Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 23 ... 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:38
nielsvv schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:04:

Had graag gehad dat jullie er eens een kritische blik opwerpen. Wat zijn nog verbeter punten of welke fouten heb ik gemaakt.?
Voor een 2e model vind ik hem er heel netjes uit zien. Als ik dan een puntje van "kritiek" moet noemen zou ik kijken of je op de camouflage strepen wat kunt verbeteren, lijkt alsof die heel nat gespoten zijn en klein beetje uitgelopen en daar buiten wat overspray.

Wat ook nog wat toe zou kunnen voegen is een panelline wash of pine wash zodat de details er wat meer uitspringen.

maar zoals eerder gezegd voor een 2e model is het erg netjes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:49
Hallo,

Vandaag mijn 2de model afgewerkt. Mijn eerste model was een WWII truck, nu de eerste keer een tank. Nu enkel de figuren nog.

Had graag gehad dat jullie er eens een kritische blik opwerpen. Wat zijn nog verbeter punten of welke fouten heb ik gemaakt.?
Eén fout: De rest van ons in hun hemd zetten door hiermee aan te komen als tweede model 8)

Knap werk man. Showwinner in spé.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:26

page404

Website says no

Hallo,

Vandaag mijn 2de model afgewerkt. Mijn eerste model was een WWII truck, nu de eerste keer een tank. Nu enkel de figuren nog.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou, ik stop er mee en ik ga een andere hobby zoeken. Je wordt bedankt :(

;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

page404 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Nou, ik stop er mee en ik ga een andere hobby zoeken. Je wordt bedankt :(

;)
Kantklossen? :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 16:34
Weer een projectje afgerond wat me deze keer maar iets meer dan een week gekost, dat is voor een 1/48 kit wel een record voor mij :) . De relatief nieuwe Kinetic 1/48 F104-G star fighter waar ik nog een setje Dutch decals voor had, al zitten in de doos ook Nederlandse decals. Waar vijf jaar geleden Kinetic nog wat hit and miss was qua detail en pasvorm (hun F5a/b en F16a denk ik dan aan bijvoorbeeld), hebben ze de laatste jaren met hun gold series echt een stap vooruit gezet met hun kwaliteit. Die F18 van mij laatst was ook een Kinetic gold serie. Jaren geleden de 1/48 F104 van Hasagawa (Eduard rebox) al eens gebouwd en deze is echt veel fijner qua detail.

Jammer dat we zulke splinter schema's tegenwoordig niet meer toepassen op bijvoorbeeld de F35, maakt het zoveel interessanter dan één groot grijs vlak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2CQaJmKD50tMFrPC9dFAJhZo24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIw1OfBESqEx9VUmlqYW3uwA.jpg?f=fotoalbum_large

Next up, Revell 1/32 FW190A8 met Eduard big sin kit voor onder andere de motor en de cockpit welke ik een tijd geleden in de uitverkoop heb kunnen scoren. Die gaat me wel wat meer dan een weekje kosten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Dat is misschien ook te hoog gegrepen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Invisible_man schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:57:
Weer een projectje afgerond wat me deze keer maar iets meer dan een week gekost, dat is voor een 1/48 kit wel een record voor mij :) . De relatief nieuwe Kinetic 1/48 F104-G star fighter waar ik nog een setje Dutch decals voor had, al zitten in de doos ook Nederlandse decals. Waar vijf jaar geleden Kinetic nog wat hit and miss was qua detail en pasvorm (hun F5a/b en F16a denk ik dan aan bijvoorbeeld), hebben ze de laatste jaren met hun gold series echt een stap vooruit gezet met hun kwaliteit. Die F18 van mij laatst was ook een Kinetic gold serie. Jaren geleden de 1/48 F104 van Hasagawa (Eduard rebox) al eens gebouwd en deze is echt veel fijner qua detail.

Jammer dat we zulke splinter schema's tegenwoordig niet meer toepassen op bijvoorbeeld de F35, maakt het zoveel interessanter dan één groot grijs vlak.

[Afbeelding]

Next up, Revell 1/32 FW190A8 met Eduard big sin kit voor onder andere de motor en de cockpit welke ik een tijd geleden in de uitverkoop heb kunnen scoren. Die gaat me wel wat meer dan een weekje kosten 8)
Wauw, die is echt mooi geworden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-xfx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 11:46
Invisible_man schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:57:

[Afbeelding]

Dat ziet er heel goed uit! Ik heb dit model ook al een tijdje op het oog, maar tot nu toe heb ik alles in 1/72 gemaakt dus ik twijfel nog wel even door :9
Btw.. ik gok dat je de cockpit open hebt staan of sluiten de ramen zo vreemd op elkaar aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Viper-xfx schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Dat ziet er heel goed uit! Ik heb dit model ook al een tijdje op het oog, maar tot nu toe heb ik alles in 1/72 gemaakt dus ik twijfel nog wel even door :9
Btw.. ik gok dat je de cockpit open hebt staan of sluiten de ramen zo vreemd op elkaar aan?
Thanks!

Voordeel van de starfighter aka de raket met vleugels is dat het letterlijk een buis is met een paar korte vleugeltjes er aan. Dus zelfs in 1/48 neemt hij niet zoveel ruimte in, wel qua lengte wat, maar zeker niet qua breedte. Zeker geen verkeerde kit om eens te proeven aan 1/48 zou ik zeggen!

Het raam staat open ja. Bij de starfighter scharnieren die naar de zijkant in plaats van naar achteren/omhoog. Ik maak mijn modellen voor zover dat kan eigenlijks altijd met open cockpit zodat je daar nog iets meer van kan zien. Dicht zou prima passen bij deze kit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Eigenlijk kan een Starfighter-post niet vergezeld gaan met de standaard Startfighter grappen:

Vraag: Hoe kom je goedkoop aan een F-104?

Antwoord: Koop een stuk land en wacht.

(De Luftwaffe had nogal wat problemen met hun Starfighters, bijna een derde van die dingen zijn verongelukt.)

Een van de Duitse bijnamen was dan ook Tentharing.

Buiten dat is dit toch wel de mooiste straaljager die ooit in dienst is geweest van de KLu <3 En zeker in deze kleuren.

Edit: als iemand wat leesvoer wil hebben An HFACS Analysis of German F-104 Starfighter Accidents

[ Voor 16% gewijzigd door _Eend_ op 05-05-2021 11:16 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:06:
Eigenlijk kan een Starfighter-post niet vergezeld gaan met de standaard Startfighter grappen:

Vraag: Hoe kom je goedkoop aan een F-104?

Antwoord: Koop een stuk land en wacht.

(De Luftwaffe had nogal wat problemen met hun Starfighters, bijna een derde van die dingen zijn verongelukt.)
Probleem van de starfighter was dat vanwege de kleine vleugels, alles op hoge snelheid moest gebeuren, inclusief landen en grondaanvallen en ze voor een aantal rollen simpelweg het verkeerde gereedschap voor de klus waren. Daarnaast kon Duitsland er goedkoop aan komen omdat de VS ze toch niet wou hebben en ze daardoor om politieke redenen er wat doorheen gedrukt waren.

Daarnaast praat je hier over het naoorlogse Duitsland waar er niet genoeg ervaren instructiepiloten waren om de nieuwe piloten op te leiden en ze dus naast dat het vliegtuig sowieso al lastiger te vliegen is, de piloten ook niet goed genoeg getraind waren. In Nederland hadden we het trainingsprobleem gelukkig niet waardoor wij minder ongevallen er mee hadden.
Een van de Duitse bijnamen was dan ook Tentharing.
Een andere was Widow Maker....
Buiten dat is dit toch wel de mooiste straaljager die ooit in dienst is geweest van de KLu <3 En zeker in deze kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Even over de grens staat bij het Marine museum in Willemshaven er één op een paal bij de ingang die je van dichtbij kan bekijken:
https://www.google.nl/map...ro-0-fo100!7i12000!8i6000

Sowieso wel leuk museum om eens te kijken, je kan daar ook op diverse marineschepen kijken en zelfs in een duikboot (wat met mijn 2 meter een leuke uitdaging was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Invisible_man schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Probleem van de starfighter was dat vanwege de kleine vleugels, alles op hoge snelheid moest gebeuren, inclusief landen en grondaanvallen en ze voor een aantal rollen simpelweg het verkeerde gereedschap voor de klus waren. Daarnaast kon Duitsland er goedkoop aan komen omdat de VS ze toch niet wou hebben en ze daardoor om politieke redenen er wat doorheen gedrukt waren.
Wat ik uit het rapport begrijp is dat de motor ook niet een wonder der betrouwbaarheid was. Een kist die alleen goed vliegt op hoge snelheid, weinig vergevingsgezind is en dan ook (te) laag gaan vliegen met die kist terwijl je met een onbetrouwbare motor vliegt.

Ja, dan snap ik wel dat die dingen bij bosjes uit de lucht vielen :P
Daarnaast praat je hier over het naoorlogse Duitsland waar er niet genoeg ervaren instructiepiloten waren om de nieuwe piloten op te leiden en ze dus naast dat het vliegtuig sowieso al lastiger te vliegen is, de piloten ook niet goed genoeg getraind waren. In Nederland hadden we het trainingsprobleem gelukkig niet waardoor wij minder ongevallen er mee hadden.
Ik heb precies dit punt al eens aangedragen bij een discussie over de F-104, toen werd nog net niet mijn hoofd er af gebeten. Want die Duitsers werden in de VS opgeleid, en een van de mensen waar ik mee discussieerde was de zoon van een van de trainers. Het waren allemaal prima piloten.

En dat geloof ik ook wel, maar een onderscheppingsjager met zulke kleine vleugeltjes, een onbetrouwbare motor, lage vlieghoogte en (relatief) onervaren piloten.
Een andere was Widow Maker....
En Lawn Dart.
Invisible_man schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:34:
Even over de grens staat bij het Marine museum in Willemshaven er één op een paal bij de ingang die je van dichtbij kan bekijken:
https://www.google.nl/map...ro-0-fo100!7i12000!8i6000

Sowieso wel leuk museum om eens te kijken, je kan daar ook op diverse marineschepen kijken en zelfs in een duikboot (wat met mijn 2 meter een leuke uitdaging was).
Bij de voormalige vliegbasis Soesterberg staat er ook 1: https://goo.gl/maps/B7UsiDh2twrYu1nXA

[ Voor 22% gewijzigd door _Eend_ op 05-05-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Op vliegbasis volkel zijn ze er 1 aan het restaureren, de bedoeling is dat die op den duur ook weer gaat vliegen. zie ook hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:21

Toshirou

Vinyl Surfer

Manga_Master schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:48:
Ik heb ook besloten wat de volgende build gaat worden.

Gundam Heavyarms van Gundam Wing.

[Afbeelding]
Ik heb uit deze serie vroeger nog de Wing en Deathscyte gemaakt. Veel te lang geleden, maar nu ik al deze kits hier zo zie, begint het toch weer te kriebelen. Het enige dat ik nog heb is de airbrush van Iwata. De rest aan gereedschap en spullen moet weer worden aangekocht :(

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Toshirou schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb uit deze serie vroeger nog de Wing en Deathscyte gemaakt. Veel te lang geleden, maar nu ik al deze kits hier zo zie, begint het toch weer te kriebelen. Het enige dat ik nog heb is de airbrush van Iwata. De rest aan gereedschap en spullen moet weer worden aangekocht :(
Dan heb je één van de duurdere gereedschappen al liggen dus, en Iwata is goed spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Invisible_man schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Dan heb je één van de duurdere gereedschappen al liggen dus, en Iwata is goed spul :)
Dat is waar :)

Ik ga weer beginnen met een Gundam kit uit de High Grade serie om er weer even in te komen. De Master Grades staan nog bij mijn ouders in de vitrine (nee niet in de woonkamer, maar de logeer kamer ;) )

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Heb de lambo net maar even afgemaakt. Ben er ook wel klaar mee.
Door de hoeveelheid verflagen, past de deuren en moterkap niet meer goed. Maar verf zelf is niet even, en te veel stof+andere meuk.

Het valt niet zo goed op de foto's, maar superstrak is hij niet. (sowieso vallen de foto's mij altijd af met de S21..)
Misschien later nog eens een keer deze doen, maar dan op de juiste manier. Maar nu eerst alles in de kast.
Deze zomer word er eerst niet meer gebouwd. Dus de Tiger en Ducati moeten nog maar even in de doos blijven.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ynSrTfN/20210506-191628.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9TY0C2M/20210506-191635.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/P4201gy/20210506-191651.jpg

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:26
Toshirou schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:45:
[...]

High Grade kits zijn echt heerlijke kits, niet te duur (afhankelijk natuurlijk van wat je haald (looking at you HGUC Gundam GP03 ‘Dendrobium)), niet te ingewikkeld maar toch fantastische builds.
En aardig wat NL winkels die nu ook gundam kits verkopen voor een redelijke prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Manga_Master op 06-05-2021 20:06 ]

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Manga_Master schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:05:
[...]

High Grade kits zijn echt heerlijke kits, niet te duur (afhankelijk natuurlijk van wat je haald (looking at you HGUC Gundam GP03 ‘Dendrobium)), niet te ingewikkeld maar toch fantastische builds.
En aardig wat NL winkels die nu ook gundam kits verkopen voor een redelijke prijs.
Bij welke winkels is dat? ik haalde mijn kits +10 jaar geleden bij Hobby Link Japan. Maar als ze nu ook hier te krijgen zijn... Dan is dat natuurlijk aangenamer en niet eerst 1,5 maand wachten tot het arriveert met DHL😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Renegade666 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:21:
Heb de lambo net maar even afgemaakt. Ben er ook wel klaar mee.
Door de hoeveelheid verflagen, past de deuren en moterkap niet meer goed. Maar verf zelf is niet even, en te veel stof+andere meuk.

Het valt niet zo goed op de foto's, maar superstrak is hij niet. (sowieso vallen de foto's mij altijd af met de S21..)
Misschien later nog eens een keer deze doen, maar dan op de juiste manier. Maar nu eerst alles in de kast.
Deze zomer word er eerst niet meer gebouwd. Dus de Tiger en Ducati moeten nog maar even in de doos blijven.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de foto's ziet hij er toch wel cool uit in dat geel. Leuk model, misschien ga ik hem ook een keer doen. Maar niet in geel of wit dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
@page404

Geel zal ook niet 1.2.3 meer bij mij een kleur zijn voor een hele auto.
Eerder weer rood/blauw of zwart, die laatste dekte het best :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Geel is lastig ja. Wit heb ik zelf inmiddels al weer wat uitdagingen mee, derde laag op mijn 787. Zal niet de laatste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje79
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-09-2021
Als ik iets geel moet airbrushen maak ik de basecoat altijd eerst zilver. De dekking gaat dan beter. Maar geel blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Predje79 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:03:
Als ik iets geel moet airbrushen maak ik de basecoat altijd eerst zilver. De dekking gaat dan beter. Maar geel blijft lastig.
Zilver, niet wit?

Die is nieuw voor mij :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Predje79
Na jaren gesnuffeld te hebben op tweakers toch maar een account aangemaakt. Wat een pracht komt hier voorbij.

Hier een kleine selectie van mijn modelbouw hobby. Ik maak voornamelijk TV/Film gerelateerde modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0b_DDDXC1U2X_IiA4s6TX8OifA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqpsG36YhxFN5XU2FcIOrFh8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uc2RkgNTQFhep3FhuhEB7o8EEfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMl20ePO0jnO21920TQoAeNg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7c96ct_KXmS_IOgl5uyyhu9jjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVpVTzYQowgoPmkkBdM0QPQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdDmKFf3kr9MXkIG7sglz96VxSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7f0l2smvkK6OdVCVZZ8hmJds.jpg?f=fotoalbum_large

Het Knightrider model is ook voorzien van werkende front led scanner en de JJprise is ook voorzien van led verlichting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 20:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Predje79 Airwolf! cool man, dat waren nog eens tijden :)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Predje79 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:13:
Na jaren gesnuffeld te hebben op tweakers toch maar een account aangemaakt. Wat een pracht komt hier voorbij.

Hier een kleine selectie van mijn modelbouw hobby. Ik maak voornamelijk TV/Film gerelateerde modellen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het Knightrider model is ook voorzien van werkende front led scanner en de JJprise is ook voorzien van led verlichting.
toffe kits! Precies de soort modellen die ik ook leuk vindt. Welke enterprise is dat? Ben wel benieuwd naar het merk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
@Predje79

Airwolf :D

Welk model is dat?
Laatst nog lopen zoeken, maar kwam niet echt ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje79
De Enterprise is van Revell. Het voor de grootte valt de prijs nog best mee. (Witte coat koste me wel 4 vallejo flesjes) Menig NL modelshop heeft hem op voorraad. Je hebt ook de klassieke versie trouwens en de technic kit met led verlichting. Maar die is wel duur. Ik heb de verlichting zelf in elkaar geknutseld met lampjes van het bekende Chinese warenhuis. Leuk om mee te experimenteren.

Impressie met verlichting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FplG8_4mJAMsyIHHw7LiVifaLJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5t5OvcvE7ccfRElslFSX27OO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje79
Renegade666 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:31:
@Predje79

Airwolf :D

Welk model is dat?
Laatst nog lopen zoeken, maar kwam niet echt ver.
Airwolf is van Aoshima. Volgens mij had Toms.nl nog voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is dat niet hetzelfde plastic?

Ik baal nog steeds dat ik de 1/48 Blue Thunder kit van Aoshima niet gekocht heb zo’n 10 jaar terug. Nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje79
Blue Thunder ook heel lang na gezocht. Ja voor belachelijke prijzen nog te krijgen. Het zelfde geld voor de front led scanner van Knight Rider. Nergens meer te koop en Aoshima maakt het ook niet meer. Toen maar via evan designs een loop led besteld. En die lijkt sprekend

YouTube: Knight rider 1:24 aoshima

Met de groeten van Lingo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Predje79 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:13:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh wauw. Die Airwolf heeft een kennis van mij ook liggen, hoe is die kit? Ik moet hem namelijk ooit eens gaan bouwen voor die kennis. Die vroeg dat een tijdje geleden aan me en ik wenste hem succes met het vinden van die kit.

2 weken later: Trrrrring: Ik heb hem!

Ze zien er allemaal wel gaaf uit trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Re Blue Thunder: Er is wel een 1/32 kit van Ki-Tech oid te vinden voor weinig, slechte copie van de oude Monogram. Heb ik paar jaar terug voor een vriendin gebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 07-05-2021 20:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Predje79
_Eend_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Oh wauw. Die Airwolf heeft een kennis van mij ook liggen, hoe is die kit? Ik moet hem namelijk ooit eens gaan bouwen voor die kennis. Die vroeg dat een tijdje geleden aan me en ik wenste hem succes met het vinden van die kit.

2 weken later: Trrrrring: Ik heb hem!

Ze zien er allemaal wel gaaf uit trouwens, aaa
De kit zit geniaal in elkaar (Japanse he) En erg gedetailleerd. De binnenkant is ook voorzien met Dominic Santini in zijn stoel en al het apparatuur. (misschien heb ik hier nog een foto van) Nadeel. Als je de body in elkaar zet, zie je daar iig niks meer van :(
Dus het bouwen is een eitje.

Het brushen was wel lastig om de zwart/wit goed te krijgen. Terwijl airwolf eigenlijk DuPont Imron kleur heeft. Soort blauw zwart wat met een flake wat nergens te krijgen is.

En het enige wat niet klopt aan het model is de benzine klep. die zit aan beide kanten op de zelfde plek terwijl airwolf deze aan de linkerkant op de vleugel heeft zitten.

Feitje. De echte Airwolf is is Duitsland neergestort. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Gaaf die Aoshima Airwolf, Ik heb deze jaar of 2 geleden ook gekocht bij Hobby Link Japan. staat nog op mijn to do lijstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-10 10:18
Invisible_man schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:04:
[...]

Zilver, niet wit?

Die is nieuw voor mij :)
Ik heb bij één der miniture-painter-YouTubers gezien, dat als je eits echt geel wil hebben, de basekleur roze moet zijn. :P

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

[Hier stond iets anders]

Lezen is moelluk :$

[ Voor 89% gewijzigd door _Eend_ op 07-05-2021 16:29 . Reden: oepsie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Die Airwolf staat ook al heel lang op mijn lijstje, maar twnzij ik 250 dollar op ebay neertel helaas niet te vinden. En dat vind ik dan weer wat veel voor een model

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manga_Master
Toshirou schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:30:
[...]

Bij welke winkels is dat? ik haalde mijn kits +10 jaar geleden bij Hobby Link Japan. Maar als ze nu ook hier te krijgen zijn... Dan is dat natuurlijk aangenamer en niet eerst 1,5 maand wachten tot het arriveert met DHL😁
Hier is een lijstje, de bovenste 2 zijn mijn favoriete winkels.

Gator heeft een redelijke aanbod van First Grades tot Perfect Grades en ook redelijke goede prijzen imo.

A Space Oddity
Goede winkel, goed aanbod, goede prijzen,

Modelbouwenzo qua Gundam kits zijn ze wat aan de prijzige en beperkte kant.
Ik bestel hier vooral mijn verf en andere modelbouw supplies.
Ik kijk dan eventjes of ze nog wat leuks hebben voor een schappelijke prijs, ze hebben bijvoorbeeld 30 minutes missions kits is een nieuwe lijn van Bandai, is enigzins vergelijkbaar met High Grade Gundam kits, maar dan original design door Bandai.

De volgende sites heb ik zelf nooit gebruikt, maar ik gooi ze maar neer zodat je een blik kan werpen:
PlamoDX
Side7
Modelbouw Dordrecht
Geekstore
En als laatste TF Robots

En nog een vergelijking:
Real Grade RX-93 NU GUNDAM
HLJ 29,44 euro (maar natuurlijk verzendkosten + import kosten omdat het uit Japan komt)
TF Robot 52,99
Geekstore 49,99
Gator 52,90
Modelbouwenzo 52,50.

Ik heb een wat duurdere kit gekozen om de verschillen tussen NL winkels en HLJ te tonen.
Voor de duurdere kits ben je misschien beter af bij HLJ te halen afhankelijk van de verzendkosten.
En zoals je ziet zit er niet veel variatie in de NL winkel prijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door Manga_Master op 08-05-2021 00:30 ]

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Manga_Master schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:49:
[...]

Gator heeft een redelijke aanbod van First Grades tot Perfect Grades en ook redelijke goede prijzen imo.

A Space Oddity

Ik kijk dan eventjes of ze nog wat leuks hebben voor een schappelijke prijs, ze hebben bijvoorbeeld 30 minutes missions kits is een nieuwe lijn van Bandai, is enigzins vergelijkbaar met High Grade Gundam kits, maar dan original design door Bandai.

De volgende sites heb ik zelf nooit gebruikt, maar ik gooi ze maar neer zodat je een blik kan werpen:
PlamoDX
Side7
Modelbouw Dordrecht
Geekstore
En als laatste TF Robots

En nog een vergelijking:
HLJ 29,44 euro (maar natuurlijk verzendkosten + import kosten omdat het uit Japan komt)
TF Robot 52,99
Geekstore 49,99
Gator 52,90
Modelbouwenzo 52,50.

Ik heb een wat duurdere kit gekozen om de verschillen tussen NL winkels en HLJ te tonen.
Voor de duurdere kits ben je misschien beter af bij HLJ te halen afhankelijk van de verzendkosten.
Bedankt! Hier kan ik wat mee, binnenkort maar weer een kit halen :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Scheepswerfje gestart. Zoals ik al schreef had ik een schip van de shelf of doom getrokken, de Atlanta class van Skywave/Pit Road in Revell boxing uit de jaren '90. Ik heb toen een aantal andere van dergelijke reboxings gekocht omdat ik onder de indruk was van het detail voor 1/700 modellen. Ik weet de details niet maar volgens mij zijn deze kits origineel als waterline models door Skywave / Pit Road uitgegeven, en toen door Revell reboxed maar met een extra sprue om ze full hull te kunnen bouwen. Recenter zijn ze opnieuw uitgegeven door Dragon / Cybermodel met extra PE frets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRZvAgp2oRGFZGeo6cnGly1ZgSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTx8Vl2SCvVAxZjrBiMIFrpy.jpg?f=fotoalbum_large

Anyway, ik had dus meerdere kits in aanbouw liggen en heb ze nu allemaal maar van de plank getrokken. De eerste is de Ticonderoga, een AEGIS cruiser, de tweede wordt USS Juneau, Atlanta-class cruiser en de derde is HMS Southampton, een Type 42 Destroyer. Deze laatste leverde een verrassing op: Toen ik het doosje openmaakte zag ik dat mijn vader de superstructures helemaal afgemaakt had. Dat leverde een klein traantje op, hij heeft mij mijn liefde voor de modelbouw gegeven en is in 2018 overleden. Een mooi laatste cadeautje dus...

Heeft iemand een tip voor rigging wire voor deze schaal? Ik gebruik voor 1/72 vliegtuigen EZ line maar dat is elastisch en ik wil eigenlijk dat het spul doorhangt, dus non-stretch zou beter zijn. Dacht aan stretched sprue maar ik weet niet of dat consistent op de goede dikte kan krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-05-2021 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben eindelijk na een hoop materiaal besteld te hebben, aan de slag gegaan met de T1 bus. Ben bij ak interactive uitgekomen qua verf en dat bevalt goed. Gisterenavond even wat kleine onderdelen met kwast geverfd.

Vanavond voor de eerste keer eens de airbrush uitproberen en wat zaken in de primer zetten. Neem aan dat ik die ook moet verdunnen met airbrush thinner, (primer is AK interactive).

Hieronder eerste kwast resultaten (is mijn allereerste model ooit, dus ben mild voor me ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmrRLk2mix_Y3MoglwJcrJ6a2N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIBpEbvIwG9mQgkwtwRs5sQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmiK131yyHu7ePZqEf0SxvrgKXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMM6ahdiO8TP0y6C7yBzUSvD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje79
Skyaero schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:40:
Die Airwolf staat ook al heel lang op mijn lijstje, maar twnzij ik 250 dollar op ebay neertel helaas niet te vinden. En dat vind ik dan weer wat veel voor een model
Toms.nl in de gaten houden. Hebben regelmatig levering en kost Airwolf maar €48,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
Toshirou schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 06:49:
[...]

Bedankt! Hier kan ik wat mee, binnenkort maar weer een kit halen :)
Ik kijk erg uit naar de resultaten, zal leuk zijn om wat andere robot kits te zien van andere personen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Chrosser schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:41:
Ik ben eindelijk na een hoop materiaal besteld te hebben, aan de slag gegaan met de T1 bus. Ben bij ak interactive uitgekomen qua verf en dat bevalt goed. Gisterenavond even wat kleine onderdelen met kwast geverfd.

Vanavond voor de eerste keer eens de airbrush uitproberen en wat zaken in de primer zetten. Neem aan dat ik die ook moet verdunnen met airbrush thinner, (primer is AK interactive).
Hangt even af van welke verf serie van AK je gebruikt, hun acrylic range of de ak-real colors. De real colors moet je sowieso verdunnen (50/50 om te beginnen), maar hun acrylic paints (in plastic dropper botles) afhankelijk van je naaldgrote en luchtdruk minder, al is de kans groot dat je die wel iets moet verdunnen.

Wel is het aan te raden om eerst gewoon wat te oefenen met de airbrush en de verf op een teststukje. Niets is meer demotiverend dan er een janboel van te maken op een model waar je al tijden mee bezig bent :(
Hieronder eerste kwast resultaten (is mijn allereerste model ooit, dus ben mild voor me ;) )
Niets mis mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:10

nielsvv

100% Afol

Welke druk gebruiken jullie zoal bij het airbrushen? Ik steeds op 1.5bar.

Of hangt de druk af van wat je wilt gaan airbrushen?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
nielsvv schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:51:
Welke druk gebruiken jullie zoal bij het airbrushen? Ik steeds op 1.5bar.

Of hangt de druk af van wat je wilt gaan airbrushen?
15-20 psi ongeveer, dus tussen de 1 en 1,5 bar ongeveer. Voor primers en gloss coats is een hogere druk vaak wel nodig omdat dat spul vaak ook dikker is, maar doorgaans zou je liever wat lager dan hoger gaan omdat een hogere druk je verf al op je naald droog blaast (tip dry) en je ook meer verf gebruikt. Maar om eerlijk te zijn kijk ik nooit naar wat voor druk ik precies heb, maar pas het aan naar hoe de verf uit de airbrush komt en luister vooral naar hoe het klinkt. Als het moeilijk gaat, kan je ook eerst je verf nog wat meer verdunnen voordat je de luchtdruk omhoog gooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:51
Manga_Master schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:49:
[...]

A Space Oddity

PlamoDX
Side7
Modelbouw Dordrecht
Geekstore
En als laatste TF Robots

En nog een vergelijking:
TF Robot 52,99
Geekstore 49,99
Gator 52,90
Modelbouwenzo 52,50.

Meijer & Blessing in Rotterdam heeft een redelijk grote selectie in de winkel staan, waaronder een aantal Perfect Grades. Online doen ze echter niet zo veel dus je zou echt even langs moeten gaan/bellen: (https://www.meijerenblessing.nl/wp/) . Sowieso een mooie en grote winkel waar je wel even zoet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
Neophyte_NL schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Meijer & Blessing in Rotterdam heeft een redelijk grote selectie in de winkel staan, waaronder een aantal Perfect Grades. Online doen ze echter niet zo veel dus je zou echt even langs moeten gaan/bellen: (https://www.meijerenblessing.nl/wp/) . Sowieso een mooie en grote winkel waar je wel even zoet bent.
Handig om te weten, ik ken die winkel totaal niet, maar ja ik zit in het noorden en kom eigenlijk nooit in die hoek. Maar wie weet heeft Toshirou er wat aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:48

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Manga_Master schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Handig om te weten, ik ken die winkel totaal niet, maar ja ik zit in het noorden en kom eigenlijk nooit in die hoek. Maar wie weet heeft Toshirou er wat aan.
Ik heb niet zo veel verstand van Gundam maar de Purperen Draak in Groningen verkoopt ook wat Gundam modellen.

Nu ik toch een bericht geplaatst heb. Ik ben heel ambitieus met een rivier diorama begonnen:
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/790921217292894239/841377060802527242/IMG_20210510_200840.jpg?width=453&height=339

Inspiratie: https://www.google.com/se...ECAEQAw&biw=1893&bih=1843

[ Voor 39% gewijzigd door Dwarlorf op 10-05-2021 21:06 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat is wel cool; hoe ga je het watermolentje maken, zelfbouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

@Dwarlorf Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dwarlorf schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Ik heb niet zo veel verstand van Gundam maar de Purperen Draak in Groningen verkoopt ook wat Gundam modellen.

Nu ik toch een bericht geplaatst heb. Ik ben heel ambitieus met een rivier diorama begonnen:
[Afbeelding]

Inspiratie: https://www.google.com/se...ECAEQAw&biw=1893&bih=1843
Is dat gewoon gips of Sculptamold?

Als je meer inspiratie wil hoe je zo'n diorama maakt, zoek dan even naar Luke Towan.

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 10-05-2021 21:52 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:11:
Dat is wel cool; hoe ga je het watermolentje maken, zelfbouw?
Jazeker. Heb al een deel af.

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/790921217292894239/840542659134750720/IMG_20210508_125529.jpg?width=452&height=338

Dat gelige is AK Carving Foam. Beetje apart spul. Het is enigzins brokkelig, breekt vrij snel wat van af. Mijn voorlopige conclusie is dat je net zo goed xps schuim kan gebruiken. Maar ik moet in beide materialen nog stenen 'carven', dus moet maar even zien hoe dát in de praktijk gaat.

En ik wil eigenlijk wat nog balsahout kopen om met het huisje verder te gaan. Maar eerst nog genoeg andere dingen te doen. En ik moet nog beslissen op welke wijze ik het waterrad ga maken.
PaT schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:51:
Als je meer inspiratie wil hoe je zo'n diorama maakt, zoek dan even naar Luke Towan.
Ja, zijn filmpjes heb ik al uitgebreid 'bestudeerd'. Ik ga in ieder geval 1 van zijn methoden gebruiken om bomen te maken maar dat komt pas op het laatst.

Je hebt ook nog Geek Gaming Scenics op Youtube met veel (praktische) tips. Goedkope alternatieven voor sculptamold bijvoorbeeld. Is wel wat meer op warhammertafels gericht maar er zitten veel nuttige filpjes bij.
PaT schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:51:
Is dat gewoon gips of Sculptamold?
Beide. De rotswanden (zie plaatje hierboven) zijn gips. Hiervoor heb ik 2 siliconen mallen van Woodland scenics gekocht. Ik denk dat ik er tzt nog 1 of 2 bij koop. Om het geheel te blenden heb ik sculptamold gebruikt. Apart spul maar wel super handig.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind Sculptamold wel heel mooi spul. Heel licht, lang te bewerken en krimp rij. Bentink in Apeldoorn verkoopt het voor zover ik weet als 1 van de weinigen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Gister een filmpje van hem bekeken ter voorbereiding. Deze kwam van idd van benting vandaan. Ik zag het ook op amazon.de voorbij komen maar weet zo niet wie het levert (maw of het uit de usa komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb al een paar keer nagedacht om oasis van de Action te gebruiken of is dat een dom idee? Makkelijk te carven en als je klaar bent zou je het met een of ander impermeabel goedje kunnen besmeren, ik dacht aan iets van sterk verdunde alabastine ofzo. Of laat ik nu zien geen moer te weten van dioramabouw? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
Ik heb al een paar keer nagedacht om oasis van de Action te gebruiken of is dat een dom idee? Makkelijk te carven en als je klaar bent zou je het met een of ander impermeabel goedje kunnen besmeren, ik dacht aan iets van sterk verdunde alabastine ofzo. Of laat ik nu zien geen moer te weten van dioramabouw? :P
Jij hebt ook echt helemaal geen verstand van dioramabouw merk ik al. :+

Nee, ik heb geen idee maar als je het hebt uitgeprobeerd hoor ik het graag. Het lijkt me wat omslachtig eerlijk gezegd.

Ik heb gewoon een pak xps schuim van zo'n 40 euro (nu 50 zelfs) gehaald bij de hornbach. Het is een shitload aan platen maar vele malen goedkoper dan de plankjes styrodur of vergelijkbare xps platen van modelbouw aanbieders. Ter vergelijking; The Army Painter XPS Scenery Foam Booster Pack kostte me 17,50 voor een paar dunne plankjes. Heeft op zich ook een functie juist omdat ze wat dunner zijn maar is verhoudingsgewijs wel ontzettend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik denk dat ik de voorkant (rivierrand) van de diorama er af zaag. Scheelt me kosten en tijd. En het is ook wel aardig om ook een zijaanzicht van de rivier te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
Oasis is echt geen goed idee :)

Het is nogal zacht, 'breekt' vrij snel (en ik krijg de kriebels van het spul, maar dat ben ik :P) en als je ermee bezig bent heb je overal oasiskruimels liggen. Volgens mij wordt het ook gemaakt van dennennaalden (:+) want jaren later kom je nog kruimels van dat spul tegen in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Iemand ervaring met acrylverf van de Action? Zou dat geschikt zijn voor mijn diorama? Om nou een miljoenmiljard vallejo potjes te gebruiken is wat zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Dwarlorf schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:12:
Iemand ervaring met acrylverf van de Action? Zou dat geschikt zijn voor mijn diorama? Om nou een miljoenmiljard vallejo potjes te gebruiken is wat zonde.
Mijn broer is kunstschilder en heeft die action verf wel eens geprobeerd. Het is zoals bijna al het Action-spul net goed genoeg, maar het pigment is veel te grof en er zit te weinig van in de verf waardoor je wel je best moet doen om het een beetje mooi te maken. Maar ik heb geen idee hoe dat er uit gaat zien op een diorama. Het zou best goed genoeg kunnen zijn voor een grondverf. Acrylverf van de Action review

Maarja, 1,80 voor een tube van 250 ml of meer dan 7 euro voor 250 ml van Talens.. Ik zou het in ieder geval proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

_Eend_ schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:35:
[...]

Mijn broer is kunstschilder en heeft die action verf wel eens geprobeerd. Het is zoals bijna al het Action-spul net goed genoeg, maar het pigment is veel te grof en er zit te weinig van in de verf waardoor je wel je best moet doen om het een beetje mooi te maken. Maar ik heb geen idee hoe dat er uit gaat zien op een diorama. Het zou best goed genoeg kunnen zijn voor een grondverf. Acrylverf van de Action review

Maarja, 1,80 voor een tube van 250 ml of meer dan 7 euro voor 250 ml van Talens.. Ik zou het in ieder geval proberen :)
Ja, ik zat inderdaad te denken als grondverf cq basiskleur voor de rotsen.
PaT schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:54:
Ik vind Sculptamold wel heel mooi spul. Heel licht, lang te bewerken en krimp rij. Bentink in Apeldoorn verkoopt het voor zover ik weet als 1 van de weinigen in Nederland.
Wel iets te lang om te bewerken als je (relatief) grote volumes gebruikt is mijn beperkte ervaring nu. De sculptamold aan de linkerkant van het diorama is nog steeeds niet helemaal droog.Ik denk dat ik voor gips met papier ga voor grotere volumes. Wellicht moet ik ook meer schuim gebruiken bij hoge volumes.

De juiste lijm heb ik ook nog niet gevonden. Voor XPS werd me bij de hornbach bison spraylijm aangeraden omdat dat niet zuur is. Op zich werkt het wel. Maar niet heel praktisch ivm aanbrengen omdat je te weinig controle hebt waar de spray het oppervlakte raakt. En ineens vast gaat ook niet zoals beschreven in de instructies. Maar waarschijnlijk ben ik gewoon te ongeduldig (ik wil eigenlijk gewoon dat het meteen vast zit) en doe ik het niet helemaal goed.

Ik heb ook nog montagekit wat op zich een goede verbinding heeft maar het drogen duurt ook lang. En is ook niet echt praktisch om aan te brengen want lastig te doseren. Hoewel op zich wel uit te smeren met mijn vingers is de droogtijd eigenlijk te lang.

[ Voor 44% gewijzigd door Dwarlorf op 13-05-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

XPS verlijm ik gewoon met houtlijm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Invisible_man
Iemand nog een Nederlands kapot geschoten huisje nodig voor zijn diorama? Zag hem toevallig op themodellingnews.com voorbij komen vandaag, ze hebben ook een Belgische variant :) .

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-W8SES_AD6y4/YJvlgvJLiiI/AAAAAAADN2M/-c72aPZ4GAA5kkG6PzojElq-6H2SgICmwCLcBGAsYHQ/s703/73bc69_2fffbf6e55ca404cbccc1b0fd9b0ed77_mv2.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

PaT schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:54:
XPS verlijm ik gewoon met houtlijm
Ga ik dat eens proberen. Droogt het een beetje snel?
Invisible_man schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:50:
Iemand nog een Nederlands kapot geschoten huisje nodig voor zijn diorama? Zag hem toevallig op themodellingnews.com voorbij komen vandaag, ze hebben ook een Belgische variant :) .

[Afbeelding]
Nee, deze heeft het verkeerde huisnummer :+

[ Voor 61% gewijzigd door Dwarlorf op 13-05-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:48:

[...]

Nee, deze heeft het verkeerde huisnummer :+
Ze hebben ook andere nummers op de decal sheet 8)

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/--qrCjyG9KSk/YJvlg_9SbhI/AAAAAAADN2Q/87Jo-Fvz6VUWe3e0iicQGusv-Td-pFEwgCLcBGAsYHQ/s755/73bc69_573bfefcab85401f8b7d6cae60964f57_mv2.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Invisible_man schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Ze hebben ook andere nummers op de decal sheet 8)

[Afbeelding]
Volgende diorama wordt iets met een waterval. Die daarna iets stedelijks of anders iets dystopisch voor de madmax truck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

@Dwarlorf je mist een ] ;)

En omdat het onderwerp van de dag 'Dioramas' is ben ik ook even begonnen met een experimentje. Ik had een hele tijd geleden een tutorial gevonden hoe je goedkoop water maakt. Ik kwam hem vandaag weer tegen toen ik even door mijn github-lijst zat te scrollen. Dus op naar de plaatselijke bouwmarkt voor wat houtlijm en een stel goedkope kwasten. Flink wat water bij een flinke klodder houtlijm, even gecheckt of dit niet toevallig mijn laatste rol pleepapier was en aan het kliederen geslagen. Vier lagen papier later ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6JR4MaGOdgmSB2Z927WQkWfMOM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g17IXVvNrpZDWcAaxnKhRrYW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftUQFNo1EDjOj153hp3aO0bX97U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoYz8WtvGzazcwFwfwQXpk1J.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ja die ken ik. Ik ben ook benieuwd.

Ik had deze uitgeprobeerd:

YouTube: How To Make Sculptmold Cheap And Easy: Quick Terrain Made Cheap And ...

Maar papier te lang in de oven gegooid dus geen succes. Volgende keer doe ik hetzelfde maar gewoon shredded toilet papier (dus niet in de oven) met gips
Dwarlorf schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Volgende diorama wordt iets met een waterval. Die daarna iets stedelijks of anders iets dystopisch voor de madmax truck
Oh wacht. Ik wou ook nog een typisch Nederlands kanaal doen.

En de action had alleen zwart en geen wit ook zeer spijtig maar ik probeer zwart eerst wel als basecoat.

[ Voor 31% gewijzigd door Dwarlorf op 13-05-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Beacon Models' kickstarter voor 1/144 Spitfires en BF109s in vandaag gestart.

https://www.kickstarter.c...on-models/the-few-part-1/

Ik heb al weer te veel geld uitgegeven aan de hobby deze maand :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dwarlorf schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:08:
[...]

Jazeker. Heb al een deel af.

[Afbeelding]

Dat gelige is AK Carving Foam. Beetje apart spul. Het is enigzins brokkelig, breekt vrij snel wat van af. Mijn voorlopige conclusie is dat je net zo goed xps schuim kan gebruiken. Maar ik moet in beide materialen nog stenen 'carven', dus moet maar even zien hoe dát in de praktijk gaat.
Nou dat carving foam is toch wel zeer ideaal voor muurtjes. Dat het een beetje brokkelt is niet erg tenzij je echt een strakke moderne muur wilt maken. Stenen in XPS carven is toch echt wel minder. Zowel in praktische zin als in eindresultaat, zie alhier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEAyilLYvN_2TGWddjq8zn24q0k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwREY6h7sGfLUhKB3qRXs4IB.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Heeft iemand hier ervaring mee https://www.most-models.c...ut-tires-resin-onderdeel/ hoe is de pasform en is het een beetje te doen heb wel wat ervaring met modelbouw maar meestal met revell en italeri .
Ben namelijk weer mijn hobby aan het oppakken en bouw graag vrachtwagens.

[ Voor 34% gewijzigd door syberjunky op 20-05-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik heb persoonlijk geen ervaring met resin kits, maar wat ik hoor van andere modelbouwers is dat er vaak nog veel werk aan zit. Vaak moet je onderdelen loszagen van gietramen, en aangezien resin niet het meest gezonde spul is moet je dan wel een stofmasker op en is het verstandig om dit niet aan de keukentafel te doen.

Ik kan zo 1-2-3 geen review van deze kit vinden, ook niet op scalemates.com (daar komt hij volgens mij helemaal niet voor).

Anyway, ik zou deze toch even in je achterhoofd houden, m.i. kun je beter eerst met een simpele kit de hobby oppakken dan eentje die lastiger is dan knip en plakwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Bedoel je specifiek met die kit (dan nee, maar de foto's zien er wel aardig uit), of met full ressin kits in het algemeen?

Ressin kits zijn nog al hit and miss en zijn inderdaad een stuk bewerkelijker met het losmaken van de gietblokken. Ook de passing van de onderdelen is vaak minder precies dan met een goede plastic kit.

Maar als je weet waar je aan begint (en inderdaad masker bij het schuren enzo, onderdelen eerst natmaken scheelt ook voor het stof), kan je er een mooi model mee maken ja. Maar niet iets voor een beginner om eerlijk te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Invisible_man op 20-05-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
syberjunky schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:59:
Heeft iemand hier ervaring mee https://www.most-models.c...ut-tires-resin-onderdeel/ hoe is de pasform en is het een beetje te doen heb wel wat ervaring met modelbouw maar meestal met revell en italeri .
Ben namelijk weer mijn hobby aan het oppakken en bouw graag vrachtwagens.
Ik volg deze kerel (komt uit amsterdam), die net ook bezig geweest met een resin kit conversie.
Als ik het zo zie moet je nog wel aardig wat na bewerking doen.

YouTube: USCP: The Fast and The Furious Heist Civic Part 1 Bodywork & Paint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Invisible_man schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Bedoel je specifiek met die kit (dan nee, maar de foto's zien er wel aardig uit), of met full ressin kits in het algemeen?

Ressin kits zijn nog al hit and miss en zijn inderdaad een stuk bewerkelijker met het losmaken van de gietblokken. Ook de passing van de onderdelen is vaak minder precies dan met een goede plastic kit.

Maar als je weet waar je aan begint (en inderdaad masker bij het schuren enzo, onderdelen eerst natmaken scheelt ook voor het stof), kan je er een mooi model mee maken ja. Maar niet iets voor een beginner om eerlijk te zijn.
Dankjewel kijk ik toch even verder na wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Als je het nog niet wist: op www.scalemates.com kun je heel veel vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Shortrun ressin wordt vaak in siliconen mallen gegoten en die hebben maar een beperkte levensduur (met geluk 100 keer als het home made stuff is) voordat ze hun vorm beginnen te verliezen en/of details afronden. Vooral bij meer complexere vormen zoals twee romphelften van een vliegtuig heb je dan al snel dat de delen niet helemaal lekker op elkaar passen en je soms eerst de onderdelen terug moet buigen door ze met warm water op te warmen en vaak ook meer dan normaal met plastic moet vullen en schuren.

Heb ook wel eens ressin onderdelen voor een tank (zijschotten voor een Leopard 2) gekocht welke niet goed gegoten waren en ongeveer 10% gekrompen waren en ook niet meer recht waren. Het valt en staat dus of de gene die de kit maakt weet wat hij doet om die problemen tegen te gaan en niet zijn mallen tot het oneindige blijft gebruiken. Maar ressin van bijvoorbeeld Eduard is altijd fantastich en super gedetailleerd, maar die zullen ook wel wat betere (en duurdere) gietprocessen hebben lijkt mij.

Dat betreft zijn de nieuwere 3d print technieken voor dit soort werk een stuk interessanter en die printen ook in ressin met een sla printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:18
Zolang de gieter weet wat ie doet kun je echt top producten krijgen die plastic allemaal net wat minder laten zijn dan. Alleen als je een beginnende hobbyist hebt of een bedrijf dat mindere kwaliteit resin gebruikt, dan is resin echt rommel om de hierboven genoemde redenen.

Vooral kromtrekken en krimp is een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De meeste resinkits zijn hobbybob kits uit een schuurtje en dat zie je eraan af. Er zijn echter ook professionele kits die mooier zijn dan veel spuitgiet kits. Dat is in mijn ervaring wel de minderheid. In de vliegtuigwereld heb je SDB Models en Czech Master Resin die echt mooie kits maken. De specifieke kit of zelfs het merk hierboven ken ik niet.

De overgrote meerderheid van resin kits is een forse klus om te bouwen. Degene die ik heb gebouwd hebben stuk voor stuk in meer of mindere mate de volgende issues:

- slechte pasvorm
- massieve onderdelen die meestal kromgetrokken zijn
- inconsistente gravering
- weinig en grove kleine onderdelen
- geen of vacform transparencies die vaag van vorm en fit zijn.
- duur.

Neem dan ook nog mee dat ze met CA / secondelijm in elkaar moeten wat het schurenn en vullen van de onherroeplijke gaps extra lastig maakt (resin is veel zachter dan CA) en dan zou ik je niet aanraden om met zo'n dure kit te beginnen. Als je het toch doet, zorg dat je er op een of andere manier toch achter kan komen hoe de kwaliteit is want zonder wat stevige modelbouwervaring beleef je echt geen plezier aan een doorsnee resin kit.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-05-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Vacform is ook een eigen categorie van :X Ik heb een Valom kitje met een vacform canopy die ik ooit bij Krikke in de aanbieding heb gekocht. DIe lijkt niet helemaal goed gelukt..
Invisible_man schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:50:

[Afbeelding]
Ennn bedankt. :P

Ik kon het niet laten en heb toch wat dingetjes gekocht. Daar gaat mijn boekhouder (ik, aan het einde van de maand) niet blij mee zijn. Ik heb de Arnhem Wall en wat dingen in de sale gekocht. (kistjes en posters enzo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:43:
Ennn bedankt. :P

Ik kon het niet laten en heb toch wat dingetjes gekocht. Daar gaat mijn boekhouder (ik, aan het einde van de maand) niet blij mee zijn. Ik heb de Arnhem Wall en wat dingen in de sale gekocht. (kistjes en posters enzo)
Geen probleem hoor, draag graag bij aan het stimuleren van de economie 8) , en vergeet niet hier foto's te plaatsen ervan ;)

Overigens is die website (https://www.themodellingnews.com/) wel een leuke site om zo nu en dan even te kijken voor nieuwe releases enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
_Eend_ schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:43:
Vacform is ook een eigen categorie van :X Ik heb een Valom kitje met een vacform canopy die ik ooit bij Krikke in de aanbieding heb gekocht. DIe lijkt niet helemaal goed gelukt..
Vacform canopies suck. Mijn manier om ermee om te gaan:

- vullen met blutac
- grof uitknippen
- schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen schuren passen
- k*t, teveel geschuurd
- jaartje shelf of doom
- lijmen met houtlijm oid
- naad vullen met perfect plastic putty (daar is ie weer :P )
- stap terug doen, denken bij je zelf 'f*ck it' en afmaken die kit
- snel vergeten en verder met de volgende.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-05-2021 11:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Donderdagavond betaald, vrijdag verzonden en zaterdag binnen *O*

Meteen maar even wat fotootjes gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Su3b5fwRLT9Fp9SXIvRMAswgjY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xg8sUTmc31lwAVgNvTuAJfFn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oOi8H0h5NmccYb6Cw8Qk6dbGuE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8yyLGG7EUSETm1HPri8U8iz4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bl87l-wVhfRFd-Ad46WoblUeTpo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WF46941bB3t47VWy9fP8GnP2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3V8SnU5HHMoZKx5LiqQDjNXMWE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeTSwu0nTZMEJlrzmc0Lgiqi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-PIk8L7uua9AyyhSoNIPY0l5Qw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjLOntJfjkOqA6fOXPIC6TiA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKe4QLSYUZRQWWTXguPhU2eB4Lw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3ktFK5YKbtHT4zYsrzQxuSv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNJbkq0Qb_BUs0tuQoFWLjW8B18=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xSL4QJiQNAQltvCQW0RFN1U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbbhuqGSkmF72GycS__j1tOENgI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmEsCp4AsD2BiJqFlvCCBwur.jpg?f=fotoalbum_tile

Het is allemaal echt goed ingepakt. De overdoos zat helemaal vol met van dat stevige papier waardoor de inhoud niet kan bewegen. Het muurtje zat, zoals je kunt zien, ook erg goed ingepakt en alle onderdelen zaten ook nog in bubbeltjesplastic gewikkeld. Het bestelproces is wat ouderwets: mail de artikelnummers + aantallen naar het bedrijf en even later krijg je een offerte. Maar ik heb nu zo onderhand 500 verschillende accounts (lang leve Keepass :P), dus elke winkel waar ik geen account voor nodig heb is mooi meegenomen. En verzenden ging vlot, de bezorger stond eerder voor mijn deur dan verwacht. d:)b

De muur zelf ziet er goed uit, hier en daar wel wat piepkleine luchtbelletjes, maar een muur met een gat er in vraagt er ook om om voorzien te worden van een flink aantal kogel- en granaatinslagen. Een klein beetje 'flash' op de puinhoop op de plek waar de linkermuur er in schuit. Maar het is gips, dus dat is er zo af.
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:30:
[...]

- naad vullen met perfect plastic putty (daar is ie weer :P )

-[...]
Dr. Perfect Plastic Putty :+

[ Voor 2% gewijzigd door _Eend_ op 22-05-2021 11:34 . Reden: oepsie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
@_Eend_
Ik ben benieuwd, ziet er goed uit. Misschien van het winter ook eens kijken :D

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Invisible_man
Het slechte voorjaarsweer geeft genoeg tijd voor de hobby en heb de 1/32 FW190 A8 nu ook af. Dit was wel een lekker uitdagend model om te beginnen omdat het een Revell kit is zonder al te veel detail, maar ook omdat ik er een Eduard big sin ressin kit voor de cockpit, motor, landingsgestel en gundeck bij gekocht had (was in de uitverkoop, dus waarom ook niet 8) )

De Revell kit is niet voorzien van klinknagels, dus die heb ik met rosie the rivetter wieletje zelf toegepast en dat is echt z'n klusje waarbij je het maar één keer goed kan doen, maar met het nodige dymo tape als geleiderail is dat nog wel aardig gelukt. Op internet waren er wel schema's te vinden van hoe de rivit lijnen liepen.

Het verfwerk was ook wel een leuke uitdaging met free hand cammo en veel afplakken (insignia en dergelijke zijn allemaal gespoten). Maar gelukkig had ik daarvoor er een montex mask set bij. Ik wou er ook een lekker gebutst en beschadigd toestel van maken, dus eerst een onderlaag van Tamiya LP11 silver voor het chippen van de verflaag. Dat in een combinatie van vloeibaar tape (rubberachtig goedje) en licht opschuren en het geeft al meteen een lekker verweerde look. Maar blijft altijd lastig in hoe dat te doseren, maar wel redelijk tevreden mee zo.

Het ressin was ook een uitdaging op zich zelf. Ik had in eerste instantie niet door dat ik de motor scheef in elkaar gelijmd had totdat ik deze paste in de romp en het voor geen meter paste. Gelukkig plak je ressin met superlijm/ca lijm en als je daar wat druk op uitoefent, breekt de lijm gewoon los en kon ik hem in de herkansing recht lijmen. De rest van het ressin was vrij recht-toe recht-aan. Alleen de lopen van de machinegeweren (direct achter de motor) waren wat krom, maar gelukkig was daar een set gedraaide messing lopen voor, inclusief de vier lopen voor in de vleugels.

Ik moet alleen de voet nog even verven (zat in de Revell kit), maar wil daar ook wat interessants mee doen, maar weet nog niet echt wat. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OavC-I0--nig5NblEhu-xBrAHT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQUs7HCGaPOXPocFTFH8AWGE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Invisible_man op 23-05-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Even een vraag aan mijn kant.

Tijd terug mijn lambo gemaakt, maar ik zie nu op meerdere plekken dat de verf raar word.
gespoten met witte primer (lacquer), gele verf (lacquer) en zero paints 2k clear.

Weet iemand hoe dit heet en waarom dit gebeurd?
Model staat niet in de velle zon iets in die trend.
Ik hoop dat ik het dan de volgende keer kan voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j6GvXrt/20210524-120017.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Renegade666 op 24-05-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:07:
Even een vraag aan mijn kant.

Tijd terug mijn lambo gemaakt, maar ik zie nu op meerdere plekken dat de verf raar word.
gespoten met witte primer (lacquer), gele verf (lacquer) en zero paints 2k clear.

Weet iemand hoe dit heet en waarom dit gebeurd?
Model staat niet in de velle zon iets in die trend.
Ik hoop dat ik het dan de volgende keer kan voorkomen.

[Afbeelding]
Hoe dik heb je gespoten?

Als je namelijk vrij dikke lagen spuit (waar geel vaak wel voor uitnodigt omdat het zo slecht dekt), loop je het risico dat de onderste lagen van de nieuwe laag helemaal afgesloten worden door de bovenste en heel slecht drogen. Afhankelijk van de verf kan het dan soms echt wel weken duren voordat het echt uitgehard is en ondertussen kan het nog werken en reageren. Al heb ik het zo extreem als dit nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
@Invisible_man

Dan ben ik idd bang dat het wat te dik is geweest, hoeveel lagen weet ik niet meer, maar denk ik wel te veel..
Het gedeelte aan de zijkanten wat zwart is, is allemaal deze rare rimpels...

Het is niet anders, ga deze niet meer fixen iig. Koop hem misschien volgend jaar nog wel een keer, maak ik hem dan een ander kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:35:
@Invisible_man

Dan ben ik idd bang dat het wat te dik is geweest, hoeveel lagen weet ik niet meer, maar denk ik wel te veel..
Het gedeelte aan de zijkanten wat zwart is, is allemaal deze rare rimpels...

Het is niet anders, ga deze niet meer fixen iig. Koop hem misschien volgend jaar nog wel een keer, maak ik hem dan een ander kleurtje.
Wat je voor de grap eens zou kunnen doen als je nog wat van deze gele verf over hebt, is om op een teststukje eens wat te experimenteren zoals de verf meer te verdunnen en/of in dunnere laagjes te spuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
@Invisible_man
Zou ik idd kunnen doen, maar word eerst niks. De rommel zit nu allemaal in de doos :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Viper-xfx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 11:46
Invisible_man schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:11:
Het slechte voorjaarsweer geeft genoeg tijd voor de hobby en heb de 1/32 FW190 A8 nu ook af. Dit was wel een lekker uitdagend model om te beginnen omdat het een Revell kit is zonder al te veel detail, maar ook omdat ik er een Eduard big sin ressin kit voor de cockpit, motor, landingsgestel en gundeck bij gekocht had (was in de uitverkoop, dus waarom ook niet 8) )

De Revell kit is niet voorzien van klinknagels, dus die heb ik met rosie the rivetter wieletje zelf toegepast en dat is echt z'n klusje waarbij je het maar één keer goed kan doen, maar met het nodige dymo tape als geleiderail is dat nog wel aardig gelukt. Op internet waren er wel schema's te vinden van hoe de rivit lijnen liepen.

Het verfwerk was ook wel een leuke uitdaging met free hand cammo en veel afplakken (insignia en dergelijke zijn allemaal gespoten). Maar gelukkig had ik daarvoor er een montex mask set bij. Ik wou er ook een lekker gebutst en beschadigd toestel van maken, dus eerst een onderlaag van Tamiya LP11 silver voor het chippen van de verflaag. Dat in een combinatie van vloeibaar tape (rubberachtig goedje) en licht opschuren en het geeft al meteen een lekker verweerde look. Maar blijft altijd lastig in hoe dat te doseren, maar wel redelijk tevreden mee zo.

Het ressin was ook een uitdaging op zich zelf. Ik had in eerste instantie niet door dat ik de motor scheef in elkaar gelijmd had totdat ik deze paste in de romp en het voor geen meter paste. Gelukkig plak je ressin met superlijm/ca lijm en als je daar wat druk op uitoefent, breekt de lijm gewoon los en kon ik hem in de herkansing recht lijmen. De rest van het ressin was vrij recht-toe recht-aan. Alleen de lopen van de machinegeweren (direct achter de motor) waren wat krom, maar gelukkig was daar een set gedraaide messing lopen voor, inclusief de vier lopen voor in de vleugels.

Ik moet alleen de voet nog even verven (zat in de Revell kit), maar wil daar ook wat interessants mee doen, maar weet nog niet echt wat. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit! De thumbnail doet je model niet echt of genoeg eer aan, ik heb ingezoomd op de details, netjes!
Niet echt een suggestie voor de voet, maar aangezien het landingsgestel en nog meer open staat, zou je dit juist niet op de 'grond' willen hebben staan? Wellicht dat een diorama van een hangar weer te ver gaat maar volgensmij staat dat er wel vet bij!

Het was bij mij ook weer eens tijd om wat af te ronden. Ik dacht vooraf dat dit een quick build zou worden, maar ik ben er nu achter dat ik eigenlijk nooit echt haast heb met hobby's :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cQbLTQ6/DSC03362-HDR-1.jpg
Niet echt een model met veel detail en ik heb het al 2 keer op de grond uit elkaar laten vallen 8)7 maar met de mindset dat dit niet een al te ingewikkeld model ging worden heb ik er toch van kunnen genieten.

Hoewel het een 1/72 model is paste dit eigenlijk al niet meer in de afzuigkap:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Hn3qMm4/IMG-20210508-114357.jpg
Mocht iemand nog een goede/grotere afzuigkap kennen dan houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Viper-xfx schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:56:
[...]

Dat ziet er goed uit! De thumbnail doet je model niet echt of genoeg eer aan, ik heb ingezoomd op de details, netjes!
Niet echt een suggestie voor de voet, maar aangezien het landingsgestel en nog meer open staat, zou je dit juist niet op de 'grond' willen hebben staan? Wellicht dat een diorama van een hangar weer te ver gaat maar volgensmij staat dat er wel vet bij!
Thanks! Foto's zijn altijd lastig. Vaak als ik dan inzoom zie ik allerlei spikkels die in het echt niet of nauwelijks te zien zijn. Volgens is dat een licht reflectie iets van de lampen die ik er op schijn. Beter zou zijn om buiten te fotograferen, maar dat is ook weer z'n gedoe :)

Normaal zet ik een model ook liever op de grond, maar met deze voet staat het model ook wat onder een hoek waardoor je mooi het motorruim in kan kijken. Daarnaast kan ik hem met deze voet mooi in de vitrine kast kwijt tussen de andere modellen die dan wel gewoon op de grond staan. Mijn kastruimte begint al aardig vol te raken namelijk 8)
Het was bij mij ook weer eens tijd om wat af te ronden. Ik dacht vooraf dat dit een quick build zou worden, maar ik ben er nu achter dat ik eigenlijk nooit echt haast heb met hobby's :P

[Afbeelding]
Niet echt een model met veel detail en ik heb het al 2 keer op de grond uit elkaar laten vallen 8)7 maar met de mindset dat dit niet een al te ingewikkeld model ging worden heb ik er toch van kunnen genieten.

Hoewel het een 1/72 model is paste dit eigenlijk al niet meer in de afzuigkap:
Er komt dit jaar ook een 1/48 SR71 aan als je deze nog te klein vindt ;) Maar knap gedaan, altijd lastig om van een zwart vliegtuig iets interessants te maken.
[Afbeelding]
Mocht iemand nog een goede/grotere afzuigkap kennen dan houd ik me aanbevolen!
Ik heb sinds vorig jaar deze, wel prijzig, maar heeft ook een veel hogere zuigcapaciteit dan de meeste goedkopere oplossingen. De kap heb ik er nu afgehaald omdat ik met 1/32 modellen vaak ook wat te krap in ruimte zit, maar zolang je direct voor de kap spuit, is mijn ervaring dat dat alsnog prima afzuigt. Voor het kleinere werk kan je de kap er altijd weer omheen zetten met klittenband.
Pagina: 1 ... 23 ... 79 Laatste