HTC heeft de U12+-smartphone officieel onthuld. Het nieuwe toestel gaat 799 euro kosten en krijgt onder andere met Edge Sense 2 een nieuwe aanraakfunctie waarmee gebruikers een verkleind scherm kunnen oproepen dat eenvoudiger met een hand is te bedienen. De HTC U12+ is volgens de fabrikant in staat te bepalen welke hand wordt gebruikt. Gebruikers kunnen door middel van een dubbele aanraking op de plaats waar je normaal ook knijpt, een minischerm oproepen zodat het toestel beter is te bedienen met een hand. Standaard kan de schermweergave worden verkleind door twee keer te tikken op de zijkant met de duim. Door te knijpen kunnen bijvoorbeeld foto's worden gemaakt of kan een stemassistent worden opgeroepen. Daarnaast beschikt de telefoon over een softwarematige functie die ervoor zorgt dat de schermoriëntatie niet van portrait- naar landscapemodus gaat op ongewenste momenten. Op het moment dat een gebruiker bijvoorbeeld in bed ligt zou hiermee voorkomen moeten worden dat het scherm kantelt. Ook kan hiermee worden voorkomen dat het scherm dimt. De smartphone draait op een Qualcomm Snapdragon 845-soc met een geheugen ter grootte van 6GB. De opslag heeft een capaciteit van 64GB of 128GB, afhankelijk van de variant. De telefoon heeft een 6"-lcd met een resolutie van 2880x1440 pixels en in tegenstelling tot veel andere Android-smartphones van de afgelopen maanden beschikt hij niet over een inkeping in het display. De U12+ heeft een dubbele camera aan de achterkant. De primaire camera heeft een resolutie van twaalf megapixels, een sensor met 1,4 micron grote pixels en een lens met een diafragma van f/1.75. De secundaire 16MP-camera heeft een telelens met een diafragma van f/2.6 die objecten 1,85x dichterbij brengt. Aan de voorkant zit ook een dubbele camera. Er zit een vingerafdrukscanner aan de achterkant van de behuizing. Audio verloopt via usb-c en een 3,5mm-jack ontbreekt dus. Die aansluiting, met ondersteuning voor usb 3.1, zit aan de onderkant. De telefoon meet 156x74mm, is 8,7mm dik enb weegt 188 gram. Het toestel draait op Android 8.0 en beschikt over een accu met een capaciteit van 3500mAh. De U12+ komt in de tweede helft van juni uit.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Reclame advertenties in je unlock scherm,waar is HTC mee bezig.....denk dat ze over een jaar of 2 geen telefoons meer maken,of google neemt ze helemaal over.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Tot nu toe ben ik het maar in 1 review tegen gekomen. Ik denk dat je het met een korreltje zout moet nemen.Amaze86 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:15:
Reclame advertenties in je unlock scherm,waar is HTC mee bezig.....denk dat ze over een jaar of 2 geen telefoons meer maken,of google neemt ze helemaal over.
Effe de tweaker review afwachten,jammer van die hoge prijs.Rond 600 euro zou die meer passen, denk dat veel htc eigenaren overstappen naar oneplus od volgende google pixel 3 voor meer zekerheid ivm updates etc.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Reclame is uit te schakelen, net als je het meest linker tabblad bij andere merken kunt uitschakelen waar het weer en nieuws wordt getoond:
BramSd in 'nieuws: HTC brengt U12+-smartphone uit voor 799 euro'
Kortom, de opmerking vanuit Nu.nl is gewoon een beginnersfout (ik mag hopen dat de auteur een beginner was en geen ervaren redacteur).
BramSd in 'nieuws: HTC brengt U12+-smartphone uit voor 799 euro'
Kortom, de opmerking vanuit Nu.nl is gewoon een beginnersfout (ik mag hopen dat de auteur een beginner was en geen ervaren redacteur).
[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 23-05-2018 14:12 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Altijd al een HTC liefhebber geweest en heb al HTC sinds de eerste MDA Vario. Zou ook niet zo snel overstappen, ook niet naar een ONE+. Denk dat veel echte HTC fans ook best wel merkentrouw zijn.Amaze86 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:04:
Effe de tweaker review afwachten,jammer van die hoge prijs.Rond 600 euro zou die meer passen, denk dat veel htc eigenaren overstappen naar oneplus od volgende google pixel 3 voor meer zekerheid ivm updates etc.
Ben het wel met je eens dat de prijs nogal hoog is, normaal verleng ik zodra ik mag (3 maanden voor afloop abo), maar voor deze wacht ik maar even tot einde contract. In die 3 maanden zal de prijs wat meer naar de reguliere consumentenprijs gaan i.p.v. de 'direct hebbe hebbe prijs'.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Ik mag pas in augustus een nieuw toestel uitzoeken. Ook al jaren tevreden HTC gebruiker.. Nu een HTC 10 van anderhalf jaar oud waar de batterij wel redelijk snel van leeggaat. Maar gebruik de telefoon dan ook wel veel.
Ik ga de eerste echte reviews/ervaringen in de gaten houden.
Ik ga de eerste echte reviews/ervaringen in de gaten houden.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Voor de mensen die een los toestel kopen. Via HTC Club is hij voor €719.10 te bestellen (pre-order).
[img=450,800]https://s31.postimg.cc/mo0hn9omj/Screenshot_20180523-164638.png[/img
Mmm blijkt al een prijzen topic te zijn. Excuses voor het hier plaatsen.]
[img=450,800]https://s31.postimg.cc/mo0hn9omj/Screenshot_20180523-164638.png[/img
Mmm blijkt al een prijzen topic te zijn. Excuses voor het hier plaatsen.]
[ Voor 50% gewijzigd door Golf2vr6 op 23-05-2018 17:34 . Reden: Screenshot ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
HTC U12+ vs SGS9:
YouTube: HTC U12 Plus vs Samsung Galaxy S9 Plus: speedtest
U12+ vs Pixel2 camera:
YouTube: HTC U12 Plus (U12+) versus Pixel 2 camera comparison
PhoneArena review:
YouTube: HTC U12+ Review
Marques Brownlee review:
Verdere reviews:
YouTube: Missing The Mark: HTC U12 Plus | Trusted Reviews
YouTube: HTC U12+ Review - Sensing the Edge
YouTube: HTC U12 Plus live review - button woes meet camera wins
De "knoppen" is niemand een fan van
YouTube: HTC U12 Plus vs Samsung Galaxy S9 Plus: speedtest
U12+ vs Pixel2 camera:
YouTube: HTC U12 Plus (U12+) versus Pixel 2 camera comparison
PhoneArena review:
Marques Brownlee review:
Verdere reviews:
YouTube: Missing The Mark: HTC U12 Plus | Trusted Reviews
YouTube: HTC U12+ Review - Sensing the Edge
YouTube: HTC U12 Plus live review - button woes meet camera wins
De "knoppen" is niemand een fan van

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De knoppen...
Er zijn er ook die HTC de ruimte geven om het op te lossen:
https://www.theregister.c...13/htc_u12_plus_problems/
En er zijn er die blijkbaar nergens last van hebben.
https://www.notebookcheck...-Smartphone.303912.0.html
Ik heb er een in bestelling staan en als het meezit krijg ik hem zaterdag. Dan kan ik zelf beoordelen of het werkelijk een drama is of dat...
Er zijn er ook die HTC de ruimte geven om het op te lossen:
https://www.theregister.c...13/htc_u12_plus_problems/
En er zijn er die blijkbaar nergens last van hebben.
https://www.notebookcheck...-Smartphone.303912.0.html
Ik heb er een in bestelling staan en als het meezit krijg ik hem zaterdag. Dan kan ik zelf beoordelen of het werkelijk een drama is of dat...
[ Voor 57% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-06-2018 21:33 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ik geloof het pas als ik het zelf heb ervaren. Er zijn op het xda forum genoeg mensen die het toestel al hebben (Duitsland) en die hebben nergens last van. Het lijkt er op dat HTC geen goede review units heeft gestuurd naar de diverse media.
Tja, de U12+ heeft mij doen besluiten om voor het eerst in 12 jaar niet het jaarlijkse topmodel van HTC te kopen en dat wil toch wel wat zeggen, vooral ook omdat ik nauw betrokken ben geweest met de custom community op XDA voor de meeste toptoestellen van HTC. Heb ook in ál die jaren nooit 1 probleem gehad met de toestellen.
Reden:
1. FPR op de achterzijde, grootste ergonomische blunder en dat hebben vele topmerken nu ook ingezien daar binnen nu en 2 jaar de meesten een On-Screen FPR zullen integreren. Ik heb mijn toestel altijd op de rug (wie niet??) op tafel/buro liggen en hoef bij mijn huidige U11 het toestel NIET op te pakken om snel berichten te checken.
2. Verdwijnen van de capacitieve knoppen aan de onderzijde. Die snoepen dus geen plek af van het echte scherm maar nog gekker is dat de zwarte bezel beneden gebleven is waar makkelijk plek is voor een FPR én capacitieve knoppen zonder dat ie veel groter wordt. Dán pas onderscheid je je van de overige massa.
3. Het scherm wordt te groot door die stomme 18:9 schermgrootte terwijl ALLE video 16:9 is, weer maar gewoon de concurrentie kopiëren ipv slim te zijn. DE U11 past al bijna niet meer in mijn jeans front pocket dus de U12+ al helemaal niet meer.
4. De technische specs mogen er zijn maar als de verpakking zich niet onderscheidt van de concurrerende toptoestellen dan is daarmee de reden om voor HTC te kiezen gewoon verdwenen.
Jammer dat het zo moest lopen en ik ben niet iemand die over 1 nacht ijs loopt om dit te beslissen.
En ik ben niet de enige die er zo over denkt maar het overgrote deel van de top ontwikkelaars voor custom Roms voor de topmodellen van HTC denken er net zo over.
Wie het wel begrepen hebben is Xiaomi met hun MI8 Explorer Edition en Vivo met hun X20 Plus UD. De komende Samsung Note krijgt ook een OS FPR en allen hebben begrepen dat de FPR aan de achterzijde een giga misser is.
Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Door niet luisteren naar hun trouwe klanten.
Ik voorspel u dat dit toestel wellicht de laatste spijker aan de wand is voor HTC, wie niet wil luisteren moet maar voelen. Hoe een topmerk naar de knoppen is geholpen.
Reden:
1. FPR op de achterzijde, grootste ergonomische blunder en dat hebben vele topmerken nu ook ingezien daar binnen nu en 2 jaar de meesten een On-Screen FPR zullen integreren. Ik heb mijn toestel altijd op de rug (wie niet??) op tafel/buro liggen en hoef bij mijn huidige U11 het toestel NIET op te pakken om snel berichten te checken.
2. Verdwijnen van de capacitieve knoppen aan de onderzijde. Die snoepen dus geen plek af van het echte scherm maar nog gekker is dat de zwarte bezel beneden gebleven is waar makkelijk plek is voor een FPR én capacitieve knoppen zonder dat ie veel groter wordt. Dán pas onderscheid je je van de overige massa.
3. Het scherm wordt te groot door die stomme 18:9 schermgrootte terwijl ALLE video 16:9 is, weer maar gewoon de concurrentie kopiëren ipv slim te zijn. DE U11 past al bijna niet meer in mijn jeans front pocket dus de U12+ al helemaal niet meer.
4. De technische specs mogen er zijn maar als de verpakking zich niet onderscheidt van de concurrerende toptoestellen dan is daarmee de reden om voor HTC te kiezen gewoon verdwenen.
Jammer dat het zo moest lopen en ik ben niet iemand die over 1 nacht ijs loopt om dit te beslissen.
En ik ben niet de enige die er zo over denkt maar het overgrote deel van de top ontwikkelaars voor custom Roms voor de topmodellen van HTC denken er net zo over.
Wie het wel begrepen hebben is Xiaomi met hun MI8 Explorer Edition en Vivo met hun X20 Plus UD. De komende Samsung Note krijgt ook een OS FPR en allen hebben begrepen dat de FPR aan de achterzijde een giga misser is.
Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Door niet luisteren naar hun trouwe klanten.
Ik voorspel u dat dit toestel wellicht de laatste spijker aan de wand is voor HTC, wie niet wil luisteren moet maar voelen. Hoe een topmerk naar de knoppen is geholpen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Snah001
Denk dat je HTC wel gaat missen hoor . 😁
In ieder geval veel plezier met je nieuwe mobiel welke je ook neemt.
Grtz
Denk dat je HTC wel gaat missen hoor . 😁
In ieder geval veel plezier met je nieuwe mobiel welke je ook neemt.
Grtz
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Ik ben ook al een tijdje aan de beurt voor een nieuwe telefoon (HTC One X -> HTC One M8 -> HTC10), maar ik wacht de reviews af. For now denk ik wel dat ik de conclusie ga trekken dat ik ook mijn HTC-traditie doorbreek. Ik zie weinig redenen voor deze telefoon t.o.v. een OnePlus6, S9, P20 pro, Sony XZ2 Compact.
Het SLCD en de camera en het geluid zouden wel supergoed moeten zijn. Maar ja, die prijs met de vermoedelijke accuduur (vooral de prijs) doet het een beetje teniet....Gek, maar zaken als vingerafdrukscanner, notch e.d. doen me echt niks. Ik gebruik (ja ja, ik ben ouderwets) gewoon nog een pincode
Ik doe het nog even met de HTC10, ik wacht de OnePlus6T af en dan zal ik wel een keuze gaan maken.
Het SLCD en de camera en het geluid zouden wel supergoed moeten zijn. Maar ja, die prijs met de vermoedelijke accuduur (vooral de prijs) doet het een beetje teniet....Gek, maar zaken als vingerafdrukscanner, notch e.d. doen me echt niks. Ik gebruik (ja ja, ik ben ouderwets) gewoon nog een pincode
Ik doe het nog even met de HTC10, ik wacht de OnePlus6T af en dan zal ik wel een keuze gaan maken.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Toestel vandaag ontvangen. Eerste indruk is top. Buttons werken perfect en camera is geweldig. Alle apps e.d. aan het instellen en stuit op een probleem... Facebook app sluit namelijk steeds af bij opstarten. Cashe en data gewist, andere versie geïnstalleerd, maar niks helpt. Even FB lite geïnstalleerd en die werkt perfect. Geen idee waar het aan ligt (ja fb app is ruk en fb zelf ook, maar ik beheer de bedrijfsvoering pagina van de zaak en heb het dus nodig).
/Exit: nadat ik Facebook data en cashe verwijderd had en de app gedwongen gestopt had heb ik hem uitgeschakeld. Daarna laatste versie van apkmirror geïnstalleerd en het werkt zoals het zou moeten.
/Exit: nadat ik Facebook data en cashe verwijderd had en de app gedwongen gestopt had heb ik hem uitgeschakeld. Daarna laatste versie van apkmirror geïnstalleerd en het werkt zoals het zou moeten.
[ Voor 17% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-06-2018 18:59 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ah dus jij hebt niet het issue dat de feedback van de knoppen niet goed zijn of dat je vaak op volume up moet drukken eer ie "pakt" zeg maar? Ik weet niet wat je referentiekaders zijn als je zegt dat de camera geweldig is...Maar hij kan net als de U11 vorig jaar net zo goed mee met de S9 van dit jaar dus? Beter dan de OP6?
Hoe is de audio in vergelijking met de HTC10/U11?
Ik heb ook geen issue met de knoppen werkt prima .
Het is gewoon even wennen maar dat gaat snel.
Geluid is beter dan van de HTC 10 gewoon veel luider.
Batterij is voor mij ook goed met 2 sims erin haal ik 7uur sot.
GrtZ
Het is gewoon even wennen maar dat gaat snel.
Geluid is beter dan van de HTC 10 gewoon veel luider.
Batterij is voor mij ook goed met 2 sims erin haal ik 7uur sot.
GrtZ
Wat almere zegt. Ik heb/had de U11 en het geluid is een stuk beter. De tweeter (top speaker) en de bass waren bij de U11 uit balans. Dit is nu echt in verhouding en klinkt een stuk beter. De camera is natuurlijk ook persoonlijk. Ik vindt de S9 vreselijk wat betreft camera. Over sharpening, waterpainting Al's je het mij vraagt met on realistische kleuren. Maar mijn buurman bijvoorbeeld vindt het helemaal fantastisch... De U12+ past meer bij mijn wensen. De U11 had voor mij al een betere camera dan de S9. Dual frontcam... Is niks speciaals als je het mij vraagt. Ben ook geen selfie maker. OP6 camera is goed maar geen wauw voor mij, niet een reden om voor de OP6 te gaan iig.Deathchant schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:00:
Ah dus jij hebt niet het issue dat de feedback van de knoppen niet goed zijn of dat je vaak op volume up moet drukken eer ie "pakt" zeg maar? Ik weet niet wat je referentiekaders zijn als je zegt dat de camera geweldig is...Maar hij kan net als de U11 vorig jaar net zo goed mee met de S9 van dit jaar dus? Beter dan de OP6?
Knippen werken hier gewoon goed. Ben er al aan gewend en vind ze zelfs wel fijn. Je kan ook gewoon volume ingedrukt houden IPV meerdere keren moeten drukken om te wijzigen. Ik had ergens in een review gelezen dat dit niet zou werken. Ik snap de heisa niet.
Het toestel werd tijdens de eerste installatie wel behoorlijk warm, iets wat ik volgens mij nooit bij de U11 heb gehad. Nu dat alles gesetteld is is hij ook normaal in temp bij gebruik. Zo even een stress test doen en eens kijken wat de temperatuur is.
Stresstest gedaan. 43 graden max.
[ Voor 18% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-06-2018 19:49 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Hmmm ok. Ik vind de samsung foto's vaak ook wat té zeg maar. Wel scherp. Ik had de One M8, nu de HTC10 en ik ben inmiddels "gewend" aan het HTC10 geluid, maar het zou fijn zijn als het idd wat luider kan.
Mijn 10 is in gebruik door mijn vriendin. Ik zal het geluid van de 10 en de U12+ van de week eens vergelijken. Zij krijgt mijn U11 en de 10 gaat naar onze zoon (11) die nu nog mijn M7 in gebruik heeft (ook nog een M8 gehad maar die heeft het niet overleefd). De M7 gaat naar onze dochter (7) die een budget Wiko (onze reserve telefoon mocht er wat aan de hand zijn) in gebruik heeft.Deathchant schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:04:
Hmmm ok. Ik vind de samsung foto's vaak ook wat té zeg maar. Wel scherp. Ik had de One M8, nu de HTC10 en ik ben inmiddels "gewend" aan het HTC10 geluid, maar het zou fijn zijn als het idd wat luider kan.
(Het ligt dus niet aan mij als HTC failliet gaat).
/Edit: ik ben verbaasd hoe goed face unlock werkt. Geen idee hoe veilig het op de U12 is maar dubbel tab to awake in combinatie met face unlock werkt fijn. Dit is mijn eerste toestel met de vingerafdruk scanner op de achterkant en moet daar nog aan wennen (ik grijp vaak mis, maar gaat steeds beter). Onscreen buttons begin ik ook aan te wennen al zit ik soms nog onder op de bezel te tikken als ze in hide modus gaan (dit gebeurt automatisch is sommige apps). Dat de balk wit is als je de buttons vast zet is wel lelijk.
[ Voor 30% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-06-2018 10:53 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Begin steeds meer van deze telefoon te houden.
Echt geen problemen ermee ,alles werkt top de volume knoppen ook allemaal en de knijpfuncties werkt gewoon perfect.
Grtz
Echt geen problemen ermee ,alles werkt top de volume knoppen ook allemaal en de knijpfuncties werkt gewoon perfect.
Grtz
Fijn om te horen, ik heb er ook een in bestelling. Al jaren HTC-fan. Vodafone levert hem niet, dan maar zelf.almere schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:50:
Begin steeds meer van deze telefoon te houden.
Grtz
ik ben sinds zaterdag in het bezit van een HTC U12+. Tot op heden ben ik bijzonder tevreden met de telefoon. Ik heb alleen een kleine ergernis. Als er een email binnenkomt en je de notificatie op het homescreen opent (naar beneden swypt), bestaat alleen de optie: allen beantwoorden of doorsturen. Idealiter (zoals bij de meeste andere merken) kan je hier ook kiezen voor wissen. Weet iemand of dit aan te passen is. Heb op internet gezocht, maar kan helaas geen antwoord vinden. Alvast veel dank.
Dit zijn opties die zijn ingebakken in de app en het is dus niet mogelijk om die te wijzigen, als de app daar geen ondersteuning voor heeft. Je zal dan moeten overstappen op een app die de optie wel heeft.leergierig schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:51:
Als er een email binnenkomt en je de notificatie op het homescreen opent (naar beneden swypt), bestaat alleen de optie: allen beantwoorden of doorsturen. Idealiter (zoals bij de meeste andere merken) kan je hier ook kiezen voor wissen. Weet iemand of dit aan te passen is.
Iemand die het toestel al heeft en ervaring heeft met cases en screen protectors? Ik ben vooral benieuwd naar het laatste 
(Misschien handiger om dit in het daarvoor bestemde topic te bespreken)
(Misschien handiger om dit in het daarvoor bestemde topic te bespreken)
Neem aan dat het merendeel een dual sim variant besteld heeft aangezien die grotendeels op voorraad zijn?
Ik zit erg te twijfelen of ik ook een dual sim wil bestellen ook al weet ik 99% zeker dat ik hier geen gebruik van ga maken, heb altijd single sim phones gehad.
De blauwe single sim kan nog wel even duren voordat deze leverbaar is van wat ik begrijp vandaar.
- Heeft dit nog invloed op Updates/firmware en custom rom support oid?
- Of de batterij? (lijkt me niet zolang je er maar 1 gebruikt)
- ik begrijp wel dat je met dual sim een 1tje ziet staan boven je bereik meter zeg maar, is dit ook met 1 sim?
Of te wel heeft het enig voordeel om te wachten op de single sim variant?
Ik zit erg te twijfelen of ik ook een dual sim wil bestellen ook al weet ik 99% zeker dat ik hier geen gebruik van ga maken, heb altijd single sim phones gehad.
De blauwe single sim kan nog wel even duren voordat deze leverbaar is van wat ik begrijp vandaar.
- ik begrijp wel dat je met dual sim een 1tje ziet staan boven je bereik meter zeg maar, is dit ook met 1 sim?
Op je laatste vraag kan ik vanmiddag antwoord op geven. Misschien iemand anders in de tussentijd...LiquidCloud schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:26:
Neem aan dat het merendeel een dual sim variant besteld heeft aangezien die grotendeels op voorraad zijn?
Op updates denk ik niet dat het invloed heeft aangezien de dual SIM juist de standaard versie lijkt te zijn en niet de single.
Is het enige verschil dat in de dual-sim versie op de plek van de geheugenkaart een tweede sim geplaatst kan worden (i.p.v. een geheugenkaart) en in de single-sim variant alleen een geheugenkaart?
Ik heb idd blauwe single sim besteld. Komt schijnbaar begin juli binnen bij Mobiel.nlLiquidCloud schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:26:
Verbaast me dat Tweakers nog steeds geen full review heeft geplaatst. Zal wel weer een feestje worden. Traditioneel zijn Wokke&Co erg bedreven in het afbranden van HTC.
Het is net alsof HTC idd onder een extra vergrootglas ligt. Waar grote merken als apple en samsung geprezen worden voor het e.e.a., wordt het bij HTC wat terloops genoemd. Een goeie stap vooruit in camera t.o.v. het oude model (HTC M9->HTC10) wordt opgemerkt als "minder dan de concurrentie", terwijl ze gewoon echt een grote stap gemaakt hebben. "Goeie allrounder, maar blinkt in niks uit", terwijl de concurrentie blijkbaar in zoveel meer uitblinken (terwijl zij zelf ook gewoon de volgende iteratie smartphones uitbrengen zonder échte vernieuwing. Maar ja, tis Samsung en Apple waar je 't over hebt heWyckse_witte schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:51:
Verbaast me dat Tweakers nog steeds geen full review heeft geplaatst. Zal wel weer een feestje worden. Traditioneel zijn Wokke&Co erg bedreven in het afbranden van HTC.

Mijn ervaringen zijn echt totaal anders dan de ervaringen van de reviewers. Ik heb wel vaker met voorbeelden dit geprobeerd aan te dragen in de comments onder een review, maar dan krijg je een hele lap tekst terug die eigenlijk niet echt een weerlegging zijn op hetgeen wat ik aandroeg. Ik neem de HTC-reviews van Tweakers ook niet meer serieus en ik ga er ook niet meer op reageren, heeft geen zin.
Ik leer er wel van moet ik zeggen, want ik kan mede daardoor best goed tussen de regels door lezen en gewoon die dingen uit reviews oppikken wat ik wilde weten. En ik leer zo ook welke reviews eigenlijk slecht zijn en welke goed. Ik vind sowieso de reviewkwaliteit van hw.info vaak beter en uitgebreider aanvoelen, vooral als het op pc-onderdelen aan komt.
Sony XZ2 Compact camera wordt als uitstekend beoordeeld door hwinfo, tweakers vindt em niet zo goed. Beide sites hebben daar voors en tegens voor, maar door de algemene tendens ben ik eerder geneigd hw.info aan te nemen dan hetgeen wat tweakers zegt. Door zelf te testen, ben ik erachter gekomen dat ik vind dat tweakers wel gelijk heeft wat betreft het oordeel over de camera van de Sony, maar ik bezoek juist tweakers en hw.info zodát ik niet zelf hoef te testen
Ach... de betere reviews blijven van gsmarena en phonearena. Tweakers is leuk als aanvulling daar op.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik heb inderdaad een 1 boven de balkjes van het netwerkUpbeat schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:51:
[...]
Op je laatste vraag kan ik vanmiddag antwoord op geven. Misschien iemand anders in de tussentijd...
Op updates denk ik niet dat het invloed heeft aangezien de dual SIM juist de standaard versie lijkt te zijn en niet de single.
Ok, ja als dat het enige verschil is verder, neem aan dat je die 1 niet kan weghalen ookal heb je maar 1 sim in gebruikUpbeat schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:13:
[...]
Ik heb inderdaad een 1 boven de balkjes van het netwerk
veel plezier met je nieuwe aankoop in ieder geval, ben benieuwd of hij bevalt.
Met dat 1tje kan ik nog wel leven als ik een goed exemplaar krijg zonder dode/vaste pixels, dat was met mijn huidige HTC 10 en M8 wel anders helaas

Het valt amper op, ik heb de letters ook wat kleiner gezet dus dan valt het zeker niet opLiquidCloud schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 23:38:
[...]
Ok, ja als dat het enige verschil is verder, neem aan dat je die 1 niet kan weghalen ookal heb je maar 1 sim in gebruik
veel plezier met je nieuwe aankoop in ieder geval, ben benieuwd of hij bevalt.
Met dat 1tje kan ik nog wel leven als ik een goed exemplaar krijg zonder dode/vaste pixels, dat was met mijn huidige HTC 10 en M8 wel anders helaas
https://m.gsmarena.com/htc_u12_plus_review-review-1783.phpMazeWing schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:56:
Ach... de betere reviews blijven van gsmarena en phonearena. Tweakers is leuk als aanvulling daar op.
Al hebben die in de conclusie ook weer staan dat een screenshot maken door de buttons onmogelijk is wat hier bij mij totaal geen probleem is. Al moet ik zeggen dat ik de buttons daar niet meer voor gebruik omdat je door de navigatie bar naar links te swipen extra opties zoals screenshot, en screen recorder er meer kunt zetten wat super goed en handig werkt. (Je kan d navbar in het menu naar je wensen aanpassen).
[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-06-2018 08:05 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Gorilla Glass 3? Ik heb me nog niet de moeite gedaan om te kijken wat de exacte verschillen zijn tussen GG3 en GG5, maar waarom hebben ze voor GG3 gekozen?
366 nits...dat is nog minder dan de HTC10. Ik kan mijn HTC10 prima aflezen in de zon, hoe zit het met jullie U12+?
Valt wel echt op bij de camera comparisons hoeveel ongeveer hetzelfde uit ziet (HTC U11 vs U12+ vs S9+), maar hoe de Pixel 2 er naar mijn idee toch behoorlijk bovenuit steekt qua scherpte in ieder geval.
Camera goed, display mwah, knoppen mwah, audio uitstekend, batterijduur mwah, frontcam mwah...
Hmmm door die review krijg ik wel zo'n gevoel van still too little for too much....Wat vinden jullie dan als gebruikers? Komt de review in de buurt of wijkt ie toch af van jullie ervaringen?
366 nits...dat is nog minder dan de HTC10. Ik kan mijn HTC10 prima aflezen in de zon, hoe zit het met jullie U12+?
Valt wel echt op bij de camera comparisons hoeveel ongeveer hetzelfde uit ziet (HTC U11 vs U12+ vs S9+), maar hoe de Pixel 2 er naar mijn idee toch behoorlijk bovenuit steekt qua scherpte in ieder geval.
Camera goed, display mwah, knoppen mwah, audio uitstekend, batterijduur mwah, frontcam mwah...
Hmmm door die review krijg ik wel zo'n gevoel van still too little for too much....Wat vinden jullie dan als gebruikers? Komt de review in de buurt of wijkt ie toch af van jullie ervaringen?
Goeie, als dit klopt tenminste want als je bij full specs kijkt op de site staat er wel gewoon GG5, maar lijkt me dat de review tekst accurater is als ik het zo lees. ik las in eerste instantie overal GG5.Deathchant schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:49:
Gorilla Glass 3? Ik heb me nog niet de moeite gedaan om te kijken wat de exacte verschillen zijn tussen GG3 en GG5, maar waarom hebben ze voor GG3 gekozen?
De reden dat ze gorilla glass 3 erop hebben gezet is dat 5 krasgevoeliger is dan 3.Deathchant schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:49:
En ik vraag me af of dat van de helderheid klopt. Voor mijn gevoel is de helderheid van mijn U12 beter dan die van mijn 10. Leesbaarheid buiten is prima!
Ze hebben ook getest met automatische helderheid + de slider op max als ik het zo begrijp.Upbeat schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:02:
[...]
De reden dat ze gorilla glass 3 erop hebben gezet is dat 5 krasgevoeliger is dan 3.
En ik vraag me af of dat van de helderheid klopt. Voor mijn gevoel is de helderheid van mijn U12 beter dan die van mijn 10. Leesbaarheid buiten is prima!
Op mijn 10 met android 8 is er een verschil tussen de slider op max met automatische helderheid aan of uit.
Sowieso doet HTC de schermhelderheid extra boosten bij veel omgevingslicht weet ik van mijn HTC 10. Dus allerlei omstandigheden waarvan je kan zeggen: wat heb je aan deze meting?
Wil ik überhaupt wel een scherm dat 600 nits in het donker kan weergeven? Lekker nuttig.
Tot nu toe heb ik mijn scherm op 50% auto staan en voldoet het prima. Mijn ogen zijn niet echt goed meer (45 jaar en al jaren diverse medicijnen moeten slikken heeft zijn tol geëist). Ik heb met lezen eigenlijk een bril nodig die ik dus niet heb. Bij de 10 had je een tiama of een Sharp scherm waarbij de Sharp wat beter was. Bij de 12+ is er maar een zover nu bekend. Wat is begrepen heb is het hetzelfde scherm als de U11+ die ongeveer 400 nits was. Wat bij HTC vaak is, is dat de schermen na een tijdje beter worden door de lijm laag die ze gebruiken. Niet dat dat 100 nits uitmaakt.wootah schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:47:
[...]
Ze hebben ook getest met automatische helderheid + de slider op max als ik het zo begrijp.
Op mijn 10 met android 8 is er een verschil tussen de slider op max met automatische helderheid aan of uit.
Sowieso doet HTC de schermhelderheid extra boosten bij veel omgevingslicht weet ik van mijn HTC 10. Dus allerlei omstandigheden waarvan je kan zeggen: wat heb je aan deze meting?
Wil ik überhaupt wel een scherm dat 600 nits in het donker kan weergeven? Lekker nuttig.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
press+hold powerbutton + press homebutton resulteert trouwens ook een screenshot op de U12+Golf2vr6 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:03:
[...]
https://m.gsmarena.com/htc_u12_plus_review-review-1783.php
Al hebben die in de conclusie ook weer staan dat een screenshot maken door de buttons onmogelijk is wat hier bij mij totaal geen probleem is. Al moet ik zeggen dat ik de buttons daar niet meer voor gebruik omdat je door de navigatie bar naar links te swipen extra opties zoals screenshot, en screen recorder er meer kunt zetten wat super goed en handig werkt. (Je kan d navbar in het menu naar je wensen aanpassen).
Gezeur over die knoppen

Is de OTA die alle vermeende problemen zou gaan oplossen eigenlijk al beschikbaar? Of werkt jouw U12+ gewoon naar behoren out-of-the-box?
Dat bedoelde ik eigenlijk ook met geen probleem met screenshot, combi werkt bij mij ook perfect.Wyckse_witte schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:18:
[...]
press+hold powerbutton + press homebutton resulteert trouwens ook een screenshot op de U12+
Gezeur over die knoppen![]()
Is de OTA die alle vermeende problemen zou gaan oplossen eigenlijk al beschikbaar? Of werkt jouw U12+ gewoon naar behoren out-of-the-box?
Ik heb geen echte problemen tot nu toe gehad. Wel even wennen aan de buttons. Toestel heeft me door alle minder goede reviews juist positief verrast.
Eerste update over 2 weken geloof ik. Ik zal tweet even opzoeken waar het in stond.
Edit:
HTC will push U12+ OTA update with June security patch within next 2-3 weeks.
https://twitter.com/LlabT.../1006467807482130432?s=19
[ Voor 22% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-06-2018 17:25 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
De OTA zou tussen 26 juni en 3 juli beschikbaar komen volgens bronnen.Wyckse_witte schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:18:
[...]
press+hold powerbutton + press homebutton resulteert trouwens ook een screenshot op de U12+
Gezeur over die knoppen![]()
Die LlabTooFeR tweet was waar ik op doelde ja, maar hij is er in elk geval nog nietGolf2vr6 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:20:toon volledige bericht
[...]
Dat bedoelde ik eigenlijk ook met geen probleem met screenshot, combi werkt bij mij ook perfect.
Ik heb geen echte problemen tot nu toe gehad. Wel even wennen aan de buttons. Toestel heeft me door alle minder goede reviews juist positief verrast.
Eerste update over 2 weken geloof ik. Ik zal tweet even opzoeken waar het in stond.
Edit:
HTC will push U12+ OTA update with June security patch within next 2-3 weeks.
https://twitter.com/LlabT.../1006467807482130432?s=19
Hoe zit het met je accu? Snap dat je je U12+ pas een paar dagen in gebruik hebt, maar kun je daar al iets over zeggen?
Ik heb nog niet echt naar gekeken. Afgelopen week zag ik wel dat ik ruim 5 uur sot had met nog 9% over. Toestel heeft nog geen hele dag gehaald, maar dat komt omdat ik er steeds mee zit te spelen. Ik heb het idee dat het vergelijkbaar is met de U11 die ik hiervoor had.Wyckse_witte schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:39:
[...]
Die LlabTooFeR tweet was waar ik op doelde ja, maar hij is er in elk geval nog niet
Hoe zit het met je accu? Snap dat je je U12+ pas een paar dagen in gebruik hebt, maar kun je daar al iets over zeggen?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Idd, en daardoor is het idd feller, maar is de kwaliteit van hetgeet wát er op je scherm staat echt ruk. Foto's zien niet uit, alsof het extreem getonemapped is. Kep het idee dat ze gewoon het contrast flink omlaag gooien en de blacks flink omhoog. Ziet er iig niet uit en daar ben ik ook zeer ontevreden over bij de HTC10, en ik heb dan een Sharp scherm, geen Tianma.wootah schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:47:
[...]
Sowieso doet HTC de schermhelderheid extra boosten bij veel omgevingslicht weet ik van mijn HTC 10.
Ik hoop oprecht dat die "boost" op de HTC U12+ niet hetzelfde werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 22-06-2018 17:55 ]
Klopt, ze gooien er ook nog een filter tegen aan met extra brightness. Maar het licht van het scherm gaat ook echt omhoog, het is niet alleen een effect. Ik heb het destijds gemeten met mijn x-rite i1 display en dan komen er gewoon meer nits uit.Deathchant schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:54:
[...]
Idd, en daardoor is het idd feller, maar is de kwaliteit van hetgeet wát er op je scherm staat echt ruk. Foto's zien niet uit, alsof het extreem getonemapped is. Kep het idee dat ze gewoon het contrast flink omlaag gooien en de blacks flink omhoog. Ziet er iig niet uit en daar ben ik ook zeer ontevreden over bij de HTC10, en ik heb dan een Sharp scherm, geen Tianma.
Ik hoop oprecht dat die "boost" op de HTC U12+ niet hetzelfde werkt.
Scherm is wel een stuk minder fel als mijn oude u11 zeg..
Heb af en toe ook problemen met de knoppen aan de zijkant: soms gaat ineens uit het niets het volume volledig omhoog of omlaag terwijl ik ze niet aanraak, aan/uit knop is veel te gevoelig. Gaat vaak zelfs aan als ik hem in me broekzak doe, wie weet hoe vaak hij dit doet als hij zich in me broek bevind. Zou dit allemaal te verhelpen zijn met een software update? erger me er wel degelijk aan en wil liever niet switchen van merk na al die jaren HTC.
Heb af en toe ook problemen met de knoppen aan de zijkant: soms gaat ineens uit het niets het volume volledig omhoog of omlaag terwijl ik ze niet aanraak, aan/uit knop is veel te gevoelig. Gaat vaak zelfs aan als ik hem in me broekzak doe, wie weet hoe vaak hij dit doet als hij zich in me broek bevind. Zou dit allemaal te verhelpen zijn met een software update? erger me er wel degelijk aan en wil liever niet switchen van merk na al die jaren HTC.
Ik herken totaal niet jouw klachten. Knoppen werken super bij mij, zelfs met een dikke TPU rough case omheen. Ik ken de U11 niet qua scherm maar helderheid bevalt hier prima, zeker vergeleken bij mijn HTC 10.roelvanderveer schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:35:
Scherm is wel een stuk minder fel als mijn oude u11 zeg..
Ik kom ook van de HTC 10 en merk wel dat ik even moet wennen. Vooral het squeezen is nieuw. Verder merk ik vooral veel meer snelheid van het toestel, accu gaat langer mee. Heel soepel toestel! Tot nu toe tevreden (na 1 dag)Upbeat schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:32:
[...]
Ik herken totaal niet jouw klachten. Knoppen werken super bij mij, zelfs met een dikke TPU rough case omheen. Ik ken de U11 niet qua scherm maar helderheid bevalt hier prima, zeker vergeleken bij mijn HTC 10.
Wat wel opvalt is dat de menu structuur van de instellingen wat anders is dan op de HTC 10.
Die accu! Wat ben ik er op moment blij mee. Normaal gesproken moest ik tijdens een werkdag mijn telefoon opladen of bij thuiskomst. Eindelijk had ik nog 70% over toen ik klaar was en niet meer 30.Vroem schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:30:
[...]
Ik kom ook van de HTC 10 en merk wel dat ik even moet wennen. Vooral het squeezen is nieuw. Verder merk ik vooral veel meer snelheid van het toestel, accu gaat langer mee. Heel soepel toestel! Tot nu toe tevreden (na 1 dag)
Wat wel opvalt is dat de menu structuur van de instellingen wat anders is dan op de HTC 10.
Klopt ja, merk ik ook,echt een groot verschil. Kan me niet herinneren dat die van de HTC 10 ooit zo goed was, die van mij dan.Upbeat schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:41:
[...]
Die accu! Wat ben ik er op moment blij mee. Normaal gesproken moest ik tijdens een werkdag mijn telefoon opladen of bij thuiskomst. Eindelijk had ik nog 70% over toen ik klaar was en niet meer 30.
Vind de smart rotate nog niet zo handig... Miss nog oefenen..😃
Ik heb hem 2 weken geleden besteld via HTC Club. Nog niets gehoord over verwachte leverdatum...
EDIT: net te vroeg geblaat, ik krijg net een bevestiging dat hij is verzonden door UPS.
EDIT: net te vroeg geblaat, ik krijg net een bevestiging dat hij is verzonden door UPS.
[ Voor 32% gewijzigd door etamboer op 25-06-2018 14:25 ]
Inmiddels de Telefoon ook sinds het weekend in gebruik, erg tevreden over zover!
De knoppen zijn even wennen. incidenteel wel is dat het niet helemaal werkt zoals je wilt maar verder niet dramatisch zoals de reviews.
Nu zat ik wel even met de camera te spelen en met dat sonic zoom, alhoewel je een auto zoom schijnt te hebben Ik krijg het niet voor elkaar, verschillende dingen al geprobeerd.
Werkt dit bij jullie wel prima?
Voorbeeld: YouTube: HTC U12 Plus Sonic Zoom Feature
De knoppen zijn even wennen. incidenteel wel is dat het niet helemaal werkt zoals je wilt maar verder niet dramatisch zoals de reviews.
Nu zat ik wel even met de camera te spelen en met dat sonic zoom, alhoewel je een auto zoom schijnt te hebben Ik krijg het niet voor elkaar, verschillende dingen al geprobeerd.
Bedoel je dit?LiquidCloud schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:26:
Inmiddels de Telefoon ook sinds het weekend in gebruik, erg tevreden over zover!
https://www.htc.com/mea-e...ding-with-sonic-zoom.html
Specifiek het puntje hier:
https://www.htc.com/mea-e...2-plus/howto/zooming.html
Auto zoom
To zoom steadily and automatically when recording video, do the following:
1. Press and hold the knob, and do not release your finger.
2. When you see "Auto zoom in/Auto zoom out" displayed, swipe up to zoom in or swipe down to zoom out automatically.
3. Tap the knob to stop zooming.
Auto zoom verschijnt bij mij niet wat ik ook probeer
Heb de mijne nu 2 uurtjes in huis. Ook hier het e.e.a. geprobeerd, maar ook ik krijg het niet voor elkaar.LiquidCloud schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:42:toon volledige bericht
[...]
Specifiek het puntje hier:
https://www.htc.com/mea-e...2-plus/howto/zooming.html
Auto zoom
To zoom steadily and automatically when recording video, do the following:
1. Press and hold the knob, and do not release your finger.
2. When you see "Auto zoom in/Auto zoom out" displayed, swipe up to zoom in or swipe down to zoom out automatically.
3. Tap the knob to stop zooming.
Auto zoom verschijnt bij mij niet wat ik ook probeer
Net ook even gekeken maar lukt hier ook niet. Kan die optie wel selecteren lijkt het maar daarna...vaag.... morgen weer een dag...phxzy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:32:
[...]
Heb de mijne nu 2 uurtjes in huis. Ook hier het e.e.a. geprobeerd, maar ook ik krijg het niet voor elkaar.
Ik krijg het ook niet voor elkaar.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ok, ben dus niet de enige. Wellicht dat de OTA of een camera update dit nog toevoegt ofzo dan
Ook hier trouwens geen problemen met de haptic buttons. Werken goed en prettig.
Enige wat ik wel merk is dat ik bij het bovenste gedeelte van de vol up knop iets harder moet drukken dan de onderkant van dezelfde knop.
Ben zeer tevreden met dit toestel. Wat een verademing tegenover de 10.
Enige wat ik wel merk is dat ik bij het bovenste gedeelte van de vol up knop iets harder moet drukken dan de onderkant van dezelfde knop.
Ben zeer tevreden met dit toestel. Wat een verademing tegenover de 10.
Is iemand een lichtvlek opgevallen tijdens het gebruik van Smart Display? Bij mij zit dat onder in het midden. Of zit dat in het Smart Display?
Bij mij is dat ook. Dacht eerst dat mijn toestel een backlightbleed had, maar na testje nergens last van. Zal vermoedelijk aan de smart display liggen.Upbeat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 23:21:
Is iemand een lichtvlek opgevallen tijdens het gebruik van Smart Display? Bij mij zit dat onder in het midden. Of zit dat in het Smart Display?
Zou kunnen ja, het is me daar pas opgevallen en nergens anders.phxzy schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:25:
[...]
Bij mij is dat ook. Dacht eerst dat mijn toestel een backlightbleed had, maar na testje nergens last van. Zal vermoedelijk aan de smart display liggen.
Bij mij precies hetzelfde. En zal wel normaal zijn. 😊Upbeat schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:28:
[...]
Zou kunnen ja, het is me daar pas opgevallen en nergens anders.
Gisteren kon ik mooi in het zonnetje het scherm testen. Scherm was nog heel goed af te lezen. Net trouwens even een met een gepolariseerde zonnebril het scherm beken van alle kanten, ook daar geen problemen gehad met het aflezen van het scherm. In portretmodus was er alleen een lichte gele tint te zien.
Dat is al een verademing tov mijn HTC 10!phxzy schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:50:
[...]
Gisteren kon ik mooi in het zonnetje het scherm testen. Scherm was nog heel goed af te lezen. Net trouwens even een met een gepolariseerde zonnebril het scherm beken van alle kanten, ook daar geen problemen gehad met het aflezen van het scherm.
Mmm de knoppen zitten niet in het frame verwerkt en kunnen er gewoon af..
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeHTC U12 PLUS Durability Test! A Clear Phone w/ No Buttons...
https://nl.hardware.info/...ew-herrijzenis-in-de-maak
Hmnmm hw.info is er niet echt over te spreken. Matige afleesbaarheid in zonlicht, matige accuduur, en te hoge prijs.
Ik vind 't lastig met hw.info...De camera van de Sony XZ2Compact werd zeer lovend beoordeeld, terwijl ik em zelf beetje meh vind....
Hmnmm hw.info is er niet echt over te spreken. Matige afleesbaarheid in zonlicht, matige accuduur, en te hoge prijs.
Ik vind 't lastig met hw.info...De camera van de Sony XZ2Compact werd zeer lovend beoordeeld, terwijl ik em zelf beetje meh vind....
Ik wilde net ook de link posten. Weer dat scherm idd, hoe kan het zo dat er zo veel verschillende meningen over zijn? Ik hoor aan de ene kant: niet super helder maar prima af te lezen in de zon. En hier is het vrij dramatisch.Deathchant schreef op maandag 2 juli 2018 @ 00:11:
https://nl.hardware.info/...ew-herrijzenis-in-de-maak
De camera vergelijken met de S9+, alsof dat de top is

Van wat ik heb gezien scoort de HTC makkelijk boven Samsung, maar misschien is dat ook meer voorkeur, al zijn de plaatjes vaak gewoon mooi en iet wat neutraal met betreft tot kleur temperatuur en saturatie; natuur getrouw eigenlijk.
De Galaxy S7, S8 en S9 behoren al enkele jaren tot de top qua camera's die generatie. Daarnaast is de S9 met afstand het populairste Android toestel.
Volkomen logisch dus wanneer er juist met die telefoon een vergelijking wordt gemaakt.
Volkomen logisch dus wanneer er juist met die telefoon een vergelijking wordt gemaakt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik had gisteren in de volle zon echt geen problemen met het aflezen van het scherm. Zelfs met zonnebril op was het allemaal goed af te lezen. Dat was met mijn 10 echt wel anders.wootah schreef op maandag 2 juli 2018 @ 00:34:
[...]
Ik wilde net ook de link posten. Weer dat scherm idd, hoe kan het zo dat er zo veel verschillende meningen over zijn? Ik hoor aan de ene kant: niet super helder maar prima af te lezen in de zon. En hier is het vrij dramatisch.
De camera vergelijken met de S9+, alsof dat de top is![]()
Van wat ik heb gezien scoort de HTC makkelijk boven Samsung, maar misschien is dat ook meer voorkeur, al zijn de plaatjes vaak gewoon mooi en iet wat neutraal met betreft tot kleur temperatuur en saturatie; natuur getrouw eigenlijk.
Het is gewoon een goed LCD scherm , alleen is het niet te vergelijken met een Oled scherm van Samsung waarbij je je bijna moet insmeren als die op de hoogste stand staat. Als je de helderheid daarmee gaat vergelijken verliest de U12+ natuurlijk. Ik heb ook geen klachten over het scherm al is het ook minder helder dan die van mijn U11. Beide toestellen gebruik door ik overigens altijd op 50% auto stand.phxzy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:42:
[...]
Ik had gisteren in de volle zon echt geen problemen met het aflezen van het scherm. Zelfs met zonnebril op was het allemaal goed af te lezen. Dat was met mijn 10 echt wel anders.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
De mijne staat op 40-45% auto. Ik ben in ieder geval dik tevreden met mijn scherm. 😊Golf2vr6 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:51:
[...]
Het is gewoon een goed LCD scherm , alleen is het niet te vergelijken met een Oled scherm van Samsung waarbij je je bijna moet insmeren als die op de hoogste stand staat. Als je de helderheid daarmee gaat vergelijken verliest de U12+ natuurlijk. Ik heb ook geen klachten over het scherm al is het ook minder helder dan die van mijn U11. Beide toestellen gebruik door ik overigens altijd op 50% auto stand.
Het is een beetje wat Golf2vr6 zegt; als je een 60000 lumens bouwlamp hebt, dan is die uiteraard veel feller dan een zacht keukenlicht met 500 lumen; bij beiden kun je gewoon de krant lezen.
Ik heb ook met mijn HTC10 echt 0 problemen met aflezen in fel zonlicht, zelfs niet met polaroid bril. Dat het bij een S7/8/9 nóg véél beter zichtbaarder is dat geloof ik direct. Maar ik heb zo'n enorme felheid gewoon niet nodig, dus zou het voor mij idd ook gewoon niet zo enorm zwaar tillen.
Treat the phone, not the numbers, maar ja, we geilen nou eenmaal op cijfertjes he
Maar ik snap 't ergens ook wel, je moet 't wel kunnen onderbouwen, anders kom je als reviewer op subjectieve grond: de één vind het prima leesbaar, en de ander moet teveel turen en krijgt er koppijn van.
Hetzelfde met de accuduur; hij is slechter dan de rest, maar als ik 12-16 uur uitkom, hang ik em toch in de lader, of ik dan nou nog maar 3% over heb of 20% hang ik em toch aan de lader. Uurtje en hij zit weer op 80%+.
Overigens praat ik hier niet goed dat HTC deze keuzes maakt; een LCD ipv OLED vind ik totaal niet erg, liever zelfs (geen inbrandperikelen); als de kleuraccuraatheid en contrast (zwartwaardes) goed zijn, heb ik dat liever dan een OLED. Ik heb zelf ook even mogen proberen en ik heb wederom ook totaal geen probleem met de afleesbaarheid van de U12+. De knoppen...tja...ik weet niet in hoeverre het een kwestie van wennen is, maar ik vond de bediening ervan niet echt prettig. Misschien omdat ik gewend ben aan fysieke knoppen? Dus de "wenbaarheid" is ook een grote subjectiviteit die moeilijk te meten valt. Of je nou met 1500nM kracht moet drukken of met 999999nM...als je goeie spieren hebt zal deze "eis" niet belangrijk zijn.
Ik vond het in ieder geval niet prettig.
Mijn conclusie is in ieder geval dat ik het geld er niet voor over heb, want voor dit geld krijg ik gewoon meer. Dus ik blijf voorlopig even bij mijn HTC10.
Ik heb ook met mijn HTC10 echt 0 problemen met aflezen in fel zonlicht, zelfs niet met polaroid bril. Dat het bij een S7/8/9 nóg véél beter zichtbaarder is dat geloof ik direct. Maar ik heb zo'n enorme felheid gewoon niet nodig, dus zou het voor mij idd ook gewoon niet zo enorm zwaar tillen.
Treat the phone, not the numbers, maar ja, we geilen nou eenmaal op cijfertjes he
Hetzelfde met de accuduur; hij is slechter dan de rest, maar als ik 12-16 uur uitkom, hang ik em toch in de lader, of ik dan nou nog maar 3% over heb of 20% hang ik em toch aan de lader. Uurtje en hij zit weer op 80%+.
Overigens praat ik hier niet goed dat HTC deze keuzes maakt; een LCD ipv OLED vind ik totaal niet erg, liever zelfs (geen inbrandperikelen); als de kleuraccuraatheid en contrast (zwartwaardes) goed zijn, heb ik dat liever dan een OLED. Ik heb zelf ook even mogen proberen en ik heb wederom ook totaal geen probleem met de afleesbaarheid van de U12+. De knoppen...tja...ik weet niet in hoeverre het een kwestie van wennen is, maar ik vond de bediening ervan niet echt prettig. Misschien omdat ik gewend ben aan fysieke knoppen? Dus de "wenbaarheid" is ook een grote subjectiviteit die moeilijk te meten valt. Of je nou met 1500nM kracht moet drukken of met 999999nM...als je goeie spieren hebt zal deze "eis" niet belangrijk zijn.
Ik vond het in ieder geval niet prettig.
Mijn conclusie is in ieder geval dat ik het geld er niet voor over heb, want voor dit geld krijg ik gewoon meer. Dus ik blijf voorlopig even bij mijn HTC10.
Had ik me nou maar ook uitgesproken van te voren over de Tweakers review
Mijn mening is dat er te veel wordt gekeken naar buitenlandse reviews. En er wordt van sommige punten echt een olifant van gemaakt.
Mijn mening is dat er te veel wordt gekeken naar buitenlandse reviews. En er wordt van sommige punten echt een olifant van gemaakt.
Had ik blijkbaar ook hier moeten doen... Als Arnoud verder gekeken had dan zijn neus lang is dan had hij uit de reacties hier op kunnen maken dat het meer dan 2 personen zijn.Upbeat schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:11:
Had ik me nou maar ook uitgesproken van te voren over de Tweakers review![]()
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ik heb soms dat mijn telefoon zomaar de "dubbel tap" gebaar (bij mij de een hand modus) uitvoert wanneer ik mijn telefoon gewoon in de hand vast houd of dat ik de knijpindicators te voorschijn zie komen terwijl ik niet in de telefoon knijp. Hebben jullie hier ook wel eens last van? Hopelijk is dit in de eerst volgende update verholpen.
Voor de rest nog steeds tevreden en blij met mijn telefoon.
Ik herken dat en ook de aan/uit knop is vrij gevoelig. Druk je heel zacht 2x en meteen camera aan.phxzy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:53:
Ik heb soms dat mijn telefoon zomaar de "dubbel tap" gebaar (bij mij de een hand modus) uitvoert wanneer ik mijn telefoon gewoon in de hand vast houd of dat ik de knijpindicators te voorschijn zie komen terwijl ik niet in de telefoon knijp. Hebben jullie hier ook wel eens last van? Hopelijk is dit in de eerst volgende update verholpen.
Ben ook nog niet helemaal gewend aan het smart rotate, hij wil dan wel eens verkeerrd draaien voor me.
Voor de rest ook hier erg tevreden, goede accu duur (zeker in vergelijking met de HTC 10) scherm ook mooi en fijn maar bovenal erg snel.
Knijpdruk is in te stellen, misschien dat dat helpt.
Heb ik geprobeerd, maar het lijkt erop dat ie heel af en toe super gevoelig is. Zelf als ik eigenlijk niet knijp zie ik wel de indicators op het scherm. Als het goed is zal dat worden opgelost in de eerst volgende update.etamboer schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:56:
Knijpdruk is in te stellen, misschien dat dat helpt.
Begreep ook dat de auto zoom voor de camera bevestigd is voor de OTA waar ik het eerder over had.
In Taiwan was hij al beschikbaar, hopelijk volgen wij snel
Volgens bericht op XDA Europa en de rest binnen aantal weken.LiquidCloud schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:24:
Begreep ook dat de auto zoom voor de camera bevestigd is voor de OTA waar ik het eerder over had.
https://www.xda-developer...to-zoom-improved-buttons/
Ook security update van juni niet juli zt erbij.
Postief bericht dus
Krijg zojuist de ota binnen!
[ Voor 86% gewijzigd door LiquidCloud op 24-07-2018 16:50 ]
Ik ben razend benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de nieuwe software. Dit vooral in combinatie het batterylife en de knoppen. Ben al een tijd aan het switchen tussen iPhone en HTC, misschien dat ik nu weer een voor de u12 ga.
Hoe staat het na de update met de battery life en de knopen?
Heb het idee dat knoppen iets beter gaan, aan uit is wat minder gevoelig . Heb niet gevonden waar je gevoeligheid kunt instellen.zuukie schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:58:
Hoe staat het na de update met de battery life en de knopen?
Battery life vond ik al stuk beter dan de 10. Haal meestal de werk dag wel nu . Nu 27% over en hij denkt nog 5 uur... Laad nu 1x per dag op.
Ik ben wel tevreden over toestel
Er is nu ook een gerucht over een HTC U12 Life met grotere batterij en een Snapdragon 636: https://www.gsmarena.com/...36_chipset-news-32420.php
De volume button werken minder goed wanneer je toestel landscape vast houd
. Wanneer je telefoon rechtop houd werkt volume buttons prima ...
Iemand ook last van ?
Iemand ook last van ?
Ik merk geen verschil. Misschien is je linker wijsvinger minder sterk dan je rechterduim? :-)
Gister overgestapt van een HTC 10 naar de U12+
Fantastisch apparaat, eindelijk ben ik ook af van de kleine ergernissen die ik had met de 10: haperige bluetooth, 4G die terug valt op 3G tot reboot, NFC betalingen die 3 van de 10 keer werken, accu te snel leeg (~1u SOT)
Verder was ik altijd wel tevreden over de 10, maar de U12+ lost al deze issues lekker op en ben ik helemaal blij
Knoppen werken prima naar mijn mening, ik snap de ophef totaal niet, ik hoefde er niet eens aan te wennen
Na de update zijn ze wel wat beter geworden, toegegeven. Maar om echt te zeggen dat ze slecht werken is wel heel sterk.
Ik heb het toch het idee dat reviewers dan of een slecht model hebben ontvangen of omdat ze gewoon alles willen afzeiken als iets net niet klopt naar hun mening
Ook deze negatieve punten van Arnoud ben ik het niet mee eens:
- Scherm niet af te lezen in zonlicht
Prima af te lezen, ik hoef er geen moeite voor te doen. Beter dan de 10 zoals sommige mensen al zeiden.
- Accuduur is onder de maat
Ik zit nog steeds op 75% na praktisch een hele werkdag (ik heb nog een half uur te gaan). Wat is daar mis mee?
- Knoppen werken niet goed
Werken gewoon.
- Advertenties in software
Waar dan? Ik heb nog niks gezien en mezelf gewoon aangemeld met HTC account e.d.
Fantastisch apparaat, eindelijk ben ik ook af van de kleine ergernissen die ik had met de 10: haperige bluetooth, 4G die terug valt op 3G tot reboot, NFC betalingen die 3 van de 10 keer werken, accu te snel leeg (~1u SOT)
Verder was ik altijd wel tevreden over de 10, maar de U12+ lost al deze issues lekker op en ben ik helemaal blij
Knoppen werken prima naar mijn mening, ik snap de ophef totaal niet, ik hoefde er niet eens aan te wennen

Na de update zijn ze wel wat beter geworden, toegegeven. Maar om echt te zeggen dat ze slecht werken is wel heel sterk.
Ik heb het toch het idee dat reviewers dan of een slecht model hebben ontvangen of omdat ze gewoon alles willen afzeiken als iets net niet klopt naar hun mening

Prima af te lezen, ik hoef er geen moeite voor te doen. Beter dan de 10 zoals sommige mensen al zeiden.
Ik zit nog steeds op 75% na praktisch een hele werkdag (ik heb nog een half uur te gaan). Wat is daar mis mee?

Werken gewoon.
Waar dan? Ik heb nog niks gezien en mezelf gewoon aangemeld met HTC account e.d.

Precies dit.wootah schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:30:toon volledige bericht
Gister overgestapt van een HTC 10 naar de U12+
Verder was ik altijd wel tevreden over de 10, maar de U12+ lost al deze issues lekker op en ben ik helemaal blij![]()
Knoppen werken prima naar mijn mening, ik snap de ophef totaal niet, ik hoefde er niet eens aan te wennen![]()
Ik heb het toch het idee dat reviewers dan of een slecht model hebben ontvangen of omdat ze gewoon alles willen afzeiken als iets net niet klopt naar hun mening![]()
Ik zit nog steeds op 75% na praktisch een hele werkdag (ik heb nog een half uur te gaan). Wat is daar mis mee?![]()
Werken gewoon.
Er wordt van alles aangegrepen om maar HTC af te zeiken.
Snel maar vergeten en uitkijken naar Android 9! Al mag HTC wel een keer die HTC apps updaten, ze zijn sinds mijn M7 niet veranderd. Misschien een idee om over te stappen naar de Google apps. Ik gebruik ook de Google Dialer naar volle tevredenheid
Ik heb ook wel belang bij een HTC telefoon (niet per se deze) omdat ze er gewoon geweldig uit zien en HTC Sense ook goed werkt. De enige redenen voor mij om het niet te doen zijn de security patches en omdat ik bang ben dat HTC binnenkort toch wel verleden tijd is...
[ Voor 10% gewijzigd door Stefan22 op 17-08-2018 18:08 ]
Daar heb je wel een punt. Zelfs met treble lijkt het niet helemaal te lukken. Maar het voordeel is wel dat met treble het ook idioot eenvoudig is om voor ROM makers iets custom te maken.Stefan22 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:03:
Ik heb ook wel belang bij een HTC telefoon (niet per se deze) omdat ze er gewoon geweldig uit zien en HTC Sense ook goed werkt. De enige redenen voor mij om het niet te doen zijn de security patches en omdat ik bang ben dat HTC binnenkort toch wel verleden tijd is...
Dat HTC verleden tijd gaat worden ben ik ook bang voor. Erg zonde, zeker ook aan hun eigen keuzes soms te danken, in sommige landen is de service niet zo goed blijkbaar, anderzijds ook aan media of bekendheid die ze zijn verloren.
Hoe dan ook, ik ben erg blij er mee. Vandaag prachtige foto's geschoten in Walibi met flink wat tegenlicht maar toch alles netjes belicht dankzij HDR. En de accu heeft het ook netjes vol gehouden.
Al is het de laatste HTC telefoon, zeker mijn beste telefoon ooit. Overigens kom ik ook in aanraking met iPhone van m'n werk, dus niet alsof ik helemaal een dwaze HTC fanboy ben.
Wat vinden jullie van de trilfunctie van de HTC U12+ ?, als ik mijn telefoon op tafel heb en ik krijg een bericht (notificatie) binnen dan merk (hoor) ik niet eens dat getril ?? .. Is dit normaal
Ik hoor hem wel hoor, maar het is niet zo'n overdreven dikke brom tril. Prima voor mij, als ik mijn telefoon beter wil horen zet ik het notificatie geluid wel harderKarish schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:26:
Wat vinden jullie van de trilfunctie van de HTC U12+ ?, als ik mijn telefoon op tafel heb en ik krijg een bericht (notificatie) binnen dan merk (hoor) ik niet eens dat getril ?? .. Is dit normaal
Anoniem: 427146
Ik heb sinds een paar dagen moeite met opladen. Het alsof er iets mist in mijn oplaadconnector. Kan iemand een foto posten van de onderkant van de telefoon?
Fair enough mate, ik merk niet eens dat mijn telefoon trilt als die op tafel is of als die in me broek zit .. denk dat ik maar met geluidjes moet werken dan.wootah schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:13:
[...]
Ik hoor hem wel hoor, maar het is niet zo'n overdreven dikke brom tril. Prima voor mij, als ik mijn telefoon beter wil horen zet ik het notificatie geluid wel harder
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels, aanbiedingen: [HTC U12+] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, opladers, protectors, e.d.: [HTC U12+] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, winkels, aanbiedingen: [HTC U12+] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, opladers, protectors, e.d.: [HTC U12+] Accessoires