Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

Pagina: 1 ... 15 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:42:
[...]
Ik ken hun non-aircraft producten dus niet dus daar is het misschien anders.
Vliegtuigen is inderdaad niet waar ze goed in zijn. Uitzondering is die Fokker DR1 waarvan ze de mallen van Wingnut wings over genomen hebben, en zelfs daar waren wel de nodige problemen mee. Ze zijn wel redelijk goed in armor, het is geen Tamiya of RFM, maar vergelijkbaar met Takom bijvoorbeeld.
[...]
Max 150 is ook wat ik als redelijk zie voor een dergelijke doos. Slide molding is zeker in complexere kits steeds meer van toepassing, Tamiya en Dragon doen het al jaren.
Heb wel eens een interview met Airfix gezien en ook de vraag waarom zij dat niet doen en net zoals het toepassen van PE, is dat duurder en maken zij liever kits voor een lager prijspunt. Dus het is zeker wel duurder, maar zeker geen €300 waard inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag best veel met een dremel en een 1mm boor aan de gang geweest. Het past allemaal net niet :X :(

Net het frame aan elkaar gelijmd, morgen (??) eens kijken of ik hem naadloos kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsDTSybtKG4PDMCwQYWmeK_TgEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0n7VTlZmOyLOq1ibfe2CHmc.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de motorblok is minder mooi geworden. Ik vermoed door het (te vaak) vastpakken.
Nu gebruik ik Aqua color, gebeurd dit minder met enamel?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
streamnl schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:03:
Ook de motorblok is minder mooi geworden. Ik vermoed door het (te vaak) vastpakken.
Nu gebruik ik Aqua color, gebeurd dit minder met enamel?
Met laquers sowieso minder (enamels worden tegenwoordig voornamelijk alleen voor wheatering producten gebruikt, niet zo zeer voor gewone verf. Iets met milieu enzo), maar anders kan je altijd nog een dun laagje transparante lak spuiten, in dit geval mat of matglans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Invisible_man schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:15:
Met laquers sowieso minder (enamels worden tegenwoordig voornamelijk alleen voor wheatering producten gebruikt, niet zo zeer voor gewone verf. Iets met milieu enzo), maar anders kan je altijd nog een dun laagje transparante lak spuiten, in dit geval mat of matglans.
Lak... eigenlijk wel logisch.

Morgen eens kijken of ik al boven de grens van gratis vezendkosten zit en een bestelling eruit gooien.

Ik heb nog een lange weg te gaan voordat ik een model heb, die “showroom waardig” is.
Maar... ik geniet er van. Dat is het belangrijkst.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Invisible_man schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:08:

[...]

Heb wel eens een interview met Airfix gezien en ook de vraag waarom zij dat niet doen en net zoals het toepassen van PE, is dat duurder en maken zij liever kits voor een lager prijspunt. Dus het is zeker wel duurder, maar zeker geen €300 waard inderdaad.
Mja Airfix... die hebben altijd wel een excuus ergens voor. Don't get me wrong, ben blij dat ze regelmatig met nieuwe kits komen maar kwalitatief zijn ze erg hit or miss. Veel reports van short shots dus QA niet op orde. Pasvorm wisselend, en op afstand de grofste paneellijnen van alle moderne kitmakers.

Ben nu met hun Bf-109E in 1/72; op het eerste gezicht lijkt het allemaal prima maar ik blijf maar gaatjes en kiertjes vullen merk ik. Enorme sprue gates waardoor je vooral de kleine onderdelen bijna niet heel van de sprue krijgt ook.

En het argument is altijd 'wij maken kits die ook voor kinderen te bouwen zijn'. Sure, maar de prijs is niet lager dan die van voormalige oostblok kits en kwalitatief is het fors minder. Leg de nieuwe Spitfire Vc naast de Eduard Mk. IX en het verschil is gewoon genant. En die kits zijn identiek geprijsd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:01:
[...]

Mja Airfix... die hebben altijd wel een excuus ergens voor. Don't get me wrong, ben blij dat ze regelmatig met nieuwe kits komen maar kwalitatief zijn ze erg hit or miss. Veel reports van short shots dus QA niet op orde. Pasvorm wisselend, en op afstand de grofste paneellijnen van alle moderne kitmakers.

Ben nu met hun Bf-109E in 1/72; op het eerste gezicht lijkt het allemaal prima maar ik blijf maar gaatjes en kiertjes vullen merk ik. Enorme sprue gates waardoor je vooral de kleine onderdelen bijna niet heel van de sprue krijgt ook.

En het argument is altijd 'wij maken kits die ook voor kinderen te bouwen zijn'. Sure, maar de prijs is niet lager dan die van voormalige oostblok kits en kwalitatief is het fors minder. Leg de nieuwe Spitfire Vc naast de Eduard Mk. IX en het verschil is gewoon genant. En die kits zijn identiek geprijsd.
Ja ben het ook helemaal met je eens hoor. Voor mij is de enige reden om Airfix te kopen als ze een onderwerp uitbrengen wat verder niemand anders heeft zoals de 1/48 Hawker sea fury van een paar jaar geleden. Voor 1/48 waren daarbij de paneellijnen nog net te doen, maar inderdaad aan de grote kant. Ik kan mij voorstellen dat voor 1/72 ze te groot worden. En ook op internet de problemen wel gelezen van mensen met een shortshot vooral in de staartvleugel. Ze laten al hun spuitgietwerk ook in Aziatische landen doen terwijl de engineering allemaal in Engeland plaats vind, dus even snel wat testshots uitproberen is dan ook al een stuk lastiger.

Het is gewoon net zoals bijvoorbeeld Revell een bedrijf dat primair voor de maximale winst gaat. Ze zullen ook pas een nieuwe tooling maken wanneer de oude helemaal niet meer wil verkopen. Het verschil met Revell is dan nog wel dat Airfix dan "classic" op hun doos zet waar Revell een 30 jaar oude tooling nog gerust als nieuw verkoopt met een nieuwe doos en boekje. En ze zullen liever een nieuwe spitfire, mustang of tigertank op de markt bregen waar gewoon betere alternatieven zijn zoals inderdaad die Eduard spitfires, maar dat zijn simpel zat onderwerpen waarvan ze weten dat die wel lopen omdat ze bekend zijn. Onderstaande build review tussen de 1/48 mustangs van Eduard, Meng en Airfix is dat betreft wel een intersante vergelijking, en dat zijn allemaal nieuwe toolings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dank voor de link, die ga ik vanavond op mijn gemak even kijken :) Geen idee hoe die kits tot elkaar staan, 1/48 is niet mijn schaal maar wel erg in opkomst natuurlijk. Op papier zou ik wel weten welke ik zou kopen ;)

Ik vermoed dat Airfix hard teert op haar naam in de UK en dat ze daar ook de meeste sales vandaan halen, uiteraard zijn hun kits meest gericht op onderwerpen die de gemiddelde Britse bouwer aanspreekt, aangevuld met wat 'greatest hits from WWII'. In dat licht was ik echt verrast door hun MiG-17 van een paar jaar terug, dat was echt een left field keuze. Maar opnieuw een kit met forse issues die een simpele test build had kunnen voorkomen.

Ik zit veel op Britmodeller en daar moet je echt oppassen met kritiek hebben op Airfix, wordt niet op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Airfix is een lieveling in Groot-Britannie. Net zoals Revell een goede basis heeft in Duitsland en Nederland.

Tamiya heb ik nog niet eerder gebouwd. Waar ik eigenlijk tegenaan loop is het gebrek aan variatie. Eduard heeft volgens mij hetzelfde probleem. Dat vind ik juist het leuke aan bijvoorbeeld Revell is dat zij vrij unieke kits hebben. De matige kwaliteit neem ik dan op de koop toe.

Wil je een B-17 bouwen, kom je uit bij Revell, Airfix, Hasagawa of Academy. Lunar Module, dan kom je uit bij Dragon/Revell (zelfde tool) of de superlelijke variant van Aoshima.

Ik ben nu bezig met een CL-215. Alleen Heller verkoopt deze, niet de beste kwaliteit. Een CL-415 is alleen bij Revell of Italeri verkrijgbaar.

Revell heeft ook veel Nederlandse producten: Nederlandse Leopard 2, ANWB traumahelikopter, KLM, KLu F-16 etc.

Kijk als ik een P-51 wil bouwen (en die staat nog op het lijstje), koop natuurlijk ik die van bijvoorbeeld Tamiya en niet van Airfix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het klopt dat als je van de gebaande paden wil afwijken dat Eduard en Tamiya je niet erg helpen, zij gaan voor de meest bekende toestellen. Spitfires, Mustangs, Zeroes, Thunderbolts etc. Daarmee dekken ze natuurlijk wel 90% van de markt af en het betekent dat je ook voor alle bekende toestellen tegenwoordig fantastische kits hebt.

Voor minder bekende toestellen kom je met name bij (voormalige) short run manufacturers uit, maar ook die maken tegenwoordig prima kits. Voor elke Corsair die uitkomt zie je tegenwoordig wel 10 minder bekende releases van kleine kitmakers. Bedrijven als AZ, Sword, ClearProp zijn een enorme aanwinst voor de hobby wat dat betreft. Revell maakt ook vooral mainstream kits, maar zoals je zelf aangeeft zijn ze groot in Duitsland dus daar komt veel Luft 46 bij, maar daarbuiten maken ze ook alleen nog maar Spitfires, Corsairs etc. Ik heb al jaren geen interessante 1/72 release van Revell gezien persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 10:27

_Eend_

🌻🇺🇦

Heel mondjesmaat komt er een fabrikant met een NL kit op de markt, IFV Club heeft bijvoorbeeld een YPR-765 PRI, maar zoals bij alle andere grote namen in de markt is dit meer 'per ongeluk' omdat het Koreaanse leger ook dezelfde YPRs heeft (gebruikt). Vindt ik eigenlijk wel jammer, want een kit van de Dikke DAF (YA-328), DAF YP408 of een M39 zie ik wel zitten, maar dat zal niet snel gebeuren, zelfs niet bij Revell omdat die voertuigen niet door andere landen werden gebruikt (de YP-104 is zelfs een prototype, waar er maar 1 of 2 van gebouwd zijn)

Het zijn stuk voor stuk wel interessante voertuigen, maar die zie je buiten de kitjes waar je alleen maar een setje nieuwe decals voor moet maken eigenlijk nooit bij de grote jongens. Vaak is er ergens wel iemand die modellen er van maakt van resin. Maar die worden ergens in een schuurtje gemaakt. Die zie je niet vaak bij winkels maar zul je moeten kopen via een forum/mail/website.

[ Voor 0% gewijzigd door _Eend_ op 22-01-2021 19:15 . Reden: YP408 = YP104 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
_Eend_ schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:28:
Het zijn stuk voor stuk wel interessante voertuigen, maar die zie je buiten de kitjes waar je alleen maar een setje nieuwe decals voor moet maken eigenlijk nooit bij de grote jongens. Vaak is er ergens wel iemand die modellen er van maakt van resin. Maar die worden ergens in een schuurtje gemaakt. Die zie je niet vaak bij winkels maar zul je moeten kopen via een forum/mail/website.
Klopt ja, al zie je wel zo links en rechts wat kleine bedrijfjes die een wat hogere kwaliteit aan ombouwsetjes met ressin en PE op de markt brengen. Heb laatst bij Perfect Scale Modellbau een ombouw voor een Leopard 1 bergingstank specifiek voor de Nederlandse versie (onder andere andere rookgranaatwerpers) gekocht die opzich prima is, maar afgezien daarvan is het vrij minimaal ja. Zou graag nog eens een prtl willen bouwen, maar de NL'se variant heeft andere radars enzo en daar kon ik nog geen ombouwkit van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:45
Ik moet zeggen dat Airfix toch best wel aantal leuke nieuwe tools uitgebracht heeft die echt wel goed passen en te bouwen zijn. Ik heb recent de 1/72 Boulton Paul Defiant Mk.I gebouwd, is echt wel leuke kit die goed past.

Van de andere kant zijn er ook wel nieuwe kitjes die wat minder zijn. ben nu bezig met de 1/72 Me262 daar zitten toch wel wat foutjes in. onder andere de aansluiting van de motoren aan de vleugels daar zitten echt wel wat grote gaten.

Als je Nederlandse militaire DAF's wil bouwen zou je naar kit's van "Den Bels Models" kunnen kijken die heeft aantal 1/72 Resin DAF's uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ze zijn gewoon erg inconsistent. Hun B-17 is een prima kit, beste B-17 die er is op moment. Een aantal 1/48 dozen van ze schijnt ook prima te zijn. Persoonlijk vind ik hun paneellijnen erg diep wat eigenlijk geen van hun kits toppers maakt voor me maar dat is deels ook smaak.

Maar daar staan een hoop misfires tegenover, dieptepunt was de Blenheim waar ze notabene een aparte instructie voor geschreven hebben om hem nog enigszins acceptabel in elkaar te krijgen. Daarnaast hebben ze erg veel QA issues met short shots en missende sprues.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:26
Zo, de eerste kit die ik in 2021 ben gestart is af! Toch nog wat moeite met de PE en uiteraard weer lijmresten op de voorruit (gaat elke keer zo :P). Heb het nog wat geprobeerd te poetsen dus op foto niet echt zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0X2wPag0f-aHW443-23fL6Ovk70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V8vs8e4NB7xSgtNJDR4h6uu8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyBnUCrTrHoHBbnSCw_I9fb59Iw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mw09wJAjPXkvDApSgsZNXwNO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqNibTrZjraUmuRk9LQP-oo0VFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F3nKHHoP7lxCgsFe0mneii17.jpg?f=user_large

Volgende project staat al gereed voor in de primer. Hele kit heeft maar 4 kleuren dus lekker makkelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ausRDh8ZYUdcDmpiWELNR5OfRMw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yPGj8ywNmlFyQsvj9gDcBlyH.jpg?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door Breaker op 19-10-2022 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:21
Vanochtend bedacht ik mij dat mijn pa nog een petro-kachel heeft.
Dus die opgezocht, getest en binnen in het hok gezet.
Heb ik daarna even lekker mijn KV-1 de juiste kleur gezet.

Helaas nog mijn blanke lakken nog niet binnen. Dus volgende week pas weer verder.

Ondertussen nog druk met de M40 van Tamiya, dus heeft ook geen haast.

@Breaker
Netjes! Welke schaal is het btw? ziet er niet erg groot uit namelijk (supra) :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Renegade666 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:13:
@Breaker
Netjes! Welke schaal is het btw? ziet er niet erg groot uit namelijk (supra) :P
Schaal is 1/24 :)

Zie nu op de foto ineens dat het rechterachterlicht door mij vakkundig naar binnen is gedrukt....

[ Voor 17% gewijzigd door Breaker op 23-01-2021 15:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:21
Goedenavond mede modelbouwers,
Eerste post in dit topic.
Na een aantal jaren niks in elkaar te hebben gezet ben ik anderhalf jaar geleden weer eens begonnen.
Ik bouw voornamelijk robot kits van Bandai en Kotobukiya
Ik ben meteen begonnen met airbrushen en het gaat rustig de goede kant op.
Een voorbeeldje van de laatste paar kits die ik heb gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AU4rnfYsOpWVBfHPXTkkZzpEH-M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CHPuT0CLlxSpKWPsMfBx3J9.jpg?f=fotoalbum_medium

Op het moment heb ik 2 projecten, een kitbash voor een diorama.
De kit is geassembleerd maar moet nog geverfd worden en de diorama moet nog gemaakt worden.

En een standaard build waar ik de kit alleen nog moet verfen.

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:21

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik spring een beetje van de hak op de tak de laatste tijd op basis van plotselinge inspriraties. Ik heb een mislukte print van mijn dune guild highliner gecombineerd met eerdere 3d prints tot een soort van jet aircraft. Waarschijnlijk komt ie op de mad max truck die ik eerder een keer gepost heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_vo-Ob9gquT4kD2K121Vj95Zt0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DA0cN5kXg0ysiJmjqrSDKoo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwEg5z-9flYcq-e4B5YRICFXVVg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUs4NwSE8AjqTpnJNFZxnacm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPIJ_UIZhgEGbrjpHpta0J585JM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4VOjdSjWB3vTIuyMAaQWK0W.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhDsT72y_NfxfoFmS2MXXn73D0U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77CEG0FkIvbS81Ev5hTjJDHT.jpg?f=fotoalbum_tile

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Als ik dit (volgende maand???) ga bestellen...
Kan ik dan beginnen met airbrushen of mis ik nog een essentieel onderdeel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phkJNjK2_tznzyNjOYkhnr3mcD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T16qNKAbRW8H8szSOXSUrZMR.png?f=fotoalbum_large

En vraag 2:
Hoe zouden jullie nu nog de plekken bij de zadel mooi maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Oppger5u56t4u5fyzdv2pCgrU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFpiBZQQw88cIlYs56WqCa3W.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_ d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
streamnl schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:38:

[Afbeelding]
De humbroll gloss cote is prima, maar de matt cote is troep naar mijn mening en ervaring. Qua grondverf zou ik ook wat anders kiezen dan Revell.
En vraag 2:
[Afbeelding]

Het probleem is niet zozeer dat het zadel niet goed past, maar dat die twee rompdelen daaronder niet lekker zitten. Dit vullen gaat het niet mooier maken, dus ik zou het eerder dan zo laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vallejo putty is toch water oplosbaar? Vrij zacht om te schuren dan, lijkt me niet ideaal als je gaten hebt die netjes flush moeten zijn. Beter Tamiya putty nemen.

[ Voor 78% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-01-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Invisible_man schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:08:
[...]

De humbroll gloss cote is prima, maar de matt cote is troep naar mijn mening en ervaring. Qua grondverf zou ik ook wat anders kiezen dan Revell.
Wat zou jijzelf dan pakken in plaats die 2?
Dr. Strangelove schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
Vallejo putty is toch water oplosbaar? Vrij zacht om te schuren dan, lijkt me niet ideaal als je gaten hebt die netjes flush moeten zijn. Beter Tamiya putty nemen.
Geen idee. Geen rekening mee gehouden eigenlijk :$
Zal ook jouw input straks aanpassen in mijn lijstje. d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:39

[Afbeelding]

En vraag 2:
[Afbeelding]

Een zogenaamde 'airbrush houder & cleaning pot' is ook nog wel handig bij het schoonmaken (met name bij het leegspuiten met de airbrush cleaner) van de airbrush en kan je meteen gebruiken als standaard als je de airbrush niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
streamnl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 06:54:
[...]

Wat zou jijzelf dan pakken in plaats die 2?
Die van Vallejo is niet slecht en met water verdunbaar, er even vanuitgaande dat je nog niet met laquers aan de gang wil.
Dr. Strangelove schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
Klopt ja, vergelijkbaar met perfect plastic putty, alleen dan iets minder sterk. Werkt goed bij kleine naden die je met een vochtig wattenstaafje na kan strijken, maar niet om kieren op te vullen nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker

[Afbeelding]

En vraag 2:
[Afbeelding]

Qua schoonmaakspulletjes zou ik nog ergens het volgende setje scoren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNfaKGEVHMfTmMd5oNpcKr3FYtw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/veJzg3HXLzVhKVpmA1N2Log7.jpg?f=user_large

Cleaning pot, en wat schrobbertjes voor als de nozzle verstopt raakt etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Breaker op 19-10-2022 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Breaker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:44:
[...]

[Afbeelding]

Als je nu nog een keer kijkt, zie je 63 bestellingen :+
Aangezien het wat langer duurt (en ik toch van plan ben om tzt een airbrush te kopen) meteen besteld met wat afplaktape en 0000 kwasten.
Neophyte_NL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:39:
[...]

Een zogenaamde 'airbrush houder & cleaning pot' is ook nog wel handig bij het schoonmaken (met name bij het leegspuiten met de airbrush cleaner) van de airbrush en kan je meteen gebruiken als standaard als je de airbrush niet gebruikt.
Thanks voor je tip. Zoals hierboven vermeld, er komt eentje mijn kant op.
Invisible_man schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:43:
[...]

Die van Vallejo is niet slecht en met water verdunbaar, er even vanuitgaande dat je nog niet met laquers aan de gang wil.
Dit heb ik moeten opzoeken. En nee, daar ga ik niet aan beginnen. Vooral niet als ik lees "giftig en zeer brandbaar"

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22

Zeddicius

Conscience do cost

Breaker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:44:
[...]

[Afbeelding]

Die pot heb ik ook (na jouw aanbeveling ook volgens mij) en qua borstels werd mij dental brushes aangeraden door @Dr. Strangelove (als ik mij niet vergis). Zijn flexibel en zacht, wat de kans op beschadiging een stuk kleiner maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Zeddicius schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Die pot heb ik ook (na jouw aanbeveling ook volgens mij) en qua borstels werd mij dental brushes aangeraden door @Dr. Strangelove (als ik mij niet vergis). Zijn flexibel en zacht, wat de kans op beschadiging een stuk kleiner maakt.
Dat komt mooi uit. Die hebben wij thuis genoeg liggen. In 2 maten zelf. Donker en licht groen.

Hopelijk mogen de winkels snel open (en zijn ze niet leeggeroofd :( ) zodat ik de airbrush set in het echt kan zien.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vorige week via Facebook een doos gevonden die al heel lang op mijn wish list stond, KDC-10 van Hasegawa in 1/200. Normaal gesproken niet mijn schaal en niet mijn subject; ik bouw weinig civiel omdat het meestal zulke grote kits zijn. Ik heb wel een 1/144 DC-10 liggen maar dat zijn echt grote modellen. In 1/200 is het echter een handzaam model en omdat dit ook een militaire uitvoering is past hij goed binnen mijn KLu verzameling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwqOU1pHAhrauaqwp8pFU0MFX04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpSuirtedAUx8rnSt7CTltgH.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is één van Hasegawa's special editions, waarbij ze een van hun bestaande kits voor de 48ste keer releasen met wat extra onderdelen, in dit geval een extra sprue en wat white metal parts om er een tanker van te maken. En natuurlijk KLu decals, die echter gezien de leeftijd van de kit close to useless zullen zijn. Op FB echter iemand gevonden die een nieuwe set gemaakt heeft dus dat is goede timing.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-01-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Normaliter zou er in Neurenberg een speelgoedbeurs zijn, maar die werd dit jaar logischerwijs geschrapt.

Inmiddels heeft Märklin zijn nieuwe uitgaven voor het komende jaar bekend gemaakt en als verzamelaar van hogesnelheidstreinen wordt het een duur treinen jaar aangezien deze is aangekondigd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGSVPBr4-b_lp_Nb5L6eLnN1_e8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf1WMltMN92R9biWjh8WDsDG.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij betreft zit Märklin wel op de limiet qua prijs. Ja, het ding heeft 2 motoren, ja full sound, alles voorzien van verlichting enzovoort, maar 1100 euro (inclusief de 3 uitbreidingsets) is een serieus bedrag.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@PaT
Marklin is altijd wel duur geweest, en qua valt het mij nog mee.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb me de afgelopen maanden een beetje verdiept in de HO railway hobby, je kan daar je geld nog veel meer in kwijt dan in plastic modelbouw :) Wat me vooral tegen houdt is de ruimte echter, ik heb niet echt een permanente plek waar ik een baan kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 21:27

Vos

AFCA

Gebruiken jullie blanke lak op alle onderdelen? Ook bijv. de interieur onderdelen van een auto of vliegtuig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
In principe niet, maar als de verf in het interieur gloss is vind ik dat niet mooi en spuit ik er een laagje matt coat overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Vos schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:28:
Gebruiken jullie blanke lak op alle onderdelen? Ook bijv. de interieur onderdelen van een auto of vliegtuig?
Hangt een beetje van hoe glad je verf is. Als je een verf op basis van laquers gebruikt en vooral als deze ook nog eens met retarders verdund zijn, heb je vaak al een ondergrond die glad genoeg is voor decals. Zo niet is een dun laagje blanke lak wel zo handig ja. Voor het interieur heb je vaak alleen voor het dashboard wat decals (snelheidsmeter bijvoorbeeld), dus afgezien daarvan hoeft dat niet. Uitzondering daarop is overigens als je met bepaalde wheatering producten aan de slag gaat die bijtend zijn voor de gebruikte onderlaag. Maar of dat nodig is, is ook weer van diverse factoren afhankelijk (welke verf, welke wheatering producten, enz.), maar bij twijfel kan je het altijd wel doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Renegade666 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:19:
@PaT
Marklin is altijd wel duur geweest, en qua valt het mij nog mee.
Ja, dat klopt. Maar een complete TGV set kostte tot voor kort zo'n 900 euro nieuw. (500 voor de basisset en 140 euro per uitbreiding) Om nu 200 euro extra te vragen voor een paar ledstripjes extra en iets meer plastic in de gietmal is best gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb het idee dat Märklin ook een beetje meegaat qua pricing met haar klantenkring, nl. vooral gepensioneerde babyboomers met een gezonde bankrekening. Daar zijn er genoeg van die het niet erg vinden om een premium treintje erbij te kopen een paar keer per jaar.

Overigens doorgekregen van Flash Aviation dat de MikroMir Fokker G-1 1/72 beschikbaar is. Zelf heb ik hem bij de Aviation Megastore besteld, daar is hij nog in pre-order.

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-01-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Vos schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:28:
Soms een gloss lak op de stoelen om wat meer te accentueren bij bijvoorbeeld zwart leer en matte lak of verf voor interieur zoals de vloer en het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:41:
Overigens doorgekregen van Flash Aviation dat de MikroMir Fokker G-1 1/72 beschikbaar is. Zelf heb ik hem bij de Aviation Megastore besteld, daar is hij nog in pre-order.
Zal hij daar denk ik snel genoeg ook wel binnen zijn, bij de 1/48 waren ze er ook wel snel bij. Staat op hun site dat ze hem nog in januari verwachten.

Ben benieuwd hoe die kit in 1/72 uit gaat vallen. In 1/48 was het voor een short-run kit met wat modeling skills wel te doen (al moet ik hem nog steeds eens afmaken, maar dat komt door de deceptie die Hataka verf heet :( ), al hield het detailniveau voor een 1/48 niet over. Volgens mij is de 1/72 een regelrechte downscale, dus zou als het detail hetzelfde blijft zou het een leuke kit kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben benieuwd; mijn vader heeft de Rareplanes vac geprobeerd te bouwen; resultaat was niet slecht maar hij vond hem zelf niet goed genoeg dus heeft hem nooit afgemaakt. De MPM heeft hij wel afgemaakt maar persoonlijk vind ik die kit niet echt lijken, de vorm van de gondel is echt all over the place. Ik ben zeker geen pietlut als het om accuracy gaat maar het lijkt echt nergens naar. Dus ik hoop dat de MikroMir beter is.

En ik hoop dat er snel een masking set uitkomt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:08:
En ik hoop dat er snel een masking set uitkomt ;)
Bij de 1/48 zat die er gewoon bij, bij de 1/72 niet?

Edit:
Volgens hobby link Japan zitten ze er wel bij.

[ Voor 32% gewijzigd door Invisible_man op 26-01-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is dat zo? Als ik op Britmodeller kijk waar ze foto's van de box contents hebben zie ik bij de 1/48 en de 1/72 geen masks. Happy to stand corrected though.

De 1/72 komt wel met '3D' decals voor de cockpit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:23:
Ik heb me de afgelopen maanden een beetje verdiept in de HO railway hobby, je kan daar je geld nog veel meer in kwijt dan in plastic modelbouw :) Wat me vooral tegen houdt is de ruimte echter, ik heb niet echt een permanente plek waar ik een baan kwijt kan.
Psst. H0 ;)

(ik heb die fout een keer bij mijn pa op de treinenclub gemaakt. Ze beten zowat mijn hoofd eraf :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H nul..... H nul.... hoe vaak heb je het op moeten schrijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
_Eend_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:05:
[...]

Psst. H0 ;)

(ik heb die fout een keer bij mijn pa op de treinenclub gemaakt. Ze beten zowat mijn hoofd eraf :+)
Damn that is embarassing, ik zeg altijd netjes H-nul, al vanaf mijn vader toen ik vijf was met zijn baan begin, maar laten we het houden op een gevalletje keyboarddyslexie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Is het ook niet een Amerikaans/Engels dingetje wat hier wat overgenomen wordt? Daar wordt het getal 0 vaak als de letter o uitgespeld en is het niet "H-zero", maar "H-ooh". Denk maar eens aan de 90's tv serie Beverly Hills 90210, dat wordt "Nine-ooh-two-one-ooh" uitgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Damn that is embarassing, ik zeg altijd netjes H-nul, al vanaf mijn vader toen ik vijf was met zijn baan begin, maar laten we het houden op een gevalletje keyboarddyslexie :P
Dikke vingers ;)

En natuulijk zit de O schuin onder de 0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Invisible_man schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:45:
Is het ook niet een Amerikaans/Engels dingetje wat hier wat overgenomen wordt? Daar wordt het getal 0 vaak als de letter o uitgespeld en is het niet "H-zero", maar "H-ooh". Denk maar eens aan de 90's tv serie Beverly Hills 90210, dat wordt "Nine-ooh-two-one-ooh" uitgesproken.
Beverly Hills 90210!!
Jij brengt mooie herinneringen bij mij naar boven.
Ik moest even haar naam opzoeken maar ik was stiekem toch wel verliefd op Brenda Walsh <3

/nutteloze info ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik werk al tien jaar met Britten en heb een tijd in de UK gewoond en je zegt inderdaad eigenlijk nooit 'zero', altijd 'O' of soms 'naught', als je wat ouderwetser of Britser wil overkomen ;)

Waren we niet allemaal verliefd op Brenda? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-01-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Dr. Strangelove
Britten praten ook beter engels dan de amerikanen, Dus ik snap @Invisible_man zijn redenatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Het zal ook wel een generatieverschil zijn waar de jongere generatie ook meer op Youtube enzo zit voor hun modelbouw-/diorama-/treintjesinspiratie waar voornamelijk Engels gesproken wordt en dus zo "blootgesteld" worden aan H-oh :)

Heb dat zelf ook wel in de modelbouw, ik praat bijvoorbeeld ook sneller over een "gloss coat" dan over een "transparante glans-vernislaag" en "filler" ipv plamuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 01:06
Märklin gebruikt in hun video's Halb null als uitspraak:D Dus laten we zeggen dat er geen pijl op gelijk te trekken valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bjarky schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:20:
Märklin gebruikt in hun video's Halb null als uitspraak:D Dus laten we zeggen dat er geen pijl op gelijk te trekken valt?
Als ik het goed heb is H0 ook inderdaad half nul, aangezien het twee keer zo klein is als de "originele" schaal nul, welke daarvoor ofwel echt de eerste was, of de meest populaire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Zo kun je de meest pedante modeltreinenfanaten herkennen; als ze Half-Nul zeggen in plaats van Haaa-Nul.

(ik ken er maar 1 die dat doet. En die krijg ik altijd over de zeik door "Oh, dus schaal U?" te zeggen :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:20

Kraz

Saving the world

Ik blijf met volle verbazing naar deze meneer kijken;
[YouTube: 極上ライフ おとなの秘密基地 自動車プラモデル(2)The Greatest Life : A Secret Base of Ladies and Gentlemen]

- zelf onderdelen etsen
- deuren scharnierend maken
- eigen design interieur maken

Diep respect!

Afgelopen zomer heb ik een vliegtuig gemaakt welke eigenlijk meer voor een neefje bedoeld was. Nu ik al die filmpjes weer bekijk begint het toch weer te kriebelen om wellicht ook een auto te doen.

Iemand een suggestie voor een leuke build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Wat vindt je leuk om te bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 09:42

page404

Website says no

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Invisible_man schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:17:
[...]

Bij de 1/48 zat die er gewoon bij, bij de 1/72 niet?

Edit:
Volgens hobby link Japan zitten ze er wel bij.
Net even met Erwin van de LHS in Aalsmeerderbrug gemaild, de 1/72 kits hebben ook een paint mask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Net even met Erwin van de LHS in Aalsmeerderbrug gemaild, de 1/72 kits hebben ook een paint mask :)
Ah, zie je wel! Ik begon al aan mijzelf te twijfelen want ik had zelf voor de 1/48 ook nog een losse maskset voor de Nederlandse versie (de oranje driehoeken en de nummers) er bij gekocht waar ook masks voor de ramen bij zaten, maar had die voor de ramen dus dubbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Dit is pas een stash _/-\o_ :
https://imgur.com/gallery/nRpnDbf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Invisible_man
Of iemand met geen leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat is iemand die een winkel heeft. Anders is het gewoon zonde.

@Renegade666 Of hij heeft juist wél een leven en komt er niet aan toe

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@streamnl
Het kan beide kanten op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

He, de Treinenhoek in Leeuwarden! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper-xfx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 13:49
_Eend_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:34:
He, de Treinenhoek in Leeuwarden! :P
Ha ja zo voelt het inderdaad aan als ik daar naar binnen stap! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breaker
Jup, daar kan ik nog lang niet tegenop haha!

Zo, de eerste ervaring met Gravity Colors (spanje!) zit er op. Spuit erg fijn weg. Stinkt als een malle dus goed ventileren (vele malen erger dan Zero Paints).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQm6EFFxGmeSEZNnBDx1_YceA_k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5Ti2FvusbQFIENqDdiuJjBrm.jpg?f=user_large

Alles zit inmiddels al in de kleur dus decallen, aflakken en monteren maar!

[ Voor 17% gewijzigd door Breaker op 19-10-2022 07:00 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Sommige “sparen” schoenen, sommige munten, andere weer lucifersdoosjes en jij spaart dus bouwdozen :+

_/-\o_ _/-\o_

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Jup. Ik heb verzamelgenen van mijn ouders meegekregen; CDs, LPs, films, postzegels, teckels, suikerzakjes, videogames, bouwdozen... mijn hele familie heeft een forse tik van de verzamelmolen. Ik zie het zoeken en kopen van dozen net zo goed als een hobby als het bouwen.

Dit is ongeveer 3/4 van mijn verzameling, de rest, veelal oudere en grotere dozen, ligt in opslag bij mijn moeder. Ik bouw sinds midden jaren '80 samen met mijn vader, toen hij overleed een paar jaar terug heb ik de verzameling deels samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:16

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Um... :X [URL="https://tweakers.net/i/75juU_CGk_nViv6DJ0303SNwriM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CvDluAWWszXnsYXPtXzJTwtv.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL

:Y
Hele mooie stash, chapeau.
Ben nog steeds bezig met mijn lotus 72E van Ronnie Peterson

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

streamnl schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:26:
[...]

Sommige “sparen” schoenen, sommige munten, andere weer lucifersdoosjes en jij spaart dus bouwdozen :+

_/-\o_ _/-\o_
Valt nog mee. Iemand die ik ken heeft letterlijk zijn hele huis vol staan met modelautootjes (schaal 1:43). In de woonkamer, in de slaapkamer, op het toilet, op de overloop. Het staat werkelijk overal ramvol met die dingen. En als er geen autootjes staan dan staan er treintjes (H0)

Zijn (inmiddels) ex-vrouw is er jaren geleden met een autohater vandoor gegaan. Geen idee waarom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:20

Kraz

Saving the world

Het liefst een auto of een motor. Iig géén vliegtuig meer.
Militaire voertuigen vind ik niet zo....

Mijn probleem is een beetje dat ik mezelf ga vergelijken met de filmpjes die je op YouTube ziet. Ik vind het dus al snel niet mooi genoeg meer. :$

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
Maar eens wat spul van mijzelf posten.
Dit is Mr. Color (lacquer)

De Piccolo (groene mannetje) is voor een kennis, model uit japan meegenomen eind 2019

Van de Gundam (Mg strike Rouge Ootori) heb ik er twee moeten kopen, omdat ik de heup vernacheld had en het repareren daarvan nog fouter ging... Ben van plan de "spares" te gebruiken voor een diorama met een verlichte Banshee Ver. KA

Meeste technieken uit youtube filmpjes afgekeken en door trail and error.
Nu bezig met custom panel lining op een cheap kitje als experiment.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udxL3D5b_xT-L-7mqUXVxBz1W6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7730oVpEhsmGs4J5wyEpmwgy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOa7XcwtFvS_3VmDYkBBLvt53EE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbMj2qLwlKFZDCsGe4Nddh27.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oolfAjE2G8oqsCqH3tulTrq-sA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4lQgmHYY14xqQcdIS93zmYh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TK7esNbyNBbSK2HdepMm5ZQRbAE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eh5nPA8c4GwCRwkFlRJqgIEg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:21

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

DCG909 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:31:
Maar eens wat spul van mijzelf posten.
Dit is Mr. Color (lacquer)

De Piccolo (groene mannetje) is voor een kennis, model uit japan meegenomen eind 2019.
[Afbeelding][Afbeelding]
Die piccolo ziet er echt ontzettend goed uit. Lijkt letterlijk alsof ie getekend is. Puik werk.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Breaker
De decals zitten er op. Nog even wachten tot alles droog is en dan lakken en afmaken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtLtZ1xDz5OQu66Q5conGshDhOY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1Rws1iVTa18aDJxYNI56v0Nq.jpg?f=user_large

Decals waren wel hit and miss hoor. Sommigen kwamen prima van de decal sheet af en sommigen heb ik er echt af moeten trekken... gelukkig wel goed gegaan :)

[ Voor 38% gewijzigd door Breaker op 19-10-2022 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hier een mooie fuckup gedaan ivm niet goed lezen.
Nu ben ik 2 onderdelen niet meer..

Iemand een idee waar je bij Tamiya onderdelen kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Kraz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Mijn probleem is een beetje dat ik mezelf ga vergelijken met de filmpjes die je op YouTube ziet. Ik vind het dus al snel niet mooi genoeg meer. :$
Dan zou ik een Tamiya kit kopen, zeker in de burger auto/motor categorie hebben ze alleen maar hele goede kits. Revell heeft ook wel leuke kitjes voor als je niet te veel geld wil uitgeven. Ik heb bijv. een Trabant van Revell en die is best goed, niet het meest gedetailleerde model, maar het past allemaal wel goed. Ik zou sowieso niet beginnen met een Formule 1 auto, maar met een wat simpeler model met niet te veel details.

En die filmpjes, tja, dat zijn allemaal mensen met tig jaar ervaring, daar zou ik niet te veel op letten. Voor sommige van die mensen is het zelfs hun werk .
Renegade666 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:29:
Hier een mooie fuckup gedaan ivm niet goed lezen.
Nu ben ik 2 onderdelen niet meer..

Iemand een idee waar je bij Tamiya onderdelen kan krijgen?
Meestal bij de importeur, in dit geval: https://www.tamiya.de/en/home/ (directe link naar de spares pagina: https://service.simba-dickie.com/en/home/tamiya/spare-parts/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@_Eend_

Bedankt.

eerste link wel gevonden, 2de niet :)

Maar ik denk dat ik het al opgelost hebt.
Was namelijk een metalen pin. Deze heb ik nu vervangen door een spijker aan te passen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
[...]
Oh dat blijf je houden hoe goed je er ook in wordt, er is altijd wel iemand die het mooier doet dan jezelf :) De truuk is natuurlijk wel om er inspiratie uit te halen en tips hoe je bepaalde technieken beter kan doen. Ook is het een kwestie van hoeveel tijd je in één model wilt stoppen (of in de meeste gevallen hoeveel geduld je ervoor kan opbrengen) want de echt goede bouwers op Youtube zijn ook echt weken met één model bezig. Voorbeeld daar van is het Youtube kanaal Night Shift welke uren bezig is om met een klein kwastje verf chipping op een tank aan te brengen. Dat is een detailniveau wat veel "amateur" bouwers niet eens bij stilstaan om te doen, laat staan om dat met een kwastje te doen (er zijn andere methodes voor, maar die geven je minder controle), maar wel meespeelt in hoe realistisch je model er uit ziet.

Uiteindelijk is het waar je zelf plezier aan beleeft. De ene wil gewoon veel modellen bouwen zonder te veel toeters en bellen en is met een paar avonden klaar met een model waar de andere een half jaar bezig is met veel skratch building en meerdere lagen aan wheathering en probeert het zo natuurgetrouw te bouwen. Beide is prima en is je eigen keus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Breaker
[...]

Wat zoek je precies? Als je wat te oefenen wilt hebben kan ik je misschien nog wel helpen. Heb nog 2 kits liggen die incompleet zijn die ik wel tegen een kleine vergoeding weg wil doen.

Jägermeister Alfa Romeo 155 V6 TI Tamiya
Subaru WRC Monte Carlo ‘05 Tamiya

De Alfa heeft kapotte voorruit en geen decals meer.
De Subaru geen body en clear parts, wel nog wat decals voor het interieur.

Zo kan je in ieder geval wat oefenen met schilderen etc.

On another note: The Mr Hobby droogt verrekte snel want de McLaren is af!

Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/e7/df/e7dfcc9a6fd08187ddd189a653a8b893.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/19/84/19840b2bcd23612c98d7f029883c8ba7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/39/75/3975adf665982ac1d6644a890e23ee1e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/3c/82/3c823eda03742ac95d95a45f04d106eb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/fe/24/fe24f37cceb5cf3f735acc7d4813bb5d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/6e/96/6e967baafd7a638aa9fceee6c8f31f85.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/5d/67/5d67742166ea8f4a826dc60f82436845.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/64/78/6478a260250eb871519e2fb518f680c6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.modelbrouwers.nl/media/cache/0c/7d/0c7dd89cbfa74dd50566e8237a99c64b.jpg

En aangezien ik toch zo lekker bezig ben deze ook nog even in elkaar gefietst. Body opnieuw gedaan in verband met moldlines. Rest volgens het boekje :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwHpiGMvWy4HRLs--bPlaoaemBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wdaqdnSZF2G2DLyhLZBtF83.jpg?f=fotoalbum_large

Fitment van een easy kit is beter dan de normale kits van Revell :D

[ Voor 54% gewijzigd door Breaker op 19-10-2022 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Renegade666 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:09:
@_Eend_

Bedankt.

eerste link wel gevonden, 2de niet :)

Maar ik denk dat ik het al opgelost hebt.
Was namelijk een metalen pin. Deze heb ik nu vervangen door een spijker aan te passen :)
Goed dat ik die link heb opgezocht. Ik dacht even snel een simpele FW 190 van Tamiya in 1:72 in elkaar te zetten.. Nu ben ik de "voorruit" (kan even niet op de officiële naam komen.) van dat ding kwijtgeraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Breaker schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Wat zoek je precies? Als je wat te oefenen wilt hebben kan ik je misschien nog wel helpen. Heb nog 2 kits liggen die incompleet zijn die ik wel tegen een kleine vergoeding weg wil doen.

Jägermeister Alfa Romeo 155 V6 TI Tamiya
Subaru WRC Monte Carlo ‘05 Tamiya

De Alfa heeft kapotte voorruit en geen decals meer.
De Subaru geen body en clear parts, wel nog wat decals voor het interieur.

Zo kan je in ieder geval wat oefenen met schilderen etc.

On another note: The Mr Hobby droogt verrekte snel want de McLaren is af!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En aangezien ik toch zo lekker bezig ben deze ook nog even in elkaar gefietst. Body opnieuw gedaan in verband met moldlines. Rest volgens het boekje :P

[Afbeelding]

Fitment van een easy kit is beter dan de normale kits van Revell :D
Netjes weer hoor d:)b

Waar haal/maak jij je plankjes?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@_Eend_
Mm, dat is lullig idd. Dat spul heeft bij mij ook wel eens het issue om te verdwijnen in een zwart gat...

Mijn probleem was gelukkig op gelost door 2 spijkers aan te passen.
De m40 is nu klaar, morgen aan de spuit.

Helaas de rest van verf nog niet binnen van krikke.. dus de kv1 ook nog niet af kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker
streamnl schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Netjes weer hoor d:)b

Waar haal/maak jij je plankjes?
De plankjes horen bij de displaycase. Die haal ik bij de Miniatuur Winkel: https://www.deminiaturenwinkel.nl/vitrines/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Breaker schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:22:
[...]

De plankjes horen bij de displaycase. Die haal ik bij de Miniatuur Winkel: https://www.deminiaturenwinkel.nl/vitrines/
Tijd voor een overview foto van bouwsels😇

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Breaker
Renegade666 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:24:
[...]

Tijd voor een overview foto van bouwsels😇
De stand van vandaag :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFpYsH9CgemGX7_3bUOiYG_46Xk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C2XhgxPWMdereMQuF9hOPv8k.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kv1SDIqEcqBjmzol8Ze8lSoqHNo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RThU6m5kTLJDgAT8O3m4aDwA.jpg?f=user_large

Staan nu in de hobbykamer. Moet nog wat plankjes maken zodat ze niet in een hoekje blijven staan :P

[ Voor 48% gewijzigd door Breaker op 19-10-2022 07:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Breaker

Ziet er goed uit!
Al zou ik het liever 1 in grote (glazen) kast hebben, maar zo hou je iig stofvrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Renegade666 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:09:
@Breaker

Ziet er goed uit!
Al zou ik het liever 1 in grote (glazen) kast hebben, maar zo hou je iig stofvrij :)
Heb ik liever ook, maar die ruimte in het huis is in het bezit genomen door boekenkasten, dressoirs en overige vitrinekasten :X dus dan maar zo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Laatst online: 03:21
Ik heb er weer 1 klaar.

1/48 Bandai Real Robot Revolution SPT-LZ-00X-Layzner.
Lag al een tijdje op de plank en eindelijk aan toegekomen.
Geverfd met een H&S Evolution airbrush en Vallejo Air verf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvRb9MceYAnHUZisegYbzW3xLDY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJwGGChKRukMFNFaYx7fMlJI.jpg?f=fotoalbum_medium

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben vanmiddag met de Mod Podge aan de slag gegaan om een wat gerimpeld wateroppervlak te krijgen.

We gingen van spiegelglad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QllxBnH13aC_pUve45Z34xYIwqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcNRzZc8vefJAJoWDwCVg5cw.jpg?f=fotoalbum_large

Naar ingesopt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IM_8f-d2Yx9tpTC25yre6Tw9OOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yb8mkoYCP3cao4KfqIzGAj3T.jpg?f=fotoalbum_large

Naar heel veel blazen (en 5 a 10 minuten wachten is echt te lang meneer Van 't Hof :( )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKmwArjJq5LTC832SQyFE8KKzuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5piLVts8GiYc9aOOX0SOSN0.jpg?f=fotoalbum_large

Naar het eindresultaat van vandaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWKFv8lcOh69phEEk1M9Q8k3pTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zrvycXFhDgiYOjDAMwJU2OG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit nog te bedenken of ik hier en daar een schuimkopje ga maken. Het is maar een bosvennetje, dus woeste golfslag is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
PaT schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:01:
Ik ben vanmiddag met de Mod Podge aan de slag gegaan om een wat gerimpeld wateroppervlak te krijgen.

[Afbeelding]

Naar ingesopt
[Afbeelding]

Naar heel veel blazen (en 5 a 10 minuten wachten is echt te lang meneer Van 't Hof :( )
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit nog te bedenken of ik hier en daar een schuimkopje ga maken. Het is maar een bosvennetje, dus woeste golfslag is niet nodig.
Super gaaf om de foto's te zien!
Eindresultaat is ook erg goed gelukt _/-\o_

Zelf zat ik gisteren te vloeken tijdens het lijmen. Het zal ongetwijfeld ook met mijn vaardigheden te maken hebben maar ik weet inmiddels dat dit model ook niet lekker past.
Het lukt me maar niet om de 4 pijpen aan de uitlaat te lijmen. Zaterdag gestopt doordat ik gefrustreerd raakte en gisteren idem. Inmiddels is het gedeelte wat al gelijmd was, ook minder mooi geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0_vb-CrEDnOoCly5Ia5ZaLBvog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07DUZ8YYeQcKzXvnKjHVgYu6.jpg?f=fotoalbum_large
Vanavond poging 3.
Anders wordt dit de eerste Honda waarbij de rook draadloos vanuit het blok naar de uitlaat gaat.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@streamnl
BEdoel je de chroomdelen?
Die moet je even bij punten waar gelijmt word, even schuren, dan plakt het beter ;)
Op het chroom blijft de lijm niet goed zittne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Soms is het dan ook handiger om een druppeltje CA-lijm (secondelijm) en bij voorkeur de wat dikkere variant te gebruiken voor wat verder gewoon styreen plastic is. Dat is veel sneller uit gedroogd en met de dikke variant vult het ook wat op als het niet goed aansluit. Ook als een onderdeel al geverfd is kan dat handig zijn. Wel uitkijken bij transparant plastic (witte aanslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
@Renegade666 Het is niet goed te zien, maar daar was ik (helaas) zelf ook al achter gekomen.
@Invisible_man Dat heb ik ook vast wel ergens thuis liggen. Zal dat eens proberen.

Beiden bedankt iig.

Mijn probleem is eigenlijk dat het lijkt alsof de buizen te kort zijn.. Dat zal wel niet (hoop ik), maar daar lijkt het op.

En als het niet lukt... tja... dan zie ik wel wat mogelijk is... Op dit moment heb ik een haat/liefde relatie met het model.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:06
PaT schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:01:

[Afbeelding]

Naar ingesopt
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie ik daar Marklin K-Rail?
Heb je daar een complete layout van gemaakt?

Heb zelf nog een buts C-rail liggen en een aardige vloot aan locs ed, maar ik zie het niet zitten om met C-rail een layout te maken.
Liefst zou ik naar DC rail gaan ivm flextrack etc maar zie het ook weer niet zitten om m'n loc te gaan omwisselen dus zit eraan te denken om het zichtbare deel van een toekomstige layout van K-rail te gaan maken.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
streamnl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:43:
@Renegade666 Het is niet goed te zien, maar daar was ik (helaas) zelf ook al achter gekomen.
@Invisible_man Dat heb ik ook vast wel ergens thuis liggen. Zal dat eens proberen.

Beiden bedankt iig.

Mijn probleem is eigenlijk dat het lijkt alsof de buizen te kort zijn.. Dat zal wel niet (hoop ik), maar daar lijkt het op.

En als het niet lukt... tja... dan zie ik wel wat mogelijk is... Op dit moment heb ik een haat/liefde relatie met het model.
Kan vaak al een ander onderdeel zijn wat niet goed past of uitgelijnd is wat dan verderop problemen geeft. Daarom ook altijd voordat je gaat verven zoveel mogelijk passen hoe alles komt, na het verven ga je niet zo ingrijpend meer verbouwen.

Wat overigens nog een andere tip is voor situaties waar je met lijmen niet genoeg mechanische sterkte kan behalen, is om een klein gaatje te boren in beide onderdelen en met messing staf (1 mm bijvoorbeeld) ze aan elkaar te zetten. Dat geeft mechanisch een hoop stevigheid, maar maakt het positioneren ook makkelijker en blijft het beter op zijn plek zitten bij het lijmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:49:
[...]

Zie ik daar Marklin K-Rail?
Heb je daar een complete layout van gemaakt?

Heb zelf nog een buts C-rail liggen en een aardige vloot aan locs ed, maar ik zie het niet zitten om met C-rail een layout te maken.
Liefst zou ik naar DC rail gaan ivm flextrack etc maar zie het ook weer niet zitten om m'n loc te gaan omwisselen dus zit eraan te denken om het zichtbare deel van een toekomstige layout van K-rail te gaan maken.
Dit is een klein stukje van de modulebaan van het 3railforum. deze bak is van mijn zoon. Ik ben zelf bezig met een andere bak (recht, 1,8 meter). We gebruiken inderdaad Marklin K-rails, maar in feite zijn die alleen nodig op de bakovergangen. Op je bak zelf mag je zelf weten wat je gebruikt. Zo komen er op mijn bak Peco rails met Weichen Walter puko's.

Dit is het bakje in vogelvlucht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdiJIOAE16wPV2ulZOEsRRcAMwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHT8yMEGFh9shMTOkMsgqRMt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb net hekjes besteld voor langs het spoor. Verder moet het landschap nog opgeleukt worden en moeten er wat scoutingtentjes komen met een kampvuurtje oid.

Dit is ons experimenteerbakje en dan kan ik het "in 1 keer goed" (uhuh) doen op mijn eigen bak.

[ Voor 24% gewijzigd door PaT op 01-02-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
PaT schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:35:
[...]

Dit is een klein stukje van de modulebaan van het 3railforum. deze bak is van mijn zoon. Ik ben zelf bezig met een andere bak (recht, 1,8 meter). We gebruiken inderdaad Marklin K-rails, maar in feite zijn die alleen nodig op de bakovergangen. Op je bak zelf mag je zelf weten wat je gebruikt. Zo komen er op mijn bak Peco rails met Weichen Walter puko's.

Dit is het bakje in vogelvlucht
[Afbeelding]

Ik heb net hekjes besteld voor langs het spoor. Verder moet het landschap nog opgeleukt worden en moeten er wat scoutingtentjes komen met een kampvuurtje oid.

Dit is ons experimenteerbakje en dan kan ik het "in 1 keer goed" (uhuh) doen op mijn eigen bak.
Ho wacht eens, begrijp ik nou goed dat je met die Weichen Walter puko's iedere rails, 3 rail systeem en dus marklin compatible kan maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Flix20 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Ho wacht eens, begrijp ik nou goed dat je met die Weichen Walter puko's iedere rails, 3 rail systeem en dus marklin compatible kan maken?!
Tot in zekere mate ja. Wissels en kruisingen zijn wel een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
PaT schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Tot in zekere mate ja. Wissels en kruisingen zijn wel een uitdaging.
Helder, die kende ik nog niet!
Opent toch wel een hele berg met nieuwe mogelijkheden.
Nu toch wel spijt dat we 10 jaar geleden dozen vol oud fleischmann gleis hebben weggegooid.
Wissels en kruisingen kan ik me voorstellen dat het daar wat lastiger op monteren is.

Helaas hebben we in ons huidige huis niet echt de ruimte om een mooie layout te gaan bouwen, maar dat gaat met de volgende stap zeker meegenomen worden in de zoektocht om een leuke zolder/kelder ruimte over te houden.

Edit:// Wel een dure oplossing overigens, met +/-€10 per meter.
Je schrikt toch altijd wel hoe snel je meters oplopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Flix20 op 01-02-2021 15:53 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 78 Laatste