Sedert kleine week een Mi8, als opvolger van Moto G5, in gebruik.
Snelheid is redelijk indrukwekkend, in vergelijking met de motorola.
Is de eerste telefoon ooit (in zeg maar 25 jaar of zo) die een hoesje heeft gekregen.Voor de aankoop van mijn motorola las ik verschillende zaken dat ie te glad zou zijn zonder hoesje maar nooit ook maar iets last van gehad. Maar deze Mi8 is de overtreffende trap van glad zijn.
Ben geen zo'n heavy gebruiker. Daarom weet ik niet of ik de moeite ga doen om die Xiaomi.eu rom er op te zetten.
Vind het vervelend dat er verschillende apps zijn die je niet kan verwijderen zoals de eigen sms app, eigen kalendar, ... Dat zou met die Xiaomi.eu rom wel mogelijk zijn (of ze worden in de eerste plaats al niet geïnstalleerd).
Ook heb ik veel moeite om de badges aan de praat te krijgen. Door de notch (die me niet echt stoort) heb je dus geen notificatie icoontjes. Als dan nog de badges niet werken, wordt het voor mij moeilijk.
Heb al vanalles geprobeerd met toestemmingen en battery-saver instellingen maar krijg enkel mail en messenger aan de praat. Whatsapp, sms, signal, ... lukken niet.
Ook lukt het me niet om mijn alarm te laten afgaan. Al paar keer overslapen daardoor. Ook geprobeerd met battery-saver instellingen en zo maar niets helpt. Krijg wel de notificatie "Alarm gemist".
Als ik het alarm test, werkt het natuurlijk wel. Maar het scherm blijft zwart. Moet de telefoon dus ontgrendelen om alarm af te leggen. Wat wel een gedoe is als ik maar uur of drie,vier geslapen heb.
Al beetje gezocht op internet maar meestal eindigen die topics in "installeer een andere rom" of "weet niet hoe het komt maar opeens werkt het"
Over batterij hoor je mij niet klagen. Van de lader gehaald op zaterdag rond 14u en zit nu op 66%. Als ik zeg dat ik geen heavy gebruiker ben, meen ik het wel