Het liet ook alle minpunten zien die waren opgemerkt. Wellicht dat dat nog later komt, want als je vergelijkt met de rollercoaster games dan is jurassic wel een heel stuk kaler.Playa del C. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:17:
De E3 show heeft mijn beeld (nog) positiever gemaakt. Lijkt erop dat er verderop in het spel nogal wat actie zit aan de management kant, waarbij tegelijk de gameplay complexer wordt.
Opvallend hoe de devs ontzettend door elkaar aan het praten waren, het was nogal chaotisch en druk hier en daar. Wel mooi dat ze blijkbaar zelf ook erg enthousiast zijn.
Prachtige beelden verder. Ben alleen benieuwd of het ook leuk is om een tweede of derde keer alles te unlocken. Of dat het ook leuk blijft nadat elk eiland een 5-star rating heeft. Daar is misschien wat DLC voor nodig.
Als je bedoelt dat er weinig te customizen is, dat is voor mij juist een pluspunt. Ik vind Planet Coaster heel leuk, maar mis daar elke vorm van uitdaging en management. Verder heeft PC naar mijn smaak veel te veel opties om puur voor het uiterlijk te bouwen. Voelt teveel als een level editor en te weinig als spel. Dat is bij JWE andersom. Veel management, minder bouwopties.Ferio schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:25:
[...]
Het liet ook alle minpunten zien die waren opgemerkt. Wellicht dat dat nog later komt, want als je vergelijkt met de rollercoaster games dan is jurassic wel een heel stuk kaler.
Ben het wel eens met het veelgehoorde kritiekpunt over AI. Ook al werkt het in de huidige staat, de AI had veel beter gekund (en gemoeten). Hopelijk in een patch of DLC.
Ik was dan wel weer positief over hoe complex het wordt om verschillende soorten dino's bij elkaar te zetten en hoog rendement te halen uit de attracties. Gecombineerd met een uitgebreid research/unlock systeem.
Is de game na vannacht 00:00 al te spelen? Ik wil zeer graag een PS4 pre-order plaatsen.
De steam versie unlocked morgen rond 3 a 4 uur smiddags geloof ik.BvanOsch schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:36:
Is de game na vannacht 00:00 al te spelen? Ik wil zeer graag een PS4 pre-order plaatsen.
Countdown timer staat op het moment 12:47 op ongeveer 1 dag en 3 uur
PS4 versie kan ik niets over zeggen.
Mee eens met de laatste twee punten.Playa del C. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:52:
[...]
Als je bedoelt dat er weinig te customizen is, dat is voor mij juist een pluspunt. Ik vind Planet Coaster heel leuk, maar mis daar elke vorm van uitdaging en management. Verder heeft PC naar mijn smaak veel te veel opties om puur voor het uiterlijk te bouwen. Voelt teveel als een level editor en te weinig als spel. Dat is bij JWE andersom. Veel management, minder bouwopties.
Ben het wel eens met het veelgehoorde kritiekpunt over AI. Ook al werkt het in de huidige staat, de AI had veel beter gekund (en gemoeten). Hopelijk in een patch of DLC.
Ik was dan wel weer positief over hoe complex het wordt om verschillende soorten dino's bij elkaar te zetten en hoog rendement te halen uit de attracties. Gecombineerd met een uitgebreid research/unlock systeem.
Met het aankleden bedoel ik niet zo diep als in planet coaster, maar heb het meer over banken. prullenbakken enz, meer de standaard dingen die je wel kan verwachten in een park.
De AI en de animaties vind ik dan ook jammer, dat kwam helaas ook vannacht weer terug. Zou veel beter zijn geweest als ze dit net wat realistischer maakte. Afijn als de core gewoon goed is dan komt het ook wel goed
Embargo is voorbij. Eerste reviews komen binnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ryan_ op 11-06-2018 14:15 ]
Ik heb net de eerste gelezen en de conclusie is niet mals:Ryan_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:14:
Embargo is voorbij. Eerste reviews komen binnen.
https://www.rockpapershot...c-world-evolution-review/Jurassic World Evolution is the most boring of all possible outcomes for a dinosaur theme park sim. There’s no outlet for creativity and, aside from the prehistoric pals you might make, managing the parks just isn’t a lot of fun. By the time I’d unlocked enough to make the sandbox mode live up to its name, I realised I had nothing left to build.
It’s a greater disappointment because it falls so short of Planet Coaster. Frontier has already made the game that shows Evolution where it went wrong. It’s not that Evolution couldn’t have forged its own path, but it throws away lots of proven systems, often without substituting them for anything else. I don’t want to bad-mouth cool dinosaurs, but cool dinosaurs can only carry a game so far.
http://www.ign.com/articl...sic-park-evolution-reviewBesides the fact that there’s absolutely no evolution involved in it, Jurassic World: Evolution is a bad game because it’s just a bore of a park sim. Sure, the dinosaurs look nice enough, but the process of unlocking new species is beyond tedious and actually running the business is shallow and quickly gets stale. It beats getting mauled by raptors, but after careful consideration, I’ve decided not to endorse this park.
[ Voor 19% gewijzigd door ZiSE op 11-06-2018 14:19 ]
IGN - 4.8/10
PC Gamer.com - 71/100
gamesradar.com - 4/5
jeuxvideo.com - 17/20
Screen Rant: Jurassic World Evolution Review: An Awesome Dinosaur Tycoon - 4/5
pcgamesn - 8/10
PC Gamer.com - 71/100
gamesradar.com - 4/5
jeuxvideo.com - 17/20
Screen Rant: Jurassic World Evolution Review: An Awesome Dinosaur Tycoon - 4/5
pcgamesn - 8/10
[ Voor 24% gewijzigd door Ryan_ op 11-06-2018 14:28 ]
De andere reviews zie je voor het gemak maar over het hoofd?doobieters schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:49:
Ai ai ai een 4.8 van IGN. Da's nie best.
Iemand op Reddit gaf de volgende reactie:
Ik maak me dan ook geen zorgen en zal het spel met plezier gaan spelen.Did you actually read the article? I'm still not sure if the whole review is a joke. The guys is complaining about all the dinosaurs not unlocking very quickly and about how he has to work to get them and can't get them instantly, he also said the power is only in the game so it can go out during a power outage (you mean just like how the bat mobile is only in Arkham knight for those drone battles, or how the axe in God of War is only there to freeze pieces during puzzles, or how the gun in uncharted is only to kill enemies WTF kind of complaint is that?), he also complained about dino incubation failing because he wants every incubation to be successful. He also complained how dinosaurs break out if their comfort meter isn't met.
He's basically complaining about this game existing. I still can't find one decent complaint in the whole review about the game being bad. He said theres nothing to do while you make money as long as no disaster happens but you can take on mini contracts, you can take photos of your dinosaurs, you can expand the park, you can research new items (there's always something to do).
The review is a joke don't take it seriously.
Van IGN bedoel je?doobieters schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:49:
Ai ai ai een 4.8 van IGN. Da's nie best.
https://www.reddit.com/r/.../ign_review_4810/e0hd4c3/
PC Gamer - 71/100
Gamesradar - 4/5
ScreenRant - 4/5
PCGamesN - 8/10
Polygon - "Jurassic World Evolution is exactly the park sim you want it to be"
Het was de eerste review die ik zag. Gelukkig zijn de andere reviews een stuk beter!Ryan_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:58:
[...]
De andere reviews zie je voor het gemak maar over het hoofd?
Dat is inderdaad niet veel, vraag me af hoeveel compressie is dan toegepast om dit voor elkaar te krijgen.Ryan_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:12:
De game folder (PC) is trouwens wel erg klein (voor deze tijd). Maar 4.3GB.
Wat ik neem aan dat het hier om de preload gaat niet het niet de uitgepakte bestanden zijn.
Nee, dit gaat om de geïnstalleerde Steam versie van een reviewer. Vond het ook al aan de lage kant.ArgantosNL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:15:
[...]
Dat is inderdaad niet veel, vraag me af hoeveel compressie is dan toegepast om dit voor elkaar te krijgen.
Wat ik neem aan dat het hier om de preload gaat niet het niet de uitgepakte bestanden zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Ryan_ op 11-06-2018 15:23 ]
Ik zie echt al heel erg veel mensen spelen/streamen...
Iemand al een idee of de PS4 versie echt pas vanaf vannacht 00:00 speelbaar is? (Zit op mijn werk dus kan niet kijken)
Iemand al een idee of de PS4 versie echt pas vanaf vannacht 00:00 speelbaar is? (Zit op mijn werk dus kan niet kijken)
Ik verwacht wel dat ze nog redelijk wat zullen aanpassen. Planet Coaster hebben ze ook lang op doorgewerkt jwe is maar een begin er gaat vast nog zat bij komen gezien ze dit ook doen met hun andere games.doobieters schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:22:
Genoeg werk aan de winkel voor Frontier
Ik weet niet wanneer reviewers hun exemplaar hebben gekregen/gedownload er kunnen nog day 1 patches komen.Ryan_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:17:
[...]
Nee, dit gaat om de geïnstalleerde Steam versie van een reviewer. Vond het ook al aan de lage kant.
[afbeelding]
Zou kunnen. De foto die erbij staat is niet van een reviewer. Blijkbaar kan je JWE nu pre-loaden via steam.ArgantosNL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:28:
[...]
Ik verwacht wel dat ze nog redelijk wat zullen aanpassen. Planet Coaster hebben ze ook lang op doorgewerkt jwe is maar een begin er gaat vast nog zat bij komen gezien ze dit ook doen met hun andere games.
[...]
Ik weet niet wanneer reviewers hun exemplaar hebben gekregen/gedownload er kunnen nog day 1 patches komen.
PS4 timer staat momenteel op 8 uur en 23 minuten.
Steam release waarschijnlijk morgen 16u.
[ Voor 20% gewijzigd door Ryan_ op 11-06-2018 16:37 ]
op zicht geen ramp moet morgen toch werken net als de meeste hier verwacht ik.Ryan_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:31:
Steam release waarschijnlijk morgen 16u.
True. Denk dat het pas van het weekend wordt voor mij.ArgantosNL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:51:
[...]
op zicht geen ramp moet morgen toch werken net als de meeste hier verwacht ik.

Hoe vond je de film? #nospoilerRyan_ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:53:
[...]
True. Denk dat het pas van het weekend wordt voor mij.Ach ja, je kan niet alles hebben. Film gelukkig al wel gezien. Dat vond ik even het belangrijkst ivm mogelijke spoilers e.d
Ik ben zaterdag geweest.
Ben wel echt een fan van eerste uur, maar vind het wel een beetje teveel de 'actiefilm' kant op gaan.
Voor mij is Jurassic Park toch wel echt een film die zich afspeelt in een (verlaten) attractiepark... Juist die hele setting is wat mij aanspreekt in de films...
Maar verder was de film beste 'oké'... Ik heb hem een 7 gegeven op IMdB.
Ik heb hetzelfde.. Maar heb toch wel erg genoten van de film.. Maar dat had ik trouwens met JW ook maar hoe vaker ik de film zag hoe meer afkeer ik kreeg..Vinno schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:17:
[...]
Ik ben zaterdag geweest.
Ben wel echt een fan van eerste uur, maar vind het wel een beetje teveel de 'actiefilm' kant op gaan.
Voor mij is Jurassic Park toch wel echt een film die zich afspeelt in een (verlaten) attractiepark... Juist die hele setting is wat mij aanspreekt in de films...
Maar verder was de film beste 'oké'... Ik heb hem een 7 gegeven op IMdB.
Ik denk dat ik dit spel nog even afwacht.
De review van IGN doet me toch enorm twijfelen want het lijkt me toch nog maar saai.
De review van IGN doet me toch enorm twijfelen want het lijkt me toch nog maar saai.
Metacritic staat op een stabiele 7.5Tomski1986 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:03:
Ik denk dat ik dit spel nog even afwacht.
Inderdaad. Blijkt dat eigenlijk alleen IGN een bijzonder cijfer geeft.
Tot nu toe vind ik onderstaande videoreview wel goed. Zit hier en daar ook wat interessante gameplay-details in. (Waaronder het bouwen van de monorail).
YouTube: Jurassic World Evolution Review
Edit: deze heeft veel gameplaybeelden in een verder stadium, plus goede reviewer. YouTube: Jurassic World: Evolution | Review
[ Voor 16% gewijzigd door Playa del C. op 11-06-2018 19:20 ]
Goede review inderdaad.Playa del C. schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:10:
[...]
deze heeft veel gameplaybeelden in een verder stadium, plus goede reviewer. YouTube: Jurassic World: Evolution | Review
Kort samen gevat de hype die hij had blijkt te hoog te zijn geweest. Veel dingen die voorheen waren gezegd komen ook bij hem terug. Het spel is vrij kaal, zelfde animaties, geen endgame etc. en hij zegt eigenlijk nog een paar patches of dlc's afwachten.
Ik zie dit helaas veelvuldig terug komen in reviews en livestream.
Denk dat ik hem zelf over een tijdje pas ga kopen.
Ben in elk geval benieuwd naar de reviews van hier.
[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 11-06-2018 20:15 ]
Net al wat gespeeld op de ps4. Draait tot nu toe soepel.
Ziet er in ieder geval mooi uit. Brengt wel herinering terug van zoo tycoon vroeger
De jeep is een leuke toevoeging en bestuurd ook deftig.
Veel verder nog niet geraakt dan 20min spelen.
Ziet er in ieder geval mooi uit. Brengt wel herinering terug van zoo tycoon vroeger
[ Voor 5% gewijzigd door Bieren89 op 12-06-2018 00:33 ]
Hier op steam werkt ie nog niet nou vanavond maar als de kids op bed liggenBieren89 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 00:33:
Net al wat gespeeld op de ps4. Draait tot nu toe soepel.
Ja heb gehoord dat die pas zou speelbaar zijn om 15 of 16.Skywalker27 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:02:
[...]
Hier op steam werkt ie nog niet nou vanavond maar als de kids op bed liggen
steam unlock is 16:00
Console unlock was om 00:00 vandaag.
Zover ik hoorde is er geen modsupport??
Dit zou zijn omwille van de licentie... dat is wel jammer...
Nu maar hopen dat ze voldoende waardevolle dlc maken niet enkel skin/dino packs maar ook meer attracties en toch wat decoratie spullen want het oogt wel heel kaal zo een park...
Console unlock was om 00:00 vandaag.
Nu maar hopen dat ze voldoende waardevolle dlc maken niet enkel skin/dino packs maar ook meer attracties en toch wat decoratie spullen want het oogt wel heel kaal zo een park...
Game schijnt nu gereleased te zijn op Steam. Zit helaas op mijn werk nu.Tiboluk schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:40:
steam unlock is 16:00
Ja lees het ook overalRyan_ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:47:
[...]
Game schijnt nu gereleased te zijn op Steam. Zit helaas op mijn werk nu.
Veel plezier!
De deluxe dino's zijn trouwens los te koop voor €10,99
De deluxe dino's zijn trouwens los te koop voor €10,99
[ Voor 69% gewijzigd door doobieters op 12-06-2018 10:13 ]
Ben wel hyped, eindelijk weer eens een goeie dino game (hoop ik)!
Yep, er is geen mod support aanwezig.Tiboluk schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:40:
Zojuist de Deluxe edition aangeschaft!
Ben benieuwd
Ben benieuwd

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Super, werkelijk genoten.
Vanavond de game proberen
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb er veel zin in 
Natuurlijk is het niet hetzelfde als Planet coaster, daar zat Universal niet tussen. En die zijn ook een reden waarom mods (nog) niet ondersteund zijn, misschien komt het nog. Ik heb er alle vertrouwen in dat Frontier hiermee verder gaat en een prachtspel in handen heeft. Ook al is het nu op sommige dingen misschien wat "kaal".
Natuurlijk wil je een sandbox mode met alles unlocked waarmee je een geweldig park kunt bouwen. Maar om eerst de missies te spelen is ook niks mis mee
Natuurlijk is het niet hetzelfde als Planet coaster, daar zat Universal niet tussen. En die zijn ook een reden waarom mods (nog) niet ondersteund zijn, misschien komt het nog. Ik heb er alle vertrouwen in dat Frontier hiermee verder gaat en een prachtspel in handen heeft. Ook al is het nu op sommige dingen misschien wat "kaal".
Natuurlijk wil je een sandbox mode met alles unlocked waarmee je een geweldig park kunt bouwen. Maar om eerst de missies te spelen is ook niks mis mee
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Het is toch wel mooi hoor, je Ceratosaurus die op een geitje afloopt en die dan in 1 hap weg is.
Vermaak mij tot nu toe prima met dit spel, aanrader!
Had toevallig vanochtend vrij van werk. Zag om half 9 dat de game op Steam was vrijgegeven en heb daarna tot 11 uur gespeeld.
Heb van tevoren vrijwel alle gameplay-media en een aantal videoreviews gezien. Wist eigenlijk precies wat ik kon verwachten. Ik was gisteren positief en vandaag nog een stuk meer. Het is zoals verwacht veel meer een hands-on management game, precies wat ik (en ik denk de meeste mensen) graag willen. Ik bedoel, voor het bouwen van een ultiem park vol met details, heb je meer plezier met Planet Coaster. In JWE moet je plannen, statistieken checken en risico's nemen.
Ik lees ook alle documentatie ingame en doe het rustig aan. Viel mij op dat ik na een halfuurtje toch echt in geldproblemen zat. Een beginnersfout, want achteraf is dat niet nodig, ik heb te lang maar twee of drie dino's gehad in dat eerste hok, waardoor inkomsten te laag bleven.
Het spel zit op veel onverwachte punten toch complexer in elkaar dan de livestreams deden vermoeden. Verder, als dino's en/of parksims je interesse hebben, dan blijft het boeiend en leuk om je park te ontwerpen en bekijken. Na twee uur pas een planning gemaakt voor een tweede omheining, waar één of meer carnivoren terecht kunnen. De voortgang gaat lekker traag.
Ik ben meer dan tevreden op dit moment en sinds lange tijd weer een spel waar ik echt zin in heb om langere tijd te spelen. Daarbij komt er de komende maanden vast en zeker nog goede DLC bij.
Heb van tevoren vrijwel alle gameplay-media en een aantal videoreviews gezien. Wist eigenlijk precies wat ik kon verwachten. Ik was gisteren positief en vandaag nog een stuk meer. Het is zoals verwacht veel meer een hands-on management game, precies wat ik (en ik denk de meeste mensen) graag willen. Ik bedoel, voor het bouwen van een ultiem park vol met details, heb je meer plezier met Planet Coaster. In JWE moet je plannen, statistieken checken en risico's nemen.
Ik lees ook alle documentatie ingame en doe het rustig aan. Viel mij op dat ik na een halfuurtje toch echt in geldproblemen zat. Een beginnersfout, want achteraf is dat niet nodig, ik heb te lang maar twee of drie dino's gehad in dat eerste hok, waardoor inkomsten te laag bleven.
Het spel zit op veel onverwachte punten toch complexer in elkaar dan de livestreams deden vermoeden. Verder, als dino's en/of parksims je interesse hebben, dan blijft het boeiend en leuk om je park te ontwerpen en bekijken. Na twee uur pas een planning gemaakt voor een tweede omheining, waar één of meer carnivoren terecht kunnen. De voortgang gaat lekker traag.
Ik ben meer dan tevreden op dit moment en sinds lange tijd weer een spel waar ik echt zin in heb om langere tijd te spelen. Daarbij komt er de komende maanden vast en zeker nog goede DLC bij.
[ Voor 3% gewijzigd door Playa del C. op 12-06-2018 13:03 ]
Is er al ergens een Nederlandse review te lezen? iemand al iets gezien?
Niet gezien, maar is de taal belangrijk?Swaxie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:26:
Is er al ergens een Nederlandse review te lezen? iemand al iets gezien?
Ik zag wel dat voor de PC-versie op Metacritic de score nog steeds op 75 staat, maar bij de userreviews op 89 (door nog slechts 9 userreviews).
Taal opzich niet.Playa del C. schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Niet gezien, maar is de taal belangrijk?
Ik zag wel dat voor de PC-versie op Metacritic de score nog steeds op 75 staat, maar bij de userreviews op 89 (door nog slechts 9 userreviews).
Wel de mening van de sites.
Heb altijd het idee dat ik me meer kan vinden in de reviews die op nederlandse sites staan dan de reviews die in het engels zijn, maar dat kan een persoonlijke mening zijn.(of eventueel toch de taal die ik dan verkeerde begrijp hahah)

De IGN review heeft als conclusie "BAD". Ik vraag me af hoe snel die prijs van 55 euro gaat zakken en of ik nog ff moet wachten...
Mja voor zover ik weet is IGN ook de enige die de score zo laag legt..CopyCatz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:05:
De IGN review heeft als conclusie "BAD". Ik vraag me af hoe snel die prijs van 55 euro gaat zakken en of ik nog ff moet wachten...
Nu in UK, nog wachten tot het weekend alvorens ik kan spelen.. fml

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Die IGN review is bijzonder laag ten opzichte van het algemene beeld (zie metacritic of gewoon meerdere bronnen van jezelf). Een reviewer mag zijn eigen mening hebben uiteindelijk, dus maakt mij verder niet uit wat IGN zegt. De prijs gaat in ieder geval echt niet binnenkort al dalen door die ene IGN review.CopyCatz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:05:
Als je denkt het spel zo'n 50 uur te gaan spelen, dan is de prijs prima. Als je bang bent na 5 uur er klaar mee te zijn, dan wordt het mogelijk wat duur per uur. Eigen afweging daarin maken. In het ergste geval weet je binnen twee uur al of je het spel wil houden en kun je alsnog je geld terugvragen via Steam.
Hangt verder ook nog af van hoeveel geld je te besteden hebt per maand. Als dat wat krap is, dan zou ik zeker wachten. Het is maar een spel, je kan het over een jaar ook spelen (misschien voor 10 euro bij een aanbieding).
Zelf kon ik 50 euro wel missen, had verder geen andere games op dit moment te doen en ik durf de gok met Frontier wel aan te gaan. Vanochtend gespeeld en het is voor mij het geld nu al waard.
Idd.jorank schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:23:
Het is toch wel mooi hoor, je Ceratosaurus die op een geitje afloopt en die dan in 1 hap weg is.![]()
Ook is die Ceratosaurus bij mijn plante eeters gezegt. Viel wel op dat hij eerst de kleinere aanviel en dan pas de grotere.
Jurassic World: Fallen Kingdom DLC is gratis en zal 22 juni uitkomen met onder andere:
spoiler:
6 nieuwe dino's waaronder de Indoraptor.
"Universal did a good job of briefing us about what they’re doing with the film. We’ve already announced the free Fallen Kingdom DLC, we’ll be adding some of the new dinosaurs to accompany the US release of the film (June 22nd). Not saying how many, not saying which ones! Some of our favourites are in there, and some challenging ones too."
bron: https://www.gamewatcher.c...allen-kingdom-dlc-release
"Universal did a good job of briefing us about what they’re doing with the film. We’ve already announced the free Fallen Kingdom DLC, we’ll be adding some of the new dinosaurs to accompany the US release of the film (June 22nd). Not saying how many, not saying which ones! Some of our favourites are in there, and some challenging ones too."
Dat is geen spoiler hoorRyan_ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:10:
Jurassic World: Fallen Kingdom DLC is gratis en zal 22 juni uitkomen met onder andere:
spoiler:6 nieuwe dino's waaronder de Indoraptor.
Nu een middagje deze game gespeeld, ga er nog geen cijfer aan vast hangen, maar ik zit met zeer veel plezier achter de pc.
Alles wordt goed uitgelegd, ziet er prima uit en het is Jurassic park. Ik bedoel kom op gasten (bij ign) Iedereen die is opgegroeid met Jurassic park krijgt toch een harde plasser als die dit zelf kan bouwen in een game?!
Vind het tot nu toe erg tof uitgewerkt, het echte bouwen lijkt me tot nu toe wel uitgebreider in bijvoorbeeld planet coaster, maar hee mij hoor je niet. Ik heb dino's
Alles wordt goed uitgelegd, ziet er prima uit en het is Jurassic park. Ik bedoel kom op gasten (bij ign) Iedereen die is opgegroeid met Jurassic park krijgt toch een harde plasser als die dit zelf kan bouwen in een game?!
Vind het tot nu toe erg tof uitgewerkt, het echte bouwen lijkt me tot nu toe wel uitgebreider in bijvoorbeeld planet coaster, maar hee mij hoor je niet. Ik heb dino's
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Holy shit
[ Voor 33% gewijzigd door doobieters op 12-06-2018 18:59 ]
Is er ook iemand die hem heeft zoal op de pc als de Ps4? Ben benieuwd op welke platform hij het fijnst speelt.
