet (er is op youtube zelf iemand die een speedrun van 1 uur heeft gedaan). Dan heb je het sowieso wel unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 18:09
En toen rolde de credits over het scherm (Leon B- 8,5 uur). In werkelijkheid ben ik toch wel wat langer bezig geweest. Meermaals een save moeten herladen omdat ik in de sewers belande zonder health items en al bijna dood was.
Kennelijk bij de allerlaatste eindbaas per ongeluk naar "Assisted"difficulty geswitched dus die doe ik vanavond nog even over.

Dan vol naar Claire.

Echt een heerlijke game, al is vooral het politiebureau super tof en spannend. De omgevingen daarna, vind ik toch iets minder.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
Begrijp ik goed dat ik met Leon en Claire een 2 keer het spel kan spelen voor een ander verhaal ofzo? A en B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren ook uitgespeeld met Leon. Begonnen met Claire scenario B, maar... heb het vermoeden dat er gaten in het verhaal zitten (introductie was beetje 'flash-back' stijl, en BAM sta je voor het politiebureau). Zit nu nog vooraan de game, dus vraag me af of ik misschien eerst beter scenario A kan spelen met Claire?

Heb op 2 costumes na verder niks unlocked (geen infitine ammo of messen of iets dergelijks).

Heb wel assisted mode gedaan, doe ik meestal om eerst een keer door de game te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Gekke Jantje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:11:
Begrijp ik goed dat ik met Leon en Claire een 2 keer het spel kan spelen voor een ander verhaal ofzo? A en B?
Als je Leon A of Claire A uitspeelt, unlock je Leon B en Clair B.

Voor de true ending moet je 1 A playthrough uitspelen + 1 B playthrough.

Dus story wise kun je na Claire A beter met Leon B (New Game [2nd Run]) beginnen.
Nemesizz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:31:
Gisteren ook uitgespeeld met Leon. Begonnen met Claire scenario B, maar... heb het vermoeden dat er gaten in het verhaal zitten (introductie was beetje 'flash-back' stijl, en BAM sta je voor het politiebureau). Zit nu nog vooraan de game, dus vraag me af of ik misschien eerst beter scenario A kan spelen met Claire?

Heb op 2 costumes na verder niks unlocked (geen infitine ammo of messen of iets dergelijks).

Heb wel assisted mode gedaan, doe ik meestal om eerst een keer door de game te komen.
Correcte volgorde is Claire A - Leon B
Maar ze hebben een aantal stukken uit het origineel gehaald. Dus in principe maakt het niet zoveel uit.

Als je de trophy wil voor de collectables. Moet je trouwens alle 4 campaigns uitspelen; A-B-A-B.

[ Voor 48% gewijzigd door Sefaex op 30-01-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik merk toch dat ik geen gamer ben, merk zelfs op easy dat ik weinig kogels heb.
Maar wel echt tof game, je weet dat er elk moment wat kan gebeuren. Denk ook dat ik veel uren nodig heb om het uit te spelen.
Iemand nog tips om codes voor lockers te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 21:00
Sefaex schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:33:

Correcte volgorde is Claire A - Leon B
Maar ze hebben een aantal stukken uit het origineel gehaald. Dus in principe maakt het niet zoveel uit.
In het origineel was het Claire --> Leon?

Ik heb zelf Leon A gedaan en doe nu Claire B. Vind ik verhaaltechnisch wat fijner, dan AABB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
soccerroos schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:13:
Ik merk toch dat ik geen gamer ben, merk zelfs op easy dat ik weinig kogels heb.
Maar wel echt tof game, je weet dat er elk moment wat kan gebeuren. Denk ook dat ik veel uren nodig heb om het uit te spelen.
Iemand nog tips om codes voor lockers te vinden?
Dat heeft niet zoveel te maken met een "Gamer" zijn en meer met het ontwerp van het spel. Het is niet de bedoeling dat je genoeg kogels hebt om je van alle vijanden te ontdoen. Als het kan moet je zombies gewoon ontwijken of ze afleiden door ze een enkele keer in het hoofd te schieten. Op locaties waar je nog vaak moet komen loont het vaak weer wel om de zombies echt uit te schakelen. Voor de lockers moet je gewoon alle documenten en foto's zien te verzamelen, sommigen kom je alleen pas een stuk later tegen.

Ik heb gisteren in m'n Claire A run voor het eerst fatsoenlijk de sewers verkend. M'n mind was redelijk blown toen ik erachter kwam waar één van de liften heen ging. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ik heb de Hardcore Speedrun van de Claire playthrough zojuist afgerond.

2 uur en 10 minuten over gedaan. Dit is imo de juiste manier om RE te spelen; Echte survival horror en na 2 hits ben je dood.

Maar als je weet hoe je zombies kunt ontwijken, dan is het niet eens zo heel moeilijk. Je kunt zombies naar je toe lokken. De animatie waarbij hun naar je toe rennen duurt een paar secondes. In die paar secondes kun jij langs ze rennen.

Dat is eigenlijk dé move die je onder de knie moet krijgen. Dan is Hardcore niet zo heel moeilijk.

Enige irritanten zijn die **** lickers. Bij het einde kom je 2 lickers tegen. Dat stuk op hardcore is fakking irritant. Ik was tot dat stuk pas 2x dood gegaan. Maar door die 2 lickers ben ik in totaal 14x dood gegaan.

Maar verder was het wel te doen. En weer puur genieten. Nog nooit meegemaakt dat ik na een 3e playthrough nog steeds zin had om verder te spelen. Dit is gewoon een game die leuk is om te masteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ik ben inmiddels ook bezig met de 2e playthrough (Claire B ). Echt een heerlijke game, maar het gedoe met Mr. X had van mij wel wat minder gemogen. Prima dat hij je opjaagt, maar hij is vaak zo snel bij je dat ik sterk het vermoeden krijg dat hij "teleporteert".

Ik heb hem letterlijk vanuit de hal naar de westvleugel zien lopen waarna hij binnen 1 minuut van de andere kant op de oostvleugel aan kwam lopen. Dat is gewoon echt niet mogelijk. Hierdoor is hij eerder irritant dan gevaarlijk/eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

@Sefaex
Dat is wel knap. Ik zit soms ook te lang te klooien met die puzzels enz, of soms even de route niet meer weten naar die ene plek waar je net een puzzel moet oplossen.

Als je met 2 tikken dood bent...oef, wil nog wat worden bij die laatste Tyrant en Birkin fights, die hadden mij wel vaker dan 2x raak :P

Voorlopig nog maar even op 'easy' en dan Claire B game doorlopen, zien wel hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Leuk filmpje over Sherry
https://youtu.be/EDBc7GRxjDU

Alleen kijken als je de Claire playthrough hebt uitgespeeld. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:48

SD5k

>4&X

Sefaex schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:52:
Ik heb de Hardcore Speedrun van de Claire playthrough zojuist afgerond.

2 uur en 10 minuten over gedaan. Dit is imo de juiste manier om RE te spelen; Echte survival horror en na 2 hits ben je dood.
En heb je de 14000 stappen trophy gehaald?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste