Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Keuze is gevallen op de Vivo, Oppo durft gewoon €999 euro te vragen. Wat ik trouwens in de review van de Vivo Nex dacht te horen is dat je geen third party launchers kunt gebruiken? Dat zou wel een reden kunnen zijn om het niet te kopen. Is dit waar?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2018 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:42:
[...]

To be honest als deze €600 euro is inclusief een Snapdragon 845 dan koop ik zeker geen Vivo Nex, mocht het richting de Samsung prijzen gaan dan blijft het wel bij een Nex, importkosten drukken namelijk het bedrag wat je ervoor betaald nog meer op. Koop je een Nex voor €750 betaal je door importheffingen meer dan €800,-. Veel te veel natuurlijk. De goedkoopste wordt dan bijna €700 euro met de huidige prijzen.
€999 voor 256GB en €1699 voor Lamborghini Edition. Ze zijn gek geworden bij Oppo 8)7 Nu 200% zeker dat ik voor de Vivo Nex ga. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:42:
Keuze is gevallen op de Vivo, Oppo durft gewoon €999 euro te vragen. Wat ik trouwens in de review van de Vivo Nex dacht te horen is dat je geen third party launchers kunt gebruiken? Dat zou wel een reden kunnen zijn om het niet te kopen. Is dit waar?
Oké jij was weer eerder :D

Op mijn Oppo R11s Plus kan ik gewoon een third party launcher gebruiken, dus dat zal bij de Vivo ook wel zo zijn gezien de software bijna hetzelfde is.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iRiBCy/Screenshot_2018_06_19_23_52_27_69.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
WhySoSerious? schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:54:
[...]

Okéjij was weer eerder :D

Op mijn Oppo R11s Plus kan ik gewoon een third party launcher gebruiken, dus dat zal bij de Vivo ook wel zo zijn gezien de software bijna hetzelfde is.

[afbeelding]
In de video van whosetheboss geeft hij aan dat het alleen kan als je een Vivo account hebt, alleen kan je alleen registreren met een Chinees nummer.
Tenminste als ik het goed begreep. Hij vermeldt het in zijn laatste review

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Pukson schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:11:
[...]

In de video van whosetheboss geeft hij aan dat het alleen kan als je een Vivo account hebt, alleen kan je alleen registreren met een Chinees nummer.
Tenminste als ik het goed begreep. Hij vermeldt het in zijn laatste review
Ik zie dat niet bij de Vivo X21, dus dat zal bij de Nex ook wel niet zo zijn. Nog even en dan weten we het zeker :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=G7rPJP_a3VE]

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-06-2018 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zegt het niet voor niks natuurlijk.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 06:31:
Hij zegt het niet voor niks natuurlijk.
precies, en laat ik geen chinees telefoonnumer hebben wat nodig is om een vivo account aan te maken, dat nodig is om een andere launcher er op te zetten. Helaas een dealbreaker voor me. verder perfecte phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P. vd Loo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:10:
[...]

precies, en laat ik geen chinees telefoonnumer hebben wat nodig is om een vivo account aan te maken, dat nodig is om een andere launcher er op te zetten. Helaas een dealbreaker voor me. verder perfecte phone
Ik zou even wachten daarmee. Zijn telefoon heeft duidelijk de China ROM erop staan. Ze komen ook uit met een global ROM. En het lijkt me sterk dat ze daar hetzelfde vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Bericht van verkoper.
Hi,

Chinese version will available next week.
International version will available end of July
Dus dat zal waarschijnlijk de Indische versie zijn, aangezien die ook in juli komt.

https://www.techradar.com...nd-nex-s-in-india-in-july

Hier nog een ander filmpje.

[ Voor 76% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-06-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Modbreak:Berichten over de Oppo Find X horen hier niet thuis, maar mogen vanaf nu in: [Oppo Find X] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
De Vivo Nex heeft trouwens Nederlandse taal. Het geluid uit de speaker klinkt alleen niet zo goed (om 7:37 in filmpje).
Maar goed, ik koop de Vivo Nex natuurlijk voor het mooie grote scherm.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/d6bVPd/Screenshot_2018_06_20_15_51_49_94.png

[ Voor 29% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-06-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
wanneer bestel je hem Why? eind juli?
En vooral waar? Ali?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
[YouTube: https://youtu.be/0n_usgYiTlA]
Chinese teardown, voor wie het leuk vindt om de binnenkant te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Kenny1001 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:26:
wanneer bestel je hem Why? eind juli?
En vooral waar? Ali?
Dit hoort in het levertijden en prijzen topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik twijfel nog over de nex.. Omdat er vrijwel geen custom rom support zal zijn.

Prachtig ding, en als je op let in het filmpje presteert de nex juist beter in het geluid haha, daarnaast heeft het ook akg support voor de headphones, want ohja, de nex heeft een 3.5mm aansluiting! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
banananas schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:55:
Ik twijfel nog over de nex.. Omdat er vrijwel geen custom rom support zal zijn.

Prachtig ding, en als je op let in het filmpje presteert de nex juist beter in het geluid haha, daarnaast heeft het ook akg support voor de headphones, want ohja, de nex heeft een 3.5mm aansluiting! :D
Waarom zal er vrijwel geen custom rom support zijn?
Het is gewoon een Qualcomm device toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
ChinaGeek schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:11:
[...]

Waarom zal er vrijwel geen custom rom support zijn?
Het is gewoon een Qualcomm device toch?
Zo simpel is het helaas niet.. Vivo released de kernel sources praktisch nooit, zoals xiaomi vandaag wel gedaan heeft voor de mi 8. Vivo heeft ook al in een statement eerder gezegd dit ook niet te willen.

Dit zal ervoor zorgen dat de custom rom altijd bugs bevat en in beta blijft.. (net als mijn s7 edge momenteel betreft los)

Edit:

Kijk dit heb je nodig: (is wel de mi8)
https://www.gizchina.com/...ce-code-now-up-for-grabs/

[ Voor 11% gewijzigd door banananas op 21-06-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:33
floriz87 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:57:
[video]
Chinese teardown, voor wie het leuk vindt om de binnenkant te zien.
Ah nice! (@0.52)

Ik dacht eerst dat het mogelijk met een tandheugel zou werken, maar dit ziet er best wel solid uit. 8)
Heb nu meer m'n twijfels over die flatcable op de lange termijn. :P

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 22-06-2018 00:40 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een heel groot nadeel. Je kunt niet eens third-party launchers gebruiken zonder het hebben van een Chinese telefoonnummer.

Waarom Vivo? Slaat helemaal nergens op.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:19:
Wel een heel groot nadeel. Je kunt niet eens third-party launchers gebruiken zonder het hebben van een Chinese telefoonnummer.

Waarom Vivo? Slaat helemaal nergens op.
[video]
Kan wel.. Gewoon even googlen.. Dit probleem was ook op de x20/21

Maar ze maken het je wel verrekte lastig, vreselijk als een bedrijf zo met de gebruiker omgaat (ook qua custom software, dat is de reden dat ik hem niet wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banananas schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:41:
[...]

Kan wel.. Gewoon even googlen.. Dit probleem was ook op de x20/21

Maar ze maken het je wel verrekte lastig, vreselijk als een bedrijf zo met de gebruiker omgaat (ook qua custom software, dat is de reden dat ik hem niet wil)
Geen idee waar je het tegen bent gekomen maar op de X21 was dit zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Ja ik ben me bewust van die vivo account methode en daar had je idd een chinees telefoonnummer voor nodig.

Maar het filmpje wat ik laatst tegen kwam lukte het wel, en switchte ze tussen apex en nova.. Ik ben zoekende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banananas schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:46:
Ja ik ben me bewust van die vivo account methode en daar had je idd een chinees telefoonnummer voor nodig.

Maar het filmpje wat ik laatst tegen kwam lukte het wel, en switchte ze tussen apex en nova.. Ik ben zoekende
Volgens mij gaat het heel lastig worden want er is echt niks over te vinden, tenzij jij het filmpje nog kunt vinden waarin dit ook echt getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Meh, kan het niet vinden. Stom, want ik weet zeker dat het de x21 was. Ik stond namelijk op het punt die te kopen, totdat ik erachter kwam dat de nex kwam.

Sorry man. Als ik het nog tegen kom kopieer ik het hier. Enige kans nu is denk ik als er custom software komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:30
Voor degene die nog een extra willen toevoegen aan hun Nex

https://www.aliexpress.co...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

banananas schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:20:
Meh, kan het niet vinden. Stom, want ik weet zeker dat het de x21 was. Ik stond namelijk op het punt die te kopen, totdat ik erachter kwam dat de nex kwam.

Sorry man. Als ik het nog tegen kom kopieer ik het hier. Enige kans nu is denk ik als er custom software komt.
Of aan de verkopende partij vragen of ze een Vivo account kunnen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
Push notifications schijnen ook niet of nauwelijks te werken. Hoop echt dat ze binnenkort kernel vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:13:
[...]
Of aan de verkopende vragen of ze een Vivo account kunnen aanmaken.
Ik heb nog nooit zulk soort contact met een verkoper gehad, waarbij ik dacht dat de verkoper heel erg slim is. Of dat ze niet overweg kunnen met google translate/de engelse taal onder de knie hebben.

