Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:44
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +14Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Als het goed is, betaalt een werkgever veel meer voor flexibele arbeid (of dat nu via detachering, payroll of zzp-ers gaat) dan voor een vaste werknemer. Als payroll-werknemer verdien je dus hopelijk een eind meer dan in vaste dienst. Zo niet, dan is het "worst of both worlds" en kun je beter vertrekken.

Wat betreft hypotheek: gemiddelde inkomen van 2015 t/m 2017 is van belang. Ga eens op intake bij een adviseur, dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:31

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
Hoe is de constructie nu precies? Want wat je zegt over de vakantie; dat is normaal. Dat maak je goed door een hoger tarief. Ik krijg nu de indruk dat je voor een laag tarief er zit; vergelijkbaar met je vorige loon toen je in dienst was. Maar je mist dan veel van de voordelen en al het risico ligt bij jou.

Als de relatie echt goed was, was het ontbreken van een master niet echt een probleem. Klinkt nu meer als een kulargument.

Je geeft aan dat je ook graag groter wil gaan wonen; dan zou ik helemaal overwegen om ander werk te zoeken. Met de huidige arbeidsrelatie lijkt er weinig potentieel om in de toekomst door te groeien.
quote:
talkatoo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:14:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik verdien iets minder dan een vaste werknemer omdat ik hetzelfde salaris hield na de overgang van contract naar payroll. Ben bang dat ik inderdaad beter kan vertrekken..
Ja dus...

De huidige constructie is dan niet interessant voor jou; voornamelijk voor je 'werkgever'.

Edit: nu ik dit verhaal lees zou ik ook je eigen bedrijf onder de loep nemen. Grote kans dat je daar ook (niet zichtbare) verliezen leidt door het ontbreken van deze kennis over marktconforme tarieven, risicospreiding etc. Misschien kan je wel veel meer uit je eigen bedrijf halen!

Bolletje wijzigde deze reactie 17-05-2018 19:17 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• talkatoo
quote:
t_captain schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:09:
Als het goed is, betaalt een werkgever veel meer voor flexibele arbeid (of dat nu via detachering, payroll of zzp-ers gaat) dan voor een vaste werknemer. Als payroll-werknemer verdien je dus hopelijk een eind meer dan in vaste dienst. Zo niet, dan is het "worst of both worlds" en kun je beter vertrekken.

Wat betreft hypotheek: gemiddelde inkomen van 2015 t/m 2017 is van belang. Ga eens op intake bij een adviseur, dan weet je waar je aan toe bent.
Bedankt voor je reactie. Ik verdien iets minder dan een vaste werknemer omdat ik hetzelfde salaris hield na de overgang van contract naar payroll. Ben bang dat ik inderdaad beter kan vertrekken..

Acties:
  • +5Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Als je twee jaar werkt voor het zelfde bedrijf dan heb je strikt gezien al een vast contract (in Nederland). Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Overigens zou ik (zonder enige voorkennis van jou) als werkgever meer twijfels hebben bij je eigen bedrijfje dan bij een ontbreken van je master...80 uur per week werken is niet zo gezond, en als werkgever zou ik daar geen fan van zijn. Ik zou daarnaast bezorgd zijn over je loyaliteit, en bang zijn dat je passie/energie meer bij je eigen bedrijf ligt en niet bij de werkgever (zeker niet als je daar toch een vaste baan zou hebben). Maar nogmaals, ik heb geen enkele voorkennis van jou of je werkgever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 16:33
Als je het salaris niet nodig hebt, waarom ga je niet gewoon 40 uur in je eigen bedrijf werken?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
quote:
talkatoo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:14:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik verdien iets minder dan een vaste werknemer omdat ik hetzelfde salaris hield na de overgang van contract naar payroll.
Flexibel voor de prijs van vast, dat heeft 1 winnaar en 1 verliezer.

Aan de onderkant van de arbeidsmarkt is het de "norm" geworden. Denk aan de wegwerpcontracten (3 tijdelijke (oproep-)contracten en dan door naar de volgende werknemer) waarmee veelvuldig wordt gewerkt in de detailhandel en andere branches met veel laaggekwalificeerd personeel. Denk aan ZZP-constructies van pakketbezorgers, alfahulpen en (recent) Foodora bezorgers. Freelancen voor een tientje per uur ;w

Aan de bovenkant van de arbeidsmarkt (HBO/WO opleidingen met relevantie voor de functie) zit er een stevige toeslag op flexibel werk. Een ervaren software engineer in vaste dienst aannemen kost je all-in 35 a 55 euro per gewerkt uur. Leveranciers van flexibele arbeid in die sector (Atos, CapGemini, CGI etc) schrijven bijna het dubbele.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• talkatoo
quote:
KabouterSuper schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:15:
Als je twee jaar werkt voor het zelfde bedrijf dan heb je strikt gezien al een vast contract (in Nederland). Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Overigens zou ik (zonder enige voorkennis van jou) als werkgever meer twijfels hebben bij je eigen bedrijfje dan bij een ontbreken van je master...80 uur per week werken is niet zo gezond, en als werkgever zou ik daar geen fan van zijn. Ik zou daarnaast bezorgd zijn over je loyaliteit, en bang zijn dat je passie/energie meer bij je eigen bedrijf ligt en niet bij de werkgever (zeker niet als je daar toch een vaste baan zou hebben). Maar nogmaals, ik heb geen enkele voorkennis van jou of je werkgever.
quote:
Bolletje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:13:
Hoe is de constructie nu precies? Want wat je zegt over de vakantie; dat is normaal. Dat maak je goed door een hoger tarief. Ik krijg nu de indruk dat je voor een laag tarief er zit; vergelijkbaar met je vorige loon toen je in dienst was. Maar je mist dan veel van de voordelen en al het risico ligt bij jou.

Als de relatie echt goed was, was het ontbreken van een master niet echt een probleem. Klinkt nu meer als een kulargument.

Je geeft aan dat je ook graag groter wil gaan wonen; dan zou ik helemaal overwegen om ander werk te zoeken. Met de huidige arbeidsrelatie lijkt er weinig potentieel om in de toekomst door te groeien.

[...]

Ja dus...

De huidige constructie is dan niet interessant voor jou; voornamelijk voor je 'werkgever'.

Edit: nu ik dit verhaal lees zou ik ook je eigen bedrijf onder de loep nemen. Grote kans dat je daar ook (niet zichtbare) verliezen leidt door het ontbreken van deze kennis over marktconforme tarieven, risicospreiding etc. Misschien kan je wel veel meer uit je eigen bedrijf halen!
Ik geef regelmatig aan naar werkgever dat ik graag meer wil werken. Dat ik bereid ben mijn bedrijf te stoppen voor een contract. Daarnaast krijgt werkgever altijd voorrang: en dat is ook zo. Als ik overdag wordt gebeld met de vraag of ik iets kan opvangen dan kom ik meteen. Soms leidt mijn bedrijf daar onder: dat wordt opgevangen door kortingen op facturen, excuses, extra gratis klus..

Nu ik het zo opschrijf klinkt het best vreemd..

Heb vandaag in ieder geval in voor een voor mijn gevoel laatste poging geprobeerd om te reageren op een vacature. Met de vraag: "kijken jullie ook intern?". Hopelijk leidt dat tot nog een gesprek.. de enige opening die ik nu zie is dat er een tekort is aan werknemers. Daarnaast gaan er meer mensen weg dan erbij komen.

Bedankt voor de reacties.

talkatoo wijzigde deze reactie 17-05-2018 19:43 (6%)

Acties:
  • +63Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Klinkt alsof je baas met jou de jackpot heeft... je doet alles voor ze en laat je afschepen met een kulargument waardoor ze je structureel onderbetalen en geen contract hoeven geven...

Hoeveel je het naar je zin hebt of niet, dit is geen faire relatie. Kies voor jezelf, ga eens buiten de deur kijken, met alleen een bachelor kan je elders prima (vaste) contracten krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
quote:
talkatoo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:34:
[...]

[...]

Ik geef regelmatig aan naar werkgever dat ik graag meer wil werken. Dat ik bereid ben mijn bedrijf te stoppen voor een contract. Daarnaast krijgt werkgever altijd voorrang: en dat is ook zo. Als ik overdag wordt gebeld met de vraag of ik iets kan opvangen dan kom ik meteen. Soms leidt het bedrijf daar onder: dat wordt opgevangen door kortingen op facturen, excuses, extra gratis klus..

Nu ik het zo opschrijf klinkt het best vreemd..

Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat je erg meedenkend/aardig bent naar je werkgever en eigen klanten, en tegelijkertijd ook te graag teveel wilt oppakken (zowel bij je eigen bedrijf als richting je werkgever). Dat zijn hele mooie eigenschappen! Maar wellicht is wat meer focus belangrijk, zeker omdat je aangeeft dat je een huis/hypotheek wilt. Als je geen keuzes maakt, dan zit je over vijf jaar nog steeds in dezelfde situatie, en je geeft aan dat je daar niet gelukkig mee bent. Het kan geen kwaad na te denken wat je echt wil (en waar je gelukkig van wordt), en daar dan hard voor te gaan. De ene droom (eigen bedrijf) kan de andere in de weg kan zitten (mooi huis met hoge hypotheek), maar zo gaat het nou eenmaal in het leven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Waarom zou je met zo'n constructie bij die werkgever willen werken? Zoals je de boodschap van je werkgever doet overkomen wil hij zich niet aan je binden, waarom zou dat dan wel wederzijds zijn?

My 2$: Poets je CV weer eens op en ga lekker rondkijken en solliciteren met betere voorwaarden.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +24Henk 'm!

• talkatoo
Bedankt voor jullie vriendelijke, behulpzame reacties. Voel mij er oprecht beter door.

Wat ik ga doen is een gesprek aanvragen met een laatste poging ze te overtuigen dat ze mij moeten aannemen onder een contract.

Lukt dit niet voor de zomer vakantie dan stop ik en ga ik na de vakantie een nieuwe uitdaging zoeken.

Zodra ik een nieuwe baan heb stop ik met mijn bedrijf. Ik ben op dit moment liever gelukkiger in een kleine woning met minder geld en wat meer gezin tijd.

talkatoo wijzigde deze reactie 17-05-2018 20:07 (6%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Denk je niet dat het verstandiger is om eerst iets anders te zoeken ipv te stoppen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20-10 08:41
Eens met @SmurfLink , waarom eerst ontslag en dan pas iets zoeken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• talkatoo
Omdat ik het gevoel heb dat ik dit niet veel langer kan op deze manier (zoveel blijven werken).

Daarnaast is het financieel geen probleem (bedrijf inkomsten als backup).

Ook wil ik de onderhandelingen/het gesprek wat minder lief zijn dan ik tot noch toe ben geweest. Zonder te dreigen dat ik wil stoppen via deze constructie wil ik er wel naar hinten (of is dat hetzelfde?). Dan moet ik ook bereid zijn te stoppen, anders ben ik niet meer geloofwaardig en kan ik mijzelf ook niet meer serieus nemen.

Maar ik zal er nog even goed over denken, bedankt!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Iva_Bigone
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Iva_Bigone

Te koop: diversen

Members only:

Je bent mogelijk zo juist in een voordeelpositie: als je vakantie opneemt, kost het je ook geen dagen en kun je niet in de min komen.
Ik zou dat regelmatig doen en kijken of je in die dagen/weken niet ergens anders kunt "proeven" bij een nieuwe baan zonder direct definitief ontslag te nemen.
Nieuwe (menselijke) werkgevers snappen zoiets vaak wel is mijn ervaring.

Of je huidige werkgever dat leuk gaat vinden, tja, moet 'ie je maar niet eindeloos aan het lijntje houden, en mogelijk beseft 'ie zo dat je eigenlijk onmisbaar bent ;)

Wat ik echter niet snap: als je eigen bedrijf zo goed loopt, waarom daar niet mee doorgaan? En langzaam maar zeker uitbreiden?

Te koop: Modelspoorspul H0
Domeinnaam "LANDMACHT.NET"
Nieuwe professionele Brother laserprinter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23:32
Waarom niet gewoon full-time bij je eigen bedrijfje en daar vol voor gaan? Ik ozu het wel weten in jouw situatie.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 08:17
quote:
Gemiddeld 80 uur per week met een gezin? Dat is 11,5 uur per dag... Ik zou ontslag nemen en wat meer tijd aan je gezin besteden als het qua geld niet uitmaakt!

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:57

Yucon

*broem*

Heb je ook geld genoeg als je een jaar met een burnout in de lappenmand ligt? Het mag duidelijk zijn van wie je in dat geval in ieder geval niets hoeft te verwachten.

• talkatoo
quote:
Iva_Bigone schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:36:
***members only***

Je bent mogelijk zo juist in een voordeelpositie: als je vakantie opneemt, kost het je ook geen dagen en kun je niet in de min komen.
Ik zou dat regelmatig doen en kijken of je in die dagen/weken niet ergens anders kunt "proeven" bij een nieuwe baan zonder direct definitief ontslag te nemen.
Nieuwe (menselijke) werkgevers snappen zoiets vaak wel is mijn ervaring.

Of je huidige werkgever dat leuk gaat vinden, tja, moet 'ie je maar niet eindeloos aan het lijntje houden, en mogelijk beseft 'ie zo dat je eigenlijk onmisbaar bent ;)

Wat ik echter niet snap: als je eigen bedrijf zo goed loopt, waarom daar niet mee doorgaan? En langzaam maar zeker uitbreiden?
Mmm ook nog een interessante optie.

Het loopt financieel goed maar het altijd klaarstaan voor klanten, de last-minute klussen (die het voor het grotendeel zijn) zullen zwaar blijven. Ik zou graag wel eens een vrije dag willen plannen (met een eigen bedrijf is dat heel lastig).

Acties:
  • +20Henk 'm!

• Iva_Bigone
  • Niet online

Iva_Bigone

quote:
talkatoo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:00:
[...]

Mmm ook nog een interessante optie.

Het loopt financieel goed maar het altijd klaarstaan voor klanten, de last-minute klussen (die het voor het grotendeel zijn) zullen zwaar blijven. Ik zou graag wel eens een vrije dag willen plannen (met een eigen bedrijf is dat heel lastig).
Been there, done that :/
Wat mij ontzettend hielp met "nee" verkopen was een kalender van tevoren invullen met op bepaalde dagen een groot kruis erdoor. Kan natuurlijk ook digitaal ;)

Ook al doe of heb je die dag he-le-maal niets, als klanten een afspraak willen maken noem je alleen de dagen waar géén kruis staat.
Of het nou spoed is of niet, JOUW agenda blijft leidend.

In het begin voelt het raar en tegennatuurlijk (je wilt immers iedereen zsm. helpen), maar op een bepaald moment gaat de knop om en denk je "waarom heb ik dit niet eerder gedaan?" ;)

Denk bij een last-minute spoedklus van de klant: hun gebrek aan planning moet jou geen stress geven!
En ja, soms verlies je een klus daardoor (viel mij erg mee), maar je behoudt wel makkelijker je gezondheid, rustmomenten en zin in je eigen bedrijf/werk, voor de lange termijn onmisbaar!

Acties:
  • +18Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:08
Je kan je baas ook vertellen dat hij kan kiezen tussen een vast contract en jou in te huren via je eigen bedrijf, tegen een marktconform tarief

burnedhardware wijzigde deze reactie 17-05-2018 21:15 (4%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:50
quote:
burnedhardware schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:14:
Je kan je baas ook vertellen dat hij kan kiezen tussen een vast contract en jou in te huren via je eigen bedrijf, tegen een marktconform tarief
Dit dus, of kappen met 1 van de 2.
80 uur per week met gezin houd niemand vol. Maar dan zijn er ook weer genoeg die zeggen dat ze 80 uur werken en als je dan gaat tellen dit er ‘maar’ 60 zijn. Ik moet echt moeite doen om er 80 te werken in de week.

Weet niet welke sector je zit, maar stop ook een met overal ja op te zeggen. Dat je ja op zo’n achtelijke constructie zegt zou waarschijnlijk ook betekenen dat je aan elke klant ook ja verkoopt.

Ik was hetzelfde, heeft mij uiteindelijk een burnout en een hoop elende opgeleverd. Heb daarna het ja zeggen en het “doe ik vanavond wel” direct afgeleerd.
Leuk 2 banen, kost je meer als je dadelijk thuis zit, zeker met de comstructie die je nu hebt.

licht dyslectisch, mijn excuus voor eventuele spelfouten.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07:29
Ik zou je adviseren gewoon nu al te gaan zoeken. en niet tot de zomer te wachten. De situatie gaat niet beter worden, terwijl je nu wel eigenlijk alles laat vallen voor een werkgever die niet alles voor jou geeft. Als die dus weer eens belt of je iets op kan vangen, gewoon nee zeggen, dat je al andere plannen hebt. Je hebt de back-up in de vorm van jouw eigen bedrijf, dus je kan dat prima doen.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-10 19:21
quote:
talkatoo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:34:

Daarnaast gaan er meer mensen weg dan erbij komen.
Dat zegt al genoeg toch? De markt trekt en jouw werkgever is niet in staat om mensen een marktconform aanbod te doen waardoor er een uitstroom is. En dat begrijp ik heel goed als ik lees hoe jij je laat beetnemen, in een aantrekkende markt.

