Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Hallo!

Morgen mag ik (eindelijk) mijn veel te dure abonnement opzeggen als je kijkt naar wat je er voor krijgt en de prijs die je er voor betaalt. Nu ben ik van plan om voor €25 een Tele2 Unlimited Data abonnement af te sluiten, maar was ik benieuwd naar de ervaringen van diegenen die dit abonnement al reeds hebben afgesloten.

Om je een beetje te helpen, kan je bijvoorbeeld deze vragen beantwoorden:

- Voel je je ook echt 'onbeperkt' qua internetten door dit abonnement?
- Hoe is de snelheid van het internetten?
- Is het vervelend om - wanneer je de 5GB limiet per dag bereikt hebt - (steeds) de 1GB bundel opnieuw aan te vragen?
- Ben je uiteindelijk blij dat je voor dit abonnement gegaan bent, of kijk je toch terug en denk je: ik had ook voor een minder grote bundel kunnen gaan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hi Bram,

In deze link vind je een algemeen topic mbt Tele2 mobiel => [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
1 - Ja
2 - Prima, met mijn iPhone 6s (nooit echt te traag)
3 - 1x gebeurd, nee niet vervelend. Een smsje sturen en het werkt weer (ze geven het 500/1000 MB van tevoren aan)
4 - Ik had hiervoor 24 GB, en die is omgezet naar deze dus ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
1 - Ja, het voelde als onbeperkt, in de 2 maanden dat ik het heb gebruikt
2 - Vlot, geen verschil met mijn standaard 2GB die ik via Tele2 ontvang
3 - Nee, door een bug, kan je de SMS van te voren sturen, dit werkt vlot en makkelijk. Had binnen enkele minuten me bundel op maat.
4- Bij mij niet van toepassing ivm ik unlimited heb gebruikt voor specifieke use cases(Live streamen van evenementen), standaard is mijn abbo gewoon 2GB + 100 bel/sms meer dan genoeg voor mij:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bramwnl dit betreft een mobiel abonnement, dus schopje van IH naar TPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
1- ja, nooit meer wifi wachtwoord vragen, of bij vage gratis WiFi verbinden.
Ook nooit meer denken om muziek of een Netflix aflevering lokaal op te slaan, of niet de hoogste kwaliteit bij streaming kiezen.

2- dat is erg afhankelijk van je locatie, er zijn wel wat signalen geweest van mensen die in te druk gebieden nauwelijks kunnen internetten, daardoor voelde ik mij ook genoodzaakt om over te stappen naar T-Mobile, maar ze breiden hun netwerk steeds uit, ook in mijn omgeving komt verbeteringen.

3- Nee, dat is bij T-Mobile vele malen slechter, bij Tele2 ben je klaar met een smsje, bij T-Mobile moet ik de app opnemen en soms wilt die niet laden of soms krijg ik te zien dat ik nog 10MB heb waardoor ik geen bundel kan bestellen.

4- nee, voor unlimited zat ik al bij Tele2 met de 24GB bundel en was soms te weinig, nu geen zorgen meer, nooit meer terug naar een bundel met minder dan 5GB per dag.

Enige wat je rekening mee moet houden is met de FUP, Tele2 heeft tot heden geen duidelijke antwoord op gegeven, maar er zijn klanten met een verbruik van tussen 130 en 170GB die een mail hebben gehad over de FUP en dat ze de gas ietjes los moeten laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 11:28
1. Ja, ik ben van 10GB gebruik naar 83gb per maand gegaan en gebruik mobiel internet tegenwoordig hetzelfde als thuis; zonder over het gebruik na te denken. Ben vooral fijn dat ik nergens meer op (onveilige) wifi hotspots hoef in te loggen.
2. Afhankelijk van de locatie. In de stad haal ik geregeld 40-45 mbit maar hier thuis (buitengebied) moet ik het doen met 8mbit binnen. Heb wel het idee dat ik met T-Mobile in de regel iets beter 4G bereik had, maar het is nog steeds meer dan voldoende.
3 Mij pas 1-2 keer gebeurd
4. Ja, zie antwoord 1. Bundels van meer dan 83gb bestaan zo ver ik weet nog niet voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 01-10 11:59
In Nederland top maar daar buiten droevig. Lift nu steeds mee op de hotspot van mijn vriendin. Zelfs een adres vinden in Maps lukt mij in België buiten de steden vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Dit topic is wat dubbel met het vorige topic: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie

Ik heb voor vijf maanden lang een tele2 unlimited getest naast die van Tmobile en Robin mobile.

- Het onbeperkt gevoel is fijn.
- De snelheid is bij tele2 geen beperking in het praktische gebruik op een telefoon. Wel is het zo dat je niet overal 4G netwerk hebt, op 3G is de verbinding een stuk brakker dan bij Tmobile of Robin.
- SMS is geen probleem. Een kwestie van doen.
- vooral het onbeperkt gevoel is vrij, je hebt volledige dat vrijheid.

Waar je bij tele2 wel verdacht op moet zijn, zijn drie zaken.
  • heeel veel dure kosten buiten de standaard bundel, zoals bijvoorbeeld voor bellen naar andere eu landen.
  • veruit het slechtste 4G netwerk van alle providers, maar dat kan lokaal geen probleem zijn
  • zeer slechte afspraken met telco's in het buitenland. In andere eu landen zat ik vrijwel alleen op 2G/3G.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 05-05-2018 09:59 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
Fijn om te horen dat de bundel bij iedereen bevalt! Blijf vooral jullie ervaringen delen.

Waar ik wel benieuwd naar ben, @3x3, hoe vaak heb je voor onverwachte kosten gestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

bramwnl schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:32:
Fijn om te horen dat de bundel bij iedereen bevalt! Blijf vooral jullie ervaringen delen.

Waar ik wel benieuwd naar ben, @3x3, hoe vaak heb je voor onverwachte kosten gestaan?
Er zitten allerlei extreem dure kosten voor dingen buiten je bundel verbonden aan tele2.

Bijvoorbeeld

Bellen in de naar andere E.U. landen kost bijvoorbeeld 90 cent per minuut!!
Stel je dan een situatie voor waar
  • - Je je hotel in spanje wilt herboeken.
  • - Je een vriend of klant in Duitsland hebt
  • - Je in België een restaurantje wilt boeken.
Bij \[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie en [Robin Mobile - 'Onbeperkt 3G / 4G'] Ervaringen & Discussie zitten er 120 of 100 minuten E.U. bellen bij in. Bij Tmobile betaal je meer, bij Robin veel minder maar heb je een beperkte snelheid van 5Mb/s (ruim genoeg voor 720p streaming) .

[ Voor 17% gewijzigd door 3x3 op 05-05-2018 10:40 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 01-10 11:59
bramwnl schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:32:

Ik kan dit ook beamen, 1 min bellen bij de grens van België naar een nummer in Belgié, €1.50 verder.
Ik ga maar weer opzoek naar een nieuwe provider, want hier had ik geen rekening mee gehouden.

Dom van mezelf om niet verder te kijken dan de data bundel in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:41
3x3 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:15:
Bellen in de naar andere E.U. landen kost bijvoorbeeld 90 cent per minuut!!
Stel je dan een situatie voor waar
  • - Je je hotel in spanje wilt herboeken.
  • - Je in Frankrijk langs de weg komt staan.
  • - Je een vriend of klant in Duitsland hebt
  • - Je in België een restaurantje wilt boeken.
Het gaat om het bellen vanuit Nederland naar een ander EU land. Omdat je in Nederland bent valt dit niet onder de roamingregeling en diverse providers brengen hiervoor dan ook hoge kosten in rekening. Wanneer je over de grens bent val je wel onder de roamingregeling en bel je gewoon vanuit je bundel. Voorbeeld : vanuit Belgie naar België bellen of naar een ander EU land: geen extra kosten, bellen vanuit je bundel. Vanuit Nederland bellen naar België of een ander EU land: buitenbundelkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
Oh, op die manier. Ik neem wel de 100 BEL/SMS bundel er bij, zodat ik nog safe zit qua bellen en sms'en. Toch hoop ik dat ik veelvuldig kan bellen via WhatsApp (aangezien dit via MB's gaat). De 100 bundel is niet veel maar zoveel sms en bel ik ook weer niet als ik toch onbeperkt MB heb :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
Bedankt voor het delen van je ervaring. Zojuist het Unlimited abonnement besteld en dus binnenkort gelukkig unlimited 4G! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 23:28
bramwnl schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:23:
Bedankt voor het delen van je ervaring. Zojuist het Unlimited abonnement besteld en dus binnenkort gelukkig unlimited 4G! :)
Netjes! Heb zelf ook Tele2 unlimited, in Nederland i.v.m. een jaar geleden is het echt verbeterd en heb ik nauwelijks nog geen 4G, roaming in de EU blijft over 4G blijft nog een groot aandacht punt, je hebt wel 4G alleen in een select aantal landen (echte toeristen plaatsten dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
Thanks @dutchnltweaker . Heb je in Frankrijk wel gewoon goed 4G of geen ervaring mee? En vaker voor onverwachte kosten komen te staan?

En in zijn algemeen, hoeveel GB verbruik je ongeveer per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 16:02
Roaming met Tele2 qua 4G alleen op de Tele2 netwerken zelf, dus Tele2 Zweden etc. Verder heb je GEEN 4G roaming in bijvoorbeeld Frankrijk.

Mijn vrouw heeft een Samsung S9 met duo sim (sim van haar werkgever van Vodafone) en zodra we de grens over gaan komt data van die simkaart af ipv Tele2, vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
bramwnl schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:19:
Thanks @dutchnltweaker . Heb je in Frankrijk wel gewoon goed 4G of geen ervaring mee? En vaker voor onverwachte kosten komen te staan?

En in zijn algemeen, hoeveel GB verbruik je ongeveer per maand?
Nope geen 4G in Frankrijk op dit moment, hier staan alle landen vermeld waar je 4G roaming kunt hebben: https://forum.tele2.nl/ti...28/tele2-4g-roaming-69100

Nope tot nu toe geen onverwachte kosten, ben tot nu toe altijd binnen de 8gb roaming gebleven, maar dat ligt er maar net aan wat je allemaal doet denk ik zo..

Dat is heel verschillende ene keer maar 10gb per maand andere keer kan dit zo 30 a 50gb zijn, ligt er maar net aan waarvoor ik het nodig heb of gebruik.

Ps @RadioAir Finland en Denemarken hebben geen Tele2 dus daar roamed Tele2 NL wel op een andere provider met 4G.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-05-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

dutchnltweaker schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Nope geen 4G in Frankrijk op dit moment, hier staan alle landen vermeld waar je 4G roaming kunt hebben: https://forum.tele2.nl/ti...28/tele2-4g-roaming-69100

Nope tot nu toe geen onverwachte kosten, ben tot nu toe altijd binnen de 8gb roaming gebleven, maar dat ligt er maar net aan wat je allemaal doet denk ik zo..

Dat is heel verschillende ene keer maar 10gb per maand andere keer kan dit zo 30 a 50gb zijn, ligt er maar net aan waarvoor ik het nodig heb of gebruik.

Ps @RadioAir Finland en Denemarken hebben geen Tele2 dus daar roamed Tele2 NL wel op een andere provider met 4G.
Scoop: per 30 april j.l. kan er ook in Thailand op 4G geroamd worden op het AIS netwerk.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Scoop: per 30 april j.l. kan er ook in Thailand op 4G geroamd worden op het AIS netwerk.
Ah mooi! Hopelijk volgen onze buurlanden snel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
@bramwnl
Ik zit al ruim 2 jaar bij Tele2. Nog uit de tijd dat 24gb de grootste was. Hier gebruikte ik iedere maand alle gb's van. Ik was toen ook blij dat ik vanaf de pilot al mee mocht doen met de unlimited bundel. Nu is al enkele maanden mijn contractduur afgelopen, maar met de maandelijkse verlenging blijf ik er graag bij.

- Voel je je ook echt 'onbeperkt' qua internetten door dit abonnement?
Ja. Ik gebruik gemiddeld 70-80GB per maand. Ik hoef me echt nergens zorgen over te maken. En heb ook al in maanden tijd niet met de Wi-Fi verbonden om internet te krijgen (enkel sporadisch voor chromecasts e.d.). Ik merk duidelijk dat het ook batterijbesparing oplevert hierdoor.
Ook gebruik in het buitenland is erg fijn. Ik kom weleens in belgie of andere nabij gelegen landen. Vaak heb ik het dan te doen met 3G, maar daar is zeker niet over te klagen. Zeker niet gezien je tegenwoordig in heel EU van je heerlijke bundel mag genieten.

- Hoe is de snelheid van het internetten?
Ik bevind 90% van de tijd in omgeving gouda/utrecht/ede. En heb daar altijd 4G+. YouTube 1080p streamen tijdens het rijden buffert zelfs enorm snel.
Zelfs in beboste gebieden zoals Hoenderloo heb ik nooit lager dan 3G/H gehad.

- Is het vervelend om - wanneer je de 5GB limiet per dag bereikt hebt - (steeds) de 1GB bundel opnieuw aan te vragen?
Neen. 5gb per dag is goed voor 150gb in de maand. Dat zal je niet snel bereiken. De enkele keren dat ik het wel bereikte, stuurde ik 3x een gb upgrade zodat ik 3gb meer heb. Zeer gemakkelijk met een smsje.

- Ben je uiteindelijk blij dat je voor dit abonnement gegaan bent, of kijk je toch terug en denk je: ik had ook voor een minder grote bundel kunnen gaan?
Ik zal nooit naar een kleinere bundel of andere provider willen. Andere providers die unlimited bieden zijn unlimited* (*tot een max van meestal 20-40gb). Of unlimited met een bepaalde snelheid (robin mobile). Of unlimited maar ook unlimited duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramwnl
Super uitgebreid antwoord @7Sins, waarvoor dank. Sinds vanochtend klokslag 08:00 uur klant bij Tele2 met de unlimited bundel! Kan je zeggen: heeeerlijk dat je niet meer zorgen hoeft te maken over te weinig mb’s of dat je rekening moet houden dat je er nog maar weinig over hebt. +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Met de nieuwe buitenland bundels vind ik de prijs redelijk. Ben zelf ander halve week in Israël geweest. En had voor €18 1GB die in een hele lijst aan landen kon gebruiken. In Israël zat ik op het Cellcom netwerk met H+ download van 10 mbit en upload van 1,5 mbit. Maar van de mensen die ik daar heb gesproken is alles unlimited vaak nog geen 15 euro voor hun(4G).

Maar ik had wel overal waar ik ben geweest goed bereik.(en had nog 250MB over na me reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58

Oekol

waka waka hey hey

Heb T-mobile unlimited gehad was echt extreem goed. Denk aan 100Mb+/60Mb+ op m'n huisadres (had in die tijd geen vast internet) en sinds paar anderhalve maand overgestapt naar tele 2 en heb het direct van unlimited naar 10gb omlaag gezet. Met die snelheden was namelijk nooit unlimited te halen :+. Over het algemeen ga je het wel redden overal maar ik vond het verschil met T-mobile enorm. Vaak geen ontvangst op snelwegen in de auto (irritant met Navi) en in de trein. Ik ga nu 11 juni over naar Simpel. Heb geen unlimited meer nodig heb nu glasvezel 750/750 thuis. En simpel zit op het netwerk van t-Mobile, wat echt een pre is voor mij! Veel plezier bij tele 2

Verder snap ik het doel niet zo van dit topic? Er is een algemeen ervarings topic voor elke provider en die van tele 2 staat ook vol met ervaringen? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 09-05-2018 22:10 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:33
Tele2 is toch niet meer zo unlimited als in het begin. Bij een verbruik van 60 tot 70 GB p/mnd sturen ze al waarschuwingen. Terwijl ik mij aan alle regels hou. Het enige niet-verifeerbare argument is: • Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk.
Heel merkwaardig omdat je dan gemiddeld de helft van je dagbundel van 5 GB verbruikt. Krijgen anderen ook waarschuwingen bij dit verbruik? Ik heb er al 3 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-09 10:48
Hugo50 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:29:
Tele2 is toch niet meer zo unlimited als in het begin. Bij een verbruik van 60 tot 70 GB p/mnd sturen ze al waarschuwingen. Terwijl ik mij aan alle regels hou. Het enige niet-verifeerbare argument is: • Je dataverbruik mag geen andere klanten benadelen of hinder veroorzaken aan onze systemen of aan het netwerk.
Heel merkwaardig omdat je dan gemiddeld de helft van je dagbundel van 5 GB verbruikt. Krijgen anderen ook waarschuwingen bij dit verbruik? Ik heb er al 3 ontvangen.
Hmm, zouden ze het dan nog wel unlimited mogen noemen? Ik zou minstens verwachten dat je de dagelijkse bundel ( 5GB ) zou mogen gebruiken.. ( dus maximaal rond de 150gb )
Pagina: 1