Als een verkoper dat zou kunnen en willen, dan is dat mooi. Al met al vind ik vivo niet gebruiksvriendelijk in de kwestie van haar software, helaas. Een mooie pure android rom/improved stockrom zou toch prachtig zijn op dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
banananas schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:46:

Er zijn zat sites te vinden waar je SMSjes kunt ontvangen op een Chinees nummer. Dus als daar een bevestigingscode naartoe moet is dat echt geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
banananas schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:20:

Op XDA:
Quote:
Originally Posted by HUGO SAN

I have Vivo X20 plus and I setup Nova launcher as a default launcher and no requires Vivo account. Install Google play also is easy, just dowmload from Vivo app store. I have no problem with Whatsapp, Facebook, Messenger, Maps, Youtube, etc. Everything works perfect
I order my Nex ultimate from Liaow so I am waiting fot it very anxious
En
Hi friend ...I saw youtube video at 9:05 ( YouTube: Vivo NEX Unboxing + Hands On: Real Bezel-less ). He does not select nova launcher correctly. He just click Nova Icon and go to account & sync option. Then click in vivo account option.
The way I did was :
1. Settings-more settings-applications-launcher-select nova
2 Then go to permission managment-look for Nova launcher icon and select allow
3 Next go to security-replace the system launcher-select allow launcher to be replaced
Wie weet werkt dat ook voor de Nex.

ref https://forum.xda-develop...-vs-oppo-x-t3806899/page3

Edit: en nog ergens anders
was annoyed about this, because I think it's a limitation and I use myself NOVA launcher, and it's one of the first apps I install when setting up a device from scratch. So I contacted the shop in China where I ordered my NEX, and asked if it is true about this VIVO account thing, and also asked them if eventually they could set up an account for me, that I could use once I get my NEX. They answered: "hi, it's not true, the vivo account only for China area, it's no use in other countries." Not only I think it's great I received a reply within 24 hours (they have to sleep also, don't they? ) but I'm reassured about the question I had.

[ Voor 21% gewijzigd door floriz87 op 26-06-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Ja die info had ik al.. Maar ik zocht het filmpje waarin ze het uitlegden en lieten zien. Ik kan die helaas nergens meer vinden.
Ik weet dat het mogelijk is zonder china account.

[ Voor 4% gewijzigd door banananas op 26-06-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook handig om dit erbij te zetten:
Afbeeldingslocatie: https://dl.xda-developers.com/4/5/3/5/5/6/7/Imagen1.jpeg?key=_v_WtRVrDRIVLvUqZIEjCQ&ts=1530002221
Afbeeldingslocatie: https://dl.xda-developers.com/4/5/3/5/5/6/8/Imagen2.jpeg?key=DgbNN8AR-Df9yzkOuV8PcQ&ts=1530002301

Hopelijk werkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Hopelijk werkt je post dan ook.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je niks?

Rechtstreekse links:
https://dl.xda-developers...-AfXl7XWgAQ&ts=1530003163

https://dl.xda-developers...h0_d6JmDyGg&ts=1530003169

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Die linkjes doen het niet. Krijg een scherm met dat de pagina 'gone' is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Die linkjes doen het niet. Krijg een scherm met dat de pagina 'gone' is
Foto's van Hugo, volgens mij staat Xda niet toe dat hun jpg's worden doorgelinkt.
https://forum.xda-develop...-vs-oppo-x-t3806899/page3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Foto's van Hugo, volgens mij staat Xda niet toe dat hun jpg's worden doorgelinkt.
https://forum.xda-develop...-vs-oppo-x-t3806899/page3
Doen we het zo:
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/5zkag7vgb/Imagen1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/pu6c2f2yz/Imagen2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu maar hopen dat iemand het snel kan bevestigen of het wel degelijk mogelijk is. Als het niet kan, dan neem ik helaas geen Vivo. Wat moet je nu met een iOS look op een Android telefoon :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:07:
[...]
Nu maar hopen dat iemand het snel kan bevestigen of het wel degelijk mogelijk is. Als het niet kan, dan neem ik helaas geen Vivo. Wat moet je nu met een iOS look op een Android telefoon :').
Ik denk zelf dat het echt wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:09:
[...]

Ik denk zelf dat het echt wel mogelijk is.
Ik denk het ook wel, maar dat het omslachtig gaat en dat deze YouTubers niet verder hebben gekeken dan hun neus lang is en daardoor foute informatie aan het verspreiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:14:
[...]

Ik denk het ook wel, maar dat het omslachtig gaat en dat deze YouTubers niet verder hebben gekeken dan hun neus lang is en daardoor foute informatie aan het verspreiden zijn.
Tja, wat ik zo op youtube zag, gaat het met meerdere vivo toestellen zo.
Geen idee waarom ze dit zo doen bij Vivo. Ze zullen wel een reden hebben waarom ze liever willen dat men hun eigen launcher gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Net ook even geprobeerd op een Vivo V9 en hier kan ik gemakkelijk de laucher wisselen naar Nova.
Settings > More settings > Applications > Default app settings > Home screen > Nova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinky-H9 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:25:
Net ook even geprobeerd op een Vivo V9 en hier kan ik gemakkelijk de laucher wisselen naar Nova.
Settings > More settings > Applications > Default app settings > Home screen > Nova
Misschien iets voor in de OP als het daadwerkelijk ook zo op de Nex werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Mmm, zit is ook rond te kijken. Zojuist las ik dit op XDA
I have the Nex. To answer some questions here:

No google out of box but vivo's app store has a "Google installer" app that gives you Google play store and services framework. After that just go into the actual play store and load up the rest. So far everything running fine.

