Lawaai nemen ze je rijbewijs niet voor in
Zonder gezamenlijke rit denk ik dat ik afhaak, met een verzamelpunt vlakbij huis ga ik liever motorrijden

Ik begrijp dat het 15 Juli wordt, dan haak ik helaas af ivm een geplande verhuizing van vrienden in dat weekend. Mocht die verhuizing uiteindelijk toch verschuiven dan laat ik het weten, maar houdt het er maar op dat ik er niet bij ben
Het idee is volgens mij dat we er in groepen heenrijden en daar ook een rit(je) doenMaegrim schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:49:
Zonder gezamenlijke rit denk ik dat ik afhaak, met een verzamelpunt vlakbij huis ga ik liever motorrijden
Is er al iets concreets bekend dan? Zo ja, kan iemand dat in de startpost opnemen?
Ik haak af, ik rijd de 15de rond in Engeland met de motor. Wordt iets te ver om even naar Nederland te rijden voor een Tweakers ritje
Volgende keer doe ik hopelijk wel mee!
Lijkt me een goed plan. Is er al een besluit genomen over datum etc?418O2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:31:
Gaan we door met het idee om vanuit de windstreken een leuke route te rijden?
@darkkingll @Secsytime @gebruikershaes Zullen we een DM groep starten om over een route na te denken? Lijkt me niet handig om verschillende discussies over routes in dit topic te houden
15 juliSecsytime schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:15:
[...]
... Is er al een besluit genomen over datum ...
HenkEisDS schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:14:
Sorry GoT had even niet mijn aandacht. Lees vanavond het topic nog eens door.
Qua datum is 15 juli het meest gekozen op datumprikker. Ik heb deze vastgeprikt en de deelnemers krijgen hier als het goed is nu een bevestiging van. Zet hem vast in de agenda, ook als je denkt niet te kunnen.
Locatie kom ik deze week nog op terug.
Zo, aan 1 van de 2 voorwaarden heb ik inmiddels voldaan: motorrijbewijs. (alleen nog aanvragen en ophalen)
Nu nog een motor...
Nu nog een motor...
Had alle data op vraagteken gezet, maar 15 juli kan ik helaas niet. Was even kwijt dat ik dan op de Zwarte Cross zit
15 juli kan ik vooralsnog ook niet. Helaas.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Enige wat nu vast staat is dat de motortocht op 15 juli plaatsvind.gebruikershaes schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:31:
Is er al iets concreets bekend dan? Zo ja, kan iemand dat in de startpost opnemen?
Er zijn ondertussen al wel een aantal ideëen geopperd door verschillende mensen, waaronder ik, nu moeten er gewoon knopen doorgehakt worden. Misschien een poll aanmaken daarvoor?
Mijn voorkeur/idee zou zijn om (ongeveer) vanuit iedere windrichting een startpunt te kiezen en vanuit daar een leuke route vinden naar een centraler punt (1/1,5u rijden). Dan op het verzamelpunt kunnen we lekker posen, kletsen, eten en drinken en dan dat er vanuit daar de mogelijkheid is om nog een route daar in de buurt te rijden van 1 a 2 uur. Daarna kan iedereen op eigen houtje nog blijven rondhangen, rond rijden met mensen of met een groepje/solo huiswaarts rijden. Dan ben je zo toch de hele dag bezig volgens mij
Edit: Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om vanuit je eigen woonplaats (alleen of met paar anderen) naar het verzamelpunt te rijden. Niet verplicht om per se vanuit een van de windrichtingen mee te rijden uiteraard.
Mijn voorkeur/idee zou zijn om (ongeveer) vanuit iedere windrichting een startpunt te kiezen en vanuit daar een leuke route vinden naar een centraler punt (1/1,5u rijden). Dan op het verzamelpunt kunnen we lekker posen, kletsen, eten en drinken en dan dat er vanuit daar de mogelijkheid is om nog een route daar in de buurt te rijden van 1 a 2 uur. Daarna kan iedereen op eigen houtje nog blijven rondhangen, rond rijden met mensen of met een groepje/solo huiswaarts rijden. Dan ben je zo toch de hele dag bezig volgens mij
Edit: Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om vanuit je eigen woonplaats (alleen of met paar anderen) naar het verzamelpunt te rijden. Niet verplicht om per se vanuit een van de windrichtingen mee te rijden uiteraard.
[ Voor 13% gewijzigd door Leviathius op 09-05-2018 10:46 ]
Nog vorderingen @HenkEisDS? Lukt het of heb je eventueel hulp nodig met plannen o.i.d.?HenkEisDS schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:14:
Sorry GoT had even niet mijn aandacht. Lees vanavond het topic nog eens door.
Qua datum is 15 juli het meest gekozen op datumprikker. Ik heb deze vastgeprikt en de deelnemers krijgen hier als het goed is nu een bevestiging van. Zet hem vast in de agenda, ook als je denkt niet te kunnen.
Locatie kom ik deze week nog op terug.
Awesome
Mocht het je niet goed uitkomen @HenkEisDS dan heb ik ook genoeg vrije tijd om mee te helpen met de voorbereidingen van de tocht.Raym09 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:44:
[...]
Nog vorderingen @HenkEisDS? Lukt het of heb je eventueel hulp nodig met plannen o.i.d.?
-----------------------------
Om de zaak op gang te laten komen en de nog interesse te peilen:
Registratieformulier voor GoT motor toer 15 juli
Bij genoeg aanmeldingen kunnen we dan definitief de route vastleggen a.d.h.v. de wensen en eisen van de rijders.
Vul het formulier alleen in wanneer je KAN en WIL meerijden op 15 juli.
Hou er ook rekening mee dat er nog een grotere motor toer in het buitenland word georganiseerd door andere mede-tweakers. De data overlappen niet maar kan begrijpen dat voor sommigen te veel is.
[ Voor 52% gewijzigd door Xepos op 18-05-2018 22:48 ]
Oeps dubbel.
[ Voor 96% gewijzigd door Xepos op 18-05-2018 22:42 ]
Heb het formulier ingevuld, bij beide opties voor organiseren 'nee' ingevuld omdat dit mijn eerste rit met anderen wordt en ik geen idee heb wat er allemaal bij komt kijken
Ik kán 't formulier niet invullen... Iets met een aversie én blokkade's van/op Google spullen hier op m'n vuurmuur 
15 Juli kán ik wel, dus ik zie/lees hier wel wat er dan gaat gebeuren en kom ook gewoon....
15 Juli kán ik wel, dus ik zie/lees hier wel wat er dan gaat gebeuren en kom ook gewoon....
[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 18-05-2018 23:02 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Alsjeblieft,wimmel_1 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:58:
Ik kán 't formulier niet invullen... Iets met een aversie én blokkade's van/op Google spullen hier op m'n vuurmuur
15 Juli kán ik wel, dus ik zie/lees wel wat er dan gaat gebeuren en kom ook gewoon....

Je kan de antwoorden in een DM naar mij sturen dan schrijf ik je wel in
Goed bezigXepos schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:45:toon volledige bericht
[...]
Mocht het je niet goed uitkomen @HenkEisDS dan heb ik ook genoeg vrije tijd om mee te helpen met de voorbereidingen van de tocht.
-----------------------------
Om de zaak op gang te laten komen en de nog interesse te peilen:
Registratieformulier voor GoT motor toer 15 juli
Bij genoeg aanmeldingen kunnen we dan definitief de route vastleggen a.d.h.v. de wensen en eisen van de rijders.
Vul het formulier alleen in wanneer je KAN en WIL meerijden op 15 juli.
Hou er ook rekening mee dat er nog een grotere motor toer in het buitenland word georganiseerd door andere mede-tweakers. De data overlappen niet maar kan begrijpen dat voor sommigen te veel is.
Ik heb aangegeven wel te willen helpen met het regelen van de 'grote toer', maar ik ga het niet allemaal oppakken. Wil wel helpen met route en evt. zoeken naar verzamelplaats etc.
Ik haak definitief af voor de 15e. Dat is de enige dag dat ik mijn verjaardag kan vieren
XXXVI
Woon je een beetje in het midden van het land? We zoeken nog een verzamelplaats.ephymerous schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:45:
Ik haak definitief af voor de 15e. Dat is de enige dag dat ik mijn verjaardag kan vieren
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Ah dat gaat voor mij helaas te vroeg zijn, hoop rond die datum m'n AVD examen te hebben dus dan heb ik nog geen papiertje noch motor.
I have stability. The ability to stab.
Ik wacht ook heel even af hoe en wat, valt net in de verbouwing van de keuken. Van de week de planning binnen gehad en ze beginnen pas vrijdags, dus zit het weekend in de rommel en ik moet dan nog een hoop voorbereiden na het verwijderen van de keuken.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Amersfoort rijd ik nog wel naar toe, maar om vervolgens nog een tour te doen en dan weer terug naar huis vind ik te ver (Amersfoort is al +- 2 uur voor mij).
Veel plezier iig en we verwachten foto's !
Veel plezier iig en we verwachten foto's !

Ik vermoed dat de rit facultatief gaat worden. De liefhebbers rijden een rondje terwijl de rest staat te ouwehoeren op de verzamelplek.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Valt op zich mee. Op dit moment hebben er 9 mensen zich aangemeld.
Ik ben nog niet afgehaakt, maar ik wacht nog wel even af voor ik me daadwerkelijk ga aanmelden. In principe is de locatie geen probleem in elk geval, neem aan dat we wel ergens verzamelen waar er - naast parkeerruimte voor een zooitje motoren - ook een kop koffie of w/e gekocht kan worden? 
Als ik overigens vanaf Zwolle al via een mooie route (nog te bepalen, uiteraard) naar Utrecht/Amersfoort ben gekacheld vind ik het overigens ook prima om 't ding op de jiffy te laten staan en met anderen 's wat over motoren en motorrijden te ouwehoeren. Nog een grote toer hoeft voor mij niet persé, daar moet ik op dat moment dan net zin in hebben zegmaar
Als ik overigens vanaf Zwolle al via een mooie route (nog te bepalen, uiteraard) naar Utrecht/Amersfoort ben gekacheld vind ik het overigens ook prima om 't ding op de jiffy te laten staan en met anderen 's wat over motoren en motorrijden te ouwehoeren. Nog een grote toer hoeft voor mij niet persé, daar moet ik op dat moment dan net zin in hebben zegmaar
[ Voor 38% gewijzigd door Destruction op 19-05-2018 15:06 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik krijg vandaag eindelijk m'n onderdelen binnen om m'n fiets te fixen. Maar ook ik twijfel of ik 2 uur heen en 2 uur terug wil rijden. Wellicht dat we de tour kunnen opsplitsen in 2 delen? Noorden en zuiden vh land? Een uur naar een verzamelplaats rijden vind ik nog acceptabel.
[ Voor 12% gewijzigd door gebruikershaes op 19-05-2018 15:26 ]
Alles wat meer dan 100cc en minder dan 4 wielen heeft mag meeAnoniem: 1051667 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:15:
Mag ik met mijn MP3 mee?
Zolang je maar niet gaat dealenAnoniem: 1051667 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:15:
Mag ik met mijn MP3 mee?
XXXVI
Thanks voor het initiatief Xepos! Ik kan inderdaad wat hulp gebruiken.Xepos schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:03:
[...]
Alsjeblieft,
[afbeelding]
Je kan de antwoorden in een DM naar mij sturen dan schrijf ik je wel in
Volgens mij hoeft er niet zoveel meer te gebeuren, maar misschien overzie ik niet alles.
1) Verzamelplaats vastleggen
2) Gezamenlijke route bepalen
3) Regiogroepjes starten
4) Regioroutes bepalen.
Ik ga vandaag met de motor van Amsterdam naar Utrecht (langs de Vecht) en zal uitkijken naar een mooie verzamelplaats. Ik weet dat het plein van kasteel Nyenrode erg mooi is, maar ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten op een grote groep motorrijders. Er is wel een cateraar. Ik zal het eens vragen. Zal ook wat andere mooie locaties aandoen vandaag.
Ik zit nog een beetje in dubio. Eind Juni krijg ik mijn motor (HD Iron 883) dus dat is mooi op tijd. Echter moet hij eerst ingereden worden en dan vervolgens weer een beurt bij 1600km. Dat wordt of heel veel rijden in 2 weken zodat hij die beurt heeft gehad alvorens de motortocht begint, of (heel) rustig aan mee tokkelen wat denk ik niet iedereen kan waarderen...
Ik meld me toch af... ik kom de dag ervoor terug van vakantie en mag maandag weer beginnen met werken....
Die beurt mag ook wel iets eerder of iets later. Wat betreft de snelheid moet dat prima kunnen als je voor in de groep gaat rijden. Bij de laatste Tweakers rit waar ik was ging het voor met 60 of 70 terwijl het achter met makkelijk 2x die snelheid ging.NL-RaVeR schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:38:
Ik zit nog een beetje in dubio. Eind Juni krijg ik mijn motor (HD Iron 883) dus dat is mooi op tijd. Echter moet hij eerst ingereden worden en dan vervolgens weer een beurt bij 1600km. Dat wordt of heel veel rijden in 2 weken zodat hij die beurt heeft gehad alvorens de motortocht begint, of (heel) rustig aan mee tokkelen wat denk ik niet iedereen kan waarderen...
Dat mag. Maar een nektasje is VERBOTENAnoniem: 1051667 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:15:
Mag ik met mijn MP3 mee?
@NL-RaVeR rij anders achter mij aan. Ik ga ook niet hard. Veel te druk met posen
[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 23-05-2018 15:54 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JÃj bent die kwaliteitsposter!
Nu bedenk ik me net.... Als er een Iron 883 achter/voor me zit, gaat daar natuurlijk alle aandacht naartoe.NL-RaVeR schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:08:
@Vrijdag @PilatuS Dan komt dat vast goed heren. Thanks voor de info:)
* Vrijdag is goed in het ingooien van zijn eigen glazen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JÃj bent die kwaliteitsposter!
Hahaha, ik mag hem dan toch nog niet voluit opentrekken, dus kwa geluid zal het iig meevallenVrijdag schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:08:
[...]
Nu bedenk ik me net.... Als er een Iron 883 achter/voor me zit, gaat daar natuurlijk alle aandacht naartoe.
* Vrijdag is goed in het ingooien van zijn eigen glazen

Oh gelukkig, anders moet ik mijn db-killer er weer uit halenNL-RaVeR schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:15:
[...]
Hahaha, ik mag hem dan toch nog niet voluit opentrekken, dus kwa geluid zal het iig meevallen
Hmm zal ik dat ook eens doenVrijdag schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:19:
[...]
Oh gelukkig, anders moet ik mijn db-killer er weer uit halen
Awesome

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, ik heb nog nooit de db-killer uit mijn uitlaat gehaald, scheelt dat zoveel "herrie" ?
Bij de meeste uitlaten een verschil van dag en nacht...darkkingll schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:52:
Ik ben wel benieuwd eigenlijk, ik heb nog nooit de db-killer uit mijn uitlaat gehaald, scheelt dat zoveel "herrie" ?
ingeschreven
[ Voor 9% gewijzigd door Barrybobslee op 24-05-2018 13:19 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn uitlaat weinig tot geen verschil merk. Zowel met als zonder killer klinkt mijn Hawk als een traktordarkkingll schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:52:
Loud pipes 4 life!
Ik rijd nooit met db killers, maar zal ze er in doen als ik mee ga. Zodat niemand huilie huilie gaat doen
Ik rijd nooit met db killers, maar zal ze er in doen als ik mee ga. Zodat niemand huilie huilie gaat doen
Haha, volgens mij maakt met uitlaat met de db-killer er nog in al genoeg lawaai
De vorige eigenaar had er een Termignoni onder geplaatst.
[ Voor 26% gewijzigd door darkkingll op 24-05-2018 15:33 ]
Ik rijd nooit met db killer. Ik weet niet of ik hem in doe als ik mee ga... Bij geen enkele tocht heb ik ooit problemen gehadgebruikershaes schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:20:
Loud pipes 4 life!![]()
Heb een F800ST met een Leovince.darkkingll schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:52:
Het scheelt aanzienlijk, maar hij ademt ook veel vrijer.
Daarnaast doet het in een file wonderen. Ik speel vaak voor Moses als andere motoren voor me de aandacht van autos niet kunnen trekken (mensen die emails aan het beantwoorden zijn in de file, etc.)
[ Voor 40% gewijzigd door ixl85 op 24-05-2018 16:52 ]
Hebben de mensen die zonder killer rijden weleens in een groep gereden áchter iemand die ook geen killer in had zitten? En dan toevallig ook intercom systeem te hebben, je wordt knetter gek van het lawaai.
Oftewel, ik stem voor sortering op basis van wel of geen db-killer. Heb je er geen? Achteraan aansluiten dan maar

Rijd je solo, maakt t me geen fluit uit wat je doet met je killert of niet
Oftewel, ik stem voor sortering op basis van wel of geen db-killer. Heb je er geen? Achteraan aansluiten dan maar
[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 24-05-2018 16:56 ]
Ja, wel achter iemand gereden zonder killer. Ik heb goede oordoppen, dus vind het geluid heerlijk. Hoort er bij.Leviathius schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:54:
Hebben de mensen die zonder killer rijden weleens in een groep gereden áchter iemand die ook geen killer in had zitten? En dan toevallig ook intercom systeem te hebben, je wordt knetter gek van het lawaai.
Oftewel, ik stem voor sortering op basis van wel of geen db-killer. Heb je er geen? Achteraan aansluiten dan maar![]()
Als ik met een groep rijd, heeft niemand een intercom gelinkt, dus dat weet ik niet.
Ik moest in groepsritjes altijd achteraan rijden toen ik nog een open uitlaat hadixl85 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:47:
[...]
Ik rijd nooit met db killer. Ik weet niet of ik hem in doe als ik mee ga... Bij geen enkele tocht heb ik ooit problemen gehad![]()
Ik weet dat mijn Iron op het randje van toelaatbaarheid zit in Nederland en dat is met de orginele uitlaatjes. Ik wou er een Vance & Hines op laten zetten, maar toen ik dat hoorde bij de dealer vond ik dat wel heel erg luid. Als ik daar een tijdje achter moet rijden zou ik er ook niet heel vrolijk van worden.
Zijn er mensen uit de omgeving Doetinchem/Arnhem die mee gaan? Misschien kunnen we al ergens een verzamelplaats opzoeken
?
Zijn er mensen uit de omgeving Doetinchem/Arnhem die mee gaan? Misschien kunnen we al ergens een verzamelplaats opzoeken
Ah jij bent degene die Doetinchem/Arnhem heeft ingevuld? (Vergeten de Tweakers gebruikersnaam te vragen) Dat is een van de weinige regio's waar een paar Tweakers bij elkaar zitten en hebben aangemeld voor de tocht.NL-RaVeR schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:01:
Ik weet dat mijn Iron op het randje van toelaatbaarheid zit in Nederland en dat is met de orginele uitlaatjes. Ik wou er een Vance & Hines op laten zetten, maar toen ik dat hoorde bij de dealer vond ik dat wel heel erg luid. Als ik daar een tijdje achter moet rijden zou ik er ook niet heel vrolijk van worden.
Zijn er mensen uit de omgeving Doetinchem/Arnhem die mee gaan? Misschien kunnen we al ergens een verzamelplaats opzoeken?
Moet me nog aanmelden, maar kom van iets zuidelijkers. Maar eerst even regelen dat ik die dag kan.NL-RaVeR schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:01:
Zijn er mensen uit de omgeving Doetinchem/Arnhem die mee gaan? Misschien kunnen we al ergens een verzamelplaats opzoeken?
Awesome
Nee, volgens mij heb ik gewoon mijn woonplaats ingevuld (Didam). Maar dat ligt wel precies tussen Doetinchem en Arnhem inXepos schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:49:
[...]
Ah jij bent degene die Doetinchem/Arnhem heeft ingevuld? (Vergeten de Tweakers gebruikersnaam te vragen) Dat is een van de weinige regio's waar een paar Tweakers bij elkaar zitten en hebben aangemeld voor de tocht.
Met betrekking tot communicatie in (grotere) groepen, hoe doen jullie dat? Ik heb namelijk (nog) geen com-set of iets dergelijks voor op de motor. Anders moet iedereen het volgende maar ff leren

[ Voor 12% gewijzigd door NL-RaVeR op 25-05-2018 00:32 ]
Het groepje waar ik wel eens mee rijd doet vrij weinig aan dat soort gebaren.. Hooguit vuist omhoog voor stoppen of gevaar. Rest is gewoon Follow the leader
Ik hou hem even in de gaten. De laatste keer dat ik mee ben geweest met een GoT tocht is al meer dan 10 jaar geleden (in 2007 deed ik de organisatie). Ik weet alleen nog niet of ik de 15e kan met werk.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Of naar de grond wijzen als er wat ligt, en verder als moeten pissen, tanken, of drinken komen wij ook niet.darkkingll schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:36:
Het groepje waar ik wel eens mee rijd doet vrij weinig aan dat soort gebaren.. Hooguit vuist omhoog voor stoppen of gevaar. Rest is gewoon Follow the leader
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Over 1,5maand is het pas zo ver, maar misschien handig om alvast te kijken voor de groepjes uit de windrichtingen? En is er al een centraal punt gevonden hiervoor?
In ieder geval, kom je uit het zuiden van het land (Zeeland, Noord-brabant etc) en lijkt het je tof om gezamenlijk naar het verzamelpunt te rijden? misschien handig om dan hiervoor een whatsapp groep op te zetten, is makkelijker overleggen en een route te maken. Stuur hiervoor dan je telefoonnr naar mij via een DM en ik zal een whatsapp groep aanmaken
In ieder geval, kom je uit het zuiden van het land (Zeeland, Noord-brabant etc) en lijkt het je tof om gezamenlijk naar het verzamelpunt te rijden? misschien handig om dan hiervoor een whatsapp groep op te zetten, is makkelijker overleggen en een route te maken. Stuur hiervoor dan je telefoonnr naar mij via een DM en ik zal een whatsapp groep aanmaken
Ik denk dat het sowieso handig is om een whatsapp groep te hebben met alle deelnemers. Zoveel zijn het er volgens mij niet?
Ik wacht nog een paar dagen en dan zal ik de whatsapp groep aanmaken. Het is makkelijker voor mij ik heb de telefoonnrs namelijk al.Leviathius schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:05:
Over 1,5maand is het pas zo ver, maar misschien handig om alvast te kijken voor de groepjes uit de windrichtingen? En is er al een centraal punt gevonden hiervoor?
Voor de pre-toertjes zal ik de mensen die bij elkaar horen dan nog individueel benaderen. Het zijn er overigens niet veel, zover ik zie 1 groepje vanuit Amsterdam, Nijmegen, Rotterdam en Groningen. Veel mensen die in omgeving Utrecht wonen trouwens. Noord-Brabant is ondervertegenwoordigd (2 personen).
Op het gemak hé, we hebben nog 1,5 maand
Het zijn er 16 in totaal.NL-RaVeR schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:13:
Ik denk dat het sowieso handig is om een whatsapp groep te hebben met alle deelnemers. Zoveel zijn het er volgens mij niet?
[ Voor 20% gewijzigd door Xepos op 01-06-2018 11:28 ]
Oooooooooh, ik dacht wat meer dan dat. Dan is 1 groep waarschijnlijk voldoende inderdaad
17Xepos schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:23:toon volledige bericht
[...]
Ik wacht nog een paar dagen en dan zal ik de whatsapp groep aanmaken. Het is makkelijker voor mij ik heb de telefoonnrs namelijk al.
Voor de pre-toertjes zal ik de mensen die bij elkaar horen dan nog individueel benaderen. Het zijn er overigens niet veel, zover ik zie 1 groepje vanuit Amsterdam, Nijmegen, Rotterdam en Groningen. Veel mensen die in omgeving Utrecht wonen trouwens. Noord-Brabant is ondervertegenwoordigd (2 personen).
Op het gemak hé, we hebben nog 1,5 maand
[...]
Het zijn er 16 in totaal.
Moet mij nog aanmelden, maar moet nog even iets regelen voor ik zeker weet dat ik kan.
Awesome
Als ik men motor op tijd kan laten keuren (WOK) dan haak ik ook aan, maar tot die tijd.. ):
Ik heb mijn bewijs gehaald, nieuwe pasje komt ook zsm binnen.
Als ik op tijd een motor heb na de vakantie dan ben ik zeker weten van de partij. Moet dan wel even snel alles bijlezen hoe en wat het nu zit.
Kom zelf dan vanuit omgeving Hoorn.
Als ik op tijd een motor heb na de vakantie dan ben ik zeker weten van de partij. Moet dan wel even snel alles bijlezen hoe en wat het nu zit.
Kom zelf dan vanuit omgeving Hoorn.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
De groepsapp is aangemaakt. Zit je nog niet in de groep stuur mij even een DM dan krijg je van mij een link om erbij te komen!
@HenkEisDS Heb je al een route in gedachten?
Zo, motor is ook binnen.
De 15e komt mij aardig uit, eerste weekend van mijn propvolle zomervakantie. Als alles uitkomt wil ik zeker mee.
@Xepos Kun je mij de link naar app sturen? Handig om een en ander te kunnen volgen.
De 15e komt mij aardig uit, eerste weekend van mijn propvolle zomervakantie. Als alles uitkomt wil ik zeker mee.
@Xepos Kun je mij de link naar app sturen? Handig om een en ander te kunnen volgen.
Verstuurd. Check je DM.sypie schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:46:
Zo, motor is ook binnen.
Xepos, kun je mij de link ook sturen?
Awesome
Deze lijkt mij erg mooi en niet al te lang.Xepos schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:29:
De groepsapp is aangemaakt. Zit je nog niet in de groep stuur mij even een DM dan krijg je van mij een link om erbij te komen!
https://www.routeyou.com/.../utrechtse-kastelen-route
Utrechtse Heuvelrug lijkt me ook prettig rijden:
https://www.routeyou.com/...utrechtse-heuvelrug-route
De route langs de Vecht is denk ik te smal om lekker met een groep te kunnen rijden. Wel heel mooi, maar teveel onoverzichtelijke bochten. Denk dat dit vragen om problemen is.
Beide routes zien er wmb prima uit! Dit zal mijn eerste georganiseerde rit zijn, ik ben benieuwd of het bevalt
Die onderste krijgt wel slechte reviews, kan me ook voorstellen dat het een ontzettend drukke route is op een zonnige weekenddag.HenkEisDS schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:36:
[...]
Deze lijkt mij erg mooi en niet al te lang.
https://www.routeyou.com/.../utrechtse-kastelen-route
Utrechtse Heuvelrug lijkt me ook prettig rijden:
https://www.routeyou.com/...utrechtse-heuvelrug-route
De route langs de Vecht is denk ik te smal om lekker met een groep te kunnen rijden. Wel heel mooi, maar teveel onoverzichtelijke bochten. Denk dat dit vragen om problemen is.
Kom zelf uit die regio (iets ten Oosten van Utrecht) en heb een hoop routes gereden die ergens tussen Utrecht en Veenendaal beginnen en eindigen. Zal wel ff een keer kijken in m'n bookmarks/Tyre/mapje met ITN&GPX bestandjes of er nog wat moois bij zit.
Hoe lang, rekening houdend met relatief grote groep en dus lager tempo, mikken we op?
Gok op 1,5 - 2 uur effectief rijden. Maar dat de rit wel wat langer gaat duren door regelmatig pauzes op merkwaardige plekken. Zoals eerder voorgesteld in het topic: ijsjes bij een ijssalon en ook voor plaspauzes en dergelijke.Het Vosje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:23:
[...]
Die onderste krijgt wel slechte reviews, kan me ook voorstellen dat het een ontzettend drukke route is op een zonnige weekenddag.
Kom zelf uit die regio (iets ten Oosten van Utrecht) en heb een hoop routes gereden die ergens tussen Utrecht en Veenendaal beginnen en eindigen. Zal wel ff een keer kijken in m'n bookmarks/Tyre/mapje met ITN&GPX bestandjes of er nog wat moois bij zit.
Hoe lang, rekening houdend met relatief grote groep en dus lager tempo, mikken we op?
die bovenste route lijkt mij het leukst. Ik rij vanuit amersfoort, mochten mensen willen aanhaken voor een kleine pre-tour
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Er zijn voldoende rijders uit Amersfoort en omgeving. Ik zal dit weekend wel een lijstje doorsturen via de app zodat de groepjes elkaar kunnen bereiken.Furbz4300 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:38:
die bovenste route lijkt mij het leukst. Ik rij vanuit amersfoort, mochten mensen willen aanhaken voor een kleine pre-tour
Gebookmarked, ga dit topic in de gaten houden. Zou mijn eerste groepsrit zijn
Moet nog even kijken of ik 15 juli kan.
Ik weet overigens niet of er al een verzamelplek is voor de 'hoofdrit' in Utrecht, maar hier is een mooi groot parkeerterrein:
https://goo.gl/maps/DhMENtmVhZE2
Zit je zo op de ring en kun je alle kanten op. Heb daar tevens mijn voertuigbeheersing geoefend
Ik weet overigens niet of er al een verzamelplek is voor de 'hoofdrit' in Utrecht, maar hier is een mooi groot parkeerterrein:
Zit je zo op de ring en kun je alle kanten op. Heb daar tevens mijn voertuigbeheersing geoefend
AC de Meern is ook een optie. Naast de A12 en Starbucks + Burger King op het terrein.IceBlackz schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:04:
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Ik zat te denken aan de beren restaurant in Houten. Vlakbij de kastelenroute (nog te bepalen), voldoende parkeergelegenheid en lekker eten. Bereikbaar is wel iets minder dan een wegrestaurant maar we kunnen wellicht iets regelen qua prijs omdat we met een relatief grote groep komen.
https://www.google.com/ma...c918a1a9ae704!1m0!1m0!3e0
Ik had hem al op de app gezet, maar dit is natuurlijk handiger. Wel een beetje aan de korte kant denk ik, die 1.22u van google is echt maximaal. Op de motor ben je met een klein uurtje ook wel klaar.
Als je nog een leuk weggetje meepakt op de veluwe ziet het er zo uit:
https://www.google.com/ma...xa2387deaf9a12c5b!1m0!3e0
Edit: gister even gereden, bovenstaande zit een zandpad en een oncomfortabel hobbelige weg in... dit is dan beter: https://www.google.com/ma...xa2387deaf9a12c5b!1m0!3e0
Verder zijn dit voornamelijk 60-wegen met erg veel bochtjes die niet allemaal even overzichtelijk zijn (veel bos)... dus niet heel erg geschikt voor de echte hardrijders. Zeker als je er voor het eerst rijd moet je misschien te voorzichtig zijn om echt lekker door te kunnen rijden? Aan de andere kan zal het tempo vanwege het groepsrijden misschien uit zichzelf wel laag genoeg komen te liggen. Hoe dan ook niet echt een route om gekke dingen te gaan doen, wel een om het koppie er goed bij te houden.
En dit is allemaal slechts een suggestie, ikzelf vind alles best en ik rijd bovenstaande vaak genoeg alleen om het hier niet door te hoeven drukken.
Ik had hem al op de app gezet, maar dit is natuurlijk handiger. Wel een beetje aan de korte kant denk ik, die 1.22u van google is echt maximaal. Op de motor ben je met een klein uurtje ook wel klaar.
Als je nog een leuk weggetje meepakt op de veluwe ziet het er zo uit:
https://www.google.com/ma...xa2387deaf9a12c5b!1m0!3e0
Edit: gister even gereden, bovenstaande zit een zandpad en een oncomfortabel hobbelige weg in... dit is dan beter: https://www.google.com/ma...xa2387deaf9a12c5b!1m0!3e0
Verder zijn dit voornamelijk 60-wegen met erg veel bochtjes die niet allemaal even overzichtelijk zijn (veel bos)... dus niet heel erg geschikt voor de echte hardrijders. Zeker als je er voor het eerst rijd moet je misschien te voorzichtig zijn om echt lekker door te kunnen rijden? Aan de andere kan zal het tempo vanwege het groepsrijden misschien uit zichzelf wel laag genoeg komen te liggen. Hoe dan ook niet echt een route om gekke dingen te gaan doen, wel een om het koppie er goed bij te houden.
En dit is allemaal slechts een suggestie, ikzelf vind alles best en ik rijd bovenstaande vaak genoeg alleen om het hier niet door te hoeven drukken.
[ Voor 30% gewijzigd door Clush op 11-06-2018 10:46 ]
... not as I do.
Heb me zojuist ingeschreven. Zag het vanuit het motortopic. Iemand vanuit omgeving Delft?
Is er nu al iets besloten of nog niet? Gaat het überhaupt nog door? Nogal stil hier..
Op WhatsApp wordt er vooral overlegd. Maar er is inderdaad nog flink weinig echt bekend behalve de groepjes voor het naar het verzamelpunt rijden.
Misschien dat er even een polletje aangemaakt moet worden met de verschillende suggesties tot nu toe voor wat betreft de route op het verzamelpunt?
Misschien dat er even een polletje aangemaakt moet worden met de verschillende suggesties tot nu toe voor wat betreft de route op het verzamelpunt?
Misschien een stomme vraag (vind ik zelf niet, maar wellicht anderen wel), maar waarom wordt er op whatsapp overlegd over een Tweakers rit? Dat kan toch prima op het forum, hier in dit topic dat er apart voor is aangemaakt. Sterker nog, een forum is toch juist bedoeld voor het overleggen en/of discussiëren?
Iedereen die er in geïnteresseerd is zit hier, waarom dan die discussie ergens anders houden?
Of zie ik iets over het hoofd?
Iedereen die er in geïnteresseerd is zit hier, waarom dan die discussie ergens anders houden?
Of zie ik iets over het hoofd?
Je bedoelt die WhatsApp groep met (nu) 23 rijders? Nou, daarin is totaal geen overleg mbt de Tweakers motorrit. Maak je geen zorgen.
Lekker!
Wees gerust, ik maak me ook geen zorgen..Napsju schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:38:
[...]
Je bedoelt die WhatsApp groep met (nu) 23 rijders? Nou, daarin is totaal geen overleg mbt de Tweakers motorrit. Maak je geen zorgen.
Het is hier nogal stil en dan meld iemand dat er overlegd wordt in een whatsapp groep, en nu dan weer iemand die het tegenovergestelde beweerd.
Het maakt het er allemaal niet duidelijker op
Conclusie op dit moment; meer dan een datum is er verder nog niets concreets?
[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 25-06-2018 07:28 ]
Correct, net als in de eifel app word er voornamelijk over motoren gechatTankiej schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:26:
[...]
Wees gerust, ik maak me ook geen zorgen..
Het is hier nogal stil en dan meld iemand dat er overlegd wordt in een whatsapp groep, en nu dan weer iemand die het tegenovergestelde beweerd.
Het maakt het er allemaal niet duidelijker op
Awesome
Jawel hoor, de groepjes vanuit de verschillende windrichtingen zijn bekend. Die moeten nu zelfstandig een leuke route maken naar het verzamelpunt ergens in het midden van het land. Maar daar zit inderdaad het volgende ding. We moeten nog een verzamelpunt kiezen en een route daar in de buurt maken/vinden.Tankiej schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:26:
[...]
Ik denk dat dat een mooi klusje is voor een paar mensen van de organisatie? Want om met 23 man iets concreets te willen overleggen in een whatsappgroep/forum is niet echt te doen. Dan is het beter als 2 a 3 man de knopen doorhakken.
Ik heb de dag in mijn agenda geblokt, maar voor mij is deelname afhankelijk van het weer. Als een week van te voren bekend is dat het goed (genoeg) wordt, dan meld ik me ook aan