rens-br schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:06:
[...]
Dat vroeg ik mij ook af. Geen / weinig support vanuit de community is voor mij een dealbreaker. Ik wil minimaal 3 tot 4 jaar met een toestel doen en dan is custom rom support eigenlijk wel een must.
We gaan het gewoon even in de gaten houden, maar ik verwacht niet dat het ooit op het niveau van OnePlus gaat komen betreft ondersteuning.
Ik moet zeggen dat de Support tot nu toe vrij goed is. In China is dit een vrij grote speler en vrijwel kort na de release kwam de eerste update al uit.
Ik heb het toestel (NEX S 256gb) nu een dag of 4 via een vriend, die heeft hem voor mij meegenomen uit China. Out of the box multilanguage dus ook voor Nederlands instelbaar.
Wil je het een en ander wijzigen via je Vivo account zeggen heb je sinds kort een chinees nummer nodig voor registratie maar dit hoeft niet. Via de Vivo community op Facebook kan je een bericht sturen aan de helpdesk met die vraag, en zij voorzien jou dan van een tijdelijke login zodat je alles kan doen wat je moet doen. Ik had de mijne binnen een half uur operationeel.
Out of the box staat er geen google Playstore op. Deze kan je los downloaden en dan van daaruit de rest zoals services, Gmail, games ect.
Voor sommige China specific apps zoals Istore etc blijft merendeel wel op Chinees staan.
Vooralsnog een zeer fijn toestel om mee te werken. Heb voor de grap wat
benchmarks gedraaid en eindigde soms boven de Xiaomi Black Shark.
Gedraaide benchmarks:
- Slingshot Extreme Unlimited OpenGL ES 3.1: 5100
- Slingshot Extreme OpenGL ES 3.1: 4688
- Slingshot Extrene Vulcan: 3698
- Slingshot: 6301
- Icestorm en Icestorm Extreme: MAX
Komende van een Note 3 is dit in ieder geval een forse stap voorwaarts
[
Voor 11% gewijzigd door
Jeweettoch13 op 13-07-2018 17:51
]