Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:55:
[...]
Als het werkelijk zo'n grote / goede werkgever was geweest, dan was de master (HBO dus) opleiding ook totaal geen probleem geweest. ;)
Nog steeds gelul wat mij betreft inderdaad.

Als iemand al jaren werkt voor een bepaalde functie en dan nog gaan miepen over een formeel papiertje.
Ik had ze allang vriendelijk gedag gezegd :X

Trouwens, referenties?
Doet iemand daar nog aan?
Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat iemand daar naar vroeg of uberhaubt geïnteresseerd in was.

(oeps dubbel post, dat moest in hetzelfde bericht)

[ Voor 17% gewijzigd door B_FORCE op 23-05-2018 21:32 ]

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:19:
[...]

Hoe je dat bepaalt? Exact op dezelfde manier als je dat met een papiertje bepaalt; dat papiertje an sich zegt namelijk ook helemaal niks. Je bepaalt dat door met de persoon te praten.
Uiteindelijk is een papiertje, net als een CV, slechts een hulpmiddel... En we weten wat we zeggen over hulpmiddelen....
"Individuals and interactions OVER processes and tools"
Ok ik ga de volgende keer als ik kanker heb wel op zoek naar de persoon die het beste kan praten en niet naar de dokter met de beste papieren. Right.
Ook die mooie one-liner gaat niet in iedere omgeving op, dat is context afhankelijk.
Mijn punt is duidelijk en we zijn genoeg off topic gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:31:
Ok ik ga de volgende keer als ik kanker heb wel op zoek naar de persoon die het beste kan praten en niet naar de dokter met de beste papieren. Right.
Leuk heh, zwart/wit reageren op een opmerking waar duidelijk een caveat ingebouwd was voor bepaalde branches. Gefeliciteerd; je hebt één van die branches gevonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:31:
[...]

Ook die mooie one-liner gaat niet in iedere omgeving op, dat is context afhankelijk.
Mijn punt is duidelijk en we zijn genoeg off topic gegaan.
Een papiertje is niet de ENIGE manier om iemands kennis en kunde aan te geven
Het is EEN middel om dat aan te geven, maar mensen kunnen best op andere manier hetzelfde niveau hebben.

Overigens heb ik zelf meerdere leidinggevende functies gehad en ik kan je vertellen dat papiertje binnen een bedrijf werkelijk niets zeggen. WO'ers gehad die er niks van bakten en zelfs MBO'ers gehad die aan een trein door gaan (Dan heb ik het over hetzelfde niveau wat werk betreft)

[ Voor 19% gewijzigd door B_FORCE op 23-05-2018 21:36 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

B_FORCE schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:26:
Nog steeds gelul wat mij betreft inderdaad.
Dat zeker, maar ook al was dat niet zo, had een opleiding voor een groot bedrijf ook peanuts geweest. Dus dat het nog steeds een probleem is, geeft echt te denken over het bedrijf.
Als iemand al jaren werkt voor een bepaalde functie en dan nog gaan miepen over een formeel papiertje.
Welkom in 2018, waar bedrijven inderdaad meer zijn gaan letten op papiertjes dankzij de economische crisis.
Trouwens, referenties? Doet iemand daar nog aan?
Mijn vorige werkgever kon het wel waarderen dat ik referenties kon geven. Ik geef ze echter wel pas op aanvraag. :) Maar het gebeurd dus nog wel degelijk. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:26:
Dat papiertje is van geen enkele waarde. Kennis, ervaring en mindset zijn het enige wat telt. Het papiertje kan helpen de kennis en mindset te ondersteunen maar als je ergens al 5 jaar werkt zegt dat echt helemaal niets.
Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:33:
[...]

Leuk heh, zwart/wit reageren op een opmerking waar duidelijk een caveat ingebouwd was voor bepaalde branches. Gefeliciteerd; je hebt één van die branches gevonden!
B_FORCE schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:34:
[...]

Een papiertje is niet de ENIGE manier om iemands kennis en kunde aan te geven
Het is EEN middel om dat aan te geven, maar mensen kunnen best op andere manier hetzelfde niveau hebben.
Laat ik me toch uitlokken.
Iemand begon hier met de letterlijke stelling dat een papiertje van geen enkele waarde is.....
Vervolgens nuance willen aanbrengen is een beetje flauw als je voorbij gaat aan waar in eerste instantie op gereageerd wordt.
En het dan gek vinden dat een zwart wit stelling een zwart wit reactie opwekt.....
Je kunt ook trots zijn op je eigen succes zonder papieren en zonder meteen af te moeten geven op iets waar velen hard voor werken. Dat is nuance wat mij betreft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 14:29
Een discussie over masters, opleidingen en de relevantie daarvan is interessant maar wel off-topic. Zou zonde zijn als dit topic wordt gesloten om die reden. Misschien nieuw topic hierover openen?

Verder iedereen bedankt voor de tips en adviezen. Ik probeer zoveel mogelijk op te volgen. Houdt jullie in ieder geval op de hoogte.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dank je, dat schept al duidelijkheid. Maar wel een eerste misschien wat harde reactie ten aanzien van die vergeten notitie. Ja, dat is een punt om mee te wegen bij eventuele planning van vertrek en communicatie daaromtrent, maar je maakt hier een inschatting vanuit loyaliteit waarbij je vergeet dat de primaire les in dit alles de realiteit is dat het éénrichtingsverkeer is.

Zorgeloos, daar heeft dat niets mee te maken. Als ik heel eerlijk mag zijn, gezien de aangegeven omstandigheden van verloop en beschikbare arbeid treft het mij als een doodnormale kennisinvestering met beperking. Het bedrijf had ook kunnen overwegen om tot voorstel / samenwerking voor die master te komen. Dat was een voorbeeld geweest van arbeidsrelatie met wederzijdse loyaliteit, communicatie en investering.

