Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 12:55
2 weken geleden heb ik mijn Kia Proceed 1.4 GT plusline in de kleur blue flame mogen ophalen.
Vorige week zijn de chrome onderdelen gewrapt naar zwart.
Hierbij de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mCZM2fkXjUhF6zLv1CaWIrSZ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uNkhs0LhyLpF3tW2t5ruxG2x/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Griffx op 24-10-2019 16:01 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Griffx Ziet er mooi uit!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 21:59
Wat een geweldige wagen om te zien, zeker in die kleur. Veel plezier er van en veel veilige KMs gewenst :-).

Binnenkort ook eens een proefrit inplannen in de Proceed en Xceed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-06 15:54

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

@Griffx prachtige kleur! En de wrap (zwart) ziet er erg gelikt uit! Hoeveel was je kwijt voor het wrappen?
Veel rij plezier toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
@Griffx dikke bak. Heb de Ceed sw GT Line besteld in dezelfde kleur. Als het goed is over een week of 2 bij mij voor de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 10:54
@Griffx mooie bak! Kan niet wachten tot de mijne er is... Weet alleen niet of ik de wrapping mooier vind staan, denk ik dat in de originele omlijsting mooier vind staan.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57

Quad

Doof

Heeft nu wel veel weg van de Ford Focus zo met 't blauw-zwart combinatie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
renzo4000 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:37:
@Griffx mooie bak! Kan niet wachten tot de mijne er is... Weet alleen niet of ik de wrapping mooier vind staan, denk ik dat in de originele omlijsting mooier vind staan.
Snap ik, dit is puur smaak.
Ik had geen keuze, bij blauw moesten en zouden die chrome details zwart worden, we zijn nog aan het uitzoeken of we de chrome strips bij de mistlampen ook zwart kunnen maken :+

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het ligt dicht bij elkaar, het zwart staat goed bij de blauwe kleur. Heb je nu de my2020?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
renzo4000 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:24:
Het ligt dicht bij elkaar, het zwart staat goed bij de blauwe kleur. Heb je nu de my2020?
Dit is de 2019 met glazen dak :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Die heb je ook voor de 2020 alleen dan als optie (heb ik wel gedaan, voor €795 liet ik dat niet aan mij voorbij gaan) maar dan wel met digitaal instrumentarium en groter infotainment van 10,25".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffx
renzo4000 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:47:
Die heb je ook voor de 2020 alleen dan als optie (heb ik wel gedaan, voor €795 liet ik dat niet aan mij voorbij gaan) maar dan wel met digitaal instrumentarium en groter infotainment van 10,25".
Deze is besteld op de dag dat de inschrijving sloot voor de 2019, ik had geen zin om nog langer te wachten:D
Nog geen moment spijt van gehad.

PC Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Geniale reclame overigens van de Kia Proceed.

[YouTube: 7 years in 7 seconds]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Vreselijk. :X

Maar ik vind alle (auto-) reclames snel walgelijk, trouwens. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 16:29
Pino112 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:20:
Vandaag post gekregen van Allianz, dat mijn data ook 'in de kluis zat', meer mensen met een brief?

....[/URL]
Hier ook een brief, valt hier nog wat te claimen wegens laakbaar handelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Laatst online: 12:25
Wat zijn jullie ervaringen met de Kia Ceed dynamicplusline DCT als je harder dan 100 km/uur gaat rijden? hoor je dit daadwerkelijk goed in de auto aan het lawaai? sommige recensie noemen dit punt namelijk. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:01
H.Spuybroek schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:21:
Wat zijn jullie ervaringen met de Kia Ceed dynamicplusline DCT als je harder dan 100 km/uur gaat rijden? hoor je dit daadwerkelijk goed in de auto aan het lawaai? sommige recensie noemen dit punt namelijk. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
waarom ga je niet proefrijden? Niets is zo persoonlijk als geluid(soverlast). Er vaar het zelf en wat ik zelf belangrijker vind zijn de stoelen en die verschillen ook nog uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Veel (pro)ceeds worden standaard op een te hoge bandenspanning (3 bar of meer) afgeleverd en dat levert een hoop meer banden geluid tov de zeer stille motor. De bandenspanning verlagen naar een normale waarde van 2.5 bar levert veel meer rust op en ook bevorderlijk voor het rijdgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Spuybroek
  • Laatst online: 12:25
renzo4000 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:32:
Veel (pro)ceeds worden standaard op een te hoge bandenspanning (3 bar of meer) afgeleverd en dat levert een hoop meer banden geluid tov de zeer stille motor. De bandenspanning verlagen naar een normale waarde van 2.5 bar levert veel meer rust op en ook bevorderlijk voor het rijdgedrag.
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Ik heb afgelopen zaterdag bij de KIA dealer de xCeed en Proceed bekeken, en ook een proefrit gemaakt in de xceed.

De auto reed lekker en de stoelen zaten ook fijn, maar zoals ik hierboven ook al lees: Er kwam echt veel banden geluid de auto in, en toen reden we pas met een gangetje van ongeveer 100km/h op de snelweg.

Dit vond ik zo'n afknapper dat ik de auto vrij snel weer terug gebracht heb naar de dealer. Aangezien ik per dag ongeveer 170km op de snelweg zit ga ik daar niet vrolijk van worden.

Bij de dealer had men overigens geen idee wat ze met mijn opmerking moesten. "Ja we zijn getraind om te denken in oplossingen maar nu weten wij het eigenlijk ook niet".

Het kan zijn dat de auto inderdaad op een veel te hoge bandenspanning staat, maar ik ga in ieder geval verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:50

Damian

Insane Obtrusion

Een auto laten staan voor de banden die er onder liggen vind ik wel wat ver gaan. Je kan de dealer vast vragen of er een ander merk banden onder kan...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 03-06 22:31
Ik heb de klacht vaker gelezen. Heeft blijkbaar ook met de (te hoge) bandenspanning te maken. Maar zelf heb ik er niet zo'n last van. Sowieso altijd muziek aan dus hoor het toch niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsta86
Naast het bandengeluid zijn er nog wel wat zaken die me niet zo aanstaan, namelijk:

- 15.000km onderhouds interval. Dan sta ik iedere 13-14 weken bij de garage om onderhoud te laten plegen aan de auto.
- Hoewel de digitale cockpit en het grote multimedia scherm wel mooi zijn vind ik persoonlijk de vormgeving van de middenconsole en de rest van het dashboard niet heel erg fraai nu ik het in het echt heb ervaren. Hier zou men nog wel een verbeterslag kunnen maken wat mij betreft.
- Hoewel je met de xceed en proceed een complete auto krijgt zijn ze alsnog wel stevig aan de prijs. En dat vind ik op zich niet erg als de auto maar wel een enthousiast gevoel bij me oproept en dat mis ik toch wel een beetje bij deze auto's.

