Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

David13 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:15:
[...]
De EU rom heeft toch niet standaard root?
en
Tiwazz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:02:
Ik draai de miui eu rom en kan gewoon alle apps gebruiken hoor? Ook bank apps e.d.

Heb mijn toestel niet geroot, zie daar geen reden voor.
Ik ben niet echt bekend met wat er nodig is om de EU rom te flashen, maar dacht dus wel root toegang. Kennelijk niet, en dan is het dus ook geen probleem. Wel zie ik in het artikel staan dat Po GO ook scant op de aanwezigheid (nu of in het verleden) van Magisk, die is dus ook niet nodig voor het flashen van de EU rom (of andere ROMs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Weemism schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

en

[...]

Ik ben niet echt bekend met wat er nodig is om de EU rom te flashen, maar dacht dus wel root toegang. Kennelijk niet, en dan is het dus ook geen probleem. Wel zie ik in het artikel staan dat Po GO ook scant op de aanwezigheid (nu of in het verleden) van Magisk, die is dus ook niet nodig voor het flashen van de EU rom (of andere ROMs)?
Rooten is niet nodig, Magisk zorgt voor root toegang en is dan ook overbodig.
Om de Xiaomi EU ROM te flashen is enkel een unlocked bootloader nodig en TWRP om de ROM te kunnen installeren. Het unlocken van je bootloader is een proces die je moet aanvragen bij Xiaomi.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Ik heb een belangrijke vraag. Wat is het voordeel van een Eu-rom op een unlocked toestel ten opzichte van de Global rom met de Nederlandse taal erop. Wie o wie. Graag meerdere reacties van de kenners van dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@zuukie
Even een kopie van de MIUI EU pagina:
Our ROMs features (Whats not in Global):
Based on China Stable / Weekly builds (except HMNote3SE)
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Added OIS auto-calibration for MI5
Added 4k Video support for MI4C, MI4S, HMNote3Pro, HMNote3SE, HMNote4X
Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version
Added GSMalphabet into SMS app
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6
Added Toggles 5x3 layout
SafetyNet passed (Google Pay)
Play Store Certified
Deodexed
Added automated tasks
Added game speed booster
Added erase module (magic elimination) to Gallery photo edit options
Fixed low volume sound via headphone
Fixed Google assistant voice response issue
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience.
Grootste verschil is imho dat je weekelijks updates krijgt en daardoor voorop loopt met wat Xiaomi te bieden heeft. Security patches zijn er daardoor eerder. Verder vind ik de MIUI EU ROM minder bloatware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Thanks. Nog bevindingen van andere tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35

psyy138

blackbulls.nl

zuukie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:27:
Thanks. Nog bevindingen van andere tweakers?
Wat @Tiwazz zegt klopt als een bus.

"Vroeger" (paar maanden geleden?) toen was er nog geen NL taal in de global ROM dus was de keuze sneller gemaakt.

Nu zijn het een hoop extra's en snellere updates die toch wel handig zijn maar je niet meteen zult merken.

Maar het is nu denk ik meer de vraag, wil je er wat tijd en moeite in steken voor een "iets" betere/geoptimaliseerde ROM voor EU.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Frits28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07 09:24
Er is een tool om een andere ROM op je toestel te zetten.
Even zoeken op mi flash tool. Werkt prima.

• ndonkersloot
Frits28 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:00:
Er is een tool om een andere ROM op je toestel te zetten.
Even zoeken op mi flash tool. Werkt prima.
En daar moet je dus goed mee oppassen en weten wat je doet om niet in een bootloop te komen je toestel te bricken. Ik zou altijd aan raden om de recovery te vervangen door TWRP.

• Frits28
  • Laatst online: 13-07 09:24
Gelukkig heb ik die ervaring niet en werkt het tooltje prima.
Ben wel benieuwd naar jou ervaring. Mede Tweakers adviseren en opzadelen met een probleem is natuurlijk nooit goed.
Ik hoor graag van je.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

psyy138 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:49:
[...]

Wat @Tiwazz zegt klopt als een bus.

"Vroeger" (paar maanden geleden?) toen was er nog geen NL taal in de global ROM dus was de keuze sneller gemaakt.

Nu zijn het een hoop extra's en snellere updates die toch wel handig zijn maar je niet meteen zult merken.

Maar het is nu denk ik meer de vraag, wil je er wat tijd en moeite in steken voor een "iets" betere/geoptimaliseerde ROM voor EU.
Ik heb nu ook de wekelijkse EU ROM maar zodra er een stable uit is van de EU ROM, ga ik daarop over. De wekelijkse heeft onderliggend China developer, dus je krijgt soms toch echt te maken met vervelende bugs. Vorige week bijvoorbeeld kon je bluetooth niet meer opnieuw aandoen, moest je toestel opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Iemand een idee hoe ik de notch kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
zuukie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:53:
Iemand een idee hoe ik de notch kan uitzetten?
Settings > Weergeven op volledig scherm > verberg de inkeping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Thanks mste👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Heb een probleem. Zit op een unlocked toestel en wil de camera gebruiken. Gebruik de eu rom weekly. Camera werkt niet. Krijg de melding plaats een sd kaart voordat u de camera gebruikt. Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
zuukie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:12:
Heb een probleem. Zit op een unlocked toestel en wil de camera gebruiken. Gebruik de eu rom weekly. Camera werkt niet. Krijg de melding plaats een sd kaart voordat u de camera gebruikt. Wie o wie?
Wipe cache / dalvik cache? Rom opnieuw flashen?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Geen idee hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Heb net de mi 8 se binnen van thesolutionshop, mooi "klein" toestel zo op het eerste oog.

Ze hebben xiaomi.eu rom erop gezet dus hoef ik dat alvast niet meer te doen.

Alleen jammer dat je de batterij percentage niet kunt laten zien zonder de notificatie bar omlaag te halen.

Nu dus nadenken of de mi A2 of the mi 8 se de vervanger wordt van mijn mi note 3.
Heb ze allebei toevallig vandaag binnen dus kan ik gaan testen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
psyy138 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:31:
Heb net de mi 8 se binnen van thesolutionshop, mooi "klein" toestel zo op het eerste oog.