Ik merk het maar op, aangezien ik in je berichten een diepe arbeidsmatige ethiek bespeur (niet enkel procedureel of zakelijk, maar ook gezien aanwezige perceptie van wederzijdse aard van relatie en zorgtaak in deze), die prijzenswaardig is (en je waarschijnlijk in eigen zakelijke activiteiten geen windeieren zal leggen) maar die in een arbeidsverhouding (het is geen arbeidsrelatie, zie hierboven) je gewoon kost. Het is volstrekt logisch dat jouw geen bod gedaan wordt voor die master, het patroon van passiviteit en loyaliteit is botweg te verleidelijk consistent voor een werkgever om niet gebruik van te maken.

Ja, ik besef dat wat ik zeg heel hard is. Het is niet persoonlijk bedoeld. Maar ik ben bewust heel direct, er zitten hier een aantal lessen te leren. Het is alsof je de aanname maakt dat er op magische wijze altijd sprake zal zijn van een arbeidsrelatie wanneer jij maar jouw deel in zo'n relatie levert. Het tegendeel is waar. Dit is pijnlijk, jammerlijk, beschamend voor menige stand van zaken in zakelijk Nederland, maar dit is de algemene realiteit. Het is ver zoeken naar uitzonderingen.

Je loyaliteit naar medewerkers siert je. Daar vallen overwegingen te maken. Maar maak niet de vergissing dat ook hier sprake is van wederkerigheid. De ervaring leert: uit het oog is uit het hart. En ook in deze arena vraag ik mij een beetje af in hoeverre die loyaliteit ook omgekeerd er evenredig is. Hier zit een flinke lakmoesproef.

Dat laatste punt ten aanzien van functioneringsgesprek treft mij als zorgwekkend. Nogal wiedes dat de directie "besloot" die toch maar te doen. Het gaat immers niet enkel om een wettelijke verplichting (voor de inlener / opdrachtgever trouwens), zonder dossieropbouw van functioneringsgesprekken ook geen basis voor aanvraag ontslag of arbotraject. Het voelt een beetje alsof je het verhaal geslikt hebt terwijl de directie gewoon op zijn minst een fout gemaakt heeft (of, erger) en zich vervolgens met om de hete brei heen kletsen zich er van af gemaakt heeft.

Ik heb het eerder gezegd, hoe langer je de situatie laat, des te meer schade het oplevert voor jouw eventuele potentieel elders. Het spijt me oprecht, maar mensen worden ook beoordeeld voor waarde op basis van indicatoren arbeidsverleden voor dit soort omstandigheden. Die beoordelingen zijn niet positief te noemen. Ja, daar kun je een aantal zaken tegenover zetten, maar veel daarvan wordt als zachte waarden gezien. Dus niet van relevantie behoudens daar waar oneigenlijk gebruik op tafel komt. Het enige wat je wel daar realistisch tegenover kunt zetten is eigen bedrijfsactiviteit, maar dat levert ook zekere labels op. Ik merk dit bewust op omdat ik voormalig werknemers heb (voor het gros van voormalige activiteiten voorzie ik in een netwerk met wat platform voor mensen van bedrijven voorheen in mijn bezit of onder bestuur, derhalve) die juist hiermee in de problemen zijn gekomen. Mensen, vreemde diersoort.

Mijn excuses, maar een snelle, directe en proactieve exit is de minst slechte stap. Heb goed en open overleg met familie / gezin, werk prioriteiten uit, communiceer onderling en werk voor elke optie tijdlijn / vereisten / doelen uit. Dan komt het goed.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:50
Kan je hierover praten met je dichte collega's? Misschien kunnen zij jou ook tips geven of eens aan de baas zijn oren gaan trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:17
Maand later pas gesprek....de arrogantie van je leidinggevende...of voor jou 10 anderen.

Als ze echt iets met je willen hadden ze die afspraak al veel eerder gepland.

Beetje ballen tonen TS....ze houden je aan het lijntje en zullen ze voorlopig blijven doen. Smeken om verlengen is politieke zelfmoord.

Soms ben je gewoon te bang ;)

[ Voor 12% gewijzigd door descon op 23-05-2018 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

descon schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:52:

Beetje ballen tonen TS....ze houden je aan het lijntje en zullen ze voorlopig blijven doen. Smeken om verlengen is politieke zelfmoord.

Soms ben je gewoon te bang ;)
Dat is ook mijn indruk. Op basis van je posts in dit topic ben je te soft (cq introvert) voor het bedrijf. Let wel: het is absoluut niet erg om introvert te zijn (soms juist een pre) , maar binnen sommige bedrijfsculturen past dat gewoon niet. Hoe het management met jou omgaat doet mij vermoeden dat dit het geval is. Jij verdient veel beter.

Dus mijn advies is om de baan op te zeggen en op zoek te gaan naar een bedrijf dat beter bij jou past. Ik zou het wel op een nette manier afsluiten, bv een opzegtermijn van een kalendermaand voorstellen.
Iets zegt me dat je werkgever dan ineens met een vaste aanstelling aan komt. (laat je niet verleiden, weg = weg).

Waarom ben je eigenlijk via randstad payroll in dienst in plaats van via je eigen bedrijf? Dat was voor jou heel veel voordeliger en daardoor voor het bedrijf ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 23-05-2018 23:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

&

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• talkatoo
Virtuozzo schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:53:
[...]
*Context*

Het is volstrekt logisch dat jouw geen bod gedaan wordt voor die master, het patroon van passiviteit en loyaliteit is botweg te verleidelijk consistent voor een werkgever om niet gebruik van te maken.
Members only:

[ Voor 77% gewijzigd door talkatoo op 24-07-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ok, heel mooi!
Knap dat je uit de (voor jou en hen) bekende rol bent gestapt van "alles maar accepteren" :)

Het gaat zo te lezen hoe dan ook goed uitpakken voor je, one way or the other, keep up the good work ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Top! Goed dat je doorhebt dat je houding je nu tegenwerkt, en dat je er wat aan probeert te doen. Die andere afdeling zou wellicht een mooie frisse start zijn, mits het inderdaad met vast contract is.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wozmro
Lijkt mij een goede evolutie. Als je de steun en waardering hebt van je naaste collega's dan sta je een stuk sterker tegenover de directie.

Het lijkt me duidelijk dat de directie nu wel al weet dat je een vast contract wilt of dat je vertrekt. Dus in feite hoef je op het gesprek zelf niet veel meer te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
B_FORCE schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:26:
[...]
Trouwens, referenties?
Doet iemand daar nog aan?
Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat iemand daar naar vroeg of uberhaubt geïnteresseerd in was.
Ik heb deze week een sollicitatie gesprek waarbij ik een A4 moet meenemen met mij referenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
polopolo150 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:03:
[...]

Ik heb deze week een sollicitatie gesprek waarbij ik een A4 moet meenemen met mij referenties.
Bijzonder dat mensen daar nog in geloven.

Dat valt namelijk zo ongelooflijk makkelijk te faken/mooier te maken dan het is.
Ik heb zelf ook de nodige sollicitaties gehouden en zelfs als het eerlijk gebeurt (wat maar zelden is), zie ik er helemaal geen meerwaarde in.
Sterker nog, ik vind het altijd vrij argwanend overkomen.
Mooie start om mee te beginnen zeg maar.

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan!
  • Laatst online: 10:50
Members only:
B_FORCE schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:42:
Bijzonder dat mensen daar nog in geloven.

Dat valt namelijk zo ongelooflijk makkelijk te faken/mooier te maken dan het is.
Ik heb zelf ook de nodige sollicitaties gehouden en zelfs als het eerlijk gebeurt (wat maar zelden is), zie ik er helemaal geen meerwaarde in.
Sterker nog, ik vind het altijd vrij argwanend overkomen.
Mooie start om mee te beginnen zeg maar.
Ik ben trots op mijn referenties, eerdere werkgevers zijn vol lof over mij.
Waarom zou ik die niet opgeven?
En hoe zou ik die kunnen faken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
daan! schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:58:
[...]

Bedrijven waar je hebt gewerkt een tiental jaar geleden, kunnen makkelijk niet meer bestaan. Mensen kunnen daar vertrokken zijn. Geef jij persoonlijke informatie door als referentie? Ik heb al twee bedrijven in mijn werkverleden die niet meer bestaan, dan kun je moeilijk referenties doorgeven.

&

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krosis
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-06 22:43
Members only:

Eindelijk!!! Om heel eerlijk te zijn was ik al weg geweest. Maar het is jou leven. Zonder dat dit gek bedoeld is ben ik trots op je. Lijkt me echt heel moeilijk om in zo'n situatie gedwongen te worden.

Je krijgt van alles en iedereen om je heen in het bedrijf de bevestiging dat je gewoon top werk doet. En alsnog werkt de directie niet mee. Je maakt je zorgen over je collega's - die redden zichzelf wel. Het is niet voor niets dat management meer centen krijgt - die horen dit soort dingen... te managen.

Ik zou meteen wat hoger mikken als ik jou was. Vast contract, beter salaris (of minder uren werken / perks zoals opleiding). Dit is je kans denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:47
Het kan niet anders dat je dan werkzaam bent bij Masters of Hardcore :+

Maar erg goed dat je nu voor jezelf kiest! Hopelijk dat je met een tevreden antwoord het gesprek verlaat.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
daan! schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:58:
Het gaat het er niet om of jij trots bent.
Dat is heel mooi voor jouzelf.

Het gaat erom dat een bedrijf dat verwacht.
Zoals hierboven al aangegeven, er zijn genoeg redenen waarom mensen geen referenties kunnen of zelfs willen geven.
Je bent het immers niet verplicht.
Betekend dat het gelijk dat je een slechte werknemer bent?
Dat lijkt me nogal een groot vooroordeel hebben.
Zoals ik al zei, het komt voor mij altijd heel erg argwanend over.
En voor alle sollicitatiegesprekken die ik zelf heb kunnen voeren is het wel het laatste wat mij interesseert.

Ik laat aan je eigen fantasie over hoe je referenties kunt faken :+ ;)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Weltschmerz schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:03:
[...]

Bedrijven waar je hebt gewerkt een tiental jaar geleden, kunnen makkelijk niet meer bestaan. Mensen kunnen daar vertrokken zijn. Geef jij persoonlijke informatie door als referentie? Ik heb al twee bedrijven in mijn werkverleden die niet meer bestaan, dan kun je moeilijk referenties doorgeven.
Referenties zijn er toch om nagetrokken te worden? Waarom zou je bedrijven (eerder personen) doorgeven die niet meer bestaan? Komt heel knullig over.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:57:
[...]

Referenties zijn er toch om nagetrokken te worden? Waarom zou je bedrijven (eerder personen) doorgeven die niet meer bestaan? Komt heel knullig over.
Nee hij doelt op het feit dat je vaak helemaal geen referenties meer kunt geven omdat de bedrijven niet meer bestaan of je het contact met die mensen allang bent verloren.
Alles ouder dan 5-10 jaar is sowieso weinig relevant meer.

[ Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 31-05-2018 16:13 ]

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Is het opgeven van referenties ook niet een beetje een spelletje? Zie het als social skills en marketing van jezelf. Je moet het zo mooi mogelijk verkopen zonder nu direct een loopje met de waarheid te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Dat is wat ik als werkgever ook meeneem bij sollicitanten: doet diegene wat hij/zij zegt en zegt hij/zij wat die doet. Als dat uit de eerste twee rondes komt als ook de referentie, dan is wat mij betreft een go om de contractonderhandelingen in te gaan.

