Het slechte voorjaarsweer geeft genoeg tijd voor de hobby en heb de 1/32 FW190 A8 nu ook af. Dit was wel een lekker uitdagend model om te beginnen omdat het een Revell kit is zonder al te veel detail, maar ook omdat ik er een Eduard big sin ressin kit voor de cockpit, motor, landingsgestel en gundeck bij gekocht had (was in de uitverkoop, dus waarom ook niet

)
De Revell kit is niet voorzien van klinknagels, dus die heb ik met rosie the rivetter wieletje zelf toegepast en dat is echt z'n klusje waarbij je het maar één keer goed kan doen, maar met het nodige dymo tape als geleiderail is dat nog wel aardig gelukt. Op internet waren er wel schema's te vinden van hoe de rivit lijnen liepen.
Het verfwerk was ook wel een leuke uitdaging met free hand cammo en veel afplakken (insignia en dergelijke zijn allemaal gespoten). Maar gelukkig had ik daarvoor er een montex mask set bij. Ik wou er ook een lekker gebutst en beschadigd toestel van maken, dus eerst een onderlaag van Tamiya LP11 silver voor het chippen van de verflaag. Dat in een combinatie van vloeibaar tape (rubberachtig goedje) en licht opschuren en het geeft al meteen een lekker verweerde look. Maar blijft altijd lastig in hoe dat te doseren, maar wel redelijk tevreden mee zo.
Het ressin was ook een uitdaging op zich zelf. Ik had in eerste instantie niet door dat ik de motor scheef in elkaar gelijmd had totdat ik deze paste in de romp en het voor geen meter paste. Gelukkig plak je ressin met superlijm/ca lijm en als je daar wat druk op uitoefent, breekt de lijm gewoon los en kon ik hem in de herkansing recht lijmen. De rest van het ressin was vrij recht-toe recht-aan. Alleen de lopen van de machinegeweren (direct achter de motor) waren wat krom, maar gelukkig was daar een set gedraaide messing lopen voor, inclusief de vier lopen voor in de vleugels.
Ik moet alleen de voet nog even verven (zat in de Revell kit), maar wil daar ook wat interessants mee doen, maar weet nog niet echt wat. Iemand een idee?
[
Voor 3% gewijzigd door
Invisible_man op 23-05-2021 16:12
]