Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Dinsdag komt het model uit India. Ik kreeg net een mail dat ik €46,53 moet betalen voor invoerrechten en BTW, dus dat valt weer reuze mee :D

Ik zag ook een nieuwe functie op YouTube :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Gisteren het model uit India ontvangen. Het is de eerste doos op de foto. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mxZE8z/IMG_20180804_112517.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-08-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Ik heb de mijne, de Chinese variant thuis liggen. Welke verschillen zitten er tussen de varianten?

Heb hem alsnog besteld, want Vodafone zou er gewoon mee moeten werken.

Ben nu op vakantie, dus ga hem bij terugkomst aan de tand voelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Jitsert op 06-08-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyanox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 13:46
WhySoSerious? schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:40:
Gisteren het model uit India ontvangen. Het is de eerste doos op de foto. _/-\o_

[afbeelding]
De mijne zal pas over een week of 2 binnen zijn helaas. Hoe bevalt de global version :) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Zyanox schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

De mijne zal pas over een week of 2 binnen zijn helaas. Hoe bevalt de global version :) ?
Ja echt veel beter, alles werkt zoals het moet. Bij de Chinese variant had ik best wel wat problemen :)
- Vivo account is not needed anymore, if you want to change the launcher. There is Vivo Cloud, but you can easy make an account with email.

- All notifications like Whatsapp works out of the box without disabling i Manager app.

- White looks more white on Indian model, white on Chinese model looks kinda dull.

- Jovi button on Indian model activates Google lens and Google Assistant.

- All Chinese apps are gone on the Indian model. Indian model has some apps, but you can remove that easy.

- Indian model has all Google apps are pre-installed and Google Play Store is certified.

- App clone works on Indian model with Whatsapp, just press the Whatsapp icon and hold to enable it.

- Google Chrome app linking works on Indian model.

- Screenshot app is different and works much better on Indian model.

- Indian model has a very small Vivo logo on the back, you can almost not see it. Chinese model has big white Vivo logo on the back.

- Apps like "dimmer" that use the notification slide down bar work on Indian model.

- There are more off screen gestures on Indian model.

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious? op 07-08-2018 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Nog een nieuwe video van Jerry.

[ Voor 44% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-08-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Ik heb hem nu anderhalve dag in gebruik (de Chinese versie, 256gb).

Heb alles vrij gemakkelijk aan de praat gekregen, zeker alle Google apps.

Ben zeer tevreden over de werking van het toestel. Vingerafdruk van mijn wijsvinger ook twee keer toegevoegd omdat het zo aanzienlijk beter werkt.

Het enige waar ik "problemen" mee heb is de connectie met mijn auto, bellen gaat probleemloos maar bij het afspelen van muziek wilt hij nog weleens eens overslaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Jitsert schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Hoe ben je aan het en Vivo account gekomen? Ik ben op zoek naar een om wat apps te installeren en nova mijn default launcher te maken. Verschillende keren geprobeerd bij Vivo maar het lukt me niet, ook via Messenger geprobeerd.

Ik ben bereid om ervoor te betalen, wil graag opweg geholpen worden met wat tips als dat kan.
Deze vraagt pas beter in het ervaringen topic..
Volgens mij kan je contact opnemen met de klantenservice van Vivo en die helpen je dan veder. Meen dat dat hier een keer gemeld is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
l3art schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:10:
[...]

Deze vraagt pas beter in het ervaringen topic..
Volgens mij kan je contact opnemen met de klantenservice van Vivo en die helpen je dan veder. Meen dat dat hier een keer gemeld is.
Hi, thanks for the heads up :)

Jammer genoeg geeft Vivo zelf geen accounts meer, omdat ze bezig zijn met een globaal vivo account. Echter geven ze aan dat dit wellicht pas in de laatste maanden van dit jaar gaat komen.

Ik heb het uiteindelijk kunnen doen door een smsje te laten ontvangen op een tijdelijk nummer.
Heb dit via tips van XDA kunnen doen.