Ik vind hem zeer fijn spele op de ps4.Grudgie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:52:
Is er ook iemand die hem heeft zoal op de pc als de Ps4? Ben benieuwd op welke platform hij het fijnst speelt.
Enzo lang er geen mods zijn toegestaan maakt het qua platform ook niet echt uit vind ik persoonlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Bieren89 op 12-06-2018 20:08 ]
Ik hoop op een vergelijking van Digital Foundry.Grudgie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:52:
doobieters schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:59:
[afbeelding]
Holy shitKomt wellicht sneller dan we dachten.

Eerste speelsessie van ander half uur achter de rug en heb mij prima vermaakt. Wat ik wel op een gegeven moment vervelend begon te vinden is de cashflow, dit kan echt tergend langzaam zijn als je iets wilt gaan doen. Wellicht is het een puntje van aandacht voor mijzelf om een beetje op de centjes te letten.
"That's what I do. I drink and I know things."
Klopt, in het begin moet je er op letten.Frozenhands schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:42:
Eerste speelsessie van ander half uur achter de rug en heb mij prima vermaakt. Wat ik wel op een gegeven moment vervelend begon te vinden is de cashflow, dit kan echt tergend langzaam zijn als je iets wilt gaan doen. Wellicht is het een puntje van aandacht voor mijzelf om een beetje op de centjes te letten.
Ik heb er nu 11 uur inzitten verdeeld over 3 eilandjes en zwem nu al in het geld..
Dus vooral wat later gaat het opeens heel snel.
ik heb t eerste eiland net voltooid met 5 sterren , ik ga morgen beginnen aan eiland 2
tot nu toe een erg toffe game , ben ook blij met de dlc die hierboven werd gemeld , ik verwacht later ook nog wel die vliegende dino,s en die water dino
psn: taker-mart
Erg jammer, maandag bij Allyourgames.nl besteld en gister niks ontvangen.
Waardeloos, was graag gister aan de slag gegaan.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
dat kan inderdaad kloppen , de fysieke release is op 3 juli , digitale versie was gisterMars18 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 06:53:
Erg jammer, maandag bij Allyourgames.nl besteld en gister niks ontvangen.
Wow, dit is stom (van mij)taker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:09:
[...]
dat kan inderdaad kloppen , de fysieke release is op 3 juli , digitale versie was gister
ik heb net zelf even op de site gegeven die je zei , maar ik snap de verwarring , er staat ook op voorraad maar daaronder staat de release datum , hoe kunnen ze het op voorraad hebben vraag ik me dan af

Ze krijgen een bepaalde voorraad binnen, dat geven ze binnen het systeem op en zo kan je een voorraad hebben terwijl ze het nog niet fysiek binnen hebben.taker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:26:
[...]
ik heb net zelf even op de site gegeven die je zei , maar ik snap de verwarring , er staat ook op voorraad maar daaronder staat de release datum , hoe kunnen ze het op voorraad hebben vraag ik me dan af
Als je het nog niet fysiek binnen hebt kan je het geen voorraad noemen.Frozenhands schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:08:
[...]
Ze krijgen een bepaalde voorraad binnen, dat geven ze binnen het systeem op en zo kan je een voorraad hebben terwijl ze het nog niet fysiek binnen hebben.
Je kan niet in geval van een of andere natuurramp zeggen dat je genoeg eten hebt om de ramp door te komen, maar het dan nog in de winkel moeten halen...
Nu maak je wel een vergelijking tussen een voorraad van een webwinkel en een natuurramp.. waar ging het mis haha?Swaxie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:47:
[...]
Als je het nog niet fysiek binnen hebt kan je het geen voorraad noemen.![]()
Je kan niet in geval van een of andere natuurramp zeggen dat je genoeg eten hebt om de ramp door te komen, maar het dan nog in de winkel moeten halen...
Ik heb toch een andere strategie gebruikt, ik heb de eerste 3 eilanden 3 sterren en heb eiland 4 unlocked.taker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 01:01:
ik heb t eerste eiland net voltooid met 5 sterren , ik ga morgen beginnen aan eiland 2tot nu toe een erg toffe game , ben ook blij met de dlc die hierboven werd gemeld , ik verwacht later ook nog wel die vliegende dino,s en die water dino
Bij de eerste 2 eilanden als geresearched wat toen mogelijk was. Moet nog een keer langs gaan voor nieuw unlocks voor wat zaken.
Gisteren 4 uurtjes gespeeld.
Eerste eiland 4 sterren en toen toch maar even naar het 2e eiland gegaan omdat ik nieuwsgierig werd naar nieuwe dino's. Daar meteen begonnen met de Velo's
Ik ben tot nu toe erg enthousiast.
Vind alleen soms het plaatsen van gebouwen kut, die terrain tool doet niet altijd wat ik wil (PS4).
En ik vind de gasten (en alles wat daar bij komt kijken qua management) wel erg levenloos...
Maar ben alles bij elkaar wel echt positief en hopelijk komen er nog goede updates aan die het alleen maar beter maken
Eerste eiland 4 sterren en toen toch maar even naar het 2e eiland gegaan omdat ik nieuwsgierig werd naar nieuwe dino's. Daar meteen begonnen met de Velo's
Vind alleen soms het plaatsen van gebouwen kut, die terrain tool doet niet altijd wat ik wil (PS4).
En ik vind de gasten (en alles wat daar bij komt kijken qua management) wel erg levenloos...
Maar ben alles bij elkaar wel echt positief en hopelijk komen er nog goede updates aan die het alleen maar beter maken
Dit zouden ze kunnen verbeteren door bomen transparant te maken en hoogte lijnen op de grond, je ziet nu vaak te wijnig waardoor je blind aan het schuiven bent tot het blauw wordt.Vinno schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:13:
Gisteren 4 uurtjes gespeeld.
Het zou fijn zijn als je inderdaad wat meer zou kunnen zien waarom bepaalde dingen laag zijn.En ik vind de gasten (en alles wat daar bij komt kijken qua management) wel erg levenloos...
Dit is alleen geen goed spel voor mijn nachtrust, ik wil veel te graag even nog vlug 1 ding doenMaar ben alles bij elkaar wel echt positief en hopelijk komen er nog goede updates aan die het alleen maar beter maken
dus is er nog geen voorraad , het is een beetje dubbel , ene kant snap ik wat je bedoeld , maar aan de andere kant hebben ze nog niks in hun winkel , dus is het nogal misleidend om te zeggen dat het gene op voorraad is .Frozenhands schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:08:
[...]
Ze krijgen een bepaalde voorraad binnen, dat geven ze binnen het systeem op en zo kan je een voorraad hebben terwijl ze het nog niet fysiek binnen hebben.
Klopt, het is heel misleidend en als klant denk je namelijk 'oh top er is voorraad' maar vervolgens vergeet je de kleine lettertjes te lezen waaruit blijkt dat het fysieke product later uitkomt.taker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:35:
[...]
dus is er nog geen voorraad , het is een beetje dubbel , ene kant snap ik wat je bedoeld , maar aan de andere kant hebben ze nog niks in hun winkel , dus is het nogal misleidend om te zeggen dat het gene op voorraad is .
daarnaast ben ik ook van mening dat het niet op voorraad isFrozenhands schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:44:
[...]
Klopt, het is heel misleidend en als klant denk je namelijk 'oh top er is voorraad' maar vervolgens vergeet je de kleine lettertjes te lezen waaruit blijkt dat het fysieke product later uitkomt.
Mee eens, maar zo werkt het misleidende voorraad systeem hahataker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:44:
[...]
daarnaast ben ik ook van mening dat het niet op voorraad isze hebben nog niks in de winkel omdat het pas 3 juli uitkomt .
ik wil juist alles 5 sterren halen voor ik verder ga naar de volgendeArgantosNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:02:
[...]
Ik heb toch een andere strategie gebruikt, ik heb de eerste 3 eilanden 3 sterren en heb eiland 4 unlocked.
Bij de eerste 2 eilanden als geresearched wat toen mogelijk was. Moet nog een keer langs gaan voor nieuw unlocks voor wat zaken.
Knap dat je van alles 5 sterren weet te krijgen met de beperkte middelen.taker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:47:
[...]
ik wil juist alles 5 sterren halen voor ik verder ga naar de volgende
das nog niet gelukt , eerste eiland alleenArgantosNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:50:
[...]
Knap dat je van alles 5 sterren weet te krijgen met de beperkte middelen.
Voor sommige dingen heb je unlocks op een ander eiland nodig. Het is voor zover ik zie de bedoeling dat je de eilanden samen en tegelijk opbouwd. Eerste eiland gaat wel, tweede eiland is volgens mij niet goed te doen om 5 sterren te halen.taker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:47:
[...]
ik wil juist alles 5 sterren halen voor ik verder ga naar de volgende
Dan nog, op eiland 3 zou je niet eens van de dino diversity penalty afkomen vanwege de beperkte opties.taker1987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:50:
[...]
das nog niet gelukt , eerste eiland alleen
Ik moet nu terug naar eiland 1 als ik de entertainment missie van eiland 3 wil doen, omdat ik niet voldoende unlocked heb. Ik heb nu wel 3 research teams en 2 dig teams, plus de upgrades voor research teams en fossil teams die gelden voor alle eilanden. Voor die reden ben ik gaan eiland hoppen. met op de nu eerste 3 eilanden 300k per min inkomen moet het allemaal wat makkelijker te doen zijn lijkt mij.Playa del C. schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:52:
[...]
Voor sommige dingen heb je unlocks op een ander eiland nodig. Het is voor zover ik zie de bedoeling dat je de eilanden samen en tegelijk opbouwd. Eerste eiland gaat wel, tweede eiland is volgens mij niet goed te doen om 5 sterren te halen.
[ Voor 58% gewijzigd door ArgantosNL op 13-06-2018 09:58 ]
Ook net paar uur bezig met de game. Erg vermakelijk.
Alleen hoe werken die shops voor de gasten? Snap daar niet veel van, volgens mij verkoop ik niks
Alleen hoe werken die shops voor de gasten? Snap daar niet veel van, volgens mij verkoop ik niks
Je kan prijzen aanpassen en keuze maken wat je verkoopt. Per shop staat erbij hoeveel bezoekers er zijn, dan kan je dus zien wat je profit is en natuurlijk je uitgave aan je personeel van de shop.Grudgie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:07:
Ook net paar uur bezig met de game. Erg vermakelijk.
Gisteren ook mee gespeeld tot ik het door had. Eenmaal toen ik het door had, kwam er 250K+ binnen door alleen shops
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Dus je kan per shop maar 1 item verkopen?Desutoroiya schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:13:
[...]
Je kan prijzen aanpassen en keuze maken wat je verkoopt. Per shop staat erbij hoeveel bezoekers er zijn, dan kan je dus zien wat je profit is en natuurlijk je uitgave aan je personeel van de shop.
Gisteren ook mee gespeeld tot ik het door had. Eenmaal toen ik het door had, kwam er 250K+ binnen door alleen shops
Klopt, wat ik tot nu toe heb gezien wel
Oke, maar ik heb nog steeds niet dat mensen spullen of eten en drinken kopen in de shops.

Heb je een pad naar de shop aangelegd?Grudgie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:25:
[...]
Oke, maar ik heb nog steeds niet dat mensen spullen of eten en drinken kopen in de shops.
Ook wil het wel eens helpen de shop te verwijderen en opnieuw te plaatsen (mogelijk een bug) of de prijs iets omhoog/omlaag te gooien.
[ Voor 21% gewijzigd door Ryan_ op 13-06-2018 10:30 ]
Raar, normaal is het pad aansluiten genoeg en je verkoopt al. Zonder iets te doen.
Tenzij je niet genoeg power hebt natuurlijk
Tenzij je niet genoeg power hebt natuurlijk
Heb je ze op de plekken staan waar behoefte is aan shops etc?Grudgie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:25:
[...]
Via management views kan je zien waar het meeste behoefte aan is.
Is er ook een "free mode" dus zonder verhalen maar alleen een park bouwen zonder dat je steeds dingen moet doen of nieuwe eilanden krijgt? Beetje zoals Simcity bedoel ik dus?
PSN: Maichel
Ja, de sandbox modus: Isla Nublar.Maichel schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:30:
Is er ook een "free mode" dus zonder verhalen maar alleen een park bouwen zonder dat je steeds dingen moet doen of nieuwe eilanden krijgt? Beetje zoals Simcity bedoel ik dus?
Klopt, en je moet opletten: de verkoopprijs wordt niet aangepast als je een ander item besluit te verkopen. Als je overstapt op een duurder item zal de verkoopprijs blijven staan op het niveau van het oude, goedkopere item en draai je dus meteen verlies als je niet oplet.
Sowieso nog wel wat andere irritatiepunten/bugs tegengekomen. Persoonlijk vind ik het op de PC overduidelijk dat het spel ook consolevriendelijk moest worden, waardoor je van die vreemde keuzes tegenkomt als niet kunnen scrollen door je park met WASD als je bepaalde schermen open hebt staan. Volkomen onnodige beperking, in ieder geval voor met muis/toetsenbord en nogal contra-intuïtief. Sowieso voelt de interface wat 'klungelig' aan.

Teksten in de encyclopedie lezen: laat de speler dan in ieder geval de keuze hebben het spel te pauzeren. Nu loopt alles op de achtergrond door, leuk als de dino's besluiten uit te breken als je net even zat te lezen.

Rangers zijn nogal.. Enthousiast.. Een van mijn teams reed op volle vaart op een voederpunt af, probeert te stoppen op het laatste moment, kon echter een steen niet ontwijken met als gevolg dat je jeep een volledige salto deed en tegelijkertijd in de lucht 180 graden draaide, om dus vervolgens weer netjes op 4 wielen te landen en het punt direct bij te vullen. Like a boss.

Nog niet zo lang kunnen spelen, de sfeer qua gebouwen/uiterlijk is onmiskenbaar JP/JW dus dat zit goed. Maar ik mis het kunnen aanklikken van individuele gasten, zien wat ze van het park denken, wat ze missen, etc (of ik moet dit over het hoofd gezien hebben). Misschien moet ik het Planet Coaster gevoel even laten gaan en accepteren dat dit spel iets 'dumbed down' is.
[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 13-06-2018 11:38 . Reden: typo ]
met hoeveel bezoekers had je deze inkomen?Desutoroiya schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:13:
[...]
Je kan prijzen aanpassen en keuze maken wat je verkoopt. Per shop staat erbij hoeveel bezoekers er zijn, dan kan je dus zien wat je profit is en natuurlijk je uitgave aan je personeel van de shop.
Is het eigenlijk mogelijk om meerdere soorten carnivoren bij elkaar te plaatsen of zelfs bepaalde herbivoren bij sommige carnivoren?
Ja hoor, geen probleem. Echter zal er wel 1 van de 2 snel het lootje leggenDragon schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:03:
Is het eigenlijk mogelijk om meerdere soorten carnivoren bij elkaar te plaatsen of zelfs bepaalde herbivoren bij sommige carnivoren?