Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:57
Morelleth schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Bedenk alleen wel ff, dat het voor deze heren hun dagelijks werk is. Mathew Mercer is een voice actor net als heel de cast daar. (weet het ff zo niet van Matt Coleville) En ze doen dit dus voortaan betaald. (ooit wel gewoon voor de fun begonnen, maar tegenwoordig zelfs af en toe voor een gigantisch live publiek)
Natuurlijk, het is hun baan maar van hun ervaring kan je leren.

Als je al snel een naam, houding, een doel enz. heb voor je npc ben je al 100x veder dan even snel wat uit het hoofd verzinnen. Al maak je er 20 gewoon even los dan kan je bij een encounter er zo 1 uitplukken en gebruiken
Ben het er sowieso wel mee eens dat engels veel fijner is hiervoor.
Om de een of andere reden klinken accenten/ stemmen een stuk beter dan als je dat zelfde in nederlands probeert.
Daarnaast is het gruwelijk irritant om flavour tekst van boeken te moeten vertalen. En een mix van engels/nederlands vind ik weer vervelend qua "immersion"

Heb nu van het weekend dus (compleet onvoorbereid en onverwachts) een one shot geDM'ed (hoe the hell moet je dat uitdrukken/schrijven?)
Samen met mijn broer en een maat van ons. Volledig in het engels.
Je merkt gelijk dat je meer in de stem legt en meer nuances kan creëren. Zowel qua omschrijving en taalgebruik als wat voor stemmen je aanneemt.

Ik had alleen (niet geheel bedoeld) in een keer een Australisch klinkende dwerg :P
Ik wilde pas geleden uitleggen dat er een draak over vloog.

Engels: You hear the sound of powerfull wings flying over head.

Nederlands: Jullie horen geflapper van krachtige vleugels over vliegen.

Ja geflapper :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-06 12:16
Dutchone schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Ik wilde pas geleden uitleggen dat er een draak over vloog.

Engels: You hear the sound of powerfull wings flying over head.

Nederlands: Jullie horen geflapper van krachtige vleugels over vliegen.

Ja geflapper :|
Je hoort de donderende slagen van gigantische vleugels boven je. ;)

Maar idd engels klinkt zo snel zoveel beter.
Vooral doordat je (vind ik) meer met je stem kan spelen.

Luister veel naar dnd podcasts en leer er behoorlijk veel van.
Onder andere het compleet onderschatte goed omschrijven van je omgeving.
Niet alleen zicht, maar ook dingen als geur, geluiden en hoe het aanvoelt. Omschrijf indien mogelijk ook nog de smaak (bv een metalige smaak met de geur van regen/ozon en je weet gewoon dat er iets van bliksem is geweest) en je krijgt helemaal een beeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Morelleth op 09-05-2018 11:27 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32
Morelleth schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:02:
Een vraagje voor de DM's
Hoe ga je zelf om met je verschillende NPC's?
Probeer je ze andere stemmen te geven? En zo ja, hoe hou je ze uit elkaar?
Maak je losse sheets per NPC met alle notes (in feite gelijk aan de character sheets) of werk je met gecondenseerde versies?
Afhankelijk van hoe belangrijk de NPC gaat zijn in een van de mogelijke verhaallijnen. Hoe belangrijker, hoe meer notes ze in mijn sheets hebben, maar over het algemeen kom ik al gauw weg van een paar woorden/zinnen om het type duidelijk te hebben voor mijzelf.

Met stemmen doe ik niet heel veel, maar wel met de manier waarop ze iets zeggen. Dit wel altijd wat overdreven, zodat het ook duidelijk is voor de spelers. En aangezien ik graag films kijk, doe ik veel leentje buur uit die richting. (Een huidige NPC heeft bijvoorbeeld als info onder zijn naam: "Malfidus HP")

Verder staat er altijd een lijstje met random namen op mijn voorbereiding sheet om iedereen die ze spreken een naam te kunnen geven.

Ik DM overigens in een zelf gemaakte wereld en heb buiten een aantal bulletpoints waar alles naar gelinkt wordt geen direct plot. Dat zorgt ervoor dat ik veel improviseer en de spelers zelf met een avontuur starten wat in mijn voorbereiding sheet in het begin als 1 regel genoteerd staat. (net als 5 a 6 andere avonturen die ze kunnen pakken).

Zodra ze op 1 happen kan ik het verder uitwerken. Dit bespaart me flink veel prep tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Dutchone schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:06:
Ik zie liever bij aankoop van een boek dat je een PDF kan downloaden, het is stuk handiger voor even snel wat opzoeken. En klikbare index en de zoek functie in het PDF ben je al snel een stuk veder maar dan krijgt WotC een stuk minder inkomen.
Dat had ik trouwens wel bij Adventures in Middle Earth krijg je een hele rits aan PDF's er bij. Zowel het boek, het boek op maat gemaakt voor tablets en kaarten _/-\o_
Coffeemonster schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:47:
~~ knip ~~

Ik heb in het verleden wel wat anecdotes neergezet in het oude roleplaying-topic dat nog ergens rondzwerft. Ik zal later kijken of ik daarnaar kan linken ter leering ende vermaeck. :P
Welkom _/-\o_ Ik ben heel benieuwd naar je verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-06 15:00

Plainside

I browse when I'm at work

Ik zou zelf inderdaad ook zeggen om sessie vooral in het egels te doen, nu heb ik zelf nog nooit gespeeld(!).
Maar ik kan mij zo snel niet indenken hoe ik een verhaal kan opzetten in het Nederlands. Bijvoorbeeld mijn backstory (die ik hier maar niet zal posten ;) ) is volledig Engels geschreven en ook bedoeld zo te lezen. Als ik het in het Nederlands er neer zou zetten... nou je hebt het waarschijnlijk al gemerkt maar mijn Engels is 100 maal beter dan Nederlands (opgroeien met games hé).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Zal waarschijnlijk ook zitten in het feit dat het totale nederlandse woordenschat volgens de van Dale 240.000 woorden bedraagt en Engels volgens het oxford dictionary ca 600.000.
Maar met alle combinatie mogelijkheden erbij zit engels al snel richting de 1.000.000 en nederlands richting de 500.000.

Grote verschil zit hem denk meer in dat er in het Engels voor bijna alles 2 of meer woorden zijn om het te omschrijven met dan nog alle nuances ervan. Waar in het Nederlands dit een stuk minder is.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Een factor is natuurlijk ook door de media.
Probeer eens een piraten stem te doen in het Nederlands en dan in het Engels.
Er is meer media waar je op terug kan vallen in het Engels dus een stuk makkelijker benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 13:48
Voor mij persoonlijk is Nederlands spreken geen optie. Plus, aan tafel werkt het makkelijk. Als je iets outside of game wilt bespreken doen we dat in het Nederlands. Maar zodra we Engels beginnen te spreken, is het spel gaande. Zit je gelijk in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Kaasdipje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:43:
Voor mij persoonlijk is Nederlands spreken geen optie. Plus, aan tafel werkt het makkelijk. Als je iets outside of game wilt bespreken doen we dat in het Nederlands. Maar zodra we Engels beginnen te spreken, is het spel gaande. Zit je gelijk in het spel.
Dit inderdaad ook, zodra je iemand hoort nederlands praten weet je gelijk "ohh hij wil wat bespreken of uitleggen ofzo". Het lijkt dat je het als een soort switch moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Dutchone schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:37:
Een factor is natuurlijk ook door de media.
Probeer eens een piraten stem te doen in het Nederlands en dan in het Engels.
Er is meer media waar je op terug kan vallen in het Engels dus een stuk makkelijker benaderbaar.
Touche.
Eigenlijk nog nooit bij stil gestaan.

De meest foute accenten die ik kan verzinnen in het Nederlands, lijken eigenlijk wel min of meer afkomstig uit één van de vele disneyfilms :P
Vind het dan ook heel knap wat die voice actors weten te doen. (en dan heb ik het niet over de BN'ers die wel eens iets in spreken maar de echte stem acteurs in Nederland, want er zijn er maar een paar die daadwerkelijk meerdere verschillende stemmen kunnen doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Over ervaringen gesproken:

Mijn eerste campaign rolde ik een half-elf bard; ladykiller(vindt hij zelf) en tevens een enorme kleptomaan.
Nadat onze party gezamelijk uit een gevangenis was gebroken kwam we samen aan in een klein stadje.
Toen we het stadje binnenliepen kwamen we langs een steeg waar op dat moment een oudere heer werd lastiggevallen door een groep tuig-van-de-riggel.

Enkele Dissonant Whispers later rende het tuig weg en hielp ik de oude heer overeind. Terwijl ik de man iets te joviaal overeind hielp en zijn kleren afklopte voelde ik een zwaar leren zakje zachtjes rinkelen aan zijn riem. Uiteraard kon ik het niet laten en rolde ik voor een slight of hand check: 15.

Dolgelukkig ging ik er vandoor met mijn eerste buit. Later bleek er in het zakje geen munten te zitten maar een levend klein metalen draakje dat lag te slapen. Wat ik voelde tijdens het aftasten waren de schubben die zachtjes tegen elkaar aan rinkelden.

Nog voordat ik wat kon zeggen tegen het draakje begon het te vloeken en te tieren dat hij gedraaknapped was en z'n rechten geschonden waren als eervolle nette draak. Dat eervolle en nette bleef niet zo veel van over, de rest van de campaign heeft het draakje mij bekritiseerd op mijn magie gebruik (en bij elke onderneming die mis ging) en dat ik echt een prutser was vergeleken met zijn meester (de oude man die ik gezakkenrolt had). :D fuuuuuu
Kaasdipje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:43:
Dat is ook een optie inderdaad, ik heb het in het Nederlands geprobeerd. Maar dat is eerlijk gezegd geen doen omdat je letterlijk alles moet vertalen en je valt vrijwel direct terug op de Engelse termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Anoniem: 613510 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:16:
Mijn eerste campaign rolde ik een half-elf bard; ladykiller(vindt hij zelf) en tevens een enorme kleptomaan.
Nadat onze party gezamelijk uit een gevangenis was gebroken kwam we samen aan in een klein stadje.
Toen we het stadje binnenliepen kwamen we langs een steeg waar op dat moment een oudere heer werd lastiggevallen door een groep tuig-van-de-riggel.

Enkele Dissonant Whispers later rende het tuig weg en hielp ik de oude heer overeind. Terwijl ik de man iets te joviaal overeind hielp en zijn kleren afklopte voelde ik een zwaar leren zakje zachtjes rinkelen aan zijn riem. Uiteraard kon ik het niet laten en rolde ik voor een slight of hand check: 15.

Dolgelukkig ging ik er vandoor met mijn eerste buit. Later bleek er in het zakje geen munten te zitten maar een levend klein metalen draakje dat lag te slapen. Wat ik voelde tijdens het aftasten waren de schubben die zachtjes tegen elkaar aan rinkelden.

Nog voordat ik wat kon zeggen tegen het draakje begon het te vloeken en te tieren dat hij gedraaknapped was en z'n rechten geschonden waren als eervolle nette draak. Dat eervolle en nette bleef niet zo veel van over, de rest van de campaign heeft het draakje mij bekritiseerd op mijn magie gebruik (en bij elke onderneming die mis ging) en dat ik echt een prutser was vergeleken met zijn meester (de oude man die ik gezakkenrolt had). :D fuuuuuu
Klinkt meer als een slechte opvoeding die jij hem hebt gegeven :+ . Het zijn ook weer de risico's van het zakkenrollen, wie weet was het een metal bomb ofzo :o . Of misschien een zakje met stalen balletjes?

Mijn favoriete motto is ook "Assumption is the mother of all f**k up's" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plainside schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:05:
[...]

Klinkt meer als een slechte opvoeding die jij hem hebt gegeven :+ . Het zijn ook weer de risico's van het zakkenrollen, wie weet was het een metal bomb ofzo :o . Of misschien een zakje met stalen balletjes?

Mijn favoriete motto is ook "Assumption is the mother of all f**k up's" :+
Het lag er meer aan dat de campaign niet lang genoeg heeft geduurd om te proberen een draak te temmen.

En inderdaad voor het zelfde geld was het een bag of holding met 3 ton ijzeren lagers er in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Anoniem: 613510 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:13:
[...]

Het lag er meer aan dat de campaign niet lang genoeg heeft geduurd om te proberen een draak te temmen.

En inderdaad voor het zelfde geld was het een bag of holding met 3 ton ijzeren lagers er in :D
Tja, gratis bag of holding... kan je niet echt over klagen O-) , wat je met de lagers doet... uhhmmm... goeie vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Plainside schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:14:
[...]

Tja, gratis bag of holding... kan je niet echt over klagen O-) , wat je met de lagers doet... uhhmmm... goeie vraag :+
Omsmelten tot een kickass wapen of benutten voor diverse doeleinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plainside schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:14:
[...]

Morelleth schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:20:
[...]

Omsmelten tot een kickass wapen of benutten voor diverse doeleinden :p
Totdat je die zak opentrekt om eens te kijken wat er in zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Bij een bag of holding heb je eigenlijk geen idee wat er inzit, je moet aan het object denken voor dat je het vast kan pakken en er uit kan halen, dus als je niet weet wat er in zit lijkt het op een een lege zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dutchone schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:37:
Bij een bag of holding heb je eigenlijk geen idee wat er inzit, je moet aan het object denken voor dat je het vast kan pakken en er uit kan halen, dus als je niet weet wat er in zit lijkt het op een een lege zak.
Dat klinkt meer als Heward's handy haversack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Dutchone schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:37:
Dat vraag ik me nu af idd. Hoe kan je hem dan leeg krijgen?
Want ze hebben een maximum dimensie/inhoud. Ga je eroverheen dan gaat die kapot.
Maar als je niet meer precies weet wat je (of iemand anders) erin hebt gedaan...

Is er een spell of andere manier om erachter te komen wat er allemaal in zit/zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38

Saffie_time

Why use this? 42!

Niet zo heel moeilijk :)

If the bag is turned inside out, its contents spill forth, unharmed, but the bag must be put right before it can be used again.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Saffie_time schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:54:
Niet zo heel moeilijk :)

If the bag is turned inside out, its contents spill forth, unharmed, but the bag must be put right before it can be used again.
Voor komisch effect als er duizend ijzeren lagers uit komen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morelleth schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:51:
[...]

Is er een spell of andere manier om erachter te komen wat er allemaal in zit/zat?
Arcanacheck ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
lol. altijd leuk als er maar 1 ding is gedaan juist om te fucken in een bepaalde situatie.
Vol met water of lagers oid.

We gebruiken hem in 1 groep nu letterlijk als treasure hoard. Zit een goede 10k aan coins en juwelen in denk.
Verdelen we af en toe spending money uit. Maar kende de eigenschappen niet helemaal.
Had neem ik aan alleen opgeleverd (over het algemeen) dat het magisch is en wellicht zelfs dat je het herkent als een bag of holding.
Mogelijk inderdaad ook hoe die werkt, maar dan zou ik eerder denken aan een identify achtige spell met een history check of zo.

Maar vroeg het me spontaan af en wist het even niet meer :)

[ Voor 42% gewijzigd door Morelleth op 09-05-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
oeps.

[ Voor 98% gewijzigd door Morelleth op 09-05-2018 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
Oh tof! Een D&D topic. Ik ben net begonnen met 5e, mn eerste game. Barbarian want dat leek me wel lekker makkelijk om mee te beginnen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morelleth schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:59:
lol. altijd leuk als er maar 1 ding is gedaan juist om te fucken in een bepaalde situatie.

Had neem ik aan alleen opgeleverd (over het algemeen) dat het magisch is en wellicht zelfs dat je het herkent als een bag of holding.
Mogelijk inderdaad ook hoe die werkt, maar dan zou ik eerder denken aan een identify achtige spell met een history check of zo.

Maar vroeg het me spontaan af en wist het even niet meer :)
Opgezocht en het P.H.B. zegt inderdaad dat Arcana het herkennen van magie in objecten/ wezens is.

Je had dus gelijk :)
hexta schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:10:
Oh tof! Een D&D topic. Ik ben net begonnen met 5e, mn eerste game. Barbarian want dat leek me wel lekker makkelijk om mee te beginnen.
Welkom _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 09-05-2018 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Misschien is het trouwens leuk om in de TS een tabel op te nemen wie welke editie speelt?
Handig voor vragen of als iemand een keer een oneshot wil spelen of zo.

En natuurlijk is het altijd fun om te horen wat voor characters een ander heeft :)
Elke keer als ik me even verveel en achter de pc zit (lees werk en heb ff niets te doen) komen er character concepts bij. Handig voor NPC's of BBEG's of natuurlijk als backup character.

Speel zelf op dit moment
in 5E een Assimar Death Cleric die richting light domain aan het gaan is.
in 5E een half orc Hexblade Warlock (die bij een crit absurde dmg doet voor zijn lvl)
in 3.5E net begonnen met een Beguiler, die richting Beguiler/Sorcerer/Malconvoker gebouwd gaat worden.

Je moet iets he :p
hexta schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:10:
En welk pad ga je bewandelen? Er zijn er al redelijk wat mogelijk in de officiële boeken. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Morelleth op 09-05-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
Morelleth schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:19:
[...]

En welk pad ga je bewandelen? Er zijn er al redelijk wat mogelijk in de officiële boeken. ;)
Ik ben voor de bear totem gegaan. In 5e is de 1e wolf nogal waardeloos, dus dan maar tanken. :D
Morelleth schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:19:
Speel zelf op dit moment
in 5E een Assimar Death Cleric die richting light domain aan het gaan is.
in 5E een half orc Hexblade Warlock (die bij een crit absurde dmg doet voor zijn lvl)
in 3.5E net begonnen met een Beguiler, die richting Beguiler/Sorcerer/Malconvoker gebouwd gaat worden.
Is het niet heel verwarrend om meerdere versies te spelen?

[ Voor 43% gewijzigd door hexta op 09-05-2018 16:35 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Dat valt an sich wel mee.

Ben begonnen met 5E aangezien ik de vrienden waar ik mee wilde spelen allemaal niet wilden of konden en 3.5 niemand te vinden was.
5E is in de basis heel simpel, er zijn een paar regels hoe omgegaan wordt met dingen anders, maar in essentie is het nog steeds het zelfde als 3.5E (in feite zijn alleen de stats wat anders)

Ik denk als ik niet 5E al goed kende ik aan 3.5E een info overload kreeg qua mogelijkheden en hoe het allemaal in elkaar steekt.
3.5E is nl veel uitgebreider, bv alleen al de skill list, skill tricks en feats is gigantisch en je krijgt (zover ik weet) veel sneller statboosts en feats etc, erbij (net als de tegenstanders) maar bent daarentegen weer beperkter in spells en spell slots tov 5E.
3.5E kent bv wel lvl 0 spells, maar niet op de zelfde manier als 5E (waar je je cantrips onbeperkt kan spammen)

Zelfde spel, nagenoeg de zelfde regels en ik werk toch met automatische charactersheets dus zaken zijn makkelijk na te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:58
Cool, een Dungeons & Dragons topic op Tweakers!

Ik speel zelf nu denk bijna twee jaar Fifth Edition. op het moment probeer ik met een bijna volledig Drow party Out of the Abyss te overleven en doe ik vaak mee aan de Adventurer's League one shots bij de Tafelridder in Leiden (de organized play variant van D&D, dus geen vaste DM of party en alle regels grotendeels RAW). Ik heb ook twee keer aan wat meer homebrew avonturen meegedaan maar dat is niet zo goed bevallen (railroading, DMPCs, flanking en een avontuur wat neer kwam op één grote combat waar alle PCs hun eigen wapens niet meer hadden en alléén halberds konden vinden).

Ik hou me trouwens aanbevolen voor een Tweakers one-shot, zeker als het IRL en een beetje in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErikT738 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:51:
Cool, een Dungeons & Dragons topic op Tweakers!

en doe ik vaak mee aan de Adventurer's League one shots bij de Tafelridder in Leiden (de organized play variant van D&D, dus geen vaste DM of party en alle regels grotendeels RAW).

Ik heb ook twee keer aan wat meer homebrew avonturen meegedaan maar dat is niet zo goed bevallen (railroading, DMPCs, flanking en een avontuur wat neer kwam op één grote combat waar alle PCs hun eigen wapens niet meer hadden en alléén halberds konden vinden).

Ik hou me trouwens aanbevolen voor een Tweakers one-shot, zeker als het IRL en een beetje in de buurt is.
Wow ok dat klinkt vet, geen idee dat dat bestond ook!

Klinkt als fijne DM's :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Ik heb het geprobeerd om iets te vinden, maar helaas is er in Nederland naast de studenten steden maar weinig winkels, zaken, plekken waar je adventure league kan spelen of een vaste dm hebben waar je mee kan spelen.

En dan kom ik in antwerpen 4 zaken waarvan één daarvan meerdere dagen meerdere DMs hebben. Zelfs in het dorpje Mechelen heeft een spellen winkel die 2 keer per week D&D spelen.

Wat mij wel op viel in antwerpen vooral, overal spelletjes winkels, van het type diepe donkere grot tot hipster winkel waar je koffie kan drinken met en spelletje er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 09:47
Morelleth schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:49:
Voor de TS @Kaasdipje nog een extra toevoeging.
Hier kan je heeeeeeel veel 5E one shots vinden, gesorteerd per level. Met de link erbij naar waar te downloaden en de vermelding indien ze gratis zijn.

Gisteravond viel onze gewone sessie uit dus (compleet onverwachts) maar een one shot hiervan gedaan. Eerste "echte" keer dat ik DMde.Beviel wel.
Volgende keer alleen wel voorbereid doen.

[...]

Enige wat je nodig hebt is in feite spul wat zoals al gezegd grotendeels gratis beschikbaar is.
Je zou een oneshot kunnen proberen voor lvl 1 of 2.
Alle SRD (dus basis materiaal) staat gratis op DND Beyond.
Er zijn bakken met dice roller apps.
En character sheets kan je ook zat gratis vinden.

Zolang je het bij basis houdt en iets als 5E probeert is het heel makkelijk om erin te komen.
Afhankelijk van wat je verder wil doen kan de verslaving beginnen. >:)

Van het basis start avontuur (Lost mine of Phandelver) tot complete adventures.
Je kan ook vanuit de lostmines doorgaan met een adventure module.
In principe kan je het zo simpel of uitgebreid maken als je wil.

Wil je door blijven spelen, dan is het wel aan te raden om een players handbook en dm handbook te kopen naast een adventure (of je moet zelf willen schrijven/verzinnen natuurlijk)
En de dice zijn via china shopping en amazon heel goedkopp te krijgen.
Die one off was me uitermate goed bevallen :)
En ons railroad gedrag viel best mee. Alleen Tiny had het er zwaar mee dat hij zo groot was :)

Tijd voor een vervolg meneer DM !

[ Voor 3% gewijzigd door Vocalise op 10-05-2018 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Vocalise schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:21:
[...]

Die one off was me uitermate goed bevallen :)
En ons railroad gedrag viel best mee. Alleen Tiny had het er zwaar mee dat hij zo groot was :)

Tijd voor een vervolg meneer DM !
Lol.
Nou... zal hem wel laten lezen..
Jullie waren al 30-45 min verder voor we uberhaubt bij de start van de one shot kwamen. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Door de tweakers podcast begonnen met luisteren van The Adventure zone (een echte aanrader!) en gisteren eindelijk de 5E starters set aangeschaft.

Nu nog een groepje vrienden overtuigen :)

edit: en mijn eigen character maken natuurlijk! :D

[ Voor 12% gewijzigd door AfroAbel op 11-05-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AfroAbel schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:38:
Door de tweakers podcast begonnen met luisteren van The Adventure zone (een echte aanrader!) en gisteren eindelijk de 5E starters set aangeschaft.

Nu nog een groepje vrienden overtuigen :)

edit: en mijn eigen character maken natuurlijk! :D
Welkom welkom _/-\o_

Ben benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Misschien ook leuk voor de mensen hier; Omdat Mordenkainen's Tome of Foes binnenkort uitkomt hebben een aantal winkels toegang gekregen tot een speciaal preview avontuur voor Adventurer's League. Je speelt in deze one-shot met level 9 pre-generated karakters die grotendeels uit het nieuwe boek afkomstig zijn. Ik weet dat het op zondag 27 mei bij The Games Guild in Alphen aan den Rijn wordt gespeeld en op zondag 3 juni bij de Tafelridder in Leiden (al staat deze nog niet aangekondigd). Wellicht wordt dit avontuur ook nog in andere winkels gespeeld, schroom niet om ze hier te vermelden :P

Dit avontuur is denk niet aan te raden voor de mensen die voor het eerst D&D willen spelen maar zeker geschikt voor mensen die al een aantal keer gespeeld hebben. Meld je vooral even aan op de eerder genoemde Facebook pagina's zodat de organisatoren weten dat je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Laatst online: 13-06 15:52

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ik ben klaar voor mijn eerste one-shot!

Ik hoop dat het wat wordt...

Wild sheep chase
IdieEasy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:53:
Over ruim een week ga ik mijn eerste one-session DM'en, na ja, one-session. Ik vermoed dat onze groep er wel 2 nodig heeft...

Anyways, dit is hem geworden:
https://www.reddit.com/r/...e_full_oneshot_adventure/
Maar dan de versie van dmsguild. Maar de Reddit link is makkelijker te lezen.

Omdat ik niet wil dat we spullen mee brengen naar de normale campaign (en we 2 hoarders hebben) heb ik besloten om premade chars te gebruiken.
In totaal heb ik 15 stuks (5 spelers) klaar staan. Ze krijgen allemaal 3 characters, dicht, in een envelope, met basic informatie op de buitenkant. Ze mogen kiezen, of ruilen met anderen.

Wordt het een balanced party? Geen flauw idee, maar dat hebben we nu ook niet. Het gaat mij erom dat de DM ook af en toe kan spelen, aangezien deze eigenlijk liever speelt dan DM is.

ps. was het @WoutF die op de podcast zei dat hij had gespeeld? Kan hij mooi hier mee kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik speel (veel te onregelmatig want zie maar eens 5 man tegelijk om 1 tafel te krijgen) een bard op 't moment. We zijn pas level 4, dus we moeten nog een beetje groeien :)

Mijn char is een evil-(light) yuan-ti pureblood die doet alsof ie een neutral human is. Tot zover heeft hij zijn party kunnen overtuigen dat al die schubben het gevolg van een magisch ongelukje zijn. Gelukkig is het bij 1 opmerking "Hee, heb jij darkvision?" gebleven tot zover :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Bundin schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:04:
Ik speel (veel te onregelmatig want zie maar eens 5 man tegelijk om 1 tafel te krijgen) een bard op 't moment. We zijn pas level 4, dus we moeten nog een beetje groeien :)

Mijn char is een evil-(light) yuan-ti pureblood die doet alsof ie een neutral human is. Tot zover heeft hij zijn party kunnen overtuigen dat al die schubben het gevolg van een magisch ongelukje zijn. Gelukkig is het bij 1 opmerking "Hee, heb jij darkvision?" gebleven tot zover :p
Volgens mij heb ik zoiets wel eens via een podcast gehoord, alleen was die al snel ondekt dankzij zijn ervaren mede spelers. Benieuwd hoe ver jij het zal maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bundin schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:04:

Straks niet butthurt zijn als je party je kapot maakt als ze er achter komen :D

spoiler:
Persoonlijk vind ik alignments toch al een slecht systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Anoniem: 613510 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:35:
[...]
spoiler:
Denk juist dat Alignments systeems wel vet zijn, zolang je ze gebruikt in een manier waarop je niet iedereen in je party kapot maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
IdieEasy schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:20:
Ik ben klaar voor mijn eerste one-shot!

Ik hoop dat het wat wordt...

[afbeelding]

[...]
En?

Hoe is het gegaan? Ik ben wel benieuwd naar een kort verhaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Dutchone schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:50:
[...]

En?

Hoe is het gegaan? Ik ben wel benieuwd naar een kort verhaaltje.
Woensdag pas, nog heel eventjes geduld. :+
Ik bereid me altijd graag flink voor, dus ik was er op tijd bij.

Met een beetje geluk zal ik donderdag verhaaltje schrijven, woensdag zal ik pas rond middernacht thuis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchone
IdieEasy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:52:
[...]

Met een beetje geluk zal ik donderdag verhaaltje schrijven, woensdag zal ik pas rond middernacht thuis zijn.
O mijn excuus, ik dacht dat het zondag was door de foto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Plainside schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:08:
[...]

Denk juist dat Alignments systeems wel vet zijn, zolang je ze gebruikt in een manier waarop je niet iedereen in je party kapot maakt.
Nouja dat dus. Vaak zie je dat mensen die evil spelen dat meer als een excuus zien om full murderhobo te gaan en het voor de rest van de party verpesten :F

Of nog erger: van die edgelords met een zelfgeschreven backstory van 10 a4tjes waarin vooral benadrukt wordt hoe duister hun karakter is _O-

Wat ik maar probeer te zeggen is: het alignment systeem is maar een handvat, en een boel mensen vergeten dat je het spel toch echt samen moet spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:32
Anoniem: 613510 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Nouja dat dus. Vaak zie je dat mensen die evil spelen dat meer als een excuus zien om full murderhobo te gaan en het voor de rest van de party verpesten :F

Of nog erger: van die edgelords met een zelfgeschreven backstory van 10 a4tjes waarin vooral benadrukt wordt hoe duister hun karakter is _O-

Wat ik maar probeer te zeggen is: het alignment systeem is maar een handvat, en een boel mensen vergeten dat je het spel toch echt samen moet spelen.
Dat idd ja. Er moet gewoon een reden zijn waarom jouw character bij de party blijft, en ook vooral waarom de party als collectief jouw er graag bij heeft. Zodra dat niet meer het geval is, dan moet je bereid zijn om afscheid te nemen van je character.

Conflicterende interesses of wat conflicten in de party kunnen prima, zolang er maar een gezamelijk doel is waar naar gestreeft wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
De Opening Post heeft nu ook een LFG sectie. Wil je een groep/speler joinen? Neem contact op met de user in de tabel. Wil je in de lijst komen te staan, stuur dan een bericht naar @Kaasdipje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Anoniem: 613510 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:17:
[...]

puur om je party the murderen is niet leuk nee, bedoel echt dat je achter de schermen zelf wat dingen plant enzo. Zoals de npc die net in goeie graces bij je komt en die expres afwijzen zodat die opnieuw moet worden opgezocht enzo.
Kaasdipje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:48:
De Opening Post heeft nu ook een LFG sectie. Wil je een groep/speler joinen? Neem contact op met de user in de tabel. Wil je in de lijst komen te staan, stuur dan een bericht naar @Kaasdipje .
Van mij weet je het al :D hehe, moet er idd genoeg mensen in omgeving zijn die interesse hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door Plainside op 14-05-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Kaasdipje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:48:
Is er ook een lijst voor mensen die niet actief naar een hele campaign zoeken maar wel oren hebben naar vrijblijvende one-shots? Want daar wil ik dan wel op :P

Misschien ook erbij vermelden of mensen willen/kunnen DMen. Ik heb wel een beetje ervaring in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
ErikT738 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:20:
[...]

Is er ook een lijst voor mensen die niet actief naar een hele campaign zoeken maar wel oren hebben naar vrijblijvende one-shots? Want daar wil ik dan wel op :P

Misschien ook erbij vermelden of mensen willen/kunnen DMen. Ik heb wel een beetje ervaring in ieder geval.
Heb ik juist open laten staan. Denk momenteel dat iemand in de regio vinden al een opgave is, laat staan eventuele persoonlijke wensen. Ik weet dat wij in Enschede momenteel echt nog gewoon een oneshot willen proberen, maar dat er evt. meer zou kunnen komen in de toekomst.

Je suggestie voor PC/DM is nog wel handig, misschien dat ik daar wel iets voor toevoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasdipje op 14-05-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Kaasdipje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Heb ik juist open laten staan. Denk momenteel dat iemand in de regio vinden al een opgave is, laat staan eventuele persoonlijke wensen. Ik weet dat wij in Enschede momenteel echt nog gewoon een oneshot willen proberen, maar dat er evt. meer zou kunnen komen in de toekomst.

Je suggestie voor PC/DM is nog wel handig, misschien dat ik daar wel iets voor toevoeg.
True, af en toe een afwisseling is ook niet slecht perse hé. Doe zelf ook mee met de genoemde oneshot _/-\o_ :9~ en kan er zelf niet op wachten. Een toevoegin op als wat je wilt mee doen is idd handig, niet dat je als PC wordt aangezien terwijl je wou DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
OP is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Anoniem: 613510 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:35:
[...]

Straks niet butthurt zijn als je party je kapot maakt als ze er achter komen :D

spoiler:
Als ze me slopen dan is dat echt helemaal prima :) Das het risico van een stiekem evil iemand in een good campaign. De evilness komt eigenlijk vooral tot uitdrukking in een gebrek aan grenzen om zijn eigen hachje te redden, het is geen murder hobo die grinnikend kittens bbqt en puppy smoothies maakt. Maar als het aankomt op 'dood of cast invisibility en laat de party maar zwemmen', dan is ie echt helemaal pleite en dan hebben de meatshields gewaardeerde party members hun eigen probleem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Bundin schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Maar als het aankomt op 'dood of cast invisibility en laat de party maar zwemmen', dan is ie echt helemaal pleite en dan hebben de meatshields gewaardeerde party members hun eigen probleem :p
Niet per definitie evil. Ligt geheel en al aan de context.
Deed gisteravond zelf precies dat :*)

Nou ja, wel met de intentie om te helpen, maar in elk geval ook om te zorgen dat ik niet het eerste doelwit was en eerst iets anders te kunnen doen.

Om het beeld compleet te maken me = lvl 1 Beguiler chaos gnome, rest van de party (ook allemaal lvl 1) Cleric, Crusader, Warmage en Bard.
Ik sta vooraan en cast als suprise een sleep spell die geresist wordt. De wizard/mage/summoner? waarop ik hem cast heeft net een demon opgeroepen en ik was eerste op de initiative list.
Allicht gebruik ik die potion om gelijk uit de deuropening weg te schieten en van achteren aan te vallen, of dat grote boek met demonspells te pakken.
Dat de demon vervolgens truesight heeft en mij gewoon het boek op ziet pakken en me in 1 hit neermaait (van + 7 naar -7 hp, let wel -10 hp in 3.5 E is instant death) was een beetje onverwachts, maar niet minder fun.
En al was ik dood gegaan, dan nog was het de moeite waard geweest. :P

Na een lucky stabilise roll en weer op mijn benen staande, moet als de sodemieter die portal naar the abyss gesloten worden. Gelukkig (volgens mij ook enigzins onverwacht voor de DM :P ) kent mijn beguiler Infernal als taal, zodat ik de spell kon lezen om die portal te sluiten, waar de grote sterke oom van die kleine demon, die net al bijna een partywipe veroorzaakte, uit begon te komen. (en anders had die denk ik wel ervoor gezorgt dat er iets in common lag)

Maar eindresultaat is in elk geval dat ik nu 2 goede demon tomes heb, wat mooi uitkomt omdat ik verder ging specialiseren richting sorcerer als summoner/malconvoker. >:)

Leuke sessie _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Morelleth op 14-05-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Er is gisteren nieuwe Unearthed Arcana uitgekomen waardoor je ook als Centaur of Minotaur kan spelen in 5e (en blijkbaar vonden ze het een goed idee dat een Centaur een andere Centaur als Mount kan gebruiken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

ErikT738 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 07:19:
Er is gisteren nieuwe Unearthed Arcana uitgekomen waardoor je ook als Centaur of Minotaur kan spelen in 5e (en blijkbaar vonden ze het een goed idee dat een Centaur een andere Centaur als Mount kan gebruiken :P )
Pff, idd why the f... kan een medium creature/humanoid/etc op een Centaur, je zou verwachten dat ze iets zouden invoegen over dat Centaurs elkaar niet kunnen rijden... /3
Minotaur lijkt me zeer interessant om een keer te spelen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Plainside schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 07:53:
[...]
Pff, idd why the f... kan een medium creature/humanoid/etc op een Centaur, je zou verwachten dat ze iets zouden invoegen over dat Centaurs elkaar niet kunnen rijden... /3
Minotaur lijkt me zeer interessant om een keer te spelen }:O
Ze hadden de Centaur gewoon large moeten maken i.p.v. medium (een paard is wel large :+ ), volgens mij was het hele probleem dan opgelost. Ze hebben alleen iets tegen large PC races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

ErikT738 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:15:
[...]

Ze hadden de Centaur gewoon large moeten maken i.p.v. medium (een paard is wel large :+ ), volgens mij was het hele probleem dan opgelost. Ze hebben alleen iets tegen large PC races.
Tja, als je afspreekt met je players/dm dat het wordt gemarkeerd als Large ipv Medium. Zelfde geld ook voor een Minotaur die zijn donders groot als we kijken naar mythologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
UA is bedoeld voor playtest. Dus in principe zou dit commentaar moeten zijn die terug gekoppeld moet worden richting wizards.
Dat is juist het hele idee.

Sommige dingen zijn zwaar overpowered en sommige underpowered. Het gaat er juist om om de balans te vinden voor 5E en die terugkoppeling te geven.

Dus als je afspreekt met de DM om idd voor large te gaan (wat in 5E veel minder gevolgen heeft dan eerdere edities mbt bv wapen gebruik) en dat werkt beter, vooral doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Op zich is het jammer dat ze toch alsnog hebben besloten om van de Minotaurs een heavy brute te maken. In de originele Waterborne Adventures UA, zeiden ze specifiek dat ze dit wilden vermijden, aangezien er ook al Goliaths & Half-Orcs (zelfs dwarves) zijn met dit als type.

Daarna geven ze de minotaur dezelfde stats (+2 STR, +1 CON) als de Goliath en Half-Orc.

Ook halen ze alle extra fluff er af. Ik snap wel dat het ook een beetje het 'fantasy' beeld van de Minotaurs is, maar dan moeten ze niet eerst met goede, alternatieve ideeën komen, om er daarna helemaal niks mee te doen.

Edit: Hier is de Waterborne UA, met naar mijn mening interessantere Minotaurs.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaasdipje op 15-05-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
In dat opzicht zou je ook een minotaur kunnen maken in de zin zoals ze qua gevoel in vanilla WoW zitten (de Tauren).
Maak er een variant van en ipv +2 str. geef hem + 2 wis. en een binding met de natuur.
Voor het complete beeld van de Minotaur maakt het weinig verschil.

Lijkt me wel een leuke om dan daar een druid mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Morelleth schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:59:
In dat opzicht zou je ook een minotaur kunnen maken in de zin zoals ze qua gevoel in vanilla WoW zitten (de Tauren).
Maak er een variant van en ipv +2 str. geef hem + 2 wis. en een binding met de natuur.

Precies, dat zou eventueel kunnen. Ik zie ook dat er mensen zijn die wel heel blij zijn met de aanpassingen, dus het zal wel aan mij liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Ligt denk meer aan het feit dat als het niet "officieel" is uitgekomen (al is het maar als UA), de meeste DM's niet eens iets ervan willen horen of toestaan.
Zelfs al zou je bv een firbolg pakken (dus een volledig gebalanceerd ras) en hem het uiterlijk van een minotaur geven maar de rest gelijk houden, zouden er een hoop nog niet mee akkoord gegaan zijn.
Dus in dat opzicht snap ik het wel.

Wat mij betreft maak je de basis van elk ras uniek (dus bv de bullcharge van de minotaur en hellish rebuke van de tiefling) en geef je mensen de mogelijkheid om zelf 3 stats te verdelen als +1 en +2, of 3x +1 naar gelang ze zelf willen met een logische verklaring erbij waarom dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Of zoiets die je ziet in Pan's Labyrinth (al is dat niet helemaal een minotaur) die heeft ook een duidelijke connectie richting de natuur. En in mijn ogen willen ze juist dit soort discussies zien ontstaan. Dit valt ook weer onder buffen/nerfen van het spel.

edit.

Zoals velen weten kunnen Centaurs elkaar rijden /3 .
Zie hier het geniale idee van reddit... hahaa

[ Voor 12% gewijzigd door Plainside op 16-05-2018 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Plainside schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:42:
[...]

Of zoiets die je ziet in Pan's Labyrinth (al is dat niet helemaal een minotaur) die heeft ook een duidelijke connectie richting de natuur. En in mijn ogen willen ze juist dit soort discussies zien ontstaan. Dit valt ook weer onder buffen/nerfen van het spel.
Is dat niet meer een combinatie van Centaur en Faun?
Sowieso wel een toffe versie als monster, maar om de een of andere reden zie ik NPC's niet echt lief reageren op deze versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Morelleth schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:41:
[...]

Is dat niet meer een combinatie van Centaur en Faun?
Sowieso wel een toffe versie als monster, maar om de een of andere reden zie ik NPC's niet echt lief reageren op deze versie ;)
Twee potig monster met een kop met hoorns, en benen van een paard... you decide. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0216/7762/products/faun-2_800x.jpg?v=1375921227

Leuke als mini. :9
Of bedoelde je een andere versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
IdieEasy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:52:
[...]

Veel plezier vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plainside schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:17:
[...]

Tja, als je afspreekt met je players/dm dat het wordt gemarkeerd als Large ipv Medium. Zelfde geld ook voor een Minotaur die zijn donders groot als we kijken naar mythologie.
Valt mee hoor, het lichaam van een man en het hoofd van een stier.

Trouwens:
Minos hield echter zijn belofte niet, en Poseidon wreekte zich door Minos' vrouw Pasiphaë verliefd te laten worden op de stier. De Atheense architect Daedalus bouwde een houten, holle koe waarin Pasiphaë kon gaan liggen en gemeenschap hebben met de stier. Nadat de stier haar bevrucht had, werd de Minotauros geboren.
8)7 _O- 8)7 Mythologie
Plainside schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 07:53:
[...]

-knip- invoegen over dat Centaurs elkaar niet kunnen rijden... /3
Zal ik jou eens vertellen waar Centaurveulens vandaan komen? :+

Aanpassen naar je eigen wensen kan altijd nog in overeenstemming met je DM lijkt me.

Ik zou graag een Faun of een Dryad spelen als druid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:25

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Vanavond maar eens de discord opzoeken! Veel te lang al niet meer D&D gedaan en het begint echt hard te kriebelen.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
@Kaasdipje

Ik ga even kijken wat ik kan vinden om nog op de post te zetten.

Sowieso Kobold fight Club, geweldige on-the-fly encounter builder

https://kobold.club/fight/#/encounter-builder

Automatische Char Sheet

Eerst kon je intern alle boeken toevoegen maar na klagen van Wotc moet je het via een script doen,

De patreon als je natuurlijk wil supporten.

https://www.patreon.com/morepurplemorebetter

De Gratis versie
http://www.enworld.org/fo...=download&downloadid=1180

(Als mensen er niet uitkomen om delen toe te voegen, dan hoor ik het graag. ik zal kijken of ik dan een kleine uitleg kan maken.)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchone op 16-05-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Ik heb KFC toegevoegd! Goede aanvulling inderdaad.

De character sheet builder heb ik niet direct toegevoegd, aangezien WOTC hem niet voor niets van DMSGUILD af gehaald heeft neem ik aan.

Bedankt!

Ik denk dat we wel genoeg mensen hebben om eens een Oneshot op Discord te doen, misschien wel leuk voor iedereen om eens een spelletje met Tweakers te doen. Iedereen die hier zin aan heeft is welkom op de Discord (link in OP) en dan kunnen we een avondje afspreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchone
Kaasdipje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:58:
[...]

Ik heb KFC toegevoegd! Goede aanvulling inderdaad.

De character sheet builder heb ik niet direct toegevoegd, aangezien WOTC hem niet voor niets van DMSGUILD af gehaald heeft neem ik aan.

Bedankt!

Ik denk dat we wel genoeg mensen hebben om eens een Oneshot op Discord te doen, misschien wel leuk voor iedereen om eens een spelletje met Tweakers te doen. Iedereen die hier zin aan heeft is welkom op de Discord (link in OP) en dan kunnen we een avondje afspreken!
De oude versie is nog steeds te vinden op dmsguild.

De nieuwe mocht alleen met SRD (Basis boeken) er op, dus daarom is hij zonder DMguild veder gegaan met als nog basis SRD waar je zelf alles toe moet voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutchone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:51:
@Kaasdipje

Ik ga even kijken wat ik kan vinden om nog op de post te zetten.

Sowieso Kobold fight Club, geweldige on-the-fly encounter builder

https://kobold.club/fight/#/encounter-builder
Ben ik de enige die hoopte op een Kobold Fight Club campaign / oneshot? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Dutchone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:02:
[...]

De oude versie is nog steeds te vinden op dmsguild.

De nieuwe mocht alleen met SRD (Basis boeken) er op, dus daarom is hij zonder DMguild veder gegaan met als nog basis SRD waar je zelf alles toe moet voegen.
Die sheet is echt geweldig. Gebruik hem al een jaar en werkt heerlijk.
Voor de oneshot die ik ca 2 uur van te voren nog bij elkaar moest zoeken daarom ook de pregen characters er mee gemaakt. (de spelers hadden nog nooit 5E gespeeld dus wel zo handig een pregen te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morelleth schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Die sheet is echt geweldig. Gebruik hem al een jaar en werkt heerlijk.
Voor de oneshot die ik ca 2 uur van te voren nog bij elkaar moest zoeken daarom ook de pregen characters er mee gemaakt. (de spelers hadden nog nooit 5E gespeeld dus wel zo handig een pregen te gebruiken)
Welke sheet? Volgens mij mis ik iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah check, mooi sheetje hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Kaasdipje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:58:
[...]
Drunk & Dragons :+ ?

Ik ben zeker voor altijd leuk om ervaringen op te doen! Anders ff kanaal aan maken op Discord zodat mensen daar datum/tijd aan kunnen geven eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Helemaal goed gekomen!

Zoals verwacht hebben we maar de helft kunnen spelen, we hadden ook maar 2-3 uur ivm doordeweekse dag.
Eerst ze lekker laten zweten met de dichte enveloppen. Ze vonden het idee van een "flavor text" op de enveloppen leuk en lastig. Doordat het korte zinnen maakte het ze extra lastig om hun character te kiezen.

Uiteindelijk zijn we met een redelijk balanced party op weg gegaan, warlock, wizard, bard, paladin en een fighter.

Ik had maar beslist dat ze net een saaie escort missie gedaan hadden en nu zin hadden in een biertje.
In de tavern kwam "het" schaap aangerend en kon het feest beginnen. Het was geen gevaar voor ze, maar het was goed om eventjes wat meer te leren over hun tijdelijke characters.

Dit gevecht is nu afgerond, en nu mogen ze volgende week naar het echte gevecht toe... Dat gaat wel iets gevaarlijker zijn.

Volgende one-shot ga ik deze characters weg gooien, en komen er 5 nieuwe bij. Op die manier blijf ik de "pot" vernieuwen en blijf ik het leuk houden voor hen en mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
IdieEasy schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:58:
[...]

Eerst ze lekker laten zweten met de dichte enveloppen. Ze vonden het idee van een "flavor text" op de enveloppen leuk en lastig. Doordat het korte zinnen maakte het ze extra lastig om hun character te kiezen.
...

...

Volgende one-shot ga ik deze characters weg gooien, en komen er 5 nieuwe bij. Op die manier blijf ik de "pot" vernieuwen en blijf ik het leuk houden voor hen en mij.
Vind het wel een heel goed idee eigenlijk.
Vooral voor spelers die weinig tot geen ervaring met dnd of de specifieke editie die je wil spelen hebben.
Dan skip je het hele character creation gedoe (wat heel leuk is, maar veel tijd kost als men er niet bekend mee is)

Tijd om maar eens een hoop random characters met random karaktertrekken te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Morelleth schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:25:
[...]

Vooral voor spelers die weinig tot geen ervaring met dnd of de specifieke editie die je wil spelen hebben.
Dan skip je het hele character creation gedoe (wat heel leuk is, maar veel tijd kost als men er niet bekend mee is)

Tijd om maar eens een hoop random characters met random karaktertrekken te gaan maken.
Daarvoor heb je ook weer tools zoals DnDbeyond, die heeft een character maker die alles goed uit legt. En later kan je altijd terug gaan naar je character om dingen aan te passen. Of als je verkeerd de stats hebt gedaan kan je makkelijk terug om dit weer aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

Morelleth schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:25:
[...]

Ik heb 15 "well rounded" characters van dms guild getrokken. Vanaf nu zal ik ze aanvullen met random generated characters, of misschien andere als ik die nog ergens vindt.
Mocht je interesse hebben, hier heb ik een hoop gepakt:
http://www.dmsguild.com/b...thor=&artist=&pfrom=&pto=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
IdieEasy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Ik heb 15 "well rounded" characters van dms guild getrokken. Vanaf nu zal ik ze aanvullen met random generated characters, of misschien andere als ik die nog ergens vindt.
Nice. Dan heb je inderdaad een goede basis en kan er nog eea toegevoegd / veranderd worden qua persoonlijkheden om het interessant te maken.
BV een barbarian die een lafaard is lijkt me fantastisch. Alleen in full rage durft hij te vechten Zulke dingen, perfect voor een one shot :P

Alhoewel ik nu dus zelf een Aasimar Death cleric heb die vooral zichzelf ziet als "held" en vooral anderen fysiek wil beschermen middels zijn duelleer kunsten, wat gezien zijn AC niet altijd slim is. (Hij is overigens touched by Lathandar met als domain light and life, maar cleric van Kalemvor met als domain death) O-)
Dus aparte combinaties zijn wat mij betreft niet alleen voorbehouden aan one shots

Daarentegen heb wel een fantastische combo voor lvl 9 om aan te vallen die toegestaan is door de DM (ookal weet ik niet helemaal zeker of het nu wel of niet kan volgens RAW),
Een holy weapon infused divine strike met mijn rapier gecombineerd met een channel divinity touch of undeath (1d8+3 piercing + 1d8 necrotic + 2d8 radiant + 21 necrotic, minimum van 28 dmg tot een maximum van 56 non crit en dat een uur lang :9~ )

[ Voor 10% gewijzigd door Morelleth op 17-05-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
IdieEasy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:46:
[...]
Als ik iets voor nieuwe spelers run neem ik vaak "blanco" level 1 versies van mijn eigen karakters mee om uit te delen. Dan is alles mechanisch in orde en kunnen ze het roleplay gedeelte grotendeels zelf invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErikT738 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:42:
[...]

Als ik iets voor nieuwe spelers run neem ik vaak "blanco" level 1 versies van mijn eigen karakters mee om uit te delen. Dan is alles mechanisch in orde en kunnen ze het roleplay gedeelte grotendeels zelf invullen.
Is denk ik ook beter om gaandeweg de technische aspecten te leren. Wat doet welk attribuut en wanneer rol je met wat en waarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Anoniem: 613510 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Is denk ik ook beter om gaandeweg de technische aspecten te leren. Wat doet welk attribuut en wanneer rol je met wat en waarvoor.
Dit idd, zou niet weten hoe of wat zal wss een grote fuck up maken tijdens onze one-shot |:( . maarja we zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Plainside schreef op zondag 20 mei 2018 @ 02:27:
[...]

Dit idd, zou niet weten hoe of wat zal wss een grote fuck up maken tijdens onze one-shot |:( . maarja we zullen zien.
Ach elke fuckup leer je van.
Bleek het te zwaar en stierf iedereen? Dan was het slechts een nachtmerrie.
Gooi er een spin op als je de characters wil behouden.
Of negeer gewoon wat er eerder gebeurde.

Niet alles hoeft gelijk cannon te zijn in je campaign.
En als DM kan er ook voor gekozen worden gedurende een gevecht de vijanden wat te nerfen of je in te houden als er het eea verkeerd is ingeschat.
Gooi het desnoods op vermoeidheid van die vijanden.

Maar qua roleplaying is er weinig wat echt fout kan gaan. Elke interactie geeft weer een nieuwe blik en mogelijkheden.
Dus heb vooral lol. Dan komt het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Morelleth schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:17:
[...]

Ach elke fuckup leer je van.
Bleek het te zwaar en stierf iedereen? Dan was het slechts een nachtmerrie.
Gooi er een spin op als je de characters wil behouden.
Of negeer gewoon wat er eerder gebeurde.

Niet alles hoeft gelijk cannon te zijn in je campaign.
En als DM kan er ook voor gekozen worden gedurende een gevecht de vijanden wat te nerfen of je in te houden als er het eea verkeerd is ingeschat.
Gooi het desnoods op vermoeidheid van die vijanden.

Maar qua roleplaying is er weinig wat echt fout kan gaan. Elke interactie geeft weer een nieuwe blik en mogelijkheden.
Dus heb vooral lol. Dan komt het wel goed.
Tja, negeren wat er eerder gebeurd is leuk maar ook weer niet eerlijk. Valt zeker af te stellen met de DM natuurlijk. En Roleplaying ben ik zeker niet bang voor zal wel raar zijn in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om TPK's 100% te retconnen (inschattingsfout van de DM of niet). Dat haalt iets te veel de spanning er uit. Zodra de eerste PC veel te snel neer gaat zou de rest al moeten weten dat ze beter weg kunnen rennen.

Ik heb gisteren voor het eerst bij de Games Guild in Alphen aan den Rijn Adventurers League gespeeld. Best een leuke winkel en veel nieuwe spelers ook. Als ik in de gelegenheid ben ga ik zeker nog een keer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

ErikT738 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:34:
Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om TPK's 100% te retconnen (inschattingsfout van de DM of niet). Dat haalt iets te veel de spanning er uit. Zodra de eerste PC veel te snel neer gaat zou de rest al moeten weten dat ze beter weg kunnen rennen.

Ik heb gisteren voor het eerst bij de Games Guild in Alphen aan den Rijn Adventurers League gespeeld. Best een leuke winkel en veel nieuwe spelers ook. Als ik in de gelegenheid ben ga ik zeker nog een keer langs.
Tja als beginnende speler is dat wel erg tegen werkend natuurlijk. Je eerste sessie ben je gelijk dood, daar heb je wat aan.

Adventurers League heb ik hier en daar wel wat over gehoord, krijg je toch een pre-gen char en alles en kan je makkelijk meespelen toch? Moet je maar net geluk hebben dat het bij je in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Plainside schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:36:
[...]
Tja als beginnende speler is dat wel erg tegen werkend natuurlijk. Je eerste sessie ben je gelijk dood, daar heb je wat aan.

Adventurers League heb ik hier en daar wel wat over gehoord, krijg je toch een pre-gen char en alles en kan je makkelijk meespelen toch? Moet je maar net geluk hebben dat het bij je in de buurt zit.
Aan de andere kant ben je dan nog niet erg gehecht aan je character :P. Ik mag eigenlijk niets zeggen in deze discussie. Als DM ben ik meestal veel te "lief" voor m'n spelers waardoor iedereen het overleeft.

Bij Adventurers League mag je wel gewoon je eigen karakters maken gelukkig, al zitten er wat extra regels aan verbonden (PHB met maar één ander boek en verplicht starten op level 1 zijn de belangrijkste). Het is wel ideaal om je D&D fix te krijgen zonder dat je aan een vaste groep of langere campaign vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Plainside schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:56:
[...]

Tja, negeren wat er eerder gebeurd is leuk maar ook weer niet eerlijk. Valt zeker af te stellen met de DM natuurlijk. En Roleplaying ben ik zeker niet bang voor zal wel raar zijn in het begin.
Voor een doorgaande campaign zou ik het ook niet doen. Dan haal je de spanning er gelijk af.
Maar voor een one shot en nieuwe spelers (zoals geopperd) zie ik er geen probleem in.
Bovendien omgaan met de dood van je character hoort er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ErikT738 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:34:
Juist. Als één iemand een tempel in sprint
spoiler:
LEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOYYY

en die wordt geplet onder een rollende stenen bal, dan is dat een inschattingsfout van de speler. (of slecht gerold door speler en DM)

Maar dan de vraag: Een quest om die PC weer tot leven te wekken? En zo ja, tegen welke prijs?
Plainside schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:36:
[...]

Meestal is de DM wat vriendelijker tijdens de eerste sessies en vooral met nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Anoniem: 613510 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:46:
[...]

Maar dan de vraag: Een quest om die PC weer tot leven te wekken? En zo ja, tegen welke prijs?
Zag hier ook idd een post over op Reddit DnD, was een heftige discussie. In dat geval werd de Paladin een Oathbreaker met een nieuwe god. Daar ontstond vervolgens de discussie hoe hij ge-punished moest worden. Ofwel via de nieuwe god of het character zelf moet veranderen. Kan je idd eeuwig over blijven door gaan.

Maarja als je inspiratie neemt van Super Natural zijn er een paar miljoen keuzes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plainside schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:53:
[...]

Zag hier ook idd een post over op Reddit DnD, was een heftige discussie. In dat geval werd de Paladin een Oathbreaker met een nieuwe god. Daar ontstond vervolgens de discussie hoe hij ge-punished moest worden. Ofwel via de nieuwe god of het character zelf moet veranderen. Kan je idd eeuwig over blijven door gaan.

Maarja als je inspiratie neemt van Super Natural zijn er een paar miljoen keuzes :+
Dat zal wel ja, discussies op Reddit zijn vaak al een beetje... :X

Ik denk dat ik als DM een soort Game of Thrones geinspireerd systeem zou doen. Tot leven wekken kan, in uitzonderlijke gevallen. Maar iedere keer dat je weer terug komt, ben je een stukje minder jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Bij ons ligt het er een beetje aan waardoor een speler dood is gegaan. Stupiditeit van de speler (dus niet het karakter)? Einde verhaal. 100% in character om een echt goede reden keuzes gemaakt? Dan is er misschien iets mee te doen. Voorbeeld: een psion (hoe heten die ook weer in 5e?) die zijn team gered heeft ten koste van zichzelf. Speler de keuze gelaten of ie ermee door wilde, dat wilde hij wel. Dan wordt het een intervention met een geas, de nadelen komt ie nog wel achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Bundin schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:12:
Dan wordt het een intervention met een geas, de nadelen komt ie nog wel achter :)
Wij hadden ook zoiets afgelopen weekend. We kwamen ineens de PC tegen die de sessie ervoor door een giant was vermoord. Er leek weinig aan de hand (volgens mij gooide de PC het zelf op een interventie van haar god) maar korte tijd later bleek ze ook een geas te hebben had ze de hele party in een hinderlaag gelokt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasdipje
Aanstaande Zondag gaat een klein groepje Tweakers voor het eerst een oneshot doen in Enschede. Momenteel zijn we met 4 man, inclusief DM, maar mocht iemand nog mee willen doen, neem dan contact op!
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Discord: https://discord.gg/qeVBZHJ