Ze hebben xiaomi.eu rom erop gezet dus hoef ik dat alvast niet meer te doen.

Alleen jammer dat je de batterij percentage niet kunt laten zien zonder de notificatie bar omlaag te halen.

Nu dus nadenken of de mi A2 of the mi 8 se de vervanger wordt van mijn mi note 3.
Heb ze allebei toevallig vandaag binnen dus kan ik gaan testen.
Settings > notifications& statusbar kan je battery percentage kiezen :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

lekzzz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:43:
[...]

Settings > notifications& statusbar kan je battery percentage kiezen :)
nope, bij mijn mi note 3 wel maar niet bij de mi 8 se.
Komt gewoon door de plek vanwege de notch.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
psyy138 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:51:
[...]

nope, bij mijn mi note 3 wel maar niet bij de mi 8 se.
Komt gewoon door de plek vanwege de notch.
Want jouw SE notch is anders dan mijn Mi8? Mogelijk doordat ik de xiaomi eu rom erop heb dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

lekzzz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:56:
[...]

Want jouw SE notch is anders dan mijn Mi8? Mogelijk doordat ik de xiaomi eu rom erop heb dan?
Ik heb ook de Xiaomi EU rom maar nog niet de laatste versie, namelijk 8.7.5.
Moet alleen nog ff twrp installeren want kan niet updaten. Heeft thesolutionshop niet gedaan.

Morgen maar is kijken

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
psyy138 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:26:
[...]

Ik heb ook de Xiaomi EU rom maar nog niet de laatste versie, namelijk 8.7.5.
Moet alleen nog ff twrp installeren want kan niet updaten. Heeft thesolutionshop niet gedaan.

Morgen maar is kijken
Op een Mi8 is het mogelijk in ieder geval, verwacht dat dit met een latere update ook op de SE moet kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dNjTdaCXbd2zhZwARxKCeg8J/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Heb nu de Xiaomi Mi 8 een aantal dagen in bezit en had last van een aantal bugs zoals dat de GPS het niet altijd deed, Google Assistant niet op te roepen was met "Hey Google". En dat de volume van muziek tijdens het hardlopen automatisch zachter ging staan. Zojuist van de laatste global ROM naar de nieuwste EU rom gegaan. (Van xiaomi.eu)

Echter merk ik dat dezelfde problemen in deze software zitten en denk ik dat ik zal moeten wachten op de officiële EU software van Xiaomi. Opzich wel jammer dat het niet direct werkt maar goed, dat is te verwachten als je een telefoon direct uit China / Hong Kong koopt.

edit: Woord toegevoegd om het wat duidelijker te maken

[ Voor 5% gewijzigd door ArmouredSPony op 26-08-2018 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

@lekzzz @Tiwazz
Heb xiaomi.eu 8.8.23 er op staan en nu lukt het weergeven van de batterij percentage wel, lag dus aan de versie.

[ Voor 16% gewijzigd door psyy138 op 25-08-2018 21:09 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
drumstickNL schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 01:13:
...

Echter merk ik dat dezelfde problemen in deze software zitten en denk ik dat ik zal moeten wachten op de officiële EU software van Xiaomi. Opzich wel jammer dat het niet direct werkt maar goed, dat is te verwachten als je een telefoon uit China / Hong Kong koopt.
Indien een toestel uit China / Hong Kong je niet bevalt, koop hem dan niet of verkoop je toestel ipv ditsoort rare opmerkingen te plaatsen. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

[...]

Opzich wel jammer dat het niet direct werkt maar goed, dat is te verwachten als je een telefoon uit China / Hong Kong koopt.
Denk dat dat een beetje kort door de bocht is. Ik heb met m'n Xiaomi Mi6 na ruim een jaar in gebruik net zo veel/weinig problemen als met m'n toestellen van de 'major brands' in de jaren ervoor, en waarschijnlijk zelfs minder. In mijn geval met de originele Global rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
Heb nu de Xiaomi Mi 8 een aantal dagen in bezit en had last van een aantal bugs zoals dat de GPS het niet altijd deed, Google Assistant niet op te roepen was met "Hey Google". En dat de volume van muziek tijdens het hardlopen automatisch zachter ging staan. Zojuist van de laatste global ROM naar de nieuwste EU rom gegaan. (Van xiaomi.eu)

Echter merk ik dat dezelfde problemen in deze software zitten en denk ik dat ik zal moeten wachten op de officiële EU software van Xiaomi. Opzich wel jammer dat het niet direct werkt maar goed, dat is te verwachten als je een telefoon uit China / Hong Kong koopt.
Ik heb al vanaf het eerste model de xiaomi flagships. Uiteraard moet je geduld hebben maar zoals jij het beschrijft vind ik wel heel kort door de bocht. De mi8 werkt bij mij goed, ik heb nergens last van. Oke google assistant gebruik ik niet echt maar de rest voldoet gewoon prima 8)

Daarnaast kan je bij xioami roms ook echt aangeven waar problemen zitten en dan wordt er samen gezocht naar een oplossing. Heb je bij apple of samsung dat weleens geprobeerd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door lekzzz op 26-08-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
knakworst schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:59:
Ik heb zelf een probleem met Fox Sports Go app. Ik gebruik die op andere toestellen zonder problemen maar met xiaomi.eu firmware staat de regio standaard op China, ik vermoed dat de app daarover struikelt.

[afbeelding]

Iemand een oplossing?
ik ben inmiddels al weken met fox sport zelf aan de babbel, schiet voor geen meter op.

Iemand zelf hier al een oplossing voor kunnen vinden/bedenken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

beyazz06 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 07:16:
[...]

Indien een toestel uit China / Hong Kong je niet bevalt, koop hem dan niet of verkoop je toestel ipv ditsoort rare opmerkingen te plaatsen. |:( 8)7
Vanwaar is dit een rare opmerking? Ik heb vaker toestellen van Aliexpress gekocht en die hadden verder geen problemen. edit: Ik lees dat dit in het verkeerde keelgat van mensen hier is geschoten. Dat was niet mijn bedoeling, het is niet eens echt kritiek van mijn kant gezien veel van de dingen te verhelpen zijn, wellicht was dat niet duidelijk in mijn post.

[ Voor 23% gewijzigd door ArmouredSPony op 26-08-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Jacques112 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

ik ben inmiddels al weken met fox sport zelf aan de babbel, schiet voor geen meter op.

Magisk al geprobeerd met magisk hide? Je kan de app dan hiden voor root. Ik weet niet of dat eventueel kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Bij mij is gps ermee gestopt tijdens het navigeren. Reboot helpt ook niet. Knap vervelend als je halverwege Frankrijk bent. Heel blij ben ik dus even niet met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 10:26
Ik heb enige problemen gehad op xiaomi.eu er op te zetten.
Deze handleiding heb ik er voor gebruikt.

YouTube: How To Install A Custom ROM on Xiaomi Mi 8 - MIUI 10, Xiaomi eu, MI...

Uiteindelijk heb ik een reactie onder de video geplaatst, op welke manier het mij gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacques112
lekzzz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:54:
[...]

Magisk al geprobeerd met magisk hide? Je kan de app dan hiden voor root. Ik weet niet of dat eventueel kan helpen?
Dit had ik inderdaad al geprobeerd en is geen oplossing, helaas... ik heb magisk 16.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

knakworst schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:36:
Bij mij is gps ermee gestopt tijdens het navigeren. Reboot helpt ook niet. Knap vervelend als je halverwege Frankrijk bent. Heel blij ben ik dus even niet met deze telefoon.
Gelukkig met 8.8.24 van xiaomi.eu werkt GPS weer. Hopelijk blijft het zo :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Iemand die hier toevallig een geautoriseerd Mi account heeft die ik even kan lenen (wil er voor betalen)? Zit nu al 2,5 weken met een bricked mi 8 se toestel en vanuit Xiaomi hoef je niet bepaald hulp te verwachten, of überhaupt een reactie. Al geven ze gewoonweg aan dat ze geen accounts meer gaan autoriseren, en ik gewoonweg dikke pech heb dan weet ik tenminste iets. Maar deze radiostilte hieromheen is alles behalve klantvriendelijk. Weet wel dat dit me laatste Xiaomi toestel is geweest. betaal liever 100 euro meer voor een toestel dat minder kan, dan dit en totaal geen support krijgen vanuit het bedrijf. Het toestel is namelijk nog helemaal in orde, maar door hen rare policy nu compleet onbruikbaar.

1 advies: Nooit downgraden, anders ben je opeens een hele dure onderzetter rijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Mooraalkikker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:45:
Iemand die hier toevallig een geautoriseerd Mi account heeft die ik even kan lenen (wil er voor betalen)? Zit nu al 2,5 weken met een bricked mi 8 se toestel en vanuit Xiaomi hoef je niet bepaald hulp te verwachten, of überhaupt een reactie. Al geven ze gewoonweg aan dat ze geen accounts meer gaan autoriseren, en ik gewoonweg dikke pech heb dan weet ik tenminste iets. Maar deze radiostilte hieromheen is alles behalve klantvriendelijk. Weet wel dat dit me laatste Xiaomi toestel is geweest. betaal liever 100 euro meer voor een toestel dat minder kan, dan dit en totaal geen support krijgen vanuit het bedrijf. Het toestel is namelijk nog helemaal in orde, maar door hen rare policy nu compleet onbruikbaar.

1 advies: Nooit downgraden, anders ben je opeens een hele dure onderzetter rijker geworden.
Ik heb helaas geen account op de Xiaomi forums...
Hoe is dit precies gebeurt? Misschien kan TS een waarschuwing plaatsen..

Downgrade met MiFlash of met TWRP? Van chinees naar global?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Mooraalkikker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:45:

het is mij niet helemaal duidelijk wat je wil met een geautoriseerd account?
Waarvoor moet je dit hebben?
MiFlash of...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@Tiwazz en Jacques112

Het gaat er om dat Google vanaf Oreo een Anti Rollback bescherming heeft ingebouwd. Dus dan is het niet mogelijk om een downgrade te doen naar een oudere versie van Android op je telefoon, ook al bestaat de rom wel. Dit heeft te maken dat je persoonlijke data veilig is in criminele handen, omdat een downgrade niet mogelijk is en zij dus ook niet bij je persoonlijke bestanden kunnen komen. Echter biedt Google de mogelijkheid aan de gebruiker om deze beveiliging uit te schakelen, Xiaomi doet dit dus niet. Wanneer je dus via de recovery of fastboot een rom gaat installeren die ouder is dan de rom die je nu draait dan resulteert dit in een hard-brick. Ik weet overigens niet of dit ook van toepassing is als je van MIUI versie gaat downgraden of dat het alleen gebeurt als je naar een oudere Android versie gaat. Je moet dan je Mi 8 of 8 se openmaken en via de "test point" methode je telefoon in de EDL mode krijgen en vanuit daar met Miflash de officiële rom erop zetten, echter dien je daarvoor dus een Mi account te hebben die geautoriseerd is om dit te mogen doen, en die deelt Xiaomi niet tot nauwelijks uit. Als je telefoon niet gebricked is kan je gewoon zonder account een rom installeren via Miflash

Ook wanneer je van de Chinese versie naar de Global versie (rom) gaat, is het niet mogelijk om je bootloader weer te locken, ook dit kan resulteren in een hard-brick. Ik heb zelf geen ervaring met de Global versie rom, maar schijnbaar is het dan niet mogelijk om Netflix te installeren of een bankieren app, vanwege de open bootloader (dit scenario heb ik echter van het internet)

Ik heb uiteindelijk voor €30 een geautoriseerd mi account gekocht van een bepaalde site (weet niet of die hier mag benoemen), maar heb nu wel weer een werkende telefoon.

Het enige wat niet meer werkt is de vingerafdrukscanner, maar daar kan ik mee leren leven (de kabel is een klein beetje gescheurd tijdens het openmaken). En bluetooth doet het ook niet, maar dat kan ook aan de weekly Eu rom liggen.

