Ferio schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:49:
Hoe kan een bedrijf dat planet zoo heeft gemaakt, een uitgeklede planet zoo maken met enkele wat dino's? Als je serieus een dierentuin wilt beginnen zou ik het bij planet zoo houden, zoveel beter, zoveel meer plezier en zoveel meer mogelijkheden.
Wil je dit spel echt kopen? Wacht dan totdat het een euro of 15 maximaal is.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Dit is gewoon een andere type game.
Dit is een game voor liefhebbers van de JP/JW series en dinosauriers. Dat zie je in hoe ze eruit zien en hoe ze zich gedragen en alle stappen die je moet ondernemen voordat je een succesvolle dino's hebt rondlopen.. Ten tweede is dit een management game. Zorgen dat de gasten het naar hun zin hebben.
Planet Zoo is een ontwerp game. Voor die mensen die uren kunnen besteden om een piemel op het uithangbord te ontwerpen. Daar staan de dieren imo op een tweede plek.
Mauz1978 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 06:39:
Ik vind het wel eens lekker om niet 13 uur met een klein gebouwtje bezig te zijn. Dan speel ik wel PlanCo of Zoo.
Het draait ook echt als een trein op de PS5 zeg, wat een prachtig spel en wat bewegen die Dino’s super. Ik ben helemaal verkocht! Heb vooraf alle Jurassic Park/world films gezien en zit zelfs Camp Cretacious te kijken (soms toch iets kinderachtig, maar toch vallen er dooien

). Heerlijk!
Gezien ik zo creatief als een lantarenpaal ben is dat 15uur aan een enkel gebouw werken niet besteed.
Hoewel het plaatsen van enkele bomen wel wenselijk zou zijn. Nu heb je soms een dino die veel forrest wil, maar dan maak je met de brush zo'n dicht bos dat je soms echt moet zoeken!
Speel zelf ook op de PS en dat bevalt echt super.
Waar ik nog achter moet komen is hoe je vooraf weet welke dino’s bij andere dino’s in een verblijf kunnen. Pas na de drop zie je: oh niet compatible (en dan bedoel ik niet herbivoren vs carnivoren, maar onderling). De database vertelt een mooi verhaal over de dino’s, maar niet dit volgens mij. Of zie ik iets over het hoofd?
Ja dat vind ik inderdaad ook nog even zoeken. Al meer dan eens gehad dat ik dacht ooh dit kan wel samen en boem, bonje.
Wat ook even ruk was, dat ik bij de eerste chaos theory missie eerst de raptors in het exhibit had gezet, vervolgens een tweede soort ging hatchen en toen drukte ik op de verkeerde knop. ipv airlift deed ik release... En dat waren 5 wat kleinere krengen. Dat was wel even paniek en zoekwerk om ze te vinden, verdoven en te verplaatsen.
Dat brengt mij op een volgend punt; Ik mis het habitat overzicht.
Een lijst waar je kan zien welke dino's in welke habitat zitten om ze zo te vinden en selecteren.
In bovenstaande situatie bleek ik dus een kleintje over het hoofd gezien te hebben welke in de bosjes zat.
Niet terug te vinden.
Ook kreeg je in deel 1 te zien hoeveel m² het habitat had en zo kon je voordat je de dino's vrij liet zien of je genoeg ruimte had.
Nu moet je ze erin gooien en kom je er pas achter of het voldoende is.
En door het nieuwe territorium systeem moet een dino eerst rondgelopen hebben voordat ie doorheeft dat ie genoeg ruimte heeft (logisch wel natuurlijk).
Zo had ik een brontosaurus welke een te klein hok had. Dus ik het hok een stuk groter gemaakt, echter bleef hij in de uiterste hoek hangen waardoor hij(of zij moet ik zeggen) niet zag dat ze meer ruimte had.
[
Voor 11% gewijzigd door
Flix20 op 12-11-2021 08:49
]