Bron?
Ik heb het idee dat mijn Mi8 batterij sneller leeg is en het toestel eerder warm wordt op de MIUI10 EU ROM. Herkent iemand dit?
Dat zeggende is die ROM verder perfect, camera kwaliteit heeft een flinke boost gehad. Voorheen was de front facing camera zwaar over belicht, nu niet meer. Tevens is de audio in video opnames goed.
Dat zeggende is die ROM verder perfect, camera kwaliteit heeft een flinke boost gehad. Voorheen was de front facing camera zwaar over belicht, nu niet meer. Tevens is de audio in video opnames goed.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Correct, en die wordt dus niet alleen in Nederland (erg dichtbevolkt) maar vooral ook in andere Europese landen veel gebruikt om ruime dekking te realiseren buiten grote steden. Ik kon met mijn Axon 7 destijds goed uit de voeten zonder band20, maar je merkte het wel degelijk dat jij altijd de eerste zonder bereik was ...l3art schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:36:
[...]
http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
800Mhz is band 20 dacht ik.
Duidelijk, I stand correctedl3art schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:36:
[...]
http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
800Mhz is band 20 dacht ik.
GPS screenprint met de nieuwste China stable release MIUI 9. Ik zie geen bewijs dat de dual gps gebruikt wordt. Wel iets nauwkeuriger dan mijn mi5s waarschijnlijk door galileo toevoeging bij de Mi8.

Goedenavond,
Na wat gekloot is mijn moto g4 overleden (oplaadpunt afgebroken). Beetje jammer, want wilde hem graag vervangen met de nokia 6.1 plus, maar wanneer die uitkomt in Nederland is nog koffiedik kijken. Echter ging ik vandaag op onderzoek uit en blijkt die nog best tegen een schappelijke prijs te importeren. Maar tijdens het zoeken na een vervanger kwam ik dus ook terecht op de Xiaomi Mi 8Se. Voor 300 euro heb je toch een zeer mooi toestel. De minpunten zoals de afwezigheid van de 3,5 mm jack en sd card slot kan ik mee leven, maar ik heb geen ervaring met telefoons die geen band 20 ondersteunen. Ik ben er wel achter dat mijn provider (t-mobile) hier geen gebruik van maakt, maar de overige providers wel. Ik neem ook de buurlanden België en Duitsland in mijn overweging, aangezien ik daar nog wel eens kom. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze telefoon en gebruik maken van een provider die wel band 20 gebruiken? Ik doe geen zware dingen met me mobiele internet. Het enige wat ik echt doe is whatsappen, internetten en een beetje youtube. Het gaat mij dus niet echt om de snelheid van het internet, maar meer om de verbinding zelf.
Zijn er nog ervaringspunten die ik in ogenschouw moet nemen, dan hoor ik dat graag! Ik ben namelijk ook benieuwd naar de afleesbaarheid van het scherm in de zon.
bvd
Na wat gekloot is mijn moto g4 overleden (oplaadpunt afgebroken). Beetje jammer, want wilde hem graag vervangen met de nokia 6.1 plus, maar wanneer die uitkomt in Nederland is nog koffiedik kijken. Echter ging ik vandaag op onderzoek uit en blijkt die nog best tegen een schappelijke prijs te importeren. Maar tijdens het zoeken na een vervanger kwam ik dus ook terecht op de Xiaomi Mi 8Se. Voor 300 euro heb je toch een zeer mooi toestel. De minpunten zoals de afwezigheid van de 3,5 mm jack en sd card slot kan ik mee leven, maar ik heb geen ervaring met telefoons die geen band 20 ondersteunen. Ik ben er wel achter dat mijn provider (t-mobile) hier geen gebruik van maakt, maar de overige providers wel. Ik neem ook de buurlanden België en Duitsland in mijn overweging, aangezien ik daar nog wel eens kom. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze telefoon en gebruik maken van een provider die wel band 20 gebruiken? Ik doe geen zware dingen met me mobiele internet. Het enige wat ik echt doe is whatsappen, internetten en een beetje youtube. Het gaat mij dus niet echt om de snelheid van het internet, maar meer om de verbinding zelf.
Zijn er nog ervaringspunten die ik in ogenschouw moet nemen, dan hoor ik dat graag! Ik ben namelijk ook benieuwd naar de afleesbaarheid van het scherm in de zon.
bvd
[ Voor 3% gewijzigd door Mooraalkikker op 19-07-2018 22:53 ]
Wat is de screen on time van de mi 8 gemiddeld?
Hij ondersteund alle T-Mobile banden: B1 (2100) B3 (1800) B7 (2600) B8 (900) B38 (TDD 2600)Mooraalkikker schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:45:
Goedenavond,
*knip*
bvd
Dus in Nederland heb je nergens een probleem. Band 20 missen kan problemen geven in gebouwen en the middle of nowhere.
De piek helderheid van het scherm bedraagt 600 cd/m2 dus aflezen in de zon is goed te doen.
Verder kan ik je deze review aanraden. De titel is Give it a month, omdat hij refereert naar de komende Miui 10 update die wat tekortkomingen zal verbeteren.
hoe hebben jullie je data van je oude toestel over gezet naar de mi 8?
aangezien de google transfer wizard niet gestart word bij de setup.
aangezien de google transfer wizard niet gestart word bij de setup.
Ik heb gebruik gemaakt van Mi mover. Ik kwam dan wel van een ouder Xiaomi toestel af.
ik ook, dus dat komt goed uit. helaas staat mi mover niet meer in de playstore, maar de apk van xiaomiadvices.com lijkt het te doen. thanksjaapsander schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:40:
Ik heb gebruik gemaakt van Mi mover. Ik kwam dan wel van een ouder Xiaomi toestel af.
Daar is geen kant en klare antwoord op, iedereen gebruikt zijn telefoon anders.Bassbounce schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:23:
Als ik zeg dat ik met de mijne 6 uur haal wil niet zeggen dat jij er ook 6 haalt.
En dat is niet alleen met de Mi8 maar met elke telefoon.
Dus lees reviews en google SoT Mi 8 en dan kom je altijd wel iets anders tegen en pak de gemiddelde

O.R.C. Black Bulls Rugby
Mi mover niet gewoon te vinden in instellingen -> extra instellingen/additional settings?lange schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:57:
[...]
ik ook, dus dat komt goed uit. helaas staat mi mover niet meer in de playstore, maar de apk van xiaomiadvices.com lijkt het te doen. thanks
Heet Mi mover tegenwoordig niet Mi drop? Daarmee heb ik deze week in ieder geval data van mijn ene naar de andere Xiaomi telefoon gestuurd.jaapsander schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:28:
[...]
Mi mover niet gewoon te vinden in instellingen -> extra instellingen/additional settings?
@Bassbounce
Lastig te zeggen, ik haal 3,4 uur en dan zitie rond de 40% en laad ik hem op.
Heb nu AccuBattery geïnstalleerd dus kan over een poosje wat statistieken geven die van toepassing zijn voor mijn gebruik.
Ik gebruik overigens de MIUI10 beta van Xiaomi EU, de stable is wat efficiënter.
Heb nu AccuBattery geïnstalleerd dus kan over een poosje wat statistieken geven die van toepassing zijn voor mijn gebruik.
Ik gebruik overigens de MIUI10 beta van Xiaomi EU, de stable is wat efficiënter.
Dat is aardig in de goede richting!Tiwazz schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:33:
@Bassbounce
Fijn dat de camera ook verbeterd is met de update!
Met de SE heb ik nu met 3 uur SOT 5 dagen gehaald, paar games, beetje HDR Youtube, dagelijks whatsapp en 3 telefoontjes. 710 is zuinig, en miui battery saver helpt ook mee.
Nee, zijn 2 verschillende applicaties (hoewel er wel overlap is) mi drop is voor snelle Bestandsoverdracht via WiFi direct. Mi mover is voor het overzetten van "je gebruikersaccount" (apps, bestanden, contacten enz) ook mbv WiFi directHaphius schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:58:
[...]
Heet Mi mover tegenwoordig niet Mi drop? Daarmee heb ik deze week in ieder geval data van mijn ene naar de andere Xiaomi telefoon gestuurd.
ik draai op mijn se de eu.miui rom 8.7.12 en daar zit gewoon mi mover injaapsander schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:03:
[...]
Nee, zijn 2 verschillende applicaties (hoewel er wel overlap is) mi drop is voor snelle Bestandsoverdracht via WiFi direct. Mi mover is voor het overzetten van "je gebruikersaccount" (apps, bestanden, contacten enz) ook mbv WiFi direct
Ik kan de dag doorkomen met gem 4 uur flitsmeister on screen en diverse ander apps. Moet wel elkedag aan de lader heb gem 20% overBassbounce schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:23:
Dit is gewoonweg niet te bepalen. Zoveel verschillende gebruikers wat dat betreft. Gaat sowieso makkelijk een dag mee.Bassbounce schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:23:
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Is de audio kwaliteit van video opnamens verbeterd?Tiwazz schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:26:
Ik heb het idee dat mijn Mi8 batterij sneller leeg is en het toestel eerder warm wordt op de MIUI10 EU ROM. Herkent iemand dit?
Letterlijk mijn laatste zin van die postbeyazz06 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:40:
[...]
Is de audio kwaliteit van video opnamens verbeterd?
De audio kwaliteit bij video's is nu naar mijn idee goed.
Edit:
Ohja ik vond het wifi bereik van de Mi8 wat tegen vallen. Had buiten in de tuin zeer slecht bereik waarbij de verbindings soms zelfs volledig verbrak. De Xiaomi Mi4c had dit niet.
Nu met de Xiaomi EU rom heb ik wél goed bereik zelfs twee tot 3 streepjes (max 4) waarbij voor deze ROM het bereik nooit hoger kwam dan 1 en dus zelfs verbrak. Xiaomi heeft dus goede optimalisaties voor hun MIUI10 ROM. Ben benieuwd hoe alles draait zodra er een stable uit komt.
[ Voor 45% gewijzigd door ndonkersloot op 22-07-2018 14:49 ]
Hoe bedoel je, je leest er overheenTiwazz schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:05:
[...]
Letterlijk mijn laatste zin van die post.
De audio kwaliteit bij video's is nu naar mijn idee goed.
Edit:
Ohja ik vond het wifi bereik van de Mi8 wat tegen vallen. Had buiten in de tuin zeer slecht bereik waarbij de verbindings soms zelfs volledig verbrak. De Xiaomi Mi4c had dit niet.
Nu met de Xiaomi EU rom heb ik wél goed bereik zelfs twee tot 3 streepjes (max 4) waarbij voor deze ROM het bereik nooit hoger kwam dan 1 en dus zelfs verbrak. Xiaomi heeft dus goede optimalisaties voor hun MIUI10 ROM. Ben benieuwd hoe alles draait zodra er een stable uit komt.
Voor diegene die de Xiaomi.eu rom draaien, welke gebruiken jullie?
Ik vind het nogal verwarrend, dit is de download pagina maar ik kan in die links de dipper release helemaal niet vinden.
Ik vind het nogal verwarrend, dit is de download pagina maar ik kan in die links de dipper release helemaal niet vinden.
Ik download ze via hier, waarbij de laatste versie MIUI 10 - 8.7.19 is. Ikzelf gebruik altijd de SourceForge download links gezien die meestal wat sneller zijn (mits je gebruikt maakt van de Duitse mirror).TJHeuvel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:45:
Voor diegene die de Xiaomi.eu rom draaien, welke gebruiken jullie?
Voor de laatste versie van de Mi8 ga je dus naar SourceForge en download je de ZIP genaamd xiaomi.eu_multi_MI8_8.7.19_v10-8.1.zip.
[ Voor 32% gewijzigd door Mitchell op 23-07-2018 14:55 ]
Signature
Bedankt! Ik kon mi8 helemaal niet vinden, bij mij staat het er niet bij lijkt het...
Edit: omdat ik naar stable keek en niet weekly! Wel erg lame dat je die 360 uur moet wachten zeg
Edit: omdat ik naar stable keek en niet weekly! Wel erg lame dat je die 360 uur moet wachten zeg
[ Voor 119% gewijzigd door TJHeuvel op 25-07-2018 07:58 ]
Hier de telefoon nu even in gebruik. Draai de Chinese versie, 9.5 stable. Toch wel twee opvallende zaken:
1. Gezichtsherkenning is een wassen neus. Hij werkt bij mij en nog (minimaal) 4 familieleden. Deze is dus niet heel erg goed..
2. Ik heb onder de LinkedIn app Chinese tekens, iemand enig idee hoe ik dit weg krijg?
1. Gezichtsherkenning is een wassen neus. Hij werkt bij mij en nog (minimaal) 4 familieleden. Deze is dus niet heel erg goed..
2. Ik heb onder de LinkedIn app Chinese tekens, iemand enig idee hoe ik dit weg krijg?
@Caros
Wat betreft de gezichtsherkenning kan ik je aanraden om je gezicht opnieuw te laten scannen bij goed (dag)licht. Ik heb gemerkt dat dit aanzienlijk kan verschillen in snelheid en accuraatheid.
De linkedIn app heb ik verder geen ervaring in.
Wat betreft de gezichtsherkenning kan ik je aanraden om je gezicht opnieuw te laten scannen bij goed (dag)licht. Ik heb gemerkt dat dit aanzienlijk kan verschillen in snelheid en accuraatheid.
De komt uit de mi store. App verwijderen, en installeren uit de google play store.Caros schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:53:
Is er inmiddels al een global ROM beschikbaar voor de mi 8 SE? Ik dacht dat er vandaag een Launch event in Spanje was?
https://twitter.com/XiaomiEspanajaapsander schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:48:
Is er inmiddels al een global ROM beschikbaar voor de mi 8 SE? Ik dacht dat er vandaag een Launch event in Spanje was?
gisteren was de release van de Mi A2
https://www.mi.com/en/mi-a2/
Global ROM mi 8 fastboot in eerste link van deze thread beschikbaar. Ik moet helaas nog week op unlock wachten.
http://en.miui.com/thread-3334876-1-1.html
staat bij dat je van china stable via updates kunt werken?knakworst schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:05:
Global ROM mi 8 fastboot in eerste link van deze thread beschikbaar. Ik moet helaas nog week op unlock wachten.
Dat gaat zeker weten niet werken.dafz0r schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:10:
[...]
staat bij dat je van china stable via updates kunt werken?
Ik krijg mijn mi 8 binnen een weekje ongeveer (gok ik). Zit te kijken wat ik moet doen om hem van China rom naar Global rom om te zetten. En lees dat je dat het opzich met een locked bootloader kan doen..?knakworst schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:05:
Nu nog maar wachten op een Global Mi 8 Stable release
Nee je moet echt unlocken en 15 dagen wachten, daarna met mi flash in fastboot mode de global fastboot rom flashen.galadril schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:51:
[...]
Ik krijg mijn mi 8 binnen een weekje ongeveer (gok ik). Zit te kijken wat ik moet doen om hem van China rom naar Global rom om te zetten. En lees dat je dat het opzich met een locked bootloader kan doen..?
Nu nog maar wachten op een Global Mi 8 Stable release.....
Sure???knakworst schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:56:
[...]
Nee je moet echt unlocken en 15 dagen wachten, daarna met mi flash in fastboot mode de global fastboot rom flashen.
https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/roms/official
Global Stable ROM
All Xiaomi devices that aren't bought in Mainland China come with this type of ROM out of the box. It supports a lot of languages, it has the Google Play Store, Google services and some Google apps pre-installed, no Chinese apps here.
Global Stable ROMs pass SafetyNet with a locked bootloader.
Dat is niet hoe je een global stable erop zet maar de eigenschap van een telefoon waarop de global rom er bij aanschaf al op staat.
http://en.miui.com/thread-682423-1-1.htmlknakworst schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:03:
Dat is niet hoe je een global stable erop zet maar de eigenschap van een telefoon waarop de global rom er bij aanschaf al op staat.
Yes, you can flash (from china stable rom to global stable rom) without ubl. To do that:
1. Download full official global rom. Put in the file to "downloaded rom" folder in your storage
2. Go to updater, tap 3dot upper right corner, select "choose update package", and choose the ROM file you've put in your storage.
Sorry dat ik een beetje verward ben
[ Voor 42% gewijzigd door galadril op 26-07-2018 17:08 ]
Ik zou zeggen probeer het uit en laat ons het resultaat weten. Het kan zijn dat er in het verleden loopholes in zaten maar de meeste zijn er nu wel uit.
http://en.miui.com/forum....&ptid=682423&pid=28295512
Helaas helpt dit niet. De snelheid is subliem, maar de accuraatheid niet. Hij doet het TE goed....Tiwazz schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:59:
@Caros

Ook dit werkt helaas niet. Hij kwam zeker uit de Play store. Er stond bij het herinstalleren LinkedIn onder, maar een dag later was dit weer veranderd. Lijkt erop dat de mi store teveel rechten heeft ofzo.knakworst schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:20:
[...]
De komt uit de mi store. App verwijderen, en installeren uit de google play store.
Ik weet niet hoe het met de Mi 8 (SE) zit, maar met mijn Mi 6 werkt het zo: Alle officiele ROMs, dit kunnen zowel Global als China en Stable of Developer ROMs zijn, kunnen zonder unlockte boatloader geflashed worden. Op het moment dat een ROM niet officieel is (bijvoorbeeld een EU ROM of custom ROM of aangepaste ROM) dan is het nodig om je boatloader te unlocken.knakworst schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:56:
[...]
Nee je moet echt unlocken en 15 dagen wachten, daarna met mi flash in fastboot mode de global fastboot rom flashen.
Vandaag deze Nilllkin 3D CP+ Max Tempered binnengekregen en wat een verademing. Best fit everTiwazz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:33:
[...]
Ik heb zelf ook die Nilkin screen protector gehad, heeft zeker 3 dagen op mijn telefoon gezeten. Hij is inderdaad te kort waardoor de full screen gestures niet lekker voelen maar het vervelendste vond ik nog de hoekige uitsparing voor de notch. Daar bleef zoveel stof achterhangen dat ik me er echt aan stoorde.
Vanuit tradingshenzhen was er ook een screen protector geleverd, die er maar op geplakt. Die refelecteerd weer extreem veel. Kom tot de conclusie dat screen protectors gewon niets voor mij zijn. Heb nu net een Nilkin Qin flip cover binnen gekregen, voelt goed denk dat ik de screen protector er zo af haal. Zo'n flip cover beschermt voldoende bij een val imho.
Edit:
Screen protector eraf gehaald en man, wat voelt dat goed! Leuk de bescherming van een screen protector maar het weet toch nooit het gevoel van het glas dat in je telefoon zit te evenaren. Telefoon ziet er meteen een stuk beter uit naar mijn mening.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
ziet er goed uit, maar dat mag ook wel voor dat geld, pfff 12 eurolekzzz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:38:
[...]
Vandaag deze Nilllkin 3D CP+ Max Tempered binnengekregen en wat een verademing. Best fit ever
post over global rom is weer verwijderd van mi forum...
http://bigota.d.miui.com/...8.1_global_819f729f1b.tgzdafz0r schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:22:
https://www.xda-developer...om-available-xiaomi-mi-8/dafz0r schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:22:
Boys, wat denken jullie met betrekking op de Explorer Edition... kan daar een "normale" tempered glass op mbt fingerprint in scherm enz?
Goeie vraag. Je zult er in ieder geval de drukgevoeligheid van de sensor mee beïnvloeden lijkt me.Jacques112 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:56:
Boys, wat denken jullie met betrekking op de Explorer Edition... kan daar een "normale" tempered glass op mbt fingerprint in scherm enz?
Ja het moet werken met een screenprotector.Jacques112 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:56:
YouTube: Vivo X20 Plus UD - Will the In-Display Fingerprint Sensor Work With ...
[ Voor 4% gewijzigd door Bassbounce op 28-07-2018 10:16 ]
Ik heb wat issues met whatssapp ik zie pas de meldingen als ik whatsapp open. Als ik de onscreen instel komt de popup wel maar zonder dit geen meldingen. In notifications als veel instellingen getest geen resultaat. Werkt dit bij jullie wel ?
Niet op de mi8, maar op een andere android telefoon had ik dit ook. Had te maken met battery optimize settings. Die heb ik volledig uitgezet voor WhatsApp en toen was het verholpen. Hope it helps!rob2011 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:18:
Ik heb wat issues met whatssapp ik zie pas de meldingen als ik whatsapp open. Als ik de onscreen instel komt de popup wel maar zonder dit geen meldingen. In notifications als veel instellingen getest geen resultaat. Werkt dit bij jullie wel ?
Autostart aanzetten voor Whatsapp en battery optimization uit helpt al zullen sommige notificaties iets later binnenkomen. Het was een issue die ik een paar pagina's geleden ook aanhaalde.rob2011 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:29:
Dit heb ik ook al gedaan geen effect. Gebruik china stable 9.5. Denk wel dat het zo iets is.
Kan iemand bevestigen of Netflix in HD afspeelt? (in netflix zoeken naar "test patterns" en die afspelen dan rechtsboven kijken)
Volgens de help pagina (https://help.netflix.com/en/node/23939) moet HD op elke 845 werken, los van het Widevine L1?
Na een kort chat met een netflix medewerken kan die ook enkel bevestigen wat op hun help pagina staat.. En zou dit dus moeten werken.
Volgens de help pagina (https://help.netflix.com/en/node/23939) moet HD op elke 845 werken, los van het Widevine L1?
Na een kort chat met een netflix medewerken kan die ook enkel bevestigen wat op hun help pagina staat.. En zou dit dus moeten werken.
[ Voor 11% gewijzigd door GirlKillu op 30-07-2018 13:02 ]
Ik gok dat je gelijk hebt :knakworst schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:13:
Ik zou zeggen probeer het uit en laat ons het resultaat weten. Het kan zijn dat er in het verleden loopholes in zaten maar de meeste zijn er nu wel uit.
It is FORBIDDEN to flash a Chinese device to a global firmware WITH LOCKED bootloader!
A Chinese device with a locked bootloader and a global firmware can turn into a brick!
Do not lock the bootloader when flashing the global firmware on a Chinese device!
Geen HD, de xiaomi is alleen L3 maximaal 960*540.GirlKillu schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:01:
Kan iemand bevestigen of Netflix in HD afspeelt? (in netflix zoeken naar "test patterns" en die afspelen dan rechtsboven kijken)
Ga eens de Xiaomi 8 proberen. Besteld en onderweg. Heb niet zo bizar veel trek om het ding te unlocken en flashen zodra de global ROM uit is. Zijn er op taal na grote verschillen tussen Mui global en Chinese? De playstore krijg ik er vast ook wel zonder global op..
Veel Chinese rommel appsWouterL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:48:
Ga eens de Xiaomi 8 proberen. Besteld en onderweg. Heb niet zo bizar veel trek om het ding te unlocken en flashen zodra de global ROM uit is. Zijn er op taal na grote verschillen tussen Mui global en Chinese? De playstore krijg ik er vast ook wel zonder global op..
Sterker nog, in de Mi Store op je telefoon staat gewoon een Google apps en services installer. Heul veul Chinese apps zijn te bulk (scherm pinchen of ingedrukt houden zodat je ze allemaal kan selecteren) uninstallen. Wat er nog overblijft is prima omheen te werken.WouterL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:48:
De playstore krijg ik er vast ook wel zonder global op..
Kijk, primaXfade schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:21:
[...]
Sterker nog, in de Mi Store op je telefoon staat gewoon een Google apps en services installer. Heul veul Chinese apps zijn te bulk (scherm pinchen of ingedrukt houden zodat je ze allemaal kan selecteren) uninstallen. Wat er nog overblijft is prima omheen te werken.
Verwijderd
Ik ben de laatste dagen sterk aan het kijken naar een Mi8 en een Mi A2 - Vooral de camerakwaliteit is belangrijk voor mij. Van wat ik als sample pics zie, is er maar weinig verschil.
Waarom zou ik dan voor de Mi8 kiezen, die duurder is (en geen Android One).
Waarom zou ik dan voor de Mi8 kiezen, die duurder is (en geen Android One).
Omdat de Mi8 een heel andere doelgroep wil bedienen qua specificaties / features misschien
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mi8 heeft OIS en Raw support dacht ik, A2 niet. Zo zijn er nog wat kleine verschillen. Zoals de 2e sensor die van Samsung is met een f2.4 aperture. Wellicht handig: https://www.kimovil.com/en/compare/xiaomi-mi-a2,xiaomi-mi8 zie camera sectie.
Hoe is het geluid met koptelefoon op bluetooth, kan die een beetje hard?
Met behulp van deze handleiding xiaomi.eu custom rom erop gezet. Rom werkt verder prima. Ik heb wel een format van data gedaan en telefoon is nu niet encrypted, anders kwam ik in een bootloop.
http://en.miui.com/thread-3357192-1-1.html
Handige handleiding:Xfade schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:21:
[...]
Sterker nog, in de Mi Store op je telefoon staat gewoon een Google apps en services installer. Heul veul Chinese apps zijn te bulk (scherm pinchen of ingedrukt houden zodat je ze allemaal kan selecteren) uninstallen. Wat er nog overblijft is prima omheen te werken.
https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/roms/optimise
er bestaat blijkbaar ook een Mi Debloater tool haha
https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/roms/debloat
exact hetzelfde gedaan.knakworst schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:23:
Met behulp van deze handleiding xiaomi.eu custom rom erop gezet. Rom werkt verder prima. Ik heb wel een format van data gedaan en telefoon is nu niet encrypted, anders kwam ik in een bootloop.
Doe mijn corp email erop en die vraagt van de encrypteren. Nu zit ik in een soort van weirde bootloop... Miui raagt van factory reset te doen maar dan krijg ik enkel ff het splash screen waar 'unlocked' opstaat. Fastboot en dan in TWRP booten dacht ik om terug de data de formatten. TWRP kan na starten maar 15seconden ofzo draaien en dan boot hij alweer naar het 'unlocked' screen.
Soms boot android door maar dan krijg ik "encryption was interrupted"
[ Voor 19% gewijzigd door dafz0r op 01-08-2018 16:47 ]
Je kan dit proberen maar ik ben niet verantwoordelijk als het verkeerd aflooptdafz0r schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:45:
[...]
exact hetzelfde gedaan.
Doe mijn corp email erop en die vraagt van de encrypteren. Nu zit ik in een soort van weirde bootloop... Miui raagt van factory reset te doen maar dan krijg ik enkel ff het splash screen waar 'unlocked' opstaat. Fastboot en dan in TWRP booten dacht ik om terug de data de formatten. TWRP kan na starten maar 15seconden ofzo draaien en dan boot hij alweer naar het 'unlocked' screen.
Soms boot android door maar dan krijg ik "encryption was interrupted"

https://xiaomi.eu/communi...ith-xiaomi-eu-roms.43286/
Sinds vandaag maak ik gebruik van een mi8se, gekocht van een medetweaker. Mijn eerste indrukken zijn heel positief. De telefoon is erg rap in gebruik en ik heb tot nu toe in de regio Nijmegen geen beperkingen in het 4g netwerk bemerkt via Vodafone, ondanks dat band 20 niet wordt gebruikt door de telefoon. Wel zou het fijn zijn als op termijn een global of eu rom beschikbaar zou komen, er zijn nog een aantal iconen of tekens chinees die ik niet kan veranderen.
Het is niet persé zeker of er een Global (officeel van Xiaomi) komt voor de SE. Voor de gewone 8 wel, die heeft ook band 20. Daarvoor zijn ze met een beta test bezig. Maar voor de SE heb ik nog niks gehoord. Het maakt mij persoonlijk niet veel uit maar ik zie het niet snel gebeuren. Er is wel de xiaomi.eu rom die je kan draaien. Maar is niet officieel.
Vraag, ik heb mn Mi 8 binnen met MIUI Global 9.5 | Stabel 9.5.13.0 erop.
Maar ik ben een app developer die constant apps aan het deployen is via USB om te debuggen.
Nu heb ik die settings weten te enablen, en ik kan een app installeren via USB. Maar ik krijg de permissions vraag ELKE KEER>>>>>
Weet iemand of het mogelijk is om die permission vraag uit te zetten voor apk install over USB??
Maar ik ben een app developer die constant apps aan het deployen is via USB om te debuggen.
Nu heb ik die settings weten te enablen, en ik kan een app installeren via USB. Maar ik krijg de permissions vraag ELKE KEER>>>>>
Weet iemand of het mogelijk is om die permission vraag uit te zetten voor apk install over USB??
Nope, meermaals geprobeerd... heb er de global miui 9 opgegooid. Encriptie oléoléknakworst schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:43:
[...]
Je kan dit proberen maar ik ben niet verantwoordelijk als het verkeerd afloopt![]()
https://xiaomi.eu/communi...ith-xiaomi-eu-roms.43286/
Manage Apps > Permissions > Install via USB, staat daar iets?galadril schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:59:
Heb je install via USB in developers options aan staan (benodigd Mi account somehow) ?
Thanks, heb gisteren de hele dag met permissions/install usb/dev settings zitten goochelen.Xfade schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:36:
[...]
Manage Apps > Permissions > Install via USB, staat daar iets?
Heb je install via USB in developers options aan staan (benodigd Mi account somehow) ?
Uiteindelijk werkte het pas na 'MIUI Optimization' uit te hebben gezet.
Wat ik wel erg jammer vind van de Mi 8 trouwens, is dat hij niet werkt met Android Auto.
Helaas zie ik dat die op verschillende sites al gerapporteerd is, maar dat Xiaomi het nog niet als issue erkent heeft.
http://en.miui.com/thread-2951013-1-1.html
https://xiaomi.eu/communi...ars-on-car-display.44554/
Helaas zie ik dat die op verschillende sites al gerapporteerd is, maar dat Xiaomi het nog niet als issue erkent heeft.
Toen ik de Mi 8 kreeg zat er op de Chinese versie wel een automodus die werkte. Dus blijkbaar moet het wel kunnengaladril schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:08:
Wat ik wel erg jammer vind van de Mi 8 trouwens, is dat hij niet werkt met Android Auto.
Ik ken Google Auto wel lokaal openen, maar zodra de connection met de auto gemaakt word laat hij het scherm niet volledig zien. Schijnt te maken te hebben met de dpi?lekzzz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:41:
[...]
Toen ik de Mi 8 kreeg zat er op de Chinese versie wel een automodus die werkte. Dus blijkbaar moet het wel kunnen
Ff een vraag. Is er ook een Xiaomi Mi 8 bezitter die het toestel geunlocked heeft en er een eu rom op heeft gezet. Hoe zijn de ervaringen dan met de camera? Nog steeds de faciliteit dat je de notch kunt uitschakelen? Hoor het graag. Bvd.
Niet meer van toepassing.
[ Voor 87% gewijzigd door Bassbounce op 03-08-2018 18:11 ]
Ik heb een unlocked xiaomi.eu toestel. Camera is top gewoon zelfde als China firmware. Notch kun je uitschakelen, zit bij instellingen --> weergeven op volledig scherm --> verberg de inkeping.zuukie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:31:
Ff een vraag. Is er ook een Xiaomi Mi 8 bezitter die het toestel geunlocked heeft en er een eu rom op heeft gezet. Hoe zijn de ervaringen dan met de camera? Nog steeds de faciliteit dat je de notch kunt uitschakelen? Hoor het graag. Bvd.
Met de EU ROM erop is de camera er echt sprongen op vooruit gegaan tov de china stable met miui 9. Betere belichting en geen scratchy audio meer met video.zuukie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:31:
De MIUI EU ROM is gebaseerd op de china developer ROM dus de lof is nog steeds voor Xiaomi. De notch kan nog steeds gedisabled worden.
[ Voor 3% gewijzigd door ndonkersloot op 03-08-2018 22:57 ]
Klopt de laatste weekly is gebaseerd op MIUI 10 China beta. Het gps logo zegt ook dual GPS. Nauwkeurigheid in de test app die ik gebruik gaat steeds naar 4 meter. Maar dat kan aan de app liggen, als iemand een speciale GPS app heeft die dual GPS ondersteunt hoor ik het graag.
Heb het toestel ook sinds gisteren binnen en heb inmiddels miui 10 geflasht van Xiaomi eu.
Ik kom van een Oneplus 6 maar dit toestel sprak me meer aan.
Camera is sowieso beter dan de oneplus 6 en ze zijn net zo snel.
Haptic feedback is geweldig iets wat ik bij de Oneplus 6 tegen vond vallen.
Face unlock werkt in de avond veel beter als de Oneplus 6.
Always on display werkt goed alleen is het een beetje nutteloos want notificatie iconen van WhatsApp en Gmail krijg je niet erop.
En volgens mij is de helderheid van de always on display niet gebonden aan de light sensor zoals Samsung doet.
Always on display gaat wel uit in je broekzak.
Ik kom van een Oneplus 6 maar dit toestel sprak me meer aan.
Camera is sowieso beter dan de oneplus 6 en ze zijn net zo snel.
Haptic feedback is geweldig iets wat ik bij de Oneplus 6 tegen vond vallen.
Face unlock werkt in de avond veel beter als de Oneplus 6.
Always on display werkt goed alleen is het een beetje nutteloos want notificatie iconen van WhatsApp en Gmail krijg je niet erop.
En volgens mij is de helderheid van de always on display niet gebonden aan de light sensor zoals Samsung doet.
[ Voor 16% gewijzigd door Bassbounce op 04-08-2018 12:16 ]
Er zijn wel always on apps te vinden in de app store die notificaties wel kunnen laten zien. Het lijkt me dat de Miui 10 die in beta is het ook wel zal ondersteunen.Bassbounce schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:12:
Dat is gek, ik heb het zojuist getest ook op de MIUI EU ROM en werkt inderdaad niet. Op de Chinese Stable ROM met MIUI 9.5 werkt dit wel voor zowel Whatsapp als Gmail. Verwacht dat Xiaomi dit dus nog wel gaat toevoegen in hun MIUI 10. Gebruik always on niet meer (heb een flip cover) maar onder de chinese stable ROM reageerde die functie wel op het omgevingslicht.Bassbounce schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:12:
@Tiwazz
Ja dat zal wel komen denk ik, verder werkt alles perfect!
Beste Xiaomi telefoon tot nu toe.
Ja dat zal wel komen denk ik, verder werkt alles perfect!
Beste Xiaomi telefoon tot nu toe.
Ik wil ook zo snel mogelijk naar de xiaomi.eu stable zodra die uit is. Dit blijft toch een beetje een hobby prject de weekly builds. Ik zit niet te wachten op al die bugs.
Werkt bij jullie de wifi hotspot?
Werkt bij jullie de wifi hotspot?
Toch 1 nadeel ontdekt, dit toestel heeft last van verticale banding bij lage helderheid.
Dacht het al te zien tijdens het lezen van Twitter in nachtmodus, vervolgens een lcd test app gedownload en inderdaad een horizontale lijn te zien.
Tijdens normaal gebruik is het niet zo ernstig als op de foto en overdags niet zichtbaar maar dit weergeeft wel dat het probleem er is.
Dacht het al te zien tijdens het lezen van Twitter in nachtmodus, vervolgens een lcd test app gedownload en inderdaad een horizontale lijn te zien.
Tijdens normaal gebruik is het niet zo ernstig als op de foto en overdags niet zichtbaar maar dit weergeeft wel dat het probleem er is.

[ Voor 108% gewijzigd door Bassbounce op 07-08-2018 06:47 ]
U doet een beetje voorkomen dat het een globaal probleem is, ipv uw toestel :d
Nee absoluut niet, het is ook niet zichtbaar met normaal gebruik alleen als je erop let in het donker.Xfade schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:53:
U doet een beetje voorkomen dat het een globaal probleem is, ipv uw toestel :d
Ik ben veel grafisch bezig voor mijn werk en dan zie je dat direct.
En daar ben ik erg op gaan letten sinds de scherm problemen van de Mi mix 2 pixel response time traag last van enorme blur, redmi note 4 burn in, en de note 5 in mindere mate.
Ik gebruikte voorheen op m'n Mi6 de globeROM Deze draait sinds vandaag ook weer op m'n Mi8 MiUI v10 8.7.26
Blijft erg fijn en smooth
Blijft erg fijn en smooth
@Bassbounce
Welke test app heb je gebruikt? Ik ga ook eens kijken of ik het herken, ben op dat aoort dingen altijd erg scherp maar is mij nog niet opgevallen.
@lekzzz
De Globe ROM ken ik niet, wat is het verschil met bijvoorbeeld de Miui EU ROM?
Welke test app heb je gebruikt? Ik ga ook eens kijken of ik het herken, ben op dat aoort dingen altijd erg scherp maar is mij nog niet opgevallen.
@lekzzz
Gewoon even lezen op de siteTiwazz schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:47:
@Bassbounce
@lekzzz
@Tiwazz
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oledtools
Laatste optie uniformity test, kleur op groen en dan 8 procent dan is het bij mij wel zichtbaar.
Bedankt alvast
Heb de Samsung s8 ernaast gehad en die heeft geen verticale streep op de mi 8 is het wel aanwezig al is het minimaal, maar het viel me gewoon op geen deal breaker.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oledtools
Laatste optie uniformity test, kleur op groen en dan 8 procent dan is het bij mij wel zichtbaar.
Bedankt alvast
Heb de Samsung s8 ernaast gehad en die heeft geen verticale streep op de mi 8 is het wel aanwezig al is het minimaal, maar het viel me gewoon op geen deal breaker.
[ Voor 32% gewijzigd door Bassbounce op 07-08-2018 21:52 ]
@Bassbounce
Inderdaad, zie het ook. Ook een heeeel klein beetje op grijs. In de praktijk merk je hier natuurlijk helemaal niets van, naar op zon test kleur is het inderdaad te zien.
Inderdaad, zie het ook. Ook een heeeel klein beetje op grijs. In de praktijk merk je hier natuurlijk helemaal niets van, naar op zon test kleur is het inderdaad te zien.
@Tiwazz
Bedankt!!
Ligt dus niet alleen aan mij
Bedankt!!
Ligt dus niet alleen aan mij
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen en prijzen: [Xiaomi Mi 8] Levertijd & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, aanbiedingen en prijzen: [Xiaomi Mi 8] Levertijd & Prijzen