Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-06 00:17

Vivo heeft een nieuw toestel gepresenteerd, genaamd de Nex. Vivo claimt dat het een screen-to-body ratio heeft van 91,24%. Als dit klopt is het de telefoon met de hoogste ratio tot nu toe. Het scherm is verder 6,59" en heeft een resolutie van 2316 × 1080.

Het toestel wordt geleverd met een Qualcomm Snapdragon 845 of 710. De versie met 845 wordt geleverd met 8GB werkgeheugen in combinatie met 128 of 265GB. De versie met Snapdragon 710 wordt geleverd met 6GB werkgeheugen en 128GB opslag. Vanwege de grote STB-ratio heeft het toestel een uitschuifbare frontcamera van Sony met 8MP. Op de achterkant zijn twee camera's van 12MP te vinden met ondersteuning voor OIS.

Het heeft ondersteuning voor Bluetooth 5.0, Wifi-AC en in tegenstelling tot eerder Vivo toestellen, wel ondersteuning voor alle in Nederland en België gebruikte freqenties. Wat betreft aansluiting heeft het toestel een USB2.0-C port en 3.5mm aansluiten. Het toestel is verkrijgbaar in de kleuren zwart en rood en te krijgen voor omgerekend 520, 600 en 660 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 845 / 710
GPUQualcomm® Adreno™ 630 / 616
RAM8 / 6 (710 versie) GB
ROM256 / 128 GB
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3.5mm
SensorenVingerafdrukscanner in scherm (845)
Scherm6,59" Full-HD Amoledscherm
Front CameraSony: 8MP
Back CameraDual 12MP, OIS, ledflits
Accu4000mAh
KleurZwart, Rood
Afmetingen162 × 77 × 7,98 mm
GewichtOnbekend
Bijzonderheden91,24% STB-ratio, vingerafdrukscanner in scherm

De Nex ondersteunt de volgende frequenties:
NetwerktechniekBanden
GSM/EDGE850 / 900 / 1800 / 1900 Mhz
3GB1, B2, B4, B5, B8
FDD-LTEB1, B2, B3, B4, B5, B7, B8, B12, B17, B18, B19, B20, B25, B26, B28A, B28B
TDD-LTEB34, B38, B39, B40, B41

En werkt daarmee perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.012-06-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Officier-Dries
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23:01

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Die rode blijf ik fugly vinden. Die zwarte daarentegen..

:9

• Officier-Dries
quote:
Joosie200 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:59:
Die rode blijf ik fugly vinden. Die zwarte daarentegen..

[afbeelding]

:9
Zeker niet lelijk maar zwart is het mooist natuurlijk. Omdat de bezels daarmee meer immersive lijken.

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:28
Wat uitgebreidere review, meest informatieve tot nu toe imo:

YouTube: [English] vivo NEX review: the true bezel-less smartphone in 2018

Camera kwaliteit lijkt voorlopig ondermaats (imo):

En de launch:

floriz87 wijzigde deze reactie 12-06-2018 17:12 (37%)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:07

l3art

Moderator Mobile
Vraag me af of er nog meer verschillen zijn tussen het topmodel en het model met de 710 processor buiten hetgeen om wat nu al bekend is zoals geheugen en opslag. Camera bijvoorbeeld?
Die vingerafdruk scanner onder het scherm zal nog niet heel snel zijn als ik het zo zie. Heb nu een vingerafdruk scanner op de achterkant en vind dat meer dan prima eigenlijk. Dat heeft dan meer mijn voorkeur dan een trage scanner onder het scherm.

l3art wijzigde deze reactie 12-06-2018 17:10 (10%)

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way you're a mile away, and you have their shoes too.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
l3art schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:09:
Vraag me af of er nog meer verschillen zijn tussen het opmodel en het model met de 710 processor.
Voorzover de website zicht goed laat vertalen zit er buiten RAM en opslag geen verdere verschillen tussen de 845 en 710 versie.

Edit: En inmiddels is de aankondiging ook op de FP verschenen: nieuws: Vivo onthult 'fullscreensmartphone' Nex zonder inkeping aan de bovenkant.

rens-br wijzigde deze reactie 12-06-2018 17:14 (29%)

• Officier-Dries
quote:
l3art schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:09:
Vraag me af of er nog meer verschillen zijn tussen het topmodel en het model met de 710 processor buiten hetgeen om wat nu al bekend is zoals geheugen en opslag. Camera bijvoorbeeld?
Die vingerafdruk scanner onder het scherm zal nog niet heel snel zijn als ik het zo zie. Heb nu een vingerafdruk scanner op de achterkant en vind dat meer dan prima eigenlijk. Dat heeft dan meer mijn voorkeur dan een trage scanner onder het scherm.
Twijfel ook een beetje, want haal het puur voor het design en dan is de goedkoopste versie prijstechnisch gezien heel aantrekkelijk om te kopen. En voor de processor hoef je het ook niet te laten, de Snapdragon 710 zal ook gewoon rap genoeg zijn om alle moderne applicaties vlot te laten werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Officier-Dries schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:17:
[...]

Twijfel ook een beetje, want haal het puur voor het design en dan is de goedkoopste versie prijstechnisch heel aantrekkelijk om te kopen. En voor de processor hoef je het ook niet te laten, de Snapdragon 710 zal ook gewoon rap genoeg zijn om alle moderne applicaties vlot te laten werken.
Agree. Had mezelf vorig jaar al voorgenomen dat ik echt niet meer de high end specs nodig heb voor hetgeen wat ik doe op een telefoon. Ben geen gamer oid. Dus als het toestel gewoon vlot reageerd op de basis taken, ik filmpjes kan kijken, youtube kan beluisteren etc is het voor mij al snel prima.
Maar ja toen kwam de 5T en toch maar die gekocht. 8)7

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way you're a mile away, and you have their shoes too.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Officier-Dries
quote:
l3art schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Agree. Had mezelf vorig jaar al voorgenomen dat ik echt niet meer de high end specs nodig heb voor hetgeen wat ik doe op een telefoon. Ben geen gamer oid. Dus als het toestel gewoon vlot reageerd op de basis taken, ik filmpjes kan kijken, youtube kan beluisteren etc is het voor mij al snel prima.
Maar ja toen kwam de 5T en toch maar die gekocht. 8)7
Precies hetzelfde, game eigenlijk nooit op een smartphone en in de praktijk blijken de verschillen tussen een top tier chip en een midrange versie een paar miliseconden te zijn bij het openen van apps :P en om daarvoor ¤200,- euro meer neer te leggen? Niet nodig. Vooral niet als het uiterlijk hetzelfde is gebleven. Kom maar op met de Vivo Nex _/-\o_.

• floriz87
Overigens wordt bij het overzicht van Android authority band 20 niet vermeld - https://www.androidauthority.com/vivo-nex-review-875140/. Nog even fingers crossed dus.

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21:30
Hoe is de custom rom support normaal bij dit merk? Lijkt me een prachtig toestel!

Huidige Pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 00:11
quote:
Bassbounce schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 06:44:
Hoe is de custom rom support normaal bij dit merk? Lijkt me een prachtig toestel!
je bedoelt als in lineage en miui en dat soort roms?

Redelijk karig. Ik vroeg mij dit ook af, en zocht op wat oudere modellen en nieuwere.. Maar ik denk niet dat de voorgaande modellen populair waren? Erg weinig tot geen keuze uit custom roms op XDA.

Nu las ik ook ergens op internet dat het bij vivo sowieso lastig is om de bootloader te unlocken, alszijnde een methode hiervoor te vinden. Ik hoop dat dit apparaat wereldwijd goed aan slaat en de custom software op gang komt. Het is in ieder geval geen xiaomi product haha, die hebben namelijk ontzettend veel keuze en vaak meer dan samsung galaxy apparaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Bassbounce schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 06:44:
Dat vroeg ik mij ook af. Geen / weinig support vanuit de community is voor mij een dealbreaker. Ik wil minimaal 3 tot 4 jaar met een toestel doen en dan is custom rom support eigenlijk wel een must.

We gaan het gewoon even in de gaten houden, maar ik verwacht niet dat het ooit op het niveau van OnePlus gaat komen betreft ondersteuning.

• floriz87
quote:
rens-br schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:06:
[...]

Dat vroeg ik mij ook af. Geen / weinig support vanuit de community is voor mij een dealbreaker. Ik wil minimaal 3 tot 4 jaar met een toestel doen en dan is custom rom support eigenlijk wel een must.

We gaan het gewoon even in de gaten houden, maar ik verwacht niet dat het ooit op het niveau van OnePlus gaat komen betreft ondersteuning.
Mwah, als dit toestel dermate revolutionair is in telefoonland als OPO, dan heb je kans dat het breed wordt opgepakt door de custom ROM community. Nadeel is alleen dat die community de laatste jaren wat is gefragmenteerd, terwijl in de tijd dat de OPO op de markt kwam het wat eensgezinder was (naar mijn idee).

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:18
Ik las op Twitter een interessante gedachtengang, Vivo is net als OnePlus van BBK, dus zou het niet heel goed kunnen dat dit design ook naar OnePlus komt? Dit is wel met OnePlus en Oppo gebeurd, wat ook van BBK is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shuven
Natuurlijk.. Het is nu immers revolutionair op telefoon gebied.. Buiten de bbk groep zullen ook andere bedrijven achter de oren krabben en met dit nieuwe concept van telefoons moeten komen als reactie. Is een logisch gevolg, net als de notch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Verona27 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:41:
Ik las op Twitter een interessante gedachtengang, Vivo is net als OnePlus van BBK, dus zou het niet heel goed kunnen dat dit design ook naar OnePlus komt? Dit is wel met OnePlus en Oppo gebeurd, wat ook van BBK is.
Er is inderdaad een kans dat dit de basis voor de OnePlus 6T gaat worden, aan de andere kant is de OnePlus 5, 5T en 6 allemaal afgeleid van een OPPO toestel. Dus of ze nu ineens de switch gaan maken naar een van de andere dochters, ik weet het nog niet.

Overigens had je daarvoor niet zo ver hoeven gaan hoor. Gisteren kwam dezelfde discussie ook voorbij op de FP. :p
quote:
floriz87 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:35:
Mwah, als dit toestel dermate revolutionair is in telefoonland als OPO, dan heb je kans dat het breed wordt opgepakt door de custom ROM community.
Dit ben ik deels met jou eens. Een toestel kan wel heel revolutionair zijn, maar als het vervolgens een kriem wordt om iets te ontwikkelen (andere blops, kernel niet vrijgegeven, geen unlockable bootloader, etc) zal de enthouiasme van de meeste ontwikkelaars gauw afnemen denk ik. Daarnaast is het ook belangrijk dat de toestellen populair en veel gekocht worden, immers moet je ook gebruikers hebben voor de custom ROM's.
quote:
Nadeel is alleen dat die community de laatste jaren wat is gefragmenteerd, terwijl in de tijd dat de OPO op de markt kwam het wat eensgezinder was (naar mijn idee).
Ik heb dat idee juist wat minder. Sinds het uitkomen van LineageOS heb ik juist het idee dat ze steeds sneller, steeds meer en steeds makkelijker toestellen ondersteunen. Waardoor er relatief veel gebruikers officiële LOS gebruiken en steeds minder gebruikers onofficiële builds (of afgeleide daarvan).

Maar het zal de toekomst moeten uitwijzen. Wanneer de reviews goed zijn en er door de community zeer enthousiast op gereageerd wordt, kan dit best de opvolger van mijn OPO worden.

rens-br wijzigde deze reactie 13-06-2018 10:14 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 00:18
quote:
rens-br schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:08:
[...]

Er is inderdaad een kans dat dit de basis voor de OnePlus 6T gaat worden, aan de andere kant is de OnePlus 5, 5T en 6 allemaal afgeleid van een OPPO toestel. Dus of ze nu ineens de switch gaan maken naar een van de andere dochters, ik weet het nog niet.

Overigens had je daarvoor niet zo ver hoeven gaan hoor. Gisteren kwam dezelfde discussie ook voorbij op de FP. :p
Hmm okay dat is wel een goed punt, zal misschien ook van het succes van dit toestel afhangen oid. Ben nu wel betrapt dat ik het FP artikel niet heb gelezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Verona27 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:11:
Hmm okay dat is wel een goed punt, zal misschien ook van het succes van dit toestel afhangen oid.
Dat lijkt mij ook zeker een belangrijk punt. Maar ik denk dat ook de kwaliteit, degelijkheid en snelheid van het toestel veel zal uitmaken. OnePlus hamert echt op vloeiendheid en de FPS van die toestellen zijn de snelste in de markt, terwijl die in het scherm een stukje trager is. Wellicht wil OnePlus dus wachten met het uitbrengen van zo'n soort toestel, totdat de techniek goed uitontwikkeld en getest is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shuven
Voor mij was het niet duidelijk, en ook niet goed te vinden.. Maar als het goed is ondersteund het gewoon de Nederlandse taal. Ik vroeg dit aan een verkoper van de telefoon, en die bevestigde dat.

• floriz87
quote:
Shuven schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:26:
Voor mij was het niet duidelijk, en ook niet goed te vinden.. Maar als het goed is ondersteund het gewoon de Nederlandse taal. Ik vroeg dit aan een verkoper van de telefoon, en die bevestigde dat.
Je bedoelt FuntouchOS? Kan me haast niet voorstellen dat dat NL ondersteunt. Welke verkoper zei dit?

• Officier-Dries
Zal hoogstwaarschijnlijk een custom ROM zijn met de Playstore al ingebakken. Dat doen alle AliExpress verkopers.

• WhySoSerious?
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:18
quote:
Officier-Dries schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:41:
Zal hoogstwaarschijnlijk een custom ROM zijn met de Playstore al ingebakken. Dat doen alle AliExpress verkopers.
Ja bij Ali hebben ze het wel over een global rom.
quote:
Vivo Nex with Global Rom is presale now, We will be the first store to have stock, ship out between 24~30th,June

http://www.speedtest.net/my-result/4477844115

• Officier-Dries
quote:
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:54:
[...]

Ja bij Ali hebben ze het wel over een global rom.

[...]
Welke shop is dat?

• Officier-Dries
quote:
Ze zijn inderdaad te duur. Zou gewoon wachten als ik jou was, hoe meer winkels het aanbieden hoe goedkoper het wordt.

• Shuven
Ah, dat wist ik niet, dat ali shops global roms installeren!

Wel tof, heb daar totaal geen moeite mee.. Als hij bevestigd dat het nederlands heeft, dan maak je mij er al blij mee.

Het was idd een ali shop, en ze zijn idd qua prijs nog te hoog, maar de eerste prijsdaling was gisteren rond 8 uur al.

Edit: kan iemand mij uitleggen wat 'no custom duty for the eu' in houdt? Betekent dit geen douane kosten en is dit betrouwbaar? En hoe werkt het uberhaupt..

Shuven wijzigde deze reactie 13-06-2018 11:53 (20%)

• floriz87
quote:
Shuven schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:09:

Edit: kan iemand mij uitleggen wat 'no custom duty for the eu' in houdt? Betekent dit geen douane kosten en is dit betrouwbaar? En hoe werkt het uberhaupt..
Yep, dat betekent het inderdaad. Als je even de link deelt kunnen we meekijken. Dan kunnen we wellicht ook iets beter inschatten hoe betrouwbaar zo'n claim is.

• Shuven
quote:
floriz87 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:21:
[...]

Yep, dat betekent het inderdaad. Als je even de link deelt kunnen we meekijken. Dan kunnen we wellicht ook iets beter inschatten hoe betrouwbaar zo'n claim is.
In principe de aanbieders op aliexpres.. Er zijn er nu ongeveer 6, en 5 ervan hebben die tekst op de foto van de advertentie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Modbreak:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen over het toestel. Vragen m.b.t. levering, levertijd, aanbieders, ed horen in het levertijden topic.

• Hyp Hyper
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-06 21:42
Mooi ding. Het is dat ik net de Xiaomi Mix 2S heb. Deze heeft een nog mooiere scherm/body verhouding.
(ook handigere selfie-cam, maar die boeit me niet zo)
De fingerprintscanner onder het scherm is mooi aangezien ik hem aan de voorkant van het toestel handiger vind dan achterop. En het ziet er cool uit natuurlijk. :P

Misschien dat ik tóch overstap tegen de tijd dat deze uitkomt.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
dutchnltweaker schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Ah duidelijk, hoe zit de ondersteuning van dit merk in China dan als ik vragen mag?
Wat ik hier op het forum heb terug gelezen is dat er regelmatig updates worden doorgevoerd dus dat het wat dat betreft met de ondersteuning wel goed zit.

Ik ben echt heel benieuwd naar de meer uitgebreide reviews over dit toestel.
Er zijn al wat filmpjes op youtube waarin ook camera's vergeleken worden. Een enkele keer was de kwaliteit van de camera niet heel best, andere keren was er weer weinig verschil (met bijv de S9+) De kwaliteit lijkt nog niet stabiel. Aan de andere kant, volgens mij is dat bij veel meer toestellen zo (Essential Phone, 5T) en door de tijd heen met updates wordt dit wel beter.

Deze video refereerde ik aan.

l3art wijzigde deze reactie 13-06-2018 13:22 (6%)

• Officier-Dries
quote:
Hyp Hyper schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:07:
Mooi ding. Het is dat ik net de Xiaomi Mix 2S heb. Deze heeft een nog mooiere scherm/body verhouding.
Geen idee hoe je hierop komt?
http://xchip.ru/wp-content/uploads/2018/01/xiaomi-mi-mix-2-7.jpg

VS

Scherm, body verhouding is natuurlijk op de Vivo een stuk hoger.

-edit je bedoelt het natuurlijk anders. Nevermind than :).

Officier-Dries wijzigde deze reactie 13-06-2018 13:39 (5%)

• floriz87
Voor de leuk ;) .

• Hyp Hyper
quote:
Officier-Dries schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Geen idee hoe je hierop komt?
[afbeelding]

VS
[afbeelding]

Scherm, body verhouding is natuurlijk op de Vivo een stuk hoger.

-edit je bedoelt het natuurlijk anders. Nevermind than :).
Haha ja.. beetje ongelukkig getypt denk ik. Ik bedoel inderdaad dat het bij de VIVO nog mooier is.
In het wit vind ik de kin bij de 2S trouwens groter lijken om één of andere reden. Bij zwart met een donkere achtergrond valt ie nog best mee. :)

• WhySoSerious?
quote:
Hyp Hyper schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:07:
(ook handigere selfie-cam, maar die boeit me niet zo)
De fingerprintscanner onder het scherm is mooi aangezien ik hem aan de voorkant van het toestel handiger vind dan achterop. En het ziet er cool uit natuurlijk. :P

Misschien dat ik tóch overstap tegen de tijd dat deze uitkomt.
En de Vivo heeft AMOLED ;) Geen AMOLED was één van de redenen dat ik nooit een Mi Mix heb gekocht.

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 13-06-2018 16:26 (6%)

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-06 13:11
quote:
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:14:
[...]

En de Vivo heeft AMOLED ;) Dat was één van de redenen dat ik nooit een Mi Mix heb gekocht.
Omdat de Vivo AMOLED heeft, heb jij nooit een Mi Mix gekocht?

• WhySoSerious?
quote:
ChinaGeek schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:22:
[...]

Omdat de Vivo AMOLED heeft, heb jij nooit een Mi Mix gekocht?
Fixed :D

• WhySoSerious?
Unboxing

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 13-06-2018 17:25 (63%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Net even de grootte van de Nex vergeleken met mijn OP5T (online vergelijken). Damn die Nex is wel groot! Ook wel een dingetje... Ik vind de 5T al aan de grote kant, maar de Nex is dus nog een stukje groter..

• Joosie200
  • Niet online
quote:
l3art schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:53:
Ik vind de 5T al aan de grote kant, maar de Nex is dus nog een stukje groter..
Dat is wel een dingetje inderdaad. 6 inch formaat in een 5,5 inch body stoppen ala. Maar het is wel de max wat nog lekker hanteerbaar is. Wel iets om de reviews voor te checken. En nu vinden ze zulke formaten fijn in Azië want het is het enige device die ze hebben. Dus kan mooi dienen als alternatief voor mobiel, tablet, gooi er een bt tobo bij en laptop. Maar het hoeft voor mij dat allemaal niet te vervangen.

• floriz87
quote:
l3art schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:53:
Net even de grootte van de Nex vergeleken met mijn OP5T (online vergelijken). Damn die Nex is wel groot! Ook wel een dingetje... Ik vind de 5T al aan de grote kant, maar de Nex is dus nog een stukje groter..
Waar heb je dat gedaan? Ik ken alleen die van PhoneArena, maar daar hebben ze de Vivo Nex nog niet ingevoerd.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
floriz87 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:32:
[...]

Waar heb je dat gedaan? Ik ken alleen die van PhoneArena, maar daar hebben ze de Vivo Nex nog niet ingevoerd.
Even Googlen naar compare phone size. Volgens mij had ik de tweede die dan naar voren komt.

• Officier-Dries
Hoe groter het scherm hoe beter. Kijk veel media content op een smartphone :p.

Toch wel een groot verschil:

Officier-Dries wijzigde deze reactie 13-06-2018 22:24 (40%)

• Officier-Dries
-

Officier-Dries wijzigde deze reactie 13-06-2018 20:17 (100%)

• WhySoSerious?
quote:
Officier-Dries schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:49:
Hoe groter het scherm hoe beter. Kijk veel media content op een smartphone :p. Ik zat ook te kijken naar de Oppo Find X, maar ik denk dat die een notch krijgt.
gsmarena.com/oppo_find_xs_full_specs_leak__some_of_the_specs_are_similar_to_the_vivo_nex-news-31657.php

Toch wel een groot verschil:
[afbeelding]
Wat ziet wit er lelijk uit bij de OnePlus 6 of komt dat door het licht? Ik heb de Oppo R11s Plus (6.4 inch) nu, dus dat zal niet zo'n groot verschil zijn denk ik :) Ik zat ook naar de Oppo Find X te kijken, maar volgens mij krijgt die een notch en volgens het laatste nieuws best wel dik (9.6mm).
https://www.gsmarena.com/...e_vivo_nex-news-31657.php

De snelkoppelingen zitten bij de Nex trouwens benenden en niet boven. Net als bij mijn Oppo R11s Plus. Dit was eerst wel even wennen.

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 13-06-2018 23:36 (83%)

• Officier-Dries
quote:
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:08:
[...]

Wat ziet wit er lelijk uit bij de OnePlus 6 of komt dat door het licht? Ik heb de Oppo R11s Plus (6.4 inch) nu, dus dat zal niet zo'n groot verschil zijn denk ik :) Ik zat ook naar de Oppo Find X te kijken, maar volgens mij krijgt die een notch en volgens het laatste nieuws best wel dik (9.6mm).
https://www.gsmarena.com/...e_vivo_nex-news-31657.php

De snelkoppelingen zitten bij de Nex trouwens benenden en niet boven. Net als bij mijn Oppo R11s Plus. Dit was eerst wel even wennen.

[afbeelding]
Dat is geen Oneplus 6 maar de iPhone X :p.

oOo.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:08:
[...]

Wat ziet wit er lelijk uit bij de OnePlus 6 of komt dat door het licht?
Ik denk dat het een combinatie is van het scherm van de Vivo dat wat blauwig is en de nachtstand waarin de OP6 lijkt te staan waardoor blauw licht weg gefilterd wordt.

• Hyp Hyper
quote:
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:14:
[...]

En de Vivo heeft AMOLED ;) Geen AMOLED was één van de redenen dat ik nooit een Mi Mix heb gekocht.
Voor mij wat minder belangrijk. Ik kom af van een Moto Z met een AMOLED met QHD resolutie, maar vind het scherm van de 2S er niet slechter uitzien. Ik zou ze naast elkaar moeten leggen denk ik. Mooie van AMOLED is natuurlijk wel dat het zwart zwarter is, zodat je bij een zwarte telefoon met een zwarte achtergrond de randen niet meer ziet.
Het was overigens een minpuntje dat benoemd werd in de vergelijking tussen de NEX en de S9 zag ik; lagere resolutie. (voor mij wederom niet zo boeiend :))

Hyp Hyper wijzigde deze reactie 14-06-2018 09:45 (10%)

• Shuven
quote:
Hyp Hyper schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:42:
[...]

Voor mij wat minder belangrijk. Ik kom af van een Moto Z met een AMOLED met QHD resolutie, maar vind het scherm van de 2S er niet slechter uitzien. Ik zou ze naast elkaar moeten leggen denk ik. Mooie van AMOLED is natuurlijk wel dat het zwart zwarter is, zodat je bij een zwarte telefoon met een zwarte achtergrond de randen niet meer ziet.
Het was overigens een minpuntje dat benoemd werd in de vergelijking tussen de NEX en de S9 zag ik; lagere resolutie. (voor mij wederom niet zo boeiend :))
Dat is relatief, dat minpuntje. Want daar zitten ook pluspuntjes aan vast. Ik maak me niet druk daarom om de resolutie.

• Officier-Dries
Zo makkelijk installeer je tegenwoordig de Google play store op een Vivo telefoon. Enkel de eigen Vivo app openen en het staat er gewoon tussen.

• rens-br
quote:
floriz87 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:32:
quote:
l3art schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:33:
Even Googlen naar compare phone size. Volgens mij had ik de tweede die dan naar voren komt.
Hier dus: https://mobiledevicesize.com/compare/#926,1010,1031,425;1. Het is inderdaad wel een gigantisch toestel, voor het idee ook de OP6 er even langsgezet.

Edit: En voor het idee ook mijn OPO erbij gezet, maar dat is helemaal een grote stap.

rens-br wijzigde deze reactie 14-06-2018 12:06 (7%)

• Officier-Dries
Scheelt toch niks met je OP 5T, scherm is wel een stuk groter maar de dimensies (voor in je broekzak) ontlopen elkaar niet.

• Hyp Hyper
Ik vind het toch een aardig verschil. Niet dat ik het niet aan zou kunnen. ;)
Nog wat vlaggenschepen toegevoegd: https://mobiledevicesize....6,1010,1031,989,987,960;1

• Joosie200
  • Niet online
De breedte vind ik nog niet zo erg. Maar de lengte -O-

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Officier-Dries schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:39:
Scheelt toch niks met je OP 5T, scherm is wel een stuk groter maar de dimensies (voor in je broekzak) ontlopen elkaar niet.
Ligt er aan wat je referentie is.
0,7cm langer vind ik toch aardig wat. Zeker gezien ik de OP5T al behoorlijk groot vind.

• Officier-Dries
quote:
l3art schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:03:
[...]

Ligt er aan wat je referentie is.
0,7cm langer vind ik toch aardig wat. Zeker gezien ik de OP5T al behoorlijk groot vind.
Zeiden we dat ook al niet toen telefoons richting de 5.5 inch gingen. Je went er snel aan.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Officier-Dries schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:05:
[...]

Zeiden we dat ook al niet toen telefoons richting de 5.5 inch gingen. Je went er snel aan.
Klopt maar dat wil niet zeggen dat we dan ook meteen maar over moeten. Ik denk dat er wel ergens een grens is en die hebben we gevoelsmatig nu wel bereikt. Het moet een telefoon blijven en geen tablet. Althans wat mij betreft.

Daarbij is de trend wel een groter scherm maar in dezelfde behuizing. Dat toestellen echt veel groter worden is nu al even niet meer. Dat is naar mijn idee gestagneerd.

l3art wijzigde deze reactie 14-06-2018 13:09 (16%)

• Officier-Dries
quote:
l3art schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:07:
[...]

Klopt maar dat wil niet zeggen dat we dan ook meteen maar over moeten. Ik denk dat er wel ergens een grens is en die hebben we gevoelsmatig nu wel bereikt. Het moet een telefoon blijven en geen tablet. Althans wat mij betreft.
Hier mag het zelfs een stuk groter zijn :p. Foldable phones met twee dikke 6 inch schermen die je in kunt klappen. Lekker in de trein YouTube kijken op een groot scherm. Hehe dat zou wel leuk zijn.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Officier-Dries schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:09:
[...]
Hier mag het zelfs een stuk groter zijn :p. Foldable phones met twee dikke 6 inch schermen die je in kunt klappen. Lekker in de trein YouTube kijken op een groot scherm. Hehe dat zou wel leuk zijn.
Maar daar geef je met het foldable zelf dus al aan dat het wel klein genoeg moet om het fatsoenlijk bij je te kunnen dragen.

• Officier-Dries
quote:
l3art schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Maar daar geef je met het foldable zelf dus al aan dat het wel klein genoeg moet om het fatsoenlijk bij je te kunnen dragen.
Een 7 inch scherm in een 6 inch behuizing past nog steeds in je broekzak hoor. Al hoewel ik het vaker in mijn colbert stop dus daar kan zelfs meer in :p.

• WhySoSerious?
quote:
rens-br schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:04:
Hier dus: https://mobiledevicesize.com/compare/#926,1010,1031,425;1. Het is inderdaad wel een gigantisch toestel, voor het idee ook de OP6 er even langsgezet.

Edit: En voor het idee ook mijn OPO erbij gezet, maar dat is helemaal een grote stap.
Het kan nog groter: https://www.cect-shop.com/eu/xiaomi-mi-max-3.html :+

De grootste die ik heb gehad was de Honor Note 8 6.6 inch, ik heb er geen probleem mee en voor mijn grote handen perfect :P

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 14-06-2018 15:44 (47%)

• WhySoSerious?

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 14-06-2018 17:20 (4%)

• Schumi_wk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:04
Leuk voor Vivo dat ze een groot evenement als het WK voetbal sponsoren, jammer voor Vivo dat ze reclame maken voor een toestel dat nog niet te verkrijgen is.

• WhySoSerious?
quote:
Schumi_wk schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:34:
Leuk voor Vivo dat ze een groot evenement als het WK voetbal sponsoren, jammer voor Vivo dat ze reclame maken voor een toestel dat nog niet te verkrijgen is.
Dat doet elk merk toch, reclame maken voor een telefoon die over een paar weken uitkomt? Ik zie niet wat daar verkeerd aan is.

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 14-06-2018 20:59 (16%)

• WhySoSerious?
Hier nog een betere kwaliteit unboxing

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 14-06-2018 23:28 (255%)

• jayyzz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:19
Ik was even kijken naar het 710 model, en ik zie op cetc shop dat deze geen fingerprint scanner achter het scherm heeft, maar op de achterkant. Was mijzelf nog niet opgevallen, en misschien wel handig voor mensen om te weten :)

https://www.cect-shop.com/eu/vivo-nex-6-59-inch-phone.html

I7 4790K | Asus 1060 6gb ROG | 16gb DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• Officier-Dries
Dat is deze:

Is gewoon hetzelfde maar dan met de mindere Snapdragon en de fingerprintscanner achter.

En:

Officier-Dries wijzigde deze reactie 15-06-2018 21:56 (14%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Linus Tech Tips heeft de Nex nu ook.
Niet echt een unboxing of een review. Eerder een snelle video van dat hij de telefoon net ontvangen heeft en er even snel nog wat er over wilde posten.

l3art wijzigde deze reactie 16-06-2018 10:02 (82%)

• Officier-Dries
quote:
l3art schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 07:54:
Linus Tech Tips en Marquel Brownlee (aka MKBHD) hebben ook de Nex ontvangen.
Van Linus niet echt een unboxing of een review. Eerder een snelle video van dat hij de telefoon net ontvangen heeft en er even snel nog wat er over wilde posten.

[video]
[video]
Je post hetzelfde video :p.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Ahhh nu zie ik het 7(8)7

l3art wijzigde deze reactie 16-06-2018 10:01 (37%)

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:40

GS88

π raat

Ben benieuwd of die pop-up camera een beetje bestand is tegen ongelukjes of geklungel.. een keer perongeluk uitgeschoven in je zak stoppen = einde oefening?

Rotterdam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Als hij helemaal naar boven staat kan hij 45 kg verdragen aan druk. Hoeveel druk hij kan hebben als hij naar boven komt weet ik even niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 00:28
quote:
l3art schreef op zondag 17 juni 2018 @ 07:01:
Als hij helemaal naar boven staat kan hij 45 kg verdragen aan druk. Hoeveel druk hij kan hebben als hij naar boven komt weet ik even niet meer.
Dat lijkt me wat veel. Kan ik me niet voorstellen dat die echt zo sterk is. Maar er zullen vast genoeg filmpjes voorbij komen van mensen die dat wel eens gaan uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Twardt schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Dat lijkt me wat veel. Kan ik me niet voorstellen dat die echt zo sterk is. Maar er zullen vast genoeg filmpjes voorbij komen van mensen die dat wel eens gaan uitproberen.
Het is veel ja, toch zijn dat wel de officiële cijfer.

The motor can push up to 500 g, withstand a thrust force of 45KG, and can be raised and lowered over 50,000 times.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:36
quote:
l3art schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Het is veel ja, toch zijn dat wel de officiële cijfer.

The motor can push up to 500 g, withstand a thrust force of 45KG, and can be raised and lowered over 50,000 times.
Is 50.000 nu veel of weinig? Elke keer Snapchat opnenen bijvoorbeeld resulteert al direct in een actie van dat motortje lijkt mij.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
alexhooven schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:17:
[...]

Is 50.000 nu veel of weinig? Elke keer Snapchat opnenen bijvoorbeeld resulteert al direct in een actie van dat motortje lijkt mij.
Geen idee, heb het zelf niet bijgehouden. Voor de meeste zou het behoorlijk veel zijn. Maar tel voor de grap eens hoe vaak je op de dag een selfie maakt en dan kan je zo uitrekenen hoeveel dagen dat is. Maar stel dat je 20x per dag de front camera gebruikt dan zijn dat dus minstens 2500 dagen. Wat weer meer dan 6 jaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:30
quote:
l3art schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:22:
[...]

Geen idee, heb het zelf niet bijgehouden. Voor de meeste zou het behoorlijk veel zijn. Maar tel voor de grap eens hoe vaak je op de dag een selfie maakt en dan kan je zo uitrekenen hoeveel dagen dat is. Maar stel dat je 20x per dag de front camera gebruikt dan zijn dat dus minstens 2500 dagen. Wat weer meer dan 6 jaar is.
Als je er van uit gaat dat de mensen die dit toestel het langst gaan houden hem 6 jaar gaan gebruiken, kunnen deze mensen de motor volgens vivo 22X per dag gaan gebruiken wat voor de meeste mensen genoeg moet zijn neem ik aan.
Pak dat je 10X per dag een selfie zou nemen en 10X snapchat checkt.

Aan de andere kant vraag ik mij af hoe dat samenwerkt met stof, heb een blackberry priv gehad en werk soms op zondag(dus max 1X per week) bij een pizzeria en het toetsenbormechanisme zat vol met bloem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
izzet3838 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:13:
[...]

Als je er van uit gaat dat de mensen die dit toestel het langst gaan houden hem 6 jaar (bijna 7 bij de berekening van 20x per dag gebruiken) gaan gebruiken, kunnen deze mensen de motor volgens vivo 22X per dag gaan gebruiken wat voor de meeste mensen genoeg moet zijn neem ik aan.
Pak dat je 10X per dag een selfie zou nemen en 10X snapchat checkt.

Aan de andere kant vraag ik mij af hoe dat samenwerkt met stof, heb een blackberry priv gehad en werk soms op zondag(dus max 1X per week) bij een pizzeria en het toetsenbormechanisme zat vol met bloem.
Dat is precies wat ik zeg toch, alleen dan de andere keer op beredeneerd? Het aantal mensen dat 6 jaar met een telefoon doet is denk ik zeer beperkt.

Ik zou het niet gek vinden als er een soort van rubber seal zit bij de camera op het moment dat hij niet gebruikt wordt om te voorkomen dat stof ed naar binnen gaan. De hoeveelheid stof die naar binnen gaat wanneer de camera gebruikt wordt zal redelijk te verwaarlozen zijn.

l3art wijzigde deze reactie 17-06-2018 14:53 (3%)

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*