Ik heb even een testje gedaan met Tamiya XF verf en het eerst voor twee minuten gemixt (bovenste schaaltje), rechtstreeks uit het potje (middelste schaaltje) en vier minuten gemixt (onderste schaaltje). Alle drie heb ik met wat leveling thinner gemixt, maar bij geen van de drie heb ik het idee dat de verf "beschadigd" is en uit elkaar getrokken is ofzo.
Om het helemaal goed te testen zou ik het nog door een airbrush moeten spuiten, maar dat is mij nu even wat te veel werk

Maar lijkt voor zover gewoon goed te gaan en vier minuten mixen is al veel langer dan je normaal zou doen.
Ondertussen heb ik mijn bestelling van Hannants die ik op 1 augustus geplaatst heb bijna binnen (bezorger was al aan de deur, maar was niet thuis

). Al met al drie weken gekost dus waarvan de helft van die tijd lag het pakket bij de inklaring in Nederland en mocht ik alsnog €13,- inklaringskosten betalen. Hield daar al rekening mee en wou het gewoon eens ervaren hoe het nu postbrexit gaat, maar voorlopig geen bestellingen uit Engeland meer voor mij.
In die bestelling zitten onder andere canopy masks voor mij F-4EJ, kan ik die ook afmaken. Alle decals zijn nu ook geplakt, hoop alleen dat ze straks met wat weathering wat minder "aanwezig" zijn
Wachtende op de mask set verder gegaan met de panther tank en heb deze nu in de verf zitten en een eerste weathering gedaan met olieverf (pinwash vooral) en de haarspray techniek met oxide red primer kleur onder de sandgeel en groen wat er altijd lekker uitspringt.
Heb geprobeerd de zimmerit wat te highlighten met een wit weahtering pencil, maar iemand nog een idee hoe de zimmerit nog wat interessanter te maken?
Als laatste stap nog wat moddereffecten met pigmentpoeder enzo, maar ik wil dat ook weer niet overdoen. Had nog wat zwartwit foto's gevonden waarop de sideskirts voor de helft niet meer aanwezig waren en ook niet altijd even recht meer zaten, dus die in de kit geïnspireerd door die foto's ook maar opgeknipt