Ik heb vroeger verschillende bouwpakketten gemaakt. Altijd veel plezier aan gehad. Op een gegeven moment echter mee gestopt/geen tijd meer voor. Toen ik dit jaar aan het zoeken was voor een cadeautje voor surprise met Sinterklaas bedacht ik me dat het misschien wel leuk was om een bouwpakket te vragen. Na een snelle zoektocht kwam ik uit bij de Volkswagen Beetle van Revell die precies binnen het budget viel. Deze ook gekregen. Voor de meeste hier waarschijnlijk een simpel ding maar voor mij prima om te kijken of ik het weer/nog leuk vind.
Zo goedkoop als het bouwpakket was, zo veel geld heb ik nu al uitgeven aan de rest van het spul

Begonnen met potjes aqua verf van Revell. Primer en de hoofdkleur van de kever als spuitbus gekocht, omdat me dat mooier leek als volledige met de hand verven daarnaast ook nog wat tools, tape en lijm e.d. mee besteld. Ook had ik al het e.e.a. bij de Action gehaald voordat we weer in lockdown gingen zoals penselen, schuurpapier e.d.
Tussen kerst en oud en nieuw paar dagen vrij gehad en aan het model begonnen. Dat ging eigenlijk best oké en had er een hoop lol aan. Model is op een paar kleine dingen na af. Ga ik dit weekend afmaken. Zitten hoop fouten en lelijke dingen in en er kan nog heel veel beter, maar dat zal een hoop tijd en oefening kosten. Moet vooral niet te snel willen, maar dat valt soms niet mee
Maar nu was het dus tijd om na te denken over de volgende stap. Op marktplaats een leuke Revell VW Golf 1 cabriolet op de kop kunnen tikken voor weinig. Volgens mij een stapje moeilijk dan de Kever dus prima volgende stap om te oefenen. Omdat ik verwacht nog meer te gaan bouwen ook maar meteen een compressor met airbrush gekocht. Vandaag de ontbrekende kleuren besteld en verschillende soorten borstels, met name voor de fijnere en kleinere dingen want daarvoor zijn de borstels die ik nu heb volgens mij te groot.
Al met al weer een flinke uitgave, maar goed, een hobby mag geld kosten toch
Nu heb ik nog wel wat vragen over hoe ik het beste kan bouwen.
- Moet ik alle delen gronden of alleen grotere onderdelen?
- Schuren jullie alles voordat je gaat verven?
- Wanneer doe je iets met de airbrush en wanneer met penseel?
- Wat zijn jullie tips/tricks voor het schilderen van hele kleine onderdelen?
- Is het nodig/aan te raden om te vernissen?
Hoop vragen, als iemand een goede geschreven tutorial of video heeft voor de beginner hoor ik het ook graag, volgens mij staat die niet in de (verder zeer uitgebreide start post).
Alvast bedankt voor jullie hulp!
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan