Hoe kan je vissers verjagen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 31.132 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yailen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-08 18:14
Ja je leest het goed, het gaat niet om vissen maar vissers. Bijzonder genoeg kan ik hier helemaal niets over vinden op het internet. Dus bij deze schrijven we geschiedenis.

Ik woon aan het water en aan de overkant (+/- 7 meter) zitten het hele weekend door vissers. Ze zitten er alleen, met elkaar, met een koelbox, met fietsen. Constant hoor je het geplons van blinkers en daarnaast staat er dus constant iemand mijn huis in te kijken. Als ik in de tuin zit ben ik het enige interessante om naar te kijken. Ik voel me dus constant bekeken. Er zijn in de buurt genoeg mooie plekken waar ze niet een huis in kijken, het is dus niet alsof ze bij mij aan de overkant 'moeten' zitten.

Nu zat ik te denken hoe ik ze kan motiveren om dat ene plekje over te slaan, want officieel mogen ze daar wel gewoon vissen van de gemeente.

Hebben jullie tips om het vissers niet aantrekkelijk te maken, of het vissen moeilijk te maken zodat ze doorlopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Misschien de gemeente vragen of je een klein bordje mag plaatsen die uitlegt dat er andere plekken verderop zijn, waar je als visser de bewoner aan de overkant (jij dus) niet constant aan zit te kijken? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +64 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

WouterG

Dit is geen ondertitel

Een schutting zetten zodat je jezelf niet bekeken voelt vanaf openbaar terrein?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:25
Netjes vragen of ze ergens anders willen gaan zitten? Een paar oude hengels plaatsen zodat de plek bezet lijkt?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WouterG schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:49:
Dit dus. Die mensen mogen daar gewoon zijn dus ze proberen weg te jagen is nogal onzin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
Dat zal zeker de meest effectieve methode zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat als je aan het water woont, je van het uitzicht wilt genieten :P Een schutting die je kan sluiten wanneer het je uitkomt zou misschien een uitkomst kunnen zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:50
Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:52:
[...]

Dat zal zeker de meest effectieve methode zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat als je aan het water woont, je van het uitzicht wilt genieten :P Een schutting die je kan sluiten wanneer het je uitkomt zou misschien een uitkomst kunnen zijn.
Dan is het een bewuste keuze dat mensen jouw kunnen bekijken in je eigen tuin. Zou een leuke grap worden als je zelf mag bepalen of mensen zich rond je erf mag bevinden op openbaar terrein.

TS heeft een open tuin, prima maar dan is dit de consequentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 27-05-2018 16:02 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:26
Geen idee hoe je precies woont en of je buren gaat pesten, maar je zou bijvoorbeeld een hoop geluid kunnen maken zodat ze er niet willen zitten? Of zelf alle vissen eruit vissen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maaark schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:00:
Geen idee hoe je precies woont en of je buren gaat pesten, maar je zou bijvoorbeeld een hoop geluid kunnen maken zodat ze er niet willen zitten? Of zelf alle vissen eruit vissen? :P
Denk niet dat zulke dingen de bedoeling zijn. Hij kan proberen om iets via de gemeente te regelen, anders is het gewoon pech hebben en zal de TS zijn tuin moeten aanpassen of het accepteren. Ik kan misschien ook wel een hekel hebben aan iets, maar om vervolgens aso dingen te gaan doen om dat tegen te houden gaat nergens over. Dan krijg je mensen die spijkers in het bos gaan leggen tegen de fietsers en grind in de bocht tegen motorrijders.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Je zou ook nog opzichtig de vissen kunnen verjagen. Geen vis -> geen vissers?

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maaark schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:00:
De hele tijd met een RC-bootje rond gaan varen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Misschien verhuizen? :p

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 27-05-2018 16:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yailen
Dit heeft niet mijn voorkeur omdat het een mooi uitzicht is.
Nee, het is een prachtige plek en huis.
anandus schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:07:
[...]

De hele tijd met een RC-bootje rond gaan varen :P
Ja, dit kwam ook in mijn gedachte op. Maar dat is in dezelfde categorie als een emmer met grind naast m'n tuinstoel zetten en deze 1 voor 1 naast de dobber gooien. Ik denk dat ik hier zelf ook wel heel verdrietig van wordt op den duur :P Het doel is om een oplossing te vinden zodat de visser denkt "Liever niet hier, er zijn betere plekjes" zonder dat ik zijn dag moet verpesten want hier heb ik ook geen lol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik weet niet hoe de overkant er uit ziet en hoe goed dit bereikbaar is/hoort te zijn, maar wellicht dat de oever beplant kan worden zodat de vissers "gemotiveerd" zijn een andere plek te zoeken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In overleg gaan met de visvereniging?

Even uitzoeken via https://www.vispas.nl/ welke vereniging er bij jouw actief is en misschien dat je op deze manier een weg kan vinden.

Acties:
  • +83 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Noem me maar een dramaqueen maar ik word wel een beetje verdrietig van dit soort topics. Mooi voorbeeld van de verloedering van de samenleving en de absurde ik mentaliteit van tegenwoordig. Ik kan me nog best voorstellen dat je er last van hebt, maar wat is er mis met de optie communiceren. Als dat niet lukt kan je altijd nog een 'hoe verjaag ik vissers' topic openen. Begin wel een beetje positief trouwens, als je al vanaf het begin op hoge poten komt zeiken dat je je privé uitzicht wilt acht ik de kans aanzienlijk kleiner dat ze vatbaar zijn voor je argumenten.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:29
Heb je al eens met een van die vissers gepraat? Breng ze eens een kopje koffie of een biertje en leg vriendelijk uit dat jij je prettiger voelt in je tuin als ze een stukje verderop gaan zitten. Mocht dat niet werken kun je altijd nog brandnetels aanplanten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Jay-P jamaar heel de dag dat geplons van die blinkers.... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:59
Dit dus

Alternatieven?
- zorgen dat er brandnetels of iets dergelijks gaan groeien
- met ontbijtkoek dagelijks drollen maken en die daar neerleggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twilightnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 18:48
Fonteinpomp plaatsen? Misschien dat de vissers dan 10 meter verder gaan zitten?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"Ik zit elke week gezellig te vissen, maar er gaat steeds iemand met zijn stoeltje in de tuin zitten. Ik voel me bekeken. Soms zit er zelfs een kind lawaai te maken in de tuin, zodat ik niet rustig kan vissen." ;)
Twilightnl schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:30:
Fonteinpomp plaatsen? Misschien dat de vissers dan 10 meter verder gaan zitten?
Of ze voelen zich aangevallen en je zit over vijf jaar heen-en-weer pesten en escaleren met z'n allen bij de rechter.

Als een fonteinpomp op zo'n afstand van het huis al kan.

Ga inderdaad netjes praten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Tsjongejonge wat een reacties weer. “Verhuizen”, “het mag gewoon”, “zou wat wezen als iedereen je weg kon jagen op openbaar terrein”, “pleur een schutting neer”. Dat kan wat constructiever toch? Ik vind TS goed te begrijpen, dat hij dit liever niet heeft

Inderdaad, communiceren zou een oplossing zijn. Als er echt zoveel andere plekjes zijn zouden de vissers echt wel weggaan als je het netjes vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-08 15:47
Eigenlijk vind ik dat ze daar lekker moeten kunnen vissen, is immers openbaar gebied.

Anders misschien een kattenverjager plaatsen en de toon zo laag mogelijk zetten, dan zijn ze zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

PlatoNL schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:12:
Eigenlijk vind ik dat ze daar lekker moeten kunnen vissen, is immers openbaar gebied.

Anders misschien een kattenverjager plaatsen en de toon zo laag mogelijk zetten, dan zijn ze zo weg.
Mosquito :o
Die dingen werken vaak meer om jongeren te verjagen. Ouderen horen dit weer niet.
Maar in gesprek gaan lijkt me beter. Probeer zelf ook even een andere visstek te zoeken om een beetje behulpzaam over te komen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +81 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik zou mij vermommen als een eend en als ze er dan zitten, dan zou ik de sloot inspringen en keihard gaan kwaken.

Vissers haten denk ik eenden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
PlatoNL schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:12:

President schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Dit dus

Alternatieven?
- zorgen dat er brandnetels of iets dergelijks gaan groeien
- met ontbijtkoek dagelijks drollen maken en die daar neerleggen
Ik snap dit soort reacties niet. In eerste instantie het (imo) juiste zeggen, maar vervolgens wel met een oplossing komen waarmee je mensen wegpest :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Yailen Het water is waarschijnlijk gepacht door een visvereniging, met een pas/vergunning mag er dus gevist worden. Blinkeren mag volgens mij(nog ) niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Dit dus niet. Dit valt onder Giftige eerste reactie op elke topic

[ Voor 80% gewijzigd door Señor Sjon op 28-05-2018 09:00 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Lodo schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:16:
Ik zou mij vermommen als een eend en als ze er dan zitten, dan zou ik de sloot inspringen en keihard gaan kwaken.

Vissers haten denk ik eenden.
Heerlijk, die tekenfilmhumor _O_

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Rmg

Hackus schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:19:
@Yailen Het water is waarschijnlijk gepacht door een visvereniging, met een pas/vergunning mag er dus gevist worden. Blinkeren mag volgens mij(nog ) niet.
Gesloten tijd is tot de laatste zaterdag van mei, het mag weer dus. Maar blinkeren doe je niet statisch met een stoeltje :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 27-05-2018 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rmg schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:22:
[...]

Gesloten tijd is tot de laatste zaterdag van mei, het mag weer dus. Maar blinkeren doe je niet statisch met een stoeltje :+
Dat is dan sinds vandaag en niet zoals ts zegt vaker. En blinkeren doe ik lopend langs het water ja.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:27
Hippocampus schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:29:
@Jay-P jamaar heel de dag dat geplons van die blinkers.... :/
Jamaar:
1. je kiest ervoor om daar te wonen, een plek waar mensen hun rust in vissen mogen vinden.
2. je kiest ervoor om niks qua schuttingen te plaatsen.

De oplossing kan dus niet zijn: hoe kan je vissers verjagen.. Omgekeerde wereld weer eens hier.

Zorgen de vissers voor overlast? Alcohol, keiharde muziek, schreeuwen en alles wat de openbare rust verstoort? Dan zou je iets hebben, maar onschuldige vissers VERJAGEN? Haha.

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2018 17:31 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

En als je dan toch van het uitzicht wilt blijven genieten: Een schutting met 1-way-glas.... Zie je zelf het mooie uitzicht en de vissers zien zichzelf :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Ik snap het gevoel van de TS an sich echter wel.
Als de vissers daar zitten, en jij loopt in je tuin, is het vrij aannemelijk dat de vissers toch kijken, want er is "actie". :+
Alleen met wegjagen/pesten ga je geen vrienden maken. En wat als het constant andere vissers zijn? Schiet je al helemaal nergens mee op.

Maar een schutting is dus geen optie. Nu weet ik niet hoe je tuin eruit ziet, maar is het wel een optie om een lage heg neer te zetten? Hoeft natuurlijk niet strak op je over, maar een stukje terug de tuin in bijvoorbeeld?
En dan iets van 1-1.5m hoog? Kijk je nog steeds overheen, maar toch meer afgeschermd dan helemaal niets.
Werkt natuurlijk niet als je een terras direct aan het water hebt gemaakt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:47

Punkrocker

Mostly harmless

Bordje neerzetten met: Visser voelen ook pijn. Beetje op hun gevoel werken... :+

Praatje maken werkt het beste, denk ik.
Succes. Ik snap je probleem wel maar weet geen oplossing anders dan in overleg gaan.

Als ze 10 m opschuiven, zitten ze dan bij de buren?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yailen
Het is niet mijn bedoeling om te zeiken, maar om een oplossing te vinden waar de visser niet boos is of aangevallen en waar ik geen last van ze heb. Pesten is dus geen optie.
Mandrake466 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:21:
Wat zeiden de vissers toen je je probleem aan ze had voorgelegd?
Praten is eigenlijk ook niet echt een optie. De blinkeraars staan er een half uurtje, de andere vissers zitten er hooguit 3 uur maar vaak korter. Daarna is de plek hooguit een kwartiertje leeg en dan wordt hij gevonden door de volgende visser. Dus over de dag heen is de plek constant bezet, maar wel door 6-10 mensen. Dus als ik elke keer naar de andere kant moet lopen om een biertje aan te bieden en ze vriendelijk te verzoeken om weg te gaan, dan heb ik 2 kratten per weekend nodig :+.
Nee, maar zelfs als iedere visser denkt dat hij ons misschien lastig valt en dus maar even kort blijft, dan zitten er de hele dag door mensen.
Vorkie schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:18:
In overleg gaan met de visvereniging?

Even uitzoeken via https://www.vispas.nl/ welke vereniging er bij jouw actief is en misschien dat je op deze manier een weg kan vinden.
Goed idee! Ik wist niet waar ik moest zijn met mijn vraag, maar ik zal ze eens aanschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:35
Herkenbaar. Mijn ouders woonden aan een kanaal van kilometers lengte, maar toch moesten die vissers altijd bij hun voor de deur zitten. Ik snap wel waarom, want op een dag zat er een remi-visser die de auto niet meer aan de praat kreeg. Kon ie mooi even bij m’n ouders vragen om hulp. Die hij ook kreeg. Daarom zitten ze dus te vissen in de buurt van een woning.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Yailen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:10:
[...]

Dit heeft niet mijn voorkeur omdat het een mooi uitzicht is.

[...]

Nee, het is een prachtige plek en huis.

[...]

Ja, dit kwam ook in mijn gedachte op. Maar dat is in dezelfde categorie als een emmer met grind naast m'n tuinstoel zetten en deze 1 voor 1 naast de dobber gooien. Ik denk dat ik hier zelf ook wel heel verdrietig van wordt op den duur :P Het doel is om een oplossing te vinden zodat de visser denkt "Liever niet hier, er zijn betere plekjes" zonder dat ik zijn dag moet verpesten want hier heb ik ook geen lol aan.
Zo'n rc bootje valt wel te automatiseren :)

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Yailen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:36:
Dus als ik elke keer naar de andere kant moet lopen om een biertje aan te bieden en ze vriendelijk te verzoeken om weg te gaan, dan heb ik 2 kratten per weekend nodig :+.
Dat gaat op een gegeven moment wat ongezond worden ja :P

Maar: steeds andere mensen, dan moet er toch een goede reden zijn waarom men vooral allemaal daar gaat zitten? Misschien inderdaad iets met een vergunning (geen idee), maar misschien wel een andere reden. Dat zou je er toch eens kunnen vragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 22:45

Rmg

Als roofvisser kam je gewoon het hele vaartje uit. Als witvisser kijk je of je je stoel een beetje neer kan zetten.

Steigertjes, duikers/buizen, bootjes en andere objecten in het water maken het ook nog altijd ff interessant om te proberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Moet je de grond maar kopen aan de overkant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Waarom niet een rodpodje met hengels in je tuin zetten. als zij die zien staan met lijn uiteraard uitgeworpen (Gewoon stukje lood op de hoofdlijn binden)

Ik zou dan niet tegenover die rodpod met hengels gaan zitten ivm met kans van haken van lijn paar meter tegenover me.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Croga schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:31:
[...]

En als je dan toch van het uitzicht wilt blijven genieten: Een schutting met 1-way-glas.... Zie je zelf het mooie uitzicht en de vissers zien zichzelf :-)
One-way glas bestaat niet. Enkel halfdoorlatende spiegels, maar dat werkt dus alleen als de ene ruimte veel donkerder is dan de andere.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Ik zie nog weinig originele suggesties.

Een fonteintje met bewegings sensor. Zodra er vissers komen gaat de fontein aan.

Netje spannen vlak boven het water.

Struiken plaatsen aan de overkant.

Bordje ophangen. Richting de overkant.“Beste visser, bedankt voor mijn privacy!”

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dekaasboer schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:32:
Een fonteintje met bewegings sensor. Zodra er vissers komen gaat de fontein aan.

Netje spannen vlak boven het water.

Struiken plaatsen aan de overkant.
Het gaat om openbaar terrein he..

Zelf hengel uitwerpen vanuit eigen tuin is iets anders. Als het water niet te breed is dan. (OTOH, als de overkant 100m verderop is dan was er geen irritatie geweest).

offtopic:
* F_J_K blij dat de flat aan de overkant verborgen is door de bomen in m'n tuin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:18:
[...]

[...]

Ik snap dit soort reacties niet. In eerste instantie het (imo) juiste zeggen, maar vervolgens wel met een oplossing komen waarmee je mensen wegpest :?
De vissers hebben het recht om te vissen, mijn persoonlijke mening over die 'sport' / 'hobby' laat ik maar even achterwege...

Maar TS heeft ook rechten waar hij gebruik van kan maken, ik zou niet willen dat hij geweld gebruikt of op een andere manier regels of wetten breekt.

Wel ben ik het met TS eens dat een mens privacy heeft, ook met een huis aan het water (daarbij hoort een open uitzicht over het water). Als men voor jouw huis een bankje neer zet op gemeentelijke grond dan zou je dat ook niet prettig vinden omdat ze dan de hele dag in je huiskamer kijken. Ook mensen die de hele dag voor jouw raam staan op de stoep zou je niet willen... Een buurman of buurvrouw die vanuit zijn slaapkamer bij jou naar binnen kijkt of in de tuin kijkt (want hij is aan het vogelspotten) zou je ook niet oké vinden, of zou je daar geen probleem mee hebben?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Geez, wat een vijandige opties allemaal.

Plaats halverwege / op twee-derde van je tuin een haagbeuk (geen beukenhaag). Zodra het lekker weer is en jij buiten wilt zitten is die haag groen, 's winters laat de haagbeuk zijn blad vallen en kan je alsnog van je af kijken.
Wil je wel van je af kijken en zitten er geen vissers dan kan je aan de andere kant van de haag zitten.
Zo'n haag hoeft ook niet hoog te zijn, 80 cm is hoog genoeg zodat jij daarachter kan liggen op een stoel zonder dat je bekeken kan worden. Zo'n haag hoeft ook niet over de hele breedte, de helft is genoeg, en daar creëer je ook nog mooie zitjes mee. Een laag muurtje zou ook kunnen. Als je daar wat groen op/in plant en een watervalletje maakt dan overstemt dat watervalletje het geplons van de vissers ook nog eens.

Als je langs een snelweg woont hoor je ook motorgeluid, bij water hoor je eenden/kikkers/geplons van vissers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 23:42

SuBBaSS

-has Ryzen

Het zal allemaal wel mogen enzo dat ze daar zitten, maar hier wordt ook wel heel makkelijk gedaan hoor.
Kan me zo goed voorstellen dat het strontvervelend is als zulke figuren dan ipv. zich bezig houden met waar ze er voor zijn (vissen) jou de 'hele tijd' in de gaten gaan houden.

Sterker nog: heb hier in eenzelfde soort situatie gezeten, maar dan overburen die blijkbaar weinig anders te doen hadden dan bij elke kans die ze hadden naar binnen te loeren (en dan waren het ook nog van die 'buurt-kwebbelaars').
Heb serieus op het punt gestaan om dan maar in mijn blote tokus door het huis te gaan lopen, maar 'de natuur' heeft gelukkig een handje geholpen (oudjes zijn naar een verzorgingshuis verkast).
Ook voor de TS is dat ws. geen optie.

Wellicht heeft hij kinderen ofzo? Laat die lekker luid (op je eigen terrein) spelen. Herrie vinden vissen (en vissers) ook niet relaxed toch?
Ben zelf geen visser, geen geduld voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SuBBaSS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:53:
Het zal allemaal wel mogen enzo dat ze daar zitten, maar hier wordt ook wel heel makkelijk gedaan hoor.
Kan me zo goed voorstellen dat het strontvervelend is als zulke figuren dan ipv. zich bezig houden met waar ze er voor zijn (vissen) jou de 'hele tijd' in de gaten gaan houden.
:z Dit baseer je echt nergens op.

Ik gok dat die vissers niks raars doen, maar omdat vissen nou eenmaal een geduldsport is, wat lang niet altijd even boeiend is, dat ze wel eens Yailen's kant op kijken en dat vindt hij vervelend. (Waar niks mis mee is om dat vervelend te vinden, maar om er van te maken dat de vissers hem in de gaten houden in plaats van te vissen... wtf?)

Maar in plaats van aannames te doen, laten we het @Yailen zelf vragen: doen vissers wel eens iets vervelends/verdachts, of is het meer het idee?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:48:
Misschien de gemeente vragen of je een klein bordje mag plaatsen die uitlegt dat er andere plekken verderop zijn, waar je als visser de bewoner aan de overkant (jij dus) niet constant aan zit te kijken? :)
En toch vind ik post nr 2 tot nu toe de beste. Plaats een bordje, ergens in het water bijv, met iets van de strekking als "Succes met vissen, maar houd rekening met de privacy van de overkant...alvast bedankt! ps....100 meter verderop bijten ze beter"

Kleine moeite, genoeg om eens te testen toch :P

Ik zie wel vaker vriendelijke bordjes van buurtgenoten en persoonlijk vind ik het altijd wel symphatiek. Zo zijn hier aan de vecht bijvoorbeeld bewoners die vriendelijke vragen: "Zou u zo vriendelijk willen zijn uw snelheid hier te minderen? Onze begroeing kan hier niet goed tegen. Alvast bedankt en behouden vaart"

[ Voor 21% gewijzigd door bonzz.netninja op 27-05-2018 21:08 . Reden: spelfout ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:59:
[...]

:z Dit baseer je echt nergens op.

Ik gok dat die vissers niks raars doen, maar omdat vissen nou eenmaal een geduldsport is, wat lang niet altijd even boeiend is, dat ze wel eens Yailen's kant op kijken en dat vindt hij vervelend. (Waar niks mis mee is om dat vervelend te vinden, maar om er van te maken dat de vissers hem in de gaten houden in plaats van te vissen... wtf?)

Maar in plaats van aannames te doen, laten we het @Yailen zelf vragen: doen vissers wel eens iets vervelends/verdachts, of is het meer het idee?
Nee echt inderdaad, helemaal nergens. :Z
Constant hoor je het geplons van blinkers en daarnaast staat er dus constant iemand mijn huis in te kijken. Als ik in de tuin zit ben ik het enige interessante om naar te kijken. Ik voel me dus constant bekeken.
Dat is wat 'we' hebben. En daar reageer ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SuBBaSS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:01:
[...]

Nee echt inderdaad, helemaal nergens. :Z

[...]

Dat is wat 'we' hebben. En daar reageer ik op.
Yep, dat heb ik ook gelezen en daar haal ik zelfs met de slechtste gedachten niet uit dat die vissers opzettelijk iets vervelends doen. Ze kijken soms zijn kant op, wat onontkomelijk is als je recht tegenover een huis zit.

Jij kijkt nooit naar de overkant van je straat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:04:
[...]

Yep, dat heb ik ook gelezen en daar haal ik zelfs met de slechtste gedachten niet uit dat die vissers iets opzettelijk vervelends doen. Ze kijken soms zijn kant op, wat onontkomelijk is als je recht tegenover een huis zit.

Jij kijkt nooit naar de overkant van de straat?
De vissers doen niks verkeerds.

Ik kijk wel eens naar de overkant van de straat, maar als ik een uur op de stoep ga zitten bij jouw huis (en dus zo via voorraam bij jou naar binnen kijk) dan zou je de eerste keer waarschijnlijk je gordijnen dicht doen maar als ik het dagelijks doe (of anderen) dan zou je het vast ook storend vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
President schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:07:
[...]

Ik kijk wel eens naar de overkant van de straat, maar als ik een uur op de stoep ga zitten bij jouw huis (en dus zo via voorraam bij jou naar binnen kijk) dan zou je de eerste keer waarschijnlijk je gordijnen dicht doen maar als ik het dagelijks doe (of anderen) dan zou je het vast ook storend vinden?
Ik heb folie op m'n ramen geplakt, omdat ik het inderdaad heel vervelend vind als mensen m'n huis in kijken :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zou de meest stinkende mest die het lokale tuincentrum heeft halen en de oever aan de overkant wat bemesten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yailen
Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:59:
[...]
Nee het is maar een idee, maar als ik op mijn steiger sta en ik ga naar ze kijken dan kijken ze 100% van de keren terug. Dus je wordt wel opgemerkt. Vanuit de overkant kijk je ook mijn woonkamer en keuken in. Dus je kan nog best veel zien als je wilt.
(ja ik kan met mijn gordijnen dicht zitten, maar dat is ook niet echt een top plan).
NeHoX schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:36:
Waarom niet een rodpodje met hengels in je tuin zetten. als zij die zien staan met lijn uiteraard uitgeworpen (Gewoon stukje lood op de hoofdlijn binden)

Ik zou dan niet tegenover die rodpod met hengels gaan zitten ivm met kans van haken van lijn paar meter tegenover me.
Dat is nog wel een goed idee, best ironisch want daarvoor moet ik waarschijnlijk wel even een vispas aangeschaffen ;) om te voorkomen dat ik op de bon geslingerd wordt.
bonzz.netninja schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:59:
[...]

En toch vind ik post nr 2 tot nu toe de beste. Plaats een bordje, ergens in het water bijv, met iets van de strekking als "Succes met vissen, maar houd rekening met de privacy van de overkant...alvast bedankt! ps....100 meter verderop bijten ze beter"

Kleine moeite, genoeg om eens te testen toch :P
Dit is ook een goede optie, er staat een oude boom aan de overkant waar ik het bordje op kan spijkeren. Moet wel een beetje een nette oplossing zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

President schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:07:
[...]

Maar vissers staren niet een uur lang in een huis, ze vangen eens een visje, gooien opnieuw in, hangen een nieuw friemelbeest eraan, verplaatsen hun dobber, kletsen met elkaar.

Ik denk dat TS gewoon in z'n blote tokus kan rondlopen, en waarschijnlijk duurt het best lang eer de vissers het doorhebben :P

Maarja, hoe lullig het ook klinkt, als je aan water gaat wonen wat blijkbaar niet heel breed is, en blijkbaar heb je veel inkijk, dan zullen mensen "naar binnen kijken", ik loop dagelijks met mijn hond langs heel wat huizen aan het water, en dan kijk ik ook wel richting de huizen. Tja, ik ga niet 500m lang strak voor mezelf uit kijken :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Bord met een logo dat honden mogen poepen en zelf een neppe neer zetten XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Doe maar niet...

[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 28-05-2018 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Reageer dan niet... |:( Volgens mij zet je nu trouwens aan tot een misdrijf.

Reageer er zelf dan ook niet op, maar rapporteer het gewoon.

[ Voor 41% gewijzigd door Señor Sjon op 28-05-2018 09:02 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:04:
[...]

Yep, dat heb ik ook gelezen en daar haal ik zelfs met de slechtste gedachten niet uit dat die vissers opzettelijk iets vervelends doen. Ze kijken soms zijn kant op, wat onontkomelijk is als je recht tegenover een huis zit.

Jij kijkt nooit naar de overkant van je straat?
TS geeft aan dat hij het als een probleem ervaart.
Kunnen we dat in twijfel gaan trekken, maar dat lost het probleem van TS niet op.
En aangezien ik een soortgelijke situatie heb gezeten kan ik je vertellen dat jouw benadering ('het zal wel meevallen, ligt waarschijnlijk vooral aan jou') er niet 'zomaar' voor gaat zorgen dat TS er minder last van heeft.

Maar goed, constructief dan:
- Probeer idd. een gesprek aan te gaan en vraag dan bijv. waarom zij per se tegenover zijn huis moeten vissen en of het een (heel groot) probleem is om dat bijv. 50 m. verderop te doen (ivm. privacy).

Gewoon op een normale manier natuurlijk, niet meteen 'in de aanval'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heb je al eens met ze gesproken...?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SuBBaSS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:27:
[...]

TS geeft aan dat hij het als een probleem ervaart.
Kunnen we dat in twijfel gaan trekken, maar dat lost het probleem van TS niet op.
En aangezien ik een soortgelijke situatie heb gezeten kan ik je vertellen dat jouw benadering ('het zal wel meevallen, ligt waarschijnlijk vooral aan jou') er niet 'zomaar' voor gaat zorgen dat TS er minder last van heeft.
Ik geef toch ook constructieve oplossingen? :> Ik ga alleen niet gelijk van het ergste uit.
Maar goed, constructief dan:
- Probeer idd. een gesprek aan te gaan en vraag dan bijv. waarom zij per se tegenover zijn huis moeten vissen en of het een (heel groot) probleem is om dat bijv. 50 m. verderop te doen (ivm. privacy).

Gewoon op een normale manier natuurlijk, niet meteen 'in de aanval'.
Het zijn iedere keer andere vissers, dan blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er zelf als visser tussem zitten en vang alle vissen voordat zij ze vangen.
Of ga er zelf als visser tussen zitten en zet lekker muziek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
NeHoX schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:36:

Dit lijkt me de beste oplossing. En anders met de visvereniging praten idd, hoewel ik betwijfel of ze een stuk water afzetten voor iemand die last heeft van "plomp" geluiden. Inkijk kun je zelf oplossen.

Sowieso moet je je afvragen: wat was er eerst, het water of het huis?
Doet me een beetje denken aan die lui die liepen te klagen dat de kroeg teveel lawaai maakte, terwijl die er allang zat voordat ze er boven kwamen wonen, namelijk ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:29:
[...]
Ik geef toch ook constructieve oplossingen? :> Ik ga alleen niet gelijk van het ergste uit.

[...]

Het zijn iedere keer andere vissers, dan blijf je bezig.
Zo'n bordje oid. zou ook mijn tweede optie zijn dan, zoals al eerder voorgesteld.

Overigens ga ik ook niet meteen van het ergste uit, ik ga uit van wat TS zegt.
Ben ervan overtuigd dat vissers ook gewoon sociale mensen zijn (ja behalve die ene van de rijdende rechter dan https://youtu.be/FhpyDBgAmTI) en best voor reden vatbaar.
Tenzij het natuurlijk een 'extra-special spot' is ofzo, dan kan het lastig worden en dan zal TS waarschijnlijk toch moeten kijken naar 'afscherming' (schutting/haag/windscherm etc.) hoe naar dat ook is.

[ Voor 1% gewijzigd door SuBBaSS op 27-05-2018 21:12 . Reden: Ff linkje naar Vistuig erbij geplakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SuBBaSS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:38:
[...]

Zo'n bordje oid. zou ook mijn tweede optie zijn dan, zoals al eerder voorgesteld.
Voorgesteld door mij, mocht het je niet opgevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je HOEFT niet te reageren.

[ Voor 76% gewijzigd door Señor Sjon op 28-05-2018 09:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:39:
[...]

Voorgesteld door mij, mocht het je niet opgevallen zijn.
10 punten voor jou! d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Yailen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:10:

[...]

Toch denk ik dat je heel blij gaat worden met deze submarine van de vakantie gift guide:

HappyCow 777-216 Wireless Remote Control Mini Submarine

Misschien kun je 'm nog modden met een onderwater camera, beetje tegen die blinkers aantikken onderwater.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Laatst online: 14-11-2022
Yailen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:45:
Ja je leest het goed, het gaat niet om vissen maar vissers. Bijzonder genoeg kan ik hier helemaal niets over vinden op het internet. Dus bij deze schrijven we geschiedenis.

Ik woon aan het water en aan de overkant (+/- 7 meter) zitten het hele weekend door vissers. Ze zitten er alleen, met elkaar, met een koelbox, met fietsen. Constant hoor je het geplons van blinkers en daarnaast staat er dus constant iemand mijn huis in te kijken. Als ik in de tuin zit ben ik het enige interessante om naar te kijken. Ik voel me dus constant bekeken. Er zijn in de buurt genoeg mooie plekken waar ze niet een huis in kijken, het is dus niet alsof ze bij mij aan de overkant 'moeten' zitten.

Nu zat ik te denken hoe ik ze kan motiveren om dat ene plekje over te slaan, want officieel mogen ze daar wel gewoon vissen van de gemeente.

Hebben jullie tips om het vissers niet aantrekkelijk te maken, of het vissen moeilijk te maken zodat ze doorlopen?
Water Lelies laten groeien

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stoeltje en hengel neerzetten met 'ben zo terug'

Maar ik denk dat wekelijks een emmertje mest een aardige oplossing is. En mogelijk wat extra begroeing. Als er distels verderop zitten kun je die ook neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Berg paardenstront ophalen bij de manege en er neer tiefen. Of een treurwilg in je tuin planten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:00
Als je niet in kan leven in situatie van de TS, reageer dan niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Señor Sjon op 28-05-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sowieso vind ik het wel apart. Er is dus niks bijzonders voor TS zijn huis, maar alle vissers in de omgeving komen precies op dat plekje vissen? Immers de ene is nog niet weg of de volgende zit er.

Ik heb helaas met enige regelmaat hangjongeren. Oftewel schreeuwen, gegil, trots op hun brommertjes, etc. Zelfs als ze 'rustig' zijn is hun praten nogal luid als je wil slapen. En nu wil ik niet de kindjes in Afrika erbij halen, maar het hele probleem is nu dus dat mensen hun ding doen voor je huis? En dan soms eens kijken omdat je geen schutting wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ga eens aan de praat met de plantsoenendienst en kijk of die wat berberis en/of hulststruikjes daar neer kunnen zetten. Die prikkelstruiken houden de vissers wel weg en je doet het niet zelf (officiëel).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 23:13
De paardenstront is genoemd. Zelf zou ik een telescoopje neergooien met een dobber in het midden van de plas, en zoveel mogelijk oppervlakte claimen. Of praten :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Speakertje in 't water hangen o.i.d.. Of zelf iedere dag fanatiek vissen en niet teruggooien.

Maar is allemaal niet zo sportief.

Plaats een schutting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

Met een bordje zou ik oppassen, vooral met de toonzetting. Met hondepoep proberen mensen dat ook wel eens en het resultaat is vaak dat ze dan ineens juist de volle lading krijgen.

Even babbelen werkt waarschijnlijk beter. Bij een bordje wordt de intonatie al snel verkeerd uitgelegd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Joejoe!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou juist de gemeente vragen hun beleid aan te passen.
Ze mogen er nu nog wel zitten, maar dat wil niet zeggen dat dat altijd zo moet blijven.
Wellicht kun je de gemeente overtuigen dat er voldoende alternatieven zijn, en dat het gebruiken van die plek jouw privacy aantast. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Anders inderdaad in overleg met de vereniging / mensen iets regelen.

Minder aantrekkelijk maken: jaag juist wel die vissen weg, dan zijn ze snel uitgevist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat helpt misschien tegen vissen, maar niet tegen vissers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dit doet me erg denken aan:
"Ik heb nu een leuk huis vlakbij het station maar ik stoor me erg aan de treinen"...
Of "Ik woon sinds kort prachtig in een polder vlakbij Schiphol alleen die vliegtuigen he? Ik ga een actiegroep starten!!!!111111".
Idem voor mensen die in de buurt van het circuit in Zandvoort gaan wonen en dan klagen over het geluid.

Sorry hoor, maar die waterkant was er al toen je dat huis kocht, er mocht toen hoogstwaarschijnlijk daar ook al gevist worden.

Dat je je dat niet gerealiseerd had (of dat je daar tijdelijk blind voor was door een roze waas) ga je nu op (het plezier van) anderen afwentelen??? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:37:
[...]

Dat helpt misschien tegen vissen, maar niet tegen vissers.
Zonder vissen geen vissers.

Joejoe!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
DonMetal schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:41:
[...]

Zonder vissen geen vissers.
Want vissen en vissers zitten met elkaar in een WhatsApp-groepje, om te laten weten waar ze zitten?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Je tuin tijdelijk verhuren aan wat homo exhibitionisten. Zelfs als dat niet werkt, hou je er nog in ieder geval wat geld aan over.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon niks van de vissers aantrekken en veder gaan met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:41:
[...]

Want vissen en vissers zitten met elkaar in een WhatsApp-groepje, om te laten weten waar ze zitten?
Als je er vanuit gaat dat het altijd ongeveer de zelfde groep vissers is, en die merken dat er op een bepaalde plek niks te vangen valt, gaan ze daar op termijn simpelweg niet meer zitten.

Ik ben opgegroeid aan een groot meer waar altijd vissers zitten. Die zitten altijd aan een helft van het meer, omdat daar wel wat te vangen valt. Aan de andere kant zitten alleen vissers die daar voor het eerst komen (en er dan achter komen dat er niks te vangen valt).

Joejoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
DonMetal schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:49:
[...]

Als je er vanuit gaat dat het altijd ongeveer de zelfde groep vissers is, en die merken dat er op een bepaalde plek niks te vangen valt, gaan ze daar op termijn simpelweg niet meer zitten.

Ik ben opgegroeid aan een groot meer waar altijd vissers zitten. Die zitten altijd aan een helft van het meer, omdat daar wel wat te vangen valt. Aan de andere kant zitten alleen vissers die daar voor het eerst komen (en er dan achter komen dat er niks te vangen valt).
En dus zit uiteindelijk aan heel dat meer overal vissers. Bedankt voor het bewijzen van m'n punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:51:
[...]

En dus zit uiteindelijk aan heel dat meer overal vissers. Bedankt voor het bewijzen van m'n punt :+
Dus niet. Je kunt maar 1 keer voor de eerste keer naar zo'n meer komen, en de nieuwe aanwas vissers is niet oneindig groot, dus zit onder aan de streep haast nooit iemand aan de andere kant van het meer. Praktijkvoorbeeld, geen theorie.

Joejoe!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Er wordt over TS gesproken als "hij", "hem" en "zijn", maar is TS niet stiekem een hele aantrekkelijke dame met een mooie boezem?

Veel succes met die vissers wegkrijgen dan als TS in de tuin ligt te zonnen.... ;)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een net neerhangen?

Een visser wil namelijk niet achter het net vissen :+

Uiteraard kun je schapen gaan houden op die oever.
bvk schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:54:
Er wordt over TS gesproken als "hij", "hem" en "zijn", maar is TS niet stiekem een hele aantrekkelijke dame met een mooie boezem?

Veel succes met die vissers wegkrijgen dan als TS in de tuin ligt te zonnen.... ;)
En dan zijn alle vissers man & straight of vrouw & lesbisch?
Dat alle vissers homo's zijn ...... <censuur> 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

7 meter vind ik een afstand waarbij ik het ook ongemakkelijk zou vinden. Ik denk dat het het beste is als:

je in gesprek gaat met de vissers en als dat niks oplevert de gemeente vraagt of ze wellicht wat begroeiing zouden kunnen planten.

Leven en laten leven uiteraard, maar ik vind dat de vissers zich dit ook kunnen realiseren. Helemaal als er voldoende andere plekken zijn waar je je hengel uit kunt gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sméagol schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:43:
Je tuin tijdelijk verhuren aan wat homo exhibitionisten. Zelfs als dat niet werkt, hou je er nog in ieder geval wat geld aan over.
Wat zouden die vissers daartegen hebben? En het is dan niet minder een 'aandachtstrekker' dan TS zelf als het het enige is dat er te zien is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Een vriendelijk bordje lijkt me nog het meest aangewezen. Iets met vragen voor rspect voor de privacy. En zelf vissen aan de overkant lijkt me ook wel iets.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5262/5628381366_de45dc3d76.jpg

Tenzij ze bananen bij zich hebben natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door enchion op 27-05-2018 22:07 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Room42 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:59:
[...]

Wat zouden die vissers daartegen hebben? En het is dan niet minder een 'aandachtstrekker' dan TS zelf als het het enige is dat er te zien is.
Mogelijk niks, ik geef geen garantie dat 't werkt. Maar persoonlijk zou ik 't onsmakelijk vinden, en dus vertrekken.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:50
Ha, dit is een bekend probleem. Bij mij zitten ze ook regelmatig in de achtertuin, vooral omdat een van de buren daar wat koi karpers heeft uitgezet.. Best wel ongemakkelijk als je net in je onderbroek op de bank zit op een brakke zondag.

Een nep bordje werkt inderdaad redelijk goed. Sinds we die hebben durven de meeste kinderen er niet meer te vissen. Verder laten we het stukje aan het water lekker overwoekeren met struiken. Nu blijven er alleen nog wat fanatiekelingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik ben zelf visser maar 7 meter slootje en blijven hangen en gooien met kunstaas hele uren lang slaat nergens op 5 -15 min max en dan weer verkassen want dan ga je daar niets vangen.

Als je blijkbaar een stijgertje heb en dan een tijdje niets in de sloot zou voor mij ook een reden zijn om er wat aasjes langs te gooien. Vissen zitten vaak bij opstakels.

Maar blijkbaar is de waterkant bereikbaar met de fiets dus zo vreemd is het niet als er mensen bij je naar binnen kijken.

Woon je soms op een 3 of 4 sprong in de sloot? Ook mooi plekje dan om te vissen.

Denk dat je naar een beuken haagje moet gaan zoeken als je je zo bespied voelt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jay-P schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:22:
Noem me maar een dramaqueen maar ik word wel een beetje verdrietig van dit soort topics. Mooi voorbeeld van de verloedering van de samenleving en de absurde ik mentaliteit van tegenwoordig. Ik kan me nog best voorstellen dat je er last van hebt, maar wat is er mis met de optie communiceren. Als dat niet lukt kan je altijd nog een 'hoe verjaag ik vissers' topic openen. Begin wel een beetje positief trouwens, als je al vanaf het begin op hoge poten komt zeiken dat je je privé uitzicht wilt acht ik de kans aanzienlijk kleiner dat ze vatbaar zijn voor je argumenten.
Je kan het ook omdraaien: tegenwoordig houdt niemand meer rekening met anderen.
Heb hier nu ook buiten mensen zitten die nu 'lekker kletsen', als ik kinderen zou hebben zouden die van het lawaai niet in slaap vallen. Tevens zit iedereen tegenwoordig met die *** radio's/speakers buiten, waardoor ik maar moet meegenieten want Andre Hazes is zo'n leuke muziek en lekker Hollands.

Het is makkelijk als je er zelf geen last van hebt en praten gaat ook niet altijd lekker weet ik uit eigen ervaring. Al is praten de eerste stap, waarna je daarna weer vervolgens stappen kunt/moet nemen.

Ik vind dit wel een moeilijk verhaal, echter gaat het hier wel op privacy. Zelf zou ik er rekening mee proberen te houden en niet voor iemand zijn huis/uitzicht gaan zitten - ik ken die mensen gewoonweg niet en zij hoeven mij ook niet zien zitten. Kan mij niet voorstellen dat 5 meter verderop de vissen niet bijten of geen goede plek zou zijn.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.