**Sir Basil of Boomshire... A small step for men, a giant leap for tank-kind**
Eindelijk de tijd gevonden om maar weer eens een stukje te schrijven. Ik had mijn mede-model-Tweakers graag wat vaker getrakteerd op een stukje tekst met een paar foto’s van de vorderingen...
Zoals jullie gemerkt hebben, dat deel is een kansloze missie geworden... wat betreft de tank valt het allemaal reuze mee.
Maar eerst... let’s talk numbers… In totaal ben ik ongeveer €250 aan materiaal kwijt geweest aan de tank. Het meeste geld is in de verf, motoren en ESC’s gaan zitten. Kanttekening is wel dat ik verf en schroeven volledig heb meegerekend. De servo’s zijn per stuk gerekend, terwijl ik er meer gekocht heb dan eigenlijk nodig was. In totaal is er meer uitgegeven omdat soms een bundel van het een en ander veel goedkoper was dan de dingen los te kopen (…en dit is waarschijnlijk niet mijn laatste project — sorry, moeders de vrouw).
In deze prijs zitten niet de zender, airbrush unit en ander gereedschap die gedurende het project zijn gekocht.
Hier wat voortgangsfoto’s na mijn laatste post:
De drive-train en track zijn volledig geprint uit PETG en de rest uit PLA(+).
Voor de bovenbouw werden de volgende onderdelen geprint en gespoten. Om een goede mal te krijgen voor de letters is er het nodige experimenteerwerk verricht om een redelijk resultaat te krijgen.
De turret is zo groot dat hij in twee delen geprint moest worden. Hierin is een Taigen airsoftmodule verwerkt waarmee 6 mm plastic airsoftballetjes geschoten kunnen worden.
De verlichting zit erop, maar daar moet de elektronica nog voor gemaakt worden. In de zender is de schakelaar al wel geprogrammeerd.
Als laatste de ‘versiering’ erop. Kudo’s naar de jongens die dit priegelwerk tot een kunst hebben verheven in de modelbouw. Schaal 1:10 is toch niet het kleinste priegelwerk, maar ik heb er op zitten zweten.
De elektronica en de batterijen moeten nog hun definitieve plek krijgen en er moeten nog wat accessoires op, maar ik ben best trots op mijn eerste projectje zo.
Ben nu ruim een jaartje bezig, maar hierbij het resultaat tot nu toe…
[
Voor 2% gewijzigd door
MrSparkels op 13-08-2025 22:52
. Reden: Foto vergeten ]