Toon posts:

Wat gebeurt er met retouren bij meeste webshops?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kaya10 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:02:
[...]

Toestel is onderweg, kan hem nog retourneren.
Voor de zekerheid heb ik nog een nieuwe besteld voor 569 euro (64gb zwart)

Zal es zien of het zo erg is, kan wel mooi 85 euro besparen...
Natuurlijk beide met 2j garantie via Amazon
Ze overdrijven daar wel altijd, de negatieve kant op. Gelukkig. Ik heb een muis besteld met conditie 'goed' (dus je hebt nog 2 categorieën hoger), vanwege vlekken/beschadiging op achterzijde en bovenzijde van het product... Ik heb geen idee waar, want ik ben ze nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:40

Ttje

"We shall never surrender"

HugoBoss1985 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:34:
[...]
Een ander algemeen punt wat aansluit op dit topic is de vraag hoeveel geld de webshops kwijt zijn aan retouren.
Niet alleen de eventuele vergoeding van verzendkosten maar ook de kosten van het testen van het product enz.
Alles wat zonder reden terugkomt moet, lijkt mij, getest worden op netheid en correcte werking?
Retourkosten hoeven ze niet te vergoeden dacht ik zo. Maar reken er maar op dat die kosten, zeker voor het testen (personeelsuren) klauwen met geld kost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:22

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Ttje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:39:
[...]

Retourkosten hoeven ze niet te vergoeden dacht ik zo. Maar reken er maar op dat die kosten, zeker voor het testen (personeelsuren) klauwen met geld kost 8)7
Klopt en de bedrijven die het wél doen vind ik te gek voor woorden (wel heel klantvriendelijk).
Daarmee wordt het naar mijn mening wel erg (te) overdreven makkelijk voor de consument.

Want ja, het is al zo goedkoop (gratis verzendkosten + retour 8)7) om te kopen op afstand en je hoeft er bijna niets voor te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-06-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

HugoBoss1985 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:42:
[...]

Klopt en de bedrijven die het wél doen vind ik te gek voor woorden (wel heel klantvriendelijk).
Daarmee wordt het naar mijn mening wel erg (te) overdreven makkelijk voor de consument.

Want ja, het is al zo goedkoop (gratis verzendkosten + retour 8)7 ) om te kopen op afstand en je hoeft er bijna niets voor de toen.
Het is inderdaad wel klantvriendelijk en voor bedrijven zoals Bol en Coolblue maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit omdat die toch wel goede deals hebben gesloten met PostNL, maar inderdaad het is alsof (bij welke webshop dan ook) retourneren wordt geprezen omdat het gratis is.
Bij veel consumenten zit er dan ook de gedachtegang achter van 'ik koop het wel omdat ik het toch (gratis) kan retourneren'.

Edit: check ook diverse nieuwsartikelen waarin wordt beschreven dat het aanbieden van gratis retourneren, in dit geval bij Zalando i.v.m. DE -> NL, gewoon miljoenen kost voor dat bedrijf :+

Zie bijv http://www.dvhn.nl/ambiti...-kostenpost-21941268.html

[ Voor 14% gewijzigd door Ttje op 21-06-2018 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Ttje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:47:
[...]

Het is inderdaad wel klantvriendelijk en voor bedrijven zoals Bol en Coolblue maakt het waarschijnlijk niet zoveel uit omdat die toch wel goede deals hebben gesloten met PostNL, maar inderdaad het is alsof (bij welke webshop dan ook) retourneren wordt geprezen omdat het gratis is.
Bij veel consumenten zit er dan ook de gedachtegang achter van 'ik koop het wel omdat ik het toch (gratis) kan retourneren'.

Edit: check ook diverse nieuwsartikelen waarin wordt beschreven dat het aanbieden van gratis retourneren, in dit geval bij Zalando i.v.m. DE -> NL, gewoon miljoenen kost voor dat bedrijf :+

Zie bijv http://www.dvhn.nl/ambiti...-kostenpost-21941268.html
Daarom vraag ik me wel eens af hoe de bedrijven dit soort praktijken overleven :)
En hoe ziet de "deal" constructie met PostNL er uit w.b.t. deze retouren?

Ik heb een tijdje voor PostNL gewerkt als post/pakketten ophaler en je gelooft niet hoeveel er iedere dag retour gaat naar Zalando.

Zelf koop ik mijn kleding gewoon altijd in de winkel (gewoon veel shit in een keer kopen en dan weet je ook zeker dat het goed past/leuk staat :)) tenzij het om schoenen gaat die ik al gehad heb en waarvan ik de maat dus al weet :P

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-06-2018 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

HugoBoss1985 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:11:
[...]

Daarom vraag ik me wel eens af hoe de bedrijven dit soort praktijken overleven :)
Naja ik werk zelf niet bij Bol of Coolblue ;)
Maar ik ga er vanuit, zeker omdat zij zulke grote aantallen per dag/week/maand aan pakket wegwerken, echt niet €6,50 per pakket aftikken toch :9 .

Destijds toen ik bij een webshopje werkte konden we (via DHL dat wel maar constructie zal wel hetzelfde zijn) korting krijgen bij een afname van een x aantal pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik heb een tijdje voor PostNL gewerkt als post/pakketten ophaler en je gelooft niet hoeveel er iedere dag retour gaat naar Zalando.

Zelf koop ik mijn kleding gewoon altijd in de winkel (gewoon veel shit in een keer kopen en dan weet je ook zeker dat het goed past/leuk staat :)) tenzij het om schoenen gaat die ik al gehad heb en waarvan ik de maat dus al weet :P
Bij Wehkamp komen ze zelfs met DHL het pakketje met kleren weer bij je ophalen. Dat moet toch veel geld kosten al die retouren met vervoer gratis opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:15:
[...]

Bij Wehkamp komen ze zelfs met DHL het pakketje met kleren weer bij je ophalen. Dat moet toch veel geld kosten al die retouren met vervoer gratis opgehaald?
Dat vind ik echt helemaal leip en dan is het wel erg aantrekkelijk om "op de gok" je shit te kopen.
Het afleveradres van de consument is dan niets anders dan het pashokje in de fysieke winkel.
Net zo makkelijk, toch? |:(

Ik denk dat de post bedrijven er nog het hardste om lachen en in de handen wrijven. 8)
Ze zullen vast slim genoeg zijn om hier op ingespeeld te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-06-2018 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ttje

Ttje

HugoBoss1985 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:19:
[...]

Dat vind ik echt helemaal leip en dan is het wel erg aantrekkelijk om "op de gok" je shit te kopen.
Het afleveradres van de consument is dan niets anders dan het pashokje in de fysieke winkel.
Net zo makkelijk, toch? |:(

Ik denk dat de post bedrijven er nog het hardste om lachen en in de handen wrijven. 8)
Je kan het ook als voordeel zien voor de postbedrijven, meer pakketen = meer werkgelegenheid.
Waar een aantal jaar terug en nu nog steeds het aandeel post in het bedrijf aanzienlijk instort kunnen pakketten dit mooi opvangen lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Ttje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:22:
[...]

Je kan het ook als voordeel zien voor de postbedrijven, meer pakketen = meer werkgelegenheid.
Waar een aantal jaar terug en nu nog steeds het aandeel post in het bedrijf aanzienlijk instort kunnen pakketten dit mooi opvangen lijkt me? :)
Jep, dat bedoelde ik ook.

In ieder geval deze hele manier van doen (gratis verzenden + retour + bij je ophalen) is gewoon de nieuwe maatschappij :P

Nu is het wachten op drones die pakketten bezorgen en ophalen (sommige bedrijven doen dit meen ik al/hebben hier al experimenten mee lopen in het buitenland?) en dan kakt die werkgelegenheid weer in.

Of de zelfrijdende elektrische bestelbus waar je een retourpakketje in kan gooien terwijl hij met de schuifdeur open langs komt rijden :P

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-06-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:24:
[...]

Jep, dat bedoelde ik ook.

Nu is het wachten op drones die pakketten bezorgen en ophalen (sommige bedrijven doen dit meen ik al/hebben hier al experimenten mee lopen in het buitenland?) en dan kakt die werkgelegenheid weer in.
Zal niet zo snel lopen met die drones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:25:
[...]

Zal niet zo snel lopen met die drones.
Nee, eerder vliegen, denk ik! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:28:
[...]
Duidelijke reactie, kregen mensen ook wel eens minder terug betaald dus niet de originele prijs omdat product teveel was gebruikt? Wel benieuwd naar!
Werkende artikelen die gebruikt waren kunnen niet terug, daar is geen reden voor. Enkel wanneer de info op onze website verkeerd was of het op een andere manier onze schuld was dat het product niet voldeed aan de verwachtingen. Gebruikt bij ons was toen "overduidelijk gebruik van gemaakt". Producten die uitgepakt waren en enkel even aangesloten mochten wel terug, op voorwaarde dat de verpakking en product volledig en onbeschadigd waren. Veel producten konden zo prima terug op voorraad, nooit iets van teruggekregen van de volgende klant. Aangezien we destijds voor meerdere Komplett webshops, onder andere Duitsland, deden, lieten we het waardeverlies van producten die niet als nieuw verkocht konden worden meestal maar zitten. Regels in Duitsland zijn anders, daar hebben ze gewoon 14 dagen testtermijn en daarna mogen ze het gewoon terugsturen voor een volledige creditatie. Dat is eigenlijk een beetje naar de overige (7?) landen waar we toen webshops hadden overgenomen. Deed het hier op de pricewatch erg goed voor de shopreviews.

Omdat we eigenlijk altijd defecten wel konden vervangen voor een gerepareerde/vergelijkbare/kleine upgrade/nieuw exemplaar kwam het niet heel vaak voor dat klanten gecrediteerd kregen voor een defect product. De gevallen die er waren werd gewoon de dagwaarde gecrediteerd, vaak in overleg met de klant die dan zelf bij ons nieuwe spullen kocht. We hadden destijds geen formule van basisprijs / <x> maanden x 10% ofzo, wat veel winkels wel doen (en over in hun recht staan). Wij hadden toen de mogelijkheid om klanten daadwerkelijk te helpen, vandaar dat in die tijd veel mensen heeel erg Komplett-vast waren :)

Dit is overigens allemaal wel pre-crisis tijd. Ik was net van baan geswitched toen alles naar de klote ging, en er dus ook gesneden moest worden in kosten, dus die service is uiteindelijk wel minder geworden. (En later is de Nederlandse tak aan Paradigit verkocht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 13:08
[...]

De marges op kleding zijn behoorlijk en Zalando heeft alleen een centraal magazijn ipv in elke provinciestad een groot filiaal met personeel, waar het driekwart van de tijd uitgestorven is. Als fysieke winkel moet je al behoorlijk wat verkopen om elke maand de huur en personeelskosten terug te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:50:
Ik geloof niet dat men ALLES zomaar vernietigd. Er zijn nog steeds opkopers, dat zie je hier al in V&A.
Retour ontvangen 'nieuw in geopende verpakking' etc
ik weet uit ervaring dat amazon niet ALLES vernietigd..
een zaak waar ik voor werk koopt namelijk bij een leverancier die, verassing, bij amazon delen van de retouren opkoopt en het gros kan dan in nieuwstaat worden verkocht en komt gewoon bij een andere winkel in het assortiment voor de normale prijs.

de consument merkt er feitelijk niks van want product is ongeschonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dit (toch wel intersant) topic al is verzand tussen de rest...

Ik als gemiddelde consument stuur ook wel eens wat terug :)

De webshop met de W geeft mij de mogelijkheid om producten 30 dagen uit te proberen, dan ga ik er ook uiterst voorzichtig mee om.

Als voorbeeld bestel ik een gameconsole en haal het pakket zelf op bij een DHL servicepunt. Eenmaal thuis snij ik met een scherp mesje de verpakking open en gebruik ik alleen wat ik echt nodig ben. Sluit alles aan met kabels die ik zelf nog heb liggen zoals een HDMI of stroomkabel, en laat ik het bijgeleverde netjes in de verpakking.

Mocht ik binnen 30 dagen besluiten om het product niet te behouden, dan breng ik het zelf terug naar een DHL punt, dit is voor hun ook weer een kostenpost minder. Om de drempel wat te verhogen mogen ze wat mij betreft gerust wat vragen voor het retourneren, bijvoorbeeld 2 Euro >:)

Ik wil er maar mee aangeven dat een stukje verantwoordelijkheid ook bij de consument ligt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had afgelopen week wat terug gestuurd naar een bekende webshop.

En daar werd ik uitgebreid opgebeld wat de reden van retour was. Was mijn 2de retour in 2 jaar tijd.
Goede ontwikkeling of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goede zaak. De tijd dat een webwinkel een soort bibliotheek is voor spullen kostenloos uit te kunnen proberen mag wat mij betreft veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:00:
Goede zaak. De tijd dat een webwinkel een soort bibliotheek is voor spullen kostenloos uit te kunnen proberen mag wat mij betreft veranderen.
Ja verbaasde me er over want is echt een grote speler. Zou me niks verbazen als ze ook kosteloos retour op termijn gaan afschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:51:
Had afgelopen week wat terug gestuurd naar een bekende webshop.

En daar werd ik uitgebreid opgebeld wat de reden van retour was. Was mijn 2de retour in 2 jaar tijd.
Goede ontwikkeling of niet?
Nee want als consument ben jij niet verplicht een reden op te geven, ikzelf zou daar niet meer bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Nee want als consument ben jij niet verplicht een reden op te geven, ikzelf zou daar niet meer bestellen
Dus wat hun doen mag niet? Dat dacht ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Dan hang je toch gewoon weer op? Vragen kun je altijd proberen, verplichten is wat anders :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:34:
Jammer dat dit (toch wel intersant) topic al is verzand tussen de rest...

Ik als gemiddelde consument stuur ook wel eens wat terug :)

De webshop met de W geeft mij de mogelijkheid om producten 30 dagen uit te proberen, dan ga ik er ook uiterst voorzichtig mee om.

Als voorbeeld bestel ik een gameconsole en haal het pakket zelf op bij een DHL servicepunt. Eenmaal thuis snij ik met een scherp mesje de verpakking open en gebruik ik alleen wat ik echt nodig ben. Sluit alles aan met kabels die ik zelf nog heb liggen zoals een HDMI of stroomkabel, en laat ik het bijgeleverde netjes in de verpakking.

Mocht ik binnen 30 dagen besluiten om het product niet te behouden, dan breng ik het zelf terug naar een DHL punt, dit is voor hun ook weer een kostenpost minder. Om de drempel wat te verhogen mogen ze wat mij betreft gerust wat vragen voor het retourneren, bijvoorbeeld 2 Euro >:)

Ik wil er maar mee aangeven dat een stukje verantwoordelijkheid ook bij de consument ligt :)
Je bedoelt dat je een game console een maand voor gratis hebt gebruikt, maar wel bereid bent om twee euro te betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En alweer de eerste afzeik reactie...

Succes verder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:58:
En alweer de eerste afzeik reactie...

Succes verder!
Het is geen afzeik reactie, maar wel een opmerking over je post met betrekking tot het 'misbruik' van de wetgeving. Expres tussen aanhalingstekens omdat het wettelijk oké is, want de definitie van 'uitproberen' is niet hard vastgelegd. In een uurtje speeltijd zou je moeten weten of het artikel technisch aan de wensen waarmee geadverteerd werd voldoet. Idem met kleding: even passen om te zien of de maat oké is is meer dan genoeg. Het artikel een feestavond dragen en weer retourneren niet.

Consumenten moeten inderdaad beter nadenken of ze iets wel of niet bestellen. Winkels zouden bij een bestelling ook kritisch mogen zijn of ze wel of niet een bestelling van een bepaald adres/persoon accepteren. Alleen hebben ze die mogelijkheid volgens mij niet in het kader van AVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Dus wat hun doen mag niet? Dat dacht ik al.
Dat zegt 'ie totaal niet. Wat zij doen mag prima, net zoals jij ook mag zeggen dat jij geen reden op wilt geven. Dat hebben zij dan te accepteren.

