Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Welke versie wordt hier gekocht, is de deluxe versie het waard voor de drie extra missies?

Ziet er overigens erg mooi uit in 4K, wel jammer dat er geen videomateriaal is met HDR.

[ Voor 33% gewijzigd door Drial op 21-08-2018 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drial schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:49:
Welke versie wordt hier gekocht, is de deluxe versie het waard voor de drie extra missies?

Ziet er overigens erg mooi uit in 4K, wel jammer dat er geen videomateriaal is met HDR.
Ik heb gewoon de standaard editie bij Bol.com besteld. Die DLC kan ik ook los kopen als ik nog meer Spidey wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-06 15:56
bram1984 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:04:
[...]

Ik heb gewoon de standaard editie bij Bol.com besteld. Die DLC kan ik ook los kopen als ik nog meer Spidey wil.
Heeft deze wel HDR ? _O-

Nee grapje ik kijk ook enorm uit naar deze game. ;)
Ben alleen een beetje bang dat we het woord repetitief vaak terug gaan zien in de reviews.

Verheug me nu al op het skill tree menu. :)

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 21-08-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10 leuke feitjes/weetjes/achtergrond info om je vast in de stemming te krijgen...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tijd voor een black out geloof ik. Op ERA is al een spoiler thread aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
James Stevenson Community Director van Insomniac wordt door een bepaalde groep al lastig gevallen.

@JamesStevenson

1. If you harass me or other Insomniacs, you're gonna get blocked.
2. If you put spoilers in a reply to me or other Insomniacs or fans, you're gonna get blocked.
3. Don't be an asshole. People worked/waited years for this game, and you're trying to ruin it for them.

Kijk dus uit voor spoilers, op reddit staan ze al, en als je op twitter zit kun je maar beter even wegblijven, deze groep "fanboys" is erop uit om je plezier te vergallen.
Ik moet zeggen dat dit wel erg next level qua treurigheid is in de console war, om express het plezier van een ander te vergallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:14:
James Stevenson Community Director van Insomniac wordt door een bepaalde groep al lastig gevallen.

@JamesStevenson

1. If you harass me or other Insomniacs, you're gonna get blocked.
2. If you put spoilers in a reply to me or other Insomniacs or fans, you're gonna get blocked.
3. Don't be an asshole. People worked/waited years for this game, and you're trying to ruin it for them.

Kijk dus uit voor spoilers, op reddit staan ze al, en als je op twitter zit kun je maar beter even wegblijven, deze groep "fanboys" is erop uit om je plezier te vergallen.
Ik moet zeggen dat dit wel erg next level qua treurigheid is in de console war, om express het plezier van een ander te vergallen.
Echt, wat een treurig persoon ben je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je alleen de story speelt ben je al 20 uur speeltijd kwijt, maar met alle andere content erbij natuurlijk een veelvoud van dat!.... Niet slecht lijkt me :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:02:
Als je alleen de story speelt ben je al 20 uur speeltijd kwijt, maar met alle andere content erbij natuurlijk een veelvoud van dat!.... Niet slecht lijkt me :)
Goed nieuws. Sommige reviewers zijn al klaar met de game. Reviews komen dinsdag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:44:
[...]

Goed nieuws. Sommige reviewers zijn al klaar met de game. Reviews komen dinsdag. :)
Ik verwacht een 9 of hoger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:44:
[...]

Bedoel je morgen of 4 September ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Ik ben wel weer hyped voor de game, de laatste voor mij was Shattered Dimension en die vond ik wel aardig.
Gelukkig volgende week vrijdag een week vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer nieuws over post launch DLC:
The latest information comes courtesy of Insomniac Games' community director, James Stevenson, who's taken to the PlayStation Blog to outline the DLC schedule for the game, collectively known as The City That Never Sleeps.

We now know that the first part of the DLC will be called The Heist, and it'll launch on 23rd October, just a handful of weeks after the main game.

"The first chapter of Marvel’s Spider-Man: The City That Never Sleeps is Marvel’s Spider-Man: The Heist, and it will be released on October 23. As you play the base game, you’ll realize that Felicia Hardy, aka Black Cat, is back in town and she’s leaving clues around town to toy with Spider-Man. In Marvel’s Spider-Man: The Heist, she finally reveals herself. Featuring new missions and challenges, as well as a brand new faction of enemies and three additional suits to unlock, you won’t want to miss it."

The latter two chapters of The City That Never Sleeps also received rough release windows. The second chapter, Turf Wars, will be made available in November, and the third, entitled Silver Lining, will launch in December. The three add-ons will be available separately or can be bought together via a season pass.

[ Voor 13% gewijzigd door -SaveMe- op 28-08-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist mijn Bol order geannuleerd en bij YGZ besteld. Iets goedkoper en ook nog eens grote kans dat je 'm een paar dagen eerder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
-SaveMe- schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:54:
Meer nieuws over post launch DLC:

[...]
Perfect, meteen duidelijk voor me dat ik half jaar kan wachten voordat ik hem eens ga kopen in een sale en dan gewoon versie met alle DLC erbij voor helft van prijs ipv full price bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Perfect, meteen duidelijk voor me dat ik half jaar kan wachten voordat ik hem eens ga kopen in een sale en dan gewoon versie met alle DLC erbij voor helft van prijs ipv full price bij release.
Want andere games komen niet met post launch DLC? Niks nieuws dit, lijkt me. Het is al lang mooi dat er geen microtransacties in zitten en dat alle pre-order content (behalve het thema volgens mij) gewoon in de game te unlocken is.

Overigens verwacht ik niet dat deze game over 6 maanden voor € 30,- te koop is met alle DLC erbij, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
bram1984 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Want andere games komen niet met post launch DLC?
Natuurlijk is helemaal waar, maar als alle (aangekondigde) DLC in 3 maanden na release gaat uitkomen, dan wacht ik liever een tijd, zodat ik een complete game kan kopen ipv de helft nu en andere helft met nog eens een season pass.

Ik geniet vast over een tijd net zo hard van game alleen heb ik dan niet ergernis dat ik content mis terwijl ik er 60 euro voor heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik vind het ook wel een beetje bijzonder dat de 1e DLC binnen anderhalve maand uitkomt? Release 7 september, eerste DLC story line aangekondigd voor 23 oktober. Dat is wel sneller dan gebruikelijk volgens mij toch? En dat de overige DLC in november en december komt is ook gewoon wel heel snel. Ik weet dat DLC al vaak klaar is voordat de originele game gold bereikt, en ze gewoon extra geld uit je portemonnee willen kloppen, maar hier leggen ze het er wel heel dik bovenop.

[ Voor 41% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-08-2018 10:47 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:42:
Ik vind het ook wel een beetje bijzonder dat de 1e DLC binnen anderhalve maand uitkomt? Release 7 september, eerste DLC story line aangekondigd voor 23 oktober. Dat is wel sneller dan gebruikelijk volgens mij toch? En dat de overige DLC in november en december komt is ook gewoon wel heel snel. Ik weet dat DLC al vaak klaar is voordat de originele game gold bereikt, en ze gewoon extra geld uit je portemonnee willen kloppen, maar hier leggen ze het er wel heel dik bovenop.
Voor wat het waard is, insomniac heeft aangegeven dat de DLC pas in ontwikkeling is gegaan nadat de game gold is gegaan, ze zijn daar nu ook mee bezig om de eerste DLC te maken.

Ik vind het eerlijk gezegd zelf top dat ze zo snel al weer met nieuwe DLC uitkomen, vaak is het zelf bij mij dat ik weleens een Seasonpass haal maar totaal uit die flow ben (meestal komt het een half jaar later uit) en er totaal geen zin meer in heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:42:
Tja, ze kunnen de DLC ook pas maart volgend jaar uit brengen en jou dan de indruk geven dat ze er al die tijd heel druk mee bezig zijn geweest. Wat ik al zei: de game heeft geen microtransacties en alle pre-order bonussen kun je gewoon unlocken, wat gek genoeg al sympathiek te noemen is. Verder is het verhaal alleen al 20 uur als je alle cutscenes skipt, volgens James Stevenson. En dan heb je nog alle zijmissies en collectibles erbij. Prima pakketje wat mij betreft en DLC sla ik persoonlijk toch meestal over bij dit soort grote open wereld games. Met AC Origins was ik al 100+ uur bezig. Geen haar op mijn hoofd die dan nog behoefte heeft aan DLC met meer van hetzelfde. Dan ben ik echt wel murw gespeeld.

En wat @Origins ook zegt: zo snel is eigenlijk wel fijn omdat de game dan een stuk frisser aanvoelt en je er eerder zin in hebt dan een paar maanden later als er weer nieuwe titels als Metro Exodus en Days Gone uit zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Origins schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:07:
[...]
Voor wat het waard is, insomniac heeft aangegeven dat de DLC pas in ontwikkeling is gegaan nadat de game gold is gegaan, ze zijn daar nu ook mee bezig om de eerste DLC te maken.

Ik vind het eerlijk gezegd zelf top dat ze zo snel al weer met nieuwe DLC uitkomen, vaak is het zelf bij mij dat ik weleens een Seasonpass haal maar totaal uit die flow ben (meestal komt het een half jaar later uit) en er totaal geen zin meer in heb. :)
Ik ben het met je eens dat het wel fijn is als je nog lekker in de flow zit. Echter drie story DLC packs binnen 3 maanden na launch vind ik een beetje overdreven. :) Zeker als je daar 20+ euro voor betaald.

Het beste voorbeeld van hoe ik graag DLC zie is de Witcher III. DLC waarbij de developer gewoon echt hele nieuwe characters, omgevingen / werelden heeft gecreëerd waarbij je echt uren en uren zoet bent. Dat doen ze niet even in een maandje.

DLC die gebruik maakt van bestaande gameplay, omgevingen en characters, maar er een nieuw verhaallijntje voor heeft bedacht waar je binnen een uur doorheen bent en je 20+ euro voor hebt betaald vind ik tegenwoordig erg gemakkelijk. Dit is uiteraard niet specifiek bedoeld voor Insomniac, want de DLC bij Sunset was prima, maar meer in het algemeen hoe er om wordt gegaan met DLC.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-08-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Ik ben het met je eens dat het wel fijn is als je nog lekker in de flow zit. Echter drie story DLC packs binnen 3 maanden na launch vind ik een beetje overdreven. :) Zeker als je daar 20+ euro voor betaald.

Het beste voorbeeld van hoe ik graag DLC zie is de Witcher III. DLC waarbij de developer gewoon echt hele nieuwe characters, omgevingen / werelden heeft gecreëerd waarbij je echt uren en uren zoet bent. Dat doen ze niet even in een maandje.

DLC die gebruik maakt van bestaande gameplay, omgevingen en characters, maar er een nieuw verhaallijntje voor heeft bedacht waar je binnen een uur doorheen bent en je 20+ euro voor hebt betaald vind ik tegenwoordig erg gemakkelijk. Dit is uiteraard niet specifiek bedoeld voor Insomniac, want de DLC bij Sunset was prima, maar meer in het algemeen hoe er om wordt gegaan met DLC.
Je bent er dus binnen een uurtje doorheen? Heb je daar een bron van? Ik lees dat er nieuwe missies, challenges, vijanden en pakken in zitten. Vergeet verder ook niet dat dit geen diepgaande RPG zoals TW3 is, maar een exclusieve summer blockbuster die tussen de 10 en de 20 miljoen stuks moet gaan verkopen, waarbij Insomniac waarschijnlijk zo snel mogelijk aan de slag moet met het vervolg voor de PS5.

Edit: 2017 vs. 2018 graphics comparison. Het valt allemaal wel mee met de "downgrade". Ik vind 2018 er zelfs beter uitzien. Meer hier: https://www.resetera.com/...raphics-comparison.63873/

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 29-08-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, ik weet ook niet wat er afgesproken is met een deal, voor hetzelfde geld heeft Sony aan Insomniac gevraagd wij willen jullie voor Spiderman + DLC, dan is het voor een bedrijf als Insomniac natuurlijk zaak om zo snel mogelijk met de DLC bezig te houden en ervanaf (niet negatief bedoelt) te zijn. en vervolgens weer aan een nieuw project te beginnen.

Wat je zegt ik verwacht geen Witcher 3 tafarelen (wat natuurlijk next level was), maar ook geen afgeraffeld werk, even afwachten of het wat wordt natuurlijk, het verhaal van Black Cat vind ik in ieder geval erg top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:26:
[...]

Je bent er dus binnen een uurtje doorheen? Heb je daar een bron van? Ik lees dat er nieuwe missies, challenges, vijanden en pakken in zitten. Vergeet verder ook niet dat dit geen diepgaande RPG zoals TW3 is, maar een exclusieve summer blockbuster die tussen de 10 en de 20 miljoen stuks moet gaan verkopen, waarbij Insomniac waarschijnlijk zo snel mogelijk aan de slag moet met het vervolg voor de PS5.

Edit: 2017 vs. 2018 graphics comparison. Het valt allemaal wel mee met de "downgrade". Ik vind 2018 er zelfs beter uitzien. Meer hier: https://www.resetera.com/...raphics-comparison.63873/

[video]
Een bron... nee... Eerder een verwachting :+ Maar ik hoor graag van je hoelang je erover hebt gedaan ;) Maar goed dat je me er even op wijst.. Ik zal aandachtig kijken naar eventuele bronnen in mijn toekomstige posts, Verwacht ik hetzelfde uiteraard ;)

En als ik Sony en Insomniac een advies zou mogen geven is om het hier lekker bij te laten. Wat voor vervolg wil je maken dat zoveel beter / uitgebreider / leuker zou kunnen zijn dan nu? Webslingen is webslingen. New York is New York, Spiderman is Spiderman. Enige echte variatie zijn de mogelijke vijanden. Laat ze dan maar een remastered versie maken. :P

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-08-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 07:55

s0kkie

Cowabunga

Batman kreeg ook nog een paar vervolgen en die pakte ook heel goed uit voor de franchise :)
Als ze genoeg verbeteringen en variaties doorvoeren kan er prima een deel 2 komen, maar eerst maar even dit deel afwachten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

s0kkie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:55:
Batman kreeg ook nog een paar vervolgen en die pakte ook heel goed uit voor de franchise :)
Als ze genoeg verbeteringen en variaties doorvoeren kan er prima een deel 2 komen, maar eerst maar even dit deel afwachten natuurlijk!
Ik heb ze alledrie gespeeld, maar geen van de vervolgen konden mij zo boeien als Arkham Asylum. :) (en ja origins tel ik niet mee :).) De games werden steeds groter en groter, waardoor ze voor mijn gevoel veel kracht verloren.

Het voordeel van Batman was dat de gameplay voor wat betreft de movement een stuk trager is en zich veel binnen afspeelt. Dan kun je veel afwisseling creëren. Maar wolkenkrabbers zijn wolkenkrabbers en central park is central park. Dus dat is in mijn optiek wel lastiger.

Of ze moeten een spidermobiel gaan verzinnen :P

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-08-2018 13:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

Een bron... nee... Eerder een verwachting :+ Maar ik hoor graag van je hoelang je erover hebt gedaan ;) Maar goed dat je me er even op wijst.. Ik zal aandachtig kijken naar eventuele bronnen in mijn toekomstige posts, Verwacht ik hetzelfde uiteraard ;)

En als ik Sony en Insomniac een advies zou mogen geven is om het hier lekker bij te laten. Wat voor vervolg wil je maken dat zoveel beter / uitgebreider / leuker zou kunnen zijn dan nu? Webslingen is webslingen. New York is New York, Spiderman is Spiderman. Enige echte variatie zijn de mogelijke vijanden. Laat ze dan maar een remastered versie maken. :P
Ik mag aannemen langer dan een uur, maar ik weet überhaupt nog niet of ik de DLC ga aanschaffen. Dat doe ik vrijwel nooit (soms alleen bij lineaire titels).

Als deze titel (en ik verwacht van wel) in de buurt van de verkoopaantallen van God of War gaat komen of er overheen, dan kun je er gerust vanuit gaan dat er nog 1 of 2 delen zullen volgen. Sowieso staat dit volgens mij al op de planning. Insomniac heeft al min of meer bevestigd dat niet alle villains in deze game zitten. Ik verwacht sowieso een vervolg met Dock Ock en/of Green Goblin (degene die niet in deze game zit). New York kan op een PS5 sowieso een stuk groter gemaakt worden (het is geen 1 op 1 kopie op de PS4 en niet alle wijken zitten erin), ze kunnen meer NPC's en verkeer op straat droppen en aangezien sowieso het Avengers en Dr. Strange gebouw erin zitten, zijn daar ook nog genoeg mogelijkheden mee (speelbare MCU karakters bijvoorbeeld). Daarbij zijn ze vrij om nieuwe gadgets en dus gameplay te implementeren, net als bij Batman.
uchiha tijntje schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

Ik heb ze alledrie gespeeld, maar geen van de vervolgen konden mij zo boeien als Arkham Asylum. :) De games werden steeds groter en groter, waardoor ze voor mijn gevoel veel kracht verloren.

Het voordeel van Batman was dat de gameplay voor wat betreft de movement een stuk trager is en zich veel binnen afspeelt. Dan kun je veel afwisseling creëren. Maar wolkenkrabbers zijn wolkenkrabbers en central park is central park. Dus dat is in mijn optiek wel lastiger.

Of ze moeten een spidermobiel gaan verzinnen :P
Ik heb het juist andersom ervaren. Asylum is geniaal, maar voelde wel heel kleinschalig allemaal. City vond ik echt heel tof omdat je daar veel meer door de lucht kon bewegen en Knight vond ik echt de ultieme Batman simulator waarbij je echt van wolkenkrabbers kon divebomben. Ik ben daarbij een van de weinigen die de Bat Mobile echt een hele toffe toevoeging vond.

Overigens kan een nieuwe Spider-Man zich ook gewoon meer binnen af gaan spelen met meer toegankelijke gebouwen en bijvoorbeeld grootse pakhuizen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een behind the scenes ....

Spider-Man krijgt ook een day one patch met de volgende zaken:
New Game + along with the additional Ultimate difficulty level
Continued additional polish and minor bug fixing
Photo Mode, including the ability to add fun stickers and frames

-SaveMe- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:21:
Spider-Man krijgt ook een day one patch met de volgende zaken:

[...]
Nieuwe difficulty? Komt die dan na het uitspelen van de game vrij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Nieuwe difficulty? Komt die dan na het uitspelen van de game vrij?
Zo begrijp ik het wel ja ...

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wie gaat deze game pre-ordenen? Heb zelf de neiging om het wel te doen :P

• Sefaex
Grudgie schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:10:
Je kunt ook de reviews afwachten en dan beslissen ?
Reviews komen 3 dagen voor de release online.
Al lang gepreordered natuurlijk, duh 8)

En de Interweb zit al weer te bashen dat de game gedowngrade zou zijn. Insomniac heeft al gereageerd dat dat total bullshit is :9

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:06
Grudgie schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:10:
Ik was aan het twijfelen, maar die dlc's hebben toch de doorslag gegeven om nog even te wachten. Ik ken mezelf een beetje en weet dat ik die dlc toch gaat kopen. Bij de release best prijzig, wetende dat games tegenwoordig zeer snel in prijs dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 11:43
bram1984 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:11:
Zojuist mijn Bol order geannuleerd en bij YGZ besteld. Iets goedkoper en ook nog eens grote kans dat je 'm een paar dagen eerder hebt.
Waarom zou je hem bij YGZ een paar dagen eerder hebben. Is Bol normaal te laat met verzenden of stuurt YGZ doorgaans het spel eerder op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brandts schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:26:
[...]

Waarom zou je hem bij YGZ een paar dagen eerder hebben. Is Bol normaal te laat met verzenden of stuurt YGZ doorgaans het spel eerder op?
Die sturen vaak eerder op. Was met GoW en Uncharted 4 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 11:43
bram1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:31:
[...]

Die sturen vaak eerder op. Was met GoW en Uncharted 4 ook.
Top, dan ga ik hem daar ook maar pre-orderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brandts schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:35:
[...]

Top, dan ga ik hem daar ook maar pre-orderen :)
Yep, heb ze van de week gemaild en toen gaven ze aan direct te verzenden als ze voorraad hebben. Dus met een beetje mazzel krijgen ze dinsdag (of misschien zelfs maandag) al iets binnen. En anders heb je gewoon een goede prijs met € 53,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Had eerst de LE gepreorderd. Daarna gecanceld en heb hem nu in de PS Store gepre-orderd voor €80
Dit is incl de season pass van €25.

Doe dit lang niet bij alle games.

Maar voor games als Spidey of RDR2 maak ik graag een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 22:31
bram1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:57:
[...]

Yep, heb ze van de week gemaild en toen gaven ze aan direct te verzenden als ze voorraad hebben. Dus met een beetje mazzel krijgen ze dinsdag (of misschien zelfs maandag) al iets binnen. En anders heb je gewoon een goede prijs met € 53,-.
Krijg je bij YGZ ook de pre-order bonus? Ik heb namelijk bij een boel winkels al vernomen dat je deze niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
Sefaex schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:03:
Had eerst de LE gepreorderd. Daarna gecanceld en heb hem nu in de PS Store gepre-orderd voor €80
Dit is incl de season pass van €25.

Doe dit lang niet bij alle games.

Maar voor games als Spidey of RDR2 maak ik graag een uitzondering.
Daar twijfel ik zelf ook over, heb mijn pre-order bij bol.com staan voro de normale verise (60 euro). Maar ik kan dus ook voor de 80 euro de digital deluxe versie CTNS erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Bij YGZ verschilt het echt per game. Sommige games verzenden ze 3 dagen voor de release. Andere games gewoon 1 dag voor de release.

Zelf een keer meegemaakt dat ik een game 5 dagen voor de release binnen had.

Hou er wel rekening mee dat YGZ ook UK imports verkoopt (daarom zijn ze vaak ook wat goedkoper dan een bol.com bijv). Kans is dan groot dat je geen NL subs hebt. Maar goed, boeie.
ludacrash schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

Daar twijfel ik zelf ook over, heb mijn pre-order bij bol.com staan voro de normale verise (60 euro). Maar ik kan dus ook voor de 80 euro de digital deluxe versie CTNS erbij krijgen.
Ik had eerst de LE in de pre-order. Maar daar zit de season pass niet bij. En de LE kost ook €80. Als Spidey fan ga ik die season pass sowieso kopen. Dus ja, dan maar digitaal.

Kan het spel uiteindelijk dan niet doorverkopen. Maar dat hoeft voor mij ook niet altijd.

TIP: Als je hem uit de Amerikaanse Store pre-ordered kom je trouwens goedkoper uit; $80 is €68.
Ik had nog tegoed op mijn Nederlandse account. Dus heb hem gewoon op mijn normale account gekocht.

[ Voor 52% gewijzigd door Sefaex op 31-08-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ludacrash schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Krijg je bij YGZ ook de pre-order bonus? Ik heb namelijk bij een boel winkels al vernomen dat je deze niet krijgt.
Geen idee, maar die kun je ook gewoon tijdens het spelen unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:26
Sefaex schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:04:
Bij YGZ verschilt het echt per game. Sommige games verzenden ze 3 dagen voor de release. Andere games gewoon 1 dag voor de release.

Hou er wel rekening mee dat YGZ ook UK imports verkoopt (daarom zijn ze vaak ook wat goedkoper dan een bol.com bijv). Kans is dan groot dat je geen NL subs hebt. Maar goed, boeie.

[...]
Hun kopen in bij Micro Media in Nijmegen zelf (daar heb ik gewerkt)
Hiervoor was YGZ All4games (hun hebben er een handje van om ze eerder te versturen)
Alleen is dat ze met paar games toen ze nog All4games waren duur te komen te staan.. Iets met boetes :+

Ps Micromedia krijgt de 1e lading vandaag al binnen rest komt Maandag. O+

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

Hun kopen in bij Micro Media in Nijmegen zelf (daar heb ik gewerkt)
Hiervoor was YGZ All4games (hun hebben er een handje van om ze eerder te versturen)
Alleen is dat ze met paar games toen ze nog All4games waren duur te komen te staan.. Iets met boetes :+

Ps Micromedia krijgt de 1e lading vandaag al binnen rest komt Maandag. O+
Hunnie ;)

Goed nieuws, dus hopelijk maandag of dinsdag al binnen als ze echt gaan versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
bram1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:19:
[...]

Hunnie ;)

Goed nieuws, dus hopelijk maandag of dinsdag al binnen als ze echt gaan versturen.
Of gullie of hunnie _/-\o_ O+ Maas en waals 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nick25 Weet jij dan eigenlijk of je in dit geval (Micro Media) dan ook de pre-order content erbij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
bram1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:33:
@Nick25 Weet jij dan eigenlijk of je in dit geval (Micro Media) dan ook de pre-order content erbij krijgt?
nee dat weet ik helaas niet sorry... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop niet dat die eerder komt, ik moet Curse of the Pharaos nog uit spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:55:
Ik hoop niet dat die eerder komt, ik moet Curse of the Pharaos nog uit spelen :X
Dat is AC toch? Man ik had na de maingame al zware AC fatigue. Moet er niet aan denken nog door de DLC te moeten. Kan zomaar dat ik dat ook met Spider-Man ga hebben straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:04:
[...]

Dat is AC toch? Man ik had na de maingame al zware AC fatigue. Moet er niet aan denken nog door de DLC te moeten. Kan zomaar dat ik dat ook met Spider-Man ga hebben straks.
Ac, klopt. Is wel mooie DLC. Maar klopt ook wel dat het erg veel content is including the main game en zonder echt al te nieuwe dingen. Ik had nu een gaatje en de DLC was in de aanbieding dus ach...

Maar koop ook niet vaak DLC. Speel dan liever een nieuw spel. Zeker als de spel agenda zo vol zit met goede games als de komende tijd. DLC is leuk voor gaatjes, maar die vul ik ook wel eens op met kleinere (indie) games.

Neemt niet weg dat ik wel heel veel zin in Spidey heb, dus ik betwijfel of ik hem kan laten liggen als die eerder op de mat ploft ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:37
aangezien ik vakantie heb de game ook maar bestelt :) normaal ben ik niet zo van de superhelden spellen maar moet zeggen deze ziet er toch wel gaaf uit :) Het slingeren door de stad heeft dan toch wel iets.

En bij YGZ bestelt last daar wat goede ervaringen over en misschien wat eerder binnen wie weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:22
bram1984 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:26:
[...]

[video]
Verschilt wel heel erg, als ik dit bekijk vind ik toch weer de E3 veel beter.. http://www.ladbible.com/t...180831?source=gamingbible

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
_/-\o_

Ziet dit er goed uit, of ziet dit er goed uit!

Ik moet echt stoppen met beelden checken.

Geen spoilers btw!
https://imgur.com/vMJR0xa
https://imgur.com/niwNrk4
https://imgur.com/X6WsVaH

[ Voor 7% gewijzigd door Sefaex op 31-08-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:53

Grudgie

PSN: Grudgie7

Sefaex schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:50:
_/-\o_

Ziet dit er goed uit, of ziet dit er goed uit!

Ik moet echt stoppen met beelden checken.

Geen spoilers btw!
https://imgur.com/vMJR0xa
https://imgur.com/niwNrk4
https://imgur.com/X6WsVaH
Dat ziet er wel bruut uit ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@bram1984 Ik ga daar eens een mooi wallpapertje voor de PS4 mee maken :) Echt super vet gedaan die foto mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Die foto-mode is idd heel tof gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
Sefaex schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:04:

[...]

Ik had eerst de LE in de pre-order. Maar daar zit de season pass niet bij. En de LE kost ook €80. Als Spidey fan ga ik die season pass sowieso kopen. Dus ja, dan maar digitaal.

Kan het spel uiteindelijk dan niet doorverkopen. Maar dat hoeft voor mij ook niet altijd.

TIP: Als je hem uit de Amerikaanse Store pre-ordered kom je trouwens goedkoper uit; $80 is €68.
Ik had nog tegoed op mijn Nederlandse account. Dus heb hem gewoon op mijn normale account gekocht.
Kan ik gewoon een amerikaans account maken als tweede account op mijn PS4 en hem dan daarmee downloaden en spelen op mijn nederlandse account ofzo? Zit hier geen risico in verder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
ludacrash schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:20:
[...]

Kan ik gewoon een amerikaans account maken als tweede account op mijn PS4 en hem dan daarmee downloaden en spelen op mijn nederlandse account ofzo? Zit hier geen risico in verder?
Nee
Dit doe ik al jaren. Meerdere mensen hier hebben een Amerikaanse account voor de Flash sales bijv (die de laatste tijd trouwens wel tegenvallen). Heb zelf al 8 jaar een Amerikaanse account. Vroeger was het nog goedkoper, omdat de dollar koers toen veel gunstiger was.

Maar nu kom je alsnog goedkoper uit.

Je moet gewoon beide accounts op primaire hebben staan. Als je op de download knop hebt gedrukt. Kun je uitloggen op je Amerikaanse account en inloggen op je Nederlandse account. Amerikaanse account is echt alleen bedoeld voor aankopen.

Enige waar je op moet letten is dat je bij woonplaats een BTW-vrije staat invoert (ik heb Montana). Anders moet je ook BTW betalen over je aankopen.

Amerikaanse tegoed kun je kopen op Amazon.com (CC) of PCgamesupply.com (Paypal)

P.S. Bij PCgamesupply moet je een activation Fee betalen van $2.58 als je tegoed koopt van $20 of meer.
Als je dit niet wil betalen. Moet je 8x$10 kopen ipv 1x$50, 1x$20 en 1,$10. Voor de $10 kaarten betaal je namelijk geen activation fee. :+

Als je nog meer vragen hebt, stuur gerust een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
Zie spiderman helemaal niet meer staan bij YGZ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
bram1984 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:37:
[...]

Waarschijnlijk uitverkocht, denk ik.
Denk het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:37:
[...]

Waarschijnlijk uitverkocht, denk ik.
Goed teken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:51
Zit de dlc ook bij de 'gewone' limited edition of alleen bij de digital LE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet verwacht, gezien de lauwe reacties hier op Tweakers. Als je de hype op ERA ziet, niet normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
josstie85 schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:28:
Zit de dlc ook bij de 'gewone' limited edition of alleen bij de digital LE?
De DLC zit bij de Collector's Edition (is inmiddels overal uitverkocht) en in de Digitale Deluxe Edition.
Bij de fysieke Special Edition krijg je alleen een steelbook, kleine artbook en een sticker (jeeeeh :+ ).

Digitale Deluxe Edition en fysieke Special Edition zijn trouwens even duur.

Hecht je meer waarde aan een tastbaar hoesje. Of wil je meer bang voor je bucks en koop je de Digital Deluxe Edition, zodat je ook de DLC kunt spelen zonder extra kosten.

Lastig! Ik heb voor de laatste optie gekozen. Dan maar geen resale value.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 07:55

s0kkie

Cowabunga

Nog een paar dagen, all aboooooard the hype train _/-\o_
Deze gaat een hitje worden ik voel het aan mijn polyester 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:06
Gelukkig zit er ook een fast travel systeem in verwerkt, met dat slingeren ben ik nu al klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
bram1984 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:08:
Slinger gameplay. Die tweede heeft een pak die volgens mij nog niet bekend is, dus je bent gewaarschuwd.

https://www.reddit.com/r/.../?st=JLL82HJO&sh=a8286488

https://www.reddit.com/r/.../?st=JLL84JNY&sh=c101e698
Zijn dat PC graphics ?

Ohh wacht eens.....
Hopen dat die Battlefield V beta leuk is.

Anders gaan het 5 lange dagen worden. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als ik die gameplay zie denk ik steeds “zit dat web nou wel ergens aan vast” “hoe kan het dat het web naar beneden gaat en hij toch vooruit slingert”. Lijkt wel alsof ze daar maar wat gedaan hebben. Ziet er allemaal een beetje uit als “we doen gewoon iets met het web maar volgen alsnog de beweging van de speler”
Of weinig ingekocht ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 03-09-2018 01:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 01:09:
Als ik die gameplay zie denk ik steeds “zit dat web nou wel ergens aan vast” “hoe kan het dat het web naar beneden gaat en hij toch vooruit slingert”. Lijkt wel alsof ze daar maar wat gedaan hebben. Ziet er allemaal een beetje uit als “we doen gewoon iets met het web maar volgen alsnog de beweging van de speler”

[...]

Of weinig ingekocht ;)
Web zit altijd ergens aan vast ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-05 13:38

Odieus

Onuitstaanbaar

Ben heel erg benieuwd naar de reviews morgen. Ben op de één of andere manier toch bang dat de game snel eentonig gaat worden, heb hem daarom ook niet gepre-ordered. Als de reviews morgen positief zijn, pre-order ik hem alsnog :)

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odieus schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:18:
Ben heel erg benieuwd naar de reviews morgen. Ben op de één of andere manier toch bang dat de game snel eentonig gaat worden, heb hem daarom ook niet gepre-ordered. Als de reviews morgen positief zijn, pre-order ik hem alsnog :)
Ik ben ook benieuwd. Ik heb al meerdere hints voorbij zien komen van mensen die zeer enthousiast zijn na de game te hebben uitgespeeld. Ik gok en hoop op een 90+ MC score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ga er ook vanuit dat het een hoge MC score krijgt, maar die neem ik de laatste jaren niet meer heel serieus bij AAA-games. Ik check MC wel altijd voor kleine / indie titels om een beeld te krijgen. Maar met AAA-games die gehyped worden/zijn heb ik toch altijd het gevoel dat reviewsites vaak weinig kritisch durven te zijn omdat ze anders de zeer lieve en positief ingestelde gaming community over zich heen krijgen. :P

Ben wel benieuwd wat ze zeggen over de traversal. Maar hoe meer ik de gifjes / filmpjes zie van het webslingen hoe meer ik het gevoel krijg van... de traversal ziet er ongelooflijk gelikt uit en is leuk voor een uurtje, maar daarna heb je het wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 06:49:
[...]
Web zit altijd ergens aan vast ja.
Dat was mijn punt niet :)
uchiha tijntje schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:32:
Ik ga er ook vanuit dat het een hoge MC score krijgt, maar die neem ik de laatste jaren niet meer heel serieus bij AAA-games.
Nou vooral bij dit soort Sont Exclusives zegt de MC mij niets. Dat is allemaal veel te gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:17
Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:54:
[...]
[...]
Kun je je punt dan anders toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online

Nou vooral bij dit soort Sont Exclusives zegt de MC mij niets. Dat is allemaal veel te gekleurd.
Gekleurd? hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
koentjek schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:59:
[...]
Kun je je punt dan anders toelichten?
Volgens mij is het prima duidelijk maar wat ik bedoel is dat het lijkt alsof het “web” maar wat doet. Voor een voorwaartse beweging moet het web aan de bovenkant bevestigd worden. Nu zie ik in gameplay regelmatig dat het web op de grond vast zit (bijvoorbeeld) en er toch vooruit “geslingerd” wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fanboys die Sony exclusives minder objectief zien en alles goed vinden wat er uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:03:
[...]

Fanboys die Sony exclusives minder objectief zien en alles goed vinden wat er uitkomt.
Aha, dus de websitesreviewers zijn fanboys die niet objectief kunnen kijken naar Sony exclusives,
Dat is voor het eerst dat ik dat hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]

Letterlijk je eerste zin:
Als ik die gameplay zie denk ik steeds “zit dat web nou wel ergens aan vast”
Vanaf het begin af aan heeft Insomniac aangeven dat slingeren momentum based is en dat het web echt ergens aan vast moet kunnen zitten, anders gebeurt er niks. Dus ja, het web zit altijd ergens aan vast, of je nu slingert, zipt of 2 webben vooruit schiet. Als je te hoog bent, gebeurt er niks. Verder wilden ze de fun factor hoog houden en de snelheid erin houden, wat wellicht het een en ander voor je verklaart. Het is geen simulator hè, maar een comic verfilming. Het is niet realistisch nee, dat klopt.
[...]

[...]

Dan ben ik benieuwd: welke Sony exclusive heeft deze generatie volgens jou een te hoog cijfer gekregen? Ik kan er alleen maar bedenken die eigenlijk te laag zijn (Bloodborne bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 14-06 16:01
Origins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:05:
[...]

Aha, dus de websitesreviewers zijn fanboys die niet objectief kunnen kijken naar Sony exclusives,
dan heb je dus nog nooit reviews gelezen. Zeker niet van IGN, Kotaku, Gamespot etc. Weet je waarom?

Een review is 100% Subjectief. Zo simpel is het, dus ja iemands voorkeuren zullen er altijd doorheen schijnen. Een objectieve review kan niet, want dan zou je na 1 site al klaar zijn. Het zijn immers dan overal dezelfde feiten.

En ja, zie Power Unlimited die vroeger zo fanboy was als maar kon zijn. Of reviewers die te horen krijgen "Deze game krijgt minimaal een 7-8 anders geen review codes meer".
Of reviewers die ontslagen worden omdat ze games te lage cijfers geven, want ruzie met de publisher/developer. (Zie video's van Jim Sterling + SidAlpha)

Al genoeg voorgekomen. Als je denkt dat reviews betrouwbaar zijn van websites, nee.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
corset schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:15:
[...]

dan heb je dus nog nooit reviews gelezen. Zeker niet van IGN, Kotaku, Gamespot etc. Weet je waarom?

Een review is 100% Subjectief. Zo simpel is het, dus ja iemands voorkeuren zullen er altijd doorheen schijnen. Een objectieve review kan niet, want dan zou je na 1 site al klaar zijn. Het zijn immers dan overal dezelfde feiten.

En ja, zie Power Unlimited die vroeger zo fanboy was als maar kon zijn. Of reviewers die te horen krijgen "Deze game krijgt minimaal een 7-8 anders geen review codes meer".
Of reviewers die ontslagen worden omdat ze games te lage cijfers geven, want ruzie met de publisher/developer. (Zie video's van Jim Sterling + SidAlpha)

Al genoeg voorgekomen. Als je denkt dat reviews betrouwbaar zijn van websites, nee.
Maar zijn ze daardoor fanboy? lijkt mij niet, ik vertrouw erop dat een reviewer zo objectief mogelijk is, en ja ik vind over het algemeen de reviewers van deze websites betrouwbaar, anders krijgen ze het toch wel te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:15:
[...]

Of reviewers die ontslagen worden omdat ze games te lage cijfers geven, want ruzie met de publisher/developer.

En dat werkt net zo goed de andere kant op. Genoeg sites die top games ineens een 6 geven om clicks te genereren terwijl dat cijfer nergens op slaat, ook al is het subjectief. We kunnen het toch wel eens zijn dat sommige games gewoon goed zijn, ook al zijn ze niet voor iedereen, toch? Verder is het ook een kwestie van de juiste reviewer erop zetten. Iemand die alleen shooters leuk vindt, moet je niet op een city building sim zetten, want dan krijg je een scheef cijfer. Daarbij kun je zaken als narratief, voice acting, graphics animaties, controls, combat, gameplay an sich etc. prima objectief beoordelen. Die moeten gezamenlijk het cijfer vormen. Er zullen best gekleurde cijfers tussen zitten, maar over het algemeen kun je de kwaliteit van een game er wel uit afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat is de eerste zin maar je moet wel doorlezen hè :)
bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:10:
Vanaf het begin af aan heeft Insomniac aangeven dat slingeren momentum based is en dat het web echt ergens aan vast moet kunnen zitten, anders gebeurt er niks. Dus ja, het web zit altijd ergens aan vast, of je nu slingert, zipt of 2 webben vooruit schiet. Als je te hoog bent, gebeurt er niks. Verder wilden ze de fun factor hoog houden en de snelheid erin houden, wat wellicht het een en ander voor je verklaart. Het is geen simulator hè, maar een comic verfilming. Het is niet realistisch nee, dat klopt.
Aah ja dat is het punt idd. Iets is niet “momentum based” als je op 10m slingert en een web op 5m tegen een muur onder je schiet om vervolgens toch vooruit te gaan.

Maar goed ik begrijp dat het “momentum based” is tot op het punt waar we zeggen “het is geen simulator hè, maar een comic verfilming”.

Oftewel we doen maar wat met dat web :)
Origins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:05:
[...]

Voor het eerst dat jij dat hoort? Daar geloof ik helemaal niets van!

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 03-09-2018 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 14-06 16:01
Origins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:20:
[...]

Maar zijn ze daardoor fanboy? lijkt mij niet, ik vertrouw erop dat een reviewer zo objectief mogelijk is, en ja ik vind over het algemeen de reviewers van deze websites betrouwbaar, anders krijgen ze het toch wel te horen.
Tuurlijk, krijgen ze te horen.. Geef me 1 voorbeeld waarbij dat is gebleken en waarbij er iets mee is gedaan?

Sorry, maar review vertrouwen is gewoon onzinnig. Zoek op youtube gameplay beelden op, lijkt het je wat? Koop het. Zo niet? Ga gewoon verder :)
bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:22:
[...]

En dat werkt net zo goed de andere kant op. Genoeg sites die top games ineens een 6 geven om clicks te genereren terwijl dat cijfer nergens op slaat, ook al is het subjectief. We kunnen het toch wel eens zijn dat sommige games gewoon goed zijn, ook al zijn ze niet voor iedereen, toch? Verder is het ook een kwestie van de juiste reviewer erop zetten. Iemand die alleen shooters leuk vindt, moet je niet op een city building sim zetten, want dan krijg je een scheef cijfer. Daarbij kun je zaken als narratief, voice acting, graphics animaties, controls, combat, gameplay an sich etc. prima objectief beoordelen. Die moeten gezamenlijk het cijfer vormen. Er zullen best gekleurde cijfers tussen zitten, maar over het algemeen kun je de kwaliteit van een game er wel uit afleiden.
Zeker mee eens, maar dat is net zoals wat review sites roepen:

"Deze game is nu 100% GOTY!" op 03-01-2018. Of roepen dat "Spyro" 100x Beter is dan "Dark Souls". Ik ben die marketing/clickbait reviews gewoon zat aan het worden. Appels, Peren etc.

Het volk hoeft niet meer voor zichzelf te denken, want de sites zeggen wel wat ze moeten denken.

Ik ben dan wat meer van een Let'splay oid kijken + even kort kijken wat de gameplay lengte is tov de prijs.

[ Voor 53% gewijzigd door corset op 03-09-2018 10:25 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:22:
[...]

[...]

Aah ja dat is het punt idd. Iets is niet “momentum based” als je op 10m slingert en een web op 5m tegen een muur onder je schiet om vervolgens toch vooruit te gaan.

Maar goed ik begrijp dat het “momentum based” is tot op het punt waar we zeggen “het is geen simulator hè, maar een comic verfilming”.

Ik zou deze gewoon lekker overslaan, want ook dit lijkt niks voor je te zijn. Je neemt het allemaal veel te serieus, zo te zien. :)

Of zoek gewoon wat interviews met Insomniac op waarin ze vertellen hoe het slingeren werkt, het is echt heel diep uitgelegd al meerdere malen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:10:
Dan ben ik benieuwd: welke Sony exclusive heeft deze generatie volgens jou een te hoog cijfer gekregen? Ik kan er alleen maar bedenken die eigenlijk te laag zijn (Bloodborne bijvoorbeeld).
Nou Detroit uit het andere topic is een mooi voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
corset schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:22:
[...]

Tuurlijk, krijgen ze te horen.. Geef me 1 voorbeeld waarbij dat is gebleken en waarbij er iets mee is gedaan?

Sorry, maar review vertrouwen is gewoon onzinnig. Zoek op youtube gameplay beelden op, lijkt het je wat? Koop het. Zo niet? Ga gewoon verder :)
Pas geleden nog met IGN een copy paste verhaal, dat bedoel ik met dat ze het te horen kregen (ondanks dat Dead Cells een top cijfer kreeg).
Reviewer is ontslagen, maar mijn vertrouwen in deze website is hierdoor echt niet weggenomen.

Een reviewer is voor mij over het algemeen betrouwbaar (vaak ook geen spoilers, en het door jou aangegeven youtube gameplay beelden vaak wel).

Maar goed, ik mis nogal het fanboy gehalt, ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:25:
[...]

Ik zou deze gewoon lekker overslaan, want ook dit lijkt niks voor je te zijn. Je neemt het allemaal veel te serieus, zo te zien. :)

Of zoek gewoon wat interviews met Insomniac op waarin ze vertellen hoe het slingeren werkt, het is echt heel diep uitgelegd al meerdere malen.
Ja uitgelegd maar het klopt dus niet. Dat is mijn punt nou juist :) (afgaande op die gameplay video’s van oa hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:22:
[...]

[...]

[...]

Voor het eerst dat jij dat hoort? Daar geloof ik helemaal niets van!
Kun je me uitleggen wie deze fanboys zijn en waar je dan precies op doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Origins schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:29:
[...]
Kun je me uitleggen wie deze fanboys zijn en waar je dan precies op doelt?
Daarom zei ik in eerste instantie gekleurd. Dat dekt de lading beter.

Verded ga ik dat je niet uitleggen. Het wordt hierboven al prima omschreven.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 03-09-2018 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:28:
[...]

Ja uitgelegd maar het klopt dus niet. Dat is mijn punt nou juist :) (afgaande op die gameplay video’s van oa hierboven).
Je weet dat Spiderman niet echt bestaat he? waardoor het dus sowieso niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:30:
[...]

Nee dat ga ik je niet uitleggen. Het wordt hierboven al prima omschreven.
Ik stel je een simpele vraag betreft fanboys waar ik geen antwoord op geef, of is het gewoon zeggen om het zeggen?
Lijkt mij als je een uiting doet van fanboyisme kun je dat ook simpel uitleggen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste