Ik draai hier xiaomi.eu rom 8.12.27 zonder problemen.Pulp schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:15:
Mijn god wat een ellende met m'n Mi8 de laatste tijd. Na maanden met plezier gebruiken begonnen ze in oktober ineens met die update waarbij de badges van o.a. Whatsapp standaard een nummertje te hoog lieten zien. Die bug was na een paar weken gelukkig weg.
Begin deze maand ging het vervolgens verder met dat ik van Whatsapp en Gmail geen notificaties en badges meer kreeg tot het moment dat ik de app opende. Een app draaien die helpt om notificaties te pushen hielp niet om dit probleem op te lossen.
Daarnaast is de auto brightness op hol geslagen. Die staat veel te vaak in een dusdanig lage stand dat ik de slider een zetje moet geven. Je wordt er echter gek van als je dat iedere keer moet doen als je je telefoon ontgrendeld. Alleen als je de telefoon op een lamp richt doet ie normaal.
Ik had dus goede hoop voor de 10.1.2.0 Pie update die vorige week werd aangeboden, maar sindsdien is het helemaal mis. De notificaties, badges en auto brightness zijn niet gefixt. Daarnaast stond de bluetooth te knipperen. (Mogelijk is dat gerelateerd aan het hier boven genoemde Garmin issue. Ik heb zojuist m'n horloge verwijderd, pairing verwijderd, reboot en de boel weer op nieuw gekoppeld.
Hopelijk is met bovenstaande ook de enorme battery drain opgelost van zowel de telefoon als m'n horloge. Al lees ik over de Pie update wel meer klachten over battery drain.
Al met al heb ik de afgelopen maand meer irritatie dan plezier gehad van m'n toestel. Op zich geen ramp als ik met software aan het experimenteren zou zijn, maar ik draai sinds de aanschaf van het toestel op de stabiele Chinese ROM. Dat stabiel moet je blijkbaar met een flinke korrel zou nemen. Ik heb met geen enkel ander toestel zoveel bugs meegemaakt in wat stabiele software zou moeten zijn.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic