[Multi] Jurassic World Evolution

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 19:33
Ja en? Dat betekent niet dat ik het 55 euro waard vind. De game lijkt me leuk maar niet voor 55 euro.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-04 21:57
Tja, ik was hier al bang voor. Consoles limiteren zulke games behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:31
rejer schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:56:
Tja, ik was hier al bang voor. Consoles limiteren zulke games behoorlijk.
Ben ik het niet helemaal mee eens. In deze generatie consoles is ontzettend veel mogelijk. Heb je Cities Skylines op de console wel eens gespeeld? Gigantische maps, duizenden assets, complexe AI en stabiele framerate.
demo31051987 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:32:
[...]
Ja en? Dat betekent niet dat ik het 55 euro waard vind. De game lijkt me leuk maar niet voor 55 euro.
De prijs is inderdaad aan de hoge kant. Ik bedoel alleen aan te geven dat de base game hoe die nu is over het algemeen als positief wordt beoordeeld. Daarnaast weten we van andere Frontier games dat ze post launch veel updates krijgen. Frontier heeft ook al bevestigd dat deze game dezelfde behandelingen krijgt zoals Elite en Planet Coaster.

[ Voor 41% gewijzigd door doobieters op 20-06-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
doobieters schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:08:
[...]

De prijs is inderdaad aan de hoge kant. Ik bedoel alleen aan te geven dat de base game hoe die nu is over het algemeen als positief wordt beoordeeld. Daarnaast weten we van andere Frontier games dat ze post launch veel updates krijgen. Frontier heeft ook al bevestigd dat deze game dezelfde behandelingen krijgt zoals Elite en Planet Coaster.
Het grote verschil met Planet Coaster is dat je bij de release veel meer mogelijkheden had. Je kon veel meer bouwen en had veel meer vrijheid over de verschillende facetten bij het bouwen van een pretpark. Bij Jurassic World Evolution (wat gewoon een pretpark / dierentuin is met dino's) mis ik de wensen van gasten, de mogelijkheid om winkels volledig naar je hand te zetten met het trainen van personeel. Het is nu allemaal een beetje te simpel en ik hoop dat Frontier dit nog kan veranderen.

Ik zeg ook niet dat het een slechte game is en ik heb erg zitten twijfelen om de game te kopen, maar het feit dat er zoveel mensen roepen dat de game overpriced is met in mijn ogen geldige argumenten, heeft er voor mij voor gezorgd dat ik de game nog niet gekocht heb. Ik wacht tot er wat updates zijn geweest en eventueel tot een kortingsactie o.i.d.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:36

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vind het een leuke game, maar eigenlijk niet het geld waard.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 11:58
demo31051987 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:28:
[...]
Het grote verschil met Planet Coaster is dat je bij de release veel meer mogelijkheden had. Je kon veel meer bouwen en had veel meer vrijheid over de verschillende facetten bij het bouwen van een pretpark. Bij Jurassic World Evolution (wat gewoon een pretpark / dierentuin is met dino's)
Wellicht het probleem die aan de licentie van de game hangt? Je mag de licentie gebruiken, maar zodra de coregame (dino dierentuin) klaar is (dat moet met de release van Fallen Kingdom) dan moet de game voor de volle mep in de winkels liggen.

Ik had de game bijna gepreorderd voor € 46 voor de Ps4. Blij dat ik dat niet gedaan heb, zodat ik de game een kans kan geven als wat meer content aanwezig is. Eind 2019 maar weer eens een kijkje nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 20-06-2018 14:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:39
Na elke map op 5 sterren en alle contracts, ben ik bezig geweest met Nublar.

Het is gelukt! Een 5 sterren park, met alle dino's erin, plus alle dieren 100% tevreden, plus alle gebouwen, plus de bezoekers lopen een route waarbij alle dino's op basis van tijdperk voorbijkomen. Van Early Jurassic tot Late Cretaceous plus natuurlijk tenslotte de moderne hybrid.

Ik denk wel dat de grootte van de map met opzet is gekozen. Het past precies met een kleine speling. Ik weet dat er dino's bijkomen vrijdag, maar ik denk dat ik die nog net kwijt kan in de juiste bestaande hokken.

Spel is leuk, ben er na 40 uur wel klaar mee en je ziet dat ik het hardcore gedaan heb. Is op zich het geld voor mij waard, maar voor de gemiddelde gamer vind ook ik het wat duur. Spel is qua gameplay wat simpel. Voor de kenners, ik ben zo iemand die XCOM 1 en 2 op Impossible/Legend Ironman uitspeelt. De Updates/DLC moet dit spel redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 14:32
Playa del C. schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:04:

Het is gelukt! Een 5 sterren park, met alle dino's erin, plus alle dieren 100% tevreden, plus alle gebouwen, plus de bezoekers lopen een route waarbij alle dino's op basis van tijdperk voorbijkomen. Van Early Jurassic tot Late Cretaceous plus natuurlijk tenslotte de moderne hybrid.

Ik denk wel dat de grootte van de map met opzet is gekozen. Het past precies met een kleine speling. Ik weet dat er dino's bijkomen vrijdag, maar ik denk dat ik die nog net kwijt kan in de juiste bestaande hokken.

Spel is leuk, ben er na 40 uur wel klaar mee en je ziet dat ik het hardcore gedaan heb. Is op zich het geld voor mij waard, maar voor de gemiddelde gamer vind ook ik het wat duur. Spel is qua gameplay wat simpel. Voor de kenners, ik ben zo iemand die XCOM 1 en 2 op Impossible/Legend Ironman uits2peelt. De Updates/DLC moet dit spel redden.
Kan je een filmpje maken ofzo van je park? Ben wel benieuwd :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-04 21:06
Gisteren met eiland 5 begonnen, was rustig bezig kwam er een storm. Precies een tornado waar ik bouw..... Was net begonnen, dat was uithuilen en opnieuw beginnen.

Na wat rustig herbouwen al een rating van 4 sterren. Nu nog alleen de 5 sterren en de rest unlocken. Dan maar eens kijken naar de sandbox modus.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Maichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:30:
[...]

Daar was ik al bang voor... Wel leuk dat er interesse is natuurlijk, waarvoor dank! Misschien dat ik vanavond een paar screenshots hier post. Filmpje kan ook wel, maar is iets meer werk, dus daar beloof ik niks over.
Het is ook wel interessant. Toen het af was, vond ik het zelf ook wel bijzonder om de map te zien (~150 dino's, allemaal getuned naar zo lang mogelijk leven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
Playa del C. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:24:
[...]

Daar was ik al bang voor... Wel leuk dat er interesse is natuurlijk, waarvoor dank! Misschien dat ik vanavond een paar screenshots hier post. Filmpje kan ook wel, maar is iets meer werk, dus daar beloof ik niks over.
Het is ook wel interessant. Toen het af was, vond ik het zelf ook wel bijzonder om de map te zien (~150 dino's, allemaal getuned naar zo lang mogelijk leven).
Als t veel werk is moet je het niet doen hoor :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:05
Playa del C. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:24:
[...]

Ik doe precies het zelfde, liever max life Dan een iets hogere rating. Hebben bepaalde Gens nog invloed op je dino zijn gedrag eigenlijk? Volgens mij is het allemaal pure stats.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Goldman schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:59:
[...]

Ik doe precies het zelfde, liever max life Dan een iets hogere rating. Hebben bepaalde Gens nog invloed op je dino zijn gedrag eigenlijk? Volgens mij is het allemaal pure stats.
Uiteindelijk is het puur stats inderdaad. Maar het kan wel bepalen of een dino een gevecht wint en ook hoe snel hij wil uitbreken, enz.
Eerlijk gezegd vond ik juist het hele DNA gedoe maar doelloos. Ik heb eigenlijk alleen standaard DNA gebruikt, voor de missies alleen dat wat nodig was, bij hele kleine maps puur voor de rating en nu dus voor zo'n sandbox map alleen DNA voor max life.
Het idee is wel leuk, maar het komt gewoon neer op stats wat verhogen door iets te klikken. Vond het maar een ellende om waar nodig steeds door dat DNA menu te gaan. Het enige waar het volgens mij echt effect heeft, is bij gevechten. Maar juist die gevechten zijn zo sullig met de huidige AI.
Het is ook wel duidelijk dat ik het bouwen en de visuals erg waardeer, vooral in de setting van Jurassic Park. Maar de gameplay op zich is van een laag niveau helaas.
Hetzelfde geldt ook voor het aanvullen van voedsel. Dat is zo doelloos om als speler te doen, daar zal toch echt minstens een automatische optie voor moeten komen. Of zoals iemand hier eerder zei, een systeem waarbij je werkschema's en planningen instelt. Als je wat verder nadenkt, kun je van het spel heel gemakkelijk een echte diepe simulator maken, met bezoekers die van alles willen of verwachten, live feeding shows, rondleidingen, safari-jeeps, meer en permanente impact door slachtoffers, controle over financiën, personeel, enz. enz.
Dieren die ziek worden, je schiet er een pijl in en klaar. Dat is geen gameplay. Een ziekenboeg nodig, verplaatsen van de zieke dino, extra research om de oorzaak vast te stellen, enz.
Spel is duidelijk niet bedoeld om diep te gaan :) Maar het bouwen en de dino's op zich zijn wel leuke dingen om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ben wel benieuwd of de gratis Fallen Kingdom dlc nog wat extra's gaat toevoegen buiten de extra dino's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
doobieters schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:00:
Ben wel benieuwd of de gratis Fallen Kingdom dlc nog wat extra's gaat toevoegen buiten de extra dino's.
https://www.gameinformer....on-in-next-weeks-free-dlc

Denk het niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik gok dat ze echt wel wat kleine zaken gaan addresseren. Anders is het spel gefaald bij de start. Gister avond wel terug gegaan naar dat kleine eiland, alles volledig aangepast. Had een 75mil geld vooraad, na het aanpassen slechts 35mil over. Maar ik vond het eiland gelijk een stuk gaver. Ook meer diversiteit in de dinos en ik had natuurlijk veel meer unlockt.

Iemand trouwens nog suggesties voor een grote mixed herd Dino's? Bijna alle dino's zijn gecapt op 15 dino max population. Ik wil een wel een ruimte maken waar ik 20 dino's in kan stoppen, maar dat worden allemaal lang nekken. Ook saai....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Goldman schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:30:
Ik gok dat ze echt wel wat kleine zaken gaan addresseren. Anders is het spel gefaald bij de start. Gister avond wel terug gegaan naar dat kleine eiland, alles volledig aangepast. Had een 75mil geld vooraad, na het aanpassen slechts 35mil over. Maar ik vond het eiland gelijk een stuk gaver. Ook meer diversiteit in de dinos en ik had natuurlijk veel meer unlockt.

Iemand trouwens nog suggesties voor een grote mixed herd Dino's? Bijna alle dino's zijn gecapt op 15 dino max population. Ik wil een wel een ruimte maken waar ik 20 dino's in kan stoppen, maar dat worden allemaal lang nekken. Ook saai....
Ja dat vast wel ja, maar naast de nieuwe dino's geen andere extra content denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
Playa del C. schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:04:

Spel is leuk, ben er na 40 uur wel klaar mee en je ziet dat ik het hardcore gedaan heb. Is op zich het geld voor mij waard, maar voor de gemiddelde gamer vind ook ik het wat duur. Spel is qua gameplay wat simpel. Voor de kenners, ik ben zo iemand die XCOM 1 en 2 op Impossible/Legend Ironman uitspeelt. De Updates/DLC moet dit spel redden.
Maichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:30:
Naar aanleiding van bovenstaande een paar afbeeldingen van dat park. 3440x1440 resolutie. Afbeeldingen spreken voor zich verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LMARhOKdt7tjLo1s6j80J94G/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IQpbmxaYPSKUhfWuWtOu2Qnp/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hZCZONBURxt94Ofyvot3c1ez/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0PMJi3J8G078naSkqtAEjXqj/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7PpXFyrI98BCIQz0ZpHR5stZ/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u6Jcae0N6nVJ08IjNRkkZKcF/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K3x05n4IpOhUaET4igsRxY03/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TrVZZyuWZd3mOn84LjB2n5qC/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6omOpas1rijUuO5ponvq85iP/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NgDUD1BbCKVbdMHwhsKOI5KF/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/25Cpvxm2GGPzFtqr4yrBKo4g/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R8R8rx6gnRwpV3JEyj4HBY4n/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tcUyXUoEnsmJfMxbdVAUUOln/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MKlLED2yt64e7Pejd8O1z5Tg/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kSSbeV6Pmrw5eu6ak4TrUl0E/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-04 16:07

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Wow @Playa del C. , wat een park ! _/-\o_
Ik ben nog maar net begonnen op Matanceros, dus ik kan hier nog wel wat van leren.. Die kleine ruimte voor de Hammond center is wel goed gevonden !

Fallen Kingdom Dinosaur Update out now !
https://steamcommunity.co...etail/1683665881192251870
New Content
• Added new dinosaurs with unlocks from Fallen Kingdom film:
o Indoraptor
o Baryonyx
o Stygimoloch
o Carnotaurus
o Allosaurus
o Sinoceratops
• Added new dig sites to support new dinosaurs
o Smokejack Clay Pit, Surrey, UK
o La Colonia Formation, Chubut Province, Argentina
o Xingezhuang Formation, Shandong, China
o Updated some existing dig sites for the new dinosaurs
• Added new character bios and unlocks to the InGen database:
o Iris Carroll
o Benjamin Lockwood
o Franklin Webb
o Maisie Lockwood
o Zia Rodriguez
o Eli Mills
o Ken Wheatley
o Gunnar Eversoll

Fixes and Improvements
• Various stability fixes
• Various performance improvements
• Localisation updates and text fixes
• Controller layout screens added
• Animation improvements
• Audio additions
• 4x4 AI improvements
• Various hit check and pathing improvements
• Dinosaur ragdoll enhancements
• Dinosaurs will now fight on steeper slopes
• Various UI fixes and improvements
• Fixed helicopters falling out of the sky on loading
• Fix for Dinosaurs stuck in panicked and terrorising states
• Contracts now show the correct progress
• General contract fixes
• Helicopters now try their best to avoid monorails
• Dinosaurs try to avoid fighting underwater
• Dinosaur Ingen DB Bio fixes
• Prevention of medicating dead dinosaurs
• Logo added to the red ranger vehicle

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/32461058/4be3be34a281ad7c30084a3c637fabf778ef799f.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DBEdo09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 10:36
Hoe bevalt het spel tot nu toe? Ik lees steeds meer negatieve dingen in vergelijking met wat je er momenteel voor moet betalen. Ik denk dat ik zelf afwacht totdat er enkele patches zijn geweest en/of hij met korting wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
(jarig!)
Ferio schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:16:
Hoe bevalt het spel tot nu toe? Ik lees steeds meer negatieve dingen in vergelijking met wat je er momenteel voor moet betalen. Ik denk dat ik zelf afwacht totdat er enkele patches zijn geweest en/of hij met korting wordt aangeboden.
Iedereen hoor ik juist zeggen dat de corengame goed zit maar dat ze net dat extra bouwen etc willen.
Dit komt natuurlijk door Planet coaster, dat spel zit gewoon heel goed in elkaar en het bouwen erin is ook wat je zelf kunt bedenken.
Bij JWE zitten ze natuurlijk ook met universal waardoor sommige dingen toch wat anders zullen moeten. Denk aan steam workshop.
Het is geen PC spel al zouden we dat allemaal heel graag hebben. Hopelijk komen er meer dingen en dat zal vast ook wel frontier kennende. Maar universal wilt natuurlijk de nadruk leggen op de laatste films.
Ik zou heel graag alles van de eerste films erin hebben kwa gebouwen, die auto rit. Al zijn de gyro ook leuke dingen om mee te werken in je park.
We moeten wat geduld hebben. Ik vond het de prijs waard persoonlijk maar anderen denken daar misschien anders over.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ferio schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:16:
Heb zelf tot nu toe 40 uur veel plezier gehad. Ik denk dat het belangrijk is om het spel als sandbox te zien en niet als simulator. Ik heb veel plezier gehad met het halen van achievements, omdat juist die stimuleren om wat gekke dingen te doen. (Maak een foto van een dino die een mens op eet... Het maken van zo'n foto voelt zo slecht, haha. Want als manager zou je al lang de ACU helicopter moeten inzetten om de dino te verdoven, echter voor de achievement rijd je in een jeep en wacht je tot er een dodelijk slachtoffer is met fotocamera in je hand.)

Qua prijs. Als ik zie dat GTA V in de Summer Sale voor minder dan 20 euro te koop is, dan is JWE totaal uit verhouding. Als je echter 50 uur speelt en je vindt 1 euro per uur voor media/entertainment acceptabel, dan is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 21:09

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

demo31051987 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:28:
[...]

Het grote verschil met Planet Coaster is dat je bij de release veel meer mogelijkheden had. Je kon veel meer bouwen en had veel meer vrijheid over de verschillende facetten bij het bouwen van een pretpark. Bij Jurassic World Evolution (wat gewoon een pretpark / dierentuin is met dino's) mis ik de wensen van gasten, de mogelijkheid om winkels volledig naar je hand te zetten met het trainen van personeel. Het is nu allemaal een beetje te simpel en ik hoop dat Frontier dit nog kan veranderen.

Ik zeg ook niet dat het een slechte game is en ik heb erg zitten twijfelen om de game te kopen, maar het feit dat er zoveel mensen roepen dat de game overpriced is met in mijn ogen geldige argumenten, heeft er voor mij voor gezorgd dat ik de game nog niet gekocht heb. Ik wacht tot er wat updates zijn geweest en eventueel tot een kortingsactie o.i.d.
Ik mis inderdaad ook aardig wat functies. Ik irriteer mij bijvoorbeeld mateloos aan dingen die niet automatisch gaan of in een wachtrij geplaatst kunnen worden, zoals het automatisch opruimen van dooie dieren, of toekomstige dig locaties bezoeken zodra er weer een vlucht beschikbaar is.

Daarnaast vind ik parkbeoordelingen toch wat krom. Mensen zeuren bijvoorbeeld om het eten en drinken, maar al plaats je 10 vfast food restaurants in je park, het word maar matig beter. De prijs en hoeveelheid personeel heeft ook weinig effect.

Zo kan ik nog wel even door gaan.
Mad-Matt schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:42:
Ik vind het een leuke game, maar eigenlijk niet het geld waard.
Ieder zijn mening natuurlijk. 55 euro is best fors voor een game, maar het geeft wel veel gameplezier.
Playa del C. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:46:
[...]

Eerlijk gezegd vond ik juist het hele DNA gedoe maar doelloos..
Het DNA heeft juist voor je park rating een hele belangrijke toegevoegde waarden. Custom dino's zorgen voor een hogere waardering. Helaas is de dino ook gelijk flink duurder om te maken, en de kans dat hij mislukt is ook groter.

Ik vind trouwens de sandbox mode maar niks. De doelen die je in missies hebt, en de kans op een sabotage als je je missies niet op tijd doet, maakt het juist uitdagender. Zeker omdat je vooral in het begin maar krap met geld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik mis ook heel erg de optie in de sandbox dat je geld kan instellen. Ook de missies, dit zorgt ervoor dat je juist doelen krijgt die je wilt halen. Op het moment haal ik de meeste plezier uit de eilanden opnieuw te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
michelsoe12 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:42:
[...]

Ik mis inderdaad ook aardig wat functies. Ik irriteer mij bijvoorbeeld mateloos aan dingen die niet automatisch gaan of in een wachtrij geplaatst kunnen worden, zoals het automatisch opruimen van dooie dieren, of toekomstige dig locaties bezoeken zodra er weer een vlucht beschikbaar is.
Mee eens. En ook autimatisch voer aanvullen.
Daarnaast vind ik parkbeoordelingen toch wat krom. Mensen zeuren bijvoorbeeld om het eten en drinken, maar al plaats je 10 vfast food restaurants in je park, het word maar matig beter. De prijs en hoeveelheid personeel heeft ook weinig effect.
Niet dat ik het winkelsysteem echt goed vind, maar: je kunt elk onderdeel van satisfaction op 100% krijgen. Je moet daarvoor de lenstool gebruiken en kijken bij welke attractie mensen iets willen. Die zijn oranje of rood. Je plaatst vervolgens dichtbij genoeg de juiste winkel. Personeel verhogen heeft alleen nut als je park zo vol raakt dat de max van aantal te bedienen klanten is bereikt. En als je zes verkopers hebt en nog steeds de max bereikt, pas dan heeft een tweede winkel in hetzelfde gebied nut.
Het DNA heeft juist voor je park rating een hele belangrijke toegevoegde waarden. Custom dino's zorgen voor een hogere waardering. Helaas is de dino ook gelijk flink duurder om te maken, en de kans dat hij mislukt is ook groter.
Dat snap ik, maar alsnog is het dan naar mijn mening doelloos. Kwestie van DNA aanklikken om een aantal stats te verhogen. Meer is het niet. Als je het park normaal opbouwt, heb je ook zonder DNA al genoeg dinorating voor 5 sterren. Als je ze volledig modificeert, merk je niks in het spel verder. Met 3x30% verhoging van incubatie succes is het ook een eitje (pun intended).
Enige DNA wat ik nog enigszins interessant vind, is de huidskleur/texture en voor praktische doeleinden de lifespan-verlengers. Maar vrij saai om voor 48 dino's steeds al die verlengers aan te klikken zonder verder na te denken.
Ik vind trouwens de sandbox mode maar niks. De doelen die je in missies hebt, en de kans op een sabotage als je je missies niet op tijd doet, maakt het juist uitdagender. Zeker omdat je vooral in het begin maar krap met geld zit.
Dat klopt, ik heb ook eerst de eilanden helemaal 100% uitgespeeld. Daarna vond ik de sandbox mode alsnog wel leuk, je hebt neer grond (had liever nog meer gehad) en je kunt je eigen doelen stellen.
De missies werden na een tijdje toch wel wat herhalend en saai. Maak x dino. Geen slachtoffers voor 10 min. Foto van x. Enz. Was wel leuk hoor, maar na 25 uur had ik dat wel gezien.
Het geld-aspect in het spel is simpelweg slecht. De eerste minuten is het een obstakel en inderdaad juist de uitdaging (die dit spel zo erg nodig heeft), maar zodra je één hok met een paar goede dino's neerzet, blijft het geld maar stromen. Elk eiland eindigt met 100 miljoen cash en minstens 500k per minuut inkomsten. Wat dat betreft merk je in sandbox mode dus totaal niet of geld wel of niet aanstaat. Alsnog zou het beter zijn als we zelf de optie hadden om wel of niet met geld op Nublar te spelen. Als het kon, had ik het in ieder geval toch ook aangezet, ook al zou ik nooit in geldnood komen (na een normale start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Zou dit spel wat zijn voor een 9 jarige dino fan? Of is de manier van spelen toch nog wat te lastig of teveel op oudere kinderen/volwassenen gericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

jaydenjarno schreef op zondag 24 juni 2018 @ 07:05:
Zou dit spel wat zijn voor een 9 jarige dino fan? Of is de manier van spelen toch nog wat te lastig of teveel op oudere kinderen/volwassenen gericht?
Ik denk dat de game voor een 9 jarige te ingewikkeld is, mits zijn Engels goed is. Daarnaast komt er ook dierengeweld in voor en moet je kunnen begrijpen welke dino's je nou wel of niet bij elkaar kunt zetten.

Ik denk dat de game meer geschikt is voor de wat volwassenere personen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Hangt verder wel erg van het kind af. Vanaf 12 jaar zou het over het algemeen prima kunnen. Vanaf 9 jaar misschien sommige kinderen. Je kunt het eventueel samen spelen? Na het op weg helpen, moet het wel lukken. Kinderen leren snel. Het geweld in het spel valt op zich mee, maar het concept dat mensen in één hap worden opgegeten, is niet voor alle kinderen geschikt (misschien geen enkele, maar zelf hou ik niet van softe opvoeding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dank je wel. Engels is wat het is voor een 9 jarige. De dino's snapt die wel maar dan zou het om de gevechten gaat. Dus het bouwen is minder. Weet ik genoeg. Dank nogmaals

O en dat een mens ingegeven wordt kan die wel tegen haha. Hij is gelukkig niet zo soft. En weet goed wat spel is en wat niet haha

[ Voor 27% gewijzigd door jaydenjarno op 24-06-2018 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Voor de geïnteresseerde, hier wat screenshots van 1 van mijn eilanden. (isla muerta) :)
Mocht iemand nog foto's van andere eilanden wilt, dan hoor ik het wel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/36y3pNiHrEo14BcJDFBIQ8Tr/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oAqpNxNHOEpIF23WZqJ5lCxN/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dmBG2Cd1g8CnAiWuXNHLSEXR/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uqK3jeapjJog6jUX58GajJey/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OMHuENTzCK0nNwjDC4u9BOOu/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VuYzucqKAYHT4temU1jSvcw0/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ah0MUoKIPVkfJwug6RtCaYP4/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4NaNZ5XYhi5PSIwCbNaZKAtU/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LHKAORg83dFJLLzrjp1e6z6K/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4ddfJUCzfORJsAJSLwFYevJj/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KAmvfJWhlc7yZknEpke8jrtj/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Gewoon lekker laten ontdekken. Natuurlijk zal een kind de helft niet snappen maar dat deed ik ook niet van Metal Gear Solid op die leeftijd. Toch is dat nog altijd mijn favoriete videogame. Kids vinden dino's geweldig! In de films zit meer geweld dan in deze game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
@michelsoe12 Je bouwt lekker ruim. Viel mij op dat je hekken recht zijn, maar wel wat 'slingeren'. Via spatiebalk (pc) kun je ook bochtige hekken plaatsen. Ik geef het even aan, maar misschien wist je het al en vind je het zo als je het nu doet mooier natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Playa del C. schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:47:
@michelsoe12 Je bouwt lekker ruim. Viel mij op dat je hekken recht zijn, maar wel wat 'slingeren'. Via spatiebalk (pc) kun je ook bochtige hekken plaatsen. Ik geef het even aan, maar misschien wist je het al en vind je het zo als je het nu doet mooier natuurlijk.
Dat wist ik niet, ga ik gelijk eens proberen!

Dat ruim bouwen doe ik expres, omdat het voor veel dino's fijn is, en het voor de rating niet uit maakt. Zolang iedereen maar zichtbaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/pnt9y29h9w511.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door doobieters op 24-06-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
ik ga vanavond denk ik de hele game eens opnieuw spelen, ben nu wel redelijk gedreven in de hoe of wat in het spel, ook is mij opgevallen dat sommige dinos (rating wise) echt bagger zijn, een T-Rex klinkt cool (400/500 rating), maar voor de rating kan je beter 2 grote vlees eters (Spinosaurus 2x 400). of een hok van die kleine raptor versies duwen, mag je 8x100 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Goldman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:44:
ik ga vanavond denk ik de hele game eens opnieuw spelen, ben nu wel redelijk gedreven in de hoe of wat in het spel, ook is mij opgevallen dat sommige dinos (rating wise) echt bagger zijn, een T-Rex klinkt cool (400/500 rating), maar voor de rating kan je beter 2 grote vlees eters (Spinosaurus 2x 400). of een hok van die kleine raptor versies duwen, mag je 8x100 doen.
Je kunt ook raptors bij de T-rex in een hok doen of bij die Spinosaurussen :), eventueel aangevuld met diplodocussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Nieuwe update van 137mb.. geen idee wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
doobieters schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:37:
Nieuwe update van 137mb.. geen idee wat het doet.
Tijdens het spelen heb ik vrijwel niets gemerkt van de grote DLC-update van vrijdag. Dus deze zal wel helemaal nihil zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Sj44k13 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:06:
[...]

Je kunt ook raptors bij de T-rex in een hok doen of bij die Spinosaurussen :), eventueel aangevuld met diplodocussen.
Vreet de Trex niet de raptors op dan?

Topic hierover gevonden: https://steamcommunity.co...559414588250789919/?ctp=3

Try/use at own risk.

Ik ga vanavond wat grote herbivoren met wat kleine carnivoren samen gooien.

Wat valt onder een grote herbi eigenlijk? Een stevig/triceratops? Natuurlijk de lang nekken, zover was ik zelf wel

[ Voor 37% gewijzigd door Goldman op 26-06-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Goldman schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:06:
[...]

Vreet de Trex niet de raptors op dan?

Topic hierover gevonden: https://steamcommunity.co...559414588250789919/?ctp=3

Try/use at own risk.

Ik ga vanavond wat grote herbivoren met wat kleine carnivoren samen gooien.

Wat valt onder een grote herbi eigenlijk? Een stevig/triceratops? Natuurlijk de lang nekken, zover was ik zelf wel
Nee, hij brengt ze alleen in paniek. Je moet wel meerdere feeders hebben, anders verhongeren de raptors uiteindelijk... En niet een raptor tranquilisen, want dan eet de T-rex ze wel op =D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Goldman schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:06:
[...]

Triceratops is medium, gisteren nog op gelet ;)

Net tegen gekomen op reddit, dit is wel interessant om weten dat je 'hubs' zo ver van elkaar kunt hebben.. Misschien een idee voor sommigen
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/Pkl5Hi7sNgPFoEZeZWeXxRbpcduNAsnhR2kkerS8Ht8.jpg?s=fa8a7a9fe8a4d17e9099a0c600e281c7

[ Voor 32% gewijzigd door KipCurreh op 26-06-2018 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Sj44k13 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Nee, hij brengt ze alleen in paniek. Je moet wel meerdere feeders hebben, anders verhongeren de raptors uiteindelijk... En niet een raptor tranquilisen, want dan eet de T-rex ze wel op =D.
Ja heel flauw, dat is de enige die opgegeten wordt als ze plat liggen. Als ik iets met de raptors moet doen stuur ik de Rex eerst naar dromenland. Ik voel mij er wel eens schuldig om. De rex heeft al heel wat keertjes verdoofd op de grond gelegen omdat ik iets met raptors of hekken moest doen. En dat terwijl de rex bijna het makkelijkst te houden is en nooit klaagt.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 26-06-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Gisteren alle parken op 5 sterren behaald, moet alleen laatste park nog de missies doen en alles unlocken. Denk dat ik daarna achievements ga hunten. Ze zien er niet moeilijk uit, alleen wat time consuming.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
De OP maar even een update gegeven

- Dino lijstje up to date
- Island lijst volledig
- Dino pen compatibility tabel added
- Links

Gisteren na 4,5 sterren op Matanceros dan maar eens verder gevlogen naar het volgende.. Hier moet je al direct iets beter opletten op de cashflow, maar na wat wachten en fixen begint het terug wat te lopen..
Nog maar 4u in de game, maar ik ben wel hooked atm.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
KipCurreh schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:57:
De OP maar even een update gegeven

- Dino lijstje up to date
- Island lijst volledig
- Dino pen compatibility tabel added
- Links

Gisteren na 4,5 sterren op Matanceros dan maar eens verder gevlogen naar het volgende.. Hier moet je al direct iets beter opletten op de cashflow, maar na wat wachten en fixen begint het terug wat te lopen..
Nog maar 4u in de game, maar ik ben wel hooked atm.. :)
Mooi werk !
Ik heb meteen de Dino Compatibility naar mijn phone gestuurd om tijdens het spelen te kunnen checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Dennisdn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 06:33:
[...]

Mooi werk !
Ik heb meteen de Dino Compatibility naar mijn phone gestuurd om tijdens het spelen te kunnen checken :)
Ja het is best een handig ding !
Al heb ik al mensen gezien die ook de Indominus Rex met Velociraptors konden houden, weet niet in hoeverre dit mogelijk is (zit nl. lang zover nog niet om uit te proberen ;) )

Indoraptors vermoorden gewoon alles op zicht blijkbaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Desutoroiya schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:00:
Gisteren alle parken op 5 sterren behaald, moet alleen laatste park nog de missies doen en alles unlocken. Denk dat ik daarna achievements ga hunten. Ze zien er niet moeilijk uit, alleen wat time consuming.
Dat klopt. Ik had ook best veel lol met het achievement-hunten, terwijl ik normaal niks om dat soort dingen geef. Die ene, waarbij je alle database-entries moet unlocken is echter wel erg pittig (zeker qua tijd). Dat is de enige die ik nog moet, maar die komt zo langzaam aan wel.

Nog wel een tip als je de steam overlay gebruikt voor de achievements (of in het algemeen). Het spel gaat haperen qua input als je de steam-overlay hebt gebruikt. Is daarna op te lossen door het spel te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Gevalletje: nu snap ik er niks meer van.....

Op Frontier loopt een discussie over de Velociraptors en Deinonychus.
De Velociraptors uit de films zouden eigenlijk Deinonychus zijn, alleen klonk de naam raptor wat lekkerder volgens de filmmakers. De raptors in de films zijn dus de Deinonychus in het spel.

Verklaart wel het één en ander, want raptors zijn makkelijker te houden dan Deinonychus in het spel.

https://forums.frontier.c...rsions-of-Deinonychus-Why

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Dennisdn schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 06:23:

De Velociraptors uit de films zouden eigenlijk Deinonychus zijn, alleen klonk de naam raptor wat lekkerder volgens de filmmakers. De raptors in de films zijn dus de Deinonychus in het spel.

Verklaart wel het één en ander, want raptors zijn makkelijker te houden dan Deinonychus in het spel.

Maar het spel is toch totaal gebaseerd op de film lore? De velociraptors in het spel zijn zover ik zie hetzelfde als in de films.
Waarom stel je dat raptors makkelijker te houden zijn? In het spel is het toch een kwestie van aan de eisen voldoen en ze zijn 100% tevreden. Ik kan nu niet in het spel komen, maar bedoel je dat de comfort-balk eerder in het rood komt? Dacht zo uit mijn hoofd dat die bij T.Rex (en Indominus Rex) en de Velociraptor (En Indoraptor) het kleinste stukje groen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya

Ik heb met beide geen moeite, bij de Raptors heb je maar 2 nodig en bij Deino 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, dat is geen nieuws. De Velociraptor in de Jurassic Park films lijkt waarschijnlijk helemaal niet op hoe het beest er in het echt uitgezien heeft. Hij was sowieso kleiner, en had vermoedelijk veren en vleugels.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bzL0sJ/Velociraptor_dinoguy2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 29-06-2018 10:02 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59
Ze zijn het hier inde buurt in het echt aan het doen

https://www.flashphoto.nl...Beatrixpark-Schiedam.html

:-) hier meer info er over

http://www.jurassickingdo...edam-rotterdam-the-hague/

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 10:36
Zoiets heb je geloof ik ook in Utrecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59
XWB schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Ja, dat is geen nieuws. De Velociraptor in de Jurassic Park films lijkt waarschijnlijk helemaal niet op hoe het beest er in het echt uitgezien heeft. Hij was sowieso kleiner, en had vermoedelijk veren en vleugels.

[afbeelding]
Zo iets (sorry voor de wazige foto ,het wilde niet stil blijven staan ) :X ;)

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/m7z23ij1n/RAPTOR.jpg

>:)

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 29-06-2018 17:10 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Inmiddels mijn fysieke exemplaar binnen gekregen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
Playa del C. schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:36:
[...]

Dat klopt. Ik had ook best veel lol met het achievement-hunten, terwijl ik normaal niks om dat soort dingen geef. Die ene, waarbij je alle database-entries moet unlocken is echter wel erg pittig (zeker qua tijd). Dat is de enige die ik nog moet, maar die komt zo langzaam aan wel.

Nog wel een tip als je de steam overlay gebruikt voor de achievements (of in het algemeen). Het spel gaat haperen qua input als je de steam-overlay hebt gebruikt. Is daarna op te lossen door het spel te herstarten.
Heb nu precies hetzelfde. Vooral die memo's zit de meeste tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Iedereen het al opgegeven hier? Of speelt iemand het nog haha

[ Voor 3% gewijzigd door doobieters op 02-07-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Ik heb nog maar net Eiland 3 unlocked hoor, nog volop bezig en amuseer me er nog steeds mee ;)

Al hebben net 4 ontsnapte Dilopho's voor een pak lawsuits gezorgd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:14

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb hem op de ps4 pro nu paar dagen.
Eerste eiland me mega vermaakt.
2e eiland me mega gestoord aan een hoop dingen.
Bugs als veliciraptors die weigeren te eten en drinken en doodgaan.
Stormen die dingen kapot maken waar storm bescherming bij staat!
Merk ook dat het hele vloer aanpassen niet goed werkt. Krijg 9 van de 10 keer de vloer niet goed om iets op te bouwen.
Veliciraptors die uitbreken ondanks de 100% comfort..
En zo heb ik er nog wel meer dingen.
Maar bleef heel de tijd op 4.8 rating hangen en werd gek. Kreeg ineens de raaeste uitbraken om de oren.
En nadat ik dit gefixed had ineens de 5.0 rating.
Dus heb idee dat er een soort van extra moeilijk heid graad meewerkt op de achtergrond die soms dingen triggert als uitbraken enz.
Naja na veel gevloek toch 5.0 rating.
Nu nog 1 missie doen en op naar eiland 3.
Verder wel veel vermaakt ermee. Is gewoon gaaf met dinos spelen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
v8power67 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:24:

Stormen die dingen kapot maken waar storm bescherming bij staat!

Veliciraptors die uitbreken ondanks de 100% comfort..
Die strom-dingen doen in de praktijk helemaal niets.

Velo's breken ook uit als ze mensen op een pad kunnen zien lopen. Zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:14

v8power67

Psn: Mausosaurus

Dennisdn schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 06:31:
[...]

Die strom-dingen doen in de praktijk helemaal niets.

Velo's breken ook uit als ze mensen op een pad kunnen zien lopen. Zou dat het kunnen zijn?
Naja rare is dat konden ze al vanaf het begin dat ik ze heb. En in een paar uur spelen en paar stormen overleeft niks gemerkt. En ineens nadat ik echt heel dicht tegen de 5 sterren aanzat begonnen ze uit te breken..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
doobieters schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:23:
Komt pas vandaag uit op de PS4 (disk-versie), dus denk juist dat er nu meer mensen bij zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
doobieters schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:23:
Ik speel het nog af en toe, puur om de achievements te halen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Prachtig spel, gisteren binnen gehad.

Paar problemen waar ik niet uit kwam.

- Hoe regel ik eten voor de dino's
- Aansluiten van elektriciteit op de gebouwde gebouwen lukte niet altijd even goed.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Mars18 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 06:53:

- Aansluiten van elektriciteit op de gebouwde gebouwen lukte niet altijd even goed.
Ik heb het spel niet, maar ik heb een aantal filmpjes op Youtube gekeken hierover. Je kan eten regelen door feeders te plaatsen in de ruimtes van de dino's. Je hebt een lage herbivoor-feeder, een hoge herbivoor-feeder, een carnivoor-feeder en een livestock-feeder (komt een geit uit).

Voor elektriciteit moet je goed kijken naar de gele cirkel van je substations. Elk gebouw wat daar binnen valt krijgt dan stroom.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Mars18 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 06:53:

Zoals Demo hierboven zegt, feeders plaatsen.. Staan in dezelfde tab als de viewing galleries etc, naam ontgaat me even
deze moeten dan van tijd tot tijd ververst worden door je Ranger teams..

Voor de elektriciteit, substations bouwen en connecteren via Pylons op je netwerk (generators). En dan maken dat je gebouwen in die gele invloedscirkel van de substation valt.. Ik denk zelfs dat het gebouw dan groen kleurt als het goed is..
Wel op letten dat je altijd meer elektriciteit produceert dan je daadwerkelijke output.. Kan je zien door even over de generatoren te hoveren met de muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Top, ik ga eens opnieuw beginnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Heb net even wat vids op youtube zitten bekijken, en Rock, Paper, Shotgun had wel wat interessante tips & tricks voor moest je in geldnood komen..

Ik ga het even in spoiler tags zetten, je ziet dan zelf maar wat je ermee doet ;)

spoiler:
De trick is van zodra je een nieuw eiland unlockt, direct een Research en Fossil center te bouwen.. Dan kan je direct terug naar Isla Matanceros waar je normaal gezien een berg geld hebt..
Hier kan je nu alle nieuwe unlocked research en fossil sites exploren.. Als je dingen hebt tussen de fossils om te verkopen, ga je terug naar het andere eiland en verkoop je daar je shit..
Dit in combinatie met enkele fossil center upgrades, heb je heel snel wat cash om mee te werken

?? profit !

Als je op het 3de eiland begint zonder cash, is de trick gewoon om wat gebouwen te verkopen tot je 400k hebt om een fossil center te bouwen.. En dan doe je gewoon hetzelfde van hierboven..

[ Voor 5% gewijzigd door KipCurreh op 04-07-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
https://www.artstation.com/artwork/4Ylek

Zoals je kunt zien heeft Frontier nog wel het één en ander in de planning geloof ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
doobieters schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:51:
https://www.artstation.com/artwork/4Ylek

Zoals je kunt zien heeft Frontier nog wel het één en ander in de planning geloof ik!
Wat kan er op de planning staan dan? Op de link zie ik volgens mij alleen artist impressions van alles wat er al in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik ben lekker aan het experimenteren met diverse dino's bij elkaar, vooral vlees eters, maar mijn ervaring is vlees eter + vlees eter = niet echt handig, de grote rennen de hele tijd achter de kleine dino's aan wat er voor zorgt dat ze niet eten of drinken. Tot nu toe, kleine vlees + medium gras gaat prima of medium vlees + grote gras gaan prima.

Ik heb nog geen combi gevonden van medium gras + medium vlees, maar die bestaat volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Goldman schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:54:
Ik ben lekker aan het experimenteren met diverse dino's bij elkaar, vooral vlees eters, maar mijn ervaring is vlees eter + vlees eter = niet echt handig, de grote rennen de hele tijd achter de kleine dino's aan wat er voor zorgt dat ze niet eten of drinken. Tot nu toe, kleine vlees + medium gras gaat prima of medium vlees + grote gras gaan prima.

Ik heb nog geen combi gevonden van medium gras + medium vlees, maar die bestaat volgens mij ook niet.
Dat plaatje in de OP al gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YM94nRfaYLDxoLo1zV0ME1AX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Yes die heb ik al gezien, ik mis eigenlijk de optie 'medium carnivore's, maar ik gok zo dat ze hier geen onderscheid in maken. Bv alles kleiner dan een trex vind ik medium. Rex, Spino, Indo vind ik large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
hier maken ze idd geen onderscheid in.. Onder small zijn het meer de pack-hunters.. De rest wordt als large beschouwd.. De tabel kan idd beter :)

Wat ik wel al ergens heb gelezen is dat als je small carni met grote wilt combineren, je ze een grote kooi moet geven.. De small kunnen zo dan de larger ontlopen..
Dan moet je er ook wel voor zorgen dat er genoeg verschillende feeders verspreid liggen, en misschien ook meer dat 1 waterplas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Nou, kleine teleurstelling gisteravond. Ik was net lekker op het laatste eiland bezig en wilde net aan de eerste mision beginnen..... aftiteling.... Alleen alles op 5 sterren halen is dus al voldoende om hem officieel uit te spelen. Ik zou zeggen dat de misions er op zn minst bij horen.

Aan de andere kant, naast RDR1 en GTA5 is dit pas het derde spel wat ik in mn leven tot aan de aftiteling heb gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Dennisdn schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 06:52:
Nou, kleine teleurstelling gisteravond. Ik was net lekker op het laatste eiland bezig en wilde net aan de eerste mision beginnen..... aftiteling.... Alleen alles op 5 sterren halen is dus al voldoende om hem officieel uit te spelen. Ik zou zeggen dat de misions er op zn minst bij horen.

Aan de andere kant, naast RDR1 en GTA5 is dit pas het derde spel wat ik in mn leven tot aan de aftiteling heb gespeeld :)
Oh man, kan me voorstellen dat dat wel een beetje teleurstellend is.. Zeker omdat je dat niet echt verwacht :|

Hoeveel uren heb je er ongeveer ingestoken ?
Ik zit aan 3de eiland maar heb de meeste tijd doorgebracht op Matanceros om alles daar gedaan te krijgen (was ook achievements aan het hunten met de contracts).. Zit nu rond de 14u ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik had begrepen dat er een sandbox mode in zat. Nu kan ik die niet vinden. Op.internet staan veel dingen. Dat het er niet in zit. Pa na uitspelen enz enz. Iemand meer inzicht hierover? Speel PS4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Het eiland, isla nublar is de sandbox. Deze unlock je heel snel, door het 1e level even te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dus heet eerste eiland richting 5 sterren of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik weet het niet uit mijn hoofd, mij staat iets bij de 1e 3 missies doen van security, science en media? Lol geen idee hoe die 3e heet :)

Ik ben helemaal opnieuw begonnen en mij viel op dat je er rap de sandbox vrij speelde, lekker het 1e level gaan spelen, als je de basics een beetje in de vingers hebt komt ie vanzelf vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Aarrrgggg. 2e eiland vrijgespeeld maar geen sandbox nog in het menu.....

Ook van alle 3 de missies gedaan en nergens sandbox.... Help!!

Het is gelukt!! Je moet van alle 3 de missies doen en dan het eiland 4 sterren krijgen

Alleen is sandbox niet echt sandbox. Je.kan wel meer maar krijgt niet alles. Je hebt alleen de dino's die je al had gevonden. Geen extra zaken of zo. Da's wel heel jammer. Noem het dan geen sandbox

[ Voor 82% gewijzigd door jaydenjarno op 14-07-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04 23:04
jaydenjarno schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 16:45:
Alleen is sandbox niet echt sandbox. Je.kan wel meer maar krijgt niet alles. Je hebt alleen de dino's die je al had gevonden. Geen extra zaken of zo. Da's wel heel jammer. Noem het dan geen sandbox
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch toch? Werken voor je dino's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Jawel. Werken voor je dino's. Maar vaakmis sandbox alles hebben. Bij planet coaster enzo ook. Maar dit spel werkt net wat anders. Maar vermaak me prima met het spel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
https://docs.google.com/s...SguCuLihiNzrFk/edit#gid=0

handige spreadsheet ivm dinosaur stats..

Base rating, prijs, comfort treshold, social min & max, pop min & max, area

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6bc4a395e6daca45259f33fa82e1682b.png

Nieuws incoming!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
KipCurreh schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:45:
https://docs.google.com/s...SguCuLihiNzrFk/edit#gid=0

handige spreadsheet ivm dinosaur stats..

Base rating, prijs, comfort treshold, social min & max, pop min & max, area
kijk dat is handig! Nu nog een app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:24
Is de besturing op de PS4 een beetje te doen? Ondanks dat dit soort games natuurlijk 'gewoon' op de PC moeten worden gespeeld :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik zat eerst op de pc te worstelen met de rangers en het ACU center dat de camera steeds terug springt tot ik de sneltoetsen R en T ontdekte. Echt een verademing op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Topicstarter
Skywalker27 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:14:
Ik zat eerst op de pc te worstelen met de rangers en het ACU center dat de camera steeds terug springt tot ik de sneltoetsen R en T ontdekte. Echt een verademing op de pc.
Hahaha heb ik ook even gehad, maar is idd een wereld van verschil 8)

Nu 5 sterren op de eerste 3 islands met alle missions en unlocks gedaan, op naar Isla Pena !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Wat ik wel gek vind is dat wanneer je opnieuw begint op bijvoorbeeld het eerste eiland, dat je dan al je unlocks en je dino DNA stuff enzo gewoon meeneemt....wel handig :)

In t aller begin was daar alleen een bug mee (dag 1, op PS4). Moest ik een dino maken met 40% DNA geloof ik, weet niet meer welke. Omdat ik opnieuw was begonnen had ik het DNA van die soort al boven de 40%, dus toen ik die dino wilde "maken" telde die niet voor de progress van die opdracht omdat ik 'm dus maakte boven de 40%. Na een patch was dat opgelost.

Maar dan is t dus toch handiger om eerst veel te unlocken, alle dino's voor zover het kan op 100% en dan pas "voor t echt" verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:49
Maichel schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:30:
Wat ik wel gek vind is dat wanneer je opnieuw begint op bijvoorbeeld het eerste eiland, dat je dan al je unlocks en je dino DNA stuff enzo gewoon meeneemt....wel handig :)

In t aller begin was daar alleen een bug mee (dag 1, op PS4). Moest ik een dino maken met 40% DNA geloof ik, weet niet meer welke. Omdat ik opnieuw was begonnen had ik het DNA van die soort al boven de 40%, dus toen ik die dino wilde "maken" telde die niet voor de progress van die opdracht omdat ik 'm dus maakte boven de 40%. Na een patch was dat opgelost.

Maar dan is t dus toch handiger om eerst veel te unlocken, alle dino's voor zover het kan op 100% en dan pas "voor t echt" verder te gaan?
Ja dat is zeker het handigst ja.

Je kan ook wanneer je een nieuw eiland unlocked heb, en daarmee de nieuwe dig sites, terug naar je vorige eiland waar je (als het goed is) bakken met geld hebt om daar vervolgens alle dino's naar 100% te brengen voordat je op het volgende eiland echt je start maakt.

Haalt alleen wel de 'uitdaging' er een beetje uit, daarom heb ik het zelf niet gedaan.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Jurassic World Evolution - Community News Update
Hello everyone!

We hope you’ve been enjoying your time on the Five Deaths, incubating dinosaurs and trying your utmost to avoid any… unfortunate accidents involving your guests. We want to take this opportunity to thank our community for all of the support so far and to talk a little more about our future plans. We also want to inform you all that our next update will be coming for free to all Jurassic World Evolution players.

First of all, thank you to everyone who has been involved in this incredible journey so far; it’s just the beginning. We’ve been truly humbled by the amount of support we’ve received from our incredible community and we are so grateful to have such an amazing, passionate and supportive group of players with us every step of the way.

We understand that some of you are eagerly awaiting more details of what the future of Jurassic World Evolution holds. While we aren’t able to give you all the information at the current time, we want to reassure you that, in true Frontier style, the development team remain hard at work and will be supporting the game with a series of additional content drops (the first of which was the free update that introduced the Jurassic World: Fallen Kingdom dinosaurs).

The dev team have been reviewing feedback and suggestions from all of our official channels. We’ll have more details on which content and features will be making its way into future updates over the coming weeks, so make sure to follow our official channels to stay up-to-date with all the news as it happens.

Whilst we would love to include every piece of content that the community want to see in the game, we have to look at a number of factors before deciding what exactly makes its way into each update. Please do continue to give us your feedback and suggestions, and we’ll aim to address the most common requests through our community responses where possible.

Once again, a huge thank you to everyone who’s helped support us. We have been overwhelmed with the incredible and passionate support from you all and we’re very excited to be bringing in a series of content updates; we can’t wait to share more details with you as we get closer to our next free update.

Thanks!

Bo

Link bericht op forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Het is te hopen dat ze nog komen met nieuwe eilanden of een hele laag Coaster over het spel. Alleen een paar nieuwe dino's zou voor mij geen reden zijn weer een boel inspiratie te krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Bo van Frontier:

Dino sizing:
As you might understand, from the outset working in partnership with Universal and the Jurassic franchise, we’ve always strived to have the most authentic Jurassic dinosaurs possible. We were very fortunate to be able to use official source materials as guidance for our models and make sure the dinosaurs fairly represent their movie equals but we understand that those movie models might not always be accurate to their real-life sizes.
Unfortunately we are not able to change the sizes of the dinosaurs. This would cause a host of technical problems across all other dinosaurs. I can understand that this is disappointing news, but do know that the team are working on a number of additions and a series of additional content drops coming later so please do continue to give us your feedback and suggestions for future updates.

Sleeping animation:
This is not something we are adding in the next update, but we are still investigating what we can do in the future!

Different kill animations:
There won't be any new kill animations in the next update, but we are looking into future updates to see what we can still add.

Island sizes:
We hear your feedback with regards to the playable map sizes, in particular your concerns about Isla Nublar. Whilst we will be making some changes to improve Nublar and how it can be played, we are not able to retroactively change the map sizes due to technical limitations. After extensive internal testing we’ve found that it becomes impossible with our players’ saved games.
However, having read your concerns, we will definitely take map size into consideration with future content!

Carnivore obsessive hunting:
While the Indominus Rex and Indoraptor remain super powerful killing machines, for the remaining carnivores their need to hunt is governed by hunger as of the next update, which should hopefully fix some of the issues you've been having.

The issue with storms and rain not triggering correctly on Nublar will be fixed with this next update

Q. Date?

A. Don't have a date for you at the moment, that will be communicated separately (and hopefully soon). There will be lots of fixes (also content but we currently can't confirm what exactly);

Q. Is there any reason you cant watch the dinosaurs in the woods ? Its really annoying if you try to just watch them and it constantly zooms out?

A. The reason for it is rendering without too much performance hit .

Q. Dinosaurs with high forest/grassland requirements tend to fluctuate on whether or not they have enough grassland or forest. This sometimes leads to unexpected breakout attempts. Is this an intended feature?

A. If I read it correctly it's by design, as the dinosaurs use a radius check for their comfort needs. Fences stop that check as per their immediate surroundings, so they might drop in comfort when that happens. We'll investigate about increasing that radius for a future update, thanks for the feedback!

Q. Instead of a radius check, can't dinosaur needs be based off enclosure size?

A. That's great feedback, but the problem is that the enclosures could be as big as the islands, which is computationally expensive. The other problem is that it's calculated per dinosaur in real time, as the player can constantly change the enclosure. This is a local solution that works in most circumstances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 11:58
doobieters schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:14:
Bo van Frontier:

Dino sizing:
As you might understand, from the outset working in partnership with Universal and the Jurassic franchise, we’ve always strived to have the most authentic Jurassic dinosaurs possible. We were very fortunate to be able to use official source materials as guidance for our models and make sure the dinosaurs fairly represent their movie equals but we understand that those movie models might not always be accurate to their real-life sizes.
Unfortunately we are not able to change the sizes of the dinosaurs. This would cause a host of technical problems across all other dinosaurs. I can understand that this is disappointing news, but do know that the team are working on a number of additions and a series of additional content drops coming later so please do continue to give us your feedback and suggestions for future updates.

Sleeping animation:
This is not something we are adding in the next update, but we are still investigating what we can do in the future!

Different kill animations:
There won't be any new kill animations in the next update, but we are looking into future updates to see what we can still add.

Island sizes:
We hear your feedback with regards to the playable map sizes, in particular your concerns about Isla Nublar. Whilst we will be making some changes to improve Nublar and how it can be played, we are not able to retroactively change the map sizes due to technical limitations. After extensive internal testing we’ve found that it becomes impossible with our players’ saved games.
However, having read your concerns, we will definitely take map size into consideration with future content!

Carnivore obsessive hunting:
While the Indominus Rex and Indoraptor remain super powerful killing machines, for the remaining carnivores their need to hunt is governed by hunger as of the next update, which should hopefully fix some of the issues you've been having.

The issue with storms and rain not triggering correctly on Nublar will be fixed with this next update

Q. Date?

A. Don't have a date for you at the moment, that will be communicated separately (and hopefully soon). There will be lots of fixes (also content but we currently can't confirm what exactly);

Q. Is there any reason you cant watch the dinosaurs in the woods ? Its really annoying if you try to just watch them and it constantly zooms out?

A. The reason for it is rendering without too much performance hit .

Q. Dinosaurs with high forest/grassland requirements tend to fluctuate on whether or not they have enough grassland or forest. This sometimes leads to unexpected breakout attempts. Is this an intended feature?

A. If I read it correctly it's by design, as the dinosaurs use a radius check for their comfort needs. Fences stop that check as per their immediate surroundings, so they might drop in comfort when that happens. We'll investigate about increasing that radius for a future update, thanks for the feedback!

Q. Instead of a radius check, can't dinosaur needs be based off enclosure size?

A. That's great feedback, but the problem is that the enclosures could be as big as the islands, which is computationally expensive. The other problem is that it's calculated per dinosaur in real time, as the player can constantly change the enclosure. This is a local solution that works in most circumstances.
Ze geven dus eigenlijk nergens gehoor aan of net geen antwoord op de vraag :')

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste