Nou, ik heb hem binnen gekregen zonder extra kosten, prachtig toestel!
Grossoshop levert de UK charger + EU adapter kosteloos na zodat ik wel gebruik kan maken van snel laden, wel zo fijn. Ik loop alleen tegen een probleem aan.
Als provider heb ik Ben op het T-Mobile netwerk. Bewuste keuze zodat ik met mijn Xiaomi telefoons (voorgangers) prima 4G(+) kon gebruiken.
In mijn woonplaats staan 3 T-Mobile masten
https://www.google.com/ma...%2C6.763524997202694&z=14
Ik woon in de buurt van de paarse. Het verschil met de andere 2 masten is dat de paarse frequentie 2580 MHz (TDD) gebruikt naast de andere.
Als ik mijn data netwerk aanzet met voorkeur netwerkmodus op 4G komt er geen verbinding tot stand
en drukt hij me tevens van mijn eigen WIFI verbinding af (?) Zodra ik netwerkmodus omzet naar voorkeur 3G/2G komt er een normale 3G of H+ verbinding tot stand die verbonden blijft en maak ik ook weer verbinding met mijn WIFI die ook netjes verbonden blijft.
Als ik met de auto naar de andere 2 masten in mijn woonplaats rijd, pakt hij wel een 4G of 4G+ verbinding op die perfect is en blijft (volle snelheden). Ik ben daarop naar een andere stad gereden. Zodra ik daar een mast met 2580 MHz (TDD) naderde viel de verbinding weer weg zoals hierboven beschreven.
Ik heb enkele vragen.
• ervaren jullie deze problemen ook? Zo niet, welke provider gebruiken jullie?
• hoe kan het dat ik van mijn WIFI verbinding wordt gegooid zodra ik probeer met 4G te verbinden?
•
bestaat er een mogelijkheid om zonder root een 4G frequentie te locken waarop hij wel verbonden blijft? Niet mogelijk zonder root.
•
is het mogelijk om een 4G frequentie te locken middels het aanmaken van een nieuwe APN als ik gegevens van Ben krijg? Volgens Ben niet mogelijk.
•
zie ik een telefoon setting over het hoofd? Onder developer options heb ik niets kunnen vinden nl Nope.
• is het aannemelijk dat dit een bug is en in toekomstige firmware updates wordt opgelost?
Edit: Zojuist met een KPN sim geprobeerd, hier geen problemen ervaren.
[
Voor 8% gewijzigd door
hannez80 op 08-09-2018 18:19
]