• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
aantal uur dat erop staat moet je wachten
was bij mij 360, ging elke dag 24uur af

• Ali_Baba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 16:07
dafz0r schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:33:
aantal uur dat erop staat moet je wachten
was bij mij 360, ging elke dag 24uur af
Mhh zou kunnen, ik had dit echter niet met mijn mi5. Zou dat kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:31
Wonkbonko schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:52:
[...]

De stablerom werd toch pas maandag uitgerolt?
Stable rom van Xiaomi.EU

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Ali_Baba schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:49:
[...]

Mhh zou kunnen, ik had dit echter niet met mijn mi5. Zou dat kunnen?
Is recent ingevoerd, eerst paar dagen nu 15 dagen en in sommige gevallen zelfs 30 dagen.

• Verkoper1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb een toestel van Eglobal en zit op 9.5.14, als ik refresh krijg ik geen update te zien. Doe ik iets verkeerd? Kan ik anders handmatig updaten zonder m'n bestanden te verliezen?

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-07 14:38
Verkoper1000 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:29:
Ik heb een toestel van Eglobal en zit op 9.5.14, als ik refresh krijg ik geen update te zien. Doe ik iets verkeerd? Kan ik anders handmatig updaten zonder m'n bestanden te verliezen?
De meeste OTA updates worden gefaseerd uitgerold dit kan dus beteken dat sommige mensen de update een week eerder ontvangen dan anderen. Dit alles om te zorgen dat de serverload een beetje onder controle blijft. Zou me hier geen zorgen maken. ;)

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Ik heb zojuist MIUI 10(.0.2.0) Global Stabel update gekregen op mn Mi 8!
Weet iemand al of dit Google Auto problemen oplost (gok er niet op )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
galadril schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:25:
Ik heb zojuist MIUI 10(.0.2.0) Global Stabel update gekregen op mn Mi 8!
Weet iemand al of dit Google Auto problemen oplost (gok er niet op )
nog steeds present.
De dev rom op basis van Pie fixed het probleem blijkbaar

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
Met de update is de gps er niet beter op geworden. Zag hier idem problemen. Ik heb zelf de china stable maar de gpsfix in google maps kan lang duren.

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 23:16
Ik heb nu sinds 2 weken de Mi 8 officiële Global Version via Banggood (zie levertijden & prijzen topic). Dat wil zeggen alles Engelstalig (doosje/handleiding), originele Europese stekker, geïnstalleerde Playstore, OTA updates (Miui 10 sinds gisteren). Ik ben overgestapt na jarenlang iPhones te hebben gebruikt (sinds de iPhone 3/4/5/6/7). Het apparaat bevalt mij uitstekend en vind het ongelofelijk dat dit mogelijk is voor deze prijs. Ik had ook al goede ervaringen met andere producten van dit merk (de Yi action camera, de Bip smartwatch, powerbank).

Ik loop tot op heden echter tegen één irritant probleem aan: als ik bijvoorbeeld in de auto Spotify/youtube luister via bluetooth, hapert het geluid circa elke 20/30 seconden een fractie van een seconde. Ik heb al geprobeerd de telefoon opnieuw te koppelen met de auto maar dit biedt geen oplossing. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
lluuk schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:06:
Ik heb nu sinds 2 weken de Mi 8 officiële Global Version via Banggood (zie levertijden & prijzen topic). Dat wil zeggen alles Engelstalig (doosje/handleiding), originele Europese stekker, geïnstalleerde Playstore, OTA updates (Miui 10 sinds gisteren). Ik ben overgestapt na jarenlang iPhones te hebben gebruikt (sinds de iPhone 3/4/5/6/7). Het apparaat bevalt mij uitstekend en vind het ongelofelijk dat dit mogelijk is voor deze prijs. Ik had ook al goede ervaringen met andere producten van dit merk (de Yi action camera, de Bip smartwatch, powerbank).

Ik loop tot op heden echter tegen één irritant probleem aan: als ik bijvoorbeeld in de auto Spotify/youtube luister via bluetooth, hapert het geluid circa elke 20/30 seconden een fractie van een seconde. Ik heb al geprobeerd de telefoon opnieuw te koppelen met de auto maar dit biedt geen oplossing. Iemand enig idee?
Dus je hebt een stable release en geen wekelijkse update ga ik vanuit.
De update van mui 9 naar miui 10, heb je toen alles gewist, dus full wipe?
Dit zou anders problemen kunnen geven. Hoeft niet maar zou misschien oorzaak kunnen zijn

Wat je dan nog zou kunnen doen.
Mi cloud backup maken:

Daarna
instellingen, extra instellingen, backup,terug naar fabrieksinstellingen

Onder deze optie kan je alles wissen, zelfs je opslag.
Dan begin je weer met een schone installatie

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:09
Mensen die de mi 8 pro gaan aanschaffen? Is bedoeld voor de Europese markt volgens mij omdat deze band20 heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacques112
theduke1989 schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:13:
Mensen die de mi 8 pro gaan aanschaffen? Is bedoeld voor de Europese markt volgens mij omdat deze band20 heeft
ik snap het niet helemaal... de normale mi 8 heeft ook gewoon b20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43
theduke1989 schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:13:
Willen gaan aanschaffen..... zouden willen gaan aanschaffen...
Wachten op een global versie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:21
rob2011 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:40:
Met de update is de gps er niet beter op geworden. Zag hier idem problemen. Ik heb zelf de china stable maar de gpsfix in google maps kan lang duren.
Wat voor problemen heb je hiermee?

