Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-06 17:27
Verkoper1000 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:41:
Is toch wel super irritant dat de mi8 geen foto's of videos via WhatsApp kan maken zonder sluitergeluid (telefoon staat op stil/dnd)? Zo'n irritant en luid geluid ook nog. Iemand oplossing hiervoor?

Zit op miui10 btw, kan me niet herinneren dat dit hiervoor ook zo was.
Ik heb het ook altijd al gehad met miui10, ook met mijn mi5. Ik gebruik altijd gewoon de stock cam app en deel de foto dan, het is ook nog eens betere qualiteit ;).
Door te rooten kan je ook modules installeren zodat de telefoon geen camera geluiden kan maken dus als je telefoon rooted is, installeer die.

[ Voor 11% gewijzigd door Ali_Baba op 02-11-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 21:12

xon

Ali_Baba schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:29:
[...]

Ik heb het ook altijd al gehad met miui10, ook met mijn mi5. Ik gebruik altijd gewoon de stock cam app en deel de foto dan, het is ook nog eens betere qualiteit ;).
Door te rooten kan je ook modules installeren zodat de telefoon geen camera geluiden kan maken dus als je telefoon rooted is, installeer die.
Ik kan mij ook een truc herinneren uit een ver veleden dat je het geluidsbestandje vervangt voor een 0kb soundfile.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Donderdag zoals het ernaar uitziet meer nieuws over de Mi 8 Pro:

Xiaomi is holding a launch event in the UK on November 8, Mi 8 Pro teased

En deze keer mèt in-display fingerpring sensor. Blijf het wat vreemd vinden dat er zo'n spreiding zit in de introductie van al die toestellen die onder de Mi 8 noemer vallen, maar zal ook te maken hebben met de initiële problemen met die IDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56
Weemism schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:39:

En deze keer mèt in-display fingerpring sensor. Blijf het wat vreemd vinden dat er zo'n spreiding zit in de introductie van al die toestellen die onder de Mi 8 noemer vallen, maar zal ook te maken hebben met de initiële problemen met die IDF.
Dat is goed nieuws. Mijn LeEco pro 3 is hard aan vervanging toe. Hoop zo dat dit niet weer een teleurstelling word. 😉

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

iisworks schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:59:
Ik overweeg om mijn Mi 6 in te ruilen voor een Mi 8. Op zich ben ik erg tevreden met de Mi6, maar die die grote bezels voor het relatief kleine scherm staan me wat tegen. De grote schermen lonken nu. :)

De Mi8 SE zou voor mij qua formaat waarschijnlijk perfect zijn, ware het niet dat de camera daarvan geen OIS heeft, wat voor mij net een van de belangrijkste eisen is.

Waar ik me bij de Mi8 wat zorgen om maak is het formaat ervan, vooral die 0.5cm extra in de breedte (in broekzak op de fiets). Is er iemand die overgestapt is van een Mi6 die wat kan zeggen over het grotere formaat van de Mi8 en hoe zich dat verhoudt tot de voordelen?
ik weet niet of het nog relevant is, maar ik ben van een mi6 naar de mi8 gegaan en heb zeker geen spijt. het toestel is vooral iets langer. amper breder. het verschil van lcd naar oled is echt heerlijk, kan 'm aanraden :)

en zoals als eerder aangegeven, het grotere scherm went zo snel dat de mi6 vooral klein oogt en voelt na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertovergoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:02
Ik overweeg de Xiaomi Mi 8 te kopen als opvolger van mijn oudje Galaxy S6. Maar lees berichten over advertenties in MIUI 10. In hoeverre is dit aanwezig op de global versie van dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
robertovergoor schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:28:
Ik overweeg de Xiaomi Mi 8 te kopen als opvolger van mijn oudje Galaxy S6. Maar lees berichten over advertenties in MIUI 10. In hoeverre is dit aanwezig op de global versie van dit toestel?
Ik kom van een oude Galaxy S4 :P en zit nu op een Mi 8 Global version. Opdringerige advertenties ben ik nog niet tegen gekomen en vergeleken met de bloatware die Samsung op zijn toestellen zet is Xiaomi al helemaal een verademing. Op die oude S4 heb ik overigens LineageOS draaien (o.a. om van die Samsung (overbodige software) ellende af te komen) maar ik heb nog niet echt de neiging om iets anders op m'n Mi 8 te zetten dan de huidige MIUI 10. Ik heb wel een licentie voor AdGuard gekocht. (o.a. met custom DNS server) Helemaal perfect als je een beetje relaxed wil browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 20:44
Weemism schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:39:

Is deze anders dan die nu al bij de Chinese webshops te vinden is? Op zich ben ik geïnteresseerd, nu de batterij van mijn HTC 10 aan het overlijden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Du7ch Maniac
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 08:32
Vraagje voor de eigenaars van de mi 8 hier: zijn er problemen met Netflix naar een Chromecast casten via de mi 8? Ik snap dat je lokaal geen fhd kan vanwege die licenties. Maar via Chromecast lijkt me dat dan geen probleem?

Intel i7 5820k | Asus RAMPAGE V EXTREME | Corsair Vengeance LPX 16GB | Asus GTX1080 | Recom 850W | Crucial m4 | Samsung 850 EVO | Thermaltake Chaser mk-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Ola na 10 dagen heb ik mijn MI 8 binnen alleen heb ik een probleem haha.
Ik heb de goud kleur besteld alleen deze is meer roze dan goud :) Dan maar een leuk hoesje bestellen:)
verder heb ik de MIui10 geinstalleerd alleen mis ik iconen voor de kalender en klok app :)
jullie ook hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

BRO-JWE schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:02:
[...]

Is deze anders dan die nu al bij de Chinese webshops te vinden is? Op zich ben ik geïnteresseerd, nu de batterij van mijn HTC 10 aan het overlijden is.
De Pro is formeel nog niet uit, dus als je een link hebt naar die webshops ben ik wel benieuwd. Misschien gaat het om het kunnen plaatsen van een pre-order? De Pro is idd afwijkend van de tot dusver uitgebrachte toestellen (Mi 8 lite, Mi 8, Mi 8 Explorer), als je 'Mi 8' intypt in zoekfunctie op GSMarena zie je dat er 5 toestellen verschijnen waaronder de Pro. Ik zou je adviseren die toestellen daar met elkaar te vergelijken voor een keus te maken want de Chinese webshops kunnen nog wel eens verwarrend zijn welke versie het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Laatst online: 01-07 22:45
Du7ch Maniac schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:21:
Vraagje voor de eigenaars van de mi 8 hier: zijn er problemen met Netflix naar een Chromecast casten via de mi 8? Ik snap dat je lokaal geen fhd kan vanwege die licenties. Maar via Chromecast lijkt me dat dan geen probleem?
Tegen wat voor problemen loop je aan en welke ROM staat er op (chinees, global, eu, stable/weekly).

Ik heb twee keer een Mi8 met de EU stable rom en loop nergens tegen aan.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Du7ch Maniac
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 08:32
Tiwazz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:23:
[...]

Tegen wat voor problemen loop je aan en welke ROM staat er op (chinees, global, eu, stable/weekly).

Ik heb twee keer een Mi8 met de EU stable rom en loop nergens tegen aan.
Hey, bedankt voor je reactie. Zelf heb ik geen mi 8 maar ik wil er eentje kopen. Ik had gelezen over geen HD vanwege licenties op het toestel zelf. Ik wou dus even zeker weten dat het via een Chromecast wel perfect zou werken. Maar dat heb je dus bevestigd ! :)

Intel i7 5820k | Asus RAMPAGE V EXTREME | Corsair Vengeance LPX 16GB | Asus GTX1080 | Recom 850W | Crucial m4 | Samsung 850 EVO | Thermaltake Chaser mk-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Weemism schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:48:
[...]

De Pro is formeel nog niet uit, dus als je een link hebt naar die webshops ben ik wel benieuwd. Misschien gaat het om het kunnen plaatsen van een pre-order? De Pro is idd afwijkend van de tot dusver uitgebrachte toestellen (Mi 8 lite, Mi 8, Mi 8 Explorer), als je 'Mi 8' intypt in zoekfunctie op GSMarena zie je dat er 5 toestellen verschijnen waaronder de Pro. Ik zou je adviseren die toestellen daar met elkaar te vergelijken voor een keus te maken want de Chinese webshops kunnen nog wel eens verwarrend zijn welke versie het betreft.
TradingShenzhen heeft de zwarte op voorraad.

https://tradingshenzhen.c...-usb_otg_cable_eu_adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 20:16
Vraagje: heeft het notificatielampje van de mi 8 slechts 1 kleur (wit)? alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
chang schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:53:
Vraagje: heeft het notificatielampje van de mi 8 slechts 1 kleur (wit)? alvast bedankt voor het antwoord.
Yup, enkel wit. Dit is (helaas) op alle nieuwe Xiaomi toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Potver...weer twee uur van mijn leven weggegooid op zoek naar de oplossing voor het niet meer opstarten van TWRP (recovery) op mijn Mi8SE met een EU rom.

Blijkt dat twrp versie die ik erop had staan niet met pie wilde werken. Mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen. Hier is de nieuwe TWRP die wel werkt:

https://drive.google.com/...uiTVLLPIzZvhcgkTjhMzPn6so

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 19:14

Wirehub

Blaat

xon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:48:
Potver...weer twee uur van mijn leven weggegooid op zoek naar de oplossing voor het niet meer opstarten van TWRP (recovery) op mijn Mi8SE met een EU rom.

Blijkt dat twrp versie die ik erop had staan niet met pie wilde werken. Mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen. Hier is de nieuwe TWRP die wel werkt:

https://drive.google.com/...uiTVLLPIzZvhcgkTjhMzPn6so

Succes
dat wil zeggen dat je niet goed meeleest met het forum , want als er een andere TWRP geflashed moet worden wordt dat toch echt gelijk aangeven (heb deze ervaring al te vaak gezien daar mensen niet goed lezen ) _/-\o_

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Wirehub schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:53:
[...]

dat wil zeggen dat je niet goed meeleest met het forum , want als er een andere TWRP geflashed moet worden wordt dat toch echt gelijk aangeven (heb deze ervaring al te vaak gezien daar mensen niet goed lezen ) _/-\o_
Bijzondere conclusie trek je. De Xiaomi Mi8 SE heeft pas sinds anderhalf week geleden (EU ROM weekly) android Pie gekregen. Daarvoor werkte het prima. . Maar nooit te oud om te leren...waar staat het in dit topic over de 8SE en pie dan check ik het nog even?

Voor degene die neeeet zo slecht lezen als ik...doe er je voordeel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 19:14

Wirehub

Blaat

xon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:08:
[...]

Bijzondere conclusie trek je. De Xiaomi Mi8 SE heeft pas sinds anderhalf week geleden (EU ROM weekly) android Pie gekregen. Daarvoor werkte het prima. . Maar nooit te oud om te leren...waar staat het in dit topic over de 8SE en pie dan check ik het nog even?

Voor degene die neeeet zo slecht lezen als ik...doe er je voordeel mee ;)
8.11.1

https://xiaomi.eu/communi...47342/page-19#post-454152

Flasb compatible TWRP.

Ok mijn mi8, was dat ook zo

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ja zo ben ik er natuurlijk ook achter gekomen. Je deed lijken alsof ik dit mooie medium niet goed las en daarbij ook een vleugje belerend. Just not my style...

Anyway, genoeg aandacht aan dit onderwerp besteed nu om voor andere te voorkomen dat ze hetzelfde gedoe hebben ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:01

knakworst

Get more sats!

Nog wat bewijs dat de GPS bijzonder nauwkeurig is. In bosrijk gebied in Zuid Frankrijk vorige week hardgelopen dag 1 met Mi8 en dag 2 met Huawei watch. Verschil is aanzienlijk, ik kan met de Mi8 exact zien waar ik op de rijbaan gelopen heb, bijzonder nauwkeurig. GPS test apps zeggen niet lager dan 4-6 meter nauwkeurigheid maar ik vermoed dat het nog veel nauwkeuriger is.

Mi8
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/68srdf.jpg

Huawei watch
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14sdwub.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColinC
  • Laatst online: 05-05 16:10
Ook hier een blije Xiaomi klant!
Icm een abbo de Mi 8 genomen bij Mobiel.nl, en tot op heden erg blij mee. Het was vooral even wennen omdat bepaalde dingen net even wat anders gaan.
Ook kan ik geen magnetische telefoonhouder meer gebruiken (heb een ruw hoesje eromheen en ik ga niks op die telefoon plakken) maar dat is geen wereldramp.

Vooral de snelheid van het toestel is waanzinnig! Enige nadeel die ik tot nu toe heb ontdekt; Je moet je muziekvolume vol aan zetten in de auto als je Spotify (via Bluetooth) aan hebt. Bij een vorig toestel was dat een ander geluidsniveau (speciaal voor Bluetooth).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:23
ColinC schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:22:
Enige nadeel die ik tot nu toe heb ontdekt; Je moet je muziekvolume vol aan zetten in de auto als je Spotify (via Bluetooth) aan hebt. Bij een vorig toestel was dat een ander geluidsniveau (speciaal voor Bluetooth).
Misschien kan deze app ermee helpen? https://play.google.com/s...ls?id=eu.darken.bluemusic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 09:15
ColinC schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:22:
Ook kan ik geen magnetische telefoonhouder meer gebruiken (heb een ruw hoesje eromheen en ik ga niks op die telefoon plakken) maar dat is geen wereldramp.
Ik zelf gebruik een Nillkin Synthetic fiber Carbon hoesje(Te vinden op AliExpress), waar een "metalen plaat" in het hoesje verwerkt zit. Hierdoor kan ik gebruik maken van de magnetische Phone Holder in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

ik plak zo'n metalen plakplaatje die ik erbij kreeg (baseus) achterop het hoesje.

oeps, ik ben weer eens wat laat... :O :*)

[ Voor 22% gewijzigd door lange op 27-11-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
knakworst schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:08:
Nog wat bewijs dat de GPS bijzonder nauwkeurig is. In bosrijk gebied in Zuid Frankrijk vorige week hardgelopen dag 1 met Mi8 en dag 2 met Huawei watch. Verschil is aanzienlijk, ik kan met de Mi8 exact zien waar ik op de rijbaan gelopen heb, bijzonder nauwkeurig. GPS test apps zeggen niet lager dan 4-6 meter nauwkeurigheid maar ik vermoed dat het nog veel nauwkeuriger is.

Mi8
[Afbeelding]

Huawei watch
[Afbeelding]
Bedankt voor deze info, inderdaad een spectaculair verschil.
Al vind ik het een beetje jammer dat je een smartphone (aan je bovenarm?) vergelijkt met een smartwatch. Ik neem tenminste aan dat je die watch niet om je bovenarm hebt zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

joopv schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:36:
[...]

Bedankt voor deze info, inderdaad een spectaculair verschil.
Al vind ik het een beetje jammer dat je een smartphone (aan je bovenarm?) vergelijkt met een smartwatch. Ik neem tenminste aan dat je die watch niet om je bovenarm hebt zitten :)
De smartwatch had ik in de hand dus dat is wel zelfde plek als horloge. Ik was vorige week in London City en ook tussen de gebouwen werkt Google Maps geweldig. Dus de dual GPS doet in Pie echt zijn werk.

• mcdennem
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 14:58
Afgelopen zaterdag in de Ziggo Dome wat video's opgenomen van Oscar and the Wolf. Bij thuiskomst even terug gekeken en geluisterd, maar wat een vreselijk geluid. Zoals al eerder aangegeven is de mic in de Mi 8 (Miui10) echt dra-ma-tisch. Weet iemand of Xiaomi al software verbeteringen in de pijplijn heeft zitten? Of is dit hardware gerelateerd?
Zo zonde, aangezien de beelden prima zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door mcdennem op 29-11-2018 00:14 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:00

P_Tingen

omdat het KAN

Weet iemand ook of de Mi8 SE via een Nederlandse leverancier te verkrijgen is? Als er iets aan mankeert is een leverancier in NL wat makkelijker dan in China

edit: oeps

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 29-11-2018 10:20 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• mcdennem
P_Tingen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:12:
Weet iemand ook of de Mi8 SE via een Nederlandse leverancier te verkrijgen is? Als er iets aan mankeert is een leverancier in NL wat makkelijker dan in China
Daarvoor is dit topic:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen en prijzen: [Xiaomi Mi 8] Levertijd & Prijzen

[ Voor 3% gewijzigd door mcdennem op 29-11-2018 09:20 ]

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Iemand hier meer problemen met het verloopstekkertje i.c.m. xiaomi earplugs?

Bij mij, als ik er maar een beetje mee beweeg stopt de muziek/netflix en als ik dan weer op play druk wordt het over de speakers afgespeeld.

• ndonkersloot
Wonkbonko schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:03:
Iemand hier meer problemen met het verloopstekkertje i.c.m. xiaomi earplugs?

Bij mij, als ik er maar een beetje mee beweeg stopt de muziek/netflix en als ik dan weer op play druk wordt het over de speakers afgespeeld.
Heb je dit alleen met de xiaomi earplugs en niets anders? Ik heb geen xiaomi earplugs maar heb dergelijke problemen nog nooit gehad op twee verschillende Mi8's met twee verschillende orginele verloopjes.

Ik heb de Airdots besteld zodat ik dat verloopje niet meer nodig heb, komt als het goed is nog voor 5dec. binnen! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-11-2023
Tiwazz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:55:
[...]

Heb je dit alleen met de xiaomi earplugs en niets anders? Ik heb geen xiaomi earplugs maar heb dergelijke problemen nog nooit gehad op twee verschillende Mi8's met twee verschillende orginele verloopjes.

Ik heb de Airdots besteld zodat ik dat verloopje niet meer nodig heb, komt als het goed is nog voor 5dec. binnen! Ben benieuwd.
ik ben zeeeeeer benieuwd naar je ervaring met deze airdots... zit zelf sterk te overwegen om ze aan te schaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Jacques112 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:25:
[...]

ik ben zeeeeeer benieuwd naar je ervaring met deze airdots... zit zelf sterk te overwegen om ze aan te schaffen
Ik laat het je weten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Mag ik vragen waar je ze hebt besteld en voor hoeveel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Jacques112 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:40:
[...]

Mag ik vragen waar je ze hebt besteld en voor hoeveel?
Dit past niet helemaal (of helemaal niet :X ) in het Mi8 ervaringen topic dus heb je even een DM gestuurd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 12:43
Tiwazz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:55:
[...]

Dit past niet helemaal (of helemaal niet :X ) in het Mi8 ervaringen topic dus heb je even een DM gestuurd :) .
Zou je mij ook een pb willen sturen? Ben ook erg benieuwd!

Ik heb de Mi 8 overigens bijna een week in gebruik. Ik had wel iets meer van de batterij verwacht, maar mijn grootste gok was de schermgrootte; deze bevalt me uitstekend en is helemaal geen probleem. Ik kom overigens van 3 jaar lang een iPhone 5s te hebben gebruikt en de Mi 8 is mijn eerste Android.

How low-code can you go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Als er dan toch meer interesse is :+, moeten er niet te lang over doorgaan maar heb hem besteld op AliExpress bij Mi-Global Store voor €35,-. Waarsc over een poosje goedkoper dan nu maarja wil hem hebben.

Als het binnen is zal ik even kort mijn bevindingen icm de Mi8 hier beschrijven.

Ik meek zelf dat de batterij duur (een stuk) beter is als ik GPS uit zet ondanks ik het niet bewust actief gebruik. Ik heb een toggle voor GPS en zet hem handmatig aan als ik het wil gebruiken. Haal gemakkelijk twee dagen waarin ik dan tussen 4 en 6 uur screen on time haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:53
Sedert kleine week een Mi8, als opvolger van Moto G5, in gebruik.
Snelheid is redelijk indrukwekkend, in vergelijking met de motorola.

Is de eerste telefoon ooit (in zeg maar 25 jaar of zo) die een hoesje heeft gekregen.Voor de aankoop van mijn motorola las ik verschillende zaken dat ie te glad zou zijn zonder hoesje maar nooit ook maar iets last van gehad. Maar deze Mi8 is de overtreffende trap van glad zijn.

Ben geen zo'n heavy gebruiker. Daarom weet ik niet of ik de moeite ga doen om die Xiaomi.eu rom er op te zetten.
Vind het vervelend dat er verschillende apps zijn die je niet kan verwijderen zoals de eigen sms app, eigen kalendar, ... Dat zou met die Xiaomi.eu rom wel mogelijk zijn (of ze worden in de eerste plaats al niet geïnstalleerd).
Ook heb ik veel moeite om de badges aan de praat te krijgen. Door de notch (die me niet echt stoort) heb je dus geen notificatie icoontjes. Als dan nog de badges niet werken, wordt het voor mij moeilijk.
Heb al vanalles geprobeerd met toestemmingen en battery-saver instellingen maar krijg enkel mail en messenger aan de praat. Whatsapp, sms, signal, ... lukken niet.
Ook lukt het me niet om mijn alarm te laten afgaan. Al paar keer overslapen daardoor. Ook geprobeerd met battery-saver instellingen en zo maar niets helpt. Krijg wel de notificatie "Alarm gemist".
Als ik het alarm test, werkt het natuurlijk wel. Maar het scherm blijft zwart. Moet de telefoon dus ontgrendelen om alarm af te leggen. Wat wel een gedoe is als ik maar uur of drie,vier geslapen heb.
Al beetje gezocht op internet maar meestal eindigen die topics in "installeer een andere rom" of "weet niet hoe het komt maar opeens werkt het"

Over batterij hoor je mij niet klagen. Van de lader gehaald op zaterdag rond 14u en zit nu op 66%. Als ik zeg dat ik geen heavy gebruiker ben, meen ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:24
The Xiaomi Mi 8 Explorer is receiving a new version of MIUI OS 10, which brings two fairly major camera improvements. The new ROM – MIUI V10.1.2.0.PEHCNFI – is based on Android 9 Pie and is currently rolling out in China. It’s a 2.1GB update.

The first major change is the addition of of 960 fps video mode. Previously, the phone topped out at 240 fps.

The second addition is called Super Night Scene. It takes 8 photos at different exposures and merges them into one brighter, higher-quality shots.

MIUI V10.1.2.0.PEHCNFI for the Xiaomi Mi 8 Explorer
The Super Night Scene feature was introduced to the Xiaomi Mi 8 and Mi Mix 2S with MIUI 10.8.11.8 in early November and they got the 960fps mode about a week after that. Both features made their debut on Xiaomi’s latest flagship, the Mi Mix 3, of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Kenhas schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:45:
Sedert kleine week een Mi8, als opvolger van Moto G5, in gebruik.
Snelheid is redelijk indrukwekkend, in vergelijking met de motorola.

Is de eerste telefoon ooit (in zeg maar 25 jaar of zo) die een hoesje heeft gekregen.Voor de aankoop van mijn motorola las ik verschillende zaken dat ie te glad zou zijn zonder hoesje maar nooit ook maar iets last van gehad. Maar deze Mi8 is de overtreffende trap van glad zijn.

Ben geen zo'n heavy gebruiker. Daarom weet ik niet of ik de moeite ga doen om die Xiaomi.eu rom er op te zetten.
Vind het vervelend dat er verschillende apps zijn die je niet kan verwijderen zoals de eigen sms app, eigen kalendar, ... Dat zou met die Xiaomi.eu rom wel mogelijk zijn (of ze worden in de eerste plaats al niet geïnstalleerd).
Ook heb ik veel moeite om de badges aan de praat te krijgen. Door de notch (die me niet echt stoort) heb je dus geen notificatie icoontjes. Als dan nog de badges niet werken, wordt het voor mij moeilijk.
Heb al vanalles geprobeerd met toestemmingen en battery-saver instellingen maar krijg enkel mail en messenger aan de praat. Whatsapp, sms, signal, ... lukken niet.
Ook lukt het me niet om mijn alarm te laten afgaan. Al paar keer overslapen daardoor. Ook geprobeerd met battery-saver instellingen en zo maar niets helpt. Krijg wel de notificatie "Alarm gemist".
Als ik het alarm test, werkt het natuurlijk wel. Maar het scherm blijft zwart. Moet de telefoon dus ontgrendelen om alarm af te leggen. Wat wel een gedoe is als ik maar uur of drie,vier geslapen heb.
Al beetje gezocht op internet maar meestal eindigen die topics in "installeer een andere rom" of "weet niet hoe het komt maar opeens werkt het"

Over batterij hoor je mij niet klagen. Van de lader gehaald op zaterdag rond 14u en zit nu op 66%. Als ik zeg dat ik geen heavy gebruiker ben, meen ik het wel ;)
In MIUI 10 PIE zit wel notificaties in de notch (eerst laat hij de notificaties zien daarna de tijd). Althans in de .EU rom. Ook in de .EU rom herken ik het alarm en badges gepruts niet. Wel heb ik deezer van de battery saver afgehaald, anders meende MIUI te bepalen dat ik niet meer naar muziek mocht luisteren na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
knakworst schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:19:
[...]

