Thank you

Dat bewuste topic heb ik ook gelezen en dat was inderdaad niet mals.
Ik vind globaliserende uitspraken over 'de man' en 'de vrouw' problematisch, en daarom ook 'natuurlijke selectie'. De vervelendste reacties van gisteren zijn al weggemod, maar daar kwamen heel oude ideeen in langs.
Op mijn plaats moet ik dan zeggen dat ik gisteren nog niet mee las in dit topic, dus wat er toen is gezegd weet ik niet.
Misschien een beetje offtopic, maar ik ben wel benieuwd wat je precies problematisch vind aan natuurlijke selectie en verschillen tussen 'de man' en 'de vrouw'.
Sommigen zouden het woord 'sekspartner' al objectiverend noemen. Je kunt je afvragen of focus op seks niet het probleem zoals we bij incels zien verergert. Misschien zouden we, als samenleving, iets meer op de relaties als geheel kunnen focussen?
Dat zou sowieso een goed ding zijn. Maar ik vrees wel dat het onmogelijk is: we hebben als mens met voorbehoedsmiddelen een manier gevonden om 'wel de lusten, niet de lasten' op seksueel gebied te krijgen en het geloof als tweede struikelblok begint ook af te nemen in de Westerse cultuur. Daarbij is seks een oer-instinct van de mens. Combineer dat met een commerciële wereld en het motto 'sex sells'...
Goede voorlichting is altijd belangrijk. Maar ik vrees dat je er weinig aan kan doen.
Ik stel ze nergens gelijk

Die indruk had ik wel, vandaar mijn reacties ook
Brent in "Onvrijwillig zonder seks & mensbeelden."De kern van dit punt is dan: hoe groot is die kern? Volgens mij zijn mensen veel groter dan hun sekse.
Dat ben ik met je eens. Maar een getalletje aan 'hoe groot' vastknopen is ook niet echt te doen

Ik zie ze graag tegemoet! Dit is niet mijn vakgebied.
Ook het mijne niet. Maar ik heb er wel wat over gelezen.
Het zit 'm erin dat ons menselijke libido, het verlangen naar seks, voor een sterk deel (niet volledig) afhankelijk is van testosteron, het belangrijkste geslachtshormoon van mannen. Mannen maken meer testosteron aan dan vrouwen, en daarbij neemt het bij vrouwen rond hun 40e ook sterker af.
Als je wil zoek ik specifieke bronnen hiervoor, maar met enkel de wikipediapagina's over testosteron en libido kom je een heel eind