Hoe kan je vissers verjagen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 31.133 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

bvk schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:54:
Er wordt over TS gesproken als "hij", "hem" en "zijn", maar is TS niet stiekem een hele aantrekkelijke dame met een mooie boezem?

Veel succes met die vissers wegkrijgen dan als TS in de tuin ligt te zonnen.... ;)
Stiekem hebben ze helemaal geen aas aan de hengel. Hoeft ook niet, want iedereen weet immers dat daar toch niets in dat dooie water leeft :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 11:22
Als je ons nou verteld waar die magische vis plek precies is kunnen we misschien de vissers verjagen en daar zelf gaan vissen. Tweakers zijn over het algemeen erg beschaafd en moreel volk dis als we zeggen dat we niet naar binnen kijken doen we dat natuurlijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Barrycade schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:11:
Ik ben zelf visser maar 7 meter slootje en blijven hangen en gooien met kunstaas hele uren lang slaat nergens op 5 -15 min max en dan weer verkassen want dan ga je daar niets vangen.

Als je blijkbaar een stijgertje heb en dan een tijdje niets in de sloot zou voor mij ook een reden zijn om er wat aasjes langs te gooien. Vissen zitten vaak bij opstakels.

Maar blijkbaar is de waterkant bereikbaar met de fiets dus zo vreemd is het niet als er mensen bij je naar binnen kijken.

Woon je soms op een 3 of 4 sprong in de sloot? Ook mooi plekje dan om te vissen.

Denk dat je naar een beuken haagje moet gaan zoeken als je je zo bespied voelt.
Nu heb ik nul verstand van vissen hoor. Maar ik heb nog nooit een visser gezien die na 5 minuten zijn stekje alweer verlaat. En wel genoeg die hun parasol (of paraplu) er neer zetten met een tentje erbij, ik vermoed dat ze dat niet doen voor een kwartiertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Volgens TS gooien ze met blinkers. Dus roofvissers.
Die kampeerders met halve camping uitrusting zijn karper- of witvisvissers.

Ik heb zelfs geen visstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Hier in de buurt zijn de smalle wateren vaak tot halverwege water eigendom van de bewoners van de aanliggende perceel. Andere deel voor de gemeente. Scheelt de gemeente onderhoudskosten...

Ken er genoeg die er een kleine steiger hebben aangelegd en dan wil je natuurlijk zicht tot op het water. Wat hier benoemd wordt is voor mij geen onbekend verhaal. Een klein bordje in het water met verboden te vissen is dan een oplossing. Natuurlijk wel op jou helft van de sloot zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

De vraag is of dat stand houdt want de grond is wellicht van je dan maar of dat ook voor het visrecht geldt is een 2e.

Maar proberen kan altijd.

Maar als TS de reden is dat er "vissers" aan de overkant zitten te gluren kunnen ze ook net voor het bordje hun hengel uit gooien 3,5 meter is voldoende ruimte om te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En een stoeltje neerzetten met een bord bezet? Of de oever uitgraven zodat ze daar niet meer kunnen zitten?

Eerlijk gezegd kan je er niets aan doen, ja verhuizen maar ik denk niet dat je direct iets aan kan veranderen of je zou de plek moeten afzetten met prikkeldraad zodat ze daar niet kunnen vissen of aanvraag doen van beschermde visplek gezien je een exotisch, ja noem maar iets zoals misschien beekprik, bittervoorn, elft, fint, grote modderkruiper, houting, kleine modderkruiper, rivierdonderpad, rivierprik, Atlantische steur, zalm en zeeprik daar ziet zwemmen.
https://www.sportvisserij...scherming-vissoorten.html

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Jay-P schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:22:
Noem me maar een dramaqueen maar ik word wel een beetje verdrietig van dit soort topics. Mooi voorbeeld van de verloedering van de samenleving en de absurde ik mentaliteit van tegenwoordig.
Het komt ook vooral over alsof de mensen die het beste wonen het meeste klagen. Aan het water met vrij uitzicht? Mag ik ruilen? Hier kijken 30 buren en 1000 passanten per dag mijn woonkamer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 10:44

bert pit

asdasd

Koop een roeibootje, of een op afstand bestuurbaar bootje, of een drone. Zaai brandnetels in. Maak een windorgel.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:19:
[...]

Het komt ook vooral over alsof de mensen die het beste wonen het meeste klagen. Aan het water met vrij uitzicht? Mag ik ruilen? Hier kijken 30 buren en 1000 passanten per dag mijn woonkamer in!
Sommige mensen moeten altijd iets te klagen hebben in het leven. Hoe veel of hoe weinig ellende ze hebben in het leven heeft hier niks mee te maken.

Mischien moet TS maar eens een positiviteits training volgen bij emile ratelband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Heb je naakt zwemmen al eens overwogen? 😂
Nu zonder grapje, wat meerdere malen is gezegd. Neem Contact op met de vis verenging en de gemeente voor dat je streken gaat uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Ga naakt in je tuin zitten en zwaai uitbundig naar de vissers? :P

Denk dat wat luide muziek het simpelste is maar de dag erna zitten er natuurlijk weer andere mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 09:46
WouterG schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:49:
Een schutting zetten zodat je jezelf niet bekeken voelt vanaf openbaar terrein?
of een heg

(denk aan een rij bamboe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Yailen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:10:
Dit heeft niet mijn voorkeur omdat het een mooi uitzicht is.
Je hoeft natuurlijk niet per se een schutting te zetten. Je kunt natuurlijk ook wat op de ramen plakken of er voor hangen, zodat men in elk geval niet het huis in kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Wat een stomme reacties allemaal......
En van het verhuizen meende ik natuurlijk niet....

Ga gewoon in gesprek met de vissers... en zeg wat je dwars zit en hoe hun erover denken....

ze zullen je vast niet gaan bijten...

Daarna kun je nog altijd andere stappen ondernemen. (Mits het niet opgelost wordt)
Maar vaak helpt communiceren wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aggressor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:46:
Wat een stomme reacties allemaal......
[...]
Ga gewoon in gesprek met de vissers... en zeg wat je dwars zit en hoe hun erover denken....
Alsof dit een goede optie is. Ik denk niet dat TS of wie dan ook elke keer er heen gaat om te vragen of ze elders willen gaan vissen. Je weet immers nooit of het altijd dezelfde personen zijn of niet.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2018 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Lijkt me inderdaad een aantasting van je privacy als er urenlang mensen een paar meter van je achtertuin in jouw richting voor zich uit zitten te staren.

Anderzijds, plaats een schutting met een deur zodat je zelf alsnog bij het water kan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 00:29
Zelf als kinds af aan ook altijd lekker aan het water gezeten met een dobbertje.
En die paar meter kan echt verschil maken tussen 15 vissen vangen of maar 3.
Ik zat dus ook vaak voor iemands tuin aan het water.

De meeste vissers die met dobbertje aan het water gaan zitten doen dat om lekker te relaxen, genieten van het zonnetje, af en toe een visje binnen halen.
Als je een keer met ze praat en rustig uitlegt waarom je het niet prettig vind gaan ze hier echt niet moeilijk over doen.

Blinkeraars, die gaan op een dag 20 sloten langs, in de hoop iets te vangen.
Uit eigen ervaring zullen die niet zo snel op iemands tuin/woonkamer letten wat zich daar afspeelt, meer op het water letten of die vis interesse heeft in het blinkertje en zoniet weer aantal meter verder gaan staan.

Een van de eerste vragen in de meeste ot hier op tweakers is: wat heeft u zelf al geprobeerd?

Maar als zelfs "ga een keer met ze praten" al te veel moeite is, vind ik ook dat je weinig recht hebt op klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

- laat maar -

[ Voor 98% gewijzigd door Wim-Bart op 28-05-2018 03:10 . Reden: Iedereen weet dat "sportvissers" asociale sadisten zijn. ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi speakertje met je favo pokkenherrie. Meshuggah?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnz2k6
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09 20:37
Misschien toch de vissen verjagen..

Tip; Gooi wat winkelkarretjes, fietsen of extra waterplanten in het water. Vooral winkelkarretjes doen het goed *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

iMars

Full time prutser

Barrycade schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:20:
Volgens TS gooien ze met blinkers. Dus roofvissers.
Die kampeerders met halve camping uitrusting zijn karper- of witvisvissers.

Ik heb zelfs geen visstoel.
TS zei:
Ik woon aan het water en aan de overkant (+/- 7 meter) zitten het hele weekend door vissers. Ze zitten er alleen, met elkaar, met een koelbox, met fietsen.
Ze zitten daar dus echt geen 5 minuten
gold_dust schreef op maandag 28 mei 2018 @ 01:11:
Lijkt me inderdaad een aantasting van je privacy als er urenlang mensen een paar meter van je achtertuin in jouw richting voor zich uit zitten te staren.

Anderzijds, plaats een schutting met een deur zodat je zelf alsnog bij het water kan komen.
Tsja, wil je privacy, moet je een hoge/dichte schutting om je tuin zetten. Of koop het grondgebied rondom het water. Dan is het jouw eigendom en heb je alle recht om ze weg te sturen én heb je mooi uitzicht.

Hoeveel afstand zit er tussen de tuin en het water? Tel daar de +/- 7 meter water bij op. Denk dat de vissers toch wel zo'n 10 meter van je tuin af zitten.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:01

liberque

Vrijzinnig!

Ik lees constant motivaties over "hoe jaag ik de vissers weg". Zijn daarbij overigens wel een paar leuke opties genoemd, maar het komt er alsmaar op neer dat de plek onaantrekkelijker gemaakt wordt. Dit terwijl TS heeft aangegeven dat er genoeg plekken zijn waar ze elders kunnen zitten.

Welnu probeer het dan eens om te draaien. Maak niet je eigen plek onaantrekkelijker, maak andere plekken juist aantrekkelijker. Ga naar de gemeente - beschrijf je probleem en vraag of ze iets kunnen doen aan voorzieningen waar mensen geen last hebben van vissers. Ergo.. bankjes plaatsen, parkeerplaatsen - noem maar op. Mochten er dan nog mensen zitten voor de tuin van TS dan kan hij gewoon naar die mensen toelopen en uitleggen dat hij er samen met de gemeente voor gezorgd heeft dat er een prima visstek is met allemaal voorzieningen een paar honderd meter verder en of de vissers dat willen doorgeven aan hun visvereniging. Positief wegjagen noem ik dat dan maar :P

Wat betreft sommige andere opties die genoemd zijn:

Zelf hengels uitgooien met een loodje eraan - prima idee maar zorg dan wel dat je zelf ook een visvergunning heb.

Vissen vergiftigen - Wat hebben die vissen ooit iemand misdaan. Het is al erg genoeg dat er voor de sport op ze gevist wordt en om dat tegen te gaan moeten ze maar dood?

Brandnetels / Paardenstront / Nepdrollen: Dat soort dingen deden we in de kleuterschool.. zet dan gewoon een bordje neer met "Pas op: Blauwalg". Of - wat walgelijker is om een pak condooms te kopen en een doos tissues en deze daar verspreiden zodat de vissers denken dat ze op een homo-ontmoetingsplaats zitten.

Schutting bouwen: Niet iedereen heeft daar zomaar de financiele middelen voor - wat je wel kan doen is een grote spiegel plaatsen zodat de zon daarin gereflecteerd wordt. Op die manier verjaag je niet de vissers maar kunnen ze iig niet naar je tuin kijken zonder verblind te worden.

Muziek en herrie maken: Ja, alsof je dan nog zelf lekker ongestoord in je huis kan zetten

Legio voorbeelden dus: maar ik raad je echt aan om juist een positieve pitch eraan te geven.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Modbreak:Mag ik erop wijzen dat dit geen HK-topic is? Ook mag er een stuk meer inlevingsvermogen in de situatie van TS getoond worden. Een passant is heel wat anders dan iemand die in een stoeltje tegenover je huis gaat zitten en de hele dag naar binnen gaat staren (immers hebben ze vaak een alarm op de hengel zelf).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Brandonvds schreef op maandag 28 mei 2018 @ 02:24:
De meeste vissers die met dobbertje aan het water gaan zitten doen dat om lekker te relaxen, genieten van het zonnetje, af en toe een visje binnen halen.
Als je een keer met ze praat en rustig uitlegt waarom je het niet prettig vind gaan ze hier echt niet moeilijk over doen.
Ze gaan er waarschijnlijk niet moeilijk over doen, maar ze gaan hun gedrag waarschijnlijk ook niet aanpassen.

Simpel voorbeeld uit eigen ervaring:
Rij huizen langs de hei met een smalle weg ervoor. Ideale hondenuitlaatroute.
Maar nu komt het, mensen mogen niet parkeren in de straat maar WEIGEREN in alle toonaarden om hun gedrag aan te passen. Grote borden die wijzen op de parkeerplaats, overal paaltjes etc. etc.
En dan worden letterlijk de paaltjes uit de grond gereden, struiken uit de grond getrokken, auto's geparkeerd zodat de vuilniswagen er niet meer langs kan etc. etc.
En dit is niet 'een paar weken', maar gewoon al jaren strijd.
Uiteindelijk zijn een paar rondes van de politie met parkeerboetes voor iedereen die er stond en een nieuw offensief aan paaltjes/struiken/bomen/borden en een diepe sloot redelijk succesvol geweest en is de overlast gedaald tot een 'normaal' niveau.
En met 'normaal' niveau bedoel ik dan, dat de honden nog steeds struiken 'kapot pissen' er overal stront ligt (wat funest is voor een stukje gras) en er af en toe een paaltje sneuvelt.

Ik begrijp de TS overigens ook prima.
Als er nou een klein clubje vissers is dat daar regelmatig zit, dan ken je ze op een gegeven moment zelfs. Dan kun je vragen of ze verkassen, maar net zoals je je buren kent (en die kijken ook in je tuin), is het een stuk minder erg. Stel je vrouw loopt in bikini en zo'n visser heeft ineens wat weinig oog voor zijn dobber, dan is het gewoon: "Hey Henk, al iets gevangen?" en Henk heeft een rode boei. En je vrouw ziet het met wat moeite ook nog als een compliment. Zit er een onbekende vanuit zijn tentje een beetje jouw kant op te loeren... dan is dat toch anders.

De TS mag van mij een bordje proberen, maar ik denk dat na een paar weken het bordje 'spontaan' verdwenen is of op de grond ligt. Mensen worden niet graag 'beperkt in hun rechten'. En ik zeg niet dat alle mensen zo vervelend zijn, maar het hoeft er maar 1 te zijn.

Ik zou gewoon dat stekje minder aantrekkelijk maken en dan is het probleem vanzelf over.
Dat begint met wat mest korrels (zodat ze je nieuwe aanplant niet slopen), daarna distels, prikkende struikjes of een klein boompje (zodat de gemeente niet alles wegmaait) neerzetten en in het water (aan je eigen kant) waterplanten gaan neerzetten.
En dat hoef je niet bij de Intratuin te halen, gewoon eens iets verderop in het water of op de oever kijken en wat dingen daar eruit halen en bij jezelf te planten. Dat spul is net onkruid, het moet wel een goede bodem hebben (wat lekker grond erin gooien), maar voor het einde van de zomer is het water dan waarschijnlijk al dichtgegroeid.
liberque schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:33:
Maak niet je eigen plek onaantrekkelijker, maak andere plekken juist aantrekkelijker.
Bankjes en andere dingen lokken ook andere gasten, zoals fietsers e.d. Dat kan averechts werken. Dan zitten ze dadelijk allemaal voor de TS z'n tuin.
En ik zou het ook zeker niet zien als 'wegpesten', gewoon op natuurlijke manier wat bijsturen. Als die vissers 5 of 10 meter verderop zitten is iedereen al blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
TheGhostInc schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:47:
[...]
Ze gaan er waarschijnlijk niet moeilijk over doen, maar ze gaan hun gedrag waarschijnlijk ook niet aanpassen.
Zou TS dat dan wel doen als een visser naar hem toe zou komen dat ze zich bekeken voelen als TS in zijn huis is, of die niet even weg kan blijven uit zijn huis?
De TS mag van mij een bordje proberen, maar ik denk dat na een paar weken het bordje 'spontaan' verdwenen is of op de grond ligt. Mensen worden niet graag 'beperkt in hun rechten'. En ik zeg niet dat alle mensen zo vervelend zijn, maar het hoeft er maar 1 te zijn.
Ik zou zeggen draai het eens om, hoe zou jij reageren als de vissers een bord in jouw achtertuin plaatsen? Laat jij dat dan staan of gaat dat bord 'spontaan' verdwijnen omdat jij niet graag beperkt wordt in je rechten...

Hetzelfde met je middelen als mest-korrels, distels, prikkende struikjes etc. Hoe zou jij het vinden als die vissers dat met jouw achtertuin doen?

In wezen is het heel simpel wat TS kan doen :
- Met vissers gaan praten
- Even doorsparen en dat stuk grond overkopen van de gemeente

Het zou toch van de zotte zijn dat je een stukje grond koopt en dat je alles wat maar in het zicht ligt gratis erbij krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Tsja. Tenzij je Louis XIV heet, zul je toch moeten accepteren dat je vanuit je tuin geen recht hebt op vrije en onbeperkte zichtlijnen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Beetje hetzelfde verhaal dat als je naast Schiphol woont en gaat klagen dat je last hebt van vliegtuigen.

Ik woon ook aan het water en dat zijn dingen die je nu eenmaal kan verwachten, wij hebben zelf een half open hek geplaatst met klimop planten zodat je nog wel aan de onderkant er doorheen kan kijken zodat je het water zien, maar niet naar binnen kan kijken als je aan de over kant staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2JBqx4lD155Zlre7ddivoNnu/thumb.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Slux op 28-05-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anders aan die kant van je tuin een glazen wand plaatsen, waarbij je er wel doorheen kan kijken vanuit je tuin maar niet vanaf de overkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
bramen struiken planten waar de vissers zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is een beetje hetzelfde als 'de buurman parkeert zijn auto altijd op de openbare parkeerplaats voor mijn huis' (wat mij bijv. wel eens stoort ;)). Kun je je heel druk om maken, maar het mag gewoon en als jij gaat zeuren trek je ws. toch aan het kortste eind. Je kunt het proberen, maar als je pech hebt gaan ze je alleen maar meer treiteren.

Al vind ik het voorstel hierboven om bramenstruiken te planten niet eens zo slecht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Gomez12 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:55:
[...]

Ik zou zeggen draai het eens om, hoe zou jij reageren als de vissers een bord in jouw achtertuin plaatsen?
Wat een onzin.
Ik denk dat ik het bord zou omdraaien en rectaal ... <censuur>

Maar draai het nu eens echt om, wat nu als de TS die vissers gaat proberen te vangen?
Berenklemmen? Vangkooien? Eten met verdovende middelen?
En na het vangen gooit de TS ze wel gewoon terug...

Want we kunnen natuurlijk elk argument omdraaien en dat maakt het totaal niet belachelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:14
Is het makkelijkste niet gewoon om ergens een brede polyester (roei)boot op de kop te tikken en die aan de overkant aan te leggen? Eventueel leg je hem ondersteboven op de kant, afhankelijk van de lokale wetgeving en hoe actief de buren zijn voor het inschakelen van BOA's.
Goedkoop, niet agressief of escalerend, en ik zou daar toch niet gaan zitten als visser als er een boot voor je neus ligt en er voldoende andere plaatsen zijn om te vissen.

Even "opknapper" zoeken op Marktplaats, en gaan met die hap:
https://www.marktplaats.n...rice&sortOrder=increasing

Edit:
Ik zie dat er een valk tussen staat van 6,5 meter voor 100 euro die met trailer nog naar locatie gebracht kan worden ook. Met zo'n neergeklapte mast kun je al helemaal onmogelijk vissen.

[ Voor 37% gewijzigd door Pyramiden op 28-05-2018 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:07:
Dit is een beetje hetzelfde als 'de buurman parkeert zijn auto altijd op de openbare parkeerplaats voor mijn huis' (wat mij bijv. wel eens stoort ;)). Kun je je heel druk om maken, maar het mag gewoon en als jij gaat zeuren trek je ws. toch aan het kortste eind. Je kunt het proberen, maar als je pech hebt gaan ze je alleen maar meer treiteren.
Een tante had dit, buurman werd letterlijk pislink als je voor zijn huis parkeerde, want hij had een mooi uitzicht over de velden (dachten wij). Toen werd er in die plaats een illegale seksboederij ontmanteld, waarbij in een boerenschuur dames werd uitgebuit... 3x raden waar die buurman precies zicht op had.

Maar als de buurman een verhoogde bestelbus heeft, dan zie je dus echt helemaal niks meer uit je huis. En als ze hem zelf niet voor de deur zetten: "Want je kijkt anders tegen een bestelbus aan", maar de parkeerplaats om de hoek waar niemand er last van heeft is te ver weg. Dan mag je best hier even komen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
TheGhostInc schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:18:
[...]

Maar als de buurman een verhoogde bestelbus heeft, dan zie je dus echt helemaal niks meer uit je huis. En als ze hem zelf niet voor de deur zetten: "Want je kijkt anders tegen een bestelbus aan", maar de parkeerplaats om de hoek waar niemand er last van heeft is te ver weg. Dan mag je best hier even komen klagen.
Off topic,
Daarom hebben gemeentes in hun APV opgenomen dat er bepaalde bussen tussen bepaalde tijden niet mogen parkeren.
Vaak zijn dat bussen langer dan 6 meter en hoger dan 3 meter die mogen niet voor langere tijd in woonwijken parkeren.

Dus klagen kan maar als die bus aan de voorwaarden voldoet heeft het weinig zin.
Dat soort dingen weet je nou eenmaal als je in een woonwijk woont met andere bewoners, anders moet je in een hutje op de hei gaan wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

vectormatic

Warlock of the doorlock

TheGhostInc schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:18:
[...]

Een tante had dit, buurman werd letterlijk pislink als je voor zijn huis parkeerde, want hij had een mooi uitzicht over de velden (dachten wij). Toen werd er in die plaats een illegale seksboederij ontmanteld, waarbij in een boerenschuur dames werd uitgebuit... 3x raden waar die buurman precies zicht op had.
Zie je toch niks van aan de buitenkant? :?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20

HugoBoss1985

Xenotech

vectormatic schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Alleen geluidsoverlast :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Je kunt met een drone gaan vliegen of je zet Gerard Joling muziek op in de tuin. Dan gaan ze zeker wel weg.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyramiden
Sir_Hendro schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:41:
Je kunt met een drone gaan vliegen of je zet Gerard Joling muziek op in de tuin. Dan gaan ze zeker wel weg.
Dan trek je weer ander volk aan :X :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Pyramiden schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:52:
[...]

Dan trek je weer ander volk aan :X :P
Hou dat een paar dagen vol en de berm daar ligt zodanig vol met blikjes en ander zwerfvuil dat de vissers ook wegblijven ;)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 22:45

Rmg

Pyramiden schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:10:
Is het makkelijkste niet gewoon om ergens een brede polyester (roei)boot op de kop te tikken en die aan de overkant aan te leggen? Eventueel leg je hem ondersteboven op de kant, afhankelijk van de lokale wetgeving en hoe actief de buren zijn voor het inschakelen van BOA's.
Goedkoop, niet agressief of escalerend, en ik zou daar toch niet gaan zitten als visser als er een boot voor je neus ligt en er voldoende andere plaatsen zijn om te vissen.
Juist een mooi plekje om te vissen :9 op 7 meter afstand gooi je nog prima pal naast dat bootje, mooi vissen die er onder schuilen _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Rmg schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:56:
[...]

Juist een mooi plekje om te vissen :9 op 7 meter afstand gooi je nog prima pal naast dat bootje, mooi vissen die er onder schuilen _/-\o_ d:)b
Ik weet dan ook helemaal niks van vissen :P
In dat geval zou ik dat in ieder geval niet doen. Een boot op de waterkant leggen lijkt me dan nog wel een optie.

Edit:
Of een zwikkie van deze jongens aanplanten zodat de waterkant er binnen de kortste keren zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.floravannederland.nl/upload/foto/full/4b2ee6c7664942f58bf81a70a12e2af2.jpg
Effectief, maar niet zo legaal...

[ Voor 22% gewijzigd door Pyramiden op 28-05-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Ben je er geweest? :+

Ik vermoed dat er nogal wat activiteit was om die schuur dat weinig met het boerenbedrijf van doen had.
Dus foute auto's en misschien dat er af en toe wel een paar dames naar buiten mochten.

We nemen hier namelijk ook aan dat al die vissers daar zitten om te vissen, maar misschien dat het uitzicht het gebrek aan vis wel volledig compenseert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
De grond kopen van de gemeente!

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMRL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:40
Ik zou in het midden van de sloot op de bodem oude takken neerleggen, zodat de vissers vast komen te zitten met hun dobber, ze zullen dan uiteindelijk weggaan naar een andere stek.

Of koop bij de tuincentra's een aantal waterlelies en plaats deze in de sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
WeHoDo schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:03:
De grond kopen van de gemeente!
Zelfs als dat al zou kunnen is de kans groot dat er een (langdurige) pachtovereenkomst ligt die niet zomaar vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

TheGhostInc schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:01:
[...]

Ben je er geweest? :+

Ik vermoed dat er nogal wat activiteit was om die schuur dat weinig met het boerenbedrijf van doen had.
Dus foute auto's en misschien dat er af en toe wel een paar dames naar buiten mochten.

We nemen hier namelijk ook aan dat al die vissers daar zitten om te vissen, maar misschien dat het uitzicht het gebrek aan vis wel volledig compenseert :D
Mwa, als het zo opvallend was geweest hadden ze de boel eerder opgerold, en had de buurman niet zo druk gedaan over zn uitzicht

En idd, this thread is useless without pics!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Zie hier het bewijs dat je 'blijvend vrij uitzicht' van een makelaar nooit moet geloven!

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
vectormatic schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:44:
[...]

En idd, this thread is useless without pics!
Dit dus!

En ik ben benieuwd of er al een oplossing is. Heeft TS al gepraat met de vissers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
B00st3r schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:46:
[...]

En ik ben benieuwd of er al een oplossing is. Heeft TS al gepraat met de vissers?
Dat wordt nog een weekje geduld, het ging over de weekend vissers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nav: https://www.dumpert.nl/me...me_man_versus_mollen.html

Ik zou een speaker waterdicht verpakken en in het water neerleggen. Daarna flink veel Celine Dion op en dan zullen de vast wegblijven. Jammer genoeg zijn dan alleen de vissen weg, de vissers niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Outerspace schreef op maandag 28 mei 2018 @ 11:49:
Nav: https://www.dumpert.nl/me...me_man_versus_mollen.html

Ik zou een speaker waterdicht verpakken en in het water neerleggen. Daarna flink veel Celine Dion op en dan zullen de vast wegblijven. Jammer genoeg zijn dan alleen de vissen weg, de vissers niet.
Draai dan gewoon Justin Bieber muziek uit zijn kinderjaren op het terras :+
Dan blijven de vissers wel weg :')

(neemt natuurlijk niet weg dat mijn eerste advies de beste blijft ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 28-05-2018 11:51 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij eerlijk gezegd de irritatie bij de TS goed voorstellen.
Er kunnen allerlei voorbeelden worden aangedragen over hoe verdraagzaam wij moeten zijn, maar die verdraagzaamheid houdt snel op als een paar heren uit kennelijke verveling hun ogen urenlang op je huis gericht hebben.

Het moet ook een uitgelezen mogelijkheid zijn om als potentieel inbreker de boel eens onopvallend op je gemakje te verkennen. :P
Een enkele keer moet je tegen kunnen, maar iedere dag opnieuw gegluur gaat snel irriteren.

Uit eigen ervaring weet ik dat de combinatie van "een tennisbal en 1 of meerdere honden in het water" naast je tuin net zo legaal als dit gehengel zal zijn, maar dat vissers daarna snel afdruipen.
Meestal na het nodige gemopper of getier, daar moet je dus wel tegen kunnen. ;)

Aan de andere kant zullen deze heren nooit zonder dit gemor van "hun" eenmaal verworven plekje weg te krijgen zijn, ook niet als de gemeente zich ermee gaat bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
CH4OS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:48:
[...]

Alsof dit een goede optie is. Ik denk niet dat TS of wie dan ook elke keer er heen gaat om te vragen of ze elders willen gaan vissen. Je weet immers nooit of het altijd dezelfde personen zijn of niet.
Ik heb nergens gelezen dat hij ze maar ook 1 x heeft gevraagd... jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aggressor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:34:
Nee, maar dat betekend nog niet dat het wel een handige optie is. Want ook dat is gewoon onbegonnen werk, dus ik snap ook wel dat de TS dat niet gedaan heeft.

Zou jij meermaals per dag (in het ergste geval) aan mensen gaan vragen of ze elders willen gaan vissen en het herhalen, wanneer ze weer terug zijn? Wat dat betreft wordt er imo steeds minder meegedacht met iemand, anno 2018. Dat ben je ook vrij snel beu.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2018 12:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
"Heren uw aanwezigheid maakt mij onrustig, kunt u verplaatsen alstublieft?"

Nee 🙄

"Ok, fijne dag verder"

Dan houdt zoiets toch snel op, imho :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
(Honden)poep in het gras lijkt mij een uitstekende optie om te voorkomen dat ze daar gaan zitten. Ik zou het er alleen wel 's nachts neer leggen en niet over de sloot gooien wanneer ze er al zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Deveon op 28-05-2018 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:50
Aggressor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Praten is eigenlijk ook niet echt een optie. De blinkeraars staan er een half uurtje, de andere vissers zitten er hooguit 3 uur maar vaak korter. Daarna is de plek hooguit een kwartiertje leeg en dan wordt hij gevonden door de volgende visser.
Praten heeft geen nut. Het is niet continu dezelfde buurman die daar staat.

Voor mij is het simpel, De mensen die er zitten weten van geen kwaad. De TS heeft er last van, dus dan moet de TS wat opgeven aan zijn kant. Dus afschermen of ermee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

:+ Verse koeien/paardenmest uitstrooien. trekt vervelende vliegen aan en het stinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

@Yailen , je kunt er weinig aan doen. Het is blijkbaar wettelijk toegestaan. Het water wordt gepacht door de visvereniging en dus mag je je daar bevinden. En dat zal men ook tegen je zeggen als je ze vraagt om op te hoepelen. (daar zou je kunnen vragen of het gedeelte uit de lijst van viswateren kan worden gehaald en dan samen met je buren, dan sta je een stuk sterker).
De overkant is gemeentegrond en daar mag je niets aan veranderen.
Overigens mag er in deze tijd niet geblinkerd (zoals jij het noemt ) worden daar het voor roofvissers gesloten tijd is. Dan kun je de politie bellen en zeggen dat er illegaal op roofvis wordt gevist. (dat moet je wel héél zeker weten, want als na 2x blijkt dat je niet goed hebt gekeken en de BOA's voor niets komen, heb je je eigen ruiten ingegooid)

Ik vis zelf graag en 99% van de tijd ben ik daar vrij geconcentreerd mee bezig. Als jij vindt dat je het interessantst bent om naar te kijken, ben ik heeel benieuwd hoe je eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasche
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05-2024
Yailen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:45:
Als ik in de tuin zit ben ik het enige interessante om naar te kijken. Ik voel me dus constant bekeken.
Als je het mij vraagt is de oplossing dan een soort van Honeypot op te zetten: geef ze iets véél interessanters om naar te kijken en je probleem is opgelost.

Een tactisch geplaatst advertentiebord met een lingeriemodel bijvoorbeeld. Dan kan het je ook nog een zakcentje opleveren. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ander ideetje, zet zelf op je steigertje een goede tuinstoel en een parasol, elke keer als je een visser spot pak je je notitieboekje en ga je in die stoel zitten, aandachtig naar de visser kijken, en doen alsof je em natekent/notities maakt

Hou dat een paar weekenden vol en je zal in visserskringen bekend staan als "die rare kerel", en al die visser gaan ergens anders zitten omdat ze zich bekeken voelen :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:50
De enige conclusie die ik kan trekken na het lezen van dit hele topic is..
.. Misschien is Tweakers.net niet de beste locatie om dergelijke vragen te stellen.

Dit topic is gewoon voer voor psychologen..

Mensen hebben allemaal makkelijk praten als het hun niet aan gaat.. Ik kan me echt prima voorstellen dat elke dag dat gegluur in je tuin niet prettig is. Alsof de buurman in een badmeester stoel over je schutting gaat zitten staren.. dat mag ook gewoon, is zijn tuin. Maar leuk is anders.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gelukkig hebben sommigen het door wat ze als reactie neerzetten en zetten ze er een emoticon achter. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
DonJunior schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:02:
De enige conclusie die ik kan trekken na het lezen van dit hele topic is..
.. Misschien is Tweakers.net niet de beste locatie om dergelijke vragen te stellen.

Dit topic is gewoon voer voor psychologen..

Mensen hebben allemaal makkelijk praten als het hun niet aan gaat.. Ik kan me echt prima voorstellen dat elke dag dat gegluur in je tuin niet prettig is. Alsof de buurman in een badmeester stoel over je schutting gaat zitten staren.. dat mag ook gewoon, is zijn tuin. Maar leuk is anders.
Inderdaad, wat een flauwekul allemaal.

Beste lijkt mij:

- Een bordje plaatsen bij de visplek met daarin een vriendelijke verzoek of mensen ergens anders willen gaan zitten. Wat je daar op zet kun je denk ik zelf wel bepalen.

- Overleggen met de gemeente of je de plek dicht mag planten.

- Overleggen met de vereniging of ze daar willen aangeven dat het niet wordt gewaardeerd om daar te gaan zitten.

- Nadenken of je niet een stukje uit je tuin kunt afschermen waar je dan alsnog kunt zitten uit het oog van de 'gluurders'. Op die manier blijft de rest van je tuin intact en kun je daar gewoon zitten als er niet gevist wordt.

Kun je misschien een schetsje van de situatie maken, een tekening of foto?

Excuses als dit al eens genoemd is en ik het heb gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou gewoon de ramen blinderen. Daar heb je folie voor, dat je op de ramen kan plakken, of anders gordijnen voor de ramen doen of dingen als plissés ophangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:50
CH4OS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:09:
Ik zou gewoon de ramen blinderen. Daar heb je folie voor, dat je op de ramen kan plakken, of anders gordijnen voor de ramen doen of dingen als plissés ophangen.
Goed idee voor als je in de tuin zit??? 8)7

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08
Ik vraag mij trouwens ook af of de visplek is aangelegd na het bewonen van het huis door TS. Als dat achteraf is gebeurt snap ik TS volledig. Was de visplek er al dan vind ik het toch een ander verhaal, dan was het bij het betrekken van het huis bekend en had er vooraf rekening mee gehouden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Een groot rek (of meerdere kleine) maken van een frame met gaas o.i.d. wat je met (vis)draad en gewicht daaraan ongeveer halfdiep in het water plaatst.
Of gooi er een stuk Heras hekwerk in.

Hierdoor komen de vishaken constant vast te zitten en is het gauw afgelopen.

:+

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-05-2018 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
Teken eens een situatieschets (met Paint ofzo), zonder oordeelt het wat moeilijk

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
DonJunior schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:02:
Het verschil met jouw buurman en schutting is dat er dan een schutting tussenstaat.

Dit is eerder typisch een extreem voorbeeld van ikke, ikke en de rest moet maar stikke.
TS heeft een huis gekocht en geen uitzicht. Wil je een uitzicht dan moet je iets meer betalen.

Er is een reden dat mensen schuttingen etc plaatsen.
Als TS nou voor een speeltuin had gewoond had hij dan ook geklaagd dat al die kinderen de hele tijd zijn tuin inkijken (en was het advies dan ook geweest om de speeltuin maar vol te storten met poep/brandnetels etc), of had hij dan een schutting geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Gomez12 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:20:
[...]

Het verschil met jouw buurman en schutting is dat er dan een schutting tussenstaat.

Dit is eerder typisch een extreem voorbeeld van ikke, ikke en de rest moet maar stikke.
TS heeft een huis gekocht en geen uitzicht. Wil je een uitzicht dan moet je iets meer betalen.

Als TS nou voor een speeltuin had gewoond had hij dan ook geklaagd dat al die kinderen de hele tijd zijn tuin inkijken (en was het advies dan ook geweest om de speeltuin maar vol te storten met poep/brandnetels etc), of had hij dan een schutting geplaatst?
TS moet die vissers maar omkopen!

Maar dat is serieus een leuk idee, TS kan de vissers een lekkere zoute haring met uitjes aan gaan bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-05-2018 13:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Gomez12 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:20:
[...]

Waarom?

Er is een vaart van misschien wel tientallen kilometers. TS heeft een huis aan die vaart. Het is toch geen enkel probleem om een visser te vragen of hij een paar meter de andere kant op wil schuiven? TS kan dan fijn in zijn tuin zitten, anders niet.

Hij vraagt gewoon om advies he. De meest debiele oplossingen om het leven van de visser te verstoren komen niet uit TS zijn pet, dus daar kun je hem niet voor verantwoordelijk houden.

Dit is niet egocentrisch, dit is overleggen om zijn woongenot te verbeteren zonder het genot van de visser te bederven. Ik zie dat probleem totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Yailen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:08:
[...]
Dat is nog wel een goed idee, best ironisch want daarvoor moet ik waarschijnlijk wel even een vispas aangeschaffen ;) om te voorkomen dat ik op de bon geslingerd wordt.

[...]
Vanuit je tuin vissen mag zonder vispas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

desmond schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Vanuit je tuin vissen mag zonder vispas.
TS kan ook alle vissers uitnodigen om vanuit zijn tuin te komen vissen, dan kijken ze tenminste de andere kant op! :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gomez12
KaiseRRuby schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:22:
[...]
Er is een vaart van misschien wel tientallen kilometers. TS heeft een huis aan die vaart. Het is toch geen enkel probleem om een visser te vragen of hij een paar meter de andere kant op wil schuiven? TS kan dan fijn in zijn tuin zitten, anders niet.
Alleen dan heeft de buurman hetzelfde probleem, maarja dat is niet de TS oftewel geen probleem.
Dat is nu exact de ikke,ikke en de rest kan stikke mentaliteit die ik bedoel.
Dit is niet egocentrisch, dit is overleggen om zijn woongenot te verbeteren zonder het genot van de visser te bederven. Ik zie dat probleem totaal niet.
Het niet accepteren van openbare ruimte en dat maar beschouwen als jouw prive-ruimte vind ik anders toch maar extreem egocentrisch hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Gomez12 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Alleen dan heeft de buurman hetzelfde probleem, maarja dat is niet de TS oftewel geen probleem.

[...]

Het niet accepteren van openbare ruimte en dat maar beschouwen als jouw prive-ruimte vind ik anders toch maar extreem egocentrisch hoor.
Punt 1: Dat lees je toch nergens? Misschien zit er tegenover de buren helemaal geen visplek? Of misschien vinden de buren het niet erg? Of misschien hebben de buren wel een normale oplossing gevonden met de vissers?

Als je aannames gaat doen kun je ook aannames doen over hoe dat opgelost is.

Punt 2: Dat doet hij toch helemaal niet? Hij vraagt om advies. Hij beschouwt niks als een prive ruimte want dan had hij geen advies gevraagd maar een geweer gekocht om ze van zijn prive ruimte af te schieten.
Er zijn in de buurt genoeg mooie plekken waar ze niet een huis in kijken, het is dus niet alsof ze bij mij aan de overkant 'moeten' zitten.

Nu zat ik te denken hoe ik ze kan motiveren om dat ene plekje over te slaan, want officieel mogen ze daar wel gewoon vissen van de gemeente.

[ Voor 13% gewijzigd door KaiseRRuby op 28-05-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DonJunior schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:11:
Goed idee voor als je in de tuin zit??? 8)7
Tja, een schutting was ook geen optie, dan is ramen blinderen imo the next best thing, zal ik maar zeggen. :)

Wellicht is het geen probleem als men wel de tuin in kan kijken, geen idee verder omdat de situatie niet helemaal 100% duidelijk is. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

En het ergste is nog dat ze het niet eens zelf door hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Kan me het probleem goed voorstellen; zelf ook jaren geleden aan vissen gedaan en ook wel eens tegenover huizen gezeten. Mijn idee hierbij; de binnenkant van de huizen zie je niet, dus daar hoef je je denk ik niet druk om te maken.

De tuin is een ander verhaal; de meeste huizen waar ik tegenover heb gezeten hadden daar met de tuininrichting rekening mee gehouden.

Dus ze hadden niet de hele tuin 'open' gelaten richting het water maar bewust ruimte met extra privacy gemaakt door beplanting tactisch neer te zetten. Dat zou ik ook doen als ik op zo'n plek woon; het zicht vanuit het huis over het water intact laten, maar wel een stuk tuin richting de zijkant dicht laten groeien met bomen, struiken, pergola of zoiets en dan kun je daar achter nog een tweede terras maken om in alle rust te zitten.

Mogelijk ander alternatief is gebruik maken van een groot schaduwdoek. Richting de waterkant twee paaltjes de grond in met een oog er aan, en meer richting het midden van de tuin nog een hoge paal met een oog. Driehoekig schaduwdoek er tussen en je hebt privacy die je zeer makkelijk weer weg kunt halen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
[...]

Lees dan gewoon de TS:
Er zijn in de buurt genoeg mooie plekken waar ze niet een huis in kijken, het is dus niet alsof ze bij mij aan de overkant 'moeten' zitten.

Gewoon niet lezen en maar domme reacties posten is een goed voorbeeld van de ikke,ikke, en de rest kan stikken mentaliteit. Wat? Het topic daadwerkelijk lezen? Nee joh, ik ga lekker ongefundeerd zitten... vissen :+
Wie zegt dat onze TS een buurman heeft, misschien wel een bedrijfspand of gewoon een open veld?
Prima toch? Die visser denkt net zo egocentrisch, want zijn visvangst is duidelijk belangrijker dan iemands privacy.

Gewoon de omgeving 'Terravormen' zodat deze wat beter aansluit op de wensen van de TS.
Ken genoeg klachten van kapot geknipte hekken en andere ellende door vissers/wandelaars/mountainbikers die 'hun ding overal moeten doen'. In mijn heide voorbeeld, als er 2 paaltjes ontbreken in de omheining gaan ze er gewoon met 4x4 jeeps crossen. De crossmotoren zijn niet tegen te houden, dus die komen er regelmatig... in een natuurgebied... 8)7
De TS denkt al ruim mee met de vissers, heb jij al meegedacht met de TS, of was dit gewoon goedkoop scoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
TheGhostInc schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:18:
[...]

Lees dan gewoon de TS:

Gewoon niet lezen en maar domme reacties posten is een goed voorbeeld van de ikke,ikke, en de rest kan stikken mentaliteit. Wat? Het topic daadwerkelijk lezen? Nee joh, ik ga lekker ongefundeerd zitten... vissen :+
Wie zegt dat onze TS een buurman heeft, misschien wel een bedrijfspand of gewoon een open veld?

[...]

Prima toch? Die visser denkt net zo egocentrisch, want zijn visvangst is duidelijk belangrijker dan iemands privacy.

Gewoon de omgeving 'Terravormen' zodat deze wat beter aansluit op de wensen van de TS.
Ken genoeg klachten van kapot geknipte hekken en andere ellende door vissers/wandelaars/mountainbikers die 'hun ding overal moeten doen'. In mijn heide voorbeeld, als er 2 paaltjes ontbreken in de omheining gaan ze er gewoon met 4x4 jeeps crossen. De crossmotoren zijn niet tegen te houden, dus die komen er regelmatig... in een natuurgebied... 8)7
De TS denkt al ruim mee met de vissers, heb jij al meegedacht met de TS, of was dit gewoon goedkoop scoren?
:?
Serieus

Die visser zit gewoon op openbaar terrein.. dus omdat TS daar wilt wonen en geen schutting wilt plaatsen moet de visser maar weg gaan ?

Zelfde om te zeggen laat Schiphol even die vliegtuigen omleiden want ik heb er last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Slux schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:22:
[...]

:?
Serieus

Die visser zit gewoon op openbaar terrein.. dus omdat TS daar wilt wonen en geen schutting wilt plaatsen moet de visser maar weg gaan ?

Zelfde om te zeggen laat Schiphol even die vliegtuigen omleiden want ik heb er last van.
Een beetje empathisch vermogen mag ook wel en de TS op deze manier ridiculiseren lijkt me ook niet echt tof (hoewel ik vermoed dat je lekker aan het trollen bent, samen met Gomez12). Er is nogal een verschil tussen een vliegveld waar vliegtuigen moeten landen (mensen gaan nogal klagen als zo'n 737 in een woonwijk landt) en vissers die uitgerekend vrijwillig op zo'n locatie gaan zitten dat TS zich in de privacy aangetast voelt? Denk ook niet dat jij het tof zou vinden als ik op een stoeltje voor jouw huis ga zitten en een uur of 2 naar jouw huis ga staren. Ik doe niets verkeerd, want ik bevind me gewoon op de openbare weg.

OT: ik denk dat TS het meest succes zou kunnen behalen door te overleggen met de visvereniging. Wellicht dat die hun leden kunnen vragen om niet meer recht tegenover TS' tuin te gaan zitten. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk iets passief-agressiefs doen maar dat is mijn karakter en geen advies richting TS :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
FooLsKi schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:35:
[...]

Een beetje empathisch vermogen mag ook wel en de TS op deze manier ridiculiseren lijkt me ook niet echt tof (hoewel ik vermoed dat je lekker aan het trollen bent, samen met Gomez12). Er is nogal een verschil tussen een vliegveld waar vliegtuigen moeten landen (mensen gaan nogal klagen als zo'n 737 in een woonwijk landt) en vissers die uitgerekend vrijwillig op zo'n locatie gaan zitten dat TS zich in de privacy aangetast voelt? Denk ook niet dat jij het tof zou vinden als ik op een stoeltje voor jouw huis ga zitten en een uur of 2 naar jouw huis ga staren. Ik doe niets verkeerd, want ik bevind me gewoon op de openbare weg.

OT: ik denk dat TS het meest succes zou kunnen behalen door te overleggen met de visvereniging. Wellicht dat die hun leden kunnen vragen om niet meer recht tegenover TS' tuin te gaan zitten. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk iets passief-agressiefs doen maar dat is mijn karakter en geen advies richting TS :)
Als je mijn reactie eerder in dit topic leest ik woon ook aan het water met een deel van onze tuin en heb het zelfde probleem.

Opgelost door er een half open hek te plaatsen zodat je wel het water zie maar de mensen aan de overkant niet naar binnen kunnen kijken.

Andere oplossing is verhuizen. Je weet als je aan het water woont dat je zulke dingen hebt, kan net zo goed een bootje zijn.

Ik heb het over geluid overlast van vliegtuigen wat is daar anders aan dan vissers ? het is allebei overlast.
Woon je in hartje Amsterdam heb je precies het zelfde probleem.

Je weet als je ergens gaat wonen dat dat de consequenties zijn anders moet je er niet wonen.

Slux in "Hoe kan je vissers verjagen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:37
*snip* troll

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 29-05-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
FooLsKi schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:35:
[...]
Een beetje empathisch vermogen mag ook wel en de TS op deze manier ridiculiseren lijkt me ook niet echt tof (hoewel ik vermoed dat je lekker aan het trollen bent, samen met Gomez12).
Sorry, maar ik heb niet zoveel empathisch vermogen met extreem egocentrische mensen.
Denk ook niet dat jij het tof zou vinden als ik op een stoeltje voor jouw huis ga zitten en een uur of 2 naar jouw huis ga staren. Ik doe niets verkeerd, want ik bevind me gewoon op de openbare weg.
Ik heb er geen probleem mee hoor, ik heb zelfs meerdere jaren in een huis gewoond waar dit de situatie was.

Dit is gewoon de dagelijkse praktijk in een stad, dat noemt men ook wel bushaltes of simpelweg bankjes of ... of ... tal van situaties waar dit gewoon de standaard is en waar iedereen zelf voor zijn eigen privacy zorgt op zijn eigen terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
En daardoor offtopic...
Gomez12 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:06:
[...]

en waar iedereen zelf voor zijn eigen privacy zorgt op zijn eigen terrein.
Dat probeert TS dus ook te doen en daarom vraagt hij advies. Of noem jij al die mensen in de stad ook extreem egocentrisch omdat ze voor privacy hebben gezorgd in hun eigen huis?
Slux schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:47:
[...]

Als je mijn reactie eerder in dit topic leest ik woon ook aan het water met een deel van onze tuin en heb het zelfde probleem.

Opgelost door er een half open hek te plaatsen zodat je wel het water zie maar de mensen aan de overkant niet naar binnen kunnen kijken.

Slux in "Hoe kan je vissers verjagen"
Maar waarom geef je dan niet gewoon alleen dit als tip aan TS?

[ Voor 62% gewijzigd door Señor Sjon op 29-05-2018 10:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
KaiseRRuby schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:27:
[...]
Dat probeert TS dus ook te doen en daarom vraagt hij advies. Of noem jij al die mensen in de stad ook extreem egocentrisch omdat ze voor privacy hebben gezorgd in hun eigen huis?
Hij vraagt niet om advies over privacy op zijn eigen terrein, hij vraagt advies om die vissers weg te krijgen.

Dat verschil maakt het ene egocentrisch en het andere niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-08 00:05
wij hebben regelmatig vissers in de buurt, en sommige zijn erg asociaal. maar lang niet elke visser. meestal zijn het mensen die voor hun hobby en rust komen ontspannen en die willen meestal ook niet mensen tot last zijn. je kan gerust met die mensen praten en even vragen of ze misschien even verderop willen zitten. ik neem aan dat Yailen een grasmaaier heeft, dan zou je bijvoorbeeld een plekje kunnen maaien waar de vissers kunnen zitten. dan groeit het oude plekje vanzelf weer dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Ik zou tegen TS zeggen: Ga eens naar deze website: https://www.visplanner.nl/
En kijk dan eens of die vissers daar überhaubt wel mogen vissen.
Als het water is waar je niet met een VISpas mag vissen dan zijn de vissers in overtreding.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 00:21

SuBBaSS

-has Ryzen

HugoBoss1985 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:22:
[...]

TS moet die vissers maar omkopen!

Maar dat is serieus een leuk idee, TS kan de vissers een lekkere zoute haring met uitjes aan gaan bieden.
:D
Dat zal lekker helpen ja!
"Hey die zuurpruim waar we altijd aan de overkant zitten is haring uit aan 't delen"
*Verzendt bericht in vissers-whatsapp groep.

Ik zou in dit geval eerder een frikandel met slagroom aanbieden. :9

Hiermee niet bedoeld dat ik TO een zuurpruim vind natuurlijk!

[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 28-05-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Yaksa schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:39:
Ik zou tegen TS zeggen: Ga eens naar deze website: https://www.visplanner.nl/
En kijk dan eens of die vissers daar überhaubt wel mogen vissen.
Als het water is waar je niet met een VISpas mag vissen dan zijn de vissers in overtreding.
Allemaal longshots, grote kans dat je er wel mag vissen. Moet het eerste water in een woonomgeving nog treffen waar je niet mag vissen (met soms de pas / toestemming van de locale visclub)

Water wat niet bevist bestaat maar is dan weer vaak verpacht aan beroepsvissers ofzo en die kunnen dan ook weer zelf toestaan dat er gevist mag worden.

Allemaal oplossingen om "de sterke arm" of anderen er op af te sturen.

Zit het TS dwars kan hij toch even zijn steiger oplopen om even een praatje te maken? Het tussenliggende water is maar 7 meter breed blijkbaar. Kan hij toch aangeven hé mannen ik voel me toch redelijk bekeken zo. Zouden jullie wat verderop willen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:30
Barrycade schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:11:
[...]

Allemaal longshots, grote kans dat je er wel mag vissen. Moet het eerste water in een woonomgeving nog treffen waar je niet mag vissen (met soms de pas / toestemming van de locale visclub)

Water wat niet bevist bestaat maar is dan weer vaak verpacht aan beroepsvissers ofzo en die kunnen dan ook weer zelf toestaan dat er gevist mag worden.

Zit het TS dwars kan hij toch even zijn steiger oplopen om even een praatje te maken? Het tussenliggende water is maar 7 meter breed blijkbaar. Kan hij toch aangeven hé mannen ik voel me toch redelijk bekeken zo. Zouden jullie wat verderop willen zitten?
Kijk eens op de website, heel wat plaatsen waar je niet mag vissen hoor.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

SuBBaSS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:08:
[...]

Dat zal lekker helpen ja!
"Hey die zuurpruim waar we altijd aan de overkant zitten is haring uit aan 't delen"
*Verzendt bericht in vissers-whatsapp groep.

Ik zou in dit geval eerder een frikandel met slagroom aanbieden. :9

Hiermee niet bedoeld dat ik TO een zuurpruim vind natuurlijk!

Frikandel met slagroom, mijn favoriete gerecht !!! (Maarja ik geef geen ruk om vissen)

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-05-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
8)7 Je kan ook donuts vullen met laxeermiddel en die uitdelen. Dan zijn ze ook snel weg, en wordt de oever wat extra bemest... 8)7

Dit probleem vraag om communicatie, en dat kan op verschillende manieren.
Aanspreken, een beleefd bordje, ...

En vermits ik aan neem dat het water er was voor het huis kan je maar beter leren leven met de situatie.
Anders maar eens in het Funda topic gaan kijken in de categorie 3 miljoen +, dan is de kans op privacy groter.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
ik kan me ook wel wat grappige dingen bedenken die vissers wegjagen

- fietswrakken op de bodem waar de haakjes aan blijven steken
- een zwerm pelikanen lenen van de dierentuin
- handgranaten op bodem leggen waar de haakjes aan blijven haken (boem duur blinkertje weg)
- een vlot met een door een brommermotor aangedreven luchtalarm langs laten drijven
- luchtslangen over de bodem leggen waardoor dmv een stoomgenerator het water lijkt te koken

maar goed, ik denk ook dat je je er beter bij neer kunt leggen want zoals een ander lid al voorspelde zit je nog minder op een escalatie te wachten. Waarschijnlijk hebben ze toevallig aan jouw overkant een gezellige visstek gevonden en gaan ze vanzelf weer weg. Ik zou niet eens een discussie aan gaan, tenzij je een sixpack meeneemt en iets wilt leren over goede stekkies :)

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

glaerox schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:57:
Wat ik echt heel vervelend vind:

Zit ik als visser lekker te vissen en mijn eigen ding te doen, ver van de bewoonde wereld. Vliegt er een Drone over. dan voel ik me ook enorm bekeken.

Ik zit nu aan een luchtbuks te denken of een getrainde zee-arend.
Ik dacht ook al heel creatief aan een geautomatiseerde drone die een bepaald flight path vliegt en een beetje boven het water blijft hangen voor een tijdje. Lijkt me zeer ongemakkelijk om zo'n drone voor je te hebben. Ik verwacht dat de regels betreffende het vliegen nog wel eens schappelijk kunnen zijn in het buitengebied.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 01:24
Barrycade schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:11:
[...]

Gezien er veel gevist wordt, zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn. Helaas voor TS, mensen mogen dan gewoon daar zitten vissen.
En dan krijgt ie als antwoord: 'Meneer, we kijken niet naar u, maar we turen naar onze dobbert/hengeltop.

Als TS zich werkelijk bekeken voelt, moet ie gewoon zn bank maar wat anders zetten in zn woonkamer, een struik in het zicht zetten of gewoon bedenken, vitrages ophangen of gewoon denken ' ach, wat valt er hier nou eigenlijk allemaal te zien?'

Ik verwacht niet dat TS met zichzelf aan het spelen is of zn vrouw liefdevol aan het n*uken is in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Flauw dat je in dit zwart/wit mantra blijft hangen, ook de buurman/buren hoeven misschien helemaal geen last te hebben van dit eindeloze gegluur als er verderop wel een visplekje is waar niemand last heeft van chronische inkijk.
Jammer dat de TS daar geen info over geeft.

Daar hoef je niet meteen een etiket van "mentaliteit" op te plakken.
Uit eigen ervaring weet ik dat met name vissers (die luttele euri per jaar voor hun akte aftikken) zich instant uniek eigenaar wanen van het plekje waar zij zitten. :+
Hoezo "egocentrisch"??

De hopeloze discussies daarover heb ik door een overmaat aan kennelijk zwakontwikkelde vermogens bij deze vissende groep maar geheel opgegeven.
De eerste die echt vatbaar is voor de wensen van een ander moet ik bij die doelgroep nml. nog tegenkomen.
Maar ik laat mij graag verrassen. :)

Als ik de eigen honden bij deze temperaturen een frisse duik laat nemen, dan zoek ik ook liever een plek op gepaste afstand van vishengels, hoeveel moeite is dat??
Ik claim niets, maar laat de ander dat vooral ook doen, maar dat blijkt over het algemeen een illusie.

Het kan lastig worden als er een viskrukje om de 25m staat, dan wordt het jammer genoeg een uurtje sociaal delen van de openbare ruimte.
Een visser zal dat van zijn kant ongetwijfeld irritant vinden, maar ik zal alles doen om dat te voorkomen.

Maar ik heb er alle begrip voor als iemand voor zijn eigen achtertuin andere prioriteiten heeft dan hinderlijk gegluur, waarvoor je in een openbaar zwembad gewoon verwijderd zou worden. ;)

Het beste advies dat ik de TS kan geven is in constructief overleg met de gemeente te gaan, bij voorkeur met de handtekeningen van betrokken buren.
Een echte oplossing hoeft met enige goede wil niet zo ingewikkeld te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 04:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McBurger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-09 10:54
Gewoon op zoek gaan naar een bijzonder en bijna uitgestorven dier/plant (een dassenburcht doet het altijd goed). Deze daar los laten en dan Hart van Nederland bellen dat je een bijzondere vondst gedaan hebt welke echt uniek is in nederland.
Binnen no time zullen de vissers ergens anders heen moeten.

Nadeel is wel dat je dan weer andere mensen aantrekt met grote verrekijkers en telelenzen waarschijnlijk, maar die maken geen plons geluiden.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.