Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Na een paar dagen gebruik te hebben gemaakt van dit toestel (mi 8se) kan ik alleen maar beamen dat het echt een top toestel is. Wel is er bij mijn toestel opgevallen dat wanneer ik hem in het zonlicht hou, er een bepaalde vetvlek zichtbaar is dat maar niet weg wilt. Lijkt er wel een soort van ingebrand, maar is verder niet heel storend. Aangezien bij gebruik mijn hoofd uiteraard zorgt voor de benodigde schaduw.

Ik vraag me wel af of er ondersteuning komt voor quick charge 4? Want als het goed is ondersteunt de processor wel deze functionaliteit. Is het mogelijk dat door middel van een software update deze functie in de toekomst kan worden toegevoegd, of is dit toch hardwarematig niet mogelijk?

En wat is jullie ervaring met het update beleid? Dit is mijn eerste xiaomi telefoon en weet niet wat ik kan verwachten. Hoe zit het bijvoorbeeld met de beveiligingsupdates? En hoe groot is de kans dat na Android 9 deze telefoon ook nog een update krijgt naar Android 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
In theorie zou je QC 4.0 charging moeten kunnen doen als de SoC dit ondersteund als je een QC 4.0 lader vind, maar ik geloof momenteel dat dit eerder nog een kwestie is dat die laders schaars zijn, maar er zit toch een QC 3.0 brickje bij en dat is imo snel genoeg.

En voor zover ik weet bij deze Chinese telefoons is het vaker gebruikelijk om hun Android schil te updaten maar niet zozeer de onderliggende Android versie, dus een nieuwe Miui versie zal een paar nieuwe dingen hebben maar onderin de motor ga je waarschijnlijk op Android 8.1 blijven.
Hun logica is dat de verbeteringen die in Android zitten ook vaak in hun skin komen, dus is er weinig reden om de onderliggende Android versie zelf te updaten en updaten ze gewoon hun MIUI skin.

Als dit tegenwoordig niet meer zo is mag iemand me verbeteren, maar zo was het in het verleden wel, dus als het nog zo is is de kans klein dat je Android Pie of Android Q gaat zien, enkel nieuwe MIUI versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:38
Een vraagje voor de mensen met een mi 8:

Heeft een van jullie de mi 8 getest met een magnetische lader zoals bijvoorbeeld de volta / pzoz kabels?
Afbeeldingslocatie: https://c1.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_fill,f_auto,h_240,w_320/v1511404152/e0yohaeymo4o6xgyhqwe.jpg

Op veel xiaomi apparaten (waaronder de Redmi 4x, mi 6 en mi pad 3) werken zulk soort kabels helaas niet goed en was benieuwd of de mi 8 het zelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
@Katmi

De Xiaomi mi 5 heeft een update na oreo gehad en die werd uitgebracht met marsmellow volgens mij.
Het update beleid van Xiaomi is steeds beter aan het worden.
Verwacht dat de mi 8 serie zeker 2 grote updates gaat krijgen net zoals bij de andere grote merken.
Voor de mi mix 2s zijn ze al opzoek na beta testers voor Android pie.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@Bassbounce

Mooi om te horen.

Even een andere vraag. Ik vroeg me af of iemand het voor elkaar heeft gekregen om op de miui 10 eu rom notificaties weer te geven op het "always on screen" gedeelte? Wanneer ik een berichtje krijgt springt het scherm aan, en dat wil ik dus niet. Een simpel icoontje dat ik een berichtje heb, vind ik afdoende. Het enige wat het nu weergeeft is de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Mooraalkikker schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:39:
@Bassbounce
Een simpel icoontje dat ik een berichtje heb, vind ik afdoende. Het enige wat het nu weergeeft is de tijd.
Er zijn wel always on apps te vinden in de app store die notificaties wel kunnen laten zien. Het lijkt me dat de Miui 10 (officieel) die in beta is het ook wel zal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik heb de indruk dat waze nogal vaak zegt dat hij geen gps of netwerk kan vinden.
Vaak als mijn telefoon van wifi afgaat heb ik ook geen data via 4g tot een reboot. Enige ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 14:23
Sinds gisteren mijn Mi 8 binnen vanuit China. Grotendeels tevreden, maar ik heb een tweetal probleempjes:
1) De Netflix app zegt datmijn apparaat niet compatibel is met deze versie?
2) Ik krijg mijn BT headset (SennHeiser PXC 550) niet gepaired. "Pairing rejected". Ik zal vanavond mijn BT oortjes ok eens proberen, maar dit is toch wel heel irritant.

Zegt dit jullie iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Martao schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:16:
Sinds gisteren mijn Mi 8 binnen vanuit China. Grotendeels tevreden, maar ik heb een tweetal probleempjes:
2) Ik krijg mijn BT headset (SennHeiser PXC 550) niet gepaired. "Pairing rejected". Ik zal vanavond mijn BT oortjes ok eens proberen, maar dit is toch wel heel irritant.

Zegt dit jullie iets?
Welke Rom/ firmware gebruik je? Ik heb nergens last van met Netflix en ook diverse bt attributen aangesloten

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
lekzzz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Welke Rom/ firmware gebruik je? Ik heb nergens last van met Netflix en ook diverse bt attributen aangesloten
MIUI Global 9.5 Stable (9.5.1.0 )
Android 8.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

akerssies schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:51:

Heeft een van jullie de mi 8 getest met een magnetische lader zoals bijvoorbeeld de volta / pzoz kabels?
[afbeelding]

Op veel xiaomi apparaten (waaronder de Redmi 4x, mi 6 en mi pad 3) werken zulk soort kabels helaas niet goed en was benieuwd of de mi 8 het zelfde probleem heeft.
In de praktijk werken dat soort kabels niet fijn vind ik. De kabel is wat dikker en hoger, waardoor het niet goed werkt met hoesjes. Tevens kan de verbinding vrij snel worden verbroken als de kabel in de verkeerde hoek zit.

Ik heb zelf zo'n kabel, maar dan in een Micro USB uitvoering en ik raad ze af.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Martao schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

MIUI Global 9.5 Stable (9.5.1.0 )
Android 8.1.0
Oké, ik zit op Miui10 weekly (8.7.26)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djoey123
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 12:17
Gisteren ontvangen :)
Meteen gaan kijken om hem te unlocken. Jammer genoeg duurt dit 360 uur, ik heb wel een methode gevonden die het een stukje kan versnellen :) de tijd is van 360 naar 226 uur gegaan.

Het linkje: https://forum.xda-develop...cking-time-short-t3824804

Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben, tot nu toe bevalt hij me erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Geachte heren,

Misschien is er hier iemand die iets voor mij kan verklaren. Even kort beschrijven wat ik heb gedaan (ik draaide overigens de EU rom):

Vandaag heb ik me telefoon geroot met magisk. Dit ging allemaal gesmeerd. Hierna was het plan om xposed te installeren via de recovery. De installatie gaf geen foutmeldingen, dus deed ik een restart. Je raadt het al, hij bleef goed 5 minuten laden alvorens hij op het hoofdscherm terecht kwam. En toen begon het probleem. Ik kreeg meteen een foutmelding met iets van "Intern is er iets kapot, neem contact op met de fabrikant". Ik alles weer verwijderd en opnieuw opgestart en gaf die weer de foutmelding. Ik maar eens een hardware test gedaan en wat blijkt, al me sensoren in me telefoon zijn nu dus kapot. Wat heb ik allemaal nu geprobeerd?

1. Via fastboot de chinese stock rom geïnstalleerd (ook hier geeft die bij een sensor checkapp aan dat er geen sensoren kunnen worden gevonden)
2. De eu rom via de recovery een paar keer opnieuw geïnstalleerd (geeft geen effect).

Kan het echt dat door een mislukte xposed installatie de sensoren het leven laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
lekzzz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Oké, ik zit op Miui10 weekly (8.7.26)
Hmm, zou dit de oorzaak kunnen zijn: https://tweakers.net/nieuws/124651/netflix-blokkeert-android-gebruikers-met-roottoegang-en-custom-roms.html

Maar die MIUI 10 Weekly die jij hebt is ook een custom ROM toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Martao schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:02:
[...]

Hmm, zou dit de oorzaak kunnen zijn: https://tweakers.net/nieuws/124651/netflix-blokkeert-android-gebruikers-met-roottoegang-en-custom-roms.html

Maar die MIUI 10 Weekly die jij hebt is ook een custom ROM toch?
Oh bijzonder artikel inderdaad dan. Ik draai sinds gisteren Miui Global rom (mi-globe) en daar werkt het ook nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
@Mooraalkikker

Waarschijnlijk iets met je persist partitie mis.
Is op te lossen op het bat bestandje aan te passen, die je gebuikt bij mi flash zodat mi flash ook je persist mee flash.

https://www.reddit.com/r/...imity_sensor_not_working/

[ Voor 27% gewijzigd door Bassbounce op 09-08-2018 18:41 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@Bassbounce

Ja, daar zit waarschijnlijk de fout in. Het probleem is dus dat met geen mogelijkheid het mogelijk is om die partitie te herschrijven. Via fastboot krijg ik steeds de melding "partition write protected". De Mi 8se kan niet in EDL mode booten, dus dat is ook geen oplossing. Als je via wat trucjes probeert in EDL mode te komen, dan boot die gewoon de telefoon. Blijkbaar heb je een account (die niet meer worden uitgedeeld) nodig, om in EDL mode te kunnen komen. Denk dat het maar afwachten wordt, alvorens iemand op het internet met een oplossing komt. Ik ben namelijk niet onderlegd om via de terminal te partitie vrij te geven of vanuit de terminal met administrator rechten de partitie te kunnen herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
@Mooraalkikker

En via het programma mi flash?
Wel het bat bestandje zodanig aanpassen dat mi flash de persist img ook mee flash
Else, you can try modifying your edl flash_all.bat file and add

fastboot %* erase persist
fastboot %* flash persist %~dp0images\persist.img
in the middle of the file.

[ Voor 86% gewijzigd door Bassbounce op 09-08-2018 20:33 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@Bassbounce

Nope, hij kan gewoon niet de Persist partitie herschrijven. Jammer dat Xiaomi de EDL mode heeft geblokeerd, anders was het binnen een paar seconden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Mooraalkikker schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:43:
@Bassbounce

Nope, hij kan gewoon niet de Persist partitie herschrijven. Jammer dat Xiaomi de EDL mode heeft geblokeerd, anders was het binnen een paar seconden opgelost.
Jammer daar ben je nu dan mooi klaar mee, het is een ellende met die al die gebrickte toestellen, de redmi note 5 pro ook al heb al tientallen berichten gelezen over een bepaald anti roll back systeem en nu de mi 8 met dit |:(
Gaat lekker met dit beleid.. :N

[ Voor 11% gewijzigd door Bassbounce op 09-08-2018 22:08 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@Bassbounce

Ja ik heb hem nu officieel na het hiernamaals gestuurd. Kan niet in fastboot of recovery mode komen. Als ik hem aansluit op usb (computer of oplader) dan heb ik een halve seconden de bootimage en zo gaat dat maar door, dus ook geen connectie met computer mogelijk. Mocht er nog iemand onderdelen nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik heb net de xiaomi.eu rom versie 8.7.19 geinstalleerd, wat me gelijk opvalt is dat de kwaliteit van de camera stukken minder is. Er zit nu veel meer grain over de fotos heen, en dat lijkt een bekend probleem te zijn.

De apps lopen ook steeds meer vast, dat ik de melding krijg dat hij afgesloten is omdat het niet meer reageert. Niet echt een positieve ervaring tot dusver. Waarschijnlijk omdat het nog de beta versie is, wel even oppassen dus.

[ Voor 38% gewijzigd door TJHeuvel op 10-08-2018 17:20 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
TJHeuvel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:54:
Ik heb net de xiaomi.eu rom versie 8.7.19 geinstalleerd, wat me gelijk opvalt is dat de kwaliteit van de camera stukken minder is. Er zit nu veel meer grain over de fotos heen, en dat lijkt een bekend probleem te zijn.

De apps lopen ook steeds meer vast, dat ik de melding krijg dat hij afgesloten is omdat het niet meer reageert. Niet echt een positieve ervaring tot dusver. Waarschijnlijk omdat het nog de beta versie is, wel even oppassen dus.
Hier goede ervaringen met de laatste global beta, werkt tot nu toe perfect.
Alleen bleutooth informatie word niet doorgegeven aan de unit in mijn auto.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrShala
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik lees online enkele artikels over de Xiaomi Mi 8 waarbij verschillende users de Chinese variant flashen met de Global ROM. Het probleem zou dan zijn dat ze de bootloader hierna niet meer kunnen locken waardoor Google Pay, Pokemon GO,... niet meer werkt.

Iemand hier ervaring mee?
Zijn er al Xiaomi Mi 8 telefoons met een locked Global ROM beschikbaar? (en waar vind ik die?)
Is er misschien een optie om de bootloader te locken na het switchen van de Chinese ROM naar de Global?

Lijkt me iig een super toestel, maar de software moet dan natuurlijk ook zeker in orde zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
MrShala schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:41:
Ik lees online enkele artikels over de Xiaomi Mi 8 waarbij verschillende users de Chinese variant flashen met de Global ROM. Het probleem zou dan zijn dat ze de bootloader hierna niet meer kunnen locken waardoor Google Pay, Pokemon GO,... niet meer werkt.

Zijn er al Xiaomi Mi 8 telefoons met een locked Global ROM beschikbaar? (en waar vind ik die?)
Is er misschien een optie om de bootloader te locken na het switchen van de Chinese ROM naar de Global?

Lijkt me iig een super toestel, maar de software moet dan natuurlijk ook zeker in orde zijn. :P
Als je van de China rom naar de Global rom gaat, (welke in beta is) en probeert te locken via ADB voor NFC betalingen e.d. krijg je een bootloop. Dit heeft volgens mij te maken met Google's Anti-rollback. Deze zit in de beta-, maar niet in de China rom. Dus je kan ook niet terug. Er is op het moment geen Global (Miui 10) rom voor de Mi8. Wacht tot de echte release versie er is en er fatsoenlijke guides verschijnen op XDA. Mijn 2 centen.

Er is niet veel mis met de China ROM in mijn optiek. Geen Nederlands en wat Chinese meuk, maar ik red me er mee. (let wel, ik heb een SE, maar ik lees alles, ook wat met de regulier Mi8 te maken heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door Xfade op 11-08-2018 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hengelo30
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 13:39
Mooraalkikker schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:44:
@Bassbounce

Ja ik heb hem nu officieel na het hiernamaals gestuurd. Kan niet in fastboot of recovery mode komen. Als ik hem aansluit op usb (computer of oplader) dan heb ik een halve seconden de bootimage en zo gaat dat maar door, dus ook geen connectie met computer mogelijk. Mocht er nog iemand onderdelen nodig hebben?
Zelfde destijds gehad met de note3. Ik heb het frontje achter verwijderd, stroom kabeltje van de accu even verwijderd en ik kon weer verder. Aangezien je het toestel toch al hebt afgeschreven is dit nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
Martao schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:16:

Zegt dit jullie iets?
Netflix wilde bij mij ook niet geïnstalleerd worden. Via de site van Netflix kun je het apk bestand downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hengelo30
MrShala schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:41:

Sinds gisteren de mi8 in bezit die standaard geleverd werd met de Nederlandse taal en Playstore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:21
Mooraalkikker schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:44:
@Bassbounce

Ik heb het ook gehad met de mi mix 2 dat fastboot het niet deed, maasrr fastboot is nogal kieskeurig met welke versie je installeert op welk toestel met welke rom. Succes in ieder geval. Ik mag vandaag met mijn toestel spelen. Krijg hem vandaag. Dus ik join ook de club!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 10:21
akerssies schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:51:

[afbeelding]

Werkt prima. Enig idee waarom het op een hoop apparaten niet zou werken? Zijn toch gewoon koperverbindingen?
Ik gebruik het overigens alleen voor laden tot nog toe en met een doodnormale lader zonder QC. Telefoon gaat 's avonds aan de lader en mag er de hele nacht over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:38
Geen idee ik zie in de app Ampere dat er maar maximaal met 100mah opgeladen wordt. Andere merken telefoons worden wel goed opgeladen.

[ Voor 23% gewijzigd door akerssies op 11-08-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
hengelo30 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 07:34:
[...]

Netflix wilde bij mij ook niet geïnstalleerd worden. Via de site van Netflix kun je het apk bestand downloaden en installeren.
Ja, dat snap ik; alleen is dat toch wat minder wenselijk vind ik. Naast het feit dat je moet sideloaden (ok, vanaf de Netflix website, dus zal wel betrouwbaar zijn), gebruik je een oude versie van de app toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Gister de Mi 8 ontvangen en vandaag mee aan het spelen/inrichten. Top ding tot dus ver op 1 punt na.
Misschien een beetje een domme vraag van mijn kant, maar waarom krijg ik de face unlock optie niet te zien? Als het goed is moet je onder Lock screen & password een optie hebben "Add face data", maar deze optie heb ik niet beschikbaar. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
djfrankel schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:35:
Gister de Mi 8 ontvangen en vandaag mee aan het spelen/inrichten. Top ding tot dus ver op 1 punt na.
Misschien een beetje een domme vraag van mijn kant, maar waarom krijg ik de face unlock optie niet te zien? Als het goed is moet je onder Lock screen & password een optie hebben "Add face data", maar deze optie heb ik niet beschikbaar. Iemand hier ervaring mee?
Kan mogelijk met de rom te maken hebben? Welke draai je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

lekzzz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Kan mogelijk met de rom te maken hebben? Welke draai je nu?
Zou kunnen, ik draai MIUI Gobal 9.5 Stable (9.5.1.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Heb hem toevallig ook sinds gister binnen en dit viel mij ook meteen op. Draai zelf ook MIUI Global 9.5 Stable (9.5.13.0). Weet niet waarom het precies is maar er hebben meer mensen last van. Je locale op "India" zetten schijnt te werken: https://en.miui.com/thread-3086805-3-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Zet je regio eens op Hong Kong, heeft geen invloed verders alleen heb je wel face unlock en het volume is dacht ik wat harder ivbm met de Europese wetgeving.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
Bassbounce schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:02:
[...]

Zet je regio eens op Hong Kong, heeft geen invloed verders alleen heb je wel face unlock en het volume is dacht ik wat harder ivbm met de Europese wetgeving.
India schijnt ook te werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martao
In de updates zag ik van de week dat Italië nu ook zou moeten werken (nog niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Goed om te horen. Dan zal NL hopelijk ook niet lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Verder wel interessant dat met de China rom faceunlock gewoon normaal werkt zonder regio aanpassing. Beetje omgekeerde wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Skeltenaer schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:37:
Goed om te horen. Dan zal NL hopelijk ook niet lang op zich laten wachten.
Ik heb hem nu op India staan maar wat is de reden dat ze NL nog niet ondersteunen.
Verder werkte face-unlock snel, alleen met zonnebril heeft die er moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Geen idee. Net Italië geprobeerd en dat lijkt toch nog niet te werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Gisteen ge-update naar de laatste MIUI RU ROM, slurpt Xiaomi Service Framework mijn batterij leeg. Toestel batterij is 39 graden en binnen een paar minuten meerdere procenten eraf. Iemand die dit herkent?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Skeltenaer schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:28:
Daniel. schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:12:
[...]

Ik heb hem nu op India staan maar wat is de reden dat ze NL nog niet ondersteunen.
Verder werkte face-unlock snel, alleen met zonnebril heeft die er moeite mee.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_Baba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 16:07
Tiwazz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:49:
Gisteen ge-update naar de laatste MIUI RU ROM, slurpt Xiaomi Service Framework mijn batterij leeg. Toestel batterij is 39 graden en binnen een paar minuten meerdere procenten eraf. Iemand die dit herkent?
Dit is inderdaad een beetje vreemd aan Xiaomi apparaten, ik heb het ook met mijn mi5. Bij mij kwam het gewoon random opzetten nadat ik er een andere rom op had geflashed waar andere mensen geen problemen mee hadden. Misschien dat als je gewoon een versie eerder pakt dat je nergens meer last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ali_Baba schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:18:
[...]

Dit is inderdaad een beetje vreemd aan Xiaomi apparaten, ik heb het ook met mijn mi5. Bij mij kwam het gewoon random opzetten nadat ik er een andere rom op had geflashed waar andere mensen geen problemen mee hadden. Misschien dat als je gewoon een versie eerder pakt dat je nergens meer last van hebt?
Apart, batterij is leeg getrokken tot 81% nu is hij weer afgekoeld (29 graden) en is de batterij weer zuinig.
Nouja, ik kijk het wel even aan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martao
Skeltenaer schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:28:
Ik meen dat het bij de update naar Global 9.6 stond. Heb je die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Nee 9.6 heb ik nog niet. 9.6 is beta denk ik toch?

Hoop dat MIUI 10 snel komt! En daarbij ook een mogelijkheid om de bootloader van een chinese telefoon met global firmware te locken.... Voelt toch niet fijn dat apps zoals Netflix en mogelijk bankieren apps niet of niet op de normale manier werken.

Verder tot nu toe super tevreden met de telefoon maar dit en het missen van Widevine L1 support kwam toch wel een beetje als een verassing. Niet goed genoeg onderzoek gedaan van te voren zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

Ik heb zelf een probleem met Fox Sports Go app. Ik gebruik die op andere toestellen zonder problemen maar met xiaomi.eu firmware staat de regio standaard op China, ik vermoed dat de app daarover struikelt.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1zlszh4.png

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Skeltenaer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:19:
Nee 9.6 heb ik nog niet. 9.6 is beta denk ik toch?

Hoop dat MIUI 10 snel komt! En daarbij ook een mogelijkheid om de bootloader van een chinese telefoon met global firmware te locken.... Voelt toch niet fijn dat apps zoals Netflix en mogelijk bankieren apps niet of niet op de normale manier werken.

Verder tot nu toe super tevreden met de telefoon maar dit en het missen van Widevine L1 support kwam toch wel een beetje als een verassing. Niet goed genoeg onderzoek gedaan van te voren zullen we maar zeggen.
Netflix, rabo bankieren en contactloos betalen werkt prima met de Xiaomi EU rom. Als je een unlocked bootloader hebt zou ik je aanraden die is te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik heb een probleem met mijn Mi 8. Kreeg de telefoon ge-unlocked met de Globale versie geïnstalleerd. Versie 9.5.13.0 maar als ik de telefoon aanzet dan GPS gebruikt doet de GPS het wel, na 5 minuten niet gebruiken pakt de GPS de telefoon totaal niet en zodra dat het ook niet goed doet kan ik de telefoon niet op een normale manier rebooten of uitzetten want dan loopt die daar vast. Dus als de telefoon net aanstaat doet alles het daarna even niet. Verder werkt alles wel, bellen sms'en internetten rtc, alleen GPS niet lekker.

Hoe kan ik dit oplossen. Ben waarschijnlijk van plan de EU ROM te installeren maar ik vind dit wel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
knakworst schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:59:
Ik heb zelf een probleem met Fox Sports Go app. Ik gebruik die op andere toestellen zonder problemen maar met xiaomi.eu firmware staat de regio standaard op China, ik vermoed dat de app daarover struikelt.

[afbeelding]

Iemand een oplossing?
ik heb hetzelfde, ik probeer het ook via vpn op nl zetten en regio op brussel...dat helpt ook bij mij allemaal niet.

Oplossing ook hier nog niet gevonden( ik zit in duitsland op camping btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Jacques112 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

ik heb hetzelfde, ik probeer het ook via vpn op nl zetten en regio op brussel...dat helpt ook bij mij allemaal niet.

Oplossing ook hier nog niet gevonden( ik zit in duitsland op camping btw)
Het lijkt aan Fox icm specifieke toestel te liggen, mi5s met zelfde firmware werkt prima. Regio staat daar ook op China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Iemand die weet of zo'n telefoonreperatie kit ook in een fysieke winkel te krijgen is? Kan ik me mi 8se openbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacques112
knakworst schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Het lijkt aan Fox icm specifieke toestel te liggen, mi5s met zelfde firmware werkt prima. Regio staat daar ook op China.
mijn buurman hier op de camping heeft een originele samsung s8, met officiele software en krijgt dezelfde melding.
Ik heb fox sport een mail gestuurd.
Als ik mijn inlog tijdelijk invoer op een s9 werkt het dus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Tiwazz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:41:
[...]

Netflix, rabo bankieren en contactloos betalen werkt prima met de Xiaomi EU rom. Als je een unlocked bootloader hebt zou ik je aanraden die is te proberen.
Oké thanks! Ik kijk voor nu nog even de kat uit de boom tot er op XDA wat meer ervaringen staan van mensen die met een unlocked bootloader en global 9.5+ een nieuwe rom flashen maar ga deze optie zeker onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Brrr, forums van xiaomi en xda staan vol met verhalen van gebrickte toestellen, kijk goed uit voordat je een miui versie terug gaat of als je een global fastboot rom flasht op je china device en je niet de lock bootloader heb aangevinkt, want dan kun met het toestel zoals inmiddels al zo'n zeker honderd andere niks meer met je toestel en het deponeren bij het afval.

Xiaomi geeft absoluut geen support hierover (Our service doesn't accept devices bought in not official channels) en Xiaomi heeft de edl modus geblokt, dus kun je niet zoals bij andere toestellen het oplossen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bassbounce op 14-08-2018 21:37 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 23:53
Bassbounce schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:30:
Brrr, forums van xiaomi en xda staan vol met verhalen van gebrickte toestellen, kijk goed uit voordat je een miui versie terug gaat of als je een global fastboot rom flasht op je china device en je niet de lock bootloader heb aangevinkt, want dan kun met het toestel zoals inmiddels al zo'n zeker honderd andere niks meer met je toestel en het deponeren bij het afval.

Xiaomi geeft absoluut geen support hierover (Our service doesn't accept devices bought in not official channels) en Xiaomi heeft de edl modus geblokt, dus kun je niet zoals bij andere toestellen het oplossen.
hoe bedoel je, locked bootloader? Je kunt toch flashen met een unlocked bootloader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Hij doelt op de 'Clean all and lock' optie in MiFlash denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online

Daarom dus inderdaad maar extra goed de kat uit de boom kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even de weg kwijt.

Je kan momenteel de CN-versie kopen maar ook de Global-versie zie je hier en daar opduiken. Is de Global-versie gelijk aan de EU-versie/rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
David13 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:24:
Hij doelt op de 'Clean all and lock' optie in MiFlash denk ik.
Klopt helemaal die staat standaard aan in Miflash, geen probleem als je een Chinees toestel heb en Chinese software flasht. Echter als je een global rom flasht is het uitkijken geblazen.

@Verwijderd

Global version is vaak een Europees toestel met Europese oplader.
Staat vaak ook op de doos global version.

Echter worden er ook Chinese toestellen verkocht met global version echter is hiervan standaard de bootloader ontgrendeld en hebben ze er een global rom opgezet.
Meestal staat het in de omschrijving wel bij.

[ Voor 39% gewijzigd door Bassbounce op 15-08-2018 16:17 ]

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05-2023
Kiswum schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:37:
Ja retailers zetten er vaak maar wat bij, zonder de feiten daarna aan te passen. In dit geval klopt het dus wel ;)

Verschil tussen een Global telefoon en Chinese telefoon:
Officiële Xiaomi EU stekker
Global rom (+Google Play) vanaf de release
Engelse beschrijving op de doos
Engelse handleiding
Nagenoeg altijd band 20 / 800MHz ondersteuning
Komt veel later uit dan de Chinese versie (komt vaak op hetzelfde moment uit als een persevenement die in India of een ander land buiten China wordt gehouden).
Vaak een iets hogere prijs dan de CH versie, dit komt door de reseller, niet door Xiaomi.
Het blijft onbekend of er een Global variant komt, hier is geen peil op te trekken.

offtopic:
Tipje: Let op met verkopers, bestel pas nadat iemand uit je omgeving (of op Tweakers) heeft geverifieerd dat het een betrouwbare telefoon is zonder bloatware.

Alvast veel plezier met je aankoop!
iemand ervaring met deze verkoper/deze specs: https://nl.aliexpress.com...cta-Core/32882894247.html

Volgens de beschrijving alle banden, NL taal en global rom.
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Daniel. schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:32:
Ik heb een probleem met mijn Mi 8. Kreeg de telefoon ge-unlocked met de Globale versie geïnstalleerd. Versie 9.5.13.0 maar als ik de telefoon aanzet dan GPS gebruikt doet de GPS het wel, na 5 minuten niet gebruiken pakt de GPS de telefoon totaal niet en zodra dat het ook niet goed doet kan ik de telefoon niet op een normale manier rebooten of uitzetten want dan loopt die daar vast. Dus als de telefoon net aanstaat doet alles het daarna even niet. Verder werkt alles wel, bellen sms'en internetten rtc, alleen GPS niet lekker.

Hoe kan ik dit oplossen. Ben waarschijnlijk van plan de EU ROM te installeren maar ik vind dit wel vervelen.
Update. Ik heb nu de Xiaomi EU Tom geïnstalleerd met MIUI 10 en nog steeds heb ik het probleem. Zijn er meerdere die dit hebben. Start de kapstok op en kijk of die hem precies pakt de GPS.

Anders moet ik helaas een nieuwe/reparatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoey123
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 12:17
Daniel. schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:50:
[...]

Update. Ik heb nu de Xiaomi EU Tom geïnstalleerd met MIUI 10 en nog steeds heb ik het probleem. Zijn er meerdere die dit hebben. Start de kapstok op en kijk of die hem precies pakt de GPS.

Anders moet ik helaas een nieuwe/reparatie hebben.
Dit is een bekend probleem meerdere mensen klagen hierover, ik denk dat het even tot vrijdag afwachten is voor de update.

https://forum.xda-develop...-8-8-9-xiaomi-eu-t3827802

Hier staat het onder ;)
Additional bugs that need to be solved for our Mi 8:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Ja, ik ben inmiddels zover dat ik door de testpoint methode in de EDL mode kan komen, maar m'n account moet geautoriseerd worden. In een topic is het inmiddels mogelijk om een eenmalige toegang te krijgen, dus hopen dat m'n account tijdelijk een upgrade gaat krijgen. Al komt er elke seconden wel een aanvraag bij, dus acht de kans niet heel groot dat ik er door kom.

Het gaat om dit topic: http://en.miui.com/thread-3254707-1-1.html. Het is dan wel een topic voor een ander toestel, maar wie weet werkt het ook voor de mi 8/8 se.

Dus weer slim en vraag nu nog aan dat je je account geautoriseerd wil hebben, je weet maar nooit of het een keer van pas kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35

psyy138

blackbulls.nl

Mooraalkikker schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:43:
Ja, ik ben inmiddels zover dat ik door de testpoint methode in de EDL mode kan komen, maar m'n account moet geautoriseerd worden. In een topic is het inmiddels mogelijk om een eenmalige toegang te krijgen, dus hopen dat m'n account tijdelijk een upgrade gaat krijgen. Al komt er elke seconden wel een aanvraag bij, dus acht de kans niet heel groot dat ik er door kom.

Het gaat om dit topic: http://en.miui.com/thread-3254707-1-1.html. Het is dan wel een topic voor een ander toestel, maar wie weet werkt het ook voor de mi 8/8 se.

Dus weer slim en vraag nu nog aan dat je je account geautoriseerd wil hebben, je weet maar nooit of het een keer van pas kan komen.
Gaat je helaas niet lukken;

Note: Each user only needs to reply one time below, replies more than 2 will be deleted. The deadline for collecting Mi ID is July 24th, 2018, please provide your Mi ID as soon as possible.
Thanks for your understanding and cooperation.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
@psyy138

Muz_paray All users who have replied after 24th has been granted permission. Please try to flash ROM again. The users who have still bricked device please share the Mi ID ASAP. 19:48, Aug-15-2018

Ze zijn weer bezig met een nieuwe ronde

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Sinds vandaag heb ik de Xiaomi Mi 8 in bezit, nu kan ik echter niet "ok google" of "hey google" werkend te krijgen buiten de Google app. Kent iemand dit probleem en heb je het kunnen verhelpen? Kan er op internet weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik probeer Google Pay werkend te krijgen maar mijn bank (KNAB) ondersteund dit niet. Nu weet ik dat in de USA Paypal wel toegevoegd kan worden maar in NL niet. Heeft iemand hiervoor eventueel een andere oplossing?

edit: ik heb hier een mooi draadje gevonden :)

[ Voor 22% gewijzigd door lekzzz op 17-08-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
drumstickNL schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:38:
Sinds vandaag heb ik de Xiaomi Mi 8 in bezit, nu kan ik echter niet "ok google" of "hey google" werkend te krijgen buiten de Google app. Kent iemand dit probleem en heb je het kunnen verhelpen? Kan er op internet weinig over vinden.
Misschien Google Assistant er af gooien en opnieuw downloaden van de Store. Dan bij installed apps in Settings drie puntjes aantikken voor Default apps en dan voor Voice Google selecteren. En dan ook die app alle permissions geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfade op 17-08-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurHilbert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-01 21:46
Ik heb een vraag. Ik zou graag de Mi 8 willen bestellen, maar nu lees ik verschillende dingen. Bijvoorbeeld dat bankapps niet werken, Netflix ook niet en geen Google Play. Bovendien werkt GPS niet. Kan ik dan geen Google Maps meer gebruiken? Ik wil graag een Mi 8 met de Nederlandse taal erop en ook gebruik kunnen maken van alle apps. Geen zin om aan mijn telefoon te moeten hannesen om hem wel te laten werken, zeg maar. Weet ook niet eens hoe dat moet, unlocken etc.

Wie kan me van informatie voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26

Op dit moment zit ik op dag 6 van de 15 dagen die ik moet wachten voor de unlock procedure. Xiaomi maakt het wel elke keer weer wat moeilijker. |:(

Als ik dit lees ben ik een beetje huiverig om de Xiaomi.eu rom er op te zetten. Alle vorige Xiaomi telefoons zijn zonder problemen geflased met xiaomi.eu

[ Voor 6% gewijzigd door DJustin op 17-08-2018 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekzzz
MonsieurHilbert schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:48:
Ik heb een vraag. Ik zou graag de Mi 8 willen bestellen, maar nu lees ik verschillende dingen. Bijvoorbeeld dat bankapps niet werken, Netflix ook niet en geen Google Play. Bovendien werkt GPS niet. Kan ik dan geen Google Maps meer gebruiken? Ik wil graag een Mi 8 met de Nederlandse taal erop en ook gebruik kunnen maken van alle apps. Geen zin om aan mijn telefoon te moeten hannesen om hem wel te laten werken, zeg maar. Weet ook niet eens hoe dat moet, unlocken etc.

Wie kan me van informatie voorzien?
Alles werkt hier gewoon met de xiaomi.eu rom. Daarvoor met de China rom had ik ook gewoon die apps werkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
Daar ben ik echt blij mee om te horen. Ik had zo hier en daar begrepen dat voornamelijk komt bij het instaleren van oudere ROM's. Over 10 dagen weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits28
  • Laatst online: 13-07 09:24
Een mooie aanbieding van de internationale versie (dus met galileo plaatsbepaling)
https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

sorry, in verkeerde topic geplaatst. Komt waarschijnlijk omdat ik een beetje opgewonden was.

[ Voor 22% gewijzigd door Frits28 op 18-08-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Frits28 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:18:
Een mooie aanbieding van de internationale versie (dus met galileo plaatsbepaling)
https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail
Zeker mooi prijsje had alleen beter in levertijden&prijzen topic gekund.

Handig dat je gelijk de global versie hebt, vanaf versie 10 zit er Nederlands ingebouwd. Verder zijn er geen verschillen, mijn Chinese heeft ook galileo.

De gps werkt trouwens erg nauwkeurig, tussen smalle gebouwen is meteen duidelijk welke richting je loopt en bij google maps merk ik veel sneller dat hij herplant als ik een andere route neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mi 8 heeft ook de Nederlandse taal samen met nog 74 andere talen. Versie Global 9.6.1.0 stable. Updates komen automatisch bij levering was het 9.5 en nog wat. Krijg ik hier op termijn ook automatisch versie 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Xfade schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Misschien Google Assistant er af gooien en opnieuw downloaden van de Store. Dan bij installed apps in Settings drie puntjes aantikken voor Default apps en dan voor Voice Google selecteren. En dan ook die app alle permissions geven.
Bedankt voor je reactie! Dit werktte helaas niet, het probleem heb ik op alle apparaten dus ik denk haast dat het iets met mijn account is. Welke versie heb jij nu op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurHilbert
  • Laatst online: 22-01 21:46
lekzzz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:17:
[...]

Alles werkt hier gewoon met de xiaomi.eu rom. Daarvoor met de China rom had ik ook gewoon die apps werkend.
Maar ik lees op internet dat je dan nog steeds de problemen kunt hebben, omdat je een unlocked bootloader hebt. Wie kan me helpen waar ik een Mi 8 kan kopen waarbij ik de apps kan gebruiken die ik wil, zonder haperingen. Netflix, Google Maps, bankapps etc. En uiteraard met de Nederlandse taal. Als het ff kan voor een leuk prijsje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou je op zoek moeten gaan naar een global version: https://www.geekmaxi.com/...gb-ramp-64gb-rom-756.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
drumstickNL schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor je reactie! Dit werktte helaas niet, het probleem heb ik op alle apparaten dus ik denk haast dat het iets met mijn account is. Welke versie heb jij nu op je telefoon?
Ik heb het niet geinstalleerd :p Op mijn vorige telefoon werkte het goed.
Het kan ook zijn dat het redelijk agressieve battery/cache management de voice service steeds uitzet. Ander ding om te proberen is de systeem taal op iets anders te zetten (bijv. Engels ipv. Nederlands)

@MonsieurHilbert Netflix draait wel maar vanwege widevine L3 niet in HD. Staat dus niet in de store en moet je sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
MonsieurHilbert schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:00:
[...]

Maar ik lees op internet dat je dan nog steeds de problemen kunt hebben, omdat je een unlocked bootloader hebt. Wie kan me helpen waar ik een Mi 8 kan kopen waarbij ik de apps kan gebruiken die ik wil, zonder haperingen. Netflix, Google Maps, bankapps etc. En uiteraard met de Nederlandse taal. Als het ff kan voor een leuk prijsje _/-\o_
Ik heb gewoon zelf de bootloader unlocked. Die apps je aangeeft werken bij mij met de xiaomi.eu rom. Zonder haperingen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frits28
  • Laatst online: 13-07 09:24
lekzzz schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:38:
[...]

Ik heb gewoon zelf de bootloader unlocked. Die apps je aangeeft werken bij mij met de xiaomi.eu rom. Zonder haperingen dus.
En anders zet je er toch gewoon Magisk op. Gaat hij als de brandweer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Hou zo af en toe in de gaten of er voor de Mi 8 SE al een Global ROM beschikbaar is voor de Mi 8 SE van mijn vrouw. Zie ik op de en.miui.com site de Mi8/SE staan. Is deze ROM alleen voor de Mi8 of ook voor de SE? Iemand dit al getest?

Op XDA is er een tool om bij te houden per device wat de laatste firmware is: https://forum.xda-develop...omi-mi-8-mi-8-se-t3806469

Hier zie ik ook een categorie Mi 8 SE global staan als ik doorklik in de links https://github.com/Xiaomi.../blob/weekly/supported.md

Echter geen global in de bestandsnaam van het bestand achter de Mi 8 SE Global.... Kortom, verwarrend....

[ Voor 48% gewijzigd door jaapsander op 19-08-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:02
Bassbounce schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

@Verwijderd

Global version is vaak een Europees toestel met Europese oplader.
Staat vaak ook op de doos global version.

Echter worden er ook Chinese toestellen verkocht met global version echter is hiervan standaard de bootloader ontgrendeld en hebben ze er een global rom opgezet.
Meestal staat het in de omschrijving wel bij.
Dat is niet waar.
- CN = Chinese rom + oplader

- Global ROM = met aparte rom en Chinese lader met EU verloop stuk
-
Global Version = is voor de westerse markt met vaak band20 support en Europese lader vaak.

@Verwijderd je moet de globale versie hebben. Al is dat ik veel gevallen niet bij de Mi series eerder vaak bij de RMN series of de RM series of de Mi Mix series. Mi series zijn ze echt moeilijk elmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heeft er al iemand echt uitgebreide GPS testen gedaan??

Ik ben zo benieuwd naar de performance van de bcm47755 dual frequency gps chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik heb nu de nieuwe Xiaomi eu rom geinstalled de .16 versie en nu heb ik opeens de system apps dubbel geïnstalleerd. Ik heb nu de rekenmachine dubble, mi video, updater etc. Iemand enig idee wat het kan zijn. Omdat het system apps zijn kan ik ze niet verwijderen.

Edit: het is een bug. Moet eerst even kijken voordat ik pas vraag.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel. op 19-08-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Daniel. schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:41:
Ik heb nu de nieuwe Xiaomi eu rom geinstalled de .16 versie en nu heb ik opeens de system apps dubbel geïnstalleerd. Ik heb nu de rekenmachine dubble, mi video, updater etc. Iemand enig idee wat het kan zijn. Omdat het system apps zijn kan ik ze niet verwijderen.
welk toestel, de mi 8, mi 8 se?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Heb je dezelfde apps dubbel of...

Ik heb ook de 8.8.16 maar dan op mijn SE.
Ook heb ik even gechecked maar ik heb die niet dubbel, zelfs niet 1 voor zover ik zie.
Maar als het een bug is op meerdere modellen dan komt er vast snel een update, Ingbzry kennende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Ik zou de update opnieuw proberen uit te voeren of een clean install. Dirty flashen kan zoiets gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Laatst online: 25-07-2024
jaapsander schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:18:
Hou zo af en toe in de gaten of er voor de Mi 8 SE al een Global ROM beschikbaar is voor de Mi 8 SE van mijn vrouw. Zie ik op de en.miui.com site de Mi8/SE staan. Is deze ROM alleen voor de Mi8 of ook voor de SE? Iemand dit al getest?

Op XDA is er een tool om bij te houden per device wat de laatste firmware is: https://forum.xda-develop...omi-mi-8-mi-8-se-t3806469

Hier zie ik ook een categorie Mi 8 SE global staan als ik doorklik in de links https://github.com/Xiaomi.../blob/weekly/supported.md

Echter geen global in de bestandsnaam van het bestand achter de Mi 8 SE Global.... Kortom, verwarrend....
Voor zover ik weet heeft Xiaomi nooit bevestigd dat er een Global ROM komt voor de MI 8 SE en deze verwacht ik persoonlijk ook niet. Het was logisch dat de MI8 een Global ROM kreeg omdat dit toestel ook bedoeld was voor markten buiten China. De MI8 ondersteund 2x zoveel FDD-LTE banden dan de MI8 SE. Terwijl de MI8 al verkrijgbaar is in de Mediamarkt in Spanje en enkele andere Europese landen, is het onwaarschijnlijk dat de SE ooit in Europa zal worden uitgebracht omdat o.a. band 20 niet wordt ondersteund.

Voor de voordelen van een Global ROM zul je daarom toch naar een custom ROM zoals Xiaomi.eu moeten gaan kijken. Ik heb zelf ook een MI8 SE maar ik erger me op dit moment nog niet genoeg aan de Chinese rom om door het hele proces van bootloader unlocken, custom recovery installeren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Voor degenen die in eerste instantie voor de Explorer versie van de Mi 8 wilden gaan heeft TechTablets inmiddels een review online gezet:

Probleem met het toestel momenteel is de slechte beschikbaarheid, en de daardoor buitensporige prijzen die via tussenhandelaren worden gevraagd nog. Kwestie van tijd natuurlijk.

Met betrekking tot de discussie een aantal posts terug over alternatieve ROMS zoals de EU rom, en de gevolgen voor het niet meer kunnen gebruiken van verschillende apps is er ook weer een bijgekomen zoals de meesten van jullie misschien al hadden gezien. Voor mij iig een reden om het toch maar bij de officiële Global rom te houden en te wachten tot ie beschikbaar komt, wellicht voor anderen ook:

'Android-versie Pokémon Go scant opslag gebruikers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Weemism schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:38:
Voor degenen die in eerste instantie voor de Explorer versie van de Mi 8 wilden gaan heeft TechTablets inmiddels een review online gezet:

[video]
Probleem met het toestel momenteel is de slechte beschikbaarheid, en de daardoor buitensporige prijzen die via tussenhandelaren worden gevraagd nog. Kwestie van tijd natuurlijk.

Met betrekking tot de discussie een aantal posts terug over alternatieve ROMS zoals de EU rom, en de gevolgen voor het niet meer kunnen gebruiken van verschillende apps is er ook weer een bijgekomen zoals de meesten van jullie misschien al hadden gezien. Voor mij iig een reden om het toch maar bij de officiële Global rom te houden en te wachten tot ie beschikbaar komt, wellicht voor anderen ook:

'Android-versie Pokémon Go scant opslag gebruikers'
Je draait het probleem voor de officiële rom om. De app Pokémon Go is in overtreding wat dat betreft. Dat komt dus niet door het rooten maar door de ontwikkelaars die er misbruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

lekzzz schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:03:
[...]

Je draait het probleem voor de officiële rom om. De app Pokémon Go is in overtreding wat dat betreft. Dat komt dus niet door het rooten maar door de ontwikkelaars die er misbruik van maken
Ik doel dan ook niet op bij wie het probleem ligt, maar op de gevolgen. Los van een 'schuldvraag' is het effect hoe dan ook dat Pokémon Go niet zal werken, en wat een reden kan zijn om dan maar niet te rooten, hoe onterecht dat ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Weemism schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Ik doel dan ook niet op bij wie het probleem ligt, maar op de gevolgen. Los van een 'schuldvraag' is het effect hoe dan ook dat Pokémon Go niet zal werken, en wat een reden kan zijn om dan maar niet te rooten, hoe onterecht dat ook is.
De EU rom heeft toch niet standaard root? Met alleen een unlocked bootloader werkt PoGo gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik draai de miui eu rom en kan gewoon alle apps gebruiken hoor? Ook bank apps e.d.

Heb mijn toestel niet geroot, zie daar geen reden voor.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen en prijzen: [Xiaomi Mi 8] Levertijd & Prijzen