Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-11 15:32

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
JSt1983 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:44:
[...]
Om dit fenomeen te benaderen moet het in context geplaatst worden en dan is die term volgens mij niet misplaatst, maar je mag me het tegendeel laten zien. Dit heeft niets te maken met een sociale agenda, er is geen discussie over de patriarchale oorsprong en aard van onze maatschappij en ik heb die ook niet aangevallen. Het komt op mij meer over dat jij je laat triggeren door bepaalde woorden omdat je die ook door sociale activisten gebezigd hoort worden.
Patriarchy is een term zonder inhoud. Het betekent voor iedereen weer wat anders en is daarom een begrip wat nooit iets zal toevoegen in welke discussie dan ook. Voor de een was de patriarchy een ding tot de jaren 60, voor de ander tot de jaren 90, voor weer een ander speelt het nog steeds. Kortom, heeft geen plaats in een discussie waar men tot wederzijds begrip tracht te komen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:00

McGryphon

Moderator General Chat

Brothers of the mine rejoice!

quote:
JSt1983 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:52:
[...]
Dat is niet waar, ik geef er hoogstens mee blijk van terughoudendheid of scepsis. Waarom jij dat zo opblaast weet ik niet, maar je suggestieve stromanvraag is wat mij betreft veel meer verlammend voor de discussie.
Door direct te stellen dat de wetenschap gekleurd en daardoor onbetrouwbaar/inaccuraat is, zonder daar zelf enig inhoudelijk argument aan te koppelen, zet je je standpunten neer als waarheid terwijl je onderbouwde tegenargumenten bij voorbaat in twijfel trekt. Dat is anti-intellectueel en contraproductief.

Hail to the Affordable Ironmonger
Prophet of bricolage of the last eclipse
Purchase cutting-edge items at the Ironmonger's
Ineffable copier of the seven keys

• Cartoon
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 27-10 11:08
quote:
Bansheeben schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:09:
[...]

Patriarchy is een term zonder inhoud. Het betekent voor iedereen weer wat anders en is daarom een begrip wat nooit iets zal toevoegen in welke discussie dan ook. Voor de een was de patriarchy een ding tot de jaren 60, voor de ander tot de jaren 90, voor weer een ander speelt het nog steeds. Kortom, heeft geen plaats in een discussie waar men tot wederzijds begrip tracht te komen.
Als dat het punt is kun je me vragen om die term te definiëren. Bovendien sprak ik over patriarchale samenleving van de afgelopen eeuwen, dus daarvoor zijn de afgelopen 60 jaar niet van belang. De posts waarop ik reageerde en mijn post gingen over de context binnen welke we het fenomeen incel moeten begrijpen. Als ik dan mijn blik daarop niet mag uiten, heb ik moeite om jouw woorden over tot wederzijds begrip komen serieus te nemen. Het verwondert me dat er nu zo veel woorden worden vuilgemaakt aan mijn woordkeus, hadden die niet beter gebruikt kunnen worden om de vermeende irrelevantie ervan te tonen?
quote:
McGryphon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:18:
[...]

Door direct te stellen dat de wetenschap gekleurd en daardoor onbetrouwbaar/inaccuraat is, zonder daar zelf enig inhoudelijk argument aan te koppelen, zet je je standpunten neer als waarheid terwijl je onderbouwde tegenargumenten bij voorbaat in twijfel trekt. Dat is anti-intellectueel en contraproductief.
Ben je nu niet wat selectief aan het diskwalificeren? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die iets stelt zonder direct argumenten te geven. Het is uiteraard in een discussie helemaal niet gewoon om iedere stelling direct te beargumenteren, dat komt wel wanneer die in twijfel wordt getrokken. In plaats daarvan koos jij voor een lelijke stroman die ieder fundament ontbeert, dat is anti-intellectueel en contraproductief. Lachwekkend dat jij die beschuldiging nadien nog richting mij durft te maken.

Cartoon wijzigde deze reactie 03-05-2018 16:27 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
JSt1983 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:21:
[...]
Als dat het punt is kun je me vragen om die term te definiëren. Bovendien sprak ik over patriarchale samenleving van de afgelopen eeuwen, dus daarvoor zijn de afgelopen 60 jaar niet van belang. De posts waarop ik reageerde en mijn post gingen over de context binnen welke we het fenomeen incel moeten begrijpen. Als ik dan mijn blik daarop niet mag uiten, heb ik moeite om jouw woorden over tot wederzijds begrip komen serieus te nemen. Het verwondert me dat er nu zo veel woorden worden vuilgemaakt aan mijn woordkeus, hadden die niet beter gebruikt kunnen worden om de vermeende irrelevantie ervan te tonen?
Case in point

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Cartoon
quote:
Ik reageer op de niet inhoudelijke aanval, is dat zo raar? Ben daar voor nu overigens wel weer klaar mee :)

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
JSt1983 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Ik reageer op de niet inhoudelijke aanval, is dat zo raar? Ben daar voor nu overigens wel weer klaar mee :)
Het was geen aanval hoor. Ik wil niemand aanvallen. Gewoon een observatie. Voor mij heeft het woord patriarchy een politieke connotatie. Niemand wil er verder politiek bij betrekken (jij ook niet blijkbaar), dus dan is een beladen woord als patriarchy niet op zijn plaats denk ik. Dat is verder het enige dat ik er op aan te merken heb.

• McGryphon

McGryphon

Moderator General Chat

quote:
JSt1983 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:21:

[...]

Ben je nu niet wat selectief aan het diskwalificeren? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die iets stelt zonder direct argumenten te geven. Het is uiteraard in een discussie helemaal niet gewoon om iedere stelling direct te beargumenteren, dat komt wel wanneer die in twijfel wordt getrokken. In plaats daarvan koos jij voor een lelijke stroman die ieder fundament ontbeert, dat is anti-intellectueel en contraproductief. Lachwekkend dat jij die beschuldiging nadien nog richting mij durft te maken.
quote:
JSt1983 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:34:
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit soort stellingen en dan met name hun natuurlijke oorsprong aangetoond worden. Is het beeld van de vrouw wier aard zou neigen naar een zekere diepere betekenis van seks, niet gewoon ontstaan in het patriarchale klimaat dat al vele eeuwen heerst, en waar ook de wetenschappen door beïnvloed zijn?
Je trekt hier letterlijk de wetenschap in twijfel door deze als patriarchaal te bestempelen. Nog voordat ik met onderbouwende artikelen heb kunnen komen. Als ik je op je eigen woorden aanspreek is dat geen stroman.

Los daarvan, afgaand op de gesprekken die ik heb gehad met mannen en vrouwen met wie ik seks heb gehad lijkt de wetenschap eerder "accuraat" dan "patriarchaal" betreft de beleving van seks. Het helpt dat de seksuologie een vrij jonge wetenschap is, met een goed aantal vrouwen die zich duidelijk profileren in deze tak van sport.

Wellicht kom ik er later aan toe wat artikelen erbij te zoeken. Als je ze niet bij voorbaat al afwijst, that is.

Zeg het maar. Biologie en biochemie, hoe er tijdens seks en voor/naspel bij vrouwen andere chemische processen plaatsvinden dan bij mannen, en welke stimuli daaraan gekoppeld worden? Psychologie en seksuologie, die op de ervaring focusen, en hoe mensen er over praten? Anekdotische verhalen over mij toevertrouwde ervaringen en mijn eigen ervaring van interacties?

McGryphon wijzigde deze reactie 03-05-2018 16:51 (12%)

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:43

Richh

HODL

quote:
Brent schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:04:
Maar ik geef toe, bij het teruglezen valt het mee, ik zal onbewust een aantal reacties uit het topic over onze 'inceltweaker' in dit topic hebben gesmokkelt. Excuus.
Thank you :) Dat bewuste topic heb ik ook gelezen en dat was inderdaad niet mals.
quote:
Ik vind globaliserende uitspraken over 'de man' en 'de vrouw' problematisch, en daarom ook 'natuurlijke selectie'. De vervelendste reacties van gisteren zijn al weggemod, maar daar kwamen heel oude ideeen in langs.
Op mijn plaats moet ik dan zeggen dat ik gisteren nog niet mee las in dit topic, dus wat er toen is gezegd weet ik niet.

Misschien een beetje offtopic, maar ik ben wel benieuwd wat je precies problematisch vind aan natuurlijke selectie en verschillen tussen 'de man' en 'de vrouw'.
quote:
Sommigen zouden het woord 'sekspartner' al objectiverend noemen. Je kunt je afvragen of focus op seks niet het probleem zoals we bij incels zien verergert. Misschien zouden we, als samenleving, iets meer op de relaties als geheel kunnen focussen?
Dat zou sowieso een goed ding zijn. Maar ik vrees wel dat het onmogelijk is: we hebben als mens met voorbehoedsmiddelen een manier gevonden om 'wel de lusten, niet de lasten' op seksueel gebied te krijgen en het geloof als tweede struikelblok begint ook af te nemen in de Westerse cultuur. Daarbij is seks een oer-instinct van de mens. Combineer dat met een commerciële wereld en het motto 'sex sells'...

Goede voorlichting is altijd belangrijk. Maar ik vrees dat je er weinig aan kan doen.
quote:
Ik stel ze nergens gelijk ;)
Die indruk had ik wel, vandaar mijn reacties ook :P Brent in "Onvrijwillig zonder seks & mensbeelden."
quote:
De kern van dit punt is dan: hoe groot is die kern? Volgens mij zijn mensen veel groter dan hun sekse.
Dat ben ik met je eens. Maar een getalletje aan 'hoe groot' vastknopen is ook niet echt te doen :P
quote:
Ik zie ze graag tegemoet! Dit is niet mijn vakgebied.
Ook het mijne niet. Maar ik heb er wel wat over gelezen.

Het zit 'm erin dat ons menselijke libido, het verlangen naar seks, voor een sterk deel (niet volledig) afhankelijk is van testosteron, het belangrijkste geslachtshormoon van mannen. Mannen maken meer testosteron aan dan vrouwen, en daarbij neemt het bij vrouwen rond hun 40e ook sterker af.

Als je wil zoek ik specifieke bronnen hiervoor, maar met enkel de wikipediapagina's over testosteron en libido kom je een heel eind :)

• Cartoon
quote:
Bansheeben schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:33:
[...]

Het was geen aanval hoor. Ik wil niemand aanvallen. Gewoon een observatie. Voor mij heeft het woord patriarchy een politieke connotatie. Niemand wil er verder politiek bij betrekken (jij ook niet blijkbaar), dus dan is een beladen woord als patriarchy niet op zijn plaats denk ik. Dat is verder het enige dat ik er op aan te merken heb.
Aanval op mijn woordgebruik, niet mijn persoon. Ik weet niet hoe ik mijn gedachte beter had kunnen verwoorden zonder sommigen aanleiding te geven tot het idee dat ik een sociaal activistisch punt probeerde te maken, maar zwijgen vind ik geen alternatief.
quote:
McGryphon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:35:
[...]

[...]

Je trekt hier letterlijk de wetenschap in twijfel door deze als patriarchaal te bestempelen. Nog voordat ik met onderbouwende artikelen heb kunnen komen. Als ik je op je eigen woorden aanspreek is dat geen stroman.

Los daarvan, afgaand op de gesprekken die ik heb gehad met mannen en vrouwen met wie ik seks heb gehad lijkt de wetenschap eerder "accuraat" dan "patriarchaal" betreft de beleving van seks. Het helpt dat de seksuologie een vrij jonge wetenschap is, met een goed aantal vrouwen die zich duidelijk profileren in deze tak van sport.

Wellicht kom ik er later aan toe wat artikelen erbij te zoeken. Als je ze niet bij voorbaat al afwijst, that is.
Ik heb me veel voorzichtiger uitgedrukt dan jij doet voorkomen, of dat in ieder geval geprobeerd en nadien voldoende helder gemaakt, dus mijn verwijt van stroman blijft staan. Volgens mij ben je intelligent genoeg om te realiseren dat je met die aanval inderdaad de plank missloeg. Male bias in science is een zorg, je impliceert nu zelf het bestaan ervan door te beschrijven hoe seksuologie er min of meer van verschoond blijft. Die invloed benoemen staat niet gelijk aan alle onderzoeken die mij niet welgevallig zouden zijn in twijfel trekken. Door toch steeds die suggestie te blijven doen maak je iedere discussie onmogelijk.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-11 20:13
quote:
Xabre schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:37:
[...]

Grappig, ik had het zo kunnen typen. :)
ow? U bent ook een ouwe lul? :>

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Cartoon
quote:
McGryphon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:35:
[...]

[...]

Zeg het maar. Biologie en biochemie, hoe er tijdens seks en voor/naspel bij vrouwen andere chemische processen plaatsvinden dan bij mannen, en welke stimuli daaraan gekoppeld worden? Psychologie en seksuologie, die op de ervaring focusen, en hoe mensen er over praten? Anekdotische verhalen over mij toevertrouwde ervaringen en mijn eigen ervaring van interacties?
Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing van onderstaand, en hoe daarin de vrouw verschilt van de man zoals je stelde.
quote:
McGryphon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Vrouwen zijn - met heel goede, biologische reden - vaak gewired om niet zomaar met de eerste de beste man die ook maar marginale interesse heeft het bed in te duiken. En er is voor veel vrouwen meer emotionele connectie *nodig* om überhaupt opgewonden te raken. Dus die moeten al op zoek naar een man met wie ze het enigszins uithouden.

De "drang naar seks" is namelijk niet zozeer de "drang naar eender welke penis in mijn vagina" maar specifieker "de drang naar een vervullende seksuele ervaring".

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ChojinZ
quote:
corset schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:25:
[...]

hahaha.. meen je dit nu serieus? 8)7
mwah, ik kan me wel vinden in die stelling. Een vrouw, hoe lelijk/dom/vies ze ook is, kan over het algemeen makkelijker een partner vinden voor seks dan een man.
Dat vrouwen denken dat dat niet zo is weet ik. Maar dat is in mijn ogen vooral onzekerheid.

Stap als vrouw een drukke kroeg binnen en vraag wie er met je wil neuken. Vast wel een (dronke) malloot die ja zegt.
Als man daarentegen zal je dat niet snel lukken in een volle kroeg.

Over het algemeen hebben vrouwen ook allerlei eisen die ze aan de partner stellen. Maar een man, die opzoek is naar enkel seks, heeft weinig eisen. En als hij die wel heeft, laat hij die wel varen als dat betekend dat hij makkelijker kan scoren.

En tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar ik ben er van overtuigd dat het in 95% van de gevallen wel zo werkt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Je denkt daar iets te simpel over. Voor een dronken malloot is het al seks als hij binnen 5 minuten z'n zak leegt (als hij hem al overeind krijgt en kan houden) maar ik gok dat een vrouw die seks wil daar geen fuck* aan heeft.

* intended.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
evilution schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:07:
Je denkt daar iets te simpel over. Voor een dronken malloot is het al seks als hij binnen 5 minuten z'n zak leegt (als hij hem al overeind krijgt en kan houden) maar ik gok dat een vrouw die seks wil daar geen fuck* aan heeft.

* intended.
Een vrouw hoeft dan ook geen malloot te dulden, voor sommige mannen is het of een vrouwelijke malloot of niets: Een vrouw heeft seks als zij wil, een man als hij mag.

En ja, dat is misschien kort door de bocht en er zullen uitzonderingen zijn. Alleen zo werkt het wel vaak. kijk maar in een club of kroeg of online.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 15:33 (100%)
Reden: Leeg ivm privacy

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
CurtPoindexter schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:19:
[...]

Kijk en dit is dus precies waar het mis gaat. Stap #1 richting het verknipte beeld dat dit soort figuren hebben over seksualiteit.
Hoezo? Dit is de praktijk. In het makkelijk kunnen krijgen van seks hebben vrouwen simpelweg een voordeel. Dat is wat die quote zegt. Niets meer en niets minder. Mannen kunnen makkelijker staand plassen trouwens.

Met 'dit soort figuren' bedoel je neem ik aan Incels? Want het gaat mis als je als man hier gefrustreerd over raakt en boos wordt op iedereen (met name vrouwen) en niet bij jezelf te rade gaat.
quote:
Wat is jouw mening hierin dan? Alleen een smiley plaatsen is te makkelijk. Waar ben je het niet me eens?

Roenie wijzigde deze reactie 03-05-2018 18:28 (15%)

• evilution
  • Niet online
quote:
Roenie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:17:
[...]
Een vrouw hoeft dan ook geen malloot te dulden, voor sommige mannen is het of een vrouwelijke malloot of niets: Een vrouw heeft seks als zij wil, een man als hij mag.

En ja, dat is misschien kort door de bocht en er zullen uitzonderingen zijn. Alleen zo werkt het wel vaak. kijk maar in een club of kroeg of online.
Uh, nee. Een vrouw heeft geen "seks" wanneer zij wil. Denk je nu echt dat iedere vrouw over algemeen wel makkelijk iemand kan vinden die ze seks kan geven volgens hun definitie van een goeie beurt in plaats van iemand gewoon z'n zak wil legen? Snap je dat verschil niet?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
evilution schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:30:
[...]

Uh, nee. Een vrouw heeft geen "seks" wanneer zij wil. Denk je nu echt dat iedere vrouw over algemeen wel makkelijk iemand kunnen vinden ze seks kunnen geven volgens hun definitie van een goeie beurt in plaats van iemand gewoon z'n zak wil legen? Snap je dat verschil niet?
Uh, ja. Ook kwalitatieve seks is geen probleem. En dat heeft dus te maken met vraag en aanbod.
quote:
CurtPoindexter schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:30:
Sorry, maar als je wilt weten of vrouwen makkelijker seks kunnen krijgen of niet stel ik voor dat je ze het vraagt. Ik kan je wel vertellen wat het antwoord is. Er is genoeg literatuur te vinden over de seksuele levens van de gemiddelde nederlander, en die cijfers komen niet overeen met wat jij hier roept.
Wat is het antwoord dan?

Ik heb zeer regelmatig gesprekken hierover met mijn horizontale en verticale vriendinnen. Het verhaal is vrijwel altijd gelijk: het is voor de vrouw veel makkelijker dan voor de man. Denk alleen al aan het deurbeleid van parenclubs. Een vrouw alleen is vaak welkom, een man alleen niet. Ook op sites als SDC zie je dat.

Roenie wijzigde deze reactie 03-05-2018 18:36 (44%)

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

• evilution
  • Niet online
Het zijn precies dat soort denkbeelden die die "incels" voeden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
CurtPoindexter schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:33:
[...]

En dat komt uit jouw vreselijk objectieve observaties zeker? Interviews met vrouwen over hun seksleven?

Dat je denkt dat seks vraag en aanbod is zegt eigenlijk al genoeg.
We hebben het over mannen en vrouwen die een sekscontact willen. Dan is er toch vraag en aanbod? Dan kun je dat niet wenselijk vinden of plat, maar dat is natuurlijk wel de praktijk.

Voor de volledigheid, na een flink aantal jaren een zeer druk seksleven gehad te hebben kan ik wel zeggen dat ik weet waar Abraham de mosterd haalt. Oh en stille wateren hebben diepe gronden daar ben ik ook achter.
quote:
evilution schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:34:
Het zijn precies dat soort denkbeelden die die "incels" voeden.
Zie mijn reactie in mijn vorige posting. Je doet net of ik een incel ben of zo. Ik benoem slechts dat het voor vrouwen makkelijker is om seks te krijgen dan voor mannen.

• BadRespawn
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09-11 22:36
quote:
ardana schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:37:
Ik denk eerder dat het een onderdrukt superieuriteitsgevoel is dat mee speelt.
Dat sluit dan aan bij de toename van narcistische persoonlijkheidsstoornis, mede dankzij social media.

Is Social Media to Blame For the Rise In Narcissism?
We're living in an increasingly narcissistic society.
https://www.psychologytod...me-the-rise-in-narcissism

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

quote:
Roenie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:43:
Oh en stille wateren hebben diepe gronden daar ben ik ook achter.
Wat bedoel je hiermee?

The enemy within

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
Dat mensen waarvan je het niet verwacht, helemaal los kunnen gaan.

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 15:34 (100%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
CurtPoindexter schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:56:
[...]

Ja vraag en aanbod, maar je blijft zeggen dat mannen vragen en vrouwen aanbieden en dat is gewoon gelul, pardon my French. Dat jij dat zo ervaart is twee.
Hoe kom je daar bij? Dat zeg ik helemaal niet. In sekscontacten is er vraag en aanbod en dat geldt voor zowel mannen als vrouwen. Mijn punt is dat bij gelijke omstandigheden, vrouwen meer keuze hebben dan mannen.

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03:22
Beetje moralistisch geneuzel hierboven, maar uiteindelijk als je enkel kijkt naar de kans op het vinden van een one-night-stand in de kroeg en je geen eisen stelt aan de eventuele partner en de seks, dan is het als vrouw vele malen eenvoudiger om een vent mee naar huis te slepen dan andersom.

Ik heb deze vraag/discussie vaker gevoerd en ben hierbij nog geen vrouw tegen gekomen die dit ontkent.

Dat de gemiddelde vrouw hogere/andere eisen heeft als het gaat om de partner en de seks-ervaring dan de gemiddelde man om biologische/sociologische/... redenen, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in.

Tuttel wijzigde deze reactie 03-05-2018 19:11 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
quote:
CurtPoindexter schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:08:
[...]

Gelijke omstandigheden? En wanneer treden die op dan? :’)
Dat je bijvoorbeeld niet een man met lage eisen moet vergelijken met een vrouw met hoge eisen. Of een aantrekkelijke man met een lelijke vrouw. Of een man met geld en een vrouw zonder. Of een man met vlotte babbels met een vrouw zonder.
quote:
Tuttel schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:08:
Beetje moralistisch geneuzel hierboven, maar uiteindelijk als je enkel kijkt naar de kans op het vinden van een one-night-stand in de kroeg en je geen eisen stelt aan de eventuele partner en de seks, dan is het als vrouw vele malen eenvoudiger om een vent mee naar huis te slepen dan andersom.

Ik heb deze vraag/discussie vaker gevoerd en ben hierbij nog geen vrouw tegen gekomen die dit ontkent.

Dat de gemiddelde vrouw hogere/andere eisen heeft dan de gemiddelde man om biologische/sociologische/... redenen heb je helemaal gelijk in.
Mooi verwoord en helemaal mee eens :)

Roenie wijzigde deze reactie 03-05-2018 19:25 (62%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:16:
[...]

ow? U bent ook een ouwe lul? :>
36 alweer :9

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• evilution
  • Niet online
quote:
Roenie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:43:

Voor de volledigheid, na een flink aantal jaren een zeer druk seksleven gehad te hebben kan ik wel zeggen dat ik weet waar Abraham de mosterd haalt. Oh en stille wateren hebben diepe gronden daar ben ik ook achter.
Ik zie niet echt in hoe deze ontboezeming bijdraagt aan je argumenten? Ik moet nu onwillekeurig denken aan een Cartman die roept: "I have sex all the time man!"
quote:
[...]
Zie mijn reactie in mijn vorige posting. Je doet net of ik een incel ben of zo. Ik benoem slechts dat het voor vrouwen makkelijker is om seks te krijgen dan voor mannen.
Ik doe niet net of jij een incel bent maar ik geef aan door wat voor soort denkbeelden (o.a. V&A) hen voeden. Blijkbaar maken die denkbeelden jou geen incel, maar anderen wel.

• Roenie
  • Niet online
quote:
evilution schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:12:
[...]
Ik zie niet echt in hoe deze ontboezeming bijdraagt aan je argumenten? Ik moet nu onwillekeurig denken aan een Cartman die roept: "I have sex all the time man!"

[...]
Dat is omdat bijvoorbeeld CurtPoindexter vind dat ik maar eens met vrouwen moet praten over hoe dit zit. Ik geef daarmee aan dat ik dat dus ook doe ;)
quote:
Ik doe niet net of jij een incel bent maar ik geef aan door wat voor soort denkbeelden (o.a. V&A) hen voeden. Blijkbaar maken die denkbeelden jou geen incel, maar anderen wel.
Het is geen denkbeeld om te beweren dat vrouwen makkelijker seks kunnen krijgen dan mannen, maar de realiteit. Waar het om gaat is wat je er mee doet. Als mannen gefrustreerd raken en rare dingen gaan doen dan moet je dat aanpakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11-11 16:06
Ik snap niet waarom ze eigenlijk aanslagen (op vrouwen) willen plegen. Uiteindelijk word je gepakt en word je genaaid door een gozer in de bak. Juist het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ChojinZ
quote:
Wat een pruts reactie... hier kan niemand toch wat mee? Neem dan in iedergeval de moeite om inhoudelijk te reageren. Of hou gewoon je mond.
quote:
[...]

Sorry, maar als je wilt weten of vrouwen makkelijker seks kunnen krijgen of niet stel ik voor dat je ze het vraagt. Ik kan je wel vertellen wat het antwoord is. Er is genoeg literatuur te vinden over de seksuele levens van de gemiddelde nederlander, en die cijfers komen niet overeen met wat jij hier roept.
Heb ik gedaan, en 95% beaamt mijn stelling. Dus ja, ik kan jou ook vertellen wat het antwoord is. ;)
En die literatuur zegt niets over het wel of niet makkelijk vinden van seks.

Een gemiddelde vrouw zou nooit in een volle kroeg roepen dat ze opzoek is naar sex. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet makkelijk aan sex kunnen komen in diezelfde volle kroeg...
quote:
CurtPoindexter schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:33:
[...]

En dat komt uit jouw vreselijk objectieve observaties zeker? Interviews met vrouwen over hun seksleven?
en
quote:
[...]

Ik kan je wel vertellen wat het antwoord is.
Ow, want jij hebt wel onderzoek gedaan? Jij beweert immers wel het antwoord te weten... :>
quote:
Tuttel schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:08:

Dat de gemiddelde vrouw hogere/andere eisen heeft als het gaat om de partner en de seks-ervaring dan de gemiddelde man om biologische/sociologische/... redenen, daar heb je inderdaad helemaal gelijk in.
En daar zit de nuance. Als de gemiddelde vrouw al haar eisen opzij zet, heeft ze zo een bedpartner gevonden.

ChojinZ wijzigde deze reactie 03-05-2018 19:23 (11%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Moderator General Chat

quote:
ChojinZ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:17:
[...]

Heb ik gedaan, en 95% beaamt mijn stelling. Dus ja, ik kan jou ook vertellen wat het antwoord is. ;)
En die literatuur zegt niets over het wel of niet makkelijk vinden van seks.

Een gemiddelde vrouw zou nooit in een volle kroeg roepen dat ze opzoek is naar sex. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet makkelijk aan sex kunnen komen in diezelfde volle kroeg...
Niet in dezelfde volle kroeg. Maar ik ken gaybars waar je als vent binnen kan lopen en binnen een kwartier in een darkroom of afwerkhokje terechtkomt tenzij je het actief ontloopt.

Dan heb je niet wat je zoekt en niet met de persoon waarmee je het graag zou willen, maar hey, het is seks. De gemiddelde man zou het nooit doen, maar het kan wel :z

De meeste vrouwen zitten er net zo min op te wachten om door een gefrustreerde onaangename vent respectloos genomen te worden als dat diezelfde vent graag drie dagen krom loopt na een avontuurtje met Ruwe Rikkert.

quote:
JSt1983 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:29:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing van onderstaand, en hoe daarin de vrouw verschilt van de man zoals je stelde.

[...]
Ik ben nu niet thuis tot maandag, maar zal eens ik weer bij mijn PC kan eens gaan zoeken. Op een telefoon schiet dat niet heel hard op helaas.

McGryphon wijzigde deze reactie 03-05-2018 19:33 (27%)

• Roenie
  • Niet online
quote:
McGryphon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:25:
[...]
...De meeste vrouwen zitten er net zo min op te wachten om door een gefrustreerde onaangename vent respectloos genomen te worden als dat diezelfde vent graag drie dagen krom loopt na een avontuurtje met Ruwe Rikkert.
Dan moet die vrouw dat vooral niet doen :)

Roenie wijzigde deze reactie 03-05-2018 19:35 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChojinZ
quote:
[...]

Niet in dezelfde volle kroeg. Maar ik ken gaybars waar je als vent binnen kan lopen en binnen een kwartier in een darkroom of afwerkhokje terechtkomt tenzij je het actief ontloopt.

Dan heb je niet wat je zoekt en niet met de persoon waarmee je het graag zou willen, maar hey, het is seks. De gemiddelde man zou het nooit doen, maar het kan wel :z
Gayscene is daar wel een uitzondering op. Dat ben je volkomen met je eens. Maar dat bewijst vooral dat mannen minder hoge eisen hebben en sneller met iemand naar bed gaan.
Daarnaast heeft een darkroom in een gaybar slechts 1 functie: En dat is neuken/seks hebben. Dus ergens is het ook wel logisch dat je daar makkelijker een bedpartner vind aangezien dat iets is wat de gaybar faciliteert.
In een hetero parenclub zal je ook sneller een vrouw vinden die wel seks met je wil hebben.
quote:
[...]

De meeste vrouwen zitten er net zo min op te wachten om door een gefrustreerde onaangename vent respectloos genomen te worden als dat diezelfde vent graag drie dagen krom loopt na een avontuurtje met Ruwe Rikkert.
Weet ik. Maar de vraag was: Kunnen vrouwen makkelijker seks krijgen? Ja, ik ben nog steeds van mening dat dat het geval is. Dat de gemiddelde vrouw niet heel gelukkig word van een dronke malloot uit de kroeg ben ik volkomen met je eens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Moderator General Chat

quote:
Roenie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:35:
[...]
Dan moet die vrouw dat vooral niet doen :) Aan de andere kant heeft iedereen zijn eigen 'eisen'.
Maar dat is dus juist het punt. "Seks krijgen" staat in de context van dit topic waar frustratie ontstaat uit een gebrek aan "seks", waar "seks" neerkomt op "een gewenste seksuele ervaring", en niet een specifieke fysieke handeling. Het is namelijk voor het besproken psychologische effect niet relevant of die wens nou is om als een prinsesje behandeld te worden, om als een opblaaspop met hartslag gebruikt te worden, om vastgeknoopt en afgeslagen te worden, of dat juist een ander aan te doen. De frustratie komt voort uit het niet bevredigd krijgen van behoeftes.

Dan kan je wel steeds naar de klinische omschrijving van seks wijzen, gezien relatief veel mannen erg focusen op het gedeelte tussen "penis betreedt lichaamsholte" en "zaad is uit penis gespoten", en via diezelfde definitie zeggen "Ja, maar het is toch makkelijker een man te vinden die zijn pik in je wil steken dan om een vrouw te vinden die dat wil?", Maar dat is omdat enkel het penetrerende gedeelte zonder iets daar omheen voor de meeste vrouwen domweg niet genoeg is om aan de behoefte te voldoen. Dus wat is dan nog de waarde van dat het makkelijker is om daar te komen?

Sure, er zijn vrouwen die er wèl zo simpel in zijn. En er zijn genoeg mannen die aan de 1-2-pump quickie ook niet genoeg hebben. Maar algemene tendensen zijn er absoluut.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChojinZ
quote:
McGryphon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:45:
[...]

Maar dat is omdat enkel het penetrerende gedeelte zonder iets daar omheen voor de meeste vrouwen domweg niet genoeg is om aan de behoefte te voldoen. Dus wat is dan nog de waarde van dat het makkelijker is om daar te komen?
Ik heb dat beeld ook, maar ik word toch best vaak gecorrigeerd door vrouwen dat ook zij af en toe gewoon een van bil willen gaan zonder poespas, liefde of verplichtingen. Zeker bij jonge vrouwen kom ik dat toch regelmatig tegen.

In je laatste alinea geef je aan dat ook daar uitzonderingen op zijn. Maar ik vermoed dat er meer uitzonderingen zijn dan dat jij en ik denken. Tijden veranderen en vrouwen zijn seksueel gezien een stuk agressiever geworden als je het vergelijkt met 20 jaar geleden.

Dat vrouwen naast goede seks ook genegenheid en liefde willen is in veel gevallen achterhaald is mijn ervaring.

ChojinZ wijzigde deze reactie 03-05-2018 19:59 (6%)

• Roenie
  • Niet online
quote:
McGryphon schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:45:
[...]

Maar dat is dus juist het punt. "Seks krijgen" staat in de context van dit topic waar frustratie ontstaat uit een gebrek aan "seks", waar "seks" neerkomt op "een gewenste seksuele ervaring", en niet een specifieke fysieke handeling. Het is namelijk voor het besproken psychologische effect niet relevant of die wens nou is om als een prinsesje behandeld te worden, om als een opblaaspop met hartslag gebruikt te worden, om vastgeknoopt en afgeslagen te worden, of dat juist een ander aan te doen. De frustratie komt voort uit het niet bevredigd krijgen van behoeftes.

Dan kan je wel steeds naar de klinische omschrijving van seks wijzen, gezien relatief veel mannen erg focusen op het gedeelte tussen "penis betreedt lichaamsholte" en "zaad is uit penis gespoten", en via diezelfde definitie zeggen "Ja, maar het is toch makkelijker een man te vinden die zijn pik in je wil steken dan om een vrouw te vinden die dat wil?", Maar dat is omdat enkel het penetrerende gedeelte zonder iets daar omheen voor de meeste vrouwen domweg niet genoeg is om aan de behoefte te voldoen. Dus wat is dan nog de waarde van dat het makkelijker is om daar te komen?

Sure, er zijn vrouwen die er wèl zo simpel in zijn. En er zijn genoeg mannen die aan de 1-2-pump quickie ook niet genoeg hebben. Maar algemene tendensen zijn er absoluut.
Ik verwijs niet naar een klinische omschrijving van seks.

Daarbij, gelijkblijvende omstandigheden: je vergelijkt nu het zoeken naar lust bij de een met het zoeken naar het intieme bij de ander.

Iedereen heeft zijn eigen idee van seks. Als man en vrouw daar andere ideeen over hebben als zij elkaar opgepikt dan zijn twee mensen teleurgesteld. Zaak dus om dat van te voren goed in te schatten. Dat is lastig. Wat mij dus verbaast (zie ook mijn opmerking over stille wateren), is dat op het eerste gezicht keurige vrouwen zich in bed heel anders kunnen manifesteren. Lust is geen alleenrecht van mannen. Bij een ONS is het iets makkelijker, omdat dat vaak meer rampetampen is dan intiem de liefde bedrijven.

• McGryphon

McGryphon

Moderator General Chat

quote:
ChojinZ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:56:
[...]

Ik heb dat beeld ook, maar ik word toch best vaak gecorrigeerd door vrouwen dat ook zij af en toe gewoon een van bil willen gaan zonder poespas, liefde of verplichtingen. Zeker bij jonge vrouwen kom ik dat toch regelmatig tegen.

In je laatste alinea geef je aan dat ook daar uitzonderingen op zijn. Maar ik vermoed dat er meer uitzonderingen zijn dan dat jij en ik denken. Tijden veranderen en vrouwen zijn seksueel gezien een stuk agressiever geworden als je het vergelijkt met 20 jaar geleden.

Dat vrouwen naast goede seks ook genegenheid en liefde willen is in veel gevallen achterhaald is mijn ervaring.
Dat ze ook genegenheid en liefde willen is ook niet geheel wat ik zeg, hoewel ik het misschien zo over doe komen. Feit is wel dat veel vrouwen bijvoorbeeld toch een bepaalde "uitstraling" in een man nodig hebben om er echt zin in te krijgen. En dat type zal vaker "sportieveling met zelfvertrouwen" zijn dan "zelfhatende slappe zak" of "overplakkerige nerd", en dit voorselectieproces is afgaand op wat ik van vriendinnen en exen hoor lang niet altijd succesvol; feit is dat "simpelweg lekker van bil gaan zonder poespas" nog steeds niet hetzelfde is als "achterover gaan liggen voor de eerste vent die wil".

En ook de niet-Chads kunnen prima een uitstraling hebben waar vrouwen voor gaan. Ik ken zelfs een meid die in haar depressieve periodes juist enthousiast op zoek gaat naar "de meest meelijwekkende onhandige lelijke gast die ik kan vinden" omdat ze dan door een zo zielig mogelijke man wil laten nemen omdat ze niet beter verdient.

En dat lukt dan soms niet eens, want "don't stick your dick in crazy", dus dan weet ze alsnog al haar doelwitten te verjagen. Terwijl ze niet eens lelijk is.

Keerzijde is dus ook dat zelfs de meest wanhopige mannen vaak niet tegen elke vrouw "ja" zullen zeggen, en zich intussen wel boos blijven maken over of vernederd blijven voelen door de vrouwen die nee zeggen.

Er is gewoon een zekere wederkerigheid nodig; beide partijen moeten aan hun trekken komen bij een consensuele vrijpartij. En de wensen/behoeftes van vrouwen zijn anders dan die van mannen.

@Roenie dit lijkt me ook een reactie op jouw laatste post, maar ik weet niet waar ik die zou moeten quoten om de structuur niet om zeep te helpen.

Ik zou het niet stellen als lust vs liefde. Er zijn gewoon vaak bij vrouwen meer voorwaarden om aan de lustgevoelens te voldoen dan voor mannen.

Betreft hele nette vrouwen die heel ruig in bed kunnen zijn, al stralen ze dit niet altijd uit; absoluut waar, maar eerder in de zin dat uitstraling niet altijd correleert met de wensen dan dat deze invers zou correleren. Ik weet niet zeker welke van de twee je bedoelt.

McGryphon wijzigde deze reactie 03-05-2018 20:22 (7%)

• Stoney3K
  • Laatst online: 09-11 18:14

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Palmolive schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:47:
Als je ze probeert de logica te laten zien zullen ze dat opvatten als 'de rest van de wereld' die 'hun pijn niet begrijpt' en geef je ze iets om zich tegen af te zetten, maar als je ze stimuleert in hun gedrag gaan ze zichzelf waarschijnlijk een keer afvragen waarom je dat precies doet.
De andere wang toe keren wordt alleen een beetje sociaal onwenselijk als er doden bij vallen. Anders hadden er op vliegvelden ook wel grote borden gehangen met "IS welkom, bomgordels graag hier detoneren."

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Roenie
  • Niet online
@McGryphon, dat lust versus liefde bracht ik in om met een enkel woord twee zijden van een dimensie aan te geven. Kortom meer om niet een posting met een hele uitleg te krijgen. Bij dit soort onderwerpen vind ik het belangrijker om tussen de regels te lezen/schrijven dan om heel specifiek zaken te moeten doorgronden/uitleggen.

In het algemeen geldt uiteraard: hoe meer voorwaarden, hoe moeilijker het is om sekscontact te hebben. Wellicht dat veel vrouwen hogere eisen stellen. En dat verandert natuurlijk ook. Als er geen man in jouw doelgroep is die seks met je wil dan zul je de eisen moeten verlagen. Anderzijds, als je genoeg animo hebt, dan kun je je eisen verhogen. Zonneklaar en dat is dus wat ik bedoel met vraag en aanbod.

Zelfvertrouwen, flair en humor zijn eigenschappen waar veel vrouwen op vallen. Heb je dat, dan is het als man een stuk makkelijker. Ben je onzeker, gefrustreerd en saai, dan leg je het af. Ook al ben je wellicht gezegend met een aantrekkelijker uiterlijk. Overigens geldt dat andersom ook. Zie daar de Incel. Wie wil er nu seks hebben met zo'n persoon? Het wordt dan bijna een selffulfilling prophecy.

Over never stick your dick in crazy (en de mannelijke equivalent daarvan), dat is inderdaad waar. Zelfs voor een ONS is in zee gaan met een dergelijk type een risico. Deel niet teveel persoonlijke informatie zou ik zeggen.

Over 'nette vrouwen' bedoelde ik het eerste trouwens ;)

Roenie wijzigde deze reactie 03-05-2018 20:53 (5%)

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Roenie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:47:
Over never stick your dick in crazy (en de mannelijke equivalent daarvan), dat is inderdaad waar. Zelfs voor een ONS is in zee gaan met een dergelijk type een risico. Deel niet teveel persoonlijke informatie zou ik zeggen.
En zelfs daar heb je de uitzonderingen in, want er zijn genoeg masochistische thrillseekers die dat juist om de uitdaging proberen.

Sowieso ben ik eigenlijk eens benieuwd hoe bijvoorbeeld transgenders in deze hele statistiek passen. Als er een duidelijk verschil is tussen mannen en vrouwen, dan zou je ook duidelijk een onderscheid moeten zien tussen transgender mannen en vrouwen in die groepen.

Als seksuele drift puur gebaseerd is op hormoonbalans dan zouden juist transgenders daar een tell-tale teken van moeten zijn omdat dan de hormoonbalans opzettelijk wordt veranderd.

Stoney3K wijzigde deze reactie 03-05-2018 21:22 (11%)

• Roenie
  • Niet online
quote:
Stoney3K schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:21:
[...]
En zelfs daar heb je de uitzonderingen in, want er zijn genoeg masochistische thrillseekers die dat juist om de uitdaging proberen...
Dat is hun goed recht: "... wie het eens proberen wil die mag."

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: april 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Dit topic heeft veel overeenkomsten met eerdere topics als:

'Hedendaagse genderneutraliteit' en 'Religieuze uitingen bij de politie'.

Met een soort idee dat je die Amerikaanse toestanden klakkeloos kan vertalen naar onze (nu nog nuchtere) Nederlandse maatschappij. Laten we het alsjeblieft ook zo nuchter houden en niet meegaan in die waanzinnige massahysterie.

Ik sluit me dan ook helemaal aan bij deze reacties:
quote:
SomerenV schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:53:
[...]
En daar gaat het hier waarschijnlijk voornamelijk over. Een zéér kleine groep mensen die bijna niet te redden zijn puur om hoe ze zijn.
quote:
eric.1 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:03:
[...]
We proppen weer pagina's vol comments over dus een zeer klein groepje mensen wat praktisch gewoon professionele hulp nodig heeft.
Laten we het dus niet groter maken dan het is.

Mochten er hier echt 'incels' rondstruinen heb ik als tip:

Gedraag je niet als een volslagen debiel en je komt heus wel een vrouw tegen die je Pokémon wil vangen 8)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03:59
mijn ongezouten mening;

Het concept Incel is b/s. Het is gewoon weer het zoveelste excuus voor bepaalde groepen milennials om alles en iedereen behalve zichzelf de schuld te geven. Het toont 0 eigen verantwoordelijkheid, en 0 lef/ballen.
Ze willen zich vooral beter voelen dan de rest, dus dan doen ze dat maar op deze manier, en ze vinden zichzelf zo tragisch, zo zielig. Ze worden zo niet begrepen. Maar waarom denk je? Omdat de rest van de wereld ze totaal niet serieus neemt.
Ze weigeren zelf wat te doen, ze weigeren iets van initiatief te tonen, te werken voor iets van progressie. Het moet aan ze overhandigd worden, gratis en zonder werk. Anders is het de schuld van de wereld.

Ik ben zelf vrolijk getrouwd, en ik date ernaast. Tenminste dat probeer ik, door weinig zelf vertrouwen en een negatief zelfbeeld lukt het niet heel goed. Maar ik ga niemand de schuld geven, ik ben daar schuldig aan. Ik doe het fout! Ik moet er aan werken.

Helaas zal je dat de Incel generatie nooit horen zeggen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07:55
quote:
corset schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:12:
mijn ongezouten mening;

Het concept Incel is b/s. Het is gewoon weer het zoveelste excuus voor de milennial om alles en iedereen behalve zichzelf de schuld te geven. Het toont 0 eigen verantwoordelijkheid, en 0 lef/ballen.
Ze willen zich vooral beter voelen dan de rest, dus dan doen ze dat maar op deze manier, en ze vinden zichzelf zo tragisch, zo zielig. Ze worden zo niet begrepen. Maar waarom denk je? Omdat de rest van de wereld ze totaal niet serieus neemt.
Ze weigeren zelf wat te doen, ze weigeren iets van initiatief te tonen, te werken voor iets van progressie. Het moet aan ze overhandigd worden, gratis en zonder werk. Anders is het de schuld van de wereld.

Ik ben zelf vrolijk getrouwd, en ik date ernaast. Tenminste dat probeer ik, door weinig zelf vertrouwen en een negatief zelfbeeld lukt het niet heel goed. Maar ik ga niemand de schuld geven, ik ben daar schuldig aan. Ik doe het fout! Ik moet er aan werken.

Je hebt het nota bene over jezelf en je zegt het... |:( Ik snap niet wat een hele generatie ermee te maken heeft, het overgrote merendeel van de millenials is gelukkig geen incel want anders zou er geen generatie na ons komen. :)

En je date naast je huwelijk? Weet je echtgenoot daar van? :+

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
quote:
ph4ge schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:27:
[...]
Je hebt het nota bene over jezelf en je zegt het... |:( Ik snap niet wat een hele generatie ermee te maken heeft, het overgrote merendeel van de millenials is gelukkig geen incel want anders zou er geen generatie na ons komen. :)

En je date naast je huwelijk? Weet je echtgenoot daar van? :+
... je neemt aan (aannames zijn gevaarlijk :+ ) dat ik hiermee elke milennial bedoel. Maar goed, dat zal ik maar negeren.. 8)7 Iedereen die gewoon leest snapt precies wat ik bedoel.

En ja, zij weet het. En degene waarmee ik relaties heb ook. Moet ik een VOG aanvragen? Wil je nog een CV hebben?

Maar goed, als jij denkt dat ik mezelf een Incel vindt, heb je dus:

1.) Geen idee wat Incel is/willen uitdragen
2.) Totaal niet gelezen

Ik wordt gewoon doodmoe dat tuig zoals dit keer op keer in bescherming worden genomen. Stop daar nou eens mee (Niet op jou gericht! Maar in het algemeen). Leer de jeugd nou eens een keer dat ze ballen moeten hebben en dat ze niet alles maar in de schoot geworpen krijgen.
Weet je wat je dan krijgt? Dankbare mensen.

corset wijzigde deze reactie 04-05-2018 09:30 (24%)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cartoon
quote:
mijn ongezouten mening;

Het concept Incel is b/s. Het is gewoon weer het zoveelste excuus voor de milennial om alles en iedereen behalve zichzelf de schuld te geven. Het toont 0 eigen verantwoordelijkheid, en 0 lef/ballen.

Wat een bullshit om het incel fenomeen in de marge toe te schrijven aan een hele generatie. Je klinkt als een verzuurde ouwe lul. Heel dapper dat jij je falen aan je jezelf durft te wijten, maar jouw wijzen naar millennials maakt je net zo triest als de incels op wie je zo afgeeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
quote:
CurtPoindexter schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Het grote probleem voor casual sex, als het gaat om mannen vs. vrouwen dat de omstandigheden nooit gelijk zijn. Het wordt hier en daar in dit topic wel genoemd hoor. "Ja maar als de omstandigheden gelijk zijn, dan is het voor vrouwen makkelijker dan voor mannen".

Lastig alleen dat de omstandigheden nooit gelijk zijn. Echt gewoon nooit.

Simpel voorbeeld: mannen zijn praktisch per definitie sterker dan vrouwen. Zo'n beetje elke man is (theoretisch) in staat om fysiek zijn wil op te leggen bij een vrouw. Dat maakt het voor vrouwen al een stuk lastiger om willekeurig welke randdebiel op te pikken in een kroeg. Mannen hoeven er niet bang voor te zijn dat ze niet weg kunnen.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe goed mannen over het algemeen tegen het woord "nee" kunnen. Laat staan als de puddingbuks al uit de broek is. Kijken of dat goed afloopt.

Ik wil er nog wel in mee dat vrouwen eerder "ja" te horen krijgen van mannen, maar de eisen liggen (terecht) wat hoger dan bij mannen.
Compleet mee eens, uitzonderingen daargelaten.

Ik denk dat het hele "gelijk" dit, en "gelijk" dat een goede theorie is, echter zal je altijd vanuit de praktijk moeten kijken. En in de praktijk is het nooit gelijk. Ik ken geen relatie vorm waarbij de man en vrouw gelijk zijn. Er zal altijd, hoe klein, hoe abstract ook een soort van machtsverschil zijn.

En dat merk je in het daten ook. Mijn vrouw is iemand die redelijk sterk in haar schoenen staat, echter hebben de mannen vaak toch buiten fysiek ook mentaal de overhand. Want, zo is haar geleerd uit een reli dorpje, mannen staan boven vrouwen.
En hoe lang je ook verteld wordt dat dat niet zo is, er zal toch vaak een stukje blijven met "Ja maar! dit is mij geleerd"
quote:
JSt1983 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:36:
[...]

Wat een bullshit om het incel fenomeen in de marge toe te schrijven aan een hele generatie. Je klinkt als een verzuurde ouwe lul. Heel dapper dat jij je falen aan je jezelf durft te wijten, maar jouw wijzen naar millennials maakt je net zo triest als de incels op wie je zo afgeeft.
Jammer alleen dat 90+% van de Incels op reddit van dezelfde leeftijdsgroep zijn, en allemaal rond de milennial leeftijd zitten :+ (kan het onderzoek even niet zo snel terugvinden, maar ze waren er zelf zeer trots op)

corset wijzigde deze reactie 04-05-2018 09:37 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07:55
quote:
corset schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:29:
... je neemt aan (aannames zijn gevaarlijk :+ ) dat ik hiermee elke milennial bedoel. Maar goed, dat zal ik maar negeren.. 8)7 Iedereen die gewoon leest snapt precies wat ik bedoel.
Dan moet je het anders schrijven, want je spreekt toch echt in het algemeen.
quote:
En ja, zij weet het. En degene waarmee ik relaties heb ook. Moet ik een VOG aanvragen? Wil je nog een CV hebben?
O nee hoor, ik vond het gewoon een opvallende uitspraak. Je moet vooral doen wat je niet laten kan.
quote:
Leer de jeugd nou eens een keer dat ze ballen moeten hebben en dat ze niet alles maar in de schoot geworpen krijgen.
Volgens je profiel kom je zelf uit de generatie waar je zo tegen rant.

ph4ge wijzigde deze reactie 04-05-2018 10:09 (18%)

SW-0040-8191-9064

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cartoon
quote:
corset schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:36:
[...]

Compleet mee eens, uitzonderingen daargelaten.

Ik denk dat het hele "gelijk" dit, en "gelijk" dat een goede theorie is, echter zal je altijd vanuit de praktijk moeten kijken. En in de praktijk is het nooit gelijk. Ik ken geen relatie vorm waarbij de man en vrouw gelijk zijn. Er zal altijd, hoe klein, hoe abstract ook een soort van machtsverschil zijn.

En dat merk je in het daten ook. Mijn vrouw is iemand die redelijk sterk in haar schoenen staat, echter hebben de mannen vaak toch buiten fysiek ook mentaal de overhand. Want, zo is haar geleerd uit een reli dorpje, mannen staan boven vrouwen.
En hoe lang je ook verteld wordt dat dat niet zo is, er zal toch vaak een stukje blijven met "Ja maar! dit is mij geleerd"

[...]

Jammer alleen dat 90+% van de Incels op reddit van dezelfde leeftijdsgroep zijn, en allemaal rond de milennial leeftijd zitten :+ (kan het onderzoek even niet zo snel terugvinden, maar ze waren er zelf zeer trots op)
Jammer alleen dat het een waardeloze statistiek is aangezien op reddit sowieso de meerderheid in die leeftijdscategorie zit. En het maakt je anti millennial gerant niet minder lame.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
mijn ongezouten mening;

Het concept Incel is b/s. Het is gewoon weer het zoveelste excuus voor bepaalde groepen milennials om alles en iedereen behalve zichzelf de schuld te geven. Het toont 0 eigen verantwoordelijkheid, en 0 lef/ballen.

Wat zijn millennials nou eigenlijk in deze context?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11-11 17:14
quote:
corset schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:36:
Is het misschien niet zo dat de leeftijdsgroep waarin die Incels tot uiting komen heel toevallig op dit moment correleert met de leeftijdsgroep van said millenials?

Of wil je zeggen dat Incel 20 jaar geleden nog niet bestond en over pakweg 10 jaar niet meer voorkomt onder de twintigers?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Hogader schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Is het misschien niet zo dat de leeftijdsgroep waarin die Incels tot uiting komen heel toevallig op dit moment correleert met de leeftijdsgroep van said millenials?

Of wil je zeggen dat Incel 20 jaar geleden nog niet bestond en over pakweg 10 jaar niet meer voorkomt onder de twintigers?
Ik denk eerder dat het een fenomeen is van de afgelopen 20 jaar omdat ze nu meer middelen hebben om elkaar op te fokken via het internet. Dat is de keerzijde van vrijheid van meningsuiting helaas.

20 jaar geleden bestond de eeuwige vrijgezel wel (en niet alleen mannen, denk aan het stereotype kattenvrouwtje) maar ze bleven veel meer op een eilandje binnen hun eigen dorp of stad waardoor je geen sneeuwbaleffect krijgt van giftige opvattingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:12
quote:
Bansheeben schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:05:
[...]

Wat zijn millennials nou eigenlijk in deze context?
Geen idee. Maar op basis van het profiel is Corset er zelf een... ('86). :)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Er is al veel gezegd over dit onderwerp maar wat ik een beetje mis in de discussie is het profiel van de mensen die lastig een partner kunnen vinden. Ik denk dat uiterlijk van minder groot belang is, maar dat het vooral gaat om de vaardigheid om te kunnen flirten. Voor extroverte mensen is flirten een vaardigheid die ze van nature mee hebben gekregen of met wat vallen en opstaan leren. Introverte mensen houden niet van flirten en ervaren daarbij spanning. Een groot deel van de mensen is introvert en het tragische van deze groep is dat ze vaak vallen op mensen die extravert zijn. Onze maatschappij is erg extravert en veel intro's worden gedwongen zich extravert te gedragen wat vaak spanning met zich mee brengt. Veel introverten zouden er goed aan doen hun partner in hun eigen groep te zoeken en een rustige benadering te kiezen. Omdat ze contact mijden zou dating een goede oplossing zijn, maar veel introverte vrouwen hebben totaal geen behoefte aan de opdringerige extroverte mannen en schrijven zich daarom niet in. Daardoor ontstaat bij de introverte mannen het beeld dat er geen partners voor hun zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• cymric
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01-02 20:49
Punt is natuurlijk wel dat een echte incel helemaal niet geïnteresseerd is in een introverte maar verder hartstikke leuke en lieve meid / girl next door ('Becky'). Die wil een zgn. 'Stacy': een supersexy promiscue vrouw die per definitie alleen maar met een 'Chad', oftewel een mooie gespierde gebronsde mannetjesputter, de koffer induikt. Met andere woorden, primitieve haat & nijd jegens de vermeende alfamannetjes en -wijfjes.

Was een incel zo slim om zijn aandacht op een 'Becky' te richten, had 'ie stukken meer en bevredigender seks dan met een 'Stacy' (want andere incels staan ook te trappelen om hun leuter met Stacy kennis te laten maken). Maar ja, een Becky! Gatverdamme. Afgelebberde, afgewerkte hompen vrouw-DNA waar de honden nog geen brood van lusten. Cooties! Vol met verborgen gebreken! Je bent gewoon een loser als je je daarmee inlaat. En ze zijn veel, maar geen loser. Dat nooit.

Incels zijn vooral heel erg ziek in hun hoofd, met een zelfbeeld van min veel en een zelfhaat van plus heel veel.

cymric wijzigde deze reactie 06-05-2018 19:36 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:56
Nooit van gehoord voordat dit topic bestond. Maar jezus :') Na een klein onderzoek d.m.v google kan ik echt alleen nog maar aan dat "Facepalm" plaatje denken. Walgelijke kansloze types.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartoon
quote:
Poecillia schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:41:
Er is al veel gezegd over dit onderwerp maar wat ik een beetje mis in de discussie is het profiel van de mensen die lastig een partner kunnen vinden. Ik denk dat uiterlijk van minder groot belang is, maar dat het vooral gaat om de vaardigheid om te kunnen flirten. Voor extroverte mensen is flirten een vaardigheid die ze van nature mee hebben gekregen of met wat vallen en opstaan leren. Introverte mensen houden niet van flirten en ervaren daarbij spanning. Een groot deel van de mensen is introvert en het tragische van deze groep is dat ze vaak vallen op mensen die extravert zijn. Onze maatschappij is erg extravert en veel intro's worden gedwongen zich extravert te gedragen wat vaak spanning met zich mee brengt. Veel introverten zouden er goed aan doen hun partner in hun eigen groep te zoeken en een rustige benadering te kiezen. Omdat ze contact mijden zou dating een goede oplossing zijn, maar veel introverte vrouwen hebben totaal geen behoefte aan de opdringerige extroverte mannen en schrijven zich daarom niet in. Daardoor ontstaat bij de introverte mannen het beeld dat er geen partners voor hun zijn.
Je schets nu een bipolair plaatje van extra- en introversie. Dat kan handig zijn om hun eigenschappen te beschrijven, maar in praktijk is het niet een kwestie van of/of. Mensen zijn meer van het een of van het ander, en soms is niet te duiden welke kant iemand neigt (volgens Jung vormen zij zelfs voor de grootste groep). Als je doelde op "extreme" introverten, dan vraag ik me nog steeds af hoe je erbij komt dat zij flirten ervaren zoals jij omschreef. Dat lijkt namelijk meer op een soort social anxiety en dat is wat anders dan introversie. Van je andere uitspraken ben ik ook wel benieuwd waar je ze op baseert. Dat extreme introverte komt volgens mij namelijk niet heel vaak voor, maar jij hebt het over een grote groep mensen. En is er dan gemeten dat meer introverte mensen vallen op meer extraverte mensen? En dat introvertere vrouwen niet veel aan online dating doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poecillia
quote:
JSt1983 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:46:
[...]
Je schets nu een bipolair plaatje van extra- en introversie. Dat kan handig zijn om hun eigenschappen te beschrijven, maar in praktijk is het niet een kwestie van of/of. Mensen zijn meer van het een of van het ander, en soms is niet te duiden welke kant iemand neigt (volgens Jung vormen zij zelfs voor de grootste groep). Als je doelde op "extreme" introverten, dan vraag ik me nog steeds af hoe je erbij komt dat zij flirten ervaren zoals jij omschreef. Dat lijkt namelijk meer op een soort social anxiety en dat is wat anders dan introversie. Van je andere uitspraken ben ik ook wel benieuwd waar je ze op baseert. Dat extreme introverte komt volgens mij namelijk niet heel vaak voor, maar jij hebt het over een grote groep mensen. En is er dan gemeten dat meer introverte mensen vallen op meer extraverte mensen? En dat introvertere vrouwen niet veel aan online dating doen?
Klopt, ik vond dit aspect onderbelicht en benader het wat bipolair. Ik ben me bewust dat dit aspect een schaal is en dat andere factoren ook van invloed zijn. Ik baseer me op wat levenservaring, observaties en theorietjes dus hecht er niet teveel waarde aan, maar het zou wel interessant zijn het eens door een sociaal wetenschapper te laten onderzoeken. Of ken jij onderzoek over het onderwerp dat we hier bespreken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maximized
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:01

Maximized

En niet minimized

quote:
cymric schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:35:
Incels zijn vooral heel erg ziek in hun hoofd, met een zelfbeeld van min veel en een zelfhaat van plus heel veel.
Dat is denk ik de kern van het verhaal. Als wij westerlingen érgens goed in zijn geworden de afgelopen 15-20 jaar, dan is het wel zelfhaat. Haat voor de eigen afkomst, haat voor de eigen cultuur. Zelfs haat voor je eigen seksualiteit en huidskleur. Het fenomeen “Incel” is slechts één van de gevolgen van deze weg-met-ons mentaliteit. Er is niets schadelijker voor een samenleving dan de inwoners daarvan die zich minderwaardig voelen ten opzichte van anderen en dit ook met de paplepel ingegoten krijgen. Sommige mensen zijn daar nu eenmaal gevoeliger voor dan anderen, en voila.

Een zeer zorgwekkende ontwikkeling als je het mij vraagt.
quote:
Bansheeben schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:59:
[...]

Natuurlijk. Je volledig van de mensen in kwestie distantiëren. Dat is vast een goede aanpak... Doen alsof ze niet bij de mensheid horen.
Maar het is toch andersom? De mensen in kwestie die zichzelf door hun gedrag bewust distantiëren van de rest en vervolgens gaan piepen dat ze zo geïsoleerd en zielig zijn. En vervolgens ook eens de verantwoordelijkheid bij een ander leggen.

Maximized wijzigde deze reactie 07-05-2018 10:41 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Inverted_World schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:05:
Nooit van gehoord voordat dit topic bestond. Maar jezus :') Na een klein onderzoek d.m.v google kan ik echt alleen nog maar aan dat "Facepalm" plaatje denken. Walgelijke kansloze types.
Natuurlijk. Je volledig van de mensen in kwestie distantiëren. Dat is vast een goede aanpak... Doen alsof ze niet bij de mensheid horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inverted_World
quote:
[...]

He, een social justice warrior. Man man man, wat een aannames weer. Heb je toevallig topics op reddit gelezen? Waar vrouwen mee worden vergeleken? Hoe zielig ze zijn dat er niemand seks met ze heeft? Wat ze zouden willen doen bij sommige vrouwen? Echt ik kots op dat soort mensen. Er lijkt geen enkele vorm van discussie mogelijk met de meeste mensen in die subreddits.

Serieus, de problemen van tegenwoordig van een stel achterlijken. Als je het gemiddelde topic leest op reddit dan is de enige optie gewoon psychologische hulp. Of het zijn wellicht deels een stel trollen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Inverted_World schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:25:
[...]

He, een social justice warrior.
Dat is een enorme aanname... En een leeg begrip wat iedereen maar voor z'n narrative spant wanneer het uitkomt.

Oh en noem ze achterlijk. En zoals ik al zei, vooral niet menselijk. Daarmee los je het probleem op. Door ze compleet op een zijspoor te zetten. Oh wacht, dat staan ze al en oh wacht zo maak je het alleen maar erger, door ze compleet te isoleren. Ik keur het gedrag niet goed, maar ze compleet verguizen en als persoon afbranden is niet de juiste manier. Daarmee maak je het alleen maar erger. Basale logica blijft vaak lastig zo blijkt...

Bansheeben wijzigde deze reactie 07-05-2018 10:33 (59%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Katerin schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:59:
Als je echt respectvol met ene vrouw om kan gaan weet ik 1000% zeker dat ee een vrouw is die je aantrekkelijk zal gaan vinden. Ik vind denk ik 90% van de mannen die mijn vriendinnen daten of trouwen lelijk en vice versa.
Euh, dat dus. Ik kan je zeggen dat een vrouw soms een gat in de lucht springt als je in het moment suprème op een afwijzing of twijfelen reageert met "Geen probleem, even goeie vrienden", en gewoon samen het licht uitdoet en gaat pitten, in plaats van gaat zitten aandringen of verontwaardigd reageert.

Als je dat als man doet dan heb je al een enorm streepje voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 11-11 14:39
quote:
Hier zit het probleem, en nergens anders. Als jij contact wil, moet je het leggen. Dat kan moeilijk zijn, en daarom moet jezelf tijd en kansen gunnen (je comfort zone stukje bij beetje uitbouwen, niet erg als dat wat langzamer gaat). En niet te vergeten: zorgen dat je wat in huis hebt, en graag iets anders dan een verwende persoonlijkheid en ouderwetse ideeën. Uiteraard hebben potentiële partners daar weinig belangstelling voor.

Maargoed, dit vergt eigen inzet, en het punt is juist dat het emotioneel makkelijker is de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
quote:
[...]

Ik ben het met je eens dat er soms in dit topic onnodig hard wordt gereageerd. Voor mijn gevoel leidt dat tot onnodige (verdere) stigmatisering.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Maximized schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:04:
[...]
Maar het is toch andersom? De mensen in kwestie die zichzelf door hun gedrag bewust distantiëren van de rest en vervolgens gaan piepen dat ze zo geïsoleerd en zielig zijn.
Natuurlijk. Ik heb nooit gezegd dat hun gedrag niet belachelijk is. Alleen het gedrag is wel te verklaren aan de hand van hoe onze maatschappij functioneert op dat vlak. Voor mensen die iets minder sociaal uit de voeten kunnen is het gewoon bijzonder lastig om contact te leggen. Dat er vervolgens aan de hand van dit probleem een soort extremisme ontstaat keur ik natuurlijk niet goed, maar ik kan het wel begrijpen. Het kan gewoon best heel kut zijn om zo geremd te worden doordat je bepaalde angsten in een sociale setting moeilijk kunt onderdrukken. Nu is gebrek aan zelfvertrouwen sowieso een enorm probleem tegenwoordig. Waarom denk je dat de halve wereld naar bevestiging zoekt op social media als instagram? Alles en iedereen moet perfect en de eisen komen steeds hoger te liggen. Geen wonder dat er dan mensen bezwijken onder de druk. Niet dat ik de oplossing heb verder overigens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inverted_World
quote:
Bansheeben schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:27:
[...]

Dat is een enorme aanname... En een leeg begrip wat iedereen maar voor z'n narrative spant wanneer het uitkomt.

Oh en noem ze achterlijk. En zoals ik al zei, vooral niet menselijk. Daarmee los je het probleem op. Door ze compleet op een zijspoor te zetten. Oh wacht, dat staan ze al en oh wacht zo maak je het alleen maar erger, door ze compleet te isoleren. Ik keur het gedrag niet goed, maar ze compleet verguizen en als persoon afbranden is niet de juiste manier. Daarmee maak je het alleen maar erger. Basale logica blijft vaak lastig zo blijkt...
Dit topic is een discussie topic, niet per se om die mensen te helpen. Heb je overigens ook in dergelijke topics gezien hoe er op mensen als jij wordt gereageerd? Mensen die een vorm van discussie aan willen gaan, dat lijkt namelijk vrijwel onmogelijk.

Ik denk dat dat een probleem is van internet. Gelijkgestemden kunnen elkaar het hand boven het hoofd houden en bepaalde acties goed praten terwijl mensen die een helpende hand willen uitsteken afgebrand worden.

Verder denk ik dat het probleem wel wat dieper ligt dan de meeste mensen die hier bijna dating-advies willen geven, of aan willen geven hoe een vrouw wél te benaderen. Dat respect tonen voor vele van ons een logisch ding is, krijg je er bij velen van hun niet in, dat mag duidelijk zijn.

Wanneer je vrouwen vergelijkt met varkens, of ze van alles aan wilt doen omdat ze geen seks met jou als persoon willen hebben, dan heb je psychologische hulp nodig, geen dating-advies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Inverted_World schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Verder denk ik dat het probleem wel wat dieper ligt dan de meeste mensen die hier bijna dating-advies willen geven, of aan willen geven hoe een vrouw wél te benaderen. Dat respect tonen voor vele van ons een logisch ding is, krijg je er bij velen van hun niet in, dat mag duidelijk zijn.
Dat is ook een beetje wat ik in veel topics (met name over vrouwen) tegen kom: Men is niet tevreden als ze niet horen wat ze willen horen. Dus als een topic niet vol zit met ja-knikkers en mensen die kusjekroel uitdelen waardoor het hele topic alleen maar een grote echoput wordt, haakt de topicstarter vaak af of gaat hij wild om zich heen lopen slaan omdat ie verontwaardigd is. Ook als de topicstarter fout zit.

Zolang het geen "magic button" oplevert waardoor het in een relatie of seks eindigt, is het antwoord niet goed genoeg, want vaak is de oplossing toch: Zoek het bij jezelf, niet, je gooit een muntje in de automaat en je verwacht dat er een vrouw uit komt.

Het incel-gedrag is daar een extreme variant van omdat incels ook hun eigen echo-chambers opzoeken en geen tegengeluid willen horen en daardoor elkaar enorm opjutten. Een tegengeluid willen ze niet horen, want dan ben je een 'normie', een feminist, of een SJW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Inverted_World schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Dit topic is een discussie topic, niet per se om die mensen te helpen. Heb je overigens ook in dergelijke topics gezien hoe er op mensen als jij wordt gereageerd? Mensen die een vorm van discussie aan willen gaan, dat lijkt namelijk vrijwel onmogelijk.

Ik denk dat dat een probleem is van internet. Gelijkgestemden kunnen elkaar het hand boven het hoofd houden en bepaalde acties goed praten terwijl mensen die een helpende hand willen uitsteken afgebrand worden.

Wanneer je vrouwen vergelijkt met varkens, of ze van alles aan wilt doen omdat ze geen seks met jou als persoon willen hebben, dan heb je psychologische hulp nodig, geen dating-advies.
Hier ben ik het helemaal mee eens hoor :) Ik heb verder ook de oplossing niet. Alleen isolatie leidt in ieder geval zeker tot verdere extremen want ze zijn al geïsoleerd. Polarisatie is nooit goed. De vraag is alleen wat je er dus wel aan kunt doen. Dit is namelijk een altijd terugkered probleem met extremisme überhaupt. Ik denk weinig. Internet ga je niet tegenhouden en zelfs alle knappe koppen van de defensie van de US hebben de grootste moeite met extremisme in toom houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inverted_World
quote:
Bansheeben schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:08:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens hoor :) Ik heb verder ook de oplossing niet. Alleen isolatie leidt in ieder geval zeker tot verdere extremen want ze zijn al geïsoleerd. Polarisatie is nooit goed. De vraag is alleen wat je er dus wel aan kunt doen. Dit is namelijk een altijd terugkered probleem met extremisme überhaupt. Ik denk weinig. Internet ga je niet tegenhouden en zelfs alle knappe koppen van de defensie van de US heeft de grootste moeite met extremisme in toom houden.
Ik denk ook dat we er grotendeels hetzelfde over denken hoor ;). Ik kan me ook zeker in je verhaal vinden met betrekking tot social media als instagram etc. Een bepaalde generatie begint de realiteitszin te verliezen. De reden waarom ik wat heftig reageerde in eerste instantie is vooral omdat ik er gewoon niet bij kan met mijn hoofd dat er een hele groep is die terroristische aanslagen verheerlijken vanuit dergelijke standpunten. Het is eigenlijk ontzettend sneu dat er überhaupt discussie over moet zijn. Aan de andere kant heb ik ook geen oplossing.

Ik denk dat iedereen onzeker momenten heeft gehad in zijn jeugd, of je nou sociaal bent of niet, knap bent of niet. Het verschil is dat internet het tegenwoordig mogelijk maakt zonder vorm van realiteitszin het gelijkgestemden te vinden in extreme onzekere tijden. Waar instagram etc weer een ander uiterste is. Like-geilheid die voortkomt uit ontzettende onzekerheid en een zoektocht naar bevestiging die duidelijk verslavend lijkt te werken. Elke like maakt weer dat beetje endorfine aan, om vervolgens de leugen te leven dat je een perfect leventje lijdt.

Het is misschien wat makkelijk om het op social media te gooien. Maar ik ben er van overtuigd dat de wereld een stukje beter zou zijn zonder iets als instagram.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-11 10:18
Gewoon een stel gekkies die door internet een platform krijgen. Dat er dan ook nog iemand een aanslag pleegt die hiermee te maken heeft maakt alles natuurlijk alleen maar erger.

Negeren die onzin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poecillia
quote:
Bansheeben schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:08:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens hoor :) Ik heb verder ook de oplossing niet. Alleen isolatie leidt in ieder geval zeker tot verdere extremen want ze zijn al geïsoleerd. Polarisatie is nooit goed. De vraag is alleen wat je er dus wel aan kunt doen. Dit is namelijk een altijd terugkered probleem met extremisme überhaupt. Ik denk weinig. Internet ga je niet tegenhouden en zelfs alle knappe koppen van de defensie van de US hebben de grootste moeite met extremisme in toom houden.
Ik denk dat er nog een ander effect van internet is dat misschien onderschat wordt. Toen er nog geen internet was moest je uit je comfortzone komen om in ieder geval qua basisbehoeften op school en in het sociale leven deel te nemen. Internet en computer onderwijs maakt het steeds makkelijker om in je comfortzone te blijven. Het is daarom makkelijker geworden om als een sociale kluizenaar op te groeien. En als dan de hormonen opspelen kunnen ze zich niet meer aanpassen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Poecillia schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat er nog een ander effect van internet is dat misschien onderschat wordt. Toen er nog geen internet was moest je uit je comfortzone komen om in ieder geval qua basisbehoeften op school en in het sociale leven deel te nemen. Internet en computer onderwijs maakt het steeds makkelijker om in je comfortzone te blijven. Het is daarom makkelijker geworden om als een sociale kluizenaar op te groeien. En als dan de hormonen opspelen kunnen ze zich niet meer aanpassen.
Dat niet alleen. Als je buiten de deur sociaal onaangepast gedrag vertoonde werd je in het gunstigste geval gewoon uitgekotst, in het minst gunstige geval kreeg je gewoon een flink pak rammel als attitude adjustment.

Nu zijn er dankzij het internet allerlei uithoeken waar dat soort gedrag niet alleen wordt geaccepteerd maar ook wordt aangemoedigd omdat er geen sociale controle is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Dat niet alleen. Als je buiten de deur sociaal onaangepast gedrag vertoonde werd je in het gunstigste geval gewoon uitgekotst, in het minst gunstige geval kreeg je gewoon een flink pak rammel als attitude adjustment.

Nu zijn er dankzij het internet allerlei uithoeken waar dat soort gedrag niet alleen wordt geaccepteerd maar ook wordt aangemoedigd omdat er geen sociale controle is.
Geniaal voorbeeld, het Incel subreddit gebeuren? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• privacybeleid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:35
Ga ergers anders lopen trollen en kom de discussie hier niet verpesten.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-05-2018 18:10 (82%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Het idee al dat je dit aan een linkse agenda koppelt zegt al genoeg over jou. :')

Acties:
  • +2Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 06:55
quote:
Nou, ik vraag het me af. En wat vraag jij je hierover af? Deel eens wat jij ervan vindt in de context van deze 4 punten.

Evest wijzigde deze reactie 07-05-2018 20:42 (39%)
Reden: weggeknipte quote verwijderd

Passieve Einzelgänger met een 10 tot 3 mentaliteit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• privacybeleid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:35
nee ik wil mijn account graag behouden

Dan moet je dus inhoudelijk reageren en niet met een paar totaal ongefundeerde stellingnamen komen die neerkomen op "links" bashen.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-05-2018 18:13 (66%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
"Ik ben een troll maar ik laat het werkelijke trollen aan iemand anders over zodat de mods het niet zien."

Subtiel. :')

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 07-05-2018 18:13 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maximized

Maximized

En niet minimized

quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:22:
Het idee al dat je dit aan een linkse agenda koppelt zegt al genoeg over jou. :')
Identity politics, dat wil zeggen het beschouwen van de mens als louter onderdeel van een groep in plaats van een individu (en daarbij de mens ook ontslaan van zijn of haar individuele verantwoordelijkheden!), is toch echt een typisch links fenomeen. Hij heeft dus wel degelijk een punt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Maximized schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:58:
[...]

Identity politics, dat wil zeggen het beschouwen van de mens als louter onderdeel van een groep in plaats van een individu (en daarbij mensen ook ontslaan van hun individuele verantwoordelijkheden!), is toch echt een typisch links fenomeen. Hij heeft dus wel degelijk een punt.
Als ie er niet een hele berg van die suggestieve rechtse normen en waarden bij had gehaald dan had ie misschien ook echt een punt kunnen maken. Zoals @armageddon_2k1 al zei dus, dit is niks anders dan passief hit-and-run trollen.

Nu is het alleen maar een "vul vooral zelf in" schoppen tegen links alsof het allemaal SJW's zijn.

Stoney3K wijzigde deze reactie 07-05-2018 14:02 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 11-11 14:39
quote:
[...]

Hij heeft dus wel degelijk een punt.
Alleen maar omdat jij in z'n stroman trapt: het gaat hier om een subcultuur die een geslacht min of meer haat en regelmatig gewelddadige fantasieën daarover bediscussieerd. Dat is niet identity politics in zijn algemeen aan de kaart stellen, dat is de discussie draaien zodat er geschopt kan worden.

offtopic:
Goed stuk over identity politics en 'links': https://www.groene.nl/art...-vreten-dan-de-identiteit

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
heerlijk, mensen die objectief en subjectief niet gescheiden kunnen houden..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• armageddon_2k1
quote:
[...]

Identity politics, dat wil zeggen het beschouwen van de mens als louter onderdeel van een groep in plaats van een individu (en daarbij de mens ook ontslaan van zijn of haar individuele verantwoordelijkheden!), is toch echt een typisch links fenomeen. Hij heeft dus wel degelijk een punt.
De ironie van deze uitspraak is waanzinnig :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
armageddon_2k1 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Nee joh, je weet toch dat die incels gewoon extreem linkse rakkers zijn met zoveel zelfhaat dat ze dat als extreem-rechts gedrag uiten! :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:37:
[...]

Nee joh, je weet toch dat die incels gewoon extreem linkse rakkers zijn met zoveel zelfhaat dat ze dat als extreem-rechts gedrag uiten! :+
Zelfhaat zie ik hier genoeg, mensen die proberen "omg vrouwen zijn heilig de rest van de wereld is satan" niveau te verkondigen. Dat is pas zelfhaat. Niet voor jezelf kunnen denken maar blind internet volgen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richh

Richh

HODL

Toch bijzonder dat een discussie zooitje mensen die psychisch niet helemaal 100% is, uiteindelijk toch weer uit in een discussie over links en rechts :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Richh schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:43:
Toch bijzonder dat een discussie zooitje mensen die psychisch niet helemaal 100% is, uiteindelijk toch weer uit in een discussie over links en rechts :/
Wat die hele incel-groep loopt te verkondigen is anders niks dan conservatief fascisme (vrouwen achter het aanrecht, overheid moet ze dwingen om seks te hebben, niet-blanken/homo's/niet-christenen zijn inferieur). dus in dat opzicht zit er wel een politiek tintje aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maximized

Maximized

En niet minimized

quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:01:
Als ie er niet een hele berg van die suggestieve rechtse normen en waarden bij had gehaald dan had ie misschien ook echt een punt kunnen maken. Zoals @armageddon_2k1 al zei dus, dit is niks anders dan passief hit-and-run trollen.
Dat zal best, maar ik zeg dan ook dat hij best een punt heeft. That’s it.
quote:
Nu is het alleen maar een "vul vooral zelf in" schoppen tegen links alsof het allemaal SJW's zijn.
Ik zie het ook anders. Weliswaar zijn niet alle linkse mensen SJW’s, maar ik durf te wedden dat vrijwel alle SJW’s links of zeer links zijn. Het groepsdenken is namelijk een typisch links fenomeen, terwijl rechts juist veel meer individualistisch is ingericht.
Daarmee wil ik niet zeggen dat alle mensen die onder de noemer “social justice warrior” vallen allemaal exact dezelfde ideeen hebben, maar in grote lijnen onderling veel overlapping hebben qua gedachtegoed. En een van die gedachtegoeden is, identity politics.
quote:
armageddon_2k1 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:36:
[...]

Het feit dat je volledig het punt mist en een soort van slam-dunk denkt te maken is pas waanzinnig. Maar laat mij je vooral niet interrumperen in het vieren van je overwinning. :)

Maximized wijzigde deze reactie 07-05-2018 14:47 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• armageddon_2k1
quote:
Maximized schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:45:
[...]
Het feit dat je volledig het punt mist en een soort van slam-dunk denkt te maken is pas waanzinnig. Maar laat mij je vooral niet interrumperen in het vieren van je overwinning. :)
Ach kom op man, stel je toch niet zo aan. :D Leg me dan maar eens uit waarom ik het punt volledig mis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh

Richh

HODL

quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Wat die hele incel-groep loopt te verkondigen is anders niks dan conservatief fascisme (vrouwen achter het aanrecht, overheid moet ze dwingen om seks te hebben, niet-blanken/homo's/niet-christenen zijn inferieur). dus in dat opzicht zit er wel een politiek tintje aan.
Ik wist niet dat conservatief fascisme staat voor een overheid die vrouwen dwingt om seks te hebben :P

Maar ik begrijp best wat je bedoeld, er zit zeker wel een conservatieve laag onder die wellicht weer terug wil naar de middeleeuwen. Voor sommige Tweakers betekent dat alleen gelijk een lijntje om door te schieten naar hedendaagse rechtse politiek. Dat vind ik een beetje overtrokken, bijvoorbeeld omdat geen enkele partij in Nederland de 3 dingen die je hierboven noemt daadwerkelijk vind.

Incels zijn gewoon niet helemaal in orde en moeten behandeld worden door een psycholoog, en zijn een zeer extreme minderheid met rare gedachtes. Daarvoor ís geen plek binnen de hedendaagse politiek en de link naar links-rechts vind ik nogal overdreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Richh schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:56:
[...]

Ik wist niet dat conservatief fascisme staat voor een overheid die vrouwen dwingt om seks te hebben :P
Vrouwen die worden uitgehuwelijkt in combinatie met verkrachting wat níet strafbaar was binnen het huwelijk?

Komt toch aardig in de buurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh

Richh

HODL

quote:
Stoney3K schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:57:
[...]

Vrouwen die worden uitgehuwelijkt in combinatie met verkrachting wat níet strafbaar was binnen het huwelijk?

Komt toch aardig in de buurt.
Oke, daar heb je wel een punt :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True