Ik snap best als jij het geen goede ontwikkeling vind, omdat het misschien voelt dat ze je lastigvallen. Maar als de winkel achter de reden van retouren kan komen, en op die manier een betere service kan gaan verlenen, dan kan dat best een win-win voor beide partijen zijn. (Ook al begint het in de praktijk natuurlijk vaak met kosten willen reduceren ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 23-06-2019 12:49 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:36:
[...]

Het is geen afzeik reactie, maar wel een opmerking over je post met betrekking tot het 'misbruik' van de wetgeving. Expres tussen aanhalingstekens omdat het wettelijk oké is, want de definitie van 'uitproberen' is niet hard vastgelegd. In een uurtje speeltijd zou je moeten weten of het artikel technisch aan de wensen waarmee geadverteerd werd voldoet. Idem met kleding: even passen om te zien of de maat oké is is meer dan genoeg. Het artikel een feestavond dragen en weer retourneren niet.

Consumenten moeten inderdaad beter nadenken of ze iets wel of niet bestellen. Winkels zouden bij een bestelling ook kritisch mogen zijn of ze wel of niet een bestelling van een bepaald adres/persoon accepteren. Alleen hebben ze die mogelijkheid volgens mij niet in het kader van AVG
Hij zegt *nergens* dat hij de volle 30 dagen zal wachten. Waar lees je dat??

Je windt je op over je eigen interpretatie van zijn post. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30

Yucon

*broem*

Rub147 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:51:
[...]

Dan hang je toch gewoon weer op? Vragen kun je altijd proberen, verplichten is wat anders :)
Om eerlijk te zijn vind ik bellen wel tamelijk indringend. Zou ik ook niet heel blij mee zijn. Eigenlijk wil ik gewoon helemaal niet door webshops gebeld worden want ik zie er geen reden voor.. email is immers de meest logische contactwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
mschol schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:21:
[...]

ik weet uit ervaring dat amazon niet ALLES vernietigd..
een zaak waar ik voor werk koopt namelijk bij een leverancier die, verassing, bij amazon delen van de retouren opkoopt en het gros kan dan in nieuwstaat worden verkocht en komt gewoon bij een andere winkel in het assortiment voor de normale prijs.

de consument merkt er feitelijk niks van want product is ongeschonden
Het zijn dan toch,over het algemeen, open doos producten? Ik ken zelf geen winkel die open doos producten tegen de volle prijs verkoopt. Behalve misschien producten waarbij de doos niet zichtbaar open is geweest.

Ik koop zelf regelmatig 'als nieuw' Amazon warehouse artikelen tegen een kleine korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Yucon schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik bellen wel tamelijk indringend. Zou ik ook niet heel blij mee zijn. Eigenlijk wil ik gewoon helemaal niet door webshops gebeld worden want ik zie er geen reden voor.. email is immers de meest logische contactwijze.
Ik houd zelf ook totaal niet van bellen (of gebeld worden), dus persoonlijk ben ik het met je eens dat het vrij indringend over kan komen.

Maar bellen is gewoonweg voor bedrijven veel effectiever. Een mail is veel makkelijker te negeren, en bij bellen kan je direct doorvragen als je meer wilt weten, waardoor je er veel meer uit kunt halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 23-06-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:19
[...]

Ben ik het persoonlijk niet mee eens, maar ligt ook echt aan de klandizie die je hebt als webshop. Een klant bij ons stelt het eerder op prijs als we bellen, plus vind ik dat zelf ook fijner, een vraag of iets is vrij snel afgehandeld en jij of de webshop hebt meteen antwoord. Als je niet gebeld wilt worden voer je gewoon een niet bestand, of leeg telefoonnummer in. Dat zien wij ook regelmatig voorbij komen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hahn schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Ik houd zelf ook totaal niet van bellen (of gebeld worden), dus persoonlijk ben ik het met je eens dat het vrij indringend over kan komen.

Maar bellen is gewoonweg voor bedrijven veel effectiever. Een mail is veel makkelijker te negeren, en bij bellen kan je direct doorvragen als je meer wilt weten, waardoor je er veel meer uit kunt halen.
Het hangt er idd vanaf wat de toon is van het belletje. Als ze gewoon informeren of er iets mis was en of ze kunnen helpen bij het vinden van het goede/iets anders is het wel prima.
Maar als het is om je even te laten weten dat ze het niet leuk vinden omdat het extra werkt is voor hun zou ik het niet op prijs stellen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Hahn schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:03:
[...]
Dat begrijp ik. Maar het betekent dus wel dat ze voor hun eigen voorkeur kiezen ipv de voorkeur van de klant. Prima, maar dan ben ik niet die klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Yucon schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:16:
[...]

Dat begrijp ik. Maar het betekent dus wel dat ze voor hun eigen voorkeur kiezen ipv de voorkeur van de klant. Prima, maar dan ben ik niet die klant.
Ik vind dat je het een beetje te kort door de bocht bekijkt. Door jou te bellen en te vragen waarom je iets retourneerde, kan de desbetreffende winkel ervan leren en bijvoorbeeld voor de volgende keer iets doen waardoor het niet meer nodig is dat je een product retourneert. Dat kan van alles zijn; beter informeren over bezorgtijden, betere producten aanraden, slechte producten uit het assortiment halen, etc.

Daar heb jij een volgende keer mogelijk ook profijt van. Dat is dus niet alleen in het voordeel van de winkel.

En wil je niet meewerken aan zo'n telefoontje, dan doe je het niet. Je bent het niet verplicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 23-06-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Medione1210 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Het zijn dan toch,over het algemeen, open doos producten? Ik ken zelf geen winkel die open doos producten tegen de volle prijs verkoopt. Behalve misschien producten waarbij de doos niet zichtbaar open is geweest.

Ik koop zelf regelmatig 'als nieuw' Amazon warehouse artikelen tegen een kleine korting.
in het geval wat ik ken idd wat anders als open doos artikel over de toonbank gaat.

maar denk bv aan een dvd/cd/blu-ray: geopend maar verder in prima staat: sealen en je kan het gewoon als een nieuw product verkopen.
ongeseald kan je het zelfs verkopen want een grote distributeur levert alleen ongeseald product (kostenbesparing van 1 a 2 cent per dvd/cd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:42
Vooral via bol.com wordt er echt veel geretourneerd want gratis. Bovendien vind je daar ook de lijpo's die bestellingen plaatsen, daarna annuleren of retourneren. Doosje niet eens opengemaakt. Ze hebben zelf geen kosten want bij retourneren krijgen ze verzendkosten terug voor de heenreis en terug sturen is gratis. Wij zitten in een niche markt en hebben er al 2 gehad van die figuren (10+ bestellingen op die manier) laat staan wat de grotere shops te verwerken krijgen.

En bol doet er niets aan...
[...]

Dat hangt helemaal van de situatie af. Waar ik werk bellen bijvoorbeeld als een product onverhoopt toch niet op voorraad is. Stel iemand heeft de bestelling dringend nodig dan kunnen we wellicht een alternatief sturen.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Opbellen en vragen naar de reden van retour is compleet overbodig, en kan als niet fijn ervaren worden.
Reden van retour vul je vaak in bij 'retouraanvraag' of vul je in op retourformulier. Dan nog is het niet verplicht(binnen bedenktijd/afkoelperiode). Als de klant het niet heeft ingevuld, kun je bij product ontvangst een nette e-mail sturen, dat het fijn is om te weten om aanbod eo service te verbeteren.

@Dibbuz dat zijn vaak dezelfde figuren die via MP van alles vragen, en niets kopen, je voor Jan **l laten zitten op afhaalafspraak etc. (lijkt wel dagelijkse bezigheid van bepaalde groepen)

@Hahn In één bericht je mening geven is voldoende, dat hoeft niet 4 keer.(daar geef je je mening geen extra lading mee)

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 23-06-2019 14:08 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Dibbuz schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:19:
Vooral via bol.com wordt er echt veel geretourneerd want gratis. Bovendien vind je daar ook de lijpo's die bestellingen plaatsen, daarna annuleren of retourneren. Doosje niet eens opengemaakt. Ze hebben zelf geen kosten want bij retourneren krijgen ze verzendkosten terug voor de heenreis en terug sturen is gratis. Wij zitten in een niche markt en hebben er al 2 gehad van die figuren (10+ bestellingen op die manier) laat staan wat de grotere shops te verwerken krijgen.

En bol doet er niets aan...

[...]

Dat hangt helemaal van de situatie af. Waar ik werk bellen bijvoorbeeld als een product onverhoopt toch niet op voorraad is. Stel iemand heeft de bestelling dringend nodig dan kunnen we wellicht een alternatief sturen.
Dat zijn vaak van de mensen die bij 10 zaken wat bestellen en de eerste die ze binnen krijgen houden ze, de rest gaat terug...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:31:
Opbellen en vragen naar de reden van retour is compleet overbodig,
Dat is het niet. Leren van dingen die misgaan (bijvoorbeeld een retour) lijkt me zeer nuttig.
en kan als niet fijn ervaren worden.
Sure, dat geef ik je. Maar als dat zo is, dan ben je vrij om dat aan te geven.
Reden van retour vul je vaak in bij 'retouraanvraag' of vul je in op retourformulier.
En veel mensen doen dat niet, om wat voor reden dan ook.
Dan nog is het niet verplicht(binnen bedenktijd/afkoelperiode).
Het is ook niet verplicht, zoals al meerdere keren aangegeven is. En je kan dus ook gewoon 'nee, ik doe niet mee, doei' zeggen, zonder enig probleem.
Als de klant het niet heeft ingevuld, kun je bij product ontvangst een nette e-mail sturen, dat het fijn is om te weten om aanbod eo service te verbeteren.
Of je belt, hebt ze direct aan de lijn, kan gelijk doorvragen, of nog beter: direct passende hulp aanbieden.

Het is volgens mij wel duidelijk dat sommige mensen het niet waarderen als ze gebeld worden. Maar dat maakt nog niet dat het altijd een slecht idee is, overbodig is, of illegaal is.

@Hackus z'n edit: je herhaalt punten die allang aangestipt zijn, dus blijkbaar is het wel nodig :>

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 23-06-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hahn schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:01:
[...]

Dat is het niet. Leren van dingen die misgaan (bijvoorbeeld een retour) lijkt me zeer nuttig.

[...]

Sure, dat geef ik je. Maar als dat zo is, dan ben je vrij om dat aan te geven.

[...]

En veel mensen doen dat niet, om wat voor reden dan ook.

[...]

Het is ook niet verplicht, zoals al meerdere keren aangegeven is. En je kan dus ook gewoon 'nee, ik doe niet mee, doei' zeggen, zonder enig probleem.

[...]

Of je belt, hebt ze direct aan de lijn, kan gelijk doorvragen, of nog beter: direct passende hulp aanbieden.

Het is volgens mij wel duidelijk dat sommige mensen het niet waarderen als ze gebeld worden. Maar dat maakt nog niet dat het altijd een slecht idee is, overbodig is, of illegaal is.

@Hackus z'n edit: je herhaalt punten die allang aangestipt zijn, dus blijkbaar is het wel nodig :>
iedereen is vrij zijn mening te geven op een forum.(verder was mijn mening geen quote aan jou)

Ooit wel eens nagedacht dat opgebeld worden ongepast kan zijn. Mobiel is niet altijd geschikt om op te nemen. In de winkel, op het werk, bij de huisarts, in gesprek/vergadering etc etc. Mobiel bereikbaar zijn is leuk, maar je wilt niet altijd gebeld worden. zeker niet als het geen haast heeft en het 'weer een verkoper' is.

Niet iedereen zit de hele dag thuis, en is beschikbaar om je te woord te staan. Dan is het idee wel dat het
zgn service verbeterend is, maar wordt uiteindelijk als vervelend ervaren. (dit is ook een reden dat er steeds minder gebeld wordt) e-mailtje met vragen die je vrijwillig kunt invullen, komt klantvriendelijker over dan worden opgebeld. Als een klant vragen heeft meld ie zich wel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:41

OMD

Ikzelf mail altijd onze klanten met de vraag wat de reden is van retour. Ik meld daarbij uiteraard dat het niet verplicht is om te beantwoorden maar hij/zij daar ons wel mee kan helpen.

Wij krijgen helaas steeds minder vaak antwoord wat uiteraard terecht is maar soms bekruipt me het gevoel wel eens dat mensen niet meer denken dat ze met mensen werken. Ik krijg soms verlepte retouren terug met geen enkele reden van retour, doos kapot, artikel gebruikt en daar moeten wij het maar mee doen. Het wordt gewoon steeds moeilijker.

Geen tel. nummer invullen brengt helaas andere problemen met zich mee. Onlangs een klant gehoord die volledig uit zijn panty sprong omdat hij zijn adres verkeerd had ingevuld en geen tel. nummer had ingevuld. Beste klant wel een mail gestuurd maar helaas kreeg ik het antwoord te laat om het artikel te verzenden en die had hij de volgende dag echt nodig, tsja...

@Hackus
Was het niet zo dat daar juiste de mobiele telefoon voor was uitgevonden? Dat je overal bereikbaar bent als JIJ het wilt? Niet willen = mobiel thuis laten, geen mobiel kopen of geluid uit zetten in de winkel, huisarts vergadering etc.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:21:
[...]
iedereen is vrij zijn mening te geven op een forum.
Yep, daarom doe ik het ook. Alhoewel jij jouw mening vrij feitelijk brengt, met zinnen als "Opbellen en vragen naar de reden van retour is compleet overbodig,"
(verder was mijn mening geen quote aan jou)
Weet ik, maar je haalde punten aan waar ik al tegenargumenten voor had. Dus ik vond het nodig om het nog een keer te benoemen, indien je het had gemist.
Ooit wel eens nagedacht dat opgebeld worden ongepast kan zijn.
Oh zeker, voor het geval je dit uit m'n vorige post ook had gemist: ik haat bellen en gebeld worden. Dus ik zou het ook niet heel fijn vinden om gebeld te worden. Maar ik snap het vanuit de winkel ook. En ik zie het nut er wel van in.
Mobiel is niet altijd geschikt om op te nemen. In de winkel, op het werk, bij de huisarts, in gesprek/vergadering etc etc. Mobiel bereikbaar zijn is leuk, maar je wilt niet altijd gebeld worden. zeker niet als het geen haast heeft en het 'weer een verkoper' is.
Als het niet uitkomt, dan neem je niet op. Wat is daar het probleem mee? Ja, jij wilt helemaal niet gebeld worden, dat mag je willen, maar niet iedereen vindt het erg of maakt er een probleem van.

Misschien is het een idee dat je je telefoon zo instelt dat als je gebeld wordt door een onbekend nummer, dat je telefoon niet overgaat?
Niet iedereen zit de hele dag thuis, en is beschikbaar om je te woord te staan. Dan is het idee wel dat het
zgn service verbeterend is, maar wordt uiteindelijk als vervelend ervaren. (dit is ook een reden dat er steeds minder gebeld wordt) e-mailtje met vragen die je vrijwillig kunt invullen, komt klantvriendelijker over dan worden opgebeld. Als een klant vragen heeft meld ie zich wel.
En bedrijven blijven bellen zolang het ze wat oplevert. En dat mogen ze ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 23-06-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man. Dat weet je ook best na (bijna) 10 jaar. Een topic report was al voldoende geweest.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 23-06-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we het gezellig houden hier met z'n allen en gewoon op de discussie reageren? Op de man reacties zijn hier, net als op de rest van Tweakers, absoluut niet de bedoeling.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

OMD schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:30:
Ikzelf mail altijd onze klanten met de vraag wat de reden is van retour. Ik meld daarbij uiteraard dat het niet verplicht is om te beantwoorden maar hij/zij daar ons wel mee kan helpen.

Wij krijgen helaas steeds minder vaak antwoord wat uiteraard terecht is maar soms bekruipt me het gevoel wel eens dat mensen niet meer denken dat ze met mensen werken. Ik krijg soms verlepte retouren terug met geen enkele reden van retour, doos kapot, artikel gebruikt en daar moeten wij het maar mee doen. Het wordt gewoon steeds moeilijker.

Geen tel. nummer invullen brengt helaas andere problemen met zich mee. Onlangs een klant gehoord die volledig uit zijn panty sprong omdat hij zijn adres verkeerd had ingevuld en geen tel. nummer had ingevuld. Beste klant wel een mail gestuurd maar helaas kreeg ik het antwoord te laat om het artikel te verzenden en die had hij de volgende dag echt nodig, tsja...

@Hackus
Was het niet zo dat daar juiste de mobiele telefoon voor was uitgevonden? Dat je overal bereikbaar bent als JIJ het wilt? Niet willen = mobiel thuis laten, geen mobiel kopen of geluid uit zetten in de winkel, huisarts vergadering etc.
Bereikbaar voor wat iemand wilt,(niet alleen ik) en je ziet tegenwoordig dat er steeds minder wordt gebeld.(als het 'onbekend' nummer is weet je ook niet wie er belt, dus neem je eerder op)
communicatie via App of e-mail wordt steeds meer gebruikelijk.(en is het ook nog eens terug te lezen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Hahn schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Ik vind dat je het een beetje te kort door de bocht bekijkt. Door jou te bellen en te vragen waarom je iets retourneerde, kan de desbetreffende winkel ervan leren en bijvoorbeeld voor de volgende keer iets doen waardoor het niet meer nodig is dat je een product retourneert. Dat kan van alles zijn; beter informeren over bezorgtijden, betere producten aanraden, slechte producten uit het assortiment halen, etc.

Daar heb jij een volgende keer mogelijk ook profijt van. Dat is dus niet alleen in het voordeel van de winkel.

En wil je niet meewerken aan zo'n telefoontje, dan doe je het niet. Je bent het niet verplicht.
Dat kun je toch ook via het retourformulier aangeven als je er behoefte aan hebt? Telefoon is vooral een manier om meer druk te zetten om het percentage te verhogen.

Het is eigenlijk hetzelfde als feedback enqueteformulieren. Nee, ik ben inderdaad niet verplicht eraan mee te werken. Maar het begint me ondertussen wel te storen dat dergelijke formulieren een beetje uit de klauwen aan het lopen zijn. Ondanks dat ik er wel het nut van inzie en ook wel wil meewerken.. maar geen 5 per week nu zo'n beetje iedereen je ermee bestookt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Hahn schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Dat kun je toch ook via het retourformulier aangeven als je er behoefte aan hebt? Telefoon is vooral een manier om meer druk te zetten om het percentage te verhogen.

Het is eigenlijk hetzelfde als feedback enqueteformulieren. Nee, ik ben inderdaad niet verplicht eraan mee te werken. Maar het begint me ondertussen wel te storen dat dergelijke formulieren een beetje uit de klauwen aan het lopen zijn. Ondanks dat ik er wel het nut van inzie en ook wel wil meewerken.. maar geen 5 per week nu zo'n beetje iedereen je ermee bestookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:02:
[...]

(als het 'onbekend' nummer is weet je ook niet wie er belt, dus neem je eerder op)
jij wellicht, niemand in mijn omgeving neemt op met anonieme telefoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hackus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:02:
[...]
Bereikbaar voor wat iemand wilt,(niet alleen ik) en je ziet tegenwoordig dat er steeds minder wordt gebeld.(als het 'onbekend' nummer is weet je ook niet wie er belt, dus neem je eerder op)
communicatie via App of e-mail wordt steeds meer gebruikelijk.(en is het ook nog eens terug te lezen) :)
Veel mensen die ik ken nemen standaard geen onbekende nummers op.

Onbekend nummer geeft imho juist minder reden om op te nemen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@YakuzA @mschol offt: oa vanuit een politiebureau, ziekenhuis of huisartsenpraktijk kan met 'nummer onbekend' gebeld worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 23-06-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hackus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:09:
@YakuzA @mschol offt: oa vanuit een politiebureau, ziekenhuis of huisartsenpraktijk kan met 'nummer onbekend' gebeld worden.
Privé heb ik met alle 3 niks te maken.
Tenzij je zelf daar iets heb geïnitieerd.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:09:
Alles kan, maar hoe vaak zijn onbekende nummers daadwerkelijk hele belangrijke belletjes? In mijn ervaring zijn het bijna altijd callcenters die je iets willen aansmeren. Daarom neem ik, en blijkbaar ben ik niet de enige, onbekende nummers juist veel minder snel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan de discussie over wie er met onbekende telefoonnummers kan bellen stoppen hier? Dit heeft niets met retouren te maken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51

reaL_G

G

Ernemmer schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 08:57:
Mijn ervaring is dat Megekko het gewoon naar de volgende klant stuurt.

Het weggooien van goed spul komt bij heel veel bedrijven voor.
Ik weet van G-star dat ze overstock gewoon vernietigen als de nieuwe collectie uit is. Sinds een aantal jaar hebben ze nu ook een outlet waar wat verkocht wordt, maar het meeste wordt gewoon aan het eind van het seizoen vernietigd.
die outlets zijn er gewoon al 15+jaar op meerdere locaties.
dat het gros er niks van weet is een ander verhaal, in het begin kon je alleen binnen met een kvk nummer.
vernietigen doen ze ook heb ik gehoord.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wehkamp heeft het 'drempeltje' iets verhoogd :)

Beste XXXXXX,

We mailen je omdat retourneren bij Wehkamp iets gaat veranderen. Retourneren blijft gratis: je kunt je retour nog steeds gratis afgeven bij ieder DHL-punt in Nederland, waar je ook bent. Het laten ophalen van je retour kost vanaf 12 november 2.95 per ophaalafspraak. Dit geldt natuurlijk niet voor grote artikelen zoals meubels: die blijven we gratis bij je thuis ophalen.

Laat je je retouren graag thuis ophalen?
Je hebt het afgelopen jaar je retour(en) thuis laten ophalen. Wil je hier vaker gebruik van maken? Dan ben je voordeliger uit met de extra optie ophalen plus:

Ophalen plus - 5.95 per jaar
1 jaar lang gratis je retouren thuis laten ophalen

Met de voordelen die je nu al gewend bent:
✓ keuze uit 2 tijdvakken
✓ ook ‘s avonds en op zaterdag

Je kunt ophalen plus vanaf 12 november kiezen als je een nieuwe retour aanmeldt, of via Gegevens & voorkeuren in Mijn wehkamp.

Met vriendelijke groet,

Wehkamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:34:
Ophalen plus - 5.95 per jaar
1 jaar lang gratis je retouren thuis laten ophalen
Gratis voor €5,95 per jaar. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:21:
[...]

Gratis voor €5,95 per jaar. :+
Je snapt de insteek wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-10 16:18
Ik kreeg de mail inderdaad ook, ik vind het om eerlijk te zijn een goede verandering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Reportage: vijf weken undercover in het distributiecentrum van bol.com.
Hier worden ook retouren besproken.

https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Absoluut, en ik vind het ook een prima verandering (al is het maar om mensen er iets bewuster over na te laten denken) maar ik heb een hekel aan deze relatief subtiele vorm van misleiding welke je overal ziet.

Nu gratis bij een abonnement.

Dat is niet hoe gratis werkt. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb 2x een aantal koptelefoons besteld bij enkele webshops. Als brildrager, duwt de meerderheid van de koptelefoons na enige tientallen minuten in mijn oren. Ik heb zelfs koptelefoons gehad waarbij dit fenomeen zich al binnen enkele minuten voordeed. Een koptelefoon is volgens mij echt een product dat je zelf even moet proberen. Het ligt echt aan je hoofd.

Ik weet wel zeker dat ik beter mijn best kan doen om een koptelefoon even in een fysieke winkel te passen. Dit kost helaas wel wat moeite. Ik ben niet echt op de hoogte van winkels in mijn buurt en vaak proberen verkopers je maar wat aan te smeren.Nu ik dit zo type, merk ik dat het probleem meer bij de consument ligt dan ik dacht. Het is eigenlijk puur gemak dat ik vanaf mijn bureaustoel enkele koptelefoons bestel die waarschijnlijk wel voldoen en daar uiteindelijk eentje van houd.

Om toch een beetje een discussiewaarde aan mijn reactie te hangen, hoe doen anderen mensen dit? Toetsenborden, koptelefoons, muizen, oordopjes, maar ook simpele dingen als kleding zijn vaak allemaal dingen die je niet op specificaties of goed geluk koopt. Fysiek shoppen kan, maar ik zou bij god niet weten, waar je zulke dingen koopt. Ja, kleding koop je vaak in een kledingwinkel, dat doe ik dan ook, maar elektronica? Vaak hebben ze het ook gewoon niet. Ik ben ooit bij de MyCom en een lokale computerwinkel geweest voor een mechanisch toetsenbord. De computerwinkel had het gewoon niet, de MyCom had 4 verschillende modellen en nog geen eens alle mogelijk switches. De jongen bij de MediaMarkt wist nog geen eens wat Mechanische toetsenborden waren en kon me gewoon niet goed adviseren. Om nou 6 uur met het OV te reizen (Alternate) om een goede impressie te krijgen, vind ik ook zo wat. Daarbij komt dat je soms zelfs gewoon niet zeker weet of je er echt wijzer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 17:05
Aardig rapport in opdracht van de overheid hierover: https://www.rijksoverheid...erzoek-retourgoederen.pdf

Conclusie, wat betreft fashion: zo'n 25-50% komt retour, en is vaak alsnog zeer goed verkoopbaar. Uitdaging zit hem in het alsnog tijdig verkopen voordat het modeseizoen keert. Retouren van consumentenelektronica komt minder voor (~3-8%), maar zorgt voor een grotere waardevermindering. Slechts 2/3e is naar schatting alsnog verkoopbaar. Sommige ketens kiezen voor vernietiging, sommige hebben reparatie afdeling of gebruiken 'tweedekans' listings.

Allen zijn van mening dat bepaalde regelingen gewijzigd kunnen worden om duurzaamheid te bevorderen, en staan hiervoor open. Shops voelen weinig voor overheidsinterventies die de klantervaring negatief kunnen beïnvloeden.

[ Voor 5% gewijzigd door zzattack op 03-01-2022 17:22 ]

Pagina: 1 2 Laatste