En dan gaat het om een recente referentie. En natuurlijk is dat te faken, daarom laat ik ook iemand in mijn vakgebied een paar uur meedraaien om te zien hoe dat gaat. Wat ook geldt voor andersom, vaak genoeg dat ik dan iemand daarna afwijs en ook vaak genoeg gehad dat de sollicitant afhaakte.

Liever dat dan in de proefperiode of later in de arbeidsduur.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
talkatoo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:13:
[...]
Members only:
Geen goede combinatie mijns inziens. Voor een rol als baas/manager vast oke, maar voor een rol als Leider……….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
Hangt af van de bedrijfsmentaliteit. Evengoed kan je als leidinggevende een meer coachende rol hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
PcDealer schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:57:
[...]

Zoals gezegd doelde ik inderdaad over het beantwoorden wanneer men vraagt om referenties. Het zou goed kunnen dat dat voor jou onmogelijk is, omdat je vorige werkgever niet meer bestaat.
eL_Jay schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:58:
[...]

Geen goede combinatie mijns inziens. Voor een rol als baas/manager vast oke, maar voor een rol als Leider……….
Een introvert die in een rol kruipt kan anders heel anders handelen dan je zou denken. Genoeg introverts die goede docent worden of op een andere manier een goede leider zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Weltschmerz op 01-06-2018 11:42 ]

&

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Members only:

[ Voor 98% gewijzigd door talkatoo op 24-07-2019 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

De vraag is of de directie het ook zo ziet maar na 2 jaar min of meer onderbetaald te zijn lijkt een extra opslag (of desnoods betere secundaire voorwaarden zoals schooling) me niet meer dan redelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Mijn tip is om even heel goed te kijken wat een redelijk salaris is voor de functie.

One World Concepts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:59
Zorg vooral dat je duidelijk hebt wat je precies wilt, als je dat niet hebt is de kans groot dat je weer afscheept word met een of ander kut aanbod en dat zit je over een paar maanden weer in ongeveer dezelfde situatie.

Er gewoon lekker hard in gaan en flink voor je zelf opkomen, dit soort gesprekken horen een beetje awkward te voelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
Als ze zo tevreden over je zijn, en plannen hebben om je als leidinggevende te plaatsen binnen een periode van 3 jaar..
500 verhoging en na 6maanden nog eens 250 euro extra. En de mogelijkheid tot het volgen van eventuele opleidingen, workshops op kosten van het bedrijf.
Natuurlijk weten we niet op hoeveel je dan komt te staan. Weet je zelf beter of dat wat marktconform is, maar je moet minstens toch de 3-3,5k verdienen. Zeker als het zo'n goed/groot bedrijf is. Met je eigen bedrijf, als consultant, kan je toch meer vragen dan je nu zou verdienen.

Ze hebben al lang genoeg van je kunnen profiteren, je kunnen 'evalueren'. Nu is het jou tijd om aan je carriere te kunnen beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Members only:

[ Voor 84% gewijzigd door talkatoo op 24-07-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dus ze houden vast aan hun onzineis van een Master terwijl er genoeg mensen in dienst zijn zonder... ze zien je dus nog steeds niet als een volwaardig medewerker! Dit is een paaibod, maar het is nog steeds niet fair als je het vergelijkt met wat je collega's krijgen. Je wordt niet gelijkwaardig behandeld, ik zou echt wegwezen als ik jou was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:13
Ze blijven constructies verzinnen om je aan het lijntje, maar toch vooral buitenboord te houden. Gezien het feit dat je vanuit je eigen bedrijf nog kan werken en aangezien de markt goed is, zou ik voor eind van de maand (eerder vandaag nog) een brief onder hun neus schuiven. Natuurlijk is dit niet iets wat je moet opvolgen nav mijn advies (of een ander hier), maar in overleg thuis moet doen en met het huishoudboekje ernaast.

Het verbaasd me wel dat in deze tijd met krapte op de arbeidsmarkt, als je goed functioneert, werkgevers zo nog met hun personeel omgaan. Er zit daar écht iets niet goed in de managementcultuur. Slecht werkgeverschap op z'n best, berg je maar als je ernstig en langdurig ziek wordt.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 08-06-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met bekende woorden: Laat het gaan, laat het los.

Als ze al 2 jaar lang kunnen steggelen en je tactisch aan het lijntje kunnen houden onder de payroll, denk jij dat zo'n intentieverklaring bij het (uiteindelijk) halen van je Master opeens vanzelf gaat? Zelfs als je maandag de intentieverklaring al krijgt, het verleden heb je, hoe ze met je omgaan en hoe ze je directe (maar in vaste dienst) collega's behandelen. Natuurlijk, verleden bied geen garanties voor de toekomst, maar ik durf er aardig op te gokken dat tegen die tijd wij wederom zo'n topic zullen zien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

Afwijzen, puur omdat ze bij payroll geneuzel blijven

Tegenbod zou kunnen zijn hetzelfde, maar dan een direct arbeidscontract, met daarin vastgelegd dat als de mast behaald is, het omgezet wordt naar onbepaalde tijd (en als je zou willen voltijd)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Members only:

EDIT: excuus voor de double post, had een edit moeten zijn, als een mod de posts wil mergen, be my guest

[ Voor 13% gewijzigd door vectormatic op 08-06-2018 13:35 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:58:
[...]

Je geeft totaal geen uitleg, maar zoals je het beschrijft ga je dus uit van 1 soort leiderschap dat 'goed' is.
Beetje kortzichtig, net zoals er een schrijnend gebrek aan vrouwelijk leiderschap is (geen vrouwen die mannen imiteren overigens).
Ik lees nergens dat de master betaald wordt......wegwezen daar. Wat je nu ziet zul je altijd blijven houden. Ga ergens anders je talenten verkopen, het kan bijna alleen beter gaan verlopen. Loop je continu tegen hetzelfde aan dan moet je eens goed in de spiegel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

De groeten en tot ziens imho. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:39:
[...]

De groeten en tot ziens imho. :)
Exact, ik had ze direct in hun gezicht uitgelachen met de vraag of ze zichzelf en hun personeel wel serieus nemen.
Ik had ze ook gevraagd om goede redenen te geven waarom die masteropleiding nu zo ongelooflijk noodzakelijk is. Blijkbaar telt al die tijd dat er gewerkt is niet.
Naar mijn mening zegt dat al meer dan genoeg.

Tamelijk respectloze reactie

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Lijkt erop dat je nog steeds niet serieus genomen word en dat de manager je zo weer voor een paar jaar vast denk te zetten.. Ik zou ermee kappen en lekker met je bedrijf verder gaan. En wss als je er echt mee kapt en dat ze eindelijk doorhebben dat het serieuze shit is dat ze je dan nog wel een fatsoenlijk aanbod doen mocht je dat nog willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
Eens met bovenstaande reacties.

Verder vraag ik mij af waarom het bedrijf denkt dat ze hiermee weg komen.
Is dit bedrijf er eentje die vaker dit soort fratsen met z'n werknemers uithaalt?
Of doen ze dat alleen bij jou omdat ze het idee hebben dat jij het wel slikt?

Wel of niet accepteren, tegenbod doen, of gewoon opzeggen is iets waar ik (wij) je niet echt in kan adviseren.
Dat is afhankelijk van een heleboel factoren, en mogelijk is overleg met een thuisfront nog wel het belangrijkste.
Als je eigen bedrijf goed genoeg loopt om de rekeningen te betalen zou het een goed alternatief kunnen zijn om helemaal te stoppen met de payroll. Vervolgens kan de werkgever je dan via jouw bedrijf inhuren tegen een marktconforme vergoeding. (=ongetwijfeld stukken duurder dan nu)
Als je eigen bedrijf niet zo hard loopt, ondanks dat je er 40 uur per week in stopt, zou je kunnen overwegen je horizon te verbreden en naar vacatures elder te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sigaar uit eigen doos, lekker solliciteren zou ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:56
Die 700 euro is dat op basis van 1 fte? Die 0.5 fte, blijft dat zo naar verwachting of zal je hetzelfde werk moeten gaan doen in minder tijd. Dat is wat er vaak gebeurd namelijk, minder uren maar dezelfde werkdruk. Slaap er even een weekend over en ga rond kijken wat je mogelijkheden buiten dit bedrijf zijn.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 22:05

Mickey77

Allround ICT-er

Ik ben ondernemer die ooit parttime in de ICT heeft gewerkt. Maar primair ben ik ondernemer en kijk bij dit soort verhalen dus altijd naar de ondernemerszijde. Je geeft aan dat er geen financiële druk op zit, maar dat je ongelukkig bent. Dan is het de vraag waar je dan wel gelukkig van wordt.

Het aanbod dat je hebt gekregen valt je tegen. Dat betekent gewoon dat je daar nog steeds niet gelukkig van wordt. Als ik je historie begrijp en daarbij het introverte meeneem, dan heb je veel meer ter winnen dan een vast dienstverband. Dit gaat ook om persoonlijke groei. Poot stijf houden zacht gezegd.

Ik kan niet ingaan op financiële eisen wel vind ik dat je deze twee dingen moet eisen:
- contract voor onbepaalde tijd (je hebt je voldoende bewezen)
- indien zij een masters willen, mogen zij het geld betalen en jij brengt je tijd in (beide brengen dus in)

Als je een aanbod accepteert zonder deze twee elementen, dan kan het nog zo'n mooie financiële vergoeding zijn, dan verandert het jouw situatie niet. Dan werk je mogelijk aan een ander bureau, maar je hebt nog steeds geen zekerheid en niet het respect dat je verdient. Je hebt dan op het vlak van persoonlijke groei ook geen stap gemaakt. Je bent dan misschien een paar euro rijker, maar als mens niet rijker.

Je kunt het benoemen in pokertermen en zeggen dat het alles of niets is. Maar dat klinkt wat gevaarlijk en omdat je financieel niet in een gat valt is het niet van toepassing. niets is in jouw geval niet niets, maar nog steeds een eigen bedrijf dat je als basis hebt. Ik vind dat deze woorden meer van toepassing zijn: graag of niet. En graag... dat zijn de twee bovenstaande dingen. Anders zou ik zeggen: niet doen!

[ Voor 11% gewijzigd door Mickey77 op 08-06-2018 16:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:28
Gezien je nu via Payroll zit, hoeveel uur heb je daar op papier? En wat is de opzegtermijn? Kun je ook per direct vakantie opnemen?

Ik snap je manager trouwens wel. Deze directie snapt alleen het gestrekte been. Tijd om het te laten zien. En maak je geen zorgen over je directe collega's, die snappen heel goed wanneer jij besluit het voor gezien te houden. Waarschijnlijk zouden ze zelf precies hetzelfde doen in dezelfde situatie.

Als je na zo'n aanbod uberhaupt nog daar zou willen werken zou ik ze twee keuzes geven:
- vast contract, 5 dagen betaald, 1 dag vrijgesteld van werk voor studie. Werkgever betaalt de Master en daar wil je best een wegscheldregeling van 2 jaar voor tekenen. Salaris is de derde of vierde trede in de schaal van je functie.
- Inhuur via je eigen bedrijf. Elk gewerkt uur wordt geschreven en tegen een fatsoenlijk tarief. €80 ex BTW lijkt me redelijk. Al kun je dat vast zelf het beste inschatten.

En vergeet niet: loyaliteit komt van 2 kanten. De directie ziet je voornamelijk als een nummer dat ze zo goedkoop mogelijk binnen willen hebben en daar hoef je geen enkele loyaliteit naar te voelen. Vergeet ook niet, een baan is allereerst een zakelijke afspraak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dit aanbod voldoet niet aan de minimale eisen die je zelf gesteld hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
gielie schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:33:
Die 700 euro is dat op basis van 1 fte? Die 0.5 fte, blijft dat zo naar verwachting of zal je hetzelfde werk moeten gaan doen in minder tijd. Dat is wat er vaak gebeurd namelijk, minder uren maar dezelfde werkdruk. Slaap er even een weekend over en ga rond kijken wat je mogelijkheden buiten dit bedrijf zijn.
Is inderdaad op basis van 1 fte.

Members only:

[ Voor 40% gewijzigd door talkatoo op 24-07-2019 16:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
talkatoo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:55:
[...]

***members only***
Members only:

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik vind trouwens de economische redenen juist helemaal niet logisch.
Je hebt iemand al een behoorlijk tijd in dienst die inmiddels wel de meeste ins- en outs kent.
Dan ga je vervolgens na al die tijd iemands kennis en kunde in twijfel trekken?
Dat is namelijk wel de indruk wanneer ze zo strikt blijven over het feit dat hij geen master heeft plus het bod wat ze doen.

Daarnaast is het voor een bedrijf buitengewoon prijzig om door een nieuwe sollicitatieprocedure te gaan en vervolgens iemand weer op niveau te krijgen.

Of te wel, dit alles strookt voor geen ene moer met elkaar.
Persoonlijk zou ik dat nog geen probleem vinden, maar het feit dat ze daar niet transparant en eerlijk over zijn wel.

One World Concepts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:28
talkatoo schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:55:
[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lakemens
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:18

lakemens

Sure!

Lees dit draadje net door, TS probeert voor zichzelf op te komen én krijgt een worst voorgehouden. Ergens wil het bedrijf wel, maar toch bieden ze je een strontcontract (excusez le mot). Daar je sterk de indruk geeft dat je er ondanks recent verworven inzicht toch graag zou willen blijven werken, doe ze een tegenvoorstel.

Stel eens pakketje samen zoals jij het graag zou zien, smeer daar 30% bij (want je bent veel te bescheiden) en dien het in. Geef er bij aan dat hun behandeling tot op heden ondermaats is geweest, hun aanbod in de huidige arbeidsmarkt niet de beoogde verbetering geeft en dat je hen met klem wilt verzoeken over dit tegenvoorstel na te denken. En dat bij uitblijven van verbetering van de huidige contractvorm en recente 'aanbod' je per direct zult opzeggen.

Daarmee ben je redelijk, doch zeer gedicteerd en zet je ze op een nette wijze keihard voor het blok. Misschien dat ze dan nog ergens een compromis gaan voorstellen, maar dat is dan jou.

Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Members only:

[ Voor 80% gewijzigd door talkatoo op 24-07-2019 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
Als dit niet alleen maar is om je onder druk te zetten is dan is het misschien wel handig om hier gebruik van te maken. Neem ff lekker 'ruim' de tijd om nu echt goed uit te denken wat je minimaal wilt en gooi er nog wat bovenop en leg het voor als ultimatum zo laat mogelijk. Niet heel netjes maar hoe je behandeld word is dat ook niet :) Je hebt niks te verliezen aangezien je al een backup plan hebt dus ik zou het lekker hard spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Zeer nobel van jouw om het zolang vol te houden maar je wordt gewoon aan het lijntje gehouden, die wortel die ze voorhouden ga je nooit krijgen ik hoop dat je dat ondertussen wel door hebt. Ik snap dat je je leeg voelt want je heb een te grote emotionele band met je job. Het bedrijf heeft 0 waardering voor jouw inzit, zij bekijken het puur zakelijk terwijl jij het emotioneel bekijkt. Probeer het zakelijk te bekijken zoals de rest hier in dit topic.

Ik zie maar een uitweg ofwel huren ze jouw in via je eigen bedrijf aan een zeer mooi tarief dat jij bepaald (het is te nemen of te laten en laat je niet beïnvloeden zodat zij het tarief bepalen). Indien ze dit niet willen tja hun probleem ze verliezen een spotgoedkope werkkracht die ze niet meer zakelijk kunnen uitbuiten en jij kan je focussen op je succesvol eigen bedrijfje. In topicstart geef je aan dat rondkomen geen probleem is:
talkatoo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:03: geld (als in: maandelijks rondkomen) is het probleem niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 23:59

Barrycade

Through the...

Ik gooi even een knuppel in het hoenderhok; je stelt je wel erg afhankelijk op voor iemand die op master niveau zou moeten meedraaien. Laat je in je werk wel het adequate niveau zien?

Als een master blijkbaar de norm is moet je overwegen of je daar energie in wil steken of in je eigen bedrijf.

Blijkbaar wil je iets te veel allemaal: eigenbedrijf, een master, familie.

Gecombineerd met wel heel erg een emotionele band met een koude werkgever lijkt me dit een ticket tot een meltdown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou, dan mogen ze OF met een beter aanbod op de proppen komen, OF over een paar weken heeft het probleem zichzelf opgelost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
Inmiddels al met thuisfront besproken en actie ondernomen? Zou niet afwachten tot eind van de maand met handelen, heb je alleen jezelf mee.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij is tijd juist in het voordeel van TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
Members only:

[ Voor 100% gewijzigd door talkatoo op 24-07-2019 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Lijkt mij prima toch, helft van je studietijd ook vergoed.

3700 is wel wat karig, helemaal in geval van 0,6fte. Maar geld was niet een beperkende factor toch?

Heb je je master en je kan later altijd nog weg.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Signaal is al gegeven en historisch is ook duidelijk hoe ze met je omgaan. Ik zou het contract uitwerken en opzoek gaan naar nieuwe uitdagingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:50

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Wat zeggen andere bedrijven? Wat zou jij ze factureren als ze als nieuwe klant bij je eigen bureau komen?

Het is leuk hoor dat ze een master half vergoeden, maar a hoeveel euro / maand precies?
Members only:

Als je zelf voor een redelijk tarief kunt werken spaar je de hele reut ook wel bij elkaar, zonder haken en ogen, of werkgevers bij wie HR duidelijk geen flauw idee heeft...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16
Ghostrider schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:46:
Lijkt mij prima toch, helft van je studietijd ook vergoed.

3700 is wel wat karig, helemaal in geval van 0,6fte. Maar geld was niet een beperkende factor toch?

Heb je je master en je kan later altijd nog weg.
Dat ligt eraan toch ;-)

als 0.6 3700 is dan is 1fte 6166

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:09
wimpie007 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:55:
[...]

Dat ligt eraan toch ;-)

als 0.6 X is dan is 1fte XX
Ik verwacht dat het genoemde bedrag voor 1 FTE is, dus hij er 60% van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
Mijre schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:03:
[...]

Ik verwacht dat het genoemde bedrag voor 1 FTE is, dus hij er 60% van krijgt.
Gaat inderdaad om een salaris van 1 fte.

[ Voor 46% gewijzigd door talkatoo op 24-07-2019 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik blijf het nog steeds bizar vinden dat ze aan die master blijven vasthouden. Je doet nu al je werk blijkbaar naar tevredenheid, dus waarom moet dat papiertje er dan nog bijkomen? Dit klinkt nog steeds als een zoethoudertje, nu vergoeden ze de helft van iets wat je dus eigenlijk helemaal niet nodig hebt voor je functie. Zo ben je zelf alleen maar tijd en geld kwijt aan deze onzin.

Als ze je echt zo graag zouden willen behouden, zouden ze wel met een beter aanbod komen.. op z'n minst dat contract en als ze dan per se die master willen vergoeden ze die ook maar volledig.

[ Voor 20% gewijzigd door SmurfLink op 15-06-2018 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Ik ben het met Smurflink eens, ik vindt het persoonlijk een zeer mager aanbod ik zou hier persoonlijk nooit op ingaan.

En als je toch op het aanbod ingaat dan doe tenminste een tegenbod; volledige master terugbetaald en geen intentieverklaring maar op papier vastleggen dat indien je je master behaald dat je contract wordt omgezet naar een vast contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan!
waarom niet sowieso dat vaste contract eisen?

TS werkt lang genoeg bij het bedrijf om dat te rechtvaardigen. Los van wel of niet master eisen en (deels) vergoeden vind ik het persoonlijk niet kunnen dat TS als enige via een payroll constructie werkt.
Als er nou nóg 20 mensen binnen het bedrijf op een vergelijkbare functie via payroll werken.. maar dat is dus niet zo.
Ik begrijp echt niet waarom ze daar zo moeilijk over zouden doen, wurgcontract met randstad?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Members only:

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:00
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zonder rompslomp lijkt me nogal kort door de bocht. Iets met "gerechtvaardigd vertrouwen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt eerder als gebruik maken van, pappen en nathouden. Nee, mijn advies: spreid je vleugels. Tijd om het vervuilde nest te verlaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Belangrijkste vraag voor TS is: maak voor jezelf je doelen (levensdoelen en loopbaandoelen) helder. Je hebt veel dingen tegelijk lopen. Maak een splitsing in drie groepen:
1. wat bijdraagt aan je doelen;
2. wat misschien kan bijdragen aa je doelen;
3. de rest. ruis, afleiding, stapjes op een ander pad dan het jouwe.

Vul je leven met elementen uit groep 1. Is het nog niet vol genoeg, pak er een nummertje 2 bij. Nummers 3 moet je elimineren, dat brengt je niet waar je wilt zijn.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Laatst online: 31-08 10:28
Leer beter onderhandelen. Je laat je bedrijf alles bepalen.

Jij hebt toch ook wensen en eisen? Opkomen voor jezelf en alvast solliciteren bij andere bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Even ter info;

er wordt geroepen "Na 2 jaar moeten ze je een contract geven" dit is incorrect

Members only:

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
corset schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:10:
Even ter info;

***members only***
https://www.amsadvocaten....opvolgend-werkgeverschap/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

corset schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:10:
Even ter info;

***members only***
Ik zou naar een arbeidsrechtadvocaat gaan en niet afgaan alleen op net afgestudeerden.
Dus wat @t_captain schrijft:
Artikel 668a

1 Vanaf de dag dat tussen dezelfde partijen:

a. arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd elkaar met tussenpozen van ten hoogste zes maanden hebben opgevolgd en een periode van 24 maanden, deze tussenpozen inbegrepen, hebben overschreden, geldt met ingang van die dag de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd;

b. meer dan drie voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van ten hoogste zes maanden, geldt de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.

2 Lid 1 is van overeenkomstige toepassing op elkaar opvolgende arbeidsovereenkomsten tussen een werknemer en verschillende werkgevers, die, ongeacht of inzicht bestaat in de hoedanigheid en geschiktheid van de werknemer, ten aanzien van de verrichte arbeid redelijkerwijze geacht moeten worden elkaars opvolger te zijn.
http://wetten.overheid.nl...l10_Afdeling9_Artikel668a
Controleer wel of de andere leden van toepassing zijn, 5 en 6 bijvoorbeeld.

Let ook op het op tijd informeren van de werknemer:
Artikel 668

1 De werkgever informeert de werknemer schriftelijk uiterlijk een maand voordat een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van rechtswege eindigt:

a. over het al dan niet voortzetten van de arbeidsovereenkomst; en

b. bij voortzetting, over de voorwaarden waaronder hij de arbeidsovereenkomst wil voortzetten.

2 Lid 1 is niet van toepassing, indien:

a. bij het aangaan van de arbeidsovereenkomst schriftelijk is overeengekomen dat deze eindigt op een tijdstip dat niet op een kalenderdatum is gesteld; of

b. de arbeidsovereenkomst is aangegaan voor een periode korter dan zes maanden.
http://wetten.overheid.nl...el10_Afdeling9_Artikel668

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Dus vrij vertaald, je krijgt andere functie titel, en probleem opgelost :+

Sorry, maar ik heb genoeg mensen die juridisch met Randstad gevochten hebben gesproken, en allemaal verloren want op deze manier mag het gewoon.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Dat is ook de reden dat je detacheerders of uitzendbureaus moet mijden.
Je hebt namelijk altijd eerst een contract daar en vervolgens weer los bij de baas waarvoor je werkt.
Ik dacht dat zoiets algemeen bekend was?

Ik ken meer dan genoeg verhalen dat mensen op die manier ruim 4-9 jaar misbruikt zijn.
Daarna was het, doei we willen je niet meer.
Of te wel, we willen geen vaste contracten geven.

Als werknemer kun je daar niks mee. Afhankelijk van je werk history wordt het bv knap lastig om in zo'n constructie een huis te kopen/huren ed.
Buiten de onzekerheid die het met zich meebrengt.

Ik kan me dus ook helemaal in de reactie vinden van SmurfLink.
Waarom kijk je ondertussen niet naar wat nieuws eigenlijk?

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B190
Wat is het geworden eigenlijk?

@talkatoo

[ Voor 20% gewijzigd door Bob-B190 op 28-06-2018 10:18 ]

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

Kies voor jezelf. Straks krijg je een burn-out of raak je nog meer gestresst.
Je hebt een gezin en je kan sowieso beter aan de bak. Als ze je nu dat vaste contract niet gunnen laat ze dan ook maar eens zien wat ze missen als je weg bent.

Ontslagbrief schrijven en aangeven dat je het wel hebt ervaren als prettig.

Advies van een 22 jarige :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• talkatoo
Members only:

[ Voor 106% gewijzigd door talkatoo op 24-07-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@talkatoo Fijn dat voor jou de knoop is doorgehakt. Het gaat erom dat jij je er goed bij voelt. Fijne vakantie gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan!
Gefeliciteerd, dat aanbod is geloof ik beter dan welk aanbod dat ze eerder hebben gedaan.
Als jij er tevreden mee bent is dat het belangrijkste!
Je schrijft ook dat je het werk leuk vindt, en dat kan lang niet iedereen met een vast contract zeggen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Congrats & succes gewenst, mooi te lezen dat het goed lijkt te komen :)
En wat de voorgangers ook al aangeven:
JIJ moet je er goed bij voelen want jij zit 24 uur/dag met jouw gevoel, en wij niet ;)

En mocht het onverhoopt in de toekomst niet super blijken te zijn, bedenk dan dat de keuze in het verleden gemaakt is met de gevoelens en informatie die toen tot je beschikking stonden, en dat dit de beste uitkomst was destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dat is uiteindelijk best een mooi aanbod geworden! Mooie oplossing zo. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B190
Belangrijkste is, je was ontevreden (daarom begon je dit topic) om een aantal redenen, als je de OP erbij pakt kan je nu vaststellen of de redenen van je onvrede nu "getackeld" zijn. Als je nu tevreden bent dan is dat hartstikke mooi en fijn dat je het zo hebt kunnen regelen!

Succes!

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is echt een goed aanbod! Alleen al het betaald halen van een master! Gefeliciteerd!

🌞🍃

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 22:05

Mickey77

Allround ICT-er

Gefeliciteerd. Wat ik nog even zou willen toevoegen is het advies om je bedrijf niet echt te stoppen. Het is fiscaal gezien geen enkel probleem om weinig of geen uren aan je bedrijf te besteden maar het wel te laten bestaan (ervaring mee). Zo laat je niet alleen de mogelijkheid open om het weer op te pakken in 2019, ook kun je toch een incidenteel wit klusje doen, als dat in een andere branche is dan je dienstbetrekking.

Wat de fiscale zaken betreft behoud je de BTW aftrek voor kantoorspul en zaken als kosten voor je website (die je dan natuurlijk in de lucht houdt zonder melding dat je gestopt bent). Het is geen enkel probleem om de BTW van die uitgaven gewoon te vorderen bij de BTW aangifte, ook als je een of meer jaren geen winst maakt. je krijgt dan gewoon geld terug en dat is gewoon legaal. Als er toch kleine klusjes tussendoor komen, dan kun je netjes een factuur sturen met BTW, terwijl je geen BTW hoeft te betalen zo lang als de BTW bedragen onder de grenzen vallen van de KOR regeling (simpele regeling ff googlen).

Wat de inkomstenbelasating betreft zul je wat aftrek verliezen omdat je te weinig uren zult maken voor de zelfstandigenaftrek. Maar je bent als het goed is al gewend om bij de aangifte twee bronnen van inkomsten aan te geven, dat verandert niet (hooguit kan je eigen bedrijf een klein verlies gaan draaien). Wellicht weet je dit allemaal al, maar dan is deze info mogelijk interessant voor andere lezers in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
4600 euro bruto bij een 40 uur aanstelling (dat is 1700 euro meer dan ik nu verdiende bij het bedrijf)
Uit het niets een salarisverhoging van meer dan 50%, dat heb ik bij geen enkele baas ooit gezien...
Netjes...
Pagina: 1 2 3 Laatste