Als je het niet erg vindt dan sla ik het bovenstaande gezuig naar de bekende weg liever over, maar op dit laatste antwoord wil ik graag ingaan.
De insteek naar de gemeente zou die van "een open vraag" kunnen zijn, nml. dat je gezien "de tijdsduur" van dit gegluur je dusdanig in je privacy wordt aangetast dat je je afvraagt of de gemeente daar
voor alle partijen een oplossing voor kan bedenken.
Laat de gemeente vooral zelf met mogelijke voorstellen komen voor er gele, of rode kaarten worden uitgewisseld.
Heb vroeger enkele jaren een bushalte voor de deur gehad die de potentie had soortgelijke ergernissen op te roepen.
Maar dat gebeurde niet, omdat de wachtenden in het bushokje kennelijk de basale code kenden niet naast elkaar je woonkamer in te gaan gluren.
Ik kan mij zelfs niet herinneren dat een verdwaalde enkeling zoiets een keer heeft gedaan.
Deze potentiële overlast bleek in de praktijk dus niet voor te komen.
Zo anders de situatie van de TS, waar vissers nu naast elkaar op krukjes gaan zitten om je gezamenlijk urenlang te kunnen begluren en dat voelt nu eenmaal niet goed.
Voor niemand niet durf ik te zeggen.
Jij maakt er "het bederven van een uitzicht" van, maar deze overlast gaat iets dieper dan dat en het is nogmaals flauw om dat te blijven negeren.
In het dierenrijk (waar wij niet zo bijster ver van afstaan) wordt langdurig staren als uiterst vijandig beschouwd en van onze honden weet ik dat je dan na een minuut of vijf het bloed al van de muren kunt boenen.
Kennelijk raakt de TS hier dus een evolutionaire zenuw, die ook met geringe empathie prima te begrijpen moet zijn.
Als de gemeente een beetje slim is, dan probeert zij behulpzaam mee te denken met deze moeizame patstelling.
Het afwegen van dit soort belangen is een taak waar zij niet voor mogen weglopen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 30-05-2018 04:05
]