Mad-Matt schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:41:
Nog geen moment gehad om naar de game te kijken.
Het klinkt wel als een leuk spel als ik jullie berichten hoor, maar ik zal toch ook wat dingen missen.
- Geen petjes/balonnen ofzo bij de bezoekers.
- Relatief simpel vergeleken met Planet Coaster.
Van het weekend maar eens proberen.
Dat eerste punt, petjes en ballonnen, dat wordt waarschijnlijk nog wel eens toegevoegd. Tot nu toe, en ik ben al vrij ver, kan ik je verzekeren dat je eigenlijk geen moment bezig bent met hoe de gasten er bij lopen. Enige waar ik zo nu en dan op let, is hoeveel er zijn en waar ze zijn. Achteraf, als ik kijk naar hoe het spel in elkaar zit, dan zijn veel van dit soort 'klachten' ontstaan uit een beeld wat mensen voor aankoop hadden. Zodra je gaat spelen, zul je zien dat het spel totaal anders werkt. Het is geen Planet Coaster of Pretpark Tycoon setting. Het gaat veel meer om onderzoek, veiligheid en planning.
Je tweede punt, ik vind Planet Coaster juist heel simpel. Je kan bouwen wat je wil en als je enigszins inzicht hebt, is een goede coaster bouwen niet een probleem. Wel een leuk spel met veel content. JWE is op zich ook niet echt moeilijk, maar is wel meer een spel waar je regelmatig met problemen wordt geconfronteerd. Ook is het bijvoorbeeld eerst best wel puzzelen om te kijken welke en hoeveel dinosaurussen je in wat voor gebied kan zetten, zodat je rating zo hoog mogelijk is en de dieren allemaal 100% gelukkig.
Bijvoorbeeld een T-Rex is vrij simpel. Hij wil alleen zijn in een redelijk groot hok met bepaalde eisen. Hij is gevaarlijk, omdat hij bij het minste of geringste ontevreden is, ontsnapt en op mensen gaat jagen. Een hok met 20+ graseters is alsnog een stuk moeilijker om goed te managen. Je moet veel statistieken checken en opties aanklikken om dat hok op orde te houden. En dan ben ik zelf nog niet eens bezig geweest met de DNA aanpassingen. Daardoor kun je de dino's nog specifieker tunen, zodat ze beter in een groep of bepaalde omheining passen.
spoiler:Voor een bepaalde missie moet je bijvoorbeeld een Velociraptor juist agressiever maken, waarna je enorm veel last hebt van het dier, omdat het veel moeilijker tevreden blijft. In mijn geval wou deze dino meer soortgenoten om zich heen, dan normaal. Heb hem dus langere tijd moeten verdoven, zodat ik ondertussen genoeg soortgenoten kon opkweken. Alsnog op de lange termijn een gevaarlijk dier, want als er een soortgenoot gaat sterven, kan dat weer zorgen voor een tekort aan soortgenoten, waarna die ene agressieve dino weer gaat ontsnappen, enz.
ArgantosNL schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:30:
Gisteravond het 5de eiland unlocked.
Research center, fossil center en expedion center neergezet en weer terug gegaan naar het eerste eiland om deze 5 sterren te krijgen. Dat was relatief eenvoudig, eiland 2 is een stuk lastiger, ik moet hier een transport rating omhoog krijgen alleen ik heb geen plek meer. ik ben bang dat ik wat moet gaan slopen om een monorail neer te zetten.
Dit eiland is wel een beetje een pain in the ass met de muren die constant breken en sabbotages van je electra, en regen die FFing betonnen muur kapot maken.
Ik denk dat ik dit park vanavond voor 80% met de grond gelijk moet maken om vervolgens zaken beter neer te zetten om zo een 5 ster rating te krijgen. mijn Park rating blijft op 4.7 steken en de constante uitbraken helpen niet echt mee.
Zo gaat het bij mij ook. Eiland 2 tot nu toe een stuk moeilijker dan de rest.
spoiler:Velociraptors worden puur door een storm al ontevreden en gaan uitbreken. Ben daarom van plan om dat soort dino's van het eiland te halen. Zoiets kom je pas te weten door ervaring.
Ben ook van plan om op bepaalde eilanden grotendeels te verwijderen om met het huidige budget (miljoenen) de boel meteen goed op te bouwen. Je zult toch eerst allerlei dingen moeten vrijspelen, om eilanden efficiënter te kunnen maken.
Trouwens, 'regen' maakt de muren niet stuk. Ik denk dat het idee tijdens een storm (dus met rood icoontje boven in beeld) is, dat een muur kapot kan gaan door vallende bomen of dat soort dingen.
Het spel op zich is niet heel moeilijk om te spelen. Elk eiland heeft wel voor elke factie een missie. En bij elk volgend eiland is het moeilijker om de missie vrij te spelen. Dat, plus elk eiland op 5 sterren is uiteindelijk toch wel een uitdaging, waar je denk ik zo 30-50 uur mee bezig bent. Daarnaast wil ik graag alles vrijspelen (alle dino's 100%, achievements) en ook daarvoor moet je nog wel wat uren investeren. En dan uiteindelijk nog een ultiem park bouwen op het sandbox eiland (Isla Nublar). En dan komt er vast ook nog goede DLC aan.