Can't install third party launcher unless you have a vivo account. Can't sign up for a vivo account unless you have a working China phone number. This is damn annoying and dumb.

Push notifications are broken as is the case with most China phones (other than Huawei which fixed this after the mate 10). For whatsapp I must have the app locked into the background to get messages on real time.
Baart mij toch wel zorgen, uit verleden blijkt ook dat Vivo niet echt een developer friendly bedrijf is dat niet snel hun sources uitgeeft.

Wat wel een optie zou zijn is de treble support. De vraag dan is of alles werkend te krijgen is zoals de uitschuifbare front camera

[ Voor 6% gewijzigd door Pukson op 26-06-2018 18:47 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, kreeg net ook een bericht van Liaow webshop. Nova launcher staat inderdaad niet tussen de custom modified settings. Of te wel je kunt inderdaad niet de homescreen aanpassen. Oké geen Vivo Nex dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:21:
Jammer, kreeg net ook een bericht van Liaow webshop. Nova launcher staat inderdaad niet tussen de custom modified settings. Of te wel je kunt inderdaad niet het homescreen aanpassen. Oké geen Vivo Nex dus.
Moet ie niet eerst uberhaupt geinstalleerd worden wil die daartussen komen te staan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriz87 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:38:
[...]

Moet ie niet eerst uberhaupt geinstalleerd worden wil die daartussen komen te staan? 8)7
Dat heeft hij uiteraard gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:56:
[...]

Dat heeft hij uiteraard gedaan.
OK, nette service. Er gaan ook verhalen rond dat je het probleem niet hebt als je buiten China bent. Geen idee of dit uberhaupt kan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk man, hoe kom je eigenlijk aan een uniek Chinees nummer. Via websites gaan niet werken.

Post XDA:
have the vivo x21 (and oppo r15 pro) too. The Nova problem is unique to the nex. I was able to get Nova on the vivo x21 and oppo r15 pro fine. But in nex you MUST HAVE A vivo account. Trust me on this. Ive been slapping Nova on vivo phones since the xplay 6. This is a new problem for the nex and there is no workaround.

It's worth noting I'm using the trash china version of the nex. Maybe if there is an international rom it will be better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Zoiets kleins dat een telefoon verpest.. Heerlijk vivo. Dat de custom roms niet gaan komen, ok.. Maar zoiets simpels als een app uit de playstore niet kunnen gebruiken, dat gaat me wel echt ver hoor.

Benieuwd naar de mi mix 3 en meizu 16.. Hahaha oppo find x vind ook echte nadelen hebben. Al met al het rijtje lenovo z5 wordt voor mij langer en langer op deze manier.

[ Voor 9% gewijzigd door banananas op 27-06-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Sjeez, hoe krijg je het verpest. Ik hoop dat men vanaf een internationale ROM wel e.e.a. kan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo iets kleins maar oh zo frustrerend. En aan een tijdelijk Chinese simkaart komen is schier onmogelijk, helaas. Volgens mij komt er ook een Indische variant uit, maar dat zal het waarschijnlijk een Indische simkaart vereisen.

Dat maakt de Oppo Find X eigenlijk meer aantrekkelijker om te nemen mits het voor veel goedkoper verkocht gaat worden.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Dat ding is echt net uit, alsof hier geen oplossing voor gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
ChinaGeek schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:02:
Dat ding is echt net uit, alsof hier geen oplossing voor gaat komen...
Ongetwijfeld.. Maar koop jij doorgaans dan ook een auto waar dingen aan ontbreken/mankeren?

Het is een investering die je doet, en op dit moment is het een risico die je moet nemen bij aanschaf. Het klinkt simpel, maar vivo staat juist bekend om shitty software transparantie/ondersteuning. Die kernel sources zal ook enorm lang duren voor ze vrijgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
banananas schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Ongetwijfeld.. Maar koop jij doorgaans dan ook een auto waar dingen aan ontbreken/mankeren?

Het is een investering die je doet, en op dit moment is het een risico die je moet nemen bij aanschaf. Het klinkt simpel, maar vivo staat juist bekend om shitty software transparantie/ondersteuning. Die kernel sources zal ook enorm lang duren voor ze vrijgegeven worden.
Ik koop geen auto's in China, bedoeld voor de Chinese markt.
Wanneer je dit soort telefoons wilt, zul je wat extra werk erin steken voor lief moeten nemen.
Zo niet, zoek iets van dichterbij huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
ChinaGeek schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Wanneer je dit soort telefoons wilt, zul je wat extra werk erin steken voor lief moeten nemen.
Zo niet, zoek iets van dichterbij huis.
Bijna elke smartphone komt uit china/azie, en bijna elke smartphone heeft een global versie of software support om te werken in eu. Vivo is een van de weinige bedrijven dat zo strikt is hierin, terwijl ze wel bijna alle banden ondersteunen (dus voor global use is) (ook de china versies) .

Daarnaast hebben mensen er echt wel moeite in gestoken, want ik kan me niet voorstellen dat iemand hier zomaar een smartphone van rond de 700 euro gaat bestellen zonder voorwerk. Ik althans niet, en ik was ook van plan deze smartphone te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
banananas schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:59:
[...]

Bijna elke smartphone komt uit china/azie, en bijna elke smartphone heeft een global versie of software support om te werken in eu. Vivo is een van de weinige bedrijven dat zo strikt is hierin, terwijl ze wel bijna alle banden ondersteunen (dus voor global use is) (ook de china versies) .

Daarnaast hebben mensen er echt wel moeite in gestoken, want ik kan me niet voorstellen dat iemand hier zomaar een smartphone van rond de 700 euro gaat bestellen zonder voorwerk. Ik althans niet, en ik was ook van plan deze smartphone te kopen.
Er zit nogal een verschil tussen een smartphone gemaakt in Azië, maar bedoeld voor de Europese markt en een smartphone gemaakt in Azië en bedoeld voor de lokale markt.
Dat bijna elke smartphone een global software versie heeft, is ook onzin.
Je kan voor deze prijs een geweldige telefoon krijgen, maar het vergt wat aandacht en wat inspanning om hem hier ook goed werkend te krijgen.
Daar is verder niks mee, maar daar moet je gewoon rekening mee houden, wanneer je wilt importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
ChinaGeek schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Ik weet niet in hoeverre dit klopt. Gezien de billboards op het WK in Rusland (waar China niet aan meedoet) vermoed ik dat Vivo toch ook wel meer internationale interesse voor dit toestel beoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
floriz87 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:05:
[...]

Ik weet niet in hoeverre dit klopt. Gezien de billboards op het WK in Rusland (waar China niet aan meedoet) vermoed ik dat Vivo toch ook wel meer internationale interesse voor dit toestel beoogt.
Als dat het geval is, zal hij hier ook wel uitgebracht worden, met geschikte software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
ChinaGeek schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:06:
[...]

Als dat het geval is, zal hij hier ook wel uitgebracht worden, met geschikte software.
Kroatie - Nigeria, vorige week meen ik:

Afbeeldingslocatie: http://images.wionews.com/styles/photo_image_size_1170x645_/s3/photoimages/2018-06-16T210032Z_1_LWD001451X45B_RTRWNEV_E_6058-SOCCER-WORLDCUP-CRO-NGA.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
floriz87 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:10:
[...]

Kroatie - Nigeria, vorige week meen ik:

[afbeelding]
Ja, dat zal, maar dan zullen ze hem dus ook buiten China moeten uitbrengen, met geschikte software.
De versie die je nu vanuit China kunt halen is dat niet, die heeft wat inspanning en aandacht nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Misschien omdat mensen in China ook het WK kijken?

En aangezien Westerse sponsors massaal het WK in Rusland gedumpt hadden was het lekker goedkoop voor de Chinese sponsors.

"trash china version" zegt denk ik ook meer over de persoon dan over de telefoon. Je hoeft hem niet te kopen. Dan wacht je toch op de global.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Is er eigenlijk bekend wat voor een soort glas erop zit? En hebben ze nog een notificatieled erin weten te krijgen? Ik kom nou niet echt eenduidige antwoorden tegen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké er is dus een oplossing. Gewoon via eBay een prepaid simkaart kopen met een Chinese nummer. Net een besteld voor een paar euro. Weet niet of het hier geplaatst mag worden, anders stuur maar een pm voor de link.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Señor Sjon schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:07:
Is er eigenlijk bekend wat voor een soort glas erop zit? En hebben ze nog een notificatieled erin weten te krijgen? Ik kom nou niet echt eenduidige antwoorden tegen online.
Er is amper bezel. Waar zou die led in jouw beleving moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:50:
Oké er is dus een oplossing. Gewoon via eBay een prepaid simkaart kopen met een Chinese nummer. Net een besteld voor een paar euro. Weet niet of het hier geplaatst mag worden, anders stuur maar een pm voor de link.
Alle telefoonnummers moeten met identificatie worden afgesloten. Dus simkaarten die zo worden aangeboden, daar is iets niet pluis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:51:
[...]

Alle telefoonnummers moeten met identificatie worden afgesloten. Dus simkaarten die zo worden aangeboden, daar is iets niet pluis mee.
Waar denk je dat de handel voor is? Om buitenlanders aan een tijdelijk Chinees telefoonnummer te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:27:
[...]

Waar denk je dat de handel voor is? Om buitenlanders aan een tijdelijk Chinees telefoonnummer te laten komen.
Als jij een simkaart wil gebruiken die illegaal verkregen is, of die gebruikt wordt voor illegale praktijken ga je gang.

Zal niet de eerste zijn waarbij of je saldo ineens verdwenen is of persoonlijke gegevens gestolen.

Nogmaals, voor het verkrijgen van een Chinese simkaart moet je je met je persoonlijk ID-bewijs registreren. Alle andere vormen zijn illegaal. Doorverkoop is illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ChinaGeek schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:30:
[...]

Er is amper bezel. Waar zou die led in jouw beleving moeten komen?
Er is een mini bezel rondom en een notificatie LED is maar een speldenknop, maar o zo handig. Ik ben niet zo'n fan van AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:00:
[...]

Als jij een simkaart wil gebruiken die illegaal verkregen is, of die gebruikt wordt voor illegale praktijken ga je gang.

Zal niet de eerste zijn waarbij of je saldo ineens verdwenen is of persoonlijke gegevens gestolen.

Nogmaals, voor het verkrijgen van een Chinese simkaart moet je je met je persoonlijk ID-bewijs registreren. Alle andere vormen zijn illegaal. Doorverkoop is illegaal.
*knip*. Zo kan die wel weer.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 28-06-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
*knip*. Offtopic.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 28-06-2018 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:De simkaart discussie stopt hier. Het is offtopic, zit op het randje en gezien het feit het inmiddels een wellus-niettus spelletje is geworden schieten we er ook maar weinig mee op.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 28-06-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bedankt voor de link, leuke en goede review om te lezen.

De verkorte conclusie van de review is: Goede hardware (met wat opmerkingen) met waardeloze software voor buiten China. De review heeft mij in ieder geval doen besluiten dit toestel links te laten liggen.

Hopelijk komt OnePlus ook met een 'Nex', die hebben de software in ieder geval wel op orde.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 28-06-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zo mooi uit als je er een andere launcher op kunt gebruiken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rens-br schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:16:
[...]

Bedankt voor de link, leuke en goede review om te lezen.

De verkorte conclusie van de review is: Goede hardware (met wat opmerkingen) met waardeloze software voor buiten China.
Ben benieuwd wat de ervaringen zijn met een eventuele global rom. Kan me zo voorstellen met als die Chinese meuk apps het accu verbruik er niet beter op wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
l3art schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:18:
Ben benieuwd wat de ervaringen zijn met een eventuele global rom. Kan me zo voorstellen met als die Chinese meuk apps het accu verbruik er niet beter op wordt.
Dat lijkt mij inderdaad ook. Het scherm is dan wel groter dan de meeste devices met een 845, maar de accu is procentueel gezien ook veel groter. Als op dit toestel een geoptimaliseerde stock rom staat, kan ik mij niet voorstellen dat de accuduur veel slechter is dan meeste andere devices.

Wat ik overigens ook wel fijn vond om te lezen was dat de speaker, met het trillen, op de 'Nex' in ieder geval goed werkt. Bij het Xiaomi toestel hoorde en las ik daar slechte verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:16:
[...]

Hopelijk komt OnePlus ook met een 'Nex', die hebben de software in ieder geval wel op orde.
Dit inderdaad. Mooi concept maar wachten tot Oneplus met zoiets komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws Vivo blijkt zelf mensen die niet over een Chinese telefoonnummer lijken te beschikken te helpen! Je krijgt dan een publieke Vivo account waardoor je alsnog van homelauncher kunt wisselen. Probleem lijkt dus opgelost te zijn als je contact met ze opneemt wanneer je over deze telefoon beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Dat is fijn zeg! Heb je via de mail https://www.vivo.com/en/support/contact-us contact gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat Klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Weet iemand wat een goeie EU oplader is voor de Vivo Nex? Op de oplader staat het volgende: 5V/2A, 9V/2A, 10V/2.25A.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7898a4d4c9d5e277a3ff40d76a02fa3b.png
10V/2.25A opladers kan ik nergens vinden, alleen 20V/2.25A. Gaat dat ook werken of is dat te veel? Zoals deze hieronder bijvoorbeeld.

https://www.qoltec.com/pr...ger-45w-20v-225a-usb-c-pd

[ Voor 57% gewijzigd door WhySoSerious? op 06-07-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo te zien doet hij ook 'gewoon' 2A @ 5V, zoals bijna elke lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl1975
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:26:
Zo te zien doet hij ook 'gewoon' 2A @ 5V, zoals bijna elke lader.
Ja klopt, maar gaat het opladen dan niet trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Meestal zit ie binnen 2 uurtjes wel vol (4000mAh = 4 Ah). Even ervan uitgaande dat de accu ook 5V is, is het 4/2=2uur, maar dit is even heel grof gerekend zonder laadverliezen of optimalisaties (plus je gaat vrijwel nooit vanaf 0 laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Señor Sjon schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:06:
Meestal zit ie binnen 2 uurtjes wel vol (4000mAh = 4 Ah). Even ervan uitgaande dat de accu ook 5V is, is het 4/2=2uur, maar dit is even heel grof gerekend zonder laadverliezen of optimalisaties (plus je gaat vrijwel nooit vanaf 0 laden).
Ik heb net een Oneplus dash oplader geprobeerd, maar snel opladen werkt dan niet op de Vivo Nex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Laat OnePlus nou net zijn eigen systeem hebben. ;)

Maar met een converter kan je gewoon opladen toch? Hoe bevalt ie? Had je een account nodig?

[ Voor 48% gewijzigd door Señor Sjon op 09-07-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Señor Sjon schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:19:
Laat OnePlus nou net zijn eigen systeem hebben. ;)

Maar met een converter kan je gewoon opladen toch? Hoe bevalt ie? Had je een account nodig?
Ja klopt, maar ik heb liever een complete EU lader. Ik zal een quick charge 3.0 oplader nog proberen. Ja het is echt een mooie telefoon. Ja je hebt een account nodig, maar die kreeg ik netjes via een Facebook chat binnen een uur.

Software is bijna hetzelfde als de Oppo R11s Plus die ik al gebruikte, dus voor mij geen probleem. Voor andere is het denk ik wel wennen. Notificaties zijn nog wel een probleem. Ik moet Whatsapp en andere apps op de achtergrond draaien met een lock om notificaties te ontvangen.

In o.a. Rusland komt de Vivo Nex toch nog eind juli, dus dan maar kijken voor dat model. Hopelijk dan de global versie met originele EU oplader en goed werkende notificaties.

https://www.gsmarena.com/...bal_launch-news-32138.php

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 10-07-2018 17:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
rens-br schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:06:
[...]

Dat vroeg ik mij ook af. Geen / weinig support vanuit de community is voor mij een dealbreaker. Ik wil minimaal 3 tot 4 jaar met een toestel doen en dan is custom rom support eigenlijk wel een must.

We gaan het gewoon even in de gaten houden, maar ik verwacht niet dat het ooit op het niveau van OnePlus gaat komen betreft ondersteuning.
Ik moet zeggen dat de Support tot nu toe vrij goed is. In China is dit een vrij grote speler en vrijwel kort na de release kwam de eerste update al uit.

Ik heb het toestel (NEX S 256gb) nu een dag of 4 via een vriend, die heeft hem voor mij meegenomen uit China. Out of the box multilanguage dus ook voor Nederlands instelbaar.

Wil je het een en ander wijzigen via je Vivo account zeggen heb je sinds kort een chinees nummer nodig voor registratie maar dit hoeft niet. Via de Vivo community op Facebook kan je een bericht sturen aan de helpdesk met die vraag, en zij voorzien jou dan van een tijdelijke login zodat je alles kan doen wat je moet doen. Ik had de mijne binnen een half uur operationeel.

Out of the box staat er geen google Playstore op. Deze kan je los downloaden en dan van daaruit de rest zoals services, Gmail, games ect.

Voor sommige China specific apps zoals Istore etc blijft merendeel wel op Chinees staan.

Vooralsnog een zeer fijn toestel om mee te werken. Heb voor de grap wat benchmarks gedraaid en eindigde soms boven de Xiaomi Black Shark.

Gedraaide benchmarks:

- Slingshot Extreme Unlimited OpenGL ES 3.1: 5100
- Slingshot Extreme OpenGL ES 3.1: 4688
- Slingshot Extrene Vulcan: 3698
- Slingshot: 6301
- Icestorm en Icestorm Extreme: MAX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IRgb6ddhzo3VtJ0CvTacYbVl/thumb.jpg?nohitcount=1 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/85qmHTUKKAUxgMta9QZ7Jy95/thumb.jpg?nohitcount=1 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kXCZ7YHeImsGhBQ3RBoluTGz/thumb.jpg?nohitcount=1

Komende van een Note 3 is dit in ieder geval een forse stap voorwaarts :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jeweettoch13 op 13-07-2018 17:51 ]

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
JerryRigEverything :o Teardown komt later.

[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-07-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Jeweettoch13 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:40:
[...]

Ik moet zeggen dat de Support tot nu toe vrij goed is. In China is dit een vrij grote speler en vrijwel kort na de release kwam de eerste update al uit.

Ik heb het toestel (NEX S 256gb) nu een dag of 4 via een vriend, die heeft hem voor mij meegenomen uit China. Out of the box multilanguage dus ook voor Nederlands instelbaar.

Wil je het een en ander wijzigen via je Vivo account zeggen heb je sinds kort een chinees nummer nodig voor registratie maar dit hoeft niet. Via de Vivo community op Facebook kan je een bericht sturen aan de helpdesk met die vraag, en zij voorzien jou dan van een tijdelijke login zodat je alles kan doen wat je moet doen. Ik had de mijne binnen een half uur operationeel.

Out of the box staat er geen google Playstore op. Deze kan je los downloaden en dan van daaruit de rest zoals services, Gmail, games ect.

Voor sommige China specific apps zoals Istore etc blijft merendeel wel op Chinees staan.

Vooralsnog een zeer fijn toestel om mee te werken. Heb voor de grap wat benchmarks gedraaid en eindigde soms boven de Xiaomi Black Shark.

Gedraaide benchmarks:

- Slingshot Extreme Unlimited OpenGL ES 3.1: 5100
- Slingshot Extreme OpenGL ES 3.1: 4688
- Slingshot Extrene Vulcan: 3698
- Slingshot: 6301
- Icestorm en Icestorm Extreme: MAX

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Komende van een Note 3 is dit in ieder geval een forse stap voorwaarts :)
Heb jij ook problemen met Google Play Store? Sommige dingen kan ik niet downloaden en krijg ik error 0. PUBG MOBILE bijvoorbeeld.

Vivo Nex VS Dancer - Durability Test :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TBzwpU9QqwM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
WhySoSerious? schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Heb jij ook problemen met Google Play Store? Sommige dingen kan ik niet downloaden en krijg ik error 0. PUBG MOBILE bijvoorbeeld.

Vivo Nex VS Dancer - Durability Test :+

[video]
Klopt als een bus. Ik installeer hem net ook en krijg de code 0 melding. Dit is echter op te lossen omdat je je Playstore app nog geen rechten hebt toegekend. Onder instellingen bij applicaties kan je bij de playstore app alle rechten selecteren en dan zou het zonder problemen moeten lukken. 2e keer installeren was in ieder geval een succes, al speel ik hem zelf niet :p

[ Voor 0% gewijzigd door Jeweettoch13 op 15-07-2018 21:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Jeweettoch13 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:39:
[...]

Klopt als een bus. Ik installeer hem net ook en krijg de code 0 melding. Dit is echter op te lossen omdat je je Playstore app nog geen rechten hebt toegekend. Onder instellingen bij applicaties kan je bij de playstore app alle rechten selecteren en dan zou het zonder problemen moeten lukken. 2e keer installeren was in ieder geval een succes, al speel ik hem zelf niet :p
Top bedankt, dat was het inderdaad het probleem :)

Over de global versie. De Nex komt 31 juli uit in Rusland en 19 juli in India. Op de pagina van India zie je dat ze Jovi vervangen met Google Assistant en Google Lens. Ook staan alle Google apps vooraf geïnstalleerd.
PRE-INSTALLED APPS
Social Media Apps: Facebook, WhatsApp, Google Duo, Gmail
Google Services: Google, Play Store, Chrome, Gmail, Map, YouTube, Drive, Play Music, Play Movies, Photos, Voice Search, Duo
Others: Newspoint, UC Browser, Amazon, WPS Office, Amazon Pirme Video, Phonepe
Ik ga dan zeker weten voor één van deze versies en de Chinese verkopen. Versie in Rusland heeft een voorkeur, omdat die met EU lader komt.

[ Voor 13% gewijzigd door WhySoSerious? op 16-07-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
WhySoSerious? schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:00:
[...]

Top bedankt, dat was het inderdaad het probleem :)

Over de global versie. De Nex komt 31 juli uit in Rusland en 19 juli in India. Op de pagina van India zie je dat ze Jovi vervangen met Google Assistant en Google Lens. Ook staan alle Google apps vooraf geïnstalleerd.

[...]

Ik ga dan zeker weten voor één van deze versies en de Chinese verkopen. Versie in Rusland heeft een voorkeur, omdat die met EU lader komt.
Vind ik persoonlijk niet de moeite. Alle Apps die ze er extra opgooien kan je los downloaden, en met een adapterblokje van een paar euro kan je de lader ook inzetten. Garantie is dan weer een ander verhaal daar waar ik een Chinese factuur heb.

Wat wel lekker is dat die telefoon ook HDR content support en active noise cancelation heeft op de jack. Verschil van dag en nacht :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Haha, gewoon even de achterkant doorzichtig maken, vond de achterkant al mega mooi, maar dit is toch nog een stapje mooier hoor!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Zo te zien hebben ze op het model uit India Vivo account verwijdert en zijn er natuurlijk geen Chinese apps meer. Ik wacht nog wel even op het model uit Rusland, die staat nu ook op de ru website. :D

[ Voor 43% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-07-2018 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Op dit moment heb ik een OP3, waar ik bijzonder tevreden over ben.
Omdat deze toch al vaker gevallen is en niet echt meer netjes uit ziet, heb ik een Vivo besteld.

Nu ben ik echt een gigantische fan van de menu's/settings e.d. van Oneplus (i.c.m.) de Nova launcher. Nu heb ik al een aantal dingen gelezen over de launcher (dat je die eventueel met behulp van een Vivo account kan aanpassen). Maar nu wil ik graag weten of het mogelijk is om de 'looks' van de oneplus-interface op de Vivo te krijgen.

Wie zou me hier meer over kunnen vertellen?
Edit: Bestelling van telefoon geannuleerd, bleek toch de china version te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Jitsert op 24-07-2018 13:47 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Vivo Nex] Levertijden & Prijzen