My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik deed een uiting van gekleurdheid. Dat was voor jou te ingewikkeld en had je meer duiding nodig. De term Fanboys is een gevoelige dat weet ik en hij was daarom misschien niet juist hier (of juist wel zo te lezen).Origins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:31:
[...]
Ik stel je een simpele vraag betreft fanboys waar ik geen antwoord op geef, of is het gewoon zeggen om het zeggen?
Lijkt mij als je een uiting doet van fanboyisme kun je dat ook simpel uitleggen.
Voor gekleurdheid wijs ik naar de andere berichten.
Leuk geheimpje! maar ik had het over Spider-Man.Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:32:
[...]
Momentum is juist belangrijk ik de Spider-Man strips en ik zal je een geheimpje verklappen. Dat bestaat wel echt 🤫
Rond Spider-Man dus ookOrigins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:34:
Leuk geheimpje! maar ik had het over Spider-Man.
Ook gekleurdheid vind ik een aparte benaming, vooralsnog zie ik het als zeggen om het zeggen, nog geen goede argumenten gehoord eigenlijk. maar goed ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik daar een antwoord op krijg.Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:33:
[...]
Is deed een uiting van gekleurdheid. Dat was voor jou te ingewikkeld en had je meer duiding nodig. De term Fanboys is een gevoelige dat weet ik en hij was daarom misschien niet juist hier.
Voor gekleurdheid wijs ik naar de andere berichten.
ik sluit mij hiervoor aan bij de andere berichten welke je dat al uitleggen. Wat je er mee doet moet je zelf maar bekijken.Origins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:36:
Ook gekleurdheid vind ik een aparte benaming, vooralsnog zie ik het als zeggen om het zeggen, nog geen goede argumenten gehoord eigenlijk. maar goed ik denk eerlijk gezegd ook niet dat ik daar een antwoord op krijg.
Helaas wordt ik er niet veel wijzer op, en hou ik het maar als zeggen om het zeggen.Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:37:
[...]
ik sluit mij hiervoor aan bij de andere berichten welke je dat al uitleggen. Wat je er mee doet moet je zelf maar bekijken.
Ik wacht nog geduldig op voorbeelden van exclusives die jij een te hoge score vindt hebben.Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:37:
[...]
ik sluit mij hiervoor aan bij de andere berichten welke je dat al uitleggen. Wat je er mee doet moet je zelf maar bekijken.
Let overigens even op je dubbelposts. Je kunt je laatste post editen.
@BigF25 Morgen 4 uur.
https://opencritic.com/game/6012/spider-man
Precies wat ik doe met jou antwoordenOrigins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:38:
en hou ik het maar als zeggen om het zeggen.
Aah dat heb je gemist dan. Ik had Detroit als voorbeeld gegeven.bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:40:
Ik wacht nog geduldig op voorbeelden van exclusives die jij een te hoge score vindt hebben.
@Origins Wat Bram zegt.bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:40:
[ Voor 58% gewijzigd door Donstil op 03-09-2018 10:44 ]
Ik ben zeer benieuwd naar de cijfers van onze fanboys reviewers of sorry gekleurde reviewsbram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:40:
[...]
Ik wacht nog geduldig op voorbeelden van exclusives die jij een te hoge score vindt hebben.
@BigF25 Morgen 4 uur.
https://opencritic.com/game/6012/spider-man
Zelf verwacht ik dat het een MC van ongeveer 85 gaat krijgen.
Ooh nee hoor dat laatste is zeker niet het gevalbram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:48:
@Donstil Detroit heeft een 78 en die vind ik persoonlijk minstens een punt hoger waard. Op basis daarvan ontstijgt de game al mijn verwachtingen. Maar goed, ik krijg persoonlijk bij jou een beetje het idee dat de azijn in de aanbieding was dit weekend. Het klinkt alsof je nergens meer echt van kunt genieten. Balen.
Niet zo doen, is kinderachtig.Origins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:48:
[...]
Ik ben zeer benieuwd naar de cijfers van onze fanboys reviewers of sorry gekleurde reviews
Zelf verwacht ik dat het een MC van ongeveer 85 gaat krijgen.
dus een 79?bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:48:
@Donstil Detroit heeft een 78 en die vind ik persoonlijk minstens een punt hoger waard. Op basis daarvan ontstijgt de game al mijn verwachtingen. Maar goed, ik krijg persoonlijk bij jou een beetje het idee dat de azijn in de aanbieding was dit weekend. Het klinkt alsof je nergens meer echt van kunt genieten. Balen.
Ik had zelf Dark Souls 3 een 95+ gegeven, was gewoon een echt goed spel. Geen exclusive, maar toch.
Exclusives vind ik de laatste tijd toch wat minder, ik denk dat de grote knallers (TLOU2 etc) nog moeten komen
Ik denk dat mensen de feiten van: Coole games die gewoon goed zijn, VS "het is niet mijn game" los van elkaar moeten zien;
Iets waar @bram1984 en ik al paar keer over hebben gebotst, The Last Of Us, leuk spel. Voor mij zeker geen GOTY. Echter snap ik zeker wel dat mensen dit vinden, het was gewoon goed en vernieuwend in zijn genre. (meer lore over de wereld graag in TLOU2!
Reviewers waren het unaniem eens over het feit dat het spel geweldig was, alleen klaagden sommigen terehct over de camera.
Ik vind het zelf niet mijn spel, maar het is wel terecht goed gescoord.
Een Review is subjectief, dus niet iedereen vind hetzelfde goed. Want Reviewer A geweldig vind, vind jij misschien ruk.
[ Voor 33% gewijzigd door corset op 03-09-2018 11:02 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ach, tegenwoordig genoeg fora te bezoeken met échte gebruikerservaringen in plaats van professionele reviews. Voor ieder wat wils.corset schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:59:
[...]
dus een 79?nee, ik snap je punt.
Ik had zelf Dark Souls 3 een 95+ gegeven, was gewoon een echt goed spel. Geen exclusive, maar toch.
Exclusives vind ik de laatste tijd toch wat minder, ik denk dat de grote knallers (TLOU2 etc) nog moeten komen
Ik ga deze game puur halen voor het slingeren met mijn favo superheld. Al het andere is extra, of de game nu een 60 scoort of een 90, hij komt er sowieso.
Daar ben ik het compleet mee eens, Prototype 1 en 2 hebben mij geweldig kunnen vermaken, en die werden ook de grond ingeboord (kwam uit tegleijk met die PS3 exclusive)bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:03:
[...]
Ach, tegenwoordig genoeg fora te bezoeken met échte gebruikerservaringen in plaats van professionele reviews. Voor ieder wat wils.
Ik ga deze game puur halen voor het slingeren met mijn favo superheld. Al het andere is extra, of de game nu een 60 scoort of een 90, hij komt er sowieso.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
..toch niet, slechts wat gekeutel in de marge
GamiQ, de game notes app met game maps!
Gewoon goed met wat minder eye candy is my guess!rwbk schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:02:
Vraag mij alleen af hoe hij draait op de PS4 basic t.o.v. de PS4 pro.
Volgens Insomniac zijn beide versies redelijk identiek (ook qua framerate). Base draait alleen op 1080p.rwbk schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:02:
Vraag mij alleen af hoe hij draait op de PS4 basic t.o.v. de PS4 pro.
Kan moeilijk wachten.Mijn vriendin vind mij in een week van een grote game release net een klein jong.
[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 03-09-2018 13:15 ]
Heb al een paar korte maar erg positieve reacties gelezen van bekende game journalisten. Ze mogen nog niets zeggen, maar je merkt toch aan hun reactie dat het een échte topgame is.
Denk dat het qua reviews wel goed zit. Of het God of War gaat overtreffen weet ik niet (hoeft ook niet).
Denk zelf een metascore tussen de 88-92.
Verder boeien de reviews mij niet zo. Ga ze ook niet kijken/lezen (heb al te veel beelden gezien).
Wil alleen de scores weten.
Ik gok dat hij op metacritic een 85 gaat scoren.
Sowieso heeft Sony dit jaar een meesterlijk line-up:
- Shadow of the Colossus
- God of War
- Detroit
- Spider-Man
- Dreams [Media Molecule] Geen idee of deze game dit najaar nog uitkomt.
[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 03-09-2018 14:14 ]
Qua verkoopaantallen denk ik wel. Spidey is veel meer mainstream. Een hoop niet-gamers gaan deze halen.
[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 03-09-2018 14:26 ]
Offtopic: Is er geen embed voor twitter? Niet zo handig alleen zo'n linkje. Ik heb zelf geen twitter overigens ...
https://i.redd.it/ckgpykb2yuj11.jpg
Edit: Even de embed weggehaald. Plaatje is groot.
Hier nog een lekker slinger gifje.
https://g.redditmedia.com...b2c3b1ae9b25bc10ba1b8fcf3
[ Voor 44% gewijzigd door bram1984 op 03-09-2018 15:14 ]
Meesterlijk in relatie tot Xbox wel, in relatie tot vorige jaren vind ik het wel meevallen. God of War stijgt er wel bovenuit. Maar de rest kan zich bijv. niet meten met The Last of Us of Uncharted (op basis van populariteit).jori040 schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:12:
God of War overtreffen kan voor mij natuurlijk maar dan moet hij wel heel goed zijn.
Ik gok dat hij op metacritic een 85 gaat scoren.
Sowieso heeft Sony dit jaar een meesterlijk line-up:![]()
- Shadow of the Colossus
- God of War
- Detroit
- Spider-Man
- Dreams [Media Molecule] Geen idee of deze game dit najaar nog uitkomt.
Geef mij dan maar RDR2 ondanks dat die niet exclusive is. Verder is het nogal wat slapjes..
ps. Ik vind de stad er wel wat ''leegjes'' uitzien. Behalve auto's en wandelende mensen gebeurd er volgens mij weinig.
[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 03-09-2018 15:27 ]
TLoU en Uncharted kwamen sowieso niet in hetzelfde jaar uit. Ik denk dat dit inderdaad qua exclusives het sterkste jaar ooit van Sony is. Helemaal als Spider-Man goed scoort. Dus een hele gekke uitspraak is dat niet. Volgens mij is GoW alleen daar al verantwoordelijk voor.Chrosser schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:24:
[...]
Meesterlijk in relatie tot Xbox wel, in relatie tot vorige jaren vind ik het wel meevallen. God of War stijgt er wel bovenuit. Maar de rest kan zich bijv. niet meten met The Last of Us of Uncharted (op basis van populariteit).
Geef mij dan maar RDR2 ondanks dat die niet exclusive is. Verder is het nogal wat slapjes..
Nu ik het teruglees heb ik het misschien wat verkeerd verwoord. Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat ondanks dat Sony een erg sterke exclusive line-up heeft dit jaar, er ook wat meer ''niche'' titels tussen zitten die je maar net moeten bevallen. Ik speel liever RDR2 bijvoorbeeld dan een van de andere games (Naast God of War dat echt een op en top blockbuster is). Daarmee wilde ik niet zeggen dat de overige exclusives niet van goede kwaliteit zijn.bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:27:
[...]
TLoU en Uncharted kwamen sowieso niet in hetzelfde jaar uit. Ik denk dat dit inderdaad qua exclusives het sterkste jaar ooit van Sony is. Helemaal als Spider-Man goed scoort. Dus een hele gekke uitspraak is dat niet. Volgens mij is GoW alleen daar al verantwoordelijk voor.
Volgens mij eindigt morgen het embargo, dan komen er reviews uit en sowieso zijn er dan video's te vinden over de skilltree.jori040 schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:06:
Het is eerste wat ik vrijdag doe in de game is de skill-tree checken.Volgens mij zijn daar nog geen beelden van.

Iets andere belichting, maar verder.
Edit: DLC trailer
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 03-09-2018 18:02 ]

Opzet ja. Maar verhaal was echt een niemendalletje in mijn ogen.bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:26:
Qua cijfer gaat dit niet over GoW heen, denk ik. Die game deed toch wel iets bijzonders qua opzet en verhaal.
Qua verkoopaantallen denk ik wel. Spidey is veel meer mainstream. Een hoop niet-gamers gaan deze halen.
https://imgur.com/gallery/c4YwP55
Insomniac wou dit dus niet onthullen. Omdat het een spoiler zou bevatten. Kijken op eigen risico. Ik vind het zelf geen spoiler maar goed.

Cell Shaded suit
https://www.reddit.com/r/...l_bit_of_combat_for_yall/
[ Voor 51% gewijzigd door Sefaex op 04-09-2018 02:25 ]
holy mother of god.... dat ziet er slick uit vriend! ik heb hier een pro staan, die gaat opstijgen dat wel... die fan van dat ding is abnormaal. bestel gelijk ff die fans er van de week bij.
sowieso een must buy.
Kwam nog een giftcard tegen met 15 euro erop Prima
A person who never made a mistake never tried anything new.
Als het ooit naar de Switch komt dan ziet het er zo uit
Holy shit super vet! Alleen ik wil alle costumes nog niet gespoiled hebben vind het geinig om die in-game op te zoeken

Ik las ook net op reddit iemand die zegt dat een boss battle beter is dan iedere marvel film scene die hij ooit gezien heeft. ben nu erg benieuwd
Die Cell Shaded suit ziet er wel erg cool uit
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
De embargo duurt tot 16:00 uur vanmiddag.
Is inmiddels down, te vroeg online gegooidbram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:56:
Eerste perfecte score. 5 uit 5
http://www.impulsegamer.com/spider-man-review-2018/
Edit: En nog een impressie:Spidey’s surroundings being a pleasant sight can only get the game so far; if the game doesn’t feel good then it is all for nothing. Thankfully, this is where the game excels the most. Every element is designed to make you feel that you truly are Spider-Man. Traversing through (or more often over) the streets of New York is a pleasure; web-slinging feels fluid and cinematic, yet there is never a moment you don’t feel in full control. Although fast travelling is available, there is no pull to use it simply because getting to a destination yourself is much more fun, exactly what you would expect from the studio that already made traversal a joy in itself with the fantastic Sunset Overdrive. Spider-Man takes elements of that very title in its utilisation of a remarkably similar parkour system. This is often coupled with web-slinging and the two transition from one another seamlessly.
The combat marks a continuation of the fluidity shown in traversal, as you feel as acrobatic as one would hope. There are various upgrades and moves which can be attained with skill points earned via the games’ levelling system. All of these upgrades expand the combat in fun ways, from a swinging kick to various gadgets such as a drone and electrical pulse which add nicely to Spider-Man’s arsenal. Naturally, it is advantageous for enemies to be fought in the air- this is the best way to avoid the crowds of enemies that will be vying for your blood. Though often it may be easiest to resort to the same tactics of fighting enemies one by one in the air, this would mean missing out on the satisfaction which can be gleaned from mixing up combat. Employing varied combat can seem tougher at times, but it is encouraged the further the game progresses with the introduction of new enemy types.
Insomniac were given free rein to create their own universe with this title, and a fantastic decision that has proved to be. Through not being tied to the Marvel Cinematic Universe or any other incarnation of the wallcrawler, Insomniac has been able to create a world and a Spider-Man which are both familiar and unique incarnations in their own right. The game’s characters are brimming with life- Peter is adept and comfortable in his role, Mary Jane is a journalist for the Bugle who is anything but a damsel in distress, plus a few other fan favourites even play a part.
The development of familiar characters is frankly fantastic. Familiar characters are introduced with their own foibles, their own nuances. The introduction of certain characters is uncomfortable in the best possible way. Here this means that the dramatic irony of knowing a likeable character will become your enemy is both discomforting and a sign of very adept writing and character development.
thuway said: ↑
So I have played and beaten the game. I am not writing a review or under any embargo. It's a 10 from me. By the end- that feeling I had when I played God of War 3 - I got that all over again. This game is incredible. Also the graphics, especially towards the final part of the game, are INSANE.
I purposely don't want to say any specific details - except to say: the story / voice acting / performance capture is some of the best I've seen in this medium (and up there with Naughty Dog / SSM), Peter is genuinely funny and has so many one liners that I actually chuckled at, there is an incredible sense of diversity among the NPC's (I've seen women in Hijab, Asian Americans, etc.), and the gameplay is just sublime (every upgrade is useful).
You guys are going to love it. I'm out.
[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 04-09-2018 13:37 ]
Hij zal dus waarschijnlijk hier en daar al verkocht worden. Kleine kans maar hopen dat er snel ook wat Nederlandse winkels volgen.
Vorige week zijn er al complete pallets verspreid.GovertNL schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:51:
Ik zie op het internet ook al foto's van exemplaren (PEGI) verschijnen.
Hij zal dus waarschijnlijk hier en daar al verkocht worden. Kleine kans maar hopen dat er snel ook wat Nederlandse winkels volgen.
Haha nice try. Dacht je echt dat Bol de street date zou breken? Dat soort partijen houden zich daar enorm strikt aan.Buninho schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:15:
Toevallig net contact met Bol.com gehad en aangegeven dat de game in sommige EU landen al te krijgen is. Helaas wilden zij er niet aan om de game óók voor de officiële launch datum te verzenden. Nog een paar dagen geduld dus...
Hier nog een review van iemand die niks heeft met Spider-Man. 4 van de 5 sterren
http://webcache.googleuse...ses-are-tingling#/slide/1
I thought I’d be tired at the 20-25 hour mark of swinging between buildings and fighting goons, but it just stayed entertaining. The movement is radically simple to perform and feels somewhat like a refinement of Assassin’s Creed parkour. By holding R2, you can simply run in any direction, and Spidey will jump over or run up anything in your way.
Read more at https://www.gamerevolutio...gling#8I5vFStabyUlu5vR.99
[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 04-09-2018 14:23 ]
Haha nee niet per se. Maar wie niet waagt, wie niet wint!bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:22:
[...]
Haha nice try. Dacht je echt dat Bol de street date zou breken? Dat soort partijen houden zich daar enorm strikt aan.
Kan echt niet meer w8en jammer dat vrijdag precies me studie begint:(
Playstation 5
Die krijgen boven op in de doos een hele grote gele flyer met street date.bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:22:
[...]
Haha nice try. Dacht je echt dat Bol de street date zou breken? Dat soort partijen houden zich daar enorm strikt aan.
[...]
en ook nog op de pallets een groot a3 formaat met street date koeien letters + een a4 met de boete die ze kunnen verwachten per game
Geloof maar dat wil je niet als webwinkel!
[ Voor 4% gewijzigd door Nick25 op 04-09-2018 14:33 ]
Bij YGZ is Spider-man nu helemaal van de website verdwenen (en ze reageren niet op mails). Die hebben denk ik te veel exemplaren verkocht.
Allyourgames en Gameresource zijn je enige hoop. Maar die gaan vandaag in ieder geval nog niet verzenden. Op zijn vroegst zal dat dus morgen zijn. En heb je hem 1 dag voor de release.
Voor 1 dag eerder spelen zou ik niet zoveel moeite doen. Tenzij je heel desperate bent. Als het 3-4 dagen was geweest was het een ander verhaal.
Ik had daar ook besteld snel geannuleerd van het weekend (ze hadden inderdaad teveel orders aangenomen)Sefaex schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:50:
Bol breekt nooit de street date. Daarvoor moet je bij YGZ, Allyourgames en Gameresource zijn. Die verzenden soms spellen 2-5 dagen voor de release.
Bij YGZ is Spider-man nu helemaal van de website verdwenen (en ze reageren niet op mails). Die hebben denk ik te veel exemplaren verkocht.
En reageren op de email heeft 4 dagen geduurd

Ik zie het wel. Anders bestel ik 'm wel digitaal. Ik verwacht niet dat ik deze game door ga verkopen namelijk. Misschien dat ik dat alsnog doe.
Verdorie, ik had hier ook niet moeten kijken. Ook bij YGZ besteld, maar op 24/8. Wil toch wel graag spelen vrijdag.bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:13:
@Nick25 Wanneer heb je bij YGZ besteld? Ik de 29e. Ik heb er verder niks meer over gehoord. Heb je een mail gehad dat hij niet meer op voorraad was?
Ik zie het wel. Anders bestel ik 'm wel digitaal. Ik verwacht niet dat ik deze game door ga verkopen namelijk. Misschien dat ik dat alsnog doe.
Dan zit je veilig toch? Kans dat je 'm eerder krijgt zelfs.Crowbar schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:26:
[...]
Verdorie, ik had hier ook niet moeten kijken. Ook bij YGZ besteld, maar op 24/8. Wil toch wel graag spelen vrijdag.
Mogelijk, we weten natuurlijk niet vanaf welke datum YGZ besefte teveel bestellingen aangenomen te hebben.bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:35:
[...]
Dan zit je veilig toch? Kans dat je 'm eerder krijgt zelfs.
Als ik 'm vrijdag niet heb nadat de postbode haar rondje gedaan heeft, haal ik 'm ook wel digitaal.
nee heb geen mail gehad maar bij deze een mans bedrijven vertrouw ik het niet.(pakken meestal veel orders binnen en hebben dan te weinig geleverd)bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:13:
@Nick25 Wanneer heb je bij YGZ besteld? Ik de 29e. Ik heb er verder niks meer over gehoord. Heb je een mail gehad dat hij niet meer op voorraad was?
ik had op donderdag bestelt.
Vrijdag avond geannuleerd kreeg pas vanmorgen een email dat hij geannuleerd was...
Mark my words deze game gaat GTA 5 taferelen krijgen
Dan ben je wel op tijd ja.. (ik wss niet meer daarom heb ik hem geannuleerd)Volrath_ schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:38:
Besteld op 7 augustus bij YGZ denk dat dat wel op tijd is. Met persona 5 kreeg ik volgens mij 3 dagen eerder dan normaal (Op een zaterdag, was wel een flinke verrasing).
En Persona 5 heeft denk ik niet zo hype train / street date als deze game?
Tweakers 9/10
[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 04-09-2018 16:04 ]
Ik durf nog niet te kijken.bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:03:
Reviews zijn live. Ik zie een hoop 10/10!

Wacht even een paar uurtjes tot dat metacritic is geüpdatet
88-92 zoals ik al aangaf.bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:06:
88 op MC inmiddels, zeer netjes
Staan maar 44 reviews online. Bij AAA games staan er uiteindelijk rond de 80-100 reviews in totaal. Dus kan nog alle kanten op. Kan de 90 nog halen, maar ook 1-2 scores omlaag gaan.
Maar goed, 86-88 of 90 boeie....
Alle 3 goede scores. God of War zal hij niet overtreffen. Maar die games kun je sowieso niet met elkaar vergelijken.
Donderdagnacht meteen mee beginne (hem 'm digitaal gepre-orderd
Alleen jammer van de dlc aankondiging voor release... Haat zulke praktijken.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
En zo te zien onder review, ben ik niet enige die klaar is met die praktijken van developers.
Final game has identical texture resolution to the E3 demo. The Spiderman suit material changed (E3 suit was glossy). An artistic change, not technical.
- Per-pixel motion blur. Best implementation they've seen to date. Adjustable in-game.
- No checkerboard rendering on PS4 Pro, uses temporal injection technique used in Ratchet and Clank.
- Adaptive resolution on PS4 Pro. Ranges from 3456x1944 to 2560x1368. Hitting that low point is "extremely rare". Average resolution is 2816x1584. Upgrade from E3 demo which was 1440p.
- Base PS4 also uses adaptive resolution. Most of the time it's 1080p but can hit 900p.
- Building reflections blend between four cube maps depending on height.
- Missing puddles not due to performance issues. Artistic change. Reflection cube map changed from the one used in E3 demo. DF hypothesizes it would have been difficult to re-adjust puddle placement taking the change into account.
- Puddle reflections work the same as they do in the E3 demo.
- Uses volumetric lighting with great shadow quality and ambient occlusion.
- Cars use different types (incandescent, LED) and colors of headlights. Attention to detail overall is pretty nuts.
- Traffic and pedestrian density appears higher in the final game.
- Slight shadow differences in the final game vs the E3 demo. Looks more realistic in the final game. Overall more lighting/artistic differences.
- Texture detail, building interior detail, and lighting are better in certain scenes in the final game vs. the E3 demo.
Source :
https://www.resetera.com/...l-foundry-analysis.66364/
Zoals gewoonlijk deze generatie bij sony exclusieve games geen downgrade maar een upgrade
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Tja, ik heb tegenwoordig geen tijd meer voor games van 100 uur.Albinoraptor schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:37:
Na lezen van tweakers review ben ik blij hem niet gepre-ordered te hebben en dat ik vorige week het goed aanvoelde dat met hun snelle DLC releases je een 'halve' game krijgt, als het minpunt van game is dat main story kort aanvoelt.
En zo te zien onder review, ben ik niet enige die klaar is met die praktijken van developers.
In de review van tweakers zie ik 8-9 uur staan. Maar in andere reviews 20 uur.
Misschien hebben ze bij tweakers wel gerushed om de review op tijd af te hebben ?
Andere Nederlandse recensist heef t alles op 100 en heeft er 30-35 uur over gedaan.
Voor mij de perfecte speelduur.
[ Voor 19% gewijzigd door Sefaex op 04-09-2018 16:56 ]
Dan zou ik als ik jou was lekker wachten totdat de DLC gereleased is en je een "volledige" game heb.Albinoraptor schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:37:
Na lezen van tweakers review ben ik blij hem niet gepre-ordered te hebben en dat ik vorige week het goed aanvoelde dat met hun snelle DLC releases je een 'halve' game krijgt, als het minpunt van game is dat main story kort aanvoelt.
Heb je hem waarschijnlijk ook goedkoper
dualshockers geeft een 10 / Masterpiece
Ultimately, Marvel’s Spider-Man is most definitely Insomniac Games’ masterpiece. The game combines the studio’s heritage and strengths with one of the most beloved franchises of all time in a way that never feels forced or out of place. You could easily say that Insomniac was the perfect choice for a Spider-Man game from the get-go.
[ Voor 91% gewijzigd door -SaveMe- op 04-09-2018 17:27 ]
Ja er zitten veel azijnpissers op de frontpage. Die game kost 60€ voor 20-30 uur gameplay. Hoezo is het erg dat de devlopers doorgaan na het gereedmaken van die game?Albinoraptor schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:37:
Bovendien door die hele zure internetgemeenschap is het ook niet mogelijk om games wat duurder te maken (60€ is goedkoop) en zullen er alternatieve businessmodellen gevonden moeten worden.
Verhaal duurt 20 uur als je alle cutscenes skipt en dan heb je nog alle zijmissies en collectables. Ik weet niet wat jouw (of die van Tweakers) definitie van kort is, maar dat is een prima lengte voor een dergelijke titel. En onder Sony exclusives is het zout altijd in de uitverkoop, zo ook nu weer. Kan er alleen maar om lachen eigenlijk.Albinoraptor schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:37:
DF analyse vast. Want?Drial schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:55:
Iemand ook een review gelezen waarin HDR wordt besproken?
Ja het zit er gewoon in, dus prima.Drial schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:40:
Omdat het gamen nog nooit zo leuk is geweest als met HDR. Kan er ook vrij weinig over terug vinden vandaar m,n vraag..
Edit: Leuk die DF analyse. Er zitten allerlei slimmigheidjes in die deze graphics mogelijk maken.
Er komt ook nog een HDR compatibele video zoals toen met SotC. Leuk om op een HDR display te kijken.
[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 04-09-2018 19:04 ]
Toch vreemd dat er helemaal geen HDR filmpjes van Spider-Man op YouTube te vinden zijn.bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:50:
[...]
Ja het zit er gewoon in, dus prima.
Edit: Leuk die DF analyse. Er zitten allerlei slimmigheidjes in die deze graphics mogelijk maken.
Er komt ook nog een HDR compatibele video zoals toen met SotC. Leuk om op een HDR display te kijken.
De muziek is echt episch.-SaveMe- schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:25:
Curse of the Pharaos uitgespeeld. Laat Spidey maar komen!
[video]
"Nog nooit zo mooi" zou ik kunnen begrijpen maar een game minder leuk zonder HDR.... really?Drial schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:40:
Omdat het gamen nog nooit zo leuk is geweest als met HDR. Kan er ook vrij weinig over terug vinden vandaar m,n vraag..
LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.
Haha, het maakt qua gameplay weinig uit. Ik moet wel zeggen dat ik aanzienlijk meer geniet van grafisch mooie games. Ik sta veel vaker stil om bijvoorbeeld naar omgevingen of een zonsondergang te kijken bijvoorbeeld. In Detroit heb ik een minuut naar sneeuwvlokken gekeken die voor het licht van een lantaarnpaal naar beneden dwarrelden.Rappa1985 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:57:
[...]
"Nog nooit zo mooi" zou ik kunnen begrijpen maar een game minder leuk zonder HDR.... really?
Enfin, DF komt met een HDR video. Denk later deze week.
wat mij opvalt bijv met horizon dawn.. dat het met HDR er soms niet beter uitziet.. ik moet dan met mn settings gaan rommelen. bij nieuwere games is dit niet meer nodig. horizon dawn hdr viel mij dan ook tegen. samsung ks8000 btw.bram1984 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:21:
[...]
Haha, het maakt qua gameplay weinig uit. Ik moet wel zeggen dat ik aanzienlijk meer geniet van grafisch mooie games. Ik sta veel vaker stil om bijvoorbeeld naar omgevingen of een zonsondergang te kijken bijvoorbeeld. In Detroit heb ik een minuut naar sneeuwvlokken gekeken die voor het licht van een lantaarnpaal naar beneden dwarrelden.
Enfin, DF komt met een HDR video. Denk later deze week.
Ik vindt horizon dawn op de Lg c7 met HDR het mooiste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen. Kijk eens naar het nieuwste filmpje van digital foundry horizon dawn met HDR dat ziet er toch levens echt uit... ik wist tot voor kort helemaal niet dat dit mogelijk was, eigenlijk wil ik alleen nog maar gamen met HDR.shakespeare schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:14:
[...]
wat mij opvalt bijv met horizon dawn.. dat het met HDR er soms niet beter uitziet.. ik moet dan met mn settings gaan rommelen. bij nieuwere games is dit niet meer nodig. horizon dawn hdr viel mij dan ook tegen. samsung ks8000 btw.