Voor meer info over de Anti rollback, is dit wel een goede uitleg:

https://forum.xda-develop...estions-answered-t3816185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Mooraalkikker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:54:
@Tiwazz en Jacques112

Het gaat er om dat Google vanaf Oreo een Anti Rollback bescherming heeft ingebouwd. Dus dan is het niet mogelijk om een downgrade te doen naar een oudere versie van Android op je telefoon, ook al bestaat de rom wel. Dit heeft te maken dat je persoonlijke data veilig is in criminele handen, omdat een downgrade niet mogelijk is en zij dus ook niet bij je persoonlijke bestanden kunnen komen. Echter biedt Google de mogelijkheid aan de gebruiker om deze beveiliging uit te schakelen, Xiaomi doet dit dus niet. Wanneer je dus via de recovery of fastboot een rom gaat installeren die ouder is dan de rom die je nu draait dan resulteert dit in een hard-brick. Ik weet overigens niet of dit ook van toepassing is als je van MIUI versie gaat downgraden of dat het alleen gebeurt als je naar een oudere Android versie gaat. Je moet dan je Mi 8 of 8 se openmaken en via de "test point" methode je telefoon in de EDL mode krijgen en vanuit daar met Miflash de officiële rom erop zetten, echter dien je daarvoor dus een Mi account te hebben die geautoriseerd is om dit te mogen doen, en die deelt Xiaomi niet tot nauwelijks uit. Als je telefoon niet gebricked is kan je gewoon zonder account een rom installeren via Miflash

Ook wanneer je van de Chinese versie naar de Global versie (rom) gaat, is het niet mogelijk om je bootloader weer te locken, ook dit kan resulteren in een hard-brick. Ik heb zelf geen ervaring met de Global versie rom, maar schijnbaar is het dan niet mogelijk om Netflix te installeren of een bankieren app, vanwege de open bootloader (dit scenario heb ik echter van het internet)

Ik heb uiteindelijk voor €30 een geautoriseerd mi account gekocht van een bepaalde site (weet niet of die hier mag benoemen), maar heb nu wel weer een werkende telefoon.

Het enige wat niet meer werkt is de vingerafdrukscanner, maar daar kan ik mee leren leven (de kabel is een klein beetje gescheurd tijdens het openmaken). En bluetooth doet het ook niet, maar dat kan ook aan de weekly Eu rom liggen.

Voor meer info over de Anti rollback, is dit wel een goede uitleg:

https://forum.xda-develop...estions-answered-t3816185
ok, nu snap ik het, maar zover ik weet is dit maar met 1 model zo:

Note 5.

Ik weet niet welke rom je hebt geinstalleerd, maar niet de custom rom van Xiaomi.eu versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@Jacques112

Volgens mij is momenteel bij alle Xiaomi's die Oreo draaien.

Bluetooth werkt overigens gewoon. Ik draai momenteel de laatst custom rom van Xiaomi eu en blijf wel een tijdje weg Bij het experimenteren van nieuwe roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Mooraalkikker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:16:
@Jacques112

Volgens mij is momenteel bij alle Xiaomi's die Oreo draaien.

Bluetooth werkt overigens gewoon. Ik draai momenteel de laatst custom rom van Xiaomi eu en blijf wel een tijdje weg Bij het experimenteren van nieuwe roms.
Als je wel de rom van xiaomi.eu draait dan ben ik benieuwd welk toestel je hebt.
Bij hun is de ARB er elke weer release uitgesloopt volgens Ingzbry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@Jacques112

Toen het gebeurde zat ik niet op de xiaomi.eu rom, maar had ik de chinese rom. De persist partitie was corrupted en probeerde het op die manier te fixen en dat ging dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Verwijderd
Bedankt voor de uitleg!
Wat en beroerde situatie zeg... Fijn dat het in ieder geval weer draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
Als ik het goed begrijp
Is het verschil dadelijk tussen de
Mi8 uit China (goedkoopste)
En de globale mi8 (versie niet global rom)

Eigenlijk alleen maar de rom en oplader is?

Kwa specs en banden lijken mij die hetzelfde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@patrickkok

Denk dat je bij de mi 8 uit China je bootloader moet unlocken, duurt soms 360 uur. En daarna kan je, wanneer je de global rom installeert, je bootloader niet meer locken. Krijg je problemen met onder andere Netflix, google pay en bankieren app. Je kan natuurlijk de xiaomi.eu roms gebruiken, maar dan moet je wel je bootloader unlocken. Of de chinese versie komt al met een unlocked bootloader, maar dan krijg je met de global rom weer gezeur met de eerder genoemde apps.

Denk dat daar dus ook een verschil in zit.

Ik denk dat xiaomi wil voorkomen dat er veel mensen voor de goedkopere chinese versie gaan, en daarom de bootloader niet meer laten locken wanneer de global rom wordt geïnstalleerd. Houden ze de grijze import mee tegen.

Maar zeker weet ik het ook niet. Denk dat je op het xiaomi forum er duidelijk antwoord op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
Ikzelf ben fan van xiaomi.eu
Of ik de China versie heb of de globale en komt xiaomi.eu rom op omdat ik de nieuwe snufjes graag uitprobeert.

Maar of ik de Chinese versie unlock of de global versie
En er xiaomi.eu rom op zet heeft die de evt. Problemen van de apps toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@patrickkok

Dan zou ik gewoon via aliexpress een Mi 8 kopen met een unlocked bootloader (staat bij de beschrijving) en er meteen via fastboot twrp installeren en daarmee de xiaomi.eu rom. Hoef je niet te wachten tot dat je je bootloader kan unlocken en ben je goedkoper uit dan wanneer je hier de Mi 8 gaat aanschaffen.

Natuurlijk is garantie claimen makkelijker als je de telefoon bij een Nederlandse aanbieder koopt, maar dat is dan ook het enige.

Wat betreft de oplader, daar leveren ze een verloopstukje mee.

De xiaomi.eu rom heeft zover ik weet geen problemen met apps. Heb gewoon ING hier draaien en netflix werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
net OTA update gekregen van MIUI 9 global.
Versie 9.6.4.0 stable
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lVGGZAI.png
gps lijkt wel stabiel nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Potver ik mis toch wel de notifications aan de bovenkant van mijn scherm hoor (8SE). Ik begrijp de uitdaging die er is met de notch maar alleen een algemeen ledje dat knippert is voor mij niet genoeg. Had gehoopt dat ie al stiekem in de EU versie zat maar tot aan de laatste weekly nog niet.

Ik zou zelf met plezier de tijd willen opgeven aan de linkerkant van de notch in ruil voor steeds de 3(?)( meest recente notificatie iconen. Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathnotedej
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09-2024
Gisteren de Xiaomi Mi 8 binnen gekregen. Het is een top toestel! Alleen moest ik mijn OTA wel downloaden via het MIUI forum. Ben toch voor de Mi 8 gegaan in plaats van de Pocophone F1, omdat ik echt een amoled scherm wil (en tot nu toe geen spijt van!).

Edit: @dafz0r ik zit trouwens nog op 9.6.1.0 en net opnieuw gekeken op het forum/ota gerefreshed en daar staat ook de 9.6.4.0 update onder downloads nog niet op.

[ Voor 24% gewijzigd door deathnotedej op 31-08-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
deathnotedej schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:37:
Gisteren de Xiaomi Mi 8 binnen gekregen. Het is een top toestel! Alleen moest ik mijn OTA wel downloaden via het MIUI forum. Ben toch voor de Mi 8 gegaan in plaats van de Pocophone F1, omdat ik echt een amoled scherm wil (en tot nu toe geen spijt van!).

Edit: @dafz0r ik zit trouwens nog op 9.6.1.0 en net opnieuw gekeken op het forum/ota gerefreshed en daar staat ook de 9.6.4.0 update onder downloads nog niet op.
ik kreeg 9.6.1 niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
  • Laatst online: 11-09 13:46
De Mi8 bevalt mij uitstekend. Heb m nu een week of 3 binnen. Oke de notificaties zijn niet te zien,maar die zie je wel op je icons. Verder deed de gps niks, maar dat is na wat aanpassingen opgelost. Heb de Russisch Global erop zitten. Geen updates de laatste tijd maar verder werkt het prima!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jacques112
Jacques112 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

man man, geen beweging in bij die gasten van fox sport..

Zelf oplossing gevonden:
laatste versie is de boosdoener... via apkpure oudere versie geinstalleerd, en nu werkt alles wel...

niet de 8.1 versie nemen, maar de v8..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
Net de MIUI EU 8.8.30 update geïnstalleerd op mijn Mi8, die update is echt goed :).

Alles voelt nog vloeiender aan en GPS pakt ie instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Tiwazz schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:11:
Net de MIUI EU 8.8.30 update geïnstalleerd op mijn Mi8, die update is echt goed :).

Alles voelt nog vloeiender aan en GPS pakt ie instant.
Ik ben ook tevreden en er zit de 1 augustus security update in. Tevens voorlopig de laatste update omdat onderliggend Android P gaat komen. Waarschijnlijk is met P de dual GPS helemaal functioneel.
Jacques112 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:25:
[...]

Zelf oplossing gevonden:
laatste versie is de boosdoener... via apkpure oudere versie geinstalleerd, en nu werkt alles wel...

Bedankt voor de gouden tip, de oude versie werkt bij mij ook.

[ Voor 31% gewijzigd door knakworst op 01-09-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathnotedej
@dafz0r Heb nog een keer de OTA gerefreshed. Zit op 9.6.1.0 en krijg de update voor 9.6.4.0 niet binnen.
Toen ik de telefoon kreeg zat hij op 9.5 of 9.4 en toen ik de OTA refreshte kreeg ik die ook niet, moest hem handmatig installeren via de download van en.miui.com. Op de site zelf kan ik ook alleen de 9.6.1.0 update downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
deathnotedej schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:54:
@dafz0r Heb nog een keer de OTA gerefreshed. Zit op 9.6.1.0 en krijg de update voor 9.6.4.0 niet binnen.
Toen ik de telefoon kreeg zat hij op 9.5 of 9.4 en toen ik de OTA refreshte kreeg ik die ook niet, moest hem handmatig installeren via de download van en.miui.com. Op de site zelf kan ik ook alleen de 9.6.1.0 update downloaden.
Misschien handig om te laten zien welke versie je had uit de doos. :s Als je handmatig dingen moet doen, lijkt me het niet stock. Welke shop? Sommige flashen hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathnotedej
@Xfade ik heb hem besteld bij Eglobalcentral. Het is de global version en bootloader is gelocked (vandaag gecheckt). Moest alleen de update handmatig downloaden via (en.miui.com). Maar ik heb het ook bij de S7 Edge gehad dat de ota's veel later binnenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
deathnotedej schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:21:
@Xfade ik heb hem besteld bij Eglobalcentral. Het is de global version en bootloader is gelocked (vandaag gecheckt). Moest alleen de update handmatig downloaden via (en.miui.com). Maar ik heb het ook bij de S7 Edge gehad dat de ota's veel later binnenkwamen.
Raar. U heeft geen OEARUFA global ofzo? Ach, gelukkig is het geen ramp :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xfade op 02-09-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
dafz0r schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:01:
net OTA update gekregen van MIUI 9 global.
Versie 9.6.4.0 stable
Oe ga hem meteen updaten, heel irritant dat GPS af en toe niet meer werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Hoop dat ze snel die Android Auto issues oplossen :S
Bij mijn Mi8 heb ik nog steeds twee grote zwarte balken in het scherm :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phlnoodle
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
DJustin schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:00:
Ik heb enige problemen gehad op xiaomi.eu er op te zetten.
Deze handleiding heb ik er voor gebruikt.

YouTube: How To Install A Custom ROM on Xiaomi Mi 8 - MIUI 10, Xiaomi eu, MI...

Uiteindelijk heb ik een reactie onder de video geplaatst, op welke manier het mij gelukt is.
Het youtube filmpje gevolgd en identiek hetzelfde probleem tegengekomen bij het flashen van miui 10 EU stable op mijn xiaomi mi8 se, bedankt voor de extra info dus want door jou toegevoegde stappen te volgen is het perfect gelukt! Voor de rest ben ik wel heel tevreden van het toestel, eigenlijk alles wat ik van een toestel verwacht, (relatief) compact, vlotte software, goede camera, mooi (oled) scherm, goede accuduur alleen waterdicht had misschien nog een bijkomende optie mogen zijn...

• jeffreygek1
  • Laatst online: 04-07 14:38
Heb zelf sinds drie weken een Xiaomi Mi 8, heb deze besteld via tradingshenzhen(gaat om de Chinese versie met een Global Rom). Netjes binnen twee weken geleverd, moest alleen nog een Europese quickcharge adapter kopen, maar dit wist ik van tevoren. Heb eigenlijk tot dusver geen problemen gehad. In het begin alleen een slechte GPS ontvangst, maar dit was na een update opgelost. De bank en Netflix app werken ook volledig naar behoren ondanks een unlockte bootloader. Een gelukkig mens dus, met deze Chinese telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik vind de foto's erg tegenvallen. De film ook trouwens. Ik ben van een. iPhone 5S naar de mi8 gegaan maar de foto's van de iPhone lukte beter. Als ik nu iets fotografeer wat ook maar iets beweegt (bijvoorbeeld de hond) dan heb je een vage foto met vegen. De iPhone maakt dan wel een scherpe foto.

Met filmen gaat de film ineens naar veel donkerder en wordt zonder reden onscherp.

Ik hoop dat dat beter wordt in miui 10 want dit is erg vervelend omdat ik alle foto's die ik maak met m'n mobiel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
2bORnot2b schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:41:
Ik vind de foto's erg tegenvallen. De film ook trouwens. Ik ben van een. iPhone 5S naar de mi8 gegaan maar de foto's van de iPhone lukte beter. Als ik nu iets fotografeer wat ook maar iets beweegt (bijvoorbeeld de hond) dan heb je een vage foto met vegen. De iPhone maakt dan wel een scherpe foto.

Met filmen gaat de film ineens naar veel donkerder en wordt zonder reden onscherp.

Ik hoop dat dat beter wordt in miui 10 want dit is erg vervelend omdat ik alle foto's die ik maak met m'n mobiel doe.
Heb je de chinese, global of onofficiële EU ROM?
Ik heb de laatste en vind de foto's eerlijk gezegd bijzonder scherp voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
  • Laatst online: 10-09 16:07
2bORnot2b schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:41:

Voor foto's zou je dan een hogere shutter speed moeten gebruiken. Voor video's is het een focus issue, dus geen idee wat je daar aan kan doen buiten handmatig bij focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Ali_Baba schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:44:
[...]

Voor foto's zou je dan een hogere shutter speed moeten gebruiken. Voor video's is het een focus issue, dus geen idee wat je daar aan kan doen buiten handmatig bij focussen.
Misschien spelen met de videokwalitiet:
UHD 4K, 30fps
FHD 1080p, 30 fps
HD 720P?

misschien dat de focus ook verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05-2023
Thanks all,
Ik heb global rom. De foto's zijn ook zeker heel mooi en scherp, maar alleen als hetgeen wat op de foto komt niet beweegt. Dat is echt minder dan de iPhone.

Kan je de shutter snelheid zelf instellen? Is dat bij de laatste optie? Daar staat dan wel "handleiding" maar zal dan handmatig moeten zijn zeker?

Die "stand" had ik overgeslagen eigenlijk.

Ik ga nog eens wat rommelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:21
Is er een mogelijkheid om al je apps/wachtwoorden accounts etc. te clonen naar de Mi8 vanaf een Mi5?

Zoals je bijvoorbeeld een harde schijf ook kan clonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Wonkbonko schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:43:
Is er een mogelijkheid om al je apps/wachtwoorden accounts etc. te clonen naar de Mi8 vanaf een Mi5?

Zoals je bijvoorbeeld een harde schijf ook kan clonen?
Mi Mover gebruiken, staat bij instellingen - extra instellingen - mi mover (onderaan).

Kans is groot dat die niet alles doet maar wel heel veel ;)
Bij mij deed die ongeveer 60% van mi note 3 naar mi 8 se.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik overweeg ook om de Mi8 te kopen. Wat zijn jullie ervaring wat betreft de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

tipje....laat AI heel hard uitstaan op de camera. Hij doet iets teveel zijn best om de juiste setting bij het plaatje te zoeken. Toen ik zaterdag bovenop een kerk een foto maakte van de wijk eronder was alles belachelijk overdreven verscherpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek93
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-08 16:26
Ik zit te denken om deze telefoon aan te schaffen. Ik twijfel alleen of een tweedehandse s8 ook niet een goede optie is. Is er iemand die zelf de overstap van de s8 heeft gemaakt naar de mi8 (of weer terug) die wat specifieke ervaringen tussen deze twee toestellen kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 23:53
ik heb de bootloader unlocked en krijg nu bij opstarten een chinees scherm met 2 opties, alles in chinees. de onderste is voor het selecteren van de wifi. Echter deze heeft enkel chinese tekens, de eerste optie krijg ik wel het qwerty toetsenbord maar weet ik niet wat ik moet invullen. Ik zit vast. Hoe krijg ik de engelse optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 10:26
Krijg je alleen Chinees in TWRP? of bij gewoon opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 14:31
P. vd Loo schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:48:
ik heb de bootloader unlocked en krijg nu bij opstarten een chinees scherm met 2 opties, alles in chinees. de onderste is voor het selecteren van de wifi. Echter deze heeft enkel chinese tekens, de eerste optie krijg ik wel het qwerty toetsenbord maar weet ik niet wat ik moet invullen. Ik zit vast. Hoe krijg ik de engelse optie?
Heb je daarvoor toevallig wipe data gedaan? Had net hetzelfde probleem namelijk.
Ipv reboot moet je weer terug naar het hoofdscherm van TWRP gaan en reboot to recovery doen.
Ik ben weer terug in TWRP gekomen door toestel weer in fastboot te zetten en opnieuw TWRP te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhaona
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25

Mhaona

hehe

P. vd Loo schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:48:
Is het niet gewoon een encryptie melding? Heb je een toegangs code er op staan? Dan kan het namelijk zijn dat je je wachtwoord in moet vullen en anders het toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 23:53
Mhaona schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:21:
[...]