Ik zou met het eigen bedrijf doorgaan, veel meer tijd aan je gezin en rondom huis besteden. Zodadelijk kijk je terug op 18 jaar kinderen opvoeden en is het enige wat je nog kan herinneren " tja ik werkte altijd 80 uur, ik zal mijn vrouw eens vragen hoe de kids waren in hun jeugd".

En tijdens die mentale deceptie besef je ook nog eens, dat je nog vele jaren moet werken tot je pensioen, met je vermoeide lijf. Het enige wat je dan hebt is centen op de bank waarmee je misschien eerder kan stoppen. Misschien krijg je de tijd niet eens om het uit te geven, met alle ziektes/kans op aanslagen.

Geniet, nu, van de mensen om je heen die je lief hebt of jou liefhebben, werk is maar werk 8) Leef nu.

PVoutput 2720WP ZW en Oost-West

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

quote:
Iva_Bigone schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:12:
[...]

Been there, done that :/
Wat mij ontzettend hielp met "nee" verkopen was een kalender van tevoren invullen met op bepaalde dagen een groot kruis erdoor. Kan natuurlijk ook digitaal ;)

Ook al doe of heb je die dag he-le-maal niets, als klanten een afspraak willen maken noem je alleen de dagen waar géén kruis staat.
Of het nou spoed is of niet, JOUW agenda blijft leidend.

In het begin voelt het raar en tegennatuurlijk (je wilt immers iedereen zsm. helpen), maar op een bepaald moment gaat de knop om en denk je "waarom heb ik dit niet eerder gedaan?" ;)

Denk bij een last-minute spoedklus van de klant: hun gebrek aan planning moet jou geen stress geven!
En ja, soms verlies je een klus daardoor (viel mij erg mee), maar je behoudt wel makkelijker je gezondheid, rustmomenten en zin in je eigen bedrijf/werk, voor de lange termijn onmisbaar!
Mee eens. Het is ook belangrijk je te realiseren dat het niet nodig is om gedrag te vertonen dat past voor extreme spoed terwijl het eigenlijk nep spoed is. Misschien is het makkelijker om je aan bovenstaande te houden als je dat in het achterhoofd houdt.. dat zwarte kruis kun je altijd nog weghalen als er letterlijk een fabrieksstilstand of zoiets van afhangt. En niet omdat iemand toevallig een nietszeggende deadline geprikt heeft zonder naar beschikbaarheid te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:44
quote:
Yucon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:32:
[...]

Mee eens. Het is ook belangrijk je te realiseren dat het niet nodig is om gedrag te vertonen dat past voor extreme spoed terwijl het eigenlijk nep spoed is. Misschien is het makkelijker om je aan bovenstaande te houden als je dat in het achterhoofd houdt.. dat zwarte kruis kun je altijd nog weghalen als er letterlijk een fabrieksstilstand of zoiets van afhangt. En niet omdat iemand toevallig een nietszeggende deadline geprikt heeft zonder naar beschikbaarheid te kijken.
Wauw. Wat een tips! _/-\o_
Ik moet ook leren zo te gaan denken, allemaal heel erg bedankt!

@TS Ik wens je heel veel sterkte, en ik hoop dat jij snel een leuke baan hebt!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Iva_Bigone
  • Niet online

Iva_Bigone

quote:
[...]

dat zwarte kruis kun je altijd nog weghalen als er letterlijk een fabrieksstilstand of zoiets van afhangt. En niet omdat iemand toevallig een nietszeggende deadline geprikt heeft zonder naar beschikbaarheid te kijken.
Persoonlijk zou ik toch willen adviseren dat kruis te laten staan; voor je het weet zeg je weer steeds vaker JA, zeker bij die betreffende klant ("Waarom help je me nu niet, vorige keer kon dat wel???").

Het gaat die klant in principe niets aan of je niet kunt omdat je bij je gezin wilt zijn, of omdat je al een andere opdracht hebt.
Wees streng voor jezelf en voor je klanten.

En bij fabrieksstilstand geldt: dan hadden ze vooraf meer aan risico management en fail safe moeten doen ;)

Iva_Bigone wijzigde deze reactie 17-05-2018 21:49 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

quote:
talkatoo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:28:
Ook wil ik de onderhandelingen/het gesprek wat minder lief zijn dan ik tot noch toe ben geweest. Zonder te dreigen dat ik wil stoppen via deze constructie wil ik er wel naar hinten (of is dat hetzelfde?). Dan moet ik ook bereid zijn te stoppen, anders ben ik niet meer geloofwaardig en kan ik mijzelf ook niet meer serieus nemen.
Niet hinten, gewoon zeggen: dit is voor jou geen oplossing meer, je bent dus over een maand weg als het zo blijft. En het inderdaad dan ook menen. (En geen toezegging accepteren a la "misschien volgend jaar", concreet met natte handtekening)
quote:
Iva_Bigone schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:46:
En bij fabrieksstilstand geldt: dan hadden ze vooraf meer aan risico management en fail safe moeten doen ;)
Hmja, de 9-tot-5-mentaliteit kan ook overdreven, net zoals de can-do mentaliteit overdreven kan ;)

F_J_K wijzigde deze reactie 17-05-2018 21:58 (19%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

quote:
Iva_Bigone schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:46:
[...]

Persoonlijk zou ik toch willen adviseren dat kruis te laten staan; voor je het weet zeg je weer steeds vaker JA, zeker bij die betreffende klant ("Waarom help je me nu niet, vorige keer kon dat wel???").

Het gaat die klant in principe niets aan of je niet kunt omdat je bij je gezin wilt zijn, of omdat je al een andere opdracht hebt.
Wees streng voor jezelf en voor je klanten.

Mwoah, ik krijg eigenlijk ook wel graag wat begrip terug als ik onverwacht een dag niet kan komen omdat m'n kind ziek blijkt te zijn en er geen alternatief is. Of als ik een uurtje eerder weg moet omdat m'n auto naar de garage moet of zoiets. We blijven allemaal mensen. Maar het moeten uitzonderingen blijven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Corrit
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:27
quote:
[...]

Dat soort nep-spoed kun je ook makkelijk doorprikken door een hoger tarief te vragen voor spoed/last minute klussen. Als er echt bloed uit spuit en jij bent de enige die het snel kan fixen dan zijn de meeste mensen best bereid om het dubbele te betalen. Als ze dan eerst gaan zeuren over het hogere tarief weet je direct dat het niet super ernstig is.

Als je al plannen hebt gemaakt (privé of werk) en die worden door de war gegooid door een spoedgeval bij een klant dan mag er best wat extra compensatie tegenover staan. Nadeel is natuurlijk wel dat al je vrije dagen in potentie 'te koop' zijn voor de hoogste bieder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
F_J_K schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:57:
[...]

Niet hinten, gewoon zeggen: dit is voor jou geen oplossing meer, je bent dus over een maand weg als het zo blijft. En het inderdaad dan ook menen. (En geen toezegging accepteren a la "misschien volgend jaar", concreet met natte handtekening)
Dit dus. Duidelijk zeggen wat je wilt en duidelijk maken dat je niet blijft als je het niet krijgt. En vooral doen wat je zegt. Je kan maar één keer geloofwaardig zijn. Als je het bij loze dreigementen laat verlies je je geloofwaardigheid en het enige drukmiddel wat je had.
Overigens: Een en ander kan prima in een gesprek wat vriendelijk en zakelijk is. Probeer steeds de gunfactor te behouden. Dat kan het verschil maken tussen een werkgever die moeite doet om jou te behouden en eentje die z’n schouders ophaalt als jij vertrekt.

En leer Nee zeggen. Stel grenzen. Door grenzen te stellen toon je jezelf een volwaardige gesprekspartner, die zelf regie neemt, en niet alleen een knechtje wat opdraaft als de baas het wil.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

qadn

Pinnacle of Perversion

quote:
Corrit schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:02:
[...]

Dat soort nep-spoed kun je ook makkelijk doorprikken door een hoger tarief te vragen voor spoed/last minute klussen. Als er echt bloed uit spuit en jij bent de enige die het snel kan fixen dan zijn de meeste mensen best bereid om het dubbele te betalen. Als ze dan eerst gaan zeuren over het hogere tarief weet je direct dat het niet super ernstig is.

Als je al plannen hebt gemaakt (privé of werk) en die worden door de war gegooid door een spoedgeval bij een klant dan mag er best wat extra compensatie tegenover staan. Nadeel is natuurlijk wel dat al je vrije dagen in potentie 'te koop' zijn voor de hoogste bieder.
Wat voor mij altijd goed werkt is dwingen de pijn te delen. Als de business unit met het probleem de pijn niet wil delen (zelf ook mensen op ongure tijden ter beschikking hebben etc.) is het kennelijk niet zo belangrijk.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:44
@talkatoo Jemig zeg. Ik heb de TS gelezen en ik begin van binnen al te koken. Ik snap echt niet dat zo geduldig bent. Met die houding van hun zou ik persoonlijk niet eens bij hen willen werken, maargoed om ze het voordeel van de twijfel te geven kan je ze gewoon een harde deadline geven (en dan niet hinten maar KLARE TAAL spreken!!). Binnen 2 weken een contract, of je gaat weg. En geen toezeggingen accepteren, alleen zwart-op-wit. En dat gelul over master op eigen kosten WTF! 8)7

Ramon wijzigde deze reactie 20-05-2018 11:59 (6%)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +4Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
qadn schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Wat voor mij altijd goed werkt is dwingen de pijn te delen. Als de business unit met het probleem de pijn niet wil delen (zelf ook mensen op ongure tijden ter beschikking hebben etc.) is het kennelijk niet zo belangrijk.
Heeft mij al meerdere keren een weekend doorwerken gescheeld. Gewoon de vraag gesteld welke manager in het weekend aanspreekbaar is om vragen te stellen, knopen door te hakken en te escaleren, en dan werd het opeens stil en veranderde “Maandagochtend moet het opgelost zijn” in “We gaan weekend houden en dan zien we maandag wel hoe het verder moet”.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-10 07:43
@TS,

Je zou de pay-roll constructie ook eruit kunnen halen en vanuit je eigen bedrijf je laten inhuren mochten jij en opdrachtgever (want het is immers niet je werkgever) het op die manier nog wel willen.
Jij meer (vaste) omzet met je bedrijf en zij soortgelijke regeling als nu via pay-roll.

Persoonlijk zou ik buiten dit zeker verder kijken naar andere opdrachten en je focus leggen naar je bedrijf en daar 100% voor gaan. Komt je opdrachtgever in de toekomst alsnog weer bij jou... Prima maar dan uurtarief en jouw voorwaarden ipv opdrachtgever / payroll bedrijf.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
quote:
Het klinkt gelukkig niet alsof je werkgever in de positie is om veel te onderhandelen. Dat maakt het volgens mij vrij simpel. Je deelt mee dat je per datum x stopt met de payroll constructie. Je biedt aan vanaf datum x via je eigen bedrijf de werkzaamheden voort te zetten tegen tarief y. Als ze daar geen gebruik van maken, dan zoek je iets anders. Werk genoeg lijkt me. Daarnaast ga je voor jezelf wat nadenken over time management en wat echt belangrijk voor je is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:18

Hokkie

Hello

quote:
KopjeThee schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Je deelt mee dat je per datum x stopt met de payroll constructie. Je biedt aan vanaf datum x via je eigen bedrijf de werkzaamheden voort te zetten tegen tarief y. Als ze daar geen gebruik van maken, dan zoek je iets anders. Werk genoeg lijkt me.
Sluit ik mij volledig bij aan! Ik weet niet of je in een niche bedrijfstak/kennisgebied werkzaam bent, anders even in de overweging mee laten nemen dat de wijze waarop je standpunt kenbaar maakt ook effect heeft op toekomstige werkgevers / opdrachtgevers (roddel en achterklap).

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 7 || Audio Research Unico P || Opera Mezza 2012 || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
KopjeThee schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Het klinkt gelukkig niet alsof je werkgever in de positie is om veel te onderhandelen. Dat maakt het volgens mij vrij simpel. Je deelt mee dat je per datum x stopt met de payroll constructie. Je biedt aan vanaf datum x via je eigen bedrijf de werkzaamheden voort te zetten tegen tarief y. Als ze daar geen gebruik van maken, dan zoek je iets anders. Werk genoeg lijkt me. Daarnaast ga je voor jezelf wat nadenken over time management en wat echt belangrijk voor je is.
Helemaal mee eens. Aanvullend, je moet dan ook echt per die datum stoppen. Dus niet als dreigement of pressiemiddel gebruiken om iets te forceren, maar gewoon zakelijk melden en dit ook zo voorstellen en je er ook echt aan houden.

Pas als er over tarief gesproken wordt, valt er weer te onderhandelen zou ik zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Wel even vooraf kijken naar het contract met de payroller. Heb je daar een opzegtermijn? Houd je daar aan (en houd er rekening mee bij het gesprek met de manager).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Een relatiebeding in een payrollcontract — bestaat dat? het lijkt me vreemd want de werkgever is niet echt “de relatie van” het payrollbedrijf. Eerder is er een relatie tussen werkgever en werknemer, waarrná het payrollbedrijf als administratieve dienstverlener wirdt inehuurd tussenbeide.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Volledig eens met bovenstaande. Je wergever behandelt je als een klein kind en dankzij je bedrijf ben je niet van hem afhankelijk. Praten en onderhandelen is al genoeg gedaan en je bent afgescheept met stomme smoesjes. Eisen dat je een master moet hebben terwijl nieuw personeel zonder master wel een contract krijgt? Laat me niet lachen.

Ik zou inderdaad ontslag nemen en aangeven dat je over een maand oid stopt. Mocht je werkgever besluiten dat hij je toch wel erg hard nodig heeft, dan kan hij je à ¤60 ex BTW per uur inhuren :)

Acties:
  • +17Henk 'm!

• talkatoo
Ben blij na het lezen van jullie reacties dat mijn vreemde gevoel hierbij wel terecht is.

Een aantal tips van jullie zoals vrije dagen in de agenda zetten ben ik al gaan doen: vandaag en morgen heb ik bijvoorbeeld vrij genomen. Vanmorgen hebben we een lego achtbaan gemaakt. :)

Mijn redenatie is vaak: hoe meer ik nu doe hoe rustiger ik het morgen heb. Als je dit alleen elke dag doet heb je het nooit rustig.

Nu nadenken hoe ik het gesprek met werkgever aan ga en hoe ik mijn woorden ga formuleren. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Corrit
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:27
quote:
downtime schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Heeft mij al meerdere keren een weekend doorwerken gescheeld. Gewoon de vraag gesteld welke manager in het weekend aanspreekbaar is om vragen te stellen, knopen door te hakken en te escaleren, en dan werd het opeens stil en veranderde “Maandagochtend moet het opgelost zijn” in “We gaan weekend houden en dan zien we maandag wel hoe het verder moet”.
Klinkt heel erg bekend, meerdere malen exact deze situatie meegemaakt. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
talkatoo schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:13:
...Vanmorgen hebben we een lego achtbaan gemaakt. :)...
Goed zo!

Het gesprek met de manager zou volgens mij vriendelijk en zakelijk moeten zijn. Geef bijvoorbeeld aan dat je graag meer focus op je eigen bedrijf wilt, en dat de huidige payroll constructie financieel niet interessant is in de huidige markt. Geef ook aan dat je de werkzaamheden wel interessant vindt en graag zou willen voortzetten. Ik zou het niet hebben over diploma's, het aannamebeleid en verdere krapte op de arbeidsmarkt. Gewoon zakelijk vanuit jouw perspectief. Hopelijk is er dan nog steeds een goede match, en anders maar niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:59
Goed bezig. Weet niet of die master nuttig is voor je eigen bedrijf? Anders kan je die altijd alsnog halen en daarna nog een keer solliciteren en riant meer vragen dan je als payroller kreeg, dat zal ze leren :+

Volgens mij zit je in vrij comfortabele positie als je kan rond komen van je eigen zaak. Bij veel mensen zal die ene (payroll) baan hun enige inkomen zijn.

jip_86 wijzigde deze reactie 20-05-2018 17:20 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:32
De signalen zijn wel duidelijk.
Ze willen je niet heel graag behouden en harde toezeggingen kunnen en willen ze ook niet doen.
wat doe je momenteel? kijk of je gewild bent op de arbeidsmarkt. Bij een sollicitatie kan je beter onderhandelen. Stoppen met je bedrijf? dat is aan jou de keuze maar daar zou ik niet door een werkgever door laten leiden. Zeker niet als het goed loopt. De werkgever heeft maar 1 belang en dat is eigen belang. Zo dien je ook te handelen. Wat is het beste voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:08

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom is die ander zonder master wel onder direct contract?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-10 12:45
quote:
In de horeca werken ze ook vaak via payroll, in de veronderstelling dat ze dan als werkgever veel flexibeler kunnen zijn.

Ik kan je vertellen dat je zelfs als payrolleren vrij goede bescherming hebt in Nederland.

In mijn geval ging het om een restaurant waar ze na twee jaar van me af wilden, omdat het niet goed ging met het bedrijf. Meerdere mensen moesten toen weg. Het payroll bedrijf zei toen tegen iedereen dat zij ons konden ontslaan als we niet akkoord gingen met een vervangende baan bij een van hun andere opdracht gevers (100 kilometer van onze woonplaats). Ik heb toen met de hulp van het UWV er voor gezorgd dat een enkeling in dienst bleef en ik en nog twee anderen een vergoeding kregen van drie maanden (wat we wilden hebben dus).

Bij een ander payroll bedrijf heb ik ooit zelfs automatisch een vast contract gehad, zonder dat iemand van hun het door had. Ik was in totaal al 4 jaar werkzaam via hun, met een 0 uren contract, maar gemiddeld 50 uur per week. Was ook leuk toen dat werk op hield, kreeg een half jaar full time uitbetaald zonder te werken bij hun.

OT: Als je werkgever te belabberd is om je een normaal contract aan te bieden, dan is het misschien tijd om te vertrekken. Aan de andere kant, ook via payroll kan je je recht krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
  • Laatst online: 20-10 20:12
quote:
Dan heb je dus een vast dienstverband met de payroll organisatie? Want die is je werkgever. En daar geldt doorgaans een langere periode onder de uitzend cao's.
Dus zomaar stellen dat je na 2 jaar werken voor hetzelfde bedrijf in Nederland een vast dienstverband hebt klopt niet.

Overigens vind ik ts erg naïef. Gelukkig hebben de tips hier de boodschap doen overkomen.

Waarom wil je überhaupt nog bij dat bedrijf werken? Focus je op je eigen bedrijf, laat je inhuren via je eigen bedrijf of zeg op en zoek een andere baan. Alles behalve deze constructie laten doorgaan.

En als je een gezin hebt vindt ik het onverantwoord om zo veel te werken, maar dat is een zeer persoonlijke mening over het hebben van een gezin en (jonge) kinderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07-10 13:44
Baan opzeggen, eigen bedrijf combineren met studie en daarna verder kijken.

It's dogged that does it

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@talkatoo vervelend deze situatie, maar ik denk dat je al het inkomen kunt opgeven, dus ook uit je eigen bedrijf. Indien je eigen geld hebt, is een hypotheek makkelijker te krijgen, anders ff blijven sparen en rustig kijken voor een woning. Laat je mbt je huidige situatie goed inlichten,en ga niet te hard van stapel mbt woning kopen.

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:35

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

quote:
talkatoo schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:13:
Ben blij na het lezen van jullie reacties dat mijn vreemde gevoel hierbij wel terecht is.

Een aantal tips van jullie zoals vrije dagen in de agenda zetten ben ik al gaan doen: vandaag en morgen heb ik bijvoorbeeld vrij genomen. Vanmorgen hebben we een lego achtbaan gemaakt. :)

Mijn redenatie is vaak: hoe meer ik nu doe hoe rustiger ik het morgen heb. Als je dit alleen elke dag doet heb je het nooit rustig.

Nu nadenken hoe ik het gesprek met werkgever aan ga en hoe ik mijn woorden ga formuleren. Bedankt voor jullie hulp!
Ik weet nog steeds niet wat voor werk je precies doet, maar "vandaag en morgen vrij"??? Het is nota bene Pinksteren! Als je uberhaupt op die dagen werkt, mogen ze wel minimaal dubbel betalen!

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m ¤ 750 all in

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:39
quote:
ardana schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:18:
[...]

Ik weet nog steeds niet wat voor werk je precies doet, maar "vandaag en morgen vrij"??? Het is nota bene Pinksteren! Als je uberhaupt op die dagen werkt, mogen ze wel minimaal dubbel betalen!
Ik denk dat hij doelt op zijn eigen bedrijf. En dan is het goed om vrij te nemen en tijd te maken voor andere zaken.

Zoals het bouwen van een achtbaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talkatoo
Ik doelde inderdaad op mijn eigen bedrijf. Wat voor werk ik precies doe wil ik mij liever niet over uit laten.

Vinden jullie dat ik mag aanhalen dat er iemand anders is aangenomen zonder master? Dat is namelijk een erg aardige collega die ik het gun. Ik wil niet dat hij hierop aangesproken wordt oid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
talkatoo schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:15:
Ik doelde inderdaad op mijn eigen bedrijf. Wat voor werk ik precies doe wil ik mij liever niet over uit laten.

Vinden jullie dat ik mag aanhalen dat er iemand anders is aangenomen zonder master? Dat is namelijk een erg aardige collega die ik het gun. Ik wil niet dat hij hierop aangesproken wordt oid.
Die wordt hier ook niet op aan gesproken. De enige die hier wordt aangekeken is diegene die hem heeft aangenomen. Je mag toch gewoon benieuwd zijn wat hun heeft doen besluiten om hem zonder master wel aan te nemen en met jou deze constructie te doen?
quote:
Wat voor werk ik precies doe wil ik mij liever niet over uit laten.
Makes me even more curious. })

Leoon. wijzigde deze reactie 22-05-2018 18:31 (7%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talkatoo
Members only:

Members only:

talkatoo wijzigde deze reactie 22-05-2018 18:51 (17%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 06:11
Weet je heel zeker dat je er nog langdurig wil werken als je zoiets zo moet afdwingen? De huidige situatie lijkt mij al vrij toxisch en na zoiets denk ik dat het niet bepaald beter wordt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:52

Liveshort

Certified Crazy Person

In eerste instantie hoor ik mijn middelbare-schooldocent Nederlands in mijn achterhoofd weer roepen: Begin in een officiele brief nooit een alinea met 'ik'. Verder inhoudelijk redelijk sumier, is er niet een gesprek met een leidinggevende waar je op terug kunt wijzen ofzo? Iets in de trant van, pas heb ik met die en die gesproken over mijn huidige contract, na wat verder nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat de huidige constructie voor mij niet ideaal is. Blabla gesprek.

Desktop - i7 6700 - GTX 960 4GB ||| Sony S15 - Full HD IPS - Crucial BX200 480 GB ||| Surface RT - Type cover

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

quote:
talkatoo schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:50:
***members only***

***members only***
Ik lees twee dingen: je realiseert je dit nu pas en hebt het er nooit eerder over gehad. En je wilt of meer werken of het zo laten. Althans zo kan het over komen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:44
Niet zo ingewikkeld doen, gewoon: Ik ben niet tevreden over de huidige situatie mbt x, graag op korte termijn een gesprek over y.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ik snap in dit verhaal sowieso niet waarom een master nuttig zou zijn voor dat bedrijf?
Je werkt daar al en aannemende dat je werk goed doet, zul je hetzelfde werk blijven doen.
Zoiets als een master is enkel relevant voor bij een sollicitatie bijvoorbeeld, om een bepaald niveau in te kunnen schatten.
Mochten zij dat toch echt relevant vinden, laat ze dan zelf opdraaien voor de kosten.

Overigens, volgens mij kun je een relevantie studie voor werk aftrekken van de belasting.

Mijn advies zou zijn om voor je eigen bedrijf te gaan, mocht je dat kunnen permitteren.
Dit is namelijk helemaal geen goede start bij een werkgever, dat is vragen naar meer van zulk soort vaagheden in de toekomst.
Weten ze dat je ook een eigen bedrijf hebt?
Dat kan namelijk ook soms voor wat wrijving zorgen.

http://www.oneworldconcepts.com/

• talkatoo
Heb gister een mail verzonden (soortgelijke als hierboven). Dat ik op korte termijn een afspraak wil en dat de huidige contractuele vorm niet meer voldoet.

Vanmorgen mail terug dat we dat kunnen bespreken tijdens mijn functioneringsgesprek over een maand.

Denk dat ik dus het antwoord al weet.

