Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neallord
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11-11 11:19
Reageer even normaal.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-05-2018 18:07 (95%)

the more you know, the more you realize you don't know shit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03:59
quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:57:
[...]

Vrouwen die worden uitgehuwelijkt in combinatie met verkrachting wat níet strafbaar was binnen het huwelijk?

Komt toch aardig in de buurt.
en de relevantie met Incel? Graag wel off topic blijven ipv je "Vrouwen zijn zo zielig en altijd het slachtoffer" parade te voeren.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-11 18:14

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
corset schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:01:
[...]

en de relevantie met Incel? Graag wel off topic blijven ipv je "Vrouwen zijn zo zielig en altijd het slachtoffer" parade te voeren.
Euh, ik verkondig nergens dat vrouwen zielig zijn en altijd het slachtoffer, ik haalde alleen aan wat de historische relevantie was in combinatie met (conservatief) extreem-rechtse denkbeelden.

Relevantie met incels wordt hier duidelijk uitgelegd:

http://www.doctornerdlove.com/incel-phenomenon/

Het zijn de incels die ervoor pleiten om vrouwen te "herverdelen" alsof het voorwerpen zijn zonder eigen wil.

Stoney3K wijzigde deze reactie 07-05-2018 16:04 (9%)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neallord
quote:
CurtPoindexter schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Het grote probleem voor casual sex, als het gaat om mannen vs. vrouwen dat de omstandigheden nooit gelijk zijn. Het wordt hier en daar in dit topic wel genoemd hoor. "Ja maar als de omstandigheden gelijk zijn, dan is het voor vrouwen makkelijker dan voor mannen".

Lastig alleen dat de omstandigheden nooit gelijk zijn. Echt gewoon nooit.

Simpel voorbeeld: mannen zijn praktisch per definitie sterker dan vrouwen. Zo'n beetje elke man is (theoretisch) in staat om fysiek zijn wil op te leggen bij een vrouw. Dat maakt het voor vrouwen al een stuk lastiger om willekeurig welke randdebiel op te pikken in een kroeg. Mannen hoeven er niet bang voor te zijn dat ze niet weg kunnen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe goed mannen over het algemeen tegen het woord "nee" kunnen. Laat staan als de puddingbuks al uit de broek is. Kijken of dat goed afloopt.

Ik wil er nog wel in mee dat vrouwen eerder "ja" te horen krijgen van mannen, maar de eisen liggen (terecht) wat hoger dan bij mannen.
Een ander als vluchtige sekspartner gebruiken maakt jou dat indirect ook voor de andere persoon. Imo is casual seks daarom best gevaarlijk en vaak een gebrek aan eigenwaarde en waarde voor anderen. "geestelijke afwijkingen even terzijde"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Euh, ik verkondig nergens dat vrouwen zielig zijn en altijd het slachtoffer, ik haalde alleen aan wat de historische relevantie was in combinatie met (conservatief) extreem-rechtse denkbeelden.

Relevantie met incels wordt hier duidelijk uitgelegd:

http://www.doctornerdlove.com/incel-phenomenon/

Het zijn de incels die ervoor pleiten om vrouwen te "herverdelen" alsof het voorwerpen zijn zonder eigen wil.
Daar hoef je geen incel voor te zijn, kies een willekeurige religie.. onzin argument dus.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
corset schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:04:
[...]

Daar hoef je geen incel voor te zijn, kies een willekeurige religie.. onzin argument dus.
Ik ontken ook niet dat daar een behoorlijke overlap tussen zal zitten.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• corset
quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:05:
[...]

Ik ontken ook niet dat daar een behoorlijke overlap tussen zal zitten.
Vrouwen moeten niet het slachtoffer spelen
Mannen moeten niet het slachtoffer spelen

Grow a proverbial pair and start living instead of crying!

Zo lastig is het concept niet. Maar helaas, is het je druk maken om alles veel makkelijker.

Vroeger werd Incel tuig e.d. gewoon in een gesticht gegooid en behandeld. Nu mag dat niet meer want "iedereen is uniek" gezeur..

corset wijzigde deze reactie 07-05-2018 16:07 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Neallord
quote:
corset schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Vrouwen moeten niet het slachtoffer spelen
Mannen moeten niet het slachtoffer spelen

Grow a proverbial pair and start living instead of crying!

Zo lastig is het concept niet. Maar helaas, is het je druk maken om alles veel makkelijker.
Everybody's a victim. :p

Acties:
  • +3Henk 'm!

• corset
quote:
omg #metoo #alwaysavictim #womenfirst #menarescum

Doe ik het goed? :9

Maar even zonder dollen,

Extreem feminisme, Incel, SJW etc dat werd vroeger gewoon niet getolereerd. Je werd aangepakt en dat was het. Tegenwoordig moeten we alles maar accepteren en goed vinden, en dan krijg je dit soort extremistische uitwassen van de maatschappij.

corset wijzigde deze reactie 07-05-2018 16:09 (38%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:04

Omega Supreme

The God of Death

quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:45:
[...]
Wat die hele incel-groep loopt te verkondigen is anders niks dan conservatief fascisme (vrouwen achter het aanrecht, overheid moet ze dwingen om seks te hebben, niet-blanken/homo's/niet-christenen zijn inferieur). dus in dat opzicht zit er wel een politiek tintje aan.
Ik snap dat het makkelijk is om alles wat links verafschuwt extreem-rechts te noemen, maar ik zie nog steeds niet wat het feit dat deze mensen een totaal gebrek aan sociale vaardigheden en zelfkennis hebben met linkse of rechtse politiek te maken heeft.

Het heeft in ieder geval niets met mijn rechtse liberale standpunten te maken; zo veel mogelijk vrije markt economie, zo veel mogelijk individuele vrijheid en zo min mogelijk overheidsbemoeienis/regels.

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• privacybeleid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:35
Mensen doen alsof deze media push over incels (er wordt nu zelfs op computer fora over gepraat) enkel over die daadwerkelijke incels gaat. Nee dit wordt geprojecteerd op alle mannen. Je bent verdacht als je geen vriendin hebt. Een vriendin die doorgaans veel gevoeliger is voor media manipulatie en jou in het linkse globalisten gareel zou kunnen dwingen via sexuele en andere manipulatie gekoppeld aan een overmatige rechtsbescherming.

Ik roep als getuige naar voren mijn lieve vriendin Elen Pao;
http://www.newsweek.com/i...libate-tech-gender-910107

privacybeleid wijzigde deze reactie 07-05-2018 16:41 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

quote:
privacybeleid schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:34:
Mensen doen alsof deze media push over incels (er wordt nu zelfs op computer fora over gepraat) enkel over die daadwerkelijke incels gaat. Nee dit wordt geprojecteerd op alle mannen. Je bent verdacht als je geen vriendin hebt. Een vriendin die doorgaans veel gevoeliger is voor media manipulatie en jou in het linkse globalisten gareel zou kunnen dwingen via sexuele en andere manipulatie gekoppeld aan een overmatige rechtsbescherming.

Volgens dat artikel heeft ze het specifiek over incels, niet over "mannen zonder vriendin". Het kan aan mij liggen, maar het komt vrij paranoide over om dat erin te lezen en er een conspiracy theory aan te hangen.

Wat overigens wel weer lijkt op de gedachtengang van die zelfbenoemde incels zelf, ze redeneren opvallen dlangs de lijnen van de gemiddelde conspiracy-theorist.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
quote:

En waar is je bewijs? Je onderbouwing? DIe URL zegt niks om jou verhaal te bevestigen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• privacybeleid
*knip*, als je niet normaal op commentaar kan reageren, reageer dan niet.

Evest wijzigde deze reactie 07-05-2018 20:34 (83%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
*knip*, op de man

Evest wijzigde deze reactie 07-05-2018 20:35 (89%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 15:34 (99%)
Reden: Leeg ivm privacy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mant
  • Registratie: mei 2014
  • Niet online
quote:
corset schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:08:
[...]
Extreem feminisme, Incel, SJW etc dat werd vroeger gewoon niet getolereerd. Je werd aangepakt en dat was het. Tegenwoordig moeten we alles maar accepteren en goed vinden, en dan krijg je dit soort extremistische uitwassen van de maatschappij.
Aangepakt? Hoe werden deze mensen aangepakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-11 10:10
quote:
corset schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:08:
[...]

omg #metoo #alwaysavictim #womenfirst #menarescum

Doe ik het goed? :9

Maar even zonder dollen,

Ja? KKK in de VS die begin en midden 20e eeuw aan popularieti won was dan geen "extremistische uitwas" ? Scientology? Mormonen?

VS heeft talloze alt-right/religieuze/dierenrechten/abortus/... groeperingen die je gerust als "extreem" kan beschouwen.

De VS als maatschappij is gewoon zo dat extremisme daar makkelijker naar boven komt om allerhande redenen, dat is altijd al zo geweest dit is echt geen recent fenomeen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k995
quote:

"jou in het linkse globalisten gareel zou kunnen dwingen via sexuele en andere manipulatie "

Hoop je dit nu gewoon voor jezelf?

Serieus: als je dit echt denkt dan geloof je toch wel in een redelijk absurde samenzweringtheorie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:04

Omega Supreme

The God of Death

quote:
Mant schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 07:19:
[...]

Aangepakt? Hoe werden deze mensen aangepakt?
Niet zo zeer aangepakt, maar ze kregen in ieder geval geen podium.

Eigenlijk is iedere post in deze thread er één meer dan dan dat deze groep aan aandacht en consideratie verdient. Twintig jaar geleden had iemand die dat soort ideeën uitte te horen gekregen dat dat hij 'ff normaal moest doen' en daarmee was de discussie over geweest.

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• privacybeleid
Opmerkingen n.a.v. moderatie acties zijn nooit onderdeel van de discussie.

defiant wijzigde deze reactie 09-05-2018 00:11 (121%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 11-11 14:39
Mooi fragment van een Jim Jeffries interview dat eigenlijk hierover gaat:

YouTube: Bill Burr - Maintaining a Healthy Level of Awareness - The Jim Jeffe...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:46

dr.lowtune

(o\ | /o)

quote:
O88088 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:22:
Degenen die wel eens op Amerikaanse sites zoals Reddit rondhangen zullen er al van gehoord hebben; incels.
Het woord 'incel' is een samenvoeging van involuntary celibate, oftewel onvrijwillig celibatair/zonder seks. Vaak zijn het (jonge) mannen die zich incel noemen. Ik dacht dat het eigenlijk hoofdzakelijk een Amerikaans fenomeen was, maar nu komt het zelf in Nederlandse mainstream media aan bod. Hier een artikel van Trouw van vandaag. In het geval van een paywall hier de tekst. Schijnbaar zijn er ook Nederlandse incels. Aanleiding voor al deze berichten is de aanslag in Canada die gepleegd werd uit vrouwenhaat. Reddit heeft de groep voor incels een tijdje geleden verbannen maar daardoor is het probleem natuurlijk niet opgelost. Nu gebruiken ze andere subreddits of totaal andere sites.

