Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:03:
[...]
Serieus? Mensen die zich genegeerd voelen, daar vervolgens vreselijk op projecteren (tot op het niveau dat ze gewelddadig worden) en jouw idee is om die mensen te blijven negeren? Goed plan!
Of hopen dat iemand in hun omgeving nog wat gezond verstand heeft en een gesprek aangaat met zo'n persoon. Maar het vol in de schijnwerpers zetten is wat mij betreft ook een ontzettend stom idee. Blijkbaar zijn er nogal wat van die sekslozen en met hoe de media werkt krijg je dan het volgende:
1 - Persoon vermoord wat mensen omdat ie vrouwen haat.
2 - Media springt erop in en de strekking zal waarschijnlijk zijn dat vrouwen het slachtoffer zijn.
3 - Andere personen met een soortgelijke 'aandoening' lezen dat waardoor hun haat voor de vrouwelijke sekse versterkt wordt. Tegelijkertijd wordt hun 'beweging' gezien door miljoenen mensen.
4 - Nieuw persoon vermoord wat mensen omdat ie vrouwen haat.
5 - Herhaal vanaf stap 2.
Dus in die zin moet je het inderdaad negeren, of het op een wat betere manier brengen. Dus vooral ingaan op het probleem en niet zozeer het gevolg van dat probleem. Zorgen dat die mensen zich gehoord voelen zonder hun gevoelens en haat te versterken.
Zo ken ik een meid die zichzelf vooral heel zielig vindt. Alles zit tegen, niks ligt aan haar. Héél veel mensen zullen in gesprekken zeggen dat ze haar begrijpen, dat het inderdaad allemaal erg kut is, dat het niet aan haar ligt, etc. Gevolg is dat zij zich nóg kutter gaat voelen en nóg meer het idee krijgt dat het niet aan haar ligt. Beter kun je gewoon direct zijn en aankaarten waarom het zo kut gaat in d'r leven, en dat het waarschijnlijk door haar eigen doen komt. Ja, dan ben je even de klootzak, maar uiteindelijk zal ze dan als het goed is wel het licht zien. Of ze is mentaal gewoon echt niet lekker en dan kan ze beter opgenomen worden. Da's niet anders met mannen die zichzelf zielig vinden omdat geen vrouw ze wil. Wil je hun haat versterken via de media die stelt dat vrouwen slachtoffer zijn? Of wil je ingaan op waarom zij niemand kunnen vinden?
Optie 2 is beter, optie 1 levert meer views op. Mag jij raden wat de media bij nieuwe zaken gaat doen.
ChojinZ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:57:
[...]
En daar zit zeker een kern van waarheid in. Tuurlijk, het is geen garantie voor het krijgen van een relatie, maar alle beetjes helpen.
Als een vrouw moet kiezen tussen een kneus die er niet uit ziet of een kneus met leuke kleren en een goddelijk lichaam, gaat ze toch voor dat laatste.
En laten we eerlijk wezen: 90% van de mannen doet dat ook.
Maar daar ligt het probleem volgens mij niet. De incels die ik ken/heb gekend, waren sociaal niet vaardig. Konden geen leuk gesprek met een vrouw aanknopen. En die vaardigheden, die zijn een stuk moeilijker aan te passen dan je uiterlijk.
Muah, ik ben nogal een geval apart. Geen prototype man, sociaal niet bepaald sterk, qua kleding niks bijzonders en verzorging boeit me niet zo gek veel. Komt erop neer dat het mij weinig uit maakt hoe men mij ziet

Daarnaast slecht in smalltalk, redelijk geeky, chubby en relatief klein met m'n 1,75m. En tóch heb ik weinig moeite met het vinden van een leuke meid. Sure, het zijn geen fotomodellen met een perfect huidje, maar dat wil ik ook niet.
Mij is ook wel eens verteld door van die alphamannetjes dat ik aan m'n sociale vaardigheden moet werken, dat ik er gewoon op uit moet gaan en vrouwen aan moet spreken, dat iedereen dat kan met wat wilskracht. Maar het werkt zo niet. Qua persoonlijkheid ben je vaak wie je bent. Daar kun je wel wat aan veranderen, maar zo'n verandering forceren werkt 9 van de 10 keer niet. Ofja, het zal wel werken, maar de verandering zal marginaal zijn (even kijkende naar mezelf en anderen die ik ken die ook zo zijn).
Ik heb nog het geluk dat ik gewoon aardig ben voor de mensen om me heen. Niet té aardig uiteraard want dat kan ook voor afkeer zorgen. Maar je hebt mensen die net als ik niet echt het ideaalbeeld zijn van een man en daarnaast ook gewoon een enorm vervelende persoonlijkheid hebben. En dan ga je het verdomd lastig krijgen in de wereld. Men loopt al met een boog om je heen vanwege je uitstraling en vervolgens lopen ze met een nóg grotere boog om je heen vanwege je innerlijk.
Een oplossing is er niet echt denk ik. Sommigen kun je door middel van therapie en begeleiding nog wel 'verbeteren' maar ik denk dat dat bij veel van hen een verloren zaak is. Zoals gezegd is iemands persoonlijkheid aanpassen héél lastig, zelfs als die persoon dat zelf ook wil. Dat is bij mij door de jaren heen vaak genoeg geprobeerd en is vaak genoeg gefaald. Ik zou willen dat ik een vlotte babbel heb, assertiever ben, scherper qua opmerkingen en dat soort dingen. Maar het zit er gewoon niet in.
[
Voor 36% gewijzigd door
SomerenV op 02-05-2018 20:43
]