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:39

Rannasha

aka "Species5618"

quote:
talkatoo schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:29:
Heb gister een mail verzonden (soortgelijke als hierboven). Dat ik op korte termijn een afspraak wil en dat de huidige contractuele vorm niet meer voldoet.

Vanmorgen mail terug dat we dat kunnen bespreken tijdens mijn functioneringsgesprek over een maand.

Over een maand is niet "op korte termijn". Ik denk dat je je conclusies kunt trekken.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Inderdaad. Gezellige toko zo.

Iemand voelt zich niet happy in z'n huidige functie, laat je die nog een maand doorploeteren.
Wees dan gewoon eerlijk en zeg waar het op staat. Daar kun je tenminste iets mee.

• SmurfLink
  • Niet online
quote:

Nou die bui zie je in ieder geval alvast hangen. Dan zou ik lekker voor die tijd al gaan verder kijken of je elders wat beters kan vinden. Deze toko gaat niet bepaald netjes met z'n mensen om.

• keesheid
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16-10 11:32
quote:

Waarom vraag je niet om een gesprek op een voor jou betere termijn? Dus deze week, of begin volgende week?

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-10 09:51
quote:

Bellen is vaak persoonlijker, bellen of mailen dat je dit graag deze week, of uiterlijk volgende week, besproken wenst te hebben omdat dit voor jou hoge prioriteit heeft.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:

Inderdaad. Maar ik denk wel dat je even een signaal moet terugsturen. Dit is a) geen perspectief van korte termijn en b) indicatief voor mentaliteit en waardering naar jou toe. Mijn optiek, een antwoord waarin je bedankt voor de reactie, dat je helaas moet concluderen dat het niet in lijn ligt met jouw bericht, dat je je daarom genoodzaakt ziet om alternatieven te wegen en dat je indien nog van toepassing t.z.t. desgewenst de resultaten daarvan zal toelichten tijdens het beoogde functioneringsgesprek. Indien zij verder nog willen reageren dan sta je daar voor open.

Misschien is dit hard, misschien zelfs wat koud. Maar gezien de attitude én de omstandigheden is het echt niet verkeerd om een harder signaal te geven. Ik vrees dat jij en dus jouw positie gewoon geen gewicht heeft omdat men geleerd heeft jou op dergelijke wijze in te schatten. Misschien dat er iets wakker te schudden valt, maar dat kan te vaak enkel met enig schudden.

Wel een opmerking, ik vraag me serieus af of je daar wel zou moeten willen blijven. Loyaliteit is een forte, zo ook de motivatie om ergens werk van te maken, de combinatie daarvan is iets wat elke werkgever zou moeten omarmen al was het maar puur vanuit economisch-zakelijk perspectief. Hier is daar geen sprake van. Wel is het zo dat je het bedrijf nog nooit echt prikkels gegeven hebt om überhaupt dergelijk perspectief naar jou te ontwikkelen.

Het komt dus neer op de afweging of je in deze situatie nog een dosis energie wenst te besteden, of dat je die energie beter elders als munt kunt gebruiken, of dat je een stap terug / opzij zet om in overleg met familie de focus van die energie op eigen bedrijf te leggen.
quote:
Ora et Labora schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:49:
[...]

Bellen is vaak persoonlijker, bellen of mailen dat je dit graag deze week, of uiterlijk volgende week, besproken wenst te hebben omdat dit voor jou hoge prioriteit heeft.
Leuk, maar dossieropbouw gaat boven alles. Schriftelijk. Telefonisch kan in referentie tot berichten, maar dan is in persoon een betere optie. Wel altijd even een verslagje van gebeuren / besproken maken, accorderen en schriftelijk toe laten komen. Even los van de indruk door schriftelijke dossieropbouw geschapen (heel anders als "ach daar hangt hij weer even") is het ook nog eens gewoon netjes, professioneel en te vaak van belang wanneer iemand bij vertrek ineens geconfronteerd wordt met spel van HR of de werkgever zelf. Ik zeg niet dat dit hier het geval kan of zal zijn, maar de statistiek is vrij resoluut.

Virtuozzo wijzigde deze reactie 23-05-2018 14:59 (18%)

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:00
Maar neem aan dat je dus nu geen vakantiedagen hebt, geen pensioensopbouw en andere premies worden betaald en je nog minder krijgt dan dat je in dienst zou zijn?
En dat als je ziek wordt ze ook niks hoeven te betalen?

Jij draagt nu al het risico tegen een ondergewaardeerde beloning

Loyaliteit werkt 2 kanten op. Ik zou ze net voor een spoedje laten weten dat je niet beschikbaar bent omdat je een beter betalende opdracht hebt :)

En die master is kennelijk niet nodig want je mag de werkzaamheden voor ze verrichten.

Als iemand al 5 jaar lang schilder is en dat netjes doet niet in dienst willen nemen omdat ie een verfcertificaat mist is ook kul ;)

wimpie007 wijzigde deze reactie 23-05-2018 14:58 (20%)

quote:
wimpie007 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:56:

Loyaliteit werkt 2 kanten op. Ik zou ze net voor een spoedje laten weten dat je niet beschikbaar bent omdat je een beter betalende opdracht hebt :)
Redelijk signaal ja. Maar als ik dit alles lees dan denk ik dat TS die weg niet in zal slaan. Mijns inziens is het nu ook te laat voor dit soort maatregelen.
quote:
En die master is kennelijk niet nodig want je mag de werkzaamheden voor ze verrichten.
Daar zat ik nog over te denken. Eigenlijk was die situatie al teken aan de wand. Als ik mijn in voeten van een HR dan wel werkgever zelf zou moeten verplaatsen, dan vrees ik dat de essentie een perspectief van makkelijke loonslaaf is. Dat zal niet zo benoemd worden, maar het is navolgbaar. Hier zit voor TS best een les te leren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb het idee dat de TS een enorm hardwerkende medewerker is die niet zo is van het job hoppen en best op z'n plekje zit.
De werkgever, of payroll'er maakt hier gretig gebruik van en dragen alle lusten en geen van de lasten.
Denk ook niet dat dit heel snel zal veranderen.

Ik zou per direct niet meer beschikbaar zijn. Mocht de klant je echt nog nodig hebben kunnen ze je mooi direct inhuren, uurtje factuurtje, je eigen bedrijf waaruit je kan werken heb je al.

Voordeel van payroll is dat je direct weg kan, andere opdracht niet meer beschikbaar en doei :w

Viper® wijzigde deze reactie 23-05-2018 15:04 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
quote:
wimpie007 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:56:

Als iemand al 5 jaar lang schilder is en dat netjes doet niet in dienst willen nemen omdat ie een verfcertificaat mist is ook kul ;)
Daar gingen bij mij dus alle rode vlaggetjes al naar boven
Onzin argument inderdaad.

Helemaal snap ik niet, payrollen is duur.
HEEL DUUR voor een bedrijf.
Reken maar een factor 1.3 extra

B_FORCE wijzigde deze reactie 23-05-2018 15:07 (11%)

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-10 09:51
quote:
Virtuozzo schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:55:
[...]Leuk, maar dossieropbouw gaat boven alles. Schriftelijk. Telefonisch kan in referentie tot berichten, maar dan is in persoon een betere optie. Wel altijd even een verslagje van gebeuren / besproken maken, accorderen en schriftelijk toe laten komen. Even los van de indruk door schriftelijke dossieropbouw geschapen (heel anders als "ach daar hangt hij weer even") is het ook nog eens gewoon netjes, professioneel en te vaak van belang wanneer iemand bij vertrek ineens geconfronteerd wordt met spel van HR of de werkgever zelf. Ik zeg niet dat dit hier het geval kan of zal zijn, maar de statistiek is vrij resoluut.
Ik probeer in dergelijke situaties altijd te bellen, en daar achteraan een mail te sturen met: Zoals zojuist telefonisch besproken.........

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:41
Ik ben wel heel benieuwd wat welk kutbedrijf dit is. Tering zeg. Je moet wel echt een speciaal slag klootzak zijn wil je iemand die direct aangeeft met je te willen spreken omdat hij/zij niet gelukkig is op de manier waarop het nu gaat, te verwijzen naar een datum een maand later en dan ook nog eens een datum waarop eigenlijk een functioneringsgesprek staat.

Niet te geloven

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:02
quote:
Limbeckx schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:19:
Ik ben wel heel benieuwd wat welk kutbedrijf dit is. Tering zeg. Je moet wel echt een speciaal slag klootzak zijn wil je iemand die direct aangeeft met je te willen spreken omdat hij/zij niet gelukkig is op de manier waarop het nu gaat, te verwijzen naar een datum een maand later en dan ook nog eens een datum waarop eigenlijk een functioneringsgesprek staat.

