PilatuS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:16:
[...]
Je kan ook proberen de grote bewegingen te pakken, dat doe ik in ieder geval. Dus proberen van 6k naar 11k te pakken en weer op 6k instappen met een rit naar 9k. Dat lukt natuurlijk niet prefect, maar van 6.5k naar 10k is al prachtig. Kopen en blijven holden schiet niet op vind ik. Stel je koop op die 6k en je ziet 11k en het valt terug naar 5k, ga je van een prachtige winst naar een verlies. Nu BTC kopen en sowieso een half jaar holden vind ik een slecht plan.
Dat kan je proberen, net als jij nu doet. Je kan ook als holder iets minder hebzuchtig zijn en als je het doel gehaald hebt gewoon verkopen, dat lijkt mij ook onderdeel van een hold strategie. Of bij een bepaald % verlies verkopen. Als zowel de boven als ondergrens niet wordt geraakt dan hou je de tijd aan die je wilde holden. Dus in dat opzicht Ben ik het met je eens dat het geen zin heeft om een half jaar krampachtig te gaan holden en aan het einde van de rit 60% in de min te staan.
Maar als je echt succesvol mee wil bewegen met de koers, zoals jij doet, dan denk ik dat je toch wel op de hoogte moet blijven van de (koers)ontwikkelingen. Volgens mij steek jij er ook best veel tijd in.
In een maand kan zoveel gebeuren binnen crypto, niet iedereen kan of wil dat bijhouden.