Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 20 ... 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Invisible_man schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:40:

Iemand trouwens een idee hoe ik dat stuk touw voorop zou kunnen scratch builden?
[Afbeelding]
Als het 1:35 is, kan je gewoon ijzerdraad nemen, of van tevoren ruw schuren (grit60), en dan schilderen,
of niet schuren en met een dikkere laag verf schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:28

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik kreeg hem net binnen.

Ik was 1 dingetje vergeten: de aansluiting van mijn luchtslang past niet op deze compressor. De slang die ik bij mijn Revell compressor kreeg kan ik niet aansluiten omdat die aansluiting een andere maat heeft. (artikelnr 38250) Blijkbaar heeft de Revell een 1/4 aansluiting, de Fengda een 1/8.

Had ik even niet aan gedacht :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:49

page404

Website says no

_Eend_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:02:
Ik kreeg hem net binnen.

Ik was 1 dingetje vergeten: de aansluiting van mijn luchtslang past niet op deze compressor. De slang die ik bij mijn Revell compressor kreeg kan ik niet aansluiten omdat die aansluiting een andere maat heeft. (artikelnr 38250) Blijkbaar heeft de Revell een 1/4 aansluiting, de Fengda een 1/8.

Had ik even niet aan gedacht :F
Crap! goed om te weten! Ik ga Airgoo meteen mailen of ze nog een andere slang mee kunnen leveren.
Volgens mij zit die bij de Revell set er gewoon opgeschoven en dit lijkt een schroefdraad te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door page404 op 24-03-2021 13:20 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

[...]

Iemand trouwens een idee hoe ik dat stuk touw voorop zou kunnen scratch builden?
Voor dat touw misschien hier eens kijken? Weet niet of de diameter overeenkomt met de schaal van de tank...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 18:58
Paling1 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Voor dat touw misschien hier eens kijken? Weet niet of de diameter overeenkomt met de schaal van de tank...
Thanks, moet even inschatten welke dikte ik nodig heb, maar zoiets zoek ik wel ja!
page404 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:13:
[...]

Crap! goed om te weten! Ik ga Airgoo meteen mailen of ze nog een andere slang mee kunnen leveren.
Volgens mij zit die bij de Revell set er gewoon opgeschoven en dit lijkt een schroefdraad te zijn.
Meeste airbrush spul is 1/8 aansluiting, maar op compressoren en regelaars zit vaak ook wel 1/4 omdat je daar meer capaciteit mee hebt. Je hebt verloopjes (binnen en buitendraad) welke je daar in kan schroeven om van 1/4 naar 1/8 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Invisible_man schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Meeste airbrush spul is 1/8 aansluiting, maar op compressoren en regelaars zit vaak ook wel 1/4 omdat je daar meer capaciteit mee hebt. Je hebt verloopjes (binnen en buitendraad) welke je daar in kan schroeven om van 1/4 naar 1/8 te gaan.
Ik ben echt een n00b van jewelste hoor. Heb een hele ochtend zitten zoeken naar slangen die op die ribbelige pin (waar je een slang op schuift) op de Revell airbrush passen. Kom ik er net achter dat je die er af kan draaien en dat er dan een schroefdraad aansluiting zit 8)7 echt mijn domheid kent geen grenzen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0lxEv0G2hPYYxMHw79Ez-cwAyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2za7OKmt8NRer4qhU0c2W5w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ahs1GPoPh3VJBzik8KBpj-Zunqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yawmD75L2ZXZ7poPt8bhciTd.jpg?f=fotoalbum_large
Zie hier exhibit A and B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

page404 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:01:
[...]

Ik ben echt een n00b van jewelste hoor. Heb een hele ochtend zitten zoeken naar slangen die op die ribbelige pin (waar je een slang op schuift) op de Revell airbrush passen. Kom ik er net achter dat je die er af kan draaien en dat er dan een schroefdraad aansluiting zit 8)7 echt mijn domheid kent geen grenzen :+

[....]
Ik zat me al af te vragen wat voor airbrush/compressor je had. Nu snap ik het :D

En dom? mwah, je wist het niet. Als je hoofd eenmaal in de "het-zit-zo-modus" zit dan heb je (ik iig) even iemand nodig die zegt "Joh, maar je kunt het zo en zo doen"

Ik zit zelf ook nog even te puzzelen hoe ik mijn goedkope chinese single-action airbrush het beste kan aansluiten. Ik kan er een quick-release koppeling op aansluiten (en daarmee de waarde van dat ding verdubbelen) zodat ik die vervelende plastic slang van dat ding niet hoef te gebruiken. Alleen welke aansluiting heeft dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

_Eend_ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:09:
[...]

Ik zat me al af te vragen wat voor airbrush/compressor je had. Nu snap ik het :D

En dom? mwah, je wist het niet. Als je hoofd eenmaal in de "het-zit-zo-modus" zit dan heb je (ik iig) even iemand nodig die zegt "Joh, maar je kunt het zo en zo doen"

Ik zit zelf ook nog even te puzzelen hoe ik mijn goedkope chinese single-action airbrush het beste kan aansluiten. Ik kan er een quick-release koppeling op aansluiten (en daarmee de waarde van dat ding verdubbelen) zodat ik die vervelende plastic slang van dat ding niet hoef te gebruiken. Alleen welke aansluiting heeft dat ding?
Dit is ook wel echt zo'n hobby waar ik in mijn omgeving niemand ken die er ook maar iets vanaf weet. dat helpt ook niet, gelukkig heb ik dit forum nog!
Als we het dan over standaarden hebben, deze site geeft wel een indicatie hoeveel types aansluitingen er wel niet zijn.

Blijkbaar is die Revell een 1/8 zoals je al zei, en dat is in mijn geval ca 8mm. Maar is het nou Rc 1/8, R 1/8, G 1/8, of toch 1/8 NPT? :D ik ga stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
page404 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Dit is ook wel echt zo'n hobby waar ik in mijn omgeving niemand ken die er ook maar iets vanaf weet. dat helpt ook niet, gelukkig heb ik dit forum nog!
Als we het dan over standaarden hebben, deze site geeft wel een indicatie hoeveel types aansluitingen er wel niet zijn.

Blijkbaar is die Revell een 1/8 zoals je al zei, en dat is in mijn geval ca 8mm. Maar is het nou Rc 1/8, R 1/8, G 1/8, of toch 1/8 NPT? :D ik ga stuk
Wat sowieso al afwijkend is tenopzichte van "normale" airbrushes is dat het op de airbrush zelf binnen draad is ipv buiten draad, dus een aanname dat het de zelfde soort schroefdraad als standaard op de airbush zou ik voorzichtig mee zijn. Je zou het deel wat je er uit geschroeft hebt eens naast deze kunnen houden op je scherm om te kijken of het de zelfde verhoudingen wat zijn.

Vergeet alleen niet dat het niet alleen een kwestie van passend schroefdraad is, maar ook van afdichting. Op de binnendraad aansluitingen op een slang zit vaak een rubberen ring voor afdichting.

Snelkoppelingen zijn wel handig ja, vooral als je net zoals mij meerdere airbrushes gebruikt en zo snel kan wisselen zonder eerst alles los te hoeven schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Waarschijnlijk zijn de meeste foto's die ik gezien heb daarvan. Uiteindelijk een youtube filmpje gevonden van iemand die met de camera er helemaal omheen is gelopen waar ik veel informatie uit kon halen.

[...]

Te laat, heb ze vorige week al in elkaar gezet _/-\o_
In de kit zat de versie zonder rubberen blokken en op foto's kom ik vooral die met die blokken tegen die ik ook nog eens mooier vindt.

[Afbeelding]
Met dun garen en dan punniken? :)
En ja, dat is evil >:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

page404 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Mijn goedkope chinese airbrush heeft M5.

Inmiddels heb ik een nieuwe slang, adapter en quick release koppeling gekocht voor dat ding. Mijn H&S Ultra heeft al een QR koppeling :)
Invisible_man schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Snelkoppelingen zijn wel handig ja, vooral als je net zoals mij meerdere airbrushes gebruikt en zo snel kan wisselen zonder eerst alles los te hoeven schroeven.
Ik heb er ook meerdere: H&S Ultra, Revell Vario (al gebruik ik die zelden, rotding) en de eerder genoemde goedkope chinees. Voor de Chinees moest ik altijd de meegeleverde slang gebruiken. Niet ideaal. Maar straks kan ik hem dus gewoon gebruiken met een goede slang :)

[ Voor 25% gewijzigd door _Eend_ op 25-03-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:15
Volgens mij heb ik dan mazzel gehad, ik heb een backup Chinese Aliexpress crap ding gekocht waar doodtoevallig dan blijkbaar exact dezelfde snelkoppeling als mijn H&S op zat... en ik maar denken dat we hier te maken hadden met een standaard :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:15:
Volgens mij heb ik dan mazzel gehad, ik heb een backup Chinese Aliexpress crap ding gekocht waar doodtoevallig dan blijkbaar exact dezelfde snelkoppeling als mijn H&S op zat... en ik maar denken dat we hier te maken hadden met een standaard :P
Op de H&S, sparmax en Iwata airbrushes die ik door de jaren gehad heb, alsmede alle slangen en regulators zat allemaal dezelfde 1/8 aansluitingen danwel 1/4, dus stadaard zat zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Nou, ik wil een bestelling doen van nieuwe slang + meteen maar een hele set koppelingen (ben ik met 6€ hopelijk compleet voorbereid), ligt alle betalingsverkeer eruit :+ iDeal, Openbank, ICS cards. De krachten werken tegen mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

page404 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:34:
Nou, ik wil een bestelling doen van nieuwe slang + meteen maar een hele set koppelingen (ben ik met 6€ hopelijk compleet voorbereid), ligt alle betalingsverkeer eruit :+ iDeal, Openbank, ICS cards. De krachten werken tegen mij ;)
Dat komt dan ook door je tweakers naam natuurlijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ach, je kan altijd nog een Revell startsetje kopen :P Heb je helemaal geen compressor nodig, en alle slangen zitten erbij!

Afbeeldingslocatie: https://www.toychamp.be/media/catalog/product/0/1/01030389_001.jpg

(worst 40 euros I ever spent...)

De persoon die 'Druckgasdose' vertaald heeft naar 'compressor' is hopelijk niet langer in dienst bij het betreffende vertaalbureau.

[ Voor 36% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-03-2021 10:43 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Klein dio-tje in elkaar geflanst. Moest in de vitrine passen dus dat was blokkendozen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oxgPq2msGfjuVQ5Y7qKVA-nW3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhrSeLTkYMagkdLOUgkqywP4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRVmk0QiKJ-B0kThYqaIJwwSvnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zqz0CajEcNlzeSnbs72456X0.jpg?f=fotoalbum_large

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:41:
Ach, je kan altijd nog een Revell startsetje kopen :P Heb je helemaal geen compressor nodig, en alle slangen zitten erbij!

[Afbeelding]

(worst 40 euros I ever spent...)

De persoon die 'Druckgasdose' vertaald heeft naar 'compressor' is hopelijk niet langer in dienst bij het betreffende vertaalbureau.
LOL, die troep heb ik ooit ook eens gekocht. Lag na een eerste poging 3 minuten later al in de prullenbak.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Echt zooi. Ik heb er met behulp van mijn vader en een bak heet water (na twee minuten gebruik verliest de fles druk vanwege het Joule-Thomson effect, hij wordt dan koud en het gas dat er nog inzit verkleint in volume) exact één klein model mee kunnen spuiten voor de fles leeg was. De airbrush zelf is ook het plastic waar het ding van gemaakt niet waard. Zou eigenlijk niet verkocht mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:37:
Echt zooi. Ik heb er met behulp van mijn vader en een bak heet water (na twee minuten gebruik verliest de fles druk vanwege het Joule-Thomson effect, hij wordt dan koud en het gas dat er nog inzit verkleint in volume) exact één klein model mee kunnen spuiten voor de fles leeg was. De airbrush zelf is ook het plastic waar het ding van gemaakt is niet waard. Zou eigenlijk niet verkocht mogen worden.
Inderdaad prul is het...koop dan zo'n fengda setje om te beginnen. Met een Compressor voor 80 euro heb je al een setje..

Zoiets..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCPMNDlzZzEKmpIWkZ5wUBk1RRE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z7t52dhvJ9ELhtCoe1zvAtAz.jpg?f=user_large

Of nog liever met een opslag tankje...120 ongeveer. :)

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 25-03-2021 12:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Pssst... page404 in "Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc"

;)

Beetje laf natuurlijk, een echte vent gebruikt zo'n Revell ding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Heb nog een Revell setje in een koffertje op zolder staan...met zo'n blauw plastic aquarium pompje.
Zit ook dezelfde spuitje bij als dat van page404...nieuw nog.

Zal ik dat gaan gebruiken.... ;) Neejuh doe maar niet, geef het wel een keer weg aan iemand met modelbouw, hobby intenties!

Volgende project is een 1:6 scale motor van Tamiya de Suzuki "katana"...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Ik heb nu ruim 3 jaar gedaan met die basic airbrush set van Revell en ik vermoed dat als je hier mee kan sprayen, dat je al een heleboel geleerd hebt :*)
Ik ben erg benieuwd wat de bevindingen zijn na vervanging van de compressor en de spraygun. Wie weet krijg ik nog het idee dat ik het echt een beetje onder controle heb ;)
silitek schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Heb nog een Revell setje in een koffertje op zolder staan...met zo'n blauw plastic aquarium pompje.
Zit ook dezelfde spuitje bij als dat van page404...nieuw nog.

Zal ik dat gaan gebruiken.... ;) Neejuh doe maar niet, geef het wel een keer weg aan iemand met modelbouw, hobby intenties!
Aquariumpomp :o irritant ding, een hoop lawaai en hij trilt standaard langzaam richting de rand van mijn werkblad.

Ik heb trouwens ook zo'n gekrulde slang besteld in de verwachting dat dat fijner werkt dan een rechte slang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
**** me...

is dit single action of double action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

page404 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Ik heb nu ruim 3 jaar gedaan met die basic airbrush set van Revell en ik vermoed dat als je hier mee kan sprayen, dat je al een heleboel geleerd hebt :*)
Ik ben erg benieuwd wat de bevindingen zijn na vervanging van de compressor en de spraygun. Wie weet krijg ik nog het idee dat ik het echt een beetje onder controle heb ;)

[...]

Aquariumpomp :o irritant ding, een hoop lawaai en hij trilt standaard langzaam richting de rand van mijn werkblad.

Ik heb trouwens ook zo'n gekrulde slang besteld in de verwachting dat dat fijner werkt dan een rechte slang.
Als instap aardig om wat te proberen, inderdaad..
Met kleine projecten kun je wel uit de voeten.

Tip, slangen moeten soepel zijn..gedraaid of recht is niet zo van belang.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:49
PLASMO heeft er ook een keer eentje gebouwd: YouTube: DIY Airbrush Usable and Cheap - Homemade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:37
@Neophyte_NL
En dan ook verbaast zijn dat hij even goed sprayed als zijn 200x duurdere airbrush :P Lullig :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24
[...]

Als je dan toch een Aquariumpomp gebruikt zou ik ook gewoon de doorzichtige Aquarium luchtslang gebruiken, deze is flexibel en je kunt eventuele vochtdruppels mocht je geen vochtafscheider hebben zien aankomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

[...]

[...]

Voordeel van dat Revell ding is wel dat tegen de tijd dat ie van je tafel aftrilt hij zo warm is dat het zachte plastic de klap grotendeels opvangt.

Leuk om effe snel een klein stukje te spuiten, maar goeie goden, wat was dat een ballending. Ik zou er geen 1:16 model mee spuiten zeg maar, want dan heb je na het primeren een plasje plastic met wat compressoronderdelen er in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Als je een aquarium pomp wil gaan gebruiken, kan je net zo goed zoals toen op de kleuterschool een tandenborstel gebruiken _/-\o_

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Renegade666
Nu weer wat tijd voor plaatjes.

Net mijn M1A1-HA van Dragon even afgemaakt.
Kon merken dat het geen tamiya was. Paste niet allemaal geweldig, het nodige putty moeten gebruiken.
Maar eind resultaat is wel wat geworden.
Op naar de volgende :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f9rfKvM/20210325-185848.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XCxTtyn/20210325-185813.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wYCsF3f/20210325-185821.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LRrHfvg/20210325-185829.jpg

Niet de scherpste foto's, de S21 is blijkbaar ook niet alles, ondanks dat het nodige licht aanwezig is |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Renegade666 op 25-03-2021 19:06 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:05:
Nu weer wat tijd voor plaatjes.

Net mijn M1A1-HA van Dragon even afgemaakt.
Kon merken dat het geen tamiya was. Paste niet allemaal geweldig, het nodige putty moeten gebruiken.
Maar eind resultaat is wel wat geworden.
Op naar de volgende :D

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Niet de scherpste foto's, de S21 is blijkbaar ook niet alles, ondanks dat het nodige licht aanwezig is |:(
Netjes!
Maar mij nog wel wat te schoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Invisible_man schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:48:
[...]

Netjes!
Maar mij nog wel wat te schoon 8)
I knowπŸ˜… maar ik hou van schoon 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Mijn nieuwe slang en aansluitmateriaal is binnen. Wat een verschil met die Revell compressor :D

Die Revell compressor maakt meer lawaai en zorgt voor veel sterkere trillingen, je voelt de (houten) vloer hier meetrillen met dat ding. Met de Fengda merk je het nauwelijks..

Stom dat ik dat ding niet eerder heb gekocht, nog even een laagje schuim er onder en je merkt er helemaal niets van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07

Vos

AFCA

_Eend_ schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:50:
Mijn nieuwe slang en aansluitmateriaal is binnen. Wat een verschil met die Revell compressor :D

Die Revell compressor maakt meer lawaai en zorgt voor veel sterkere trillingen, je voelt de (houten) vloer hier meetrillen met dat ding. Met de Fengda merk je het nauwelijks..

Stom dat ik dat ding niet eerder heb gekocht, nog even een laagje schuim er onder en je merkt er helemaal niets van. :)
Ben benieuwd naar het geluid van die dingen, komt op YouTube niet lekker over. Valt je dus alleszins mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

_Eend_ schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:50:

Welke heb je precies gekocht en hoe stil is hij? Als ik zo'n ding ga kopen zal ik hem gebruiken naast de slaapkamer van mijn zoon. Zeer weinig geluid is dus wel belangrijk bij mij.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@PaT

Paar pagina's terug heeft hij hem gelink.
Ik heb hem ook, en hij is niet luidrustig.
Afhankelijk van de muur er tussen, denk niet dat hij er last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

@PaT ik heb hem gisteren aangezet en hij maakt inderdaad weinig geluid, en ook nog eens een prettig geluid, niet die Tasmanian Devil die de Revell compressor is.

Nou, onderdelen van AirGoo zijn binnen. Niet dat ik veel kan nu. Ik dacht dat er een 1/4 aansluiting op de compressor zat maar het is een 1/8 (zie nu dat het eigenlijk wel in de specs stond). Dus nu een 1/4 aan de andere kant, of iets met een adapter.
Meer vervelend is dat van de hele set adapters die ik heb gekocht, er niet één op de Revell spuitpistool past. Dus ik ben er nu wel even klaar mee :( Ga denk ik uit pure frustratie meteen een H&B bestellen. Tenminste, als ik zeker weet dat ik op een of andere manier die wel aan kan sluiten op de gekochte slang, met of zonder adapter.

Pfffff, zou zoveel schelen als fabrikanten wat duidelijker waren over de type koppelingen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Vos schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Ben benieuwd naar het geluid van die dingen, komt op YouTube niet lekker over. Valt je dus alleszins mee?
Het valt me inderdaad mee, hij is uiteraard wel aanwezig, maar echt veel harder dan mijn koelkast is ie niet. Maar het is ook meer een constant gebrom, vergelijkbaar met een koelkast. En met 3 liter lucht in de tank kun je best nog veel doen. Ik heb hem net getest, met een volle tank en compressor uit kun je 1,5 minuut spuiten met de airbrush vol open. Het vullen van de tank duurt een minuutje of 2.
PaT schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Welke heb je precies gekocht en hoe stil is hij? Als ik zo'n ding ga kopen zal ik hem gebruiken naast de slaapkamer van mijn zoon. Zeer weinig geluid is dus wel belangrijk bij mij.
Deze: https://www.airgoo-europe...t-luchttank-Fengda-AS-186

Let op: Bij de compressor zit geen slang, die zul je dus los bij moeten bestellen. En denk aan de aansluiting van de slang, deze heeft een 1/8 aansluiting, ipv de 1/4 op mijn Revell. Verloopjes kun je ook bij ze bestellen voor een paar euro per stuk. Als je al een slang hebt dan kun je natuurlijk ook alleen een verloopje bestellen. Maar ik ga mijn Revell compressor verkopen, en deze kwam mΓ©t slang. Dus gaat hij ook met slang marktplaats op :)

Overigens is de Revell ook geen slechte compressor, het is gewoon een gerebadgde Sparmax, maar hij maakt duidelijk meer lawaai en veroorzaakt meer trillingen dan mijn nieuwe Fengda. In mijn vorige huis was dat geen probleem, daar had ik betonnen vloeren en merkte je buiten de kamer waar hij stond nauwelijks dat ie aan stond. Maar mijn nieuwe huis heeft houten vloeren en geluidsisolatie van niks. (als de buurvrouw niest moet ik mezelf tegenhouden om haar gezondheid te wensen :P) Dat het ding ook nog vrijwel constant moet draaien omdat hij geen luchttank heeft helpt ook niet mee.
page404 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:41:
@PaT ik heb hem gisteren aangezet en hij maakt inderdaad weinig geluid, en ook nog eens een prettig geluid, niet die Tasmanian Devil die de Revell compressor is.

Nou, onderdelen van AirGoo zijn binnen. Niet dat ik veel kan nu. Ik dacht dat er een 1/4 aansluiting op de compressor zat maar het is een 1/8 (zie nu dat het eigenlijk wel in de specs stond). Dus nu een 1/4 aan de andere kant, of iets met een adapter.
Meer vervelend is dat van de hele set adapters die ik heb gekocht, er niet één op de Revell spuitpistool past. Dus ik ben er nu wel even klaar mee :( Ga denk ik uit pure frustratie meteen een H&B bestellen. Tenminste, als ik zeker weet dat ik op een of andere manier die wel aan kan sluiten op de gekochte slang, met of zonder adapter.

Pfffff, zou zoveel schelen als fabrikanten wat duidelijker waren over de type koppelingen hoor.
In mijn ervaring is alleen Revell hier wat vaag over, ik kan zo snel ook niet vinden welke aansluiting er op mijn Revell Vario zit, maar het is een M5 aansluiting. Dezelfde aansluiting zit op mijn goedkope Chinees. Voor de Chinees heb ik deze gekocht: https://www.airgoo-europe...aad-M5-buitendraad-G1-/-8

Edit: Ook H&S laat het tegenwoordig niet meer duidelijk zien op hun website, maar ze leveren nu ook standaard een Quick Release koppeling mee zo te zien. Ik weet alleen niet of ze dan ook de koppeling voor op de slang meeleveren. Ik zou het logisch vinden om dat mee te leveren, maarja, wie ben ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 26-03-2021 13:27 . Reden: Stukje over H&S getikt. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

PaT schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Het zijn prima dingen, beetje bromtoon...vooral met tankje, heb er zelf ook één.
Een slaapkamer ernaast zal je niks horen...

Edit: Ga aan de katana beginnen..wel een joekel van een doos. Mooie metalen onderdeeltjes, Tamiya kwaliteit altijd goed...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RV78DpfbiMO5LPidfCk_wRH-gGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0nVofFIDY7uUJvGPZLTLsK1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door silitek op 26-03-2021 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Edit: Ook H&S laat het tegenwoordig niet meer duidelijk zien op hun website, maar ze leveren nu ook standaard een Quick Release koppeling mee zo te zien. Ik weet alleen niet of ze dan ook de koppeling voor op de slang meeleveren. Ik zou het logisch vinden om dat mee te leveren, maarja, wie ben ik :P
H&S is op de airbrush de standaard 1/8 buitendraad en de koppeling voor op de slang leveren ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

_Eend_ schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Deze: https://www.airgoo-europe...t-luchttank-Fengda-AS-186

Let op: Bij de compressor zit geen slang, die zul je dus los bij moeten bestellen. En denk aan de aansluiting van de slang, deze heeft een 1/8 aansluiting, ipv de 1/4 op mijn Revell. Verloopjes kun je ook bij ze bestellen voor een paar euro per stuk. Als je al een slang hebt dan kun je natuurlijk ook alleen een verloopje bestellen. Maar ik ga mijn Revell compressor verkopen, en deze kwam mΓ©t slang. Dus gaat hij ook met slang marktplaats op :)
Yes, ik heb nu de 1/4 kant met een verloopstukje op de compressor aangesloten en de 1/8 kant kan straks in mijn nieuwe H&S die net besteld is bij Airbrush Service Almere. Zij wisten me te vertellen dat dat merk gewoon een 1/8 hebben. En dat er geen quickrelease bij geleverd wordt.
In mijn ervaring is alleen Revell hier wat vaag over, ik kan zo snel ook niet vinden welke aansluiting er op mijn Revell Vario zit, maar het is een M5 aansluiting. Dezelfde aansluiting zit op mijn goedkope Chinees. Voor de Chinees heb ik deze gekocht: https://www.airgoo-europe...aad-M5-buitendraad-G1-/-8

We zijn weer een stuk wijzer geworden deze week! :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Zie hier mijn spuitpoging (gewoon met de spuitbus :p
Helaas is het verven van de velgen niet goed gegaan en heb ik bij het maken van de assen 1 velg beschadigt,

Zie hier de Scammel 6x6,
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qviAMTp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zC43Csa.jpg

Ooit een Matchbox van de jaren 60.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Invisible_man
De bouwfase van de centurion tank nu z'n beetje afgerond. De ressin loop met thermal padding is iets minder scherp qua detail dan de mantlet, maar geeft desalniettemin weer een stukje meer detail aan de tank. De road wheels zijn ook niet super strak gegoten, maar zijn altijd nog beter dan de kit wielen en zitten ook gedeeltelijk achter het schort en zijn in het echt ook onderhevig aan slijtage.

De tracks zijn met de burnishing fluid minder roestig geworden dan ik gehoopt had, maar moet ze sowieso nog verven voor de rubberen noppen, dus geen ramp om ze eerst nog met een roest kleur licht te spuiten. Voor de volgende keer maar eens een andere burnishing fluid proberen, heb het idee dat die van mig niet zo sterk is en vrij snel al uitgewerkt is.

De scratchbuilding is redelijk gelukt (rookgranaatwerpers, zoeklamp, koplampen op de romp, kistje achterop de turret en het verbouwen van de mand achterop de mand), maar het is altijd lastig om het zelfde niveau aan detail te behalen als het plastic in de kit zelf. Maar het is wel iets waar ik beter in wil worden, dus dit is een leuke oefening daarin :) Met wat looddraad nog wat bekabeling aangebracht die in de kit vrij grof op het plastic gegoten waren. Ook alle handvaten en stijgbeugels met messingdraad vervangen wat best nog wel een priegelwerkje was, maar een stuk beter dan de vormloze streepjes plastic die out of the box op het plastic van de kit gegoten waren.

Morgen de boel in de grondverf zetten en dan krijg ik ook een beter beeld hoe alles lijkt. Het witte plastic van de scratchbuilding op het donkergroene plastic maakt dat het wat raar lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycv0t4OtC30MLIQk4icjle5lztM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IRcq2b6zHMY2oyxoMpAiBcV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Viper-xfx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 11:46
Ik kom niet zoveel toe aan het plaatsen van reacties. Maar ik lees en kijk nog altijd met veel plezier bij iedereen hier mee!

Ik heb zelf eindelijk weer een update.
Na wel +/- 10 keer overwogen te hebben dit model letterlijk uit het raam te laten vliegen heb ik het uiteindelijk toch nog enigszins kunnen ronden. Wat mij betreft was dit model geen aanrader. Ik heb een flink stuk van de romp moeten uitsnijden voor de romp van de MH47(de standaard romp was voor een CH47). Het snijden ging me niet goed af en heeft best wat pleisters en verband gekost :P Het was aansluitend daarop ook een mooi project om onbedoeld veel met Vallejo Putty en Humbrol filler te oefenen. 8)7

MH-47 Chinook (Revell 1/72)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FnQtVhL/DSC03036-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7Sb9MNV/DSC03040-1.jpg

Dit was voor het eerst dat ik er echt even er klaar mee was, maar het niet over mijn hart kreeg om het weg te gooien. Ik kan me prima voorstellen dat mensen stoppen of tijdelijk stoppen als een model flink tegenzit. Maar ik zie dit zelf dan maar als een oefening voor mooiere modellen in de toekomst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Viper-xfx schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:20:
Ik kom niet zoveel toe aan het plaatsen van reacties. Maar ik lees en kijk nog altijd met veel plezier bij iedereen hier mee!

Na wel +/- 10 keer overwogen te hebben dit model letterlijk uit het raam te laten vliegen heb ik het uiteindelijk toch nog enigszins kunnen ronden. Wat mij betreft was dit model geen aanrader. Ik heb een flink stuk van de romp moeten uitsnijden voor de romp van de MH47(de standaard romp was voor een CH47). Het snijden ging me niet goed af en heeft best wat pleisters en verband gekost :P Het was aansluitend daarop ook een mooi project om onbedoeld veel met Vallejo Putty en Humbrol filler te oefenen. 8)7

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit was voor het eerst dat ik er echt even er klaar mee was, maar het niet over mijn hart kreeg om het weg te gooien. Ik kan me prima voorstellen dat mensen stoppen of tijdelijk stoppen als een model flink tegenzit. Maar ik zie dit zelf dan maar als een oefening voor mooiere modellen in de toekomst!
Ziet er gelukkig nog netjes uit ;)

Ik heb hetzelfde model ook, maar die heeft ondertussen zijn beste tijd gehad :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Viper-xfx schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:20:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hij ziet er netjes uit hoor. :Y
Goed dat je bent doorgegaan

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

@Viper-xfx ik vind hem wel geslaagd! Mooi in de verf gezet.

Ik kreeg zaterdag nog een envelop binnen, zonder afzender. Bleek er een verloopstukje M5-1/8 in te zitten die door Airgoo was opgestuurd. Gisteren alles aangesloten en ondanks het gare spuitpistool van Revell merk ik verbetering is. De luchtstroom is constanter en beter te regelen (ook traploos) en een stuk minder lawaai.
Wel was ik weer 10 minuten bezig om een fatsoenlijke flow te krijgen zonder spetters. Ik hoop dat de bestelde H&S wat beter werkt en anders moet ik aan mijn verdunnings-skills gaan werken. Kan ik de apparatuur niet meer de schuld geven :P
Enige is dat er nog wat lucht lekt bij de koppeling van de slang. Durf de boel niet te strak aan te draaien, ik ga eens kijken of er toch niet nog een rubbertje tussen moet of zo.
Rest van de tijd eigenlijk bezig geweest met afplakken van de onderkant van de C54, ook een skill die langzaam beter wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door page404 op 29-03-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
page404 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:39:
@Viper-xfx ik vind hem wel geslaagd! Mooi in de verf gezet.
Ik hoop dat de bestelde H&S wat beter werkt en anders moet ik aan mijn verdunnings-skills gaan werken. Kan ik de apparatuur niet meer de schuld geven :P
Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen. Welke heb je besteld?
Overigens nog zat variabelen die je in de war kan schoppen hoor. Luchtdruk, verdunning, afstand tot model, enz... :)
Maar zoals je zelf al zegt, weet je dat het dan vaak niet meer aan de apparatuur kan liggen, mits je je naald en nozzle niet beschadigt hebt.
Invisible_man schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:44:
Morgen de boel in de grondverf zetten en dan krijg ik ook een beter beeld hoe alles lijkt. Het witte plastic van de scratchbuilding op het donkergroene plastic maakt dat het wat raar lijkt.
De tank ziet er in grondverf een stuk minder "speelgoedachtig" uit en de scratchbuilding ziet er zo ook prima uit. Meteen ook de turret groen gespoten en heb voor het eerst AK real colors toegepast. In veel opzichte is deze verf vergelijkbaar met Tamiya en kan ook prima met mr Hobby self leveling thinner toegepast worden. Normaal gebruik ik altijd MRP verf, maar de groene kleuren van hun dekken altijd vrij slecht en AK heeft exact de juiste olive drab, maar de UK variant was groener dan olive drab van bijvoorbeeld de VS. Bijkomend voordeel is dat een potje AK real colors maar iets van 3 euro is. Er zit weliswaar minder in dan bijvoorbeeld Tamiya en zeker minder dan MRP, maar deze olive drab heb ik na deze tank niet zo snel weer nodig, dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Invisible_man schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Overigens nog zat variabelen die je in de war kan schoppen hoor. Luchtdruk, verdunning, afstand tot model, enz... :)
Maar zoals je zelf al zegt, weet je dat het dan vaak niet meer aan de apparatuur kan liggen, mits je je naald en nozzle niet beschadigt hebt.

[...]
Oh yes. Gisteren wilde ik even mijn H&S Ultra uitproberen op de nieuwe Fengda. De Ultra even uit elkaar gehaald om te kijken of ie goed schoon was en net dat ik hem weer in elkaar wilde gaan zetten laat ik de naald uit mijn klauwen vallen

:( :( :(

Dus nu maar weer een nieuwe naald bestellen en de herhalingscursus "Vasthouden" boeken. ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Invisible_man
_Eend_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Oh yes. Gisteren wilde ik even mijn H&S Ultra uitproberen op de nieuwe Fengda. De Ultra even uit elkaar gehaald om te kijken of ie goed schoon was en net dat ik hem weer in elkaar wilde gaan zetten laat ik de naald uit mijn klauwen vallen

:( :( :(

Dus nu maar weer een nieuwe naald bestellen en de herhalingscursus "Vasthouden" boeken. ;(
Auw :o

Nog een tip om de levensduur van je pakkingen te verlengen, trek de naald nooit achteruit uit je airbrush, maar schroef eerst de cap en nozzel er af en haal de naald er vooruit uit. Dan worden je pakkingen alleen vooruit belast en gaan ze een stuk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Invisible_man schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb de Harder & Steenbeck Ultra Two in One besteld. Weer 98 eurootjes in het zwarte hobbygat :+
Ik hoor veel mensen over het beschadigen van naald en nozzle, maar dan moet je het toch wel bont maken?

Tenzij je ze natuurlijk laat vallen, zoals @_Eend_ ;( Echt balen, vooral als je net lekker aan de slag wil!

Die tip over het je naald langs de voorkant demonteren kende ik nog niet. Nu Haal ik die nozzle er al bijna nooit af, misschien dat het met de H&S makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb in tien jaar 3 nozzles en een naald van mijn H&S gesloopt. Eentje door hamfistedness en twee door wear and tear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

page404 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Ik heb de Harder & Steenbeck Ultra Two in One besteld. Weer 98 eurootjes in het zwarte hobbygat :+
Ik hoor veel mensen over het beschadigen van naald en nozzle, maar dan moet je het toch wel bont maken?

Tenzij je ze natuurlijk laat vallen, zoals @_Eend_ ;( Echt balen, vooral als je net lekker aan de slag wil!

Die tip over het je naald langs de voorkant demonteren kende ik nog niet. Nu Haal ik die nozzle er al bijna nooit af, misschien dat het met de H&S makkelijker gaat.
Als je Revell spuit net zo in elkaar zat als mijn Revell Vario dan weet ik zeker dat die H&S 100x makkelijker uit elkaar te halen is. Dat is echt een fluitje van een cent :)

Als je hem binnen hebt moet je hem gewoon een paar keer uit elkaar halen en in elkaar zetten, je hoeft er geen raketchirurg voor te zijn, maar gewoon een beetje feeling krijgen met hoe dat ding in elkaar zit is wel handig.
Dr. Strangelove schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:47:
Ik heb in tien jaar 3 nozzles en een naald van mijn H&S gesloopt. Eentje door hamfistedness en twee door wear and tear.
Ik heb veel geleerd van de Revell Vario die ik heb, daar heb ik twee naalden van gesloopt, 1 door hem als een lompe baviaan de airbrush in te proppen, en de andere rolde van mijn bureau af. De naald van mijn H&S was nog de originele naald van een paar jaar terug. Achja, daar gaat weer €11 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik heb even wat hulp nodig.

Ik heb dit weekend 2 tanks klaar gemaakt (ja 2 :P) van Tamiya. gespoten met TS-2.
Nu geen TS-13 gedaan, want het is al laquer.
Paar dagen gedroogd, wou net even wat panel line doen met Tamiya's panel lijn.
Ben er met 1 bezig geweest, maar de linen vloeien prima, maar bij wat grove randen krijg ik te veel lang de randen, ondanks echt mar marginaal aan raak, en van te voren eerst wat verminder op de kwast/steel.

-Kan dit komen omdat er toch geen "harde" clear coat op zit?
-Hoe kan het, als ik het wat schoon probeer te maken, met een beetje thinner (Revell Colormix), dat de verf los laat. Het is Laquer, wat niet door enamel aangetast zou moeten worden.

Quote van Tamiya site:
Tamiya spray paints are not affected by acrylic or enamel paints; therefore, following an overall base coat, details can be added or picked out using enamel ...

Marja, nu is (natuurlijk aan de voorkant) wat ver verminderd.
Dus ik ben nu maar opzoek met goeie (acryl?) basis.
- Iets van Panel liner
- wat beginsol voor weathering wat niet gelijk de verf laag verkloot als ik wat wil opschonen.
Even wat proberen om er wat "vieze" tanks van te maken.

PS:
De tanks zijn een T-35/85 en een KV-1.
beide setjes komen ergens uit de jaren 70, simpel in elkaar te zetten etc :P
Zelf nog wat structuur op de turret van de KV-1 gemaakt met putty, omdat die wel heeel glad was, terwijl normaal wat een ruiger textuur moest hebben. moet zeggen dat het wel aardig gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Revell colormix is volgens mij gewoon thinner of wasbenzine en ik gebruik alledrie door elkaar om mijn AB schoon te maken na gebruik van lacquer paint (Mr Color) dus ja, het is wel degelijk mogelijk om daar je lacquer laag mee te vernaggelen.

Ik blijf erbij dat je voor panel liner beter gewoon waterverf kan gebruiken. In tegenstelling tot enamel-based liners kan je waterverf op elke ondergrond aanbrengen en met water weer verwijderen zonder de laklaag aan te tasten. Het is goedkoop om aan te schaffen (Action), je kan het in alle kleuren mengen en het is makkelijk om fouten te corrigeren.

Als ik weathering wil doen, en ik ben er niet goed in, dus cave emptor, dan breng ik eerst een matte vernislaag aan; dan met pastels of Tamiya weathering powder en een klein penseeltje of mascarastokje aanbrengen. Door de matte laag houdt de pastel veel beter. Als je klaar bent sealen met een extra vernislaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hmm, dan is het logisch..

Zal morgen wel even wat rond kijken voor wat spul. Nadeel is dat er wat te veel keuze/spul hierin isπŸ˜…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand die geinteresseerd is in revell enamel verf? Ik heb een potje of 50 staan, 1 tot 3 jaar oud. Ik ben inmiddels overgestapt op acryl.

Ik heb ook nog een aantal potjes humbrol enamel wash staan, hoewel ik niet garant sta voor de kwaliteit. Ben overgestapt op waterverf.

GeΓ―nteresseerden dragen allen de verzendkosten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCk3hm4jIbwirBMZCH-N-XzZsNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4FkPDbaEO89jiEyjQ7HubFv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:34

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik heb het idee opgevat om brandstofslangen te maken voor mijn 'mad max' truck. Nou dacht ik aan doorzichtige flexibele buizen/slangen waarin ik een doorzichtige 'vloeistof' die ik met fluorverf meng zodat dit op liquide brandstof lijkt.

Een website die goedkope slangetjes verkoopt (en veel meer dingen zoals lijmen ed) heb ik al gevonden. Maar wat zou een handige (liefst goedkope) oplossing zijn als doorzichtige "vloeistof'? Ik heb wel wat opties online gevonden. Kant en klaar 'water', doorzichtig acrylkit, houtlijm. Maar wat is het meest praktische? Zou wel tof zijn als er ook luchtbelletjes te zien zijn. Iemand ervaring hiermee?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Laatst online: 12-10 02:52
Dwarlorf schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:41:
Ik heb het idee opgevat om brandstofslangen te maken voor mijn 'mad max' truck. Nou dacht ik aan doorzichtige flexibele buizen/slangen waarin ik een doorzichtige 'vloeistof' die ik met fluorverf meng zodat dit op liquide brandstof lijkt.

Een website die goedkope slangetjes verkoopt (en veel meer dingen zoals lijmen ed) heb ik al gevonden. Maar wat zou een handige (liefst goedkope) oplossing zijn als doorzichtige "vloeistof'? Ik heb wel wat opties online gevonden. Kant en klaar 'water', doorzichtig acrylkit, houtlijm. Maar wat is het meest praktische? Zou wel tof zijn als er ook luchtbelletjes te zien zijn. Iemand ervaring hiermee?
Wat zal de diameter van de slang worden, hoe groter de slang is hoe makkelijker het word.
Als het bijvoorbeeld 3-4 mm is word het al snel lastig.

Ik heb op zich geen ervaring met deze producten op deze manier,
Maar als ik het zou proberen zou ik eerst houtlijm proberen aangezien die het meest vloeibaar is.

Ik vermoed dat acrylaat kit te stroperig/dik zal zijn om prettig mee te werken.
Tegen de tijd dat je verf en kit goed gemixt hebt kan het best te dik zijn om te gieten in de slang.

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
page404 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Klopt, maar je moet wel eerst wat handigheid opbouwen hoe je met een naald in je handen omgaat hoe stom het ook klinkt. Zo ook als je hem schoon wilt maken met een doekje (ook al heb je je ab goed doorgespoten met thinner, een dag later vind je alsnog opgedroogde verf aan de naald) altijd de naald achteruit langs het doekje trekken. Als je dat vooruit doet, heb je het risico dat die aan de punt blijft haken en dan is die zomaar krom.

Zie het net als een potje verf, daar leer je ook wel voorzichtig mee te zijn door schade en schande 8) En ja, zelf laatst nog een half potje mr hobby primer over mijn tafel gegooid waarvan ik de dop even niet vastgedraaid had :(
Dwarlorf schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:41:
Zou wel tof zijn als er ook luchtbelletjes te zien zijn. Iemand ervaring hiermee?
Vooropgesteld dat ik er zelf geen hans on ervaring mee heb, maar als ik zie wat men met transparant ressin kan doen zoals hele rivieren maken, zou je het eens in die hoek kunnen zoeken. Sowieso kan je in ressin een drupeltje verf doen om het een kleurje te geven. Anders zou je inderdaad pva lijm (witte houtlijm onderandere) kunnen proberen, maar ik vraag me af hoe makkelijk dat in het slangetje te krijgen is. Je kan het natuurlijk met water verdunnen. Een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen dan ressin, dus een testje waard lijkt mij?
Renegade666 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:04:
Ik heb even wat hulp nodig.

Ik heb dit weekend 2 tanks klaar gemaakt (ja 2 :P) van Tamiya. gespoten met TS-2.
Nu geen TS-13 gedaan, want het is al laquer.
Paar dagen gedroogd, wou net even wat panel line doen met Tamiya's panel lijn.
Ben er met 1 bezig geweest, maar de linen vloeien prima, maar bij wat grove randen krijg ik te veel lang de randen, ondanks echt mar marginaal aan raak, en van te voren eerst wat verminder op de kwast/steel.

-Kan dit komen omdat er toch geen "harde" clear coat op zit?
-Hoe kan het, als ik het wat schoon probeer te maken, met een beetje thinner (Revell Colormix), dat de verf los laat. Het is Laquer, wat niet door enamel aangetast zou moeten worden.
Wat voor middel je ook gebruikt (mijn voorkeur blijft olieverf :) ), je zal altijd wat opschoonwerk hebben na het zetten van panel liners. Nu kan je bij olieverf een dag later nog wel wat opschonen, bij acrylverf is dat een minutenkwestie, dus het is vaak wel zaak om na het aanbrengen vrij snel al op te schonen. Pak daar een schoon kwastje voor met minimaal thinners (waar je de panel liner ook mee verdunt) daarop, liefst ook nog op een servetje al wat droger gemaakt, en werk het overschot zo weg. Hoe minder thinners je daarvoor gebruikt, des te minder je risico loopt je verf te beschadigen.

En voor tanks is een satin gloss coat vaak het beste. Op glans blijft je wheatering nauwelijks zitten, op volledig mat blijft alles zitten. Het is dus een kwestie van balans tussen die twee vinden en satin gloss zit daar wat in het midden mee. Ik zou er gewoon eens wat mee experimenteren en er wat gevoel voor opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Invisible_man schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 07:53:

Vooropgesteld dat ik er zelf geen hands on ervaring mee heb, maar als ik zie wat men met transparant ressin kan doen zoals hele rivieren maken, zou je het eens in die hoek kunnen zoeken. Sowieso kan je in ressin een drupeltje verf doen om het een kleurje te geven. Anders zou je inderdaad pva lijm (witte houtlijm onderandere) kunnen proberen, maar ik vraag me af hoe makkelijk dat in het slangetje te krijgen is. Je kan het natuurlijk met water verdunnen. Een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen dan ressin, dus een testje waard lijkt mij?
Ik zou een keer clear PVA kunnen zoeken om ujit te proberen. Maar, zie hieronder.
Manga_Master schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:49:
Wat zal de diameter van de slang worden, hoe groter de slang is hoe makkelijker het word.
Als het bijvoorbeeld 3-4 mm is word het al snel lastig.

Ik heb op zich geen ervaring met deze producten op deze manier,
Maar als ik het zou proberen zou ik eerst houtlijm proberen aangezien die het meest vloeibaar is.

Ik vermoed dat acrylaat kit te stroperig/dik zal zijn om prettig mee te werken.
Tegen de tijd dat je verf en kit goed gemixt hebt kan het best te dik zijn om te gieten in de slang.
Het is 'helaas' 2mm. Ik kan eventueel 3 mm nemen.

Ik heb inmiddels wat filmpjes gekeken en ik denk dat ik een keer een pot (potten) Super Clear Epoxy ga kopen. Heeft een bewerkingstijd van 30 minuten wat genoeg zou moeten zijn.
Ben nu druk bezig het model af te maken, de voorkant moet nog wat uitgebreid worden. Epoxy wordt de laatste stap voor het verven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXG0sdk6wVfSSdkeYsTgP-I4P2c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjTXXjwqajEqPp40JtChhirs.jpg?f=fotoalbum_medium

En in ander nieuws. Ik heb zo'n 3M filtermasker gekocht wat een verademing (pun intended) is dat. Kon ik mooi het minimum aankoopbedrag voor die slangetjes aanvullen (en er meteen flink overheen gaan :D )

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:04:
[...]

Ik zou een keer clear PVA kunnen zoeken om ujit te proberen. Maar, zie hieronder.

[...]

Het is 'helaas' 2mm. Ik kan eventueel 3 mm nemen.
Daarom met water verdunnen. Het enige wat ik mij afvraag is hoeveel het dan bij het uitdrogen weer gaat krimpen. Micro industries crystal clear is sowieso wel handig om te hebben in de modelbouw voor het lijmen van transparante onderdelen enzo en dat is in weze het zelfde als witte houtlijm, alleen wat fijner van kwaliteit specifiek voor modelbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Invisible_man schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:38:
[...]

Daarom met water verdunnen. Het enige wat ik mij afvraag is hoeveel het dan bij het uitdrogen weer gaat krimpen. Micro industries crystal clear is sowieso wel handig om te hebben in de modelbouw voor het lijmen van transparante onderdelen enzo en dat is in weze het zelfde als witte houtlijm, alleen wat fijner van kwaliteit specifiek voor modelbouw.
Enig idee of dat ook te kleuren is door het te mixen met verf of ev inkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:06:
[...]

Enig idee of dat ook te kleuren is door het te mixen met verf of ev inkt?
Kan ik van het weekend wel eens voor je uitproberen, maar ik gok dat je met acrylverf op waterbasis een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Invisible_man schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:07:
[...]

Kan ik van het weekend wel eens voor je uitproberen, maar ik gok dat je met acrylverf op waterbasis een heel eind komt.
Cool, bedankt. En nog een vraag, hoe snel droogt het? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:08:
[...]

Cool, bedankt. En nog een vraag, hoe snel droogt het?
Zal afhangen van hoeveel je het verdunt en hoeveel lucht er bij kan komen, maar lang genoeg om er fatsoenlijk mee te kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manga_Master
Ik heb gisteravond even een testje gedaan met wat Pattex houtlijm en Vallejo Mecha Color Magenta Fluorescent.
Maar het lijkt nu meer op een milkshake dan gekleurd water.
Het was wel op zich redelijk te gieten onverdund.
En het is nu iets van 12 uur later en het is nog plakkerig in het bekertje waar ik het in gemixt hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Manga_Master op 02-04-2021 11:18 ]

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48

Zeddicius

Conscience do cost

Ben na een pauze weer verder gegaan met de Greyhound en ik ben weer op een punt beland waar ik graag jullie advies over wil horen. Gaat om de koepel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IhLqp1hBzaeO6ysOueNHOGKD5c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKd6mzhRkkLdE9yRk7wDWUcj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_mCiRUJ48ZFbrXU335FTUDl7hw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3fW2r6NMT4JqM5BLgupr3m1.jpg?f=fotoalbum_tile

Zoals je kan zien zijn er een aantal onderdelen welke apart geschilderd moeten worden (munitie voor het kanon, de twee machinegeweren etc). Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het liefst bouw ik de koepel volledig op om hem daarna makkelijk in 1 keer te spuiten, maar ik heb dan even geen idee hoe ik die onderdelen dan achteraf kan toevoegen/apart kan schilderen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:43
Zeddicius schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:18:
Ben na een pauze weer verder gegaan met de Greyhound en ik ben weer op een punt beland waar ik graag jullie advies over wil horen. Gaat om de koepel:

[Afbeelding][Afbeelding]

Zoals je kan zien zijn er een aantal onderdelen welke apart geschilderd moeten worden (munitie voor het kanon, de twee machinegeweren etc). Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Het liefst bouw ik de koepel volledig op om hem daarna makkelijk in 1 keer te spuiten, maar ik heb dan even geen idee hoe ik die onderdelen dan achteraf kan toevoegen/apart kan schilderen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Het ligt er aan hoe jij je MG schilderd.

Als je deze een lichte drybrush geeft of met een potlood grafiet aanbrengt zou ik de MG eerst schilderen en dan pas lijmen. De MG zit op een heel klein puntje vast en als je deze eerst schildert en dan lijmt heb je niet het risico op afbreken.

Als je de MG eerst met steel of aluminum schildert en daarna een wash geeft zou je de MG wel eerst kunnen verlijmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
Bij 12 moet alles al 1 kleur hebben.

bij 13 is ook bijna alles 1 kleur, dus ook gewoon spuiten.
Die losse ammo kun je los verven en later in het rekje zetten.
Die MG naast 37mm verven na het spuiten. X-10 dekt goed, dus zie je de kleur ook niet meer

bij 14 is ook alles 1 kleur, op de binnen rand na die blijkbaar wit moet zijn, dus spuiten en daarna wit verven.

Bij 15 alles in elkaar zetten. deels aftapen, spuiten, machine geweer los verven en er op zetten.

Zelf net even mijn mijn weathering stuff getest van AK. Had wat setjes gekocht, heb nu wel even een start om wat te doen.
Nu nog uitvoeren :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/syJHBbL/20210402-112020.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fYWmSzp/20210402-112024.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Manga_Master
En ik ben ook klaar met mijn Alteisen Nacht kit

Eerst de mockup
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U80amotWBASPZtxdaCOjY4Kbfok=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bzfc8P47XjRT06MoZ5sPyVBE.jpg?f=fotoalbum_medium

Gevolgt door dissamblage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cCFb6ldpr8vrZL6So_JwFm1-RE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dN3QEtmjLnQNuUfLXRhfQ8TD.jpg?f=fotoalbum_medium

En tot slot het eindresultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUwOjG3Q-9gdZ4vQQXIz5KkoEDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sl2tWs7tmkKqCvjkXAW7VfbV.jpg?f=user_large

Ik heb Vallejo AIr Artic Blue (71.071), Vallejo Air White (71.001) En Vallejo Mecha Color Pure Black (69.042) gebruikt als hoofdkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48

Zeddicius

Conscience do cost

Renegade666 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:35:
Bij 12 moet alles al 1 kleur hebben.

bij 13 is ook bijna alles 1 kleur, dus ook gewoon spuiten.
Die losse ammo kun je los verven en later in het rekje zetten.
Die MG naast 37mm verven na het spuiten. X-10 dekt goed, dus zie je de kleur ook niet meer

bij 14 is ook alles 1 kleur, op de binnen rand na die blijkbaar wit moet zijn, dus spuiten en daarna wit verven.

Bij 15 alles in elkaar zetten. deels aftapen, spuiten, machine geweer los verven en er op zetten.
..
Als ik je goed begrijp: de verschillende stappen bouwen en na elke stap spuiten. Dan alles in elkaar zetten en nog een laatste spuitbeurt overheen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Zeddicius
Het was idd beetje kortaf :P, de buiten kant hoeft niet zozeer in gedeeltes, de binnen kant denk ik wel, omdat het wat krap is en om dat er een paar kleuren anders zijn. Buiten kant zou je idd dan in 1 keer kunnen spuiten.

Voor deel als je tamiya verf gebruikt, dat is snel droog, dus kun je wel redelijk door werken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Renegade666
Vanavond nog even bezig geweest om mijn KV-1 lekker dirty gemaakt.
Achteraf had ik even een andere volgorde moeten doen (eerst boven, dan beneden :P)

Beetje clipping/grime/rust gedaan, en voornamelijk even met de drek bezig geweest.
In het algemeen viel het mij niet af :D

Ook nog even een Stand geregeld voor de AK/MIG potjes, zodat wat opgeruimder lijkt.

Dus de eerste keer weathering gedaan.
Volgende word de T35/85 even. Deze word iets minder vies, maar wil ik even kijken naar "Sneeuw/ijs" laag.

PICS:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HXTLgd2/20210402-195457.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/st18w5x/20210402-195508.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2KbRSZg/20210402-195515.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/48LVXnJ/20210402-195527.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4mtSg18/20210402-195539.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6DzVw1j/20210402-195633.jpg

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^ Keurig gedaan, wheatering setjes ook op voorraad. Moet eerst de schone Katana afbouwen...
Onder de indruk van de vele details van Tamiya..
Het motorblok alleen zit al 2 werkdagen in...

Pics ( WIP)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IHAk-wFhuidg99b3ZIT0CmgTvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpyP7M5ZtoO7kOXAaEft6fYD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1I1STzHAvUg6e3jez3D3Y6czi9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGbUw5YOHQTjXjYzK78mm0is.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvg93auFZp9jg6OWeLCHmyv4IP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVVZKzgc26WbdMsItHqJp8PF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLhtqHgr1KFRcdI1xIS_vkdPD1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlE2UsXOVuwRbi4c8jhFYF1o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@silitek

Werkt wel lekker weg met 1/6 of niet?
Is het motor blok zo glanzend inclusief? Of moest die zo maken?

Netjes zover.
De ducati hier heb ik nog even aan de kant gelegt. Veel airbrush werk, en geen zin voor elk onderdeel naar het hok te moetenπŸ˜…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Renegade666 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:20:
@silitek

Werkt wel lekker weg met 1/6 of niet?
Is het motor blok zo glanzend inclusief? Of moest die zo maken?

Netjes zover.
De ducati hier heb ik nog even aan de kant gelegt. Veel airbrush werk, en geen zin voor elk onderdeel naar het hok te moetenπŸ˜…
Zo'n groot formaat is inderdaad prettig voor de ogen. De kit bezit inderdaad aantal chrome onderdeeltje, alhoewel er inmiddels toch nog wat airbrush sessies inzitten. Ook in het blokje.
De Duc heeft wat paint nodig inderdaad...snap wel dat je niet telkens zin hebt om de wandeling te maken :)

Motoren blijf leuk, door de vele details..
De volgende wordt ook weer een 1:6 kit...
Zo'n kit waar je zelfs de ketting in elkaar moet prutsen ..

Tamiya - Honda CRF 1000L Africa twin -16042

https://www.conrad.nl/p/t...ets-bouwpakket-16-2303964

Lijkt me wel wat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Wel leuk idd zo'n ding.

Zal nu eerst even de t34/85 afmaken.
Ondertussen nog een M10 aan het bouwen.
Dan zal ik de lambo maar eens makenπŸ˜…

En dan alle moed verzamelen om een King tiger met interieur te doen.

En als die klaar is de ducati maar even. En dan ben door mij stash heen.

Heb nu nog een paar ogen op wat modellen, waaronder een 1/16 pantser en panzer 4.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:08:
[...]

Cool, bedankt. En nog een vraag, hoe snel droogt het? O-)
Uiteindelijk was ik wel twee dagen verder voordat het helemaal transparant opgedroogd was. Opzich is het nog beter gelukt dan ik gehoopt had om eerlijk te zijn 8), maar ben er wel achter dat je snel te veel kleurt met verf en dus echt minimaal moet toevoegen en dat als je het verdunt met water, het heel veel gaat krimpen. Wat je op de foto niet echt ziet is dat het nu alleen tegen de wand van het buisje aanzit terwijl ik het wel helemaal vullend aangebracht heb.

Al met al, is een hoop gepruts en zal met het nodige vallen en opstaan gaan, maar lijkt dus wel mogelijk te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKYTE80HsdXstJfJFpgTGrrGR4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90K4wmzwu8sAwltHZMworYpH.jpg?f=fotoalbum_large

Weer wat verder met de centurion. Alles in de eerste verflaag zitten en de het detailverfwerk van de turret en loop nu grotendeels af. Het canvas doek van de mantlet is ook mooi gelukt. Had hem eerst gespoten met ak real color kaki green en waar ik de tank zelf gespoten heb met mr hobby leveling thinner, heb ik het doek met mr hobby rapid thinner gespoten wat veel matter opdroogt wat mooi oogt naast de semigloss van het olijf groen van de rest van de tank. Daarna met de kwast wat schaduw en highlights aangebracht door de verf een paar tinten donkerder en lichter te maken met zwart of wit er in te mengen. Paar puntjes aluminium op de bevestigingsknopen en een randje rood leer en het lijkt al heel wat :)

De wielen en tracks ook alvast gemonteerd want die verdwijnen straks grotendeels achter de zijschorten. Het leuke van metalen tracks is dat je met wat simpel schuurwerk je de delen die in contact komen met elkaar makkelijk weer terug kan brengen kan kaal metaal. Het roest op de tracks heb ik met de airbrush gespoten en lijkt op de foto wat te sterk en rood, maar valt in werkelijkheid wel mee en met wheatering zal het ook wat milder worden.

Nog genoeg te doen overigens, tools nog even verven, decals plaatsen (is gelukkig bij een tank met vijf decals ook zo weer klaar) en dan alle wheatering nog. Wou deze tank niet al te zwaar gaan wheateren, wil deze keer eens wat experimenteren met meer een stoflaag op de vooral de onderste helft dan echt aangekoekt modder. Deze tanks werden door Nederland vooral in vrede gebruikt, dus zijn dan een stuk beter onderhouden dan bijvoorbeeld tanks in WW2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KExKWDYHrZ2ji0I8ltx14Tnki4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0M9XoeaZbRTOnfPiKOQCnkyg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Invisible_man
Mooi beest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Invisible_man schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:10:
[...]

Uiteindelijk was ik wel twee dagen verder voordat het helemaal transparant opgedroogd was. Opzich is het nog beter gelukt dan ik gehoopt had om eerlijk te zijn 8), maar ben er wel achter dat je snel te veel kleurt met verf en dus echt minimaal moet toevoegen en dat als je het verdunt met water, het heel veel gaat krimpen. Wat je op de foto niet echt ziet is dat het nu alleen tegen de wand van het buisje aanzit terwijl ik het wel helemaal vullend aangebracht heb.

Al met al, is een hoop gepruts en zal met het nodige vallen en opstaan gaan, maar lijkt dus wel mogelijk te zijn.
Bedankt voor het experiment. Een krimpeffect had ik niet aan gedacht. Zou het zonder water dan niet krimpen?

Ik lees dat epoxy resins ook (kunnen) krimpen dus dan zal die super clear epoxy wellicht ook niet geschikt zijn.
Er is ook art resin waar erv geen krimp effect zou moeten zijn. Ik ga nog ff verder op onderzoek uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 04-04-2021 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:31:
[...]

Bedankt voor het experiment. Een krimpeffect had ik niet aan gedacht. Zou het zonder water dan niet krimpen?

Ik lees dat epoxy resins ook (kunnen) krimpen dus dan zal die super clear epoxy wellicht ook niet geschikt zijn.
Er is ook art resin waar erv geen krimp effect zou moeten zijn. Ik ga nog ff verder op onderzoek uit.
geen probleem, zelf ook weer wat van geleerd :)

Het is net als bij verf, het medium waar je mee verdunt (in dit geval water) zal na verloop van tijd verdampen en is dus alleen om het aan te kunnen brengen en de lijm is te dik om fatsoenlijk in het slangetje te krijgen anders.

Het voordeel van een ressin is dat je het niet een losse deeltjes verdunt totdat het vloeibaar is, maar dat je twee componenten hebt die samen een chemische reactie aangaan en een solide geheel gaan vormen. Er verdampt dus nagenoeg niets en zal dan ook nauwelijks krimpen.

Ik denk ook zeker dat het met ressin beter zou gaan, alleen zit daar dan een kostenaspect aan. Het aanbrengen in het slangetje zou overigens misschien wel makkelijker gaan met een injectienaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Invisible_man schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:47:
[...]
Ik denk ook zeker dat het met ressin beter zou gaan, alleen zit daar dan een kostenaspect aan. Het aanbrengen in het slangetje zou overigens misschien wel makkelijker gaan met een injectienaald?
Goeie, eens zien of ze ook injectiespuiten verkopen. Ik ga dan toch zodra het geld zich toestaat die resin kopen

Ok, F* it. Bestelling geplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 04-04-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

Ik heb een Fujimi 1/24 kit liggen, de Ferrari 288 GTO, waarbij er in de handleiding de hele motor assemblage mist. In de handleiding staat bij de sprews een deel 'unused', wat dus alle motor onderdelen zijn.

Als ik filmpjes op internet zoek zie ik wel mensen die de motor er in hangen. Maar dat wordt dus even uitvogelen hoe of wat.

Komt dit vaker voor bij kits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Het komt wel vaker voor dat er ongebruikte onderdelen op sprues zitten, maar een hele motor heb ik nog niet gezien. Maar ik heb maar 1 auto af en ben al een paar jaar 'bezig' met een andere.

Ik zou even kijken of er geen andere varianten zijn van je 288 GTO, meestal kun je op scalemates.com wel de handleiding downloaden van die varianten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Vos
Weet zo net welke je hebt van ze, maar ze hebben 7 kits zo te zien. Kan zijn dat sommige delen worden gebruikt voor een andere kit, maar wel deels de zelfde onderdelen hebben.

Dus even kijken via de andere kits, en dan de motor in elkaar zetten en plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Vos schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:48:
Komt dit vaker voor bij kits?
Ja, bij de centurion zat zowat een complete turret extra in de doos waar ik van een sprue van 20 bij 30 cm maar een handjevol kleine onderdelen nodig had. Voor mij kwam dat mooi uit omdat daar net de onderdelen op zaten die ik nodig had voor de Nederlandse versie die ik aan het bouwen ben. Grote stukken plastic die over blijven knip ik uit de sprue en gooi ik in een doos en gebruik ik later als ik even iets wil testen met verf ofzo.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Renegade666
Gisteren de T34/85 even afgemaakt.
Wou hem eigenlijk nog met winter camo doen, maar toch besloten om het niet te doen.
Komt vast nog wel eens een T34 of KV1/2 langs, dus gaan we dat dan even doen :D

Dus nu een lekkere roestige/vieze T34 :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cLsLQjq/20210404-165216.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C7QNZnG/20210404-165253.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m8BJwL5/20210404-165512.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2K0Y2sK/20210404-165526.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:03:
Gisteren de T34/85 even afgemaakt.
Wou hem eigenlijk nog met winter camo doen, maar toch besloten om het niet te doen.
Komt vast nog wel eens een T34 of KV1/2 langs, dus gaan we dat dan even doen :D

Dus nu een lekkere roestige/vieze T34 :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi zo, lekker vies zo :)

Je zou voordat je de modderklonten aanbrengt (wat heb je daar voor gebruikt?) nog een lichte dust laag aan kunnen brengen op vooral de onderste helft. Dan gaat het modder wat minder abrupt over tot de rest en blend het mooi samen. Hier kan je dat wel mooi zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Invisible_man
Dat had idd wat mooier geweest, was wat te enthousiast denk ikπŸ˜…

Maar aan de andere kant, als je met je schone tank opeens in een drekpool komt, is ook geen stofπŸ˜‡

Ik wou het eerst ook anders doen, wil ook niet veel in 1x doen.

Spul voor modder is, heavy wet mud van MIG.
Zelfs na een dag is het nog wat nattigπŸ˜…

De m10 word niet zo vies, misschien dat ik daar even een lichte dust laag probeer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Manga_Master
Ik heb ook besloten wat de volgende build gaat worden.

Gundam Heavyarms van Gundam Wing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/107Zle8AzNvBHV0DfTfRpOgqwjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q0Y7lT86LXVE5icFs1FBEhhl.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Invisible_man
Renegade666 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:39:
@Invisible_man
De m10 word niet zo vies, misschien dat ik daar even een lichte dust laag probeer.
Wat voor een schonere tank ook wel leuk en makkelijk is om te doen, is om met een stukje verpakkingsschuim (gesneden met een scherp randje) en verf een paar tinten lichter gekleurd chipping aan te brengen (toevallig was ik daar net met mijn tank ook mee bezig), vooral op de onderste helft van de romp op zijschorten enzo. Nu heb ik het vrij dik aangebracht, maar naar smaak kan je natuurlijk meer of minder aanbrengen, vooral aan de randen waar in het echt ook de meeste beschadigingen zouden zitten. De truuk is om de meeste verf eerst op een server weer van het schuim/spons te halen zodat je alleen een paar spikkels overhoud.

Vervolgens met een fijn kwastje een paar lange krassen aanbrengen en het ziet er meteen al interessant uit voor hooguit 15 minuten werk :)

Je kan zelfs nog een stap verder gaan door in de grotere chips nog met een kwastje een klein puntje steel aan te brengen alsof het helemaal tot aan het staal van de tank gechipt is.

Als je hierover vervolgens nog dust en eventueel modder aan zou brengen, geeft dat een mooie gelaagdheid die vrij realistisch oogt.

De decals van de kit zijn trouwens waardeloos en scheurden bij het minste of geringste en gaven ook wel de nodige silvering. Daar maar een paar extra klodders modder overheen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypq2gL-2DwVnkZ1ClOPSuFd64Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3EFh2WzvmC9e5XL4L8VfFj9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ootje70
  • Registratie: April 2007

Ootje70

Work hard, model harder

Nieuw op dit topic maar wel al jaren Tweaker. Lekker bezig geweest met een Revell 1/72 Russische S2. Tweede poging met wheathering na een T1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Rv8eluEAHRDA3zRQKZZDrs-2vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmBkg4vlXXbLnoMst5h8zhsK.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13e9Yw9ck9wi75oArM2qwdnZcTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqFK8peLDbV23OwBUocDZprq.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCPc-XO5YGAdRNWlRIspDjUcRv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyhev6UNQDul2mXluztHJ1EY.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4lKlxMX4KZeysDmc36jMHf3tLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6r9NsH9oQLr4rOkExbuxTIrT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Ootje70 op 05-04-2021 11:53 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

@Ootje70 Oh, dat ziet er goed uit! Lekker vies en gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ootje70
  • Registratie: April 2007

Ootje70

Work hard, model harder

_Eend_ schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:37:
@Ootje70 Oh, dat ziet er goed uit! Lekker vies en gebruikt :)
Dank je wel..ben er wel trots op :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Nog een WIP van de C54-D:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxBL1XIkBzIu7FuJf3Tqp8nbYms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFrpDXhDMgJepzVVcCQsfiXz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fdKYOP5xgzs32bAefh6O5TDuxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1mFSrmEGLn9xzQFkK2K73d8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gl_n-rq2B5_FFzyTKw1yuC5qaRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufZJ2yghln4xLD6ydQ2SLJz8.jpg?f=fotoalbum_tile

Meteen ook de H&S uitgeprobeerd. Eerste ervaring is: wow! Zo kan je ook airbrushen :D
Tweede poging lekker zitten klungelen waardoor ik hem helemaal uit elkaar moest halen en schoonmaken. Leermomentje :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Soms is het wel lekker om eens iets simpels te verven waar weinig mis aan kan gaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shgFtvLvKGsi4J-rF-T7H1KG0SQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXyDFOWchoI44JZIF3sInMXC.jpg?f=fotoalbum_medium
Rechts mischien thuis nog een andere kleur aanbrengen maar had slechts 4 kleuren meegenomen op paasbezoek bij moeke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Dwarlorf schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:29:
Soms is het wel lekker om eens iets simpels te verven waar weinig mis aan kan gaan. [Afbeelding]
Mooie highlights op de rotsen! Heb je daar specifieke kleuren voor, of tint je dan de basiskleur gewoon een paar tinten lichter met wat wit ofzo?
Rechts mischien thuis nog een andere kleur aanbrengen maar had slechts 4 kleuren meegenomen op paasbezoek bij moeke.
Meteen ook maar een paar eieren meegeverft voor pasen? :)
Pagina: 1 ... 20 ... 79 Laatste