Gisteren een paar uurtjes bezig geweest. Kan moeilijk inschatten of ik er goed of slecht voor sta, ene moment zat kogels, andere moment is het "uh ooh... bijna op".
Zombiedogs hebben mij wel behoorlijk te grazen gehad, ze zijn zo verrekte snel dat ik ze niet goed kan raken (en ze doen per beet best veel damage).
Lickers, dacht ik van "rustig stapje voor stapje, dan horen ze je niet" maar... wel dus. Dan maar 'full-panic'rennen om ze voor te blijven, afknallen kost weer veel ammo (de 1e licker heb je niet veel keus, moet je wel killen).
Eerste 'boss encounter' had ik zoiets van "eh... moet ik hem nu ontwijken of aanvallen" , na wat ontwijken kwam ik er al achter dat ik de ruimte niet uitkon dus dan maar aanvallen... met een pistool yeey.
Wonder boven wonder wel overleefd.
Mr X nog niet tegen gekomen, maar moet zeggen, in m'n playthrough in de originele RE2 kwam ik hem niet ook niet tegen (is al een hele tijd terug, maar volgens mij kwam ik hem niet tegen). Wel video's gezien waar die wel liep, maar daar kwam ik hem niet tegen. Zal mij benieuwen hoe dat hier gaat.
Heb al wel in de gaten dat ik behoorlijk wat dingen gemist heb (items/briefjes/enz), vaak omdat je dan snel weg moet ivm honden of lickers of een boel zombies die je liever uit de weg gaat dan mee op de vuist

.
Vind het niet zo scary als het origineel, maar kan ook komen omdat ik toen wat jonger was (jaar of 11 toen ik de RE2 trial speelde op de Playstation, pas veel later de full version gespeeld). Muziek is ook niet zo nadrukkelijk aanwezig, en dat was bij de originele wel, en dat was denk ik ook wel een behoorlijke factor aan het 'scary' gevoel.
Verder, tot nu toe is de game wel beter dan verwacht. Toch wel een keer leuk, meestal verwacht je meer en is het vaak een beetje een let-down, hier net andersom, het kan dus toch nog tegenwoordig; een goede game uitbrengen

.