Voor mij is deze wedstrijd vrij duidelijk:
Kroatie wil echt voetballen en op eigen kracht de winst binnenhalen zoals ze al de rest van het toernooi hebben gedaan. Frankrijk wil het zo makkelijk mogelijk gaan binnenhalen met veel hulp van desnoods de VAR maar vooral de scheidsrechter in het toekennen van vrije trappen en penalties.
Aanvallend gezien heeft Frankrijk nog 0,0 laten zien. Ja een versierde vrije trap en een penalty die er anders ook niet was ingegaan op iets wat op 2 manieren is uit te leggen of ie wel of niet terecht was. Laten we het nu maar houden op dat de penalty terecht was, maar mooi is het zeer zeker niet. Het is jammer dat Voetbal niet zoiets als een strafcorner heeft want in deze situatie is een penalty te zwaar en een corner of vrije trap wat te zwak.
Ja qua spelers zou je van Frankrijk de betere ploeg verwachten. De rest van het WK was echter net zo: alleen maar op dode spelsituaties. Je zag het Engeland ook doen toen ze wisten dat ze er effectief mee waren. Goed, nou kunnen die ploegen weinig doen aan hoe de regels op het moment zijn, maar voor de neutrale kijker is het geen geweldig voetbal om te kunnen zeggen "ja die beker hebben ze echt verdiend".
Goed, ik hoop en verwacht wel dat Kroatië terug gaat komen, het is alleen de vraag in hoeverre het anti-voetbal van Frankrijk effectief blijkt te zijn. Ik hoop van niet. Feit staat in ieder geval dat Frankrijk de scheidsrechter mee heeft en Kroatië niet. Echter blijkt uit andere wedstrijden dat dit voor de Kroaten niet altijd uitmaakt in of dat de uitslag gaat bepalen. Ik hoop dat Kroatië nog voor gaat komen want alleen dan krijgen we denk ik een mooie wedstrijd...
[
Voor 7% gewijzigd door
Martinspire op 15-07-2018 17:59
]