In de basis gaat het erom dat er mannen/jongens zijn die zichzelf heel zielig vinden omdat ze nog maagd zijn op [x] leeftijd. Daarvoor geven ze voornamelijk vrouwen de schuld, maar ook populaire en aantrekkelijke mannen, immigranten, liberalen, eigenlijk iedereen behalve zichzelf. Op zich niet zo'n probleem maar er zijn er dus ook die tot geweld overgaan om toch maar seks te kunnen hebben. Of ze zijn alleen uit op wraak door zoveel mogelijk vrouwen te vermoorden.

Omdat Tweakers toch vooral een mannenbolwerk is ben ik benieuwd hoe er hier over gedacht wordt. Wordt hier van een mug een olifant gemaakt? Is het een serieus probleem? Zijn er oplossingen?
Mooi onderwerp! (getuige ook het feit dat er al zoveel pagina's over gevuld zijn). Als ik de "Involuntary Celibate" hoor, dan interpreteer ik het als zodanig: mensen die zich zo typeren denken dat het normaal is dat je op een bepaald punt in je leven seks krijgt. Een soort entitlement zeg maar. Misschien zelfs iets dat natuurlijk is. Het interessante is natuurlijk weer wel dat als je naar het dierenrijk kijkt, het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat alle "mannetjes" seks krijgen, dit is vaak voorbehouden aan de alfa-mannetjes.

Nu zijn we qua mensheid gelukkig iets verder waardoor niet alleen de alfa-mannetjes seks hebben, maar ook de wat minder alfa-mannetjes. Ik denk echter wel dat er achter de schermen nog steeds een mechanisme is waardoor je voor een vrouw interessant moet zijn. Als je als incel alleen maar gaat lopen janken en niet zorgt dat je interessant bent (en dat hoeft echt niet alleen fysiek te zijn...) dan kan je ook niet verwachten dat je seks/een relatie krijgt. Het komt je (een enkeling daargelaten) allemaal niet zomaar aanwaaien in het leven. Het is eigenlijk net zoals dat droomhuis, of dat hoge inkomen, dat is ook niet voor iedereen weggelegd en als je dat wil moet je er iets voor doen en hopen dat het lukt.

Het leven is niet eerlijk, niet iedereen krijgt dezelfde kaarten, maar dat betekent niet dat je er zelf niets van kan maken. Misschien dat het beeld van wat een goed leven is tegenwoordig wat verstoord is door dingen als social media en dat helpt natuurlijk niet echt in dit soort situaties.

TLDR; Incels moeten niet zo zeiken en aan zichzelf werken om zodoende interessant te worden voor potentiele partners. Het is namelijk heel natuurlijk dat een partner je niet zomaar aan komt waaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
dr.lowtune schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:24:
[...]

Mooi onderwerp! (getuige ook het feit dat er al zoveel pagina's over gevuld zijn). Als ik de "Involuntary Celibate" hoor, dan interpreteer ik het als zodanig: mensen die zich zo typeren denken dat het normaal is dat je op een bepaald punt in je leven seks krijgt. Een soort entitlement zeg maar. Misschien zelfs iets dat natuurlijk is. Het interessante is natuurlijk weer wel dat als je naar het dierenrijk kijkt, het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat alle "mannetjes" seks krijgen, dit is vaak voorbehouden aan de alfa-mannetjes.

Nu zijn we qua mensheid gelukkig iets verder waardoor niet alleen de alfa-mannetjes seks hebben, maar ook de wat minder alfa-mannetjes. Ik denk echter wel dat er achter de schermen nog steeds een mechanisme is waardoor je voor een vrouw interessant moet zijn. Als je als incel alleen maar gaat lopen janken en niet zorgt dat je interessant bent (en dat hoeft echt niet alleen fysiek te zijn...) dan kan je ook niet verwachten dat je seks/een relatie krijgt. Het komt je (een enkeling daargelaten) allemaal niet zomaar aanwaaien in het leven. Het is eigenlijk net zoals dat droomhuis, of dat hoge inkomen, dat is ook niet voor iedereen weggelegd en als je dat wil moet je er iets voor doen en hopen dat het lukt.

Het leven is niet eerlijk, niet iedereen krijgt dezelfde kaarten, maar dat betekent niet dat je er zelf niets van kan maken. Misschien dat het beeld van wat een goed leven is tegenwoordig wat verstoord is door dingen als social media en dat helpt natuurlijk niet echt in dit soort situaties.

TLDR; Incels moeten niet zo zeiken en aan zichzelf werken om zodoende interessant te worden voor potentiele partners. Het is namelijk heel natuurlijk dat een partner je niet zomaar aan komt waaien.
Inderdaad. Voor mij is alfa: zelfverzekerdheid, humor, vlotte babbel. Dat werkt zeer goed in het krijgen van seks. Als die incels daar nu eens aan zouden werken in plaats van klagen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:07
quote:
Roenie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:03:
Inderdaad. Voor mij is alfa: zelfverzekerdheid, humor, vlotte babbel. Dat werkt zeer goed in het krijgen van seks. Als die incels daar nu eens aan zouden werken in plaats van klagen...
Zelfzekerheid is iets dat je opbouwt met successen uit het verleden. Als die er nooit zijn geweest, KAN je dat gewoon niet hebben. Het klinkt allemaal gemakkelijk, doe iets aan je karakter, maar zo eenvoudig is het dus niet. Onmogelijk is het ook niet, begrijp me niet verkeerd, maar voor mensen die al naar het depressieve neigen, is het enorm vermoeiend, en demotiverend om zonder merkbare resultaten zo'n inspanningen te moeten leveren. Ja er zijn succesverhalen, maar voor de meesten is het een enorme, en vaak onhaalbare lijdensweg. En zoals met veel psychische problemen, kan je je daar moeilijk over uitspreken, zonder werkelijke ervaring.

En dan zijn er de "incels", het kleine, maar vokale groepje, dat het nog wat erger maakt voor de rest.
Maar kunnen we de titel misschien gewoon aanpassen naar incels*nogiets, want de discussie is spijtig genoeg wel tot dat vernauwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
IceTeaGX schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:23:
[...]

Zelfzekerheid is iets dat je opbouwt met successen uit het verleden. Als die er nooit zijn geweest, KAN je dat gewoon niet hebben. Het klinkt allemaal gemakkelijk, doe iets aan je karakter, maar zo eenvoudig is het dus niet. Onmogelijk is het ook niet, begrijp me niet verkeerd, maar voor mensen die al naar het depressieve neigen, is het enorm vermoeiend, en demotiverend om zonder merkbare resultaten zo'n inspanningen te moeten leveren. Ja er zijn succesverhalen, maar voor de meesten is het een enorme, en vaak onhaalbare lijdensweg. En zoals met veel psychische problemen, kan je je daar moeilijk over uitspreken, zonder werkelijke ervaring.

En dan zijn er de "incels", het kleine, maar vokale groepje, dat het nog wat erger maakt voor de rest.
Maar kunnen we de titel misschien gewoon aanpassen naar incels*nogiets, want de discussie is spijtig genoeg wel tot dat vernauwd.
Dan moet je hulp zoeken.

Edit: de topicstart gaat toch juist over incels? dus vernauw lijkt mij niet.

Roenie wijzigde deze reactie 09-05-2018 12:30 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceTeaGX
quote:
Roenie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:25:
[...]
Dan moet je hulp zoeken.

Edit: de topicstart gaat toch juist over incels? dus vernauw lijkt mij niet.
Uiteraard, dat mag, kan en wordt gedaan. Maar voor iemand dat de problemen niet ondervind, is het gemakkelijk om te zeggen, "wees gewoon anders", zonder in te zien hoe moeilijk dat dit is.

En ja, in de topic start worden de beruchte incels ook vermeld, maar gezien de titel breder was, dacht ik dat er ook een breder debat mogelijk was. Maar iedereen blijft met zijn incel oogkleppen verder discussiëren.
Vermeldt het dan ook even in de titel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
IceTeaGX schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Uiteraard, dat mag, kan en wordt gedaan. Maar voor iemand dat de problemen niet ondervind, is het gemakkelijk om te zeggen, "wees gewoon anders", zonder in te zien hoe moeilijk dat dit is.

En ja, in de topic start worden de beruchte incels ook vermeld, maar gezien de titel breder was, dacht ik dat er ook een breder debat mogelijk was. Maar iedereen blijft met zijn incel oogkleppen verder discussiëren.
Reageer niet op een titel, maar op de inhoud van de topicstart ;)

Als die persoon het zelf niet ziet, dan moet de omgeving ingrijpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
IceTeaGX schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:41:
[...]

Ik heb met de titel vooral geprobeerd om duidelijk te maken waar het om ging. Niet iedereen kent/kende de term incel immers. Het leek me interessant om een discussie aan te zwengelen over mannen/jongens die schijnbaar zo gefrustreerd zijn dat ze tot extreme dingen geneigd zijn. Dat dat een beetje wordt opgerekt maakt mij niet uit, zolang het maar enigszins ontopic blijft. Niet dat dit opeens een topic voor datingadvies wordt ofzo ;) Je zou mij ook onvrijwillig seksloos kunnen noemen maar ik loop er niet over te klagen op internet en ik geef ook helemaal niemand de schuld. Alsof er überhaupt iemand schuldig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceTeaGX
quote:
Roenie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:57:
[...]Als die persoon het zelf niet ziet, dan moet de omgeving ingrijpen.
Je hebt hier iets verkeerd begrepen denk ik.
Het gaat net over hoe de omgeving niet begrijpt hoe moeilijk het is voor iemand met , laat ons zeggen, omgangsproblemen om te veranderen.
quote:
O88088 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:06:
[...]Ik heb met de titel vooral geprobeerd om duidelijk te maken waar het om ging. Niet iedereen kent/kende de term incel immers. Het leek me interessant om een discussie aan te zwengelen over mannen/jongens die schijnbaar zo gefrustreerd zijn dat ze tot extreme dingen geneigd zijn. Dat dat een beetje wordt opgerekt maakt mij niet uit, zolang het maar enigszins ontopic blijft. Niet dat dit opeens een topic voor datingadvies wordt ofzo ;) Je zou mij ook onvrijwillig seksloos kunnen noemen maar ik loop er niet over te klagen op internet en ik geef ook helemaal niemand de schuld. Alsof er überhaupt iemand schuldig is.
Ik spreek ook als persoon met de nodige ervaringen, zowel eigen, als uit de vriendenkring. Type wel gefrustreerd, maar niet gevaarlijk ;) Het is gemakkelijk om te zeggen dat mensen maar moeten veranderen, vanuit een bevoordeelde positie. Waarom zou iemand het recht niet hebben zichzelf te zijn, en ook opgemerkt te worden? OK, let wat op de hygiene, gezondheid, etc, dat zijn niet de punten waarover ik het heb. Dat kan je op een forumpost niet volledig uit de doeken doen.

