Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:26
Pulp schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:15:
Mijn god wat een ellende met m'n Mi8 de laatste tijd. Na maanden met plezier gebruiken begonnen ze in oktober ineens met die update waarbij de badges van o.a. Whatsapp standaard een nummertje te hoog lieten zien. Die bug was na een paar weken gelukkig weg.

Begin deze maand ging het vervolgens verder met dat ik van Whatsapp en Gmail geen notificaties en badges meer kreeg tot het moment dat ik de app opende. Een app draaien die helpt om notificaties te pushen hielp niet om dit probleem op te lossen.
Daarnaast is de auto brightness op hol geslagen. Die staat veel te vaak in een dusdanig lage stand dat ik de slider een zetje moet geven. Je wordt er echter gek van als je dat iedere keer moet doen als je je telefoon ontgrendeld. Alleen als je de telefoon op een lamp richt doet ie normaal.

Ik had dus goede hoop voor de 10.1.2.0 Pie update die vorige week werd aangeboden, maar sindsdien is het helemaal mis. De notificaties, badges en auto brightness zijn niet gefixt. Daarnaast stond de bluetooth te knipperen. (Mogelijk is dat gerelateerd aan het hier boven genoemde Garmin issue. Ik heb zojuist m'n horloge verwijderd, pairing verwijderd, reboot en de boel weer op nieuw gekoppeld.
Hopelijk is met bovenstaande ook de enorme battery drain opgelost van zowel de telefoon als m'n horloge. Al lees ik over de Pie update wel meer klachten over battery drain.

Al met al heb ik de afgelopen maand meer irritatie dan plezier gehad van m'n toestel. Op zich geen ramp als ik met software aan het experimenteren zou zijn, maar ik draai sinds de aanschaf van het toestel op de stabiele Chinese ROM. Dat stabiel moet je blijkbaar met een flinke korrel zou nemen. Ik heb met geen enkel ander toestel zoveel bugs meegemaakt in wat stabiele software zou moeten zijn.
Ik draai hier xiaomi.eu rom 8.12.27 zonder problemen.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• Pulp
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08-11 16:51
lekzzz schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:53:
[...]

Ik draai hier xiaomi.eu rom 8.12.27 zonder problemen.
Dat wil ik best geloven, maar ik het helemaal geen behoefte om met software te gaan prutsen. Je mag toch verwachten dat als op de originele software zit dat de updates dan niet de functionaliteit van je telefoon slopen?
Dat externe ontwikkelaars wel een goed werkende ROM kunnen handhaven en Xiaomi zelf niet is toch maf?

Deja Moo: The feeling that you've heard this bull before.

• TJHeuvel
  • Registratie: mei 2008
  • Niet online
Van een bedrijf zoals Samung wel ja, maar daar betaal je ook naar.

Freelance Unity3D developer

• DikkertjeDrap
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 30-06 12:48
Voor wie niet van Facebook houdt, dat wordt dus meegeleverd, ook zonder dat je de app installeert, of om toestemming wordt gevraagd.

Om het te verwijderen:

adb shell

pm uninstall -k --user 0 com.facebook.system
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.services
pm uninstall -k --user 0 com.facebook.appmanager

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 08-11 15:36
TJHeuvel schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:57:
Van een bedrijf zoals Samung wel ja, maar daar betaal je ook naar.
Samsung heeft in het verleden ook genoeg crappy updates uitgebracht.

Als ik @Pulp was zou ik beginnen met een factory reset. Vaak is dat de oplossing bij problemen na een update. Tenzij heel veel mensen dezelfde problemen ervaren, dan is het waarschijnlijk een bug.

David13 wijzigde deze reactie 01-01-2019 21:03 (18%)

• Pulp
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08-11 16:51
David13 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:41:
[...]Als ik @Pulp was zou ik eens beginnen met een factory reset. 9 van de 10 keer lost dat de problemen op die mogelijk ontstaan na een update.
De Garmin opnieuw pairen heeft in ieder geval de battery drain issues opgelost. Voor de rest ben ik ook bang dat een factory reset nodig is. Ik zie alleen op tegen de tijd die het kost. Een volledige backup gaat denk ik niet werken, want dan neem je de foutjes mee. Of zie ik dat verkeerd?

Deja Moo: The feeling that you've heard this bull before.

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 08-11 15:36
Pulp schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:15:
[...]

De Garmin opnieuw pairen heeft in ieder geval de battery drain issues opgelost. Voor de rest ben ik ook bang dat een factory reset nodig is. Ik zie alleen op tegen de tijd die het kost. Een volledige backup gaat denk ik niet werken, want dan neem je de foutjes mee. Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb zelf geen ervaring met de Chinese rom. Met de Global rom kun je een backup maken van apps en nog een aantal dingen in Google Drive, weet niet of dit mogelijk is met de Chinese rom.
De backup functie van MIUI heb ik nog nooit gebruikt, maar volgens mij is die ook redelijk beperkt.

• Jacques112
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 10:17
David13 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:01:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met de Chinese rom. Met de Global rom kun je een backup maken van apps en nog een aantal dingen in Google Drive, weet niet of dit mogelijk is met de Chinese rom.
De backup functie van MIUI heb ik nog nooit gebruikt, maar volgens mij is die ook redelijk beperkt.
Ik gebruik de functie van miui backup wel, gebruik vaak custom roms en maak dan eerst een miui backup voordat ik switch naar treble rom. Als ik dan weer switch naar miui kan ik deze backup gebruiken.

Als je klikt op backup, lokale back-ups, en vervolgens op : Backup

Nu zie je systeem en apps.

Bij beide kan je op het pijltje recths klikken en hiermee kan je dingen aan of uitzetten die je wel wil backuppen.

Hoop dat je dit helpt.
Denk er wel aan dat deze op je interne sd worden gezet!
Mi-cloud werkt hetelfde, alleen duurt erg lang om te maken en ook zeker om terug te zetten!

• DikkertjeDrap
Stock applicaties kanje op dezelfde manier verwijderen als ik eerder bij de stiekem meegeleverde Facebook apps/ apks beschreef. Hoef je geen root voor te zijn, of een unlocked bootloader te hebben.

Wel developer options en adb deugging.

Open een adb shell en :
pm uninstall -k --user 0 com.android.browser
pm uninstall -k --user 0 com.miui.notes

Die stock Miui browser heb ik eraf gegooid, omdat ik logs vond dat bij elke zoek opdracht (standaard bing) ook een http request naar een miui server uitging.

Logs staan in Android>data>com.android.browser/files/logs o.i.d..
Die zijn nu weg omdat ik die app verwijderd heb. (geen kopie gemaakt)

Hebben jullie dergelijke logs ook? En staan daarin ook http requests naar muiu servers van zoekopdrachten in de browser?

update
Heb zelf de global ROM.

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:59
rudy1702 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:05:
[...]

Had ik ook na de update. Garmin Horloge verwijderen uit de connect app, bluetooth verbinding verwijderen en weer opnieuw pairen in connect app zorgde ervoor het weer goed werkte.

[...]

Het is wel degelijk mogelijk om een aantal standaard apps, zoals bv de google meuk te verwijderen, ook al heb je geen root en heb je een gelockte bootloader en MIUI global rom :)F . Weet niet of dit werkt bij de EU versie of chinese variant, maar bij de global rom van mij in ieder geval wel.

Zie hiervoor deze link waarin de guide hiervoor en een adb / fastboot tooltje staat waarmee het kan.
Niet vergeten om de developer opties in te schakelen en usb debugging aan te zetten, anders werkt het tooltje niet.

Hier staan bijvoorbeeld heel wat apps die je zonder problemen kunt verwijderen.

Zelf heb ik met behulp van dit tooltje zo'n 25 standaard apps verwijderd...
Met de EU variant werkt het ook feilloos. Natuurlijk is het lijstje veel korter omdat er al veel minder bloatware inzit.
Alles zou veilig moeten zijn om te verwijderen maar er zijn toch redelijk wat zaken waar ik mij niet aan gewaagd heb ;)

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 06-11 13:50

dafz0r

mas bac

iemand die op de laatste pie global een deftige gcam installed heeft gekregen? eentje waarbij alles werkt en die betere foto's neemt dan stock?

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-11 20:56
Zal me eens in dit topic melden. Sinds gisteren de Mi8 ook binnen en gematigd tevreden over het toestel. Deels komt dit door mijzelf (wilde Shelter erop activeren maar dat gaat niet) maar ook omdat ik zaken niet voor elkaar krijg. Heb al wat topics en fora doorgenomen maar ik kom er niet uit.

Ik heb de telefoon aangeschaft bij Bol vanwege de dual SIM en de gedachte dat ik a la shShelter een tweede omgeving kan creëren.
De tweede omgeving is simpel (standaard Miui) maar ik krijg mijn Whatsapp op het tweede nummer maar niet geactiveerd. Hij kopieert of mijn eigen privé nummer of hij doet niets (duale app).
Daarnaast moet ik voor werk via Okta verify mijn Outlook activeren maar die blijft hangen. Terwijl hij in de eerste omgeving wel direct werkt.

Is er iemand die mij op mijn fout wil wijzen of eventueel kan helpen?

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

• DikkertjeDrap
Op mijn Mi 8 Global zit Second Space. Is dat niet wat je nodig hebt?

Heb het zelf niet geprobeerd, maar dat is bedoeld voor een bijv. tweede Whatsapp install.

Snap je mixed feelings, DIe heb ik ook, al ben ik steeds iets tevredener. Scherm is goed. Batterij-duur viel eerst erg tegen, maar is nu steeds beter. Op de een of andere manier vrat Miui Service Framework eerst enorm veel batterij, maar die honger lijkt gestild. ;)

Heb zelf redelijk wat moeten debloaten voordat ik Owncloud sync aan de gang kreeg. Dat werkte eerst niet, maar nadat ik een aantal apps eraf heb gegooid opeens wel.

• joopie1
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-11 18:53
Ik heb sinds de update naar Android Pie problemen met de bancontact app. Ik kan er geen betalingen meer mee doen gezien de bancontact app aangeeft dat mijn toestel gerootet is. Mijn toestel is echter origineel, indien ik mijn toestel controleer met een rootchecker geeft deze eveneens aan dat mijn mi 8 niet gerootet is. Iemand een oplossing?

• malinwa001
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:18
joopie1 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:58:
Ik heb sinds de update naar Android Pie problemen met de bancontact app. Ik kan er geen betalingen meer mee doen gezien de bancontact app aangeeft dat mijn toestel gerootet is. Mijn toestel is echter origineel, indien ik mijn toestel controleer met een rootchecker geeft deze eveneens aan dat mijn mi 8 niet gerootet is. Iemand een oplossing?
Same here

• LordKnox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-11 13:31

LordKnox

Opperbaas.

Zo, ik mag me ook melden. Bij de blauwe webwinkel met de bol de Mi 8 gekocht voor 350 euro. Tot nu toe prima telefoon maar had stiekem meer ervan verwacht. De camera is niet al te best als je subject beweegt (veel vage foto's), op de een of andere manier gaat mijn beeldscherm om de paar seconden aan, ook al ligt deze op tafel. Niet gerelateerd aan notificaties overigens, dit had ik al nagepluisd. Ik heb overigens wel gelijk een andere launcher erop gezet want Miui kan ik niet aan wennen.

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-11 13:54
Is de camera na de laatste update verbeterd? Zou nu gelijk moeten zijn aan de Mi Mix 3. Wie o wie?

• soskes
DikkertjeDrap schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:58:
Op mijn Mi 8 Global zit Second Space. Is dat niet wat je nodig hebt?

Heb het zelf niet geprobeerd, maar dat is bedoeld voor een bijv. tweede Whatsapp install.

Snap je mixed feelings, DIe heb ik ook, al ben ik steeds iets tevredener. Scherm is goed. Batterij-duur viel eerst erg tegen, maar is nu steeds beter. Op de een of andere manier vrat Miui Service Framework eerst enorm veel batterij, maar die honger lijkt gestild. ;)

Heb zelf redelijk wat moeten debloaten voordat ik Owncloud sync aan de gang kreeg. Dat werkte eerst niet, maar nadat ik een aantal apps eraf heb gegooid opeens wel.
Dat is inderdaad waar ik naar op zoek ben maar het lijkt bij mij wel of hij de autorisatie niet oppakt. Bij WA en Outlook blijft hij hangen bij het inloggen.
Anyway, ik heb WA nu kunnen dupliceren en dat werkt wel.
Camera vind ik overigens tot nu toe beter dan de OP6. Dus dat is wel heel prettig. Met Nova launcher prime er op is het een goedwerkende telefoon voor mij maar ik ben niet overtuigd. Mede door de flaws in de software.

Overigens kan ik sinds de laatste update de Notch niet meer verbergen wat ik wel heel graag wil. Gebruik nu Nacho Notch maar will liever geen app gebruiken. Mis ik iets?

• Dramione
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10-01 16:32
Hoi, ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb sinds gisteren een Xiaomi Mi 8 maar hij geeft geen meldingsgeluid als ik een WhatsAppje of mail heb ontvangen. Ik heb via instellingen meldingen toegestaan en heb ook overal het geluid aan gezet.

Ik heb verder niks spannends met mijn toestel gedaan, hij komt echt net uit de doos. Waar zou dit aan kunnen liggen?

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Staat de DnD toevallig nog aan? Dat is zo'n halve maantje-icoon.

• TJHeuvel
  • Niet online
Ik gebruik mijn MI8 al een paar maanden dagelijks, en nogsteeds ben ik er tevreden over. Het enige probleem is dat mijn GPS het niet zo goed doet, hij heeft snel mijn locatie maar hierna verspringt het heel erg. Vooral tijdens het rijden ga ik steeds van de snelweg af etc.

Dit is met de laatste Xiaomi.eu rom (9.1.1), en het lijkt steeds erger te worden. Ik had zelf al de gps.conf aangepast, die stond standaard niet op europa. Daardoor heb ik een milliseconde sneller positie, maar de willekeurigheid zit er alsnog in.

Herkent iemand dit probleem?

• soskes
TJHeuvel schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:29:
Ik gebruik mijn MI8 al een paar maanden dagelijks, en nogsteeds ben ik er tevreden over. Het enige probleem is dat mijn GPS het niet zo goed doet, hij heeft snel mijn locatie maar hierna verspringt het heel erg. Vooral tijdens het rijden ga ik steeds van de snelweg af etc.

Dit is met de laatste Xiaomi.eu rom (9.1.1), en het lijkt steeds erger te worden. Ik had zelf al de gps.conf aangepast, die stond standaard niet op europa. Daardoor heb ik een milliseconde sneller positie, maar de willekeurigheid zit er alsnog in.

Herkent iemand dit probleem?
Dit herken ik zeker. Ik moest gisteren binnendoor en de GPS kon niet bepalen of ik nu op de juiste weg reed of op de weg naast mij.
Het is overigens een bekend probleem. Op CDA zijn er genoeg topics over. En het schijnt dat het bij Waze minder is. Dit heb ik alleen nog niet geprobeerd. Als het zo is lijkt het een software ding in Maps te zijn.

• TJHeuvel
  • Niet online
Lijkt me wel heel sterk dat het aan Google ligt... Ik zal de volgende keer Waze proberen, bedankt voor de tip!

• Kenhas
Met Waze heb ik zelf nog nooit geen problemen gehad dat ik naast een de snelweg reed of zo. Google Maps eigenlijk nog nooit gebruikt. Waze reageert precies wel relatief traag op richtingverandering. Dacht dat, met het kompas, het sneller ging gaan. Het duurt, bij het afslaan, toch altijd enkele seconden eer de aanduiding verspringt.

Met de laatste EU update van vorige week wel twee bugs zoals Google Agenda die niet meer synchroniseert en soms loopt de klok op Always On Display achter.
Maar zouden met de volgende release weer opgelost moeten zijn.

@Dramione : ook de instellingen in batterijbespaarder aangepast? Automatisch Opstarten aangepast?

Kenhas wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:24 (20%)

• TJHeuvel
  • Niet online
Agenda issue heb ik ook, even de standaard calendar app openen fixed het hier. Dat zijn dan de nadelen van weekly denk ik maar.

Ik zie nu wel dat 9.1.10 uit is, gelijk even proberen. https://sourceforge.net/p...9.1.10_v10-9.zip/download

TJHeuvel wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:38 (68%)

• roymar
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16-06 19:11
Ik heb ook sinds kort de mi8 global met de laatste versie firmware. Ik vind het prima toestel, het enige waar ik af en toe tegen aanloop, is dat als ik bezig ben het plotseling zwart wordt en na een paar seconden ik weer moet inloggen en m'n gui weer op opnieuw laad. Hij geeft dan een pop up "apparaat zoeken mislukt". Vervolgens heb ik deze functies van de beveiliging uit gezet, maar nog steeds doet hij dat. Vervolgens heb ik veel apps via adb uitgezet en lijkt het of ik er minder last van heb, maar helemaal weg is het nog niet. Heb nu via de ontwikkelaarsoptie miui optimalisatie uit gezet in de hoop dat dit een oplossing biedt. Zijn er meer met deze ervaring en zo ja hoe heb je kunnen oplossen?

Groet Roy

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:26
TJHeuvel schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:33:
Agenda issue heb ik ook, even de standaard calendar app openen fixed het hier. Dat zijn dan de nadelen van weekly denk ik maar.

Ik zie nu wel dat 9.1.10 uit is, gelijk even proberen. https://sourceforge.net/p...9.1.10_v10-9.zip/download
Is hiermee inderdaad opgelost :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• SpiriTNL
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:21
Nieuwe update is uit.
Versie 10.2.1.0.PEAMIXM

Change Log:

- Google Camera (GCam) libraries updated. (Night Sight is working now and general lag gone.)
- AOD now can display 3rd party app icons.

System:
Fix: Updated Android Security Patch.
Phone:
Fix: UI elements for switching between cameras during video calls were displayed incorrectly.
Lockscreen, Status Bar, Notification Bar:
Fix: The button that returns you to an ongoing call overlapped with time.
Fix: Couldn't restrict floating notifications.
Fix: Earphone icon sometimes disappeared.
Recorder:
Fix: Recording status wasn't updated in the Notification shade when a recording was paused.

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• lexi
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:40
SpiriTNL schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:10:
Nieuwe update is uit.
Versie 10.2.1.0.PEAMIXM

Change Log:

- Google Camera (GCam) libraries updated. (Night Sight is working now and general lag gone.)

System:
Phone:
Fix: UI elements for switching between cameras during video calls were displayed incorrectly.
Recorder:
Fix: Recording status wasn't updated in the Notification shade when a recording was paused.
Ik kan de Google Camera fix bevestigen, het werkt nu ook goed op de stable. AOD werkt inderdaad ook met third party apps.

Wat mij ook opvalt: ik heb de batterij indicator op grafisch staan. Met de vorige versie zag je dan alsnog het percentage als je het notificatiecenter naar beneden sleept. Dat is nu niet meer, ik heb dus de batterij indicator op percentage gezet.

lexi wijzigde deze reactie 16-01-2019 09:10 (12%)

• DikkertjeDrap
Sinds de laatste update Versie 10.2.1.0.PEAMIXM, heb ik fletse kleuren bij foto's met de `main` onderste camera.

Dus opeens last van het bekende saturatie /`Washed-out colors` probleem.

Weet iemand een oplossing?

En de owncloud sync is er ook weer mee gestopt :(

• soskes
Ik kan nu ineens met face unlock de telefoon inkomen. Las ik niets over maar ben er erg blij mee. Ik zit op de Global versie overigens.

Overigens heb ik ook bij Waze problemen met de GPS. Terwijl ik met de app GPS test een redelijk nauwkeurige lock heb.

soskes wijzigde deze reactie 16-01-2019 20:41 (31%)

• Ali_Baba
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-11 09:16
soskes schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:56:
Ik kan nu ineens met face unlock de telefoon inkomen. Las ik niets over maar ben er erg blij mee. Ik zit op de Global versie overigens.

Overigens heb ik ook bij Waze problemen met de GPS. Terwijl ik met de app GPS test een redelijk nauwkeurige lock heb.
Face unlock is de reden waarom de Notch zo groot is :P.

• soskes
Ali_Baba schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:00:
[...]

Face unlock is de reden waarom de Notch zo groot is :P.
Ik weet het maar hij leek lang gelocked en enkel bij bepaalde regio's beschikbaar.

• Ali_Baba
soskes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:03:
[...]

Ik weet het maar hij leek lang gelocked en enkel bij bepaalde regio's beschikbaar.
Ah ja op die manier, ik heb hem inderdaad ook altijd met regio India gebruikt op miui. Gebruik nu Al een poosje pixel 3 ROM dus geen last meer van. Maar als ik het goed begrijp is regio Nederland nu ook te gebruiken icm Face unlock?

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-11 12:59
Ik zat nog op de MIUI EU stable rom met android 8.1 en vond het wel is tijd om te updaten. Eens in de zoveel tijd flash ik een aosp ROM om te kijken hoe het staat met de stock ervaring van Google. Daarop heb ik de laatste Pixel Experience ROM geïnstalleerd.

Hoewel ik verwacht terug te gaan naar MIUI, vind de stock apps gewoon zo fijn, moet ik zeggen dat het me wel verrast heeft. Heb nog geen bugs of iets kunnen ontdekken, gewoon een goede ervaring. Wie dus niet tevreden is met MIUI is dit zeker een aanrader.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• Kenhas
@Tiwazz En waarom verwacht je dan dat je toch terug zou gaan naar MIUI? Gewoon het gebruiksgemak van MIUI?

Zit nu al tijdje op de EU rom (blijkbaar in de beta versie) en eigenlijk wel tevreden mee. In de vorige update probleempje met Google Calendar maar kleine week erna was dat opgelost.
Er was vanmorgen opnieuw een update. Na het installeren bleek Face Unlock niet meer te werken. Maar moest gewoon mijn gezicht weer toevoegen en het werkte opnieuw. Was wel weer schrikken om mezelf een seconde in beeld te zien ;)

• Tiwazz
Kenhas schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:00:
@Tiwazz En waarom verwacht je dan dat je toch terug zou gaan naar MIUI? Gewoon het gebruiksgemak van MIUI?

Zit nu al tijdje op de EU rom (blijkbaar in de beta versie) en eigenlijk wel tevreden mee. In de vorige update probleempje met Google Calendar maar kleine week erna was dat opgelost.
Er was vanmorgen opnieuw een update. Na het installeren bleek Face Unlock niet meer te werken. Maar moest gewoon mijn gezicht weer toevoegen en het werkte opnieuw. Was wel weer schrikken om mezelf een seconde in beeld te zien ;)
Dit is natuurlijk sterk subjectief maar vind MIUI gewoon prettiger werken. Denk dat dit vooral gevormd wordt door het uiterlijk van de interface de naar mijn idee logischer ingedeelde instellingen en de betere stock apps. De gallerij, dialer, contacten, camera en sms app zijn erg goed. Die apps zijn echt gebonden aan MIUI en kan je niet vanuit de playstore installeren.

Maar dit lag voor mij in de lijn der verwachting, blijf het nog een week of langer gebruiken om een eerlijke mening te vormen. Dan ben ik weer up-to-date hoe de stock experience is :+ .

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• Kenhas
SMS app heb ik klein probleempje mee. Bij een groot deel staat niet de naam maar enkel het nummer. Als ik dan de conversatie open, staat wel de naam. Is beetje vervelend als je een sms van iemand wil opzoeken.
Ook het zoeken, lukt niet. Als ik de tweede letter intyp, sluit de sms app af.

Jij vindt de camera app goed? Ik dacht dat de Google Pixel Camera port (of zoiets) zoveel beter was.

Ook de email app werkt niet 100%. Soms wordt de inhoud van de mail niet getoond. Heb ingesteld dat het volledige bericht gedownload moet worden maar soms loopt dat blijkbaar verkeerd.

Allemaal kleine dingetjes die niet perfect werken. Maar ja, ik zit toch 12 per dag aan een pc. Lukt er iets niet op de telefoon, dan doe ik het wel op mijn pc

Kenhas wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:38 (30%)

• Tiwazz
Kenhas schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:14:
SMS app heb ik klein probleempje mee. Bij een groot deel staat niet de naam maar enkel het nummer. Als ik dan de conversatie open, staat wel de naam. Is beetje vervelend als je een sms van iemand wil opzoeken.
Ook het zoeken, lukt niet. Als ik de tweede letter intyp, sluit de sms app af.

Jij vindt de camera app goed? Ik dacht dat de Google Pixel Camera port (of zoiets) zoveel beter was.

Ook de email app werkt niet 100%. Soms wordt de inhoud van de mail niet getoond. Heb ingesteld dat het volledige bericht gedownload moet worden maar soms loopt dat blijkbaar verkeerd.

Allemaal kleine dingetjes die niet perfect werken. Maar ja, ik zit toch 12 per dag aan een pc. Lukt er iets niet op de telefoon, dan doe ik het wel op mijn pc
Jij gebruikt de weekly release denk ik? Dat zijn allemaal puntjes die ik niet herken uit de stable.

Voor sms zag ik op MIUI EU dat ze een fix hebben:
https://xiaomi.eu/communi...aging-app-temp-fix.48778/

Het internet staat vol dat de google camera zo goed is inderdaad, ik zie dat niet terug en prefereer het beeld dat de Mi camera app creëert. Nou fotografeer ik als hobby dus gebruik mijn dslr voor alles wat echt goed moet zijn.

De mail en de agenda app zijn de enige twee die ik niet van Xiaomi gebruik. Daar gebruik ik Nine of Gmail voor en Digical als agenda.

• Ali_Baba
Een dingetje wat voor mij zwaar weegt om toch bij pixel3 ROM te blijven is dat alles erg snel is. Browsen is op de een of andere manier veel sneller ookal gebruik ik dezelfde browser. Natuurlijk zijn de dingen als de gcam ect ook punten die ik veel fijner vind aan pixel3rom.

Ali_Baba wijzigde deze reactie 18-01-2019 19:52 (20%)

• DikkertjeDrap
Zit nu op de laatste global, inmiddels wel unlocked.

Kan je dan zonder probleem op een AOSP ROM overstappen (Pixel/LineageOS) of moet je eerst iets van TWRP flashen. En kan je altijd terug?

Soms lees je dat je eerst op een beta moet overstappen ofzo.

• DikkertjeDrap
Tiwazz schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Het internet staat vol dat de google camera zo goed is inderdaad, ik zie dat niet terug en prefereer het beeld dat de Mi camera app creëert. Nou fotografeer ik als hobby dus gebruik mijn dslr voor alles wat echt goed moet zijn.
Gcam kiest bij de nightshots een lage iso, vandaar dat je hem goed stil moet houden, statiefje, tegen iets fixeren, terwijl de Mi camera een veel hogere iso kiest, en daarmee sterke ruisonderdrukking, die lelijke artifacts oplevert.

Maar de Google camera mist een manual stand.

Waarom niet allet wee, of alle drie, opencamera heeft ook zijn kwaliteiten.

• SpiriTNL
Nieuwe update voor de global rom is uit.
Versie 10.2.2.0.PEAMIXM

Change Log:

- Optimized system performance
- Improved system security and stability

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Nog mensen die last hebben dat het scherm op willekeurige momenten aanspringt? Met name als ik Spotify aan heb staan. Er is geen nummerwisseling, geen andere notificaties. Scherm staat helemaal uit en springt opeens aan.

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:24
Hoe staat het op dit moment met het permanent weergeven van de notificaties in de statusbalk naast de notch? Of is daar nog geen sprake van?

• Erdinger
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-11 16:10
In versie 10.2.2.0.PEAMIXM (laatste) heb ik een kleine keyboard-loading lag wanneer ik toggle tussen emoticons en het keyboard in WhatsApp. Ik gebruik overigens gewoon Gboard. Ervaart iemand anders dit ook?

• SpiriTNL
Erdinger schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:53:
In versie 10.2.2.0.PEAMIXM (laatste) heb ik een kleine keyboard-loading lag wanneer ik toggle tussen emoticons en het keyboard in WhatsApp. Ik gebruik overigens gewoon Gboard. Ervaart iemand anders dit ook?
Ik ondervind die lag niet. Gebruik ook Gboard.
Alleen een kleine vertraging bij het eerste maal openen van de emoticons, dit heeft waarschijnlijk te maken met het eerste maal laden van de emoticons.

• Tiwazz
Met de app pixel shortcuts kan je digital wellbeing (de app op pixel telefoons die je activiteiten op je telefoon bij houd) toevoegen.

Gebruikt iemand die? Ik heb benieuwd wat andere tweakers gemiddeld per dag aan tijd besteden op de telefoon.

Ik zit tussen de 1u 45m en 2u 15m.

• rbyptr
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-11 11:43
hey ik wil jullie ervaring weten met het toestel omdat ik niet veel duidelijke reviews kan vinden. mijn s8 begint kapot te gaan en ik twijfel nu tussen een huawei p20 pro en de xiaomi mi8 128gb omdat ze allebei rond de 400euro kosten.
hoe doet de batterij het(gebruik me telefoon best wel intensief)
en hoe presteren de camera's? zijn ze allebei beter dan de s8?
en hoe zit het met beide toestellen met de customrom scene aangezien ik best wel hield van roms flashen.
zijn beide toestellen nog wel aan te raden nu ze bijna een jaar oud zijn?

hoop dat jullie me er mee kunnen helpen.

• Ali_Baba
rbyptr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:46:
hey ik wil jullie ervaring weten met het toestel omdat ik niet veel duidelijke reviews kan vinden. mijn s8 begint kapot te gaan en ik twijfel nu tussen een huawei p20 pro en de xiaomi mi8 128gb omdat ze allebei rond de 400euro kosten.
hoe doet de batterij het(gebruik me telefoon best wel intensief)
en hoe presteren de camera's? zijn ze allebei beter dan de s8?
en hoe zit het met beide toestellen met de customrom scene aangezien ik best wel hield van roms flashen.
zijn beide toestellen nog wel aan te raden nu ze bijna een jaar oud zijn?

hoop dat jullie me er mee kunnen helpen.
De mi8 is nog lang geen jaar oud. Het is een telefoon met een geweldige batterij. Ik kom er met zwaar gebruik meestal wel de dag helemaal mee door. Ook is hij hardstikke snel en zijn er heel veel custom ROMs voor te vinden. Zelf heb ik een poosje pixel 3 rom gebruikt maar er zijn er nog veel meer. Main camera is erg goed, telephoto camera is een beetje een gimic in mijn opzichte aangezien de kwaliteit een stuk slechter is dan de kwaliteit van de main camera als je die 2x zoomed. Doe met deze informatie wat je wilt maar zelf kom ik ook van een P20 af en heb toch een stuk liever mijn mi8.

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20:54
Tevreden met het toestel, qua accuduur haal ik zo 2 dagen.
Face Unlock (ook in het donker) werkt perfect.
Oled scherm maar kan niet tippen aan bv Samsung, het ziet er eerder uit als LCD.
Verder is die net wat aan de zware kant, nadeel van glas, ook is het erg glad dus je moet wel een hoesje gebruiken, gelukkig is er 1 standaard bij geleverd.
Lekker snel, en regelmatig software updates.

Camera's zeker goed, maar heb geen vergelijk met de S8 en maak zelf niet veel foto's.

Plugin wijzigde deze reactie 28-01-2019 20:15 (10%)

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19:34
Hoe is de kwaliteit van de microfoon bij het opnemen van video's, met name de lage tonen.
Iemand misschien een video?
Ik heb Youtube afgezocht naar een concert video of iets dergelijks, maar helaas geen resultaat.
Ook een zoekopdracht binnen dit topic leverde mij geen antwoord op.

Ik pak regelmatig een festival en zou het zonde vinden als het geluid flink overstuurd wordt door een te zware bass, ook al sta ik op een flinke afstand van de geluidsboxen (midden/achteraan)...

Mi 9T Pro - MIUI Global 10.3.2 - PFKMIXM

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:02
Ruiten_Wisser schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:16:
Hoe is de kwaliteit van de microfoon bij het opnemen van video's, met name de lage tonen.
Ik heb Youtube afgezocht naar een concert video of iets dergelijks, maar helaas geen resultaat.

Ik pak regelmatig een festival en zou het zonde vinden als het geluid flink overstuurd wordt door een te zware bass, ook al sta ik op een flinke afstand van de geluidsboxen (midden/achteraan)...
Naar mijn mening heel slecht. Maar ik kwam ook van een 950XL en die had echt heel erg goed geluid. Tijdens een concert of festival klonk dat geluid gewoon helder. Dat kan geen andere telefoon overtreffen. Ik denk dat we andere hier even moeten vragen, maar volgensmij is de microfoon wel gevoelig genoeg om alles op te nemen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Erdinger
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-11 16:10
Ruiten_Wisser schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:16:

Hierbij een filmpje van een concert waar ik in december bij was. Nummer dat er wordt afgespeeld heet Mo Bamba van Sheck Wes (kun je een idee krijgen van de opnamekwaliteit).

Filmpje: https://www.dropbox.com/s..._20181217_213631.mp4?dl=0

Edit: Ik heb overigens de MI 8 128GB Global rom.

• Djampire
  • Laatst online: 00:12
Ik heb nu een aantal dagen mijn Mi8 ook binnen. Ik had met mijn vorige Mi5 problemen met dekking van Vodafone in mijn werkgebied. De dekking is hier minimaal in de regio en als ik een gebouw binnenstap is het signaal zelfs geheel weg. Ik had de hoop dat dit met de Mi8 beter zou zijn geworden ,maar helaas.
Nu heb ik met WiFi wel gewoon data mogelijkheden, echter kan ik niet gebeld worden of een SMS ontvangen. Nu heb ik het een en ander gelezen over bellen via Wifi (Voice ofer WiFi of VOWiFi)
Is er iemand die dat in de combinatie Mi8 en Vodafone werkend heeft gekregen? Is hier ondersteuning voor?

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• Ali_Baba
Djampire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:33:
Ik heb nu een aantal dagen mijn Mi8 ook binnen. Ik had met mijn vorige Mi5 problemen met dekking van Vodafone in mijn werkgebied. De dekking is hier minimaal in de regio en als ik een gebouw binnenstap is het signaal zelfs geheel weg. Ik had de hoop dat dit met de Mi8 beter zou zijn geworden ,maar helaas.
Nu heb ik met WiFi wel gewoon data mogelijkheden, echter kan ik niet gebeld worden of een SMS ontvangen. Nu heb ik het een en ander gelezen over bellen via Wifi (Voice ofer WiFi of VOWiFi)
Is er iemand die dat in de combinatie Mi8 en Vodafone werkend heeft gekregen? Is hier ondersteuning voor?
Vreemd, ik had ook problemen met mijn mi5 op het kpn netwerk. Na upgrade naar mi8 heb ik overal goed bereik. Ik woon in het buitengebied van Overijssel bij Zwolle, maar als je ergens anders woont kan het natuurlijk een stuk slechter zijn.

• DikkertjeDrap
Met de laatste 10.2.2.0 update is het batterijverbruik wel verbeterd!

60uur en nog 10% over.
- 7 uur screentime
- 59 min bellen
- 1 uur muziek draaien
- gps hele tijd aan

Dat is wel anders dan eerst, :) toen liep ie in een nacht 80% leeg op vnl Xiaomi Framework service.

• Ali_Baba
DikkertjeDrap schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:57:
Met de laatste 10.2.2.0 update is het batterijverbruik wel verbeterd!

60uur en nog 10% over.
- 7 uur screentime
- 59 min bellen
- 1 uur muziek draaien
- gps hele tijd aan

Dat is wel anders dan eerst, :) toen liep ie in een nacht 80% leeg op vnl Xiaomi Framework service.
Ik zit ondertussen op 10.3 en hier is de batterij ook om over naar huis te schrijven. Hele dag muziek streamen en 2-4 sot, een beetje games en browsen en ik kom vaak thuis met 40 procent over. Echt een hele dikke verbetering vergeleken mijn vorige versie.

• TJHeuvel
  • Niet online
Tiwazz schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:24:
Ik zat nog op de MIUI EU stable rom met android 8.1 en vond het wel is tijd om te updaten. Eens in de zoveel tijd flash ik een aosp ROM om te kijken hoe het staat met de stock ervaring van Google. Daarop heb ik de laatste Pixel Experience ROM geïnstalleerd.

Hoewel ik verwacht terug te gaan naar MIUI, vind de stock apps gewoon zo fijn, moet ik zeggen dat het me wel verrast heeft. Heb nog geen bugs of iets kunnen ontdekken, gewoon een goede ervaring. Wie dus niet tevreden is met MIUI is dit zeker een aanrader.
Hoe is de GPS met de Pixel Experience? Met de Xiaomi EU rom springt hij nogal rond tijdens het rijden, en het compas wijst altijd de verkeerde kant op.

• lexi
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:40
Plugin schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:14:
Tevreden met het toestel, qua accuduur haal ik zo 2 dagen.
Face Unlock (ook in het donker) werkt perfect.
Oled scherm maar kan niet tippen aan bv Samsung, het ziet er eerder uit als LCD.
Verder is die net wat aan de zware kant, nadeel van glas, ook is het erg glad dus je moet wel een hoesje gebruiken, gelukkig is er 1 standaard bij geleverd.
Lekker snel, en regelmatig software updates.

Camera's zeker goed, maar heb geen vergelijk met de S8 en maak zelf niet veel foto's.
Het OLED scherm is juist niet zo overdreven gesatureerd en naar mijn mening dus beter dan Samsung.

• Tiwazz
TJHeuvel schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Hoe is de GPS met de Pixel Experience? Met de Xiaomi EU rom springt hij nogal rond tijdens het rijden, en het compas wijst altijd de verkeerde kant op.
Ik ben weer terug naar MIUI omdat ik dat toch prefereer tov AOSP maar in de periode dat ik de Pixel Experience ron gebruikte geen problemen ervaren. Moet echter ook zeggen dat ik de problemen die jij beschrijft niet herken, ook niet bij de Xiaomi EU rom..

• Frash
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-11 10:23
lexi schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Het OLED scherm is juist niet zo overdreven gesatureerd en naar mijn mening dus beter dan Samsung.
Saturatie opkrikken is inderdaad een trucje bij Samsung telefoons en TV's zodat mensen kunnen zeggen 'hij heb zulke mooie kleuren'.

DPI is wel zichtbaar lager dan de Samsung OLED panelen.

• Tiwazz
Bij mij gaat de volume regelaar niet meer automatisch weg na het veranderen van het volume. Ik weet niet of dat by design is sinds android pie maar vind het aardig irritant.

Iemand die dit herkent? Hoort dit en kan het ook anders?

• WilcoD1978
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-11 12:51
Hoe zit het nu met de status bar notifications?
Zijn deze gewoon zichtbaar of nog enkel voor 3 seconden?

• soskes
Voor mij gaat het hem niet worden. Ik ga hem, helaas, met verlies verkopen.

Ik zit te veel in mijn maag met GPS en wil weer terug naar een betere phone. Denk dat ik richting de Nokia 8 Scirocco ga of toch de OP 6.

Succes allemaal hier. Het is een leuke telefoon maar zoals gezegd net niet voor mij.

Mocht je interesse hebben dan kun je de telefoon vinden op mijn profiel ;).

• tony72
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-11 13:10
soskes schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:30:
Voor mij gaat het hem niet worden. Ik ga hem, helaas, met verlies verkopen.

Ik zit te veel in mijn maag met GPS en wil weer terug naar een betere phone. Denk dat ik richting de Nokia 8 Scirocco ga of toch de OP 6.

Succes allemaal hier. Het is een leuke telefoon maar zoals gezegd net niet voor mij.

Mocht je interesse hebben dan kun je de telefoon vinden op mijn profiel ;).
Had eerst ook problemen met de GPS in google maps. Een tip die bij mij werkte was door bij de applicatie de gegevens en de updates te wissen. Nu werkt de GPS op mijn MI 8 weer perfect en nauwkeurig.

• Tiwazz
SpiriTNL schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:10:
Nieuwe update is uit.
Versie 10.2.1.0.PEAMIXM

Change Log:

System:
Phone:
Recorder:
Waar vind jij deze changelogs? Voor de weekly releases kan ik ze vinden maar voor de stable eigenlijk nooit...

• SpiriTNL
Tiwazz schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:22:
[...]

Waar vind jij deze changelogs? Voor de weekly releases kan ik ze vinden maar voor de stable eigenlijk nooit...
Staat bij je systeemupdate
Rechtsboven het menu raadplegen en dan 'wat is er nieuw'

• Tiwazz
SpiriTNL schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:33:
[...]

Staat bij je systeemupdate
Rechtsboven het menu raadplegen en dan 'wat is er nieuw'
8)7 8)7

Bedankt!

• Frits28
  • Laatst online: 07-02 13:53
[quote]Djampire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:33:
[/quote

Magisk heeft een module genaamd VoEnabler. Die lost het probleem op.

• Verkoper1000
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-11 19:37
Ik zit nu op 10.1.3 global en lockscreen notifications lijken stuk, zie ik iets over het hoofd?

• rudy1702
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 27-07 05:22
Verkoper1000 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:24:
Ik zit nu op 10.1.3 global en lockscreen notifications lijken stuk, zie ik iets over het hoofd?
Heeft volgens mij nooit gewerkt met jouw versie. Maar waarom upgrade je m niet naar de meest recente versie (10.2.2.0)?
Die is naar mijn idee een stuk beter dan de versie die jij gebruikt, en bovendien werken daarbij ook de lockscreen meldingen weer.

• Verkoper1000
rudy1702 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:29:
[...]

Heeft volgens mij nooit gewerkt met jouw versie. Maar waarom upgrade je m niet naar de meest recente versie (10.2.2.0)?
Die is naar mijn idee een stuk beter dan de versie die jij gebruikt, en bovendien werken daarbij ook de lockscreen meldingen weer.
Dank voor de info! Ik blijf checken, maar krijg de update niet gepushed via OTA. Ik wacht het af.

• Verkoper1000
Is er trouwens een manier om zonder adb van xiaomi apps af te komen?

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:12

l3art

Moderator Mobile
Verkoper1000 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 01:42:
Is er trouwens een manier om zonder adb van xiaomi apps af te komen?
Rooten ;)
Als het geen systeem app is kan je de app verwijderen zoals elke andere zelf geïnstalleerde app. Is het een systeem app dan ontkom je niet aan adb, of zoals ik zei het rooten van het toestel.

Te koop Kobo Aura One

• Hansel Wurst
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20-02 15:09

Hansel Wurst

Turtle-Toast

Ik heb mijn toestel ook ge-hardbricked. Hij ligt al uit elkaar voor EDL mode. Dit gaat mij echter niet lukken zonder EDL autorisatie account.
Er is al ruimschoots op het internet bekend dat ze deze niet meer weggeven. Volgens vele forumposts schijn je dit nog wel te kunnen kopen bij een site genaamd s-unlock.com. Dit klinkt, ondanks de vele (vaak te goed klinkende posts), alsnog te goed om waar te zijn, want als de autorisatie niet meer wordt gegeven, hoe komen hun er dan aan? Tevens moet je bij de registratie op hun site ook al je gegevens invullen, die ze niet nodig hebben, zoals je adres, WhatsApps Skype Facebook(heb ik niet eens) etc.. Dit voedt mijn wantrouwen voor desbetreffende site nog meer.
Heeft er iemand enige ervaring met deze site?

Turtle-Toast

• ABD
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11-11 21:45
Ik heb de internationale versie van de Mi8 128GB nu 5 maanden, en hij bevalt uitstekend. Ik heb maar twee minpuntjes, namelijk dat usb-c alternate mode(in dit geval DP alt mode) niet werkt, waardoor er geen beeld via een usb-c kabel naar monitor of televisie kan worden verstuurd. Als je nu wilt docken aan een scherm en eventueel muis en tb combo, dien je een dure digilink hub te kopen en extra software te installeren. Ik vind dat echt onvoorstelbaar dat dat bij een zgn flagship noodzakelijk is. Wat moet je met 6 of 8GB en een supersnelle SoC als je je telefoon niet in desktopmodus kan gebruiken? Ik weet dat heel veel mensen het niet doen, eigenlijk er niets vanaf weten, maar dat vind ik geen legitieme reden om die modus niet aan te bieden.

Het tweede puntje ligt in het verlengde, namelijk dat Xiaomi de standaard android cast functie heeft vervangen voor een eigen versie, waar ik knettermal van wordt. Het enige wat me tot nu toe gelukt is, is om youtube te casten via de castknop van youtube zelf. Sinds ze van google cast naar hun eigen variant zijn overgeschakeld kunnen mijn beide xiaomi telefoons mijn Panasonic smart tv niet meer vinden.

Een kennis klaagt erover dat de dual gps niet werkt, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken.

• zeg_ik_niet
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16-11 02:08
Ik heb nu ook sinds enkele maanden dit toestel. Ligt het aan mij of komen er erg snel krassen op dit toestel? Heb al talloze krasjes die duidelijk zichtbaar zijn als het scherm uit staat.😞

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17:02
ABD schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:46:
Het tweede puntje ligt in het verlengde, namelijk dat Xiaomi de standaard android cast functie heeft vervangen voor een eigen versie, waar ik knettermal van wordt. Het enige wat me tot nu toe gelukt is, is om youtube te casten via de castknop van youtube zelf. Sinds ze van google cast naar hun eigen variant zijn overgeschakeld kunnen mijn beide xiaomi telefoons mijn Panasonic smart tv niet meer vinden.
Dat wist ik niet, maar dat kan wel verklaren waarom ik met muziek niet kan casten naar de Google home of Audiocasts omdat die knop er niet is met muziek. Ik draai wel de EU rom.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Wieriemaster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-11 21:05
Na 6 generaties een iPhone hebben gehad, vandaag overgestapt naar de MI 8. Eerste indruk is prima! Hoewel ik nog totaal nieuw ben met Android heb ik weinig moeite ermee.
Alleen jammer dat Xiaomi die Miui 10 vo heeft gegooid met voorgeinstaleerde apps die ik niet kan verwijderen...

Steam & PSN-ID: Fawaka-W

• SpiriTNL
Wieriemaster schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:56:
Na 6 generaties een iPhone hebben gehad, vandaag overgestapt naar de MI 8. Eerste indruk is prima! Hoewel ik nog totaal nieuw ben met Android heb ik weinig moeite ermee.
Alleen jammer dat Xiaomi die Miui 10 vo heeft gegooid met voorgeinstaleerde apps die ik niet kan verwijderen...
Die apps zijn te verwijderen, heeft enige kennis nodig.
Goede uitleg staat hier: https://forum.xda-develop...oatware-aka-apps-t3779873

Ik heb het meeste eraf gehaald.

• Wieriemaster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-11 21:05
SpiriTNL schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:28:
[...]

Die apps zijn te verwijderen, heeft enige kennis nodig.
Goede uitleg staat hier: https://forum.xda-develop...oatware-aka-apps-t3779873

Ik heb het meeste eraf gehaald.
Hoe zit dit met garantie? (k heb mijn toestel in de blauwe Nederlandse webshop gekocht).

Steam & PSN-ID: Fawaka-W

• SpiriTNL
Wieriemaster schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:35:
[...]

Hoe zit dit met garantie? (k heb mijn toestel in de blauwe Nederlandse webshop gekocht).
Volgens mij behoud je de garantie volledig.
Je hebt het toestel immers niet unlocked of iets anders gedaan.
Gewoon via terminal een uninstall gedaan.

Bij een nieuwe update of een reset naar fabrieksinstellingen staan ze er volgens mij gewoon weer op.

• J.Mo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 29-03 22:15
Hier ook net ontdekt dat de Bancontact app niet werkt. Melding dat USB-debugging moet uit staan (maar daar was ik zelfs niet aangeweest, heb developper mode ontrgendeld om te checken zelfs..). Iemand al een oplossing voor?

• Kenhas
J.Mo schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:44:
Hier ook net ontdekt dat de Bancontact app niet werkt. Melding dat USB-debugging moet uit staan (maar daar was ik zelfs niet aangeweest, heb developper mode ontrgendeld om te checken zelfs..). Iemand al een oplossing voor?
Ik krijg nu sedert enkele dagen de melding dat ik niet meer draadloos kan betalen.
"U kunt Google Pay niet gebruiken om te betalen in winkels".

Was me er nog niet te druk in aan het maken en nog niet echt tijd in gestoken. Maar als ik nu lees dat bancontact niet werkt, is er voor "financiële apps" misschien iets veranderd.
Hoewel de KBC app wel nog gewoon werkt

• ebuzola
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 28-09 11:39
Klopt, ik kwam juist eens piepen op het forum of er iemand een oplossing hiervoor had. Blijkt dus een recent probleem te zijn?

Hopelijk wordt dit vlug opgelost.

• J.Mo
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 29-03 22:15
BNP Paribas app en Deutsche Bank app werken inderdaad hier ook nog wel. Enkel Payconiq/Bancontact werkt niet... Ik hoop dat ze hier snel een oplossing voor vinden (als ze er al van op de hoogte zijn?).
Ik kocht vooral de Mi8 ipv de Poco F1 omwille van de betere connectiviteit en als ik dan alsnog in de winkel niet kan betalen met een app... dat zou redelijk idioot zijn.

• Kenhas
Krijg al iets meer info. Heb geprobeerd om kaart in Google Pay te veranderen en na het toevoegen van een nieuwe kaart krijg ik als boodschap:
Instellen voor betalingen in winkels kan niet worden voltooid.
U kunt deze telefoon niet gebruiken om in winkels te betalen. Mogelijk betreft het een toestel met roottoegang of is het op een andere manier aangepast
Raar dat ik dit nu krijg. Is al maanden dat ik contactloos dagelijks gebruik en nu dit...

@J.Mo Het contactloos betalen was voor mij de reden dat ik voor de Mi8 gekozen heb ipv de Pocophone.
En zoals je zegt, als dat opeens weg valt, is het wel beetje zuur

Net even gekeken op Xiaomi.eu forum en daar zijn er ook al een paar meldingen over Google Pay :
https://xiaomi.eu/community/threads/9-2-21.49315/
https://xiaomi.eu/communi...n-9-2-21-mi8-mi8ee.49382/

Kenhas wijzigde deze reactie 28-02-2019 13:33 (30%)

• Jacques112
Kenhas schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:18:
Krijg al iets meer info. Heb geprobeerd om kaart in Google Pay te veranderen en na het toevoegen van een nieuwe kaart krijg ik als boodschap:

[...]

Raar dat ik dit nu krijg. Is al maanden dat ik contactloos dagelijks gebruik en nu dit...

@J.Mo Het contactloos betalen was voor mij de reden dat ik voor de Mi8 gekozen heb ipv de Pocophone.
En zoals je zegt, als dat opeens weg valt, is het wel beetje zuur

Net even gekeken op Xiaomi.eu forum en daar zijn er ook al een paar meldingen over Google Pay :
https://xiaomi.eu/community/threads/9-2-21.49315/
https://xiaomi.eu/communi...n-9-2-21-mi8-mi8ee.49382/

guys ik heb de mi 8 op weekly van xiaomi.eu gehad en daar werkte wireless betalen prima, dat was wel 2 weken geleden, dus ook geroot....
Heb inmiddels de mi 9 dus kan niet meer testen sorry

• Jacques112
https://imgur.com/a/Pbrtdoghttps://imgur.com/a/PbrtdogHulp gezocht voor magneet plaatje aan de achterkant

boys: ik heb een baseus in gebruik gehad
( https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d5wn4hd )
Nu wil ik de telefoon weer ontdoen van die achterzijde...
Weet iemand hoe je die weer van de telefoon af krijgt?

Jacques112 wijzigde deze reactie 02-03-2019 16:27 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpiriTNL
Jacques112 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:14:
Hulp gezocht voor magneet plaatje aan de achterkant

boys: ik heb een baseus in gebruik gehad
( https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d5wn4hd )
Nu wil ik de telefoon weer ontdoen van die achterzijde...
Weet iemand hoe je die weer van de telefoon af krijgt?
Dus je wilt het metalen plaatje weer van de achterkant van je telefoon verwijderen ?

Probeer het met een föhn.
Of een visdraad er achterlangs halen.

Het is glas dus achteraf voorzichtig met sticker remover schoonmaken ?

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

SpiriTNL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:27:
[...]

Zou ik wel mee oppassen. Heb zelf geen Mi 8 maar wel de M 6 gehad met een glazen achterkant waarbij ik zonder dat ik het me realiseerde daar de oliofobe coating ervan af poetste. Lijkt me dat deze ook niet zo goed tegen sticker remover kan, en waardoor je op de poetsplek vervolgens continu vettigheid zal gaan zien.

• Jacques112
SpiriTNL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:27:
[...]

Dus je wilt het metalen plaatje weer van de achterkant van je telefoon verwijderen ?

Probeer het met een föhn.
Of een visdraad er achterlangs halen.

dank voor de tips... heb met fohn geprobeerd..ik durf niet te warm te maken.. is ook accu kant.. lukt niet,
Ook met visdraad geprobeerd, zelfde effect, krijg daardje er niet eens onder, ook niet in de combi, fohn met draadje.. :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• soskes
Jacques112 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:53:
[...]

dank voor de tips... heb met fohn geprobeerd..ik durf niet te warm te maken.. is ook accu kant.. lukt niet,
Ook met visdraad geprobeerd, zelfde effect, krijg daardje er niet eens onder, ook niet in de combi, fohn met draadje.. :-(
Ook gehad met mijn OP6. Gewoon de fohn erop houden. Hij moet echt gloeiend heet worden wil de lijm loskomen. Goed spul. Uiteraard wel even de telefoon uitzetten en wachten met aanzetten tot hij is afgekoeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ali_Baba
Jacques112 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Zuignap was voor mij de oplossing, wel erg voorzichtig zijn dat je er niet te veel kracht op zet. Dus föhn er op en met een zuignap een klein beetje open trekken en dan een pasje onder het glas, dan kun je hem zo rond halen, ga alleen niet te diep de telefoon in met het pasje.

• Jacques112
Ali_Baba schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Zuignap was voor mij de oplossing, wel erg voorzichtig zijn dat je er niet te veel kracht op zet. Dus föhn er op en met een zuignap een klein beetje open trekken en dan een pasje onder het glas, dan kun je hem zo rond halen, ga alleen niet te diep de telefoon in met het pasje.
ik heb de vraag ook aan de verkoper gesteld en deze gaf me ook de fohn oplossing, hij zei: niet teveel op 1 plek de fohn houden en dan zal de lijm langzaam oplossen.. ga proberen mannen. DAnk

• Kenhas
Google Pay (alleszins gedeeltelijk) kunnen oplossen via een post op xiaomi eu forum : https://xiaomi.eu/communi...anymore.49287/post-474717

Heb de kaart weer kunnen toevoegen. Voel me nu ook beetje verplicht om straks een op café te gaan om te testen of het betalen zelf ook werkt :9

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19:34
Zijn er mensen in dit topic die de Mi 8 verkiezen boven de Mi 9?
Ben benieuwd naar jullie redenen;
Ikzelf ben nu met de komst van de Mi 9 meer naar die smartphone geneigd.
De specs van de Mi 9 lijken mij op veel vlakken net wat beter t.o.v. de Mi 8.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is het ontbreken van IOS en de wat trager ogende vingerafdrukscanner achter het scherm bij de Mi 9.

Maar ga je de verschillen in specs voelen/merken?

Het prijsverschil zal voor velen ook een rol spelen bij hun keuze.

Support voor de Mi 8 zal er ook nog wel zijn, maar hij is over een paar maanden alweer een jaartje op de markt.. Ik weet niet hoelang hij zal worden ondersteund en wat de reputatie precies is van Xiaomi betreft updatebeleid.

Waar ik mij vooral aan stoor bij de Mi 8 is de notch; Zelf heb ik nog een notch-less Samsung S5 Neo in gebruik en is het hebben van een (grotere) notch is misschien wel een dealbreker voor mij.
Ik zou de notch kunnen fixen door een custom ROM erop te flashen, maar ik wil eigenlijk alleen rooten als de software ondersteuning stopt.

Ruiten_Wisser wijzigde deze reactie 07-03-2019 00:11 (6%)

Mi 9T Pro - MIUI Global 10.3.2 - PFKMIXM

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:40

nwagenaar

God, root. What's the differen

Wat betreft de notch, zelf vind ik dit niet storend (je went er snel aan) en je kunt hem natuurlijk ook gewoon (softwarematig) uitschakelen:

- Instellingen
- Volledige scherm-weergave
- Notch verbergen

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True