Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Xiaomi Mi8] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

SpiriTNL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:27:
[...]

Het is glas dus achteraf voorzichtig met sticker remover schoonmaken ?
Zou ik wel mee oppassen. Heb zelf geen Mi 8 maar wel de M 6 gehad met een glazen achterkant waarbij ik zonder dat ik het me realiseerde daar de oliofobe coating ervan af poetste. Lijkt me dat deze ook niet zo goed tegen sticker remover kan, en waardoor je op de poetsplek vervolgens continu vettigheid zal gaan zien.

• Jacques112
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 10:17
SpiriTNL schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:27:
[...]

Dus je wilt het metalen plaatje weer van de achterkant van je telefoon verwijderen ?

Probeer het met een föhn.
Of een visdraad er achterlangs halen.

Het is glas dus achteraf voorzichtig met sticker remover schoonmaken ?
dank voor de tips... heb met fohn geprobeerd..ik durf niet te warm te maken.. is ook accu kant.. lukt niet,
Ook met visdraad geprobeerd, zelfde effect, krijg daardje er niet eens onder, ook niet in de combi, fohn met draadje.. :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:15
Jacques112 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:53:
[...]

dank voor de tips... heb met fohn geprobeerd..ik durf niet te warm te maken.. is ook accu kant.. lukt niet,
Ook met visdraad geprobeerd, zelfde effect, krijg daardje er niet eens onder, ook niet in de combi, fohn met draadje.. :-(
Ook gehad met mijn OP6. Gewoon de fohn erop houden. Hij moet echt gloeiend heet worden wil de lijm loskomen. Goed spul. Uiteraard wel even de telefoon uitzetten en wachten met aanzetten tot hij is afgekoeld.

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ali_Baba
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Jacques112 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Zuignap was voor mij de oplossing, wel erg voorzichtig zijn dat je er niet te veel kracht op zet. Dus föhn er op en met een zuignap een klein beetje open trekken en dan een pasje onder het glas, dan kun je hem zo rond halen, ga alleen niet te diep de telefoon in met het pasje.

• Jacques112
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 10:17
Ali_Baba schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Zuignap was voor mij de oplossing, wel erg voorzichtig zijn dat je er niet te veel kracht op zet. Dus föhn er op en met een zuignap een klein beetje open trekken en dan een pasje onder het glas, dan kun je hem zo rond halen, ga alleen niet te diep de telefoon in met het pasje.
ik heb de vraag ook aan de verkoper gesteld en deze gaf me ook de fohn oplossing, hij zei: niet teveel op 1 plek de fohn houden en dan zal de lijm langzaam oplossen.. ga proberen mannen. DAnk

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:21
Google Pay (alleszins gedeeltelijk) kunnen oplossen via een post op xiaomi eu forum : https://xiaomi.eu/communi...anymore.49287/post-474717

Heb de kaart weer kunnen toevoegen. Voel me nu ook beetje verplicht om straks een op café te gaan om te testen of het betalen zelf ook werkt :9

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 14:35
Zijn er mensen in dit topic die de Mi 8 verkiezen boven de Mi 9?
Ben benieuwd naar jullie redenen;
Ikzelf ben nu met de komst van de Mi 9 meer naar die smartphone geneigd.
De specs van de Mi 9 lijken mij op veel vlakken net wat beter t.o.v. de Mi 8.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is het ontbreken van IOS en de wat trager ogende vingerafdrukscanner achter het scherm bij de Mi 9.

Maar ga je de verschillen in specs voelen/merken?

Het prijsverschil zal voor velen ook een rol spelen bij hun keuze.

Support voor de Mi 8 zal er ook nog wel zijn, maar hij is over een paar maanden alweer een jaartje op de markt.. Ik weet niet hoelang hij zal worden ondersteund en wat de reputatie precies is van Xiaomi betreft updatebeleid.

Waar ik mij vooral aan stoor bij de Mi 8 is de notch; Zelf heb ik nog een notch-less Samsung S5 Neo in gebruik en is het hebben van een (grotere) notch is misschien wel een dealbreker voor mij.
Ik zou de notch kunnen fixen door een custom ROM erop te flashen, maar ik wil eigenlijk alleen rooten als de software ondersteuning stopt.

Ruiten_Wisser wijzigde deze reactie 07-03-2019 00:11 (6%)

Mi 9T Pro - MIUI Global 10.3.2 - PFKMIXM

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:41

nwagenaar

God, root. What's the differen

Wat betreft de notch, zelf vind ik dit niet storend (je went er snel aan) en je kunt hem natuurlijk ook gewoon (softwarematig) uitschakelen:

- Instellingen
- Volledige scherm-weergave
- Notch verbergen

Mijn Neo Geo MVS collectie

• SpiriTNL
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:57
nwagenaar schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:41:
Wat betreft de notch, zelf vind ik dit niet storend (je went er snel aan) en je kunt hem natuurlijk ook gewoon (softwarematig) uitschakelen:

- Instellingen
- Volledige scherm-weergave
- Notch verbergen
Vreemd, die optie heb ik niet ?

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• Kenhas
Moet zeggen dat ik niet wist dat die notch terug te verbergen was. In het begin dat ik de telefoon had, was het mogelijk maar met één of andere update was dat verdwenen. En blijkbaar zit het er terug in.

net even notch verborgen en nu lijkt het scherm vreemd zonder die notch ;) . Of hoe alles uiteindelijk went, ook een notch

Vervolg op mijn vorig bericht : voelde me verplicht om op café te gaan om het betalen zelf te testen. Behalve slecht nieuws bij het thuis komen (vergeten te laten weten), enkel maar goed nieuws: draadloos betalen werkt.

• nwagenaar

nwagenaar

SpiriTNL schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:38:
[...]
Vreemd, die optie heb ik niet ?
Even voor de duidelijkheid: ik draai op MIUI 10 Global v9.3.1

• SpiriTNL
nwagenaar schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:32:
[...]

Even voor de duidelijkheid: ik draai op MIUI 10 Global v9.3.1
Ik heb miui 10.2
Global 10.2.2.0

Dit is er dus uitgehaald :|

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• nwagenaar

nwagenaar

SpiriTNL schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:07:
[...]
Ik heb miui 10.2
Global 10.2.2.0

Dit is er dus uitgehaald :|
Ondanks dat de lagere versie nummer zou aangeven dat het een oudere versie is, is dit dus de wekelijkse beta van MIUI 10 Global en deze loopt voor op de reguliere Global versie.

Ik verwacht dat deze optie weer terug gaat komen ;)

Andere punten van aandacht is dat mijn locatie en taal gewoon op Nederland en Nederlands staat, dus geen aparte poespas qua locatie instellingen op India oid en heb deze optie alsmede ook Face Unlock en (ik meen) Widevine L1 actief.

• Timoo_FR
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01-11 14:47
Gebruik al een hele tijd een Mi8 naar volle tevredenheid. Echter krijg ik sinds gisteren ineens reclames in willekeurige apps die ik gebruik en ook tijdens het wisselen van apps etc. (ineens een pop-up die ik na 5 seconden weg kan klikken) Dit zit dus in het besturingssysteem lijkt me... Hebben meer mensen hier last van? Want als dit echt in het systeem zelf zit gaat mijn Mi8 direct de deur uit helaas.

• SpiriTNL
Timoo_FR schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:08:
Gebruik al een hele tijd een Mi8 naar volle tevredenheid. Echter krijg ik sinds gisteren ineens reclames in willekeurige apps die ik gebruik en ook tijdens het wisselen van apps etc. (ineens een pop-up die ik na 5 seconden weg kan klikken) Dit zit dus in het besturingssysteem lijkt me... Hebben meer mensen hier last van? Want als dit echt in het systeem zelf zit gaat mijn Mi8 direct de deur uit helaas.
Vreemd, ik heb nergens last van.
Niet toevallig een update van een app gehad?
Het moet niet mogelijk zijn dat het systeem(miui) in een app reclame laat zien.

• Timoo_FR
SpiriTNL schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Vreemd, ik heb nergens last van.
Niet toevallig een update van een app gehad?
Het moet niet mogelijk zijn dat het systeem(miui) in een app reclame laat zien.
Lag inderdaad aan een app mijn excuses.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpiriTNL
Er word een nieuwe update uitgerold.
V10.2.3.0

Dit is alleen de security patch tot februari 2019.

• Timoo_FR
Zou iemand mij toevallig kunnen helpen met de overgang van de global rom naar de EU weekly rom?
Op mijn vorige Xiaomi, de Mi6 ben ik meteen bij het in gebruik nemen overgegaan tot flashen van de EU rom, maar nu heb ik een Mi8 die ik al zo'n jaar gebruik. Daarom is mijn vraag of je alle data en apps verliest bij de overgang naar de EU rom?

• nwagenaar

nwagenaar

Timoo_FR schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:08:
Zou iemand mij toevallig kunnen helpen met de overgang van de global rom naar de EU weekly rom?
Op mijn vorige Xiaomi, de Mi6 ben ik meteen bij het in gebruik nemen overgegaan tot flashen van de EU rom, maar nu heb ik een Mi8 die ik al zo'n jaar gebruik. Daarom is mijn vraag of je alle data en apps verliest bij de overgang naar de EU rom?
Yep, ongeacht of je gebruik gaat maken van de Global Developer ROM en/of de Xiaomi.EU rom.

Je dient je bootlocker te unlocken en dit kun je alleen doen via de Global Developer ROM.

Het installeren van de Global Developer ROM via de updater op je reguliere Global ROM zal zorgen voor een complete reset van je device. Het (uiteindelijk) unlocken van je bootloader zal ook zorgen voor een complete reset van je apparaat. In beide gevallen verlies je dus je data en apps.

Zodra je overstapt op de Xiaomi.EU ROM dien je gebruik te maken van TWRP en in eerste instantie dien jij je gehele device te wipen waardoor je (wederom) al je data en apps verliest.

Met andere woorden: zorg voor een goede back-up in je Mi-account.

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:08
Hi all,

Sinds kort in het bezit van eem Mi8 maar wil de bootloader unlocken.
Daarvoor ga ik hier heen: http://en.miui.com/unlock/

maar na het klikken op 'Unlock Now' kom ik op, wat lijkt, het forum terecht.

Vul ik daar een naam in, kom ik op de volgende pagina:

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:15
pimskie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:33:
Hi all,

Sinds kort in het bezit van eem Mi8 maar wil de bootloader unlocken.
Daarvoor ga ik hier heen: http://en.miui.com/unlock/

maar na het klikken op 'Unlock Now' kom ik op, wat lijkt, het forum terecht.
[Afbeelding]

Vul ik daar een naam in, kom ik op de volgende pagina:
[Afbeelding]

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Heb je een mi account?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• pimskie
  • Laatst online: 13:08
Ja. Maar volgens mij geven die pagina's uit de screenshot mij niet de mogelijkheid in te loggen.
Maar volgens mij komt de link 'Unlock' uit op deze pagina:
https://en.miui.com/unlock/download_en.html

Dus die unlock tool heb ik inmiddels.

• nwagenaar

nwagenaar

Voor de personen die willen overstappen van MIUI (vanuit Xiaomi of Xiaomi.eu) naar LineageOS 16, ik adviseer om dit nog niet te doen.

Na 2 dagen gebruik ervaar ik de volgende (hinderlijke) issues bij dagelijks gebruik:

- Aanzienlijke battery drain, ik doe amper 6 tot 8 uur op één lading tov 20 tot 24 uur voorheen
- NFC werkt niet (meer) in builds lineage-16.0-20190313-nightly-dipper en lineage-16.0-20190314-nightly-dipper

Afgezien van deze zaken reageert alles vlot, geen issues met automatisch opstarten van Flitsmeister en/of Android Auto. De standaard Camera applicatie is ruk, mijn advies zou zijn om gebruik te maken van deze Google Camera build; het resultaat is behoorlijk beter dan die van de MIUI camera zij dat het iets tragere snaps maakt.

• Verkoper1000
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-11 19:37
Ik heb uit het niets de Mi Pay app erbij gekregen van Xiaomi. Super relevante app hier in NL (of zouden ze weten dat ik naar China ga binnenkort? 🤔).

Irritant dat ik er zomaar een niet - verwijderbare App bij krijg (die voor zover ik kan zien voor India bedoeld is). Ik draai global rom 10.1.3 met region op NL btw.

• lekzzz
Verkoper1000 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:23:
Ik heb uit het niets de Mi Pay app erbij gekregen van Xiaomi. Super relevante app hier in NL (of zouden ze weten dat ik naar China ga binnenkort? 🤔).

Irritant dat ik er zomaar een niet - verwijderbare App bij krijg (die voor zover ik kan zien voor India bedoeld is). Ik draai global rom 10.1.3 met region op NL btw.
Krijg je de app misschien weg met de app uninstaller?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• Verkoper1000
lekzzz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Krijg je de app misschien weg met de app uninstaller?
Ik heb de app kunnen disablen!

• SpiriTNL
Verkoper1000 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:23:

Ik krijg ook net een update van mi pay???
Deze was inderdaad niet geïnstalleerd.

Straks ff via adb verwijderen.

• crovax_be
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18-11 10:40
is er ook een dedicated pagina voor custom roms etc?
Ik verwacht mijn Mi8 elk moment nu en ik ben echt wel benieuwd wat wel en niet werkt. Ik lees verschillende verhalen van NFC en bankapps die niet werken...

• Kenhas
Had mobile pay weer aan de praat gekregen maar sedert eergisteren werkt het weer niet meer.

Zou blijkbaar niet aan de telefoon liggen maar aan een update in de store of zo. Maar zou dan toch verwachten dat er meer toestellen last van zouden hebben

• rikislief
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:20
Ik heb een mi 8 6gb die sinds gister op 10.2 global draait, maar sinds die tijd heb ik geen mobiel internet meer. Reboot en met de telefoon aan sim eruit hebben niet geholpen. Iemand tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sanmarco30
  • Laatst online: 17-11 11:53
rikislief schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:15:
Ik heb een mi 8 6gb die sinds gister op 10.2 global draait, maar sinds die tijd heb ik geen mobiel internet meer. Reboot en met de telefoon aan sim eruit hebben niet geholpen. Iemand tips?
Al een harde reset geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rikislief
  • Laatst online: 17:20
sanmarco30 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Al een harde reset geprobeerd?
Nee. Ik dacht dat dat gewoon een hard reboot was, maar blijkbaar meer een factory reset. Anywho, het heeft gewerkt. Dankjewel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:54
Is het verstandig om een toestel nu nog te kopen, met de Mi 9 die er al is? Budget haalt nietheel veel uit...

• Mr Bowers
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 18:26
Omdat ik een enorme battery drain had van google play services heb ik de laatste versie gedownload en geinstalleerd. Echter nu krijg ik de melding: google play services won't run unless you update google play services. Ik kan ook niet terug omdat deze niet downgradable is. Ik heb de chinese standard rom 10.2.3.0.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• SpiriTNL
Mr Bowers schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:13:
Omdat ik een enorme battery drain had van google play services heb ik de laatste versie gedownload en geinstalleerd. Echter nu krijg ik de melding: google play services won't run unless you update google play services. Ik kan ook niet terug omdat deze niet downgradable is. Ik heb de chinese standard rom 10.2.3.0.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Cache en gegevens van Google play al gewist ?

• Mr Bowers
  • Laatst online: 12-09 18:26
Dat heb ik geprobeerd maar heeft geen resultaat. Voor zover ik kan zien heeft het te maken met de anti roll back feature van Android 9. Ik denk dat een Factory reset ook niet helemaal terug gaat naar de originele versies?

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:42
Ik wil graag de Mi8 Lite bestellen bij banggood.

Hun verkopen de global versie.

Staat hier de NL taal erop?
Als ik hun foto's moet geloven dan niet?

https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1371927.html

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Aggressor schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:59:
Ik wil graag de Mi8 Lite bestellen bij banggood.

Ze verkopen de global versie.

Staat hier de NL taal op?
Als ik hun foto's moet geloven dan niet?

https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1371927.html
Bij de specificaties op de site van Banggood staat tussen de talen Nederlands inderdaad niet benoemd, maar m.i. is dat niet juist. De Xiaomi GUI (MIUI) ondersteunt voor de Global rom sinds vorig jaar gewoon Nederlands, althans iig voor de roms van m'n voormalige Mi6 en nu Mi Mix 3, ik kan me niet voorstellen dat dit voor andere Xiaomi toestellen anders zou zijn.

Waarschijnlijk dus gewoon een geval van verouderde informatie op de site van Banggood.

• Kenhas
@Aggressor en waarom zou je die nog bij Banggood bestellen. Kan verkeerd zijn maar voor nog geen 20 euro meer staat ie bij belsimpel.
Je hebt het toestel veel sneller en je hebt garantie en zo

• Aggressor
Kenhas schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:49:
@Aggressor en waarom zou je die nog bij Banggood bestellen. Kan verkeerd zijn maar voor nog geen 20 euro meer staat ie bij belsimpel.
Je hebt het toestel veel sneller en je hebt garantie en zo
beetje offtopic, maar bij banggood kan je hem voor 165,71 krijgen. (inc EUline shipping, dus geen tax)
En dan kan je ook nog een 9,95 terug...(cashbackxl)
dus dan zit je rond de 156 euro.

Bij belsimpel is het toestel 219 ... dat scheelt nog wel een beetje

Aggressor wijzigde deze reactie 29-03-2019 12:54 (6%)

• Kenhas
Ah, achter de link die je gaf, staat 201 euro. Heb niet verder gezocht of ie nog goedkoper stond

Forget I said anything ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aggressor
Weemism schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Bij de specificaties op de site van Banggood staat tussen de talen Nederlands inderdaad niet benoemd, maar m.i. is dat niet juist. De Xiaomi GUI (MIUI) ondersteunt voor de Global rom sinds vorig jaar gewoon Nederlands, althans iig voor de roms van m'n voormalige Mi6 en nu Mi Mix 3, ik kan me niet voorstellen dat dit voor andere Xiaomi toestellen anders zou zijn.

Waarschijnlijk dus gewoon een geval van verouderde informatie op de site van Banggood.
ik heb zelf een beetje rond gezocht.. en inderdaad

YouTube: Xiaomi Mi 8 Lite Global Version Unboxing & Hands On

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 06:22
Scherm blijft soms oneindig aan staan, nog meer last van?
Niet fijn met een oled scherm ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SpiriTNL
Nieuwe global update is uit: V10.3.1.0

• CF-ROB
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18-11 13:51
Hm.. ik heb nog geen update melding.. Zal nog wel komen dan..

Iemand ervaring hier met custom roms erop zetten? Ik zie geen apart topic erover. Wil eigenlijk Pixel Experience erop zetten maar de volledige stappen daarvoor zijn mij niet helemaal duidelijk.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-11 20:35

Kiswum

Gadget reviewer

Je zou hier alvast kunnen kijken.
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Unlocken is namelijk de 2e stap. Je kunt ook in het Mi9 root topic kunnen kijken.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• The Medic
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07-10 17:22
Heb ook al een aantal maanden de mi8 met veel plezier. Periode wat gedoe gehad met GPS en Google maps maar dat lijkt nu goed. Ik heb alleen een enorm probleem met streamen naar Chromecast. Helft van de tijd vindt hij de Chromecast niet en als hij geen wel vindt verbind hij vaak ook niet goed. Ligt niet aan Chromecast of netwerk want met mijn iPhone nooit een enkel probleem. Kent iemand dit en belangrijker; iemand een idee om dit te fixen? Ook na update deze week helaas geen verbetering

• lekzzz
The Medic schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:57:
Heb ook al een aantal maanden de mi8 met veel plezier. Periode wat gedoe gehad met GPS en Google maps maar dat lijkt nu goed. Ik heb alleen een enorm probleem met streamen naar Chromecast. Helft van de tijd vindt hij de Chromecast niet en als hij geen wel vindt verbind hij vaak ook niet goed. Ligt niet aan Chromecast of netwerk want met mijn iPhone nooit een enkel probleem. Kent iemand dit en belangrijker; iemand een idee om dit te fixen? Ook na update deze week helaas geen verbetering
Ik gebruik hier xplayer voor. Werkt perfect

• The Medic
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07-10 17:22
lekzzz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:40:
[...]

Ik gebruik hier xplayer voor. Werkt perfect
Daarmee kan ik alleen niet Netflix of Ziggo Go mee casten dus dat blijft een probleem...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:31
The Medic schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:57:
Helaas geen oplossing voor.. hier ook dezelfde problemen. Knap irritant. In tussentijd probeer ik via mijn Google Home Netflix films en series aan te zetten, maar ideaal is het niet.. hopelijk komt hier gauw een fix voor

• Wieriemaster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-11 21:05
Het is mij opgevallen als ik Netflix op mijn Mi8 kijk. Dat bepaalde (vooral donkere) scènes er heel raar uit ziet. Lijkt een soort vage gloed te hebben waarbij het zwart wat wazig/donker lijkt en de overige kleuren wat meer rood dan gebruikelijk. Iemand hier ervaring mee? En of een oplossing. Ik draai de Mi8 op Miui 10.2.3 Global.

Steam & PSN-ID: Fawaka-W

• weinstar
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 18:42
Heb sinds kort een Mi 8 en wil hier Lineage OS 16 op zetten.

Uiteraard Mi-account aangemaakt en op de telefoon de ontwikkelaarsopties aangezet, USB-debug aangezet en OEM-ontgrendeling toegestaan.

Heb verschillende versies van de Mi Unlock Tool gebruikt, maar ik kan het toestel maar niet zichtbaar krijgen in de tool als het in fastboot mode zit. Enige wat ik zie op het scherm is de tekst 'press any key to shutdown'. Heb al van alles geprobeerd qua installatie van drivers, Mi PC Suite etc., echter zonder succes.

Heeft iemand wellicht een tip om dit probleem op te lossen? Topic over unlocken Xiaomi bootloader is al vrij oud, tegenwoordig schijn je geen SMS meer te ontvangen, maar kun je gelijk de unlocktool downloaden en uitvoeren (en daarna nog een x-aantal uur wachten voor de bootloader echt van het slot af kan).

• lekzzz
weinstar schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:06:

Uiteraard Mi-account aangemaakt en op de telefoon de ontwikkelaarsopties aangezet, USB-debug aangezet en OEM-ontgrendeling toegestaan.

Heb verschillende versies van de Mi Unlock Tool gebruikt, maar ik kan het toestel maar niet zichtbaar krijgen in de tool als het in fastboot mode zit. Enige wat ik zie op het scherm is de tekst 'press any key to shutdown'. Heb al van alles geprobeerd qua installatie van drivers, Mi PC Suite etc., echter zonder succes.

Heeft iemand wellicht een tip om dit probleem op te lossen? Topic over unlocken Xiaomi bootloader is al vrij oud, tegenwoordig schijn je geen SMS meer te ontvangen, maar kun je gelijk de unlocktool downloaden en uitvoeren (en daarna nog een x-aantal uur wachten voor de bootloader echt van het slot af kan).
Heb je gecontroleerd of het een originele xiaomi is?

• crovax_be

Probeer eens een usb2 poort op je pc of een usb-hub er tussen.
Ik heb dit ook voorgehad, dan stomweg aangesloten op een usb2 poort en toen werd men MI8 herkend en kon ik hem flashen.

Er is ook een 3th party MiFlash tool ( https://www.xiaomitool.com/V2/ ) waar alles inzit dat je maar kan nodig hebben. Incl het automatisch downloaden van de juiste rom voor je toestel.

• DikkertjeDrap
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 30-06 12:48

Je hebt in ieder geval een actieve simkaart nodig, met alleen wifi gaat het niet lukken. En ik moest best lang wachten.

Deze tool gebruikt:
https://forum.xda-develop...nlock-bootloader-t3782444

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DikkertjeDrap
Mijn ervaring met LineageOS is positief.

- geen achteruitgang in batterijduur: 36 uur, 25% restant: 5,5 uur SOT en VPN continu actief.

Gcam werkt gelukkig goed met microG, want de camera van Miui heb je niet meer.

Prefereer de transparantie en openheid van fDroid https://f-droid.org, en MicroG https://microg.org/ boven die onduidelijke Miui toestanden.

Android AOSP is een stuk cleaner en leaner, in ieder geval weer een normale app launcher, en notificaties. De kalender en de contacten synchroniseren weer direct met Owncloud, daar zit Xiaomi niet meer tussen gelukkig. De notch blijft vervelend.

Synchronisatie met de cloud en diensten van XIaomi kan ik missen als kiespijn, en gelukkig zijn de eindeloze requests die Pihole registreerde naar data.mistat.intl.xiaomi.com, us.galleryapi.micloud.xiaomi.net, sdkconfig.ad.intl.xiaomi.com, googleads.g.doubleclick.net, www.googleadservices.com etc verleden tijd, en dan had ik al flink gedebloat.

Ervaren nadelen LineageOS:
- geen HEVC encoding meer
- adaptieve brightness vaak wat te donker, maar onder Miui was het ook niet super.
- of NFC werkt? Gebruik ik niet.

In het dagelijks gebruik fijner, vond de contacten en bel app van XIaomi geen verbetering.
Toestel wordt ook minder warm

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:11

timovd

Voorsprong door techniek

@DikkertjeDrap , Heb je een vergelijking gemaakt tussen de GCam en de originele camera?
Heb je bij de GCam ook AF mode in beeld staan (edit2)focus information kun je dus uitzetten in de settings.

Hier ook een LOS + MicroG-gebruiker. Ik wil mijn eigen NAS zo veel mogelijk gebruiken als server voor mail, kalender, etc.

Edit: ik heb NFC gebruikt om mijn koptelefoon te verbinden. Dat werkt dus. Voor betalingen weet ik het niet.

timovd wijzigde deze reactie 29-04-2019 19:18 (25%)

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

• DikkertjeDrap
timovd schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:13:
@DikkertjeDrap , Heb je een vergelijking gemaakt tussen de GCam en de originele camera?
Heb je bij de GCam ook AF mode in beeld staan?

Hier ook een LOS + MicroG-gebruiker. Ik wil mijn eigen NAS zo veel mogelijk gebruiken als server voor mail, kalender, etc.

Edit: ik heb NFC gebruikt om mijn koptelefoon te verbinden. Dat werkt dus. Voor betalingen weet ik het niet.
In enige mate heb ik de camera's wel vergeleken. Voor gewoon gebruik had ik niet direct een voorkeur. Night mode vond ik beter in GCam vanwege de lage iso-waardes,evenals de focus blur, Wat de originele camera bood was een fijne manual mode, en betere slow-motion video, al werkte 960fps slow motion niet, en 240 fps ook maar half.

Tweede camera (tele) vind ik een gimmick, geen stabilisatie en beduidend mindere sensor, eigenlijk nutteloos. En maar 1.7x, de rest naar 2x was digitaal.

Er is trouwens een magisk module voor de originele cam op AOSP. Niiet geprobeerd:
https://forum.xda-develop...miui-camera-port-t3887475

Owncloud + DAVx⁵ + Syncthing werkt perfect met NAS, desktop, laptop, tablet en oude Samsung Galaxy.

De compas app van Xiaomi vond ik wel cool, jammer dat die weg is.

En ja, AF-mode staat in beeld, soort debug info lijkt het, niet super storend, maar dat had ik volgens mij eerder niet.

Kan je NFC gebruiken ipv bluetooth om audio te streamen?

DikkertjeDrap wijzigde deze reactie 29-04-2019 19:10 (4%)

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@DikkertjeDrap, DAVx⁵ gebruik ik ook, maar die synchroniseert niet als contacten. Calendar gaat perfect.

Welke GCam gebruik je precies? Welke Bron/versie?

NFC is zeker niet geschikt voor audio stream; alleen om de verbinding te initiëren.

• DikkertjeDrap
MGC 6.1.021_mi8_V2e.

Contacten worden bij mij wel gesynchroniseerd, je moet in contacten dan de Davx5 account aanvinken. standaard adresboek wordt niet gesynchroniseerd, alleen de DAVx account.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

MGC_6.2.024_RazerPhone2_V1c (Pocophone) is nieuwer en werkt hier prima.
Van m'n NAS naar de telefoon krijg ik niet alle contacten binnen, maar dat moet ik nog een keer goed uitzoeken. Ik heb enkele honderenden die wel goed gaan, slechts een hand vol niet.

• DikkertjeDrap
@timovd Dank voor de tip.

Wat zijn de voordelen van de nieuwe versie?

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@DikkertjeDrap
Volgens https://xiaomi.eu/communi...-stable-bsg.46196/page-13
- Quality HDR+ Night Sight Switch
- Fixes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:07
de 10.3.2.0 Global Stable is uit. Met april security update en een hoop fixes waaronder eindelijk dat de statusbalk even hoog is als de notch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Laatst online: 18-11 22:42
DikkertjeDrap schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:06:
[...]

In enige mate heb ik de camera's wel vergeleken. Voor gewoon gebruik had ik niet direct een voorkeur. Night mode vond ik beter in GCam vanwege de lage iso-waardes,evenals de focus blur, Wat de originele camera bood was een fijne manual mode, en betere slow-motion video, al werkte 960fps slow motion niet, en 240 fps ook maar half.

Tweede camera (tele) vind ik een gimmick, geen stabilisatie en beduidend mindere sensor, eigenlijk nutteloos. En maar 1.7x, de rest naar 2x was digitaal.

Er is trouwens een magisk module voor de originele cam op AOSP. Niiet geprobeerd:
https://forum.xda-develop...miui-camera-port-t3887475

Owncloud + DAVx⁵ + Syncthing werkt perfect met NAS, desktop, laptop, tablet en oude Samsung Galaxy.

De compas app van Xiaomi vond ik wel cool, jammer dat die weg is.

En ja, AF-mode staat in beeld, soort debug info lijkt het, niet super storend, maar dat had ik volgens mij eerder niet.

Kan je NFC gebruiken ipv bluetooth om audio te streamen?
Ik zit wat mee te lezen, heb zelf een mi6, misschien dat het anders werkt hoor. Maar ik had ook gcam, werkte wel oké. Uiteindelijk heb ik dankzij iemand die de originele camera gefilterd had uit de Xiaomi Mi A1/A2 en een werkende port naar LOS gemaakt heeft de originele app goed werkend. Die vind ik ik persoonlijk echt nog wel beter. In situaties overdag ('s avonds tweede camera idd gimmick) zie ik echt het nut van de tweede camera wel. Ik doe vrijwilligerswerk bij mijn tennisvereniging en als je dan een foto van de zijkant wil van een persoon op 10 meter afstand dan is het verschil in kwaliteit van puur de persoon in beeld groter dan ik ooit had gedacht. Ik ben iig blij met de originele app!

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Ik heb een vraagje over het opladen van de Mi8 Lite. Bij dit toestel zit standaard geen Fast Charger, maar ik heb nog wel een fast charger van de HTC U11 (QC 3.0, 18W, hetzelfde als de Mi8 Lite). Is het vertrouwd om de Xiaomi met deze oplader te laden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verkoper1000
3,quote]lexi schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:34:
de 10.3.2.0 Global Stable is uit. Met april security update en een hoop fixes waaronder eindelijk dat de statusbalk even hoog is als de notch.
[/quote]

Eindelijk inderdaad. Dat van de statusbalk heeft nog super lang geduurd.

Ik zit trouwens nog altijd op 10.1.3 global, zonder mogelijkheid om de notch te verbergen bijv. Uitrol duurt wel heel lang.

• Propheticus
  • Laatst online: 15-11 08:13
tony72 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Had eerst ook problemen met de GPS in google maps. Een tip die bij mij werkte was door bij de applicatie de gegevens en de updates te wissen. Nu werkt de GPS op mijn MI 8 weer perfect en nauwkeurig.
Hier ook GPS problemen, op een rit naar huis van 1,5uur continue "gps zoeken". Dus eigenlijk nooit een fix en geen view in de rijrichting maar enkel top-down. De locatie werd enkel eens in de zoveel minuten grof bijgesteld.

Na alle updates van google maps te verwijderen, werkt alles inderdaad weer. GPS fix is er weer gelijk en de navigatie update live de locatie zonder continue te verschieten naar parallelwegen (of 300m verder in de woonwijk naast een autoweg).
Blijkbaar is er iets anders in de laatste versie(s) van GMaps wat icm met dual gps / xaiomi telefoon tot problemen leidt.

Meerdere andere forums melden dezelfde workaround
https://en.miui.com/thread-5008690-10-1.html
https://forum.xda-develop...orth-jumps-t3891648/page3

Een andere workaround zou zijn om je locatiepermissies van GMaps in te trekken en weer toe te kennen via de prompt in GMaps.

... dit werkte bij mij slechts 1 keer, waarna de problemen weer terugkwamen.

Dus tot nu toe is de updates verwijderen het enige dat heeft geholpen.

edit:
Heb gisteren GMaps weer geüpdatet. De eerdere workaround om locatiepermissies in te trekken werkt nu opeens wel permanent. Toen ik deze eerder probeerde hielp het eenmalig, maar de issues kwamen toen al snel terug. Dit viel toevallig samen met de MIUI 10.3.2.0 update. Misschien dat volgorde iets uitmaakt en dat Maps updaten ná de OS update beter werkt.
Fingers crossed dat het blijft werken nu...

Propheticus wijzigde deze reactie 29-05-2019 15:15 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MonsieurHilbert
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 12-11 22:04
Wie kan mij helpen Magisk op mijn Mi 8 te krijgen? Ik word gek van die advertenties en wil daarnaast graag de Mi-apps eraf hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenhas
Dacht dat je advertenties gewoon kon uitzetten bij de instellingen.

Enkele pagina's terug staat hoe je Apps kan verwijderen. Heb het zelf ook gedaan. Zou wel link willen geven maar is vervelend opzoeken op telefoon

• lekzzz
MonsieurHilbert schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:53:
Wie kan mij helpen Magisk op mijn Mi 8 te krijgen? Ik word gek van die advertenties en wil daarnaast graag de Mi-apps eraf hebben.
Staat hier beschreven. Ik gebruik magisk 19.0

• Kenhas
@MonsieurHilbert Heb het even gezocht en ik heb de apps verwijderd met dit : http://en.miui.com/thread-3620390-1-1.html
en https://forum.xda-develop...oatware-aka-apps-t3779873

voor de advertenties : https://en.miui.com/thread-3949031-1-1.html

Van die advertenties heb ik niet geprobeerd. Eigenlijk nog nooit geen advertenties gezien

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-11 20:36
Ik heb problemen met mijn Mi 8 die ik niet opgelost krijg, hopelijk kan iemand hier helpen?

De eerste problemen begonnen een maand geleden. Ik gebruikte altijd de Stable roms van Xiaomi.eu.
De voor geïnstalleerde cleaner app kwam weer met de melding dat ik rommel kon verwijderen. Meestal is dit 500-1500mb, maar nadat ik op yes had gedrukt zag ik dat hij deze keer opeens 18GB (of iets in die richting) had verwijderd...
Sinds dat moment crashten een aantal apps meteen bij het openen, en wilde mijn email niet meer synchroniseren. Had mijn email app toen verwijderd, en toen ik hem opnieuw wilde installeren kreeg ik elke keer een download fout bij de Play Store. Vanaf dat moment kon ik bijna geen enkele app meer gedownload krijgen via de play store, elke keer een 'onbekende fout'. Heb ook geprobeerd de apk via browser te downloaden en te installeren, maar dan kreeg ik of een installatie fout, of de app crasht meteen bij het openen.
Vervolgens mijn google account van de telefoon verwijderd. Toen ik deze echter weer probeerde toe te voegen kwam ik elke keer aan het einde van het proces weer terug bij het login scherm. Het lukte dus niet meer om mijn google account te koppelen.

Toen maar besloten via TWRP nieuwe firmware te installeren, ben toen gegaan voor de weekly version van Xiaomi.eu. Upgrade rom gedaan en dan wipe dalvik/cache > reboot. Probleem was nog steeds niet opgelost, hoop apps die niet meer werken en kon geen nieuwe downloaden.installeren.

Afgelopen weekend daarom maar een backup van mijn gegevens en foto's gemaakt, en een clean install geprobeerd.

Nu krijg ik echter constant crash messages, waardoor de telefoon amper te besturen is. Het is al bijna onmogelijk om hiermee door de installatie procedure te komen, ik krijg vaak hooguit 1 seconde de tijd om iets aan te klikken voordat er weer een error message komt. (zie video: YouTube: YouTube)
Krijg voortdurend de volgende crashes:
android.process.media keeps stopping
android.process.acore keeps stopping
MTP Host keeps stopping
Permision manager keeps stopping

Heb de volgende opties geprobeerd:
1. Advanced wipe cache + data > install firmware
2. Advanced wipe cache + data + system > install firmware
3. Advanced wipe cache + data +system + internal storage > install firmware

Krijg nog steeds de error messages.

Daarna nog geprobeerd een TWRP backup te herstellen van een maand geleden (van voor de crashes), maar zelfs na het herstellen hiervan heb ik dezelfde problemen.

Heb nog op internet gezocht naar oplossing voor het probleem, maar wat ik daar tegen ben gekomen hielp ook al niet. (https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2760733)

Iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
Is er een manier om een nog uitgebreidere 'clean install' te doen?
Bedankt voor het lezen van deze lange reactie ;)

• LordKnox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:18

LordKnox

Opperbaas.

Iemand anders de laatste tijd last van Google Play en het feit dat deze nooit reageert? Ongeacht wat ik doe, na enkele seconden freezet de Play Store en moet ik deze hard sluiten. Heb de telefoon nog steeds in standaard vorm, dus geen roms of zo geinstalleerd.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Heads up voor LOS-gebruikers met een recente Android versie (May updates); zorg er voor dat je de unofficial (van XDA-dev mauronofrio) TWRP 3.3.1-0 gebruikt, anders werkt het decrypten van je data niet meer in TWRP.

bron: https://gerrit.omnirom.or...ootable_recovery/+/34092/

timovd wijzigde deze reactie 13-06-2019 10:14 (14%)

• ivo001
Niemand die mij kan helpen met mijn vraag van 12 juni?
Of iemand die een plek weet waar ik beter hulp hiervoor kan krijgen?

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-11 06:31
ivo001 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:05:
Niemand die mij kan helpen met mijn vraag van 12 juni?
Of iemand die een plek weet waar ik beter hulp hiervoor kan krijgen?
Heb je al een andere rom versie geprobeerd? Bijvoorbeeld de weekly Xiaomi.eu of de LOS 16? Zit her probleem niet gewoon in de rom zelf (gezien je met een hele kale installatie bent begonnen)

• ivo001
Vin87 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Heb je al een andere rom versie geprobeerd? Bijvoorbeeld de weekly Xiaomi.eu of de LOS 16? Zit her probleem niet gewoon in de rom zelf (gezien je met een hele kale installatie bent begonnen)
Ik heb de de laatste stable geprobeerd, en de laatste 2 weekly roms.
Ook heb ik een backup van begin mei 2019 geprobeerd.

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-11 06:31
ivo001 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:48:
[...]

Ik heb de de laatste stable geprobeerd, en de laatste 2 weekly roms.
Ook heb ik een backup van begin mei 2019 geprobeerd.
Wanhoopsdaad: Het wipen van los system en data is iets anders dan echt een userdata / factory reset. Dat zou je ook nog kunnen proberen in TWRP, dan is echt alles leeg.

• ivo001
Vin87 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:47:
[...]

Wanhoopsdaad: Het wipen van los system en data is iets anders dan echt een userdata / factory reset. Dat zou je ook nog kunnen proberen in TWRP, dan is echt alles leeg.
Ik heb in TWRP ook de swipe to factory reset option geprobeerd.

• crovax_be
probeer eens een andere kernel te installeren?

• ivo001
Heb hem eindelijk weer aan de praat.
Na bij advanced wipe voor format data gekozen te hebben leek het gefixt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DikkertjeDrap
HEVC encoding valt eenvoudig toe te voegen met wat (xml) configuratiebestanden.

Magisk module:
https://forum.xda-develop...post78588670#post78588670

Wou dat het op een PC ook zo makkelijk ging.

• lxz
Kan iemand mij in de goede richting helpen voor het flashen van een andere rom? Ik draai nu de meest recente global non-beta en wil eigenlijk wel eens iets anders proberen, bijv. Resurrection remix.

Ik kom alleen nogal veel verschillende howto's tegen, waarbij ze het soms ook over vendor files hebben (hoe kom ik daar aan? Zijn deze altijd nodig?)

Wat is een goede handleiding hiervoor?

Edit: het klopt dat er geen flash/root topic is voor de mi 8 toch?

lxz wijzigde deze reactie 13-07-2019 20:50 (8%)

• lekzzz
Hoewel ik uiteraard Nederlands ben, houd ik ervan dat mijn systeemtaal in het Engels is. Wat ik graag zou willen weten of het mogelijk is om de sms-tekst te wijzigen voor inkomende oproepen wanneer ik de telefoon niet kan beantwoorden. Normaal heb je een paar verschillende antwoordmogelijkheden. Net als het onderstaande screenshot.

https://oi1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/Forum/th_IMG_20190726_111345_zpsuknuan4m.jpg

EDIT: ik heb het inmiddels gevonden :) Telephone> callsettings> Quick responses>

lekzzz wijzigde deze reactie 26-07-2019 12:19 (28%)

• lxz
lxz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:48:
Kan iemand mij in de goede richting helpen voor het flashen van een andere rom? Ik draai nu de meest recente global non-beta en wil eigenlijk wel eens iets anders proberen, bijv. Resurrection remix.

Ik kom alleen nogal veel verschillende howto's tegen, waarbij ze het soms ook over vendor files hebben (hoe kom ik daar aan? Zijn deze altijd nodig?)

Wat is een goede handleiding hiervoor?
Niemand die me in de juiste richting kan helpen?

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

In lineage-16.0-20190802-nightly zit een behoorlijke waslijst aan wijzigingen, maar van 505MB naar 802MB is wel erg veel. Ik wacht wel even met updaten. Geen ruimtegebrek op mijn device, maar dit lijkt niet ok. Wat is de boosdoener?

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Firmware bijgewerkt volgens https://review.lineageos.org/252266 (middels vendor-bestand)
Vervolgens een reboot om te kijken of alles werkt. Nieuwe ROM geflashed en nu draai ik LOS > 20190801

Wat mij opvalt is dat de status-LED nu brandt als ik aan het opladen ben. Vind ik wel zo fijn.

formatteren is niet nodig geweest.

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-11 10:20
Sinds september doet Google maps geen locatie history meer bijhouden. alles staat gewoon aan. Vindt het zelf wel handig. Iemand dezelfde ervaring ?

• Kenhas
timovd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:14:
Firmware bijgewerkt volgens https://review.lineageos.org/252266 (middels vendor-bestand)
Vervolgens een reboot om te kijken of alles werkt. Nieuwe ROM geflashed en nu draai ik LOS > 20190801

Wat mij opvalt is dat de status-LED nu brandt als ik aan het opladen ben. Vind ik wel zo fijn.

formatteren is niet nodig geweest.
Nu pas gezien maar status LED tijdens het laden is met de standaard firmware gewoon aan/uit te schakelen. Is gewoon een instelling (die bij mij standaard aanstond, als ik mij goed herinner)

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Iemand de nieuwste LOS (20190918) al geïnstalleerd? https://download.lineageos.org/dipper

Edit: flashen via TWRP ging bij mij prima over de vorige versie.

timovd wijzigde deze reactie 19-09-2019 09:57 (27%)

• sash79
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10-10 15:52
Sinds een paar weken knippert mijn touch ID. Soms kan ik niet eens inloggen hierdoor. Het zou ghost touches moeten zijn maar heb telefoon opnieuw teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nog steeds hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Lees op Mio forum dat veel mensen hier last van hebben. Wil mijn telefoon niet terugsturen als het kan.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 17:17

knakworst

Get Dilberted!

Je bedoelt scherm flicker bij aandoen? Ik had het een tijdje héél erg, daarna is het vanzelf opgehouden.

• sash79
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10-10 15:52
Ja het beeldscherm flikkert enorm. Vooral als ik het contrast laag zet. Als het beeld feller staat dan is het iets minder. Ik heb gelezen dat het om ghost touches zou gaan. Na een reset zou het opgelost moeten zijn maar dit heeft niks geholpen

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:44
Sinds vandaag MIUI11 Stable, werkt lekker met weer wat mooie toevoeging.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

• blowk
  • Laatst online: 08-11 12:45
Sinds gisteren update gedaan naar Miui11 global (11.0.6 - PEAMIXM), maar nu kan ik niet meer op 4G.
Heeft iemand hetzelfde probleem en kan dit worden verholpen?

blowk wijzigde deze reactie 08-11-2019 11:59 (6%)

• PH68
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13:11
Ik heb de update ook binnen. Via Simpel zit ik op het netwerk van T-Mobile. Ik heb gewoon 4G(+)
blowk schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:58:
Sinds gisteren update gedaan naar Miui11 global (11.0.6 - PEAMIXM), maar nu kan ik niet meer op 4G.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

blowk schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:58:
APN opnieuw instellen?

I intend to live forever. So far, so good.

• blowk
  • Laatst online: 08-11 12:45
PH68 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:43:
Ik heb de update ook binnen. Via Simpel zit ik op het netwerk van T-Mobile. Ik heb gewoon 4G(+)
[...]
Ok, bedankt.
Ik heb intussen APN manueel toegevoegd en alles werkt terug.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 17:17

knakworst

Get Dilberted!

Als je vpn gebruikt zou ik die opnieuw instellen.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True