Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik heb net geupdate en heb er geen last van.Renegade666 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:50:
[...]
Is ook flauwe kul dat het moet van eu...
Maar als ik deze bijwerk op mijn ceed sw (2020), krijg ik dan die geneuzel ook? anders update ik hem niet namelijk.
Ik heb een My23 Proceed, maar zie de Proceed er niet tussen staan. Vanzelfsprekend is het een Ceed, dus moet ik dan de My22 versie van de Ceed pakken als model?ShadowLabs schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:22:
De nieuwe navigatie update is dan nu eindelijk live gezet voor Europa:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/PXilV8
Veel nieuws voor de CCNC auto’s, weinig voor Gen5W.
(eerste keer dat ik de auto ga updaten haha..)
Of wachten op de OTA update, die zit dacht ik ook in de MY23 versie.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Klopt, ik heb ook een MY23 Proceed en de update is de Ceed PE MY 22.Vanitas1996 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:23:
[...]
Ik heb een My23 Proceed, maar zie de Proceed er niet tussen staan. Vanzelfsprekend is het een Ceed, dus moet ik dan de My22 versie van de Ceed pakken als model?
(eerste keer dat ik de auto ga updaten haha..)
Moet zeggen dat de ingebouwde navigatie wel een stukje soepeler lijkt te draaien na deze update, voorheen was die best laggy
[ Voor 13% gewijzigd door ShadowLabs op 08-08-2024 19:20 ]
Heb je de update geïnstalleerd én worden nu na het starten elke keer de snelheid waarschuwing piepjes weer aangezet door de software, dan hoor ik het graag. Graag inclusief type auto en model year.
Achterliggende gedachte: als bij mijn Sportage MY24 die piepjes ook automatisch aan gaan, dan kan ik nog kiezen of ik de update ga installeren of niet.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Gisteren geïnstalleerd in mijn proceed. Ik heb geen piepjes gekregen als ik te hard rijd.elsinga schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:31:
Ben wel benieuwd bij wie door het gebruiken van deze update uit augustus 2024 de piepjes voor de snelheidswaarschuwing elke keer automatisch aan gaan.
Heb je de update geïnstalleerd én worden nu na het starten elke keer de snelheid waarschuwing piepjes weer aangezet door de software, dan hoor ik het graag. Graag inclusief type auto en model year.
Achterliggende gedachte: als bij mijn Sportage MY24 die piepjes ook automatisch aan gaan, dan kan ik nog kiezen of ik de update ga installeren of niet.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
:strip_exif()/f/image/x7RvfpcUJ6AYtyl63v5Xgmie.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tFNws929Fs14zbQLQDugAk4w.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanitas1996 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:31:
[...]
Gisteren geïnstalleerd in mijn proceed. Ik heb geen piepjes gekregen als ik te hard rijd.
Wat kan je allemaal aanpassen in deze modes?ShadowLabs schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:50:
Heeft iemand al de nieuwe code gevonden voor de engineering mode in deze update? De oude werkt niet meer.
Zitten veel diepere instellingen in en debug instellingen, wat je precies kunt veranderd met elke update. Er heeft een keer de optie ingezeten om de framerate van de navigatie te verhogen (van 20fps naar 60fps) en de mogelijkheid om GPS snelheid ipv teller snelheid te tonen.Dazzie schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:01:
[...]
Wat kan je allemaal aanpassen in deze modes?
ShadowLabs schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:15:
[...]
Zitten veel diepere instellingen in en debug instellingen, wat je precies kunt veranderd met elke update. Er heeft een keer de optie ingezeten om de framerate van de navigatie te verhogen (van 20fps naar 60fps) en de mogelijkheid om GPS snelheid ipv teller snelheid te tonen.
Naar mijn weten is er geen comprehensive lijst. Mede omdat met elke update de opties in het menu weer veranderen.Dazzie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:06:
Is er ergens een lijst met instellingen die je in die modes kan aanpassen? Ben benieuwd of de achterramen ook met de voorramen via de afstandsbediening dicht kunnen…
[...]
De achterramen van mijn proceed gaan overigens netjes mee omhoog met de afstandsbediening. Hangt volgens mij af van welke uitvoering je auto is.
Welke manier werkte bij jou wel? Die code komt vast eens boven drijven.
De manier die voor mij nu al een paar updates consequent werkt in mijn MY23 Proceed GTPlusline is 6x tikken (rechtsboven , linksboven, links onder, rechts onder, rechts midden, links midden) in het scherm waar het geheugengebruik getoond wordt. Dan komt er een 8 digit passcode prompt, voorheen was de code hier 19450815 maar die werkt nu niet meer na de augustus update.elsinga schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 08:45:
Ik heb met mijn MY24 Sportage GT-Plusline zo ongeveer elke manier geprobeerd die online te vinden is om in dat menu te komen. Ergens veel klikken, volume draaien en meer. Niks werkte.
Welke manier werkte bij jou wel? Die code komt vast eens boven drijven.
Is het wachtwoord niet de huidige tijd? Dus stel het is nu 11:49 dan is de code 1149 of de laatste 6 cijfers van de software versie.ShadowLabs schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:32:
[...]
De manier die voor mij nu al een paar updates consequent werkt in mijn MY23 Proceed GTPlusline is 6x tikken (rechtsboven , linksboven, links onder, rechts onder, rechts midden, links midden) in het scherm waar het geheugengebruik getoond wordt. Dan komt er een 8 digit passcode prompt, voorheen was de code hier 19450815 maar die werkt nu niet meer na de augustus update.
[ Voor 3% gewijzigd door sgouman op 12-08-2024 12:01 ]
Als iemand deze code nog weet te achterhalen ben ik érg benieuwd.ShadowLabs schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:15:
[...]
Zitten veel diepere instellingen in en debug instellingen, wat je precies kunt veranderd met elke update. Er heeft een keer de optie ingezeten om de framerate van de navigatie te verhogen (van 20fps naar 60fps) en de mogelijkheid om GPS snelheid ipv teller snelheid te tonen.
Vooral die framerate van de navigatie is echt tergend irritant en gebruik ik dan ook eigenlijk nooit.
De GPS snelheid zou ik ook graag willen hebben ipv teller snelheid!
Helaas... of ik doe iets fout of deze manier werkt niet in mijn Sportage GT-Plusline met recente update.ShadowLabs schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:32:
[...]
De manier die voor mij nu al een paar updates consequent werkt in mijn MY23 Proceed GTPlusline is 6x tikken (rechtsboven , linksboven, links onder, rechts onder, rechts midden, links midden) in het scherm waar het geheugengebruik getoond wordt. Dan komt er een 8 digit passcode prompt, voorheen was de code hier 19450815 maar die werkt nu niet meer na de augustus update.
Kun je met een foto aangeven waar je dan tikt op het scherm? Ik kan via de truc met de volumeknoppen alleen in het dealermenu komen, maar daar zit weinig interessants achter.ShadowLabs schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:32:
[...]
De code die je hebt gevonden werkt! 19190301 opent de engineering mode.elsinga schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:04:
[...]
Kun je met een foto aangeven waar je dan tikt op het scherm? Ik kan via de truc met de volumeknoppen alleen in het dealermenu komen, maar daar zit weinig interessants achter.
Ik heb het geprobeerd op deze foto aan te geven:
:strip_exif()/f/image/bdpiJizDHYhF7OxHK2hzvFD4.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke opties heb je in het engineering menu?ShadowLabs schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:06:
[...]
De code die je hebt gevonden werkt! 19190301 opent de engineering mode.
[Afbeelding]
En nu kom ik wel in de engineering mode, leuk! Goed dat die code werkt. Ik kan alleen maar heel weinig andere dingen doen dan kijken. Paar logs wegschrijven, daar houdt het wel mee op.ShadowLabs schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:06:
[...]
De code die je hebt gevonden werkt! 19190301 opent de engineering mode.
[Afbeelding]
Het lijkt erop dat deze code / methode nu toegang geeft tot engineering mode en niet meer de full engineering mode. Ik zie inderdaad ook alleen maar debug opties. De zoektocht gaat verder…elsinga schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:18:
[...]
En nu kom ik wel in de engineering mode, leuk! Goed dat die code werkt. Ik kan alleen maar heel weinig andere dingen doen dan kijken. Paar logs wegschrijven, daar houdt het wel mee op.
na precies 18 maanden en 1 dag, na het bestellen. gisteren telefoon van de dealer, auto is binnen.Slowmotion schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Mooi de laatste dagen van het wachten, en die duren het langst. Hier net melding gekregen dat de importeur na 16 maanden nog niets weet, en het met 2 maanden verlengt is. (proceed ipv XCeed).
a.s. woensdag 9 uur gaan we de auto eindelijk ophalen
:strip_exif()/f/image/dnmiafgL2Udcet7GiL4nIKLJ.jpg?f=fotoalbum_large)
de juiste velgen moeten ze nog monteren, en dan is de insignia verleden tijd.
Mij is het ook nooit gelukt om met een van die methodes een engineering menu te openen.elsinga schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:37:
Op de hierboven genoemde URL staan meer methodes, maar of ik voer ze niet goed genoeg uit of ze werken niet meer.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Congrats met je aanwinst, prachtige wagen! Ik heb dezelfde kleur!Slowmotion schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:19:
[...]
na precies 18 maanden en 1 dag, na het bestellen. gisteren telefoon van de dealer, auto is binnen.
[Afbeelding]
Laat je de 18 inch velgen erop zetten die standaard is bij de GT-plusline automaat?
De kleur vind ik ook een zeer geslaagde keuze..
Slowmotion schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:19:
[...]
na precies 18 maanden en 1 dag, na het bestellen. gisteren telefoon van de dealer, auto is binnen.
[Afbeelding]
Naar mijn weten is dit de levertijd over de hele Kia ceed range.BCUS schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:27:
Lieve hemel, zijn dit de wachttijden voor de hele Ceed familie, of heeft deze levertijd een aparte oorzaak?
[...]
Niet volgens de website, maar wel de werkelijkheid.BCUS schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:27:
Lieve hemel, zijn dit de wachttijden voor de hele Ceed familie, of heeft deze levertijd een aparte oorzaak?
[...]
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
De kimhae velgen zijn inderdaad de standaard velgen voor de automaat (in GT-plusline uitvoering).Slowmotion schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:17:
Thanks, er komen zeker nog 18 inch op. Volgens mij hadden we gekozen voor de kimhae velgen, ik weet niet of die standaard op de automaat zitten.
De kleur vind ik ook een zeer geslaagde keuze..
Goede keuze!
Het is niet steeds en ook bij iets harder optrekken is het niet.
Ik ga over een week op vakantie dus vroeg me af of het kwaat kan? De kans dan kia plek heeft in 1 week is vrij klein.
En de auto mag ik over 7000Km ongeveer inleveren.
[ Voor 34% gewijzigd door tweakerzz op 18-08-2024 19:58 ]
weer wat geleerd,Vanitas1996 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:38:
[...]
De kimhae velgen zijn inderdaad de standaard velgen voor de automaat (in GT-plusline uitvoering).
Goede keuze!
Ik zie hier een video wat op tijd van schrijven 5 uur geleden is geupdate voor de EV6 met mogelijk de goede codes? wel op de EV6 maar dat zal mogelijk hetzelfde zijn op andere auto'sShadowLabs schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:08:
[...]
Het lijkt erop dat deze code / methode nu toegang geeft tot engineering mode en niet meer de full engineering mode. Ik zie inderdaad ook alleen maar debug opties. De zoektocht gaat verder…
YouTube: Kia Engineering Mode password for August 2024 EU Maps also new 2nd E...
[ Voor 4% gewijzigd door sgouman op 20-08-2024 22:02 ]
Er is een full engineering mode waar je heel veel kunt aanpassen. Om daar in te komen is een andere manier van activeren nodig en die kennen we nog niet.
Idd, type gewoon ff die paar zinnige woorden met een screenshot erbij. Kan je tenminste ff terugscrollen.Blihi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:03:
Pff. Ik heb zo'n hekel aan de neiging om tegenwoordig alles in langdradige filmpjes te zetten.
Video sucks
Ik zie in zijn eerste methode wel "full engineering mode" staan, en in de 2e methode "Engineering mode"elsinga schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:45:
De code klopt, maar op beide getoonde manieren kom je niet in de full engineering mode, maar in een soort van diagnose mode. Oftewel veel bekijken, maar wijzigen kan maar heel beperkt.
Er is een full engineering mode waar je heel veel kunt aanpassen. Om daar in te komen is een andere manier van activeren nodig en die kennen we nog niet.
Helaas is dit echt heel lastig. Je moet gewoon de meest fijne MF doeken gebruiken en gewoon een beetje water op de doek sprayen en echt "heel licht" schoon buffen. Ik moet zeggen dat de piano lak interieur delen er nog netjes uitzien maar de deurstijlen zitten al aardig vol met swirls (voornamelijk zichtbaar in de volle zon). Je kan het wel makkelijk weer wegkrijgen met een lichte polish maar dan zit het er binnen notime weer op.sgouman schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:50:
Heeft iemand tips hoe je het beste de pianolak schoonmaakt? Zelfs een microvezeldoekje krast al.
Ik ben iemand die "amateur detailer" is dus ik weet best wel hoe je fatsoenlijk je auto moet cleanen maar het is gewoon niet te doen. Wie ooit bedacht heeft dat piano lak een goed idee was moeten ze wat mij betreft flink aanpakken
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb standaard een swiffer duster in de auto liggen..Werkt ook super.sgouman schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:50:
Heeft iemand tips hoe je het beste de pianolak schoonmaakt? Zelfs een microvezeldoekje krast al.
Of perslucht.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Voor stof ja, niet voor vingerafdrukken e.d.Meneer aard schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:06:
[...]
Ik heb standaard een swiffer duster in de auto liggen..Werkt ook super.
Of perslucht.
Ik gebruik overigens voor het afstoffen een dust dope van lamswol. Hierdoor heb je ook veel minder kans op krassen ed.
[ Voor 22% gewijzigd door renzo4000 op 28-08-2024 20:06 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Nu wordt met dezelfde handelingen de radio actief op het hoofdscherm en wordt AA dus geheel verdrongen. Ik moet nu extra op het Home icon tikken en dan AA aantikken. Extra handelingen die van mij niet hadden gehoeven.
En nee, ik heb in AA adio afspelen bij starten niet aan staan, staat gewoon uit. Maar als iemand een tip heeft over een andere manier om de radio eenvoudig actief te houden of te krijgen, dan hou ik me aanbevolen.
Gebruikt dit niet erg veel data?renzo4000 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:45:
@elsinga misschien niet de tip die je persé bedoelt maar waarom gebruik je niet Tunein voor AA? Dan heb je gewoon je radio binnen je volledige AA omgeving, is de geluidkwaliteit van de meeste streams vele malen beter dan de DAB/FM kwaliteit die Kia te bieden heeft. Ander bijkomend voordeel is dat je ook nog wat meer info te zien krijgt over de artiest die speelt (dit is vaak niet het geval bij DAB/FM).
Tja wat is veel? 128kbps stream (hoge kwaliteit) verbruikt ongeveer 56MB per uur. Ik heb unlimited data dus merk daar niks van ;-)
Kan je daar ook favoriete zenders instellen en vervolgens met het knopje naast de volume op het stuur door alleen deze favoriete zenders bladeren / wisselen?renzo4000 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:45:
@elsinga misschien niet de tip die je persé bedoelt maar waarom gebruik je niet Tunein voor AA? Dan heb je gewoon je radio binnen je volledige AA omgeving, is de geluidkwaliteit van de meeste streams vele malen beter dan de DAB/FM kwaliteit die Kia te bieden heeft. Ander bijkomend voordeel is dat je ook nog wat meer info te zien krijgt over de artiest die speelt (dit is vaak niet het geval bij DAB/FM).
Je kan inderdaad je favorieten instellen, ik heb er eigenlijk nooit op gelet of je kan bladeren door de zenders aangezien ik nagenoeg altijd naar dezelfde zender luister. Overigens luister ik het meeste gewoon muziek via Spotify.NineTailedFox schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:22:
[...]
Kan je daar ook favoriete zenders instellen en vervolgens met het knopje naast de volume op het stuur door alleen deze favoriete zenders bladeren / wisselen?
Ik heb van Amazon de 'Bosch Aerotwin AR653s' voor de 2020 Proceed. Volgens de verpakking past deze op alle ceeds vanaf 2018. Bevallen prima tot nu toeSander H schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:22:
Wat zijn een beetje goede ruitenwissers voor de Ceed SW 23? Ik zit op een aantal sites rond te kijken maar ik krijg tegenstrijdige resultaten of het past of niet. Zo zie ik bv op winparts dat bosch niet past, maar op een andere site die ik even niet kan herinneren zeggen ze weer van wel.
Ik heb ook gewoon de Qmusic app in AA staan, dus via data kan prima.renzo4000 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:45:
Bedankt! Echter als ik dit artikel bij winparts mijn kenteken invoer zegt hij dat het niet op mijn auto past. Maar dan vertrouw ik de verpakking meer denk ik.PureLOOD schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:17:
[...]
Ik heb van Amazon de 'Bosch Aerotwin AR653s' voor de 2020 Proceed. Volgens de verpakking past deze op alle ceeds vanaf 2018. Bevallen prima tot nu toe
Dat staat toch in de laatste stap van de configurator? Ik heb een willekeurig model gekozen en kom dan op 28 februari 2025 als eerst mogelijke leverdatum.Kimi-Alonso schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:32:
Tweakers die een EV3 in bestelling hebben staan? Enig idee wat de levertijden hiervoor zijn?
Je hebt daar 3 standen van regenereren. Ik ben steeds heel fanatiek aan het flipperen om zo veel mogelijk energie terug te winnen, dus om te remmen zet ik hem eerst op stand 3 alvorens ik de rem aantik. Ik vraag me alleen af of dat wel de beste manier is.
Stel hij staat op stand 0 of 1 en ik rem met de voet bij, gaat hij dan net zo veel regenereren als dat ik die regeneratiestand hoger zet, of spreekt hij dan de remblokken eerder aan? Als ik naar het balkje kijk lijkt het namelijk alsof hij minder regenereert, maar ik weet het dus niet.
Wie kan daar uitsluitsel over geven?
[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 05-09-2024 10:02 ]
Als je het goed plant kun je zonder remmen tot stilstand komen.
Vrienden van mij hebben een Kia Niro EV en sinds kort (na de laatste OTA update) kan je dus het volume instellen van de driver assistance meldingen.
Zij kunnen het volume zelfs op 0 zetten, dus wanneer je iemand in je dode hoek heb dat je dat achterlijk harde piepje niet meer hebt.
Mijn Kia Proceed (MY23) heeft volume 1 t/m 3, maar geen 0?
Is dat dan puur omdat de OS'en iets anders zijn, of komt er later nog een update voor de Proceed?
Volgende week krijgt de mijne onderhoud en zal ik vragen of er intussen andere software is, waarin het geluid wel uit kan worden gezet.
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
Dat begrijp ik, maar wat ik juist wil weten, regenereer ik net zo veel als ik deze op stand 1 heb en heel licht bijrem als dat ik op stand 3 zou uitrollen.Blihi schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:12:
Volgens mij (maar ik heb een oudere, zonder instelbare regeneratie) is de instelling alleen van belang voor "gas los". Zodra je gaat remmen, gaat hij maximaal regenereren.
Als je het goed plant kun je zonder remmen tot stilstand komen.
Als dat geen verschil maakt, dan hoef ik niet zo vaak te flipperen met de regeneratie.
Ik wil namelijk zo zuinig mogelijk rijden, maar geen onnodige handelingen doen als dat niet nodig is. Want soms vergeet ik hem terug te zetten en gaat ie stevig remmen doordat hij nog op stand 3 staat.
De rem heb je dan nauwelijks nog nodig.
Volgens mij maakt de manier waarop je remt geen enkel verschil en regenereer je altijd.Fairy schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:22:
[...]
Dat begrijp ik, maar wat ik juist wil weten, regenereer ik net zo veel als ik deze op stand 1 heb en heel licht bijrem als dat ik op stand 3 zou uitrollen.
Alleen wanneer je boven een bepaalde vertraging komt die niet meer alleen met regeneratief remmen te bereiken is springen de schijven bij. Maar daarvoor moet je wel echt fors remmen, denk dat als je 'netjes' rijdt dit in de dagelijkse praktijk bijna niet voorkomt.
Stand 3 kan je niet normaal bij rijden. Als je het gas iets loslaat gaat hij al stevig remmen, remlichten aan etc. Het gebeurd me nog wel eens per ongeluk, vinden ze niet leuk achter me. Langzaam uitrollen is nog altijd het beste, want ook regenereren is niet 100% efficiënt.Blihi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:02:
Als je zo zuinig mogelijk wilt rijden moet je hem altijd in stand 3 laten staan en jezelf aanleren om niet altijd helemaal gas los te gaan, maar met het gaspedaal te remmen.
De rem heb je dan nauwelijks nog nodig.
Alleen dat regeneren met bijremmen en wat nu het beste is, dan wil ik zo graag weten. Ik kan aan de buitenkant niet zien wanneer hij de remblokken aanspreekt of dat het elektrisch gebeurd.
Ik hoop dat het inderdaad zo werkt. Maar als ik op stand 2 of 3 het gas loslaat, dan gaat de 'charge' indicator hoger, dan op stand 1 of 0 en dan licht op de rem gaan.ASW1 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:38:
[...]
Volgens mij maakt de manier waarop je remt geen enkel verschil en regenereer je altijd.
Alleen wanneer je boven een bepaalde vertraging komt die niet meer alleen met regeneratief remmen te bereiken is springen de schijven bij. Maar daarvoor moet je wel echt fors remmen, denk dat als je 'netjes' rijdt dit in de dagelijkse praktijk bijna niet voorkomt.
Als het echt zo is dat het remmen met pedaal net zo efficiënt is, dan ga ik de regen stand 2 en 3 niet meer gebruiken, want die vind ik oncomfortabel.
[ Voor 33% gewijzigd door Fairy op 06-09-2024 15:46 ]
Mwah, stand 3 is even wennen omdat je wat subtieler het pedaal moet laten opkomen.Fairy schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:38:
[...]
Stand 3 kan je niet normaal bij rijden. Als je het gas iets loslaat gaat hij al stevig remmen, remlichten aan etc. Het gebeurd me nog wel eens per ongeluk, vinden ze niet leuk achter me. Langzaam uitrollen is nog altijd het beste, want ook regenereren is niet 100% efficiënt.
Ook in stand drie kun je gewoon uitrollen door het pedaal in de juiste stand te houden.
Ik denk dat dat heel lastig te kwantificeren is.Fairy schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:38:
Ik hoor dat het inderdaad zo werkt. Maar als ik op stand 2 of 3 het gas loslaat, dan gaat de 'charge' indicator hoger, dan op stand 1 of 0 en dan licht op de rem gaan.
Bij in stand 2 of 3 het pedaal helemaal loslaten vertraag je echt al behoorlijk, veel meer dan met lichtjes bijremmen denk ik.
Je zou een accelerometer in de auto moeten hebben en kijken hoeveel je vertraagt en hoe dat dan correspondeert met die regeneratieblokjes.
Je kunt het ook anders benaderen; waarom zou je een elektrische auto ontwerpen die op de schijfremmen afremt ipv regenereert? Ik kan geen enkele reden verzinnen.
Ik vind de facelift een hele mooie optie voor toekomstig gezinswagen, maar de enige motor die me echt aangemeten lijkt is de 2.2 Diesel. In België nog leverbaar, maar niet bepaald goedkoop in wegenbelasting.
Op papier lijkt de 1.6 hybride ook niet verkeerd, maar lijkt me toch wat onderbemeten voor zo een grote auto? En bijhorend hoog verbruik in de praktijk? Of ben ik daar mis.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Als je met regelmatig wil laagvliegen op de autosnelweg dan zou ik niet voor de hybride aandrijving gaan, je merkt wel een beetje dat bij 120+ snelheden je met een onderbemeten motor in een grote auto rijdt. Dat argument gaat op voor eigenlijk alle autos waar de focus van de hybride aandrijving op reduceren van het brandstofverbruik ligt.
Ik heb geen idee meer wat het brandstofverbruik was met de auto daar kan ik je niet helpen.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Wat ik wel jammer vind: ik heb de MODE knop op het stuur ingesteld om van media input te wisselen. Voor de update wisselde ik zo netjes van interne Android Auto mediaspeler naar radio, zonder AA af te sluiten en in de plaats daarvan de radio te tonen. Dat gebeurt nu wel. En dan kan ik weer via Home AA starten. Beetje jammer, maar het went gelukkig en dit hoeft ook niet elke keer als ik de auto start.
Ik heb ook de laatste update geïnstalleerd enige weken terug maar ik kan gewoon met de mode knop op het stuur wisselen tussen spotify(van AA) en de fm/dab radio en blijft netjes binnen AA spelen. Het enige wanneer dit een keer niet lukt is wanneer ik te snel na het starten van de auto meteen naar de fm radio ga en daardoor AA op de achtergrond start ipv de voorgrond.elsinga schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:30:
Is me niet opgevallen, maar voor de update werkte die al niet meer. Dus icoontje weg is een verbetering.
Wat ik wel jammer vind: ik heb de MODE knop op het stuur ingesteld om van media input te wisselen. Voor de update wisselde ik zo netjes van interne Android Auto mediaspeler naar radio, zonder AA af te sluiten en in de plaats daarvan de radio te tonen. Dat gebeurt nu wel. En dan kan ik weer via Home AA starten. Beetje jammer, maar het went gelukkig en dit hoeft ook niet elke keer als ik de auto start.
Ik heb exact hetzelfde, het bokt wat of is wat stroef als hij met rustig optrekken van 3 naar 4 schakelt. Net alsof hij wat te vroeg schakelt ^^. Ook niet altijd, en met iets meer gas wegrijden ook niet.tweakerzz schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:27:
Mijn Kia Proceed hapert opeens maar wel af en toe als hij schakelt tussen de 3 en 4e versnelling(automaat). Het lijkt een beetje het gevoel als je in een handgeschakelde auto rijdt en daarin niet helemaal goed wegrijdt.
Het is niet steeds en ook bij iets harder optrekken is het niet.
Ik ga over een week op vakantie dus vroeg me af of het kwaat kan? De kans dan kia plek heeft in 1 week is vrij klein.
En de auto mag ik over 7000Km ongeveer inleveren.
Heb jij er nog wat aan laten doen?
Ze hebben de versnellingsbak opnieuw ingeleerd. Datr heeft even geholpen maar het is nu weer hetzelfde. Ik denk dat de koppelibgsplaten versleten zijn.Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:44:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, het bokt wat of is wat stroef als hij met rustig optrekken van 3 naar 4 schakelt. Net alsof hij wat te vroeg schakelt ^^. Ook niet altijd, en met iets meer gas wegrijden ook niet.
Heb jij er nog wat aan laten doen?
Ik heb amper 40.000km op de teller staan, mag toch hopen dat die wat langer mee kunnentweakerzz schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:10:
[...]
Ze hebben de versnellingsbak opnieuw ingeleerd. Datr heeft even geholpen maar het is nu weer hetzelfde. Ik denk dat de koppelibgsplaten versleten zijn.

De standaard OTA updates zijn verlopen. Voor 2 updates mag ik nu €89 neerleggen. Is dat het waard of is dat absoluut bullshit? Ik kan zo 1-2-3 niet vinden wat er precies veranderd is.
Lijkt me dat de NL versie ook gewoon prima moet zijn? Of is iets speciaal aan de 'Russia & CIS' variant?Mitssz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:44:
Je kan gratis zelf de update installeren via een usb stick en deze link.
Nederlandse variant (zelfde site)
Zie het nu in de link inderdaad, volgens mij zijn de versies hetzelfde, maar kan nooit kwaad om de NL versie te hebbenNineTailedFox schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:14:
[...]
Lijkt me dat de NL versie ook gewoon prima moet zijn? Of is iets speciaal aan de 'Russia & CIS' variant?
Nederlandse variant (zelfde site)
Het is dat het niet zo vaak gebeurt dat ik de auto een week niet gebruik dus het is geen ramp; maar het zou niet moeten gebeuren natuurlijk.
Yamaha MT-09
Heel irritant, maar dat kan ik wel fixen. Wat ik vervelender vind is dat de auto (ja, hij staat echt op slot) verbinding blijft zoeken via bluetooth, en zo waarschijnlijk de accu leegtrekt als hij een paar dagen niet gebruikt wordt. Herkent iemand dit issue? Ik had dit nooit, tot een paar weken terug dus. Hij is in juli voor een beurt geweest (en een update van de navi/software), maar daarna nooit die issues gehad.
Yamaha MT-09
Of ze zijn niet bij een Kia dealer onderhouden = geen garantie
Of ze zijn wel Kia dealer onderhouden maar hebben niet binnen de 15.000km de beurt gehad = geen garantie
Of is het een importauto, lastig na te trekken hoe het zit met onderhoud = geen garantie
Hoe doen jullie dit als je een 2e hands Kia gaat kopen?
Via de website van Kia Nederland kun je zoeken naar Kia Certified Used occasions. Deze hebben altijd nog garantie: https://www.kia.com/nl/oc...roved=true&model=Sportagesgouman schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:09:
Wat een nachtmerrie om een 2e hands Kia Sportage te kopen zeg.
Of ze zijn wel Kia dealer onderhouden maar hebben niet binnen de 15.000km de beurt gehad = geen garantie
Of is het een importauto, lastig na te trekken hoe het zit met onderhoud = geen garantie
HElaas alleen maar plugin in hybrid in de gt-plusline. 1 hybrid in de gt-plusline bij tinholt. Maar dat is een schadeauto geweest.niels132 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:36:
[...]
Via de website van Kia Nederland kun je zoeken naar Kia Certified Used occasions. Deze hebben altijd nog garantie: https://www.kia.com/nl/oc...roved=true&model=Sportage
Niet bij Kia dealer onderhouden = geen garantie
Dat is niet WAAR
De auto dient volgens KIA fabrieksvoorschriften onderhouden te worden!
Dus kan ook bij een universele garage!
Zorg wel voor stempels etc. in onderhoudsboekje.
mountainbiker
Ik heb met Kia Nederland gebeld(meerdere malen), Kia NL geeft aan dat als die bij een universele garage is onderhouden er op de factuur moet staan dat het met originele Kia onderdelen is gebeurd. Als dat niet is gebeurd heb je geen garantie meer.mountainbiker schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:18:
Waar komt nou elke keer dat misverstand vandaan :
Niet bij Kia dealer onderhouden = geen garantie
Dat is niet WAAR
De auto dient volgens KIA fabrieksvoorschriften onderhouden te worden!
Dus kan ook bij een universele garage!
Zorg wel voor stempels etc. in onderhoudsboekje.
Ze worden wel steeds strenger, dat kan.
Jij als tweedehands koper hebt waarschijnlijk niet de onderhoudsfacturen, van voor dat de auto jouw bezit werd. Daar gaan ze wel pragmatisch mee om.
mountainbiker
Je kunt via de Kia website zelf kijken welke voertuigen nog binnen de garantie vallen, druk aan de linkerkant op de volgende URL op "Kia Certified Used"sgouman schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:09:
Wat een nachtmerrie om een 2e hands Kia Sportage te kopen zeg.
https://www.kia.com/nl/oc...sion/#/?onlyApproved=true
---
Sorry te weinig koffie op, iemand had al hetzelfde gereageerd!
[ Voor 4% gewijzigd door nalletje op 01-10-2024 10:41 ]