Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

OnePlus-zusterbedrijf Oppo heeft de Find X aangekondigd. De smartphone met fullscreenontwerp heeft geen inkeping aan de bovenkant. De camera's zijn verzonken in het toestel en kunnen indien nodig naar boven schuiven.

Bij het openen van de camera-app van de Oppo Find X schuift de hele bovenkant van het toestel in ongeveer een halve seconde naar boven, om zowel de frontcamera als de camera aan de achterkant tevoorschijn te laten komen.

Dit systeem maakt het mogelijk de inkeping achterwege te laten, die veel smartphones met 'fullscreenontwerp' tegenwoordig hebben. De relatieve schermgrootte ligt volgens het bedrijf op 92,25 procent. Bij de Vivo Nex is dit 91,2 procent; bij dit fullscreentoestel schuift een kleine module met alleen de camera uit. De verhouding is wat kleiner dan een eerder uitgelekte Oppo-teaser deed vermoeden.

Oppo houdt dinsdag een evenement in Parijs voor de onthulling van de Find X, maar het bedrijf gaf The Verge al een blik op het toestel. De frontcamera van de smartphone is een 25-megapixelmodel en ook zitten er sensoren voor 3d-gezichtsscans aan de voorkant. Het toestel heeft geen vingerafdrukscanner, terwijl de Nex van een vingerafdrukscanner onder het scherm is voorzien. Bij ontgrendeling met het gezicht komt de camera kortstondig omhoog.

Aan de achterkant zitten twee camera's, een van zestien en een van twintig megapixel. Uit eerdere geruchten kwam al naar voren dat de Find X een 19,5:9-oledscherm met een diagonaal van 6,4" en een resolutie van 2340x1080 pixels heeft.

De processor is een Qualcomm Snapdragon 845 en er zijn 8GB ram en 256GB opslagcapaciteit aanwezig. De accucapaciteit bedraagt 3730mAh en de accu ondersteunt snelladen met Oppo's eigen VOOC-techniek. Oppo levert het toestel met Android 8.1 Oreo en zijn Color OS-skin. De prijzen en beschikbaarheid in Europa maakt de fabrikant waarschijnlijk op dinsdag om 20.45 uur bekend.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0
SkinColorOS 5.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 845
GPUQualcomm® Adreno™ 630
RAM8 GB
ROM128 / 256 / 512 (Lamborghini) GB (uitbreidbaar)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C
SensorenAccelerometer, Gyro, Proximity, Kompas, O-Face recognition(Flood illuminator, infrarood camera, ranging sensor, dot projector)
Scherm6,42" Full-HD 19,5:9 OLED
Front Camera25 MP, f/2.0
Back Camera16MP + 20MP, PDAF, OIS, f/2.0, dual ledflits
Accu3730mAh (met VOOC charge)
KleurBordeaux Red, Glacier Blue
Afmetingen156,7 x 74,2 x 9,6 mm
Gewicht186 g
Prijs€999,- / 1699 (Lamborghini) euro
Bijzonderheden93,8% STB-ratio, uitschuifbare camera's

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.020-06-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:06

Mitchell

Ondertitel

Dit lijkt me een hele vette telefoon, snap alleen niet waarom ze er geen fingerprint scanner in hebben gestopt. Ik heb namelijk geen zin om telkens een telefoon voor me hoofd te houden als ik hem wil unlocken. Met een fingerprint aan de voorkant kan ik unlocken terwijl ik mijn telefoon oppak.

Las trouwens ergens dat de Oppo Find X vijf keer optical zoom zou hebben. Is dit al bevestigd? Lijkt me namelijk iets te onwaarschijnlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Mitchell op 20-06-2018 08:52 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
999 euro .. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Echt een knap staaltje werk om weer eens wat echt vernieuwends in een smartphone te stoppen.
Ben heel benieuwd wanneer de eerste verhalen komen over vastgelopen of overleden motortjes van de camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitchell schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:51:
Dit lijkt me een hele vette telefoon, snap alleen niet waarom ze er geen fingerprint scanner in hebben gestopt. Ik heb namelijk geen zin om telkens een telefoon voor me hoofd te houden als ik hem wil unlocken. Met een fingerprint aan de voorkant kan ik unlocken terwijl ik mijn telefoon oppak.

Las trouwens ergens dat de Oppo Find X vijf keer optical zoom zou hebben. Is dit al bevestigd? Lijkt me namelijk iets te onwaarschijnlijk.
En ook geen audio jack.

€999 is ook teveel. Ik haal de Vivo Nex voor minder die deze twee dingen wel heeft.

Beide camera's zitten verstopt, dus wat nou als het schuif ding niet werkt? Dan heb je geen front en achter camera. Maar verder mooi om te zien hoe het kan zonder lelijke notch.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:02:
[...]

En ook geen audio jack.

€999 is ook teveel. Ik haal de Vivo Nex voor minder die deze twee dingen wel heeft.
Damn, hij is €999? Laat maar zitten dan, zeker niet het geld waard. Vivo Nexi s ook vet, maar dan neig ik zelf meer naar de Mi8 Explorer Edition. Die heeft dan wel een notch, maar het verschil in prijs is mij dat wel waard.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitchell schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Damn, hij is €999? Laat maar zitten dan, zeker niet het geld waard. Vivo Nexi s ook vet, maar dan neig ik zelf meer naar de Mi8 Explorer Edition. Die heeft dan wel een notch, maar het verschil in prijs is mij dat wel waard.
Ja dat hebben ze gezegd tijdens het event. Er is zelfs een Lamborghini Edition voor €1699.

Wat de prijs ook is een notch is no go voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Ja dat hebben ze gezegd tijdens het even. Wat de prijs ook is een notch is no go voor mij.
Ik heb het event niet gevolgd, dus ik had echt geen idee, haha. Maar goed, fair enough, dan is de Vivo Nex inderdaad een goede optie. Voor mij is een verschil van ~€100 (voor de goedkoopste Vivo Nex) de notch wel waard. :9

[ Voor 30% gewijzigd door Mitchell op 20-06-2018 09:12 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Android toestellen maakt een adviesprijs vaak niet zoveel uit. Vaak binnen een paar maanden scherp geprijsd al dan niet van mensen op Marktplaats die dit toestel genomen hebben bij een verlenging en het daarom voor een veel mindere prijs snel van de hand willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Ik denk dat ze hun telefoon schromelijk overschatten met zo'n prijspropositie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:46
Dat nog niemand het gifje van de unlock procedure heeft gepost:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/11564029/wide_faceid_HD.gif

Bron: https://www.theverge.com/...er-mobile-technology-2018

[ Voor 26% gewijzigd door Harmsen op 20-06-2018 09:15 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Señor Sjon schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:13:
Ik denk dat ze hun telefoon schromelijk overschatten met zo'n prijspropositie.
Oppo heeft al jaren de best verkochte telefoons in China en ZO Azië. Ik denk dat ze heel goed weten wie hun klanten zijn.

De jonge middenklasse in China wordt steeds rijker en begint steeds meer afkeer te tonen van buitenlandse merken dus er is zeker ruimte voor een duurdere telefoon.

EU is bijvangst voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Harmsen schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:15:
Dat nog niemand het gifje van de unlock procedure heeft gepost:

[afbeelding]

Bron: https://www.theverge.com/...er-mobile-technology-2018
Best wel fancy maar ben wel benieuwd of dit niet incidenteel in de broekzak kan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Mitchell schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:09:
Ik heb het event niet gevolgd, dus ik had echt geen idee, haha. Maar goed, fair enough, dan is de Vivo Nex inderdaad een goede optie.
Wellicht is de openingspost goed bekijken dan een optie? :P
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:45:
Prijs999 / 1699 (Lamborghini) euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:17:
[...]

Wellicht is de openingspost goed bekijken dan een optie? :P

[...]
Ik ben gewoon een doos. Duidelijk. 8)7

/me Gaat meer koffie pakken

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Unboxtherapy heeft een review van een preproductie exemplaar:

Dat uitschuiven _O_ fraai kleurtje ook aan de achterkant.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
999 euro is natuurlijk helemaal geen verkeerde prijs als je ziet wat je er allemaal voor krijgt. Ik vind het alleen zeer gedurfd dat een 'relatief onbekend merk in Europa' een toestel uitbrengt voor die prijs. Je kan er dan in ieder geval zeker van zijn dat een hoop mensen het toestel toch links laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deze zou bij een goede prijs nog een alternatief kunnen zijn voor de Nex. Maar ze prijzen zich gewoon de markt uit :X Geen vingerafdrukscanner, 3,5mm headphone jack is ook jammer. Hoewel het een mooie manier is om beide camera's weg te werken, vraag ik me echt af hoe goed zo'n mechanisme bestand is tegen van alles. Want een selfie maken bij snapchat gebeurt minder vaak dan een toestel unlocken. En je kunt wss het wel uitschakelen en pin/patroon gebruiken maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Dat de Oppo in deze prijsklasse kwam was wel echt een verassing. Mede door de preview van the verge waarin om 3:20 word gezegd dat ze lager qua prijs zullen zitten dan de high end Samsung.

Alleen op 1 of andere manier kan ik de prijs wel plaatsten voor zo'n stukje techniek. Hopelijk zal de advies prijs richting de 700-800 en ik koop hem.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik denk dat er in beide toestellen (de Vivo Nex en deze) een soort wormwiel bediening is voor het uitschuivende deel. De Nex heeft als voordeel dat je hem kan unlocken met een vinger en niet steeds de uitschuivende camera moet gebruiken. Ik unlock mijn toestel echt vaak. Ook heeft de Nex een 3.5mm jack. Tot zover de voordelen want er is nog geen Europese versie met Google services.

Het mooie hieraan vind ik dat de designers van andere merken een schop krijgen om ook iets soortgelijks te maken. Oppo en Vivo laten zien dat het kan. Dus ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Brilsmurfffje schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:16:
[...]

Best wel fancy maar ben wel benieuwd of dit niet incidenteel in de broekzak kan gebeuren.
"Is dat een Oppo Find X in je broekzak, of ben je gewoon blij om me te zien?" :9 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik vindt de Oppo X er zeer goed uitzien, maar dan nu even een vraag ... of er hier al iemand over nagedacht heeft .... hoe doe je een hoesje eromheen ?????? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:47
Kan goed zijn dat de Find X hier alsnog een stuk prijziger wordt maar in China ligt de prijs in ieder geval toch wel een stuk onder de 999 euro, omgerekend 650 euro voor de 128GB versie:

Bron: https://www.gsmarena.com/...ailability-news-31967.php

Vind persoonlijk de Find X er aantrekkelijker uit zien dan de Vivo Nex, zou mooi zijn als de prijzen ook dicht bij elkaar liggen. Ik vraag me alleen net zoals veel anderen af hoe duurzaam het bewegende onderdeel zal zijn, hier zal je bij de Find X veel vaker gebruik van maken dan bij de Vivo Nex.

In ieder geval toch positieve ontwikkelingen, het is leuk om weer wat innovatie te zien in het design van smartphones. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Redblader op 29-06-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
jodel99999 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:20:
Ik vindt de Oppo X er zeer goed uitzien, maar dan nu even een vraag ... of er hier al iemand over nagedacht heeft .... hoe doe je een hoesje eromheen ?????? 8)7
Sleeve met de bovenkant vrij.

Maar goed, kromme randen = nogo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

YouTube: Oppo Find X - BEND TEST FAIL!!

Als die de bend test bij Jerry niet kan overleven, is het een grote faal. 1000 euro voor een telefoon die je gemakkelijk in twee kan breken? No way.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Bensimpel schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:00:
YouTube: Oppo Find X - BEND TEST FAIL!!

Als die de bend test bij Jerry niet kan overleven, is het een grote faal. 1000 euro voor een telefoon die je gemakkelijk in twee kan breken? No way.
Wow dat is echt niet best, ook het uitschuifdeel ziet er niet stevig uit. Ik ben blij dat ik voor de Vivo Nex heb gekozen. :Y

[ Voor 10% gewijzigd door WhySoSerious? op 27-07-2018 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik schrok ook van dat filmpje.. En dan met name hoe los en fragiel dat uitschuifdeel is en lijkt. Waardeloos als je het zonder enige moeite met je vingers er zelf kan uittrekken. Vivo was een heeeeel stuk steviger hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bespreken van release datums hoort in: [Oppo Find X] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review:
https://m.gsmarena.com/oppo_find_x-review-1801.php

Conclusie: een top telefoon die qua design boven iedereen uitsteekt en qua prestaties met de beste mee kan. Jammer van die Europese prijs. Maar een paar maanden wachten en het is al een stuk meer betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
M'n baas kreeg 'm vandaag binnen op kantoor. Ziet er wel nice uit. Zeker die slide-out camera werkt erg mooi en snel!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:29:

Conclusie: een top telefoon die qua design boven iedereen uitsteekt en qua prestaties met de beste mee kan. Jammer van die Europese prijs. Maar een paar maanden wachten en het is al een stuk meer betaalbaar.
En ook jammer van de bouwkwaliteit: Bensimpel in "[Oppo Find X] Ervaringen & Discussie" :D

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier de Europese Find X en kun je on-screen knoppen ook verbergen? Dan heb ik het dus niet over gestures (want dat zit er niet in met de Europese ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net binnen en een super mooi design.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/81b3YSDd/IMG-20181108-125134-432.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Stond op het punt de MiX3 te bestellen. Gelukkig zag ik net op xda voorbij komen dat de Find X zijn bootloader geunlockt kan worden en TWRP.

Nog even afwachten dan maar, dan bestel ik de goedkope Chinese variant en hoop ik dat de Global rom erop te zetten is! Scheelt toch een paar honderd euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pukson schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:08:
Stond op het punt de MiX3 te bestellen. Gelukkig zag ik net op xda voorbij komen dat de Find X zijn bootloader geunlockt kan worden en TWRP.

Nog even afwachten dan maar, dan bestel ik de goedkope Chinese variant en hoop ik dat de Global rom erop te zetten is! Scheelt toch een paar honderd euro :)
Scheelt €150 euro als je het met een abonnement haalt en dan heb je wel meteen een verdubbeling aan GB. Maar begrijpelijk als jij nog wilt wachten ;).

-Edit ik heb even gekeken maar volgens mij staat het nergens dat het er al is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:03:
[...]
Scheelt €150 euro als je het met een abonnement haalt en dan heb je wel meteen een verdubbeling aan GB. Maar begrijpelijk als jij nog wilt wachten ;).

-Edit ik heb even gekeken maar volgens mij staat het nergens dat het er al is.
http://wuxianlin.com/2018/09/22/oppo-findx-root/

Het komt er iig aan :)
Koop me toestellen liefst los dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
Het is aardig stil gevallen hier.
Voor de mensen die de telefoon (nog) hebben, bevalt de telefoon nog steeds? Wat zijn, nu je de telefoon langer in gebruik hebt, de downsides? Last de selfie camera nog steeds een extreme beauty mode toe, ondanks dat het uitgeschakeld staat? Klopt het dat bepaalde apps agressief gekilled worden? Hoe houdt de slidermechanise het tot nu toe?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Aanbiedingen, winkels en levertijden: [Oppo Find X] Levertijden & Prijzen