Ik heb zelf een vervelend ander probleem, mijn scherm wordt niet gefixed nadien in rotate-off aan of uit zet.

Ik had dit nodig omdat ik horizontaal iets had gefilmd (zeer te spreken over de kwaliteit van de film), maar als ik dit wilde bekijken draaide het scherm niet mee. En kreeg ik het horizontale scherm in het klein.

Iemand met hetzelfde probleem? Ik draai MIUI 10 Global ROM via de OTA update.

Edit: merk ook dat de notificaties op het always-on scherm niet meer werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Wonkbonko op 25-09-2018 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:31
Vandaag V10.0.5.0 van Xiaomi.eu geinstalleerd en nu doet mijn GPS het uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
ivo001 schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:16:
Vandaag V10.0.5.0 van Xiaomi.eu geinstalleerd en nu doet mijn GPS het uitstekend!
Ik ben zelf ook over gegaan op de miui eu stable, zit zelf nog op 10.0.4.0 maar de bugs met android P werden mij toch iets te gortig :+ .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-05 23:16
Jacques112 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:03:
[...]

Dus je hebt een stable release en geen wekelijkse update ga ik vanuit.
De update van mui 9 naar miui 10, heb je toen alles gewist, dus full wipe?
Dit zou anders problemen kunnen geven. Hoeft niet maar zou misschien oorzaak kunnen zijn

Wat je dan nog zou kunnen doen.
Mi cloud backup maken:

Daarna
instellingen, extra instellingen, backup,terug naar fabrieksinstellingen

Onder deze optie kan je alles wissen, zelfs je opslag.
Dan begin je weer met een schone installatie

succes
Hoi Jacques, dank je voor je berichtje. Ik heb inderdaad een Global Version en kreeg op enig moment de melding dat dat Miui Global 10 beschikbaar was (10.0.2.0). Toen heb ik ervoor gekozen te updaten. De gegevens zijn daarbij behouden gebleven (dat was ook mijn bedoeling).

Kan ik na het terugzetten van de fabrieksinstellingen de Mi cloud backup terugzetten zodat ik weer over al mijn gegeven beschik? En zijn er ook andere (minder vergaande) opties om het af en toe haperende geluid via bluetooth te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:16
Heftige uitspraak van Xiaomi, dat chinese toestellen straks geen global rom meer kunnen draaien.
http://en.miui.com/forum....page=1&extra=#pid30782800

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Bassbounce schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:47:
Heftige uitspraak van Xiaomi, dat chinese toestellen straks geen global rom meer kunnen draaien.
http://en.miui.com/forum....page=1&extra=#pid30782800
Lees ook even de reacties.

Buiten alle kortzichtige reacties, zitten ook een aantal informatieve. Maak je niet druk, het is geen nieuw nieuws, en zeker geen compleet nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
lluuk schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:00:
[...]

Hoi Jacques, dank je voor je berichtje. Ik heb inderdaad een Global Version en kreeg op enig moment de melding dat dat Miui Global 10 beschikbaar was (10.0.2.0). Toen heb ik ervoor gekozen te updaten. De gegevens zijn daarbij behouden gebleven (dat was ook mijn bedoeling).

Kan ik na het terugzetten van de fabrieksinstellingen de Mi cloud backup terugzetten zodat ik weer over al mijn gegeven beschik? En zijn er ook andere (minder vergaande) opties om het af en toe haperende geluid via bluetooth te verhelpen?
als je bij mi cloud backup en/of mi local backup alles hebt aangevinkt, krijg je alles weer terug.

Andere optie voor BT geluid geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43
banananas schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:06:
[...]

Lees ook even de reacties.

Buiten alle kortzichtige reacties, zitten ook een aantal informatieve. Maak je niet druk, het is geen nieuw nieuws, en zeker geen compleet nieuws.
Wat is het complete verhaal nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
RiCk schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:48:
[...]

Wat is het complete verhaal nu dan?
Flashing global ROM's on a chinese version is not allowed for a long time. If you unlock your bootloader, you can flash it... So, that's it.

Dat, en de anti rollback. Niets nieuws. Dit is wat xiaomi eigenlijk altijd gezegd heeft niet te willen, en nu eindelijk ook actie neemt hiervoor.

Het enige wat me erg stoort, is de gebrekkige communicatie en uitleg erover. Waarschijnlijk omdat het originele bericht in het Chinees is, toch vind ik het zonde.. Op deze manier komt het heel vervelend over voor de klanten.

Edit: je moet dus gewoon goed geïnformeerd zijn over wat je op je telefoon flasht, met een unlockte bootloader.

[ Voor 7% gewijzigd door banananas op 25-09-2018 17:50 ]

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Wie kan mij helpen mijn Xiaomi Mi 8 te unlocken. Op het moment draait er de Chinese rom op en kan ik helaas niets doen. Als iemand mij stap voor stap kan helpen dan kan ik daar een vergoeding voor geven.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

bulefy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:57:
Wie kan mij helpen mijn Xiaomi Mi 8 te unlocken. Op het moment draait er de Chinese rom op en kan ik helaas niets doen. Als iemand mij stap voor stap kan helpen dan kan ik daar een vergoeding voor geven.
begin met een unlock bij xiaomi aan te vragen.

dat kan hier; https://en.miui.com/unlock/

[ Voor 5% gewijzigd door lange op 27-09-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purpledragon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:08
Ik heb sinds een aantal dagen een Mi8 met EU ROM. Ik moet zeggen een geweldige telefoon. Lekker formaat, mooi scherm, snel.
Meteen de update naar MIUI 10.0.2.0 erop. Die werkt ook prima.