In MIUI 10 PIE zit wel notificaties in de notch (eerst laat hij de notificaties zien daarna de tijd). Althans in de .EU rom. Ook in de .EU rom herken ik het alarm en badges gepruts niet. Wel heb ik deezer van de battery saver afgehaald, anders meende MIUI te bepalen dat ik niet meer naar muziek mocht luisteren na een tijdje.
Dus toch een reden om die ROM er op te zetten. Mail werkte eerst goed qua badges. Maar nu komen ze er pas op nadat ik de app open en sluit. Dat doet me dus vermoeden dat het toch met die battery saver te maken heeft. Maar mail, whatsapp, ... staan als "geen beperking".
Ik gebruik Microsoft Launcher (met instelling dat badges moeten getoond worden) maar ook die staat als uitzondering.
Goed om te weten dat notificaties wel getoond worden in die ROM. Vind die notificaties niet zo heel belangrijk maar dan moeten die badges wel goed werken natuurlijk.

Het alarm mag onder de categorie "weet niet hoe het komt maar opeens werkt het". Vanmorgen is ie dan toch afgegaan. Moest telefoon ook niet unlocken om alarm uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Kenhas schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:33:
[...]

Dus toch een reden om die ROM er op te zetten. Mail werkte eerst goed qua badges. Maar nu komen ze er pas op nadat ik de app open en sluit. Dat doet me dus vermoeden dat het toch met die battery saver te maken heeft. Maar mail, whatsapp, ... staan als "geen beperking".
Ik gebruik Microsoft Launcher (met instelling dat badges moeten getoond worden) maar ook die staat als uitzondering.
Goed om te weten dat notificaties wel getoond worden in die ROM. Vind die notificaties niet zo heel belangrijk maar dan moeten die badges wel goed werken natuurlijk.

Het alarm mag onder de categorie "weet niet hoe het komt maar opeens werkt het". Vanmorgen is ie dan toch afgegaan. Moest telefoon ook niet unlocken om alarm uit te zetten
Heb je ook autostart aanstaan?

Ik draai overigens nu sinds afgelopen weekend op Miui 10.2 / 8.11.29. Wat een heerlijkheid zeg. Bereik is ook beter geworden. In gebouwen waar ik normaal niet kon bellen kan dat nu wel. Fijn als je als ondernemen bereikbaar bent _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door lekzzz op 05-12-2018 20:15 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
@lekzzz autostart staat aan.

Voor de rest kan ik moeilijk vergelijken met vorige Miui versies. Eerste wat de telefoon deed bij het opstarten, was een update naar de laatste Miui.

Behalve de badges die niet werken, ben ik over het algemeen zeker tevreden over de telefoon. Zeker met een hoesje er rond, voelt ie eigenlijk net iets te groot aan. Maar dat zal wel wennen (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Android Pie global stable rolt nu uit:
https://www.xda-developer...-android-pie-miui-10-1-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 23:20
wel raar dat je de upgrade niet krijgt als je op 10.0.3.0 zit omdat die revoked is.
die update is bij mij gewoon auto installed... moet ik nu gaan klooien en een data wipe doen omdat Xiaomi een fuckup doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Zou je van de stable android 8 naar stable android 9 kunnen flashen zonder factory reset?
Welke TWRP versie gebruiken jullie icm android 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdennem
Ik had begrepen via het xda forum, dat er binnenkort eenzelfde update komt voor degenen met de 10.0.3.0 update en dat je deze dan via OTA binnen kan hengelen. Nog even geduld dus...
dafz0r schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:21:
wel raar dat je de upgrade niet krijgt als je op 10.0.3.0 zit omdat die revoked is.
die update is bij mij gewoon auto installed... moet ik nu gaan klooien en een data wipe doen omdat Xiaomi een fuckup doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkertjeDrap
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-06-2019
Wonderlijke van mijn Mi 8. Ik heb er helemaal geen 2x telelens opzitten. De bovenste lens wordt alleen gebruikt in de Portrait mode.en heeft brandpuntsafstand: 5.2mm (diafragma 2.4), en de onderste heeft een brandpuntafstand van 4.216 (diafragma 1.8), en wordt voor in de photostand gebruikt voor zowel 1x als 2x.

Simpel testen:
- met je vinger ervoor
- Exif info kijken (meer -> details)

Hoe zit dat bij jullie, of levert Xiaomi zelfs onder dezelfde naam verschillende modellen?

[ Voor 10% gewijzigd door DikkertjeDrap op 07-12-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Oepsie bij mij hetzelfde. Als je op de 1x drukte was het de bedoeling dat je van de telephoto gebruik zou maken. Lijkt mij een bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkertjeDrap
Een hardware bugje?

Hoe je het ook wendt of keert, ook met die andere lens kom je niet tot optische 2x, daarvoor liggen de brandpuntsafstanden toch te dicht bij elkaar.

Alhoewel als de sensor maat anders is, dan zou het kunnen.

Die portret lens stelt btw ook helemaal niet scherp op kleine afstanden.

Officiële specs:
https://www.mi.com/global/mi8/specs/

12MP wide-angle lens, 4-axis optical stabilizer, f/1.8 (1/2.55")
12MP telephoto lens, portrait lens, f/2.4 (1/3.4")

Staat nergens niks over 2x optische zoom.

GSMArena maakt dat er wel van, die vermeldt ook bovenstaande sensormaten.:
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_8-9065.php

Of komt dit alles wonderbaarlijk goed met de nieuwe Miui update naar Pie?

[ Voor 15% gewijzigd door DikkertjeDrap op 07-12-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
DikkertjeDrap schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:06:
Een hardware bugje?

Hoe je het ook wendt of keert, ook met die andere lens kom je niet tot optische 2x, daarvoor liggen de brandpuntsafstanden toch te dicht bij elkaar.

Alhoewel als de sensor maat anders is, dan zou het kunnen.

Die portret lens stelt btw ook helemaal niet scherp op kleine afstanden.

Officiële specs:
https://www.mi.com/global/mi8/specs/

12MP wide-angle lens, 4-axis optical stabilizer, f/1.8 (1/2.55")
12MP telephoto lens, portrait lens, f/2.4 (1/3.4")

Staat nergens niks over 2x optische zoom.

GSMArena maakt dat er wel van, die vermeldt ook bovenstaande sensormaten.:
https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_8-9065.php

Of komt dit alles wonderbaarlijk goed met de nieuwe Miui update naar Pie?
Ik dacht dat ik gek was maar het is dus wel echt zo. Als je een foto maakt met de main camera en dan switched naar de telelens en dan een foto maakt en ze dan eens even naast elkaar legt, dan zie je ook wel dat de kwaliteit gewoon slechter is op de telelens, en dat als je de foto van de main camera Inzoomed dat ze ineens wel verdacht veel op elkaar lijken. Vind het erg raar van Xiaomi want je zou denken dat het na een half jaar release al wel een keer gefixed zou zijn.

Edit: nog ff getest, als je je vinger voor de onderste lens houd en je switched een beetje tussen de zoom lens en de normale zie je ook dat hij altijd geblokkeerd word, met andere woorden de onderste camera doet (bij mij) al het werk.

[ Voor 8% gewijzigd door Ali_Baba op 07-12-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkertjeDrap
En als ik dan op de achterkant van mijn bierviltje de boel uitreken, kom ik op een tele zoom factor uit van

x1.6

en dat dan op een 33% kleinere sensor.
Dat 2x optische zoom noemen is simpelweg marketing (oude woord voor echt fake-news)

En 1.6 komt wel overeen met wat je visueel ziet als je overschakelt van lens in manual

Denk dat de kwaliteit van de 2e camera en sensor zo veel slechter is dat je beter kan inzoomen met de 1e camera, al kost dat de helft van je resolutie. Vandaar dat de Mi 8 dat doet.

Klopt: foto met 2x genomen is ongeveer 3.5 MB, 1x 6MB.

Juist bij een telelens wil je stabilisatie en dat heeft alleen lens 1.

Maar die maakt mooie foto's!

[ Voor 7% gewijzigd door DikkertjeDrap op 08-12-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Ali_Baba schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:24:
[...]

Ik dacht dat ik gek was maar het is dus wel echt zo. Als je een foto maakt met de main camera en dan switched naar de telelens en dan een foto maakt en ze dan eens even naast elkaar legt, dan zie je ook wel dat de kwaliteit gewoon slechter is op de telelens, en dat als je de foto van de main camera Inzoomed dat ze ineens wel verdacht veel op elkaar lijken. Vind het erg raar van Xiaomi want je zou denken dat het na een half jaar release al wel een keer gefixed zou zijn.

Edit: nog ff getest, als je je vinger voor de onderste lens houd en je switched een beetje tussen de zoom lens en de normale zie je ook dat hij altijd geblokkeerd word, met andere woorden de onderste camera doet (bij mij) al het werk.
Waar jij schrijft dat de onderste camera al het werk doet... als ik op manueel zet en de lens op breed, dan doet de onderste al het werk, zet ik hem op tele, dan doet de bovenste al het werk( als ik je vinger opleg techniek toepas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkertjeDrap
Maar de bovenste is dus geen 2x - en word jij vrolijk van de kwaliteit van de bovenste lens/sensor - , en het knopje 1x en 2x bij de stand Photo gebruikt alleen de onderste lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

DikkertjeDrap schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:44:
Maar de bovenste is dus geen 2x - en word jij vrolijk van de kwaliteit van de bovenste lens/sensor - , en het knopje 1x en 2x bij de stand Photo gebruikt alleen de onderste lens.
Nu bij daglicht gebruikt hij wel de bovenste lens bij mij. Dat is het dus, het hangt van de hoeveelheid licht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkertjeDrap
Bierviltje 2, omgerekend naar full frame:
- onderste lens 29mm
- bovenste lens 47mm

Het is dus groothoek en oude standaard (50mm) lens, met tele en 2x heeft het allemaal niets te maken.

@knakworst. Je hebt gelijk bij genoeg licht gaat ie op de bovenste lens met 2x.
Er zit echt AI in. :*)

Maar is dat wel 2x en niet 1.6x?

UPDATE:
Ja, het is 2x zoom, maar dus 1,6 optische en de rest digitale zoom, probeer maar met manual en dan de bovenste lens, krijg je meer op je foto dan met 2x.
Slimme en sluwe AI. :)

[ Voor 49% gewijzigd door DikkertjeDrap op 08-12-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Laatst online: 01-07 20:16
Hebben jullie voor de mi 8 android 9 via OTA update binnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1987danny
  • Laatst online: 23-06 13:26
chang schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:41:
Hebben jullie voor de mi 8 android 9 via OTA update binnen?
Nog niet maar hij is al wel te downloaden via http://bigota.d.miui.com/...EAMIFI_60a2522efd_9.0.zip

Je kan deze via de System Updater installeren.

Miui versie 10.0.2 en 10.0.3 zijn ondersteund inmiddels.

Ik heb hem zelf ook draaien nu, werkt top! Vanavond de Android Auto testen gezien deze fouten had met Android 8.1. Bij 9 zou dit opgelost moeten zijn. :) Android Auto werkt weer perfect! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door 1987danny op 13-12-2018 11:59 . Reden: typo ]

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
1987danny schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:57:
[...]

Nog niet maar hij is al wel te downloaden via http://bigota.d.miui.com/...EAMIFI_60a2522efd_9.0.zip

Je kan deze via de System Updater installeren.

Miui versie 10.0.2 en 10.0.3 zijn ondersteund inmiddels.

Ik heb hem zelf ook draaien nu, werkt top! Vanavond de Android Auto testen gezien deze fouten had met Android 8.1. Bij 9 zou dit opgelost moeten zijn. :)
Tx for the link. Werkt inderdaad vanaf 10.0.3. Zie verder niet echt veel verschil (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdennem
Ik heb nu ook de 10.1.1 update geïnstalleerd, maar ik mis de optie om de notch te verbergen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacques112
mcdennem schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:15:
Ik heb nu ook de 10.1.1 update geïnstalleerd, maar ik mis de optie om de notch te verbergen...
Dat klopt , ook in de wekelijkse update/beta(8.12.13) is hij nog steeds niet terug. Dit is voor mij de reden om nog wel eens te switchen naar treble rom, omdat dit hier wel inzit.

Echter blijft miui mijn voorkeur houden, dus check elke week met een flash of hij terug is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdennem
Ah, dank. Is er ook iets bekend over het notificatie led? Deze werkt niet meer na de update, terwijl mijn instellingen hetzelfde zijn🤔
Jacques112 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:41:
[...]

Dat klopt , ook in de wekelijkse update/beta(8.12.13) is hij nog steeds niet terug. Dit is voor mij de reden om nog wel eens te switchen naar treble rom, omdat dit hier wel inzit.

Echter blijft miui mijn voorkeur houden, dus check elke week met een flash of hij terug is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
mcdennem schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:03:
Ah, dank. Is er ook iets bekend over het notificatie led? Deze werkt niet meer na de update, terwijl mijn instellingen hetzelfde zijn🤔

[...]
in wekelijkse 8.12.13 werkt de notificatie led gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@Jacques112 Waarom de voorkeur voor MIUI?
Het ziet er goed uit maar om nu te zeggen dat ik persé bij MIUI zou willen blijven, is er niet bij.
Ik heb dit weekend de Xiaomi.eu rom erop gezet omdat ik problemen had met badges. Ook de overvloed aan niet verwijderbare apps stond mij niet echt aan. Badges werken nu grotendeels (mail wil er pas opkomen nadat ik de app geopend heb). Maar ook bij deze rom zitten er zeer veel niet verwijderbare apps in zoals rekenmachine, klok, browser, ...
Notificaties kan ik enkel zien als ik naast de notch naar beneden sleep. Bij de originele ROM kon ik ook onder de notch naar beneden slepen. Nu moet het dus links of rechts van de notch. Misschien wel ergens een instelling maar dan is die toch nog goed verstopt.

Ook moet ik nu (met de MI8) soms een pin ingeven als ik contactloos wil betalen. Er is ook niet echt een lijn in te trekken. Moet 100 euro betalen op restaurant = geen probleem. Wil in een winkel een aankoop van 18 euro doen maar dat werkt niet omdat ik iedere keer een pin moet ingeven. Zal wel niet aan de telefoon zelf liggen maar met mijn Moto G5 heb ik nooit problemen gehad met betalingen.

Ben ergens geneigd om nog eens een andere rom te proberen maar het is niet gemakkelijk om de bomen door het bos te zien. Niet veel zin om mijn, tot nu toe duurste, smartphone om te vormen naar een onderzetter.

Hier trouwens ook geen probleem met notificatie led

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 12:43
Kenhas schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:45:
Ook de overvloed aan niet verwijderbare apps stond mij niet echt aan. Badges werken nu grotendeels (mail wil er pas opkomen nadat ik de app geopend heb). Maar ook bij deze rom zitten er zeer veel niet verwijderbare apps in zoals rekenmachine, klok, browser, ...
Jij bent de reden waarom ik nooit waarde hecht aan anderen hun mening betreft android skins.. Wat verschrikkelijk dat je een rekenmachine hebt op je telefoon en een wekker om iedere dag op te staan?!
First-world problematiek ten top.
PS: niet persoonlijk bedoeld maar ik moest het even kwijt

Hier draai ik global rom 10.1.1.0 als een zonnetje, and I'm lovin' it!

How low-code can you go?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
@Erdinger Het is misschien niet persoonlijk bedoeld maar zo komt een dergelijke uitspraak wel over. Als jij dat geen probleem vindt, prima voor jou.
Ik vind het vervelend dat ik nu twee klokken heb staan in de apps die bovendien nog eens hetzelfde icoontje gebruiken. Ik vind het vervelend dat er twee Agenda apps staan die (bijna) hetzelfde icoontje gebruiken.
Als ik bepaalde zaken niet gebruik, zou het handig zijn mocht ik ze kunnen verwijderen. Meer niet.
Ik heb de eu rom erop gezet om misschien het probleem met die badges op te lossen. Dat is grotendeels gelukt. Als in de omschrijving staat dat je systeemapps kunt verwijderen, is dat mooi meegenomen. Blijkt dat niet te kunnen, dan denk ik toch dat ik dit mag vermelden. Storen die apps mij, nee. Zou ik ze graag verwijderen, ja.
Dat is alles.

Ik ben misschien de reden dat jij geen waarde hecht aan bepaalde meningen. Jij bent de reden dat ik minder en minder op tweakers kom. Als ik op tweakers kom, is het toch maar om niets-bijdragende, off topic reacties te lezen
PS niet persoonlijk bedoeld maar moest het even kwijt

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06-2024
Sinds de update van gisteren flipt mijn Garmin horloge. Verbonden, niet verbonden. En dat om de paar seconden. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 06:19
In ieder geval nog steeds geen ok Google spraak herkenning 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
Kenhas schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:55:
@Erdinger Het is misschien niet persoonlijk bedoeld maar zo komt een dergelijke uitspraak wel over. Als jij dat geen probleem vindt, prima voor jou.
Ik vind het vervelend dat ik nu twee klokken heb staan in de apps die bovendien nog eens hetzelfde icoontje gebruiken. Ik vind het vervelend dat er twee Agenda apps staan die (bijna) hetzelfde icoontje gebruiken.
Als ik bepaalde zaken niet gebruik, zou het handig zijn mocht ik ze kunnen verwijderen. Meer niet.
Ik heb de eu rom erop gezet om misschien het probleem met die badges op te lossen. Dat is grotendeels gelukt. Als in de omschrijving staat dat je systeemapps kunt verwijderen, is dat mooi meegenomen. Blijkt dat niet te kunnen, dan denk ik toch dat ik dit mag vermelden. Storen die apps mij, nee. Zou ik ze graag verwijderen, ja.
Dat is alles.

Ik ben misschien de reden dat jij geen waarde hecht aan bepaalde meningen. Jij bent de reden dat ik minder en minder op tweakers kom. Als ik op tweakers kom, is het toch maar om niets-bijdragende, off topic reacties te lezen
PS niet persoonlijk bedoeld maar moest het even kwijt

;)
Ik snap dat je je daar een beetje aan ergert maar het is niet zozeer puur met deze telefoon. Het is ook heel simpel om een junk mapje te maken waar je al die extra apps in kunt gooien die je niet gebruikt. Je komt hier alleen een beetje zeurend over :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kenhas schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:45:
@Jacques112 Waarom de voorkeur voor MIUI?
Het ziet er goed uit maar om nu te zeggen dat ik persé bij MIUI zou willen blijven, is er niet bij.
Ik heb dit weekend de Xiaomi.eu rom erop gezet omdat ik problemen had met badges. Ook de overvloed aan niet verwijderbare apps stond mij niet echt aan. Badges werken nu grotendeels (mail wil er pas opkomen nadat ik de app geopend heb). Maar ook bij deze rom zitten er zeer veel niet verwijderbare apps in zoals rekenmachine, klok, browser, ...
Notificaties kan ik enkel zien als ik naast de notch naar beneden sleep. Bij de originele ROM kon ik ook onder de notch naar beneden slepen. Nu moet het dus links of rechts van de notch. Misschien wel ergens een instelling maar dan is die toch nog goed verstopt.

Ook moet ik nu (met de MI8) soms een pin ingeven als ik contactloos wil betalen. Er is ook niet echt een lijn in te trekken. Moet 100 euro betalen op restaurant = geen probleem. Wil in een winkel een aankoop van 18 euro doen maar dat werkt niet omdat ik iedere keer een pin moet ingeven. Zal wel niet aan de telefoon zelf liggen maar met mijn Moto G5 heb ik nooit problemen gehad met betalingen.

Ben ergens geneigd om nog eens een andere rom te proberen maar het is niet gemakkelijk om de bomen door het bos te zien. Niet veel zin om mijn, tot nu toe duurste, smartphone om te vormen naar een onderzetter.

Hier trouwens ook geen probleem met notificatie led
Contactloos betalen is een safety dingetje. Is ook met de betaalpas zo. Gebeurd random, soms na één keer, dan pas na vier keer of wat dan ook.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Kenhas
Even wat uitleg en een paar tips voor jou en andere nieuwkomers voor MIUI om wat frustratie weg te nemen.

Badges
In MIUI zit standaard een batterij besparings stand, die kan soms ongewenst een applicatie in spaar stand zetten en daardoor belemmeren dat er een notificatie binnen komt. Dit lijkt in jou geval bij de mail app te gebeuren. Verder werkt die spaar stand in mijn beleving goed dus zelf zet ik dit enkel voor de applicaties waar ik notificaties van wil krijgen uit.

Om zeker te zijn dat je niets mist kan je de volgende twee dingen doen:

Uitschakelen batterij besparing
  • Open instellingen
  • Kies voor batterij & prestaties
  • Onder batterijbespaarders klik op kies apps
  • Open de betreffende (mail) app
  • Kies voor geen beperking
Automatisch starten
  • Open instellingen
  • Kies voor geïnstalleerde apps
  • Zet de toggle voor automatisch starten aan
Badges weergeven in de notch wordt door Xiaomi niet ondersteund. In de weekly MIUI EU release is dit sinds recente releases volgens mij wel mogelijk. Ik weet dit niet zeker want draai zelf op een oudere EU stable release.

Stock applicaties
Persoonlijk vind ik de stock apps erg goed en een goede toevoeging, wil je ze niet gebruiken is er helaas geen goede manier om ze te verwijderen of te verbergen. Er was een applicatie genaamd MIUI hidden settings waar dit mee kon maar die werkt tegenwoordig niet meer goed. De chinese roms hebben aanzienlijk meer bloatware dan die van de onofficiële MIUI EU.

Je zou kunnen kiezen voor een andere launcher die je wél de mogelijkheid geeft om programma's te verbergen anders verplaatsen naar een mappie en negeren maar :+ .

Contactloos betalen
Vanuit beveiliging van de bank wordt er soms inderdaad om de pincode gevraagd, dit lijkt in mijn ogen random te zijn zoals je zelf al hebt aangegeven. Dit staat los van Xiaomi.

Dat zeggende is MIUI een enorme schil bovenop Android die de ervaring flink veranderd. Persoonlijk vind ik MIUI erg goed en veel prettiger dan stock Android. Het kan natuurlijk zijn dat het voor jou wat minder werkt. Ik hoop dat deze tips wat helpt, loop je ergens anders tegenaan hoor ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacques112
Tiwazz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:59:
@Kenhas
Even wat uitleg en een paar tips voor jou en andere nieuwkomers voor MIUI om wat frustratie weg te nemen.

Badges
In MIUI zit standaard een batterij besparings stand, die kan soms ongewenst een applicatie in spaar stand zetten en daardoor belemmeren dat er een notificatie binnen komt. Dit lijkt in jou geval bij de mail app te gebeuren. Verder werkt die spaar stand in mijn beleving goed dus zelf zet ik dit enkel voor de applicaties waar ik notificaties van wil krijgen uit.

• Open instellingen
Automatisch starten
  • Open instellingen
Badges weergeven in de notch wordt door Xiaomi niet ondersteund. In de weekly MIUI EU release is dit sinds recente releases volgens mij wel mogelijk. Ik weet dit niet zeker want draai zelf op een oudere EU stable release.

Stock applicaties
Persoonlijk vind ik de stock apps erg goed en een goede toevoeging, wil je ze niet gebruiken is er helaas geen goede manier om ze te verwijderen of te verbergen. Er was een applicatie genaamd MIUI hidden settings waar dit mee kon maar die werkt tegenwoordig niet meer goed. De chinese roms hebben aanzienlijk meer bloatware dan die van de onofficiële MIUI EU.

Je zou kunnen kiezen voor een andere launcher die je wél de mogelijkheid geeft om programma's te verbergen anders verplaatsen naar een mappie en negeren maar :+ .

Contactloos betalen
Vanuit beveiliging van de bank wordt er soms inderdaad om de pincode gevraagd, dit lijkt in mijn ogen random te zijn zoals je zelf al hebt aangegeven. Dit staat los van Xiaomi.

Dat zeggende is MIUI een enorme schil bovenop Android die de ervaring flink veranderd. Persoonlijk vind ik MIUI erg goed en veel prettiger dan stock Android. Het kan natuurlijk zijn dat het voor jou wat minder werkt. Ik hoop dat deze tips wat helpt, loop je ergens anders tegenaan hoor ik het wel.
@Tiwazz

Zoals gewoonlijk weer een erg goede en uitgebreide reactie. TOP

Wat betreft sommige apps niet kunnen verwijderen?
Als je enkel de root functie/Magisk gebruikt kan dit met elke app die je maar wil.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

@Kenhas

Badges

Automatisch starten
Je hebt naast de badges ook een aantal apps die op de achtergrond door moeten lopen als het scherm uit is, denk aan je muziek app, maar ook fitness / GPS apps die op de achtergrond door moeten lopen. Voorbeelden zijn spotify, deezer, TuneIn, Tomtom Flitsers, Runtastic. Scheelt frustratie als je je afvraagt waarom die er mee stoppen. Je zou ook gewoon alle apps batterijbesparing uit kunnen zetten en testen of je last hebt van drainage. Zo niet laat je batterijbesparing gewoon geheel uit.
Laatste EU stable heeft plaats voor drie icoontjes.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/k1yt7t.png
Ik vind ook niets mis met MIUI, ik ben juist blij dat er geen extra app drawer is en ik vind MIUI als geheel logisch en 'clean' in elkaar zitten.

• Kenhas
@Kenhas

Badges

• Open instellingen
Automatisch starten
  • Open instellingen

Stock applicaties

Contactloos betalen

Zoals hierboven ook al gezegd, bedankt voor de mooie uitgebreide post.
De instellingen die je opnoemt, gebruikte ik.Maar de enigste app waar badges tevoorschijn kwamen, was Messenger. De rest kreeg geen badge. Ik las aan de ene kant dat het beter is om eens te resetten en aan de andere kant las ik dat de xiaomi eu rom beter zou zijn. Daarom twee vliegen in één klap en de eu rom erop gezet. Nu werken badges wel goed behalve voor de Outlook app. Ook op lock screen komt die er niet op. Beetje vervelend maar ook niet meer dan dat.
Ik zal misschien eens de standaard mail app proberen.
Ik bedoelde niet badges bij notch maar echt de badges op het app icoontje. Notificatiescherm gebruik ik zelden (behalve wanneer badges niet werken). Op het Always On Display en badge bij de app is voor mij meer dan voldoende.
Begrijp wel waarom ze het verwijderd hebben dat je dat notificatiescherm kunt openen door onder de notch naar beneden te trekken. Moet nu echt links of rechts van de notch verslepen.Maar zoals gezegd, ik gebruik het toch maar zelden

Over de stock apps (zal er dan mee ophouden ;) ) Het is niet vervelend of irritant dat de standaard apps niet verwijderbaar zijn. Eigenlijk mogen er voor mijn part duizend nutteloze apps op staan. Ik wou enkel maar zeggen dat ik, bij de xiaomi eu rom, gelezen had dat die verwijderd konden worden. Dat is dus niet zo. Dat is alles, niets meer, niets minder. Ik gebruik al jaren Microsoft Launcher dus heb er niet echt last. Het is beetje vervelend dat Xiaomi dezelfde icoontjes voor bepaalde apps gebruiken als Google. Maar ja, als ik mij al druk moet maken om dergelijke prutsen...

Over het contactloos betalen ben ik misschien een stapje verder geraakt. Het kan puur toeval zijn maar het kan misschien liggen aan Face Unlock. Misschien dat Face Unlock als te onveilig wordt beschouwd. Gisteren maar eens getest. Op vijf locaties betaald met bedragen gaande van 5 euro tot bijna 300 euro. De telefoon ontgrendeld met Face Unlock, er wordt gevraagd naar pin. Gevraagd aan handelaar of ie nog eens kon proberen. Toen ontgrendeld met vingerafdruk en geen pin gevraagd.
Zoals gezegd, het kan zijn dat dit gewoon toeval is. Het kan evengoed zijn dat dit al jaar en dag geweten is. :)

Dus de keuze tussen MIUI en Treble is eigenlijk gewoon persoonlijke keuze?

[ Voor 5% gewijzigd door Kenhas op 20-12-2018 09:18 ]

• lekzzz
Kenhas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:12:
[...]

Over het contactloos betalen ben ik misschien een stapje verder geraakt. Het kan puur toeval zijn maar het kan misschien liggen aan Face Unlock. Misschien dat Face Unlock als te onveilig wordt beschouwd. Gisteren maar eens getest. Op vijf locaties betaald met bedragen gaande van 5 euro tot bijna 300 euro. De telefoon ontgrendeld met Face Unlock, er wordt gevraagd naar pin. Gevraagd aan handelaar of ie nog eens kon proberen. Toen ontgrendeld met vingerafdruk en geen pin gevraagd.
Zoals gezegd, het kan zijn dat dit gewoon toeval is. Het kan evengoed zijn dat dit al jaar en dag geweten is. :)

Dus de keuze tussen MIUI en Treble is eigenlijk gewoon persoonlijke keuze?
Mag ik vragen wat je gebruikt om contactloze betalingen te doen?

• Kenhas
@lekzzz Gewoon Google Pay

Voor zover ik weet, is dat toch de enigste mogelijkheid. Maar nooit opgezocht dus er kunnen er misschien nog wel zijn

Er is nog een optie onder "Tikken en Betalen" om te kiezen voor "Mobile" ipv Google Pay maar nog niet geprobeerd eigenlijk

• lekzzz
Kenhas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:08:

Voor zover ik weet, is dat toch de enigste mogelijkheid. Maar nooit opgezocht dus er kunnen er misschien nog wel zijn

Er is nog een optie onder "Tikken en Betalen" om te kiezen voor "Mobile" ipv Google Pay maar nog niet geprobeerd eigenlijk
Ik heb inderdaad Google Pay maar geen bank eraan gekoppeld. Nog niet in NL ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Kenhas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:08:

Met ABN en ING kun je gewoon je pin-pas koppelen. ING is 6 maanden gratis, ABN voorlopig gratis. Google Pay werkt denk ik alleen waar Credit Card geaccepteerd wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 20-12-2018 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Voor alle duidelijkheid, ik ben Belg. Gebruik Google Pay al jaar of twee in combinatie met KBC bank. Denk eigenlijk dat het gratis is bij KBC.

Bij mij is er enkel een debetkaart gekoppeld. En bij de krantenwinkel waar ik ga, is er niets voor kredietkaarten. Dus enkel waar kredietkaarten geaccepteerd worden, is niet juist. Toch in België niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudy1702
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2023
hengelo30 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:33:
Sinds de update van gisteren flipt mijn Garmin horloge. Verbonden, niet verbonden. En dat om de paar seconden. Iemand hier ook last van?
Had ik ook na de update. Garmin Horloge verwijderen uit de connect app, bluetooth verbinding verwijderen en weer opnieuw pairen in connect app zorgde ervoor het weer goed werkte.
@Kenhas

...
Stock applicaties

...
Het is wel degelijk mogelijk om een aantal standaard apps, zoals bv de google meuk te verwijderen, ook al heb je geen root en heb je een gelockte bootloader en MIUI global rom :)F . Weet niet of dit werkt bij de EU versie of chinese variant, maar bij de global rom van mij in ieder geval wel.

Zie hiervoor deze link waarin de guide hiervoor en een adb / fastboot tooltje staat waarmee het kan.
Niet vergeten om de developer opties in te schakelen en usb debugging aan te zetten, anders werkt het tooltje niet.

Hier staan bijvoorbeeld heel wat apps die je zonder problemen kunt verwijderen.

Zelf heb ik met behulp van dit tooltje zo'n 25 standaard apps verwijderd...

• ndonkersloot
rudy1702 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:05:
[...]

Het is wel degelijk mogelijk om een aantal standaard apps, zoals bv de google meuk te verwijderen, ook al heb je geen root en heb je een gelockte bootloader en MIUI global rom :)F . Weet niet of dit werkt bij de EU versie of chinese variant, maar bij de global rom van mij in ieder geval wel.

Zie hiervoor deze link waarin de guide hiervoor en een adb / fastboot tooltje staat waarmee het kan.
Niet vergeten om de developer opties in te schakelen en usb debugging aan te zetten, anders werkt het tooltje niet.

Hier staan bijvoorbeeld heel wat apps die je zonder problemen kunt verwijderen.

Zelf heb ik met behulp van dit tooltje zo'n 25 standaard apps verwijderd...
Goede toevoeging, bedankt voor de correctie!
Ik heb het zelf niet getest maar ga er even vanuit dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 13:17
Sinds een 2 dagen ook de mi 8 binnen, en erg tevreden over de telefoon, zeker qua snelheid.
Helaas loop ik tegen het bekende android auto probleem aan (10.0.3) en wil dus eigenlijk upgrade naar pie, omdat het daar wel schijnt te werken.
Helaas lees ik op xda dat er na de upgrade problemen zijn met de gps.
Nu is mijn vraag dus, hebben meer mensen hier last van?
Zoja kun je dat oplossen door de google location uit te zetten?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cixelsyd
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-06 14:04
anor schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:43:
Sinds een 2 dagen ook de mi 8 binnen, en erg tevreden over de telefoon, zeker qua snelheid.
Helaas loop ik tegen het bekende android auto probleem aan (10.0.3) en wil dus eigenlijk upgrade naar pie, omdat het daar wel schijnt te werken.
Helaas lees ik op xda dat er na de upgrade problemen zijn met de gps.
Nu is mijn vraag dus, hebben meer mensen hier last van?
Zoja kun je dat oplossen door de google location uit te zetten?
Hi Anor!

Ik ben ook pas anderhalve week bezitter van een Mi 8. Uiteraard had ik ook last van het bekende Android Auto probleem. Ik heb onderstaande link van Danny gebruikt, en geïnstalleerd. Het lost in ieder geval het probleem met Android Auto op. Met de GPS heb ik niks geks gemerkt. Navigeren m.b.v. maps werkt prima en ook Google Fit kan mijn rondjes nog prima bijhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1987danny
Cixelsyd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:23:
[...]

Hi Anor!

Ik ben ook pas anderhalve week bezitter van een Mi 8. Uiteraard had ik ook last van het bekende Android Auto probleem. Ik heb onderstaande link van Danny gebruikt, en geïnstalleerd. Het lost in ieder geval het probleem met Android Auto op. Met de GPS heb ik niks geks gemerkt. Navigeren m.b.v. maps werkt prima en ook Google Fit kan mijn rondjes nog prima bijhouden.

[...]
Ik heb met met Android Auto icm Maps geen problemen ondervonden met GPS. Wel met gebruik van Waze, die gaf elke keer aan dat ik naar de aangegeven weg moest gaan... als ik dan naar Maps schakelde werkte het wel goed. Volgens mij dus niet zozeer echt een GPS probleem, eeder Waze probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
Top beide, bedankt voor de reactie. Helaas schijnt de versie weer in beta fase te zijn aangezien ik de melding krijg dat ik geen officiële beta tester ben en dat ik deze versie niet kan instellen.
Ik wil mijn bootloader nog niet unlocken om hem via fastboot te installeren.
Dus ik zal geduld moeten hebben.

Edit: Ik kon het toch niet laten en heb dus geprobeerd om de 8.12.20 beta te installeren, dit lukte verbazingwekkend. En moet zeggen dat ik tot nu toe (3 uurtjes) erg tevreden er over ben. AA werkt prima, met gps heb ik geen problemen (waze nog niet geprobeerd). Verder nog weinig met de telefoon gespeeld

[ Voor 33% gewijzigd door anor op 23-12-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W!mpix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 14:55
Ben eigenlijk super tevreden met mijn Chinese rom. Net nog OTA update gehad naar Android 9. Het enige dat natuurlijk niet 1-2-3 werkt is Netflix.. Zijn daar workarounds voor, zonder het hele bootloader gebeuren te starten?

Alez jah, het doel is natuurlijk te werken via de play store, en niet via apk's of dergelijke.

[ Voor 28% gewijzigd door W!mpix op 23-12-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ok ik snap hier niets van...

Ik draai op mijn MI8 SE de laatste weekly. Hierin zit sinds een maandje of zo de mogelijkheid om aan de linkerkant van je notch je vertrouwde app iconen te zien waarvoor een notificatie gemeld is. Nu was ik enigsinds teleurgesteld omdat ik bij een melding wel EVEN die iconen te zien krijg maar daarna de tijd weer gewoon de overhand neemt en de iconen verdwijnen. Ik heb mij helemaal de kolere gezocht of dit nou de bedoeling is of een bug maar niets over gevonden. Nu zie ik een paar posts geleden de post van @knakworst met volgende afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/k1yt7t.png

HE?! Hier blijven ze dus wel vaststaan.

Mis ik iets hoe ik dit vastzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

xon schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:37:
Ok ik snap hier niets van...
omdat ik bij een melding wel EVEN die iconen te zien krijg maar daarna de tijd weer gewoon de overhand neemt en de iconen verdwijnen.
Bij mij blijven ze 5 seconden hangen, daarna zie ik de tijd. Totdat ik weer lockscreen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

knakworst schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:51:
[...]

Bij mij blijven ze 5 seconden hangen, daarna zie ik de tijd. Totdat ik weer lockscreen heb.
Pff..ja dat ja! Dat is precies wat ik bedoel. Ik snap niet waarom hiervoor gekozen is en je niet gewoon continue de iconen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
Voor de geïnteresseerden, ota update 10.1.2.0. Update is voor je eigen verantwoordelijkheid.
http://bigota.d.miui.com/V10.1.2.0.P...dee6fa-9.0.zip

Shameless copy paste xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
anor schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:17:
Voor de geïnteresseerden, ota update 10.1.2.0. Update is voor je eigen verantwoordelijkheid.

Shameless copy paste xda
Ik zit nog op 10.0.11.0, zou je hier zonder wipe naar toe kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
Schijnt alleen te werken als je 10.1.1.0
hebt draaien. Of andres via twrp.

Changelog: https://postimg.cc/TpDgN0W3

[ Voor 4% gewijzigd door anor op 25-12-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1702
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2023
anor schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:17:

Shameless copy paste xda
Ik kreeg deze update vanochtend via OTA aangeboden. Volledige ROM is ook te downloaden vanaf hier

Anoniem: 312486

Beste mede Mi8 eigenaren, hebben jullie ook last van de accu bug na de update van 10.1.1.0 Global? Bij mij gaat de accu heel snel leeg en volgens mijn telefoon komt het door de stand-by tijd.

Ik zie namelijk dat 65% van de accu wordt gebruikt voor stand-by. Het probleem is bekend bij XDA en ook op de MIUI forums.

Iemand hier een oplossing of ook met dit probleem bekend?

http://i68.tinypic.com/24pc7et.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

LET OP!! Als je een mi8 SE hebt en je wil de laatste weekly flashen..doe het niet! Blijft hangen in bootloader en TWRP werkt niet meer.

Ik ben op dit moment in de weer met mi flash en originele rom :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1987danny
drumstickNL schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:15:
Iemand hier die problemen heeft gehad met de Google Assistant en deze weer werkend heeft kunnen krijgen? Het "Ok Google" commando werkt niet, zelfs niet in de Google Assistant app zelf. Ik gebruik momenteel de Xiaomi Mi 8 icm de EU rom 8.10.11.
Check! hier dezelfde problemen met de laatste MIUI versie (10.1.2.0 PEAMIFI)

Toegang tot Voice Match blijft 'greyed out' en er staat dat "deze functie momenteel niet beschikbaar is in deze taal". Bij mijn Nexus 5X die ik hiervoor had was er geen probleem...

Iemand wel een werkende Google Assistant icm Voice Match a.k.a OK Google..?

[ Voor 0% gewijzigd door 1987danny op 29-12-2018 21:01 . Reden: Verkeerde MIUI versie > aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 14:07

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

1987danny schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:32:
[...]

Check! hier dezelfde problemen met de laatste MIUI versie (10.1.2.0 PEAMIFI)

Toegang tot Voice Match blijft 'greyed out' en er staat dat "deze functie momenteel niet beschikbaar is in deze taal". Bij mijn Nexus 5X die ik hiervoor had was er geen probleem...

Iemand wel een werkende Google Assistant icm Voice Match a.k.a OK Google..?
Het is inmiddels al een tijdje geleden maar ik heb Google Assistant nu gekoppeld aan het 0.5 seconde indrukken van de powerknop wat ook prima werkt voor mij. Ik denk als we lang genoeg wachten "Ok Google" vanzelf een keer gaat werken met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
  • Laatst online: 01-06 11:51
Mijn god wat een ellende met m'n Mi8 de laatste tijd. Na maanden met plezier gebruiken begonnen ze in oktober ineens met die update waarbij de badges van o.a. Whatsapp standaard een nummertje te hoog lieten zien. Die bug was na een paar weken gelukkig weg.

Begin deze maand ging het vervolgens verder met dat ik van Whatsapp en Gmail geen notificaties en badges meer kreeg tot het moment dat ik de app opende. Een app draaien die helpt om notificaties te pushen hielp niet om dit probleem op te lossen.
Daarnaast is de auto brightness op hol geslagen. Die staat veel te vaak in een dusdanig lage stand dat ik de slider een zetje moet geven. Je wordt er echter gek van als je dat iedere keer moet doen als je je telefoon ontgrendeld. Alleen als je de telefoon op een lamp richt doet ie normaal.

Ik had dus goede hoop voor de 10.1.2.0 Pie update die vorige week werd aangeboden, maar sindsdien is het helemaal mis. De notificaties, badges en auto brightness zijn niet gefixt. Daarnaast stond de bluetooth te knipperen. (Mogelijk is dat gerelateerd aan het hier boven genoemde Garmin issue. Ik heb zojuist m'n horloge verwijderd, pairing verwijderd, reboot en de boel weer op nieuw gekoppeld.
Hopelijk is met bovenstaande ook de enorme battery drain opgelost van zowel de telefoon als m'n horloge. Al lees ik over de Pie update wel meer klachten over battery drain.

Al met al heb ik de afgelopen maand meer irritatie dan plezier gehad van m'n toestel. Op zich geen ramp als ik met software aan het experimenteren zou zijn, maar ik draai sinds de aanschaf van het toestel op de stabiele Chinese ROM. Dat stabiel moet je blijkbaar met een flinke korrel zou nemen. Ik heb met geen enkel ander toestel zoveel bugs meegemaakt in wat stabiele software zou moeten zijn.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen en prijzen: [Xiaomi Mi 8] Levertijd & Prijzen