Als ik dat gevoel wel had gehad had ik me best over het minpunt van de korte onderhoudsinterval heen willen zetten maar nu vind ik de minnen toch zwaarder wegen dan de plussen (met name de mooie looks).

Daarnaast heb je ook geen garantie dat je met andere banden minder lawaai hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Robsta86 op 28-10-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1269562

Beste kia rijders :)

Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken maar we moeten naar beneden met het segment helaas.

Rij nu een Mercedes C180 diesel sedan en met een kleine op komst komt dit eigenlijk wel goed uit qua bijtelling en qua ruimte om op zoek te gaan naar iets anders.

Ik ben uit gekomen naar verschillende proefritten in een ford focus , skoda octavia , seat leon st bij de Kia proceed. Kende dit model totaal niet en was er eigenlijk meteen helemaal weg van dus gisteren proefrit gedaan in de 1.0 maar wat een verschrikkelijke bak is dat. Gelukkig de Xceed kunnen rijden met de 1.4 automaat en die verraste en reed erg goed en was ook vrij rap.

Het budget is tot 35.000 catalogus waarde geworden dus heb 2 offertes laten maken voor de proceed gt-line en ceed SW GT line (scheelt toch al snel 2000 euro in fiscale waarde voor beiden).

Mijn vraag is eigenlijk meer wat zouden jullie doen ? voor de praktische ceed gaan gezien de ruimte veelzijdiger is of de proceed die kleiner aan voelt maar zoveel sportiever er uit ziet en aan voelt ?

Ik baal dat ik net niet de GT Plus line mag rijden omdat ik audio belangrijk vind maar het standaard geluid met spotify aan was ook best goed te doen gelukkig hoe is jullie ervaring hier in ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:33
Ik heb niet zo lang geleden ook voor deze keuze gestaan en voor mij was het na een proefrit vrij makkelijk.

Ik ben namelijk voor de Ceed SW GT-Line gegaan omdat ik met mijn lengte niet helemaal lekker zat in de Proceed en omdat de kofferbak toch wat kleiner was dan die in de Ceed, met een 2de op komst is ruimte toch wel fijn.

PSN: Europhea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Het grootste verschil zit hem in de hoofdruimte voorin; ben je langer dan 1m85 EN je neemt het panoramadak dan kan je in de problemen komen. Neem je geen panoramadak dan is 1m90 ook geen probleem. Qua ruimte voorin en op de achterbank (beenruimte) is er geen verschil met de SW.

Qua kofferruimte verschilt het aantal beschikbare liters niet zoveel 594 liter voor de Proceed vs 625 voor de SW. Echter, door de sterker aflopende daklijn van de Proceed heb je wel minder hoogte tot je beschikking waardoor hoge objecten minder makkelijk mee kunnen. Een kinderwagen gaat heus wel passen in de Proceed maar je hebt gewoon iets minder praktische ruimte.

Tot slot, je gaat te maken krijgen met maxi-cosi's en kinderstoelen. Je hebt op de Proceed een lagere daklijn dus je zult wat meer moeten bukken, maar zoals gezegd de ruimte op de achterbank is gelijk aan de SW.

Wil je de meest bruikbare en praktische ruimte en vind je de looks niet zo belangrijk (subjectief) dan moet je zeker voor een octavia gaan. Maar wil je meer dynamiek qua rijden en qua looks, dan is de Proceed m.i. de beste keuze. De SW in GTline trim ziet er overigens ook best smakelijk uit.

Kortom, gewoon eens gaan vergelijken en wellicht heb je al de kinderwagen gekocht? Dan gewoon meenemen en uittesten. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankjewel voor de reacties , de kinderwagen meenemen had ik nog niet over na gedacht.

Ik ga vanavond toch even naar een andere dealer toe om wat meer te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razenko schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:05:
Ik heb niet zo lang geleden ook voor deze keuze gestaan en voor mij was het na een proefrit vrij makkelijk.

Ik ben namelijk voor de Ceed SW GT-Line gegaan omdat ik met mijn lengte niet helemaal lekker zat in de Proceed en omdat de kofferbak toch wat kleiner was dan die in de Ceed, met een 2de op komst is ruimte toch wel fijn.
Duidelijk dit maakt het iets makkelijker , hoe vind je de standaard audio momenteel in de auto ? Weet dat het subjectief is maar heb nu echt bagger geluid zonder enige bass of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razenko
Anoniem: 1269562 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

Duidelijk dit maakt het iets makkelijker , hoe vind je de standaard audio momenteel in de auto ? Weet dat het subjectief is maar heb nu echt bagger geluid zonder enige bass of iets dergelijks.
Daar heb ik nog geen antwoord op, mijn auto is pas morgen bij de dealer en dan duurt het nog even voordat ik hem in mijn bezit heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Het geluid is "prima" en zal de meeste bestuurders prima kunnen bekoren. De JBL upgrade is iets beter maar voor mij is het geluid niet goed genoeg. Ik mis het dynamisch bereik zowel in het laag als midden en hoog. Ik ga dus (ondanks de JBL upgrade) aanpassingen laten doorvoeren in het audiosysteem door het toevoegen van een goede sub, composet en versterker + dsp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04

Arno

PF5A

De speakers van de GT-Line zijn voldoende bij normaal volume, maar ik heb zo nu en dan het volume op standje burenruzie en dan merk ik een duidelijk verschil met mijn Octavia die ik hiervoor reed. Bepaalde tonen vallen weg en klinken krakend.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wederom bedankt voor de reply's , ik ga vanavond nog even in Tiel kijken bij de kia dealer en ga dan beslissen voor de Ceed of Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 22:45
renzo4000 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:25:
Het grootste verschil zit hem in de hoofdruimte voorin; ben je langer dan 1m85 EN je neemt het panoramadak dan kan je in de problemen komen. Neem je geen panoramadak dan is 1m90 ook geen probleem. Qua ruimte voorin en op de achterbank (beenruimte) is er geen verschil met de SW.
Weet iemand hoe dit zit in een Ceed SW met panoramadak? Bij mij in de omgeving heb ik nog geen dealer gevonden die een Ceed SW met panoramadak heeft staan. In de Ceed SW zonder panoramadak kan ik prima zitten, in de ProCeed met panoramadak eigenlijk niet.

Is dat panoramadak nog iets waar ik rekening mee moet houden bij een overweging tussen de DynamicPlusLine of de GT-Line uitvoering voor de Ceed SW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee, er veranderd niks aan je binnenruimte. Het enige wat kan spelen is of je elektrische stoelen hebt (die zijn een paar cm hoger) in de uitrusting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Anoniem: 1269562 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:11:
Beste kia rijders :)

Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken maar we moeten naar beneden met het segment helaas.

Rij nu een Mercedes C180 diesel sedan en met een kleine op komst komt dit eigenlijk wel goed uit qua bijtelling en qua ruimte om op zoek te gaan naar iets anders.

Ik ben uit gekomen naar verschillende proefritten in een ford focus , skoda octavia , seat leon st bij de Kia proceed. Kende dit model totaal niet en was er eigenlijk meteen helemaal weg van dus gisteren proefrit gedaan in de 1.0 maar wat een verschrikkelijke bak is dat. Gelukkig de Xceed kunnen rijden met de 1.4 automaat en die verraste en reed erg goed en was ook vrij rap.

Het budget is tot 35.000 catalogus waarde geworden dus heb 2 offertes laten maken voor de proceed gt-line en ceed SW GT line (scheelt toch al snel 2000 euro in fiscale waarde voor beiden).

Mijn vraag is eigenlijk meer wat zouden jullie doen ? voor de praktische ceed gaan gezien de ruimte veelzijdiger is of de proceed die kleiner aan voelt maar zoveel sportiever er uit ziet en aan voelt ?

Ik baal dat ik net niet de GT Plus line mag rijden omdat ik audio belangrijk vind maar het standaard geluid met spotify aan was ook best goed te doen gelukkig hoe is jullie ervaring hier in ?
ik heb uiteindelijk voor een proceed 1.4 DCT gt plusline zonder glazen dak gekozen.

over de hoogte:
bij mij was de hoogte ook een probleem (1.85m). als ik kaal was dan kon het net, maar met haar op het hoofd dat in normaal model zit kwam ik continu nét tegen het plafond. 2 redenen hiervoor: 1) demo auto was telkens een gt plusline = elec. stoelen = paar cm hoger op rails, en 2) glazen dak = plafond paar cm lager.
modeljaar 2019 heeft standaard glazen dak in NL, bij my2020 is die optioneel. als je zonder glazen dak bestelt betekent dit trouwens wel dat de dealer áltijd een nieuwe moet bestellen en je dus nooit een voorraadmodel kan kiezen aangezien dealers in NL vooralsnog geen dakloze proceeds als voorraad inkopen.

over de speakers:
de jbl upgrade zit irritant genoeg alleen in de full option versie. dit was voor mij niet de hoofdrede om voor de gt plusline te gaan. ik wilde namelijk per sé dikke velgen en die kosten los €1799 bij kia. dan kun je net zo goed de gt plusline met al die andere extra's erbij nemen. zelf vond ik de jbl upgrade een mooie bonus alhoewel ik lichtelijk teleurgesteld was tijdens de proefrit. je mist duidelijk diepte over het hele spectrum.
over de jbl set in de proceed is overigens een mooi duits forum te vinden: https://www.motor-talk.de...soundsystem-t6594082.html ff via google vertalen. de set wordt grotendeels afgemaakt in de comments.
kort samengevat, het is een matige set voor het geld, maar wel beter dan de standaard speakers, en het verdient zeker niet het label "premium". verder zit er een "sub" achterin. echter is dit een vrij kleine diameter speaker (16cm ofzo?) met een passief membraan ernaast. dit mag de naam subwoofer eigenlijk niet dragen. ( zie hier ook hoe ze de sub open schroeven. je wordt gewoon genept waar je bij staat: YouTube: KIA Ceed GT 2019 mit JBL Premium Sound #KIAxJBLSoundtour Vlog)
is het dan allemaal kut? nee hoor, de audio is bijvoorbeeld wel veel beter dan in mijn huidige volvo v40 uit 2016 met standaard speakers. maar in mijn prive auto had ik altijd een aftermarket compo set en sub + versterker. en dat evenaar je niet snel met OEM audio setjes van auto fabrikanten. uiteindelijk verwacht ik de sub + versterker weer terug te plaatsen in de proceed. mogelijk ook een compo set, al zal dat afhangen van de hoeveelheid aanpassingen die mogelijk nodig zijn (ivm lease).

dan nog de motorisering:
de 1.0 vind ik ook te licht. het kan wel voor een tijdje, maar ik zou er niet 4 jaar mee willen rijden. je kan ook geen automaat kiezen met de 1.0, mocht je dat willen. in de xceed heb je bij de automaat geen flippers op het stuur, bij de proceed wel. dat is ook wel leuk icm de sport modus :). lekker tot de 5500rpm voordat de auto-bak schakelt :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-06-2021
Ik rij nu zo al 3 mnd in mijn proceed gt plus lijn.
Opzich rijd het goed, heb alleen problemen met schakelen.
Wanneer ik schakel naar 1, 3 of reverse, schakelt het niet echt lekker.
Vooral naar zijn 3 hapert het.
Soms valt het niet goed ‘erin’ en moet ik wat wiebelen zodat het goed erin valt, of terug schakelen en het opnieuw proberen.
Van de 10x wil het 3x niet meteen goed gaan,
Ben langs de dealer geweest, die hebben er een test rit mee gemaakt en zeggen ‘ het is inderdaad iets stroever’. Hebben er wat olie begevult (zeggen ze) en vinden dat het beter schakelt.
Echter zelf vind ik van niet en merk geen verbetering.
Moet wel zeggen dat het in het begin wat erger was en dat het in de loop van die 3 maanden is afgenomen. In het begin was het regelmatig ( van de 10x schakelen gebeurde het ong 6x). Nu dus zeker minder maar nog teveel denk ik.
Ik had ooit een Kia(venga 2016) en kan me niet herinneren dat ik ooit schakel problemen heb gehad. Volgens de dealer schakelt Kia gewoon wat stroever.
Heeft iemand ervaring met het inlopen van een schakelbak in de Kia proceed?
Wil niet gaan zitten klagen is een mooie auto en rijd goed, alleen het schakelen.
Heb verschillende auto’s gehad en de 1 schakelt wat fijner als de andere, dat vind ik ook niet erg, maar het blijven haken tijdens schakelen is vrij irritant, kan me niet voorstellen dat het normaal is of dat het moet inlopen. Heb er nu trouwens na 3 maanden 11000 km op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat zou toch niet mogen lijkt me. Ik heb zelf met een 1.4 handbak gereden in de proceed en is het mij niet opgevallen. Ik zou eens met een andere auto met dezelfde configuratie (motor en transmissie) gaan rijden bij de dealer. Als blijkt dat het dan wel lekker schakelt dan heb je een extra onderbouwt verhaal naar je dealer toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Mellax schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:24:
Ik rij nu zo al 3 mnd in mijn proceed gt plus lijn.
Opzich rijd het goed, heb alleen problemen met schakelen.
Wanneer ik schakel naar 1, 3 of reverse, schakelt het niet echt lekker.
Vooral naar zijn 3 hapert het.
Soms valt het niet goed ‘erin’ en moet ik wat wiebelen zodat het goed erin valt, of terug schakelen en het opnieuw proberen.
Van de 10x wil het 3x niet meteen goed gaan,
Ben langs de dealer geweest, die hebben er een test rit mee gemaakt en zeggen ‘ het is inderdaad iets stroever’. Hebben er wat olie begevult (zeggen ze) en vinden dat het beter schakelt.
Echter zelf vind ik van niet en merk geen verbetering.
Moet wel zeggen dat het in het begin wat erger was en dat het in de loop van die 3 maanden is afgenomen. In het begin was het regelmatig ( van de 10x schakelen gebeurde het ong 6x). Nu dus zeker minder maar nog teveel denk ik.
Ik had ooit een Kia(venga 2016) en kan me niet herinneren dat ik ooit schakel problemen heb gehad. Volgens de dealer schakelt Kia gewoon wat stroever.
Heeft iemand ervaring met het inlopen van een schakelbak in de Kia proceed?
Wil niet gaan zitten klagen is een mooie auto en rijd goed, alleen het schakelen.
Heb verschillende auto’s gehad en de 1 schakelt wat fijner als de andere, dat vind ik ook niet erg, maar het blijven haken tijdens schakelen is vrij irritant, kan me niet voorstellen dat het normaal is of dat het moet inlopen. Heb er nu trouwens na 3 maanden 11000 km op staan
Lijkt mij ook niet de bedoeling, zeker niet met een auto van 3 maanden oud.

Ik heb voor een kortere tijd in een Renault Clio (short lease) gereden waarvan ik geregeld de auto niet in zijn achteruit kon krijgen. Waarbij ik vervolgens de auto even een stukje achteruit of vooruit moest laten zakken. Waardoor het vervolgens wel ging. Heb vervolgens contact gehad met de garage waar ik onderhoud deed en die gaf aan dat het mogelijk iets te maken had met een lager in de versnellingsbak en dus te maken kan hebben met slijtage. Wat ik echter bijzonder vind is dat deze Clio al redelijk wat kilometers achter de rug had vergeleken met jouw Kia.

Ik zou net als @renzo4000 terug gaan naar de dealer en het nader laten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
Dank voor jullie reacties,

De dealer was niet echt begripvol en blijven volhouden dat ik het moet aankijken en dat het moet los lopen.
Begrijp wel want in de garantie de versnellingsbak openen staat geen enkele garage op te springen.
Ik heb gezegd dat ik het aankijk tot de eerst beurt en als het tussen tijds erger wordt zal ik wel via de lease gaan dringen dat ze het bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Hmm dit zou mij toch niet lekker zitten, zeker niet als ik de indruk krijg dat ik niet serieus genomen wordt door mijn dealer. Een schakelbak kan best wat stugger zijn de eerste kilometers maar na 1000km zou dit echt soepel moeten gaan. Ik heb er ook nergens over gelezen en zeker niet wat jij beschrijft.

Overigens komen dit soort garantiegevallen niet op conto van de lokale dealer maar via Kia Nederland dus kost hun niks en wordt doorbelast.

Zit er niet een andere Kia dealer bij je in de buurt? Ik zou het zeker niet afwachten tot de eerste service beurt, die is bij 15.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Mellax schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:22:
Dank voor jullie reacties,

De dealer was niet echt begripvol en blijven volhouden dat ik het moet aankijken en dat het moet los lopen.
Begrijp wel want in de garantie de versnellingsbak openen staat geen enkele garage op te springen.
Ik heb gezegd dat ik het aankijk tot de eerst beurt en als het tussen tijds erger wordt zal ik wel via de lease gaan dringen dat ze het bekijken.
Ik zou direct naar de leasemaatschappij een bericht sturen en er op aan dringen dat de auto echt niet functioneert zoals een normale auto dient te functioneren.

De leasemaatschappij wilt echt geen auto hebben rijden (die na de KMs die jouw ProCeed gereden heeft) met een kapotte versnellingsbak. Mijn Short Lease Renault Clio is uit eindelijk ook in de verkoop gegaan.

En zoals @renzo4000 zegt, een second opinion bij een andere dealer kan geen kwaad. Al zou ik wel aanraden het spoedig bij je leasemaatschappij aan kaarten, mocht je versnellingsbak het begeven heb je er in ieder geval alles aan gedaan om dit te voorkomen.

Succes in ieder geval, ik ben benieuwd hoe het opgelost gaat worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mellax
Dankje wel allemaal,
Nee is echt geen andere Kia dealer in de buurt, maar zal 1 van deze dagen wel even een andere dealer binnen rijden en vragen wat hun ervan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
weet iemand toevallig wat de wachttijd na bestellen is totdat de fabriek daadwerkelijk de auto in productie neemt? gaat om een proceed.

de leasemaatschappij heeft de bestelling intern op 22-10 geplaatst, de status is vooralsnog "in afwachting productie", wat ik vrij interpreteer als "we moeten nog beginnen met bouwen". of heb ik dat mis....

levertijd is nu +-2 maart, wat 19 weken lang is. vind ik best lang voor een auto die op het vaste land van europa wordt gemaakt en waarvan de vraag ernaar niet gigantisch hoog is zoals dat wel bij VAG autos het geval is.

ik vrees dat ik een beetje ongeduldig ben *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heb je toevallig Aral als leasemaatschappij? Bij staat hetzelfde sinds begin augustus, echter de dealer is degene die weet hoe het echt ervoor staat. Maar zoals gezegd is de gemiddelde levertijd 3 a 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
renzo4000 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:11:
Heb je toevallig Aral als leasemaatschappij? Bij staat hetzelfde sinds begin augustus, echter de dealer is degene die weet hoe het echt ervoor staat. Maar zoals gezegd is de gemiddelde levertijd 3 a 4 maanden.
Ik heb arval ja (neem aan dat je die bedoelt tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jup Arval, stomme autocorrect ;)

Zojuist gehoord dat levering niet meer gaat lukken voor 15 november en schuift dus door naar 15 januari :( ...balen maar het is niet anders. Wachten we nog ff iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Jeetje, dat ze na 15 nov niet meer leveren snap ik. Maar dan kun je toch 1 januari terecht zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voor de liefhebbers: op autoweek staat sinds vandaag een kort filmpje met een review van de Xceed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 14:27
Na 4 maanden wachten, daar is ie dan: de Kia Ceed Dymamic Plus Line met de 1.0 T-GDI motor. En gelukkig het MY2020 variant ;) (zie interieur ;)).

Zeer blij mee, maar heb hem dan ook nog maar een halve dag :). Heb niet echt een referentie kader behalve mijn Micra als voorloop auto, maar dit is zeker weten een stap vooruit t.o.v. de Micra, voor mij dan.

(Thumbnails, kan op geklikt worden O-) )
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jHd1IVDm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3qNHF3Qm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FyWnxUgm.jpg

Mijn ervaringen voor de 6 uur dat ik hem nu in bezit heb (incl een rit van anderhalf uur door de spits):

Petje af voor het design team overigens. Van alle C segmenters in deze prijs klasse vind ik persoonlijk dit een van de mooiste. Was een beetje bang voor de fabriekskleur wit, maar in combinatie met het chroom en het zwart is dit echt geen verkeerde combinatie.

Motortje is prima voor huis tuin en keuken gebruik. Merkt wel natuurlijk dat ie een zware koets moet voortrekken maar vooral in de lagere versnelling trekt ie prima weg. Hoger op heeft ie het zwaarder zover ik dat in de spits kon testen maar ik ben dan ook geen snelheidsduivel }) .

Ik durf het overigens niet te zeggen... maar kan het zijn dat het motergeluid nep is? Als ik de pedaal toch even flink intrap komt er toch best een aardig gebrul uit een 1000 cc 3 cilindertje... moet je van houden. Vind het persoonlijk wel geinig. Mocht je toch willen dat ie z'n smoel houd dan kan hij (vergeleken met mijn Micra (peren en appels, iemand?)) fluister stil zijn, waarbij je meer het geluid van de wind en de weg hoort dan de motor. (Rond de 2k toeren, bij vaste snelheid).

Infotainment systeem is uitgebreid, maar gezien ik vooral uitkeek naar eindelijk de mogelijkheid te hebben voor android auto, zal ik mezelf hier niet veel in bevinden. Zitten wel leuke grapjes in zoals UVO. Persoonlijk zal ik het niet snel gebruiken, maar wie weet ga ik er een keer mee spelen.

Audio dan, de dynamic plus line heeft niet de JBL editie, maar ik vind het standaard systeem prima. Voorheen in de Micra de bose editie gehad, dat klonk wel wat meer gedefinieerd vooral in het laag en hoog, maar het ratelend plastic zat dat toch een beetje in de weg. Dan heb ik toch liever "iets" minder audio kwaliteit met gewoon GEEN ratelend plastic. Je hebt wel een punt waarbij het volume iets te hoog wordt en hij een beetje de weg kwijt raakt (pun definitely intended). Maar als je dat punt bereikt kun je naar een ritje meteen de dichtstbijzijnde hans anders intikken, om een gehoorgestel op maat te laten af te stellen. (Beetje overdreven natuurlijk maar ook hier weer, persoonlijk vind ik het volume van het geluid, prima in orde.)

Verder... wie weet. Vragen.. altijd! Antwoord? Misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Ben nu 3000 kilometer onderweg met de Proceed, ik rij 1 op 13, verder een heerlijke auto om mee te rijden, ik krijg veel complimenten onderweg voor het uiterlijk en de kleur.
Ik heb wel 4 punten waarvoor ik volgende week naar de dealer moet:

1) Vocht in rechter achterlicht.
2) Rammelende kofferbak. vermoedelijke de afstelling van de kofferklep.
3) Auto hold welke niet auto is, maar je steeds moet activeren.
4) Lane assist, welke bij ons in de regio niet te gebruiken is vanwege valse fietspaden.
Het is geen tof gevoel om tegen je auto te vechten om toch half over een fietspad te mogen rijden.

Op deze 4 punten na zeer tevreden.

Het rij/rol geluid waar anderen over 'klagen' heb ik geen last van, terwijl de auto toch op 18" staat.

Qua audio, het geluid van Spotify over bluetooth kan beter, zodra ik de telefoon aansluit via Android Auto veranderd het geluid compleet, het lijkt bijna of er een versterker wordt geactiveerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Griffx op 05-11-2019 12:59 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Auto hold vind ik met mijn gewone Ceed ook vervelend, bijna aan de eerste beurt, dus dan maar even bij de dealer informeren :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

nokiaan958GB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:33:
Voor de liefhebbers: op autoweek staat sinds vandaag een kort filmpje met een review van de Xceed.
Bedoel je de Autoweek dubbel test tussen de Kia X-Ceed en de Ford Focus Active? Was inderdaad een nette review.

Voor degene die hem nog niet gezien hadden:
RareAMV schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:08:
Na 4 maanden wachten, daar is ie dan: de Kia Ceed Dymamic Plus Line met de 1.0 T-GDI motor. En gelukkig het MY2020 variant ;) (zie interieur ;)).

Zeer blij mee, maar heb hem dan ook nog maar een halve dag :). Heb niet echt een referentie kader behalve mijn Micra als voorloop auto, maar dit is zeker weten een stap vooruit t.o.v. de Micra, voor mij dan.
Prachtige wagen om te zien. Veel veilige kilometers en rijplezier toegewenst! d:)b
Griffx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:19:
Ben nu 3000 kilometer onderweg met de Proceed, ik rij 1 op 13, verder een heerlijke auto om mee te rijden, ik krijg veel complimenten onderweg voor het uiterlijk en de kleur.
Ik heb wel 4 punten waarvoor ik volgende week naar de dealer moet:

4) Lane assist, welke bij ons in de regio niet te gebruiken is vanwege valse fietspaden.
Het is geen tof gevoel om tegen je auto te vechten om toch half over een fietspad te mogen rijden.

Op deze 4 punten na zeer tevreden.

Het rij/rol geluid waar anderen over 'klagen' heb ik geen last van, terwijl de auto toch op 18" staat.

Qua audio, het geluid van Spotify over bluetooth kan beter, zodra ik de telefoon aansluit via Android Auto veranderd het geluid compleet, het lijkt bijna of er een versterker wordt geactiveerd.
2. Op kiaclub.nl lees je ook wat verhalen over een rammel geluid uit de kofferbak. Je zou wellicht kunnen kijken of je hier ook last van hebt. In dit topic staan wat oplossingen, zie: 1 | 2

4. Lane assist kan je helaas niet permanent (laten) uitschakelen, voor zover ik weet. Maar mocht je iets van de dealer horen dan ben ik erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Nemean schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:24:
[...]

2. Op kiaclub.nl lees je ook wat verhalen over een rammel geluid uit de kofferbak. Je zou wellicht kunnen kijken of je hier ook last van hebt. In dit topic staan wat oplossingen, zie: 1 | 2

4. Lane assist kan je helaas niet permanent (laten) uitschakelen, voor zover ik weet. Maar mocht je iets van de dealer horen dan ben ik erg benieuwd.
Klopt, ik zit zelf ook op de kiaclub, en hoorde daar dat iemand het had laten aanpassen door de kofferbak opnieuw te stellen, de dealer kwam hier ook gelijk mee.

Wat betreft de Lane assist, de werkplaatsmonteur begreep mij volledig maar verwacht inderdaad niet dat hij het mag uitzetten.

Puntje wat ik nog aangepast wil zien is de cruisecontrol, laat die lekker aanstaan ipv steeds uit na een herstart |:(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Bij VAG auto's kan je zelf heel veel aanpassen d.m.v. zo'n OBDII dongel. Zou dat bij KIA ook niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Griffx schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:08:
[...]
Wat betreft de Lane assist, de werkplaatsmonteur begreep mij volledig maar verwacht inderdaad niet dat hij het mag uitzetten.
Dan is het wachten tot iemand het voor elkaar krijgt. Ik vond het tijdens mijn proefrit ook hinderlijk. Zoals @Damian ook beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:25
Volgens mij wordt de (veiligheids)goedkeuring van een auto o.a. gebaseerd op de actieve veiligheidssystemen waar een auto over beschikt. Ga je zo'n systeem dus standaard uitschakelen, pas je ook de theoretische veiligheid aan.

Ik denk dat zoiets er achter zit. Niet dat ik fan ben van die systemen, wat mij betreft staat ie ook standaard uit. Ik ben dus wel benieuwd of je dealer nog wat weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Is het niet zo dat je het LKAS/LDWS snel met een knop links van het stuur kan in- en uitschakelen? Op zich is dat nog te overzien toch?

Stukje van de Niro maar zal hetzelfde zijn vermoed ik? Ik kan het niet testen want ik moet nog even geduld hebben met mijn proceed voordat hij er is.

http://www.kniro.net/lkas_operation-470.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Klopt, maar dat moet je wel na elke keer starten weer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb maar een rubber pad op die knop en op die van het start-stopsysteem geplakt, zodat ik ze makkelijk blind kan vinden. :)

Inmiddels is het bijna automatisme: Starten, LKAS uit, Start-Stop uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 07-11-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Zucht.. de soap is blijkbaar begonnen..

Mijn Kia Ceed SW zou in eerste instantie op 30 oktober worden geleverd en ik zit nog steeds te wachten, dit komt omdat de vervoerder onderbezetting heeft en de auto staat dus nog in de haven..

Normaal gesproken geen probleem maar ik heb binnenkort een vakantie staan in Duitsland waar ik dus graag met winterbanden naar toe wil gaan, maar omdat mijn huidige winterbanden afgekeurd zijn en de lease maatschappij geen nieuwe wil regelen rij ik dus tot ik mijn nieuwe auto heb met zomerbanden, de vraag is maar of alles op tijd geregeld kan worden of dat ik mijn vakantie moet gaan wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je vakantie wijzigen ivm geen winterbanden of niet op tijd geleverd krijgen van je auto? Wow ... rigoureus als je het mij vraagt. Lijkt me dat je dit gewoon even met je leasemaatschappij moet afstemmen dat je desnoods vervangend vervoer krijgt (waar wel winterbanden onder liggen).

Ik weet niet hoeveel collega's jij hebt met een lease auto, misschien dat er een collega met je kan ruilen tijdens je vakantie? Gebeurd bij ons ook regelmatig als iemand bijvoorbeeld een station nodig heeft oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lauranvh
Mijn Kia wordt maandag geleverd. Ben ontzettend benieuwd *O* . Heb een Ceed SW GT-Line besteld in Blue Flame.
Zal wat foto's maken en posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Razenko schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:40:
Zucht.. de soap is blijkbaar begonnen..

Mijn Kia Ceed SW zou in eerste instantie op 30 oktober worden geleverd en ik zit nog steeds te wachten, dit komt omdat de vervoerder onderbezetting heeft en de auto staat dus nog in de haven..

Normaal gesproken geen probleem maar ik heb binnenkort een vakantie staan in Duitsland waar ik dus graag met winterbanden naar toe wil gaan, maar omdat mijn huidige winterbanden afgekeurd zijn en de lease maatschappij geen nieuwe wil regelen rij ik dus tot ik mijn nieuwe auto heb met zomerbanden, de vraag is maar of alles op tijd geregeld kan worden of dat ik mijn vakantie moet gaan wijzigen..
Heb je dit ook al bij je werkgever aangegeven? Lijkt mij nog al een risico die de werkgever hoogst waarschijnlijk niet wilt aangaan. Desnoods kun je aan je werkgever vragen of ze wellicht een shortlease uit hetzelfde segment kunnen regelen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier18
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 11:36
Ik heb zowel via bluetooth en android auto spotify gebruikt en ben niet tevreden van de hoge klanken (te schel) en het ontbreken van de bass.

Gisteren heb ik uit nieuwsgierigheid een iPod video 5th gen aangesloten via aux en het verschil is dag en nacht.

Ik overweeg sterk om enkel nog via aux te luisteren.

Heb jij een gelijkaardige ervaring met aux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Nemean schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:58:
[...]

Heb je dit ook al bij je werkgever aangegeven? Lijkt mij nog al een risico die de werkgever hoogst waarschijnlijk niet wilt aangaan. Desnoods kun je aan je werkgever vragen of ze wellicht een shortlease uit hetzelfde segment kunnen regelen voor je?
Het is een beetje een lastige situatie, want de auto kan er ook zomaar morgen zijn. Dan is het een kwestie van kenteken aanvragen, trekhaak eronder, klaarmaken en ik kan hem ophalen.

De auto staat op dit moment nog in de haven en het is wachten tot Koopman een chauffeur kan regelen die de auto naar de dealer brengt.

Betreffende de vakantie, die kan ik vrij makkelijk aanpassen. Hebben een huisje via kennissen geregeld die wij makkelijk kunnen annuleren en ik kan mijn verlof dagen ook heel makkelijk opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Razenko schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:50:
[...]

Het is een beetje een lastige situatie, want de auto kan er ook zomaar morgen zijn. Dan is het een kwestie van kenteken aanvragen, trekhaak eronder, klaarmaken en ik kan hem ophalen.

De auto staat op dit moment nog in de haven en het is wachten tot Koopman een chauffeur kan regelen die de auto naar de dealer brengt.

Betreffende de vakantie, die kan ik vrij makkelijk aanpassen. Hebben een huisje via kennissen geregeld die wij makkelijk kunnen annuleren en ik kan mijn verlof dagen ook heel makkelijk opschuiven.
November blijft een lastige maand qua auto's op kenteken te plaatsen. Elektrische auto's doen ze vaak nog wel in verband met de bijtelling dacht ik hier en daar te horen. Maar ik duim in ieder geval even met/voor je mee. d:)b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

lauranvh schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:13:
Mijn Kia wordt maandag geleverd. Ben ontzettend benieuwd *O* . Heb een Ceed SW GT-Line besteld in Blue Flame.
Zal wat foto's maken en posten
Daar rij ik de MY2019 van en ben erg tevreden. Wel met het 1.4 blok erin.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
Arno schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:22:
[...]
Daar rij ik de MY2019 van en ben erg tevreden. Wel met het 1.4 blok erin.
Ik ga de MY2020 krijgen met 1.4 automaat.
Hoe bevalt de motor? Heb alleen de 1.0 handbak gereden maar was zo gecharmeerd van de auto zelf dat ik hem gewoon blind als automaat heb besteld eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

lauranvh schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:10:
Ik ga de MY2020 krijgen met 1.4 automaat.
Hoe bevalt de motor? Heb alleen de 1.0 handbak gereden maar was zo gecharmeerd van de auto zelf dat ik hem gewoon blind als automaat heb besteld eigenlijk.
Zowel de 1.0 als de 1.4 wordt pas echt "wakker" als het blok op temperatuur is, daarna is het een vlotte wagen. Ik rij handgeschakeld en met een goed opgewarmd blok speert die vooruit. Ik heb de 1.4 automaat als demo wagen gereden en de automaat schakelt voor mij rustig en zonder stoten. Zo heel af en toe (zoals gisteren in de files) had ik wellicht de automaat willen rijden, maar ben erg tevreden over deze wagen :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Razenko schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:50:
[...]

Ik dacht dat de Ceed en aanverwanten in Slowakije gemaakt worden? Of op meerdere locaties?

Edit: nevermind, net bij de dealer geweest om te informeren wanneer mijn Proceed binnen komt. Initieel stond dit op eind oktober, dat was al 25-11 geworden en inmiddels staat er 12-12 en begreep ik dat ie ook via de boot komt. Helaas dus pas volgend jaar rijden :/

Edit 2: een beetje speurwerk levert op dat ie dan op deze boot moet staan. Eens kijken hoe de losdatum zicht ontwikkeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Wutroe op 11-11-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Arno schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:33:
[...]
Zowel de 1.0 als de 1.4 wordt pas echt "wakker" als het blok op temperatuur is, daarna is het een vlotte wagen. Ik rij handgeschakeld en met een goed opgewarmd blok speert die vooruit. Ik heb de 1.4 automaat als demo wagen gereden en de automaat schakelt voor mij rustig en zonder stoten. Zo heel af en toe (zoals gisteren in de files) had ik wellicht de automaat willen rijden, maar ben erg tevreden over deze wagen :)
De motor is beveiligd dat wanneer deze niet warm is de turbo druk een stuk lager word gehouden. Eerst ff netjes warm rijden dan kan ie los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Klopt en dat vind ik een prima keuze, alleen als ik 100m vanaf de snelweg vertrek, kom ik amper een vrachtwaggel voorbij 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Wutroe schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:21:
[...]

Ik dacht dat de Ceed en aanverwanten in Slowakije gemaakt worden? Of op meerdere locaties?

Edit: nevermind, net bij de dealer geweest om te informeren wanneer mijn Proceed binnen komt. Initieel stond dit op eind oktober, dat was al 25-11 geworden en inmiddels staat er 12-12 en begreep ik dat ie ook via de boot komt. Helaas dus pas volgend jaar rijden :/

Edit 2: een beetje speurwerk levert op dat ie dan op deze boot moet staan. Eens kijken hoe de losdatum zicht ontwikkeld.
Een behoorlijke vertraging dus in jou geval, van eind oktober naar begin januari. Heeft Kia dan zoveel extra orders gekregen dat ze het nu niet aan kunnen?

Zoals ik heb begrepen van de dealer staat mijn auto inmiddels wel in de haven maar is er niemand die van de haven naar Assen kan rijden om mijn auto af te leveren, mag hopen dat dit nog optijd gebeurd zodat er zonder problemen een kenteken aangevraagd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
De vorige keer was de verklaring dat de productielijnen aangepast zijn voor MY2020 (zal niet een grote aanpassing zijn voor een digitaal cluster en een ander scherm, lijkt mij) en dat de introductie van de Xceed voor vertraging van productie van de bestaande modellen heeft gezorgd. Daar kan ik nog wel inkomen, die introductie is ook echt in dit najaar begonnen.

Frustrerend dat je auto er al staat, maar er geen transporteur te vinden is. Hopelijk halen ze hem snel op!

[ Voor 13% gewijzigd door Wutroe op 11-11-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mijn Proceed is ook al tot 4 x gewijzigd qua leverdatum. De bestelling is gedaan begin augustus, geplande levering begin oktober, eind oktober, begin november en nu 15 november. Het blijft angstvallig stil dus de 15 e gaat het ook niet meer worden en betekent dus automatisch pas in januari (ivm afleverstop bij de leasemaatschappij).

Ik hoop overigens dat er in MY2020 model ook wat kinderziektes zijn verholpen die ik her en der lees. Zoals slecht afgestelde kofferklep, rammeltjes uit de kofferbak, kraakjes in het (panorama)dak, loszittende bestuurderstoel).

[ Voor 25% gewijzigd door renzo4000 op 11-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

renzo4000 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:09:
Mijn Proceed is ook al tot 4 x gewijzigd qua leverdatum. De bestelling is gedaan begin augustus, geplande levering begin oktober, eind oktober, begin november en nu 15 november. Het blijft angstvallig stil dus de 15 e gaat het ook niet meer worden en betekent dus automatisch pas in januari (ivm afleverstop bij de leasemaatschappij).

Ik hoop overigens dat er in MY2020 model ook wat kinderziektes zijn verholpen die ik her en der lees. Zoals slecht afgestelde kofferklep, rammeltjes uit de kofferbak, kraakjes in het (panorama)dak, loszittende bestuurderstoel).
Oh grappig, die loszittende stoel heb ik ook last van. Gaat ie volgende week voor terug. Zitvlak lijkt los te zitten.

Maargoed, rijd er nog 2,5 week in en dan gaat ie alweer weg :D Andere werkgever dus op naar een tussenauto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jammer is het wel van dit soort zaken, je verwacht dat Kia de kwaliteitscontrole beter op orde hebben dan de gemiddelde fabrikant. Aan de andere kant, het betreft (deels) een compleet nieuw model dus in de eerste lichting zitten vaker van dit soort issues die prima met een update verholpen kunnen worden (of uiteraard bij de dealer achteraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx

Rechter achterlicht was lek, is vervangen voor een achterlicht van een andere showroom Proceed.
Kofferbak is verholpen door het afstellen van de electrische kofferbak.
Autohold kan volgens hun in de software niet automatisch aangezet worden.
Lane Assist mag niet automatisch uitgezet worden ivm veiligheidsmaatregel.

Als service heeft de dealer nog gekeken of ze de uitlaat verder konden verbergen onder de auto, en de complimenten van al het werkplaats personeel voor de chrome delete :D

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Voor de mensen met een ceed of proceed: heeft de auto naast keyless entry en keyless start ook keyless lock als je van de auto wegloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
boblelie schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:21:
Voor de mensen met een ceed of proceed: heeft de auto naast keyless entry en keyless start ook keyless lock als je van de auto wegloopt?
Nee, als ik weg loop van de auto dan blijft deze gewoon open.
Ik moet op het knopje drukken bij het bestuurders/passagier deur of de remote controll om hem te openen/sluiten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Dat is dan weer een gemiste kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 03-06 22:31
Maar hij gaat wel automatisch op slot na ongeveer 1 minuut als er niks gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Mirved op 13-11-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Beide opties zijn dus eigenlijk prima. Ok thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mirved schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:16:
Maar hij gaat wel automatisch op slot na ongeveer 1 minuut als er niks gebeurd.
Is dat niet alleen in het geval als jij buiten de auto bent en (perongeluk) op het knopje openen hebt gedrukt en vervolgens niet de deur open doet? In de andere gevallen gaat ie niet vanzelf op slot hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

renzo4000 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:52:
[...]

Is dat niet alleen in het geval als jij buiten de auto bent en (perongeluk) op het knopje openen hebt gedrukt en vervolgens niet de deur open doet? In de andere gevallen gaat ie niet vanzelf op slot hoor ...
Dit dus :P

Auto gaat nooit vanzelf dicht als je wegloopt van de auto zonder hem op slot te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
De Kia niet ... maar mijn vorige Renault Megane wel. Als ik het contact had afgezet, stapte uit de auto en was ik 5 meter uit de buurt dan was het "subtiel" een "piep-piep" en gingen de deur op slot. Daar was ik zo aan gewend dat ik met enige regelmatig mijn huidige octavia met keyless entry niet op slot had staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:57:
De Kia niet ... maar mijn vorige Renault Megane wel. Als ik het contact had afgezet, stapte uit de auto en was ik 5 meter uit de buurt dan was het "subtiel" een "piep-piep" en gingen de deur op slot. Daar was ik zo aan gewend dat ik met enige regelmatig mijn huidige octavia met keyless entry niet op slot had staan :P
Dat gaat voor mij ook wel een gemis worden. Dat zit in mijn huidige Renault Clio ook namelijk, het is wel een gemakkelijk iets.

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met het inbouwen van een dashcam in de Kia ProCeed? En wat zijn jullie ervaringen daarin?

[ Voor 3% gewijzigd door Nemean op 13-11-2019 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Ze hebben bij de Proceed ook een dashcam als accessoire die de dealer dan voor je inbouwt. Deze zal ergens bovenin bij het raam (achter de spiegel) worden geplaatst en kunnen ze de stroom aftappen bij de hemelverlichting en daar de kabel wegwerken. Als je een beetje handig bent kun je dit zelf ook.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:02
Hoe krijg je bij een Ceed SW (2019) het automatische groot licht er af? Als je hem aan zet en hij brandt op groot licht, dan is een keer de hendel naar je toe genoeg om het automatische groot licht te deactiveren. Wanneer het automatische groot licht brandt op dimlicht dan kun je hem niet deactiveren zonder eerst naar vast groot licht te gaan. Doe ik iets verkeerd? :P

De wijzen komen uit het Oosten!

• Arno

Arno

PF5A

Nee, zo werkt dat bij mij ook.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:38:
Ze hebben bij de Proceed ook een dashcam als accessoire die de dealer dan voor je inbouwt. Deze zal ergens bovenin bij het raam (achter de spiegel) worden geplaatst en kunnen ze de stroom aftappen bij de hemelverlichting en daar de kabel wegwerken. Als je een beetje handig bent kun je dit zelf ook.
Goed om te weten! Ik had in mijn Seat Leon ook een dashcam maar deze zat via een USB aangesloten en dat is toch minder praktisch. Wellicht kan ik het bij de Kia dealer laten plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Nemean zie hier de officiële link: https://webshop.kia.nl/ac...rt/0/1192850&modelid=141/

Mocht je een andere willen dan lijkt me dat ook goed bespreekbaar met je dealer en dat ze dit dan ook netjes wegwerken zonder zichtbare kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:24:
@Nemean zie hier de officiële link: https://webshop.kia.nl/ac...rt/0/1192850&modelid=141/

Mocht je een andere willen dan lijkt me dat ook goed bespreekbaar met je dealer en dat ze dit dan ook netjes wegwerken zonder zichtbare kabels.
Top, handige link! d:)b

Zie dat ze voor de Kia Proceed ook nog een Kenwood Dashcam hebben, welke ook voorzien is van GPS. En als ik het bedrag mag geloven is €229 inclusief montage vrij goed te doen. https://webshop.kia.nl/ac...0099DRV830ZW&modelid=141/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Inmiddels zijn wij al weer een week verder en heb ik weer een hele week niets gehoord van de dealer over de stand van zaken, auto lijkt dus nog in de haven te staan..

Afgelopen woensdag wel contact gehad met de lease maatschappij, beste jongeman was er stellig van overtuigd dat het om een Tesla moest gaan aangezien ik het over een haven had.. hij zou mij terug bellen over een eventuele andere set winterbanden, maar zoals de meeste callcenter medewerkers heeft ook hij niets meer van zich laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Nemean schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:28:
[...]

Top, handige link! d:)b

Zie dat ze voor de Kia Proceed ook nog een Kenwood Dashcam hebben, welke ook voorzien is van GPS. En als ik het bedrag mag geloven is €229 inclusief montage vrij goed te doen. https://webshop.kia.nl/ac...0099DRV830ZW&modelid=141/
299 incl btw en montage ;)

maar 1080 op 30fps is wel.. treurig en GEEN gps.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Simply1337 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:06:
[...]

299 incl btw en montage ;)

maar 1080 op 30fps is wel.. treurig en GEEN gps.
De Kenwood die ik linkte wel: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HU77BuR.jpg en als ik de tekst mag geloven 229 inclusief montage. Maarja deze heeft 27fps. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:42
NoepZor schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:28:
Hoe krijg je bij een Ceed SW (2019) het automatische groot licht er af? Als je hem aan zet en hij brandt op groot licht, dan is een keer de hendel naar je toe genoeg om het automatische groot licht te deactiveren. Wanneer het automatische groot licht brandt op dimlicht dan kun je hem niet deactiveren zonder eerst naar vast groot licht te gaan. Doe ik iets verkeerd? :P
Je kan ook de lichtschakelaar even naar een andere stand draaien, automatisch grootlicht werkt namelijk bij mn Niro alleen in combinatie met de lichtschakelaar op auto, in de andere standen heb je alleen manueel grootlicht en wordt automatisch grootlicht uitgeschakeld.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boblelie
Voor de geinteresseerden. Ik heb een update gevraagd voor de levertijd van mijn proceed 1.4 gtplusline dct zonder panodak.
Half oktober besteld, 16 februari verwacht bij dealer, 2 maart verwachte levering via leasemaatschappij.

Poepie lang, maar tis niet anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razenko
Er is dan uiteindelijk toch een einde gekomen aan de soap! Tenminste, dat hoop ik..

Vanochtend het verlossende belletje gehad dat de auto EINDELIJK is afgeleverd, staat nu in de werkplaats om trekhaak en winterbanden te monteren, kenteken is al aangevraagd.

Als alles voorspoedig verloopt mag ik dan zaterdag eindelijk mijn Ceed SW ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
Razenko dat is lekker nieuws! Lekker touren dit weekend dus!
Pagina: 1 ... 8 ... 72 Laatste