Niet te geloven
Ligt natuurlijk wel aan de bewoording die TS gebruikt heeft

Maar heel erg netjes is het allemaal niet, persoonlijk zou ik mn conclusies trekken en gewoon de uitnodiging voor het functioneringsgesprek vast weigeren, een ontslagbrief overhandigen kost geen uur.

• t_captain
  • Nu online
quote:
B_FORCE schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Daar gingen bij mij dus alle rode vlaggetjes al naar boven
Onzin argument inderdaad.

Helemaal snap ik niet, payrollen is duur.
HEEL DUUR voor een bedrijf.
Reken maar een factor 1.3 extra
Nee. Payrollen betekent gewoon dat je bedrag X overmaakt aan een payollbedrijf

Die stopt 3 tot 5% in zijn zak. Van de rest van de pot betaalt het payrollbedrijf de premies werknemersverzekeringen, inkomensafhankelijke bijdrage ZVW en loonheffing. De rest maakt hij over aan de werknemer.

Hoe hoog X is, dat is daarmee niet vastgesteld. Je kunt evenveel aan de payroller overmaken als je normaal uitgeeft voor een werknemer. Of veel meer. Of minder (dat laatste kan bij CAO zijn beperkt).

• B_FORCE
  • Niet online
quote:
t_captain schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:23:
[...]

Nee. Payrollen betekent gewoon dat je bedrag X overmaakt aan een payollbedrijf

Die stopt 3 tot 5% in zijn zak. Van de rest van de pot betaalt het payrollbedrijf de premies werknemersverzekeringen, inkomensafhankelijke bijdrage ZVW en loonheffing. De rest maakt hij over aan de werknemer.

Hoe hoog X is, dat is daarmee niet vastgesteld. Je kunt evenveel aan de payroller overmaken als je normaal uitgeeft voor een werknemer. Of veel meer. Of minder (dat laatste kan bij CAO zijn beperkt).
I know, de payrol bedrijven die ik ken rekenen wel heel wat meer dan die 3-5%.
Zoals ik al zei is 20-30% niet ongewoon.

• daan!
Het klinkt alsof TS meer een ZZP-er is dan een payroller, aan de hand van wat hij zegt.
Maar hij vertelt in de OP dat hij in dienst is gegaan van een payrollbedrijf.

Voor zover ik het begrijp zijn payrollers wel echt in dienst van het payrollbedrijf, hebben ze recht op vakantiedagen en -geld, en worden ze ook doorbetaald bij ziekte. (vaak met een wachtdag)
Daarnaast is er meer bescherming tegen ontslag (vergeleken met een uitzendkracht) en zou een hypotheek dus misschien wel helemaal niet zo'n probleem zijn.

@talkatoo Ben je in dienst van een payroll bedrijf of ben je ingehuurd als ZZP-er?
quote:
vectormatic schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:29:
Ligt natuurlijk wel aan de bewoording die TS gebruikt heeft

Maar heel erg netjes is het allemaal niet, persoonlijk zou ik mn conclusies trekken en gewoon de uitnodiging voor het functioneringsgesprek vast weigeren, een ontslagbrief overhandigen kost geen uur.
Ik ben benieuwd of er sprake is van een opzegtermijn bij een payrollcontstructie.
Bij een uitzendconstructie is dat vaak niet zo, maar payrollen zit geloof ik net anders in elkaar.
Via CNV:
quote:
Bent u een payrollwerknemer en wil uw payrollwerkgever u ontslaan? Dan moet hij het ontslag vooraf laten toetsen door UWV of de kantonrechter.
Natuurlijk is het nu net andersom, de werknemer wil de werkgever ontslaan.
(althans waarschijnlijk, TS heeft nog geen keuze gemaakt)

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Als hij in dienst is bij de payroller kan hij gewoon ontslag nemen, neem aan dat de opzegtermijn gewoon 1 maand is.

• daan!
quote:
Viper® schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:02:
Als hij in dienst is bij de payroller kan hij gewoon ontslag nemen, neem aan dat de opzegtermijn gewoon 1 maand is.
Dat lijkt mij ook, maar ik opperde het vooral omdat in het topic regelmatig werd voorgesteld om maar plotsklaps te stoppen als er bij de werkgever een deadline of erge drukte is. Dat is dus misschien niet mogelijk. (los van dat het absoluut niet netjes is, ongeacht hoe gierig je werkgever is)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-10 08:48

LankHoar

Professionele amateur

Run Forrest, run!

Indien ik TS was, zou ik direct de payroller contacten en mijn onstlag indienen, en vervolgens het volgende bericht sturen naar het bedrijf:
quote:
Beste [naam],

Het is me duidelijk dat ik niet serieus genomen wordt. Zojuist heb ik mijn ontslag ingediend en per X treed ik uit dienst.

[naam]
Wat een toko zeg.

LankHoar wijzigde deze reactie 23-05-2018 17:13 (3%)

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Ik krijg echt het gevoel dat TS door het bedrijf niet serieus genomen wordt. Dit alleen al zou voor mij genoeg reden zijn om verder te gaan kijken. Niet later, maar zo snel mogelijk.

En dan neem ik alle andere zaken zoals 80uur/week nog niet mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Viper® schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:02:
Daar zit echter nog een punt van onduidelijkheid. TS geeft aan bij het bedrijf via een payroll constructie werkzaam te zijn. Maar als enige. Een bedrijf met een externe payroller voor een enkele werknemer? Zou kunnen, maar wel opmerkelijk. Statistisch gezien is het meer waarschijnlijk dat het bedrijf een eigen payroll mechanisme heeft, maar dan verbonden aan eigen HR/administratie. Vaak zie je zoiets in vorm van een deelonderneming, of lege doos B.V. in participatie.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de contractvorm, en welke partijen daarin genoemd worden. Reden waarom ik het vraag is dat TS al best lang achter de werkgever aan zit, maar vanuit handelen van die werkgever in een uitzonderingspositie gehouden wordt. Als regel is de werkgever geen transitievergoeding verschuldigd als de werknemer op eigen initiatief ontslag neemt. Dit is anders als een werknemer de organisatie verlaat vanwege verwijtbaar handelen of nalatigheid door de werkgever. Daar vallen - afhankelijk van dossieropbouw communicatie en ook payroll mechanismen onder wanneer die niet te herleiden zijn naar een commercieel contract met een dergelijke derde.

Met de hier beschikbare informatie ziet het er niet naar uit dat er sprake is van een dergelijk scenario. Maar de juridische situatie (contract / werkgever / partijen) blijft onduidelijk. Het voelt gewoon alsof TS voor de werkgever (contract? constructie?) gewoon een makkelijk lijdzame goedkope kracht is. Het hele discussiepunt van vakantiedagen blijft ook vreemd, ook bij een daadwerkelijke payroll constructies. Iets anders wat ik mij afvraag is hoe realistisch het eigen bedrijf is als buffer voor / vervanging van dat (payroll?) werkverband. Het is duidelijk dat eigen zakelijke activiteit niet per sé de voorkeur lijkt te genieten, op zijn minst dat het iets is waar sneller overlap persoonlijk/zakelijk is.

Misschien is enige verduidelijking door de TS wel handig.

Hoe dan ook, een beetje proactieve insteek is hier wel op zijn plaats. Ik zou aan TS adviseren het touwtje in handen te nemen, zeer snel signaal / contra signaal te geven en zelf condities en deadline te communiceren. Het is gewoon allemaal onsmakelijk, en ondertussen verliest hij wel steeds meer potentieel - elders zal hij ook beoordeeld worden op ontwikkeling / vorm arbeidsgeschiedenis.

• hjkv
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
quote:
LankHoar schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:13:
Run Forrest, run!

Indien ik TS was, zou ik direct de payroller contacten en mijn onstlag indienen, en vervolgens het volgende bericht sturen naar het bedrijf:

[...]

Wat een toko zeg.
Volledig mee eens. Gewoon kappen met deze onzin. Als ze je echt waarderen als medewerker en je graag willen (wie weet ben je wel onmisbaar :) ), dan kunnen ze dat via jouw bedrijf doen. Uurtje factuurtje. Zijn ze dat zat? Dan moeten ze je maar een mooi contract aanbieden (met opslag uiteraard)
quote:
Beste [naam],

Zojuist heb ik mijn ontslag ingediend en per X treed ik uit dienst. Indien u na X van mijn diensten gebruik wenst te maken, kunt u contact opnemen met Talkatoo BV.

