[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 30.940 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Huh geen verplichte pitstop? Waarom heb ik dat gemist bij de uitslag van de poll? Dat vind ik (wederom) toch wel spijtig. Dat maakt het testen van de auto's nog intensiever. Niet alleen kijken wat me goed ligt of snel is maar dan ook rekening houden met slijtage en benzine verbruik.

Goed daar kom ik dan wel tijdens de race achter want ik heb echt geen tijd om dat ook nog te testen.

We hadden toch wel hopelijk 1 fixed auto voor het hele seizoen per speler?

[ Voor 70% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2018 18:55 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 19:34
Phusebox schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:48:

We hadden toch wel hopelijk 1 fixed auto voor het hele seizoen per speler?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dus met andere woorden als je niet acht uur per race tijd hebt om auto's te testen heeft het eigenlijk weinig zin om mee te doen.

Misschien moet ik een sub competitie opzetten met de klasse van vorig seizoen en wat langer met een zelfde set auto's doen. Maar goed ik ben een uitzondering begrijp ik met maar drie uurtjes game tijd per week ongeveer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:37
We zijn er klaar voor :). Alleen de tijd nog wat verbeteren :'( Maar we gingen van een 2.11 > 2.09 > 2.06.7 > 2.06.02 dus met nog een ruime week moet dat goed komen.

De auto is al klaar

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/f2R3Qd/auto.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/e85xkd/auto_achter.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Disarmed070 op 17-05-2018 19:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jordy8
Phusebox schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:08:
[...]

Dus met andere woorden als je niet acht uur per race tijd hebt om auto's te testen heeft het eigenlijk weinig zin om mee te doen.

Misschien moet ik een sub competitie opzetten met de klasse van vorig seizoen en wat langer met een zelfde set auto's doen. Maar goed ik ben een uitzondering begrijp ik met maar drie uurtjes game tijd per week ongeveer.
Ach het valt wel mee. Nu in het begin is het veel rijden om te kijken welke auto je het fijnst vind. Daarna is het per baan gewoon een paar rondjes rijden en je weet wel ongeveer wat je moet doen.

Ik snap niet zo goed waarom alles zo zwaar weegt bij jou. Het is maar een spelletje en we proberen gewoon een leuke race te hebben. Als je eerste wordt is het leuk, maar je hebt er verder niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Pff het is wel moeilijk kiezen als je in first person view rijdt. Wat zitten er veel onbruikbare cockpit views bij zeg.

Weet niet wat iedereen er zo fijn aan vindt maar de ZR1 is voor mij echt een ramp om mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
Disarmed070 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:12:
We zijn er klaar voor :). Alleen de tijd nog wat verbeteren :'( Maar we gingen van een 2.11 > 2.09 > 2.06.7 > 2.06.02 dus met nog een ruime week moet dat goed komen.

De auto is al klaar

[afbeelding]

[afbeelding]
Racen met een emmertje kip naast je? 8)

Ik hou het maar weer simpel met een kleurtje en m'n startnummer denk ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disarmed070
Jordy8 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:39:
[...]

Racen met een emmertje kip naast je? 8)

Ik hou het maar weer simpel met een kleurtje en m'n startnummer denk ik
:) Logo gemaakt voor de All About the benjamins Achievement.

Maar wil deze wel voor je aanpassen met race nummer :9

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dYD6Dy/Politie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
kleefei schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Potverdrie... Ik had wel enigzins moeite met de jaguar. Snelle auto, maar wel heel gevoelig.
Is dit een "clean lap" of een "@rhwerkman clean lap" ;) ;)

Gister avond nog even met een auto gereden.
Ik heb wel interessante data betreffende de stops en banden.
Zeker nu we in S3 geen verplichte pit stop hebben zou dit wel eens een heel spannend seizoen kunnen worden. :+
Zelf had ik geen moeite met de Jag, maar ik speel met een controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2x een 2:02,hoog in de sheet gezet... Begin me beetje zorgen te maken over of ik daadwerkelijk 1 auto voor het hele seizoen ga kiezen of dat het elke track wisselen wordt.

Nou ja, er is nog wat tijd om te testen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
MAX3400 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:40:
2x een 2:02,hoog in de sheet gezet... Begin me beetje zorgen te maken over of ik daadwerkelijk 1 auto voor het hele seizoen ga kiezen of dat het elke track wisselen wordt.

Nou ja, er is nog wat tijd om te testen...
Met die tijden ben ik toch wel geïnteresseerd hoe hoog de banden slijtage is? Wat als ik “sneller” wil gaan gaat alles piepen (dus veel slijtage). Ik zit nu zelf met 15 ronde op 30% (dus complete race ±60%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disarmed070 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:50:
[...]

Met die tijden ben ik toch wel geïnteresseerd hoe hoog de banden slijtage is? Wat als ik “sneller” wil gaan gaat alles piepen (dus veel slijtage). Ik zit nu zelf met 15 ronde op 30% (dus complete race ±60%)
8)7 zo weinig? Vanmiddag zaten we rond de 4% per rondje aan banden. En ook nog eens hetzelfde percentage aan benzine. Dus grote kans/gok dar het gros van het veld een pitstop moet gaan maken.

Als je met jouw slijtage lage 2:03 kan rijden, maak je een goede kans om de race te winnen want blijkbaar zijn pitstops niet aa je besteed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theAlchemist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 19:47
Zo met die Corvette rij ik echt met gemak sneller en zonder glijden vergeleken met alles (behalve de Nissan) wat ik tot nu toe heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
MAX3400 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:00:
[...]

8)7 zo weinig? Vanmiddag zaten we rond de 4% per rondje aan banden. En ook nog eens hetzelfde percentage aan benzine. Dus grote kans/gok dar het gros van het veld een pitstop moet gaan maken.

Als je met jouw slijtage lage 2:03 kan rijden, maak je een goede kans om de race te winnen want blijkbaar zijn pitstops niet aa je besteed :)
Dit is interessante informatie (dus eigenlijk gewoon een grote rekensom) ik zat gisteren met 15 ronde op 32% voor en 26% achter (alleen niet op de benzine gelet) maar ga binnenkort wel 29 ronde rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Disarmed070 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:06:
[...]

Dit is interessante informatie (dus eigenlijk gewoon een grote rekensom) ik zat gisteren met 15 ronde op 32% voor en 26% achter (alleen niet op de benzine gelet) maar ga binnenkort wel 29 ronde rijden
Zat vanmiddag na 15 rondjes op 60% voor dacht ik.

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Maar voor mijn beeld (eerste keer dat ik mee doe met een online race van meer dan 7 ronde)
Jullie rijden b.v. 2.02.100. Rijden jullie dan 20 ronde de tijd van 2.02.xxx of is het een kwalificatie ronde (tijd)
Neem aan dat de eerste 6 ronde verkeer aanwezig is en de laatste rondes de banden er aan gaan

[ Voor 18% gewijzigd door Disarmed070 op 17-05-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dit zijn snelste cleane laps, sommigen zullen daar constanter in zijn maar voor mij: Snelste tijd nu is een 2:04 clean, gemiddeld over 10 ronden met slijtage ongeveer een seconde per ronde meer.
Er vanuitgaande dat ik geen grove fouten maak (geen rewind in multiplayer helaas >:) )
En dan heb ik na een halve ronde de AI wel ingehaald want die staan praktisch stil de eerste twee bochten dus dat telt nauwelijks mee.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 17-05-2018 23:26 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
mr.paaJ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:24:
Dit zijn snelste cleane laps, sommigen zullen daar constanter in zijn maar voor mij: Snelste tijd nu is een 2:04 clean, gemiddeld over 10 ronden met slijtage ongeveer een seconde per ronde meer.
Er vanuitgaande dat ik geen grove fouten maak (geen rewind in multiplayer helaas >:) )
En dan heb ik na een halve ronde de AI wel ingehaald want die staan praktisch stil de eerste twee bochten dus dat telt nauwelijks mee.
Ok bedankt voor de uitleg. Ik kijk zeer uit naar de race. Gezien de tijden, wie ik gezien heb zal ik eindigen in de achterhoede. Maar heb online de mooiste gevechten gehad op plek 10 t/m 14 :) (wel in de C en E klasse).

Maar vooral in deze klasse gaan er fouten gemaakt worden. (te vroeg op het gas en zo)

[ Voor 5% gewijzigd door Disarmed070 op 17-05-2018 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Disarmed070 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:17:
Maar voor mijn beeld (eerste keer dat ik mee doe met een online race van meer dan 7 ronde)
Jullie rijden b.v. 2.02.100. Rijden jullie dan 20 ronde de tijd van 2.02.xxx of is het een kwalificatie ronde (tijd)
Neem aan dat de eerste 6 ronde verkeer aanwezig is en de laatste rondes de banden er aan gaan
Zoals @mr.paaJ aangeeft zijn dit de snelste training tijden per persoon. Meestal bij mij is het onderlinge verschil van mijn rondes maximaal een halve seconde wanneer ik mijn eigen tempo kan rijden.

Gisteren heb ik met de Corvette ZR1 15 ronden gereden waarvan er ik er uiteindelijk 6 of 7 onder de 2:03 heb gereden (snelste 2:02,644). De rest 2:03 laag (even de openingsronde niet meegeteld).

Wat ik met de Corvette heb gemerkt is dat ik de eerste 7/8 ronden steeds sneller ga, daarna kreeg ik een dipje in mijn rondetijden, leek alsof de banden dan even minder waren aangezien de auto iets meer gleed. Vanaf ronde 13 was er weer een keerpunt en kon ik weer sneller.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omgerekend tik ik 26 miljoen per jaar af 8) Zeg maar, wat @Phusebox tekort komt voor de openstaande levelling-rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:47:
[...]

Omgerekend tik ik 26 miljoen per jaar af 8) Zeg maar, wat @Phusebox tekort komt voor de openstaande levelling-rewards
Hoe krijg je eigenlijk meer geld per keer? Snap niet zo goed hoe je aan die punten komt om een tier omhoog te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordy8 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:51:
[...]

Hoe krijg je eigenlijk meer geld per keer? Snap niet zo goed hoe je aan die punten komt om een tier omhoog te gaan.
Voor elke game kan je openklikken welke "eisen" je moet voltooien. Dan krijg je dus meer punten en gaan je Tiers omhoog. Bijvoorbeeld, doe 100 Clean Passes in FM6 of rij 10.000km in FH3.

Op dit moment betaalt de allerhoogste Tier 500K per week uit.

/edit: plaatje...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/46pTkMl.png

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2018 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Voor elke game kan je openklikken welke "eisen" je moet voltooien. Dan krijg je dus meer punten en gaan je Tiers omhoog. Bijvoorbeeld, doe 100 Clean Passes in FM6 of rij 10.000km in FH3.

[afbeelding]
Daarover gesproken, ik kreeg gisteren 50 achievement points: "Annoy an old man" :>

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:57:
[...]

Daarover gesproken, ik kreeg gisteren 50 achievement points: "Annoy an old man" :>
Kreeg je die gisteren pas :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

Gister eindelijk een Porsche binnen gekregen waar ik dit seizoen iets aan heb: de 997 RSR _/-\o_
Vooralsnog niet de auto waar ik het snelste in ben maar liefde maakt blind zullen we maar zeggen.

Ook maar eens begonnen aan een livery (of iets wat er op moet lijken) :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:47:
[...]

Tja ik heb dan ook amper achievements want ik speel nauwelijks (single player). Ben pas net begonnen aan het tweede seizoen of tier of hoe het ook heet in Forza 7.

En dan nog de achievements die ik wel heb gehaald maar nooit gekregen... buggy software.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:15
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:53:
[...]

[afbeelding]
500k ja, krijg toch echt op het hoogste niveau maar 425k per week

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
ppffrt, kom ik eraan met mijn 125k per week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
darkkingll schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:26:
ppffrt, kom ik eraan met mijn 125k per week..
Ik ook. Al heb ik het niet perse meer nodig ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Mjah, ik heb atm 400k geloof ik, geef teveel geld uit aan lootboxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lang weekend dus maar eens een uurtje spenderen ofzo aan een leuke Freeplay met een berg knaken-kaartjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:48
Tijn96 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:11:
Gister eindelijk een Porsche binnen gekregen waar ik dit seizoen iets aan heb: de 997 RSR _/-\o_
Vooralsnog niet de auto waar ik het snelste in ben maar liefde maakt blind zullen we maar zeggen.

Ook maar eens begonnen aan een livery (of iets wat er op moet lijken) :+
Hoe heb jij deze gekregen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

mannetje19 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:22:
[...]

Hoe heb jij deze gekregen? _/-\o_
Bij die 5de tier van de singeplayer campagnes kun je een showcase doen met een 997RSR op road america en daarna krijg je m :)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:41
@MAX3400 Misschien is het je ontschoten, maar ik heb nog geen startnummer. Of moet ik dat aan iemand anders vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:28
MariusV schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:59:
@MAX3400 Misschien is het je ontschoten, maar ik heb nog geen startnummer. Of moet ik dat aan iemand anders vragen?
Hoi @MariusV , welk nummer zou je willen hebben?
Als je de startpost opent zie je de nummers die bezet zijn, verder heb je een vrije invulling! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
89 dan graag :)

Nu nog mijn best doen op een livery, kijken of ik een headset aan de praat krijg op mijn HTPC en definitief een auto kiezen..

De ford GT heb ik nooit gekregen, omdat ik die 300 Miles niet heb gedaan. Is die auto de moeite waard?

Ik rijd nu het strakst in de Chevy C7 en Mclaren en de BMW's. 2.03767 is tot nu toe het snelst, met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:28
MariusV schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:16:
89 dan graag :)

Nu nog mijn best doen op een livery, kijken of ik een headset aan de praat krijg op mijn HTPC en definitief een auto kiezen..

De ford GT heb ik nooit gekregen, omdat ik die 300 Miles niet heb gedaan. Is die auto de moeite waard?

Ik rijd nu het strakst in de Chevy C7 en Mclaren en de BMW's. 2.03767 is tot nu toe het snelst, met controller.
Ik heb de sebring 300 ook nog niet gedaan, maar ik wil hem nog wel gaan doen.

Als je wellicht ook nog je Gamertag door kan geven, dan kan @MAX3400 jouw scorekaart compleet maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
Had ik eerder al in een PB doorgegeven, maar .. M en B.

Het kan niet makkelijker ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mocht je nog geen keuze hebben gemaakt in wat voor auto (of misschien wel meerdere auto's) je gaat rijden en je hebt geen zin om voor elke auto een livery te maken... Maak dan voor 1 auto een livery en sla elke kant op als een layer group. Selecteer dus alle plaatjes etc aan 1 zijde en dan Save as layer group. Als je dit doet voor beide zijkanten, je top/hood en je rear en front bumper dan kan je ze zo makkelijk weer laden op een andere auto. Het enige wat je dan zou moeten doen is alles weer even netjes op zn plek zetten, afmetingen van auto's verschillen nog wel eens..

Ik heb zelf ook even zitten spelen, basis is er, nu finetunen:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ghf23y/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
NLRev0lution schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:27:
Mocht je nog geen keuze hebben gemaakt in wat voor auto (of misschien wel meerdere auto's) je gaat rijden en je hebt geen zin om voor elke auto een livery te maken... Maak dan voor 1 auto een livery en sla elke kant op als een layer group. Selecteer dus alle plaatjes etc aan 1 zijde en dan Save as layer group. Als je dit doet voor beide zijkanten, je top/hood en je rear en front bumper dan kan je ze zo makkelijk weer laden op een andere auto. Het enige wat je dan zou moeten doen is alles weer even netjes op zn plek zetten, afmetingen van auto's verschillen nog wel eens..

Ik heb zelf ook even zitten spelen, basis is er, nu finetunen:

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Nog andere tips, of een plek waar er iets te leren valt over het maken van een livery? Ik kom meestal niet verder dan een kleur en een streep of afbeelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jordy8 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:52:
[...]

Ziet er goed uit! Nog andere tips, of een plek waar er iets te leren valt over het maken van een livery? Ik kom meestal niet verder dan een kleur en een streep of afbeelding.
Lekker cliché maar, begin simpel..

Persoonlijk vind ik dit een van mn betere livery's en zoals je ziet is het maar een paar vinyl shapes, het enige wat buiten beeld valt is mn naam:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/de8uYy/image.png

Het moet je smaak zijn, maar simpeler kan niet (een van mn eerste livery's):
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cAKnLd/image.png

Er valt ook genoeg te lenen zowel qua shapes als livery's online.

[ Voor 15% gewijzigd door NLRev0lution op 18-05-2018 17:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Om mogelijk anderen ook tot ideeën te brengen, hierbij mijn livery tot zover :) :
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mVROty/front.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mATE0d/rear3.png
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bDFu0d/side.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Tekst is ook zo'n hel in die editor. Ale letters los... Wie verzint zoiets.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:40:
Turn10 dacht waarschijnlijk; Laten we het onze @Phusebox eens lekker moeilijk maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijdelingse vraag: rivals is ruk in FM7 maar als ik op Silverstone leaderboards kijk, zijn tijden onder de 2 minuten zonder tune mogelijk.

Hoe kan ik in hemelsnaam zo iemand als ghost instellen????
MariusV schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:59:
My bad; ik moet iets meer lezen maar dat is wat minder aandachtig de laatste dagen. Zal in ieder geval dit (langere) weekend even met een stofkam door het topic & DM's gaan en waar nodig de startpost updaten etc. etc. etc. Oh, en ik moet nog steeds een auto uitkiezen en een livery maken en maandag de tuinman spreken en volgende week mijn rijbewijs vernieuwen en dan ooook nog eens #papegaai tevreden houden hier.

[ Voor 61% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:39:
Zijdelingse vraag: rivals is ruk in FM7 maar als ik op Silverstone leaderboards kijk, zijn tijden onder de 2 minuten zonder tune mogelijk.

Via de leaderboard naar die persoon gaan en vervolgens "set rival" selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:44:
[...]

Via de leaderboard naar die persoon gaan en vervolgens "set rival" selecteren?
Is not there... Of ik zie het niet... Net zo min als Mw. MAX3400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:46:
[...]

Is not there... Of ik zie het niet... Net zo min als Mw. MAX3400...
In het scherm waar je de verschillende rivals kan selecteren druk je op Y voor de leaderboards, ga bijvoorbeeld naar numero uno en selecteer daar via het submenu "set rival". Op die manier kon ik ook zien hoe die Rossi de Radical over SPA heen jaagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:39:

[...]

My bad; ik moet iets meer lezen maar dat is wat minder aandachtig de laatste dagen. Zal in ieder geval dit (langere) weekend even met een stofkam door het topic & DM's gaan en waar nodig de startpost updaten etc. etc. etc. Oh, en ik moet nog steeds een auto uitkiezen en een livery maken en maandag de tuinman spreken en volgende week mijn rijbewijs vernieuwen en dan ooook nog eens #papegaai tevreden houden hier.
Kan niet. Ze hebben gister wel bekend gemaakt dat de hele Rivals op de schop gaat.

Die tijden zullen waarschijnlijk gewoon met tune gezet zijn, alleen als de tune niet geshared is kun je het niet op de leaderboards zien.

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:40:
Als de een tekst wilt maken moet je gewoon een vinylgroep aanmaken. Hierin is een raster waardoor alles netjes gelijk komt. Tevens groot voordeel je kan het vaker gebruiken.

Voorbeeld Naam

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cLb1y8/naam.jpg

Voorbeeld nummer

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dEr6WT/naam2.jpg

En een stapje verder

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gBrUko/naam3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb al moeite twee vlakken op elkaar aan te laten sluiten... laat staan dit... en dat voor iemand die ontwerper is :X

Maar eh kudos.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 18-05-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Als ik dat op de xdoos voor mekaar wil krijgen moet ik denk ik een sabbatical nemen. Knap werk hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44
Jullie zijn druk bezig met liveries en ik zit me een partij te vechten om die autos op de baan te houden :(

de dodge krijg ik zonder stability control helemaal de baan niet over en kom ik met stability control aan net aan aan de 2:16 de m6 heb ik net gereden en zit ik met stability control aan op de 2:12.458

wordt een zwaar / niet leuk season lijkt er niet op dat het vorige season me veel verbetering in rijkunst heeft opgeleverd

[ Voor 16% gewijzigd door bifi_G60 op 18-05-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bifi_G60 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:32:
Jullie zijn druk bezig met liveries en ik zit me een partij te vechten om die autos op de baan te houden :(

de dodge krijg ik zonder stability control helemaal de baan niet over en kom ik met stability control aan net aan aan de 2:16 de m6 heb ik net gereden en zit ik met stability control aan op de 2:12.458

wordt een zwaar / niet leuk season lijkt er niet op dat het vorige season me veel verbetering in rijkunst heeft opgeleverd
Ik heb geen tijd voor beiden dus troost je wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Als je tijd/zin hebt wil ik dadelijk best samen in een lobby gaan om samen te rijden. Wellicht kan ik je helpen een paar sec te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evt een filmpje posten voor tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
Nou ik heb meer moeite om sowieso die autos op de baan te houden , RWD is echt wel een dingetje om te leren zonder tc en niet direct op het gas te stampen.

@mr.paaJ er staan een mooie bmw 125i , en een bugatti chiron op de ah als je nog op zoek bent naar new wheels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Heb je de Audi al geprobeerd? Die is wat vriendelijker met de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disarmed070
bifi_G60 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:53:
Nou ik heb meer moeite om sowieso die autos op de baan te houden , RWD is echt wel een dingetje om te leren zonder tc en niet direct op het gas te stampen.

@mr.paaJ er staan een mooie bmw 125i , en een bugatti chiron op de ah als je nog op zoek bent naar new wheels
Wel leuk om te weten dat b.v. de GT-R in het echt 8 ABS en 12 TC standen heeft. Deze auto's hebben allemaal standaard ABS en TC

Info https://www.gt-report.com...is-nissan-gt-r-nismo-gt3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bifi_G60 de Dodge is ook vrij vriendelijk qua uitkomen van bochten maar wel ietsjes "zwaarder" qua afremmen en insturen dus tijdig acteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik kom echt niet aan die tijden van jullie welke auto ik ook neem of wat ik ook doe... Ik was wel gewend een seconde langzamer te zijn maar nu zit het al op dik twee. Laat staan dat ik naar de snelste kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:06:
Ik kom echt niet aan die tijde van jullie welke auto ik ook neem of wat ik ook doe... Ik was wel gewend een seconde langzamer te zijn maar nu zit het al op dik twee. Laat staan dat ik naar de snelste kijk.
Traction control en sim steering uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
NLRev0lution schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:07:
[...]

Traction control en sim steering uit?
Nee en ja. Zonder traction control kan ik geen enkele bocht nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:08:
[...]

Nee en ja. Zonder traction control kan ik geen enkele bocht nemen.
Oefen maar zonder.. Je bent volgens mij een van de weinige met traction control aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

@bifi_G60 ik heb ze gevonden, nu kun je wel weer wat leuks kopen denk ik :p

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
NLRev0lution schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:09:
[...]

Oefen maar zonder.. Je bent volgens mij een van de weinige met traction control aan..
Ik geloof er weinig van dat het veel scheelt. Heb het op Spa o.a. geprobeerd. Rondes die naar mijn idee vrijwel perfect gingen waren nagenoeg gelijk aan de tijden met TCS. Als het al wat scheelt dan misschien een halve sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik geef het op. De eerste rondjes in deze klasse waren een teken aan de wand. Afgelopen dagen alles opzij gezet om maar te kunnen oefenen.

Meer dan 100 rondjes verder ben ik nog nergens. Dit gaat niks worden. Vind de auto's ook gewoon helemaal niet leuk om mee te rijden. Veel te log en zwaar voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disarmed070
Misschien leuk voor de info.
Ik heb een race gedaan van 29 ronde tegen de onverslaanbare AI.
De banden gingen perfect. Na 24 ronden was dat 55% (dus nog goed te besturen)
Maar na 24 ronden was de benzine op. (Nissan GT-R)

Er waren 2 AI auto’s (Lamo LP 570-4 Super) die door gingen tot ronden 28
maar gingen toen ook de pits in en zaten op een tijd van 2.08.

De pits stop tot weer gas geven was 41sec
(ging de pits in op ronde 24 dus weet niet of de pits stop korter is in ronde 15 i.v.m. hoeveelheid benzine)

Mijn ronde tijd was 2.05.7. Weer 0.4 sec minder :) dan woensdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Disarmed070 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:12:

(ging de pits in op ronde 24 dus weet niet of de pits stop korter is in ronde 15 i.v.m. hoeveelheid benzine)

Wtf, ik zat op einde rondje 17 op 78% slijtage, vervolgens in het laatste rondje ook weer op 60 geloof ik. Dat was met de Jaguar.

Ik zat op 1 difficulty lager dacht ik. Sommige van de AI reden ook bij mij door tot ronde 28, echt bizar.

Tijden van de AI zijn niet heel erg relevant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Disarmed070 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:12:

Je hebt niet gewonnen neem ik aan met die tijden? Met zulke tijden win ik net op Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:23:
[...]

Je hebt niet gewonnen neem ik aan met die tijden? Met zulke tijden win ik net op Pro.
Ik was gewoon 1ste in de race. nummer 2 zat 3 seconden achter me. en kreeg daarna 400k (met VIP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:23:
[...]

Je weet dat Forza ook aardig aan 'Mario kart' rubberbanding doet? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AI gaat echt als een slak door de eerste paar bochten.. Ik heb de helft op een ronde gezet :+

Kreeg overigens 420K.

[ Voor 11% gewijzigd door NLRev0lution op 18-05-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
SinergyX schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:27:
[...]

Je weet dat Forza ook aardig aan 'Mario kart' rubberbanding doet? :P
Vooral de laatste paar ronde doet de AI soms wat raar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
NLRev0lution schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:28:
De AI gaat echt als een slak door de eerste paar bochten.. Ik heb de helft op een ronde gezet :+

Kreeg overigens 420K.
Op deze baan staan ze in bocht 3 van de eerste ronde allemaal bijna stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Forza is bij mij altijd als ik niet na de eerste ronde op P1 lig is het daarna onmogelijk nog te halen. Ben daarom dan ook nooit verder dan Pro gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:31:
Forza is bij mij altijd als ik niet na de eerste ronde op P1 lig is het daarna onmogelijk nog te halen. Ben daarom dan ook nooit verder dan Pro gekomen.
Dat is in deze Forza niet omdat je kiezen voor lang en extra lang. En dan is er genoeg tijd om netjes in te halen. In een race van 3 ronde. (Kort dus) is het lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
@MAX3400 no worries, doe wat belangrijk is. Ik
ga even uit van nr 89, dan komt het wel goed. Kijk maar even wanneer je tijd hebt👍🏼

@ Ghost; ja dat is kak. Ik kwam vandaag niet onder de 2.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Disarmed070 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:37:
[...]

Dat is in de Forza niet omdat je kiezen voor lang en extra lang. En dan is er genoeg tijden om netjes in te halen. In een race van 3 ronde. (Kort dus) is het lastig
Zelfs dan heb ik het nog. Met races van tien rondes als ik dan twee of drie rondjes er over doe om in te halen ligt de eerste al mega ver voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
Phusebox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:42:
[...]

Zelfs dan heb ik het nog. Met races van tien rondes als ik dan twee of drie rondjes er over doe om in te halen ligt de eerste al mega ver voor.
Dat is wel apart. want in GoT Racing League seizoen 2. ging je volgens mijn best wel heel erg goed (volgens mijn 6de aan het einde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor degene die het iets boeit.
Zojuist heb ik 29 ronden gereden, intentie was om te finishen zonder pitstop.
De eerste 8/9 ronden heb ik racetempo gereden waarna ik besefte dat het brandstofverbruik dan te hoog lag.

Vanaf ronde 9 t/m ronde 26 gespaard waarna ik met nog 6% fuel de pit in reed.
Banden waren op dit moment 68%.

De ronden die ik heb gespaard verloor ik 0,5 tot 1,3 seconde per ronde op mijn snelste tijd (2:02,65x).
Als ik de hele race zou sparen, zou ik dus +/- 1 seconde per ronde verliezen, wat uitkomt op 29 seconden.

Een pitstop (inrijden/stoppen/uitrijden), kost meer dan dit.

Als ik mijn snelste tijd pak, en ik hier 1 seconde bovenop tel en dit vermenigvuldig maal het aantal ronden, kom ik uit op 00:59:46. (Heb even 2 minuut en 4 seconde gepakt).

Uiteindelijke racetijd inclusief pitstop: 1 uur en ~20 seconden.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoksbrood op 19-05-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Ben benieuwd hoe dat uitpakt. Ik ga gewoon vol gas de hele race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
NLRev0lution schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:38:
Van het weekend ga ik eens gek doen en een full race oefensessie houden op Silverstone, zijn er meer die zo gek zijn? Eens kijken wat de Fuel en Tires doen en hoeveel pitstops nodig zijn :p

Ik gok dat het de zaterdag gaat worden, tijdstip nog nader te bepalen.
al een idee hoe laat ? dan ga ik even vrij vragen bij " de baas " :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Stoksbrood mooie berekening maar ik mis je brandstofverbruik per ronde. Je gemiddelde tijd is sowieso anders dan een flink aantal rijders dus met of zonder pitstop dus ik zou niet helemaal jouw theorie begrijpen als jij niet wil pitten.

Vergeet ook niet dat, afhankelijk van de startpositie, je ook al enkele ronden bezig bent om mensen netjes in te halen en/of je positie verdedigen. Ongetwijfeld kost je dat in slijtage / verbruik / tijd ook een sloot met seconden.

We'll see

/edit: startpost aangepast met actieve en "retired" drivers.
@MariusV sta je nu goed in de lijst?
@Riqy & @Rotaderp2 hadden jullie uberhaupt nog interesse om te rijden?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:31:
@Stoksbrood mooie berekening maar ik mis je brandstofverbruik per ronde. Je gemiddelde tijd is sowieso anders dan een flink aantal rijders dus met of zonder pitstop dus ik zou niet helemaal jouw theorie begrijpen als jij niet wil pitten.

Vergeet ook niet dat, afhankelijk van de startpositie, je ook al enkele ronden bezig bent om mensen netjes in te halen en/of je positie verdedigen. Ongetwijfeld kost je dat in slijtage / verbruik / tijd ook een sloot met seconden.
Ga er maar van uit dat ik zelf ook netjes een pitstop maak, het is en blijft een redelijk risico. Het was meer om te kijken of het mogelijk zou zijn :).

Brandstof verbruik kon ik in de tragere rondes (+/- 1,3 seconden trager) terugdringen tot 3%.

Ronden die bijvoorbeeld 0,5 seconden trager waren zaten net iets boven de 3,5% meen ik.
Het verbruik mag 3,44% per ronde zijn (100/29=3,448).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Stoksbrood interessante gegevens; geen idee of ik de moeite wil/ga nemen om dit te testen. Ben er ook nog steeds niet uit welke wagen ik ga rijden; de Z4 vind ik niet snel genoeg, de GTR te twitchy, de Corvette te zwaar/log en de Dodge lijkt smerig om te gaan met de voorbanden.

Denk dat ik de BMW van afgelopen seizoen maar ga tunen naar R833 en daarmee rijden :S

/edit: voor de smaakmakers onder ons; als je benzine op is, is het ook echt op. Kwam ik pas achter toen ik op LeMans langs de pit-entry scheurde en een waarschuwing kreeg dat mijn benzine laag was. Dat klopte; ik heb de ronde kunnen rijden tot ongeveer de Porsche Curves. Vanaf daar heeft @NLRev0lution me moeten duwen naar de finishlijn.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2018 17:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56
De GTR is lastig te designen, teeering.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nsFglcvh.png

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
Net met de #45 Flying Lizard 911 GT3-RSR gereden, die vind ik wel heel fijn rijden alleen kan ik die niet kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bifi_G60 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:02:
Net met de #45 Flying Lizard 911 GT3-RSR gereden, die vind ik wel heel fijn rijden alleen kan ik die niet kopen :(
Dat is toch een Showcase auto uit de Career? Die moet je winnen inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
Kunnen we de regel over liveries niet afschaffen dan kan ik hem huren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bifi_G60 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:54:
[...]

al een idee hoe laat ? dan ga ik even vrij vragen bij " de baas " :P
Oef, ja ik kan nog wel.. Heb even heerlijk op de bank gelegen met mn verkouden hoofd.. Was iets langer dan gepland zeg maar. Even een uurtje werd al snel 4 uur..

Daarnaast snap ik echt niet hoe men aan banden sparen kan denken :+ Heb zowel met de Jag als de Merc een volle race lengte (incl AI, onverslaanbaar mn achterste :+ ) gereden en beide auto's zaten eind rondje 17 op 78% slijtage, en beide auto's zaten op het einde van de race wederom op 60%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bifi_G60
Nou volgens mij staat Monopoly beneden op de tafel .. maar heb net nog wat rondjes met de Audi gereden en ook al bent ik 5 seconden langzamer dan ieder ander zal dat hem wel moeten worden. Krijg ik tenminste een beetje normaal de bocht door

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bifi_G60 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:55:
Nou volgens mij staat Monopoly beneden op de tafel .. maar heb net nog wat rondjes met de Audi gereden en ook al bent ik 5 seconden langzamer dan ieder ander zal dat hem wel moeten worden. Krijg ik tenminste een beetje normaal de bocht door
Als je van het weekend nog een keer tijd heb.. laat maar weten, gaan we even oefenen. Zullen ongetwijfeld ook nog andere liefhebbers zijn die mee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh, Monopoly!!! Zullen we dat eens gaan spelen ipv Forza???

Wordt trouwens nog wat met trainen want State of Decay 2 is ooook erg verslavend!!

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
MAX3400 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:14:

Wordt trouwens nog wat met trainen want State of Decay 2 is ooook erg verslavend!!
Heb hem wel op de Xbox 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bifi_G60 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:27:
[...]

Heb hem wel op de Xbox 😃
Ik niet... Zelfs in de sale was dat ding constant $15 ofzo. Maar altijd nog goedkoper dan in fysieke vorm bij de Intertoys }:O

Nou ja, dit weekend zal ik wel voornamelijk zombies slachten en volgende week weer rustig gaan trainen/rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:14:
Combineer het, de winnaar start vooraan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stoksbrood BMW Z4; 10 laps; best 02:02,841; 39.5% benzineverbruik, 42,2% voorbanden verbruikt. Dat ga ik dus absoluuuut niet redden zonder pitstop.

/edit: en meteen mijn snelste lap ever in Forza GT gezet :P

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2018 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
@MAX3400 jup, staat er goed in, thanks👍🏼
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.