[Multi] Resident Evil 2 (Remake)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/y399g20i9/re_2_logo.jpg
Wat ging vooraf
Op 12 augustus 2015 kondigde het resident evil team aan dat er een Heuse Resident evil 2 Remake zou komen. Iets waar de fans al jaren om smeekte leek werkelijkheid te gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/ezfxzkxwx/doing_it.jpg

Echter, werd het hierna angstvallig stil tot afgelopen E3.
Sony op hun persconferentie doorbrak deze stilte en internet explodeerde. De gebeden van mij, en de vele andere fans zijn gehoord en vanaf 25 Januari kunnen wij deze game eindelijk gaan spelen. _/-\o_
Wat kunnen wij gamers verwachten.
Oude bekende.

Zombies:
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/53euzsf8h/oude_bekende_0.jpg

Ditmaal, moeilijker te doden, sneller, agressiever, (en volgens geruchten crimson zombies)

Lickers:
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/rs41zuwrl/oude_bekende_4.jpg

Ondanks een mini glimpse in de gameplay demo, maken deze blinde gemuteerde super zombies wederom hun opwachting.

MR-X:
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/65p1iqqgh/oude_bekende_2.jpg

Mensen die de oude versie hebben gespeeld scenario B, kennen deze Mother... nog wel :+

William birkin (tyrant):

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/9qkx1s035/oude_bekende_5.jpg

William Birkin, semi badguy at first. later een tyrant zonder geweten. deze zal waarschijnlijk wel weer zijn opwachting maken.

En we zullen nog veel oude bekende terug zien :D
Good en Semi good guys.
Leon:

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/ahdn7af8h/leon_main.jpg

Leon S Kennedy, een van de 2 karakters waarmee de storyline te spelen valt. In dit deel is Leon nog een groentje, en zou eigenlijk voor zijn 1e dag als politie agent komen in Racoon City. Helaas verloopt dit anders. En zal Leon alles op alles moeten zetten om te overleven. In dit deel zal de onwetendheid goed naar voren worden gebracht.

Claire:

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/y8d0pvd01/claire_main.jpg

Claire Redfield, een van de 2 karakters waarmee de storyline te spelen valt. In dit deel is Claire op zoek naar haar broer Chris Redfield in Racoon City. Helaas verloopt dit anders. Claire beland net als Leon in een nachtmerrie, en zal moeten vechten om te overleven.

Marvin:

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/ef0wwphhd/oude_bekende_1.jpg

Marvin Branagh, senior police officer had jou moeten opleiden, echter lopen de zaken anders. Wat zijn rol gaat zijn is nog onbekend. Wordt hij weer een zombie of verrassen de ontwikkelaars ons? .

Ada Wong:

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/5k02mj881/oude_bekende_3.jpg

Ada, ja deze mysterieuze dame heeft altijd al haar eigen weg gevolgd, en dat zal niet anders zijn dit keer. tijd zal leren wat haar rol nu gaat zijn.
Sfeer en atmosfeer.
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/tp0s3w59t/sfeer.jpg

De ontwikkelaars hebben in deze game gekozen voor een complete remake. Met de hedendaagse technieken en de RE engine tovert dit geweldige beelden op je scherm. Verwacht dan ook een beklemmende sfeer vanuit een over de schouder perspectief. Daarnaast is het veelal donker, ben je underpowered en ligt het gevaar overal op de loer.
E3 Trailer
Gameplay (demo)
Verschillende oud en remake
Extra's vernieuwingen etc
De game zelf zal per scenario 10 uur in beslag nemen. Clair en Leon zullen tijdens de game verschillende malen elkaars pad kruizen. De ontwikkelaars zeggen dat er geen scenario A/B is zoals bij het oude deel.
echter lijken daar twijfels over te bestaan.

een andere vernieuwing, meer speeltijd Ada, nieuwe rooms, andere routes, cherrie is speelbaar op sommige momenten. en nog andere verrassingen.
Linkjes
Bonus (Resident Evil 2 Retrospective)

De game lijkt iets meer gebaseerd te zijn op de nooit uitgebrachte resident evil 1.5 (RE2 Beta)

Zie hier de video,
Bevestigd
Hunk (4th survivor) , Tofu Mode
Video van mr death (hunk) en 4th survivor (tofu)

Alligator bossfight,

Meer locaties, veel locaties aangepast.

En je mes kan breken in de game bij veel gebruik. Je zal dan opzoek moeten naar een nieuwe.
ledematen kunnen afgeschoten worden, hiermee veranderden de mogelijkheden van de vijanden.
Mr-x kan nog gestunned worden, duurt exact 30 seconden voordat hij de oude is. dropt geen ammo dit keer.
Previews
Preview
Reviews
Nog niet beschikbaar
Standard edition en Collectors edition inhoud en verschillen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nJOP8YzralY]

De game komt aanstaande vrijdag eindelijk uit.

De gewone versie, en een collectors edition.

Daarnaast is er een demo beschikbaar met een timecap van 30 minuten.
deze zal tot de laatste dag van deze maand beschikbaar zijn.

Release date January 25, 2019
Publisher Capcom
Developers Capcom
Platforms PlayStation 4 , Xbox , Pc (geen plannen voor switch versie)
Genres Action-horror game,

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchzilla op 21-01-2019 21:19 ]

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:19

s0kkie

Cowabunga

Heel jammer dat Claire niet haar iconische kleding aan heeft, maar Capcom kennende zal dat wel weer als DLC komen.
RE2 was mijn eerste demo op de PS1 in 1998 en deze had ik letterlijk kapot gespeeld. Daarna toen de echte game eindelijk uitkwam heb ik deze ook meerdere malen uitgespeeld, voor mij nog steeds de beste RE deel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:46
Ben ook super blij dat deze er gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
s0kkie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:19:
Heel jammer dat Claire niet haar iconische kleding aan heeft, maar Capcom kennende zal dat wel weer als DLC komen.
RE2 was mijn eerste demo op de PS1 in 1998 en deze had ik letterlijk kapot gespeeld. Daarna toen de echte game eindelijk uitkwam heb ik deze ook meerdere malen uitgespeeld, voor mij nog steeds de beste RE deel _/-\o_
Dit heeft te maken met het feit dat het meer weg heeft van resident evil 1.5 en dit was 1 van de concept schetsen voor resident evil 1.5. Net als het nieuwe politie bureau.. en de kleding van Leon. Zal vanavond de post aanpassen met de concepten die het gehaald hebben in deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
Resident Evil 2 Collector's Edition is nu ook te reserveren voor ons nederlanders.

249,98 incl.

De Resident Evil Collector's Edition komt met de volgende extra's:

Game
Collector's Edition verpakking
Steelbook verpakking
12 inch (30 cm) Statue van Leon S. Kennedy
Raccoon Police Station Poster
Limited Edition RPG sleutels
Made in Heaven pin
Artbook
Soundtrack CD
Deluxe DLC Pack Card met de volgende downloadbare inhoud:
Originele soundtrack (wissel in-game tussen de originele en de nieuwe soundtrack)
Leon kostuums: Arklay Sheriff en Noir
Claire kostuums: Military, Noir en Elza Walker
Deluxe wapen: Samurai Edge - Albert model

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/gqkar2hr5/Resident_Evil2_Remake_PS4_Large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
250 euro voor wat karton en papier. oh wacht collectors edition :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Is er een specifieke reden dat dit deel een remake krijgt? Ik heb alleen 7 gespeeld. Wordt 2 als de beste beschouwd ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

bram1984 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:41:
Is er een specifieke reden dat dit deel een remake krijgt? Ik heb alleen 7 gespeeld. Wordt 2 als de beste beschouwd ofzo?
In de gehele franchise wordt RE2 inderdaad nog steeds als het beste deel gezien :)
RE1 was al heel sterk en bracht een nieuw genre, maar het was deel 2 dat Capcom pas echt succes gaf. Het verhaal, de characters, de setting, alles was perfect aan deze game toen het uitkwam in 1998.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04 06:59
When we met the makers of the Resident Evil 2 remake at Gamescom we admitted we felt strangely guilty about not having anything negative to say about their game. Previously we’d only played it for short 20-minute bursts, but last week we got around an hour on Leon’s campaign and two hours on Claire’s. And we still can’t find anything wrong with it!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rX5MrPh.gif

:D

[ Voor 62% gewijzigd door Sefaex op 05-12-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

MazeWing

The plot thickens...

Kijk hier heel erg naar uit en ga 'm dan ook zeker kopen zodra ie beschikbaar is (tenzij alle reviews negatief zijn).
Deel 2 is met afstand mijn favoriete resident evil en ik kan niet anders dan onder de indruk zijn van deze remake. De sfeer, de graphics, de bloederigheid... alles ziet er gewoon prachtig uit!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:54
Krijgen wij Nederlanders nog de mogelijkheid om de steelcase editie te bestellen? Erg veel zin in deze game!

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Dmp1982 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:37:
Krijgen wij Nederlanders nog de mogelijkheid om de steelcase editie te bestellen? Erg veel zin in deze game!
Heb hem nog niet los gezien in een Nederlandse webshop. Of je moet de peperdure CE kopen, daar zit hij ook bij.

Amazon.co.uk verkoopt wel een steelbook editie
https://www.amazon.co.uk/...mazon-co-uk/dp/B07K2RHK98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Voor PS4 & Xbox One staat er een demo online.

Gespeeld: Zonder twijfel een must-have ! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Voor PS4 & Xbox One staat er een demo online.

Gespeeld: Zonder twijfel een must-have ! :)

Deze post kan weg.

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 11-01-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:15
Ik heb 'm ook net uitgespeeld en ga deze zeker kopen! Hoe lang hebben jullie er over gedaan? Ik had 'm in 23 minuten maar ik heb het idee dat er nog genoeg is wat ik niet heb gedaan. Gelukkig kan ik 'm ook nog op m'n Xbox downloaden voor poging 2.

edit - 23:31 zonder retries.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikT738 op 11-01-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Precies zoals ik gehoopt had. _/-\o_
Hopen dat YGZ hem wat eerder gaat versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ErikT738 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:24:
Ik heb 'm ook net uitgespeeld en ga deze zeker kopen! Hoe lang hebben jullie er over gedaan? Ik had 'm in 23 minuten maar ik heb het idee dat er nog genoeg is wat ik niet heb gedaan. Gelukkig kan ik 'm ook nog op m'n Xbox downloaden voor poging 2.

edit - 23:31 zonder retries.
Oh je kunt 'm uitspelen? Mijn half uur was om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:01:
[...]

Ja dat wist ik dus ook niet.

Wat ik gespeeld heb was wel genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wat een remake! Instant-buy. Pro patch+hdr, had ik niet verwacht. Netjes!

[ Voor 44% gewijzigd door Farabi op 12-01-2019 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:12:
Wat een remake! Instant-buy. Pro patch+hdr, had ik niet verwacht. Netjes!
Niet verwacht? Zou wel compleet absurd zijn als de game dit niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ben benieuwd op wat voor resolutie hij gaat draaien tijdens release.Ik speel hem op de Xbox One X.
Lees net dat de Pro versie[demo] nog wat last heeft van slowdowns.

Verwacht dat beide bij release gewoon strak draaien. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door jori040 op 12-01-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 06:42:
[...]

Niet verwacht? Zou wel compleet absurd zijn als de game dit niet had.
Re origins heeft het niet gehad als het goed is, dus niet verwacht nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Re origins heeft het niet gehad als het goed is, dus niet verwacht nee.
Dat zijn remasters van bijna 3 jaar oud. Dit is een complete remake die in 2019 uitkomt. Ik had het gek gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
RE2 in 98/99 helemaal stuk gespeeld op de originele PlayStation. Is altijd nog een van mijn favoriete games. Deze demo vond ik dusdanig tegenvallen dat ik besloten heb de game niet aan te schaffen. Clunky controls, een slordig menu, muziek wat wegvalt bij interactie met de wereld, geen animatie als je planken plaatst, zombies gaan pas neer na (vul maar in) kogels, inventory hell is back (heb je je inventory vol, vind je kogels, kun je ze niet meteen combinen met je handgun). Het ziet er qua graphics uit als een current gen game, maar het voelt alsof ik het origineel aan het spelen ben. Ik ben zwaar teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Navuri schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:36:
RE2 in 98/99 helemaal stuk gespeeld op de originele PlayStation. Is altijd nog een van mijn favoriete games. Deze demo vond ik dusdanig tegenvallen dat ik besloten heb de game niet aan te schaffen. Clunky controls, een slordig menu, muziek wat wegvalt bij interactie met de wereld, geen animatie als je planken plaatst, zombies gaan pas neer na (vul maar in) kogels, inventory hell is back (heb je je inventory vol, vind je kogels, kun je ze niet meteen combinen met je handgun). Het ziet er qua graphics uit als een current gen game, maar het voelt alsof ik het origineel aan het spelen ben. Ik ben zwaar teleurgesteld.
Ik heb hier RE4[ zelfde camera perspectief] liggen voor de One X maar ik kan je vertellen dat deze RE2 remake besturing toch stukken beter voelt.

Als je van bv God of war [zelfde camera perspectief] af komt dan is dit idd heel anders.Soort van clunky controls hoort gewoon een beetje bij de serie.

RE7 is dan in first-person maar speelt ook niet heel soepel.

Slordig menu :?

Je moet ook bedenken dat zo'n Residen Evil game vandaag de dag minder impact maakt als toen in de 90s.
Al met al vind ik dit type gameplay nog steeds hartstikke leuk. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 12-01-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lijkt wel alsof jij een totaal andere game hebt gespeeld.

Clunky controls totaal geen last van. Speelt eigenlijk wel lekker. En ik ben daar vrij kritisch op.

Slordig menu? Wat?

Wegvallende muziek ook geen last van. Iets mis met je console/PC misschien?

Geen animatie bij planken plaatsen? Godzijdank. Ik heb net RDR2 uitgespeeld. Ik ben blij dat ik nu niet nog een keer een tergende animatie hoef uit te zitten.

Kogels kon ik verder gewoon direct in mijn inventory combineren met mijn andere kogels. Geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 11:21
Gister ook de demo geprobeerd. Uitgespeeld in 22:20. Maar wel wat dingen geskipped waarschijnlijk.
Toffe demo. Wordt genieten met de remake :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
bram1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:01:
[...]
Nou ja, uitspelen is misschien te veel gezegd. Als je op een bepaald punt komt krijg je de oproep om terug te gaan naar de main hall en ben je "klaar".
Als ze een slick actiegame maken zijn de fans ook weer boos dat het geen survival horror is. Ik vond de zombies en hoeveel moeite het kost om ze neer te halen eigenlijk wel goed gedaan. Vooral ook dat ze neer lijken te zijn en even later toch weer opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
bram1984 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Lijkt wel alsof jij een totaal andere game hebt gespeeld.

Clunky controls totaal geen last van. Speelt eigenlijk wel lekker. En ik ben daar vrij kritisch op.

Slordig menu? Wat?

Wegvallende muziek ook geen last van. Iets mis met je console/PC misschien?

Geen animatie bij planken plaatsen? Godzijdank. Ik heb net RDR2 uitgespeeld. Ik ben blij dat ik nu niet nog een keer een tergende animatie hoef uit te zitten.

Kogels kon ik verder gewoon direct in mijn inventory combineren met mijn andere kogels. Geen probleem?
Denk het niet. Heb gewoon andere verwachtingen van het spel. Vind het enorm tegenvallen qua gameplay. En ja, het menu en de inventory vind ik onhandig, niet mooi en onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Navuri schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Denk het niet. Heb gewoon andere verwachtingen van het spel. Vind het enorm tegenvallen qua gameplay. En ja, het menu en de inventory vind ik onhandig, niet mooi en onoverzichtelijk.
Ik snap niet goed wat je dan wel verwacht had want de trailers doen verder ook niet iets anders vermoeden.
Dit is toch juist de gameplay van de oude Resi games of niet volgens jou ?

Tja natuurlijk altijd jammer als het niet naar je smaak is.

Wat vond je dan van RE7 als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Navuri schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Het menu is letterlijk hetzelfde als in vrijwel iedere andere game. Wat dan, had je Options graag liever bovenaan gehad ofzo? Je bent een beetje aan het zeuren om het zeuren, lijkt wel. De hele game is opnieuw opgebouwd, wees blij. Ga anders lekker die oude meuk weer spelen als dat meer je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Deze game ga ik direct kopen. RE7 vond ik meer als een of andere horror film waar ik de naam zo niet van weet. Niet zoals RE normaal is.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gekke Jantje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:07:
Deze game ga ik direct kopen. RE7 vond ik meer als een of andere horror film waar ik de naam zo niet van weet. Niet zoals RE normaal is.
The Evil Dead ?

Vind RE7 zo goed dat ik hem nu weer aan het spelen ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
RE staat bekend om clunky controles. Als dat niet je ding is, moet je sowieso wegblijven van deze franchises.

Vind de besturing trouwens best lekker. Beetje a la Resident Evil Revelations 2; clunky maar toch best soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:54
Gekke Jantje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:07:
Ik persoonlijk vond ik hem het beste uit de hele serie , alleen op het laatste gedeelte kwam het bij mij gewoon weer een beetje ongeloofwaardig over maar , als er een spel een beetje het verhaal en de spanning van het eerste gedeelte (RE7) van kan blijven vind ik het juist er goed
na de het einde toe vond ik hem gewoon wat ongeloofwaardig worden
de beste stukken vond ik het eerste gedeelte met die vrouw en die man die je door het hele huis achter volgt zeer goed , niet te veel actie maar juist de angst momenten , en de twijfel momenten die je heb als je een deur open wil doen of ergens naar binnen wil gaan , ik heb deze game alleen in het donker zitten spelen met koptelefoon _/-\o_

maar van mij mogen ze het veel meer de realistische kant op gaan gooien ( dus zeg maar zo als het begin maar dan ook met het terug zien zo als het was , flashbacks , heerlijk er zijn maar weinig echte horror games die dat gevoel geven , voor mij is het puur realisme en angst gevoelens opwekken toch wel het vereiste .
Liever 1 iemand achter je aan / of jij achter die persoon aan dan om de 5 stappen 10 zombies / of andere monster killen en dan 5 keer je eigen dood schrikken in de hele game omdat de spanning opgebouwd word dan na 30 min al een beetje weten wat je kan verwachten , dus de spanning eigenlijk al weer weg is :'(

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Heb net de demo nog eens met een ander account gespeeld.De manier hoe die zombies bewegen is echt super gedaan door Capcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:10

Nemesizz

Untouchable

Gisteren ook even de demo gedaan, had verwacht dat je 30 min per keer kon, maar is maar 1x 30 min. Niet uitgespeeld, omdat ik (zoals gebruikelijk) te lang zat te zoeken met die puzzels :P

Was eerst wat huiverig voor de controls, die bevielen mij totaal niet in deeltje 6, deel 7 ook overgeslagen, dus was wel blij hier even een demo van te kunnen spelen.
Wel wennen de controls, zit nog een beetje met deel 5 in m'n hoofd, en deel 3 (ja, deel 3, de echte oude nog, totdat de analog stick van m'n psp kapot ging nog regelmatig gespeeld).

Wat ik wel een puntje vond, of misschien aan mijzelf ligt, is dat ik zombies niet van me af kon schudden. Normaal (vorige delen) als je gegrepen werd, dik button bashen en kon je ze wel van je af drukken voordat ze je beten. Maar hier als je gegrepen werd, werd je hoe dan ook gebeten. Later met zo'n mes kun je ze wel 1x van je af schudden, maar zonder 'defence' items niet?
Ben ook 1x geëindigd als 'happy meal' voor de zombies, 4 beten en dood.

Bepaalde dingen waren wel mooi herkenbaar, andere dingen toch net ietsje anders.
Bijvoorbeeld die ene gang in, waar je in het origineel voor het eerst de licker ziet (gut wat was dat eng toen, hadden zo'n demo van RE2, licker liep over het raam heen, en daarna kwam die naar beneden springen :P dikke paniek haha) . Maar hier niet...vond ik wel jammer (niet dusdanig erg dat het game brekend is hoor, maar had toch gehoopt dat er even een licker over dat raam zou lopen :+ ).

Inventory vond ik eigenlijk wel goed gaan, beter dan de originele delen. Hier vind je ammo, kun je meteen combinen met de ammo die je al had. Bij het origineel was het inventory full...jammer dan kun je niks meer oppakken (en ook niet combinen of wat dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Nemesizz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:36:
Was eerst wat huiverig voor de controls, die bevielen mij totaal niet in deeltje 6, deel 7 ook overgeslagen, dus was wel blij hier even een demo van te kunnen spelen.
Ik zou 7 nog een kans geven als ik jou was. Ik heb 'm in eerste instantie ook genegeerd vanwege de first person maar hij zit echt heel goed in elkaar. Probeer anders eens de demo en kijk of je alle eindes kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
jori040 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:24:
[...]

The Evil Dead ?

Vind RE7 zo goed dat ik hem nu weer aan het spelen ben. ;)
Silent Hill.

De monsters die in RE7 voorkomen hebben dan ook niets met de RE films te maken, waar zijn de zombies? Volgens mij was het ook niet de Resident Evil bedoeld zoals de andere games en films.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gekke Jantje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:33:
[...]

Silent Hill.

De monsters die in RE7 voorkomen hebben dan ook niets met de RE films te maken, waar zijn de zombies? Volgens mij was het ook niet de Resident Evil bedoeld zoals de andere games en films.
In RE7 draait het om de familie Baker.
RE7 was voor Capcom weer een startpunt om een goede horror game te willen maken in plaats van actie game zoals RE6 dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Wat een sfeer! Heb het origineel super vaak uitgespeeld, maar de nieuwe omgevingen en gameplay laten het toch als een totaal andere game aanvoelen _/-\o_
Met een flashlight door donkere gangetjes en weer heel sicke dingen zoals RE7 :p
Enige dat ik klein beetje minder vond is dat Leon niet echt op de Leon lijkt van 4 en 6 en eigenlijk alle animatie films.
Ik snap dat hij veel jonger is in 2, maar hij lijkt ook niet eens een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
jori040 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:15:
[...]

In RE7 draait het om de familie Baker.
RE7 was voor Capcom weer een startpunt om een goede horror game te willen maken in plaats van actie game zoals RE6 dat was.
Het is een leuke game maar geen RE zoals bedoeld. Als je de films hebt gezien en de eerste games hebt gespeeld weet je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gekke Jantje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 00:14:
[...]

Het is een leuke game maar geen RE zoals bedoeld. Als je de films hebt gezien en de eerste games hebt gespeeld weet je wat ik bedoel.
Ik vind RE7 nog altijd meer op de oude RE games lijken dan bv deel 5 & 6 qua gameplay.
De RE films hebben mij nooit kunnen boeien.Een game verfilming is sowieso nooit mijn ding.

Dat RE7 om de familie Baker draait is toch verder geen geheim ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Navuri
bram1984 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Het menu is letterlijk hetzelfde als in vrijwel iedere andere game. Wat dan, had je Options graag liever bovenaan gehad ofzo? Je bent een beetje aan het zeuren om het zeuren, lijkt wel. De hele game is opnieuw opgebouwd, wees blij. Ga anders lekker die oude meuk weer spelen als dat meer je ding is.
Ik denk dat je je eigen post nog eens moet nalezen. Als andere mensen kritiek hebben op een remake van hun favoriete games is dat niet per definitie zeuren. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Je gedraagt je alsof ik je favoriete spel op persoonlijk niveau aan het afkraken ben. Ik bepaal zelf wel wat ik speel, daar heb ik zo'n internettroll als jou niet voor nodig thank you very much. Ik vind de besturing clunky, de menu's kut, de inventory management een ramp en RE 7 vond ik een stuk spannender dan dit stroperige actiespel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 09:29

SideShow

Administrator

Gisteren gespeeld op PC en PS4 :-)
Pas nadien gezien op youtube dat mijn graphische instellingen niet 100% op max stonden op PC. Je kan blijkbaar de textures crazy high zetten? Mijn 1070 met 8GB ram zou dan meer dan 4 gieg aan ram te weinig hebben blijkbaar... Iemand die er meer over kwijt kan? Ik vond de graphics zoals ik het gespeeld heb best cava, maar niet spectaculair of next gen ofzo.

In elk geval ben ik heel blij, RE7 was voor mij echt cool en RE2 zal ik ook zeer graag spelen. Nu nog beslissen op welk platform ik hem koop. (PC meer vrijheid, maar mn PS4pro is connected met een 4K hdr 55 inch TV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Ziet er grafisch erg mooi uit. Ik heb de originele RE2 onlangs nog een klein stukje gespeeld.
Dat stukje met die agent en die portofoon in de hal... geweldig!
Wat ik alleen een beetje jammer vind is dat als je een zombie een kogel in z'n kop jaagt, dat niet genoeg is om 'm direct uit te schakelen. Maar goed, dat hoort bij RE. Ik heb teveel The Walking Dead gezien op TV.
Daarnaast kan je geen schade aanrichten aan de omgeving, beetje jammer in 2019. Denk bijv. aan een lamp kapot schieten. Schiet je op een doek, dan komt er een zwarte vlek op, kogel gaat er niet doorheen etc.

Aangezien ik nog maar zelden een spel speel, wacht ik wel tot deze in de aanbieding is. Maar RE2 was denk ik toch wel mijn favoriete RE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Navuri schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat je je eigen post nog eens moet nalezen. Als andere mensen kritiek hebben op een remake van hun favoriete games is dat niet per definitie zeuren. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Je gedraagt je alsof ik je favoriete spel op persoonlijk niveau aan het afkraken ben. Ik bepaal zelf wel wat ik speel, daar heb ik zo'n internettroll als jou niet voor nodig thank you very much. Ik vind de besturing clunky, de menu's kut, de inventory management een ramp en RE 7 vond ik een stuk spannender dan dit stroperige actiespel.
Je roept een hoop maar als ik vraag wat je anders had gewild aan het menu, dan geef je geen antwoord. Gelul in de ruimte, noemen we dat. Je onderbouwt niks. Kunnen we dus niks mee.

Mijn favoriete spel is het zeker niet. De enige RE die ik heb gespeeld, is deel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Vond je dat een leuke game ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Ja man, maar dat komt voornamelijk door het feit dat ik 'm geheel in VR heb gespeeld. Een van mijn vetste game ervaringen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
jori040 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:01:
[...]

Ik vind RE7 nog altijd meer op de oude RE games lijken dan bv deel 5 & 6 qua gameplay.
De RE films hebben mij nooit kunnen boeien.Een game verfilming is sowieso nooit mijn ding.

Dat RE7 om de familie Baker draait is toch verder geen geheim ?
Vind ik niet, het is na mijn idee soms meer als The Evil Within als ik he met een game zou vergelijken. De oude Resident Evil games is dan ook meer als de films met zombies en lickers en dergelijke. De fam baker is gewoon eenextra verhaal pas bedacht en staat los van RE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gekke Jantje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:28:
[...]

Vind ik niet, het is na mijn idee soms meer als The Evil Within als ik he met een game zou vergelijken. De oude Resident Evil games is dan ook meer als de films met zombies en lickers en dergelijke. De fam baker is gewoon eenextra verhaal pas bedacht en staat los van RE.
Waar het huis in RE7 net als andere Resi game een geheel is moet je het bij The Evil Within doen met soort van losse levels.Een goede Resi is qua structuur een soort Metroidvania.

Natuurlijk zijn er genoeg dingen in The Evil Within die wel doen denken aan een Resi games ja.

De films laat ik liever weg in deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist de demo gespeeld en ben erg onder de indruk! Zeker in HDR ziet het er prachtig uit. Day 1 purchase voor mij!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
bram1984 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Je roept een hoop maar als ik vraag wat je anders had gewild aan het menu, dan geef je geen antwoord. Gelul in de ruimte, noemen we dat. Je onderbouwt niks. Kunnen we dus niks mee.

Mijn favoriete spel is het zeker niet. De enige RE die ik heb gespeeld, is deel 7.
Mooi dat je in koninklijk meervoud praat als je zelf een forumpost plaatst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Navuri schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:31:
[...]

Mooi dat je in koninklijk meervoud praat als je zelf een forumpost plaatst. :+
Veelzeggend dat je alleen in staat bent op een gezegde te reageren en niet inhoudelijk op het onderwerp zelf. Blijkbaar toch veel gelul in de ruimte zoals ik al dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Beetje jammer dit allemaal.

[YouTube: 300 IQ experiments in Resident Evil 2 demo]

[ Voor 31% gewijzigd door bram1984 op 16-01-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 23:12
Tja, dat is ook wel jammer. Maar persoonlijk verwacht ik niet dat het mijn spelervaring minder zal maken. Het is RE en dat heeft een bepaalde charme voor mij. Ik heb de demo gespeeld en ik vond het dus echt heel tof. Maar ik weet niet goed of dat jeugdsentiment is of niet. Het ziet er in elk geval fantastisch uit en heeft wel een lekker sfeertje weer. Wel zag ik dat sommige vloeren wel heel erg blinken en soms nog een beetje moeten inladen als je de trap in de main hall oploopt.

Maar niet door glas kunnen schieten en al die andere kleine dingen zijn wel jammer en hadden best wel toegevoegd kunnen worden volgens mij. Maar al met al was het vet om deze op mijn PS4 pro te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
DF neemt de demo onder de loep: YouTube: Resident Evil 2 Remake Demo: Xbox/X/PS4/Pro/PC - All Versions Tested!

PC bezitters gaan hier met al die opties wel een fijne game krijgen.Moet ik toch even kwijt als console bezitter. ;)

Capcom gaat een topper leveren ben ik bang. :)

[ Voor 62% gewijzigd door jori040 op 16-01-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Warning:Als je die video kijkt kan het straks afbreuk doen aan de ervaring.
Dat de Zombies nu veel meer physics/animaties hebben maakt wel een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Mensen die het nooit eerder hadden gespeeld hebben weinig in te brengen lijkt mij ;)
De demo speelt al erg goed en het de full game gaat inderdaad een topper worden, Capcom heeft het heel goed uitgewerkt, dit is precies RE zoals RE ooit bedoelt was.
RE2 is niet voor niets het beste deel uit de gehele serie en met de nieuwe elementen wordt het alleen maar nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:48
jori040 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:54:
PC bezitters gaan hier met al die opties wel een fijne game krijgen.Moet ik toch even kwijt als console bezitter. ;)
De 'Worth to buy' preview van de PC versie was anders niet mals.. De controls zouden tergend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
doobieters schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:37:
[...]

De 'Worth to buy' preview van de PC versie was anders niet mals.. De controls zouden tergend zijn.
Bedoel met opties meer op gebied van graphics tweaken.

De video was tergend om te kijken zeg.Tuurlijk die clunky besturing gaat hij ook met muis en toetsenbord ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:48
jori040 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:06:
[...]

De video was tergend om te kijken zeg.Tuurlijk die clunky besturing gaat hij ook met muis en toetsenbord ervaren.
Ik heb ook het idee dat hij dat expres doet.. Dat bashen op een topgame om zijn kanaal te onderscheiden en zieltjes te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Wellicht, maar HDR is altijd maar de vraag of dat goed werkt op PC. Persoonlijik prefereer ik HDR boven bijvoorbeeld resolutie. En RE2 heeft best goede HDR van wat ik in de demo zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
doobieters schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:19:
[...]

Ik heb ook het idee dat hij dat expres doet.. Dat bashen op een topgame om zijn kanaal te onderscheiden en zieltjes te winnen.
Als ik hem was zou ik de game lekker laten liggen en iets spelen dat wel beter speelt.
Die besturing gaat nog voor ieder platform leuke discussies opleveren.

Resident Evil 4:Die game is tergend om te spelen op de huidige platformen met precies dat camera perspectief.Persoonlijk vind ik dat Capcom voor deze game nu een perfecte clunky besturing heeft ontwikkeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Wellicht, maar HDR is altijd maar de vraag of dat goed werkt op PC. Persoonlijik prefereer ik HDR boven bijvoorbeeld resolutie. En RE2 heeft best goede HDR van wat ik in de demo zag.
Aan de PC race doe ik sowieso niet meer mee.Wil je 4K/HDR gaan gamen op PC dan ben je om te beginnen wel rond de 2500 Euro kwijt.[Als je weer van 0 moet beginnen]

Demo zag er op de One X schitterend uit ! :)

In die DF video die ik geplaatst heb is wel duidelijk te zien dat de standaard Xbox & PS4 hun beste tijd hebben gehad.

Voor mij mag het heel rap 25 januari zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
doobieters schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:19:
[...]

Als je valt over de besturing van de remake van RE2 dan heb je waarschijnlijk geen affectie met games als (de oudere) RE.

Een (groot) deel van de charme van de oudere RE games was de besturing i.c.m. de zombies en de daardoor ontstane sfeer. Die zombies zijn traag en zouden niet zo spannend en creepy zijn geweest als (in dit geval) Leon kon bewegen zoals Spiderman.

Als Leon zo smooth als wat zou bewegen, zou RE2 niet meer de juiste balans hebben in deze hoedanigheid. Juist de traagheid van alles vind ik bijdragen aan een game als RE.

Dit is wat mij betreft een van de meest geslaagde remake van deze generaties. De game is niet perfect (niet kunnen schieten door glas en de zombies hadden wel wat meer kunnen worden ge-upgrade naar 2019) maar is het voor mij als liefhebber zeker wel waard om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Aan de PC race doe ik sowieso niet meer mee.Wil je 4K/HDR gaan gamen op PC dan ben je om te beginnen wel rond de 25 Euro kwijt.[Als je weer van 0 moet beginnen]

Demo zag er op de One X schitterend uit ! :)

In die DF video die ik geplaatst heb is wel duidelijk te zien dat de standaard Xbox & PS4 hun beste tijd hebben gehad.

Voor mij mag het heel rap 25 januari zijn. :)
Zowel 1X als Pro zien er prima uit. Ik heb alleen het idee dat ze de 1X kracht niet voldoende benutten, aangezien beide versies vrijwel identiek zijn.

€ 25,- is overigens niet duur voor 4K HDR op de PC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Die demo is nog gebaseerd op de gamescom[2018] build.Pro ziet er ook prima uit daar niet van hoor.

Sorry was het verkeerde prijskaartje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:43:
@bram1984
Die demo is nog gebaseerd op de gamescom[2018] build.Pro ziet er ook prima uit daar niet van hoor.

Sorry was het verkeerde prijskaartje. ;)
Zou best kunnen. Beide versies zijn vooralsnog identiek. Wellicht dat de final versie wel in een wat hogere resolutie draait, maar dat is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Heb zojuist mijn pre-order gecanceld.
RE2 is 1 van mijn meest anticipated games van dit jaar.

Maar ik ben tegenwoordig niet zo desperate dat ik nieuwe games kosten wat het kost op day 1 moet spelen.

Ben daarnaast bezig met Ni no Kuni 2 en Persona 5. En vermaak me daar prima mee (meer dan ik had verwacht).

Dus haal RE2 wel als ik klaar ben met deze games. Dan zal hij ook wel een stuk goedkoper zijn schat ol. Hopelijk is de DLC dan ook wat goedkoper. Want ik wil hem het liefst wel met originele soundtrack spelen (schandalig dat ze daar geld voor vragen trouwens)

Ben wel erg benieuwd naar de reviews. En van mij mogen ze ook beginnen met de remake van RE3 (de eerste Resident Evil die ik speelde).

Ben benieuwd hoe de Nemesis eruit komt te zien met de RE Engine. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navuri
bram1984 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:22:
[...]

Veelzeggend dat je alleen in staat bent op een gezegde te reageren en niet inhoudelijk op het onderwerp zelf. Blijkbaar toch veel gelul in de ruimte zoals ik al dacht.
Zet even in de sticky bovenaan dit onderwerp dat jij de alleenheerser in het topic bent en geen commentaar en/of kritiek op de game duld. Dan weten de andere forumgebruikers ook waar ze aan toe zijn. Menu blijft kut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Navuri schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:37:
[...]

Zet even in de sticky bovenaan dit onderwerp dat jij de alleenheerser in het topic bent en geen commentaar en/of kritiek op de game duld. Dan weten de andere forumgebruikers ook waar ze aan toe zijn. Menu blijft kut.
Ik vind het een van de mooiste menu's die ik ooit gezien heb. Net als jij ook geen idee waarom want ik kan het niet onderbouwen, maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
bram1984 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:07:
[...]

Ik vind het een van de mooiste menu's die ik ooit gezien heb. Net als jij ook geen idee waarom want ik kan het niet onderbouwen, maar dan nog.
Ik vind het niet bijzonder, niet lelijk en niet mooi. Gewoon... Een menu. Ik kan ook niet onderbouwen waarom, het is een gevoel.

Ik kijk echt enorm uit naar deze game, nostalgie in een mooi hedendaags jasje. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Ik update de post maandag. Ben nu in London voor de Mortal Kombat 11 premiere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Iemand een idee wanneer de reviews online komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Vind alleen jammer dat het spel zo korrelig is. Ik moet FXAA + TSSA inschakelen, maar dan wordt het me een wazige boel en krijg ik hoofdpijn. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
jori040 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:41:
Iemand een idee wanneer de reviews online komen ?
Review embargo verloopt dinsdag om 17:00.
3 dagen voor de release.

Ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heb de game wel ge pre-ordered, had nog een cadeaubon van 25 euro , dus dan is het niet zo duur (PS4 versie).

Hoop wel dat ik wat verder kom dan de remake van deel 1, door tijdgebrek en wat ingewikkelde puzzels ben ik daar vast komen te zitten (te lang niet gespeeld, en om dan weer proberen 'in de game' te komen valt niet mee).

De originele RE2 wel uitgespeeld paar jaar geleden, maar die puzzels waren toen niet echt ingewikkeld.
RE3 is nog altijd m'n favoriet, Veronica had ook weer van die lastige puzzels soms (en een fout aan het begin van het spel kon je richting het einde fataal worden). Nouja, we gaan het zien. De 1 shot demo was in elk geval goed genoeg dat ik een pre-order wel aandurf. Normaal doe ik dat niet zo snel behalve bij games waar ik toch al zeker weet dat ik die ga halen (WoW expansions bijvoorbeeld).

En houterige besturing? Resident Evil (de oude versies) deden het zo slecht nog niet, weet dat de besturing van Silent Hill toen een slag erger was (had een demo daarvan, eerste deel op de Playstation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Maak me wel een beetje zorgen dat de game te makkelijk gaat zijn.Had in de demo namelijk ammo te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
jori040 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:48:
Maak me wel een beetje zorgen dat de game te makkelijk gaat zijn.Had in de demo namelijk ammo te veel.
Er is ook een hardcore mode; zonder autosave. Op hardcore kan alleen gesaved worden met ink ribbons. En die zijn op hardcore sowieso heel schaars.

Precies zoals RE gespeeld moet worden (op de old skool manier).

Weet alleen niet of deze mode meteen beschikbaar is. Of dat je het spel eerst moet uitspelen.

Hoop niet dat dit een spoiler is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Sefaex
Dat zou mooi zijn.
Kan ook zijn dat ze extra ammo hebben toegevoegd puur voor de demo.

Misschien moet ik ook maar melden dat ik de demo 4x gespeeld heb. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door jori040 op 21-01-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb liever te veel dan te weinig ammo in het spel. Ik kan me namelijk nog goed herinneren dat ik in Code Veronica tegen het einde (met Claire) simpelweg te weinig ammo had. Enige oplossing was praktisch opnieuw beginnen. Het was namelijk niet mogelijk te backtracken om alsnog ammo te halen.

Vanwege die reden heb ik het spel nooit meer gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
MazeWing schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:48:
Ik heb liever te veel dan te weinig ammo in het spel. Ik kan me namelijk nog goed herinneren dat ik in Code Veronica tegen het einde (met Claire) simpelweg te weinig ammo had. Enige oplossing was praktisch opnieuw beginnen. Het was namelijk niet mogelijk te backtracken om alsnog ammo te halen.

Vanwege die reden heb ik het spel nooit meer gespeeld...
Weinig ammo, claustrofobische omgevingen, clunky controls etc etc. Dat is juist wat de franchise zo groot heeft gemaakt.

Bij de old skool Resident Evils moet je zorgvuldig met je ammo om gaan. Als je een zombie met je knife kan doden. Moet je dat zeker doen. Soms kun je ook gewoon langs een zombie heen rennen (al bestaat er altijd een kans dat je vastgepakt wordt) en is schieten niet eens nodig.

Code Veronica is denk ik wel de moeilijkste Resident Evil (samen met RE0). Maar Code Veronica heeft wel de beste Save Room theme naar mijn mening (en ook 1 van de beste verhaallijnen).

_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb, buiten Code Veronica, nooit problemen met ammo gehad. Als je er een beetje normaal mee omgaat kom je absoluut niet in de problemen met een tekort...

Code Veronica echter... dat spel heeft lijkt het wel 100 kogels waarvan je er 99 nodig hebt om verder te komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ja, en dan vergeet je de brandblusser mee te nemen, kun je later de magnum niet halen :P (stomme was, ik had kunnen weten van die brandblusser en magnum, had er toen al wat over gelezen in een magazine).

Code Veronica was echt onvergevelijk, als je voorin het spel wat verknalde, kwam je dat duur te staan tegen het einde, kon je inderdaad opnieuw beginnen. Het is mij gelukkig 1x gelukt om het uit te spelen, heb er behoorlijk lang over gedaan (ook dat laatste gevecht met de aparte launcher, raak schieten was bijna onmogelijk omdat met ieder klein tikje weer uit de 'aim mode' ging).

In RE3 (hardmode) ook zoveel mogelijk gevechten uit de weg gaan. Voordeel daar was dat je kon dodgen (niet makkelijk overigens) en zombies wegduwen met button bashen voordat ze je konden bijten.

Dat viel me wel op aan de remake van 1 (en nu 2 ook), dat ik zombies niet kan wegdrukken met buttonbashen, als ze je grijpen, bijten ze ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Nemesizz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:01:
Ja, en dan vergeet je de brandblusser mee te nemen, kun je later de magnum niet halen :P (stomme was, ik had kunnen weten van die brandblusser en magnum, had er toen al wat over gelezen in een magazine).

Code Veronica was echt onvergevelijk, als je voorin het spel wat verknalde, kwam je dat duur te staan tegen het einde, kon je inderdaad opnieuw beginnen. Het is mij gelukkig 1x gelukt om het uit te spelen, heb er behoorlijk lang over gedaan (ook dat laatste gevecht met de aparte launcher, raak schieten was bijna onmogelijk omdat met ieder klein tikje weer uit de 'aim mode' ging).

In RE3 (hardmode) ook zoveel mogelijk gevechten uit de weg gaan. Voordeel daar was dat je kon dodgen (niet makkelijk overigens) en zombies wegduwen met button bashen voordat ze je konden bijten.

Dat viel me wel op aan de remake van 1 (en nu 2 ook), dat ik zombies niet kan wegdrukken met buttonbashen, als ze je grijpen, bijten ze ook altijd.
MazeWing schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:12:
Ik heb, buiten Code Veronica, nooit problemen met ammo gehad. Als je er een beetje normaal mee omgaat kom je absoluut niet in de problemen met een tekort...

Code Veronica echter... dat spel heeft lijkt het wel 100 kogels waarvan je er 99 nodig hebt om verder te komen!
Code Veronica was de minst vergefelijke versie van allemaal. je ziet ook vrijwel geen speedruns ervoor.
laat staan No damage speedruns of Knife only Speedruns.
De game is in vergelijking met de andere titels gewoon moeilijk.
de hitboxen van bazen zijn random, movesets van vijanden ook.
de game is soms luck based inplaats van skill based.

resident evil 0 had het zelfde probleem een beetje, maar was iets meer vergevend.

Resident evil 2 remake zal weer runner friendly zijn, maar kost wel tijd om te masteren.
aangezien er meerdere patronen zijn die men moet leren.
een complete run per karakter kost 10 uur pp.
hard mode is randomised, en gebruikt ribbons, doet geen auto saves en heeft al doel om je gewoon te vernederen. :+

vrijdag kunnen we allemaal genieten.

echter is de game gelekt, dus spoilers staan al op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Spoilers voor een 21 jaar oude game? :p
Veronica X was ik toen in de PS2 tijd ook mee gestopt halverwege omdat ik gewoon geen ammo meer had. Het klopt inderdaad als je in het begin al een fout maakt dan ben je de rest van de game gelijk fucked.
Heb vorig jaar de PS4 port met gemak uit kunnen spelen, hetzelfde voor RE0.
Nog 3 dagen! _/-\o_

[ Voor 79% gewijzigd door s0kkie op 22-01-2019 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Een classic model is wel heel cool! Lijkt tenminste meer op Leon dan de nieuwe versie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Iedereen is lovend over deze game. Ook in de previews etc etc. Maar ik zag bij Gamekings een filmpje dat ze nog niet weten wat ze de game moeten geven; goede score, minder goede score of een super goede score :P
Dus ben puur om deze opmerking wel benieuwd naar hun review (kijk normaal gesproken nooit gamekings).

Blijkbaar zijn er toch enkele dingen die ze niet fijn vonden aan de game (anders zeg je zoiets niet lijkt me).

De score maakt mij niet zoveel uit. Hoop alleen dat Capcom het niet verknalt. Een klassieker hoort een waardige remake te krijgen. Of anders helemaal geen remake. Doe het goed of doe het helemaal niet!

Maar ja, Capcom is de laatste tijd sowieso weer goed bezig. Dus heb er wel vertrouwen in.

Nog 10 min :D

[ Voor 9% gewijzigd door Sefaex op 22-01-2019 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
Resident Evil 2
Next Gen Base - 10/10
Press Start Australia - 10/10
Gadgets 360: 10/10
GamingBolt - 10/10
App Trigger - 9.5/10
XGN - 9/10
Gamespot - 9/10
Easy Allies 9/10
Hardcore Gamer - 4.5/5
Push Square - 8/10

Metacritic score op dit moment een 91/100

Skill Up

[ Voor 38% gewijzigd door Sefaex op 22-01-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Scores van 10/10 , 100/100 etc, vertrouw ik niet zo. Hoe goed een game ook is, er is altijd wel iets mee, en soms een heleboel (verwacht ik hier overigens niet) maar durven ze niet te benoemen in reviews omdat de 'hype' te groot is.

Kan me bijvoorbeeld GTA 4 herinneren, man overal 10/10 enz enz, maar vond het ronduit bagger en zaten best veel grove bugs in.

Nu gebruik ik game reviews niet zo vaak, maar geeft wel vaak een indicatie, maar met scores van 10/10 heb je er natuurlijk niks aan (net als user reviews, is ook vaak helemaal 10/10, of 1/10, maar niks daar tussenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Dik verdiend door Capcom deze cijfers. De sfeer die ze hebben gemaakt in een al 21 jaar oude game met een compleet nieuw sausje er overheen dat het toch net vernieuwend genoeg aanvoelt om weer opnieuw te spelen.
Meeste commentaar van mensen komt toch omdat ze uberhaupt nooit het origineel hebben gespeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Sefaex schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:49:
Iedereen is lovend over deze game. Ook in de previews etc etc. Maar ik zag bij Gamekings een filmpje dat ze nog niet weten wat ze de game moeten geven; goede score, minder goede score of een super goede score :P
Dus ben puur om deze opmerking wel benieuwd naar hun review (kijk normaal gesproken nooit gamekings).

Blijkbaar zijn er toch enkele dingen die ze niet fijn vonden aan de game (anders zeg je zoiets niet lijkt me).

De score maakt mij niet zoveel uit. Hoop alleen dat Capcom het niet verknalt. Een klassieker hoort een waardige remake te krijgen. Of anders helemaal geen remake. Doe het goed of doe het helemaal niet!

Maar ja, Capcom is de laatste tijd sowieso weer goed bezig. Dus heb er wel vertrouwen in.

Nog 10 min :D
Nou ja, ik heb enkel de demo gespeeld maar een perfecte game kan ik het toch zeker niet noemen hoor, dus ik kan me de terughoudendheid van sommige wel een beetje voorstellen.

Wat ik nogal irritant en onnodig vond is wanneer je ammo pakt dat je dan extra handelingen moet plegen d.m.v. de ammo in je inventory en de opgepakte ammo moet samenvoegen. Waarom dit niet automatisch gebeurd is mij een raadsel, want ik kan me geen situatie voorstellen wanneer je dit niet zou willen.

Inventory Tetris vind ik ook zwaar gedateerd en ook totaal overbodig; al maken meerdere spellen zich hier schuldig aan (zoals de Deus Ex serie etc.)

Een terugkerend thema van veel Japanse horror games is dat je moet vechten met de controls (clunky) en dit zogenaamd een feature is wanneer ik de opinie van mensen op fora moet geloven. Ik vind het maar slap excuus. Nu moet ik wel zeggen dat RE2 Remastered Demo wel mee viel in dat opzicht; The Evil Within was in dat opzicht een stuk erger en dit was een reden voor mij om een refund aan te vragen des tijds.

Nogmaals het bovenstaande zijn mijn bevindingen met de 30 minuten Demo op Steam, dus misschien dat de rest van de game zo ontzettend geweldig is dat maar kleine oneffenheden zijn. Ik blijft toch wel een beetje sceptisch ten opzichten van die perfecte scores.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Reuzekabouter schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:25:
[...]

Nou ja, ik heb enkel de demo gespeeld maar een perfecte game kan ik het toch zeker niet noemen hoor, dus ik kan me de terughoudendheid van sommige wel een beetje voorstellen.

Wat ik nogal irritant en onnodig vond is wanneer je ammo pakt dat je dan extra handelingen moet plegen d.m.v. de ammo in je inventory en de opgepakte ammo moet samenvoegen. Waarom dit niet automatisch gebeurd is mij een raadsel, want ik kan me geen situatie voorstellen wanneer je dit niet zou willen.

Inventory Tetris vind ik ook zwaar gedateerd en ook totaal overbodig; al maken meerdere spellen zich hier schuldig aan (zoals de Deus Ex serie etc.)

Een terugkerend thema van veel Japanse horror games is dat je moet vechten met de controls (clunky) en dit zogenaamd een feature is wanneer ik de opinie van mensen op fora moet geloven. Ik vind het maar slap excuus. Nu moet ik wel zeggen dat RE2 Remastered Demo wel mee viel in dat opzicht; The Evil Within was in dat opzicht een stuk erger en dit was een reden voor mij om een refund aan te vragen des tijds.

Nogmaals het bovenstaande zijn mijn bevindingen met de 30 minuten Demo op Steam, dus misschien dat de rest van de game zo ontzettend geweldig is dat maar kleine oneffenheden zijn. Ik blijft toch wel een beetje sceptisch ten opzichten van die perfecte scores.
Resident Evil controls zijn altijd clunky geweest. Je kunt ook eigenlijk niet zo veel. Je bent beperkt in je bewegingen. Maar dat is bewust gedaan, om extra spanning te creëren. Zie je het al voor je Nathan Drake in een Resident Evil game ? Dat zou het wel een erg makkelijke game worden. :P

Daarom gaf ik vanmiddag ook aan: Dat mensen wel moeten weten wat ze kopen, als de RE2 in huis halen.

RE2 is geen actie game als RE4,5 en 6. Het is gewoon een survival horror puzzel game. En veel backtracken. Het is je ding of niet. Zo simpel is het!

En ik kan best begrijpen waarom sommige survival-horror puristen deze game een 10 geven. Maar ik kan ook begrijpen dat er mensen zullen zijn die alleen al om de clunky controls afhaken. ;)

Reviews zijn subjectief. Als je van horror games houdt. Haal deze game in huis. Als je weinig met Japanse games hebt en met clunky controls. Dan zou ik hem gewoon laten liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sefaex op 23-01-2019 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Dingen zoals inventory management had ook wel wat. "Ik wil dat plantje mee hebben...maar ik moet ook de sleutel, startkabels, diamantjes en m'n wapen mee hebben" . Heb niet heel veel kunnen doen in de 1 shot demo, maar volgens mij pak je dingen op, krijg je gewoon je inventory te zien waar je het neer wil zetten of meteen combinen. Bij de oude delen was het altijd "Will you take the <item> yes? no?" , en als je inventory vol was kon je ook niet meteen combinen, was het gewoon "Inventory is full" Ja? nou meng je die herbs toch meteen?! :P Nope, kon niet :P .

Niet opgelet eigenlijk, maar pauzeert de game als je naar je inventory gaat of blijft de boel doorgaan (zoals in deel 5)? Was in deel 5 helemaal 'getrained' in snel inventory management en dingen discarden enzo , vooral in die Mercenary games.

Zal mij benieuwen of de post morgen langs komt, kan ik kijken hoe ver ik het schop of dat er een aantal goed doorvoede zombies na het weekend :+ Kan in elk geval wel wat rustiger m'n gang gaan ipv 1 enkele 30 minuten demo (wat zijn 30 minuten dan kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nemesizz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:58:
Dingen zoals inventory management had ook wel wat. "Ik wil dat plantje mee hebben...maar ik moet ook de sleutel, startkabels, diamantjes en m'n wapen mee hebben" . Heb niet heel veel kunnen doen in de 1 shot demo, maar volgens mij pak je dingen op, krijg je gewoon je inventory te zien waar je het neer wil zetten of meteen combinen. Bij de oude delen was het altijd "Will you take the <item> yes? no?" , en als je inventory vol was kon je ook niet meteen combinen, was het gewoon "Inventory is full" Ja? nou meng je die herbs toch meteen?! :P Nope, kon niet :P .

Niet opgelet eigenlijk, maar pauzeert de game als je naar je inventory gaat of blijft de boel doorgaan (zoals in deel 5)? Was in deel 5 helemaal 'getrained' in snel inventory management en dingen discarden enzo , vooral in die Mercenary games.

Zal mij benieuwen of de post morgen langs komt, kan ik kijken hoe ver ik het schop of dat er een aantal goed doorvoede zombies na het weekend :+ Kan in elk geval wel wat rustiger m'n gang gaan ipv 1 enkele 30 minuten demo (wat zijn 30 minuten dan kort).

Ja, ik had deze trick ook goed onder de knie. _/-\o_
Vond RE5 een erg slechte Resident Evil game. Maar een meer dan uitstekende actie game. Co-op was erg leuk. En de mercenary mode blijft reuze verslavend.

Ik heb in een review gelezen dat er in de RE2 Remake een icoontje verschijnt, als je een item niet meer nodig hebt.

Deels wel een plus punt.

Maar vroeger moest je dat allemaal zelf zien uit te vogelen. Was altijd bang dat ik iets belangrijks aan het discarden was. Terwijl je het achteraf misschien nog nodig had. Dat had ook wel wat.

Anyway. Ik wou net RE2 kopen bij bol.com. Maar zie dat alle versies zijn uitverkocht. Dus qua sales zal het wel goed zitten. Dan wordt het maar de steelbook editie bij Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 09:03
Heb deze zowaar gepreorderd. Thans, de aanbieding van de Mediamarkt van €44 was wel erg aantrekkelijk. Helaas hebben ze nog niet aangegeven dat de game al is verstuurd

PSN ID Binloading_nl

Pagina: 1 2 3 4 Laatste