ShizuokaRenegade666 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:29:
Hier een mooie fuckup gedaan ivm niet goed lezen.
Nu ben ik 2 onderdelen niet meer..
Iemand een idee waar je bij Tamiya onderdelen kan krijgen?
In 2010 ben ik met mijn familie op vacantie geweest in Japan; we maakten een rondreis langs een aantal steden waar mijn vader gastcolleges gaf. Start in Tokyo, en uiteraard ging ik daar modelbouwshoppen in Akihabara. Gewoonweg fantastisch, zoveel prachtige winkels binnen een paar honderd meter van elkaar. En natuurlijk goedkope Japanse bouwdozen, minimaal 50% goedkoper dan hier. Een van mijn purchases was een 1/72 Tamiya Spitfire. Op mijn hotelkamer aangekomen kwam ik tot de ontdekking dat de decals ontbraken. Bummer, maar ja. Ik had geen tijd meer om terug te gaan naar de winkel.
De volgende dag vertrokken we naar Shizuoka, voor het volgende college. Vanuit de trein viel mijn oog op een groot Tamiya sign op een gebouw, en ik realiseerde me dat hier het hoofdkwartier van Tamiya was. We hadden wat tijd over de volgende dag en ik vroeg aan onze gids of we er niet even langs konden rijden. Waar beter om een vervangende decalset vragen dan bij de fabrikant?
Prachtig pand, chique lobby met design stoelen... er was behalve de zeer charmante receptioniste niemand, maar er stonden wel een stel authentieke racewagens, een klein museumpje met gebouwde modellen en zelfs een merchandise winkeltje. Ik legde het probleem uit aan de receptioniste en ze verdween het pand in. We neusden wat rond tussen de auto's, in het winkeltje (nog maar een bouwdoosje of twee gekocht, met winkelkorting, en een Tamiya coffee mug
We hebben een maand door heel Japan gereisd en veel mooie dingen gezien en dit was zeker één van de hoogtepunten
Anyway, dus, reserveonderdelen. Yeah, toch goedkoper alles bij elkaar om ze bij de importeur te ritselen ja
:strip_exif()/f/image/fMXoriHXJvKgVOlugezzD3zL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OFSQoM3d5TLI408toteN9B9Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yhOEN72QAqoismAWwFsAMJ5N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BsSdfcP3r7Vpe4cbvJ4z1FoV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sEMQ1MsfIXmAoQ5jr4LECJDo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PQeWHpOYjGu8JHFdL2KE6uTR.jpg?f=fotoalbum_large)
These are my principles. If you don't like them, I have others.