Met vriendelijke groet,
Talkatoo

hjkv wijzigde deze reactie 23-05-2018 17:32 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 16:33
quote:

Ik zou hier niet op antwoorden, de komende maand besteden aan ander werk zoeken/in je eigen bedrijf stoppen en tijdens dat functioneringsgesprek alleen je ontslagbrief inleveren en weglopen. Ontslag per direct, als dat in jouw juridische positie mogelijk is.

Daarna kunnen ze je inhuren via je eigen bedrijf. Tarief wordt dan wel iets anders :)

Je baas neemt je absoluut niet serieus, niet in zakelijk/financieel opzicht en niet in menselijk opzicht. Hoewel ik een optimist ben denk ik niet dat dat gaat veranderen.

migchiell wijzigde deze reactie 23-05-2018 17:36 (5%)

• t_captain
  • Nu online
quote:
B_FORCE schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:47:
[...]

I know, de payrol bedrijven die ik ken rekenen wel heel wat meer dan die 3-5%.
Zoals ik al zei is 20-30% niet ongewoon.
20 a 30% marge bestaat wel, maar dat zijn arbeidsbemiddelaars (recruiters, die ook het project voor je regelen) en geen payrollbedrijven (die alleen de administratieve afhandeling doen).

https://www.payroll-easys...ng-waar-moet-je-op-letten

• talkatoo
Members only:

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
Je stelt dat het logisch is dat ze een master eisen....

Ik heb mijn MBO af gemaakt. Of eigenlijk: Praktijk Diploma Informatica, niveau 2.
Twee jaar geleden heb ik de CEO van een wereldbedrijf van 180'000 man gecoached en overtuigd dat de grootste belemmering voor zijn software ontwikkelaars zit in de organisatie structuur van de holding, niet in de afstemming tussen ontwikkelaars onderling. Op geen enkel moment in dat half jaar coaching is het niet hebben van een master (of überhaupt enige titel) van belang geweest voor de kwaliteit van dit werk of de uitstraling binnen het bedrijf.
En die klus was geen uitzondering. Ik doe ditzelfde werk bij 1 of 2 andere bedrijven ieder jaar weer.

Dat papiertje is van geen enkele waarde. Kennis, ervaring en mindset zijn het enige wat telt. Het papiertje kan helpen de kennis en mindset te ondersteunen maar als je ergens al 5 jaar werkt zegt dat echt helemaal niets.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:53
quote:
Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:26:
Dat papiertje is van geen enkele waarde. Kennis, ervaring en mindset zijn het enige wat telt. Het papiertje kan helpen de kennis en mindset te ondersteunen maar als je ergens al 5 jaar werkt zegt dat echt helemaal niets.
Nieuwe klanten zijn de enige die warm worden van papiertjes, zeker als je erg duur bent kan zo'n papiertje een verkoopargument zijn ten opzichte van de 'ongeschoolde' concurrent.

• Croga
quote:
jadjong schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:59:
Nieuwe klanten zijn de enige die warm worden van papiertjes, zeker als je erg duur bent kan zo'n papiertje een verkoopargument zijn ten opzichte van de 'ongeschoolde' concurrent.
De afgelopen 10 jaar loop ik twee keer per jaar binnen bij een nieuwe klant. Van die, grofweg, 20 nieuwe klanten heeft er precies 1 naar papiertjes gevraagd. De rest heeft er überhaupt niet naar gevraagd, laat staan dat het ook maar de minste invloed op de relatie had...

Zodra je de 30 gepasseerd bent is je papiertje in de meeste branches niets meer waard. Het laatste boek wat je gelezen hebt heeft nog meer invloed op de relatie dan het papiertje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Bij dienstbetrekking is het vaak een ander verhaal dan bij freelance of detachering. Grote organisaties hebben vaak koppelingen tussen functie, salarisschaal en vereist opleidingsniveau.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
talkatoo schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:01:
Members only:
Als het werkelijk zo'n grote / goede werkgever was geweest, dan was de master (HBO dus) opleiding ook totaal geen probleem geweest. ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• wodkabuikje
  • Laatst online: 20-10 11:55
Bij grote bedrijven is dat zeker zo. Ik wil niet zeggen dat je een nummer bent maar de papieren spreken dan meer. Mijn vrouw is meester in rechten en dat was ook eigenlijk de enige eis om aan een bepaalde baan te komen in de verzekeringen.

Zelf ben ik klein werkgever (of ZMPer (Zelfstandige Met Personeel ;)) en opleiding kan me gestolen worden, ik kijk naar de persoon zelf. Ik zie de persoon dagelijks en een directeur bij een grote onderneming komt zich wellicht 1 keer voorstellen en moet gewoon vertrouwen op papiertjes.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-10 08:48

LankHoar

Professionele amateur

@talkatoo erg nobel van je richting je collega's, echter moet je van andere helpen zelf niet de dupe worden. Dan kun je anderen ook niet meer helpen en moet je zelf geholpen worden. Met die 80-urige werkweek van je en de stress omtrent dit hele gebeuren zie ik jou binnen korte tijd wel een burnout krijgen, en dan ben je juist een belasting voor de maatschappij.

Nee, ik zou echt niet langer werken voor zo'n bedrijf. Oh, en het hebben van een master is belangrijk? Dan hadden ze jou die allang (deels) moeten sponsoren i.p.v. je uit lopen wringen.

Maar ja, we praten nu tegen dovemansoren denk ik want je zegt ondanks alle adviezen in die richting dat je toch niet meteen gaat stoppen met werken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
quote:
Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:43:
[...]

De afgelopen 10 jaar loop ik twee keer per jaar binnen bij een nieuwe klant. Van die, grofweg, 20 nieuwe klanten heeft er precies 1 naar papiertjes gevraagd. De rest heeft er überhaupt niet naar gevraagd, laat staan dat het ook maar de minste invloed op de relatie had...

Zodra je de 30 gepasseerd bent is je papiertje in de meeste branches niets meer waard. Het laatste boek wat je gelezen hebt heeft nog meer invloed op de relatie dan het papiertje.
Lekker kort door de bocht, maar hele volksstammen, geschoold en ongeschoold, noemen zich coach, trainer, guru of weet ik veel wat. Heb niet de illusie dat jouw succes leidend is voor hoe de zakenwereld in elkaar steekt......

Een papiertje daar werken mensen hard voor en met zulke opmerkingen schoffeer je enkel. Net zo goed als ik zou zeggen dat je door dom geluk succesvol bent in een beroep dat iedere jandoedel kan beoefenen.
Coaching is namelijk ook een vak apart dus ik weet wel beter.

• Croga
quote:
Hoijong schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:04:
Een papiertje daar werken mensen hard voor
En zoals je hier boven kunt zien is dat ook exact wat ik aan geef: Dat harde werken en de kennis die daarmee vergaart zijn, zijn oneindig veel waardevoller dan het papiertje zelf. En tot een bepaalde hoeveelheid ervaring ook een goede maatstaf voor kennis en mindset. Ben je die bepaalde hoeveelheid ervaring voorbij dan is je ervaring een veel betere maatstaf.

• Hoijong
quote:
Croga schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:10:
[...]

Ben je die bepaalde hoeveelheid ervaring voorbij
Zal ook even selectief quoten.
En hoe bepaal je dat? X jaar in functie y zegt vrij weinig. Een papiertje kan heel veel zeggen. En vice versa.
"Ja ik ben echt een hele goede arts hoor, heb jaren op de cavia van de buren geoefend en heel hard gewerkt."

• Croga
quote:
Hoijong schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:16:
En hoe bepaal je dat? X jaar in functie y zegt vrij weinig. Een papiertje kan heel veel zeggen. En vice versa.
"Ja ik ben echt een hele goede arts hoor, heb jaren op de cavia van de buren geoefend en heel hard gewerkt."
Hoe je dat bepaalt? Exact op dezelfde manier als je dat met een papiertje bepaalt; dat papiertje an sich zegt namelijk ook helemaal niks. Je bepaalt dat door met de persoon te praten.
Uiteindelijk is een papiertje, net als een CV, slechts een hulpmiddel... En we weten wat we zeggen over hulpmiddelen....
"Individuals and interactions OVER processes and tools"

• B_FORCE
  • Niet online
dubbel post

B_FORCE wijzigde deze reactie 23-05-2018 21:32 (90%)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True