Is het niet gewoon een encryptie melding? Heb je een toegangs code er op staan? Dan kan het namelijk zijn dat je je wachtwoord in moet vullen en anders het toestel terug naar fabrieksinstellingen zetten
dat was hem inderdaad. thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
Vaatdoek93 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:45:
Ik zit te denken om deze telefoon aan te schaffen. Ik twijfel alleen of een tweedehandse s8 ook niet een goede optie is. Is er iemand die zelf de overstap van de s8 heeft gemaakt naar de mi8 (of weer terug) die wat specifieke ervaringen tussen deze twee toestellen kan delen?
Ik heb de s8 hier liggen, leuke toestellen echter kon ik de edge nooit echt waarderen.
Wat ik wel enorm fijn vind is de always on display van Samsung.
Die zit er op de Mi 8 ook op echter is deze nog in ontwikkeling en komen er telkens nieuwe functies bij.
De mi 8 voelt veel sneller aan dan de s8 en de batterij houd het over de dag langer vol.

Sinds miui 10 is het ook geen straf meer om die schil te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Bassbounce op 10-09-2018 23:06 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@Bassbounce

Welke android versie draai je stock, global of miui eu? Bij mij is dat always on screen een veredelde klok. Alleen de tijd wordt weergegeven en geen notificaties. Is dat bij jou anders?

Ik draai overigens miui eu weekly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
@Mooraalkikker

Hier draait ook Xiaomi.eu weekly, maar had op xda gelezen dat op miui 9 China al sommige meldingen zichtbaar waren op het aod.
Zelf nooit 1 melding gezien op het always on display dus heb het maar uitgeschakeld.

Er zijn een aantal devs bezig met custom roms voor de mi 8, hopelijk kunnen hun iets vinden op de notificatie iconen in de statusbar.
Vind ze op gsi roms niet netjes, en dit is toch eigenlijk wel het aller grootste gemis.
Als je op een gsi rom goed kijkt zie je dat de rondingen bovenaan het scherm niet egaal zijn.
Xiaomi heeft software matig die rondingen iets kleiner gemaakt.

Ik wacht het allemaal nog even af, anders koop ik de redmi note 5 weer terug.
Mis echt bepaalde notificaties, zoals file melding van Google enz

[ Voor 58% gewijzigd door Bassbounce op 11-09-2018 18:52 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:01
Mooraalkikker schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:01:
@Bassbounce

Welke android versie draai je stock, global of miui eu? Bij mij is dat always on screen een veredelde klok. Alleen de tijd wordt weergegeven en geen notificaties. Is dat bij jou anders?

Ik draai overigens miui eu weekly.
Ik draai China Stable 9.6 en ik heb inderdaad notificatie icoontjes op het AOD. Zoals e-mail, whatsapp en gemiste oproepen.

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

• Wonkbonko
Misschien een stomme vraag, maar als ik een unlocked boothloader heb op mijn device. Is dan mijn gehele device unlocked of enkel i.c.m. met het account waarmee de unlocking is aangevraagd?

Het lijkt mij namelijk slim om mijn bestaande xiaomi account van een andere telefoon (of een nieuw aangevraagde) te gebruiken, omdat anders de verkoper altijd bij mijn data kan. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Laatst online: 04-07 14:38
Bassbounce schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:37:
@Mooraalkikker

Hier draait ook Xiaomi.eu weekly, maar had op xda gelezen dat op miui 9 China al sommige meldingen zichtbaar waren op het aod.
Zelf nooit 1 melding gezien op het always on display dus heb het maar uitgeschakeld.

Er zijn een aantal devs bezig met custom roms voor de mi 8, hopelijk kunnen hun iets vinden op de notificatie iconen in de statusbar.
Vind ze op gsi roms niet netjes, en dit is toch eigenlijk wel het aller grootste gemis.
Als je op een gsi rom goed kijkt zie je dat de rondingen bovenaan het scherm niet egaal zijn.
Xiaomi heeft software matig die rondingen iets kleiner gemaakt.

Ik wacht het allemaal nog even af, anders koop ik de redmi note 5 weer terug.
Mis echt bepaalde notificaties, zoals file melding van Google enz
Ik draai de Global versie en bij mij staan er ook gewoon icoontjes van WhatsApp en ook een icoontje voor de mail app. Overigens moet ik ook zeggen dat ik tot dus ver weinig bugs heb gevonden, met de Global rom en eigenlijk geen reden heb om de EU rom te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Voor wie het nog niet heeft gelezen, een goed artikel om bricks te voorkomen:
https://www.xda-developer...k-protection-brick-phone/

@theduke1989
Misschien goed om in de TS te vermelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
mocht iemand nog twijfelen over een screenprotector voor de SE
dan wil ik deze aanbevelen
https://www.aliexpress.co...rotector/32579658343.html

hij is afgelopen weekend heel hard op de hoek gevallen (rechts boven) en toen nog even gestuiterd (rechtsonder en scheur door het midden)
en zie het resultaat op de screenprotector
scherm zelf is ongedeerd

screenprotector mi8se

[ Voor 15% gewijzigd door xtrme op 14-09-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

jeffreygek1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:56:
[...]

Ik draai de Global versie en bij mij staan er ook gewoon icoontjes van WhatsApp en ook een icoontje voor de mail app. Overigens moet ik ook zeggen dat ik tot dus ver weinig bugs heb gevonden, met de Global rom en eigenlijk geen reden heb om de EU rom te draaien.
De EU (weekly) heb ik tot nu toe alleen nog maar mist call zien weergeven. Geen app of mail icoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Jacques112 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:25:
[...]

Zelf oplossing gevonden:

Laatste versie uit play store werkt gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
xtrme schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:33:
mocht iemand nog twijfelen over een screenprotector voor de SE
dan wil ik deze aanbevelen
https://www.aliexpress.co...rotector/32579658343.html

hij is afgelopen weekend heel hard op de hoek gevallen (rechts boven) en toen nog even gestuiterd (rechtsonder en scheur door het midden)
en zie het resultaat op de screenprotector
scherm zelf is ongedeerd

[Afbeelding: screenprotector mi8se]
Zo aan het hoekje gezien is hij wel interessant schuin gestuiterd. Ook op de bovenhoek. Zat er ook een hoes om? Van hoe hoog? De SE heeft nog altijd wat plastic tussen scherm en behuizing. Goed gebouwd. Deze week Miui 10 binnen gekregen op mijn China Rom. Werkt super.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfade op 16-09-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Zijn er hier mensen die meer storage hebben gekocht voor de Mi Cloud?
Ik zit er over te denken om dat te doen, vind ik wil handig voor mijn foto's.

Iemand tips hoe aan te schaffen?

Edit:

Gelukt, kon gewoon via PayPal op de MiCloud pagina 8)7 .

Edit2:

Ik heb een clean install gedaan met de laatste ROM zodat ik android 9 heb, de iconen van mijn apps zijn nu echter anders. Whatsapp en Chrome zijn bijvoorbeeld vierkant ipv rond. Ik had dit bij het gebruik van mijn telefoon aan het begin ook, maar op een of andere manier heb ik dat kunnen herstellen.. Weet alleen niet meer hoe :+ .

Iemand die dat weet?

Edit3:

Ik zou nog niet updaten naar Android 9, erg buggy. Camera werkt bijvoorbeeld helemaal niet..

Ik las dat rollback wel mogelijk moet zijn dus dat ga ik vanavond doen.

[ Voor 69% gewijzigd door ndonkersloot op 16-09-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
jeffreygek1 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:56:
[...]

Dit beaam ik ook, NFC werkt gewoon met ING. Ik kreeg alleen bij googlemaps te lezen dat de accuracy MEDIUM was, had eigenlijk verwacht met de Gallileo chip dat deze op high zou staan. Hebben andere mensen hetzelfde?

Verder moet ik nog erg wennen aan de grote, en de snelheid in elke app :-) Komend vanaf een Mi5 is de camera ook echt een gigantische vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
Xfade schreef op zondag 16 september 2018 @ 00:26:
[...]

Zo aan het hoekje gezien is hij wel interessant schuin gestuiterd. Ook op de bovenhoek. Zat er ook een hoes om? Van hoe hoog? De SE heeft nog altijd wat plastic tussen scherm en behuizing. Goed gebouwd. Deze week Miui 10 binnen gekregen op mijn China Rom. Werkt super.
op staande kijkhoogte (ben ~1.80) heb er wel de standaard silicone hoes om mijn Mi8 SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
voor de China devices die global rom hebben installed is de miui 10 global stable aan het uitrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
dafz0r schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:54:
voor de China devices die global rom hebben installed is de miui 10 global stable aan het uitrollen
Moet je MIUI 10 global flashen? Of kan je dit op de telefoon zelf updaten?

Edit: Ik lees dat deze via de OTA wordt aangeboden, ik zal dit bevestigen als ik vanavond op de wifi zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Wonkbonko op 18-09-2018 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafz0r
ja sorry was ff van de wereld
is gewoon OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 14:31
Ik heb de MIUI 10 Stable rom op mijn Mi8 gezet. (https://xiaomi.eu/communi...-10-stable-release.46190/)

Merkte echter afgelopen weekend dat de GPS zeer slecht werkt.
Was met de auto naar Tilburg aan het rijden, maar google maps heeft de hele weg "zoeken naar GPS" op het scherm gehad, en mijn locatie werd alleen maar elke 30s een beetje geupdate.Uiteindelijk toch maar heel goed de borden langs de weg gevolgd, en af en toe wat vooruit gescrold op mijn route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik krijg morgen mijn Xiaomi mi8 binnen van Joybuy. Ik heb alleen nog helemaal geen ervaring met de software installeren zodat je gewoon via de Google play store apps kan downloaden. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit moet? En ik hoorde ook iets over een bootloader unlocken.. kan iemand mij ook vertellen wat dat is en hoe dat moet?

• Wonkbonko
ivo001 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:56:
Ik heb de MIUI 10 Stable rom op mijn Mi8 gezet. (https://xiaomi.eu/communi...-10-stable-release.46190/)

Merkte echter afgelopen weekend dat de GPS zeer slecht werkt.
Was met de auto naar Tilburg aan het rijden, maar google maps heeft de hele weg "zoeken naar GPS" op het scherm gehad, en mijn locatie werd alleen maar elke 30s een beetje geupdate.Uiteindelijk toch maar heel goed de borden langs de weg gevolgd, en af en toe wat vooruit gescrold op mijn route.
De stablerom werd toch pas maandag uitgerolt?

• Wonkbonko
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:32:
Hey allemaal,

Ik krijg morgen mijn Xiaomi mi8 binnen van Joybuy. Ik heb alleen nog helemaal geen ervaring met de software installeren zodat je gewoon via de Google play store apps kan downloaden. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit moet? En ik hoorde ook iets over een bootloader unlocken.. kan iemand mij ook vertellen wat dat is en hoe dat moet?
Als je de Global ROM al hebt zou ik die gewoon behouden. Alle andere informatie kan je al in dit topic vinden, er staat ook ergens een youtube link die compleet uitlegt wat je moet doen.

• Ali_Baba
  • Laatst online: 10-09 16:07
Iemand die mij kan helpen? Zodra ik probeer mijn mi8 te unlocken zegt hij dat het niet lukt na.... Uur proberen. Nu ben ik er achter gekomen dat hij in de instellingen OEM unlocking elke keer vanzelf uitzet. Ik denk dat ik hem niet kan unlocken met deze reden. Iemand die weet hoe ik hem aan kan laten staan?
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen en prijzen: [Xiaomi Mi 8] Levertijd & Prijzen