Volgend project ondertussen ook begonnen, de Zoukei-Mura 1/48 F-4EJ Kai. Prijzige kit, maar de enige fatsoenlijke Japanse Phantom die een beetje modern is.
Nadeel van Zoukei-Mura is alleen (afgezien van de prijs) altijd dat er maar één paint scheme inzit en ben niet zo weg van deze versie (afscheidsversie, na 50 jaar doet Japan de Phantoms eindelijk eens met pension) waar het meeste bestaat uit grote decals (spuit het liever), en ben toen eerst op deze versie uitgekomen (ook een afscheidsversie):
Hier heb ik ook een mask set voor gevonden (voor de gele delen), alleen daar zaten weer niet de nodige decals in. Maar gelukkig is deze afscheidsversie gebaseerd op de standaard SEA camo versie (de blauwe kleuren) van Japan waar ik weer een decal set van heb kunnen krijgen waar de benodigde decals in zitten voor vooral de emblemen.
Bij het zoeken naar de juiste kleurnummers voor de SEA camo, kom ik echter ook foto's zoals deze tegen:
En dan vind ik z'n gebutste en op plekken opgelapte SEA camo toch ook wel weer wat hebben in plaats van een strak gespoten afscheidsversie.....
Overigens ook nog een andere nieuwe kit gekocht:
Nog een Phantom

, deze keer een F-4b. Ook geen goedkope kit, maar blijkt een fantastische kit om te bouwen naar wat ik op internet lees en gezien de vorige 1/48 Tamiya kit (P-38F/G) één van de beste kits was die ik ooit gebouwd heb, was dit wel een no-brainer.
Overigens een paar jaar geleden al eens de Academy F-4j gebouwd, ook zeker een goede kit is en een stuk goedkoper dan de Zoukei-Mura of Tamiya spoken
Nu moet er alleen nog eens een fatsoenlijke 1/48 Engelse Phantom op de markt komen.....