De GPS heeft een afwijking van 4 to 6 meter, dus dat werkt lekker (met een beter algoritme moet zelfs een betere precisie te behalen zijn... ik hoop dat dat in een toekomstige firmware zo is).

De Face Unlock feature zit wel in de software maar is niet beschikbaar in regio 'Nederland'. Als je de telefoon instelt op regio Italie, India of HongKong is deze feature wel beschikbaar.

Het unlocken van de telefoon moet je nu 720 uur (= 30 dagen) voor wachten :-( Dus voorlopig met deze ROM aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:26
Is het nu al opgehoogd naar 720 uur? Dit is voor mij echt een reden om niet weer een Xiaomi te kopen. Toestellen van Samsung zijn echt prima en daar is ook een uitgebreide ondersteuning kwa custom roms beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
purpledragon schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:23:
Ik heb sinds een aantal dagen een Mi8. Ik moet zeggen een geweldige telefoon. Lekker formaat, mooi scherm, snel.
Meteen de update naar MIUI 10.0.2.0 erop. Die werkt ook prima.

De GPS heeft een afwijking van 4 to 6 meter, dus dat werkt lekker (met een beter algoritme moet zelfs een betere precisie te behalen zijn... ik hoop dat dat in een toekomstige firmware zo is).

De Face Unlock feature zit wel in de software maar is niet beschikbaar in regio 'Nederland'. Als je de telefoon instelt op regio Italie, India of HongKong is deze feature wel beschikbaar.

Het unlocken van de telefoon moet je nu 720 uur (= 30 dagen) voor wachten :-( Dus voorlopig met deze ROM aan de slag.
Heb je de EU of Global ROM?

Ik heb met de 10.0.2.0 nog steeds bugs:
- Met 1 ongeopend bericht altijd minimaal 2 berichten laten zien in de notification.
- Always on notification doen het niet meer t.o.v. MIUI 9
- video afspelen met rotate off/on werkt niet. Video draait mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purpledragon
@Wonkbonko met EU ROM.
- Soms verschijnt er een icoontje in de AOD onder de tijd, maar meestal niet.
- Bedoel je met video iets dat je hebt opgenomen? Of gewoon een film die je hebt en dan afspeelt in MX Player oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wonkbonko schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:55:
[...]

Heb je de EU of Global ROM?

Ik heb met de 10.0.2.0 nog steeds bugs:
- Met 1 ongeopend bericht altijd minimaal 2 berichten laten zien in de notification.
Heb zelf de Global Version, ook met 10.0.2.0 en dit vind ik toch wel het meest irritant. Bij Gmail staan er bij "n" nieuwe berichten altijd "n + 1" op de badge counter. Met geen mogelijkheid in de settings te corrigeren. Je kunt natuurlijk "app icon badge" uitzetten maar dat is niet de "oplossing" 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
purpledragon schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:29:
@Wonkbonko met EU ROM.
- Soms verschijnt er een icoontje in de AOD onder de tijd, maar meestal niet.
- Bedoel je met video iets dat je hebt opgenomen? Of gewoon een film die je hebt en dan afspeelt in MX Player oid?
De videos die ik heb opgenomen en in de player afspeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• purpledragon
Wonkbonko schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:57:
[...]

De videos die ik heb opgenomen en in de player afspeel.
Dat kan ik bevestigen. Hij blijft draaien... |:(

• ndonkersloot
Recent een tweede Mi8 gekocht voor mijn vriendin, ditmaal de 128GB. Blijft een fantastisch toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djoey123
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 12:17
Ik heb al een tijdje mij mi8 unlocked.

Maar voor de mensen die twijfelen door de tijd:
https://forum.xda-develop...ime-720-hours-to-t3848792

Er is waarschijnlijk weer iets veranderd in hun policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
Is het mogelijk om de update naar miui 10 ergens te downloaden (global version) en zelf te installeren?

Als ik namelijk check op een nieuwe software versie zie ik de optie staan "choose update package". ik ben benieuwd of dit überhaupt mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
Verkoper1000 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:30:
Is het mogelijk om de update naar miui 10 ergens te downloaden (global version) en zelf te installeren?

Als ik namelijk check op een nieuwe software versie zie ik de optie staan "choose update package". ik ben benieuwd of dit überhaupt mogelijk is
Hey ja, nog nooit aan gedacht. Misschien dat je zo zonder te unlocken een nieuwe rom kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

YouTuber JerryRigEverything heeft de Mi 8 Explorer Edition aan z'n bekende durability test onderworpen. Het was al bekend uit andere teardowns, maar ook hij gaat in op fake componenten zichtbaar onder de transparante achterkant. Die coole achterkant was een van de redenen waarom ik de Mi 8 oorspronkelijk wou halen toen ie werd aangekondigd (knapte uiteindelijk alsnog te veel af op de notch), maar dat die Qualcomm componenten, de 'koolstofvezel' accu en de spoel voor het draadloos laden nep zijn vind ik toch ook wel een beetje sneu (maar dat is slechts mijn mening uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
Weemism schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:46:
YouTuber JerryRigEverything heeft de Mi 8 Explorer Edition aan z'n gebruikelijke durability test onderworpen. Het was al bekend uit andere teardowns, maar ook hij gaat in op fake componenten zichtbaar onder de transparante achterkant. Die coole achterkant was een van de redenen waarom ik de Mi 8 oorspronkelijk wou halen toen ie werd aangekondigd (knapte uiteindelijk alsnog te veel af op de notch), maar dat die Qualcomm componenten, de 'koolstofvezel' accu en de spoel voor het draadloos laden nep zijn vind ik toch ook wel een beetje sneu (maar dat is slechts mijn mening uiteraard).

[YouTube: Mi 8 Explorer Edition Durability Test - Is it FAKE?!]
Klopt, het ziet er een beetje zielig uit maar het is anders ook bijna onmogelijk om het goed te doen. Het zou namelijk gaan overhitten in de iets zwaardere taken. Ook zou het lastig zijn om het er mooi uit te laten zien omdat componenten in telefoons eigenlijk altijd barebone zijn, dat zouden ze dan zelf mooi moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ali_Baba schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Klopt, het ziet er een beetje zielig uit maar het is anders ook bijna onmogelijk om het goed te doen. Het zou namelijk gaan overhitten in de iets zwaardere taken. Ook zou het lastig zijn om het er mooi uit te laten zien omdat componenten in telefoons eigenlijk altijd barebone zijn, dat zouden ze dan zelf mooi moeten maken.
Klopt, dat de SOC niet zonder koeling kan, en het er dus nooit zo mooi uit kan zien was ik me van bewust idd. Hij haalt het kunststof plaatje er op een gegeven moment ook van af zodat je ziet wat er werkelijk onder zit, en dat is toch idd een stuk minder aantrekkelijk om te zien :P , dus snap wat ze wilden bereiken.

Het idee van een transparante achterkant vind ik sowieso wel erg leuk (de Pro voor Europa krijgt dit volgens mij ook?), maar namaak materialen (net als 'nep' aluminium etc.) zijn niet echt m'n ding, is ook een van de weinige dingen die ik kan waarderen aan Apple's designfilosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purpledragon
Ben van 720 terug naar 258 uur na 2 dagen... Dus dat gaat een stuk sneller (direct unlock zou nog fijner zijn natuurlijk).
djoey123 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:49:
Ik heb al een tijdje mij mi8 unlocked.

Maar voor de mensen die twijfelen door de tijd:
https://forum.xda-develop...ime-720-hours-to-t3848792

Er is waarschijnlijk weer iets veranderd in hun policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoey123
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 12:17
Ali_Baba schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Hey ja, nog nooit aan gedacht. Misschien dat je zo zonder te unlocken een nieuwe rom kan flashen?
Je kan daarbij alleen een rom upgrade doen, dus geen nieuwe rom flashen, anders zou je voor niks kunnen unlocken ;)
Verkoper1000 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:30:

Als het goed is kan je de rom hier vinden ;)
https://en.miui.com/thread-3890062-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
Als het goed is kan je de rom hier vinden ;)
https://en.miui.com/thread-3890062-1-1.html
Dank! Nog 2 vraagjes (ik ben wat betreft rooten/unlocken/zelf updaten echt een newbie :)):

- verlies ik al m'n bestanden/apps als ik de update op deze manier doorvoer?

- moet ik de recovery of fastboot hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Wonkbonko schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:46:
[...]

Wat voor problemen heb je hiermee?

Ik heb zelf een vervelend ander probleem, mijn scherm wordt niet gefixed nadien in rotate-off aan of uit zet.

Ik had dit nodig omdat ik horizontaal iets had gefilmd (zeer te spreken over de kwaliteit van de film), maar als ik dit wilde bekijken draaide het scherm niet mee. En kreeg ik het horizontale scherm in het klein.

Iemand met hetzelfde probleem? Ik draai MIUI 10 Global ROM via de OTA update.

Edit: merk ook dat de notificaties op het always-on scherm niet meer werkt.
De fix duurt erg lang en dit is op build 10.0.5.0 stable china. dit isssue was er voor heen niet. de rotatie issues heb ik niet. Verder een prima toestel. Wel mis ik de Sdcard voor backup en de batterij had wel iets dikker gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

P_Tingen

omdat het KAN

Hoe lang doen de Mi8SE bezitters met hun batterij, kom je daar de dag wat makkelijk mee door?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

psyy138

blackbulls.nl

P_Tingen schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:07:
Hoe lang doen de Mi8SE bezitters met hun batterij, kom je daar de dag wat makkelijk mee door?
Tussen de 1,5-2 dagen met laag tot gemiddeld verbruik.
Helderheid ergens op de helft.
Geen spelletjes, amper gps en af en toe bluetooth.
SoT van 3-5 uur meestal over die 1,5-2 dagen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Mi8 8.10.12 eu update geïnstalleerd. Wel eerst nieuwe twrp flashen eerst anders krijg je een bootloop. Android 9.0 onderliggend. Eerste indruk is dat er niets veranderd is maar dat is dankzij miui schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik draai de stables van Xiaomi EU, 10.0.6.0 sinds deze week. Had de eerste android 9 release 10 minuten nadat die online stond geïnstalleerd maar alles was zo buggy. Ben toen maar even naar de stable gegaan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-08 19:49
phlnoodle schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:17:
[...]

Het youtube filmpje gevolgd en identiek hetzelfde probleem tegengekomen bij het flashen van miui 10 EU stable op mijn xiaomi mi8 se, bedankt voor de extra info dus want door jou toegevoegde stappen te volgen is het perfect gelukt! Voor de rest ben ik wel heel tevreden van het toestel, eigenlijk alles wat ik van een toestel verwacht, (relatief) compact, vlotte software, goede camera, mooi (oled) scherm, goede accuduur alleen waterdicht had misschien nog een bijkomende optie mogen zijn...
Zou je missschien die reactie die jullie bij het filmpje hebben geplaatst hier kunnen kopiëren? Ik kijk er denk ik overheen want zie de aanvullende stappen/tips niet bij de reacties staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tiwazz schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:09:
... maar alles was zo buggy. Ben toen maar even naar de stable gegaan :+ .
Had ik uiteindelijk ook, Factory reset deed wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
knakworst schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Had ik uiteindelijk ook, Factory reset deed wonderen.
Sterker nog, ik werd geforceerd om een factory reset te doen anders werkte er helemaals niks en zelfs daarna waren er deal breaking bugs zoals het niet kunnen starten van de camera en rare interface glitches.

Achja, ben happy nu, android 9 komt later wel. Met MIUI geeft het toch geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tiwazz schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

Sterker nog, ik werd geforceerd om een factory reset te doen anders werkte er helemaals niks en zelfs daarna waren er deal breaking bugs zoals het niet kunnen starten van de camera en rare interface glitches.

Achja, ben happy nu, android 9 komt later wel. Met MIUI geeft het toch geen verschil.
Enige wat echt anders is is de L5 ondersteuning voor GPS/Galileo. Het geeft nog niet spectaculaire extra nauwkeurigheid.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/30s7rm8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik heb sinds gister de mi8. Een erg mooi toestel. Weten jullie hoe het zit met het casten van zelf geschoten filmpjes en foto’s in miui 10. Als je tijdens een filmpje het cast logo gebruikt geeft ie aan dat hij geen projector kan vinden. In de YouTube app vind hij de chromecast wel dus daar ligt het niet aan.
Lukt het jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
rened80 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:35:
Ik heb sinds gister de mi8. Een erg mooi toestel. Weten jullie hoe het zit met het casten van zelf geschoten filmpjes en foto’s in miui 10. Als je tijdens een filmpje het cast logo gebruikt geeft ie aan dat hij geen projector kan vinden. In de YouTube app vind hij de chromecast wel dus daar ligt het niet aan.
Lukt het jullie wel?
Ik heb inderdaad hetzelfde. Maar gelukkig gebruik ik het verder niet zoveel. Zou wel handig zijn om te weten tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
knakworst schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:50:
Mi8 8.10.12 eu update geïnstalleerd. Wel eerst nieuwe twrp flashen eerst anders krijg je een bootloop. Android 9.0 onderliggend. Eerste indruk is dat er niets veranderd is maar dat is dankzij miui schil.
Heb je een dirty flash gedaan?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

lekzzz schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:41:
[...]

Heb je een dirty flash gedaan?
In eerste instantie wel. Uiteindelijk ook Factory reset, draait nu veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
knakworst schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:58:
[...]

Ah oke. Dan wacht ik nog even als ik wat meer tijd heb. Ik zie er altijd tegenop om alles weer terug te zetten ;)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
Vraagje: de xiaomi mi 8 6gb ram (128gb rom) zou Tele2 4g gewoon moeten supporten toch? Ik zie wel een 4g icoon, maar ervaar erg lage snelheden en inconsistentie verbinding.

Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
Ali_Baba schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:40:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde. Maar gelukkig gebruik ik het verder niet zoveel. Zou wel handig zijn om te weten tho.
Zou iemand met een mibox willen testen of de functie van het casten daarmee wel werkt? Het zou ideaal zijn als dit is ingebouwd in miui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

rened80 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

Zou iemand met een mibox willen testen of de functie van het casten daarmee wel werkt? Het zou ideaal zijn als dit is ingebouwd in miui.
Kan ik vanavond doen met mijn mi 8 se

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Iemand hier die problemen heeft gehad met de Google Assistant en deze weer werkend heeft kunnen krijgen? Het "Ok Google" commando werkt niet, zelfs niet in de Google Assistant app zelf. Ik gebruik momenteel de Xiaomi Mi 8 icm de EU rom 8.10.11.

[ Voor 19% gewijzigd door ArmouredSPony op 17-10-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verkoper1000 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:58:
Vraagje: de xiaomi mi 8 6gb ram (128gb rom) zou Tele2 4g gewoon moeten supporten toch? Ik zie wel een 4g icoon, maar ervaar erg lage snelheden en inconsistentie verbinding.

Iemand tips hiervoor?
Dat kan te maken hebben met het gebrek aan Carrier Aggregation support, hoewel de verbinding snel genoeg zou moeten zijn op één band.

http://en.miui.com/thread-4063118-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

rened80 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:35:
Lukt het jullie wel?
rened80 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:57:
[...]

ik zit met mijn mi 8 se op xiaomi.eu weekly 8.10.11
met miui galerij werkt het niet
met google fotos, youtube, ziggo go enz wel.
dit getest met mijn mibox, niet met de tv zelf.
heb die niet op wifi zitten maar heeft wel cast functie.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
psyy138 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:25:
[...]

[...]

ik zit met mijn mi 8 se op xiaomi.eu weekly 8.10.11
met miui galerij werkt het niet
met google fotos, youtube, ziggo go enz wel.
dit getest met mijn mibox, niet met de tv zelf.
heb die niet op wifi zitten maar heeft wel cast functie.
Bedankt voor het testen. Ik kom van een iPhone af dus was even blij met het idee dat het zo mooi was geïntegreerd in miui. Toch weer zoeken aar specifieke apps die dit dus kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
P_Tingen schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:07:
ik zit ongeveer 2 dagen
het ligt wel aan wat je aan het doen bent en hoe je de "battery saver" instelt
bij mij blijven bijvoorbeeld maar een aantal apps actief
(whatsapp, notify&fit, gmail en nog een paar)
maar de meeste worden gekilled en mogen niet in de achtergrond draaien

GPS staat standaard aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Met de Mi8 haal ik ook makkelijk 2 dagen, gisteren 2 dagen met een screen on time van 5u en 30m.
Bij intensief gebruik makkelijk een dag en dan haal ik een screen on time tussen de 5 en 6 uur. Intensief gebruik is voor mij veel youtube, twitch en simpele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

xon

xtrme schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:19:
[...]

ik zit ongeveer 2 dagen
het ligt wel aan wat je aan het doen bent en hoe je de "battery saver" instelt
bij mij blijven bijvoorbeeld maar een aantal apps actief
(whatsapp, notify&fit, gmail en nog een paar)
maar de meeste worden gekilled en mogen niet in de achtergrond draaien

GPS staat standaard aan
Wat bedoel je met gekilled? Heb je daar iets actiefs voor draaien of bedoel je dat je ze überhaupt niet laat opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
xon schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

Wat bedoel je met gekilled? Heb je daar iets actiefs voor draaien of bedoel je dat je ze überhaupt niet laat opstarten?
Binnen miui (bij mij Miui 10 EU; 8.9.20 ) zit een "batterij en prestatie" en daaronder hangt een batterij bespaarder
daarin kun je kiezen uit 4 strategieën hoe deze systeem app zich gedraagt tov het draaien van andere apps
dus ze starten gewoon maar worden in stand gehouden naar gelang de gekozen strategie met als gevolg dat je batterij langer of korter meegaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
xon schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

@xtrme bedoelt waarschijnlijk onderstaande opties. Als je kiest voor de laatste worden applicaties actief beperkt waardoor je dus energie kan besparen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6uunL5HJJAm5cexWG5jVyluU/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
knakworst schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Dat kan te maken hebben met het gebrek aan Carrier Aggregation support, hoewel de verbinding snel genoeg zou moeten zijn op één band.

http://en.miui.com/thread-4063118-1-1.html
Dank. Ik kan dus niets doen aan de lage (en inconsistente) internet snelheid? Gelukkig heb ik een maandelijks opzegbaar abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonytang
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 13:27
Hebben jullie ook last van dat Youtube na update niet meer naar automatisch fullscreen gaat van staand naar liggend?
Mi 8 zit op laatste stable global rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:29
Wie weet er nog een goede screen protector voor de Mi8? Gebruik nu deze van aliexpress, https://nl.aliexpress.com...nde-Glas/32903880929.html geeft alleen een grijze gloed over het scherm, ziet er erg goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
knakworst schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:58:
[...]

Ik wilde dus vandaag update draaien van 8.8.30 naar 8.10.18 Denk toch dat ik ergens iets verkeerd doe.
Heb de laatste TWRP 3.2.3.0 erop staan tevens Disable_Dm-Verity_FEC_v1.1 geflashed. Daarna wipe dalvik/cache - system en de nieuwe rom erop. Komt helaas daarna weer in TWRP terug :|

edit: zelfs m'n nandroid backup krijg ik niet meer terug :-(

[ Voor 7% gewijzigd door lekzzz op 20-10-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Komen nu wel veel verschillende versies van de mi 8. Se,light,meer memory etc ook de prijzen liggen dicht bij elkaar. Duidelijk verschil tussen de se en de light anders dan de cpu en 100 euro verschil is er niet. De light lijkt een prima keuze voor weinig. Echter zag nu een mi 8 128gb voor $400. Vergelijkbaar toestel van samsung kost wel iets extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacques112
lekzzz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Ik wilde dus vandaag update draaien van 8.8.30 naar 8.10.18 Denk toch dat ik ergens iets verkeerd doe.
Heb de laatste TWRP 3.2.3.0 erop staan tevens Disable_Dm-Verity_FEC_v1.1 geflashed. Daarna wipe dalvik/cache - system en de nieuwe rom erop. Komt helaas daarna weer in TWRP terug :|

edit: zelfs m'n nandroid backup krijg ik niet meer terug :-(
je weet dat dit 2 verschillende android versies zijn?
ik zou van je 8.8.30 werkende versie een mi backup maken.
Full wipe, 8.10.18 nieuwe install doen en mi backup terug zetten.
Ik heb ook de 8.10.18 en werkt bij mij vlekkeloos.

ps, al sje notificaties in je linker notch wil..... probeer dan eens de mi-globe variant

https://mi-globe.com/rom-...img=mi8.png&realname=Mi+8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Jacques112 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

ps, als je notificaties in je linker notch wil..... probeer dan eens de mi-globe variant

Tnx voor je reactie. Ik ben inmiddels weer terug bij 8.8.30 Nandroid ook weer werkzaam dus.
Ik ga vrijdag even kijken om te updaten naar de 8.10.18 :)
Mi-globe had ik standaard op m'n mi6 draaien. Ook altijd erg prettig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
rob2011 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:51:
Komen nu wel veel verschillende versies van de mi 8. Se,light,meer memory etc ook de prijzen liggen dicht bij elkaar. Duidelijk verschil tussen de se en de light anders dan de cpu en 100 euro verschil is er niet. De light lijkt een prima keuze voor weinig. Echter zag nu een mi 8 128gb voor $400. Vergelijkbaar toestel van samsung kost wel iets extra.
Ik ging zelf bijna de fout in door de MI8 Se te bestellen. Dacht dat het gelijk was aan de EE editie met de transparante achterkant.
Ook nog eens gekeken naar de MI8 Pro met vingerafdrukscanner in het scherm. Deze was echter rond de $500 dus heb ik het niet gedaan.

Heb uiteindelijk gekozen voor de 128 MI8 met SD 845 voor rond de $400. kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
@HaskoF Deze heb ik ook. Ik heb deze direct gekocht toen deze uitkwam wel iets hogere prijs.

Nog geen moment spijt van gehad. Ik heb wel de stable china rom maar bijna geen chineese meuk er op. maar dik tevreden. Echter als toestel voor de kids zou een SE of lite natuurlijk prima zijn.
De SE heeft een betere CPU maar de lite heeft toch mijn voorkeur. Maar ben wel opzoek naar ervaringen van de mi 8 lite. al veel reviews gezien maar geen duidelijk beeld van die moet je nemen. Ja de MI 8 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Jacques112 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

ps, al sje notificaties in je linker notch wil..... probeer dan eens de mi-globe variant

Zo wel even een dingetje dat de mi cloud backup het niet doet om terug te zetten 8)7 Draait verder wel goed gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Ik overweeg om mijn Mi 6 in te ruilen voor een Mi 8. Op zich ben ik erg tevreden met de Mi6, maar die die grote bezels voor het relatief kleine scherm staan me wat tegen. De grote schermen lonken nu. :)

De Mi8 SE zou voor mij qua formaat waarschijnlijk perfect zijn, ware het niet dat de camera daarvan geen OIS heeft, wat voor mij net een van de belangrijkste eisen is.

Waar ik me bij de Mi8 wat zorgen om maak is het formaat ervan, vooral die 0.5cm extra in de breedte (in broekzak op de fiets). Is er iemand die overgestapt is van een Mi6 die wat kan zeggen over het grotere formaat van de Mi8 en hoe zich dat verhoudt tot de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
iisworks schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:59:
Ik overweeg om mijn Mi 6 in te ruilen voor een Mi 8. Op zich ben ik erg tevreden met de Mi6, maar die die grote bezels voor het relatief kleine scherm staan me wat tegen. De grote schermen lonken nu. :)

De Mi8 SE zou voor mij qua formaat waarschijnlijk perfect zijn, ware het niet dat de camera daarvan geen OIS heeft, wat voor mij net een van de belangrijkste eisen is.

Waar ik me bij de Mi8 wat zorgen om maak is het formaat ervan, vooral die 0.5cm extra in de breedte (in broekzak op de fiets). Is er iemand die overgestapt is van een Mi6 die wat kan zeggen over het grotere formaat van de Mi8 en hoe zich dat verhoudt tot de voordelen?
Ik heb nooit een Mi6 vast gehouden maar ik kom van een Mi4c vandaan en maakte me ook zorgen om de grootte van de Mi8. Dat gevoel heb ik een uur gehouden en daarna was de Mi4c in mijn ogen veeel te klein :+ .

Toestel past prima in mn broekzakken en vind hem persoonlijk absoluut niet te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacques112
lekzzz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Zo wel even een dingetje dat de mi cloud backup het niet doet om terug te zetten 8)7 Draait verder wel goed gelukkig
Ik denk dat de fout zit bij xiaomi zelf.. Op xiaomi.eu forum zie ik ook veel mensen met hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Iemand ervaring met het rooten van de MIUI 10 Global Stable rom met Magisk?
Op de Mi Max 3 geeft dit een bootloop. Vroeg me af of het jullie wel lukt en welke stappen jullie hebben ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
David13 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:32:
Op de Mi Max 3 geeft dit een bootloop. Vroeg me af of het jullie wel lukt en welke stappen jullie hebben ondernomen.
Is mij wel gelukt met magisk, dat opzich zonder problemen. Alleen begon ik wel problemen te krijgen toen ik iets via magisk installeerde, dit gaf mij een bootloop en dus moest ik alles herinstalleren. Gelukkig nog wel een backup gemaakt dus dat scheelde alweer. Maarja magisk zelf installeren was geen probleem maar het installeren van magisk apps kan zeker wel voor een bootloop zoegen( lang niet alle apps trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Iemand al een update gekregen waarin de verbeteringen van de camera zichtbaar zijn? Zou volgens de CEO van Xiaomi moeten plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

zuukie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:53:
Iemand al een update gekregen waarin de verbeteringen van de camera zichtbaar zijn? Zou volgens de CEO van Xiaomi moeten plaatsvinden.
https://www.xda-developer...ra-improvements-mi-mix-3/

Ik zou zeggen die krijg je binnenkort in de weekly China updates als eerste, (dus ook in de weekly EU).

Maar de google pixel port is nog beter in de meeste gevallen en die draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Thanks. Heb je toevallig een link van de Google Pixel Port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb de xiaomi eu 10.0.8.0 stable release geïnstalleerd op mijn Mi8, kan alleen nergens een changelog terug vinden. Worden voor de stable releases geen release notes vrij gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
David13 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:32:
Magisk heeft verschillende varianten voor verschillende android versies.
Ik denk dat je het daarin moet zoeken. Als ik op mijn mi 8 op android 9, magisk 17 installeer lukt het ook niet.
Die is voor android 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Voor wat voor functies willen jullie de telefoon rooten? Ik mis echt niets meer tegenwoordig in Android..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
joopv schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:19:
Heeft er al iemand echt uitgebreide GPS testen gedaan??

Ik ben zo benieuwd naar de performance van de bcm47755 dual frequency gps chip.
Ondertussen zijn er praktijktesten gedaan.
https://www.navigation-pr...iew-gps-galileo-accuracy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dat is nog met versie 9. In versie 10 krijg je:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/evdugg.png

Nauwkeurigheid blijft rond de 4 meter. In de stad wel beter, je ziet sneller welke kant je op loopt. Bij mijn oude telefoon bleef het blauwe stipje vaak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:32
Vraagje, ik overweeg nu vrij sterk om de mi8 aan te schaffen. Ik heb nu een OP3, maar de OP6T valt tegen qua camera.

Nu vroeg ik me af, zit er tussen de global versie en de chinese versie alleen een softwarematig verschil? of ook hardwarematig in antennes (B20 band heb ik wel nodig).

Ik wil denk ik toch een xiaomi.eu rom erop zetten ivm face unlock, dus ik moet er toch mee gaan pielen... Kan ik dan niet net zo goed de chinese versie nemen? Of zijn er dan ook nog andere beperkingen waardoor ik niet 'zomaar' de xiaomi.eu rom erop kan zetten?

edit: in het verlengde daarvan, iemand enig idee wanneer de global versie van de mi 8 PRO uitkomt?

[ Voor 8% gewijzigd door Burnd op 01-11-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Tiwazz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:43:
Voor wat voor functies willen jullie de telefoon rooten? Ik mis echt niets meer tegenwoordig in Android..
AdAway, SD Maid en Magisk modules, zoals Viper4Android FX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:02:
[...]
Dat is nog met versie 9. In versie 10 krijg je:

[Afbeelding]

Nauwkeurigheid blijft rond de 4 meter. In de stad wel beter, je ziet sneller welke kant je op loopt. Bij mijn oude telefoon bleef het blauwe stipje vaak staan.
Bedankt, dat lijstje ziet er mooi uit.

ik hoop alleen dat je niet zelf aan het sturen was op dat moment met 130 over de A12 :)

Je zou toch wel een betere nauwkeurigheid verwachten dan 4m met >30 GNSS signalen over 2 frekwenties verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Sinds de laatste update is mijn 4G label veranderd in LTE, iemand enig idee hoe ik dat kan wijzigen zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

joopv schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:25:
[...]

ik hoop alleen dat je niet zelf aan het sturen was op dat moment met 130 over de A12 :)
Waar dacht je van sprinter naar Uitgeest ;)

Nauwkeurigheid is naar mijn idee ook hoger, ik zal het in volgende updates in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik heb een mi8 gekocht gelijk met een matte screenprotector. Normaal vind ik dat best wel mooi, maar deze heeft echt een lelijke regenboog gloed. En het beeld is wat wazig.

Maar nu vraag ik me af, is het met het Gorilla van de mi 8 nog wel nodig om een screen protector te gebruiken? Als ik bijvoorbeeld mijn telfoon met sleutels in een tas of broekzak doe, gaat het dan nog krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
WokeBroke schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:05:
Ik heb een mi8 gekocht gelijk met een matte screenprotector. Normaal vind ik dat best wel mooi, maar deze heeft echt een lelijke regenboog gloed. En het beeld is wat wazig.

Maar nu vraag ik me af, is het met het Gorilla van de mi 8 nog wel nodig om een screen protector te gebruiken? Als ik bijvoorbeeld mijn telfoon met sleutels in een tas of broekzak doe, gaat het dan nog krassen?
Ik gebruik mijn mi8 zonder screen protector omdat ik ze gewoon niet uit kan staan, en ja je krijgt wel wat krasjes. De krasjes zijn dan wel minimaal tot nu toe en zijn onzichtbaar tijdens gebruik en zijn ook onvoelbaar. Maarja, mocht je van plan zijn om je mi8 te verkopen binnen 2 jaar dan is het zeker een goede optie om toch een screen protector te gebruiken wegens de meerwaarde achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
Is toch wel super irritant dat de mi8 geen foto's of videos via WhatsApp kan maken zonder sluitergeluid (telefoon staat op stil/dnd)? Zo'n irritant en luid geluid ook nog. Iemand oplossing hiervoor?

Zit op miui10 btw, kan me niet herinneren dat dit hiervoor ook zo was.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen en prijzen: [Xiaomi Mi 8] Levertijd & Prijzen