Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:49
Wyckse_witte schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:39:
[...]

Die LlabTooFeR tweet was waar ik op doelde ja, maar hij is er in elk geval nog niet :)
Hoe zit het met je accu? Snap dat je je U12+ pas een paar dagen in gebruik hebt, maar kun je daar al iets over zeggen?
Ik heb nog niet echt naar gekeken. Afgelopen week zag ik wel dat ik ruim 5 uur sot had met nog 9% over. Toestel heeft nog geen hele dag gehaald, maar dat komt omdat ik er steeds mee zit te spelen. Ik heb het idee dat het vergelijkbaar is met de U11 die ik hiervoor had.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

wootah schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:47:
[...]

Sowieso doet HTC de schermhelderheid extra boosten bij veel omgevingslicht weet ik van mijn HTC 10.
Idd, en daardoor is het idd feller, maar is de kwaliteit van hetgeet wát er op je scherm staat echt ruk. Foto's zien niet uit, alsof het extreem getonemapped is. Kep het idee dat ze gewoon het contrast flink omlaag gooien en de blacks flink omhoog. Ziet er iig niet uit en daar ben ik ook zeer ontevreden over bij de HTC10, en ik heb dan een Sharp scherm, geen Tianma.
Ik hoop oprecht dat die "boost" op de HTC U12+ niet hetzelfde werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 22-06-2018 17:55 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 18:27

wootah

They see me trollin'

Deathchant schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:54:
[...]

Idd, en daardoor is het idd feller, maar is de kwaliteit van hetgeet wát er op je scherm staat echt ruk. Foto's zien niet uit, alsof het extreem getonemapped is. Kep het idee dat ze gewoon het contrast flink omlaag gooien en de blacks flink omhoog. Ziet er iig niet uit en daar ben ik ook zeer ontevreden over bij de HTC10, en ik heb dan een Sharp scherm, geen Tianma.
Ik hoop oprecht dat die "boost" op de HTC U12+ niet hetzelfde werkt.
Klopt, ze gooien er ook nog een filter tegen aan met extra brightness. Maar het licht van het scherm gaat ook echt omhoog, het is niet alleen een effect. Ik heb het destijds gemeten met mijn x-rite i1 display en dan komen er gewoon meer nits uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosredna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-06 17:19
Scherm is wel een stuk minder fel als mijn oude u11 zeg..
Heb af en toe ook problemen met de knoppen aan de zijkant: soms gaat ineens uit het niets het volume volledig omhoog of omlaag terwijl ik ze niet aanraak, aan/uit knop is veel te gevoelig. Gaat vaak zelfs aan als ik hem in me broekzak doe, wie weet hoe vaak hij dit doet als hij zich in me broek bevind. Zou dit allemaal te verhelpen zijn met een software update? erger me er wel degelijk aan en wil liever niet switchen van merk na al die jaren HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGHK
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-10-2024
Vandaag ontvangen. Ik moet nog even wennen. kan er nog niet veel over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
roelvanderveer schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:35:
Scherm is wel een stuk minder fel als mijn oude u11 zeg..
Heb af en toe ook problemen met de knoppen aan de zijkant: soms gaat ineens uit het niets het volume volledig omhoog of omlaag terwijl ik ze niet aanraak, aan/uit knop is veel te gevoelig. Gaat vaak zelfs aan als ik hem in me broekzak doe, wie weet hoe vaak hij dit doet als hij zich in me broek bevind. Zou dit allemaal te verhelpen zijn met een software update? erger me er wel degelijk aan en wil liever niet switchen van merk na al die jaren HTC.
Ik herken totaal niet jouw klachten. Knoppen werken super bij mij, zelfs met een dikke TPU rough case omheen. Ik ken de U11 niet qua scherm maar helderheid bevalt hier prima, zeker vergeleken bij mijn HTC 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
Upbeat schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:32:
[...]

Ik herken totaal niet jouw klachten. Knoppen werken super bij mij, zelfs met een dikke TPU rough case omheen. Ik ken de U11 niet qua scherm maar helderheid bevalt hier prima, zeker vergeleken bij mijn HTC 10.
Ik kom ook van de HTC 10 en merk wel dat ik even moet wennen. Vooral het squeezen is nieuw. Verder merk ik vooral veel meer snelheid van het toestel, accu gaat langer mee. Heel soepel toestel! Tot nu toe tevreden (na 1 dag)

Wat wel opvalt is dat de menu structuur van de instellingen wat anders is dan op de HTC 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Vroem schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:30:
[...]

Ik kom ook van de HTC 10 en merk wel dat ik even moet wennen. Vooral het squeezen is nieuw. Verder merk ik vooral veel meer snelheid van het toestel, accu gaat langer mee. Heel soepel toestel! Tot nu toe tevreden (na 1 dag)

Wat wel opvalt is dat de menu structuur van de instellingen wat anders is dan op de HTC 10.
Die accu! Wat ben ik er op moment blij mee. Normaal gesproken moest ik tijdens een werkdag mijn telefoon opladen of bij thuiskomst. Eindelijk had ik nog 70% over toen ik klaar was en niet meer 30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
Upbeat schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:41:
[...]

Die accu! Wat ben ik er op moment blij mee. Normaal gesproken moest ik tijdens een werkdag mijn telefoon opladen of bij thuiskomst. Eindelijk had ik nog 70% over toen ik klaar was en niet meer 30.
Klopt ja, merk ik ook,echt een groot verschil. Kan me niet herinneren dat die van de HTC 10 ooit zo goed was, die van mij dan.

Vind de smart rotate nog niet zo handig... Miss nog oefenen..😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb hem 2 weken geleden besteld via HTC Club. Nog niets gehoord over verwachte leverdatum...

EDIT: net te vroeg geblaat, ik krijg net een bevestiging dat hij is verzonden door UPS.

[ Voor 32% gewijzigd door etamboer op 25-06-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidCloud
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Inmiddels de Telefoon ook sinds het weekend in gebruik, erg tevreden over zover!

De knoppen zijn even wennen. incidenteel wel is dat het niet helemaal werkt zoals je wilt maar verder niet dramatisch zoals de reviews.

Nu zat ik wel even met de camera te spelen en met dat sonic zoom, alhoewel je een auto zoom schijnt te hebben Ik krijg het niet voor elkaar, verschillende dingen al geprobeerd.

Werkt dit bij jullie wel prima?

Voorbeeld: YouTube: HTC U12 Plus Sonic Zoom Feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08-2022
LiquidCloud schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:26:
Inmiddels de Telefoon ook sinds het weekend in gebruik, erg tevreden over zover!

De knoppen zijn even wennen. incidenteel wel is dat het niet helemaal werkt zoals je wilt maar verder niet dramatisch zoals de reviews.

Nu zat ik wel even met de camera te spelen en met dat sonic zoom, alhoewel je een auto zoom schijnt te hebben Ik krijg het niet voor elkaar, verschillende dingen al geprobeerd.

Werkt dit bij jullie wel prima?

Voorbeeld: YouTube: HTC U12 Plus Sonic Zoom Feature
Bedoel je dit?
https://www.htc.com/mea-e...ding-with-sonic-zoom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidCloud
  • Nu online
Specifiek het puntje hier:

https://www.htc.com/mea-e...2-plus/howto/zooming.html

Auto zoom

To zoom steadily and automatically when recording video, do the following:

1. Press and hold the knob, and do not release your finger.
2. When you see "‍Auto zoom in/Auto zoom out"‍ displayed, swipe up to zoom in or swipe down to zoom out automatically.
3. Tap the knob to stop zooming.

Auto zoom verschijnt bij mij niet wat ik ook probeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
LiquidCloud schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:42:
[...]

Specifiek het puntje hier:

https://www.htc.com/mea-e...2-plus/howto/zooming.html

Auto zoom

To zoom steadily and automatically when recording video, do the following:

1. Press and hold the knob, and do not release your finger.
2. When you see "‍Auto zoom in/Auto zoom out"‍ displayed, swipe up to zoom in or swipe down to zoom out automatically.
3. Tap the knob to stop zooming.

Auto zoom verschijnt bij mij niet wat ik ook probeer
Heb de mijne nu 2 uurtjes in huis. Ook hier het e.e.a. geprobeerd, maar ook ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
phxzy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:32:
[...]

Heb de mijne nu 2 uurtjes in huis. Ook hier het e.e.a. geprobeerd, maar ook ik krijg het niet voor elkaar.
Net ook even gekeken maar lukt hier ook niet. Kan die optie wel selecteren lijkt het maar daarna...vaag.... morgen weer een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik krijg het ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidCloud
  • Nu online
Ok, ben dus niet de enige. Wellicht dat de OTA of een camera update dit nog toevoegt ofzo dan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phxzy
Ook hier trouwens geen problemen met de haptic buttons. Werken goed en prettig.

Enige wat ik wel merk is dat ik bij het bovenste gedeelte van de vol up knop iets harder moet drukken dan de onderkant van dezelfde knop.

Ben zeer tevreden met dit toestel. Wat een verademing tegenover de 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Is iemand een lichtvlek opgevallen tijdens het gebruik van Smart Display? Bij mij zit dat onder in het midden. Of zit dat in het Smart Display? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
Upbeat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:21:
Is iemand een lichtvlek opgevallen tijdens het gebruik van Smart Display? Bij mij zit dat onder in het midden. Of zit dat in het Smart Display? :+
Bij mij is dat ook. Dacht eerst dat mijn toestel een backlightbleed had, maar na testje nergens last van. Zal vermoedelijk aan de smart display liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
phxzy schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Bij mij is dat ook. Dacht eerst dat mijn toestel een backlightbleed had, maar na testje nergens last van. Zal vermoedelijk aan de smart display liggen.
Zou kunnen ja, het is me daar pas opgevallen en nergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
Upbeat schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Zou kunnen ja, het is me daar pas opgevallen en nergens anders.
Bij mij precies hetzelfde. En zal wel normaal zijn. 😊

Gisteren kon ik mooi in het zonnetje het scherm testen. Scherm was nog heel goed af te lezen. Net trouwens even een met een gepolariseerde zonnebril het scherm beken van alle kanten, ook daar geen problemen gehad met het aflezen van het scherm. In portretmodus was er alleen een lichte gele tint te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
phxzy schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:50:
[...]

Gisteren kon ik mooi in het zonnetje het scherm testen. Scherm was nog heel goed af te lezen. Net trouwens even een met een gepolariseerde zonnebril het scherm beken van alle kanten, ook daar geen problemen gehad met het aflezen van het scherm.
Dat is al een verademing tov mijn HTC 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
Mmm de knoppen zitten niet in het frame verwerkt en kunnen er gewoon af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

https://nl.hardware.info/...ew-herrijzenis-in-de-maak

Hmnmm hw.info is er niet echt over te spreken. Matige afleesbaarheid in zonlicht, matige accuduur, en te hoge prijs.
Ik vind 't lastig met hw.info...De camera van de Sony XZ2Compact werd zeer lovend beoordeeld, terwijl ik em zelf beetje meh vind....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Deathchant schreef op maandag 2 juli 2018 @ 00:11:
https://nl.hardware.info/...ew-herrijzenis-in-de-maak

Hmnmm hw.info is er niet echt over te spreken. Matige afleesbaarheid in zonlicht, matige accuduur, en te hoge prijs.
Ik vind 't lastig met hw.info...De camera van de Sony XZ2Compact werd zeer lovend beoordeeld, terwijl ik em zelf beetje meh vind....
Ik wilde net ook de link posten. Weer dat scherm idd, hoe kan het zo dat er zo veel verschillende meningen over zijn? Ik hoor aan de ene kant: niet super helder maar prima af te lezen in de zon. En hier is het vrij dramatisch.

De camera vergelijken met de S9+, alsof dat de top is :F
Van wat ik heb gezien scoort de HTC makkelijk boven Samsung, maar misschien is dat ook meer voorkeur, al zijn de plaatjes vaak gewoon mooi en iet wat neutraal met betreft tot kleur temperatuur en saturatie; natuur getrouw eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

MazeWing

The plot thickens...

De Galaxy S7, S8 en S9 behoren al enkele jaren tot de top qua camera's die generatie. Daarnaast is de S9 met afstand het populairste Android toestel.

Volkomen logisch dus wanneer er juist met die telefoon een vergelijking wordt gemaakt.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
wootah schreef op maandag 2 juli 2018 @ 00:34:
[...]

Ik wilde net ook de link posten. Weer dat scherm idd, hoe kan het zo dat er zo veel verschillende meningen over zijn? Ik hoor aan de ene kant: niet super helder maar prima af te lezen in de zon. En hier is het vrij dramatisch.

De camera vergelijken met de S9+, alsof dat de top is :F
Van wat ik heb gezien scoort de HTC makkelijk boven Samsung, maar misschien is dat ook meer voorkeur, al zijn de plaatjes vaak gewoon mooi en iet wat neutraal met betreft tot kleur temperatuur en saturatie; natuur getrouw eigenlijk.
Ik had gisteren in de volle zon echt geen problemen met het aflezen van het scherm. Zelfs met zonnebril op was het allemaal goed af te lezen. Dat was met mijn 10 echt wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
phxzy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Ik had gisteren in de volle zon echt geen problemen met het aflezen van het scherm. Zelfs met zonnebril op was het allemaal goed af te lezen. Dat was met mijn 10 echt wel anders.
Het is gewoon een goed LCD scherm , alleen is het niet te vergelijken met een Oled scherm van Samsung waarbij je je bijna moet insmeren als die op de hoogste stand staat. Als je de helderheid daarmee gaat vergelijken verliest de U12+ natuurlijk. Ik heb ook geen klachten over het scherm al is het ook minder helder dan die van mijn U11. Beide toestellen gebruik door ik overigens altijd op 50% auto stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phxzy
Golf2vr6 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:51:
[...]

Het is gewoon een goed LCD scherm , alleen is het niet te vergelijken met een Oled scherm van Samsung waarbij je je bijna moet insmeren als die op de hoogste stand staat. Als je de helderheid daarmee gaat vergelijken verliest de U12+ natuurlijk. Ik heb ook geen klachten over het scherm al is het ook minder helder dan die van mijn U11. Beide toestellen gebruik door ik overigens altijd op 50% auto stand.
De mijne staat op 40-45% auto. Ik ben in ieder geval dik tevreden met mijn scherm. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het is een beetje wat Golf2vr6 zegt; als je een 60000 lumens bouwlamp hebt, dan is die uiteraard veel feller dan een zacht keukenlicht met 500 lumen; bij beiden kun je gewoon de krant lezen.
Ik heb ook met mijn HTC10 echt 0 problemen met aflezen in fel zonlicht, zelfs niet met polaroid bril. Dat het bij een S7/8/9 nóg véél beter zichtbaarder is dat geloof ik direct. Maar ik heb zo'n enorme felheid gewoon niet nodig, dus zou het voor mij idd ook gewoon niet zo enorm zwaar tillen.
Treat the phone, not the numbers, maar ja, we geilen nou eenmaal op cijfertjes he ;) Maar ik snap 't ergens ook wel, je moet 't wel kunnen onderbouwen, anders kom je als reviewer op subjectieve grond: de één vind het prima leesbaar, en de ander moet teveel turen en krijgt er koppijn van.
Hetzelfde met de accuduur; hij is slechter dan de rest, maar als ik 12-16 uur uitkom, hang ik em toch in de lader, of ik dan nou nog maar 3% over heb of 20% hang ik em toch aan de lader. Uurtje en hij zit weer op 80%+.

Overigens praat ik hier niet goed dat HTC deze keuzes maakt; een LCD ipv OLED vind ik totaal niet erg, liever zelfs (geen inbrandperikelen); als de kleuraccuraatheid en contrast (zwartwaardes) goed zijn, heb ik dat liever dan een OLED. Ik heb zelf ook even mogen proberen en ik heb wederom ook totaal geen probleem met de afleesbaarheid van de U12+. De knoppen...tja...ik weet niet in hoeverre het een kwestie van wennen is, maar ik vond de bediening ervan niet echt prettig. Misschien omdat ik gewend ben aan fysieke knoppen? Dus de "wenbaarheid" is ook een grote subjectiviteit die moeilijk te meten valt. Of je nou met 1500nM kracht moet drukken of met 999999nM...als je goeie spieren hebt zal deze "eis" niet belangrijk zijn.
Ik vond het in ieder geval niet prettig.

Mijn conclusie is in ieder geval dat ik het geld er niet voor over heb, want voor dit geld krijg ik gewoon meer. Dus ik blijf voorlopig even bij mijn HTC10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
Had ik me nou maar ook uitgesproken van te voren over de Tweakers review :+
Mijn mening is dat er te veel wordt gekeken naar buitenlandse reviews. En er wordt van sommige punten echt een olifant van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Upbeat schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:11:
Had ik me nou maar ook uitgesproken van te voren over de Tweakers review :+
Mijn mening is dat er te veel wordt gekeken naar buitenlandse reviews. En er wordt van sommige punten echt een olifant van gemaakt.
Had ik blijkbaar ook hier moeten doen... Als Arnoud verder gekeken had dan zijn neus lang is dan had hij uit de reacties hier op kunnen maken dat het meer dan 2 personen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
Ik heb soms dat mijn telefoon zomaar de "dubbel tap" gebaar (bij mij de een hand modus) uitvoert wanneer ik mijn telefoon gewoon in de hand vast houd of dat ik de knijpindicators te voorschijn zie komen terwijl ik niet in de telefoon knijp. Hebben jullie hier ook wel eens last van? Hopelijk is dit in de eerst volgende update verholpen.

Voor de rest nog steeds tevreden en blij met mijn telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
phxzy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:53:
Ik heb soms dat mijn telefoon zomaar de "dubbel tap" gebaar (bij mij de een hand modus) uitvoert wanneer ik mijn telefoon gewoon in de hand vast houd of dat ik de knijpindicators te voorschijn zie komen terwijl ik niet in de telefoon knijp. Hebben jullie hier ook wel eens last van? Hopelijk is dit in de eerst volgende update verholpen.

Voor de rest nog steeds tevreden en blij met mijn telefoon. :)
Ik herken dat en ook de aan/uit knop is vrij gevoelig. Druk je heel zacht 2x en meteen camera aan.

Ben ook nog niet helemaal gewend aan het smart rotate, hij wil dan wel eens verkeerrd draaien voor me.

Voor de rest ook hier erg tevreden, goede accu duur (zeker in vergelijking met de HTC 10) scherm ook mooi en fijn maar bovenal erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Knijpdruk is in te stellen, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
etamboer schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:56:
Knijpdruk is in te stellen, misschien dat dat helpt.
Heb ik geprobeerd, maar het lijkt erop dat ie heel af en toe super gevoelig is. Zelf als ik eigenlijk niet knijp zie ik wel de indicators op het scherm. Als het goed is zal dat worden opgelost in de eerst volgende update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidCloud
  • Nu online
Begreep ook dat de auto zoom voor de camera bevestigd is voor de OTA waar ik het eerder over had.

In Taiwan was hij al beschikbaar, hopelijk volgen wij snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
LiquidCloud schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:24:
Begreep ook dat de auto zoom voor de camera bevestigd is voor de OTA waar ik het eerder over had.

In Taiwan was hij al beschikbaar, hopelijk volgen wij snel :)
Volgens bericht op XDA Europa en de rest binnen aantal weken.

https://www.xda-developer...to-zoom-improved-buttons/

Ook security update van juni niet juli zt erbij.

Postief bericht dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidCloud
  • Nu online
Krijg zojuist de ota binnen!

[ Voor 86% gewijzigd door LiquidCloud op 24-07-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Klopt, ik ben nu ook aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 22:03
Ik ben razend benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de nieuwe software. Dit vooral in combinatie het batterylife en de knoppen. Ben al een tijd aan het switchen tussen iPhone en HTC, misschien dat ik nu weer een voor de u12 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Hoe staat het na de update met de battery life en de knopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
zuukie schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:58:
Hoe staat het na de update met de battery life en de knopen?
Heb het idee dat knoppen iets beter gaan, aan uit is wat minder gevoelig . Heb niet gevonden waar je gevoeligheid kunt instellen.

Battery life vond ik al stuk beter dan de 10. Haal meestal de werk dag wel nu . Nu 27% over en hij denkt nog 5 uur... Laad nu 1x per dag op.

Ik ben wel tevreden over toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Er is nu ook een gerucht over een HTC U12 Life met grotere batterij en een Snapdragon 636: https://www.gsmarena.com/...36_chipset-news-32420.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Laatst online: 03-01-2024
De volume button werken minder goed wanneer je toestel landscape vast houd :(. Wanneer je telefoon rechtop houd werkt volume buttons prima ...

Iemand ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik merk geen verschil. Misschien is je linker wijsvinger minder sterk dan je rechterduim? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Gister overgestapt van een HTC 10 naar de U12+
Fantastisch apparaat, eindelijk ben ik ook af van de kleine ergernissen die ik had met de 10: haperige bluetooth, 4G die terug valt op 3G tot reboot, NFC betalingen die 3 van de 10 keer werken, accu te snel leeg (~1u SOT)
Verder was ik altijd wel tevreden over de 10, maar de U12+ lost al deze issues lekker op en ben ik helemaal blij :)

Knoppen werken prima naar mijn mening, ik snap de ophef totaal niet, ik hoefde er niet eens aan te wennen :X
Na de update zijn ze wel wat beter geworden, toegegeven. Maar om echt te zeggen dat ze slecht werken is wel heel sterk.
Ik heb het toch het idee dat reviewers dan of een slecht model hebben ontvangen of omdat ze gewoon alles willen afzeiken als iets net niet klopt naar hun mening :/

Ook deze negatieve punten van Arnoud ben ik het niet mee eens:
- Scherm niet af te lezen in zonlicht
Prima af te lezen, ik hoef er geen moeite voor te doen. Beter dan de 10 zoals sommige mensen al zeiden.

- Accuduur is onder de maat
Ik zit nog steeds op 75% na praktisch een hele werkdag (ik heb nog een half uur te gaan). Wat is daar mis mee? 8)7

- Knoppen werken niet goed
Werken gewoon.

- Advertenties in software
Waar dan? Ik heb nog niks gezien en mezelf gewoon aangemeld met HTC account e.d. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
wootah schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:30:
Gister overgestapt van een HTC 10 naar de U12+
Fantastisch apparaat, eindelijk ben ik ook af van de kleine ergernissen die ik had met de 10: haperige bluetooth, 4G die terug valt op 3G tot reboot, NFC betalingen die 3 van de 10 keer werken, accu te snel leeg (~1u SOT)
Verder was ik altijd wel tevreden over de 10, maar de U12+ lost al deze issues lekker op en ben ik helemaal blij :)

Knoppen werken prima naar mijn mening, ik snap de ophef totaal niet, ik hoefde er niet eens aan te wennen :X
Na de update zijn ze wel wat beter geworden, toegegeven. Maar om echt te zeggen dat ze slecht werken is wel heel sterk.
Ik heb het toch het idee dat reviewers dan of een slecht model hebben ontvangen of omdat ze gewoon alles willen afzeiken als iets net niet klopt naar hun mening :/

Ook deze negatieve punten van Arnoud ben ik het niet mee eens:
- Scherm niet af te lezen in zonlicht
Prima af te lezen, ik hoef er geen moeite voor te doen. Beter dan de 10 zoals sommige mensen al zeiden.

- Accuduur is onder de maat
Ik zit nog steeds op 75% na praktisch een hele werkdag (ik heb nog een half uur te gaan). Wat is daar mis mee? 8)7

- Knoppen werken niet goed
Werken gewoon.

- Advertenties in software
Waar dan? Ik heb nog niks gezien en mezelf gewoon aangemeld met HTC account e.d. :/
Precies dit.
Er wordt van alles aangegrepen om maar HTC af te zeiken.
Snel maar vergeten en uitkijken naar Android 9! Al mag HTC wel een keer die HTC apps updaten, ze zijn sinds mijn M7 niet veranderd. Misschien een idee om over te stappen naar de Google apps. Ik gebruik ook de Google Dialer naar volle tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik heb ook wel belang bij een HTC telefoon (niet per se deze) omdat ze er gewoon geweldig uit zien en HTC Sense ook goed werkt. De enige redenen voor mij om het niet te doen zijn de security patches en omdat ik bang ben dat HTC binnenkort toch wel verleden tijd is...

[ Voor 10% gewijzigd door Stefan22 op 17-08-2018 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Stefan22 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:03:
Ik heb ook wel belang bij een HTC telefoon (niet per se deze) omdat ze er gewoon geweldig uit zien en HTC Sense ook goed werkt. De enige redenen voor mij om het niet te doen zijn de security patches en omdat ik bang ben dat HTC binnenkort toch wel verleden tijd is...
Daar heb je wel een punt. Zelfs met treble lijkt het niet helemaal te lukken. Maar het voordeel is wel dat met treble het ook idioot eenvoudig is om voor ROM makers iets custom te maken.

Dat HTC verleden tijd gaat worden ben ik ook bang voor. Erg zonde, zeker ook aan hun eigen keuzes soms te danken, in sommige landen is de service niet zo goed blijkbaar, anderzijds ook aan media of bekendheid die ze zijn verloren.

Hoe dan ook, ik ben erg blij er mee. Vandaag prachtige foto's geschoten in Walibi met flink wat tegenlicht maar toch alles netjes belicht dankzij HDR. En de accu heeft het ook netjes vol gehouden.
Al is het de laatste HTC telefoon, zeker mijn beste telefoon ooit. Overigens kom ik ook in aanraking met iPhone van m'n werk, dus niet alsof ik helemaal een dwaze HTC fanboy ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Wat vinden jullie van de trilfunctie van de HTC U12+ ?, als ik mijn telefoon op tafel heb en ik krijg een bericht (notificatie) binnen dan merk (hoor) ik niet eens dat getril ?? .. Is dit normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Karish schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:26:
Wat vinden jullie van de trilfunctie van de HTC U12+ ?, als ik mijn telefoon op tafel heb en ik krijg een bericht (notificatie) binnen dan merk (hoor) ik niet eens dat getril ?? .. Is dit normaal
Ik hoor hem wel hoor, maar het is niet zo'n overdreven dikke brom tril. Prima voor mij, als ik mijn telefoon beter wil horen zet ik het notificatie geluid wel harder :)

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen moeite met opladen. Het alsof er iets mist in mijn oplaadconnector. Kan iemand een foto posten van de onderkant van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
wootah schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:13:
[...]

Ik hoor hem wel hoor, maar het is niet zo'n overdreven dikke brom tril. Prima voor mij, als ik mijn telefoon beter wil horen zet ik het notificatie geluid wel harder :)
Fair enough mate, ik merk niet eens dat mijn telefoon trilt als die op tafel is of als die in me broek zit .. denk dat ik maar met geluidjes moet werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Als ik het goed gelezen heb komt er een 1.25 update aan voor de HTC U12+ Schijnt in Honkong al uitgebracht te zijn met wat verbeteringen en de cryptokitties.

Geen idee wanneer en kan het ook niet meer goed terugvinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Karish schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:53:
[...]

Fair enough mate, ik merk niet eens dat mijn telefoon trilt als die op tafel is of als die in me broek zit .. denk dat ik maar met geluidjes moet werken dan.
Ik voel hem ook wel trillen in m'n broekzak. Maar ik krijg ook extra bevestiging van mijn smartwatch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die misschien weet waar ik mijn HTC U12+ kan laten repareren?
Probleem is dat er een barst in mijn scherm zit (had hem net een week).
HTC kan het repareren, maar die vragen echt de hoofdprijs (€315)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:21:
Iemand hier die misschien weet waar ik mijn HTC U12+ kan laten repareren?
Probleem is dat er een barst in mijn scherm zit (had hem net een week).
HTC kan het repareren, maar die vragen echt de hoofdprijs (€315)
Ik ben met mijn defecte HTC U 12+ naar Larsa Telecom geweest. Die kunnen volgens mij ook repareren (ik had gevalletje waterschade).

Dynafix kan natuurlijk ook maar zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Zojuist de 1.25.401.3 update binnen gekregen :)

De Nederlandse beschrijving is een beetje karig maar dit zit in de update:
- Button & Endge Sense optimizations
- Battery optimizations
- CryptoKitties

[ Voor 69% gewijzigd door wootah op 11-09-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
wootah schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:20:
Zojuist de 1.25.401.3 update binnen gekregen :)

De Nederlandse beschrijving is een beetje karig maar dit zit in de update:
- Button & Endge Sense optimizations
- Battery optimizations
- CryptoKitties
Meer is het ook niet geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
Vroem schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:14:
[...]

Hmm mijn update zegt alleen

'system enhancements ' ..

Update geeft wel zelfde versie aan als die van jou

Edit: wss omdat mijn telefoon op engelse taal staat ..(UK update misschien ? ) ..

[ Voor 21% gewijzigd door Karish op 11-09-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Vroem schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:14:
[...]

Nee ja, maar ze kunnen wel wat specifieker omschrijven wat er is enhanced.

Iemand op XDA heeft de 2 wat dieper vergeleken: https://forum.xda-develop...?p=77590630&postcount=121
Ook de camera heeft een update ontvangen :)

Ik hoop eerlijk gezegd ook dat er ook nog VoLTE ondersteuning aan komt. In een aantal regio's hebben ze het al.

Die crypto katten vind ik eigenlijk toch een vreemde keuze. Blijkbaar is er geld gestoken in het exclusief maken van de app. Maar gaat dat echt een grote doelgroep aanspreken om een u12+ te gebruiken? :?
Ik zie het nut niet zo.

[ Voor 18% gewijzigd door wootah op 11-09-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
wootah schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:13:
[...]

Iemand op XDA heeft de 2 wat dieper vergeleken: https://forum.xda-develop...?p=77590630&postcount=121

Ik hoop eerlijk gezegd ook dat er ook nog VoLTE ondersteuning aan komt. In een aantal regio's hebben ze het al.

Die crypto katten vind ik eigenlijk toch een vreemde keuze. Blijkbaar is er geld gestoken in het exclusief maken van de app. Maar gaat dat echt een grote doelgroep aanspreken om een u12+ te gebruiken? :?
Ik zie het nut niet zo.
Zal nog eens kijken of ik nog wat merk. Heb die crypto kitties even bekeken en dat kan leuk zijn maar je moet er ook in investeren. Alles met cryptomunten wat ik zo zie. Je krijgt niet een kitten om mee te beginnen ofzo en elke transactie kost geld (als ik het goed gelezen heb).

VoLTE zou leuk zijn ja...

• Golf2vr6
wootah schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:13:
[...]

Ik zie het nut niet zo.
Ik gok op Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Berichten over hoesjes horen in: [HTC U12+] Accessoires en heb die dan ook die kant op verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Nieuwe update.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dvVB1L/Screenshot-20181016-131328.png

[ Voor 92% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-10-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Straks even kijken, nu geen Wi-Fi beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de U12 life ?? Ik zag een topic maar die is al stil sinds juli en deze is wat actiever dus leek handiger om het hier ff in te gooien. Zelf ben ik een tevreden klant van HTC van de Hero->Legend->M7->M8->M10 (huidig) ben wel kieskeurig geweest als het gaat om een HTC te vervangen met een nieuwere want ze doen het allemaal nog(Hero en Legend touch-screen is niet meer 100). De M10 krijgt waarschijnlijk ook nieuwe android update las ik. Gelukkig hoort HTC vaak bij een van de eerste met updates. Om even op mn vraag te blijven wat is beter U12 of U12 life? Of gewoon nog wachten tot nieuwe HTC uitkomt? Video bekijken en batterijen vindt ik op dit moment wel belangrijk. De andere specs boeit me niet zo veel omdat ze wel goed zijn en vaak niet veel schelen van anderen. Het gaat mij puur om hoe je gebruikers ervaring is als iemand al de 2 HTC heeft kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexp85
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-04 20:22
Na lang te hebben nagedacht, ben ik er toch wel zeker van dat deze HTC alles heeft wat ik zoek. Enige punt van huivering is het update-beleid. Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik op het net zoek naar updates van de u12+, dan kom ik als laatste uit bij de september patch van 2018. Iemand die zijn/haar ervaringen hiermee wil delen?

[ Voor 5% gewijzigd door Lexp85 op 02-02-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Lexp85 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:08:
Na lang te hebben nagedacht, ben ik er toch wel zeker van dat deze HTC alles heeft wat ik zoek. Enige punt van huivering is het update-beleid. Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik op het net zoek naar updates van de u12+, dan kom ik als laatste uit bij de september patch van 2018. Iemand die zijn/haar ervaringen hiermee wil delen?
Ik snap je, het is ook zeer zeker een fijn toestel.

Qua updates moet Pie nog uitkomen alleen wanneer is niet helemaal duidelijk. Kan het ook niet vinden als ik ga zoeken. Overigens werkt de huidige versie ook goed hoor... ik klaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexp85
Vroem schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:18:
[...]

Ik snap je, het is ook zeer zeker een fijn toestel.

Qua updates moet Pie nog uitkomen alleen wanneer is niet helemaal duidelijk. Kan het ook niet vinden als ik ga zoeken. Overigens werkt de huidige versie ook goed hoor... ik klaag niet.
Bedankt voor je reactie! Hoe zit het met de security updates? Krijg je deze netjes binnen met enige regelmaat? Qua prijs zit hij nu op hetzelfde level als een pixel 2, welke qua updates wat zekerder is. Alleen als ik kijk naar het toestel als geheel, heeft het HTC toch wat meer mijn voorkeur. Moeilijk moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Lexp85 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 09:01:
[...]

Bedankt voor je reactie! Hoe zit het met de security updates? Krijg je deze netjes binnen met enige regelmaat? Qua prijs zit hij nu op hetzelfde level als een pixel 2, welke qua updates wat zekerder is. Alleen als ik kijk naar het toestel als geheel, heeft het HTC toch wat meer mijn voorkeur. Moeilijk moeilijk
Heb inmiddels een aantal updates gehad voor het toestel incl de security fixes maar september 2018 update is de laatste tot nu toe. Het enige waar je wel aan moet wennen zijn de knoppen, die kunnen soms wat gevoelig zijn. Ik vind het zelf niet zo erg. Camera is goed en toestel is verder heerlijk soepel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexp85
Vroem schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:29:
[...]

Heb inmiddels een aantal updates gehad voor het toestel incl de security fixes maar september 2018 update is de laatste tot nu toe. Het enige waar je wel aan moet wennen zijn de knoppen, die kunnen soms wat gevoelig zijn. Ik vind het zelf niet zo erg. Camera is goed en toestel is verder heerlijk soepel en snel.
Ik denk dat ik het erop ga wagen, jammer dat het toestel niet populair is geworden. Zeker gezien de prijsdaling! Buiten de knoppen om heeft het toestel zoveel goeds te bieden voor multi-media gebruik.
In Taiwan heeft HTC nog wel echt een grote fan base geloof ik, waardoor ik hoop dat ze niet zullen verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Lexp85 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat ik het erop ga wagen, jammer dat het toestel niet populair is geworden. Zeker gezien de prijsdaling! Buiten de knoppen om heeft het toestel zoveel goeds te bieden voor multi-media gebruik.
In Taiwan heeft HTC nog wel echt een grote fan base geloof ik, waardoor ik hoop dat ze niet zullen verdwijnen.
Ik denk dat je een goede keuze maakt en hoop dat je er veel plezier aan zult beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
December security patch wordt inmiddels uitgerold heb ik op XDA en Twitter gelezen.

Zit zelf te kijken naar de U12 Life (Groot scherm, goede batterij, 3.5mm en de HTC versie van Android vind ik erg fijn). Daarnaast heb ik altijd, en op een of andere manier gaat het niet weg, een zwak voor HTC's, ook al is er wellicht beter te krijgen voor de prijs.

[ Voor 61% gewijzigd door Stefan22 op 24-02-2019 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
EU update komt nu binnen hier.

Geen Pie wel December 2018 security.

[ Voor 40% gewijzigd door Golf2vr6 op 06-03-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Golf2vr6 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:58:
EU update komt nu binnen hier.

Geen Pie wel December 2018 security.
Nee, Pie komt in Q2, misschien:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2qx3y2d.jpg

En misschien ook niet, het bericht was snel weer verwijderd.

Ach, als de telefoon stabiel werkt ben ik niet ontevreden. Echter wel nog steeds een verouderde beveiliging update, daar heb ik meer problemen mee.
Het kan goed zijn dat deze update is bedoeld als voorbereiding op pie. De enige verandering is: systeemuitbreiding. Wat dat precies moet inhouden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Zojuist de update naar 1.53.401.5 met de security update van 1 December

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik merk geen verschil dus dat zal wel het enige nieuwe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Nou idd, had de omschrijving niet gelezen, was 4 uur s nachts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:12
Inmiddels ook de HTC U12+ besteld komt als het goed is morgen binnen.

hiervoor een Iphone en Samsung s9+ gehad maar HTC is toch altijd mijn ding geweest. Sense spreekt mij altijd heel erg goed aan. dus ben benieuwd naar dit toestel.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
sten123 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:52:
Inmiddels ook de HTC U12+ besteld komt als het goed is morgen binnen.

hiervoor een Iphone en Samsung s9+ gehad maar HTC is toch altijd mijn ding geweest. Sense spreekt mij altijd heel erg goed aan. dus ben benieuwd naar dit toestel.
Veel plezier ermee. Hoop dat het toestel net zo bevalt als die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Vroem schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:20:
[...]

Veel plezier ermee. Hoop dat het toestel net zo bevalt als die van mij.
Tot nu toe bevalt die mij echt wel weer heel goed.
Heb alleen nog niet helemaal de druk knoppen aan de zijkant door maar dat komt wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
sten123 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Tot nu toe bevalt die mij echt wel weer heel goed.
Heb alleen nog niet helemaal de druk knoppen aan de zijkant door maar dat komt wel :9
Kwestie van instellen qua gevoeligheid en functie. Gewoon proberen dus.

Heb nu beter micro sd kaartje er in gedaan en hij voelt nu weer supersnel zoals het hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
Er is een update over android 9.0>

We want to share the release schedule of the Android Pie updates for #HTC smartphones. Please note, certain regions & carrier deployment may affect these dates. U11 rollout will begin late May, 2019; U11+ will begin late June, 2019; U12+ will begin mid-June, 2019. Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
sten123 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:44:
Er is een update over android 9.0>

We want to share the release schedule of the Android Pie updates for #HTC smartphones. Please note, certain regions & carrier deployment may affect these dates. U11 rollout will begin late May, 2019; U11+ will begin late June, 2019; U12+ will begin mid-June, 2019. Thank you.
Had vanmorgen ook gelezen... nog even geduld dus... aftellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar waar anders...Komt er eigenlijk dit jaar nog een flagship HTC uit behalve de HTC Exodus 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:10:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar waar anders...Komt er eigenlijk dit jaar nog een flagship HTC uit behalve de HTC Exodus 2?
Er werd een tijdje gezegd dat HTC verder wou gaan met de U12+/U12 Life lijn, dus wellicht een nieuw flagship in die reeks. Overigens is de Exodus ook op de U12+ gebaseerd. Echt concrete informatie is er niet over een nieuw flagship. Midrangers zijn wel opgedoken in Geekbench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Las op reddit dat in Taiwan momenteel de pie update wordt uitgerold...

Ben benieuwd... (en ja toestel bevalt me nog steeds prima!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Android 9 is uit voor de U12+
Eerst moet je een kleine 100mb update binnen halen en installeren, daarna nog een keer naar updates zoeken en je krijg android 9 update.
Helaas zit ik al met het eerste probleem dat telefoon oproepen met speaker of video bellen, het geluid van mijn microfoon is dan heel erg zacht en ik moet schreeuwen om mijzelf verstaanbaar te maken.
Zodra ik oortjes in prik is het helemaal prima, of een normaal telefoon gesprek ook trouwens.
Heeft iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Laatst online: 16-08 22:20
wootah schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 00:35:
Helaas zit ik al met het eerste probleem dat telefoon oproepen met speaker of video bellen, het geluid van mijn microfoon is dan heel erg zacht en ik moet schreeuwen om mijzelf verstaanbaar te maken.
Zodra ik oortjes in prik is het helemaal prima, of een normaal telefoon gesprek ook trouwens.
Heeft iemand anders daar ook last van?
Weekje of twee geleden, kwam voor mij ook de update binnen.
Deze ervaringen gelden voor mij het zelfde, oortjes gebruik ik dan niet. Maar op speakerfunctie zetten dat zit er gewoon niet meer in nu. de ander horen gaat prima, alleen de ander hoort mij heel ver weg.

Naast geluidsproblemen, heb ik mijn telefoon nagenoeg altijd op niet storen staan. Ondanks deze functie, gaat geluid gewoon over en geluidsmeldingen komen bij de apps ook gewoon door.
Heb al gekeken naar de instellingen, deze staan alleen alarmmeldingen en media aan.

Afgelopen week had ik duur van niet storen aangestaan op op aantal uren, de tijdsnotatie die hij aangeeft klopte ook niet, mis hier trouwens nog wel de optie tussen uitschakelen wanneer je wekker afgaat. dit stond in Android 8 er standaard nog in.

Als laatste vind ik het jammer dat ze de klok verplaatst hebben, had eerst een appe gebruikt om deze uit te schakelen, want op mijn begin scherm heb ik de klok in het groot ook staan, maar doordat het niet werkte heb ik het laten zitten. Ik moet zeggen dat ik daar voor de rest nu wel aangewend ben. Alleen had liever die ruimte gezien voor de meldingen.

Voor de rest niet helemaal de vernieuwing tussen Android 8 en 9.

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Al een paar jaar in bezit van een HTC 12+, maar vandaag kwam er een einde zijn leven. Na de zoveelste keer dat die gevallen is, geeft het scherm nu alleen nog strepen en vlakken aan. Dus zal er niet heel veel meer mee kunnen doen atm.

Alleen zal ik toch op een of andere manier moeten kijken om de data over te zetten. Dus is het mogelijk om voor dit toestel een USB-C naar HDMI adapter op aan te sluiten? kan niet in de instellingen van de telefoon etc. Nog beter gezegd zal me eerst moeten inloggen. Ik heb als het goed is wel een toetsenbord op bluetooth die ik zou moeten kunnen aansluiten, die staat als goed is nog in de instellingen.

Maar voor ik een adapter koop, vraag ik me af of hier nog eisen aan zit. Bij bol.com zie ik al adapters staan van 10 15 euro, maar is dit plug en play of zal dit niet gaan werken?

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Alexander82 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:22:
Al een paar jaar in bezit van een HTC 12+, maar vandaag kwam er een einde zijn leven. Na de zoveelste keer dat die gevallen is, geeft het scherm nu alleen nog strepen en vlakken aan. Dus zal er niet heel veel meer mee kunnen doen atm.

Alleen zal ik toch op een of andere manier moeten kijken om de data over te zetten. Dus is het mogelijk om voor dit toestel een USB-C naar HDMI adapter op aan te sluiten? kan niet in de instellingen van de telefoon etc. Nog beter gezegd zal me eerst moeten inloggen. Ik heb als het goed is wel een toetsenbord op bluetooth die ik zou moeten kunnen aansluiten, die staat als goed is nog in de instellingen.

Maar voor ik een adapter koop, vraag ik me af of hier nog eisen aan zit. Bij bol.com zie ik al adapters staan van 10 15 euro, maar is dit plug en play of zal dit niet gaan werken?
Zijn er geen usb-c docking stations op je werk die je kunt testen, dan heb je gelijk alles beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Nee, die zijn er niet. Daar werken ze met appeltjes als het om telefoons gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Alexander82 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:27:
Nee, die zijn er niet. Daar werken ze met appeltjes als het om telefoons gaat.
Gaat om laptop docking stations.
MacBooks hebben ook usb-c poorten voor docking stations aan te sluiten, net als Dell, HP en Lenovo laptops.

Heb het zien werken gekoppeld aan Samsung en Xiaomi telefoons, dus zal ook met HTC moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Als ik er een docking station op aansluit gaat het toch om data overdracht? bedoel dat werkt toch het zelfde als je een kabel in de laptop steekt, dat je de optie op je scherm nog om te kiezen voor bestandsoverdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Alexander82 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:36:
Als ik er een docking station op aansluit gaat het toch om data overdracht? bedoel dat werkt toch het zelfde als je een kabel in de laptop steekt, dat je de optie op je scherm nog om te kiezen voor bestandsoverdracht?
Nee, dan kun je het grote beeldscherm, muis en toetsenbord gebruiken wat aan het docking station hangt. Ook zitten er USB poorten in een docking station waar je een flash drive in kunt stoppen om data over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Zelf zat ik eerste instantie hier aan te denken:
https://www.bol.com/nl/nl...lFMA_0_31.32.ProductTitle

Kabeltje aansluiten en dan op de tv, alleen kan ik niet helemaal zien wat voor Type-C aansluiting is en of ik hier echt op hoeft te letten.

Een docking station lijkt me op zich ook wel handig, maar tot zo ver gaat het nu enkel om het beeld, waarbij als ik beeld heb de telefoon in zo verre kan gebruiken dat ik alles kan zetten. Daarnaast is een docking station toch een heel stuk duurder lijkt mij.

Ik sta wel open voor een docking station, maar momenteel kijk ik ook eventjes nog naar de eurotjes. dus eigenlijk iets waar ik makkelijk beeld mee hebt om straks alles over te kunnen zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Alexander82 op 06-05-2022 05:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander82
Uit eindelijk opgelost met adapter van BCC, eerste instantie naar MediaMarkt geweest, daar hadden ze alleen kabeltje.Deze ging niet werken.
Maar deze onderstaande werkt:
https://www.bcc.nl/comput...-naar-hdmi-adapter/322604

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels, aanbiedingen: [HTC U12+] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, opladers, protectors, e.d.: [HTC U12+] Accessoires