Ja er is een extremistische groep incels, maar er zijn ook veel mensen met oprechte problemen, welke zelden op enig begrip kunnen rekenen. Er wordt teveel naar incels gekeken, zonder te beseffen dat het probleem veel breder is dan enkel dit groepje. Mensen die geen problemen veroorzaken. Dat is wel een vaker voorkomend probleem, het verschil tussen de extremisten en "de rest" binnen een groep moeilijk te kunnen scheiden. Maar het is net dat onbegrip wat mensen meer naar de extreme kant drijft.

Veel te complexe materie om het even uit te schrijven, maar dat ben ik in heel de discussie dus een beetje kwijt geraakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 16:17
quote:
dr.lowtune schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:24:
[...]
Even als advocaat van de duivel, wat is bijvoorbeeld het verschil ten aanzien van mensen die niet genoeg verdienen om zichzelf te onderhouden?

Daar kan je ook bij zeggen, ze moeten niet zo zeiken en aan zichzelf werken, het is namelijk heel natuurlijk dat een dak boven je hoofd je niet zomaar komt aanwaaien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-11 20:15

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

quote:
O88088 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:22:
"In de basis gaat het erom dat er mannen/jongens zijn die zichzelf heel zielig vinden omdat ze nog maagd zijn op [x] leeftijd. Daarvoor geven ze voornamelijk vrouwen de schuld, maar ook populaire en aantrekkelijke mannen, immigranten, liberalen, eigenlijk iedereen behalve zichzelf. Op zich niet zo'n probleem maar er zijn er dus ook die tot geweld overgaan om toch maar seks te kunnen hebben. Of ze zijn alleen uit op wraak door zoveel mogelijk vrouwen te vermoorden. "
'incel' lijkt een identitypolitics stokpaardje om andersdenkenden mee te slaan. :r

Ik las het voor het eerst op Joop -where else- en moest derhalve de google search openen om te kijken wat voor onzinnige term er nu weer bedacht was. Het doel schijnt te zijn mensen die klagen over vrouwen, liberalen, immigranten, en SJW's weg te kunnen zetten als zielige seksloze sukkels. Een soort Godwin-light met voornaamste doel de argumenten van deze seksloze sukkels zonder tegenargumenten af te kunnen serveren en hen zo snel mogelijk de mond te snoeren.

Deze argumentatie had je ook kunnen maken zonder het te formuleren als een rant met een verwijzing naar godwin en dito smiley, dat is beter voor het discussie niveau en de sfeer.

defiant wijzigde deze reactie 10-05-2018 11:12 (7%)

If you can't win an argument with facts just continue arguing and use opinions instead.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
IceTeaGX schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Ja er is een extremistische groep incels, maar er zijn ook veel mensen met oprechte problemen, welke zelden op enig begrip kunnen rekenen. Er wordt teveel naar incels gekeken, zonder te beseffen dat het probleem veel breder is dan enkel dit groepje. Mensen die geen problemen veroorzaken. Dat is wel een vaker voorkomend probleem, het verschil tussen de extremisten en "de rest" binnen een groep moeilijk te kunnen scheiden. Maar het is net dat onbegrip wat mensen meer naar de extreme kant drijft.
Ik heb ff je verhaal omgekeerd omdat dat mijn argument makkelijker maakt :) Wat mij betreft bestaan er geen niet-extremistische incels. Als je jezelf als incel ziet dan ben je al een stap te ver. 'Droog staan' en maagd zijn, zijn wat anders dan incel zijn. Iemand die zichzelf incel noemt heeft volgens mij al een verknipt beeld van vrouwen en andere mannen. Het hoeft niet meteen gewelddadig te zijn maar ik kan er weinig positieve kanten aan vinden. Dat het onderdeel van een groter fenomeen is ontken ik niet. Het heeft te maken met zelfvertrouwen, psychische gesteldheid, depressie, uiterlijk. Hoe daarnaar gekeken wordt zit heel diep in de maatschappij verankerd en dat gaat echt niet zomaar veranderen.
quote:
Ik spreek ook als persoon met de nodige ervaringen, zowel eigen, als uit de vriendenkring. Type wel gefrustreerd, maar niet gevaarlijk ;) Het is gemakkelijk om te zeggen dat mensen maar moeten veranderen, vanuit een bevoordeelde positie. Waarom zou iemand het recht niet hebben zichzelf te zijn, en ook opgemerkt te worden? OK, let wat op de hygiene, gezondheid, etc, dat zijn niet de punten waarover ik het heb. Dat kan je op een forumpost niet volledig uit de doeken doen.
Dat is onderdeel van je psychische gesteldheid en dat is een lastig iets want dat is ongeveer 'wie' je bent. Het is te veranderen maar dat gaat absoluut niet vanzelf en het is ook niet makkelijk. Voor de een zal het makkelijker zijn dan voor de ander. 'Jezelf zijn' is ook iets lastigs want dat kan veranderen. Vijf jaar geleden zag je me nooit in een sportschool. Teveel moeite, nergens voor nodig. Ondertussen sta ik soms om 7:00 op om naar te gaan fitnessen. Ben ik nu mezelf niet meer of ben ik gewoon veranderd? Soms zou ik het Stockholmsyndroom noemen ;) Wat een acceptabele verandering is, is ook anders per individu.

Voor mij is scheren geen bijzondere bezigheid maar er zijn mensen die hun baard koesteren. Net als ik fan ben van horloges terwijl anderen denken 'wtf geef jij je geld aan uit?'.
quote:
MrMonkE schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:05:
[...]

'incel' lijkt een identitypolitics stokpaardje om andersdenkenden mee te slaan. :r

Ik las het voor het eerst op Joop -where else- en moest derhalve de google search openen om te kijken wat voor onzinnige term er nu weer bedacht was. Het doel schijnt te zijn mensen die klagen over vrouwen, liberalen, immigranten, en SJW's weg te kunnen zetten als zielige seksloze sukkels. Een soort Godwin-light met voornaamste doel de argumenten van deze seksloze sukkels zonder tegenargumenten af te kunnen serveren en hen zo snel mogelijk de mond te snoeren.
Andersdenkenden? Ja op de manier dat ze letterlijk anders denken. Niet logisch en rationeel. Je doet het nu voorkomen alsof het een meningsverschil is. Heb je het artikel van Trouw gelezen? Ik had er nog naar gelinkt:
quote:
Eén van hun onderzoeksgroepen zijn de incels, een subgroep in wat sociologen de Manosfeer noemen. Dat is een in 2016 door Poolse sociologen gemunte term voor een snel groeiende groep van mannen die elkaar via internet kennen en daar klagen over vrouwen en vrouwenrechten.
Maar tenzij iemand openlijk loopt te klagen dat hij maagd is of te weinig seks heeft kan ik niet zien wie er tot die groep behoort en wie niet. Ze geven zichzelf de stempel 'incel'.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• corset
Overigens, even tussendoor.

Incels zijn NIET "onvrijwillig zonder seks". Ze kunnen naar prostituees, of andere vrouwen zoeken. maar dat weigeren ze zelf. Dus het is totaal niet onvrijwillig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:46

dr.lowtune

(o\ | /o)

quote:
Lodo schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:32:
[...]

Even als advocaat van de duivel, wat is bijvoorbeeld het verschil ten aanzien van mensen die niet genoeg verdienen om zichzelf te onderhouden?

Daar kan je ook bij zeggen, ze moeten niet zo zeiken en aan zichzelf werken, het is namelijk heel natuurlijk dat een dak boven je hoofd je niet zomaar komt aanwaaien.
In de kern heb je gelijk, als je (vroeger) een dak boven je hoofd wilde moest je dat zelf van takken/plaggen/weetikveel bouwen, als je wilde eten moest je er toch echt op uit om te jagen of om gewassen te oogsten. Je moet/moest daar dus ook wel echt wat voor doen.

Het verschil is dat we, zoals de samenleving nu is, hebben gezegd dat een dak boven je hoofd en te eten hebben eerste levensbehoeften zijn en dat iedereen daar toegang toe moet hebben. We hebben als samenleving (nog) niet gezegd dat iedereen recht heeft op een geschikte partner, of dat seks een eerste levensbehoefte is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lodo
quote:
dr.lowtune schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:44:
[...]

In de kern heb je gelijk, als je (vroeger) een dak boven je hoofd wilde moest je dat zelf van takken/plaggen/weetikveel bouwen, als je wilde eten moest je er toch echt op uit om te jagen of om gewassen te oogsten. Je moet/moest daar dus ook wel echt wat voor doen.

Het verschil is dat we, zoals de samenleving nu is, hebben gezegd dat een dak boven je hoofd en te eten hebben eerste levensbehoeften zijn en dat iedereen daar toegang toe moet hebben. We hebben als samenleving (nog) niet gezegd dat iedereen recht heeft op een geschikte partner, of dat seks een eerste levensbehoefte is.
Klopt, maar ik kan mij toch wel enigszins inleven in waar deze frustratie vandaan komt. Zij zien dit vermoedelijk als niet eerlijk.

Simpel gezegd, waarom worden zij wel geholpen maar ik niet is dan de vraag?

Als voorbeeld, stel je bent een sociaal vaardig persoon en relaties en of flirten etc gaan jou voor de wind, maar je bent qua financiële verantwoordelijkheid een drama. Dan wordt je wel geholpen, maar als het andersom is niet.

Ik snap wel dat je deze mensen eigenlijk niet kunt helpen, maar ik kan mij wel inleven in waar hun gevoel vandaan komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:49
quote:
MrMonkE schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:05:
[...]

De term incel komt 100% van de incel-community zelf af. Zij hebben 'm zelf bedacht en gebruiken hem als naam voor zichzelf. Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt dat het als scheldnaam voor een groep mensen bedacht is?
Dat er vervolgens door mensen buiten deze groep laatdunkend en neerbuigend over geschreven wordt, is niet zo gek. Het gedachtegoed van incels is namelijk wel echt heel ongebruikelijk en irrationeel en heeft al tot twee aanslagen geleid.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

quote:
corset schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:42:
Overigens, even tussendoor.

Incels zijn NIET "onvrijwillig zonder seks". Ze kunnen naar prostituees, of andere vrouwen zoeken. maar dat weigeren ze zelf. Dus het is totaal niet onvrijwillig.
Voor zover ik begrijp zijn ze aan de ene kant 'ongewild celibatair' en hebben ze een hekel aan alle mooie/ populaire dames die het met alle mooie/populiare heren doen. Aan de andere kant is de oplossing om ex-incel te worden dat een maagdelijke dame van het kaliber waar ze zo hard op afgeven sex met ze heeft.

Ik geloof niet dat er een vrouw is waar ze respect voor hebben... en dan nog zijn er mensen die menen dat deze groep zielig en onbegrepen is?!?

Take life too serious and it ceases to be fun
me @ last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
quote:
Jester-NL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:26:
[...]

Voor zover ik begrijp zijn ze aan de ene kant 'ongewild celibatair' en hebben ze een hekel aan alle mooie/ populaire dames die het met alle mooie/populiare heren doen. Aan de andere kant is de oplossing om ex-incel te worden dat een maagdelijke dame van het kaliber waar ze zo hard op afgeven sex met ze heeft.

Ik geloof niet dat er een vrouw is waar ze respect voor hebben... en dan nog zijn er mensen die menen dat deze groep zielig en onbegrepen is?!?
Zie dit topic maar, hoeveel mensen ze beschermen en "begrijpen".. toch te bizar voor woorden? 8)7 |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

quote:
Lapa schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:25:
[...]

De term incel komt 100% van de incel-community zelf af. Zij hebben 'm zelf bedacht en gebruiken hem als naam voor zichzelf. Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt dat het als scheldnaam voor een groep mensen bedacht is?
Dat er vervolgens door mensen buiten deze groep laatdunkend en neerbuigend over geschreven wordt, is niet zo gek. Het gedachtegoed van incels is namelijk wel echt heel ongebruikelijk en irrationeel en heeft al tot twee aanslagen geleid.
Ik verwacht dat deze term te hooi en te gras in discussies gaat worden gebruikt om mensen als reactionair weg te zetten. Gelijk aan hoe de term nazi nu meestal onterecht gebruikt wordt. In mijn ongeredigeerde post had ik wel het woord nazi staan maar de term Godwin leek me wat beschaafder. We zullen het zien maar ik durf het bijna te garanderen dat dit een scheldwoord zal worden (is?) met als voornaamste taak mensen die helemaal niet voldoen aan de incel definitie te demoniseren omdat ze er volgens de demoniseerder een verkeerde mening op na houden en ze op die manier de discussie op basis van feiten vermijden. Want wie gaat er immers met een incel in dialoog. We gaan het zien -ik weet het bijna wel zeker-.

If you can't win an argument with facts just continue arguing and use opinions instead.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

quote:
Lodo schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:02:
[...]

Klopt, maar ik kan mij toch wel enigszins inleven in waar deze frustratie vandaan komt. Zij zien dit vermoedelijk als niet eerlijk.

Simpel gezegd, waarom worden zij wel geholpen maar ik niet is dan de vraag?

Als voorbeeld, stel je bent een sociaal vaardig persoon en relaties en of flirten etc gaan jou voor de wind, maar je bent qua financiële verantwoordelijkheid een drama. Dan wordt je wel geholpen, maar als het andersom is niet.

Ik snap wel dat je deze mensen eigenlijk niet kunt helpen, maar ik kan mij wel inleven in waar hun gevoel vandaan komt.
Dat is imo niet correct. Wanneer je een verstoord wereldbeeld hebt incl een verstoord zelfbeeld kan je best geholpen worden door naar je huisarts / psycholoog / etc te gaan. Vaal nog vergoed ook.
Punt is dat je wel stappen moet ondernemen om die hulp te krijgen. Dat is echter bij financiële problemen niet veel anders, maar misschien wel wat toegankelijker.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
Jester-NL schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:26:
[...]

Het is echt oneerlijk, lekkere wijven kijken alleen maar naar uiterlijk!

Je ziet dat gedrag ook veel op 9gag. Alles en iedereen krijgt de schuld van hun eigen falen. Klagen dat ze niet het succes hebben waar ze recht op denken te hebben. Maar ondertussen iedere vrouw keihard beoordelen/veroordelen.
Het is zo lachwekkend hypocriet dat je bijna vergeet hoe sneu het is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:49
quote:
MrMonkE schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:41:
[...]

Ik verwacht dat deze term te hooi en te gras in discussies gaat worden gebruikt om mensen als reactionair weg te zetten. Gelijk aan hoe de term nazi nu meestal onterecht gebruikt wordt. In mijn ongeredigeerde post had ik wel het woord nazi staan maar de term Godwin leek me wat beschaafder. We zullen het zien maar ik durf het bijna te garanderen dat dit een scheldwoord zal worden (is?) met als voornaamste taak mensen die helemaal niet voldoen aan de incel definitie te demoniseren omdat ze er volgens de demoniseerder een verkeerde mening op na houden en ze op die manier de discussie op basis van feiten vermijden. Want wie gaat er immers met een incel in dialoog. We gaan het zien -ik weet het bijna wel zeker-.
Dus een beetje vergelijkbaar met hoe jij de term SJW in je post gebruikte? Of zoals sommigen van de MAGA-mensen en gelijkgestemden het woord 'cuck' gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

quote:
Lapa schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:54:
[...]

Dus een beetje vergelijkbaar met hoe jij de term SJW in je post gebruikte? Of zoals de MAGA-mensen en gelijkgestemden het woord 'cuck' gebruiken?
Excact!
(Alhoewel ik ten aanzien van MAGA weinig kan zeggen want ik ken die term niet.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
IceTeaGX schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Je hebt hier iets verkeerd begrepen denk ik.
Het gaat net over hoe de omgeving niet begrijpt hoe moeilijk het is voor iemand met , laat ons zeggen, omgangsproblemen om te veranderen...
Dan moet juist die omgeving ingrijpen als er niets verandert.

Iedereen heeft recht op zijn of haar frustratie, maar als dit ten koste gaat van anderen dan moet er opgetreden worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r_acker
  • Laatst online: 08-11 11:52

Acties:
  • +7Henk 'm!

• hans-woep
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 26-04 11:51
quote:
IceTeaGX schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:23:
[...]Zelfzekerheid is iets dat je opbouwt met successen uit het verleden. Als die er nooit zijn geweest, KAN je dat gewoon niet hebben. Het klinkt allemaal gemakkelijk, doe iets aan je karakter, maar zo eenvoudig is het dus niet. Onmogelijk is het ook niet, begrijp me niet verkeerd, maar voor mensen die al naar het depressieve neigen, is het enorm vermoeiend, en demotiverend om zonder merkbare resultaten zo'n inspanningen te moeten leveren. Ja er zijn succesverhalen, maar voor de meesten is het een enorme, en vaak onhaalbare lijdensweg. En zoals met veel psychische problemen, kan je je daar moeilijk over uitspreken, zonder werkelijke ervaring.
Ik heb de 300+ berichten hiervoor niet allemaal gelezen, maar wil mijn persoonlijke ervaring wel delen over dit onderwerp.

Tot mijn 49ste (het was 2007) maagd geweest, nooit een vriendin gehad, nooit intiem geweest.
Sinds pubertijd altijd een zeer hoog libido gehad, nooit twijfels gehad over mijn heterosexualiteit.

Op school alleen tussen de jongens gezeten, op werk ook alleen in een mannenomgeving (IT...) gewerkt, dus ook weinig contacten gehad. Technische hobby's en ook daarin alleen mannen.

Mijn ouders zagen wel dat er iets aan de hand was en stuurden me op dansles. In die tijd was dat de methode om contact te maken met het andere geslacht. Maar het hielp niet, ik was vreselijk verlegen en durfde geen meisje aan te spreken.

Op het gebied van vrouwen had ik een erg laag zelfbeeld. Ik was (ben) verlegen, wist niet wat te zeggen, had (en heb nog steeds) geen mooie praatjes beschikbaar. Beschouwde mezelf als een echte nerd. Ik kon me werkelijk niet voorstellen dat een vrouw in mij geïnteresseerd zou kunnen zijn. Er waren een paar gelegenheden waarbij een vrouw aangaf in mij interesse te hebben, tot enkele bijna-rechtstreekse uitnodigingen tot sex aan toe, maar daar ben nooit op in kunnen gaan. Ik vluchtte letterlijk en figuurlijk weg.

Dan, op een vakantie in 2007 met een zus en haar vriendin. Ik wordt voor het eerst in mijn leven verliefd, op de vriendin van de zus. Dat was ongelooflijk heftig, het was als een bom die explodeerde in mijn lijf en hoofd. Het was heerlijk en tegelijk vreselijk frustrerend, want die verliefdheid was eenzijdig. Wel veel gesprekken met haar gehad, maar die heb ik moeten stoppen om die verliefdheid weg te laten ebben. Anders kon ik niet verder met mijn leven.

Ik was zo aangeslagen door het besef dat ik al die jaren een fout zelfbeeld had, dat het trottoir onder aan mijn appartement soms erg aantrekkelijk was - om aan alle ellende een eind te maken. Ik had echt het gevoel dat ik mijn leven tot dan toe had verspild.

Toen ben ik bij een psychiater in behandeling gegaan (die heeft me vooral laten praten, de juiste vragen gesteld, en een spiegel voorgehouden), en tegelijk bij een haptotherapeut (die heeft me contact laten maken met mijn gevoel).
Ook ben ik voor het eerst gaan daten. In die periode heb ik overwogen om naar een professionele ontmaagdings service te gaan, maar daar heb ik wijselijk van afgezien omdat het risico levensgoot zou zijn dat ik verliefd zou worden op zo'n griet.

Nu, ruim 10 jaar, 3 langere relaties en enkele avontuurtjes later ben ik enigzins gesettled op relatie gebied. Het is jammer dat ik door dat foute zelfbeeld zoveel jaar "achterloop", maar dat heb ik geaccepteerd (kan ook moeilijk anders). Ben nu zelfs nog papa geworden :).

Ik heb uit mijn nerd-tijd (simplificatie, sorry) enkele goede vrienden die 40+ of zelfs 50+ en nog maagd zijn. Praten over mijn ervaring heeft geen zin heb ik gemerkt - je moet het zelf meemaken om je leven om te kunnen buigen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
Goed verhaal. Blij dat je niet je frustratie op anderen botvierde, maar hulp hebt gezocht.

• Jay-P
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:47
quote:
Roenie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:07:
[...]
Goed verhaal. Blij dat je niet je frustratie op anderen botvierde, maar hulp hebt gezocht.
Want dat is echt een maatschappelijk probleem ? Of is dit weer zo een 'subreddit bestaat dus allemaal bang zijn' voor ? Ik gok het laatste. Deze discussie past voor mij prima in het rijtje SJWs, gender neutraliteit en cultural appropriation. Leeft amper, zeker in Nederland, maar het is zo heerlijk om overal een gigantisch probleem van te maken.

Laten we wel wezen, berichten als Man spoot ammoniak in ogen van ex en reed uren rond om pijn te verergeren zijn berichten die je toch bijna wekelijks leest. Ik kan me niet een bericht voor de geest halen als gefrustreerde man steekt random vrouwen op straat neer. Then again, misschien kom ik gewoon te weinig op Reddit of andere krochten van het internet...

• Roenie
  • Niet online
quote:
Jay-P schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:17:
[...]

Want dat is echt een maatschappelijk probleem ? Of is dit weer zo een 'subreddit bestaat dus allemaal bang zijn' voor ? Ik gok het laatste. Deze discussie past voor mij prima in het rijtje SJWs, gender neutraliteit en cultural appropriation. Leeft amper, zeker in Nederland, maar het is zo heerlijk om overal een gigantisch probleem van te maken.

Laten we wel wezen, berichten als Man spoot ammoniak in ogen van ex en reed uren rond om pijn te verergeren zijn berichten die je toch bijna wekelijks leest. Ik kan me niet een bericht voor de geest halen als gefrustreerde man steekt random vrouwen op straat neer. Then again, misschien kom ik gewoon te weinig op Reddit of andere krochten van het internet...
Niet een breed maatschappelijk probleem. Dat beweer ik ook niet. Ik ben gewoon blij dat de betreffende poster hulp zocht en aan zichzelf ging werken niet zoals de mannen in de topicstart zijn frustratie op anderen botvierde. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Dat is gelijk mijn ergernis jegens de groepen/thema's die je noemt. (Ongevraagd uit naam van een ander) gefrustreerd zijn, zonder naar jezelf te kijken. Een ander moet zich aanpassen. Daar heb ik het niet op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jay-P
quote:
Roenie schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:50:
[...]
Niet een breed maatschappelijk probleem. Dat beweer ik ook niet. Ik ben gewoon blij dat de betreffende poster hulp zocht en aan zichzelf ging werken niet zoals de mannen in de topicstart zijn frustratie op anderen botvierde. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Dat is gelijk mijn ergernis jegens de groepen/thema's die je noemt. (Ongevraagd uit naam van een ander) gefrustreerd zijn, zonder naar jezelf te kijken. Een ander moet zich aanpassen. Daar heb ik het niet op.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal aanmatigend om, na een bijzonder en zeer openhartig verhaal, waar totaal niet uit blijkt dat er ook maar een risico is op het uitten van zijn frustratie op wie dan ook behalve zichzelf, te komen met enkel de mededeling dat je blij bent dat hij zijn frustratie niet op anderen heeft gebotviert. Beetje grenzend tegen onfatsoenlijk eerlijk gezegd, je impliceert namelijk dat dat logisch zou zijn en hij zich erboven heeft geplaatst.

• Roenie
  • Niet online
quote:
Jay-P schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:02:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd nogal aanmatigend om, na een bijzonder en zeer openhartig verhaal, waar totaal niet uit blijkt dat er ook maar een risico is op het uitten van zijn frustratie op wie dan ook behalve zichzelf, te komen met enkel de mededeling dat je blij bent dat hij zijn frustratie niet op anderen heeft gebotviert. Beetje grenzend tegen onfatsoenlijk eerlijk gezegd, je impliceert namelijk dat dat logisch zou zijn en hij zich erboven heeft geplaatst.
Dat mag jij vinden hoor :)

Ik niet dus, anders had ik het niet geplaatst. Vind het nog steeds super. Aan het verhaal is duidelijk te zien dat het niet makkelijk was. Respect daarvoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
quote:
Jay-P schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:02:
[...]

WTF.. je mag dus ook niet meer zeggen dat je blij bent voor iemand? Waar gaat het heen op deze manier.

Volgens mij zijn meningen nog steeds toegstaan..

Oh en "impliceren" zijn aannames, graag werken met duidelijke data. Niet "Ik lees dit erin, dus is het zo!"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jay-P
quote:
corset schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:40:
[...]

WTF.. je mag dus ook niet meer zeggen dat je blij bent voor iemand? Waar gaat het heen op deze manier.

Volgens mij zijn meningen nog steeds toegstaan..

Oh en "impliceren" zijn aannames, graag werken met duidelijke data. Niet "Ik lees dit erin, dus is het zo!"
Hou toch op man. Blij zijn voor iemand is wat anders dan blij zijn voor iemand dat hij niet zijn frustratie op anderen heeft gebotviert. Voor de rest krijg ik instant jeuk van lui die meteen beginnen over 'mag dit ook al niet' als ze ook maar klein beetje kritiek krijgen. Ga er inhoudelijk op in of niet, maar slachtoffer kaart trekken heb ik geen boodschap aan. Voor iemand die ageert tegen millenials heb je een vrij hoog snowflake gehalte als zo een opmerking je al WTF doet roepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:
En hier zetten we een punt achter deze offtopic discussie en stopt het aanvallen op elkaars interpretaties en aannames. Een vervolg discussie hierover wordt verwijderd. Vanaf nu dus weer on-topic.

Climate dashboard

Acties:
  • +6Henk 'm!

• corset
Wat ik vooral jammer vind tegenwoordig, is dat dit soort.. groepen meer en meer een podium krijgen. Dat ze:

Begrepen worden
Geaccepteerd worden
De ruimte krijgen
Als echt nuttig worden gezien

Het is weer een bepaald groepje dat de schuld wil afschuiven en niet het moreel besef heeft om te zien dat zij zelf de fout zijn. Ze zijn niet "onvrijwillig maagd". ze krijgen genoeg opties, echter weigeren ze deze zelf. Dus is het 100% hun eigen fout.

Vroeger, als ik of iemand anders dat soort ideeën had (en dat is nog niet eens zo heel lang geleden, denk 2003-2005) dan werd je een idioot genoemd en ging iedereen verder.

Echter met de komst van platformen als Reddit, Facebook, en vooral Tumblr (wat echt de grootste echo chamber is geworden in mijn beleving) is het normaler en normaler geworden om maar zo'n extreem mogelijke beelden van jezelf en de wereld te hebben.

Het is toch te gek voor woorden dat als je op internet zegt "ik hoop dat er weer een communistische partij komt" er beledigingen, bedreigingen e.d. volgen. Maar als je roept "Ik ben Incel en ik ben zo zielig" is het alleen maar begrip en "aaw, wat zielig voor je".

Sorry, maar deze groepen (Incel, SJW, "Fatishealthy", Free bleeding etc) krijgen van mij geen respect, begrip etc. Zolang ze dat basis concept niet voor anderen kunnen opbrengen heeft het weinig nut.

Omdat mijn vorige post mensen losgingen over het woordje milennial:

Disclaimer; ik doel nergens in dit bericht op complete groepen, maar bepaalde mensen in deze groepen. Er zullen vast aardige mensen in zijn. Elk idee dat ik doel op complete bevolkingen/bewegingen/groeperingen is onjuist.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:20
quote:
corset schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:14:
Wat ik vooral jammer vind tegenwoordig, is dat dit soort.. groepen meer en meer een podium krijgen. Dat ze:

Begrepen worden
Geaccepteerd worden
De ruimte krijgen
Als echt nuttig worden gezien

Het is weer een bepaald groepje dat de schuld wil afschuiven en niet het moreel besef heeft om te zien dat zij zelf de fout zijn. Ze zijn niet "onvrijwillig maagd". ze krijgen genoeg opties, echter weigeren ze deze zelf. Dus is het 100% hun eigen fout.
Ik denk dat er niemand in dit topic is die begrip heeft voor het (oproepen tot) acties die andere mensen kwaad doen. Iedereen is het erover eens dat we dat afwijzen. Maar ik merk wel dat veel mensen zich herkennen in het onderliggende probleem zoals dat door veel jonge mannen ervaren wordt: problemen met relaties met vrouwen en daardoor geen (seksuele) partner kunnen vinden. Natuurlijk krijgen ze opties, maar niet iedereen heeft de capaciteiten daar goed mee om te gaan. Dat is een probleem van alle tijden, sommige mensen hebben daar hulp bij nodig, zoals hierboven al in een mooi verhaal naar voren kwam. Tot dusverre werd dit door de maatschappij niet serieus genomen. Het is jammer dat pas nadat agressieve uitingen in de publiciteit komen dit besproken wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
Poecillia schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:38:
[...]

Ik denk dat er niemand in dit topic is die begrip heeft voor het (oproepen tot) acties die andere mensen kwaad doen. Iedereen is het erover eens dat we dat afwijzen. Maar ik merk wel dat veel mensen zich herkennen in het onderliggende probleem zoals dat door veel jonge mannen ervaren wordt: problemen met relaties met vrouwen en daardoor geen (seksuele) partner kunnen vinden. Natuurlijk krijgen ze opties, maar niet iedereen heeft de capaciteiten daar goed mee om te gaan. Dat is een probleem van alle tijden, sommige mensen hebben daar hulp bij nodig, zoals hierboven al in een mooi verhaal naar voren kwam. Tot dusverre werd dit door de maatschappij niet serieus genomen. Het is jammer dat pas nadat agressieve uitingen in de publiciteit komen dit besproken wordt.
Nu is het besproken dus hup: hulp zoeken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de steeds gemakkelijkere bereikbaarheid / beschikbaarheid van porno hier ook een rol in speelt.

Daardoor gaan sommigen vrouwen alleen nog maar als lustobject beschouwen, en beseffen niet, of niet goed, dat je normaliter eerst een relatie opbouwt alvorens je intiem wordt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
joopv schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:10:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de steeds gemakkelijkere bereikbaarheid / beschikbaarheid van porno hier ook een rol in speelt.

Daardoor gaan sommigen vrouwen alleen nog maar als lustobject beschouwen, en beseffen niet, of niet goed, dat je normaliter eerst een relatie opbouwt alvorens je intiem wordt.
Twee zaken in jouw posting waar ik graag een kanttekening bij plaats.

Ten eerste kun je prima respectvol seks met elkaar hebben zonder eerst een relatie 'op te bouwen'. Er is geen 'normaliter'. Iedereen is anders en het stel (n groter dan of gelijk aan 2) bepalen zelf hoe zij de seks invullen.

Ten tweede, porno toont mannen en vrouwen die beiden lustgevoelens hebben en elkaar als lustobject zien. Die lust is niet voorbehouden aan mannen, dus die link kun je zo niet leggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11-11 12:54
Het is misschien ook een teken van de tijd, er zijn ook vaker mensen die zeggen ''x groep bezit een te groot aandeel van de taart''. Incels zeggen praktisch hetzelfde, sex moet gelijk gedistribueerd worden. Seksueel marxisme wordt het wel genoemd waar natuurlijke selectie in de ban gedaan moet worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cymric
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01-02 20:49
quote:
Poecillia schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:38:
Tot dusverre werd dit door de maatschappij niet serieus genomen. Het is jammer dat pas nadat agressieve uitingen in de publiciteit komen dit besproken wordt.
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom de maatschappij hiermee zou moeten worden opgezadeld, het seksleven van een individu is behoudens enkele uitzonderingen bepaald geen openbaar bezit, immers. Daarnaast is de verregaande radicalisering en dehumanisering van gewone leuke vrouwen door de incels zelf toch echt volledig op het conto van elkaar ophitsende incels te schrijven. En tot slot heeft de maatschappij al decennialang geen poot uitgestoken om de vrouwelijke incels een helpende hand te bieden, getuige alle treurnis in de glossy's.

Dus nee, de maatschappij hoeft helemaal niks, behalve moordende incels als elke andere gestoorde crimineel te behandelen: zware straffen, TBS. Je kunt ook op vriendelijke, productieve manieren wat aan de situatie doen... maar het initiatief moet komen vanuit degene die incel is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 09-11 18:27
Waarom aandacht besteden aan het 'slachtoffer cultuur' wat overkomt waaien uit de US.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik merk dat de deur hierboven wordt dichtgeslagen als het gaat om het bespreken van de achtergronden van de onvrijwillige celebriteit. De excessen van enkelen overschaduwen de achtergronden kennelijk. Voor de duidelijkheid: ik wijs elke vorm van geweld of aanzetten daartoe af en ik val nu niet in deze groep. Maar ik heb zelf lang geleden ook een dergelijke periode mee gemaakt en ik kan me nog steeds goed inleven in deze groep. Ik denk dat juist op een forum als tweakers relatief veel mensen wel in deze groep vallen. Maar wellicht valt dit teveel buiten de scope van dit forum en zoeken deze mensen hun weg via andere fora.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LOODLOKET
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-07-2018
Dit moet niet moeilijk zijn. Keertje batsen met een escort girl en je kan weer vooruit.

Of zoals een vorige Tweaker het eerder vermeld heeft: een keertje inlezen in het wonder van de Venusian Arts i.p.v. heel de dag in de kelder of achter je scherm zitten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IceTeaGX
quote:
ADALJ schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:00:
Dit moet niet moeilijk zijn. Keertje batsen met een escort girl en je kan weer vooruit.

Of zoals een vorige Tweaker het eerder vermeld heeft: een keertje inlezen in het wonder van de Venusian Arts i.p.v. heel de dag in de kelder of achter je scherm zitten.
En het is dus net deze mentaliteit die het probleem erger maakt.

Je hebt een groep mensen die iets als een probleem ervaren.
Dan heb je deze soort commentaar die uw probleem eigenlijk niet serieus neemt.
Langs de andere kant is er een groep fanatiekelingen die je probleem erkennen, maar er spijtig genoeg misbruik van maken om hun extremisme te promoten.
Ja, dan kan ik het begrijpen dat het groepje fanatieke incels groeit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LOODLOKET
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-07-2018
quote:
IceTeaGX schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:29:
[...]

En het is dus net deze mentaliteit die het probleem erger maakt.

Langs de andere kant is er een groep fanatiekelingen die je probleem erkennen, maar er spijtig genoeg misbruik van maken om hun extremisme te promoten.
Ik neem het hartstikke serieus. Ik geef twee harde oplossingen om van je probleem af te komen. Het is heel simpel, of je doet er wat aan of je blijft zielig doen. Het probleem is dat de zieligen het ook een probleem van anderen maken. Zodra dat gebeurt zeg ik foei.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• cymric
quote:
IceTeaGX schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:29:
Neehowachteven, want er kleven meerdere aspecten aan.

Een incel die zichzelf zo noemt wil persé met een ideaalbeeld naar bed. Vrijwel elke vrouw die hij ontmoet wordt met dat beeld vergeleken en uiteraard te licht bevonden. Bovendien heeft de enkele vrouw die wel aan het ideaalbeeld voldoet geen interesse in onze incel, want die dames zijn per definitie alleen geïnteresseerd in mangoden... wat de incel dan weer niet is. Dat beeld is verknipt, idioot en slechts te benaderen met uitlachen zodat het echte probleem kan gaan worden verkend.

Een persoon die verder normale en realistische doelen heeft, maar door een bepaald manco, bekend dan wel niet bekend, slechts moeizaam contact kan leggen en daardoor onvrijwillig celibatair door het leven gaat, is niet echt de incel van het type waarmee deze hele discussie begon. Toegegeven, zeggen dat je dan 'maar even moet batsen met een escortgirl' helpt dan ook geen fuck (haha). (Wat dan anno 2018 weer wel een voordeel is, is sildenafil of tadalafil of noem ze maar op. Hoef je je over 'het omhoog krijgen' op zo'n spannend moment niet zoveel zorgen te maken.) Maar er zijn zoveel redenen te noemen waarom iemand problemen met contact leggen zou hebben dat ik een algemene discussie daarover niet zo zinvol vind. Ik vind het ook niet de verantwoordelijkheid van de maatschappij om daar pro-actief mee om te gaan, zeg maar door bijvoorbeeld scholing of gemeentelijk beleid. Dit moet vanuit de persoon zelf komen bijvoorbeeld middels een bezoekje aan de huisarts voor verdere doorverwijzing binnen de GGZ.

En dan denkt iemand wellicht 'GGZ??! Ik ben toch zeker niet gek ofzo?!': dat wil ik ook helemaal niet suggereren. Maar gedrag, bewust of onbewust, komt wel degelijk voort uit je bovenkamer.

cymric wijzigde deze reactie 14-05-2018 14:46 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
quote:
Roenie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:49:
[...]
Twee zaken in jouw posting waar ik graag een kanttekening bij plaats.

Ten eerste kun je prima respectvol seks met elkaar hebben zonder eerst een relatie 'op te bouwen'. Er is geen 'normaliter'. Iedereen is anders en het stel (n groter dan of gelijk aan 2) bepalen zelf hoe zij de seks invullen.
Dat is hierboven al uitgebreid besproken. Zie de posts van Ardana en andere vrouwen. Seks zonder eerst een relatie op te bouwen is voor de meeste vrouwen geen optie.
quote:
Ten tweede, porno toont mannen en vrouwen die beiden lustgevoelens hebben en elkaar als lustobject zien. Die lust is niet voorbehouden aan mannen, dus die link kun je zo niet leggen.
Porno toont geen doorsnee mensen. Ze toont meestal jonge, mooie goedgebouwde mensen. Als je dat (te) veel bekijkt, doordat het zo massaal aangeboden wordt op internet dan wordt dat je (foute) maatstaf, en gaan gewone mensen niet meer voldoen als partner. Een goed recept om een incel te worden.

Vergelijk het met het kijken naar tv reclame's. Dat heeft ook tot doel het verlangen naar een product of dienst. En blijkbaar werkt het, getuige het bestaansrecht van de bedrijfstak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
quote:
joopv schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:30:
[...]
Dat is hierboven al uitgebreid besproken. Zie de posts van Ardana en andere vrouwen. Seks zonder eerst een relatie op te bouwen is voor de meeste vrouwen geen optie.
Meeste, dus niet allen, en gaat het punt van degene die je quote nog steeds op. Mijn vrouw kan gerust sex hebben met anderen zonder een relatie op te bouwen. Of is ze dan opeens geen vrouw meer? :F

Als we zo gaan generaliseren, dan kunnen we net zo goed een eigen subreddit beginnen, wat een onzin.,.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
corset schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Meeste, dus niet allen, en gaat het punt van degene die je quote nog steeds op. Mijn vrouw kan gerust sex hebben met anderen zonder een relatie op te bouwen. Of is ze dan opeens geen vrouw meer? :F

Als we zo gaan generaliseren, dan kunnen we net zo goed een eigen subreddit beginnen, wat een onzin.,.
Het is al vaak genoeg gebleken dat vrouwen net zo veel behoefte hebben aan (onverplichte) seks als mannen. Het bereiken daarvan zitten wat haken en ogen aan, maar dat is weer een heel andere kwestie.

Dus het fabeltje dat "vrouwen seks hebben om een relatie te bereiken" en de mannen het omgekeerde doen is complete onzin. Valt in de categorie van sleutel-en-slot analogieën.

Het beeld wat van vrouwen geschetst wordt in veel porno is onrealistisch, maar ik denk niet dat dat er direct veel mee te maken heeft. Daardoor ligt het probleem nog altijd bij de kijker van die porno, die fantasie en realiteit niet kan onderscheiden, en daardoor verkeerde verwachtingen heeft.

Stoney3K wijzigde deze reactie 15-05-2018 14:35 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
quote:
Stoney3K schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:34:
[...]

Het is al vaak genoeg gebleken dat vrouwen net zo veel behoefte hebben aan (onverplichte) seks als mannen. Het bereiken daarvan zitten wat haken en ogen aan, maar dat is weer een heel andere kwestie.

Dus het fabeltje dat "vrouwen seks hebben om een relatie te bereiken" en de mannen het omgekeerde doen is complete onzin. Valt in de categorie van sleutel-en-slot analogieën.

Het beeld wat van vrouwen geschetst wordt in veel porno is onrealistisch, maar ik denk niet dat dat er direct veel mee te maken heeft. Daardoor ligt het probleem nog altijd bij de kijker van die porno, die fantasie en realiteit niet kan onderscheiden, en daardoor verkeerde verwachtingen heeft.
Ach, die "ja maar porno" komt vaak van mensen die vooral op het Incel subreddit zittne, geen idee hebben hoe het werkt maar wel roepen dat ze het weten. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
corset schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:21:
[...]

Ach, die "ja maar porno" komt vaak van mensen die vooral op het Incel subreddit zittne, geen idee hebben hoe het werkt maar wel roepen dat ze het weten. 8)7
Dat komt vooral omdat ze elke oorzaak buiten zichzelf aangrijpen om zichzelf maar van alle verantwoordelijkeid voor hun eigen falen vrij te pleiten.

"Het ligt niet aan ons, we zijn een slachtoffer van de wereld die stuk is! Wat zijn we toch zielig!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
quote:
Stoney3K schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:23:
[...]

Dat komt vooral omdat ze elke oorzaak buiten zichzelf aangrijpen om zichzelf maar van alle verantwoordelijkeid voor hun eigen falen vrij te pleiten.

"Het ligt niet aan ons, we zijn een slachtoffer van de wereld die stuk is! Wat zijn we toch zielig!"
Ik denk dat daar ook het probleem zit, ja de wereld is verrot, maar dat was het 20-30 jaar geleden ook al. Echter werd er toen gewoon geroepen "vind je het kut? doe er wat aan" als mensen zielig gingen doen.

Nu is het, iemand doet zielig "je bent het echte slachtoffer, wat ben je toch zielig". Er wordt 0 gemotiveerd om wat aan zichzelf te verbeteren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
corset schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:44:
[...]Nu is het, iemand doet zielig "je bent het echte slachtoffer, wat ben je toch zielig". Er wordt 0 gemotiveerd om wat aan zichzelf te verbeteren
Dat is misschien zo bij zaken als discriminatie en ongelijkheid van homo's en vrouwen, waar de oorzaak van het probleem ook werkelijk buiten hun invloed ligt. Dan trekken ze (terecht) de "ho eens even, discriminatie!" kaart om aan de bel te trekken.

Wat incels doen is van hun probleem andermans probleem maken en dan doen alsof ze "gehandicapt" zijn. Als iemand er dan wat van zegt dan vinden ze dat ze die persoon de mond kunnen snoeren want ze zijn gehandicapt, daar kunnen ze toch zelf niets aan doen? "We zijn gehandicapt omdat we geen seks kunnen krijgen, dus moet de overheid het faciliteren!" |:(

Ze vinden dat dat vergelijkbaar is met iemand die verlamd is vertellen dat ie maar gewoon uit een stoel op moet staan want het ligt aan hem.

Zo maken ze van de daadwerkelijke gehandicapten gewoon grof misbruik en het is een enorme belediging naar de mensen die gehandicapt zijn of met geestelijke gezondheidsproblemen zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
quote:
Stoney3K schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Dat is misschien zo bij zaken als discriminatie en ongelijkheid van homo's en vrouwen, waar de oorzaak van het probleem ook werkelijk buiten hun invloed ligt. Dan trekken ze (terecht) de "ho eens even, discriminatie!" kaart om aan de bel te trekken.

Wat incels doen is van hun probleem andermans probleem maken en dan doen alsof ze "gehandicapt" zijn. Als iemand er dan wat van zegt dan vinden ze dat ze die persoon de mond kunnen snoeren want ze zijn gehandicapt, daar kunnen ze toch zelf niets aan doen? "We zijn gehandicapt omdat we geen seks kunnen krijgen, dus moet de overheid het faciliteren!" |:(

Ze vinden dat dat vergelijkbaar is met iemand die verlamd is vertellen dat ie maar gewoon uit een stoel op moet staan want het ligt aan hem.

Zo maken ze van de daadwerkelijke gehandicapten gewoon grof misbruik en het is een enorme belediging naar de mensen die gehandicapt zijn of met geestelijke gezondheidsproblemen zitten.
Bij discriminatie en sexisme is het precies hetzelfde, mensen kunnen blijven huilen en klagen online.. maar tegengas? Dat wordt niet gegeven, want ze blijven het toestaan. Hoe fake het allemaal ook is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
corset schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:19:
[...]
Bij discriminatie en sexisme is het precies hetzelfde, mensen kunnen blijven huilen en klagen online.. maar tegengas? Dat wordt niet gegeven, want ze blijven het toestaan. Hoe fake het allemaal ook is
Hoe wil je als gediscrimineerd persoon iets tegen discriminatie doen? Of als vrouw iets tegen de ongelijke behandeling van vrouwen? Die oorzaak ligt toch echt buiten de persoon zelf, en het zijn ook daadwerkelijk issues in de maatschappij die moeten worden aangepakt, zoals bijvoorbeeld buitensporig politiegeweld tegen niet-blanken.

Behalve als je zegt dat ze maar gewoon op moeten houden met zwart of vrouw te zijn, maar dat is natuurlijk het punt niet.

Dat is anders bij de incels, die alleen maar het incel-zijn aan zichzelf te danken hebben omdat ze onrealistische verwachtingen hebben, en de buitenwereld ervan verwijten die verwachtingen niet voor ze waar te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
quote:
Stoney3K schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:21:
[...]

Hoe wil je als gediscrimineerd persoon iets tegen discriminatie doen? Of als vrouw iets tegen de ongelijke behandeling van vrouwen? Die oorzaak ligt toch echt buiten de persoon zelf, en het zijn ook daadwerkelijk issues in de maatschappij die moeten worden aangepakt, zoals bijvoorbeeld buitensporig politiegeweld tegen niet-blanken.

Behalve als je zegt dat ze maar gewoon op moeten houden met zwart of vrouw te zijn, maar dat is natuurlijk het punt niet.

Dat is anders bij de incels, die alleen maar het incel-zijn aan zichzelf te danken hebben omdat ze onrealistische verwachtingen hebben, en de buitenwereld ervan verwijten die verwachtingen niet voor ze waar te maken.
Juist, want elke vorm van racisme en sexisme is waar, en wordt totaal niet gedaan om de aandacht 8)7

Sorry, maar die illusie gaat niet op. Mensen doen alles voor aandacht, en als je dan constant de ruimte krijgt, en nooit wordt tegen gehouden/tegen gesproken, dan krijg de extremisten als incels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
corset schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:36:
[...]Sorry, maar die illusie gaat niet op. Mensen doen alles voor aandacht, en als je dan constant de ruimte krijgt, en nooit wordt tegen gehouden/tegen gesproken, dan krijg de extremisten als incels
Leg eens uit, van welk concreet maatschappelijk probleem zijn 'incels' een extreme uitwas?

Want volgens mij hebben ze dat probleem compleet zelf gecreëerd om al hun eigen zielige gedrag aan op te hangen. Er zijn zelfs genoeg incels die bijvoorbeeld het feminisme de schuld geven van hun problemen, omdat 'traditionele mannelijkheid' als gevolg van het feminisme ten onder is gebracht.

Je weet wel, die 'traditionele mannelijkheid' die vindt dat een vrouw achter het aanrecht moet blijven en braaf haar beentjes moet spreiden als huwelijkse plicht.

Wat incels doen is totaal anders dan racisme of seksisme aankaarten: Daar blijft het gewoon zo dat er feitelijke maatschappelijke problemen bestaan, en dat er nu figuren zijn die dat uit proportie blazen en gaan lopen schreeuwen over Zwarte Piet of dat alles nu maar genderneutraal moet worden, doet niet af aan de werkelijke problemen die er aan te grondslag liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11-11 11:54
quote:
Stoney3K schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:37:
[...]

Want volgens mij hebben ze dat probleem compleet zelf gecreëerd om al hun eigen zielige gedrag aan op te hangen.
Als er opeens een groep mensen ongewenst gedrag vertoond, dan moet daar een reden voor zijn. Dat incel gebeuren is redelijk nieuw volgens mij. Wat denk jij dat de reden is waarom we nu incels hebben?
Dat is interessant om over te praten. Alleen maar roeptoeteren dat de personen met problemen deze moeten oplossen getuigd van intellectuele luiheid. Iedereen met problemen heeft namelijk een verantwoordelijkheid om er iets aan te doen, dat hoeven we niet continue te blijven herhalen.

Ergens zit hier ook wel een nature VS nurture luchtje aan.

• cymric
quote:
pingkiller schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:15:
Wat denk jij dat de reden is waarom we nu incels hebben?
Échte incels hadden we altijd al. Ze waren alleen enorm geïsoleerd en kwamen in voldoende contact niet-incels zodat hun eigen ideeën beperkt bleven tot hun eigen hoofd. Hedentendage hebben we echokamers en filterbubbels in de vorm van allerhande fora, privé dan wel niet privé. Oftewel de mogelijkheid van een groep gelijkgestemden elkaar makkelijk te vinden en zonder wat voor commentaar van andersdenkenden dan ook een eigen filosofie te vormen. Het proces wordt hoogstwaarschijnlijk gekatalyseerd door personen bij wie ook echt een steekje loszit: hun meningen zijn vaak extremer van aard en op het Internet zie en hoor je het verschil niet. Daarna krijg je een concentratie van meningen: de meer gematigden worden uitgekotst door de meer extremen waardoor het geheel nog extremer wordt, enzovoort.
quote:
Dat is interessant om over te praten.
Nee, ook niet echt. Eerder deprimerend in de zin dat pijnlijk duidelijk wordt dat mensen niet in staat zijn feit van fictie te onderscheiden.
quote:
Alleen maar roeptoeteren dat de personen met problemen deze moeten oplossen getuigd van intellectuele luiheid. Iedereen met problemen heeft namelijk een verantwoordelijkheid om er iets aan te doen, dat hoeven we niet continue te blijven herhalen.
Dat is nu juist het punt. Dit soort clubjes legt het probleem niet neer bij zichzelf, maar bij anderen, in dit geval maatschappij en/of mooie vrouwen en/of stoere mannen. Dat is pas intellectuele luiheid.

• k995
quote:
cymric schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:55:

Dat is nu juist het punt. Dit soort clubjes legt het probleem niet neer bij zichzelf, maar bij anderen, in dit geval maatschappij en/of mooie vrouwen en/of stoere mannen. Dat is pas intellectuele luiheid.
Idd en 1 van de nadelen van internet.

Dergelijke waanidee (want dat zijn het ) kunnen zich verder verspreiden en mensen dieper in de put van paranoia en samenzweringstheorieën duwen.

Als je de incel SUB op reddit ziet is het gewoon hallucinant wat daar voor waarheid en normen worden aangenomen. Echt niet verbazingwekkend dat zo iemand een aanslag pleegt.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
quote:
k995 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:59:
[...]

Idd en 1 van de nadelen van internet.

Dergelijke waanidee (want dat zijn het ) kunnen zich verder verspreiden en mensen dieper in de put van paranoia en samenzweringstheorieën duwen.

Als je de incel SUB op reddit ziet is het gewoon hallucinant wat daar voor waarheid en normen worden aangenomen. Echt niet verbazingwekkend dat zo iemand een aanslag pleegt.
Waar ik altijd nog moeite mee heb. In hoeverre gaat (een gedeelte van) die groep mee op zo'n SUB, omdat het in hun ogen leuke ongein is (en ze stiekem een beetje sympathiseren)? Er zullen er vast genoeg tussen zitten die hier daadwerkelijk in geloven, maar het is ook weer niet zo dat je wekelijks een incel aanslag tegenkomt.

Met andere woorden, hoe groot is dit probleem daadwerkelijk en als het een groot probleem is zou dan een veiligheidsdienst dit niet al lang in de gaten hebben?

Het lijkt me evident dat bepaalde categorieën op internet altijd al vervelend geweest zijn (zeg grofweg (licht) autistische mannen tussen de 12 en 25). Maar aangezien ik als vervelende tiener/puber pakweg 15-20 jaar geleden op internet begon heb ik werkelijk waar geen benul meer van hoe zaken lopen.
Buiten GoT kom ik vrij weinig op fora, omdat ik daar geen zin en tijd voor vrijmaak.

• k995
quote:
Hoijong schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:49:
[...]

Waar ik altijd nog moeite mee heb. In hoeverre gaat (een gedeelte van) die groep mee op zo'n SUB, omdat het in hun ogen leuke ongein is (en ze stiekem een beetje sympathiseren)? Er zullen er vast genoeg tussen zitten die hier daadwerkelijk in geloven, maar het is ook weer niet zo dat je wekelijks een incel aanslag tegenkomt.
Het kan natuurlijk dat een deel maar wat meedoet 'voor de gein' maar de moeite en hoeveelheid aan posts en de overtuiging die er toch lijkt achter te zitten lijkt me dat toch onwaarschijnlijk.

Het is een typische echo chamber waar dezelfde idee ronddraaien en versterkt worden.
quote:
Met andere woorden, hoe groot is dit probleem daadwerkelijk en als het een groot probleem is zou dan een veiligheidsdienst dit niet al lang in de gaten hebben?
Geen idee, betwijfel het zoals het niet moslims zijn.
quote:
Het lijkt me evident dat bepaalde categorieën op internet altijd al vervelend geweest zijn (zeg grofweg (licht) autistische mannen tussen de 12 en 25). Maar aangezien ik als vervelende tiener/puber pakweg 15-20 jaar geleden op internet begon heb ik werkelijk waar geen benul meer van hoe zaken lopen.
Buiten GoT kom ik vrij weinig op fora, omdat ik daar geen zin en tijd voor vrijmaak.
Er is nog een verschil tussen een vervelende trol en iemand die denkt dat er een samenzwering van alle vrouwen en bepaalde mannen tegen hem is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jay-P
quote:
Hoijong schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:49:
[...]

In Nederland volgens Trouw, na uitvoerig onderzoek:
quote:
Minstens zes Nederlanders rekenen zich tot de ‘involuntary celibates’ (incels)
Dat was ook meteen het punt dat ik even hardop moest lachen en verder ging met de nuttigere dingen in het leven... Clickbait is niet aan mij besteed net zo min als overdreven ophef over wat sommige lui uitkramen op obscure fora's.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
quote:
Jay-P schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:12:
[...]

In Nederland volgens Trouw, na uitvoerig onderzoek:

[...]

Dat was ook meteen het punt dat ik even hardop moest lachen en verder ging met de nuttigere dingen in het leven... Clickbait is niet aan mij besteed net zo min als overdreven ophef over wat sommige lui uitkramen op obscure fora's.
Ik zat ook op dat laatste spoor wat je beschrijft.
En verbaas me dan weer over de pagina's die hier op GoT worden volgeschreven hierover.

• Roenie
  • Niet online
quote:
joopv schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:30:
[...]
Dat is hierboven al uitgebreid besproken. Zie de posts van Ardana en andere vrouwen. Seks zonder eerst een relatie op te bouwen is voor de meeste vrouwen geen optie...
Bij een hetero ONS, FB of FWB (wat uiteindelijk ook relaties zijn natuurlijk), is er een vrouw betrokken die casuele seks lekker vindt. Als wat jij beweert klopt, dan zou het zeer lastig zijn om als man casuele seks met een vrouw te hebben. Aangezien dat niet zo is, klopt jouw bewering niet.
quote:
...Porno toont geen doorsnee mensen. Ze toont meestal jonge, mooie goedgebouwde mensen. Als je dat (te) veel bekijkt, doordat het zo massaal aangeboden wordt op internet dan wordt dat je (foute) maatstaf, en gaan gewone mensen niet meer voldoen als partner. Een goed recept om een incel te worden.

Vergelijk het met het kijken naar tv reclame's. Dat heeft ook tot doel het verlangen naar een product of dienst. En blijkbaar werkt het, getuige het bestaansrecht van de bedrijfstak.
Porno is er altijd al geweest. Dus waarom zou dat nu incel's creëren?

• Wormaap
  • Laatst online: 23:19

Wormaap

Moderator Foto & Video
quote:
Roenie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:15:
[...]
Porno is er altijd al geweest. Dus waarom zou dat nu incel's creëren?
Porno is er altijd geweest, maar niet zo mainstream en beschikbaar als sinds de opkomst van breedbandinternet. Waar je vroeger naar de videotheek moest voor 'standaard' seksfilms, is nu het meest bizarre hardcorespul beschikbaar in drie klikken. Vleeshaken door een dame's 'privates' heb ik letterlijk binnen 30 seconden gevonden. Vrouwen die levende paling in hun doos stoppen? Check! Er zijn diverse bronnen/onderzoeken te vinden die stellen dat de smaak van mensen die veel porno kijken veelal steeds extremer wordt. Dat dat zijn weerslag heeft op de manier waarop jonge mannen, vooral de sociaal onhandigere, naar vrouwen kijken lijkt me geen vreemde gedachte toch?

Zomaar twee links die ik zo snel vond. Bronnen zat met een beetje Googlen.

Ja, de eerste link is een organisatie die specifiek tegen porno is. Neemt niet weg dat het best een interessant stuk is :) Meer/andere bronnen zijn niet moeilijk te vinden.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Roenie
  • Niet online
quote:
Wormaap schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:09:
[...]

Porno is er altijd geweest, maar niet zo mainstream en beschikbaar als sinds de opkomst van breedbandinternet. Waar je vroeger naar de videotheek moest voor 'standaard' seksfilms, is nu het meest bizarre hardcorespul beschikbaar in drie klikken. Vleeshaken door een dame's 'privates' heb ik letterlijk binnen 30 seconden gevonden. Vrouwen die levende paling in hun doos stoppen? Check! Er zijn diverse bronnen/onderzoeken te vinden die stellen dat de smaak van mensen die veel porno kijken veelal steeds extremer wordt. Dat dat zijn weerslag heeft op de manier waarop jonge mannen, vooral de sociaal onhandigere, naar vrouwen kijken lijkt me geen vreemde gedachte toch?

Ja, de eerste link is een organisatie die specifiek tegen porno is. Neemt niet weg dat het best een interessant stuk is :) Meer/andere bronnen zijn niet moeilijk te vinden.
Klinkt logisch. Kortom, beschikbaarheid in plaats van de porno zelf. Dus hup incel's van die zolderkamer af en ga eens naar buiten ;)

• Lodo
Ik heb hier nog eens over na zitten denken.

Toevallig heb ik gisteren dit zitten kijken, YouTube: The Mouse Utopia Experiments | Down the Rabbit Hole

Dit heeft mij aan het denken gezet, wellicht is het hele incel gebeuren een uiting van de 'behavioral sink'?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Wormaap schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:09:
[...]

Ik denk ook dat het een goed idee is om porno-kijkgedrag soms wat meer in de gaten te houden, als sites als Pornhub statistieken bij kunnen houden dan kunnen ze ook tegen een gebruiker zeggen van "Hee, misschien moet je eens even dimmen."

Want net zoals met gokken of gamen kan porno hartstikke verslavend zijn, en je beeld van realistische seks compleet vertekenen.

Er normaal over praten is alleen wel beter om zoiets aan te pakken dan er een enorme deken van schaamte overheen te gooien en te doen alsof het niet bestaat.
quote:
Lodo schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:25:
Dit heeft mij aan het denken gezet, wellicht is het hele incel gebeuren een uiting van de 'behavioral sink'?
Dat zou ook nog wel eens mee kunnen spelen: in de Westerse wereld zijn we eigenlijk strontverwend en kunnen we alles krijgen wat we maar willen, waardoor de uitdaging om dingen te bereiken ook compleet weg is. En dat kan zich best wel eens manifesteren in een soort bore-out, ook op seksueel vlak.

Mensen zoeken nog altijd uitdagingen om aan het saaie alledaagse leven te ontsnappen, anders zouden we geen hobby's hebben. Van sport tot BDSM.

Stoney3K wijzigde deze reactie 16-05-2018 15:27 (16%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:56
Onnodig grove omschrijving van handelingen zijn ongewenst op een publiek forum.

defiant wijzigde deze reactie 17-05-2018 00:10 (154%)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True