[Multi] Jurassic World Evolution

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ryan_ schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:16:
[...]

Ja hoor, geen probleem. Echter zal er wel 1 van de 2 snel het lootje leggen ;)
Velo en eerste carnivoor van het eerste eiland kunnen samen zonder conflict in een enclosure.
Maar dit geld niet voor alle dino's, je zult het via trail and error moeten ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Er is ook al een update uitgekomen voor op de PS4.
Versie 1.03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik vindt het een vermakelijk spel. En heb geen spijt van de aanschaf. Maar ben wel een beetje teleurgesteld in de bouw mogelijkheden en het gebrek aan micromanagement.

Het is nu niet veel meer dan zet een stuk terrein af met hekjes en prop er wat dino's in. Geen echte staff management. Security is niet veel meer dan een gebouwtje neer plempen. Vrijwel alles wat je doet is dezelfde routine keer op keer op keer. Ik mis ook het oog voor details. Zo zag je 20 jaar geleden al park management games waarbij aankopen in de winkeltjes in je park ook zichtbaar gedragen werden door de bezoekers. Je zag ook bezoekers foto's maken enzovoort. Dat mis ik wel. Het komt wat over als een haast klus om deze maar gelijk met de film uit te kunnen brengen. Wellicht komt er met DLC's wat meer diepgang in het spel.

Er zitten ook nog wel de nodige foutjes in de encyclopedie. Zo hebben de dilophosaurussen obesitas. Ze zijn maar 3 meter lang. Maar wegen maar liefst 400Kg. Ik laat ze voorlopig dan ook nog maar even verhongeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Seth_Chaos op 13-06-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:00
Grudgie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:10:
Er is ook al een update uitgekomen voor op de PS4.
Versie 1.03
Update van 2gb geloof ik.. Ben benieuwd naar de changelog. Die volgt later heeft Frontier al aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Seth_Chaos schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:55:
Ik vindt het een vermakelijk spel. En heb geen spijt van de aanschaf. Maar ben wel een beetje teleurgesteld in de bouw mogelijkheden en het gebrek aan micromanagement.

Het is nu niet veel meer dan zet een stuk terrein af met hekjes en prop er wat dino's in. Geen echte staff management. Security is niet veel meer dan een gebouwtje neer plempen. Vrijwel alles wat je doet is dezelfde routine keer op keer op keer. Ik mis ook het oog voor details. Zo zag je 20 jaar geleden al park management games waarbij aankopen in de winkeltjes in je park ook zichtbaar gedragen werden door de bezoekers. Je zag ook bezoekers foto's maken enzovoort. Dat mis ik wel.
Ik ben nu ook een uurtje of 4 onderweg en denk er hetzelfde over. Rollercoaster ging toen der tijd inderdaad al heel veel verder. De tijd is op zich voorbij gevlogen maar ben nog beetje aan het bedenken: en hoe nu verder? Ik heb 2 kooien gebouwd. 1 voor karnivoren en 1 voor herbivoren. Bij beide één uitzichtpunt. Is het de bedoeling dat je er heel veel neer zet of wat?

En nu al een 2e eiland unlocked terwijl ik het idee heb pas net onderweg te zijn. Wat moet ik nu al met een tweede eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Dennisdn schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:19:
[...]

Ik ben nu ook een uurtje of 4 onderweg en denk er hetzelfde over. Rollercoaster ging toen der tijd inderdaad al heel veel verder. De tijd is op zich voorbij gevlogen maar ben nog beetje aan het bedenken: en hoe nu verder? Ik heb 2 kooien gebouwd. 1 voor karnivoren en 1 voor herbivoren. Bij beide één uitzichtpunt. Is het de bedoeling dat je er heel veel neer zet of wat?

En nu al een 2e eiland unlocked terwijl ik het idee heb pas net onderweg te zijn. Wat moet ik nu al met een tweede eiland?
Ik merkte dat de Draco echt irritant zijn en dus heb ik die een eigen hok gegeven. Dus heb er 3 in totaal. 8)7

Reden van tweede eiland is denk ik omdat het eerste eiland in begin echt bedoeld is om met genomes te leren werken en tweede eiland is veel meer het klimaat/veiligheid regelen. Hele career is ongeveer een tutorial in begin, maar om alles goed te unlocken moet je ook heen en weer gaan tussen de eilanden lijkt het.

Je eerste eiland heb je bijv. nog wel nodig, om nog een eiland te unlocken. [spoiler]4 sterren volgens mij?[/spoiler=title]
Ik vind het wel een leuk concept dat je op gegeven moment meerdere eilanden moet managen.

Ik denk dat dit spel nog veel verbeteringen krijgt, ze luisteren best goed naar de Reddit community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
doobieters schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:14:
[...]

Update van 2gb geloof ik.. Ben benieuwd naar de changelog. Die volgt later heeft Frontier al aangegeven.
This morning we have released an update to the Xbox One and Playstation 4. This update does not apply to PC/Desktop.

Here is the changes / updates for this version...

Stability fixes
Performance & Quality improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ik wacht zelf nog steeds op de fysieke versie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:57
doobieters schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:38:
Ik wacht zelf nog steeds op de fysieke versie.....
Och, maar waarom precies? Ik ben een paar jaar geleden volledig gestopt met fysiek. Alles op Steam en geen dvd speler in de pc.

Je kan je bestelling nog annuleren en nu meteen op Steam kopen en spelen. Ik weet zeker dat jij het spel leuker gaat vinden dan je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
ArgantosNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:13:
[...]

met hoeveel bezoekers had je deze inkomen?
rond de 900 bezoekers.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
waar zie je de bezoekers aantallen ? dat is me dan nog niet helemaal helder :P

2de eiland zit trouwens aardig wat meer uitdaging in , maar tot nu toe zeker geen spijt dat ik m gekocht heb.

[ Voor 19% gewijzigd door taker1987 op 13-06-2018 20:06 ]

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Blinkiej schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat dit spel nog veel verbeteringen krijgt, ze luisteren best goed naar de Reddit community.
Als er 1 ding zeker is is dat Frontier Development altijd luistert naar zijn spelers. Soms wat aan de late kant maar toch luistert men.

Ik vind het dan ook jammer dat deze game mij niet trekt! Ik gun ze mijn centjes wel. Maar als dit niet mijn spel is... jammer ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
taker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:05:
[...]

waar zie je de bezoekers aantallen ? dat is me dan nog niet helemaal helder :P

2de eiland zit trouwens aardig wat meer uitdaging in , maar tot nu toe zeker geen spijt dat ik m gekocht heb.
Als je op je rating klikt zie je guest count

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
mijn eerste T-rex heeft een rating van 444, het 4de eiland heeft echt weinig ruimte en moet dus gebruik maken van het beetje ruimte dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Playa del C. schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:48:
[...]

Och, maar waarom precies? Ik ben een paar jaar geleden volledig gestopt met fysiek. Alles op Steam en geen dvd speler in de pc.

Je kan je bestelling nog annuleren en nu meteen op Steam kopen en spelen. Ik weet zeker dat jij het spel leuker gaat vinden dan je verwacht.
Ik heb de game voor de PS4 in bestelling staan. De fysieke versie was een stuk goedkoper dan digitaal op PSN. €44 vs €60.. En ik geef gevoelsmatig de voorkeur aan fysiek dus dan wacht ik nog wel even.. Daarnaast hoop ik dat tegen die tijd de belangrijkste issues opgelost zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nog geen moment gehad om naar de game te kijken.
Het klinkt wel als een leuk spel als ik jullie berichten hoor, maar ik zal toch ook wat dingen missen.
- Geen petjes/balonnen ofzo bij de bezoekers.
- Relatief simpel vergeleken met Planet Coaster.

Van het weekend maar eens proberen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Gisteravond het 5de eiland unlocked.
Research center, fossil center en expedion center neergezet en weer terug gegaan naar het eerste eiland om deze 5 sterren te krijgen. Dat was relatief eenvoudig, eiland 2 is een stuk lastiger, ik moet hier een transport rating omhoog krijgen alleen ik heb geen plek meer. ik ben bang dat ik wat moet gaan slopen om een monorail neer te zetten.

Dit eiland is wel een beetje een pain in the ass met de muren die constant breken en sabbotages van je electra, en regen die FFing betonnen muur kapot maken.

Ik denk dat ik dit park vanavond voor 80% met de grond gelijk moet maken om vervolgens zaken beter neer te zetten om zo een 5 ster rating te krijgen. mijn Park rating blijft op 4.7 steken en de constante uitbraken helpen niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:31
Klinkt als een uitdagend en leuk iets dan ?:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 14:38
Must go faster!

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/rBC1kVshEek_DQ1LPF2jkVA2l0vsSWAM5axW5l_CDv8.png?w=1024&s=9905b973458a06d0dc8e164c232a29f9

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
BTW voor iedereen die het zich af vraagt, de icubator succes upgrades verhogen de viability met het aantal dat je ziet, dit is geen percentage upgrade over de succes rage maar een flatte verhoging, zelfs met een negaive succes rate kun je dino's krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
Mad-Matt schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:41:
Het klinkt wel als een leuk spel als ik jullie berichten hoor, maar ik zal toch ook wat dingen missen.

Dat eerste punt, petjes en ballonnen, dat wordt waarschijnlijk nog wel eens toegevoegd. Tot nu toe, en ik ben al vrij ver, kan ik je verzekeren dat je eigenlijk geen moment bezig bent met hoe de gasten er bij lopen. Enige waar ik zo nu en dan op let, is hoeveel er zijn en waar ze zijn. Achteraf, als ik kijk naar hoe het spel in elkaar zit, dan zijn veel van dit soort 'klachten' ontstaan uit een beeld wat mensen voor aankoop hadden. Zodra je gaat spelen, zul je zien dat het spel totaal anders werkt. Het is geen Planet Coaster of Pretpark Tycoon setting. Het gaat veel meer om onderzoek, veiligheid en planning.

Je tweede punt, ik vind Planet Coaster juist heel simpel. Je kan bouwen wat je wil en als je enigszins inzicht hebt, is een goede coaster bouwen niet een probleem. Wel een leuk spel met veel content. JWE is op zich ook niet echt moeilijk, maar is wel meer een spel waar je regelmatig met problemen wordt geconfronteerd. Ook is het bijvoorbeeld eerst best wel puzzelen om te kijken welke en hoeveel dinosaurussen je in wat voor gebied kan zetten, zodat je rating zo hoog mogelijk is en de dieren allemaal 100% gelukkig.

Bijvoorbeeld een T-Rex is vrij simpel. Hij wil alleen zijn in een redelijk groot hok met bepaalde eisen. Hij is gevaarlijk, omdat hij bij het minste of geringste ontevreden is, ontsnapt en op mensen gaat jagen. Een hok met 20+ graseters is alsnog een stuk moeilijker om goed te managen. Je moet veel statistieken checken en opties aanklikken om dat hok op orde te houden. En dan ben ik zelf nog niet eens bezig geweest met de DNA aanpassingen. Daardoor kun je de dino's nog specifieker tunen, zodat ze beter in een groep of bepaalde omheining passen.
spoiler:
Voor een bepaalde missie moet je bijvoorbeeld een Velociraptor juist agressiever maken, waarna je enorm veel last hebt van het dier, omdat het veel moeilijker tevreden blijft. In mijn geval wou deze dino meer soortgenoten om zich heen, dan normaal. Heb hem dus langere tijd moeten verdoven, zodat ik ondertussen genoeg soortgenoten kon opkweken. Alsnog op de lange termijn een gevaarlijk dier, want als er een soortgenoot gaat sterven, kan dat weer zorgen voor een tekort aan soortgenoten, waarna die ene agressieve dino weer gaat ontsnappen, enz.
ArgantosNL schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:30:
Gisteravond het 5de eiland unlocked.
Research center, fossil center en expedion center neergezet en weer terug gegaan naar het eerste eiland om deze 5 sterren te krijgen. Dat was relatief eenvoudig, eiland 2 is een stuk lastiger, ik moet hier een transport rating omhoog krijgen alleen ik heb geen plek meer. ik ben bang dat ik wat moet gaan slopen om een monorail neer te zetten.

Dit eiland is wel een beetje een pain in the ass met de muren die constant breken en sabbotages van je electra, en regen die FFing betonnen muur kapot maken.

Ik denk dat ik dit park vanavond voor 80% met de grond gelijk moet maken om vervolgens zaken beter neer te zetten om zo een 5 ster rating te krijgen. mijn Park rating blijft op 4.7 steken en de constante uitbraken helpen niet echt mee.
Zo gaat het bij mij ook. Eiland 2 tot nu toe een stuk moeilijker dan de rest.
spoiler:
Velociraptors worden puur door een storm al ontevreden en gaan uitbreken. Ben daarom van plan om dat soort dino's van het eiland te halen. Zoiets kom je pas te weten door ervaring.

Ben ook van plan om op bepaalde eilanden grotendeels te verwijderen om met het huidige budget (miljoenen) de boel meteen goed op te bouwen. Je zult toch eerst allerlei dingen moeten vrijspelen, om eilanden efficiënter te kunnen maken.
Trouwens, 'regen' maakt de muren niet stuk. Ik denk dat het idee tijdens een storm (dus met rood icoontje boven in beeld) is, dat een muur kapot kan gaan door vallende bomen of dat soort dingen.

Het spel op zich is niet heel moeilijk om te spelen. Elk eiland heeft wel voor elke factie een missie. En bij elk volgend eiland is het moeilijker om de missie vrij te spelen. Dat, plus elk eiland op 5 sterren is uiteindelijk toch wel een uitdaging, waar je denk ik zo 30-50 uur mee bezig bent. Daarnaast wil ik graag alles vrijspelen (alle dino's 100%, achievements) en ook daarvoor moet je nog wel wat uren investeren. En dan uiteindelijk nog een ultiem park bouwen op het sandbox eiland (Isla Nublar). En dan komt er vast ook nog goede DLC aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
ArgantosNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Velo en eerste carnivoor van het eerste eiland kunnen samen zonder conflict in een enclosure.
Maar dit geld niet voor alle dino's, je zult het via trail and error moeten ondervinden.
Dat is niet helemaal waar. Als de velo's ziek of verdoofd worden, worden ze opgegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Playa del C. schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:27:
[...]

spoiler:
Voor een bepaalde missie moet je bijvoorbeeld een Velociraptor juist agressiever maken, waarna je enorm veel last hebt van het dier, omdat het veel moeilijker tevreden blijft. In mijn geval wou deze dino meer soortgenoten om zich heen, dan normaal. Heb hem dus langere tijd moeten verdoven, zodat ik ondertussen genoeg soortgenoten kon opkweken. Alsnog op de lange termijn een gevaarlijk dier, want als er een soortgenoot gaat sterven, kan dat weer zorgen voor een tekort aan soortgenoten, waarna die ene agressieve dino weer gaat ontsnappen, enz.
spoiler:
op het 3e eiland heb je een vergelijkbare missie met de Deinonychus, die had ik zo aggresief gemaakt dat zelfs met soortgenoten dit niet goed kwam :( uiteindelijk alle 3 moeten verdoven en verkopen...

Maar oplossing hiervoor dat je op de langere termijn er minder last van hebt, is ervoor zorgen dat je altijd 3/4 raptors hebt. Betekend wel dat je een groter probleem hebt mochten ze een keer uitbreken..
spoiler:
Velociraptors worden puur door een storm al ontevreden en gaan uitbreken. Ben daarom van plan om dat soort dino's van het eiland te halen. Zoiets kom je pas te weten door ervaring.
spoiler:
wat schijnbaar goed helpt is dubbele hekken neer zetten, geeft je wat meer tijd ze te repareren tijdens de storm, zelfde evt. met poorten indien je last hebt van dino's die door de poort ontsnappen als rangers erin/uit rijden.

Wat ik zelf op dat eiland gedaan heb is heavy electrified fences neerzetten met eigen powerstation/storm defence en rangerstation vlakbij om de hekken snel te kunnen repareren.

Indien de paddock groot genoeg is kunnen bij mij iig de eerste carnivore en de dilophosaurus redelijk goed samen, moet wel de verhouding ongeveer 3 Dilo's vs 1 andere zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Puc van S. op 14-06-2018 10:53 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
[...]

Ben ook van plan om op bepaalde eilanden grotendeels te verwijderen om met het huidige budget (miljoenen) de boel meteen goed op te bouwen. Je zult toch eerst allerlei dingen moeten vrijspelen, om eilanden efficiënter te kunnen maken.
Ik heb er gister al zo'n 10 uur ingestopt en heb net mijn 2e eiland pas in gebruik genomen. Ben nog steeds de eerste aan het perfectionaliseren. Heb geloof ik alles al wel meerdere keren gesloopt en opnieuw handiger gebouwd. Vanavond echt beginnen met het 2e eiland.

Heb ik het goed dat als je gaat exploren vanaf het 2e eiland er dan weer dino's bij komen? Want op het eerste eiland heb ik alle exploraties gedaan, maar heb alleen nog maar de bovenste 5 dino's.

Maar het is lang, heel lang geleden dat ik zo gepakt ben door een game. Gewoon eindeloos autischtisch dingen verplaatsen en verbeteren. Na het uitzetten van Playstation stiekem gelijk weer verder willen. Gister thuiswerkdag dus in de ochtend "even kijken of het wat is", en na een uurtje moeten beslissen: ik neem de dag wel vrij. Nu er al naar uitkijken om vanavond verder te gaan. Volgens mij vanacht zelfs over gedroomd. De laatste keer dat ik dat allemaal had was geloof ik Super Mario Bros 3. _/-\o_

Het is wel een game die wat minder leuk is voor de meekijkers op de bank. En er had voor mij wel wat meer muziek en geluid in gemogen, soms is het erg stil.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 14-06-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Dennisdn schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:22:
[...]

Ik heb er gister al zo'n 10 uur ingestopt en heb net mijn 2e eiland pas in gebruik genomen. Ben nog steeds de eerste aan het perfectionaliseren. Heb geloof ik alles al wel meerdere keren gesloopt en opnieuw handiger gebouwd. Vanavond echt beginnen met het 2e eiland.

Heb ik het goed dat als je gaat exploren vanaf het 2e eiland er dan weer dino's bij komen? Want op het eerste eiland heb ik alle exploraties gedaan, maar heb alleen nog maar de bovenste 5 dino's.
Bij elk eiland de je unlock en extra expeditie centers hebt unlock meer dino's om te vinden. Zelfde geld voor research centers, de upgrades die je ze geeft tellen voor alle eilanden dus vergeet ze niet te upgraden als je upgrades unlocked.
Maar het is lang, heel lang geleden dat ik zo gepakt ben door een game. Gewoon eindeloos autischtisch dingen verplaatsen en verbeteren. Na het uitzetten van Playstation stiekem gelijk weer verder willen. Gister thuiswerkdag dus in de ochtend "even kijken of het wat is", en na een uurtje moeten beslissen: ik neem de dag wel vrij. Nu er al naar uitkijken om vanavond verder te gaan. Volgens mij vanacht zelfs over gedroomd. De laatste keer dat ik dat allemaal had was geloof ik Super Mario Bros 3. _/-\o_

Het is wel een game die wat minder leuk is voor de meekijkers op de bank. En er had voor mij wel wat meer muziek en geluid in gemogen, soms is het erg stil.
Het is een goede game om op je 2de scherm iets anders nog te kijken, zeker aan het begin van eilanden wanneer je inkomen nog laag is kan het geen kwaad om een serie aan te zwengelen.

Ik heb trouwens bij al mijn expeditie centers yield upgrades in gedaan, nu is het zelfs winstgevend om expedities te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
ArgantosNL schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:41:

Het is een goede game om op je 2de scherm iets anders nog te kijken, zeker aan het begin van eilanden wanneer je inkomen nog laag is kan het geen kwaad om een serie aan te zwengelen.
Ja ik ben er ook nog niet over uit of ik het misschien liever ga spelen op laptop zodat de tv gewoon aan kan. Nu heb ik de laptop met live TV er naast staan i.p.v. andersom. Al bevalt het spelen van deze game met een controller onverwacht erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Puc van S. schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:51:
[...]

spoiler:
op het 3e eiland heb je een vergelijkbare missie met de Deinonychus, die had ik zo aggresief gemaakt dat zelfs met soortgenoten dit niet goed kwam :( uiteindelijk alle 3 moeten verdoven en verkopen...

Maar oplossing hiervoor dat je op de langere termijn er minder last van hebt, is ervoor zorgen dat je altijd 3/4 raptors hebt. Betekend wel dat je een groter probleem hebt mochten ze een keer uitbreken..

[...]

spoiler:
wat schijnbaar goed helpt is dubbele hekken neer zetten, geeft je wat meer tijd ze te repareren tijdens de storm, zelfde evt. met poorten indien je last hebt van dino's die door de poort ontsnappen als rangers erin/uit rijden.

Wat ik zelf op dat eiland gedaan heb is heavy electrified fences neerzetten met eigen powerstation/storm defence en rangerstation vlakbij om de hekken snel te kunnen repareren.

Indien de paddock groot genoeg is kunnen bij mij iig de eerste carnivore en de dilophosaurus redelijk goed samen, moet wel de verhouding ongeveer 3 Dilo's vs 1 andere zijn.
Misschien was ik in de war met een missie en ging het om de Deinonychus inderdaad. Nu je het zegt. Maar maakt verder voor het idee niet uit.

Je ziet inderdaad aan de Social stat meteen hoeveel van de soort je nodig hebt en raptors zijn ook pas tevreden in een redelijk groepje (4 ongeveer, film lore).

Ben zelf ook bezig met dubbele poorten. Dubbele hekken doe ik alleen op gevaarlijke plekken. Rond een Incubator natuurlijk ook een systeem om de dieren te kunnen scheiden. Aan de andere kant is het ook niet eens echt erg als er eens een paar gasten worden opgegeten. Zodra je de dino's weer in het hok hebt, is na een paar minuten alles weer vergeten en is je rating weer op peil. Dat had van mij wel strenger gemogen, misschien zelfs met blijvende penalty (die wel te compenseren valt met extra inzet).

Ik had zelf de dilophosaurus bij de triceratops. Grote sterke planteneter bij kleine zwakke vleeseters. Wel een leuke combinatie. Ik probeerde het uit, omdat de triceratops niet bij een hele grote populatie wil. Triceratops is wel één van mijn favorieten, dus was blij dat ik een geschikte plek voor hem had.
Verder is de parasaurolophus (met die halve cirkel over zijn kop) ook een favoriet. Ook gemakkelijk te plaatsen in een grote plantenetende mix.

Twee dingen waar ik niet helemaal uit ben:

De brachiosaurus (de grootste, met die lange nek) vind ik in het echt heel cool, maar in het spel lijkt het alsof hij zijn statistieken uit een kleiner gebied haalt. Als hij zich verplaatst, heeft het veel invloed op de stats van bos en grasland. Veel meer dan bij andere dieren. Alsnog bleef hij redelijk tevreden, maar ik zag iemand op YouTube die er grote problemen mee had. Lijkt een bewuste keuze van de devs, maar wordt nergens echt toegelicht hoe dit zit.

Verder was ik met een T-Rex bezig, maar lukte het niet heel goed om grasland-stat te verhogen. Ik heb het geprobeerd met en zonder van dat bosjesachtige grasland. Misschien heeft hij gewoon heel veel grond nodig. Uiteindelijk lukt het mij wel natuurlijk, in dit geval de omheining een stuk groter gemaakt. Viel mij alleen op dat de stats soms niet heel duidelijk werken. Er is in ieder geval een paar seconden vertraging tussen het daadwerkelijk aanpassen en de weergave in het stat-scherm van de dino. Verder hangt het ook af van de positie van de dino, die natuurlijk vaak wel rondloopt. Ergens had ik denk ik liever gewoon van de tevoren een lijstje met voorwaarden voor de omheining, zodat je het normaal kan plannen. Nu begin je maar wat en gaandeweg tweak je wat door totdat het wel goed lijkt.

Alsnog, mooi spel! Goede basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:59
Ik heb me er zeker ook mee vermaakt alleen met die hoogte verschillen in het terrein dat is wel irritant. Ga je in zoomen blijkt alles schots en scheef te staan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Playa del C. schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:49:
[...]Twee dingen waar ik niet helemaal uit ben:

De brachiosaurus (de grootste, met die lange nek) vind ik in het echt heel cool, maar in het spel lijkt het alsof hij zijn statistieken uit een kleiner gebied haalt. Als hij zich verplaatst, heeft het veel invloed op de stats van bos en grasland. Veel meer dan bij andere dieren. Alsnog bleef hij redelijk tevreden, maar ik zag iemand op YouTube die er grote problemen mee had. Lijkt een bewuste keuze van de devs, maar wordt nergens echt toegelicht hoe dit zit.

Verder was ik met een T-Rex bezig, maar lukte het niet heel goed om grasland-stat te verhogen. Ik heb het geprobeerd met en zonder van dat bosjesachtige grasland. Misschien heeft hij gewoon heel veel grond nodig. Uiteindelijk lukt het mij wel natuurlijk, in dit geval de omheining een stuk groter gemaakt. Viel mij alleen op dat de stats soms niet heel duidelijk werken. Er is in ieder geval een paar seconden vertraging tussen het daadwerkelijk aanpassen en de weergave in het stat-scherm van de dino. Verder hangt het ook af van de positie van de dino, die natuurlijk vaak wel rondloopt. Ergens had ik denk ik liever gewoon van de tevoren een lijstje met voorwaarden voor de omheining, zodat je het normaal kan plannen. Nu begin je maar wat en gaandeweg tweak je wat door totdat het wel goed lijkt.

Alsnog, mooi spel! Goede basis.
Een ding waar je rekening mee moet houden is de forest en grassland stats gelden voor een radius rond de dino, zelfs buiten het hok waar het beest in zit. BTW de T-rex kun je kwijt in het premade hok op eiland 4, super groot is het niet de balans komt wel nou, 90% grass 10% boom lijkt ongeveer wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Skywalker27 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:50:
Ik heb me er zeker ook mee vermaakt alleen met die hoogte verschillen in het terrein dat is wel irritant. Ga je in zoomen blijkt alles schots en scheef te staan ;(
Herkenbaar. Ik had gelijk een flashback naar Rollercoaster Tycoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mad-Matt schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:41:

Ik zit nu te twijfelen om hem te halen.
Maar dan juist omdat het niet zo simpel lijkt als Planet Coaster.
Ik bedoel dan minder uitgebreid, maar wel uitdagender.

PC heb ik namelijk ook, maar amper gespeeld.
Maar bij PC : Zet een paar prebuild coasters neer (mag zelfs 3 keer dezelfde zijn). en de mensen gaan vanzelf in de que. Zet een paar robothondjes bij de que en de que rating gaat ook door het dak.
Gooi voldoende eet en drink standjes langs het pad (in welk huisje dan ook, maakt niet uit hoe het eruitziet) en niet te duur, die coasters brengen toch sloten geld in het laatje. En iedereen is gelukkig

Oftewel je moet je eigen uitdaging vinden in het mooi maken van parken. Die komt niet uit het spel zelf.
Ik geef niet zoveel om zelf huisjes of atracties ontwerpen, juist het management gedeelte geeft in dit soort spellen brent me lol.

Het lijkt me dat JWE juist wel meer eisen stelt aan wat je kunt. ?
Denken jullie dat dit mij dus wel langer kan bezighouden ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Wat ik nergens nou echt kan vinden: kan je zelf ook je "eigen" dinosaurus 'kweken'? Behalve dat je ze een andere kleur kan geven, kan je ook als oppergod fungeren en het DNA van T-Rex met een Brachiosaurus combineren? Of steeds grotere dino's maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
heuveltje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Ik zit nu te twijfelen om hem te halen.
Maar dan juist omdat het niet zo simpel lijkt als Planet Coaster.
Ik bedoel dan minder uitgebreid, maar wel uitdagender.

PC heb ik namelijk ook, maar amper gespeeld.
Maar bij PC : Zet een paar prebuild coasters neer (mag zelfs 3 keer dezelfde zijn). en de mensen gaan vanzelf in de que. Zet een paar robothondjes bij de que en de que rating gaat ook door het dak.
Gooi voldoende eet en drink standjes langs het pad (in welk huisje dan ook, maakt niet uit hoe het eruitziet) en niet te duur, die coasters brengen toch sloten geld in het laatje. En iedereen is gelukkig

Oftewel je moet je eigen uitdaging vinden in het mooi maken van parken. Die komt niet uit het spel zelf.
Ik geef niet zoveel om zelf huisjes of atracties ontwerpen, juist het management gedeelte geeft in dit soort spellen brent me lol.

Het lijkt me dat JWE juist wel meer eisen stelt aan wat je kunt. ?
Denken jullie dat dit mij dus wel langer kan bezighouden ?
Je beschrijft het exact zoals ik het ook ervaar. PC is leuk, maar geen uitdaging en vooral "zinloos" doorbouwen. Alsnog wel een spel waar ik mij lang mee heb vermaakt trouwens. JWE vind ik alsnog een stuk beter, omdat je meer aan het managen en plannen bent en ook echt doelen hebt.

Zolang je van jezelf weet dat je ook geïnteresseerd bent in de Jurassic setting, lijkt mij dat je jezelf lang kan vermaken met dit spel.
sirkeith schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:30:
Wat ik nergens nou echt kan vinden: kan je zelf ook je "eigen" dinosaurus 'kweken'? Behalve dat je ze een andere kleur kan geven, kan je ook als oppergod fungeren en het DNA van T-Rex met een Brachiosaurus combineren? Of steeds grotere dino's maken?
Het volgt de 'lore' van de boeken en films over Jurassic Park. In de films zitten ondertussen twee hybrids. De eerste zit al in het spel, de tweede komt nog naar aanleiding van de laatste film (die nog niet overal uit is). Het zijn op zich een soort eind-dino's, die het moeilijkst te verkrijgen zijn.
Je kunt dus niet een dino zelf ontwerpen of mixen. Er zijn wel veel opties met DNA om een 'bestaande' dino aan te passen. Dino's hoeven eerlijk gezegd niet groter of zoiets trouwens, dat zou niet veel toevoegen en ook heel onrealistisch zijn. Je kunt niet zomaar een muis en een olifant kruisen bijvoorbeeld. Of een olifant twee keer zo groot maken. De olifant zou het niet overleven in ieder geval.
Het gaat vooral om gedrag en verbeteringen. Zoals levensduur (scheelt kosten en management als een dier een stuk langer leeft). Agressie (vechtende dino's vergroten ook de waarde van de overlevende dino, je kan op die manier een beruchte dino maken, die de park rating sterk verhoogt)
Gezondheid, uiterlijk, enz. Genoeg om mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Playa del C. schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:44:
[...]
Agressie (vechtende dino's vergroten ook de waarde van de overlevende dino, je kan op die manier een beruchte dino maken, die de park rating sterk verhoogt)
Gezondheid, uiterlijk, enz. Genoeg om mee bezig te zijn.
enig idee met hoeveel die rating omhoog gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
Yes, 50% van de rating van de dino die die vermoord.
Je kan daarmee trouwens "cheaten" door een gevecht te laten starten en vervolgens als ranger de dino die je wil laten winnen blijven healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Puc van S. schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:10:
Yes, 50% van de rating van de dino die die vermoord.
Je kan daarmee trouwens "cheaten" door een gevecht te laten starten en vervolgens als ranger de dino die je wil laten winnen blijven healen.
of gewoon zwakkere dino's "voeren" aan een overdreven modded indo-rex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Dat eerste punt, petjes en ballonnen, dat wordt waarschijnlijk nog wel eens toegevoegd. Tot nu toe, en ik ben al vrij ver, kan ik je verzekeren dat je eigenlijk geen moment bezig bent met hoe de gasten er bij lopen. Enige waar ik zo nu en dan op let, is hoeveel er zijn en waar ze zijn. Achteraf, als ik kijk naar hoe het spel in elkaar zit, dan zijn veel van dit soort 'klachten' ontstaan uit een beeld wat mensen voor aankoop hadden. Zodra je gaat spelen, zul je zien dat het spel totaal anders werkt. Het is geen Planet Coaster of Pretpark Tycoon setting. Het gaat veel meer om onderzoek, veiligheid en planning.
Credits voor de uitgebreide posts :)

Zoals jij JWE omschrijft krijg ik vooral een Anno 2205 gevoel. Anno is ongetwijfeld uitgebreider en heeft ook niet-management speelopties, maar in de basis lees ik veel overeenkomsten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
XWB schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:06:
[...]

Credits voor de uitgebreide posts :)

Zoals jij JWE omschrijft krijg ik vooral een Anno 2205 gevoel. Anno is ongetwijfeld uitgebreider en heeft ook niet-management speelopties, maar in de basis lees ik veel overeenkomsten.
Geen probleem en dank je. Het heeft ergens wel iets van Anno 2205, maar dan meer sandbox en totaal andere setting. Ik zou het niet als vergelijkbaar omschrijven. Wordt tijd dat je het zelf gaat spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
De constante beloningen maken dat je het spel door blijft spelen (de campaign). Maar als je alles op orde hebt, en houdt hoef je nergens naar om te kijken en wordt het gauw saai. Na een kort weekje zal dit spel wel op een stoffige plank verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
Seth_Chaos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:00:
De constante beloningen maken dat je het spel door blijft spelen (de campaign). Maar als je alles op orde hebt, en houdt hoef je nergens naar om te kijken en wordt het gauw saai. Na een kort weekje zal dit spel wel op een stoffige plank verdwijnen.
En dan kom je er achter dat dit Frontier als studio hierachter zit.. En die net zoals bij Elite Dangerous en Planet Coaster om de haverklap enorme (gratis) updates verzorgen.. Daarnaast komen er ook nog minimaal twee grote expansion packs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Seth_Chaos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:00:
Geldt dat niet voor elk spel? Ik ben nog wel een paar dagen/weken bezig met het spel. Los van eventuele updates en DLC, heb ik het geld er dan wel uit. Plus ik heb lange tijd niet zoveel plezier met een spel gehad.

Heb zelf Yakuzo 0 gepland voor begin augustus. Denk dat ik mij tot die tijd wel vermaak met JWE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Gister met het 2e eiland begonnen en gelijk een uurtje of 4 weggegooid. Omdat ik op eiland 1 een vermogen had van 80 miljoen, zat ik op het 2e eiland even niet op te letten en gelijk te veel geld uit te geven. Flauw dat je niet het vermogen over de eilanden kunt gebruiken.

Na wat verkeerde beslissingen dook het vermogen ver in de min en kwam ik daar niet meer uit. Laatste winkels moeten verkopen om medicatie te kunnen geven zodat er helemaal geen inkomen meer was. Tot overmaat van ramp ontsnapte er één zonder dat ik helicopters beschikbaar had.

De rest ging ongeveer allemaal tegelijk dood waardoor de aantrekkingskracht van het park was gedegradeerd tot nul en er nog 50 verdwaalde bezoekers waren.

Ik werd best wanhopig, want was bang dat ik het hele spel opnieuw kon gaan beginnen.
Tot ik het knopje "Eiland opnieuw beginnen" had gevonden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 15-06-2018 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Ik denk ik zet wat dilophosaurus bij grote herbivores. Dacht die kleine dinos vallen die grote niet aan, had toch ongelijk. Was ineens paar herbivores kwijt.

Was dus even uithuilen en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Dennisdn schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 06:19:
Gister met het 2e eiland begonnen en gelijk een uurtje of 4 weggegooid. Omdat ik op eiland 1 een vermogen had van 80 miljoen, zat ik op het 2e eiland even niet op te letten en gelijk te veel geld uit te geven. Flauw dat je niet het vermogen over de eilanden kunt gebruiken.
Even een tip voor als je op een nieuw eiland begin, bouw zo snel mogelijk een research center en doe de medical research.
Nadat deze gebouwd is en je hebt geld issues kun je op een ander eiland de research doen.

spoiler:
Alle fossil centers gelinkt met elkaar en dat is te misbruiken, het breekt wel elke uitdaging van een nieuwe start.
Na wat verkeerde beslissingen dook het vermogen ver in de min en kwam ik daar niet meer uit. Laatste winkels moeten verkopen om medicatie te kunnen geven zodat er helemaal geen inkomen meer was. Tot overmaat van ramp ontsnapte er één zonder dat ik helicopters beschikbaar had.

De rest ging ongeveer allemaal tegelijk dood waardoor de aantrekkingskracht van het park was gedegradeerd tot nul en er nog 50 verdwaalde bezoekers waren.

Ik werd best wanhopig, want was bang dat ik het hele spel opnieuw kon gaan beginnen.
Tot ik het knopje "Eiland opnieuw beginnen" had gevonden :)
Eerste 3 eilanden heb ik nu met 5 sterren afgerond inclusief alle unlocks. Maar wat is die transport rating irritant om te goed te krijgen. Waar het irritantste van alle is het plaatsen van de monorail, why the F moet een ding dat 10 meter hoog op palen staat een vlak terrein hebben om het te plaatsen. :F volledig onlogisch het ding staat of FFing palen van 10 meter hoog die tig meter de grond in gaan. Bij frontier moeten ze dit wel gaan aanpassen want wat is het nu van een station op palen als alle zo plat als een pannenkoek moet zijn om het neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-07 23:57
Ik speel het op de PC, maar er zijn toch een paar zaken waar ik me aan begin te irriteren.

Het feit dat je geen inzicht hebt in wat de gasten vinden. Want ik vind het nog steeds niet echt duidelijk hoe je bepaalde ratings omhoog krijgt. Kun je dat doen door alleen extra te bouwen, of ook door te kiezen voor andere items om te verkopen (bijvoorbeeld voor food- of giftshops) of misschien door met de prijzen te spelen van de items die worden verkocht.

Daarnaast heb ik nog geen overzicht kunnen vinden van de verschillende dieren en wat hun status is. Nu moet je alle dieren apart af gaan om te kijken of alles een beetje oké is. Daarnaast heb je wel de statusbalken, maar inzicht in wat hun favoriete omstandigheden zijn, heb je niet direct. Vooral bij het inrichten van enclosures is dat nog wel een uitdaging.

Ten slotte het ontbreken van de mogelijkheid om te pauzeren en/of de tijd sneller te laten lopen. Zelfs als ik in de menu's een beetje aan het ontdekken ben loopt mijn park op de achtergrond gewoon door. Lekker handig als mijn raptors on rampage zijn, terwijl ik aan het lezen ben welke updates het beste zijn om nu te onderzoeken.

Ik heb net het eerste eiland afgerond (4 sterren) dus hoop dat de andere eilanden nog wat beter worden. Ik hoop dat nu na de release Frontier de versie voor PC toch wat beter gaat tweaken voor de PC-versie, ik merk goed dat de PC-versie 'te lijden' heeft van de console-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
Tiekstra schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:29:
Ik speel het op de PC, maar er zijn toch een paar zaken waar ik me aan begin te irriteren.

Het feit dat je geen inzicht hebt in wat de gasten vinden. Want ik vind het nog steeds niet echt duidelijk hoe je bepaalde ratings omhoog krijgt. Kun je dat doen door alleen extra te bouwen, of ook door te kiezen voor andere items om te verkopen (bijvoorbeeld voor food- of giftshops) of misschien door met de prijzen te spelen van de items die worden verkocht.
Je hebt de management view waarin je kan zien per rating waar je goed zit en fout zit, daarop kan je dan gericht op die plekken guest amenities bouwen. Met prijzen en staff kun je ook beinvloeden aan hoeveel mensen het verkocht word.
Daarnaast heb ik nog geen overzicht kunnen vinden van de verschillende dieren en wat hun status is. Nu moet je alle dieren apart af gaan om te kijken of alles een beetje oké is. Daarnaast heb je wel de statusbalken, maar inzicht in wat hun favoriete omstandigheden zijn, heb je niet direct. Vooral bij het inrichten van enclosures is dat nog wel een uitdaging.
Ik geef toe dat het handig zou zijn om die stats te kunnen zien voor je een dino maakt (alhoewel je kan beargumenteren dat je dat niet weet gezien niemand ooit met dino's gewerkt heeft, maar zet dat dan in de ingen DB erbij zodra je een dino maakt), maar bij die status balken heb je bovenin ook een aantal knoppen om andere stats te bekijken, zoals bv met hoeveel man ze in de kudde/enclosure willen zitten enzo.
Ten slotte het ontbreken van de mogelijkheid om te pauzeren en/of de tijd sneller te laten lopen. Zelfs als ik in de menu's een beetje aan het ontdekken ben loopt mijn park op de achtergrond gewoon door. Lekker handig als mijn raptors on rampage zijn, terwijl ik aan het lezen ben welke updates het beste zijn om nu te onderzoeken.
Mja dat had ik in het begin ook.. maar als je vanuit de JP/JW setting kijkt, daar gaat het park leven (en de ontsnappende dino's) uiteraard ook verder als je andere dingen aan het doen bent.
Ik heb net het eerste eiland afgerond (4 sterren) dus hoop dat de andere eilanden nog wat beter worden. Ik hoop dat nu na de release Frontier de versie voor PC toch wat beter gaat tweaken voor de PC-versie, ik merk goed dat de PC-versie 'te lijden' heeft van de console-versie.
Heb er zelf nu iets van 18 uur opzitten (ook PC) en ben net bij het 4e eiland (1e 2 ook afgerond met 5*) en ik moet zeggen dt ik voor het grootste gedeelte dit eigenlijk niet merk..

[ Voor 3% gewijzigd door Puc van S. op 15-06-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister de game voor het eerst opgestart.
Ik vergeet steeds mn research te doen en m'n fossil-teams weg te sturen, beetje stom.

Carnivoren en herbivoren samen is geen succes. Echt binnen een minuut m'n Huayangosaurus de pijp uit.
Dus maar even in een apart hok gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
ArgantosNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:26:
mijn eerste T-rex heeft een rating van 444, het 4de eiland heeft echt weinig ruimte en moet dus gebruik maken van het beetje ruimte dat je hebt.
Hoe kreeg je die trex op 444 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
taker1987 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:51:
[...]

Hoe kreeg je die trex op 444 ??
ik had alle mogelijke gene mods er op gedaan die ik toen beschikbaar had en 100% genome. Vervolgens 3x succesrate 2.0 upgrades op de hatchery en dan heb je een t-rex die 3.2 miljoen ongeveer kost.

nog altijd goedkoper dan de 11 miljoen die de indom-rex kost, hoewel die wel op een 770 rating uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Playa del C. schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:48:
[...]

Geldt dat niet voor elk spel?
Nee hoor, ik speel nog steeds Counter-Strike O-)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
ArgantosNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:55:
[...]

ik had alle mogelijke gene mods er op gedaan die ik toen beschikbaar had en 100% genome. Vervolgens 3x succesrate 2.0 upgrades op de hatchery en dan heb je een t-rex die 3.2 miljoen ongeveer kost.

nog altijd goedkoper dan de 11 miljoen die de indom-rex kost, hoewel die wel op een 770 rating uit komt.
Ooh laat maar ... ik keek bij attack rating 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hebben jullie ook problemen (problemen is een groot woord), dat de jeep achter dingen blijft hangen waardoor ze nogal een makkelijke prooi worden? (als ik ze de Carnivoor-pen in stuur rij ik vaak zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
Mad-Matt schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:52:
Hebben jullie ook problemen (problemen is een groot woord), dat de jeep achter dingen blijft hangen waardoor ze nogal een makkelijke prooi worden? (als ik ze de Carnivoor-pen in stuur rij ik vaak zelf)
Ja.. echter maakt dat niets uit.. je rangers kunnen niet gedood worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Mad-Matt schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:52:
Bij mij zitten ze vaak vast achter de andere ranger jeeps. Bij vertrek dus, moet ik dus eerst zelf los rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Puc van S. schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:56:
[...]

Ja.. echter maakt dat niets uit.. je rangers kunnen niet gedood worden..
ooooh. ik in de stress voor niets :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Rangers zijn de beste attractie. Ik maak springheuvels op de route die ze nemen. Die pakken ze fantastisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Uhm, de bezoekers vinden m'n park helemaal niets, ze gaan niet naar de winkeltjes en ze vinden de dino's gaaf, maar ze zeggen dat ze ze niet kunnen zien. Terwijl de paden strak langs de hekken lopen.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WittiW
Heb je viewing galleries? Kan je vinden onder enclosures

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

WittiW schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 21:41:
Heb je viewing galleries? Kan je vinden onder enclosures
damn, nope, thanks :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:57
Nu op eiland 4 alweer. Ik vermaak mij erg goed met dit spel. Echter, het bouwen op oneven grond is echt super irritant. wel de ruimte, maar is de slopen net een beetje gaar oid. Hopelijk word dit wel snel gepatchd zodat je gewoon kan bouwen zonder gezeur.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Klopt het dat bezoekers niet langs de hekken lopen maar alleen naar viewing galeries gaan? En waarom dan de electric fences?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deruxian schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:48:
Klopt het dat bezoekers niet langs de hekken lopen maar alleen naar viewing galeries gaan? En waarom dan de electric fences?
Dat klopt en ik denk voor dino's dat ze minder snel uitbreken?

Ik had een Raptor uitbraak in m'n park, 3 mensen dood. Hek precies naast het pad brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Ik krijg het maar niet voor elkaar om 5 ster rating te krijgen op het 3e eiland. Mijn transport rating is laag, maar ik weet niet hoe ik het beter krijg.

Ik hebt het als een a naar b systeem gemaakt en gaat dwars door alle dino gebieden. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Mad-Matt schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:52:
[...]

Dat klopt en ik denk voor dino's dat ze minder snel uitbreken?

Ik had een Raptor uitbraak in m'n park, 3 mensen dood. Hek precies naast het pad brak.
Inmiddels heb ik het een paar keer van dichtbij zien gebeuren. Zodra Raptors mensen zien lopen op een naastgelegen pad, breken ze uit en gaan erachteraan. Door paden langs het verblijf weg te halen is het hier rustig geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Desutoroiya schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:43:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om 5 ster rating te krijgen op het 3e eiland. Mijn transport rating is laag, maar ik weet niet hoe ik het beter krijg.

Ik hebt het als een a naar b systeem gemaakt en gaat dwars door alle dino gebieden. Iemand tips?
Meer tussenstations. Het enige wat telt is dat de bezoekers niet te ver willen lopen. Dus waar een pad vrij lang wordt, helpt het om een tussenstation bij te plaatsen. Maar ook tussenwegen/shortcuts helpen mee.
Je hoeft de transport rating niet op 100% te hebben om vijf sterren te krijgen. Het kan helpen om andere onderdelen te verbeteren. Meestal helpt het een stuk als je meer personeel in de winkels zet. Verder ook de lens-overview gebruiken om specifiek te zien waar wat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Playa del C. schreef op zondag 17 juni 2018 @ 13:01:
[...]

Meer tussenstations. Het enige wat telt is dat de bezoekers niet te ver willen lopen. Dus waar een pad vrij lang wordt, helpt het om een tussenstation bij te plaatsen. Maar ook tussenwegen/shortcuts helpen mee.
Je hoeft de transport rating niet op 100% te hebben om vijf sterren te krijgen. Het kan helpen om andere onderdelen te verbeteren. Meestal helpt het een stuk als je meer personeel in de winkels zet. Verder ook de lens-overview gebruiken om specifiek te zien waar wat nodig is.
Ondertussen gelukt, zat al op 0,1 miljard heb wat dingen omgebouwd. _/-\o_
Eiland 4 ook al op 5 sterren. Nu alles nog even unlocken. Dan op weg naar het laatste eiland :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Desutoroiya schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:33:
[...]

Ondertussen gelukt, zat al op 0,1 miljard heb wat dingen omgebouwd. _/-\o_
Eiland 4 ook al op 5 sterren. Nu alles nog even unlocken. Dan op weg naar het laatste eiland :)
Mooizo :)
Heb zelf vanavond precies zo'n punt bereikt. Vijf eilanden op 5 sterren, alle dino's 100%, alles unlocked. Nu nog een perfect park op Nublar en daarna misschien wat achievements hunten. Heb het spel nu 35 uur gespeeld, vond het een leuke tijd ook, dus de hoge prijs is op dit moment al gerechtvaardigd voor mij. Verwacht dan nog wel een paar goede updates erbij.

Eerst leek Nublar mij wat saai en simpel. Maar aangezien geld in het spel na de eerste paar minuten totaal geen rol meer speelt, maakt dat onderdeel al niks uit. Verder genoeg contracts en missions gedaan op andere eilanden. Heb daarom onverwacht best zin in Nublar. Spare no expense. Mijn eerste plan is om elke dino in het park te krijgen. Misschien zelfs op thema (locatie en periode van leven).

[ Voor 3% gewijzigd door Playa del C. op 17-06-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ik ben nog wel een beetje zoekende hoe het spel de kooien wil hebben. Natuurlijk geven de dino's zelf aan wat ze willen. Maar is "een groot grasveld" zo groot dat ze wat rondjes kunnen rennen, of zo groot dat ze het einde van de kooi niet kunnen zien?

In de films krijg ik het idee dat het hele eiland 1 grote kooi is voor herbivoren met links en rechts alleen aparte kooien voor wat carnivoren. Maar in het spel krijg ik het idee dat het meer een soort dierentuin moet zijn.

Op de forums van Frontier zijn ze al wat overzichten aan het maken over wie bij wie in welke verhoudingen in een kooi mogen. Zitten soms wat verassingen tussen. Heb zelf ontdekt dat bijvoorbeeld de raptors prima samen kunnen met wat andere soorten terwijl ik dacht dat ze in de films alleen zitten. Idee om dat soort dingen ook op de startpost te gaan verzamelen?

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2018 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik ben toch maar overstag gegaan en heb het gisteren aangeschaft. en nu een 1.5 uurtje kunnen spelen.
Heb wat Herbivoren bij elkaar gepleurd op eiland 1. en heb maar een aparte kooi voor de 1e carnivoor gemaakt.
Geld is in het begin nog wel een klein issuetje bij mij. Ben nog even zoekende hoe ik dat het snelste bij elkaar krijg haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Klein beginnen en niet te snel groot willen bouwen, dan gaat veel geld verdienen vanzelf. Heb zelf eens een eiland opnieuw moeten beginnen voor ik daar achter was. En heb nu pas ontdekt dat de exporers die je vanaf een eerder eiland wegstuurd, vanaf het volgende eiland geïnd kan worden via de fossielenbank. Zo kun je een ook klein startkapitaal maken op een nieuw eiland. Al is het mij altijd nog gelukt zonder dat kunstje. Heb nu overal 70-100 miljoen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
maarja, wat is groot bouwen? juist wel nieuwe hokken maken? veel dino's maken?
Veel dingen bouwen voor de bezoekers?
Alles researchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:13

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 18 juni 2018 @ 06:17:
Ik ben nog wel een beetje zoekende hoe het spel de kooien wil hebben. Natuurlijk geven de dino's zelf aan wat ze willen. Maar is "een groot grasveld" zo groot dat ze wat rondjes kunnen rennen, of zo groot dat ze het einde van de kooi niet kunnen zien?

In de films krijg ik het idee dat het hele eiland 1 grote kooi is voor herbivoren met links en rechts alleen aparte kooien voor wat carnivoren. Maar in het spel krijg ik het idee dat het meer een soort dierentuin moet zijn.

Op de forums van Frontier zijn ze al wat overzichten aan het maken over wie bij wie in welke verhoudingen in een kooi mogen. Zitten soms wat verassingen tussen. Heb zelf ontdekt dat bijvoorbeeld de raptors prima samen kunnen met wat andere soorten terwijl ik dacht dat ze in de films alleen zitten. Idee om dat soort dingen ook op de startpost te gaan verzamelen?
Hey goed idee wel !
Je moet mij even excuseren, heb de afgelopen week in Engeland gezeten voor het werk dus heb niet veel de kans gehad om dit topic bij te houden, laat staan de game te spelen..
Ik ga men best doen om het deze week wat in te halen..

Maar zulke ideëen voor de OP zijn natuurlijk altijd welkom ! _/-\o_

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Het is aan de andere kant naar mijn mening juist de charme van het spel om zelf te proberen wat wel en niet bij elkaar kan.

@Dennisdn De behoeftes van een dino zijn een optelsom. Dus als er behoefte is aan grasland en bos, dan is het hok hoe dan ook te klein. De waarde is gebaseerd vanaf de positie van de dino. De brachiosaurus heeft hier het meest last van. Die wil heel veel bos, maar als hij in een hoek van een enorm hok vol bomen staat, is er soms nog niet genoeg bos. Dat is zo bedoeld, die beesten hebben een extra groot hok nodig, zodat de brachio nooit bij de rand komt. Dus ook de voeding en het water in het midden zetten.

Je kan prima een ontwerp maken waarbij de dieren in een park vrij rondlopen en de bezoekers opgesloten zitten binnen muren met uitzichttorens. Een voorbeeld daarvan zie je als eerste plaatje als je Nublar (opnieuw) start. Je houdt verbinding met de ingang door een monorail.

---

Iets anders, een klacht op internet is dat de carnivoren zichzelf dood vechten. Ik zie echter steeds dat T.Rex en Indo.Rex en dergelijke juist stoppen met vechten als beide vechtende dino's zwak zijn. Health in het rode. Daarna vluchten ze en als ze hersteld zijn, vechten ze pas opnieuw. Zolang health te laag is, blijven ze op de vlucht slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 14:38
Playa del C. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:20:

Je kan prima een ontwerp maken waarbij de dieren in een park vrij rondlopen en de bezoekers opgesloten zitten binnen muren met uitzichttorens. Een voorbeeld daarvan zie je als eerste plaatje als je Nublar (opnieuw) start. Je houdt verbinding met de ingang door een monorail.
Zo was Jurassic Park ook bedoeld. Een soort van safari met dino's. Onderstaand plaatje geeft daar een goed beeld van:

Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/jurassicpark/images/6/60/Jptourmap2.jpg/revision/latest?cb=20120609001824

Jurassic World heeft wel weer meer weg van een dierentuin met dieren in kleinere hokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:14
Dennisdn schreef op maandag 18 juni 2018 @ 06:17:

Heb je toevallig een snelle link naar dat forum? Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd. Ik ben namelijk van plan om het spel toch maar binnen afzienbare tijd aan te schaffen. :9

Mijn vraag is wel, vinden jullie het de €55/60 waard? Of is het de moeite waard om toch nog even te wachten op een aanbieding?

[ Voor 5% gewijzigd door Herax10NL op 18-06-2018 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Iemand al gehoord van de komende update aanstaande vrijdag.
Nu al aanvulling van nieuwe dino's en hopelijk nog wat meer nieuwe features.

Ik had niet verwacht dat zo snel al een update zou komen; https://www.gameinformer....on-in-next-weeks-free-dlc

Las vanmorgen nog wat leuke weetjes voor het rijden in de jeep:

H om te toeteren (ctrl zou ook moeten werken)
en C om vrij om je heen te kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Blinkiej op 18-06-2018 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Herax10NL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Heb je toevallig een snelle link naar dat forum? Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd. Ik ben namelijk van plan om het spel toch maar binnen afzienbare tijd aan te schaffen. :9

Mijn vraag is wel, vinden jullie het de €55/60 waard? Of is het de moeite waard om toch nog even te wachten op een aanbieding?
Ik heb een paar voor mijzelf opgeslagen:

Verzameling van topics:
https://forums.frontier.c...rld-Evolution-Discussions

Overzichten welke bij welke kunnen:
https://forums.frontier.c...-can-be-enclosed-together

En een Island Guide:
https://www.usgamer.net/a...c-world-evolution-islands

Voor mij persoonlijk is het het geld 10x waard. Als ik het omreken naar gemaakte uren is het nu 2 euro per uur ofzo en heb het idee pas net begonnen te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik zit te denken om deze game voor de Ps4pro te kopen. Ik wacht nog ff op de fysieke versie. Online wat reviews zitten lezen, maar ik kan nog niet echt lekker opmaken of deze game lekker speelt met een controller. Volgens mij moet je aardig veel met het terrein (en met elektriciteit/paden) prutsen om je park goed te kunnen bouwen. Mijn vraag is dan ook, hoe lekker werkt dit met een controller? Iemand hier al ervaring mee? Muisondersteuning zal op de pro wel niet werken :p

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Op zich prima te doen met een controller. Bovendien "bouw" je helemaal niet veel in de game. Een hokje en dan uren lang niets meer.

Wat je veel doet is expedities en dat is 2 drukken op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
WittiW schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:01:
Op zich prima te doen met een controller. Bovendien "bouw" je helemaal niet veel in de game. Een hokje en dan uren lang niets meer.

Wat je veel doet is expedities en dat is 2 drukken op de knop.
Stelt mij weer gerust :)
Ik heb gewoon zin in deze game, ook leuk omdat mij vriendin dit soort games ook leuk vindt om te spelen. Zal sowieso wel dubbel lol uit gehaald gaan worden.

Ben benieuwd naar alle updates die voor deze game gaan komen. Nieuwe dino's, gebouwen, eilanden etc.
Blinkiej schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:50:

Ik had niet verwacht dat zo snel al een update zou komen; https://www.gameinformer....on-in-next-weeks-free-dlc
"and he's a he, the rest are females"

Dus de indoraptor gaat kleintjes maken? :P

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 18-06-2018 13:15 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Herax10NL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:52:
[...]

Als je geen haast hebt, kun je wachten op een aanbieding. En verder, als je van jezelf kunt inschatten dat je dit type spel leuk gaat vinden, dan is het elke euro waard. Het is van hoge kwaliteit en een goede basis voor de komende jaren. Puur op basis van gameplay en content is het wel karig nog, ook al ben je er denk ik altijd wel 30 uur mee bezig als je alles wat wil hebben gezien. Isla Nublar is voor de diehard natuurlijk een oneindige sandbox.
Blinkiej schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:50:

Las vanmorgen nog wat leuke weetjes voor het rijden in de jeep:

H om te toeteren (ctrl zou ook moeten werken)
en C om vrij om je heen te kijken.
Die knoppen staan onderin in beeld bij alle activiteiten. Bijvoorbeeld ook camera veranderen in de gyro.

Het was al bekend dat er een update/gratis dlc zou komen over een paar dagen, omdat in de USA de laatste film nog moet uitkomen. Om niks te spoileren, komt dus pas na die release de content vrij die bij de laatste film hoort. Waaronder een tweede hybrid. Alle content hiervoor was al klaar voor de launch van het spel. Een volgende DLC zal waarschijnlijk wel iets langer duren en ik denk niet dat er nog dino's bij gaan komen. Hoeft voor mij ook niet, 90% van de dino's lijkt nu al op elkaar en zowel in de films als in het echt is er niet veel ander materiaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Playa del C. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Die knoppen staan onderin in beeld bij alle activiteiten. Bijvoorbeeld ook camera veranderen in de gyro.

Het was al bekend dat er een update/gratis dlc zou komen over een paar dagen, omdat in de USA de laatste film nog moet uitkomen. Om niks te spoileren, komt dus pas na die release de content vrij die bij de laatste film hoort. Waaronder een tweede hybrid. Alle content hiervoor was al klaar voor de launch van het spel. Een volgende DLC zal waarschijnlijk wel iets langer duren en ik denk niet dat er nog dino's bij gaan komen. Hoeft voor mij ook niet, 90% van de dino's lijkt nu al op elkaar en zowel in de films als in het echt is er niet veel ander materiaal meer.
Van mij mogen ze nu volle bak inzetten op gebouwen, attracties en deco´s..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
Waar ze ook iets aan mogen doen is dat de "storm defense building" ook werkelijk functioneert naar de omschrijving van het ding. Op dit moment is het niet meer dan tuin decoratie, 5 power loss en ruimte verspilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
doobieters schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:04:
[...]

Van mij mogen ze nu volle bak inzetten op gebouwen, attracties en deco´s..
Mee eens. Vooral deco. Mooie entree voor een bepaald hok. Mooie paden en tunnels. Winkelgebouwen aanpassen of mooier wegwerken. Betere terreinbewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Hulleman schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Stelt mij weer gerust :)
Ik heb gewoon zin in deze game, ook leuk omdat mij vriendin dit soort games ook leuk vindt om te spelen. Zal sowieso wel dubbel lol uit gehaald gaan worden.

Ben benieuwd naar alle updates die voor deze game gaan komen. Nieuwe dino's, gebouwen, eilanden etc.

[...]

"and he's a he, the rest are females"

Dus de indoraptor gaat kleintjes maken? :P
Was niet bedoeld als geruststelling. Ik vind de game saai en ben nu op eiland 4.

Er is tot nu weinig ruimte voor creativiteit, eilandjes zijn klein. Je moet elke Dino naar 100 % vrijspelen, wat tijd kost. Het lijkt een ordinaire p2w mobiele game, maar dan zonder pay.

Bizar weinig content.

En ja, iedereen mag zich uiteraard prima mee vermaken. Ik speel de game en kijk een Netflix filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
@WittiW dat sommige eilanden klein zijn is net de uitdaging. De laatste twee maps zijn erg groot.

Na alle filmpjes en review van hun kant had ik al de indruk dat het in deze staat niet is als planeet coaster. Ze hebben aangegeven dat ze met updates etc komen dus dat komt wel goed. Het spel is momenteel al zijn geld waard naar mijn idee en beleef ik er veel plezier aan.
We moeten ook de invloed van Universal niet vergeten trouwens, of dit ten goed of slechte komt moeten we afwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel_Elessar op 18-06-2018 19:42 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Officieel hebben ze de komende dlc aangekondigd en aangeven dat er daarna nu nog niets gepland is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Playa del C. schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:58:
[...]

Mee eens. Vooral deco. Mooie entree voor een bepaald hok. Mooie paden en tunnels. Winkelgebouwen aanpassen of mooier wegwerken. Betere terreinbewerking.
Bescheiden.... ik wil gewoon alle opties en het leven in de game van Rollercoaster Tycoon. Onderhand 25 jaar geleden. Moet toch niet heel moeilijk zijn. Het is nu absoluut al zijn geld al waard hoor, maar vind zelf echt een mooi park bouwen altijd het leukst.

Ik moet er ook bijna aan wennen dat een game (ondanks de dlc die komt) gewoon echt af is. Ik ben ook nog maar echt heel weinig fouten tegen gekomen.

Ik heb 1x een uur lopen zoeken naar een niet-aangesloten-pad wat er volgens een rood teken zou zijn. Na echt 5x zeker te weten dat alles goed was een keer uitgelogd en toen was hij weg.

Een andere keer kreeg ik ineens allemaal meldingen van een dino-bedreiging en snapte er niks van. Alles zat gewoon goed opgesloten en ik kon het probleem maar niet vinden..... staan er ineens honderden mensen in het verblijf van een paar carnivoren... een slagveld was het...

Verder nog geen foutje gezien

[ Voor 51% gewijzigd door Dennisdn op 18-06-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
@Dennisdn Inderdaad, mee eens.

Heb zelf ook een paar keer mensen in het hok gezien. Uit het niks. Wel 'lachen', maar vreemde bug of feature is het.

Ik heb ondeetussen alles unlocked. Moet zeggen dat ik op isla Nublar tot nu toe het meeste plezier heb. Probeer daar een perfect park te bouwen, met elke dino erin. Ben op de helft. Alleen juist nu ik het park zo secuur plan en bouw, mis ik de bouwdetails. Blijft voorlopig alsnog leuk en het ziet er alsnog ook goed uit. Hierna nog wat achievements hunten, maar daarna ben ik er denk ik ook wel klaar mee. Er is niks meer te doen natuurlijk als een park 5 sterren en alle dino's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Worden de maps in dit spel random gegenereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Tomski1986 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:03:
Worden de maps in dit spel random gegenereerd?
Nee, zou wel een goede feature zijn. Het spel volgt de boeken/films en je speelt daardoor hoe dan ook op de zes bekende eilanden. De layout OP het eiland (bouwbaar gebied) is echter door de gamedevs zelf bepaald en is ook deel van de uitdaging en afwisseling, maar is niet random. Op zich niet nodig, er is genoeg variatie nu, ook al mis ik wel een 'echte' sandbox map, die extra groot, kaal en plat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05 04:03
ik mis vooral wat meer attracties van de films...

Den babydino ride / kinderboerderij gedoe
De originele jeep attractie
De vogeldome
De watertribune en dino's
De kayak tocht
De toerbus optie in jurrasic world (beetje zoals jeep maar dan grotere wagens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Tiboluk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:24:

Ha! die kinderboerderij idd! Leuk bedacht vond ik dat _/-\o_

Maar als ik alle reacties hierboven zo lees is de game gewoon heel erg karig en kaal als parksimulatiegame..... Pik em dan wel een keer op in de uitverkoop.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 19-06-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:57
Wat ik graag zou willen

- random map generator (met elk level zijn eigen dingen, storms, power outages, meer sabotages, alleen vlees eeteters of alleen dino's onder/boven, rating xyz, klein/veel bouwruimte, start euros, etc) ik noem maar wat random dingen op.

- een check box voor "alle prijzen het zelfde van Shop X"

- Een "super shop" of een "shopping center" ik vind winkeltjes een beetje dom, allemaal doen iets, maar het ziet er zo dom uit als je er 6 naast elkaar heb staan. - persoonlijke mening.

- Grotere imposantere hotels, misschien met een skybridge er tussen lijkt mij ook gaaf.

- Skybridge in zijn algemeenheid over kooien / hokken.

- Water dino's.

- Max pop. (population van 15 is best karig). Vooral met bv Stegossaurus die er al minimaal 5 wil om blij te zijn.

- 2 T-Rex bijelkaar, net als de lost world

- Meer Jurassic gevoel, meer dino's kunnen mixen, ook vlees + graseters.

- betere build opties, minder landscape geneuzel.

- Wat ik mij nu bedenk, misschien een omgekeerde Jurassic world maken, oftewel, jouw gebouwen afschermen, of tenminste 'beveiligde' wandelpaden, zodat je ook meer kan uitbreiden of een soort viaduct waar jij overheen of onderdoor kan lopen.

Ik heb nu alle eilanden uitgespeeld, en ben nu met de "sandbox" bezig. Maar zonder geld en geen contracts, vind ik er ook geen kont aan, en eerlijk gezegd vind ik het land best klein. (ei)land 4 (Isla Nublar ???) is in mijn beleving veel leuker ingericht.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Goldman schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:04:
Wat ik graag zou willen

- random map generator (met elk level zijn eigen dingen, storms, power outages, meer sabotages, alleen vlees eeteters of alleen dino's onder/boven, rating xyz, klein/veel bouwruimte, start euros, etc) ik noem maar wat random dingen op.

- een check box voor "alle prijzen het zelfde van Shop X"

- Een "super shop" of een "shopping center" ik vind winkeltjes een beetje dom, allemaal doen iets, maar het ziet er zo dom uit als je er 6 naast elkaar heb staan. - persoonlijke mening.

- Grotere imposantere hotels, misschien met een skybridge er tussen lijkt mij ook gaaf.

- Skybridge in zijn algemeenheid over kooien / hokken.

- Water dino's.

- Max pop. (population van 15 is best karig). Vooral met bv Stegossaurus die er al minimaal 5 wil om blij te zijn.

- 2 T-Rex bijelkaar, net als de lost world

- Meer Jurassic gevoel, meer dino's kunnen mixen, ook vlees + graseters.

- betere build opties, minder landscape geneuzel.

- Wat ik mij nu bedenk, misschien een omgekeerde Jurassic world maken, oftewel, jouw gebouwen afschermen, of tenminste 'beveiligde' wandelpaden, zodat je ook meer kan uitbreiden of een soort viaduct waar jij overheen of onderdoor kan lopen.

Ik heb nu alle eilanden uitgespeeld, en ben nu met de "sandbox" bezig. Maar zonder geld en geen contracts, vind ik er ook geen kont aan, en eerlijk gezegd vind ik het land best klein. (ei)land 4 (Isla Nublar ???) is in mijn beleving veel leuker ingericht.
Ik denk dat de meeste spelers er wel zo over denken. Ik mis ook de mogelijkheid om je park in secties onder te verdelen en deze af te kunnen schermen met sluitbaren hekken. Zoals de hekken die de jeeps gebruiken maar dan bedoeld voor paden. Vanuit een beveiligingsoogpunt is het toch ook een raar dat dat er niet is. En die achterlijke sabotage van je personeel. De levens van duizenden bezoekers riskeren of opofferen omdat het gebrek aan aandacht voor je factie je niet bevalt... Had dan eco terrorisme toegevoegd, dat past meer in lijn met de film reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Tiboluk schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:24:

De originele jeep attractie
De vogeldome
De watertribune en dino's
De kayak tocht
De toerbus optie in jurrasic world (beetje zoals jeep maar dan grotere wagens)
Ik hoop echt dat ze hebben gekozen om de core game nu weg te zetten met launch en dat de dingen die jij beschrijft nu gemakkelijk toegevoegd kunnen worden via GRATIS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:48
doobieters schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:02:
[...]

Ik hoop echt dat ze hebben gekozen om de core game nu weg te zetten met launch en dat de dingen die jij beschrijft nu gemakkelijk toegevoegd kunnen worden via GRATIS updates.
Ik hoop dat ze na de aankomende DLC de planning uit de doeken doen, op basis daarvan ga ik over tot koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-05 04:03
Je zou ook een optie moeten hebben om je inkomprijs te zetten voor het park... Nu is het een fixed prijs dat je krijgt afhankelijk van hoeveel dino's je hebt en attraction etc...

Maar als je bv minder dino's hebt zou je gewoon je prijs omlaag kunnen doen om toch meer mensen te krijgen die wel food en gifts kopen en zo kan je dus toch wat meer inkomen krijgen...

In het algemeen gewoon wat meer focus op het parkbouw / management gedeelte.
De dino's zijn gaaf en zeker mooi maar jurassic world is meer dan alleen maar dino's.

De maps zijn ook te klein naar mijn mening... Als je de films ziet zie je dat ze HEEL het eiland gebruiken met zeer grote gebieden voor dino's. Dit zie ik gewoon niet terug in de game.. Je voelt net dat je altijd te weinig ruimte hebt. Je hebt de monorail maak dan gewoon heel de map bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Tiboluk schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:02:
Je zou ook een optie moeten hebben om je inkomprijs te zetten voor het park... Nu is het een fixed prijs dat je krijgt afhankelijk van hoeveel dino's je hebt en attraction etc...

Maar als je bv minder dino's hebt zou je gewoon je prijs omlaag kunnen doen om toch meer mensen te krijgen die wel food en gifts kopen en zo kan je dus toch wat meer inkomen krijgen...

In het algemeen gewoon wat meer focus op het parkbouw / management gedeelte.
De dino's zijn gaaf en zeker mooi maar jurassic world is meer dan alleen maar dino's.

De maps zijn ook te klein naar mijn mening... Als je de films ziet zie je dat ze HEEL het eiland gebruiken met zeer grote gebieden voor dino's. Dit zie ik gewoon niet terug in de game.. Je voelt net dat je altijd te weinig ruimte hebt. Je hebt de monorail maak dan gewoon heel de map bruikbaar
En dit is precies waarom ik de game nog niet gekocht heb. Ik vind de game teveel gericht op de dino's en tuurlijk is dat leuk, maar het gaat op een gegeven moment gewoon vervelen. En als de game nou 20 a 30 euro zijn dan zou dat het misschien wel waard zijn, maar ik vind 55 euro voor deze game zwaar overpriced en gezien de reviews op Steam, ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
demo31051987 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:28:
[...]
..gezien de reviews op Steam, ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I6exNIK.png%5B/img%5D
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste