Ik heb nu ruim een week mijn Rhinoshield Solid Suit als bescherming en hij bevalt goed.
Ik was de Crash Guard van hun al gewend van mijn Nexus 6P, maar vanwege de glazen achterkant had ik nu gekozen voor de Solid Suit, aangezien deze de achterkant volledig bedekt.
Jammer van de prachtige rode kleur van mijn OP6, maar in gebruik hoef ik wat minder voorzichtig te zijn.
Kwaliteit van de cover is prima. Hij voelt solide (ja, ja) en snug aan. De achterkant heeft een anti-slip feel, wat ook wel fijn en zeker aanvoelt.
Hij past goed strak om de telefoon heen en laat voldoende ruimte voor de 3,5 mm en USB-C aansluitingen, die laatste overigens alleen getest met de originele kabel. Hij laat ook de mic, speaker, fingerprint sensor en camera mooi vrij.
Van voor heeft de cover een mooi opstaand randje welke niet in de weg lijkt te zitten, maar wel het scherm goed vrij houdt, mocht je de telefoon met het scherm naar beneden wegleggen.
Hij zit wel zo strak, dat ik niet weet hoe gemakkelijk je de cover verwijdert. Volgens de summiere gebruiksaanwijzing zou je bij een hoek moeten beginnen en zo de hele cover er af kunnen trekken.
De cover heeft een eigen slider welke over de notification slider van de telefoon gaat en dat werkt meer dan prima. Je hebt veel meer grip door de vorm van de slider, waardoor je veel sneller switcht dan zonder de cover.
Als ik een min-puntje moet noemen, dan is dat de aan/uit knop. Deze zit maar aan een kant van de cover vast, waardoor de knop als het ware kantelt. Omdat deze vrij strak zit, mis je de feedback welke je normaal voelt bij de aan/uit knop. Wellicht dat dit naarmate het gebruik toeneemt wat makkelijker gaat, maar ik heb nu best vaak dat ik niet voel dat de knop wordt ingedrukt, waardoor ik het dus twee keer doe, waarna de camera word opgestart, omdat ik blijkbaar wel al een keer had gedrukt.
Ik heb trouwens voor een witte gekozen. Wordt redelijk snel vies, maar een vochtig doekje maakt de boel snel weer schoon.
Al met al een prima side/back cover voor de OP6.
Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic