Kan ik hier ook een airbrush-vraag droppen? Hoe bereik ik dit specifieke kwast-effect (brush strokes) op een RC body?
Ik heb een vraag over een specifieke verf- en kwasttechniek voor RC modelbouw. Ik ben namelijk op zoek naar de beste manier om een bepaald 'rauw' kwastresultaat te krijgen, maar een zoektocht op Google leverde vooral resultaten op van modelbouwers die juist van hun kwaststrepen áf willen...
Ik wil graag de zwarte strepen van de bijgevoegde RC body (zie foto's) namaken. Body is van mij overigens dus extra foto's geen probleem.

Het hoeft geen 100% kopie te zijn; ik zoek vooral naar de juiste techniek en het type kwast dat hiervoor geschikt is.
Ik heb al wat proefjes gedaan op losse polycarbonaat vellen (zie foto). Hiervoor gebruikte ik een hard, plat kwastje van net geen centimeter breed met wit/bruinige haren (varkenshaar-type, zoals in deze set.
https://www.artsandcrafts...set-12-stuks-in-koker.jpg
De kwast haalt de opgebrachte verf net zo makkelijk weer weg en dan worden het fijne losse haarlijntjes. Gebruik ik iets meer verf? Dan wordt het direct een egale zwarte streep in plaats van die grove lijn.
Let trouwens niet op de kwaliteit van de airbrush-proef; ik ben een prutsende beginner en nog volop aan het experimenteren met druk, naaldgrootte en laagopbouw.

Omdat de vellen erg statisch zijn, trekt de verf die niet direct wordt afgezogen naar het vel toe voordat de witte backing eroverheen gaat. Op de foto is echter goed te zien dat de zwarte strepen heel 'droog' ogen en dat de haren van de kwast de verf eerder wegvegen dan mooi aanbrengen.
Gebruikte materialen:
Verf: Vallejo Premium RC (Fluor Magenta, Paars, Blauw, Opaque Magenta en Azuurblauw).
Details & Backing: Zwarte strepen en witte backing (beide Vallejo Premium RC).
Airbrush: Harder & Steenbeck Evolution, 0,45mm naald op 1,8 bar.
Heeft iemand tips over de techniek of het type kwast dat ik hiervoor het beste kan gebruiken?