Als iemand hier zou willen weten hoe je dat kunt doen, check XDA of stuur even een berichtje, ik ben meer dan bereid om te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
De Meizu 16 Plus (ook met vingerscanner onder het scherm) en Honor Note 10 zijn ook interessante telefoons met grote AMOLED scherm :D

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 03-09-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Vandaag de Europese model gekregen van Grossoshop. De doos zat keurig in de fabriek seal, maar toen ik de doos open deed zag ik dat er iets niet klopte. De EU lader (HKA01005020-3K) die in de doos zat is heel anders dan de versie van India die ik al had. Ook werkt het snelladen niet en dat is ook begrijpelijk als je de specificaties vergelijkt met die uit India (zie foto). Het is niet het model uit Rusland, want die heeft een V2323B-EU oplader. Ik vraag mij af hoe Grossoshop aan dit model komt... Ik heb er al een mailtje naar toe gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://img.xda-cdn.com/Y4NJYxlVuDpGdBoUAWiEf2chxbs=/https%3A%2F%2Fimage.ibb.co%2Fin4o2z%2FIMG_20180903_180526.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door WhySoSerious? op 03-09-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
WhySoSerious? schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:40:
Vandaag de Europese model gekregen van Grossoshop. De doos zat keurig in de fabriek seal, maar toen ik de doos open deed zag ik dat er iets niet klopte. De EU lader (HKA01005020-3K) die in de doos zat is heel anders dan de versie van India die ik al had. Ook werkt het snelladen niet en dat is ook begrijpelijk als je de specificaties vergelijkt met die uit India (zie foto). Het is niet het model uit Rusland, want die heeft een V2323B-EU oplader. Ik vraag mij af hoe Grossoshop aan dit model komt... Ik heb er al een mailtje naar toe gestuurd.

[afbeelding]
Zie wel dat er travel adapter op staat. Wellicht heeft dat er mee te maken. Blijft wel gek dat die er in zit.
Als je Googled naar dat type nummer kom je wel vergelijkbare chargers (waar ook travel adapter op staat) tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profit2U
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-08-2023
Apart zeg! Maar afgezien van de lader, is de telefoon verder wel gelijk? Wel Global Rom/International model? Geen verdere verschillen? En hoe langt heeft het geduurd van bestelling tot levering? Moest je nog douane invoerrechten betalen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:40:

[afbeelding]
Het belangrijkste heeft het wel een internationale ROM zonder launcher ristricties. Zo ja dan is het gewoon een echte internationale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:31:
[...]

Het belangrijkste heeft het wel een internationale ROM zonder launcher ristricties. Zo ja dan is het gewoon een echte internationale versie.
De telefoon en software zijn inderdaad hetzelfde als het model uit India. Toch vind ik het raar dat Vivo bij dit model geen snel oplader bij doet. Dat was ook de reden dat ik deze nog ging bestellen, een orginele EU lader zonder adapter eraan. Ook vraag ik mij af waar dit model wegkomt, aangezien het niet het model uit Rusland is.
Profit2U schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:34:
Apart zeg! Maar afgezien van de lader, is de telefoon verder wel gelijk? Wel Global Rom/International model? Geen verdere verschillen? En hoe langt heeft het geduurd van bestelling tot levering? Moest je nog douane invoerrechten betalen?

Dank!
Nee geen douane kosten, het pakket was binnen 2 dagen hier vanuit Itailie en was bezorgd door FedEx.

[ Voor 32% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-09-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Ik ontvang hem vrijdag van Grossoshop. Ben bang dat ik ook 'a less powerful' charger in de box zal aantreffen! Ik zal hen dan ook vragen om de originele Vivo EU fast charger te leveren en niet de UK versie met adapter. Wel jammer hoor dit. Hoop dat Grossoshop instemt.

• WhySoSerious?
hannez80 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:11:
Ik ontvang hem vrijdag van Grossoshop. Ben bang dat ik ook 'a less powerful' charger in de box zal aantreffen! Ik zal hen dan ook vragen om de originele Vivo EU fast charger te leveren en niet de UK versie met adapter. Wel jammer hoor dit. Hoop dat Grossoshop instemt.
Ja daar kunnen ze niet aan komen, alleen de UK verise met EU adapter. Die van mij gaat weer retour. Ze hebben de pagina ook aangepast dat je een nu een UK oplader krijgt. Inderdaad erg jammer. De originele EU lader met fast charging zal moeilijk worden, dat model is V2323B-EU en zit blijkbaar alleen in de dozen van Rusland. :-(

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gRkape/https_cdn_st1_rtr_vesti_ru_vh_pictures_o_168_540_2.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door WhySoSerious? op 06-09-2018 12:37 ]

Verwijderd

WhySoSerious? schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:45:
[...]

Ja daar kunnen ze niet aan komen, alleen de UK verise met EU adapter. Die van mij gaat weer retour. Ze hebben de pagina ook aangepast dat je een nu een UK oplader krijgt. Inderdaad erg jammer. De originele EU lader met fast charging zal moeilijk worden, dat model is V2323B-EU en zit blijkbaar alleen in de dozen van Rusland. :-(

[afbeelding]
Maar voor de mensen die de UK versie willen is dat wel gewoon een snellader?

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:34:
[...]
Maar voor de mensen die de UK versie willen is dat wel gewoon een snellader?
Geen idee, die heb ik niet gekregen. Maar ga er wel vanuit dat het nu wel een snellader is, anders hebben ze weer een probleem. :P

[ Voor 9% gewijzigd door WhySoSerious? op 06-09-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Nou, ik heb hem binnen gekregen zonder extra kosten, prachtig toestel!
Grossoshop levert de UK charger + EU adapter kosteloos na zodat ik wel gebruik kan maken van snel laden, wel zo fijn. Ik loop alleen tegen een probleem aan.

Als provider heb ik Ben op het T-Mobile netwerk. Bewuste keuze zodat ik met mijn Xiaomi telefoons (voorgangers) prima 4G(+) kon gebruiken.
In mijn woonplaats staan 3 T-Mobile masten https://www.google.com/ma...%2C6.763524997202694&z=14
Ik woon in de buurt van de paarse. Het verschil met de andere 2 masten is dat de paarse frequentie 2580 MHz (TDD) gebruikt naast de andere.

Als ik mijn data netwerk aanzet met voorkeur netwerkmodus op 4G komt er geen verbinding tot stand
en drukt hij me tevens van mijn eigen WIFI verbinding af (?) Zodra ik netwerkmodus omzet naar voorkeur 3G/2G komt er een normale 3G of H+ verbinding tot stand die verbonden blijft en maak ik ook weer verbinding met mijn WIFI die ook netjes verbonden blijft.

Als ik met de auto naar de andere 2 masten in mijn woonplaats rijd, pakt hij wel een 4G of 4G+ verbinding op die perfect is en blijft (volle snelheden). Ik ben daarop naar een andere stad gereden. Zodra ik daar een mast met 2580 MHz (TDD) naderde viel de verbinding weer weg zoals hierboven beschreven.

Ik heb enkele vragen.
• ervaren jullie deze problemen ook? Zo niet, welke provider gebruiken jullie?
• hoe kan het dat ik van mijn WIFI verbinding wordt gegooid zodra ik probeer met 4G te verbinden?
bestaat er een mogelijkheid om zonder root een 4G frequentie te locken waarop hij wel verbonden blijft? Niet mogelijk zonder root.
is het mogelijk om een 4G frequentie te locken middels het aanmaken van een nieuwe APN als ik gegevens van Ben krijg? Volgens Ben niet mogelijk.
zie ik een telefoon setting over het hoofd? Onder developer options heb ik niets kunnen vinden nl Nope.
• is het aannemelijk dat dit een bug is en in toekomstige firmware updates wordt opgelost?

Edit: Zojuist met een KPN sim geprobeerd, hier geen problemen ervaren.

[ Voor 8% gewijzigd door hannez80 op 08-09-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag vandaag de aanbieding bij Gearbest staan met de Vivo Nex S voor €550 euro (inclusief verzendkosten en tax free) en voordat bedrag kon ik het niet laten liggen. Zal de Hong Kong model zijn met Global ROM en Google assistant in plaats van Jovi. Benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
hannez80 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:14:
Nou, ik heb hem binnen gekregen zonder extra kosten, prachtig toestel!
Grossoshop levert de UK charger + EU adapter kosteloos na zodat ik wel gebruik kan maken van snel laden, wel zo fijn. Ik loop alleen tegen een probleem aan.

Als provider heb ik Ben op het T-Mobile netwerk. Bewuste keuze zodat ik met mijn Xiaomi telefoons (voorgangers) prima 4G(+) kon gebruiken.
In mijn woonplaats staan 3 T-Mobile masten https://www.google.com/ma...%2C6.763524997202694&z=14
Ik woon in de buurt van de paarse. Het verschil met de andere 2 masten is dat de paarse frequentie 2580 MHz (TDD) gebruikt naast de andere.

Als ik mijn data netwerk aanzet met voorkeur netwerkmodus op 4G komt er geen verbinding tot stand [video] en drukt hij me tevens van mijn eigen WIFI verbinding af (?) Zodra ik netwerkmodus omzet naar voorkeur 3G/2G komt er een normale 3G of H+ verbinding tot stand die verbonden blijft en maak ik ook weer verbinding met mijn WIFI die ook netjes verbonden blijft.

Als ik met de auto naar de andere 2 masten in mijn woonplaats rijd, pakt hij wel een 4G of 4G+ verbinding op die perfect is en blijft (volle snelheden). Ik ben daarop naar een andere stad gereden. Zodra ik daar een mast met 2580 MHz (TDD) naderde viel de verbinding weer weg zoals hierboven beschreven.

Ik heb enkele vragen.
• ervaren jullie deze problemen ook? Zo niet, welke provider gebruiken jullie?
• hoe kan het dat ik van mijn WIFI verbinding wordt gegooid zodra ik probeer met 4G te verbinden?
bestaat er een mogelijkheid om zonder root een 4G frequentie te locken waarop hij wel verbonden blijft? Niet mogelijk zonder root.
is het mogelijk om een 4G frequentie te locken middels het aanmaken van een nieuwe APN als ik gegevens van Ben krijg? Volgens Ben niet mogelijk.
zie ik een telefoon setting over het hoofd? Onder developer options heb ik niets kunnen vinden nl Nope.
• is het aannemelijk dat dit een bug is en in toekomstige firmware updates wordt opgelost?

Edit: Zojuist met een KPN sim geprobeerd, hier geen problemen ervaren.
Ja hetzelfde gebeurd hier ook op bepaalde plekken als ik buiten Leeuwarden ben. Soms is het best wel irritant en moet je het netwerk inderdaad zelf op 3G zetten als je weer een verbinding wilt. Ik heb T-Mobile.

Ze kunnen het probleem alleen achterhalen via deze handelingen.
1. Enter the code *#*#112#*#* on the dial pad to access Log Collection interface. Turn on Log Switch, then choose "Communication Audio"
2. In Log interface, click More at the upper right corner> Advanced Setup>Log upload limit, set it to no limit, then touch Storage size limit for the Qxdm Log, set the size to 3G or more;
3. Enter the code *#*#7777#*#* on the dial pad to access Developer options, turn it on. Then find and touch Logger buffer sizes, select 16M;
4. Return to Home screen. Slide upward from the bottom of the screen, then slide left shortcuts, find and touch S-capture, select Screen recording;
5. Remove your SIM card, wait for 1 minute and then insert your SIM card, turn on the data network, wait for 1-2 minutes, make sure the network issue happens. After that, please reboot your phone, turn on the screen recording again. then wait for 2 minutes. The exceptions will be recorded in the Log file and the screen recording. This process is very important, please take your time;
6. End Screen recording. Then return back to Log Collection interface via step 1. Touch Upload Log, write your feedback, touch Upload. After the upload is finished, you will receive a notification with an Extraction code. Note it and turn off the log switch;

[ Voor 20% gewijzigd door WhySoSerious? op 11-09-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
5G op de Vivo Nex is ook gelukt door het veranderen van een antenne. Dit zal wel een nieuw model worden? Zit daar nou stock Android op? :9~

https://www.gsmarena.com/...vivo_nex_s-news-33184.php

[ Voor 14% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-09-2018 11:53 ]

• WhySoSerious?
Ik ben inmiddels geswitcht naar de Honor Note 10 8GB/128GB. De Vivo Nex is een mooie telefoon, maar het probleem wat hannez80 ook heeft gebeurde de laatste tijd steeds vaker en ik was er nu wel klaar mee.

[ Voor 34% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-09-2018 15:46 ]

Verwijderd

Nieuwe kleur is zeker mooi.
Afbeeldingslocatie: https://k.sinaimg.cn/n/tech/5_img/upload/2df05f71/783/w950h633/20180926/q7Oq-hkmwytp2500965.jpg/w640slw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://k.sinaimg.cn/n/tech/5_img/upload/2df05f71/783/w950h633/20180926/gmnJ-hhuhisn1452589.jpg/w640slw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://k.sinaimg.cn/n/tech/5_img/upload/2df05f71/783/w950h633/20180926/UDY1-hhuhisn1452442.jpg/w640slw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://k.sinaimg.cn/n/tech/5_img/upload/2df05f71/783/w950h633/20180926/hD-_-hiixpup9491117.jpg/w640slw.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zeker gaaf, maar ja als daar de 4G ook niet goed op werkt....
Wie gaat het uitproberen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vivo Nex ontvangen maar waar in de instellingen kun je de optie vinden om apks te kunnen installeren. Staat niet onder veiligheid (waar het normaal wel zou moeten staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Staat al tijden onder ontwikkelaarsopties. Die activeer je door een stuk of 10x op de android versie te tikken bij instelling > info > software-informatie o.i.d.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat dit de mooiste smartphone is die ik tot nu heb gehad. Nog mooier dan de iPhone XS. Telefoon bestaat bijna in zijn geheel uit èèn scherm. De onder bezel in het echt is ook super klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:56:
Ik moet zeggen dat dit de mooiste smartphone is die ik tot nu heb gehad. Nog mooier dan de iPhone XS. Telefoon bestaat bijna in zijn geheel uit èèn scherm. De onder bezel in het echt is ook super klein.
Benieuwd naar jouw 4g ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:01:
[...]

Benieuwd naar jouw 4g ervaringen.
Werkt perfect. Maar ik maak dan ook gebruik van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:24:
[...]

Werkt perfect. Maar ik maak dan ook gebruik van KPN.
Ik ook dus dat scheelt...
Hmm misschien is het dan toch een optie.... Alhoewel er volgens mij nog geen mogelijkheid is om te rooten.

Hoe is jouw ervaring mbt bloatware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:41:
[...]

Ik ook dus dat scheelt...
Hmm misschien is het dan toch een optie.... Alhoewel er volgens mij nog geen mogelijkheid is om te rooten.

Hoe is jouw ervaring mbt bloatware?
Geen, alle apps zijn die van Google. De global ROM is super goed (zodra je een eigen launcher gebruikt). Had het vandaag voor het eerst gebruikt en terwijl ik de boodschappen aan het doen was zag ik een gast naar het scherm staren omdat hij waarschijnlijk geen smartphone heeft gezien zonder dikke bezels aan de bovenkant :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:48
Jitsert schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:48:
Ik heb de mijne, de Chinese variant thuis liggen. Welke verschillen zitten er tussen de varianten?

Heb hem alsnog besteld, want Vodafone zou er gewoon mee moeten werken.

Ben nu op vakantie, dus ga hem bij terugkomst aan de tand voelen.
Hoe bevalt de Vivo Nex in combinatie met Vodafone? Overal gewoon 4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jKFq05fJ/IMG_20181002_165518.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QstNy5F3/IMG_20181002_165529.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2018 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
@Koning-Admiraal misschien een kleine uitleg over wat we zien? Of zijn het foto's bedoeld om ons lekker te maken en de Nex te showen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:04:
@Koning-Admiraal misschien een kleine uitleg over wat we zien? Of zijn het foto's bedoeld om ons lekker te maken en de Nex te showen?
Haha ik laat even de schoonheid van het ding zien. Apprecieer dat eens :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:29:
[...]
Haha ik laat even de schoonheid van het ding zien. Apprecieer dat eens :p.
Haha dat doe ik zeker.
Aparte launcher trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Welke geweldig uitziende launcher is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:42:
[...]

Welke geweldig uitziende launcher is dat?
Buzz launcher heet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:32:
[...]

Haha dat doe ik zeker.
Aparte launcher trouwens.
Dat is het mooie van Android je kunt het customizen zoals je het zelf wilt hebben. Nu bijvoorbeeld gebruik ik Nova en KLWP. Ook een super combi.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W21nn6Mq/IMG_20181003_110818.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Suy
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-09 11:09
@Koning-Admiraal ,welk thema heb je bij de Buzz launcher gebruikt? Heb er honderden gezien maar niet deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 11:49

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Beste mede Tweakers,

Mijn Vivo Nex is ook aangekomen van t weekend en ik wou even mijn mening delen.

Ik heb een Vivo 1805; S845, 8gb ram, 128gb opslag met een global rom. Het installeren van een andere launcher ging vrij eenvoudig zonder Vivo account.

Laden
Bij het toestel kreeg ik een Vivo V2323B-UK lader. Dit is geen Quick Charge en een Dash charger laad ook niet sneller. Ik ben op zoek naar een Europese versie, maar deze kan ik zo nergens vinden. Dit zou de V2323B-EU moeten zijn. Iemand een link of meer info?

Bereik
Ik zit bij Youfone en heb gewoon goed bereik overal, ook 4G(+).

Meldingen
Ik had gelezen dat dit een probleem is bij sommige dat de meldingen niet doorkomen. Dit is bij mij ook het geval. Alleen bij Whatsapp gek genoeg krijg ik wel meldingen binnen, maar mail of andere meldingen niet. Is hier al een fix voor?

Voor de rest vind ik het een fijne telefoon. Alleen met het bijgeleverde hoesje is hij vrij dik. Heeft iemand suggesties voor slanke hoesjes?

Ik hoor graag van jullie.

Gr, Robin :)

[ Voor 3% gewijzigd door tweako93 op 22-10-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Nee dit is niet toegestaan, hiervoor hebben we het Vraag & Aanbod gedeelte op tweakers.

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 01-11-2018 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dorma43
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-12-2024
Zojuist met @Jitsert in overeenstemming gekomen en ik zal zijn Vivo Nex (8GB, 256GB) overnemen voor een leuk bedrag. Ik ben erg benieuwd. Ook heeft hij al Nova en Google apps + assistent werkende gekregen wat erg fijn is, én ik mag zijn Vivo account hebben! Als @Jitsert dit leest, alvast bedankt hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rboy11
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 19:39
Ik lees hier dat een aantal mensen problemen ondervinden met t-mobile in combinatie met deze telefoon. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit de geschikte versie is die ik moet hebben?

https://www.gearbest.com/...77666969.html?wid=1101231

Of ga ik hier ook problemen met de 4g krijgen? Ik kan het toestel nu namelijk voor €560,- kopen en volgens mij is dit gewoon de global versie.

Daarnaast vroeg ik mij af of iemand weet hoe het zit qua invoerrechten. Bij Gearbest kan ik hem namelijk vanuit een frans warenhuis laten versturen. Krijg ik dan niet te maken met invoerrechten/btw?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
rboy11 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:02:
Ik lees hier dat een aantal mensen problemen ondervinden met t-mobile in combinatie met deze telefoon. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit de geschikte versie is die ik moet hebben?

https://www.gearbest.com/...77666969.html?wid=1101231

Of ga ik hier ook problemen met de 4g krijgen? Ik kan het toestel nu namelijk voor €560,- kopen en volgens mij is dit gewoon de global versie.

Daarnaast vroeg ik mij af of iemand weet hoe het zit qua invoerrechten. Bij Gearbest kan ik hem namelijk vanuit een frans warenhuis laten versturen. Krijg ik dan niet te maken met invoerrechten/btw?
Fast-08 is Polen en dan heb je ook geen importkosten. Sneller en goedkoper dan die van Frankrijk zo te zien.
En nee, volgens de banden geen problemen met 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Misschien niet de correcte plaats om dit te vragen, maar ik ben serieus aan het kijken naar de Vivo Nex.
Ik heb een vriend die toevallig volgende maand naar China gaat, en die heeft aangeboden om de telefoon voor mij daar te kopen en hem mee te nemen voor mij.

De vraag is voornamelijk, is de chineese ROM heel erg verschillend aan de global ROM?
Is het het dus waard dat ik deze vriend eentje uit china laat halen, of is het slimmer om gewoon een met een global rom te kopen vanaf een webshop?

Edit:

Wat meer door het forum gelezen, en zag dat het voornamelijk met wat restricties te maken had als het ging om launchers ed. Zelf ben ik van plan (voorlopig) geen andere launchers erop te doen, ik houd mijn telefoons erg "standaard". Het enige wat ik dan zou moeten doen (zover als ik kan zien) zijn de google apps regelen.

Andere dingen die ik over het hoofd heb gezien?

[ Voor 27% gewijzigd door jayyzz op 19-11-2018 10:21 ]

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik zit te denken om de vivo nex te kopen via belsimpel.

En heb deze post doorgelezen en lees 2 problemen.

1. verkeerd geleverde lader. (minder snelle)
2. problemen met t-mobile netwerk.

nu is mijn vraag puur aan mensen die hem misschien hier ook hebben gekocht via belsimpel of die versie ook aan bovenstaande problemen onderhevig zijn?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ok ik heb de knoop doorgehakt ik merk wel dat dit topic een beetje dood aan het gaan is maar toch de vraag.

hebben jullie enig idee waar de V2323A-EU lader te koop is of een merk lader die gegarandeerd werkt met de vivo nex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
copywizard schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:12:
ok ik heb de knoop doorgehakt ik merk wel dat dit topic een beetje dood aan het gaan is maar toch de vraag.

hebben jullie enig idee waar de V2323A-EU lader te koop is of een merk lader die gegarandeerd werkt met de vivo nex?
Hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
hij is na 2 dagen gebruiken retour gegaan

ik kocht hem toen kreeg ik hem met de UK lader zonder adapter en toen ik hem 2 dagen had werd hij ineens 150 euro goedkoper bij belsimpel.

En ipv mij een restitutie te geven van dit bedrag vonden ze het makkelijker om het toestel retour te nemen en direct alles maar stop te zetten?

dus ja hij is retour maar de tijd dat ik ermee heb kunnen spelen werkt hij erg fijn en een lekkere accu duur alleen jammer van de lader want die 4000mah opladen met een normale lader duurt toch dik 2 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Heeft vivo nex hd Netflix? Als ik het in google zoekt gaat het om rooten maar ik wil niet rooten.

[ Voor 57% gewijzigd door New Yorker op 07-02-2019 12:29 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 10:34
Hello Allen, sinds een week in het bezit van de Nex 2. Die met dat dubbele scherm.

Aangezien er geen topic apart is voor dit toestel wil ik mijn ervaring hier delen mits akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorma43
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb nu al een tijdje de Vivo Nex S en hij bevalt mij over het algemeen erg goed. Ik heb wel één probleem waar ik dagelijks mee zit:

Notificaties worden niet altijd direct vertoont. Dit geldt voor meerdere apps. Dit is vooral hinderlijk bij het gebruik van Whatsapp Web. Nu merk ik dat als ik het scherm ontwaak of de telefoon unlock, de notificaties wel binnen komen en Whatsapp Web weer verbinding heeft met de telefoon.

Ik heb in de instellingen bij applicatiebeheer alle machtigingen betreft deze apps aan staan en weet niet waar het probleem ligt. Ook heb ik het internet afgespeurd, maar zonder resultaat.

Wie weet de oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Gaat dit topic over de hele NEX serie? Ik ben wel gecharmeerd van de NEX3 namelijk.

Al ben ik in dit topic nog wel benieuwd naar hoe jullie de eerste NEX ervaren na een wat langere tijd? En dan ben ik met name ook benieuwd naar Vivo's eigen updatebeleid en eventuele updates mbt rooten/LineageOS oid? (het is niet het meest druk bezochte deel van XDA-developers)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Vivo Nex] Levertijden & Prijzen